Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

dreamscape schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:34:
[...]

Als ik me daarvoor probeer te registreren, krijg ik bij het invullen van een wachtwoord de melding dat de door mij gekozen temperatuurschaal niet beschikbaar is. 8)7

Die programmeurs zijn net zo hard de weg kwijt als die van Stellantis... ;)
Vaag, hier werkt het gewoon.
Gister nog een vraag gesteld over de tarieven structuur van de Thuga kaart en daarop vanmorgen al antwoord. (zit inderdaad niet in de app nog, bij Thuga betaal voor je de eerste 20kWh meer dan voor de rest (0,39 om 0,35 uit mijn hoofd)).

De Peugeot app is hier ook wat karig opeens.

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 08-11-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-07 22:46
Bij het connecten met mijn Peugeot e208 in de EEVEE app (inloggen met MYPEUGEOT), krijg ik steeds de melding "Connection failed No compatible car (hybrid or fully electric) found on this account".

Wie heeft een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

jwjol schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:02:
Bij het connecten met mijn Peugeot e208 in de EEVEE app (inloggen met MYPEUGEOT), krijg ik steeds de melding "Connection failed No compatible car (hybrid or fully electric) found on this account".

Wie heeft een idee wat er mis gaat?
Geen idee, maar het is wel erg toevallig dat de Peugeot app niet functioneert en dat de koppeling nu ook niet wil. Zal er een grote storing aan de Stellanis kan zijn?

Ik had een week geleden in ieder geval geen enkel probleem om mijn E208 te koppelen in de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:16
Bij mij werkt de Peugeot app nu wel weer, dus er zal wel tijdelijk een servertje zijn omgevallen bij Stellantis.

In de tussentijd EEVEE nog eens geprobeerd te starten. Nu blijft hij het scherm met gebruiksvoorwaarden steeds verversen. Op 'Accepteren' drukken heeft geen zin.

De eerste indruk was slecht en bij de tweede indruk wordt het nog niet veel beter. Ik geef het later nog een derde en laatste kans. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

dreamscape schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:47:

In de tussentijd EEVEE nog eens geprobeerd te starten. Nu blijft hij het scherm met gebruiksvoorwaarden steeds verversen. Op 'Accepteren' drukken heeft geen zin.
Geloof dat of de app of de ondersteuning voor Peugeot (of de E208) nog in Beta is.
Dus er is ruimte voor verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
hjs schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:56:
[...]

Geloof dat of de app of de ondersteuning voor Peugeot (of de E208) nog in Beta is.
Dus er is ruimte voor verbetering ;)
Zover ben ik nog niet eens gekomen. De eerste keer strandde ik bij het aanmaken van een account. De tweede keer bij de gebruiksvoorwaarden. Maar ik probeer het later gewoon nog eens.

(sorry, dat is hier ietwat offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:25

d0s

sssst

Hij werkt idd weer. Naja, voor stellantis begrippen dan ;) Server probleempje dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:23
Het blijft ook allemaal wel karig hoor. Het ergste is nog dat de app geregeld geen accupercentage kan ophalen (al dan niet met foutmelding of gewoon eeuwig laden) terwijl een door iemand in elkaar gedraaide Home Assistant plugin op dezelfde API veel constanter en betrouwbaarder is.

Ik hou op veel fronten van de e208 maar de software, zowel de brakke app als de trage infotainment met amper opties, is echt een pijnpunt. We hebben er sinds enkele dagen een Hyundai Ioniq naast en hoewel die auto van 2018 is werkt het infotainment zoveel sneller en soepeler. Plus je kan heel veel zaken naar eigen wens instellen. Stellantis heeft nog een lange weg te gaan op softwaregebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Silvin schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:49:
Het blijft ook allemaal wel karig hoor. Het ergste is nog dat de app geregeld geen accupercentage kan ophalen (al dan niet met foutmelding of gewoon eeuwig laden) terwijl een door iemand in elkaar gedraaide Home Assistant plugin op dezelfde API veel constanter en betrouwbaarder is.
Wat bij mij werkt als trigger om wel een accupercentage op te kunnen halen is het aan of uitzetten van een planning voor de airco.

Ondanks dat deze dan een foutmelding geeft dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de auto maar die verbinding is er wel en het accupercentage is geupdate.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Laatst online: 31-07 22:46
Het bewaren van instellingen, in dit geval wel/geen meldingen, onthoudt de app ook niet. De schakelaars springen hier steeds terug op wel meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met elektrische peugeots / andere stellantis auto's?

Ik heb een e-208 sinds anderhalf jaar. Die heeft vorig jaar 1 maand bij een garage gestaan omdat hij niet uit de P kwam na het laden. Bleek de spanningsregelaar te zijn. Nu alweer meer dan een maand bij de garage met hetzelfde probleem.

Ik vind het een fijne auto maar twijfel echt over vervanging zodra ik mag wisselen. Stellantis biedt veel mooie kleine EVs, maar mijn ervaring met de betrouwbaarheid is tot nu toe matig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
TheZeroorez schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:49:

Ik heb een e-208 sinds anderhalf jaar. Die heeft vorig jaar 1 maand bij een garage gestaan omdat hij niet uit de P kwam na het laden. Bleek de spanningsregelaar te zijn. Nu alweer meer dan een maand bij de garage met hetzelfde probleem.

Ik vind het een fijne auto maar twijfel echt over vervanging zodra ik mag wisselen. Stellantis biedt veel mooie kleine EVs, maar mijn ervaring met de betrouwbaarheid is tot nu toe matig.
Onze e208 had een kapotte OBC binnen een week na aflevering afgelopen mei. Binnen 2 weken gefixed en daarna geen betrouwbaarheids problemen meer gehad.

Wel zijn er wat dingen die niet lekker werken zoals de app en hebben we erg snel beslagen ramen die je eigenlijk alleen bij kachel standje plankgas weg houdt. Ook hebben de ramen van binnen nu al een blauwe 'airco' waas. Makkelijk schoon te maken maar doet je gauw vermoeden dat het kachel systeem niet goed werkt oid.

Qua rijden valt het niet tegen eerlijk gezegd. De gom kwam in de zomer wel in de buurt maar nu met wat regen en wind gaat er elke 50 (snelweg @ 95km/u en bebouwde kom mix) kilometer er zo 100 af dus dat beloofd wat voor de winter.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:48

Tot nu toe wel tevreden, maar ik heb steeds last van gepiep bij het wegrijden nadat de auto even heeft stilgestaan. Het lijkt op het geluid van piepende remmen, maar ontstaat juist als de rem niet is ingetrapt. Het probleem met beslagen ramen is herkenbaar: ik moet af en toe de ventilatie maximaal op de voorruit zetten, omdat de ventilatie anders onvoldoende is om beslagen voorruit te voorkomen. Ik heb dit probleem niet eerder gehad bij een auto.

Met snelweg rijden en verwarming aan houdt de range niet over. Dat was denk ik wel te verwachten, dus zie ik niet als een probleem.

[ Voor 17% gewijzigd door GvNL op 11-11-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
GvNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:22:
Na het probleem met de tik bij het optrekken van mijn E-208, hebben ze nu alle remmen (voor en achter) gereinigd. Helaas nog steeds niet verholpen. Ook heb ik plotseling dat de remmen (?) piepen bij koud wegrijden tot een paar honderd meter. Ik heb weer contact opgenomen met de dealer: ze willen er weer naar kijken, maar geven aan dat ze niet kunnen garanderen dat de leasemaatschappij dit vergoedt en dat ze het mogelijk zien als producteigenschap. Apart.
Dealer geeft nu aan dat de tik komt door inschakeling van de aircopomp. Het piepen bij koud wegrijden zou verholpen zijn, maar trad alweer op toen ik wegreed bij de dealer. Helaas moet ik weer terug. Het geluid is zeer storend en soms ook echt hard. In een parkeergarage kan iedereen horen dat ik eraan kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:35:
[...]

Onze e208 had een kapotte OBC binnen een week na aflevering afgelopen mei. Binnen 2 weken gefixed en daarna geen betrouwbaarheids problemen meer gehad.

Wel zijn er wat dingen die niet lekker werken zoals de app en hebben we erg snel beslagen ramen die je eigenlijk alleen bij kachel standje plankgas weg houdt. Ook hebben de ramen van binnen nu al een blauwe 'airco' waas. Makkelijk schoon te maken maar doet je gauw vermoeden dat het kachel systeem niet goed werkt oid.

Qua rijden valt het niet tegen eerlijk gezegd. De gom kwam in de zomer wel in de buurt maar nu met wat regen en wind gaat er elke 50 (snelweg @ 95km/u en bebouwde kom mix) kilometer er zo 100 af dus dat beloofd wat voor de winter.
De GOM is inderdaad troep. Op de eco stand is ie nauwkeuriger doordat dan de weerstandskachel niet aan springt. Met stoelverwarming erbij is het dan tot best lage temperatuur goed te doen.

Beslagen ruiten geen last van, airco helemaal op de automatische modus verder.
GvNL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:39:
[...]

Dealer geeft nu aan dat de tik komt door inschakeling van de aircopomp. Het piepen bij koud wegrijden zou verholpen zijn, maar trad alweer op toen ik wegreed bij de dealer. Helaas moet ik weer terug. Het geluid is zeer storend en soms ook echt hard. In een parkeergarage kan iedereen horen dat ik eraan kom.
Tik had ik ook ja, konden ze bij de garage niet vinden alleen. Heb het idee dat het en draagarm of iets anders in de ophanging is.

Verder een fijne auto hoor! Kan niet wachten tot mijn benzine handgeschakelde wagentje weer weg mag. Dat voelt als een jaren 90 auto waar een schermpje in geschroefd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaapio_B

Met auto zelf heb ik na bijna 2 jaar en 50k km geen problemen gehad.

Vooral op software gebied gaat het fout met de app die brak werkt en de auto die vaak zijn dataverbinding kwijt is waardoor de navigatie overschakelt op TMC voor de verkeersinformatie.
Gelukkig zijn de eerste 3 jaar de connected services gratis.
Als het over een jaar nog zo brak werkt dan ga ik er ook niet voor betalen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 12:37

themeparktommy

Pretparkgek!

Ik wil binnenkort een Peugeot 208 hybride bestellen, zijn er mensen die pasgeleden een 208 besteld hebben en weten die ongeveer hoe lang de levertijd is? Wat ik ongeveer kan verwachten?

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:56
Hoi, Ik heb een Peugeot e208 en sinds heel kort (vermoed sinds IOS 17.1.1) werkt Carplay niet meer op mn Iphone 15 Pro. Telefoon wordt wel opgeladen, zowel op USB-A naar C als een officiele Apple usb-c naar usb-c. Ik krijg ook in de auto niet meer de carplay optie (is grijs) en op de telefoon zie ik wel bij Carplay de auto genoemd worden maar als ik in de auto op de Media knop duw dan zegt ie dat ik een app moet gebruiken die wordt ondersteund... Heeft voorheen altijd gewerkt. Iemand soortgelijke ervaringen?

sorry voor de cross-post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

superhero_nl schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:20:
Hoi, Ik heb een Peugeot e208 en sinds heel kort (vermoed sinds IOS 17.1.1) werkt Carplay niet meer op mn Iphone 15 Pro. Telefoon wordt wel opgeladen, zowel op USB-A naar C als een officiele Apple usb-c naar usb-c. Ik krijg ook in de auto niet meer de carplay optie (is grijs) en op de telefoon zie ik wel bij Carplay de auto genoemd worden maar als ik in de auto op de Media knop duw dan zegt ie dat ik een app moet gebruiken die wordt ondersteund... Heeft voorheen altijd gewerkt. Iemand soortgelijke ervaringen?

Sowieso alleen de rechter usb poort die werkt.
En al meerdere usb-kabels geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 18:52

Ik had laatst wel dat mijn Lightning poort (geen idee of dat bij USB-C ook zo makkelijk gaat) dat er wat troep in zat van mijn kleding (vezels etc.) waardoor de kabel geen goed contact maakte. Voor de rest merkte ik er niks aan behalve carplay die het soms niet deed.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Bij mij valt met de e-208 het altijd op dat de geluidskwaliteit in CarPlay slechter is dan wanneer ik muziek luister via Bluetooth. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:13

Ik had ergens online gelezen dat dit ook te maken kan hebben met de USB-C kabels. Niet alles word goed ondersteund tussen auto en iPhone. Ik zou ook even een andere kabel proberen voor de zekerheid. Stond ergens op Apple nieuws website dat er issues waren met Carplay en de nieuwe 15 Pro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 05-08 22:10
Weet iemand of je op het multimediasysteem van een Peugeot 108 van 2020 nog extra (hoedenplank) speakers aan kunt sluiten of moet je dan een andere (Android) radio laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:06
jenk schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:09:
Weet iemand of je op het multimediasysteem van een Peugeot 108 van 2020 nog extra (hoedenplank) speakers aan kunt sluiten of moet je dan een andere (Android) radio laten plaatsen?
Gaat lastig worden als je het goed wilt doen.

Maar waarom hoedenplank speakers. Dat is zowat het slechtste wat je kan doen...
Als je beter/meer geluid wilt kan je beter de originele speakers vervangen voor betere kwaliteit en hoef je niet achter de radio te rommelen.

Deze kitjes passen 1-op-1 dus gewoon wisselen en klaar is kees:
https://www.focal-inside....er-focal-for-peugeot-108/
https://www.audiovolt.nl/...l-250w-50watt-rms-ringen/

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024

Ik heb mijn e2008 nu 2 maanden en zojuist de 10k aangetikt en ben er gematigd positief over. Het rijdt allemaal super fijn en is aardig stil van binnen.

Maar de grootste domper voor mij is toch wel de laadervaring, ik heb vaak met verschillende palen dat de handshake niet op gang komt en dan sta je daar op het werk te prutsen met verschillende laadpalen 8)7 . En bij fastned komt het ook wel voor dat die vaak geen verbinding maakt maar hier heb ik gemerkt dat als ik de charger 10 - 30 seconden lang aandruk in de auto dat die dan wel tot stand komt en dan gaat laden. En dan natuurlijk de navigatie die vaak de verbinding verliest en teruggaat naar TMC. En ik heb al de eerste gordelspanner / airbag defect melding gehad ;(

• Silvin
  • Laatst online: 10:23
Mijn ervaring is, behoudens de gare software, wel een stuk positiever. Na anderhalf jaar en ruim 50.000 kilometer (waarvan ook door ongeveer heel West Europa) heb ik nog geen enkele foutmelding of laadissue gehad.

De ingebouwde navigatie gebruik ik niet behalve als backup wanneer we écht ergens compleet zonder dataverbinding zijn. Verder loopt alles via Android Auto / Apple CarPlay.

Het enige wat nu soms iets lijkt te zijn is dat er een klein stuk van de lijm in het midden van de hemelbekleding los lijkt waardoor het soms een beetje tikt. Als dit blijft ga ik er mee langs de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Laatst online: 05-08 22:10
Csotranme schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:46:
[...]

Gaat lastig worden als je het goed wilt doen.

Maar waarom hoedenplank speakers. Dat is zowat het slechtste wat je kan doen...
Als je beter/meer geluid wilt kan je beter de originele speakers vervangen voor betere kwaliteit en hoef je niet achter de radio te rommelen.

Deze kitjes passen 1-op-1 dus gewoon wisselen en klaar is kees:
https://www.focal-inside....er-focal-for-peugeot-108/
https://www.audiovolt.nl/...l-250w-50watt-rms-ringen/
Bij mijn vorige auto (peugeot 107) had ik hoedenplank speakers en een subwoofer achterin en dat klonk veel mooier dan zonder. Ook om de rijgeluiden van de achterwielen wat nogal bij de 108 aanwezig is te "onderdrukken"wil ik graag achterin ook speakers.

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-08 14:29
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar iemand die net zoals ik een e-208 heeft gekocht in 2020 of 2021 en waarbij wel het e-service contract is geactiveerd. Helaas is mijn dealer dit vergeten destijds en ik ben opzoek naar de voorwaarden etc. Ik had natuurlijk kunnen weten dat toen ik deze niet kreeg er iets fout ging...

Reden waarom dit nu voor mij relevant is dat ik pech heb gehad (12 volt accu was kapot waardoor laadkabel niet meer los wilde& doordat mijn ran ge maar 30 km was en niet meer wilde laden naar dichtstbijzijnde dealer gereden). Doordat alles niet goed staat heb ik voor Peugeot Assistance 220 euro mogen aftikken en de dealer dichtbij heeft 500 euro in rekening gebracht voor het vervangen van de 12v accu en het analyse werk en weigeren de coulance regeling van PSA NL toe te passen...

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 17:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Als tevreden 208 (2017) rijder kijk ik even naar een potentiele vervanger op lange termijn.

Daarbij zat ik zelf aan de 308 en dan plug-in hybrid te denken. Is die 1.6THP die daarin ligt dezelfde als die in de 208 GTi lag, en in de vorige 308? Kan me namelijk heugen dat die motor best wel prijzig was om in de lucht te houden...

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:05
@NLBUURMAN Is een gewijzigde THP waar ze die problemen hebben aangepakt (ander kleppendeksel, wijziging in kleppen waardoor er minder inwendige vervuiling is). Ik lees eigenlijk geen negatieve dingen over de Puretech 1.6 180. De oorspronkelijke THP staat het internet vol mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 22:19
Hoi, Ik heb een Peugeot e208 en sinds heel kort (vermoed sinds IOS 17.1.1) werkt Carplay niet meer op mn Iphone 15 Pro. ...
Bij mij staat na elke iOS update Carplay weer uitgeschakeld. Superirritant. Heb je (dubbel)gecheckt of Instellingen --> Meldingen --> Siri nog juist ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 06-08 20:22
AtlAntA schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:35:
[...]

GvNL schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:37:
[...]

Het probleem met beslagen ramen is herkenbaar: ik moet af en toe de ventilatie maximaal op de voorruit zetten, omdat de ventilatie anders onvoldoende is om beslagen voorruit te voorkomen. Ik heb dit probleem niet eerder gehad bij een auto.
Hier helaas ook onwijs beslagen ramen (vooral voorruit).
E-208 is in augustus 2023 geleverd, dus paar maanden oud.

Raam beslaat dusdanig van binnen, dat je deze echt met een paar doeken moet droogvegen soms. Het standaard sponsje/zeempje helpt dan echt geen bal.

We rijden voornamelijk op de eco stand, gebruiken de airco (verwarming) en buitenluchtcirculatie.

Peugeot/dealer al gebeld en die gaan het uitzoeken, maar nog niets van teruggehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
NLBUURMAN schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:51:
Als tevreden 208 (2017) rijder kijk ik even naar een potentiele vervanger op lange termijn.

Daarbij zat ik zelf aan de 308 en dan plug-in hybrid te denken. Is die 1.6THP die daarin ligt dezelfde als die in de 208 GTi lag, en in de vorige 308? Kan me namelijk heugen dat die motor best wel prijzig was om in de lucht te houden...
Wil je perse PHEV? De nieuwe e-308 BEV is namelijk waarschijnlijk zelfs ietsje goedkoper dan de PHEV.
Tenzij je voor jong gebruikt gaat natuurlijk. Dan ga je nog geen BEV vinden ;) .

Zoals hierboven al gezegd is die motor van de nieuwe 308 een doorontwikkeling van de THP.
Die heten PureTech. Ook de 1ste gen PureTech had problemen met de distributie (deze motoren zaten ook in de laatste paar bouwjaren van de oude 208).

Schijnt in de huidige modellen ook, zo goed als, opgelost te zijn.
Overigens is de 180 versie van de 308 een 4-cilinder ipv die grasmaaier 3-cilinder PureTechs die je meestal ziet.

Ik heb de 308 PHEV (225 GT Pack) test gereden vorig jaar maar was er niet zo weg van qua motorisatie.
De automaat vond ik zenuwachtig, samenwerking tussen brandstof en elektra motor matig en op puur elektra vond ik hem aardig traag.

Dealer was er tevens van overtuigd dat die 308 PHEV sneller was dan mn 208 GTI. Dat is kul kan ik je vertellen :+ .

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 11:59
Pusherman_ schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:44:

Hier helaas ook onwijs beslagen ramen (vooral voorruit).
E-208 is in augustus 2023 geleverd, dus paar maanden oud.

Raam beslaat dusdanig van binnen, dat je deze echt met een paar doeken moet droogvegen soms. Het standaard sponsje/zeempje helpt dan echt geen bal.

We rijden voornamelijk op de eco stand, gebruiken de airco (verwarming) en buitenluchtcirculatie.

Peugeot/dealer al gebeld en die gaan het uitzoeken, maar nog niets van teruggehoord.
De eco-stand is ook echt eco. niet alleen het vermogen van de motor wordt teruggeschroefd, maar ook de werking van verwarming en luchtontvochtiging. Ik reserveer de eco-mode eigenlijk alleen voor noodgevallen, wanneer het belangrijkste is dat je niet met een lege batterij komt te staan voordat je bij een laadpaal bent.
Probeer eens te rijden in de normale stand? En zet de buitenluchtcirculatie uit, frisse lucht met voldoende zuurstof is ook belangrijk tijdens het rijden. Krijg je wel genoeg ontwaseming in de normale stand en met voorruitontwaseming aan (de op een na meest rechtse 'pianotoets')? Als zelfs dat niet helpt, is het inderdaad goed dat de dealer eens kijkt, wie weet is er ergens een lekkage.
Mijn ervaring is wel dat bij de e208/e2008 de ontwaseming (zonder de voorruitontwaseming te gebruiken) bij rijden in zware regenval, met natte jassen en zo, wat minder goed werkt dan bij veel andere auto's die ik heb gereden. Maar dan heb ik het meer over beslagen zijruiten achter, niet dat je met handdoeken de binnenruiten moet drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-08 20:15
Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe peugot 308SW benzine mogen ontvangen.
Maar nu blijft de fan lang nadraaien, zeker 20min tot 30min na dat ik de motor uit zet.
Dit maakt best wel veel lawaai moet ik zeggen.
Is dit normaal voor de nieuwe Peugot 308SW, want bij mij oude had ik dit niet.
Het rare is dat hij het niet naar elke keer rijden doet.

[ Voor 8% gewijzigd door timbe op 29-11-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:12
timbe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:48:
Hallo,

Maar nu blijft de fan lang nadraaien, zeker 20min tot 30min na dat ik de motor uit zet.
Dat lijkt me geen normale gang van zaken. Zeker niet met deze lage buitentemperatuur. Misschien toch even de dealer contacten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
timbe schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:48:
Hallo,

Geen motorstoring? Mijn 207 deed dat als er een probleem met de motor was, om de katalysator te koelen. Als je fan serieus een halfuur blijft draaien heb je wel een probleem, aangezien je accu dan gewoon leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Naafkap schreef op woensdag 29 november 2023 @ 18:38:
[...]

Dat lijkt me geen normale gang van zaken. Zeker niet met deze lage buitentemperatuur. Misschien toch even de dealer contacten als ik jou was.
Dat dacht ik ook al, ga morgenvroeg meteen even langs.
Vanmiddag deed hij het weer, en kom net thuis met nog meer km en hij is stil.
Lekker zon nieuwe auto :?

• Vokx
  • Registratie: April 2008
De mijne (heb hem sinds april 2023) doet dat niet.

• timbe
Vokx schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:15:
[...]

De mijne (heb hem sinds april 2023) doet dat niet.
Vandaag naar de garage geweest.
Er is blijkbaar een sensor kapot waardoor de fan blijft doorlopen.
Deze gaan ze morgen vervangen en hopelijk is het dan opgelost.

Stiekem hoop ik niet dat ik een maandagmorgen auto heb gekregen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 11:23

Ik heb ook een e-208 voor ongeveer 2 jaar. Ik heb daar één groot probleem mee gehad en dat was de aircopomp die stuk was, en helaas was dat nog zonder terugroepactie. Dus ik stond mooi stil en de boel moest versleept worden. Lang verhaal kort vond ik mijn Van Mossel garage hoogst incompetent in het opsporen van het gebrek en communicatie. Uiteindelijk is het nagenoeg volledig onder coulance afgehandeld maar ik moest na 2,5 week niks gehoord te hebben maar zelf langs de garage om te vragen hoe of wat.

Verder hier en daar een hikje van de media unit (achteruitrij camera die bevriest als ik weer naar Drive schakel, soms CarPlay geen verbinding leggen). Nou was mijn vorige auto een Daihatsu Cuore ui 2008 dus het is voor mij sowieso wereld van verschil.

Heb misschien 2x gehad dat laden niet goed ging, maar dat lag beide keren aan de laadpaal, niet aan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:02

Robertos147

Volvo meneer

Robertos147 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 05:49:
[...]

Het begint nu toch weer te jeuken: ik ben benieuwd of ik wat los kan peuteren bij de dealer over order aanpassen, levertijd en kosten. Laatste contact met de dealer was in juni. "Als er nieuws is over de auto, dan laat ik het u meteen weten" zijn de woorden die ik me nog kan herinneren aan de telefoon. :')
2 weken geleden gehoord van de dealer: productie januari 2024, nog nooit zo dichtbij geweest 8)
Gister gebeld door de dealer met de vraag welke kleur ik wil, aangezien ze ''geel niet meer leuk vinden''. Gris Selenium(nieuwe kleur grijs) is het geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:39:
[...]

Ik heb ook een e-208 voor ongeveer 2 jaar. Ik heb daar één groot probleem mee gehad en dat was de aircopomp die stuk was, en helaas was dat nog zonder terugroepactie. Dus ik stond mooi stil en de boel moest versleept worden. Lang verhaal kort vond ik mijn Van Mossel garage hoogst incompetent in het opsporen van het gebrek en communicatie. Uiteindelijk is het nagenoeg volledig onder coulance afgehandeld maar ik moest na 2,5 week niks gehoord te hebben maar zelf langs de garage om te vragen hoe of wat.

Verder hier en daar een hikje van de media unit (achteruitrij camera die bevriest als ik weer naar Drive schakel, soms CarPlay geen verbinding leggen). Nou was mijn vorige auto een Daihatsu Cuore ui 2008 dus het is voor mij sowieso wereld van verschil.

Heb misschien 2x gehad dat laden niet goed ging, maar dat lag beide keren aan de laadpaal, niet aan de auto.
Mijn Van Mossel ervaring is inmiddels ook verschrikkelijk. Met deze houding geen verrast dat Europese merken het van de Chinese verliezen. Dat er een dealer in de buurt zit biedt gewoonweg een geen voordelen.

Na 1.5mnd auto opgehaald vorige week. Lang in de rij, ongeïnteresseerde medewerkers. Na 5km weer vastgeslagen tijdens het rijden opnieuw moeten laten afslepen. Voor de derde keer een halve dag kwijt aan afhandeling. Inmiddels alweer anderhalve week geen signaal van de garage.

Gelukkig is het een zakelijke lease met vervangend vervoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Helaas hier dezelfde matige ervaring met Peugeot dealer. In het IDx topic klaagt iedereen over de service van Volkswagen, maar daar heb ik de afgelopen jaren eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee. Peugeot tot nu toe inderdaad, slechte communicatie, ongeïnteresseerde medewerkers en bagger service.
Gecombineerd met een app die nooit werkt, een auto waar ik het de hele weg koud in heb en pijn van in mn rug krijg, heeft me laten besluiten om vandaag m'n (full flex) lease op te zeggen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Ik heb sinds paar dagen dat het snelladen van mijn Peugeot e-208 blijft steken rond de 30kW. Nu is het koude weer daar een logische verklaring voor, maar wilde even bevestigen met andere elektrische Peugeot rijders of die hetzelfde zien?

Ik kon me niet herinneren dat ik hier vorige winter last van had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hebben andere hier ook dat de app eigenlijk nooit meer werkt? Eerst deed hij het matig, maar nu (sinds de laatste update?) doet hij het eigenlijk gewoon nooit meer. Bij de ID.4 is er een zekering die je kunt resetten, waarna het weer werkt. Is er ook zo'n reset voor de E208? Uiteraard heb ik al opnieuw geïnstalleerd ed.

Ik sta nu weer naar een besneeuwde auto te kijken met voor de tiende keer 'uitvoeren remote commando mislukt, probeer het nog een keer'

[ Voor 17% gewijzigd door Devil op 04-12-2023 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Devil schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:12:
Hebben andere hier ook dat de app eigenlijk nooit meer werkt? Eerst deed hij het matig, maar nu (sinds de laatste update?) doet hij het eigenlijk gewoon nooit meer. Bij de ID.4 is er een zekering die je kunt resetten, waarna het weer werkt. Is er ook zo'n reset voor de E208? Uiteraard heb ik al opnieuw geïnstalleerd ed.
Curieus... bij mij heeft hij het heel lang ontzettend slecht gedaan, en juist de laatste weken werkt hij bijna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32

Ik sta nu weer naar een besneeuwde auto te kijken met voor de tiende keer 'uitvoeren remote commando mislukt, probeer het nog een keer'
Vanmorgen ook een half uur aan de keukentafel gezeten om de kachel aan te krijgen zonder succes. Toen ik buiten kwam bleek dat de auto niet op slot zat. Ben er toch vrij zeker van dat ik hem gisteren op slot heb gedaan. De laadkabel wou er ook niet makkelijk uit. Pas na een paar keer op slot en van het slot (de eerste poging werd er niet eens op de input van de sleutel gereageerd) werd de kabel vrij gegeven.

Al met al niet echt een positief gevoel bij het winter gebruik van de e-208. Misschien toch maar even ruimte in d de garage maken om hem daar te parkeren.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Eigenlijk weinig problemen de laatste dagen (e2008). Ja, de app is traag, het duurt een eeuwigheid voordat een commando is doorgegeven, en regelmatig moet ik dingen opnieuw proberen of refreshen, maar dat beschouw ik maar als 'normaal' voor de Stellantis-apps. Lees bv. het Jeep Avenger-formun maar eens door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

AtlAntA schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:49:
[...]

Vanmorgen ook een half uur aan de keukentafel gezeten om de kachel aan te krijgen zonder succes. Toen ik buiten kwam bleek dat de auto niet op slot zat. Ben er toch vrij zeker van dat ik hem gisteren op slot heb gedaan. De laadkabel wou er ook niet makkelijk uit. Pas na een paar keer op slot en van het slot (de eerste poging werd er niet eens op de input van de sleutel gereageerd) werd de kabel vrij gegeven.

Al met al niet echt een positief gevoel bij het winter gebruik van de e-208. Misschien toch maar even ruimte in d de garage maken om hem daar te parkeren.
Ja ik heb ook ontdekt dat je hem niet met de laadkabel er in 'aan' moet zetten om hem te ontdooien, want dan krijg je die kabel er alleen weer uit door hem uit te zetten, dicht te doen, op slot te doen, ver genoeg weg te lopen met de sleutel, even minuutje wachten en dan weer ontgrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq

Zelfde hier, laatste week is het echt drama, daarvoor een tijdje is het wat beter geweest. Truc van het aan/uitzetten van een airco schema werkt ook slechter dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-08 13:06
Dag Allemaal, wij hebben sinds de zomer van 2023 een Peugeot e-208 via het werk en op zich ben ik zeer tevreden van deze wagen op één ding na. Wanneer het donker is en ik met de wagen in achterruit de oprit moet oprijden dan zie ik werkelijk niets in de achterruitrijcamera. Het beeld is zo donker dat ik meer zie door mijn achterruitkijkspiegel dan wat de verlichting buiten via de camera oppikt. Is dit iets wat nog mensen hebben ondervonden of ben ik de enige? Ik ben zelf aan het overwegen omeen externe lamp te kopen en die te koppelen om deftig te kunnen zien wat er gebeurd in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:22
Hallo iedereen. Is er iemand hier in de regio Zwolle die op een 206 sw uit 2006 een cd wisselaar kan/wilt activeren?
Dan kan ik namelijk zo'n apparaatje aanschaffen voor bluetooth etc en muziek daaroverheen heen doen.
Dank alvast

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Toon-VA schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:32:
Dag Allemaal, wij hebben sinds de zomer van 2023 een Peugeot e-208 via het werk en op zich ben ik zeer tevreden van deze wagen op één ding na. Wanneer het donker is en ik met de wagen in achterruit de oprit moet oprijden dan zie ik werkelijk niets in de achterruitrijcamera. Het beeld is zo donker dat ik meer zie door mijn achterruitkijkspiegel dan wat de verlichting buiten via de camera oppikt. Is dit iets wat nog mensen hebben ondervonden of ben ik de enige? Ik ben zelf aan het overwegen omeen externe lamp te kopen en die te koppelen om deftig te kunnen zien wat er gebeurd in het donker.
De achteruitrijcamera van de 208 en 2008 van voor de facelift was niet best. Met de facelift van de 2008 en 208 is er eindelijk een HD-camera gekomen, maar daar heb jij niets aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Weet iemand wat een onderhoudsbeurt normaal kost bij de Peugeot dealer voor een e-2008. Hij is bijna 1 jaar oud en ze zeggen daar 350,- terwijl op de website staat 171,- en nog 73,- voor het interieur filter.

De auto zelf geeft aan pas over 4 weken of 6000km. Peugeot zegt beter na 1 jaar maar dat klopt wel want die auto is begin Januari geleverd. Dus dat komt overeen, maar vind die prijs nogal hoog.

Dacht dat elektrische auto's minder onderhoud nodig hadden en het ook goedkoper was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Pff, 73 euro voor een papieren stoffilter dat je zelf in 5 minuten kunt vervangen bij een Peugeot. Kost je 2 tientjes voor eentje met actief koolstof of 3 tientjes voor antibacterieel.
Zou die filters wel braaf elk jaar vervangen, je lucht in de auto gaat door dat filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
_JGC_ schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:53:
Pff, 73 euro voor een papieren stoffilter dat je zelf in 5 minuten kunt vervangen bij een Peugeot. Kost je 2 tientjes voor eentje met actief koolstof of 3 tientjes voor antibacterieel.
Zou die filters wel braaf elk jaar vervangen, je lucht in de auto gaat door dat filter.
Haha, ja nooit gezien eigenlijk zo een filter en waar het zit maar zijn idd standaard prijzen. Voor het gemak doe ik het altijd maar bij de garage maar als je klein beetje handig bent kan je het vast zelf voor heel wat goedkoper. Naja heb de garage maar ff gemailt want volgens mij klopt die 350 niet en moet het 244 zijn. Maar alsnog mooie prijzen inderdaad, monteurs moeten ook betaald worden he ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Jeffoz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:25:
[...]

Haha, ja nooit gezien eigenlijk zo een filter en waar het zit maar zijn idd standaard prijzen. Voor het gemak doe ik het altijd maar bij de garage maar als je klein beetje handig bent kan je het vast zelf voor heel wat goedkoper. Naja heb de garage maar ff gemailt want volgens mij klopt die 350 niet en moet het 244 zijn. Maar alsnog mooie prijzen inderdaad, monteurs moeten ook betaald worden he ;)
Zit onder de motorkap onder je raam achter een klepje. Klepje eruit, 2 filters eruit pakken, nieuwe erin, klepje erin en klaar.

Heeft Peugeot beter voor elkaar dan Ford en Volvo waar je het gaspedaal moet demonteren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Jeffoz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:28:
Weet iemand wat een onderhoudsbeurt normaal kost bij de Peugeot dealer voor een e-2008. Hij is bijna 1 jaar oud en ze zeggen daar 350,- terwijl op de website staat 171,- en nog 73,- voor het interieur filter.

De auto zelf geeft aan pas over 4 weken of 6000km. Peugeot zegt beter na 1 jaar maar dat klopt wel want die auto is begin Januari geleverd. Dus dat komt overeen, maar vind die prijs nogal hoog.

Dacht dat elektrische auto's minder onderhoud nodig hadden en het ook goedkoper was..
De prijs op de website is inderdaad 171,- voor elektrische Peugeots. Maar ze noemen het 'basisbeurt', dus het is meer een indicatie van de minimumprijs denk ik. :P
Mijn twee maanden oude e2008 geeft aan dat er pas over 2 jaar of 25.000 km onderhoud nodig is (interieurfilter en remvloeistof). Dat is toch minder dan benzineauto's, die elk jaar naar de garage moeten voor onderhoud?
En de prijzen voor benzine/dieselversies zijn ook hoger, 251-281 euro, tegenover 171 euro voor elektrische Peugeots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Of-Aaargh schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:21:
[...]

De prijs op de website is inderdaad 171,- voor elektrische Peugeots. Maar ze noemen het 'basisbeurt', dus het is meer een indicatie van de minimumprijs denk ik. :P
Mijn twee maanden oude e2008 geeft aan dat er pas over 2 jaar of 25.000 km onderhoud nodig is (interieurfilter en remvloeistof). Dat is toch minder dan benzineauto's, die elk jaar naar de garage moeten voor onderhoud?
En de prijzen voor benzine/dieselversies zijn ook hoger, 251-281 euro, tegenover 171 euro voor elektrische Peugeots.
Brandstofmotor is bij Peugeot 30K/2 jaar. Praktijk wijst uit dat 20K/1 jaar gewoon beter is voor de levensduur van de motor. Na 2 jaar of 30K is de kwaliteit van de olie gewoon niet meer wat het geweest is en krijg je uiteindelijk gezeik met vervuiling en bijbehorend olieverbruik. Maargoed, dat boeit de autofabrikanten niet, die schermen met lange termijnen om nieuwe auto's te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:12
_JGC_ schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:36:
[...]

Brandstofmotor is bij Peugeot 30K/2 jaar. Praktijk wijst uit dat 20K/1 jaar gewoon beter is voor de levensduur van de motor. Na 2 jaar of 30K is de kwaliteit van de olie gewoon niet meer wat het geweest is en krijg je uiteindelijk gezeik met vervuiling en bijbehorend olieverbruik. Maargoed, dat boeit de autofabrikanten niet, die schermen met lange termijnen om nieuwe auto's te kunnen verkopen.
De meeste moderne Peugeot-motoren moeten ieder jaar een beurt hebben. Alleen de oudere motoren hebben intervallen van 30.000 km of 2 jaar. Het 1.4 8v blokje in de 206 ook. En dat blok is zo solide, dat gaat echt prima. Meer dan 130.000 op de klok en nog geen druppel olieverbruik meetbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Wok Ik zie mijn vorige peug 207 nog in de TS staan. Die is in 2014 totalled en volgens mij gedemonteerd. RDW kent het kenteken iig niet meer.
Sinds 2014 hadden we een andere 207 HDI, maar die gaat nu ook de deur uit, komt een leuke Ibiza voor terug.
* The Eagle meldt zich dus af als Peugeot eigenaar

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Naafkap schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:44:
[...]

De meeste moderne Peugeot-motoren moeten ieder jaar een beurt hebben. Alleen de oudere motoren hebben intervallen van 30.000 km of 2 jaar. Het 1.4 8v blokje in de 206 ook. En dat blok is zo solide, dat gaat echt prima. Meer dan 130.000 op de klok en nog geen druppel olieverbruik meetbaar.
De 1.6 VTI's hadden nog 30K of 2 jaar iig. Ik deed bij 20K en 1 jaar, want het olieverbruik was niet om over naar huis te schrijven als het er langer in zat.

Maargoed, mijn 1.4HDI doet nu ook aan olie verbranden, membraan van de carterventilatie is lek, er komt olie mee. Is inmiddels zoveel dat het via de bedrading van het gasklephuis naar buiten geperst wordt.

Komende week maar even een nieuw kleppendeksel en 4 nieuwe gloeibougies bestellen. Paar spuitbussen remmenreiniger bij de Action halen. 130 euro en een middagje sleutelen, kan ie door naar de 5 ton :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
Toon-VA schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:32:
Ik heb het idee dat de verlichting van de kentekenplaat er voor zorgt dat je niet veel ziet in het donker.

Zeler als het ook nog nat is zie je maar weinig en met de getinte achterruit zie je door de binnenspiegel dan ook niks.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jaapio_B schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 11:15:
[...]

Ik heb het idee dat de verlichting van de kentekenplaat er voor zorgt dat je niet veel ziet in het donker.
Dat is bij andere auto's inderdaad ook het geval. Bij mijn Skoda Enyaq ook. Er was toen iemand die een plastic kapje had ontworpen en dat hielp goed.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
Technisch vraagje. In die E-2008 van ons als je die lichten op "auto" zet zegt mijn vrouw dat het groot licht aan gaat soms als de sensoren vinden dat er licht nodig is. Het lampje word dan ook blauw. Om die reden laat ze de auto setting altijd uit. Ze verblind er anderen mee die ook gaan seinen dan zegt ze.

Ik rij zelf Volkswagen maar bij mij doet de auto setting niks met groot licht. Lijkt me ook normaal.

Is dat bij Peugeot de standaard of is dit wellicht ergens een bug of een foute setting in de software? Iemand enige idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebre7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:10
Je kunt dit uitzetten in het menu van de auto. Deze optie heet Grootlichtassistent.

Staat ook genoemd in de handleiding op pagina 64: https://public.servicebox...s/9999_9999_457_nl-NL.pdf

[ Voor 49% gewijzigd door lebre7 op 09-12-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
lebre7 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:36:
Je kunt dit uitzetten in het menu van de auto. Deze optie heet Grootlichtassistent.

Staat ook genoemd in de handleiding op pagina 64: https://public.servicebox...s/9999_9999_457_nl-NL.pdf
Dank! Dat moet hem zijn. Meteen ook maar even die handleiding opgeslagen mocht ze weer hulp nodig hebben met iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
SmasterS schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:29:
Hallo iedereen. Is er iemand hier in de regio Zwolle die op een 206 sw uit 2006 een cd wisselaar kan/wilt activeren?
Dan kan ik namelijk zo'n apparaatje aanschaffen voor bluetooth etc en muziek daaroverheen heen doen.
Dank alvast

Sander
Dm me ff, wellicht kan ik je helpen.
Heb zelf de spullen niet meer maar heb zat contacten die het wellicht wel op afstand kunnen.
Of-Aaargh schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:30:
[...]

De achteruitrijcamera van de 208 en 2008 van voor de facelift was niet best. Met de facelift van de 2008 en 208 is er eindelijk een HD-camera gekomen, maar daar heb jij niets aan natuurlijk.
@Toon-VA (jij hebt hem waarschijnlijk al aangezien e-208)
Ik ben momenteel aan het prutsen om de 180 graden camera van de huidige 208 aan de praat te krijgen op m'n 2016 208 BPS.

De 130 graden camera op de oude 208 gebruikt een 6 pin stekker. De 180 graden een 4 pin stekker.
Je kan de boel om steken maar ben nu bezig met een omvorm kabel.

Vereiste is wel een NAC/RCC unit. SMEG gaat niet werken. Dus alles na grofweg 2017 werkt.
Alles 2016 en vroeger moet ook een wissel naar NAC/RCC hebben.

offtopic:
NAC is de full blown unit. RCC is hetzelfde maar heeft geen Navigatie en dus ook geen aansluitingen voor de GPS antenne.

Heb zelf nu een NAC Wave 4 HW2019 uit een 2022 208.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avvsYsc6SFMaQwLoIProCHV-vKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2cPFgw24Z1K1k2RJtGCkgHdz.jpg?f=fotoalbum_large
Jeffoz schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:28:

Zoals al gezegd: gewoon zelf halen bij een onderdelen boer als PartsPoint (Brezan) oid. 2 tientjes en 5min werk...

[ Voor 13% gewijzigd door Csotranme op 11-12-2023 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
GvNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:22:
Na het probleem met de tik bij het optrekken van mijn E-208, hebben ze nu alle remmen (voor en achter) gereinigd. Helaas nog steeds niet verholpen. Ook heb ik plotseling dat de remmen (?) piepen bij koud wegrijden tot een paar honderd meter. Ik heb weer contact opgenomen met de dealer: ze willen er weer naar kijken, maar geven aan dat ze niet kunnen garanderen dat de leasemaatschappij dit vergoedt en dat ze het mogelijk zien als producteigenschap. Apart.
Hierbij nog een update, mocht iemand er benieuwd naar zijn! Dealer heeft aangegeven dat de tik het gevolg is van een relais van de aircopomp. Nou ja, prima. Het is verder geen ramp.

Vanwege de piepende remmen zijn de remblokken onder garantie vervangen. Dit heeft het probleem verholpen. De remmen piepen niet meer bij het wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:27
Ik wil de auto accu vervangen voor mijn Peugeot 508SW uit 2011. Peugeot garage geeft aan dat 550 euro gaat kosten. Dat moet voor minder kunnen! De juiste accu zelf is te koop voor 153 euro op het internet, alleen het ''inleren" blijft een onduidelijk iets. Heeft wellicht iemand hier ervaring mee met Peugeot rondom zelfde bouwjaar? Het ene internettopic meldt dat het niet nodig is, een ander dat het wel nodig is, een ander weer dat naar paar kilometer rijden het vanzelf weggaat de melding voor het start stop systeem.

Daarnaast krijg ik het deurpaneel maar niet los! Ik heb een vervelende rammel, maar met best veel kracht zetten blijft het muurvast zitten. Op dit filmpje lijkt het toch wat soepeler te gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@vinpower Zorgen dat je een accu geschikt voor start/stop plaatst. Dan eerst kijken wat de auto ermee doet, als je na 100km nog steeds geen werkende start/stop hebt kan je altijd even bij een garage langsrijden om de accu te resetten in de boordcomputer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb al een NAC Wave4 HW19 unit uit een 2022 208-II in mijn 2016 208 BPS.

Al een tijdje aan het researchen om ook de 180 graden achteruitrijcamera te monteren in plaats van de standaard 130 graden versie.

De 180 versie is alleen op de 208-II geleverd dus maakt de uitdaging des te groter.
We dachten de juiste camera te hebben. Verloop stekker van 6 naar 4 gemaakt met de juiste plugjes maar helaas...
Na coderen niks. "Uitroepteken" in beeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdYzp0hMsNEnjf6QcCtfuyMe7nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTd70Jjlwis7eSLtP9wDOpUu.jpg?f=fotoalbum_large

Terug naar 130 gecodeerd en verrek... beeld.
De camera is dus toch 130 en niet 180 8)7

Inmiddels servicebox weer doorgespit.
De 180 camera van de 208-II gaat niet passen.
Die van een C4 Cactus lijkt erop van wel maar helaas weer een andere stekker.

We gaan die dus maar bestellen en weer back to the drawing board.

Ik ben sowieso al de 1ste in NL met een NAC Wave4 in een ph1 208.
Zover ik weet is er nog niemand die een 180 camera heeft op deze generatie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
omgwtfbbq schreef op maandag 4 december 2023 @ 06:13:
Ik heb sinds paar dagen dat het snelladen van mijn Peugeot e-208 blijft steken rond de 30kW. Nu is het koude weer daar een logische verklaring voor, maar wilde even bevestigen met andere elektrische Peugeot rijders of die hetzelfde zien?

Ik kon me niet herinneren dat ik hier vorige winter last van had..
Hier nu ook: minder dan 30 kW, laden tussen 39 en 70%. Dit is overigens mijn eerste winter met deze auto. De laadtijd stelt nu wel wat teleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:00

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jeffoz schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:16:
Technisch vraagje. In die E-2008 van ons als je die lichten op "auto" zet zegt mijn vrouw dat het groot licht aan gaat soms als de sensoren vinden dat er licht nodig is. Het lampje word dan ook blauw. Om die reden laat ze de auto setting altijd uit. Ze verblind er anderen mee die ook gaan seinen dan zegt ze.

Ik rij zelf Volkswagen maar bij mij doet de auto setting niks met groot licht. Lijkt me ook normaal.

Is dat bij Peugeot de standaard of is dit wellicht ergens een bug of een foute setting in de software? Iemand enige idee?
De auto meet het invallende licht middels een sencor, als er weinig licht inval is wordt automatisch grootlicht ingeschakeld. Als een tegenligger dicht genoeg genaderd is en er genoeg lichtinval is dan wordt grootlicht automatisch weer uitgeschakeld. deze optie heb ik ook op mijn 308Sw zitten en functioneerd prima. Overigens het grootlicht is optijd weer uitgeschakeld voordat een tegenligger daadwerkelijk verblind wordt. Dat men gaat seinen heeft meer te maken met het 'zien' van groot licht, dan al verblind worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
_Dune_ schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:36:
[...]

De auto meet het invallende licht middels een sencor, als er weinig licht inval is wordt automatisch grootlicht ingeschakeld. Als een tegenligger dicht genoeg genaderd is en er genoeg lichtinval is dan wordt grootlicht automatisch weer uitgeschakeld. deze optie heb ik ook op mijn 308Sw zitten en functioneerd prima. Overigens het grootlicht is optijd weer uitgeschakeld voordat een tegenligger daadwerkelijk verblind wordt. Dat men gaat seinen heeft meer te maken met het 'zien' van groot licht, dan al verblind worden.
Inmiddels de optie gevonden en me vriendin heeft het uitgezet. Zij vind het irritant en ik rij zelf weinig in die auto dus kan niet zo goed beoordelen hoe goed het werkt. Op mn volkswagen had ik eerder ook zoiets en daar vond ik het niet top werken. Ik reed veel in Polen in het donker en ik vond zelf dat het te laat weer uit ging. Ik denk niet dat dat op de Peugeot heel veel anders is, maar weet het eerlijk gezegd niet zeker. Zal eens een ritje met dat ding maken binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Jeffoz schreef op zondag 14 januari 2024 @ 01:33:
[...]

Inmiddels de optie gevonden en me vriendin heeft het uitgezet. Zij vind het irritant en ik rij zelf weinig in die auto dus kan niet zo goed beoordelen hoe goed het werkt. Op mn volkswagen had ik eerder ook zoiets en daar vond ik het niet top werken. Ik reed veel in Polen in het donker en ik vond zelf dat het te laat weer uit ging. Ik denk niet dat dat op de Peugeot heel veel anders is, maar weet het eerlijk gezegd niet zeker. Zal eens een ritje met dat ding maken binnenkort ;)
Kan je delen waar die optie zit? Heb zelf eerder gezocht maar niet gevonden, en zou het ook graag uit willen zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebre7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:10
lebre7 schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:36:

Dat kan je hier terugvinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 14 januari 2024 @ 00:36:
[...]
Dat gaat al jaren met een camera bovenaan de voorruit. Alleen bij de eerste generatie 508 werd een sensor gebruikt voor grootlichtassistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
omgwtfbbq schreef op zondag 14 januari 2024 @ 08:02:
[...]

Kan je delen waar die optie zit? Heb zelf eerder gezocht maar niet gevonden, en zou het ook graag uit willen zetten
Zie antwoord van Lebre7 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-08 18:18
ovd1995 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:36:
[...]

Dat gaat al jaren met een camera bovenaan de voorruit. Alleen bij de eerste generatie 508 werd een sensor gebruikt voor grootlichtassistent.
Een camera is een sensor ;)

Toevoeging/Ontopic:
Hebben mijn mede e-208 GT 400km-bestellers al iets vernomen over de leverdatum van hun auto? Ik heb laatst bericht gekregen dat ik hem eind februari/begin maart eindelijk in ontvangst mag nemen. Ze hebben ook de opties netjes omgeboekt, zodat ik een luxere uitvoering krijg. Mag ook wel, na al dat gedoe van afgelopen jaar :)

[ Voor 37% gewijzigd door lethalseni op 15-01-2024 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08 21:14
De mijne (ook een GT - 400km) zou nu ook eind februari moeten komen. Ik heb geen idee wat de dealer met de bestelde opties heeft gedaan. Ik had ook stoelverwarming besteld, maar dat is nu niet meer als losse optie beschikbaar. Dat is nu inbegrepen in dat pakket met luxere bekleding, massage functie etc. Dat is wel leuk, maar voor mij niet leuk genoeg daar ook nog eens extra voor te betalen. Stoelverwarming is voor mij wel een must, dus als ze die hebben weggelaten mogen ze de auto houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Twardt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:16:
De mijne (ook een GT - 400km) zou nu ook eind februari moeten komen. Ik heb geen idee wat de dealer met de bestelde opties heeft gedaan. Ik had ook stoelverwarming besteld, maar dat is nu niet meer als losse optie beschikbaar. Dat is nu inbegrepen in dat pakket met luxere bekleding, massage functie etc. Dat is wel leuk, maar voor mij niet leuk genoeg daar ook nog eens extra voor te betalen. Stoelverwarming is voor mij wel een must, dus als ze die hebben weggelaten mogen ze de auto houden.
Als ik de nieuwste prijslijst bekijk, zie ik inderdaad alleen voor de Active, Allure en e-Style de stoelverwarming als optie staan (300,-). Bij de GT alleen Alcantara stoelen met verwarming (1200 euro! Wel heel mooie en fijne stoelen, maar als ik ze niet gratis had gekregen op de e-2008 First Edition had ik er geen 1200 euro voor over gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themeparktommy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07 12:37

themeparktommy

Pretparkgek!

Naar mijn weten was verwarmde voorstoelen standaard in de GT, alleen de elektrisch verstelbare en massagestoelen zijn een extra optie.

Grafisch Ontwerper, 999 Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08 21:14
themeparktommy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:43:
Naar mijn weten was verwarmde voorstoelen standaard in de GT, alleen de elektrisch verstelbare en massagestoelen zijn een extra optie.
In december 2022 was het een optie op de GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
themeparktommy schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 13:43:
Dan staat het verkeerd in de prijslijst (bolletje bij de optie=standaard, streepje of leeg=niet leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-08 18:18
Ik heb inderdaad de upgrade naar alcantara stoelen gekregen, anders had ie van mij ook mogen blijven staan.

Vanochtend nog een update gekregen vanuit de dealer: er is weer vertraging bij de importeur, dus nu kan ik hem eind maart verwachten... Op deze manier heb ik er een hard hoofd in dat ie überhaupt nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00

Dreanor

Joene

Twardt schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:16:
Mijn GT400 zou ook eind februari moeten komen. De dealer heeft mij gebeld om de wijzigingen in opties en kleur door te nemen (ik had de oude geel).

Daarin is dus besproken en vastgelegd dat de GT400 voor mij alle optiepakketten krijgt (incl. de nieuwe(?) warmtepomp).

Als je niks te horen hebt gekregen zou ik zeggen, bel even de dealer.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Iemand bekend/ervaring met slappe gordelspanners en dan specifiek de 2012-2019 208?

Ik heb steeds vaker dat de gordel tussen de deur zit omdat hij amper tot niet zelfstandig helemaal oprolt.

Het is altijd al gehannes geweest omdat hij achter de brede schouderstukken van de Peugeot Sport stoelen bleef hangen maar nu moet ik hem met de hand elke keer helpen :/ .

Dealer al even gevraagd maar dan wordt het een hele nieuwe gordel en daar ga ik niet aan beginnen.
Kost me een vermogen dan.

Zit er over te denken om anders links en rechts maar eens te wisselen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCDC
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-05 22:52
Ik heb dit hele topic niet gelezen, dus misschien staat mijn opmerking er al ergens:
Bij de opsomming van de modellen is er sprake van de Peugeot 607 die met mankementen ter wereld kwam.
Dit is echter niet waar. Men vergeet, dat er voor de 607 nog een model 605 was, en dat het dit model was dat de strijd moest aangaan met BMW & Mercedes, e.a.
Het was ook dit model dat met al de problemen zat, waarvoor Peugeot besliste van een grote terugroepactie te doen van ALLE Peugeots 605 wereldwijd, en dus ook in België.
Deze terugroepactie, georganiseerd door een verantwoordelijke per concessie, ging onder de naam Campagne XC6.
De 4 verschillende uitvoeringen (niveaus) die onder deze campagne vielen, werden elks, afhankelijk van het niveau, met een waslijst van reparaties aangepakt, en koste destijds miljoenen Bfr. aan Peugeot.
Voor elke klant was er een aanschrijving met uitnodiging, planning, reservatie stukken, vervangwagen in dezelfde klasse, en een herstelling die tot 2 volle dagen kon duren. Elke wagen werd nadien door de technisch raadgevers getest en persoonlijk afgeleverd aan de klant. In België werden door Peugeot Antwerpen alleen op één jaar zo'n 450 wagens geüpdatet. De update duurden van een halve dag tot 2 volle dagen, afhankelijk van het model. Deze update nam echter de imagoschade, die de pers verspreide, niet weg :-( . Al snel kwam daarop een antwoord onder de vorm van de Peugeot 607, doch het kalf was al verdronken. Jammer, want die wagens reden magnifiek goed. Het was heerlijk om met zo'n 605Turbo Diesel een weekendje met vriendinnen naar de Ardennen te trekken :P :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dreanor schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Mijn GT400 zou ook eind februari moeten komen. De dealer heeft mij gebeld om de wijzigingen in opties en kleur door te nemen (ik had de oude geel).

Daarin is dus besproken en vastgelegd dat de GT400 voor mij alle optiepakketten krijgt (incl. de nieuwe(?) warmtepomp).

De 'nieuwe' warmtepomp is dezelfde als de 'oude'. Het enige nieuwe is dat waar de warmtepomp tot dit jaar standaard in alle in Nederland geleverde elektrische Peugeots zat, het nu een optie is geworden waarvoor je 450 euro moet bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het valt mij op dat zowel peugeot-community.nl als peugeot-meeting.nl niet meer bestaan. Weet iemand waar het Peugeot forum naartoe is, of is het opgeheven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BounceMeister schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:25:
Het valt mij op dat zowel peugeot-community.nl als peugeot-meeting.nl niet meer bestaan. Weet iemand waar het Peugeot forum naartoe is, of is het opgeheven?
Vermoed een technisch probleem oid, gisteren was het forum nog in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vraagje, mijn pa heeft een Peugeot 3008 1.6 benzine uit 2010. Ik heb zijn auto laatst uitgelezen omdat er een storingslampje brandde en daar kwam uit dat er ik dacht 2 cilinders problemen hadden met de injectoren. Nu wil ik deze allemaal gaan vervangen alleen in vind er weinig info over op het net.

Is er iemand die mij kan vertellen of dit een beetje te doen vanaf bovenaf? En moeten deze ingeleerd worden?

Volgens mij code:
P1336
P133x

[ Voor 5% gewijzigd door rikadoo op 18-01-2024 14:22 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

rikadoo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:33:
Vraagje, mijn pa heeft een Peugeot 3008 uit 2010. Ik heb zijn auto laatst uitgelezen omdat er een storingslampje brandde en daar kwam uit dat er ik dacht 2 cilinders problemen hadden met de injectoren. Nu wil ik deze allemaal gaan vervangen alleen in vind er weinig info over op het net.

Is er iemand die mij kan vertellen of dit een beetje te doen vanaf bovenaf? En moeten deze ingeleerd worden?

Volgens mij code:
P1336
P133x
Niet dat ik zou weten hoe het moet, maar het lijkt me wel relevant of je het over een benzine of dieselmotor hebt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Niet dat ik zou weten hoe het moet, maar het lijkt me wel relevant of je het over een benzine of dieselmotor hebt ;)
Inderdaad handig😉, staat erbij.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
Mijn Peugeot e-208 haalt momenteel aan de snellader geen enkele keer een vermogen boven de 30
kW. Zowel bij 30% accu of 55%: het begint rond de 30 kW en zakt uiteindelijk richting de 20 kW. Is dat normaal bij deze temperaturen?

In beide situaties ging het om snelladers waar niemand anders stond of waar het heel rustig was.

[ Voor 17% gewijzigd door GvNL op 20-01-2024 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
rikadoo schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:33:
Vraagje, mijn pa heeft een Peugeot 3008 1.6 benzine uit 2010. Ik heb zijn auto laatst uitgelezen omdat er een storingslampje brandde en daar kwam uit dat er ik dacht 2 cilinders problemen hadden met de injectoren. Nu wil ik deze allemaal gaan vervangen alleen in vind er weinig info over op het net.

Volgens mij code:
P1336
P133x
Begin eerst maar eens met bougies vernieuwen en bobines wisselen van cilinder en kijken of de storing meegaat.
P1336 is misfire op meer dan 1 cilinder, 1337 is cilinder 1, 1340 is cilinder 4. Cilinder 4 zit aan de kant van de multiriem.

Maargoed, het is een VTI waarschijnlijk, als het de ontsteking niet is wordt het meestal gewoon een heel duur grapje. Injectoren van deze motoren zijn meestal niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
GvNL schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 23:10:
Mijn Peugeot e-208 haalt momenteel aan de snellader geen enkele keer een vermogen boven de 30
kW. Zowel bij 30% accu of 55%: het begint rond de 30 kW en zakt uiteindelijk richting de 20 kW. Is dat normaal bij deze temperaturen?

In beide situaties ging het om snelladers waar niemand anders stond of waar het heel rustig was.
Ik zat met mijn e208 bijna nooit aan de snellader maar de temperatuur van de accu heeft wel invloed op het snelladen.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 17:33

taz10

Party Animal

Dreanor schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 17:14:
[...]

Precies, de dealer kan jou info geven vanuit het bestel systeem.

Wij hebben besteld Nov 22, levering Sept 23, eind sept heb ik via het hoofdkantoor Hedin, omdat de dealer geen info gaf, contact gezocht. Resultaat was een bos bloemen en elke 2 weken een update van de vestigingsmanager.
Van verwachte levering in december, 7 januari, 1 januari, 14 januari, 9 januari, stond opeens op 9 januari het chassisnummer in het systeem,

Nu is de verwachte aankomst dealer as vrijdag de 26e _/-\o_

Wat betreft wat voor auto, hoeveel kw, enz kan de dealer in het bestelsysteem zien. Wij hadden dus stoelverwarming besteld, echter geen alcantara, maar blijkbaar zit dat nu in 1 pakket dus krijgen wij dit. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJi-SsQWuBgHh70GBvBxRUb0LdQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P9yZlGJ5BiVmAXl8gZPnZfJN.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 81 ... 89 Laatste