[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 18.340 views sinds 30-01-2008

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 207752 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:37:
Dus heb ik maar mn speciaalzaak (Audio Gallery) in Rotterdam gebeld die hierdoor ook erg verbaasd was; hij gaat het uitzoeken. Wordt vervolgd... 8)7
Ik ben benieuwd, tis net een soap

Stefano geeft eind volgende week een hand euries aan een goede vriend om een 50py700 te betalen en gaat zelf lekker 4 weken op stap, wie weet staat hij er wel als ik terug ben, of niet, of wel :P

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
om even terug te komen over het aansluiten van de pc op de pv70, wat is jullie voorkeur? 720p via dvi-hdmi, of 1:1 1024x768 via vga? Werken in windows over de vga is ideaal, maar ik heb het idee dat films mooier overkomen via dvi.

Wat jullie?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
Shiver23 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:30:
De volgende fimpjes zijn van de 42PV70 met GoW op de 360. Let op het groene nagloeien.
1
2

Even wat verder gezocht en het is een 'plasma-probleem' dat zou moeten verdwijnen als de groene fosfor wat ouder is geworden. Laten we het hopen.
Ik heb Gears 2 x uitgespeeld en ben nu dagelijks t online-gedeelte aan t oefenen en heb dit nog nooit gezien. Ik heb zelf de 50 inch plasma van Panasonic. Dit lijkt me een ander probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 13-09-2007 20:17 ]

• Ferry34
ICE74 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:23:
YES....

ik heb twee weken geleden besteld! het volgende de Panasonic th-50pv70!
zojuist gebeld met Mediamarkt en wat blijkt? pas eind september!

ooh wat ben ik toch blij... NOT......

:X
Bij de harense smid hadden ze m op voorraad toen ik m kocht (2 maanden geleden). Kijk s ff.

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
you lucky person!
Anoniem: 229833 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:13:
[...]

Vreemd! Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn TH-50PV70 besteld. De winkel had hem niet op voorraad, dus dacht ook een aantal weken te moeten wachten, maar hij werd zelfs de volgende dag geleverd bij de winkel door de nederlandse importeur van de Panasonics, dus had hem binnen 2 dagen in me woonkamer staan.

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

• Ferry34
Matthijs schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:15:
om even terug te komen over het aansluiten van de pc op de pv70, wat is jullie voorkeur? 720p via dvi-hdmi, of 1:1 1024x768 via vga? Werken in windows over de vga is ideaal, maar ik heb het idee dat films mooier overkomen via dvi.

Wat jullie?
Ik ben ook al vanalles aan t proberen, vooral om de dvd-hdmi werkend te krijgen. Bij mijn TH50PV70 is t nogal vervelend dat de vga ingang een resolutie aankan die lager is dan de native resolutie van het scherm! 1024x768 ipv 1366x768 8)7
Ik had eerst zóveel overscan, dat mn taakbalk niet meer zichtbaar was en dat is natuurlijk heel moeilijk internetten enzo.
Had de dvi-hdmi al weer teruggebracht, maar heb er vandaag toch maar weer eentje gehaald om verder te klooien. Nu kwam ik wèl op n handige functie in de nvidia panel (las t deze week al op internet dat je t scalen kon beinvloeden). Ik heb dus xp pro met n nvidia GF6800 GE.
Klik met rechter muisknop op bureaublad-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen.

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je bureaublad.
Nu kan ik dus wèl mn taakbalk en alles zien! :) Helaas zijn niet alle letters 100% scherp, dat is erg balen. :(
Wel heb ik de letters van internetsites een stuk beter gekregen door via bewerken alles te selecteren, control ingedrukt te houden en met t scrollwieltje van mn muis de letters vergroot. Ik had niet verwacht dat die deze instellingen zou onthouden, maar dat doet die dus wel!

Maar sites die ik open via favorieten, zoals deze dus, krijg ik nog niet helemaal goed.
Het begin is er in ieder geval. Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

Edit: via rechtermuis in bureaublad- eigenschappen-instellingen-geavanceerd kom je op tabblad Algemeen. Daar heb ik nu de Dpi-instelling op groot(120dpi) gezet, daarna moest de pc opnieuw opgestart worden en nu zien alle letters er goed uit! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 13-09-2007 23:52 ]

Anoniem: 209185

Matthijs schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:15:

Wat jullie?
Hier sluit ik m'n laptop aan via HDMI. Dat geeft echt strak beeld. Via vga heb ik nog niet geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 209185 op 13-09-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12
Ferry34 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:16:
[...]

Ik heb Gears 2 x uitgespeeld en ben nu dagelijks t online-gedeelte aan t oefenen en heb dit nog nooit gezien. Ik heb zelf de 50 inch plasma van Panasonic. Dit lijkt me een ander probleem.
Zou ik nog maar eens goed kijken. Ok op die filmpjes is het veel erger dan dat je zelf ziet als je aan het spelen bent. Staat ook bij het filmpje geschreven. Maar het is zeker merkbaar en niet alleen bij GoW, maar overal waar erg groot contrast is.

Even stukje van hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk...01/plasma-phosphor-trail/

Wil niet zeggen dat je er last van hebt, als je er op let is het gewoon duidelijk te zien. Maar als het goed is, vervaagt het naar mate je langer draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Albinoraptor op 14-09-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 31-05 13:53
Klopt ook dat het gewoon goed leesbaar is, maar als je het scherm 1:1 (1024x768 dus, de 50pv70 van ferry34 heeft dezelfde resolutie dacht ik?) via vga aan gaat sturen is het hier een stuk scherper. Natuurlijk wel even via het het menu calibreren. Vind het surfen op een uitgerekt 4:3 scherm alleen wel wat minder, plaatjes zien er uit als breedbeeld dus. Gelukkig met video gewoon makkelijk aan te passen.

Denk dat ik het toch maar bij de dvi-hdmi kabel hou, die kabel heb ik en video's (in feite het enige wat ik er op kijk) zien er gewoon netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Ferry34 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:00:
[...]
Ik ben ook al vanalles aan t proberen, vooral om de dvd-hdmi werkend te krijgen. Bij mijn TH50PV70 is t nogal vervelend dat de vga ingang een resolutie aankan die lager is dan de native resolutie van het scherm! 1024x768 ipv 1366x768 8)7
Dat is niet juist - lees je handleiding maar eens. De 50pv70 accepteert over VGA ook 1366x768 - dat is dan de hoogte resolutie mogelijk. Je videokaart in je pc moet je misschien tweaken om die resolutie over VGA uit te sturen, bijv mbv powerstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207752

Stefano schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:05:
[...]Ik ben benieuwd, tis net een soap
Klopt en die soap is voor mij nu over. Audio Gallery heeft mij gebeld en kreeg weer als dealer een heel ander verhaal te horen van Panasonic. De exemplaren die nu (AL) uitgeleverd zijn zijn zelfs nog backorders van februari (!!!!!) dit jaar. Te achterlijk voor woorden, zeker omdat ik de hele tijd aan het lijntje ben gehouden door Panasonic. Volgende uilevering eind sept / begin okt. Ja doei, krijg ik dan weer te horen dat ze "backorders van maart hebben weggewerkt of zo?"

Dag Panasonic, welkom Pioneer! Dan maar wat dieper in de buidel tasten dan een alternatief te kiezen (die overigens gezien de reacties hier als goed worden ervaren). Maar in dit geval heeft de tv niet de doorslag gegeven, maar de opstelling van Panasonic zelf.

Zou graag de Pioneer DPD-LX508D willen (Eisa award), maar ja... die prijs he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik snap uberhaupt niet dat mensen nog een 50PY700 willen terwijl de 50PZ70 al geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 207752 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:04:
[...]
Klopt en die soap is voor mij nu over. Audio Gallery heeft mij gebeld en kreeg weer als dealer een heel ander verhaal te horen van Panasonic. De exemplaren die nu (AL) uitgeleverd zijn zijn zelfs nog backorders van februari (!!!!!) dit jaar. Te achterlijk voor woorden, zeker omdat ik de hele tijd aan het lijntje ben gehouden door Panasonic. Volgende uilevering eind sept / begin okt. Ja doei, krijg ik dan weer te horen dat ze "backorders van maart hebben weggewerkt of zo?"

Dag Panasonic, welkom Pioneer! Dan maar wat dieper in de buidel tasten dan een alternatief te kiezen (die overigens gezien de reacties hier als goed worden ervaren). Maar in dit geval heeft de tv niet de doorslag gegeven, maar de opstelling van Panasonic zelf.

Zou graag de Pioneer DPD-LX508D willen (Eisa award), maar ja... die prijs he...
Tja, eind september stond toch al een tijdje? Die Pioneer lijkt me prijstechnisch gezien geen alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207752

Twee weken na mijn bestelling heeft Panasonic mij meerdere keren gezegd half september. Alles kan natuurlijk uitlopen, maar ze wisten toen natuurlijk al dat ze nog vele backorders van februari zelfs nog moesten leveren. En dan denk je dat je eind september hem in huis hebt? Ik hoop het voor je. Prijstechnisch klopt... alleen het is ook weer andere kwaliteit zeggen de prof's...

En Phillow, dat is een persoonlijke keuze: ik heb deze weken geleden besteld en bij elk nieuw typen kun je blijven cancellen en een order doen voor een ander model. Zoals ik zei: nu gaat het mij niet meer om de tv, maar om het "aan het lijntje blijven houden" van Panasonic.

Ik hoop dat de diegenen die de 50PY hebben besteld hem uiteindelijk toch snel(ler) gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

JME

zeg maar Jamie

Op de Nederlandse site www.panasonic.nl staan opeens 4 modellen als "nieuw" gemarkeerd, zonder dat er verder ook maar enige informatie bij staat. Geenplaatjes, geen omschrijving, niks. De links klikken ook door naar lege pagina's. Het gaat om de modellen:
TH-65PY700
TH-58PY700
TH-50PY70
TH-42PY70

Ik nie snap nie? :?

Zie: http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De nieuwe Full-HD toestellen zijn dat. Eindelijk op de Nederlandse site. Tenminste, neem aan dat ze nu aan het updaten zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Shiver23 op 14-09-2007 10:45 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Feitelijk staan ze er nog niet, alleen de typenummers worden genoemd ;)
Overigens wel vaag, je zou verwachten dat je eerst de productpagina's aanmaakt en dan pas de links plaatst. Althans, dat zou je bij een professionele organisatie verwachten. Hmmm, volgens mij heb ik zojuist mijn eigen vraag beantwoord... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01

d0s

sssst

Ze zitten er dus aan te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:04

psy

Ja, de 'kale' NL-versies van de PZ70 ja :)

overigens is de TH-42PY700 en TH-50PY700 niet meer echt "Nieuw"

[ Voor 44% gewijzigd door psy op 14-09-2007 12:12 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

kale versies ?

is toch gewoon het nederlandse model van de PZ70 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 207752 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:27:
En Phillow, dat is een persoonlijke keuze: ik heb deze weken geleden besteld en bij elk nieuw typen kun je blijven cancellen en een order doen voor een ander model. Zoals ik zei: nu gaat het mij niet meer om de tv, maar om het "aan het lijntje blijven houden" van Panasonic.
Prima als jij liever de eerste generatie wil hebben.

Maarja als je voor minder geld een model van de 2e generatie kunt krijgen, met een beter contrast, waar bovendien de eerste reviews beter van zijn,,,, Ik zou het wel weten!

Als je dan ook nog geconfronteerd wordt met levertijden die oplopen... dan wordt de keuze nog makkelijker. Natuurlijk weet ik niet of de 50PZ70 wel snel te leveren is, maar het lijkt me sterk dat het langer gaat duren dan de 50PY700.

Maar goed ik zal mn mond vanaf nu maar gaan houden over dit onderwerp. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 00:40
JME schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 10:48:
Feitelijk staan ze er nog niet, alleen de typenummers worden genoemd ;)
Overigens wel vaag, je zou verwachten dat je eerst de productpagina's aanmaakt en dan pas de links plaatst. Althans, dat zou je bij een professionele organisatie verwachten. Hmmm, volgens mij heb ik zojuist mijn eigen vraag beantwoord... :X
Je zou 't ook zo kunnen zien: door nu alvast de nieuwe modellen aan te kondigen zonder verdere informatie zorg je ervoor dat men juist af gaat wachten tot er verder info bekend is.
Wordt de levertijd in principe steeds kleiner/korter...het liefst heb ik 'n pv70 maar nu er ook 'n py70 aangekondigd is blijf ik liever wachten en zo zijn er nog meer die er zo over denken ;)
En weer 'n ander gaat alsnog voor de pv 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210487

Modbreak:spam

[ Voor 97% gewijzigd door voodooless op 17-10-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Zojuist de 42PV70, PT850 en de Vogels 6345 besteld :)

Full-HD was mij het extra geld toch nog niet waard, zelfs niet de nieuwe Y varianten..
Kijk voorlopig toch vooral SD materiaal, en 720p content via mn HTPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Albinoraptor schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:13:
[...]

Zou ik nog maar eens goed kijken. Ok op die filmpjes is het veel erger dan dat je zelf ziet als je aan het spelen bent. Staat ook bij het filmpje geschreven. Maar het is zeker merkbaar en niet alleen bij GoW, maar overal waar erg groot contrast is.

Even stukje van hdtvtest:
http://www.hdtvtest.co.uk...01/plasma-phosphor-trail/

Wil niet zeggen dat je er last van hebt, als je er op let is het gewoon duidelijk te zien. Maar als het goed is, vervaagt het naar mate je langer draait.
Nou ik kan je vertellen dat ik gemiddeld 3 uur per dag mn xbox360 aan heb staan en ik heb t gewoon niet! Ik heb zowiezo 2 uur getest in de winkel toen ik m kocht, juist op dit soort dingen gelet alsook ghosting enz. Heb expres hele snelle draaiingen gemaakt tijdens t gamen en nogmaals: ik speel Gears of War nu n maandje iedere dag online en daarvoor heb ik m 2 keer uitgespeeld.

Of hij heeft n kapotte xbox360 of er is iets anders aan de hand. Jùist n plasma heeft geen enkele ghosting of dit soort grappen. Ik heb Gears nog ff opgestart en ik kan werkelijk zó snel draaien dat ik er misselijk van word, maar ik zie geen enkele fosfortrail of wat dan ook.
Als ik dit deed met mn hd lcd die ik hiervoor had zag ik wel alles vervagen.

Nou heb ik wel de 50 inch maar t lijkt me sterk dat dit iets uitmaakt. Nogmaals: ik zie t op t filmpje ook wel, maar er is gewoon iets anders aan de hand. Misschien ligt t zelfs aan de camera, want als ik zoiets met mijn fototoestel opneem, dan zie ik ook vanalles.

Kan ook gewoon een instelling zijn. Ik heb mn contrast nog op 40% staan, aangezien ik m aan t inspelen ben. Misschien dat je dit soort dingen juist ziet als je het contrast en de sharpness voluit zet. Bovendien heb je bij Gears of War ook enkele verschillende beeldsettings zoals licuid, vibrant en soft.
Je moet zowiezo maar s op forums lezen zoals het samsung forum. Dan lees je heel veel over beeldkwaliteitsproblemen die later gewoon aan instellingen blijken te liggen, zoals de zogenaamde beeldverbeteraars (die je dus gewoon allemaal uit moet zetten).

Oh ja, dit staat er ook in het artikel lees ik nu:
The good news is that 99% of plasma TV owners do not see the problem 99% of the time.
99% ziet het niet of heeft er geen last van. Bovendien gaat t maar om sommige schermen en alleen als ze nog ingespeeld moeten worden....

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 14-09-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 210487 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 17:58:
De 42PY70 en de 50PY70 hebben een contrastratio van 10.000 ipv 5.000.1 (..PY700 serie) en 2x HDMI ipv 3x. Het SD-slot op de ..PY70 kan geen MPEG2/AVCHD bestanden lezen wat de PY700 wel kan. Prijsverschil is enorm. TH-42PY70 gaat bij ons € 1579,- kosten. Leverbaar vanaf 1e week oktober.
groeten goedkopen.nl
en de 50py70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ferry34 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:42:
[...]

Nou ik kan je vertellen dat ik gemiddeld 3 uur per dag mn xbox360 aan heb staan en ik heb t gewoon niet! Ik heb zowiezo 2 uur getest in de winkel toen ik m kocht, juist op dit soort dingen gelet alsook ghosting enz. Heb expres hele snelle draaiingen gemaakt tijdens t gamen en nogmaals: ik speel Gears of War nu n maandje iedere dag online en daarvoor heb ik m 2 keer uitgespeeld.

Of hij heeft n kapotte xbox360 of er is iets anders aan de hand. Jùist n plasma heeft geen enkele ghosting of dit soort grappen. Ik heb Gears nog ff opgestart en ik kan werkelijk zó snel draaien dat ik er misselijk van word, maar ik zie geen enkele fosfortrail of wat dan ook.
Als ik dit deed met mn hd lcd die ik hiervoor had zag ik wel alles vervagen.

Nou heb ik wel de 50 inch maar t lijkt me sterk dat dit iets uitmaakt. Nogmaals: ik zie t op t filmpje ook wel, maar er is gewoon iets anders aan de hand. Misschien ligt t zelfs aan de camera, want als ik zoiets met mijn fototoestel opneem, dan zie ik ook vanalles.

Kan ook gewoon een instelling zijn. Ik heb mn contrast nog op 40% staan, aangezien ik m aan t inspelen ben. Misschien dat je dit soort dingen juist ziet als je het contrast en de sharpness voluit zet. Bovendien heb je bij Gears of War ook enkele verschillende beeldsettings zoals licuid, vibrant en soft.
Je moet zowiezo maar s op forums lezen zoals het samsung forum. Dan lees je heel veel over beeldkwaliteitsproblemen die later gewoon aan instellingen blijken te liggen, zoals de zogenaamde beeldverbeteraars (die je dus gewoon allemaal uit moet zetten).

Oh ja, dit staat er ook in het artikel lees ik nu:
The good news is that 99% of plasma TV owners do not see the problem 99% of the time.
99% ziet het niet of heeft er geen last van. Bovendien gaat t maar om sommige schermen en alleen als ze nog ingespeeld moeten worden....
Omdat jij het niet ziet wil nog niet zeggen dat het er niet is. Ik zie het wel degelijk bij mijn scherm.
Ik heb hem na de 200 uur gewoon lekker gezet naar mijn instellingen, dus contrast iets hoger enz.

En zie het duidelijk, niet alleen bij GoW, ook the Darkness, Call of Duty 4 en nog wat meer games, tijdens tv kijken en films heb ik het nog niet gezien, maar zal ook wel verschil maken met 25fps of 60. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:00
Albinoraptor schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:36:
[...]
Omdat jij het niet ziet wil nog niet zeggen dat het er niet is. Ik zie het wel degelijk bij mijn scherm.
Ik heb hem na de 200 uur gewoon lekker gezet naar mijn instellingen, dus contrast iets hoger enz.

En zie het duidelijk, niet alleen bij GoW, ook the Darkness, Call of Duty 4 en nog wat meer games, tijdens tv kijken en films heb ik het nog niet gezien, maar zal ook wel verschil maken met 25fps of 60. :)
Ik had een beetje dezelfde reflex. Leek een beetje een voorbeeld van: ik zie het niet, dus niemand ziet het.
Wel illustreert het dat het toch van bepaalde omstandigheden afhankelijk is. Sommigen claimen dat het beter wordt naarmate de TV ouder is, of beter is naarmate het contrast van de TV lager staat.
Zal eens op de mijne kijken (is er een demo van GoW want heb dat spel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Twixie schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:52:
[...]

Ik had een beetje dezelfde reflex. Leek een beetje een voorbeeld van: ik zie het niet, dus niemand ziet het.
Wel illustreert het dat het toch van bepaalde omstandigheden afhankelijk is. Sommigen claimen dat het beter wordt naarmate de TV ouder is, of beter is naarmate het contrast van de TV lager staat.
Zal eens op de mijne kijken (is er een demo van GoW want heb dat spel niet).
Onzin natuurlijk, er staat duidelijk dat 99% van de mensen t niet ziet.
Misschien is t bij sommige beeldinstellingen zoals ik al zei, wie weet ligt t ook aan de aansluiting??
Ik gebruik zelf n componentenkabel van monster, wie weet is vga gevoeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146077

d0s schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:24:
En hoe zul je dit doen op uw nieuwe toestel? Ik was vandaag in gespecialiseerde zaak en men raadde me aan voor een goeie VGA kabel te opteren ipv een dure dvi>hdmi kabel. Zou blijkbaar een meer dan voldoende resultaat moeten opleveren. Hoe zie jij dit?
ps: had je hier trouwens een mailtje voor gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
d0s schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 18:24:
Zojuist de 42PV70, PT850 en de Vogels 6345 besteld :)

Full-HD was mij het extra geld toch nog niet waard, zelfs niet de nieuwe Y varianten..
In België staan die nieuwe erop als PZ70, PZ700 met digitale tuner erbij, maar de contrastratio is toch 5000/1 en niet 10.000/1 zoals hier op de nederlandse site vermeld staat... rara http://www.panasonic.be/s...enu/1042387_l6/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
voor het prijsverschil tussen een full HD en de HD ready 42PV/PY700 heb ik me een HD ready beamer gekocht. Nu heb ik een 90 inch HD ready + 42 inch HD ready!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76035

Dvamber schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:12:
[...]
In België staan die nieuwe erop als PZ70, PZ700 met digitale tuner erbij, maar de contrastratio is toch 5000/1 en niet 10.000/1 zoals hier op de nederlandse site vermeld staat... rara http://www.panasonic.be/s...enu/1042387_l6/index.html
Toch wel (TH-42PZ70E - ContrastRatio(indarksurroundings) 10,000:1)
(TH-42PZ700EA - ContrastRatio(indarksurroundings) 5,000:1)

[quote]Anoniem: 76035 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:47:
[...]

Toch wel Hier de verschillen.

TH-42PZ70E - ContrastRatio(indarksurroundings) 10,000:1
TH-42PZ700EA - ContrastRatio(indarksurroundings) 5,000:1

700:SDHC Card Networkability (AVCHD/MPEG2/HD-JPEG)
70 :SDHC Card Networkability (HD-JPEG)
700:V-AUDIO Surround featuring SRS TruSurround XT, Bamboo cone
70 :V-AUDIO Sound
700:2000P Level 2.5, FASTEXT/LIST/TOP
70 :1500P Level 2.5, FASTEXT/LIST/TOP
700:Smart Sound Speaker System
70 : -
700:V-AUDIO Surround Sound
70 :V-AUDIO
700:Woofer (80 mm round) x 2 (L, R); Tweeter (23 X 100 mm) x 2 (L, R)
70 :Full-Range x 2
700:31 W [(13W + 2.5 W) x 2], 10% THD
70 :20 W (10 W x 2), 10% THD
700:SRSTruSurroundXT (Y)
70 :SRSTruSurroundXT (N)
700:DolbyDigital (Y)
70 :DolbyDigital (N)
700:PIP/PAP/PAT
70 :PAT
En veder heeft de 700 3x hdmi en de 70 2x hdmi

Anoniem: 181923

Anoniem: 76035 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:47:
[...]

Ik zie de verschillen ook niet op de website. Ik zou het ook vreemd vinden. Je 'premium' productline kan toch niet een slechter paneel krijgen vergeleken met je budgetline?..

Ik moet zeggen dat ik de opties van de Panasonic TH-42PZ700E zeer interessant vind en zeker voor het bedrag van 1850 euro.

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 12:44
Vandaag mijn 37PV70 gaan bestellen bij een vakspecialist en deze zou maandag al geleverd worden.Nu is mijn vraag hoe kan ik gewoon direkt op zicht zien of het een nieuw toestel betreft?Zitten er stikkers op de tv?

• Albinoraptor
Ferry34 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:08:
[...]

Onzin natuurlijk, er staat duidelijk dat 99% van de mensen t niet ziet.
Misschien is t bij sommige beeldinstellingen zoals ik al zei, wie weet ligt t ook aan de aansluiting??
Ik gebruik zelf n componentenkabel van monster, wie weet is vga gevoeliger?
Ik gebruik zelf ook component, en heb al verschillende beeldinstellingen geprobeerd. Maar blfijt gewoon zichtbaar. Ik heb andere mensen die bij mij hebben gegamed nog niet er over gehoord. Maar heb er zelf ook geen last van als ik gewoon aan het gamen ben. Maar durf te wedden als ik er iets over zeg tegen die mensen en als ze er op letten dat het opvalt.

Maar het blijft een geweldige TV en hoop dat over enkele 100 uur het gewoon geheel verdwenen is. :P

• Philflow

Philflow

Anoniem: 181923 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 07:43:
[...]
Ik zie de verschillen ook niet op de website. Ik zou het ook vreemd vinden. Je 'premium' productline kan toch niet een slechter paneel krijgen vergeleken met je budgetline?..
Het is raar maar het heeft er toch alle schijn van dat de PY70 beter is. Ik denk overigens dat ze hetzelfde panel gebruiken met andere technologie om het aan te sturen.

De PY700 is wel zo'n 5 maanden langer op de markt. Dus Panasonic kan geleerd hebben.
d0s schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:18:
is toch gewoon het nederlandse model van de PZ70 ?
inderdaad. in het nederlands model geen digitale tuner.

• Dvamber
Anoniem: 76035 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:47:
[...]

in de tabel wel, in de tekst staat 5000/1 bij de 42PZ70E.... watissetnu :?

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ivan4you schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:43:
Vandaag mijn 37PV70 gaan bestellen bij een vakspecialist en deze zou maandag al geleverd worden.Nu is mijn vraag hoe kan ik gewoon direkt op zicht zien of het een nieuw toestel betreft?Zitten er stikkers op de tv?
Service menu en dan kijken hoelang ie gedraaid heeft?

Vandaag naar de m.markt gereden om een goed vergelijk tussen de TH-42PY700 en andere Pana. te kunnen ontdekken.
Bij deze winkel hing de 42PY700 naast een 42pv70, ik kreeg alle vrijheid van de verkoper om de instellingen etc. te veranderen en heb dan ook alle twee de schermen hetzelfde ingesteld.
Hiervoor moest ik alleen bij de 42PY700 het contrast wel ong.15% hoger instellen om hetzelfde resultaat te krijgen.

Bij de hd uitzending viel het me op dat op sommige momenten de PY700 iets meer contrast had dan de PV70 met zelfde weergave, en ooit ook weer andersom. Vooral bij geel kwam de PV70 iets helderder over. Maar de PY700 was dan weer iets meer gedetailleerd.
Met gewoon tv beeld was er niet veel verschil behalve dan dat de letters van de PV70 iets witter leken en die van de PY700 iets strakker. Kortom geen grootte verschillen waarneembaar.

Persoonlijk ga ik voor de PY700 omdat deze toch ooit iets meer gedetailleerd lijkt, ondanks dat je hierop wel erg goed moet letten. Ook het matte scherm vind ik fijner i.v.m. reflectie omdat ik straks recht tegenover het scherm zit. Ook al gaat dit iets ten koste gaat van het contrast.

• Philflow

Philflow

2 opmerkingen:
-Reflectie op de PV70 is alleen een probleem bij daglicht.
-Volgens de specificaties heeft de 42PY70 een 2x hogere contrastratio dan de 42PY700.
succes met de keuze.

• d0s

d0s

sssst

Anoniem: 76035 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 21:12:
Vandaag naar de m.markt gereden om een goed vergelijk tussen de TH-42PY700 en andere Pana. te kunnen ontdekken.
Bij deze winkel hing de 42PY700 naast een 42pv70, ik kreeg alle vrijheid van de verkoper om de instellingen etc. te veranderen en heb dan ook alle twee de schermen hetzelfde ingesteld.
Hiervoor moest ik alleen bij de 42PY700 het contrast wel ong.15% hoger instellen om hetzelfde resultaat te krijgen.

Bij de hd uitzending viel het me op dat op sommige momenten de PY700 iets meer contrast had dan de PV70 met zelfde weergave, en ooit ook weer andersom. Vooral bij geel kwam de PV70 iets helderder over. Maar de PY700 was dan weer iets meer gedetailleerd.
Met gewoon tv beeld was er niet veel verschil behalve dan dat de letters van de PV70 iets witter leken en die van de PY700 iets strakker. Kortom geen grootte verschillen waarneembaar.

Persoonlijk ga ik voor de PY700 omdat deze toch ooit iets meer gedetailleerd lijkt, ondanks dat je hierop wel erg goed moet letten. Ook het matte scherm vind ik fijner i.v.m. reflectie omdat ik straks recht tegenover het scherm zit. Ook al gaat dit iets ten koste gaat van het contrast.
Je zag dus geen verschil tussen de tv's met het 'gewone' SD-materiaal ?
Er wordt nogal eens gezegd dat gewoon materiaal er op een full-hd (de py700 dus) niet zo mooi uitziet omdat het verder gescaled moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Zoals tec al zegt service menu.
En je kan aan de afstandsbediening ook vaak zien of de doos open geweest is.
De meegeleverde batterijen zijn altijd in plastic folie geseald...is dit niet 't geval of zitten ze in de ab dan kun je er vanuit gaan dat ie open geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Technics SA-DA8 schreef op zondag 16 september 2007 @ 03:11:
[...]
De meegeleverde batterijen zijn altijd in plastic folie geseald...is dit niet 't geval of zitten ze in de ab dan kun je er vanuit gaan dat ie open geweest is.
Laat de meeste handelaren nou wel zo slim zijn dat ze er een setje nieuwe batterijen bij doen.

Beter goed kijken of het plakband van de doos al open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209185

Philflow schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:54:
[...]

Laat de meeste handelaren nou wel zo slim zijn dat ze er een setje nieuwe batterijen bij doen.

Beter goed kijken of het plakband van de doos al open is geweest.
Bij mijn doos hoefde ik volgens mij geen plakband te verwijderen. Alleen onder heb ik 4 plugs moeten verwijderen. En toen kon de doos zo open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197550

Misschien goed op vingertasten letten of vriendelijk vragen of het geen gerepareerde is ;)
Bij welke vakspecialist heb je 'm besteld en voor hoeveel?
En is deze versie er alleen in het zwart, m'n vriendin wil nl. een grijze rand
Ik ben van plan om hem bij de plaatselijke Expert of EP winkel te bestellen, heeft iemand misschien ervaring met die winkels?
En een foto van je nieuwe aanwinst zou ook wel handig zijn want ik heb hem nog niet in de winkel gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-06 12:44
Ik heb de vraag gesteld omdat ik het raar vond dat hij zo vlug zou geleverd worden,daar ik soms lees dat deze moeilijk leverbaar zijn door hun succes.
Ik heb hem besteld bij Elektro Covents waar ik al 25 jaar mijn spullen koop.Dat is op de Gentse baan in Beveren-Waas Belgie.
Ik heb hem 1190 € betaald In belgie is de btw hoger.Is hem stuk dan komen ze hem dezelfde dag halen en een vervangtoestel zodat ik niet zonder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Anoniem: 197550 schreef op maandag 17 september 2007 @ 03:59:
[...]
Ik ben van plan om hem bij de plaatselijke Expert of EP winkel te bestellen, heeft iemand misschien ervaring met die winkels?
Behalve dat ze een stuk bij de prijs opdrukken zie ik daar niet zoveel voordelen. Een installatie en het instellen van de TV lijkt handig, maar dat is ook niet altijd een voordeel. Zo heeft iemand die ik ken zijn nieuwe Pioneer Plasma laten installeren, waarbij ze het contrast veel te hoog gezet hebben met vrij ernstige inbranding als gevolg (alweer jaartje of twee geleden).

De garantie gaat via Panasonic en als er wat mee is komen die langs, dus ook daar niet echt een voordeel. Ik zou wat geld in mijn zak houden en hem ergens anders bestellen, tenzij je graag de lokale middenstand wil steunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Shiver23 schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:06:
[...]

Behalve dat ze een stuk bij de prijs opdrukken zie ik daar niet zoveel voordelen. Een installatie en het instellen van de TV lijkt handig, maar dat is ook niet altijd een voordeel. Zo heeft iemand die ik ken zijn nieuwe Pioneer Plasma laten installeren, waarbij ze het contrast veel te hoog gezet hebben met vrij ernstige inbranding als gevolg (alweer jaartje of twee geleden).

De garantie gaat via Panasonic en als er wat mee is komen die langs, dus ook daar niet echt een voordeel. Ik zou wat geld in mijn zak houden en hem ergens anders bestellen, tenzij je graag de lokale middenstand wil steunen.
Ik heb de mijne ook bij de EP besteld, met 3 producten tegelijk konden ze wel iets met de prijs doen (en kreeg er een dure hdmi kabel bij). Verder komen ze het netjes bezorgen. Ben er in ieder geval over te spreken. Je betaald idd wel wat meer maar je krijgt er wel service voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Niet om vervelend te doen, maar wat voor service bedoel je dan? Je hoort het vaak als argument, maar als de tv geinstalleerd wordt en ze laten hem goed achter zou ik niet meer service kunnen bedenken.

edit: pixelgarantie op een plasma? Dacht dat die daar geen last van had.
En ophalen gebeurd vanuit Panasonic dus die service is misschien wat overbodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Shiver23 op 17-09-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Shiver23 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:04:
Niet om vervelend te doen, maar wat voor service bedoel je dan? Je hoort het vaak als argument, maar als de tv geinstalleerd wordt en ze laten hem goed achter zou ik niet meer service kunnen bedenken.
Uitstekende Pixelgarantie
Bezorgen (en ophalen bij eventueel defect) --> hoef je zelf neit te kloten
Vond de prijs ook wel aardig, scheelde op het hele bedrag slechts 170 euro ofso met internetprijzen (met de hdmi kabel bijgeteld)

Service is niet helemaal het goede woord, maar ik vind het gewoon meer vertrouwd dan bijv. een internetwinkel a la Redcoon :) maar dat is puur mijn gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202709

Hallo,

Ik heb nu prima beeld op de TH-42PY70 met de nieuwe Samsung 360r decoder.
Nou staat de dvd speler verbonden met de decoder via scart.
Maar met een dvd spelen heb ik alleen geluid geen beeld.
Zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
de prijs van de TH-50PY700 begint nou wel erg aantrekkelijk te worden... ik heb zelf de 50pv70 in bestelling staan maar als de prijs zo laag blijft wil ik de order wel veranderen in de 50PY700

hmm what to do what to do....

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35
Anoniem: 202709 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:33:
Hallo,

Volgens mij moet je de DVD toch niet via de decoder doen (lijkt me iig), maar toch gewoon gelijk in de scart achter op de TV? (Neem aan dat de scart op de decoder een uitgang is en geen ingang, maar kan het verkeerd hebben)

Misschien dat dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182900

Anoniem: 202709 schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:33:
Hallo,

De 2e scart aansluiting op de decoder is een uitgang, bedoeld om een dvd/hdd recorder aan te kunnen sluiten. Deze kan niet worden gebruikt om bv een dvd speler door te lussen naar de tv.
De dvd speler zul je dus rechtstreeks op je tv via scart moeten aansluiten om iets op tv te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Wat is eigenlijk het verschil tussen een 42PZ70 en de 42PY70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bounto
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
ik wilde even tussendoor deze vraag stellen.
ik heb de 42py700 en een ps3 nu heb ik op de ps3 linux geinstalleerd, maar ik krijg langs het hele beeld zwarte balken dus het beeld is niet volledig gevuld. heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Anoniem: 181923 schreef op maandag 17 september 2007 @ 16:18:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 42PZ70 en de 42PY70?
De 'Z' is het europese/duitse model.. de Y het model bestemd voor de Nederlandse markt..

De Z heeft een digitale Tuner, de Y niet.. verder zijn ze vrijwel identiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber

Ik heb geen auto waarin ik zo een delikaat toestel vertikaal kan verplaatsen van de winkel naar mij thuis én terug als het toestel defect is. Ik ben ook een "internetter" (surround receiver via internetwinkel gekocht, maar wel eentje met een voordeur), maar een plasma TV via een online winkel: neen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

als je bijv. een duits of europees model koopt weet ik nog niet zo zeker of je wel panasonic aan huis garantie hebt.. geen enkele internetwinkel wist mij dit concreet te vertellen, dan houdt het voor mij al op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

d0s schreef op maandag 17 september 2007 @ 20:35:
[...]
geen enkele internetwinkel wist mij dit concreet te vertellen, dan houdt het voor mij al op!
dan heb je het niet gevraagd aan Redcoon denk ik want die garanderen dat je service aan huis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Niet als je een 'duits' (Z) model koopt.. heb dit via de mail nagevraagd..

ieder zn ding, ik koop een tv van die prijs toch liever in een winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

d0s schreef op maandag 17 september 2007 @ 21:51:
Niet als je een 'duits' (Z) model koopt.. heb dit via de mail nagevraagd..
ik ook. heb een 42PX71 besteld bij redcoon met gegarandeerd service aan huis. is overigens wel redcoon belgie misschien is het daar anders geregeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 17-09-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197550

Shiver23 schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:06:
[...]

Ja die hogere prijs is wel een nadeel van de kleinere speciaalzaken, maar een BCC of Mediamarkt vertrouw ik helemaal niet meer, die schijnen soms gerepareerde tv's te verkopen alsof ze nieuw zijn en op het eerste oog is dat moeilijk te zien, je wordt genaaid waar je bij staat
Dat geldt natuurlijk niet voor de nieuwe modellen

Dan ben ik toch geneigd om het via een webshop te doen en de tv thuis te laten bezorgen, installeren laat ik wel doen door een technische vriend
Is er misschien een lijst van de betere online webshops (Redcoon?) die zijn vergeleken op prijs, service, levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233613

d0s schreef op maandag 17 september 2007 @ 17:30:
[...]

De 'Z' is het europese/duitse model.. de Y het model bestemd voor de Nederlandse markt..

De Z heeft een digitale Tuner, de Y niet.. verder zijn ze vrijwel identiek..
Is het PZ model geen 116 mm dik, en het PY model maar 99,5 mm dik?
Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

pff dat zou ik niet weten, misschien dat je dat op avsforums wel kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Anoniem: 233613 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 12:21:
[...]

Is het PZ model geen 116 mm dik, en het PY model maar 99,5 mm dik?
Kan iemand dit bevestigen?
Het PZ700 model is idd 116mm dik en de PY700 is 138mm dik.
Info v/d PZ700 heb ik v/d duitse panasonic website en de PY700 v/d nederlandse panasonic website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233613

Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:31:
[...]

Het PZ700 model is idd 116mm dik en de PY700 is 138mm dik.
Info v/d PZ700 heb ik v/d duitse panasonic website en de PY700 v/d nederlandse panasonic website ;)
OK, dit wist ik reeds, maar eigenlijk had ik het over de vergelijking van de TH-42PZ70 (116mm) en de TH-42PY70 (hier denk ik 99,5mm) ?

http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1

Hier staan geen specificaties in dus weet ik de afmetinngen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Na lang wachten is vorige week dan toch eindelijk mijn 42PV70 geleverd. Zoals anderen ook al aangehaald hebben is het voluit eigenlijk de 42PV70-FA, waarbij mij nog niet duidelijk is wat het verschil is met de 'oude' -F. Ook de handleiding is FA-specifiek dus zal beide eens moeten vergelijken om verschilpunten te zien.
Indrukken tot nu toe :
* met een kijkafstand van 2.5m en komende van een 32" valt de grootte van het scherm nog wel mee. Het went ook snel, maar toch heb je bij het kijken echt wel een lekker groot beeld.
* het beeld met analoge kabeltv valt al bij al best nog mee. Er valt nog best goed naar te kijken. Nu, was totaal niet daarvoor bedoeld bij mij, dus maakt ook weinig uit.
* al enkele DVDs gekeken via een Sony DVP-NS76H die met HDMI aangesloten was, en ingesteld op 1080i (upscaling). Het beeld is zonder meer fantastisch. Eerste films waren Daredevil en Elektra. Het beeld was super, bij wijlen zeer scherp, maar vooral zeer mooie kleuren. In donkere scenes is het overigens de kleuren die mij nog het meest opvallen in vgl met mijn vorige TV, en niet zozeer het zwart niveau (al is ook dat veel beter dan vroeger).
* heb bijna onmiddellijk de TV ingesteld op Cinema/Warm. Volgens enkele gereputeerde sites kom je zo het dichtst bij een referentie/calibratie-instelling. Komende van de Dynamic default, lijkt het of de eerste paar seconden redelijk kleurloos zijn, maar na het bekijken van enkele films, merk je daar niets meer van en zijn de kleuren toch zeer natuurlijk en levendig.
* Contrast en dergelijke staan steeds halverwege. Dat in afwachting van calibratie met de DVE disk die ik zal uitvoeren eens de TV wat ingespeeld is. Sharpness heb ik ietsje boven de helft staan maar valt ook nog te bekijken bij calibratie.
* Bij grote heldere oppervlakken valt er wel een zekere trilling op. Ik ben daar redelijk gevoelig aan en viel me ook vrij snel op. Bij het bekijken van films nog geen last van gehad echter.
* Een ander minpuntje is dat er bij momenten inderdaad lichte posterizatie zichtbaar is.
* De kwaliteit van de de-interlacer/scaler valt nog best goed mee. Ik heb wat testen gedaan met de Silicon Optix HQV test DVD. De TV presteert beduidend beter dan mijn vorige. Het beste resultaat valt echter te behalen met de PS3 ipv mijn Sony DVD-speler. Upscaling naar 1080p levert een enorm scherp beeld op, ergens halfweg tussen non-upscaled en BluRay. Zonde dat de PS3 nogal veel lawaai maakt...
* Heb een paar keer heel lichte fosfor trailing gezien, maar zeker niet vergelijkbaar met sommige filmpjes. Als je niet weet dat dit een probleem kan zijn, merk je het wellicht niet eens.
* Qua inbranden lijkt het me idd dat je in het begin wat moet opletten. Ik had effen een half uurke Robotron gespeeld op de 360 en toen ik terugkeerde naar de Dashboard was er heel effen een zwart scherm waarop nog het speelveld te zien was. Kan ook retention zijn want kort erna was het al niet meer zichtbaar.
* Ook niet echt relevant voor me, maar toch een aangename verrassing: de Teletext is enorm snel (groot pagina-geheugen).

Algemeen zeer goede eerste indruk. Op het eerste gezicht is het verschil met vroeger niet zo spectaculair, maar eens je een DVD bekijkt, valt de hoge beeldkwaliteit doorheen de gehele film op. Bij mijn vorige TV was dat enorm afhankelijk van de scene (vooral donkere scenes waren soms verschrikkelijk qua kleur).

Wat ik nog moet uitproberen :
* games, zowel HD (PS3 en 360) als SD (PS2)
* minder kwalitatieve DVDs, zoals bvb TV-series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
[b][message=28752239,noline]
Wat ik nog moet uitproberen :
* games, zowel HD (PS3 en 360) als SD (PS2)
* minder kwalitatieve DVDs, zoals bvb TV-series
De TV series wroden in de USA tegenwoordig in HD opgenomen, die kwaliteit is vaak beter dan van een film.. Ook Rome (HBO / BBC) is topbeeld, = film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dvamber schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 19:29:
[...]
De TV series wroden in de USA tegenwoordig in HD opgenomen, die kwaliteit is vaak beter dan van een film.. Ook Rome (HBO / BBC) is topbeeld, = film.
Uiteraard, en sommige zijn ook op DVD best goed, maar de iets oudere zijn uiteraard gewoon ook minder van kwaliteit he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219572

Beste Tweakers,

ik heb het 'zitten'. Gisteren een 42pz700 gekocht bij 2webdeals.be. 1899 euro + voet van 149 euro. Alles samen 2048 euro betaald. Zo fier als een gieter naar huis gereden, toestel rechtop vervoerd in een camionette, daarna toestel geïnstalleerd en dan het grote moment. NIETS!!!

De TV gaat aan, je krijgt een 3-tal seconden het taal-keuze menu te zien, en dat slaat de TV onmiddellijk terug uit. Heb dan alles geprobeerd, de stekker een half uur uitgetrokken...allemaal geen resultaat. Terug gebeld naar de man van 2webdeals.be : sorry, je moet contact opnemen met de klantenservice van Panasonic kreeg ik te horen. Dat heb ik dan deze morgen gedaan. Daar zei men dat dit inderdaad de gebruikelijke manier van werken is, doch een beetje gewillige verkoper zou ook gewoon kunnen omruilen voor een nieuw toestel. Bij 2webdeals dus mooi niet! De PZ700 is ondertussen geen 'duits' model meer, maar ook officieel voor de Nederlandse/Belgische markt. Sowieso, volgens Panasonic heeft elk toestel welke zich op Benelux-grondgebied bevindt garantie, om het even of het om een Nederlands, dan wel een bv. 'Cubaans' model gaat.

Resultaat uiteindelijk : Panasonic-service kan pas vrijdag langskomen (3 dagen later). Ik krijg meteen een nieuw toestel, omdat het huidige NOOIT heeft gefunctioneerd. Daar heb je als klant recht op volgens Panasonic. Probleem is dat ze het model niet op stock hebben, daarom krijg ik gedurende een kleine 2 weken een vervangtoestel (32"-lcd) en komen ze pas later met de nieuwe pz700. Omdat ik vlugger een TV wou heb ik nu bekomen dat ik het defecte toestel morgen zelf naar hun magazijn breng en daar het vervangtoestel meekrijg.

Oorzaak van de panne zou iets zijn met de voeding. TV slaat uit als beveiliging, er zou ergens een te grote hoeveelheid stroom in het interne circuit zijn. Soit. Uiterlijke tekenen zijn het uitslaan van de TV, daarna gaat de led 11 keer rood pinken. Ik heb d.m.v. 'google' gezien dat er nog veel mensen dit probleem hebben gehad. Raar toch dat een TV de fabriek uitkomt met zo'n probleem. Ik vraag me af, worden deze niet getest als ze van de band rollen?

Soit, hopelijk komt alles goed. Geduld is een mooie deugd! Moet wel zeggen dat qua design het toestel echt mooi staat. De 42-inch is echt wel groot, in de winkel lijkt het veel kleiner dan als ie in de woonkamer staat. Heb nog niet echt kunnen kijken, maar met een kijkafstand tussen de 2 en 3,5 meter zou ik toch niet groter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Ik heb net ff een mailtje gestuurd naar Media Homeservice, wanneer de levering is van me TH-42PV700.
Kreeg het volgende antwoord:

Beste heer PvR

Panasonic Nederland heeft de levering van de TH-42PV700 uitgesteld.De verwachte levertijd is tussen nu en week 40.
U heeft er geen mailing over gehad omdat Panasonic soms na een bericht van uitstel plotseling toch met een levering komt.
Excuses voor het ongemak en het lange wachten.
Met vriendelijke groeten,

Harmen Land
Media Homeservice
Dijkwater 20
2715EA Zoetermeer

tel. 079-7502033
info@mediahomeservice.nl
www.mediahomeservice.nl

Dus nog ff geduld :X :O :z

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• Technics SA-DA8
Anoniem: 233613 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:33:
[...]

OK, dit wist ik reeds, maar eigenlijk had ik het over de vergelijking van de TH-42PZ70 (116mm) en de TH-42PY70 (hier denk ik 99,5mm) ?

http://www.panasonic.nl/Products_Sub_Category.asp?M=603|602|601|4|1

Hier staan geen specificaties in dus weet ik de afmetinngen niet?
http://www2.correct.com/a...37ed6a9d8353f5dd49535d6dd

Heb hier wat kunnen vinden...vergeleken met de PY700 en de afmetingen zijn exact hetzelfde.
Toch twijfel ik of die gegevens kloppen aangezien er verder nergens op internet gegevens bekend zijn.

• Twixie
Twixie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:59:
Ook de handleiding is FA-specifiek dus zal beide eens moeten vergelijken om verschilpunten te zien.
Het enige verschil lijken 2 pagina's ivm de bijgeleverde voet te zijn. Die ontbreken in de oorspronkelijke F. Ik vermoed eigenlijk gewoon dat in het F-model de voet afzonderlijk bijgeleverd wordt. In de FA zit die in een doos die naast de TV zelf in de doos van de TV zit.

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Hmmz ik heb enigszin een probleem om te gamen op mijn plasma.
Door de rechthoekige pixels zou je alles toch moeten stretchen in de game!?
Ik krijg dit niet echt voor elkaar (met bioshock).

Heb de plasma aangelosten met HDMI. En stuur een 1024x768 signaal uit, dit signaal pakt hij goed en mooi. Maar volgens mij is dit in mekaar gedrukt en moet het gestretched worden iemand enig idee hoe i kdit dan instel?

• Twixie
ksi schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:38:
Hmmz ik heb enigszin een probleem om te gamen op mijn plasma.
Zou misschien wel helpen moest je zeggen op welk platform je speelt (360, PC,..) en welke plasma je hebt.

• ksi

ksi

bioshock = pc game
en 1024x 786 is een 42 inch plasma

• Twixie
Bij mijn weten gaat een PC er altijd van uit dat je vierkante pixels hebt. Dus als je de resolutie instelt op 1024x768 dan gaat dat er alleen goed uitzien op een 4:3 scherm. Je TV is echter 16:9 met als gevolg dat alles inderdaad te plat is. Ik zou gewoon een 16:9 resolutie instellen. Dan zou het ok moeten zijn al zal de tekst van je desktop dan wel niet superscherp zijn.

• ksi

ksi

Maar als je een 16:9 resolutie instelt, blijft de output nog steeds vierkante pixels. Dus dat gaat niet echt goed. Dat is even het probleem ook.

Met het kijken van series/films en dvds is het geen probleem, dan kan je het beeld vervormen stretch to screen enzo. Maar na mijn weten klopt het niet als je een andere resolutie instelt in een spel op de pc. Je zou dan overstretch moeten creeren dus een soort dubbele widescreen in moeten stellen. Maar die resolutie bestaat niet? Of misschien handmatig een extra widescreen instellen...

[ Voor 29% gewijzigd door ksi op 19-09-2007 19:49 ]

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

ksi schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:02:
bioshock = pc game
en 1024x 786 is een 42 inch plasma
is ook xbox 360 game

• ksi

ksi

Hey Twix thanks je had me op een idee gebracht.
Heb het nu nog niet helemaal ideaal mis horizontaal enkele beeldlijnen. En aspect ratio klopt ook niet helemaal, maar beter dan eerst. Heb het de game nu lopen op 1280x720 dan geef je hem breedbeeld input dan heb je hem zeg maar breedbeeld. Maar het moet nog overcompenseren ofzo, niet echt helemaal lekker dus nog. Ga nog wel verder prutsen. En was beetje geirriteerd daardoor, vandaar even kort door de bocht geantwoord.

• Twixie
ksi schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:47:
Maar als je een 16:9 resolutie instelt, blijft de output nog steeds vierkante pixels. Dus dat gaat niet echt goed. Dat is even het probleem ook.
Dat is helemaal geen probleem, want als je een 16:9 resolutie instelt, moet de TV gaan scalen, net zozeer hij bij een DVD (resolutie 720x576 anamorph) of BluRay (1920x1080) moet gaan scalen. Bij BluRay bvb zijn die 1920x1080 pixels even goed vierkant.
@ksi: het probleem dat je nu hebt is overscan, dus je zou daar eens op kunnen googlen. Voor de rest kan ik je niet helpen omdat ik zelf geen PC aan mijn TV hangen heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 20-09-2007 11:31 ]

Anoniem: 150963

Ik ben ook aan het nadenken over de 42PV70, maar ik heb een vraag het aansluiten op een PC.

Zoals ik heb kunnen lezen in deze topic kun je de pana aansluiten via DVI/HDMI met 1280X720 of via VGA met 1024X768.

Ik kijk voornamelijk naar gedownload HDTV rips. Deze hebben volgende mij een resolutie verhouding van 16:9. Hoe goed wordt dit door de pana geschaald? Valt er veel weg.

HDMI zal het signaal onveranderd (wat betreft de verhouding) aanleveren en de pana moet er dan 1024 X 768 van maken. Valt hierdoor veel weg? Zie je dit bijvoorbeeld aan de logo's die normaal rechtsboven in beeld staan.

VGA schaalt natuurlijk eerst naar 4:3 wat door de pana zonder problemen wordt weergegeven. Ik zag in de OP dat je dan met VLC of MPC weer de correcte 16:9 kunt aangeven. Ik neem aan dat je dan zwarte balken krijg boven en onder of worden deze door de pana weer weggeschaald? Hoe is dan het beeld op de pana, valt er veel weg etc.

42PV70 arrived, geïnstalleerd, uitgelegd én gecallibreerd door specialist in het vak! me so happy :9

Geen dvi-hdmi kabel geworden maar via degelijke VGA kabel, werd me trouwens aangeraden. Reden was het minieme verschil in kwaliteit tov. de duurdere prijs van de dvi-hdmi interfaces + kabel.

Als surround set werd het een Onkyo systeem die ik, als non-muziek liefhebber (wél filmliefhebber), verdraaid goed vind! Super tevreden. Reden van kopen is dat het een zeer degelijke set is. Geen panasonic setje die bij licht defect volledig nieuw onderdeel nodig heeft. Prijs / kwaliteit een toppertje 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.fransvaneeckhout.be/onkyo/images-onkyo/ht-c890.gif

Vanavond proberen 720p filmpje te draaien adhv VLC.. ben benieuwd wat het wordt..

EDIT: Dju! adhv VGA kabel geen beeld! Zo te zien doe ik blijkbaar iets verkeerd, iemand enig idee? :? Gelukt! :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 146077 op 20-09-2007 19:51 ]

• Philflow

Philflow

Anoniem: 146077 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 16:16:
42PV70 arrived, geïnstalleerd, uitgelegd én gecallibreerd door specialist in het vak! me so happy :9
zozo dat werd tijd! :P gefeliciteerd.
Geen dvi-hdmi kabel geworden maar via degelijke VGA kabel, werd me trouwens aangeraden.
Gek trouwens, ik had een 'professionele' dikke VGA kabel gekocht. Nu blijkt een dunne VGA kabel die standaard bij mijn dell monitor zat beter beeld te geven.

Eindelijk staan de specificaties van de TH-42py70 of de site van panasonic en inderdaad deze heeft een contrastverhouding van 10.000:1
Wel slecht van ze dat ze het topapparaat de TH-42py700 er maar 5000:1 hebben meegegeven.

Ook zie je bij verschillende internetwinkels bij kieskeurig voor de TH-42py70 nog verschillen in de contrastvehoudingen vermelt staan bij de ene staat er 5000:1 vermeld en bij een andere weer 10000:1 dus erg onduidelijk, god weet wat je achteraf geleverd gaat krijgen.

Zou dit verschil van contrastverhouding echt veel verschil uitmaken. Want nu weet ik even niet welke ik wil gaan bestellen.

• pvr

pvr

Ik krijg volgende week me Panasonic TH-42PV700, met Contrast 10.000:1
Als ik nu moest kiezen uit de serie van Panasonic, dan blijft mijn keuze nog steeds de TH-42PV700.
Anoniem: 76035 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:09:
Eindelijk staan de specificaties van de TH-42py70 of de site van panasonic en inderdaad deze heeft een contrastverhouding van 10.000:1
Wel slecht van ze dat ze het topapparaat de TH-42py700 er maar 5000:1 hebben meegegeven.

Ook zie je bij verschillende internetwinkels bij kieskeurig voor de TH-42py70 nog verschillen in de contrastvehoudingen vermelt staan bij de ene staat er 5000:1 vermeld en bij een andere weer 10000:1 dus erg onduidelijk, god weet wat je achteraf geleverd gaat krijgen.

Zou dit verschil van contrastverhouding echt veel verschil uitmaken. Want nu weet ik even niet welke ik wil gaan bestellen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• JME

JME

zeg maar Jamie

pvr schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:18:
Ik krijg volgende week me Panasonic TH-42PV700, met Contrast 10.000:1
Dat doe je goed, verder lijkt iedereen te moeten wachten tot oktober. Waar heb jij 'm besteld?
pvr schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:18:
Als ik nu moest kiezen uit de serie van Panasonic, dan blijft mijn keuze nog steeds de TH-42PV700.
Same here, heb 'm ook in bestelling staan 8)

• Philflow

Philflow

Anoniem: 76035 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:09:
Het gaat er niet zozeer om wat de fabrieksopgave is. Wat ik veel interessanter vind is dat de eerste gebruikers op avforums.com zeggen dat de PZ70 beter is dan de PZ700.

Maar ik heb het daar al een tijdje niet meer gelezen.

Het zou leuk zijn als er wat reviews komen.

• pvr

pvr

http://www.mediahomeservice.nl
JME schreef op donderdag 20 september 2007 @ 23:03:
[...]

Dat doe je goed, verder lijkt iedereen te moeten wachten tot oktober. Waar heb jij 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
arsimo schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:41:
[...]

Dat is niet juist - lees je handleiding maar eens. De 50pv70 accepteert over VGA ook 1366x768 - dat is dan de hoogte resolutie mogelijk. Je videokaart in je pc moet je misschien tweaken om die resolutie over VGA uit te sturen, bijv mbv powerstrip
Ik kreeg m niet scherp op die resolutie, maar ik heb powerstrip ook nog niet helemaal door. Vreemd genoeg staat t ook in de handleiding, dat resoluties hoger dan 1024x728 wel kàn maar dat deze wellicht niet correct worden weergegeven. Maar t is nu gelukkig via dvi-hdmi toch gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 21-09-2007 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dat de TH-42PV70 volgende resoluties ondersteunt:
VGA 640 x 480
SVGA 800 x 600
XGA 1024 x 768
SXGA 1280 x 1024

Ik ging er van uit dat de native resolutie 1024x768 is. Wil dit nu zeggen dat ik adhv een VGA kabel ook de SXGA resolutie kan gebruiken?

edit: is er eventueel ook een mogelijkheid om het 'cloon' signaal voor het tweede scherm (TV) om te zetten naar de correcte TV resolutie? Want nu wordt op de TV als het ware m'n laptop scherm (1440x900) ingezoomd getoond en kan ik adhv de randjes 'scrollen' doorheen het beeld. 8)7 M'n laptop instellen op een lagere resolutie vind ik maar nix.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 146077 op 21-09-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
Hoop je nu op volgende week of hebben ze van mediahomeservice ook gezegd dat ie volgende week komt ?
Tegen mij (en anderen, zie pagina terug) hebben ze verteld week 40 en dat is niet volgende week.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Media Homeservice gaf deze mail aan mijn:

Beste heer PvR

Panasonic Nederland heeft de levering van de TH-42PV700 uitgesteld.De verwachte levertijd is tussen nu en week 40.
U heeft er geen mailing over gehad omdat Panasonic soms na een bericht van uitstel plotseling toch met een levering komt.
Excuses voor het ongemak en het lange wachten.
Met vriendelijke groeten,

Harmen Land
Media Homeservice
Dijkwater 20
2715EA Zoetermeer

Dus het kan week 39 zijn, maar ook week 40.
Quorton schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:14:
[...]

Hoop je nu op volgende week of hebben ze van mediahomeservice ook gezegd dat ie volgende week komt ?
Tegen mij (en anderen, zie pagina terug) hebben ze verteld week 40 en dat is niet volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 06-03 17:44

alvv

vraag aan de kenners:

wat is het verschil tussen de TH42PV70 en de TH42PV70E eigenlijk, ik kan hierover helemaal niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

Redcoon vermeld op zijn site dat ze het over 5 dagen op voorraad hebben. Hmmm..we zullen zien.

Anoniem: 26457

Topicstarter
... nog slechts 2 posts verwijderd van de 1000, dus het vijfde deeltje staat klaar om gebruikt te gaan worden.

Als de active moderator ( ;) ) er hier een slotje op timmert, kan deze dicht, en gaan we daar weer vrolijk verder...

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Anoniem: 159816

Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:23:

Als de active moderator ( ;) ) er hier een slotje op timmert, kan deze dicht, en gaan we daar weer vrolijk verder...

[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5
Your wish is my command (binnen bepaalde grenzen natuurlijk :+).
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.