Anoniem: 228750 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 23:14:
Beste forumgenoten,
Ik sta op het punt om de Panasonic 42PV70 aan te schaffen. Toch had ik nog een aantal vragen waar ik graag hulp bij kan gebruiken, namelijk:
1) De Plasma zal met name gebruikt worden voor SD, DVD en de Xbox 360 (toch wil ik in de toekomst ook gebruik kunnen maken van HD DVD (mits dit mogelijk is gezien dit geen Full HD is en de HD disks in 1024P opgenomen zijn).
2) Kan ik direct ook al beginnen met het gebruiken van mijn Xbox op een dergelijk toestel, of moet ik eerst 100 uur wachten met gamen ivm inbranden? (en de tv met normale tv uitzendingen in laten spelen)
3) Zal een componentaansluiting beter beeld geven dmv progressive scan op mijn Onkyo DVD-speler dan mijn huidige IXOS scart? Scart kan toch geen progressive scan doorgeven?
4) De Panasonic belooft up- of downscaled (?) 1024p te kunnen weergeven. Wat moet ik mij hierbij in de praktijk voorstellen. Is dit een scherpte die 1024p 80% evenaart ofzo?
5) Last but not least: mijn kijkafstand is 2.80 meter. Op deze afstand heeft 1024p toch eigenlijk geen toegevoegde waarde meer tov 720p? (het liefst koop ik full HD, maar mijn budget is niet hoog genoeg).
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zal s proberen wat antwoorden te geven op je vragen. Ik heb zelf de 50 inch hd-ready van Panasonic, dus er zal weinig verschil zijn met de 42inch wat mogelijkheden betreft.
1. Ik heb zelf de hd dvd add-on speler voor de xbox360 en het beeld is geweldig mooi. Deze wordt via usb aangesloten op de xbox360 en die gaat weer via componenten op de plasma.
2. Je kan meteen beginnen met gamen. Het is belangrijk dat je contrast niet te hoog zet de eerste 200 uur. Ik heb t op ongeveer 40% staan en dan zet je de helderheid iets hoger en dan is het helemaal goed.
Ik vraag me zelfs af of ik t contrast wel hoger ga zetten na de inlooptijd, want t wordt er niet ineens mooier van vind ik.
Juist bij gaming heb je veel loadfilmpjes en bewegingen, zelfs bij racegames. Bij tv kijken heb je juist de logo's die blijven staan, maar n panasonic brandt niet in.
4+5. Volgens mij haal je wat dingen door elkaar, want ik begrijp je vraag niet helemaal.
Ik denk dat je bedoelt dat de panasonic 1080p signalen kan ontvangen?
In dat geval: ja ze kunnen dit signaal ontvangen maar downscalen dit dan natuurlijk naar de resolutie van het scherm. Let wel: hij accepteert alleen 1080p signalen via hdmi. Dus met de xbox360 hebben we er nog niks aan.
Je zegt ook dat je graag n full hd zou willen. Ik heb het hier al vaker verteld, maar ik heb heel lang in 2 winkels getest (had mn eigen xbox360 meegenomen) tussen full hd lcd (de samsung LE40M86 die ik eerst wilde hebben) en de hd-ready plasma's van Panasonic.
De Panasonic gaf met zn 720p een veel mooier beeld dan de 1080p full hd lcd's! Ik begreep er eerst ook niets van, hoe kan 720p nu mooier zijn dan 1080p?
Maar de beeldkwaliteit wordt natuurlijk ook gevorm door kleur-en zwartweergave en die zijn op de plasma's fantastisch. En plasma heeft geen ghosting!
En idd, zodra je kijkafstand boven de 2,5 mtr komt dan is t zowiezo al niet rendabel om full hd te nemen. Ik heb echter nog nooit een full hd plasma gezien trouwens, dus die vergelijking kan ik niet maken. Ik zit trouwens op 1,8 meter van mn 50 inch.
Kijk ff naar wat foto's van n vorige post van mij,van mn scherm met xbox360 Gears of War (bring it!)
http://www.putfile.com/ferry34/images/
Je zult absoluut geen spijt krijgen als je die panasonic koopt, want t is echt geweldig. Ik heb hiervoor 2,5 jaar gegamed op een 30 inch breedbeeld lcd van Iiyama, maar die plasma is echt vele malen mooier

.
Is er dan echt geen minpuntje? Jawel, n plasma is iets minder handig met pc aansluiten en ik heb n lichte schaduw bij tekstbalken. Ik internet gewoon iedere dag en dat gaat prima, maar met films en gaming is deze plasma echt ongelooflijk.
[
Voor 8% gewijzigd door
Ferry34 op 06-08-2007 12:39
]