Er zijn nog maar weinig (web)winkels waar de 37pv70 leverbaar is. Bij de meeste is er inmiddels al een fikse levertijd.Philflow schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:48:
misschien om de druk van de 37pv70 af te nemen. die zijn niet aan te slepen.
Ik zit nu voetbal te kijken op BBC1. beeldkwaliteit top!
De kogel is door de kerk: heb eindelijk een 42PV70 besteld! Ik was eigenlijk al bijna een jaar aan het uitkijken naar een nieuwe TV ter vervanging van een Samsung LCD TV (LE32R41) waar ik steeds minder tevreden van was qua beeld. Eerlijkheidshalve moet ook gezegd worden dat dat al een vrij oude LCD TV is die dan ook nog eens als budget mocht omschreven worden.
Heb in die periode vaak zitten twijfelen tussen LCD en Plasma, tussen FullHD of niet, en tussen 24p of niet. Gisteren is dan ineens onverwacht snel de beslissing gevallen (was nu al een paar maand die 42PV70 aan het overwegen). Heb het toestel gisteren in 4 winkels te zien gekregen met een waaier aan bronnen. In 2 winkels hadden ze ook al de 42PZ700 staan (blijkbaar heeft Panasonic enorme bevoorradingsproblemen voor de PY700 waardoor ze de winkels een PZ geven). In 2 winkels heb ik ook wat de verkoper staan praten.
1. Wat velen ook mogen beweren, je moet echt niet met je neus op het scherm zitten om met een HD-bron het verschil te zien tussen de PZ700 en PV70. Volgens een populair grafiekje zou je vanaf 8" afstand geen verschil meer zien tussen 720p en 1080p op een 42". Wel, zelfs op 3m afstand zag ik toch nog verschillen. Op beide TVs speelde dezelfde bron: de vaak geziene BluRay promo-film met enkele trailers. Bij de trailer van Ice Age 2 was er een duidelijk verschil in scherpte. Ook bij de grote blauwe titelteksten was bij de PV70 karteling merkbaar (vooral goed zichtbaar bij de letter M) daar waar diezelfde letter M bij de PZ700 mooie rechte beentjes had. Ook bij aftitelingen (wit op zwarte achtergrond) zag je bij de PV70 wat kartelingen. Bij real-life beelden daarentegen (trailer van X-Men bvb) is er echter op het eerste gezicht geen verschil merkbaar.
2. Met een gewone SD bron (en in dit geval was dat zelfs via de antenne-kabel) is duidelijk merkbaar dat FullHD in het nadeel is. Het beeld op een PV70 zag er verrassend goed uit (en stukken beter dan op LCD schermen). Op de PZ700 zag je met hetzelfde beeld toch wel een soort blokvorming en dan bedoel ik geen macroblocking van compressie (het was immers een analoog signaal) maar artefacts van de upscaling. Een verkoper in een andere winkel begon sowieso zelf al met te zeggen dat FullHD slechter omkan met non-HD signalen. Hij beweerde zelfs dat de vertegenwoordiger van Panasonic zelf toegaf dat hun FullHD eigenlijk zinloos is, en dat ze die TVs gewoon op de markt zetten omdat er nu eenmaal veel vraag naar is (vergelijk het een beetje met de megapixel oorlog in digitale camera's). Zelf zou ik het zo cru niet stellen, zie mijn vorig puntje, maar FullHD is op dit moment zeker niet de holy grail. Het was overigens ironisch dat een verkoper van een andere winkel wél FullHD wou pushen en zei dat SD materiaal gewoon even goed zou zijn, maar van hem was het duidelijk dat hij in de eerste plaats wou verkopen. Toen ik dat tegen die andere verkoper (van ander filiaal van dezelfde winkel) zei, was die nogal verontwaardigd over de desinformatie van zijn collega
.
3. Ook even hun mening gepolst over Pioneer. Persoonlijk vind ik die scherm wel retestrak, maar way overpriced. Ze mogen dan kwalitatief nog iets beter zijn dan Panasonic, maar het dubbele van prijs ?! Volgens beide verkopers is dit vooral omdat Pioneer in veel kleinere aantallen verkoopt en vooral ook omdat zij alle onderdelen zelf ontwikkelen en produceren en dan nog eens in Europa ook. Opnieuw zei die ene verkoper dat ook daar de vertegenwoordiger pijnlijk moest toegeven dat ze gewoon niet kunnen concurreren met Panasonic.
4. 3:2 pulldown judder is wel degelijk merkbaar. Dit zie je bvb goed in die Ice Age 2 trailer die start met een grote pan omheen de ijsberg. Je ziet dit toch wat schokken, maar ik vind dat toch niet echt storend. Overigens is 24p sowieso een vrij lage framerate waardoor je zelfs in de bioscoop (zeker als je relatief vooraan zit) soms judder te zien krijgt, dus zelfs 24p TVs gaan judder niet kunnen elimineren, ze zal alleen wat 'regelmatiger' zijn.
5. In 1 winkel had ik ook wat test DVDs bij. Die heb ik kunnen bekijken via een SCART-ingang. Het resultaat was zeer goed te noemen en dat gaf overigens ook de doorslag om te bestellen. Het verschil met het beeld dat ik momenteel thuis heb was dag en nacht (vooral in donkere scenes, en dan niet zozeer voor het zwart-is-zwart maar voor de kleuren die op de LCD enorm onnatuurlijk worden en vooral heel erge false contouring tonen). Eén van de test DVDs was overigens een échte test DVD (HQV Silicon Optix, welliswaar NTSC) die vooral de deinterlacer test (maar daardoor eigenlijk ook de scaler). De TV scoorde hierin op alle testen (behalve 1) toch wel bijzonder goed. Vooral de jaggies en detail tests gaven zeer goede resultaten. Wel een beetje bizar dat de horizontal scroll test niet slaagde, daar was af en toe combing te zien (deze test combineert film-materiaal, dus met 3:2 pulldown, met een video-format scrolling text). In de praktijk komt deze combinatie van beeld nauwelijks voor, dus daar kan ik mee leven. BTW, die zeer goede resultaten betekenen m.i. ook dat je voor deze TV nauwelijks added value hebt met een upscaling DVD-speler. Integendeel zelfs, mijn Sony NS76H scoort een pak slechter bij een upscaled beeld. Nog afwachten hoe de combinatie met de PV70 zal zijn, maar ik verwacht dat ik gewoon 576i zal verkiezen omdat de de-interlacer/scaler in de TV een stuk beter zal zijn.
Uiteindelijk viel het verdict dan ook in het voordeel van de PV70. Om te beginnen kijken we nog steeds 90% naar PAL-bronnen (we hebben 800+ DVDs), 9% HD-gaming en 1% BluRay (4 disks op dit moment
). Dan vind ik een meerprijs van €1000 voor FullHD om dan ook nog slechter DVD-beeld te hebben moeilijk te rechtvaardigen. Ik twijfelde ook nog effen voor een 50" maar daar is de meerprijs ook alweer €1000.
Enig minpunt: de Panasonics zijn dus inderdaad zeer moeilijk leverbaar, en dat vooral door de enorme vraag. Ik kan de mijne over twee weken verwachten, wat nog meeviel volgens de verkoper.
Heb in die periode vaak zitten twijfelen tussen LCD en Plasma, tussen FullHD of niet, en tussen 24p of niet. Gisteren is dan ineens onverwacht snel de beslissing gevallen (was nu al een paar maand die 42PV70 aan het overwegen). Heb het toestel gisteren in 4 winkels te zien gekregen met een waaier aan bronnen. In 2 winkels hadden ze ook al de 42PZ700 staan (blijkbaar heeft Panasonic enorme bevoorradingsproblemen voor de PY700 waardoor ze de winkels een PZ geven). In 2 winkels heb ik ook wat de verkoper staan praten.
1. Wat velen ook mogen beweren, je moet echt niet met je neus op het scherm zitten om met een HD-bron het verschil te zien tussen de PZ700 en PV70. Volgens een populair grafiekje zou je vanaf 8" afstand geen verschil meer zien tussen 720p en 1080p op een 42". Wel, zelfs op 3m afstand zag ik toch nog verschillen. Op beide TVs speelde dezelfde bron: de vaak geziene BluRay promo-film met enkele trailers. Bij de trailer van Ice Age 2 was er een duidelijk verschil in scherpte. Ook bij de grote blauwe titelteksten was bij de PV70 karteling merkbaar (vooral goed zichtbaar bij de letter M) daar waar diezelfde letter M bij de PZ700 mooie rechte beentjes had. Ook bij aftitelingen (wit op zwarte achtergrond) zag je bij de PV70 wat kartelingen. Bij real-life beelden daarentegen (trailer van X-Men bvb) is er echter op het eerste gezicht geen verschil merkbaar.
2. Met een gewone SD bron (en in dit geval was dat zelfs via de antenne-kabel) is duidelijk merkbaar dat FullHD in het nadeel is. Het beeld op een PV70 zag er verrassend goed uit (en stukken beter dan op LCD schermen). Op de PZ700 zag je met hetzelfde beeld toch wel een soort blokvorming en dan bedoel ik geen macroblocking van compressie (het was immers een analoog signaal) maar artefacts van de upscaling. Een verkoper in een andere winkel begon sowieso zelf al met te zeggen dat FullHD slechter omkan met non-HD signalen. Hij beweerde zelfs dat de vertegenwoordiger van Panasonic zelf toegaf dat hun FullHD eigenlijk zinloos is, en dat ze die TVs gewoon op de markt zetten omdat er nu eenmaal veel vraag naar is (vergelijk het een beetje met de megapixel oorlog in digitale camera's). Zelf zou ik het zo cru niet stellen, zie mijn vorig puntje, maar FullHD is op dit moment zeker niet de holy grail. Het was overigens ironisch dat een verkoper van een andere winkel wél FullHD wou pushen en zei dat SD materiaal gewoon even goed zou zijn, maar van hem was het duidelijk dat hij in de eerste plaats wou verkopen. Toen ik dat tegen die andere verkoper (van ander filiaal van dezelfde winkel) zei, was die nogal verontwaardigd over de desinformatie van zijn collega
3. Ook even hun mening gepolst over Pioneer. Persoonlijk vind ik die scherm wel retestrak, maar way overpriced. Ze mogen dan kwalitatief nog iets beter zijn dan Panasonic, maar het dubbele van prijs ?! Volgens beide verkopers is dit vooral omdat Pioneer in veel kleinere aantallen verkoopt en vooral ook omdat zij alle onderdelen zelf ontwikkelen en produceren en dan nog eens in Europa ook. Opnieuw zei die ene verkoper dat ook daar de vertegenwoordiger pijnlijk moest toegeven dat ze gewoon niet kunnen concurreren met Panasonic.
4. 3:2 pulldown judder is wel degelijk merkbaar. Dit zie je bvb goed in die Ice Age 2 trailer die start met een grote pan omheen de ijsberg. Je ziet dit toch wat schokken, maar ik vind dat toch niet echt storend. Overigens is 24p sowieso een vrij lage framerate waardoor je zelfs in de bioscoop (zeker als je relatief vooraan zit) soms judder te zien krijgt, dus zelfs 24p TVs gaan judder niet kunnen elimineren, ze zal alleen wat 'regelmatiger' zijn.
5. In 1 winkel had ik ook wat test DVDs bij. Die heb ik kunnen bekijken via een SCART-ingang. Het resultaat was zeer goed te noemen en dat gaf overigens ook de doorslag om te bestellen. Het verschil met het beeld dat ik momenteel thuis heb was dag en nacht (vooral in donkere scenes, en dan niet zozeer voor het zwart-is-zwart maar voor de kleuren die op de LCD enorm onnatuurlijk worden en vooral heel erge false contouring tonen). Eén van de test DVDs was overigens een échte test DVD (HQV Silicon Optix, welliswaar NTSC) die vooral de deinterlacer test (maar daardoor eigenlijk ook de scaler). De TV scoorde hierin op alle testen (behalve 1) toch wel bijzonder goed. Vooral de jaggies en detail tests gaven zeer goede resultaten. Wel een beetje bizar dat de horizontal scroll test niet slaagde, daar was af en toe combing te zien (deze test combineert film-materiaal, dus met 3:2 pulldown, met een video-format scrolling text). In de praktijk komt deze combinatie van beeld nauwelijks voor, dus daar kan ik mee leven. BTW, die zeer goede resultaten betekenen m.i. ook dat je voor deze TV nauwelijks added value hebt met een upscaling DVD-speler. Integendeel zelfs, mijn Sony NS76H scoort een pak slechter bij een upscaled beeld. Nog afwachten hoe de combinatie met de PV70 zal zijn, maar ik verwacht dat ik gewoon 576i zal verkiezen omdat de de-interlacer/scaler in de TV een stuk beter zal zijn.
Uiteindelijk viel het verdict dan ook in het voordeel van de PV70. Om te beginnen kijken we nog steeds 90% naar PAL-bronnen (we hebben 800+ DVDs), 9% HD-gaming en 1% BluRay (4 disks op dit moment
Enig minpunt: de Panasonics zijn dus inderdaad zeer moeilijk leverbaar, en dat vooral door de enorme vraag. Ik kan de mijne over twee weken verwachten, wat nog meeviel volgens de verkoper.
Wat is een avondje spelen? 2 uur of 5 uur?sverzijl schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:50:
Met betrekking tot inbranden ben ik gisterenavond toch even geschrokken.
Ik had een avondje Forza Motorsport gespeeld en toen ik daarna de xbox uit deed zag op ik de plasma nog steeds de beelden van km-teller rechtsonder, het woord ´Place´ linksonder en nog wat zaken die standaard gedurende de hele race op dezelfde plek staan. Zelfs na 10-15 minuten stond het er nog steeds (het hele beeld was zwart, maar op de genoemde plekken iets minder zwart).
Ik heb vannacht maar afgestemd op een kanaal met ruis en dat de hele nacht aan laten staan. Vanochtend waren de beelden gelukkig weer weg. (TV was overigens ook uitgegaan, dus blijkbaar schakelt hij zichzelf uit na x-uur ruis). Het aantal daaiuren is al ruim boven de 200 (357 uur) dus daar kan het niet aan liggen.
Dus Forza liefhebbers, u bent gewaarschuwd
Heb gister ook Forza 2 uur zitten spelen en niets gezien.
BTW Twixie zijn genoeg internetshops die de 42" wel op voorraad hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Albinoraptor op 12-08-2007 12:02 ]
Als je de tv aan laat staan zonder signaal kun je inderdaad lang wachten tot de ghost-images weg zijn 
In plaats daarvan had je hem ook 5 minuten op een normale tv-zender kunnen zetten, dan was het ook weg geweest.
In plaats daarvan had je hem ook 5 minuten op een normale tv-zender kunnen zetten, dan was het ook weg geweest.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik moet nog 2@3 weken wachten op de 42PV700.
Ik heb deze bestelt op ma 23-7-2007 bij: http://www.mediahomeservice.nl
Ik heb deze bestelt op ma 23-7-2007 bij: http://www.mediahomeservice.nl
Twixie schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:15:
De kogel is door de kerk: heb eindelijk een 42PV70 besteld!
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Verwijderd
Leuk om even door te nemen: Review tussen de 50" Pana en Samsung zomaar gecopieerd uit What's Hifi van augustus 
http://www.samsung.com/uk...ma/images/samsung_web.pdf
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 15:56 ]
Een van de twijfelpunten was idd ook internet vs lokale winkel. Heb uiteindelijk toch de lokale winkel verkozen zelfs al betekent dat een €200 meerkost. Voor dergelijke grote stukken waar vanalles mee kan misgaan vertrouw ik een Internetshop toch minder hoor...Albinoraptor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:54:
Overigens is nog maar de vraag in welke mate de voorraad-meldingen van internetshops altijd kloppen. Redcoon bvb heeft op dat vlak een slechte reputatie.
Van 20.00 tot 0.30 dus zo´n 4,5 uur.Albinoraptor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:54:
[...]
Wat is een avondje spelen? 2 uur of 5 uur?
Heb gister ook Forza 2 uur zitten spelen en niets gezien.En ik zit net op 20 uur.
Hij stond de hele nacht op ruis (althans tot de TV zichzelf heeft uitgeschakeld, geen idee hoe lang dit uiteindelijk heeft geduurd, ik was er niet bij) en dat heeft gelukkig geholpen.Gizz schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:31:
Als je de tv aan laat staan zonder signaal kun je inderdaad lang wachten tot de ghost-images weg zijn
In plaats daarvan had je hem ook 5 minuten op een normale tv-zender kunnen zetten, dan was het ook weg geweest
En 5 minuten normale TV zender had echt niet geholpen, want na 10 min ruis (wat toch heel wat vaker pixels aan/uit zet) was het ook niet weg.
[ Voor 49% gewijzigd door sverzijl op 12-08-2007 13:19 ]
Volgens de manual gaat de Panasonic in standby na 30' geen signaal ontvangen te hebben.
ik heb dit ook eigenlijk altijd als ik een film kijk die zwarte balken heeft. Als ik na die film ps3 aanzet zie ik in het hoofdmenu nog steeds die zwarte balken. Ook ondetitels en degelijke. Ze gaan na normaal tv kijken wel weer weg. Dus je hoeft m echt niet op een bepaalde zender met ruis te laten staan of zo. Volgens mij heeft iedereen dit met plasma. Het brand niet in, maar blijft wel even naijlen als het ware. Wel jammer.sverzijl schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:50:
Met betrekking tot inbranden ben ik gisterenavond toch even geschrokken.
Ik had een avondje Forza Motorsport gespeeld en toen ik daarna de xbox uit deed zag op ik de plasma nog steeds de beelden van km-teller rechtsonder, het woord ´Place´ linksonder en nog wat zaken die standaard gedurende de hele race op dezelfde plek staan. Zelfs na 10-15 minuten stond het er nog steeds (het hele beeld was zwart, maar op de genoemde plekken iets minder zwart).
Ik heb vannacht maar afgestemd op een kanaal met ruis en dat de hele nacht aan laten staan. Vanochtend waren de beelden gelukkig weer weg. (TV was overigens ook uitgegaan, dus blijkbaar schakelt hij zichzelf uit na x-uur ruis). Het aantal daaiuren is al ruim boven de 200 (357 uur) dus daar kan het niet aan liggen.
Dus Forza liefhebbers, u bent gewaarschuwd
ola
never mind
[ Voor 92% gewijzigd door Philflow op 12-08-2007 17:39 ]
Gisteren hadden de meeste Pana's nog 4 tot 7 werkdagen levertijd bij Redcoon..
Vanmorgen waren ze op voorraad..
Kepi_nl
Verwijderd
erg fijn om te lezen dat dit allemaal goed werkt op deze tvVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:31:
[...]
Yep, ik ben dolgelukkig !!!
Het werkt.
Ik kan nu alles series zien op mijn plasma TV. Echt geweldig.
Ik moest dus gewoon mijn beeldscherm van mijn pc uitschakelen om de DVIX te kunnen bekijken op mijn Pana.
Bedankt voor de snelle hulp !!!!
ik moet een plasma tv voor een goede kennis uitzoeken en zit te kijken naar die 42inch van panasonic
maar die persoon wil heel graag alle content van z'n pc op die plasma laten zien
hij heeft gewoon een normale pc met een geforce kaartje met dvi en enzo
helemaal top dat ik lees dat dat allemaal goed werkt... even zo'n dvi naar d-sub kabel ertussen en gaan met die banaan
Nee, DVI - HDMI is wat je nodig hebt.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 17:09:
[...]
even zo'n dvi naar d-sub kabel ertussen en gaan met die banaan
Ik had een paar weken geleden Redcoon bekeken bij de Shopreviews, en dit bedrijf is niet eerlijk, betreft de levertijden.
http://tweakers.net/shopreview/6931
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=34810
Ik weet niet of er iemand goede, of slechte ervaringen heeft, met Redcoon, betreft de Pana,s
Media Homeservice zei tegen mij dat er een lange levertijd op de 42PV700 zit in heel nederland.
Ik laat de Panasonic TH-42PV700 plaatsen door Media Homeservice, en installeren.(25€)
Dat installeren kan ik zelf ook, maar dan weet ik zeker dat de pana goed afgelevert wordt, en ik krijg er 1 jaar extra garantie bij
http://tweakers.net/shopreview/6931
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=34810
Ik weet niet of er iemand goede, of slechte ervaringen heeft, met Redcoon, betreft de Pana,s
Media Homeservice zei tegen mij dat er een lange levertijd op de 42PV700 zit in heel nederland.
Ik laat de Panasonic TH-42PV700 plaatsen door Media Homeservice, en installeren.(25€)
Dat installeren kan ik zelf ook, maar dan weet ik zeker dat de pana goed afgelevert wordt, en ik krijg er 1 jaar extra garantie bij
rabor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:54:
Gisteren hadden de meeste Pana's nog 4 tot 7 werkdagen levertijd bij Redcoon..
[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 12-08-2007 19:25 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Als ik die shopreviews bekijk zie ik prima beoordelingen...pvr schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:09:
Ik had een paar weken geleden Redcoon bekeken bij de Shopreviews, en dit bedrijf is niet eerlijk, betreft de levertijden. http://tweakers.net/shopreview/6931
Ik weet niet of er iemand goede, of slechte ervaringen heeft, met Redcoon, betreft de Pana,s![]()
Mijn eigen ervaring is goed. Het nadeel is wel dat als ze zeggen "verzendklaar in 4 dagen", komt dat meestal neer op 7-8 dagen voor je het in huis hebt.
Verder vond ik het klasse dat de 2 jongens van De Greef transport (hun bezorgdienst) mijn 42PV70 netjes naar de 2e etage hebben gebracht.
Aftersales is ook prima vind ik.
Snap niet dat er alleen maar naar Redcoon gekeken wordt.
Als ik kijk naar totale kosten dus TV + levering zijn er shops die goedkoper zijn en ook nog beter staan aan geprezen op kieskeurig. Of de kosten zijn 20 euro meer maar dat heb ik dan liever dan genept worden met andere levertijden dan op site staan.
Als ik kijk naar totale kosten dus TV + levering zijn er shops die goedkoper zijn en ook nog beter staan aan geprezen op kieskeurig. Of de kosten zijn 20 euro meer maar dat heb ik dan liever dan genept worden met andere levertijden dan op site staan.
Albinoraptor
Waar had jij hem bestelt

Waar had jij hem bestelt
Als je de reacties lees, van radar en tweakers.net, krijg ik toch me twijfels.Albinoraptor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:04:

Philflow schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:26:
[...]
Als ik die shopreviews bekijk zie ik prima beoordelingen...
Mijn eigen ervaring is goed. Het nadeel is wel dat als ze zeggen "verzendklaar in 4 dagen", komt dat meestal neer op 7-8 dagen voor je het in huis hebt.
Verder vond ik het klasse dat de 2 jongens van De Greef transport (hun bezorgdienst) mijn 42PV70 netjes naar de 2e etage hebben gebracht.
Aftersales is ook prima vind ik.
[ Voor 28% gewijzigd door pvr op 12-08-2007 21:19 ]
Komt omdat in het verleden Redcoon echt goedkoper was dan de rest, en vaak voorraad had terwijl de anderen het niet hadden.Albinoraptor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:04:
Met de huidige prijzen en inzichten is het wellicht beter om anderen in overweging te nemen. Ik zou wel de tip geven: check altijd even of ze hem écht op voorraad hebben, want dat klopt vaak niet op de site.
En tegenwoordig check ik én kieskeurig én tweakers voor shopsurveys.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 12-08-2007 21:26 ]
Gekocht bij Koopjeskampioen.
Dinsdagmiddag besteld en vrijdagochtend had ik hem.
4 sterren op kieskeurig, en omdat mijn ouders kennisen hebben in Hoogeveen ook even gebeld en die zeiden ook dat het goede zaak was. Dus voor die 20 euro meer dan maakt het me niet uit. Plus je krijgt die draagbare dvd speler bij hun.
Ik zie dat ook Rebelio goedkoop, is daar zou ik dus niet kopen. zie shopsurvey.
Ik ga morgen even bij hun kijken of ze de 42PV70 op voorraad hebben (volgens de site wel) en dan meteen maar kopen, denk ikAlbinoraptor schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:32:
[...]
Gekocht bij Koopjeskampioen.
Dinsdagmiddag besteld en vrijdagochtend had ik hem.
4 sterren op kieskeurig, en omdat mijn ouders kennisen hebben in Hoogeveen ook even gebeld en die zeiden ook dat het goede zaak was. Dus voor die 20 euro meer dan maakt het me niet uit. Plus je krijgt die draagbare dvd speler bij hun.
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
...de afgelopen post (ongeveer 7 meen ik) gaan (helaas wederom
) weer erg neigen naar (algemene)shop-besprekingen. Effe dus een halt hiervoor, voordat het doorschiet
. Gelieve hier een ander topic voor te starten of gewoon de shopreview op T.net te bekijken.
Ik dank u allen die hier gehoor aangeven...
Ik dank u allen die hier gehoor aangeven...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 22:24 ]
Ik heb mezelf ondertussen een draaibare muurbeugel van Vogels aangeschaft, voor de Panasonic TH42PV70. Op aanraden van de verkoper (ze gebruiken die zelf ook in de winkel). En Panasonic is niet echt in muurbeugels gespecialiseerd. Vogels is dat dus wel :-)
Muurbeugel Plasma: Vogels EFW 6325
Muurbeugel Plasma: Vogels EFW 6325
[ Voor 19% gewijzigd door Gent32m op 13-08-2007 09:14 ]
Leuke review Dagi, beide krijgen 5 sterren en Samsung wint op prijs.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 13:00:
Leuk om even door te nemen: Review tussen de 50" Pana en Samsung zomaar gecopieerd uit What's Hifi van augustus
Helaas gaat het daar over de freeview tuner die in het nederlandse model niet zit, en niet over de scart aansluiting waar de meeste hier nogal mee te maken hebben.
Maar ook een vrij oppervlakkige review. Als je namelijk goed leest in andere reviews en threads dan weet je dat de Samsung wat kleine probleempjes heeft. (formule 1, voetbal)
Mijn mening:
Ga je voor de prijs of mooiste design (subjectief) dan wint Samsung.
Wil je een probleemloze plasma dan ga je voor Panasonic.
en het wordt trouwens wel tijd om te beslissen
Verwijderd
Ja he PhilPhilflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:11:
[...]
Leuke review Dagi, beide krijgen 5 sterren en Samsung wint op prijs.
Helaas gaat het daar over de freeview tuner die in het nederlandse model niet zit, en niet over de scart aansluiting waar de meeste hier nogal mee te maken hebben.
Maar ook een vrij oppervlakkige review. Als je namelijk goed leest in andere reviews en threads dan weet je dat de Samsung wat kleine probleempjes heeft. (formule 1, voetbal)
Mijn mening:
Ga je voor de prijs of mooiste design (subjectief) dan wint Samsung.
Wil je een probleemloze plasma dan ga je voor Panasonic.
en het wordt trouwens wel tijd om te beslissen
Ik wil nu echt de knoop doorhakken maar goed ik stel het steeds uit.
Nu ben ik van het weekend bij een vriend van me geweest en hij heeft de Samsung 50C91. Wat een bakbeest maar het had wel prachtig beeld. De SD werkt inderdaad goed bij de Plasma's. Alleen vond ik zijn 'zwartweergave' eerder grijs als zwart. Dat viel mij dus wel tegen. Zijn geluid was prima. Alleen de C91 vind ik lelijk ivm dat lelijke metalen rand. De Q91 is qua design ook stukken mooier dan de Pana maar het heeft zo veel kinderziektes dat ik de koop niet aandurf. De Samsung is op dit moment wel erg gunstig geprijsd overigens. Het kost zo'n 300 euro goedkoper wanneer je een 50" aanschaft. Misschien dat panasonic binnenkort wat aan zijn prijzen doet want ik hoef niet zo'n portable dvd speler bij mijn 50" plasma. Geef mij maar korting
Maar goed, de review is dus erg kort door de bocht en de Panasonic 50PV70 is echt super! Volgens mij heeft de MM een actie lopen op de 50PV700 voor 1999 euro. Maar erg jammer dat de PV700 zo'n lelijke behuizing heeft.
Ja je kunt trouwens ook even wachten, die prijzen worden alleen maar lager.
De massa stort zich op de Full HD modellen, dus je kunt straks hele goede deals krijgen op PV70(0) en Q91.
succes!
Het geluid van de 50 inch is geloof ik beter dan de 42 inch.
De massa stort zich op de Full HD modellen, dus je kunt straks hele goede deals krijgen op PV70(0) en Q91.
succes!
Weet je zeker dat ie goed stond afgesteld? Er is heeel veel te tweaken aan de samsung plasma's, meer dan aan de panasonics.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:48:
[...]
Alleen vond ik zijn 'zwartweergave' eerder grijs als zwart. Dat viel mij dus wel tegen. Zijn geluid was prima.
[ Voor 51% gewijzigd door Philflow op 13-08-2007 14:04 ]
Verwijderd
Wat ik zelf heb gemerkt is dat de PV reeksen bij Pana vrij snel achter elkaar aankwamen. Nu ben ik eigenlijk ook erg benieuwd wanneer de nieuwe reeks (PV80?) gelanceerd gaat worden en wat de specs daarvan zullen zijn. Ik gok erop HDMI 1.3 en 100hz achtig techniek (terwijl de PV70 dit al heeft?). De prijzen zullen de komende tijd inderdaad dalen. Ik zag de LG 50" plasma voor 1299 euro staan. Dat is goedkoop voor een 50" scherm. Ik zou het niet vervelend vinden om de 50PV70 voor 1499 te moeten kopenPhilflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:54:
succes!
Volgens mij precies 1 jaar na elkaar.
PV80 zal 24hz en HDMI 1.3 hebben denk ik. 100hz hebben we al
PV80 zal 24hz en HDMI 1.3 hebben denk ik. 100hz hebben we al
Verwijderd
Ik denk dat hij nog niks heet getweaked (hem kennendePhilflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:54:
succes!
[...]
Weet je zeker dat ie goed stond afgesteld? Er is heeel veel te tweaken aan de samsung plasma's, meer dan aan de panasonics.
Verwijderd
Is dat ghostimaging nu wel of geen probleem...
Mij lijkt het erg irritant als je net heb zitten gamen je de eerst 15 minuten de klokken van je F1 auto in beeld ziet of je hebt lekker dvd zitten kijken en je gaat gamen en je ziet die 2 zwarte balken...
Zou voor mij eigenlijk wel een reden zijn om geen plasma te nemen eigenlijk...
Er wordt hier zo makkelijk over gedaan van ach ff de tv de hele nach op ruis of je tv 15 minuten op een ander kanaal en het is weg.. we praten hier over tv's van 1500-3500 euro !!!!!!!!
Mij lijkt het erg irritant als je net heb zitten gamen je de eerst 15 minuten de klokken van je F1 auto in beeld ziet of je hebt lekker dvd zitten kijken en je gaat gamen en je ziet die 2 zwarte balken...
Er wordt hier zo makkelijk over gedaan van ach ff de tv de hele nach op ruis of je tv 15 minuten op een ander kanaal en het is weg.. we praten hier over tv's van 1500-3500 euro !!!!!!!!
geloof me in de praktijk valt het reuze mee en de voordelen van de plasma t.o.v lcd zijn veel groter dan de nadelen. Alleen al dat pixelige kijken op een lcd werd ik al gek, laat zitten donkere beelden. plasma is echt veel beter en geloof me ik heb al een full hd lcd gehad en daarvoor nog een lcd, ik was nooit tevreden.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:
ola
Met de generatie PV70, PV60, PV45 is image retention geen enkel probleem.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:
Ghosting komt ook niet voor.
Je ziet het alleen op een volledig zwart scherm in hele donkere grijstinten (bijna zwarttinten) die een LCD niet eens kan producerenVerwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:12:
bull... komt dus nog wel voor. alleen voor even.Philflow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
Met de generatie PV70, PV60, PV45 is image retention geen enkel probleem.
Ghosting komt ook niet voor.
ola
ik zeg niet dat image retention niet voor komt, is zeg dat het geen enkel probleem isyah schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:04:
[...]
bull... komt dus nog wel voor. alleen voor even.
en ghosting komt niet voor.
Verwijderd
Heeft iemand al de moed gehad om te stoeien met die ISF waarden die in de OP staan? En zo ja wat vinden jullie ervan? Het is al een tijdje geleden dat ze vermeld werden en ben reuze benieuwd naar jullie bevindingen.
Dat heeft totaal geen zin omdat ieder panel andere ISF waarden oplevert. Verschilt zelfs per aangesloten device (DVD/decoder etc) omdat ze allemaal hun eigen afwijkingen hebben die de ISF calibratie ook meeneemt.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:22:
Heeft iemand al de moed gehad om te stoeien met die ISF waarden die in de OP staan? En zo ja wat vinden jullie ervan? Het is al een tijdje geleden dat ze vermeld werden en ben reuze benieuwd naar jullie bevindingen.
Precies, daarom worden de schermen niet in de fabriek gekalibreerd. Elk scherm moet dan apart gemeten worden, tijd = geld. Daarom zijn Eizo TFT-schermen ook 2x zo duur als een Dell scherm terwijl er hetzelfde panel in zit, die Eizo is wel gekalibreerd door de fabrikant.
Calibraties verlopen trouwens ook vrij vlot als je nauwkeurig wil werken. CRT schermen kun je elke 2 weken wel eens opnieuw meten, TFT's worden meestal 1x per maand/2 maanden gedaan. Hoe het met plasma zit weet ik niet.
Calibraties verlopen trouwens ook vrij vlot als je nauwkeurig wil werken. CRT schermen kun je elke 2 weken wel eens opnieuw meten, TFT's worden meestal 1x per maand/2 maanden gedaan. Hoe het met plasma zit weet ik niet.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
en hoe "meet" je dat dan, met een duur machientje?Gizz schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:34:
Wat ik niet begrijp bij die calibraties is hoe kunnen ze nou met een machientje mijn optimale instellingen gaan meten, smaak is toch iets persoonlijks?Gizz schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:34:
Precies, daarom worden de schermen niet in de fabriek gekalibreerd. Elk scherm moet dan apart gemeten worden,
Iemand een idee?
Ze kunnen ook niet jouw smaak meten. Met zo'n calibratie gaan ze hem zo afstellen dat de kleur waardes/grijstinten enz. zo dicht mogelijk bij de 6500k komen te zitten. En het zou makkelijk kunnen dat het uiteindelijke resultaat totaal niet jouw persoonlijke smaak is, maar het is wel de zo best mogelijke afstelling voor je tv.Philflow schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 07:42:
[...]
Wat ik niet begrijp bij die calibraties is hoe kunnen ze nou met een machientje mijn optimale instellingen gaan meten, smaak is toch iets persoonlijks?
Iemand een idee?
Het is overigens niet alleen kwestie van kleurtemperatuur, maar ook van correcte gamma, en ervoor zorgen dat rood, blauw en groen ook effectief rood, blauw en groen zijn zonder zweem van ander kleur.
Punt is dat je na calibratie effectief de DVDs te zien krijgt in de kleuren zoals de makers bedoeld hebben. En meestal is dat wel beter dan je eigen voorkeur
.
BTW, je calibreert eigenlijk niet je TV maar je hele systeem, want de output van bvb je DVD-speler is ook niet exact juist, en elke DVD-speler heeft een andere color-output. De in deze thread vermeldde 'ideale' waarden na ISF calibratie zijn dan eigenlijk ook waardeloos. Je kan niet iemands ISF waarden overnemen en dan denken dat dat bij jezelf ook juist zal zijn.
Als je het overigens zelf wil doen, kan je altijd de Digital Video Essentials dvd aanschaffen. Daar zitten kleurfilters bij (dus downloaden zal niet helpen
) die je helpen bij het calibreren. Zal zeker nog niet in de buurt komen van een ISF calibratie, maar het is zeker al beter dan helemaal niet calibreren. Ook voor instelling van brightness en contrast is dergelijke calibratie-dvd onmisbaar.
Punt is dat je na calibratie effectief de DVDs te zien krijgt in de kleuren zoals de makers bedoeld hebben. En meestal is dat wel beter dan je eigen voorkeur
BTW, je calibreert eigenlijk niet je TV maar je hele systeem, want de output van bvb je DVD-speler is ook niet exact juist, en elke DVD-speler heeft een andere color-output. De in deze thread vermeldde 'ideale' waarden na ISF calibratie zijn dan eigenlijk ook waardeloos. Je kan niet iemands ISF waarden overnemen en dan denken dat dat bij jezelf ook juist zal zijn.
Als je het overigens zelf wil doen, kan je altijd de Digital Video Essentials dvd aanschaffen. Daar zitten kleurfilters bij (dus downloaden zal niet helpen
[ Voor 51% gewijzigd door Twixie op 14-08-2007 09:44 ]
Als ik mijn plasma binnen krijg, en de 200 speeluren zitten erop, ga ik zeker mijn plasma calibreren door Frank Doorhof.
Of ik het daarna, om de 1 a 2 jaar nog een keer laat doen, weet ik nog niet.
Maar de eerst keer vindt ik zeker belangrijk
Of ik het daarna, om de 1 a 2 jaar nog een keer laat doen, weet ik nog niet.
Maar de eerst keer vindt ik zeker belangrijk
Lelijk is heel persoonlijk. Ik vind de 700 mooier dan de 70. Sowieso vind ik de Panasonics niet uitblinken qua design, maar ik denk dat de meesten dat wel vinden. Overigens had ik ergens gelezen dat er mensen zijn die de zilveren strip van de 700 zwart hebben gespoten.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:48:
[...]
Maar goed, de review is dus erg kort door de bocht en de Panasonic 50PV70 is echt super! Volgens mij heeft de MM een actie lopen op de 50PV700 voor 1999 euro. Maar erg jammer dat de PV700 zo'n lelijke behuizing heeft.
Het is iig wel een topactie van de MM (ik zie hem overigens alleen in het krantje van Almere). Volgens is er zelfs nog geen internetwinkel die nu onder deze prijs zit, en kostte bij de meeste MM's een week geleden 500/600 euro meer.
Ik heb hem dan ook besteld
Misschien een beetje dubbelpost(heb er al een topic over)
Maar de mensen die hier een panasonic hebben staan, wat voor dvdspeler met upscaling gebruiken jullie?
Ik wil een 50" panasonic gaan kopen, maar daarbij dus een apparaat wat goed dvd's kan upscalen en het liefst ook films vanaf een externe harddisk kan draaien?
Iets van een mediacenter misschien. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
Maar de mensen die hier een panasonic hebben staan, wat voor dvdspeler met upscaling gebruiken jullie?
Ik wil een 50" panasonic gaan kopen, maar daarbij dus een apparaat wat goed dvd's kan upscalen en het liefst ook films vanaf een externe harddisk kan draaien?
Iets van een mediacenter misschien. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
Tip: probeer eerst eens je oude DVD speler.Xoverride schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:53:
Ik dacht namelijk ook dat ik een HDMI speler met upscaling zou gaan kopen... dat was tot dat ik zag wat voor plaatje mijn oude Aiwa DVD speler via scart op de 42PV70 geeft. Prachtig beeld.
Lees eens mijn uitgebreide review hierboven. Mijn conclusie was dat de Panasonic PV70 met een origineel (zelfs niet eens progressive) DVD-signaal een stuk beter presteert dan mijn huidige upscaling NS-76H van Sony (op mijn huidige Samsung). De Panasonic heeft gewoon een enorm goede de-interlacer en scaler aan boord.Xoverride schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:53:
Van zodra ik mijn PV70 heb, zal ik nog eens opnieuw testen met/zonder upscaling, maar ik ben nu al vrij zeker dat het beeld met 576i beter zal zijn dan wanneer ik de DVD-speler laat upscalen.
Ok dan, dat is wel interessant. Ik zal sowieso een nieuwe dvd speler nodig hebben, want mijn oude is kapot. Kan ik dan het beste ook een panasonic dvdspeler kopen of maakt het echt compleet niets uit naar jouw ervaring?Twixie schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:19:
[...]
Lees eens mijn uitgebreide review hierboven. Mijn conclusie was dat de Panasonic PV70 met een origineel (zelfs niet eens progressive) DVD-signaal een stuk beter presteert dan mijn huidige upscaling NS-76H van Sony (op mijn huidige Samsung). De Panasonic heeft gewoon een enorm goede de-interlacer en scaler aan boord.
Van zodra ik mijn PV70 heb, zal ik nog eens opnieuw testen met/zonder upscaling, maar ik ben nu al vrij zeker dat het beeld met 576i beter zal zijn dan wanneer ik de DVD-speler laat upscalen.
Merk maakt niet zoveel uit alleen zelf wel de HDD/DVD speler van panasonic geprobeerd alleen beviel deze me persoonlijk niet zo.Xoverride schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:24:
[...]
Ok dan, dat is wel interessant. Ik zal sowieso een nieuwe dvd speler nodig hebben, want mijn oude is kapot. Kan ik dan het beste ook een panasonic dvdspeler kopen of maakt het echt compleet niets uit
Voordeel is wel dat Vierra link heel goed werkt alleen hoe vaak je het gebruikt is persoonlijk.
Zelf ben ik uiteindelijk voor de pioneer gegaan en deze bevalt me dus nu wel heel goed.
Maar zoals ik al zei dat is persoonlijk en ik gebruik dan wel de HDMI aansluiting en laat de dvd speler upscalen naar 1080P dit ook op aanraden van de home service van panasonic zelf.
Maar ben het ook met Twixie eens dat de Plasma tv dit ook zelf heel goed kan doen.
Ook een Sony NS900V DVD speler via component aangesloten met een uitgang van 576I en ook dit geeft zeer goed beeld.
Even tussendoorkomend alhier:Xoverride schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:24:
[...]
Ok dan, dat is wel interessant. Ik zal sowieso een nieuwe dvd speler nodig hebben, want mijn oude is kapot. Kan ik dan het beste ook een panasonic dvdspeler kopen of maakt het echt compleet niets uit naar jouw ervaring?
Ik heb eergisteren een 50pv70 aangeschaft en hoewel mijn oordeel nog zeker niet definitief is (het scherm is nog aan het inspelen en aan die beroemde 200 uur ben ik nog lang niet aan toe) heb ik op dit moment echt een andere mening.
De weergave van een goed signaal via de scart (DVD, Digitale TV, Wii) is absoluut niet slecht. Ik verwacht zelf dat het nog beter wordt na wat meer inspelen en optimalere afstelling (en calibratie) na de inspeeltijd van 200 uur.
Maar nu kan ik al rustig zeggen dat het beeld via HDMI van een upscaling DVD-speler echt nog wel een flink stuk beter is dan met RGB-scart. Los van een eventueel verschil in kwaliteit van de upscalers is dat sowieso logisch omdat er twee conversies minder spelen via HDMI dan via RGB-scart. (bij de laatste heb je digitaal-analoog in de DVD-speler en weer analoog-digitaal in de tv, HDMI is digitaal-digitaal)
Ik heb een Pioneer 696 die ik op 720p upscaling heb gezet en het ziet er schitterend uit - via scart ook goed, zeker, maar wel minder definitie. Wel met de slag om de arm dat ik pas alleen een regio 1 NTSC DVD goed bekeken. Het kan zijn dat mijn speler toevallig heel goed NTSC upscaled (480 naar 720 is relatief simpel tenslotte, een lijntje om de 2 er bij). Met PAL DVD's ga ik vanavond eens goed kijken.
Ook ga ik in de a.s. dagen eens kijken of het nog uitmaakt als ik mijn DVD-speler ook via HDMI maar in 576i of 480i laat spelen en de 50pv70 dus laat upscalen. Dan zou in principe alleen het verschil in de upscalers zichtbaar moeten worden. Best mogelijk dat er dan geen verschil waarneembaar is. Maar tussen HDMI met upscaling DVD-speler en RGB-scart merk ik een serieus verschil.
(Ik heb nog een uit de guldentijd hele dure zware Sony DVD-speler [typenummer even ontschoten] staan met een zo goed als high end RGB-scart circuit, ik ga ook nog proberen hoe dat er uit ziet. Die speler gebruik ik nu alleen als CD-transport en CD-speler, waar die trouwens bijzonder goed in is).
[ Voor 8% gewijzigd door arsimo op 14-08-2007 17:50 ]
Ik denk dat het ook heel belangrijk is wat voor DVD spelers je vergelijkt.
De ene upscalende DVD speler is de andere niet. Hetzelfde geldt voor scart DVD spelers. En ook de kabel is van belang.
Verder zal een verschil in beeldkwaliteit beter te zien zijn op een 50 inch dan op een 42 inch, denk ik.
De ene upscalende DVD speler is de andere niet. Hetzelfde geldt voor scart DVD spelers. En ook de kabel is van belang.
Verder zal een verschil in beeldkwaliteit beter te zien zijn op een 50 inch dan op een 42 inch, denk ik.
Akkoord, maar met dezelfde redenering zou 576i via HDMI nóg beter zijn. Dan blijf je ook in het digitale domein, maar heb je maar 1 scaling stap, namelijk in de TV. Met een upscaling DVD-speler ga je 2 stappen hebben: upscaling in de DVD-speler en vervolgens downscaling in de TV.arsimo schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:43:
[...]
Maar nu kan ik al rustig zeggen dat het beeld via HDMI van een upscaling DVD-speler echt nog wel een flink stuk beter is dan met RGB-scart. Los van een eventueel verschil in kwaliteit van de upscalers is dat sowieso logisch omdat er twee conversies minder spelen via HDMI dan via RGB-scart. (bij de laatste heb je digitaal-analoog in de DVD-speler en weer analoog-digitaal in de tv, HDMI is digitaal-digitaal)
Bij goede DVD-spelers is het idd wel niet uitgesloten dat dat inderdaad nog beter is dan alleen scaling door de TV te laten doen. Moet iedereen voor zichzelf testen zoals philflow al aanhaalt, want hangt dus ook van de DVD-speler af.
Dat laatste hoeft niet waar te zijn. Als men een Full HD scherm heeft en de DVD-speler laat upscalen naar 1080(p/i), dan is er maar sprake van een keer upscaling.Twixie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:22:
[...]
Akkoord, maar met dezelfde redenering zou 576i via HDMI nóg beter zijn. Dan blijf je ook in het digitale domein, maar heb je maar 1 scaling stap, namelijk in de TV. Met een upscaling DVD-speler ga je 2 stappen hebben: upscaling in de DVD-speler en vervolgens downscaling in de TV.
Zelf heb ik een HD Ready met 1366x768 resolutie. Mijn DVD-speler laat ik upscalen naar 720p, en dan zal de tv het verder lichtjes upscalen naar 768. Van downscaling is dus sowieso geen sprake in mijn case. De vraag is wel of de TV beter in een keer kan upscalen van 576i naar 768 progressive. Geen idee of er intern in de tv ook eerst naar 720 wordt gescaled en dan pas naar de native resolutie van het paneel. Ik ga nog wel uitproberen of er verschil te zien is.
NB: een upscaling stap laat ik hier buiten beschouwing omdat die (helaas!) altijd plaatsvindt, en dat is de upscaling voor de overscan. Want zelfs in het geval dat een DVD-speler naar 1080 upscaled en het scherm Full HD is, dan zal nog het scherm het beeld upscalen om overscan te krijgen...
[ Voor 12% gewijzigd door arsimo op 15-08-2007 08:51 ]
Verwijderd
Ik heb in ieder geval de Panasonic TH-50PY700 besteld, nu nog wachten tot ie binnen is. Panasonic zegt zelf pas weer vanaf half september, maar de speciaalzaak (geen internetwinkel nee!) meent ondanks deze opmerkingen hem toch binnen een paar dagen te kunnen (af)leveren. Ben benieuwd! Ik zie overigens nog weinig ervaringen over dit type... iemand?
Verwijderd
Mocht ik uiteindelijk toch kiezen voor de 50PV70 lijkt het mij ook wel handig om voor een hd-recorder van Pana te kiezen. Je kunt dan namelijk via de viera link gebruik maken van beide apparaten dmv 1 afstandsbediening. Heeft iemand zo'n opstelling al thuis staan? En welke van de twee hd-recorders werkt beter: 57 of de 67?
Inderdaad zowel voor de 42PV70, de 50PV70(0) en de 50PY700 kan de situatie weer anders zijn, wegens de verschillende resoluties.arsimo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:46:
[...]
Dat laatste hoeft niet waar te zijn. Als men een Full HD scherm heeft en de DVD-speler laat upscalen naar 1080(p/i), dan is er maar sprake van een keer upscaling.
Vierra link werkt wel handig inderdaad omdat je dan alles met de AB van je TV kunt doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:17:
Mocht ik uiteindelijk toch kiezen voor de 50PV70 lijkt het mij ook wel handig om voor een hd-recorder van Pana te kiezen. Je kunt dan namelijk via de viera link gebruik maken van beide apparaten dmv 1 afstandsbediening. Heeft iemand zo'n opstelling al thuis staan? En welke van de twee hd-recorders werkt beter: 57 of de 67?
Zelf deze opstelling even gehad en het werke wel goed.
Verschil tussen de 57 en de 67 is alleen dat de 67 ook audio DVD's kan draaien en een grotere hd heeft. Voor de rest functioneren ze allebei even goed op de plasma tv.
Maar of Vierra link nou echt een toegevoegde waarde is dat moet je gewoon zelf beoordelen.
Want als je guide+ etc moet instellen moet je toch weer terug vallen op de AB van de HDD recorder.
[ Voor 11% gewijzigd door Mabili op 15-08-2007 11:28 ]
Ik heb van iemand gehoord die zowel de EH-57 als de DVR van UPC in huis had, dat hij de DVR van UPC fijner vond, vanwege de vergaande integratie met je digitale kabel.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:17:
Mocht ik uiteindelijk toch kiezen voor de 50PV70 lijkt het mij ook wel handig om voor een hd-recorder van Pana te kiezen.
Ik heb ook de DVR van UPC in huis en sta echt te kijken van het bedieningsgemak en de beeldkwaliteit! ik zit nu nog in mijn gratis maanden (6 maanden gratis) maar straks zou ik 10 euro per maand moeten betalen. Ik weet nog niet wat ik ga doen.
Klopt, ik had het specifiek over de V70 en V700. De Y700 met 1:1 pixelmapping zal normaal geen scaling meer toepassen in de TV zelf als hij een 1080p signaal binnenkrijgt.arsimo schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 08:46:
[...]
Dat laatste hoeft niet waar te zijn. Als men een Full HD scherm heeft en de DVD-speler laat upscalen naar 1080(p/i), dan is er maar sprake van een keer upscaling.
Ik ben vrij zeker dat een TV direct scalet naar zijn fysieke resolutie, hierbij ook rekening houdend met overscan e.d. meer. Elke tussenstap zou niet alleen extra artefacts introduceren maar zou ook extra CPU cycles vergen.Geen idee of er intern in de tv ook eerst naar 720 wordt gescaled en dan pas naar de native resolutie van het paneel. Ik ga nog wel uitproberen of er verschil te zien is.
(Maar ik herinner me nu ineens dat er voor Photoshop macro's bestaan om bij grote upscaling factors gewoon per 10% te upscalen omdat dat een beter resultaat zou geven dan ineens naar de finale resolutie te upscalen... Dus het hoeft niet persé slechter te zijn om in meerdere keren te upscalen, raar maar waar).
Op dit type zitten meer mensen te wachten dus dat verklaart het geringe aantal ervaringen. Indien jij dit toestel snel krijgt betaal je ongetwijfeld de hoofdprijs.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:32:
Ik heb in ieder geval de Panasonic TH-50PY700 besteld, nu nog wachten tot ie binnen is. Panasonic zegt zelf pas weer vanaf half september, maar de speciaalzaak (geen internetwinkel nee!) meent ondanks deze opmerkingen hem toch binnen een paar dagen te kunnen (af)leveren. Ben benieuwd! Ik zie overigens nog weinig ervaringen over dit type... iemand?
Volgens mij zijn er wel degelijk ervaringen te vinden, prbeer eens in deel 3 van deze thread.Stefano schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:30:
[...]
Op dit type zitten meer mensen te wachten dus dat verklaart het geringe aantal ervaringen. Indien jij dit toestel snel krijgt betaal je ongetwijfeld de hoofdprijs.
De professionele reviews zijn het erover eens dat 1080p materiaal er fantastisch uitziet.
De PV70 heeft echter meer 'punch' (volgens laatste what hifi ook) omdat het contrast en lichtopbrengst hoger zijn.
Verder blijft het zo dat je om nut te hebben van een 50 inch 1080p op maximaal 2,60 (als ik het me goed herinner) moet zitten. Ga je verder wegzitten, kun je beter een 50PV70(0) kopen.
Dat is wel onzin, zie mijn vergelijking van de 42PV70 met de 42PZ700 (equivalent van de PY700) van enkele dagen geleden. Op 3m zie ik nog altijd verschil tussen beide met een BluRay bron.Philflow schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:35:
[...]
Verder blijft het zo dat je om nut te hebben van een 50 inch 1080p op maximaal 2,60 (als ik het me goed herinner) moet zitten. Ga je verder wegzitten, kun je beter een 50PV70(0) kopen.
Naast lager contrast is een ander nadeel van de PY700 dat gewoon SD-materiaal er gewoon slechter uitziet dan op de PV70. Als dat belangrijk is, zou ik toch wel twee keer nadenken vooraleer ik €1000 extra uitgeef aan een FullHD.
Verwijderd
Nee, dat valt wel mee. Paar honderd euro's onder de adviesprijs van 3499Stefano schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:30:[...]Op dit type zitten meer mensen te wachten dus dat verklaart het geringe aantal ervaringen. Indien jij dit toestel snel krijgt betaal je ongetwijfeld de hoofdprijs.
Maar dan nog, als ik een maand alsnog moet wachten, zou ik dat geen ramp vinden én het is een echte speciaalzaak met zeer goede service. Ik ga in ieder geval uit van toch een paar weken he
Oh interessant! Waar is die post van je?Twixie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:12:
[...]
Dat is wel onzin, zie mijn vergelijking van de 42PV70 met de 42PZ700 (equivalent van de PY700) van enkele dagen geleden. Op 3m zie ik nog altijd verschil tussen beide met een BluRay bron.
Bedoel je dat je een Bluray speler had met hoogwaardige scaler, die zowel 720p als 1080p kon outputten en dat je hem toen op 720p gezet voor de PV70 en op 1080p voor de Z700?
(als je dit niet doet zit je de kwaliteit van de downscaling van de PV70 te bekijken, die niet optimaal is)
Wat was de bluray speler?
Waar heb je dat kunnen doen?
Verwijderd
Dat viel me hier ook al op,hetzelfde als ER op NED 1 en op net 5.Op Ned 1 is het DVd kwaliteit,terwijl het op net 5 net een serie lijkt van 20 jaar oud.Philflow schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:58:
[...]
Interessante kwestie, ben benieuwd wat eruit komt.
hou er wel rekening mee dat de kwaliteit per zender en per uitzending enorm kan verschillen. soms zie ik ook blokjes in ondertiteling, soms helemaal niet.
Het viel me net op hoe hoog de kwaliteit is van Cheers op nederland 2 vergeleken met Friends op Net 5. En dat terwijl Cheers toch 20 jaar ouder is. Zal wel aan de bitrate liggen.
Misschien niet helemaal het juiste topic om te vragen maar heeft er iemand ervaring met Infrarood extenders/repeaters?
Ik wil namelijk mijn audio apparatuur weg werken in de kast zodat alleen mijn mooie 37pv70 te zien is
Ik wil namelijk mijn audio apparatuur weg werken in de kast zodat alleen mijn mooie 37pv70 te zien is
Te lui om te zoeken ?Philflow schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:26:
Oh interessant! Waar is die post van je?
Zie 12 augustus.
Daar heb je wel een punt. Het was idd een 1080p (of i?) signaal op een PV70 en dus ook deels een test van de scaler van de PV70. Vraag is nog maar of een 720p signaal dat dan geupscaled moet worden door de PV70 er dan zoveel beter zal uitzien. Zal eens de test doen (met PS3 als BluRay) van zodra ik mijn PV70 heb.Bedoel je dat je een Bluray speler had met hoogwaardige scaler, die zowel 720p als 1080p kon outputten en dat je hem toen op 720p gezet voor de PV70 en op 1080p voor de Z700?
(als je dit niet doet zit je de kwaliteit van de downscaling van de PV70 te bekijken, die niet optimaal is)
Nu, in de vergelijking tussen HD-Ready en FullHD tv's geldt voor de meeste mensen wel dat ze gewoon de scaler van de TV zullen gebruiken, denk ik.
Ja en dat is net het lastige, want de reviews die ik heb gelezen zijn nou niet al te lovend over het downscalen van 1080p door de PV70.Twixie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:47:
[...]
Daar heb je wel een punt. Het was idd een 1080p (of i?) signaal op een PV70 en dus ook deels een test van de scaler van de PV70.
"De meeste mensen" hebben niet zoveel verstand van optimale beelkwaliteitNu, in de vergelijking tussen HD-Ready en FullHD tv's geldt voor de meeste mensen wel dat ze gewoon de scaler van de TV zullen gebruiken, denk ik.
Verwijderd
Waar kun je dit nalezen?Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:45:
De Panasonic TH-42PV70/PX70 heeft de EISA award voor de HD-ready plasma gewonnen.
het is een tiplijst http://www.hdtvnieuws.nl/...a-en-tipa-award-lijstjes/ maar
straks waarschijnlijk hier: http://www.eisa-awards.org/awards.html
[ Voor 19% gewijzigd door pretorian_nl op 15-08-2007 16:48 ]
Digital Media Junkie
Europese HD Ready Plasma tv 2007 - 2008
De European Imaging and Sound Association (EISA) maakte op 15 augustus jl. bekend dat de Panasonic VIERA TH-42PV70 is uitgeroepen tot Europese HD Ready Plasma tv van het jaar 2007-2008.
De European Imaging and Sound Association kent jaarlijks de Europese Foto-, Video-, Audio-, Home Theater- en Mobile Electronics Award toe. Deze associatie bestaat uit vertegenwoordigers van 50 toonaangevende magazines uit 20 Europese landen.
Juryrapport:
“Bij filmliefhebbers zijn plasmaschermen nog steeds favoriet, vooral voor de weergave van zwart. Voor het onderbouwen van deze stelling hoeft niet verder te worden gekeken dan de Panasonic TH-42PV70. Deze Plasma-Televisie herdefinieert de prestatie van plasma met zijn 10e generatie panelen. Hij heeft een 1080p compatible HDMI aansluiting, en biedt direct na het uitpakken een bijna perfecte beeldkwaliteit dankzij de geavanceerde 'Vreal2' beeldprocessor van Panasonic. De 'Viera Link' functie zorgt dat compatible producten, waaronder DVD-spelers, met dezelfde afstandsbediening te bedienen zijn. Maar het meest indrukwekkend van alles is toch zijn zeer betaalbare prijs.”
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1
De European Imaging and Sound Association (EISA) maakte op 15 augustus jl. bekend dat de Panasonic VIERA TH-42PV70 is uitgeroepen tot Europese HD Ready Plasma tv van het jaar 2007-2008.
De European Imaging and Sound Association kent jaarlijks de Europese Foto-, Video-, Audio-, Home Theater- en Mobile Electronics Award toe. Deze associatie bestaat uit vertegenwoordigers van 50 toonaangevende magazines uit 20 Europese landen.
Juryrapport:
“Bij filmliefhebbers zijn plasmaschermen nog steeds favoriet, vooral voor de weergave van zwart. Voor het onderbouwen van deze stelling hoeft niet verder te worden gekeken dan de Panasonic TH-42PV70. Deze Plasma-Televisie herdefinieert de prestatie van plasma met zijn 10e generatie panelen. Hij heeft een 1080p compatible HDMI aansluiting, en biedt direct na het uitpakken een bijna perfecte beeldkwaliteit dankzij de geavanceerde 'Vreal2' beeldprocessor van Panasonic. De 'Viera Link' functie zorgt dat compatible producten, waaronder DVD-spelers, met dezelfde afstandsbediening te bedienen zijn. Maar het meest indrukwekkend van alles is toch zijn zeer betaalbare prijs.”
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3918|603|602|601|4|1
Verwijderd
Heb zelf ook de TH-50PY700 besteld rond 20 juli. Volgens mijn laatste telefoontje met de winkelier zou het toestel binnenkomen op 20 augustus.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 09:32:
Zal echter niet verwonderd zijn indien er nog eens uitstel komt.
Blijkbaar zijn er toch wel wat leveringsproblemen ?
Hmm, had het nog niet zo bekeken... Dat zou idd óók een reden kunnen zijn waarom die FullHD er veel beter uit zag. Wanneer ik hem heb zal ik eens testen met 1080p vs 720p (PS3 laten downscalen naar 720p).Philflow schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:51:
Ja en dat is net het lastige, want de reviews die ik heb gelezen zijn nou niet al te lovend over het downscalen van 1080p door de PV70.
Verwijderd
Wat, 20 juli al besteld??? Nou de MM in Utrecht had er 1 maand geleden 1 en correct in Rotterdam had er meerdere vorige maand, maar wachtte het nog ff af. Resultaat dus nu is echt officieel: vanaf half september, volgens Panasonic zelf!Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 19:00:[...]Heb zelf ook de TH-50PY700 besteld rond 20 juli. Volgens mijn laatste telefoontje met de winkelier zou het toestel binnenkomen op 20 augustus.
Zal echter niet verwonderd zijn indien er nog eens uitstel komt.![]()
Blijkbaar zijn er toch wel wat leveringsproblemen ?

Afgelopen maandag maar een 42PV70 opgehaald in Hoogeveen, en ik ben er super blij mee. Sowieso ziet 't beeld er met de normale televisie (wel digitaal (@HOME)) er zeer goed uit, maar met de Xbox 360 is het helemaal feest
't Is nog iets te vroeg om er een echt goed oordeel over te geven, maar 1e indruk is dus positief
Films op DVD heb ik nog niet bekeken, aangezien ik even op een optische kabel zit te wachten voor de 360 (die ik gebruik om dvd's af te spelen). Een film in stereo kijken zie ik niet zitten 
De tv instelling heb ik trouwens op normaal staan ipv dynamisch (zo uit mijn hoofd). Dit is toch beter omdat ie even moet inwerken ?
Leuk om nu trouwens te lezen dat deze tv ook de EISA Award heeft gewonnen. Toch een goede keuze gemaakt
De tv instelling heb ik trouwens op normaal staan ipv dynamisch (zo uit mijn hoofd). Dit is toch beter omdat ie even moet inwerken ?
Leuk om nu trouwens te lezen dat deze tv ook de EISA Award heeft gewonnen. Toch een goede keuze gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door VTec op 15-08-2007 20:14 ]
0m in te spelen wordt geadviseerd contrast en brightness onder de 50% te houden.VTec schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:13:
Normaal of dynamisch is niet waar het om gaat.
Oke, thanks voor de info
Ik zal die "inwerkings dvd" ook even proberen.
Inderdaad, offtopic, maar ik heb zelf deze:Padje schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:
Misschien niet helemaal het juiste topic om te vragen maar heeft er iemand ervaring met Infrarood extenders/repeaters?
http://www.marmitek.com/n...hp?subgroep=3&product=304
werkt perfect. Je kan er maximaal 4 aparaten op aansluiten, maar dat moet genoeg zijn. Ik heb mijn receiver, dvd speler, pvr en xbox360 erop aangesloten.
23-6 hierVerwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:09:
[...]
Wat, 20 juli al besteld??? Nou de MM in Utrecht had er 1 maand geleden 1 en correct in Rotterdam had er meerdere vorige maand, maar wachtte het nog ff af. Resultaat dus nu is echt officieel: vanaf half september, volgens Panasonic zelf!
Zowel webwinkel als Panasonic NL geven september aan, het is zoals het is

Verwijderd
Vandaag is de TH 50 PV 70 geleverd.
Jammer alleen dat het ophangen niet was ingepland, hier komen ze voor terug. (voordeel hiervan is wel dat we nu de juiste positie kunnen bepalen)
De Pana is nu zolang op de grond geplaatst.
Eerste indruk na een middagje kijken: denk nu wel elke keer wat een bakbeest
al denk ik dat het snel zal wennen.
TV kijken zonder digitaledecoder: op bepaalde zenders veel ruis en de scherpte valt tegen.
TV kijken met decoder: kleuren zijn veel mooier en veel minder ruis.
DVD's kijken: adembenemend!! wat zijn de kleuren mooi en scherp!!
Een kanttekening: ik maak nog geen gebruik van HQ scartkabels. (op dit moment de kabels die we gebruikte bij de oude tv) waarschijnlijk kan dit ook nog winst opleveren?
Zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moet houden de eerste gebruiksweken.
Volgens de monteurs die hem afleverde niet gewoon kijken en genieten was het devies.
Jammer alleen dat het ophangen niet was ingepland, hier komen ze voor terug. (voordeel hiervan is wel dat we nu de juiste positie kunnen bepalen)
Eerste indruk na een middagje kijken: denk nu wel elke keer wat een bakbeest
TV kijken zonder digitaledecoder: op bepaalde zenders veel ruis en de scherpte valt tegen.
Een kanttekening: ik maak nog geen gebruik van HQ scartkabels. (op dit moment de kabels die we gebruikte bij de oude tv) waarschijnlijk kan dit ook nog winst opleveren?
Zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moet houden de eerste gebruiksweken.
Volgens de monteurs die hem afleverde niet gewoon kijken en genieten was het devies.
Verwijderd
[De plaatselijke Panasonic-dealer had er ook al een tijdje één draaien. Daar was hij wel 700 euro duurder.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:09:
[...]
Wat, 20 juli al besteld??? Nou de MM in Utrecht had er 1 maand geleden 1 en correct in Rotterdam had er meerdere vorige maand, maar wachtte het nog ff af. Resultaat dus nu is echt officieel: vanaf half september, volgens Panasonic zelf!
Heb dan maar besloten om ergens anders mijn geluk te proberen en dan moet ik maar wat langer geduld uitoefenen zeker ?
Als half september klopt, dan wordt de levertermijn 2 maanden. Ondertussen kan er alweer een nieuwe generatie toestellen op punt staan

Dit is even erg als een auto bestellen
Verwijderd
Ipv dure scartkabels te gaan aanschaffen zou ik je adviseren om een nieuwe hdmi dvd speler te kopen die kan upscalen tot 1080i(/p) (faroudja chip bv) en daarbij een hdmi kabel. Je haalt dan zo veel meer uit je huidige dvd's.Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:10:
Vandaag is de TH 50 PV 70 geleverd.
Eerste indruk na een middagje kijken: denk nu wel elke keer wat een bakbeestal denk ik dat het snel zal wennen.
Mijn advies:
Pioneer DV-400V-S
http://www.kieskeurig.nl/...681A2C125730F003E13A8.htm
- Erg gunstig geprijsd
- Super kwaliteit
- Alles lezer
- NOGMAALS erg gunstig geprijsd
Ik ben ook niet vies van Pioneer, maar een goede upscaler in een dvd speler van nog geen 150 euro? Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij...
Vorige week de Panasonic DMR-EH57 Zwart binnen gekregen, en ik vind tot nu toe toppie.
Menu en setup, makkelijk in gebruik.
Gekozen voor de EH57, omdat ik genoeg heb aan 160 GB.
Me bevindingen met het upscalen van deze Panasonic DMR-EH57 kan ik nog niet geven.
Ik zit nog te wachten op me Panasonic TH-42PV700.
Menu en setup, makkelijk in gebruik.
Gekozen voor de EH57, omdat ik genoeg heb aan 160 GB.
Me bevindingen met het upscalen van deze Panasonic DMR-EH57 kan ik nog niet geven.
Ik zit nog te wachten op me Panasonic TH-42PV700.
Dvamber schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:07:
Ik ben ook niet vies van Pioneer, maar een goede upscaler in een dvd speler van nog geen 150 euro? Hier heb ik toch mijn bedenkingen bij...
Weet iemand het gewicht van de th-42py700 inclusief voet. Op de panasonic site staat 39 maar nergens staat of dit in- of exclusief is.
Vandaag is het feest en morgen ook.
Heb zelf eind juni de 37pv70 besteld en ik kreeg net een mail dat de levering alweer is uitgesteld tot begin september.Stefano schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 22:06:
[...]
23-6 hier
Zowel webwinkel als Panasonic NL geven september aan, het is zoals het is
panasonic stelt ons geduld ernstig op de proef!
Het is dat ik persé dat type wil anders had het wat mijn partner betreft allang een gewone lcd aan de muur gehangen.
Hmmm, die heb ik eveneens in bestelling staan voor mijn zusje. Panansonic mag toch wel eens wat gaan doen aan die levertijden, dit gaat idd klanten kosten zoals jij al aangeeft.hondapower schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
[...]
Heb zelf eind juni de 37pv70 besteld en ik kreeg net een mail dat de levering alweer is uitgesteld tot begin september.
Het is dat ik persé dat type wil anders had het wat mijn partner betreft allang een gewone lcd aan de muur gehangen.
Hey, hier staat een 50" PV60 voor 1500.
Zou je erg veel verschil merken met de nieuwe pv70 serie. Ik heb hem zien spelen, ziet er goed uit. Ik kon niet echt verschillen merken.
Weet iemand waar de grote verschillen/verbeteringen zitten, om beslist voor de nieuwe versie te gaan ?
Zou je erg veel verschil merken met de nieuwe pv70 serie. Ik heb hem zien spelen, ziet er goed uit. Ik kon niet echt verschillen merken.
Weet iemand waar de grote verschillen/verbeteringen zitten, om beslist voor de nieuwe versie te gaan ?
Dit komt telkens terug in artikelen dat Plasma in het bijzonder voor film het beste is. Ik zie het anders.gravy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 18:14:
Juryrapport:
“Bij filmliefhebbers zijn plasmaschermen nog steeds favoriet,
Ik vind juist bij DVD´s en HD DVD´s dat de betere LCD´s heel goed in de buurt komen van plasma. Dat zie je ook bij de laatste reviews van het duitse magazine Video.
Bij TV kijken, SD dus, vind ik plasma een klasse beter dan de beste LCD´s.
Dus wat mij betreft "Bij tv kijkers zijn plasmaschermen nog steeds favoriet" of "Bij voetballiefhebbers zijn plasmaschermen nog steeds favoriet"
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 16-08-2007 13:20 ]
Best genaaid ja. Heb de mijne 4 juli besteld op koopjeskampioen.nl, en stond 10 juli al bij me thuis... En ook bij andere winkels was de tv toen nog op voorraad. Denk dat je dan echt net pech gehad hebt.hondapower schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:40:
[...]
Heb zelf eind juni de 37pv70 besteld en ik kreeg net een mail dat de levering alweer is uitgesteld tot begin september.
Net even de pv60 en pv70 door de vergelijk gegooid (vergelijk.nl), maar ik kan maar weinig boeiende verschillen vinden.
Ik ben toch wel erg benieuwd of er technisch wat spannende dingen verschillend zijn
Ik ben toch wel erg benieuwd of er technisch wat spannende dingen verschillend zijn
100 hz is het belangrijkste technische verschil volgens mij. Maar of je dat echt kunt zien als je ze naast elkaar zet? Ik ben benieuwd!Xoverride schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:50:
Zo in de winkel zie ik eigenlijk geen verschil. Ik zit een beetje reacties te lezen van mensen op kieskeurig en iedereen is eigenlijk behoorlijk enthousiast.Philflow schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:12:
[...]
100 hz is het belangrijkste technische verschil volgens mij. Maar of je dat echt kunt zien als je ze naast elkaar zet? Ik ben benieuwd!
Opzich wel een leuke deal 1500E voor een 50" pana . Ik wil er alleen geen spijt van krijgen als blijkt dat de nieuwe 70/700 serie technisch meer superieur schijnt te zijn. Maar het is dat jij het hebt over die 100hz, op vergelijk sites zie ik praktisch geen verschillen

Profesionele reviewers vragen zich ook hardop af of er verschillen in beeldkwaliteit zijn.Xoverride schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:31:
[...]Maar het is dat jij het hebt over die 100hz, op vergelijk sites zie ik praktisch geen verschillen
Verder accepteert de PV70 nog 1080P, wat de PV60 niet doet.
Maar dat is alleen leuk als je fullHD gaat draaien, toch?Philflow schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:11:
[...]
Profesionele reviewers vragen zich ook hardop af of er verschillen in beeldkwaliteit zijn.
Verder accepteert de PV70 nog 1080P, wat de PV60 niet doet.
Ik wil misschien die nieuwe set van SamSung erbij gaan kopen, die kan upscalen naar 1080P. Die zou ik dan lager moeten laten scalen of niet ?
Rare vraag... Is zo gelijk "Deze auto kan wel 200km/u" en dan vragen "maar dat is toch alleen interessant als je snel wil rijden ?"Xoverride schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:15:
Maar dat is alleen leuk als je fullHD gaat draaien, toch?
Uiteraard is 1080p ondersteuning alleen interessant als je van plan bent een bron af te spelen op 1080p (bvb BluRay op PS3 zonder de PS3 te laten downscalen). Zoals Philflow eerder al opmerkte bestaat de kans dat dat overigens er slechter gaat uitzien dan 720p te laten zien.
Testresultaten volgen nog...
Dit topic is gesloten.