[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 18.445 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Armo schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:25:
Ik twijfel dus tussen deze 2 schermen, welke zou ik beter kunnen nemen ? Weet iemand waar ze beide schermen hebben zodat ik ze live een beetje kan vergelijken ?
Waarschijnlijk kun je als Panasonic beter de 50PZ70 nemen, die heeft hoger contrast en de eerste ervaringen zijn erg positief. Bovendien is ie ook nog goedkoper.

Verder zit er nogal veel verschil tussen plasma en LCD qua beeldindruk. Wat jij mooier vindt kunnen anderen niet voor jou bepalen, vind ik. Inderdaad een goed idee om zelf te gaan kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 09-09-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
Philflow schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:36:
[...]

Waarschijnlijk kun je als Panasonic beter de 50PZ70 nemen, die heeft hoger contrast en de eerste ervaringen zijn erg positief. Bovendien is ie ook nog goedkoper.

Verder zit er nogal veel verschil tussen plasma en LCD qua beeldindruk. Wat jij mooier vindt kunnen anderen niet voor jou bepalen, vind ik. Inderdaad een goed idee om zelf te gaan kijken.
50PZ70 bedoelde ik inderdaad.

Toen ik mijn huidige plasma kocht was ik van plan om een LCD te kopen maar toch is het een plasma geworden na vergelijken in de winkel maar vergelijking nu is natuurlijk anders. LCD waar ik oog op heb is best nieuw en kan best kwaliteit van een plasma hebben denk ik.

Nadeel van Full HD plasma is wel dat een 50" bijna 2 keer meer stroom (bijna 600W) gebruikt dan een HD ready scherm toch ?

Zijn die kleinere full hd plasma schermen van pana een beetje vergelijkbaar met de 50PZ70 ? In de winkel kan ik namelijk wel een 42PY700 naast die LCD vergelijken maar nog geen winkel gevonden die zowel de 50PZ70 als die samsung lcd van 52".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben erg blij met me nieuwe Panasonic TH-42PV70 dat vooraf.
Schitterend beeld met dvd.
Maar via de kabel krijg ik het niet goed.
Maakt niet uit of ik analoog of digitaal kijk het zuigt allebei.
Een soort van horizontale lijnen zitten er door het beeld waardoor het beeld niet scherp word.
Zeker letters en dingen in de verte worden daardoor onduidelijk.
Net of de antialising niet goed werkt (ik weet niet hoe het anders uit te drukken)
Ik heb al zo'n betere zwarte coaxkabel geprobeerd zonder verschil.
Het zit um gewoon in het signaal anders zou het beeld van dvd toch ook slecht moeten zijn?
Ik maak gebruik van Casema digitaal met een Samsung decoder.
Wie kan me helpen ik vind het zo jammer?
Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:49:
Het zit um gewoon in het signaal anders zou het beeld van dvd toch ook slecht moeten zijn?
In het signaal dat uit de decoder komt, of het ligt aan de scartkabel. Je zou het eens kunnen proberen met een wat betere scartkabel.
Ik maak gebruik van Casema digitaal met een Samsung decoder.
Zou best weleens daaraan kunnen liggen. Je zou ook nog de scart van de DVD en de scart van de decoder kunnen wisselen, om het een en ander uit te kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Het oude type Samsung decoder geeft "slecht" beeld, de nieuwe types sd en hd zijn stukken beter. Ik heb recentelijk een nieuwe sd op een 37pv70 aangesloten en deze geeft prima beeld. Uiteraard is een goede scartkabel noodzakelijk.

meer info: http://www.tvdforum.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen zot! :+ Ik bedoel échte sevice! Frans Van Eeckhout in Roeselare (West-Vlaanderen / België), http://www.fransvaneeckhout.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:20:
[...]

In het signaal dat uit de decoder komt, of het ligt aan de scartkabel. Je zou het eens kunnen proberen met een wat betere scartkabel.

[...]

Zou best weleens daaraan kunnen liggen. Je zou ook nog de scart van de DVD en de scart van de decoder kunnen wisselen, om het een en ander uit te kunnen sluiten.
Bedankt voor de snelle reacties.
Zou een signaalversterker nog nut hebben?
Ik had hiervoor een LG plasma ,was maar 800x600 maar was een veel rustiger beeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:11:
[...]
Zou een signaalversterker nog nut hebben?
Heb je Stefano z'n reactie gelezen? Eerst een goede decoder nemen dus.

Digitale kabel op een PV70 hoort er perfect uit te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 10-09-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:52
Stefano schreef op maandag 10 september 2007 @ 08:45:
Het oude type Samsung decoder geeft "slecht" beeld, de nieuwe types sd en hd zijn stukken beter. Ik heb recentelijk een nieuwe sd op een 37pv70 aangesloten en deze geeft prima beeld. Uiteraard is een goede scartkabel noodzakelijk.

meer info: http://www.tvdforum.tk/
Is dat de:

Samsung DCB-B270R?

Ik ben op zoek naar een zwarte decoder en dat zou dus ideaal zijn! Verschil is echt merkzaam? ost maar 10 euro meer dan de oude grijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Klopt, of de DCB-H360R (HD) voor ongeveer 210,-

AB's zijn ook opgeknapt, passen goed bij die van Pana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dvamber schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:12:
[...]
zelfde reactie als LOST, maar de MediaMarkt is niet ver uit uw buurt. Hangt er vanaf wat je wil: een lage prijs of een goede service. Besef dat je een panasonic plasma niet plat in je auto mag leggen (als 'm er al in kan).
hey bedankt voor je reactie

dat weet ik ondertussen ook weeral dat een plasma tv niet plat mag gelegd worden. Heb al op diverse forums gezeten en nog nooit iets hiervan terug gevonden.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
Stefano schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:15:
Klopt, of de DCB-H360R (HD) voor ongeveer 210,-

AB's zijn ook opgeknapt, passen goed bij die van Pana
Zie nu pas dat het voor digitale kabel is niet voor KPN :(

zoektocht gaat verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:31:
[...]

dat weet ik ondertussen ook weeral dat een plasma tv niet plat mag gelegd worden. Heb al op diverse forums gezeten en nog nooit iets hiervan terug gevonden.

greetz
hier is bij mij ook enige onduidelijkheid over, maar zeg je nu dat het niet zo is? Het scherm voelt namelijk niet aan als glas (de voorste laag dus). Zit daarachter glas?

Als ik mijn plasma zou vervoeren gaat het over een afstand van 150km in een lage station, totaal niet ideaal dus... zouden jullie dit aandurven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mijn moeder die in Belgie woont wil een nieuwe tv. Nu heb ik voor haar een plasma besteld 42PX71. Ik zag namelijk dat de PX versie maar 7 euro duurder was dan de PV versie.

Ik neem aan dat deze een analoge én digitale tuner heeft. Volgens mij is het best handig om in Belgie die digitale tuner erbij te hebben. Of vergis ik me?

Of zijn er andere redenen waarom ik de 42PX71 niet zou moeten nemen? Ik kan nu nog wisselen namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 10-09-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Matthijs schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:21:
[...]

hier is bij mij ook enige onduidelijkheid over, maar zeg je nu dat het niet zo is? Het scherm voelt namelijk niet aan als glas (de voorste laag dus). Zit daarachter glas?

Als ik mijn plasma zou vervoeren gaat het over een afstand van 150km in een lage station, totaal niet ideaal dus... zouden jullie dit aandurven?
Dat lijkt me een onnodig risico,
http://answers.yahoo.com/...qid=20060830092950AAlinm3

Ook aardig :D
http://thirdeyedumb.com/2...o_transport_a_plasma.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 09:44:
Neen zot! :+ Ik bedoel échte sevice! Frans Van Eeckhout in Roeselare (West-Vlaanderen / België), http://www.fransvaneeckhout.be/
Wanneer besteld en hoe lang heb je er op moeten wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:31:
[...]

greetz
Echt niet doen hoor, die glasplaat is onvoldoende dik en buigt door, wat de plasmacellen kan beschadigen. De plaat hangt immers enkel aan de rand vast. Als je dan in een putje rijdt.... heb je misschien 2 of meer glasplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:54

JME

zeg maar Jamie

Vandaag de 42PV700 besteld, morgen hoor ik de levertijd. Ik ben benieuwd!

De verkoper probeerde mij er een antennekabel van Monster bij te verkopen. Extra afgeschermd en met een soort "dingetje" erin dat storingen uit het signaal zou moeten filteren. Volgens hem zou dat ten opzichte van de standaard witte coax-kabels voor minimaal 30% betere beeldweergave zorgen. Zeker bij een plasma met digitale tv zou ik mezelf volgens hem tekort doen zonder zo'n superkabel. Alleen, nou moet die kabel (12 meter lengte) 65 euro kosten. Je voelt de vraag al aankomen: flauwekulverhaal of waarheid?
Tevens was volgens hem de Humax Ir-Fox C tuner de beste keuze bij dit toestel en kabelaanbieder Casema. Sneller zappen en beter beeld dan bijvoorbeeld een Samsung die er ook stond (zelfde prijs overigens). Iemand hier ervaringen mee? Misschien geen goede reden, maar ik vind de platte zwarte Samsung strakker dan de wat lompere zilveren Humax... :o

[ Voor 22% gewijzigd door JME op 10-09-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Complete flauwekul. Monster is overpriced spul waar de winkels een dikke marge op hebben. Ik heb zelf Hirschman stekkers op een dikke coax-kabel gezet en geen normaal T-stukje (als je gaat splitsen) maar een verdeelkastje waar de kabel direct ingaat. Voor dat geld kun je beter een signaalversterker erbij kopen (mocht dat te zwak zijn) ipv zo'n dure kabel.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Bedankt voor je snelle reactie! Had al zo'n vermoeden dat ik gen**id werd... :P

Misschien ook nog een antwoord op de tweede vraag die ik intussen aan mijn bericht heb toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg morgen tussen 15:00 en 18:30 de TH42PZ70. Morgen ga ik meteen een 5 meter HDMI kabel halen, en zodra ik hem heb eens kijken hoe HD-materiaal is. Ben benieuwd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:16:
[...]

Heb je Stefano z'n reactie gelezen? Eerst een goede decoder nemen dus.

Digitale kabel op een PV70 hoort er perfect uit te zien.
Is de Samsung dcb 9401r een slechte dan?
Zo oud is ie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:35:
Ik krijg morgen tussen 15:00 en 18:30 de TH42PZ70. Morgen ga ik meteen een 5 meter HDMI kabel halen, en zodra ik hem heb eens kijken hoe HD-materiaal is. Ben benieuwd. :D
Kan je vertellen waar je de pz70 hebt besteld. Ben ook erg geïnteresseerd in dit toestel. Zou leuk zijn om dan ook wat foto’s te zien van je opstelling en je panna in actie.

Weet iemand trouwens te vertellen wanneer we de pz70 modellen kunnen verwachten in de winkel en bij de grotere webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:21:
[...]

Kan je vertellen waar je de pz70 hebt besteld. Ben ook erg geïnteresseerd in dit toestel. Zou leuk zijn om dan ook wat foto’s te zien van je opstelling en je panna in actie.

Weet iemand trouwens te vertellen wanneer we de pz70 modellen kunnen verwachten in de winkel en bij de grotere webshops.
weet dat progress in hengelo ze ook verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
Ook bij Hardwarediscount en Plasmavisie hebben ze hem:
http://kieskeurig.nl/kope...72D8EC125734D0039B6DC.htm

Er staat zelfs bij dat het een nederlandsmodel is, maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:19:
[...]

Wanneer besteld en hoe lang heb je er op moeten wachten ?
M'n ouders kopen reeds lang bij hen, gewoonweg superkwaliteit, klantvriendelijk etc.. Mijn 42PV70 besteld na verlof. Hadden laatste net verkocht, na paar dagen terug op stock. Ik wacht nu af totdat onze meubeltjes gearriveerd zijn, dan bel ik hen op en komen ze langs voor installatie, config, instellen, uitleg... perfecte service dus! Die mensen kennen tenminste hun vak en geven je in tegenstelling tot velen de juiste én correcte informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JME schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:19:

Tevens was volgens hem de Humax Ir-Fox C tuner de beste keuze bij dit toestel en kabelaanbieder Casema. Sneller zappen en beter beeld dan bijvoorbeeld een Samsung die er ook stond (zelfde prijs overigens). Iemand hier ervaringen mee? Misschien geen goede reden, maar ik vind de platte zwarte Samsung strakker dan de wat lompere zilveren Humax... :o
Ik heb ook deze Humax decoder, i.c.m. de 42PV70 geeft dat een zeer strak digitaal beeld! Ik ben er zeker tevreden over, alleen die AB he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit weekend was ik in Molecule (Vlaanderen's koopcentrum België :P) en ondertussen eens de kabelafdeling doorlopen... vind ik plotseling een dure HDMI > DVI kabel.. onmiddellijk naar één van die "gediplomeerde technicusen" (staat zo aangeduid!!). Ik vraag: "Meneer, ik ben op zoek naar dergelijke kabel maar dan DVI > HDMI. Bedoeling om laptop aan te sluiten aan TV". M'n vraag was op zich puur informatief bedoeld, eens zien welke uitleg ze me gingen geven. Antwoord: "Oei, euhm, wacht..." Loopt de verkoper naar één van z'n collega's en vraagt met een volgens hem moeilijk woord om wat technisch te klinken: "Is die kabel recto verso?". Ik wist direct genoeg! Heb hem vriendelijk afgewimpeld en kabeltje terug in de rekjes gehangen! Ik ben zelf geen kenner maar recto verso DVI aansluiting dat betwijfel ik. Misschien probeer ik toch best even uit met een VGA kabel of DVI-D kabel? Kan dit? Geluid is dan terug een andere zaak ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Zeg nu ik al onze belgische vrienden hier bijelkaar zie; Kijken jullie ook naar de 42PX71? dus met DVB-T tuner. Heb je daar wat aan in Belgie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:21:
Zeg nu ik al onze belgische vrienden hier bijelkaar zie; Kijken jullie ook naar de 42PX71? dus met DVB-T tuner. Heb je daar wat aan in Belgie?
Ik ken er te weinig van maar dit lijkt voor mij geen optie. Gisteren telenet bij ons langs geweest, hebben digicorder gratis bijgekregen.. je weet wel dat beest die digitaal opneemt op HDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:28:
[...]
Ik ken er te weinig van maar dit lijkt voor mij geen optie. Gisteren telenet bij ons langs geweest, hebben digicorder gratis bijgekregen.. je weet wel dat beest die digitaal opneemt op HDD ;)
Kijk zo'n digicorder is natuurlijk mooi maar die je kun je aansluiten op iedere panasonic.

En de 42PX71 is even duur als de 42PV70. Dus dan rijst de vraag, waarom niet de digitale tuner erbij nemen als het niets uitmaakt voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

In NL is DVB-T geen geweldige optie, te weinig bandbreedte, dus lagere kwaliteit en veel minder zenders. Daarnaast is de ontvangst in bepaalde gebieden ook maar krap aan dus veel blokken kijken.

Voor de geinteresseerden: ik zie de th50py700 op voorraad bij goedkopen.nl
misschien is de nieuwe lading 42 en 50py700 dan toch eindelijk aan het binnenkomen

[ Voor 33% gewijzigd door Stefano op 11-09-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Stefano schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:49:
Voor de geinteresseerden: ik zie de th50py700 op voorraad bij goedkopen.nl
misschien is de nieuwe lading 42 en 50py700 dan toch eindelijk aan het binnenkomen
Nu de 50PZ70 verkrijgbaar is lijkt me dat een betere optie. Hoger contrast en nog goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kan je vertellen waar je de pz70 hebt besteld. Ben ook erg geïnteresseerd in dit toestel.
Ik heb hem op 31-08 besteld bij Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Philflow schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:21:
DVB-T is digitale TV via de ether, dus met een antenne. Beperking daarvan is dus het aantal zenders in de ether. Veel zal dus afhangen van waar je woont. Normaal moet je wel zeker overal Eén en Canvas kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 10:49:Voor de geinteresseerden: ik zie de th50py700 op voorraad bij goedkopen.nl
Inderdaad heel misschien voor die 50", want ik vraag mij wederom af of dit geen addertje onder het gras is (europees type). Zij zouden hem wél hebben terwijl iedereen volgens Panasonic tot minstens half september moet wachten? Er zijn zoveel sites en winkels die telefonisch zeiden dat ze hem binnen 2-3 werkdagen konden leveren. Ik heb tot nu toe helemaal niemand op geen enkel forum gezien die hem eindelijk binnen heeft. :X Ervaring dat het tonen op een website helaas geen "bewijs" is :+

Nog een paar dagen wachten op de 50PY700?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het zou mij niet verbazen als sommige webwinkels een weekje voor binnenkomst al melden dat hij op voorraad is, scoor je weer wat extra orders als het meezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Philflow schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 11:13:
[...]

Nu de 50PZ70 verkrijgbaar is lijkt me dat een betere optie. Hoger contrast en nog goedkoper ook.
Tja, ik heb de 50py700 al tijden in bestelling staan, dus om nu weer te schakelen. Vwb contrast heb je gelijk maar de pz is geen NL model mist een hdmi. Kortom, het is altijd wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

De volgende fimpjes zijn van de 42PV70 met GoW op de 360. Let op het groene nagloeien.
1
2

Even wat verder gezocht en het is een 'plasma-probleem' dat zou moeten verdwijnen als de groene fosfor wat ouder is geworden. Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Shiver23 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:30:
De volgende fimpjes zijn van de 42PV70 met GoW op de 360. Let op het groene nagloeien.
1
2

Even wat verder gezocht en het is een 'plasma-probleem' dat zou moeten verdwijnen als de groene fosfor wat ouder is geworden. Laten we het hopen.
Hier nog een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=eoLFLq6pvDU
Ik vraag me wel af of het aan de fosfors ligt (want dan zou een CRT er ook last moeten van hebben) en niet aan de processing die tilt slaat vanwege de zeer snelle bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gezien op panasonic.be...

De PZ70(0) blijkt nu opeens wel voor de Belgische markt, daar waar vroeger enkel de py700 op de site stond.
Daarnaast al 2 webwinkels gevonden met scherpe prijzen voor de 42pz700.

1850 euro in de ene winkel, 1899 in de andere. In de laatste blijkt hij dan nog voorradig ook, is morgen reeds leverbaar of af te halen in Zaventem (België).

Kan er mij iemand zeggen of die extra tuner die de pz700 bezit tegenover de py700 van enig belang is in België/Nederland?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:01:
De PZ70(0) blijkt nu opeens wel voor de Belgische markt, daar waar vroeger enkel de py700 op de site stond.
Let op want de PZ700 is gewoon de PY700 met digitale tuner. De PZ700 is al wat langer op de markt en heeft een contrast ratio van 5000:1.

Het nieuwe model is PZ70. Deze is pas sinds enkele weken uit en heeft een contrast ratio van 10.000:1.

Wat erg interessant gaat worden is of de PZ70 beter presteert met SD dan de PY700.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 11-09-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:05:
[...]

Let op want de PZ700 is gewoon de PY700 met digitale tuner. De PZ700 is al wat langer op de markt en heeft een contrast ratio van 5000:1.

Het nieuwe model is PZ70. Deze is pas sinds enkele weken uit en heeft een contrast ratio van 10.000:1.

Wat erg interessant gaat worden is of de PZ70 beter presteert met SD dan de PY700.
Wat doet die digitale tuner? Is dat beter of slechter? Ik zie immers dat de py700 overal duurder staat dan de pz700. Raar, als de pz700 iets meer aan boord heeft dan de py700, niet?

by the way...de pz70 is te verkrijgen voor ongeveer 1600 euro in de winkel die ik belde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
In belgië gaat het over van de 42PV700F naar de PV700FA. Dezefde identificatie-aanpassing (van F naar FA) is er voor alle modellen, ook voor de PV70 reeks (42PV70F => 42PV70FA). Heeft iemand enig vermoeden wat het verschil zou kunnen zijn? (vb: website www.vandenborre.be, maar is ook elders zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:55:
[...]
Wat doet die digitale tuner? Is dat beter of slechter?
DVB-T ontvangen. is extra functionaliteit. (niet beter of slechter)
Ik zie immers dat de py700 overal duurder staat dan de pz700. Raar, als de pz700 iets meer aan boord heeft dan de py700, niet?
Is niet raar want de PZ700 is gericht op de duitse markt (en ook engelse en franse). Hij wordt niet geleverd door Panasonic Nederland. Dit kan ook gevolgen hebben voor de aan huis garantie. Altijd verifieren dus of je dat wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:16:
[...]

1
2

Hier nog een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=eoLFLq6pvDU
Ik vraag me wel af of het aan de fosfors ligt (want dan zou een CRT er ook last moeten van hebben) en niet aan de processing die tilt slaat vanwege de zeer snelle bewegingen.
Volgens mij wordt het daar tijd voor een nieuwe videokaart... :)
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit aan het fosfor ligt. Dan zouden snelle beelden van HDDVD er ook last van moeten hebben. Dus niet.....
Zal toch wel liggen aan instellingen van beeldverversing videokaart of zo. Dit is namelijk wel OVERDUIDELIJK te zien. Kun je beter gamen op een oud 15inch TFT schermpje met een verversingstijd van meer dan 25ms. Ik geloof er dus niet zo veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik ben van plan de 37pv70 aan te schaffen. Ik zit alleen nog een beetje met de spiegeling. Hoe wordt dit ervaren als de tv naast het raam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er alleen een zwarte uitvoering van de nieuwe 37PV70?
M'n vriendin wil namelijk een grijze rand
En zijn er al duidelijke foto's van de nieuwe 37" modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claude1973
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-02-2022
Ik heb beide decoders in huis (Samsung DCB-9401R en Humax IR-Fox C) icm een 42PV70 en de Humax is echt een klap beter. Desalniettemin ben ik nog steeds niet helemaal tevreden...wacht op een decoder met HDMI en harde schijf (iemand een idee wanneer die dingen gaan komen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:05:
[...]

Volgens mij wordt het daar tijd voor een nieuwe videokaart... :)
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit aan het fosfor ligt. Dan zouden snelle beelden van HDDVD er ook last van moeten hebben. Dus niet.....
Zal toch wel liggen aan instellingen van beeldverversing videokaart of zo. Dit is namelijk wel OVERDUIDELIJK te zien. Kun je beter gamen op een oud 15inch TFT schermpje met een verversingstijd van meer dan 25ms. Ik geloof er dus niet zo veel van.
Uhm nieuwe videokaart in een 360. :+
Maar is echt bekend plasma 'probleem'. Is niet alleen bij GoW zo maar bij veel meer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
ik heb helaas een probleem met mijn 42pv70

Ik heb een mediacenter pc (2600xt)die is aangesloten met dvi --> hdmi naar een onkyo versterker
Deze is vervolgens aangesloten met hdmi --> hdmi op de plasma.
resolutie 1280 * 720 (720p)

Het vervelende is dat mijn plasma af en toe het signaal kwijt is en dan dan het hdmi signaal niet meer op kan pakken.
Ik kan dan de bron veranderen en weer terug zetten op hdmi --> geen effect
ik kan mijn onkyo uit en aanzetten --> geen effect
pas als ik mijn plasma uit en weer aan zet snapt hij het hdmi signaal weer.

Helaas is dit geen werkende oplossing aangezien hij toch redelijk snel het signaal niet snapt.
Dit gebeurt al bij opnieuw opstarten, als de plasma eerst aan is en dan de onkyo aangaat, en soms als ik mce opstart.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Rechtstreeks met vga aansluiting aansluiten is helaas geen opossing. 1280 * 720 ziet er dan niet uit nl.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Heb je al eens rechtstreeks dvi>hdmi op de tv geprobeerd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
Stefano schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:40:
Heb je al eens rechtstreeks dvi>hdmi op de tv geprobeerd dan?
heb ik nog niet geprobeerd aangezien dit kabeltechnisch ff lastig is, maar ik zal het zeker is proberen.

(hiervoor had ik een andere videokaart 9600pro en toen had ik het probleem overigens niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Driek schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:35:
Rechtstreeks met vga aansluiting aansluiten is helaas geen opossing. 1280 * 720 ziet er dan niet uit nl.
VGA is bedoeld voor 1024*768, HDMI voor 1280*720.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Driek schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:47:
[...]

heb ik nog niet geprobeerd aangezien dit kabeltechnisch ff lastig is, maar ik zal het zeker is proberen.

(hiervoor had ik een andere videokaart 9600pro en toen had ik het probleem overigens niet)
Dan geef je waarschijnlijk zelf het probleem al weer, je nieuwe vga kaart. Maar wie weet gooit je Onkyo toch roet in het eten, testen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik ben ook nog aan het kijken voor een goede digitale decoder met HDMI.

De enigste die ik kan vinden is de Samsung DCB-H360R, zonder HD.

Of ik kan ook een schotel nemen, met een HDMI aansluiting op de satelliet ontvanger.

Zit nog te dubben :X :D
claude1973 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:13:
[...]

Ik heb beide decoders in huis (Samsung DCB-9401R en Humax IR-Fox C) icm een 42PV70 en de Humax is echt een klap beter. Desalniettemin ben ik nog steeds niet helemaal tevreden...wacht op een decoder met HDMI en harde schijf (iemand een idee wanneer die dingen gaan komen?)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Vandaag de 42PV700 besteld, morgen hoor ik de levertijd. Ik ben benieuwd!
Hallo meneer, ik heb voor u een verwachte leverdatum: oktober 2007.
Ehm... is dat begin oktober, half oktober, eind oktober?
Geen idee meneer, ik heb gewoon "oktober 2007" doorgekregen. 8)7
Grmbl... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n TV binnen en heb hem helemaal ingesteld. Laptop via HDMI aangesloten en zeer mooi beeld. Ik krijg alleen geen geluid door. Weet iemand hoe ik het geluid werkend kan krijgen via HDMI ? (moet ik instellingen op m'n laptop doen hiervoor ? Kan iemand me helpen, is flink balen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Hoe heb je je laptop aangesloten ? DVI-HDMI, of VGA-DVI-HDMI misschien ?

Volgens mij is de videouitgang van je laptop helemaal niet geschikt voor geluid, je zult je laptop via een digitale audio-uitgang of via een tulpstekker moeten aansluiten op je tv/decoder/receiver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Er zijn wel laptops met HDMI-uitgang en incl. geluid. Kun je toch beter ergens anders vragen of in het boekje of de help van je laptop zoeken.

Verwijderd

M'n laptop is een BTO17W24 aka Asus Z84J. Iemand hier toevallig ervaring mee ?

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:01:
Heeft ie HDMI? of DVI? of VGA?

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 09:54
[/quote]

Volgens mij gaan er (voorlopig) geen Hard Disc Recorders met HDMI op de markt komen. Het probleem zit in het feit dat men niet wil dat de consument in superieure kwaliteit (films) op gaat nemen.

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:12:
...je zult je laptop via een digitale audio-uitgang of via een tulpstekker moeten aansluiten op je tv/decoder/receiver..
Sorry voor de dummy vraag maar kan iemand me tonen hoe zo'n tulpstekker er precies uit ziet? Google toont me vanalles. Ik zal sowieso m'n laptop trachten via dvi>hdmi kabel aan te sluiten op m'n 42PV70 Pana toestel maar geluid weet ik nog niet precies welke kabel dit precies is. Klopt het dat ik adhv zo'n tulpding enkel stereo geluid kan sturen? Dolby zou eventueel optisch of coaxiaal moeten gebeuren, right? Maar zo'n aansluiting heeft m'n inspiron 9300 laptop helaas niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 01:01:
Als je laptop dit ondersteunt zou je dat in moeten kunnen stellen via het de geluidopties in het config scherm. daarin find je playback devices (afspeel apparaten?). Speakers en optische uitgang moeten hier niet geselecteerd staan, enkel de hdmi aanvinken. Maar dan kan het best zijn dat de codering van het geluid niet word ondersteund door je tv.

Succes ermee

• Twixie
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:54:
[...]
Sorry voor de dummy vraag maar kan iemand me tonen hoe zo'n tulpstekker er precies uit ziet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tulpstekker

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 14:59

d0s

sssst

Afbeeldingslocatie: http://www.djresource.eu/images/topics/tricks/cable_cinch.jpg

zo een dan dus, gewoon in de microfoonuitgang van je laptop en de tulpjes in je receiver of decoder..
Althans, als je geen digitale uitgang (spdif) hebt is dit de oplossing.

voor dolby heb je idd spdif nodig.. ik weet niet of je laptop een pcmcia slot heeft anders is dit een oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/9/0,1425,i=95686,00.jpg

pcmcia audigy kaart met spdif out..

[ Voor 32% gewijzigd door d0s op 12-09-2007 11:37 ]

Verwijderd

@d0s: hartelijk dank hoor!
betreft die pcmcia audigy kaart met spdif out, welke kabel hoort hier dan bij? spdif > hdmi ofzow?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 11:57 ]

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:42:
betreeft die pcmcia audigy kaart met spdif out, welke kabel hoort hier dan bij? spdif > hdmi ofzow?
als je wil kan je daar ook zo'n leuk tulp stekkertje tussen knallen (bij korte afstanden dan).

Normaal een stukje coax met 2 tulpstekker.

O spdif over glas, dan een optisch kabelje

Verwijderd

owkay, verschillende mogelijkheden dus. Eens zien of mediamarkt dergelijke kaart verkoopt anders koop ik die wel ergens online! Bedankt voor de info.

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Shiver23 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:30:
1
2

ik was van plan om een 42PV70 te kopen, vooral voor de hd-ready en mijn xbox360...
hebben andere mensen die een 42pv70 hebben hetzelfde probleem? anders wordt het weer zoeken naar een ander scherm voor mij..

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:42:
betreft die pcmcia audigy kaart met spdif out, welke kabel hoort hier dan bij? spdif > hdmi ofzow?
Ik gebruik voor spdif uit op mijn laptop gewoon een 3,5mm optical naar toslink + toslink kabel.

Afbeeldingslocatie: http://files.hifi-forum.de/joebroesel/TOSLINK1.JPG

[ Voor 43% gewijzigd door mk2k op 12-09-2007 12:39 ]

• SilentNL
jopwelling schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:52:
[/quote]

Volgens mij gaan er (voorlopig) geen Hard Disc Recorders met HDMI op de markt komen. Het probleem zit in het feit dat men niet wil dat de consument in superieure kwaliteit (films) op gaat nemen.
ik heb voor mijn tv een mediacenter gebouwd, ik vroeg mij dus af of iemand hier een interne digitale decoder heeft voor een mediacenter of er eentje kent? zou namelijk veel makkelijker zijn dan nog een andere box erbij, kan ik op mijn mediacenter digitale tv opnemen, of welke is anders het beste voor een 42pv70?

Verwijderd

mk2k schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:38:
[...]
Ik gebruik voor spdif uit op mijn laptop gewoon een 3,5mm optical naar toslink + toslink kabel.
Ik neem aan dergelijke kabel ook op zo'n creative audigy soundcard voor notebooks past of zijn de aansluiting beperkter?

Verwijderd

Zullen we weer ontopic gaan mensen?
En minder over laptops, video / geluidskaarten en snoeren hebben... 8)

Bij een aantal modellen staat er dat er maximaal 68 miljard kleuren weergegeven kunnen worden en 4096 gradatiestappen. Wat precies zegt dat aantal kleuren t.o.v. andere modellen met minder kleuren en die gradaties of heet dit "marketing"?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 13:41 ]

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:52:
Bij een aantal modellen staat er dat er maximaal 68 miljard kleuren weergegeven kunnen worden en 4096 gradatiestappen. Wat precies zegt dat aantal kleuren t.o.v. andere modellen met minder kleuren en die gradaties of heet dit "marketing"?
Marketing afaik.

PS. Hoe je een PC het beste aansluit op een PV70 vind ik wel on topic.

[ Voor 104% gewijzigd door Philflow op 12-09-2007 14:02 ]

Verwijderd

Knap je hebt 104% gewijzigd *grin*. Ach voordat je het weet gaat de hele draad over een snoer... en daar leek het naartoe te gaan. Het was ook een opmerking met een knipoog uhhh zonnebril. Wat betekenen die gradatiestappen dan eigenlijk?

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:18:
Wat betekenen die gradatiestappen dan eigenlijk?
Volgens mij gaan die gradatiestappen alleen over zwartwaardes.

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:33:
[...]

Volgens mij gaan die gradatiestappen alleen over zwartwaardes.
Volgens mij ook iets in die aard met name de gradatiestappen in grijstinten, dus meer contrast variaties.

• SilentNL
heeft iemand hier een 42pv70 en een mediacenter, en kan diegene vertellen of alles goed werkt? heb namelijk al een aantal mensen horen praten over overscan (en ja, ik bedoel een mediacenter met hdmi-aansluiting)

• Twixie
Dat is helemaal geen marketing. 4096 gradaties betekent dat het panel met 12bits kleuren werkt. Dus voor zowel rood, groen als blauw worden 12 bits gebruikt. In totaal dus 36bits per pixel, of dus 2^36 = 68.7M kleuren.
Meer kleuren is vooral goed om zo weinig mogelijk posterization te krijgen. (Zet anders je PC maar eens op 8bit of 16bit kleuren ipv 32bit).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:18:
Knap je hebt 104% gewijzigd *grin*. Ach voordat je het weet gaat de hele draad over een snoer... en daar leek het naartoe te gaan. Het was ook een opmerking met een knipoog uhhh zonnebril. Wat betekenen die gradatiestappen dan eigenlijk?
Elke pixel van een plasma bestaat uit 3 kleuren (cellen) nameleijk rood groen blauw (RGB).
Elke kleur heeft 4096 stappen van donker naar licht. (uit tot maximale lichtuitstraling)
Dus men kan 4096 x 4096 x 4096 combinaties maken = 68,7 miljard kleuren!
Als van elke pixel alle 3 de kleuren (cellen) dezelfde lichthoeveelheid uitstralen spreekt men van grijs.
Dit noemt men dus het aantal gradatiestappen.

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:04:
[...]4096 gradaties betekent dat het panel met 12bits kleuren werkt.
Logische vervolgvraag: als meer kleuren "beter" betekent, waarom eigenlijk dan niet werken met 32-bits kleuren zoals dat van een computerscherm? Maar als ik dus goed lees: tel je de bits bij elkaar op en dat maakt 36-bits dat gelijk is aan 68 miljard, dus deze tv's zijn nog "kleurrijker" dan "pc" schermen (die tot 32-bits gaan)? Of haal ik nu alles door elkaar? 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:05:
[...]
Als van elke pixel alle 3 de kleuren (cellen) dezelfde lichthoeveelheid uitstralen spreekt men van grijs.
Bedankt voor je toelichting. Alleen heb ik geleerd dat dé 3 kleuren samen wit zouden moeten produceren 8)7

LOL, leuk deze puzzels...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 16:38 ]

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:04:
[...]
Dat is helemaal geen marketing.
Volgens mij dus wel. Ik heb er niet over of je dit met een mooie berekening kunt valideren. Dat kan ongetwijfeld.

Ik heb het erover of je in real life verschillen kunt zien het beeld van de 42PV7 en de 42PV70. Volgens Panasonic heeft de een 2048 gradatie stappen en de ander 3072. En dat is dus marketing volgens mij.

• The_Cure
Philflow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:40:
[...]

Volgens mij dus wel. Ik heb er niet over of je dit met een mooie berekening kunt valideren. Dat kan ongetwijfeld.

Ik heb het erover of je in real life verschillen kunt zien het beeld van de 42PV7 en de 42PV70. Volgens Panasonic heeft de een 2048 gradatie stappen en de ander 3072. En dat is dus marketing volgens mij.
Ik heb ze naast elkaar gezien bij Correct, en een half uur kijken leverde mij geen verschil op. Daarom voor de PV7 gegaan, is online voor 800-900 euro te krijgen en ideale tussenstap tot Full-HD goedkoop/gebruikt wordt over een aantal jaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:32:

Bedankt voor je toelichting. Alleen heb ik geleerd dat dé 3 kleuren samen wit zouden moeten produceren 8)7

LOL, leuk deze puzzels...
Dan probeer ik nu het laatste stukje te leggen:
Als zowel Rood als Groen als Blauw UIT zijn spreekt je van zwart.
Als ZOWEL R als G als B voor 10% licht geven spreek je van donker grijs
Als ZOWEL R als G als B voor 50% licht geven spreek je van grijs
en inderdaad.... Allemaal op volle kracht geeft dit wit.
Een mooi voorbeeld zie je op:
http://www.free-bird.nl/tut/color_tool.htm

Dit voorbeeld heeft dus 256 gradatiestappen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 18:07 ]

• Twixie
Philflow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:40:
[...]
Het is gewoon deel van de specs. Of je het al dan niet ziet, hangt van persoon tot persoon af en van materiaal tot materiaal (mijn huidige TV heeft enorm veel last van posterizatie in donkere scenes bvb).
Ik bedoel: ik zie ook nauwelijks verschil tussen FullHD en HD-Ready maar daarom is dat nog geen marketing :).
Heb trouwens al reviews gelezen die effectief sprake over lichte posterizatie bij de PV70.

• Twixie
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:32:
Logische vervolgvraag: als meer kleuren "beter" betekent, waarom eigenlijk dan niet werken met 32-bits kleuren zoals dat van een computerscherm? Maar als ik dus goed lees: tel je de bits bij elkaar op en dat maakt 36-bits dat gelijk is aan 68 miljard, dus deze tv's zijn nog "kleurrijker" dan "pc" schermen (die tot 32-bits gaan)? Of haal ik nu alles door elkaar? 8)7
Logisch antwoord: hoe meer bits, hoe meer rekenkracht nodig is om alles te verwerken. Voor zover ik weet betekent 32 bit color bij PC inderdaad 32 bits in totaal, niet per kleurcomponent. Zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Color_depth (waar dus zelfs staat dat 32 bits color zelfs eigenlijk maar 24bits is, dus 8bit per component). En idd, die TV zou meer kleuren kunnen weergeven dan PCs. Daarom is het natuurlijk ook een TV en geen computermonitor.

BTW, iets vreemder is het met de PV70. Die heeft 3072 gradaties. Als je dat uitrekent, zouden dan 11.5 bits zijn. Een beetje vreemd dus. Wellicht wordt dus gewoon niet de volledige range gebruikt.
Overigens mag je er vrij zeker van zijn dat de processors gewoon met 16bits werken, maar dat bvb bij 12bits er gewoon 4 bits niet gebruikt worden.

• Philflow

Philflow

Twixie schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:21:
[...]
Ik zie ook nauwelijks verschil tussen FullHD en HD-Ready maar daarom is dat nog geen marketing :).
Het verschil tussen Full HD en HD Ready is heel makkelijk te zien als je dichtbij staat. En is dus heel makkelijk te verifieren. Dat is dus niet alleen marketing.

Het verschil tussen 2072 en 3048 gradatiestappen is volgens mij niet te zien én niet te verifieren. En ik kwalificeer het dus wel als marketing. En daar hoef jij het niet mee eens te zijn :)
Heb trouwens al reviews gelezen die effectief sprake over lichte posterizatie bij de PV70.
Nee. Heb je een link?

• Driek
Stefano schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 21:58:
[...]

Dan geef je waarschijnlijk zelf het probleem al weer, je nieuwe vga kaart. Maar wie weet gooit je Onkyo toch roet in het eten, testen dus
Het lijkt toch de onkyo te zijn, met kabel rechtstreeks aangesloten werkt het zoals het moet, echter is dit geen goede oplossing voor mij aangezien er meer hdmi zit aangesloten op de onkyo.

Ga toch een andere graka proberen. Wellicht dat een 8500/8600 wel doet wat ik wil.

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk geluid via HDMI. Ik moet dan enkel het apparaat voor digitale uitvoer als standaard instellen. Zo simpel was het uiteindelijk. :D

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:30:
[...]

Het verschil tussen Full HD en HD Ready is heel makkelijk te zien als je dichtbij staat. En is dus heel makkelijk te verifieren. Dat is dus niet alleen marketing.
Het verschil tussen 720p en 1080p zie ik hier ook nog wel op 2.5 á 3 meter hoor.

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:07:
[...]
Het verschil tussen 720p en 1080p zie ik hier ook nog wel op 2.5 á 3 meter hoor.
Dan ga je dus 720p upscalen naar 1080p en dat kun je vanaf grotere afstand zien.

Verwijderd

Philflow schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:06:
[...]

Dan ga je dus 720p upscalen naar 1080p en dat kun je vanaf grotere afstand zien.
Het maakte volgens mij weinig uit welke resolutie ik hiervoor pak. 720p uitzenden op 720p is nog steeds niet zo mooi als 1080p. (moet wel zeggen dat ik pas één film in 1080p heb gezien, Sin City.)

Zal het straks nog eens uitproberen door wat 720p films op 720p te bekijken en daarna 1080p films op 1080p. :-)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

echte aanraders zijn de IMAX filmen, pfffff wat een lekker beeld op mijn pv70!! nog steeds vet blij met mijn panasonic, de opmerkingen die ik erover krijg zijn ook altijd lovend.

enne als ik bij anderen een ouwe breedbeeld tv zie staan lijken ze net op een schoenendoos :P

Verwijderd

Lekker vaag allemaal, omdat ik nu bijna al een maand wacht op de levering van de TH-50PY700 ben ik weer maar eens een keer Panasonic gaan bellen. Heb hem zelf alles verteld dat ik een maand geleden te horen had gekregen dat er per half september weer dit type beschikbaar zou zijn...

Zegt ie doodleuk: de afgelopen weken zijn de backorders zo goed als weggewerkt. De volgende bulk komt begin oktober. Ik zei natuurlijk dat ik dat uitterst vreemd vond, omdat er alleen al in diverse fora behoorlijk wat mensen al midden augustus hebben besteld en nog niets hebben vernomen. Zegt ie: ja, deze wordt ook zoveel gevraagd he... Hij had het over het uitleveren aan Mediamarkt, een grote webwinkel - van de schrik nu vergeten. Ik zei: hoe zit het dan met al die speciaalzaken dan ipv die hele grote ketens? Meneer, we leveren in principe aan "iedereen".

Wat moet ik nu denken... weer wachten tot oktober... uhhh? :X

Dus heb ik maar mn speciaalzaak (Audio Gallery) in Rotterdam gebeld die hierdoor ook erg verbaasd was; hij gaat het uitzoeken. Wordt vervolgd... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 11:40 ]

Verwijderd

SYQ schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:19:
..pfffff wat een lekker beeld op mijn pv70...
Zucht jij altijd bij positieve dingen? :+

• ICE74
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-08-2019
YES....

ik heb twee weken geleden besteld! het volgende de Panasonic th-50pv70!
zojuist gebeld met Mediamarkt en wat blijkt? pas eind september!

ooh wat ben ik toch blij... NOT......

:X

Did you know that i can bend minds with my spoon ?

• Twixie
Philflow schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:30:
Het verschil tussen 2072 en 3048 gradatiestappen is volgens mij niet te zien én niet te verifieren. En ik kwalificeer het dus wel als marketing. En daar hoef jij het niet mee eens te zijn :)
[...]
Nee. Heb je een link?
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX70/

quote: "The second issue worth noting is the appearance of posterization or false contouring seen on certain scenes. The recently reviewed Pioneer PDP4270XD was better in this regard. They appear as steps of different colour luminances in smooth gradients."

http://www.hifi.nl/recensies/3098/Panasonic_TH-42PV70.html

quote: "Bijvoorbeeld valse contouren en een lichte mate van posterisatie zijn het gevolg, hoe slechter het bronmateriaal des te meer van deze artifacts te zien zijn."

Overigens zijn beide reviews in zijn geheel best wel lovend over deze TV, maar met voldoende oog voor de zwakke punten.

Verwijderd

ICE74 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:23:
YES....

ik heb twee weken geleden besteld! het volgende de Panasonic th-50pv70!
zojuist gebeld met Mediamarkt en wat blijkt? pas eind september!

ooh wat ben ik toch blij... NOT......

:X
Vreemd! Ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn TH-50PV70 besteld. De winkel had hem niet op voorraad, dus dacht ook een aantal weken te moeten wachten, maar hij werd zelfs de volgende dag geleverd bij de winkel door de nederlandse importeur van de Panasonics, dus had hem binnen 2 dagen in me woonkamer staan.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.