Bij de 37PV70 kan dat wel. Het lijkt me sterk dat het dan voor de PV700 niet zou kunnen. Per ingang verschillen de menu's trouwens enigszins.Microkid schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:35:
Ik heb net de handleiding van de 42PV700 eens door zitten lezen. Als ik het goed heb kan je niet per ingang alle beeldinstellingen bepalen?
En hoe wordt het signaal van het stadion doorgestraald? Juist: gecomprimeerd. Dus analoge kijkers hebben zo ook digitale compressiefouten?Twixie schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 13:30:
[...]
Hij had het echter wel over analoge kabel, leek me.
Heeft iemand ervaring met de aansluitingen aan de pana? Ik plan mij digibox (SD digitale TV decoder) aan te koppelen via scart (RGB), maar weet niet of een monstercable scart 2 of 3 geen overkill zou zijn tov een monstercable scart 1. het prijsverschil is groot, en als de scarts in de TV de zwakste schakel is, heeft het geen zin 100 euro aan één scartkabel te geven (monstercable scart 3), dan volstaat ééntje van 30 euro (monstercable scart 1)...
Ik was m'n eigen getwijfel zat dus heb ik net maar een 42pv70 gekocht
Donderdag krijg ik hem.
Ding spiegelt als een dolle gek maar hij geeft zulke mooie kleurtjes weer
Mijn andere keus (sony 40w2000) stond er ook maar ik heb meer vertrouwen in
de Panasonic als het aankomt op beeldmateriaal van mindere kwaliteit.
Komt ook nog bij dat ik ooit een Sony videorecorder voor m'n ouders heb gekocht.
Door dat ding ben ik m'n vertrouwen in Sony eigenlijk volledig kwijt geraakt.
Donderdag krijg ik hem.
Ding spiegelt als een dolle gek maar hij geeft zulke mooie kleurtjes weer
Mijn andere keus (sony 40w2000) stond er ook maar ik heb meer vertrouwen in
de Panasonic als het aankomt op beeldmateriaal van mindere kwaliteit.
Komt ook nog bij dat ik ooit een Sony videorecorder voor m'n ouders heb gekocht.
Door dat ding ben ik m'n vertrouwen in Sony eigenlijk volledig kwijt geraakt.
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Ik ben dik tevreden met deze kabel: http://www.allekabels.nl/...el-Professioneel-Ofc.htmlDvamber schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:34:
Heeft iemand ervaring met de aansluitingen aan de pana?
Ik heb deze week ergens iets gelezen over een vergelijkingstest met de Panasonic 37PV70 pasma en andere merken full HD LCD-schermen. Ik kan het helaas niet meer terug vinden .
Wie weet hierover iets te staan op internet of in welk vakblad dit stond ??
What Hifi.pjotter1965 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:38:
dit lijkt me idd een fijne en stevige kabel te zijn. Het enige voordeel dat ik nog zie bij Monstercable is de lengte. Ze hebben er één van 1m en van 2m. dit is voor mij meer geschikt. Clicktronic heeft ook goede, maar enkel 0.75m (te kort) 1.5m (iets te lang én iets te kort voor de 2e verbinding) en 3m (veel te lang). Ik denk persoonlijk, eens je een redelijke kabel koopt, dat al de rest eerder snobisme is (al trap ik nu misschien enkele forumleden op hun zere teentjes)...Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:37:
[...]
Ik ben dik tevreden met deze kabel: http://www.allekabels.nl/...el-Professioneel-Ofc.html
Prima kabel, heb `m zelf besteld bij www.electronica-online.nl. Tevens groot aanbod. Een beetje goedkoper en supersnelle levering.Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:37:
[...]
Ik ben dik tevreden met deze kabel: http://www.allekabels.nl/...el-Professioneel-Ofc.html
Op dezelfde site verkopen ze 2,5 en 5 meter versie. Ik heb zo kort mogelijk gekocht, omdat mijn DVD er recht onder staat.Dvamber schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:20:
[...]
dit lijkt me idd een fijne en stevige kabel te zijn. Het enige voordeel dat ik nog zie bij Monstercable is de lengte.
Zoals Philflow al schrijft, stond deze test in het augustus-nummer van het Engelse blad What Hifi. Inmiddels ligt het september-nummer al in de winkels, dus je zult moeite hebben om dat nummer nog te pakken te krijgen.pjotter1965 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:38:
Ik heb deze week ergens iets gelezen over een vergelijkingstest met de Panasonic 37PV70 pasma en andere merken full HD LCD-schermen. Ik kan het helaas niet meer terug vinden .
Een paar quotes uit de test:
For:
- Great TV-tuner;
- Excellent HD-images, even if they're not fully HD;
- Build and finish
Against:
- Can overlook fine detail
- So-so sound
Verdict:
This superb TV shows that it ain't how many pixels you've got, it's what you do with them - brilliant!
De andere schermen uit de test waren allemaal LCD-schermen (tussen haakjes het aantal toegekende sterren; 5 sterren is het maximum. De TH-37PV70 kreeg vijf sterren)
- JVC LT-37DG8BJ (***)
- LC 37LY95 (***)
- Philips 37PF9731D (****)
- Samsung LE37R88BD (*****)
- Sharp LC-37XD1E (**)
- Toshiba 37C3030DB (****)
Algehele conclusie:
"If you've swallowed 'the doctrine of the numbers' as far as TVs are concerned, this result will be something of a surprise. The Panasonic has the puniest resolution of any screen here, and it uses a supposedly passé technology, plasma. Indeed, on paper, it's due a hiding.
In practise, the Pana is a masterful screen from an established flatscreen front-runner: no other product here can better the depths of its black tones or the smoothness of its edge-drawing, and in every other respect it's competing for top honours. It's a very worthy winner."
Lijkt wel de test van de 42px70 (pv dus) die de maand er voor in stond.
Zelfde slogan.
Vijf sterren, "surefire, tied-on bargain" voor 1200 pond
Toch leuk als zo'n blaadje bevestigt wat ik met eigen ogen al had waargenomen.mh1956 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:41:
In practise, the Pana is a masterful screen from an established flatscreen front-runner: no other product here can better the depths of its black tones or the smoothness of its edge-drawing, and in every other respect it's competing for top honours. It's a very worthy winner."
Trouwens een eervolle 2e plaats voor de Samsung LE37R88 (R81 in NL) ook 5 sterren. Ook een HD-ready toestel dat de Full HD's achter zich laat.
Anoniem: 228845
Moelijke vraag!
Welke TV (Plasma of LCD) presteert het beste bij het bekijken van voetbalwedstrijden?
Deze TV word aangesloten op digitale TV van @home.
Ik heb eind vorige week een Panasonic Plasma TV, Type TH-37PV7 aangeschaft maar heb deze vanmiddag snel terug gebracht.
Het beeld viel ontzettend tegen bij het bekijken van voetbalwedstrijden.
Graag roep ik jullie hulp in!
Welke TV (Plasma of LCD) presteert het beste bij het bekijken van voetbalwedstrijden?
Ik heb eind vorige week een Panasonic Plasma TV, Type TH-37PV7 aangeschaft maar heb deze vanmiddag snel terug gebracht.
Heeft hier niemand in het bezit van een pana plasma (37 of 42ich) last van klik geluidjes die regelmatig uit de achterkant van de tv komen ?
Ik heb hier zelf nog niets van gemerkt, maar ik heb mijn TH-37PV70 dan ook nog niet zo lang. Hoor je die klikjes wanneer de TV aan staat, of in stand-by, of uit staat?jos707 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:05:
Heeft hier niemand in het bezit van een pana plasma (37 of 42ich) last van klik geluidjes die regelmatig uit de achterkant van de tv komen ?
In deze Engelse thread over de TH-37PX70 in avforums.com wordt dit fenomeen ook meerdere malen genoemd. Warmteontwikkeling, uitzetten van het materiaal, problemen met de voeding, maar geen enkele eenduidige verklaring. En lang niet iedereen schijnt er last van te hebben.
Pioneer PDP-428XA. Kost wat, maar dan heb je ook watAnoniem: 228845 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:39:
Moelijke vraag!
Maar serieus, ga zelf eens kijken bij een goede dealer, dan kan je zelf de verschillen zien.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik denk dat je misschien iets te snel bent geweest. Het Amsterdam tournament werd namelijk in dramatische kwaliteit uitgezonden.Anoniem: 228845 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:39:
Geen enkele plasma had daar iets moois van kunnen maken.
Maar goed misschien is de PV7 wel minder dan de PV70, ik weet het niet. Ik ben iig dik tevreden met voetbal op mijn 42PV70.
PS. hebben we dit niet gisteren uitgebreid besproken ergens op dit forum?
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 07-08-2007 22:43 ]
Ik hierover dit topic geopend, maar blijkbaar schijnt hier niemand last van te hebben hoewel op engelse fora wel duidelijk sprake is van het probleem. Vreemd aangezien hier toch heel wat forumgangers zitten die deze tv aangeschaft hebben.mh1956 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:17:
[...]
Ik heb hier zelf nog niets van gemerkt, maar ik heb mijn TH-37PV70 dan ook nog niet zo lang. Hoor je die klikjes wanneer de TV aan staat, of in stand-by, of uit staat?
In deze Engelse thread over de TH-37PX70 in avforums.com wordt dit fenomeen ook meerdere malen genoemd. Warmteontwikkeling, uitzetten van het materiaal, problemen met de voeding, maar geen enkele eenduidige verklaring. En lang niet iedereen schijnt er last van te hebben.
Ik ben nochthans niet altijd van de meest kritische
[ Voor 4% gewijzigd door jos707 op 08-08-2007 01:39 ]
Anoniem: 110871
Helaas ik had mijn hoop gevestigd op jullie.......Anoniem: 110871 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 07:18:
Dat heb ik ook gedaan maakt niks uit.... Maar goed dat hoeft niet als je de aan en knop 5 sec ingedrukt houd tot de tweede piep dan kiest de ps3 die uitgang die op dat moment aangesloten staat..
Ik zat te denken zou het toch de kabel kunnen zijn ondanks dat deze het doet op philips ? dat is namelijk een hdmi 1.1 en de pana is een hdmi 1.3 dat je daar een andere kable voor moet hebben ?
Of iemand nog een ander idee ?
Echt niemand een idee hierover ik ben een beetje aan het einde van mijn technische kennis hierover
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 08-08-2007 07:21 ]
De TH-42PV70F is de gewone Belgische versie.Gent32m schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:42:
Bij deze leverancier in Belgie staat hij bv aan 1299 euro:
http://www.dcmelectro.be/...=148_504&products_id=9663
Vincent2407,
welke panasonic dealer ben jij ? Heb je een website ? Of winkel in België ?
P.S. Ik denk dat de "TH-42PV70F", de vernieuwde uitgave is van de "TH-42PV70"
Maar ben dit niet zeker. Kan iemand dit bevestigen ?
Groetjes,
Bart.
De TH-42PV70EH is hetzelfde model, maar dacht ik de versie voor de Scandinavische landen en Polen. Dit betekent dus dat 'ie in België binnenkomt via parallel-invoer.
Is er al iemand die dit kan bevestigen ?Microkid schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 17:35:
Ik heb net de handleiding van de 42PV700 eens door zitten lezen. Als ik het goed heb kan je niet per ingang alle beeldinstellingen bepalen? Dus bijv voor HDMI een andere instelling voor kleurtemp, ruis onderdrukking of 3D-Comb filter dan voor een S-video ingang? Kan iemand dit bevestigen dan wel ontkennen?
Voor mij is dit wel redelijk belangrijk aangezien ik juist op m'n HDMI ingang zo weinig mogelijk aan filters wil hebben, terwijl op de antenne ingang juist wel. Bij m'n huidige Sony LCD TV kan dit namelijk wel per ingang ingesteld worden.
ik ben nl ook van plan dit model te kopen en vond dit ook wel belangrijk.
Kan de 42PV70 wel aparte settings instellen per ingang ?
Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200
JAQuorton schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:09:
[...]
Kan de 42PV70 wel aparte settings instellen per ingang ?
Het is alleen nogal debatable of het een echt probleem betreft.Anoniem: 26457 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:13:
[...]
...even in de OP gezet. Altijd handing
Tja sommige zien purple snakes ook niet echt als een probleemPhilflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:12:
[...]
Het is alleen nogal debatable of het een echt probleem betreft.
Ja natuurlijk zolang er hier niet meerdere mensen melden dat ze er ook last van hebben is het niet echt een probleem. Maar afgaande op de reacties die te lezen staan in ander fora blijkt toch dat ik niet de enige ben die hiermee te maken heeft. Misschien ben ik gewoon de pechvogel die een probleem dat slechts voorkomt bij één op de honderdduizend. Of misschien zitten hier meerdere mensen mee maar ervaren het niet als een probleem? iig kan het niet geen kwaad om het toch even te vermelden in OP en mochten er binnen dit en x-aantal maanden wanneer er een hoop pv70 eigenaars erbij zijn gekomen niemand hiet nog last van hebben gehad dan mag het van mijn part ook verdwijnen uit de OP.
Nee geen eerlijke vergelijking Jos.jos707 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:06:
[...]
Tja sommige zien purple snakes ook niet echt als een probleem
Iedereen weet dat purple snakes niet horen te verschijnen.
De klikjes kúnnen echter een een normale functie van de tv te zijn. Jij ziet er een probleem in. Ik niet.
Maar goed, misschien klikt de jouwe vaker dan de mijne
Als je gaat kijken op avforums zal je zien dat het geen normale functie is en dat het erg storend is.Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:15:
[...]De klikjes kunnen echter een een normale functie van de tv te zijn. Jij ziet er een probleem in. Ik niet.
Het betreft hoogstwaarschijnlijk een warmteprobleem.
Blijkbaar zou er in de VS nu een soort DYI-oplossing zijn gevonden (ook daar zijn er die er problemen mee hebben).
[ Voor 5% gewijzigd door PinkPanther1970 op 08-08-2007 13:07 ]
Moet ik hieronder verstaan dat de jouwe ook klikt tijdens het tv-kijken ? Los van het feit of je hier nu last van hebt of niet.Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:15:
[...]
...
De klikjes kunnen echter een een normale functie van de tv te zijn. Jij ziet er een probleem in. Ik niet.
Maar goed, misschien klikt de jouwe vaker dan de mijne
Ook daar wordt er gedebateerd of het echt een afwijking is of niet.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:06:
[...]
Als je gaat kijken op avforums zal je zien dat het geen normale functie is en dat het erg storend is.
Het betreft hoogstwaarschijnlijk een warmteprobleem.
Maar goed ik geloof best dat er mensen zijn bij wie er meer klikjes dan normaal zijn.
Nee nooit gehoord tijdens het tv kijken. Weet ook niet of ik het zou horen met volume aan. Bij het aan en uitzetten wel. En als ie tien minuten uitstaat op standbye hoor ik wat.jos707 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:17:
[...]
Moet ik hieronder verstaan dat de jouwe ook klikt tijdens het tv-kijken ? Los van het feit of je hier nu last van hebt of niet.
[ Voor 32% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 13:19 ]
Anoniem: 81784
Probeer het anders eens op htforum.nl expertise is daar wat hoger.Anoniem: 110871 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:18:
[...]
Helaas ik had mijn hoop gevestigd op jullie.......
Oh ja? Door wie en waar?Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:18:
[...]
Ook daar wordt er gedebateerd of het echt een afwijking is of niet.
Iedereen lijkt het erover eens te zijn dat het niet normaal is, behalve bij Panasonic UK waar men zogezegd van niets weet.
Geen idee meer, 't is al 3 maanden geleden dat ik daar veel las. Kan me zelfs herinneren dat het bij PX60 al voorkwam.
Edit: trouwens wel wat gevonden:
Its perfectly normal. Out of all of the PX70 TVs I have delivered, every single one of them clicks 2 or 3 times when you turn it on.
I have 42px60U and mine clicks when turned off same problem.
I generally turn the power off on mine but when I turn it on I get a couple of clicks.
Don't think it's a problem. No worries.
I got the 42px60u and i've got the same problem! They came out and put a new power supply in it and still does it! So i dont know what to do just got to deal with it I guess
Mine clicks 3 times quickly when switched on and then once when turned off but only after a minute of being switched off. If you turn it back on before that minute there are no clicks at all. If it is doing it continuously when it is on then there is something wrong.
Denk dat jij het hebt over de klikjes tijdens het kijken, ik heb het vooral over bij het aan en uitzetten.PinkPanther1970 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:03:
[...]
Iedereen lijkt het erover eens te zijn dat het niet normaal is, behalve bij Panasonic UK waar men zogezegd van niets weet.
Maar als ik het goed begrijp heb jij het voortdurend tijdens het kijken? Dan zou je de 2e zijn hier.
En ja de mijne klikt dus ook weleens als ie uitstaat. Ik geloof niet dat het een probleem is.
Edit: Mijn mening over het klikken:
3x Bij het aanzetten: normaal
Binnen 10 minuten na het uitzetten: normaal
Voortdurend tijdens het tv kijken: potentieel probleem, Panasonic bellen. Daar is garantie voor.
[ Voor 89% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 14:47 ]
Graag gedaan, veel plezier met je aankoop!Anoniem: 84457 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:15:
[...]
Ik heb het afgelopen weekend de 37PV70 bij de MM aangeschaft voor 1100 euro, met een korting van 100 euro van een hele aardige medewerker.
Sta er van te kijken dat jij em voor 1299 euro bij een MM hebt gezien.
Edit:
Enorm bedankt voor je reactie, Ferry34!
Anoniem: 229198
Als dankbare lurker van deze Panaserie wilde ik jullie bedanken voor de ervaringen. Gister heb ik de 42pv70 besteld bij de koopjeskampioen (wat een naam trouwens..!). Dacht zal wel enkele weekjes geduld moeten hebben voor het moois in huis is. Toch maar eens gebeld vanmiddag. "Hallo, is heb gister een 42PV70 plasma bij jullie besteld (met draagbare dvd actie). Wanneer kunnen jullie bezorgen?" Antwoord: ik heb morgen een ritje naar Friesland, dus dan rij ik meteen even bij jou langs"!!
Mazzel misschien, maar wel goed hoor!
Mazzel misschien, maar wel goed hoor!
nou, dat ding is goed leverbaar, dus normaal lijkt me dat je m snel krijgt. enkele weekjes was juist niet normaal geweest. Veel plezier ermee.
ola
Anoniem: 170072
Hoi,
Vandaag bericht gehad dat ze komende woensdag mijn 50pv70 komen afleveren en installeren.
Heb alvast de electrische muurbeugel --Lava-- meegenomen.
Deze wil ik namelijk voor woendag aanpassen, wil namelijk het gedeelte wat op de muur moet worden gemonteerd vergroten.
Het is anders nogal trikkie om een 50 inch draaibaar aan de muur te bevestigen.
Nu heb ik een vraag aan de de bezitters van een 50pv70 op welke positie zitten de bevestigingspunten aan de achterzijde van het scherm.
Waarom wil ik dit weten, ik kan dan namelijk de postie van de steun op de muur bepalen en de chemische ankers alvast in de muur bevestigen.
Zo gauw een en ander is geplaatst zal ik de foto´s plaatsen.
John
Vandaag bericht gehad dat ze komende woensdag mijn 50pv70 komen afleveren en installeren.
Deze wil ik namelijk voor woendag aanpassen, wil namelijk het gedeelte wat op de muur moet worden gemonteerd vergroten.
Nu heb ik een vraag aan de de bezitters van een 50pv70 op welke positie zitten de bevestigingspunten aan de achterzijde van het scherm.
Waarom wil ik dit weten, ik kan dan namelijk de postie van de steun op de muur bepalen en de chemische ankers alvast in de muur bevestigen.
John
Anoniem: 219642
Ik heb dus ook een 42PV70 gekocht en ik ben er heel tevreden mee.
Ik heb slechts 1 probleempje en dat is het volgende :
Ik heb een ACER laptop van 3 jaar oud met een VGA aansluiting. Deze heb ik verbonden met de 42PV70. Ik heb de schermresolutie aangepast van 1440 x 900 naar 1024 x 768.
So far so good.
Het bureaublad is heel mooi, maar als ik nu een XVID of DVIX wens af te spelen via WMP of VLC krijg ik enkel een paars beeld.
Als ik via PowerDVD een film (ISO) afspeel heb ik wel mooi beeld.
Aan de VGA kabel ligt het dus denkelijk niet, want dan zou ik mijn bureaublad ook niet tezien krijgen.
Aan Windows Media Player ligt het ook niet, want ik heb met VLC hetzelfde probleem.
Aan de PANA ligt het ook niet want via PowerDVD krijg ik wel degelijk bewegende beelden van mijn PC.
HEEFT ER IEMAND RAAD ???
Dank bij voorbaat
Ik heb slechts 1 probleempje en dat is het volgende :
Ik heb een ACER laptop van 3 jaar oud met een VGA aansluiting. Deze heb ik verbonden met de 42PV70. Ik heb de schermresolutie aangepast van 1440 x 900 naar 1024 x 768.
So far so good.
Het bureaublad is heel mooi, maar als ik nu een XVID of DVIX wens af te spelen via WMP of VLC krijg ik enkel een paars beeld.
Als ik via PowerDVD een film (ISO) afspeel heb ik wel mooi beeld.
Aan de VGA kabel ligt het dus denkelijk niet, want dan zou ik mijn bureaublad ook niet tezien krijgen.
Aan Windows Media Player ligt het ook niet, want ik heb met VLC hetzelfde probleem.
Aan de PANA ligt het ook niet want via PowerDVD krijg ik wel degelijk bewegende beelden van mijn PC.
HEEFT ER IEMAND RAAD ???
Dank bij voorbaat
Wat bij mij werkt op mn Asus laptop, is ik moet de laptop op 'CRT only' zetten, zodat de display van de laptop geen beeld weergeeft. Alleen dan krijg ik de content te zien.Anoniem: 219642 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:15:
HEEFT ER IEMAND RAAD ???
Misschien werkt dat bij jou ook. Anders zou je eens naar de drivers van je videokaart kunnen kijken.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 10-08-2007 00:19 ]
Stel je Plasma eens in als primair beeldscherm, want dit klinkt als een overlay probleempje. Heeft verder niks met je scherm te maken.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Yep, ik ben dolgelukkig !!!Philflow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:18:
[...]
Wat bij mij werkt op mn Asus laptop, is ik moet de laptop op 'CRT only' zetten, zodat de display van de laptop geen beeld weergeeft. Alleen dan krijg ik de content te zien.
Misschien werkt dat bij jou ook. Anders zou je eens naar de drivers van je videokaart kunnen kijken.
Het werkt.
Ik kan nu alles series zien op mijn plasma TV. Echt geweldig.
Ik moest dus gewoon mijn beeldscherm van mijn pc uitschakelen om de DVIX te kunnen bekijken op mijn Pana.
Bedankt voor de snelle hulp !!!!
en in vlc aspect ratio zetten op 4:3 dan heb je volbeeld.
ola
vlc?yah schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 02:03:
en in vlc aspect ratio zetten op 4:3 dan heb je volbeeld.
Graag gedaan!
Anoniem: 90152
Heb ook een 50pv70 hangen (maar dan aan de schuine zijde van het dak) maar waar de bevestigingspunten nu precies zitten kan ik je niet vertellen. Wat ik wel heb gedaan en is misschien wel een tipje, heb ter grote van de tv een rechthoek uit de doos geknipt en deze aan de beugel bevestigd. zo kan je goed kijken of die op een lekkere hoogte voor je hangt zonder dat je dat loodzware ding er aan hoeft te hangen. succesAnoniem: 170072 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:15:
Hoi,
John
Hoi,
Goed nieuws. Vandenborre (in belgie) heeft zijn prijs verlaagd. Ik kan de TH42PV70 er dus ook aan 1299 euro kopen (ipv 1499 euro, twee dagen geleden). Ik hoef enkel de mail die ik ontvangen heb van hen, als bewijsmateriaal tonen aan de balie.
Ik heb nog een vraagje voor jullie. Kun je de TH42PV70 aan de muur ophangen ? Zo ja, welke "ophangbeugels" gebruiken jullie hiervoor ? Ik zou namelijk niet graag hebben dat hij van de muur dondert. Wanneer je die tv aan de muur opgehangen hebt, kun je dan nog gemakkelijk aan die kabels langs achter (om een TV analoog , of HDMI aansluiting in te pluggen).
Iemand ervaring hiermee ?
Groetjes,
Bartos.
Goed nieuws. Vandenborre (in belgie) heeft zijn prijs verlaagd. Ik kan de TH42PV70 er dus ook aan 1299 euro kopen (ipv 1499 euro, twee dagen geleden). Ik hoef enkel de mail die ik ontvangen heb van hen, als bewijsmateriaal tonen aan de balie.
Ik heb nog een vraagje voor jullie. Kun je de TH42PV70 aan de muur ophangen ? Zo ja, welke "ophangbeugels" gebruiken jullie hiervoor ? Ik zou namelijk niet graag hebben dat hij van de muur dondert. Wanneer je die tv aan de muur opgehangen hebt, kun je dan nog gemakkelijk aan die kabels langs achter (om een TV analoog , of HDMI aansluiting in te pluggen).
Iemand ervaring hiermee ?
Groetjes,
Bartos.
Zo net mijn 42pv70 binnen gekregen, maar even wachten op hulp om op te zetten. Maar eerste indruk. F*ck wat is ie groot.
Als je in zo'n zaak aan het kijken bent valt het wel mee denk je. Maar zullen er vast snel aan gewend zijn.
Sterke prijs, maar als ik je verhaal hoor is het eerder enkel een prijsverlaging voor jou, niet algemeen ?Gent32m schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:46:
Heb je hen gewoon per e-mail dan een lagere prijs gevraagd ?
Zo heb hem eindelijk staan, en ben nu al tevreden met mijn aankoop. 
Meteen op cinema gezet en contrast en brightness omlaag, maar dan nog goed beeld, en dat is niet eens met digitale tv, maar gewoon normale kabel.
Met 360 op component geweldig beeld, heb 360 ook op Loewe LCD gehad, maar de pv70 blaast dat dingetje weg.
Enigste waar ik wel last van had met even snel proberen van wat games hoe ze er uit zien is idd die groene waas bij Gears of War, hopelijk trekt dat nog wat bij. 
Ben nou bezig met break in, of het nu wel of niet nodig is kan vast geen kwaad.
Heb alleen geen dvd speler die svcd draait dus maar andere oplossing. Zelf plaatjes gemaakt van 1280x720, ook van wit steeds naar kleur laten lopen. Op xbox360 gezet en dan een doorgaande slideshow aanzetten.

Tja camera op telefoons zijn nou eenmaal niet goed.
Edit
Net eens zitten gamen op PS2 en oude xbox, en ben verbaast wat voor een beeld daar nog uit komt, echt geweldig. Niets pixels tellen oid nee gewoon super mooi.
Meteen op cinema gezet en contrast en brightness omlaag, maar dan nog goed beeld, en dat is niet eens met digitale tv, maar gewoon normale kabel.
Met 360 op component geweldig beeld, heb 360 ook op Loewe LCD gehad, maar de pv70 blaast dat dingetje weg.
Ben nou bezig met break in, of het nu wel of niet nodig is kan vast geen kwaad.
Heb alleen geen dvd speler die svcd draait dus maar andere oplossing. Zelf plaatjes gemaakt van 1280x720, ook van wit steeds naar kleur laten lopen. Op xbox360 gezet en dan een doorgaande slideshow aanzetten.
Tja camera op telefoons zijn nou eenmaal niet goed.
Edit
Net eens zitten gamen op PS2 en oude xbox, en ben verbaast wat voor een beeld daar nog uit komt, echt geweldig. Niets pixels tellen oid nee gewoon super mooi.
[ Voor 11% gewijzigd door Albinoraptor op 10-08-2007 16:31 ]
Hey Twixie,
Inderdaad. Ik heb hen een mail gestuurd ivm hun "akte van vertrouwen". Ik werd zot van die reklame jngle van hen, die dagelijks door de radio galmde.
. Zeker als je beseft dat ze die Panasonic tv er 200 euro duurder verkoopten. Ik vond dat niet correct, dus heb hun een mail gestuurd.
De prijs op hun website blijkt ondertussen ook terug verlaagd. Maar idd, ze passen het precies alleen maar voor mij toe. Wat ook niet echt eerlijk is
Misschien moeten we allemaal massaal emails beginnen sturen, tot ze zot worden van hun eigen reklame beloftes (en ophouden met die jingle te draaien
)
Greetz,
Bart.
Inderdaad. Ik heb hen een mail gestuurd ivm hun "akte van vertrouwen". Ik werd zot van die reklame jngle van hen, die dagelijks door de radio galmde.

De prijs op hun website blijkt ondertussen ook terug verlaagd. Maar idd, ze passen het precies alleen maar voor mij toe. Wat ook niet echt eerlijk is
Misschien moeten we allemaal massaal emails beginnen sturen, tot ze zot worden van hun eigen reklame beloftes (en ophouden met die jingle te draaien
Greetz,
Bart.
[ Voor 9% gewijzigd door Gent32m op 10-08-2007 14:51 ]
Anoniem: 199087
Mabili, Ik heb exact hetzelfde met een 42PV70 en de DRM-EH67, zelfs bij 720p ook, maar niet op alle SD kanalen.Mabili schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:18:
Zelf zit ik even met een twijfel.
Sinds enige weken in het bezit van de 37PV70 en ben zeer tevreden over deze tv.
Echter ook sinds gisteren de HD / DVD recorder van panasonic DRM-EH67 vierra link erbij gekocht en beeld ziet er goed uit alleen een vreemd iets.
Standaard staat de HD recorder op automatisch en kijkt welke singaal het beste door HDMI gestuurd kan worden in dit geval 1080P. (Dit word ook aanbevolen in de handleiding)
Alleen snapt de tv het toch niet helemaal waardoor je op deze resolutie bij SD kanalen zwarte balken boven en onder te zien krijgt.
Zet je de 1080P terug naar 720 of lager dan is er niets aan de hand.
Op een of ander manier klopt er toch iets niet tussen deze twee.
Nu is mij door panasonic toch geadviseerd om de home service erbij te laten komen aangezien het 2 nieuwe producten betreft die net op de markt zijn.
Heeft iemand anders ook al dit mee gemaakt?
Had Homeservice hier bij jou nog naar gekeken?
Ik ken hun radio-reclame niet. Weet wel dat ze de laagste prijs garanderen, maar dat is weer met typische beperkingen als :Gent32m schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:49:
Inderdaad. Ik heb hen een mail gestuurd ivm hun "akte van vertrouwen". Ik werd zot van die reklame jngle van hen, die dagelijks door de radio galmde.. Zeker als je beseft dat ze die Panasonic tv er 200 euro duurder verkoopten. Ik vond dat niet correct, dus heb hun een mail gestuurd.
* vergeleken met andere Belgische winkels, dus gegarandeerd vallen internet-winkels af (zelfs al hebben ze een belgisch web-adres zoals Redcoon).
* met dezelfde referentie en servicevoorwaarden. Tja, zoiets is wellicht nergens krek hetzelfde, dus kunnen ze het achter de hand houden.
Prijs is idd nog slechts €1339 online nu. Toch nog €40 meer dan wat jij betaalde, maar kom.
Even een misschien stomme vraag.......
Stottert het beeld van de pv70 of 700 erg bij het afspelen van een blu ray disc??
Overweeg namelijk om de pv700 te kopen, enige struikelblok is dat ik wel wil dat hij mijn blu ray films via ps3 wel zuiver afspeelt. Hij accepteert namelijk wel 1080p maar ondersteunt geen 1080p/ 24hz(of fps ben ik even kwijt).
Daarnaast de vraag hoe de scherpte van het beeld met gamen op ps3 of xbox 360 zich verhoud tot het gamen op een 32 inch lcd tv? Kan me namelijk voorstellen dat het beeld door de lagere resolutie en de vreemde verhouding (1024x768) een beetje groffer wordt.....
Stottert het beeld van de pv70 of 700 erg bij het afspelen van een blu ray disc??
Overweeg namelijk om de pv700 te kopen, enige struikelblok is dat ik wel wil dat hij mijn blu ray films via ps3 wel zuiver afspeelt. Hij accepteert namelijk wel 1080p maar ondersteunt geen 1080p/ 24hz(of fps ben ik even kwijt).
Daarnaast de vraag hoe de scherpte van het beeld met gamen op ps3 of xbox 360 zich verhoud tot het gamen op een 32 inch lcd tv? Kan me namelijk voorstellen dat het beeld door de lagere resolutie en de vreemde verhouding (1024x768) een beetje groffer wordt.....
Misschien een stom antwoord, maar hoe zien BluRay films er uit met je huidige TV ? Als je nu geen probleem ziet, betekent het dus dat je zelf niet gevoelig bent aan die judder.
Wat ik me nu overigens ineens afvraag... Hoe worden 24fps films omgezet wanneer je nog een gewone oude PAL TV gebruikt ?! Via 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown ? Dat zal wellicht wél een serieuze judder geven... Om de seconde het beeld dat effen lijkt stil te staan... Blah.
Wat ik me nu overigens ineens afvraag... Hoe worden 24fps films omgezet wanneer je nog een gewone oude PAL TV gebruikt ?! Via 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 pulldown ? Dat zal wellicht wél een serieuze judder geven... Om de seconde het beeld dat effen lijkt stil te staan... Blah.
Ik heb bij VDB een Acer laptop gekocht en ben dan gaan snuisteren tot ik een internetwinkel vond die ook een "voordeur" had. Daar stond de laptop 50 euro goedkoper en ik heb netjes dit binnen de dertig dagen gemeld een bon van 50 euro gekregen met beperkte geldigheid (3 maand), wel enkel bij hen te gebruiken. Ken je de lagere prijs op voorhand, dan kan je ineens goedkoper krijgen. Ik heb ze zelfs weten bellen naar de Fnac om de prijs te controleren (mijn pioneer HD DVD recorder stond daar 10% goedkoper) en ik heb direct de lage prijs gekregen.Twixie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:35:
[...]
Ik ken hun radio-reclame niet. Weet wel dat ze de laagste prijs garanderen, maar dat is weer met typische beperkingen als :
* vergeleken met andere Belgische winkels, dus gegarandeerd vallen internet-winkels af (zelfs al hebben ze een belgisch web-adres zoals Redcoon).
* met dezelfde referentie en servicevoorwaarden. Tja, zoiets is wellicht nergens krek hetzelfde, dus kunnen ze het achter de hand houden.
Prijs is idd nog slechts €1339 online nu. Toch nog €40 meer dan wat jij betaalde, maar kom.
Ik doe trouwens hetzelfde met DVD's. Die koop ik in de Colruyt, zelfs als ik weet dat ze elders goedkoper staan. Dan meld ik dit via de "rode telefoon", en dan krijg ik het verschil terugbetaald +1.25 euro voor de moeite om het te melden.
De 42PV700F is in België niet meer te verkrijgen. In de tweede helft van de maand komt deze terug in voorrraad als 42PV700FA. Idem voor de 37PV70F => FA en de 42PV70F => FA. De dealer had er geen idee van wat de verandering zou zijn tussen de F en de FA modellen, hij vermoedde / hoopte op een donkerder "zwart" beeld. Iemand enig idee?? Misschien is het de 24FPS mogelijkheid?
[ Voor 5% gewijzigd door Dvamber op 10-08-2007 18:13 ]
...effe een forum-regel ... je kan de groet weglaten aan het eind van je reacties, hoeGent32m schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:49:Greetz, Bart.
netjes ook bedoeld
...hier staat ie : http://www.panasonic.ch/p...1001&mod=th-37pv70fa&typ= (Zwitsers type dus...wat ze daar in Belgie nu mee moeten ?)Dvamber schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:05:
De 42PV700F is in België niet meer te verkrijgen. In de tweede helft van de maand komt deze terug in voorrraad als 42PV700FA. Idem voor de 37PV70F => FA en de 42PV70F => FA. De dealer had er geen idee van wat de verandering zou zijn tussen de F en de FA modellen, hij vermoedde / hoopte op een donkerder "zwart" beeld. Iemand enig idee?? Misschien is het de 24FPS mogelijkheid?
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-08-2007 18:24 ]
Ik heb daarnet op de website van Panasonic gezien dat die ook Muurbeugels aanbieden voor hun modellen (waaronder dus de TH42PV70).Ik heb nog een vraagje voor jullie. Kun je de TH42PV70 aan de muur ophangen ? Zo ja, welke "ophangbeugels" gebruiken jullie hiervoor ? Ik zou namelijk niet graag hebben dat hij van de muur dondert. Wanneer je die tv aan de muur opgehangen hebt, kun je dan nog gemakkelijk aan die kabels langs achter (om een TV analoog , of HDMI aansluiting in te pluggen).
Is het aangewezen om zo een muurbeugel te nemen ?
Of voldoen andere muurbeugels ook ?
Zoals bv deze op deze website:
Ze schelen alvast een heel stuk in prijs (die van Panasonic zijn toch een 100 euro duurder).
Bij de beugels van Panasonic vind ik ook geen specificaties terug (zoals maximum gewicht, kantelbaar, gemaakt van metaal, etc).
Al veronderstel ik wel dat die van Panasonic zeker zullen voldoen en erop passen
Bij die andere beugels weet ik dat zo niet..
Kan iemand me wat op weg helpen ?
Groetjes,
Bart.
[ Voor 3% gewijzigd door Gent32m op 11-08-2007 14:48 ]
@Gent32m ...en los van de groet die je weg mag laten (zie post boven die van jou), is hier tipje 2...het is ook niet de bedoeling om jezelf binnen 12 uur te quoten helaasGent32m schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:23:
[...][...Gent32m doet eigen quote...]
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-08-2007 18:28 ]
Vandaag ook m'n 42pv70 binnengehad. Stond al keurig te spelen toen ik van m'n werk thuiskwam. Moest wel m'n dochter voor MTV wegsturen vanwege de logo's en het inspelen. Snel de aanbevolen instellingen gekozen natuurlijk (scherpte hoeft niet aangepast tbv inspelen?). En nu maar DVD-tjes draaien natuurlijk!
Heb m'n DVD via een mooie QED scart aangesloten. Die had ik nog liggen. Is aansluiten via component aan te bevelen boven scart? W
P.s. wie nog van de pv70+draagbare dvd=speler aanbieding gebruik wil maken: deze loopt nog tot 16 augustus. De coupon hiervoor dient vervolgens uiterlijk 24 augustus bij Panasonic binnen te zijn. Echte vakantieaanbieding dus.. Dat u het maar even weet!
Heb m'n DVD via een mooie QED scart aangesloten. Die had ik nog liggen. Is aansluiten via component aan te bevelen boven scart? W
P.s. wie nog van de pv70+draagbare dvd=speler aanbieding gebruik wil maken: deze loopt nog tot 16 augustus. De coupon hiervoor dient vervolgens uiterlijk 24 augustus bij Panasonic binnen te zijn. Echte vakantieaanbieding dus.. Dat u het maar even weet!
Tja dat is een moeilijk iets denk ik. De bovenste gaten in de tv zitten zo'n 21 cm onder de bovenste rand. De onderste zitten zo'n 32 cm boven de onderste rand en 30 cm vanaf de zijkant.Anoniem: 170072 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:15:
Hoi,
John
Nu ken ik jouw beugel niet, dus weet niet of de info nuttig is.
Ik heb zelf zo'n Vogels steun met een soort raamwerk. Het handige hieraan vind ik dat, als ik de tv iets hoger of lager wil hebben (vaak zie je dit na een week of wat pas), ik de tv makkelijk kan loskoppelen en alleen t raamwerk hoef te wijzigen.
Ik hoef dus geen gaten meer te boren! Maar dit is wel weer een gewone vaste beugel, zwenken kan niet.
Inderdaad, gek. Maar de PV700FA zie ik er niet staan. In een andere zaak (waar ze ondertussen ook geen 42P?700F meer hebben) verkochten ze 2 weken geleden de 42PX700 voor de PV700, je kreeg de digitale tuner gratis, omdat Pana aan geen toestellen meer geraakte behalve in de UK. Maar 2 dagen later was het daar ook uitverkocht, ik kwam te laat. Ik heb de indruk dat die schermen beter verkopen dan zoete broodjesAnoniem: 26457 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:20:...hier staat ie : http://www.panasonic.ch/p...1001&mod=th-37pv70fa&typ= (Zwitsers type dus...wat ze daar in Belgie nu mee moeten ?)
Volgens mij kun je tijdens de inspeelperiode zonder problemen naar TV-zenders met logo's kijken, hoor. Ik vraag me overigens af of er überhaupt nog zenders zijn die geen logo's hebben. Bovendien duren die periodes nooit langer dan 10 minuten, want dan moet er weer een - logo-loos - reclameblok doorheen. Pas wanneer je een logo uren- en urenlang op dezelfde plaats zou hebben, zou er mogelijk iets van nagloeien zichtbaar kunnen zijn. Inbranden komt bij Panasonics nagenoeg niet meer voor. Wel een beetje slordig trouwens dat degene die de TV bij je thuis heeft geïnstalleerd, niet meteen de juiste instellingen heeft vastgelegd.Anoniem: 229198 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:30:
Vandaag ook m'n 42pv70 binnengehad. Stond al keurig te spelen toen ik van m'n werk thuiskwam. Moest wel m'n dochter voor MTV wegsturen vanwege de logo's en het inspelen. Snel de aanbevolen instellingen gekozen natuurlijk (scherpte hoeft niet aangepast tbv inspelen?). En nu maar DVD-tjes draaien natuurlijk!
Heb m'n DVD via een mooie QED scart aangesloten. Die had ik nog liggen. Is aansluiten via component aan te bevelen boven scart?
Of DVD via component/progressive scan een betere kwaliteit levert dan via een goede scartkabel (en een QED mag je zo wel noemen) durf ik zelf niet te beweren. Het lastige is dat je dat zelf niet zo goed kunt vergelijken, omdat je nooit beide beelden naast elkaar kunt zien. Mijn DVD-speler heb ik via een Ixos-scartkabel aangesloten en mijn DVD-recorder via een componentkabel van QED, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil. In beide gevallen heb ik een zeer scherp, gedetailleerd en contrastrijk beeld met mooie kleuren. Ik betwijfel zelfs of HDMI dat nog beter zou kunnen.
Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik out-of-the-box met de ingebouwde DVB-T receiver kan ontvangen? Zit er dan ook al een ingebouwde digitenne in? En heeft'ie dan ook een slot voor een smartcard (oid)?
Sta op het punt om de TH-42PZ70E aan te schaffen..
Thx.
Sta op het punt om de TH-42PZ70E aan te schaffen..
Thx.
Kepi_nl
Wel contact met ze gehad.Anoniem: 199087 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:52:
[...]
Mabili, Ik heb exact hetzelfde met een 42PV70 en de DRM-EH67, zelfs bij 720p ook, maar niet op alle SD kanalen.
Had Homeservice hier bij jou nog naar gekeken?
Volgens home service ligt het aan de combinatie van SD singaal en de opbouw van de pixels en komt dit standaard voor bij HDMI.
Dit kan wel kloppen natuurlijk aangezien je met DVD's etc hier totaal geen last van hebt.
Alleen bleek de HDD recorder toch naar mijn mening meer nukken te vertonen zoals continu afspelen van de hoofdstukken en dat is niet fijn als je eerst bijvoorbeeld een kinderfilm via disc navigator selecteerd en opeens na afloop een actiefilm komt.
Door deze redenen en de mindere tuner de Pana HD recorder terug gebracht en nu de Pioneer 550H genomen.
Inderdaad ook via HDMI 1080P op bijvoorbeeld RTL4 etc zwarte balken en 4.3 uitzendingen gewoon vol beeld. Hieruit kan je dus zien dat het meer een HDMI probleem is. Via scart of doorlus naar digitale ontvanger zijn deze problemen niet van toepassing.
Echter ben ik wel van mening dat de Pioneer HD/DVD en de panasonic 37PV70 een zeer goede match vertonen en het beeld echt mooi is. Met SD al zeer mooi beeld maar vooral met DVD weet je niet wat je ziet.
Tot slot een vraagje aan jullie,
Vandaag had ik even in de de winkel een test gelezen in de TV Satellite.
Het ging over HDTV schermen en kwam de panasonic 700 reeks er goed uit.
Echter hadden ze wel de opmerking over het trillend beeld wat de panasonic plasma schermen vertonen. en dat klopt wel.
Zelf zie ik dit hier ook op mijn 37PV70 en vooral bij witte achtergronden.
Hebben jullie daar ook last van?
In satellite werd dit ook besproken dat het best jammer is dat de pana daar last van heeft aangezien de tv voor de rest zeer goed en kleurrijk is.
Ik zie het alleen bij grote witte vlakken. Die eigenlijk alleen bij reclames voorkomen. Ik heb er dus geen last van.Mabili schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:44:
Zelf zie ik dit hier ook op mijn 37PV70 en vooral bij witte achtergronden.
Hebben jullie daar ook last van?
ik ook bij witte vlakken. Voor de vraag met de ps3 en blueray films. Ik heb perfect beeld met de blueray films i.c.m met ps3 en 42pv70. geen schokken of zo.
ola
Dat bedoel ik ookPhilflow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:47:
[...]
Ik zie het alleen bij grote witte vlakken. Die eigenlijk alleen bij reclames voorkomen. Ik heb er dus geen last van.
Heb dit probleem ook alleen bij SD singaal en niet bij het bekijken van een DVD.
Als je in de winkel bent en kijkt naar de pana plasma's en van andere merken dan zie je dat de plasma schermen van panasonic enigzins een trillend beeld heeft. Maar voor mij niet storend in tegendeel zelfs.
Ik zou niet meer zonder deze tv willen alleen al om zijn kleuren en het beeld wat hij neer kan zetten bij het kijken naar een DVD.
Bij mij ziet socom3 er super slecht uit via mijn ps2Albinoraptor schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:42:
Vreemd gister MGS3 zitten spelen en dat zag er toch niet slecht uit vond ik. 
Zelfs GTA: Vice city vond ik nog te doen.
Weet niet of jij advanced scart cable hebt? Weet dat het op mijn bagger CRT al veel uit maakte dus hier vast nog meer.
Zelfs GTA: Vice city vond ik nog te doen.
[ Voor 32% gewijzigd door Albinoraptor op 11-08-2007 12:24 ]
Maakt het veel verschil wanneer je een dvd speler aansluit via scart of via componen+progressive? Ik heb het nog nooit naast elkaar zien draaien op een pana plasma.
Anoniem: 194130
de meeste films die naar PAL worden omgezet, zijn 1:1 gescand. Dit wil zeggen dat een 24 fps film dus 25 fps wordt afgespeeld. Te snel dus !!! Als je pech hebt wordt het geluid ook nog eens mee versneld, en zit je dus naar 4% te snel geluid te luisteren. Als de geluids studio die de TV mix aanleverd echter netjes zijn werk doet, wordt het geluid eerst versneld en daarna met een pitch shifter weer tot de orginele toonhoogte terug gebracht. (schrik niet; de pitch-shift-algoritmes zijn bijzonder goed vandaag de dag;-)Twixie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:47:
Misschien een stom antwoord, maar hoe zien BluRay films er uit met je huidige TV ? Als je nu geen probleem ziet, betekent het dus dat je zelf niet gevoelig bent aan die judder.
Soms zie je wel eens een film die via puldown voor PAL geschikt is gemaakt. Dan zetten ze er inderdaad een beeldje per seconde bij. Dit zie je erg goed in bv een camera pan. De beweging schokt dan elke seconde even. Lelijk !!!!!
Okido Lost,
Ik zal er proberen op letten
Heb ik wel nog altijd geen antwoord op mijn meurbeugels ?
Iemand ervaring mee ?
Ik zal er proberen op letten
Heb ik wel nog altijd geen antwoord op mijn meurbeugels ?
Iemand ervaring mee ?
ik heb zojuist mijn 2e portable dvd speler binnen gekregen. Zo zijn mijn tv's wel extra goedkoop. Heerlijk en goede snelle sevice van panasonic.
En over de ps3 met blueray, ik zou niet teveel op al die termen en omzettingen letten, in de praktijk zie ik geen verschil.
En over de ps3 met blueray, ik zou niet teveel op al die termen en omzettingen letten, in de praktijk zie ik geen verschil.
[ Voor 30% gewijzigd door Ross op 11-08-2007 14:24 ]
ola
Heb nu de 42PY700 ook in het echt gezien. Schrok wel even van de voet waarop ie staat. Helemaal niet mijn smaak......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hmmmm nu ook eens Darkness zitten spelen, daar wordt je ook overgoten met green phospher trails.
Laten we hope dat het wat minder wordt na tijdje.
Heb gister trouwens uur lang zitten gamen, met een vel groene hud, en niets van in geburnt.(ook niet tijdelijk)
Laten we hope dat het wat minder wordt na tijdje.
Heb gister trouwens uur lang zitten gamen, met een vel groene hud, en niets van in geburnt.(ook niet tijdelijk)
In theorie zou component met progressive scan een beter beeld moeten leveren dan RGB via SCART (althans dat zeggen de geleerden). In de praktijk denk ik dat je een zeer geoefend oog moet hebben om de verschillen te kunnen zien. Pas bij een groter beeldscherm in combinatie met een kortere kijkafstand zul je mogelijk verschillen kunnen waarnemen. Ik ben zelf niet zo'n 'technische' kijker, mij gaat het meer om de totaalindruk: is het beeld mooi, gedetailleerd en kleurrijk. Ik kan me niet zo druk maken over fouten in het beeld. Op een bepaalde afstand zie je dat toch niet meer (ik zit op 3 meter van een 37 inch). Bovendien hangt het ook heel erg af van je bronmateriaal. Er zitten soms enorme kwaliteitsverschillen tussen DVD's.Dvamber schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:00:
Maakt het veel verschil wanneer je een dvd speler aansluit via scart of via componen+progressive? Ik heb het nog nooit naast elkaar zien draaien op een pana plasma.
Zelf kijk ik meestal via de DVD-speler van mijn DVD-recorder. Deze heb ik via component + progressive scan (met een QED-kabel) aangesloten op mijn Panasonic. Deze geeft het beeld uit op 576p en ik laat de TV het beeld upscalen naar 720p. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een imponerend beeld oplevert. Scherp, mooi van kleur, rustig, en vele malen beter dan via mijn oude CRT. Ik vind het prachtig! Ik heb ook nog een gewone DVD-speler (een oudere Sony) die via SCART-RGB (met een Ixos-kabel) op mijn plasma is aangesloten. Deze aansluiting gebruik ik minder, maar ook daarvan is de weergave uitstekend. Of die via component nu beter is dan die via SCART zou ik met de beste wil van de wereld niet durven beweren, zelfs niet als je hetzelfde bronmateriaal zou gebruiken en voortdurend zou switchen om het verschil te kunnen zien.
Ik zou zeggen: gebruik gewoon je SCART-kabel (maar dan wel een kwalitatief goede) en kijk of je met het beeld tevreden bent. En anders kunt je altijd nog de component-aansluiting overwegen, maar zelf denk ik dat het weinig verschil maakt. En over HDMI hebben we het dan nog helemaal niet gehad....
Je kunt 'm natuurlijk ook ophangenHelp!!!! schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:48:
Heb nu de 42PY700 ook in het echt gezien. Schrok wel even van de voet waarop ie staat. Helemaal niet mijn smaak......
Maar, wat vind je er nu zo lelijk aan? Volgens mij is de voet van de TH-42PV700 glanzend in tegenstelling tot die bij de TH-42PV70? Past beter bij de glimmende omlijsting, vind ik zelf. Betekent wel wat vaker afstoffen...
En anders wordt de keuze wel lastig, want alle Panasonic-modellen hebben dezelfde voet (qua vorm dan). Maar eerlijk is eerlijk: ik heb wel eens mooiere 'voeten' gezien. Alleen stoort het mij niet zo erg. Bij een mooie vrouw let ik niet zo op de voeten....
[ Voor 46% gewijzigd door mh1956 op 11-08-2007 17:30 ]
Zit nu 2 dagen te kijken naar film en concert-dvd's op de 42pv70 en moet zeggen dat de geluidskwaliteit me na de allereerste klanken wel wat tegenviel. Beetje bijstellen leverde wat verbetering op. Het geluid is acceptabel maar de tv kan niet het volume weergeven wat ik bij zo'n groot scherm vind passen. Kan me overigens niet voorstellen dat de 10 watt extra van de pv700 versie veel verschil zal maken..
Het enige verschil dat ik zie in de instellingen, is dat ik via component "progressive scan" kan instellen, en niet via RGB.mh1956 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 19:38:
[...]Of DVD via component/progressive scan een betere kwaliteit levert dan via een goede scartkabel (en een QED mag je zo wel noemen) durf ik zelf niet te beweren. Het lastige is dat je dat zelf niet zo goed kunt vergelijken, omdat je nooit beide beelden naast elkaar kunt zien. Mijn DVD-speler heb ik via een Ixos-scartkabel aangesloten en mijn DVD-recorder via een componentkabel van QED, maar ik zie eerlijk gezegd geen verschil. In beide gevallen heb ik een zeer scherp, gedetailleerd en contrastrijk beeld met mooie kleuren. Ik betwijfel zelfs of HDMI dat nog beter zou kunnen.
Hartelijk dank voor uw goede, duidelijke uiteenzetting. Ik ga uw goede raad opvolgen, want die leidt bovendien ook tot een estetische oplossing: met component heb je niet alleen de drie "kleuren" kabels, maar ook nog een stereokabel naar de TV te voeren én je mist de voordelen van scart: het automatisch switchen als je het bronapparaat inschakelt. Weet iemand trouwens of een HDMI kabel ook de bron inschakelt op de TV zoals een 21-pins-scart?mh1956 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:16:
[...]
Ik zou zeggen: gebruik gewoon je SCART-kabel (maar dan wel een kwalitatief goede) en kijk of je met het beeld tevreden bent. En anders kunt je altijd nog de component-aansluiting overwegen, maar zelf denk ik dat het weinig verschil maakt. En over HDMI hebben we het dan nog helemaal niet gehad....
Nee, dat heb je alleen bij SCART. Ook bij HDMI zul je handmatig het videokanaal moeten selecteren.Dvamber schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:22:
[...]
Weet iemand trouwens of een HDMI kabel ook de bron inschakelt op de TV zoals een 21-pins-scart?
Klopt, progressive scan kun je alleen via component instellen (en volgens mij ook via HDMI, maar dat weet ik niet zeker).Dvamber schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:17:
[...]
Het enige verschil dat ik zie in de instellingen, is dat ik via component "progressive scan" kan instellen, en niet via RGB.
hoe stel je in dat je tv moet upscalen naar 720p?
ola
Niet? Je tv schaalt alles wat hij binnen krijgt up/down naar zijn eigen schermresolutie, anders zou het niet beeldvullend zijn. Daar valt weinig aan in te stellen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb m'n 42pv70 nu 3 dagen binnen.
Ik ben nog druk in m'n flatje aan het klussen en ik laat hem maar een beetje inspelen tijdens de werkzaamheden.
dvdtjes (nemo, apocalypse now e.d) geheel ingezoomd (beeldvullend zoom 3)
Contrast e.d. een stuk naar beneden op cinema stand.
M 'n denon 1730 staat nog aangesloten met een scartkabel.
Beeld is natuurlijk niet al te best maar als ik de aspect ratio stiekem even goed zet begin ik gelijk te glimlachen
Top ding.
Blij dat ik de knoop heb doorgehakt en hem gewoon heb gekocht.
Ik ben nog druk in m'n flatje aan het klussen en ik laat hem maar een beetje inspelen tijdens de werkzaamheden.
dvdtjes (nemo, apocalypse now e.d) geheel ingezoomd (beeldvullend zoom 3)
Contrast e.d. een stuk naar beneden op cinema stand.
M 'n denon 1730 staat nog aangesloten met een scartkabel.
Beeld is natuurlijk niet al te best maar als ik de aspect ratio stiekem even goed zet begin ik gelijk te glimlachen
Top ding.
Blij dat ik de knoop heb doorgehakt en hem gewoon heb gekocht.
Hoe zit dat eigenlijk met die gratis dvd speler van Panasonic? Geldt die actie alleen voor de 42inch? Dan zou ik wel heel vreemd vinden, aangezien ik de veel duurdere 50 inch heb gekocht.
Alleen de 42pv70Ferry34 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:32:
gratis dvd speler
ja wel raar, maar alleen de 42pv70. misschien willen ze er van af
ola
misschien om de druk van de 37pv70 af te nemen. die zijn niet aan te slepen.
Ik zit nu voetbal te kijken op BBC1. beeldkwaliteit top!
Ik zit nu voetbal te kijken op BBC1. beeldkwaliteit top!
[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 12-08-2007 00:08 ]
Ik heb nog een vraagje.
Ik heb digitale tv van Belgacom. Normaal is dit 480p. Maar hoe kan ik dit te weten komen.
Kan de Pana dit op de een of andere manier tonen ?
Mijn DVD speler zend denk ik 576i. Ook hier dezelfde vraag.
Ik veronderstel ook dat ik mijn Pioneer DVD speler niet anders kan instellen zodat die 576p uitzend.
Ik heb digitale tv van Belgacom. Normaal is dit 480p. Maar hoe kan ik dit te weten komen.
Ik veronderstel ook dat ik mijn Pioneer DVD speler niet anders kan instellen zodat die 576p uitzend.
Erm, wat je hier zegt is gewoon hoe films op DVD uitgebracht zijn. Mijn vraag was dus wel degelijk hoe BluRay films, waar de content wel degelijk 24fps is, en dus geen 4% speedup, getoond worden in 50Hz, namelijk op simpele PAL TVs die geen 60p ondersteunen.Anoniem: 194130 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:08:
[...]
de meeste films die naar PAL worden omgezet, zijn 1:1 gescand. Dit wil zeggen dat een 24 fps film dus 25 fps wordt afgespeeld. Te snel dus !!! Als je pech hebt wordt het geluid ook nog eens mee versneld, en zit je dus naar 4% te snel geluid te luisteren. Als de geluids studio die de TV mix aanleverd echter netjes zijn werk doet, wordt het geluid eerst versneld en daarna met een pitch shifter weer tot de orginele toonhoogte terug gebracht. (schrik niet; de pitch-shift-algoritmes zijn bijzonder goed vandaag de dag;-)
Soms zie je wel eens een film die via puldown voor PAL geschikt is gemaakt. Dan zetten ze er inderdaad een beeldje per seconde bij. Dit zie je erg goed in bv een camera pan. De beweging schokt dan elke seconde even. Lelijk !!!!!
BTW, in theorie heeft de PS3 bvb wel genoeg CPU power om realtime het geluid 4% te versnellen en alzo dus toch hetzelfde effect als op DVD te bekomen, zonder vervelende pulldown judder. Alleen vrees ik dat het idd theorie is en in de praktijk er gewoon het 24ste frame verdubbeld wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 12-08-2007 00:10 ]
Panasonic kan zeker probleemloos 480p weergeven (dat is NTSC progressive).Anoniem: 219642 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:06:
Overigens geloof ik helemaal niet dat Belgacom TV 480p zou zijn. Volgens mij is dat gewoonweg interlaced PAL (576i) want anders zouden heel wat mensen met een ouderwetse CRT TV helemaal geen Belgacom TV kunnen zien.
Ik denk dat ik mijn vraag verkeerd geformuleerd heb.Twixie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:12:
[...]
Panasonic kan zeker probleemloos 480p weergeven (dat is NTSC progressive).
Overigens geloof ik helemaal niet dat Belgacom TV 480p zou zijn. Volgens mij is dat gewoonweg interlaced PAL (576i) want anders zouden heel wat mensen met een ouderwetse CRT TV helemaal geen Belgacom TV kunnen zien.
Sorry hiervoor.
Bij de indienstname van mijn tv heb ik Belgacom TV en mijn DVD speler aangesloten.
De allereerste keer heeft de Pana ook getoond of het 480p of 576i of 576p was, nu zou ik dit graag nog eens opnieuw te zien krijgen? Hoe zou ik dit kunnen bereiken ?
Absoluut, 576i en dan nog met erg veel compressie. Digitaal, maar daar is alles mee gezegd. Telenet geeft veel beter beeld, en Indi nog veel beter (zelfs HDTV en dat is 1080i)Twixie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:12:
[...]
Panasonic kan zeker probleemloos 480p weergeven (dat is NTSC progressive).
Wat versta jij onder judder? Ik zie niks raars als ik blueray afspeelTwixie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 00:09:
[...]
Erm, wat je hier zegt is gewoon hoe films op DVD uitgebracht zijn. Mijn vraag was dus wel degelijk hoe BluRay films, waar de content wel degelijk 24fps is, en dus geen 4% speedup, getoond worden in 50Hz, namelijk op simpele PAL TVs die geen 60p ondersteunen.
BTW, in theorie heeft de PS3 bvb wel genoeg CPU power om realtime het geluid 4% te versnellen en alzo dus toch hetzelfde effect als op DVD te bekomen, zonder vervelende pulldown judder. Alleen vrees ik dat het idd theorie is en in de praktijk er gewoon het 24ste frame verdubbeld wordt.
ola
zeg zou de voet van de 42pv70 niet toch draaibaar kunnen zijn maar dat die op slot zit of zo. Als ik goed naar de voet kijk dan zie toch echt een ronde center.
ola
Met betrekking tot inbranden ben ik gisterenavond toch even geschrokken.
Ik had een avondje Forza Motorsport gespeeld en toen ik daarna de xbox uit deed zag op ik de plasma nog steeds de beelden van km-teller rechtsonder, het woord ´Place´ linksonder en nog wat zaken die standaard gedurende de hele race op dezelfde plek staan. Zelfs na 10-15 minuten stond het er nog steeds (het hele beeld was zwart, maar op de genoemde plekken iets minder zwart).
Ik heb vannacht maar afgestemd op een kanaal met ruis en dat de hele nacht aan laten staan. Vanochtend waren de beelden gelukkig weer weg. (TV was overigens ook uitgegaan, dus blijkbaar schakelt hij zichzelf uit na x-uur ruis). Het aantal daaiuren is al ruim boven de 200 (357 uur) dus daar kan het niet aan liggen.
Dus Forza liefhebbers, u bent gewaarschuwd
Ik had een avondje Forza Motorsport gespeeld en toen ik daarna de xbox uit deed zag op ik de plasma nog steeds de beelden van km-teller rechtsonder, het woord ´Place´ linksonder en nog wat zaken die standaard gedurende de hele race op dezelfde plek staan. Zelfs na 10-15 minuten stond het er nog steeds (het hele beeld was zwart, maar op de genoemde plekken iets minder zwart).
Ik heb vannacht maar afgestemd op een kanaal met ruis en dat de hele nacht aan laten staan. Vanochtend waren de beelden gelukkig weer weg. (TV was overigens ook uitgegaan, dus blijkbaar schakelt hij zichzelf uit na x-uur ruis). Het aantal daaiuren is al ruim boven de 200 (357 uur) dus daar kan het niet aan liggen.
Dus Forza liefhebbers, u bent gewaarschuwd
Dit topic is gesloten.