Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe auto voor mijn partner, en mijn aandacht is gevallen op de Peugeot E-2008 GT in het wit. Het is een prachtige auto, zowel van buiten als van binnen, en we hebben de mogelijkheid om een 2020 model met slechts 70.000 kilometer op de teller over te nemen voor €19.000,-.
Echter, ik maak me zorgen over de actieradius. Peugeot beweert dat de WLTP ongeveer 330 kilometer is, maar volgens een specifieke website zijn de praktijkresultaten als volgt:
https://www.whattherange....auto/120832/Peugeot-2008*
- In de praktijk: 289 KM
- Gecombineerd in de zomer: 245 KM
- Gecombineerd in de winter: 211 KM
Dit baart me wel enige zorgen. Mijn partner rijdt eens per twee weken naar haar ouders, wat neerkomt op een afstand van 110 kilometer enkele reis. Zolang de actieradius in de winter maar niet onder de 200 kilometer daalt, vind ik het nog acceptabel. Echter, het is wel van belang om hier rekening mee te houden, vooral gezien het feit dat mijn partner regelmatig lange afstanden aflegt.
Het is essentieel dat de auto haar zonder problemen naar haar bestemming kan brengen, zonder dat ze halverwege moet stoppen om op te laden. Daarom zou ik graag meer inzicht willen krijgen in de daadwerkelijke prestaties van de Peugeot E-2008 GT, vooral in winterse omstandigheden. Dus als iemand die dit model bezit zijn of haar ervaringen wil delen, zou dat zeer waardevol zijn in mijn besluitvormingsproces.
Afschrijving is voor een eerste hands auto vaak buitengewoon hoog. Deze versie, volledig uitgerust met alle opties, had oorspronkelijk een waarde van ongeveer €50.000,-. Nu hebben we echter, na goed onderhandelen, het voertuig kunnen verkrijgen voor het bovenstaande bedrag.
Maar nu, nu het voertuig bijna vier jaar oud is, verwacht ik dat de afschrijving in de komende drie jaar niet meer dan €2.000 zal bedragen. Dit is een fase waarin de waardevermindering naar verwachting zal stabiliseren, wat het overwegen waard is bij het maken van deze investering.
*Ter illustratie
Een zeer mooie auto.
[
Voor 3% gewijzigd door
DeJurist op 01-03-2024 20:54
]