Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twardt schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:43:
In december vorig jaar hebben we een e-208 GT besteld, en vervolgens een week of 2 later deze omgezet naar de 400km versie. Vanwege het binnenkort aflopen van de lease van mijn huidige auto maar eens proberen te informeren naar wat de verwachting is met de leverdatum.
De dealer waar we hem gekocht hebben kan helemaal niets zeggen, ook na aandringen zeggen ze dat geen informatie hebben krijgen van de importeur. Via de Peugeot site maar eens de chat functie gestart. De medewerker daar kon geen order vinden. Die heeft vervolgens contact met de dealer opgenomen, maar kreeg ook geen antwoord. Alleen een algemene richtlijn gekregen voor autos die in december zijn besteld, dat de levering daar van naar verwachting in sept/okt geleverd gaan worden. Maar dat betreft de versies met de oude aandrijflijn, niet met de vernieuwde aandrijflijn.
Ik vraag me toch af hoe anderen wel berciht hebben weten te krijgen mbt hun bestelling.
Ik zou zeggen, dan gaat er iets fout bij de dealer. Heb jij het ordernummer niet en kun je die niet zelf doorgeven aan Peugeot. Overigens is de auto wel besteld bj een Peugeot dealer? Mijn ervaring is dat het meer lui-igheid is, als de dealer even wat meer inzet toont er best informatie te verkrijgen is. In het verleden heeft men mij wel altijd kunnen informeren en ik rijdt al bjina 18-20 jaar Peugeot zakelijklease.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:06
_Dune_ schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:51:
[...]

Ik zou zeggen, dan gaat er iets fout bij de dealer. Heb jij het ordernummer niet en kun je die niet zelf doorgeven aan Peugeot. Overigens is de auto wel besteld bj een Peugeot dealer? Mijn ervaring is dat het meer lui-igheid is, als de dealer even wat meer inzet toont er best informatie te verkrijgen is. In het verleden heeft men mij wel altijd kunnen informeren en ik rijdt al bjina 18-20 jaar Peugeot zakelijklease.
ik heb de auto bij een officiele P dealer besteld, dus je zou verwachten dat die wel de info bij de importeur weten los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 12:32
Ik vraag me toch af hoe anderen wel berciht hebben weten te krijgen mbt hun bestelling.
Als je order niet is omgezet naar de oude aandrijflijn, krijg je naar alle waarschijnlijkheid het faceliftmodel en die kan je in het nieuwe jaar verwachten. Dat is wat mijn dealer mij kon vertellen.

Edit: ik zie nu dat je je afvraagt *hoe* we bericht hebben gekregen, niet wat we over onze bestelling hebben gehoord, my bad.

[ Voor 24% gewijzigd door lethalseni op 28-07-2023 12:21 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Eindelijk is onze 508 PSE der en ook helemaal juist gezet. Wouden hem in Vert Olivine, maar daar deden ze bij Peugeot niet aan mee (snap ECHT niet dat het merk met, volgens mij, van de mooiste kleuren in de standaard selectie op de markt dan hun top model alleen in zwart, wit of grijs leveren). Bon, dan maar drastische maatregelen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ocl-QbpdkgVELx4Yiyqf2OPHho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T406wbc0GaXzYr7K6WXrkSXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvMBiP-hbiRG2H0AV3a1yL4LnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHZNOHoDg95la1UM3ZJ5FTxM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4jSjx2VKzoD0G8xClTh56SuJow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfgiyJfsZuyBHPTUsQtNsBr4.jpg?f=fotoalbum_large

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:54

lohost

iemand had al localhost :-(

Nice, goed gelukt :-)

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:37
@DexterBelgium Wat ontzettend mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:13
Mooi kleurtje hoor! Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Sinds een week of 3 hebben wij een e208 waar we met veel plezier in rijden. Ik vroeg mij wel af: het scherm is dat altijd zo flets (weinig contrast) qua kleuren? Het valt vooral op met bijvoorbeeld Apple CarPlay. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld onze Volvo, is dat een groot verschil.

Niet dat ik mij er aan stoor, meer een vraag of het misschien een setting is die ik over het hoofd zie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Inmiddels toch terug naar de dealer geweest met het enorm toegenomen verbruik van de e208 en een reset van het complete systeem later lijkt het weer ok te zijn. Haal nu weer tussen de 12 en 13 kWh bij zuinig rijden en rond de 16 met minder zuinig rijden. Lijkt toch iets te zijn geweest na de terugroepactie oid?
renegrunn schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:14:
Sinds een week of 3 hebben wij een e208 waar we met veel plezier in rijden. Ik vroeg mij wel af: het scherm is dat altijd zo flets (weinig contrast) qua kleuren? Het valt vooral op met bijvoorbeeld Apple CarPlay. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld onze Volvo, is dat een groot verschil.

Niet dat ik mij er aan stoor, meer een vraag of het misschien een setting is die ik over het hoofd zie...
Het scherm ís best flets. Komt gedeeltelijk door de kwaliteit zelf en wordt een tikje erger omdat het mat is. Het matte is wel erg fijn met veel licht. Maar heel spectaculair is het scherm niet nee.

[ Voor 18% gewijzigd door Silvin op 30-07-2023 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Silvin schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:01:

[...]

Het scherm ís best flets. Komt gedeeltelijk door de kwaliteit zelf en wordt een tikje erger omdat het mat is. Het matte is wel erg fijn met veel licht. Maar heel spectaculair is het scherm niet nee.
Ik vind ook echt het beeld van de achteruitrijcamera ver onder de maat. De gemiddelde AliExpress camera van een paar tientjes geeft een scherper beeld.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:22
Devil schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:46:
[...]

Ik vind ook echt het beeld van de achteruitrijcamera ver onder de maat. De gemiddelde AliExpress camera van een paar tientjes geeft een scherper beeld.
Ja, die camera heeft een heel lage resolutie. Gelukkig krijgt die, net als het infotainment-scherm, ook een update (naar HD) in de facelift 208 en 2008.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Devil schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:46:
[...]

Ik zou dit toch eens bij de Dealer neerleggen, mijn 308SW 2018 is ook voorzien van camera welke prima beeld geeft. het scherm zelf is ook in de meeste omstandigheden prima af te lezen. Het kan best zijn dat Peugeot gewoon een slecht type scherm heeft ingekocht, welke gewoon niet voldoet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22
Sinds de laatste update van de infotainment van mijn e208 springt de afstand die je kan instellen voor de Active Safety Brake iedere keer dat ik de auto start weer op de grootste afstand (Ver).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:22
Jaapio_B schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:19:
Sinds de laatste update van de infotainment van mijn e208 springt de afstand die je kan instellen voor de Active Safety Brake iedere keer dat ik de auto start weer op de grootste afstand (Ver).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja! Je was me voor, ik had het ook willen vragen. Valt me overigens op dat niet Altijd zo is. Maar wel vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
Maar gelukkig hebben ze wél spelletjes toegevoegd aan het infotainment scherm. Want we zitten allemaal te wachten op vier-op-een-rij, galgje en 2048 op dat matige scherm 🫤

En ondertussen kan de ingebouwde navigatie wél de range zien na de laatste update, én routes naar laadstations incl vrije aansluitingen maken... Maar dat niet combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:54
Did a cheeky thing...

Ik had al een NAC Wave2 HW19 unit in mijn 208 GTI BPS als vervanger voor de standaard SMEG unit.

NAC Wave4 HW19 onderweg nu. Goeie deal kunnen maken voor 200eur.
Ga er qua snelheid/performance een aardig stuk op vooruit dan en de graphics zijn wat beter.

Maakt tevens de weg vrij voor een retrofit van een 3D teller unit zoals in de 208-II.
Moet wel wat door de 3D printer want past niet 1 op 1 maar coding gaat het meest lastige worden.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Ik zit zelf momenteel een beetje te wachten op de release van de e-308 SW. Wil graag een stationwagon rijden en dan heb je wat betreft EV's niet heel veel keuze. Er werd gemikt op een release in 2023 had ik ergens gelezen, maar het jaar loopt redelijk ten einde, ben benieuwd of hij dit jaar nog komt. Iemand enig idee?

Daarnaast erg benieuwd naar eventueel V2X mogelijkheden. Zou zelf graag een V2H auto willen, als het salderen er straks afgaat heb je dan eigenlijk gewoon een thuisbatterij staan. Weten jullie hoever peugeot hiermee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
Mediokas schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:52:

Daarnaast erg benieuwd naar eventueel V2X mogelijkheden. Zou zelf graag een V2H auto willen, als het salderen er straks afgaat heb je dan eigenlijk gewoon een thuisbatterij staan. Weten jullie hoever peugeot hiermee is?
Volgens mij is er binnen de Stellantis groep nog geen enkele auto die V2X heeft. Nu moet natuurlijk een auto de eerste zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de e-308 SW dat zal zijn. Ik neem aan dat die dezelfde specs zal krijgen als de gewone e-308 (non-SW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Twardt schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 09:31:
[...]

Volgens mij is er binnen de Stellantis groep nog geen enkele auto die V2X heeft. Nu moet natuurlijk een auto de eerste zijn, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de e-308 SW dat zal zijn. Ik neem aan dat die dezelfde specs zal krijgen als de gewone e-308 (non-SW).
Ja de kans dat ze bij het SW model zoiets toevoegen lijkt me inderdaad niet zo groot. Die mogelijkheden zijn sowieso nog zeer beperkt helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 20:46
hjs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:06:
Heb je de call-back updates gehad @FreddyFish (oeps, thnx) ?
Ik keek vandaag ook weer eens en zit zelfs al op 13 kWh/100 km

Vermoed dat de updates ook wat doen naast het warme weer.
Ik zit nu op een geweldige streak. Gemiddeld verbruik 12,4 kWh/100 km. Rustig op de weg dus veel constante snelheid. Op de snelweg 90 km/h (max is 100, dus snelheidsverschil met het andere verkeer valt mee). Verder overal de maximumsnelheid. Wel heel rustig optrekken en goed anticiperen. Rijd in de ecostand en airco op automaat 20°C.

Echt leuk rijden is het niet, dus dit ga ik ook niet volhouden. Was puur even om te zien wat er mogelijk is.

Wel erg goed voor de portemonnee. Een kilometer rijden kost me puur qua verbruik nu slechts 4,5 cent en ik krijg 21 cent per km vergoed. Een dag naar kantoor betekent 8 euro winst. Dat verzacht de leaseprijs!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjqJExbXoAegjV045RW3uheCupQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1RS9jNXuz45JtpOTkfAr7RS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door FreddyFish op 11-08-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat ik van de week keek stond het op 12,8 kWh/100 km. @FreddyFish
Denk dat ik vrij rustig rij, maar JustLease is het daar niet helemaal mee eens als ik de score bekijk van het dashboard ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6sZtqO-CrPVqFAT7jCsLGgVuIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEUUPHqVxmmFlPqoqpkvB3D6.jpg?f=fotoalbum_large

(geel is een beetje te hard, oranje meer te hard, stuurtje is te snel door een bocht)

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 11-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ja, JustLease maakt er een beetje een potje van. Kom hier thuis de snelweg af en de afrit maakt direct een 180 graden bocht. Wat verwacht JustLease dan? Dat ik vol rem en met 40 km de bocht door ga. Zullen de mensen achter me niet prettig vinden en wellicht zelfs gevaarlijk. Dus ik haal nooit een score van 100 voor mijn ritten :+

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:32
Hoezo kan JustLease jullie route zien????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Er zit een ODB dongle in elke auto van JustLease met ook GPS. Dus alles is zichtbaar.
Het is mijn auto niet, dus ze doen maar. Zolang ze de data maar enkel gebruiken voor het beschermen van hun goederen vind ik het prima.

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:40
Sircuri schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:59:
Er zit een ODB dongle in elke auto van JustLease met ook GPS. Dus alles is zichtbaar.
Het is mijn auto niet, dus ze doen maar. Zolang ze de data maar enkel gebruiken voor het beschermen van hun goederen vind ik het prima.
Schokkend dat dit wordt bijgehouden. Dit ijkt mij ook absoluut in strijd met de AVG. Er is geen enkele dringende noodzaak om dit bij te houden. Het lijkt mij (maar ik ben geen expert) dat Justlease hier over de schreef gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jan390 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Schokkend dat dit wordt bijgehouden. Dit ijkt mij ook absoluut in strijd met de AVG. Er is geen enkele dringende noodzaak om dit bij te houden. Het lijkt mij (maar ik ben geen expert) dat Justlease hier over de schreef gaat.
Dat hangt natuurlijk sterk af, van wat er in het leasecontract hier over is opgenomen. Echter voor JustLease heeft het geen directe meerwaarde lijkt mij. Het kan zijn dat je ergens korting kunt krijgen aan de hand van rijgedrag, dat bieden bepaalde verzekeringsmaatschappijen ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

verijderd: offtopic.

[ Voor 96% gewijzigd door Sircuri op 13-08-2023 12:18 . Reden: offtopic ]

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Dat JustLease graag wil dat je duurzaam en zuinig rijdt lijkt me geen grondslag voor het verzamelen van de gegevens van al je ritten met een dongle. Ook het feit dat dit ergens in de algemene voorwaarden is weggestopt lijkt me problematisch. De grondslag van expliciete toestemming lijkt me hiermee in elk geval ook niet gedekt.
Ik heb dit voorjaar een lease-contract getekend bij JustLease, en mij is helemaal niets verteld over een dongle. Dan had ik zeker geannuleerd. Maar goed, geannuleerd heb ik sowieso, omdat ik er achter kwam dat Just Lease het beloofde First Edition model helemaal niet konden leveren, en mij echt heel erg dwingend probeerden over te halen om af te zien van de 14 dagen bedenktijd. Toen heb ik besloten gewoon via de Peugeot-dealer een e2008 te bestellen. Niks geen dongle of vage voorwaarden, gewoon de Keurmerk Private lease voorwaarden. Okee, de auto is een paar tientjes per maand duurder, maar wel gratis Premium Flex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sircuri schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:59:
Zorgwekkend. Zowel dat ze dit doen en dat je er zo makkelijk over denkt.

Dit is een grove schending van je privacy. Als die data op straat komt te liggen kan iedereen terugzien waar je geweest bent. Daar heeft niemand iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Of-Aaargh schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:36:
Dat JustLease graag wil dat je duurzaam en zuinig rijdt lijkt me geen grondslag voor het verzamelen van de gegevens van al je ritten met een dongle. Ook het feit dat dit ergens in de algemene voorwaarden is weggestopt lijkt me problematisch. De grondslag van expliciete toestemming lijkt me hiermee in elk geval ook niet gedekt.
Ik heb dit voorjaar een lease-contract getekend bij JustLease, en mij is helemaal niets verteld over een dongle. Dan had ik zeker geannuleerd. Maar goed, geannuleerd heb ik sowieso, omdat ik er achter kwam dat Just Lease het beloofde First Edition model helemaal niet konden leveren, en mij echt heel erg dwingend probeerden over te halen om af te zien van de 14 dagen bedenktijd. Toen heb ik besloten gewoon via de Peugeot-dealer een e2008 te bestellen. Niks geen dongle of vage voorwaarden, gewoon de Keurmerk Private lease voorwaarden. Okee, de auto is een paar tientjes per maand duurder, maar wel gratis Premium Flex.
Als JustLease dit niet expliciet hebben afgevangen in het contract, dan zijn zij inderdaad in overtreding op gronde van AVG. Dit is dan puur schending van privacy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag weer terug naar het onderwerp van dit topic: Peugeot. Hoe JustLease met bijv. de AVG omgaat is hier offtopic en kan in andere topics worden besproken.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-08 23:19
Gisteren met mijn peugeot e-208 (heb ik sinds mei dit jaar) bij de dealer / garage geweest voor diagnose voor defecte OBC. Was inderdaad defect. OBC staat nu in backorder. In de tussentijd kan ik dus alleen maar laden via snelladers. Vervelend. Heb auto via Leaseplan en krijg geen vervangende auto vergoed bij reparaties onder 24 uur. Diagnose duurt maar 1,5 uur. OBC vervangen ook minder dan een dag. Maar moet nu wel wachten tot OBC binnen is. Tevens is eerste 20 sept eerste datum dat ik pas ingepland kan worden (los van levering OBC)

[ Voor 9% gewijzigd door Spasmo op 17-08-2023 13:43 ]

Server Intel N100 13gen mITX D4 32GB 5,4W idle

• Of-Aaargh
Het lijkt er op dat een hele nieuwe lading Peugeot's is afgeleverd in Nederland. Ik ben vandaag gebeld door de dealer, en ik mag mijn e-2008 facelift First Edition (eind juni besteld) over een paar weken gaan ophalen. Een meevaller na alle horrorverhalen over uitstel van levertijden. De verwachte leverdatum bij bestelling was ergens in oktober, dus dit is erg leuk nieuws.
Anderen die ook bericht hebben gekregen over hun e2008 First Edition?

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:22
Of-Aaargh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:14:
Het lijkt er op dat een hele nieuwe lading Peugeot's is afgeleverd in Nederland. Ik ben vandaag gebeld door de dealer, en ik mag mijn e-2008 facelift First Edition (eind juni besteld) over een paar weken gaan ophalen. Een meevaller na alle horrorverhalen over uitstel van levertijden. De verwachte leverdatum bij bestelling was ergens in oktober, dus dit is erg leuk nieuws.
Hier een Peugeot 208e GT 400 in januari besteld. Verwachte levering is van aug 23 naar oktober 23 naar december 23 en sinds vandaag naar maart 2024 gegaan… dit omdat de vraag naar de nieuwe aandrijflijn toch veel groter is dan voorzien… maar hij schijnt nog wel met de nieuwe aandrijflijn geleverd te worden maar de verwachte productie is naar december/januari verschoven dus levering niet voor maart..

[ Voor 14% gewijzigd door Greetoz op 17-08-2023 18:37 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahshyysyd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-08 12:33
Spasmo schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:42:
Gisteren met mijn peugeot e-208 (heb ik sinds mei dit jaar) bij de dealer / garage geweest voor diagnose voor defecte OBC. Was inderdaad defect. OBC staat nu in backorder. In de tussentijd kan ik dus alleen maar laden via snelladers. Vervelend. Heb auto via Leaseplan en krijg geen vervangende auto vergoed bij reparaties onder 24 uur. Diagnose duurt maar 1,5 uur. OBC vervangen ook minder dan een dag. Maar moet nu wel wachten tot OBC binnen is. Tevens is eerste 20 sept eerste datum dat ik pas ingepland kan worden (los van levering OBC)
ik had ook een kapotte OBC bij m'n e-208 geleverd januari 2023. Heeft uiteindelijk drie weken geduurd totdat de nieuwe geïnstalleerd was, waarbij ik geluk had dat er een gaatje in de werkplaatsplanning vrijkwam.

Ik heb wel een Tesla SuC op de hoek thuis, dus heb een Tesla-abonnement afgesloten en daar maar steeds geladen. Dat werkte prima. (Private Lease wou voor de rest niks regelen, "snelladen doet het toch")

• Twardt
Greetoz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:34:
[...]

Hier een Peugeot 208e GT 400 in januari besteld. Verwachte levering is van aug 23 naar oktober 23 naar december 23 en sinds vandaag naar maart 2024 gegaan… dit omdat de vraag naar de nieuwe aandrijflijn toch veel groter is dan voorzien… maar hij schijnt nog wel met de nieuwe aandrijflijn geleverd te worden maar de verwachte productie is naar december/januari verschoven dus levering niet voor maart..
Eind december hebben wij onze 208e GT 400 besteld, en toen ging men al uit van een levering in eind 2023. Ik heb vorige maand eens de dealer gevraagd naar de status vanwege het verlengen van de lease van onze huidige auto. Die wist mij niets te vertellen, en de importreur verwees mij weer terug naar de dealer. Dealer wist ook nog niets over de facelift, terwijl die al op de peugeot site stond.... :(

Jij krijgt neem ik aan dan de facelift aangezien je de 400km variant hebt? Of wist men dat nog niet te vertellen?

• Greetoz
Twardt schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:41:
[...]

Eind december hebben wij onze 208e GT 400 besteld, en toen ging men al uit van een levering in eind 2023. Ik heb vorige maand eens de dealer gevraagd naar de status vanwege het verlengen van de lease van onze huidige auto. Die wist mij niets te vertellen, en de importreur verwees mij weer terug naar de dealer. Dealer wist ook nog niets over de facelift, terwijl die al op de peugeot site stond.... :(

Jij krijgt neem ik aan dan de facelift aangezien je de 400km variant hebt? Of wist men dat nog niet te vertellen?
De dealer heeft niks gezegd over een facelift. Zover ik weet produceren ze gewoon de non facelift modellen zoals besteld. De 400km versie was in januari volgens mij de enige keuze voor de GT. De opties op de facelift zijn ook anders dus ben benieuwd hoe de dat gaan doen dan. Zo betaal ik nu extra voor een groot nav scherm maar dat ja standaard in de facelift. Maar goed de prijs van de facelift zal ws ook duurder zijn.

Initieel werd ook 11 maanden levertijd gezegd maar in mei kwamen ze opeens met aug. Maar de dealer weet het gewoon ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
Of-Aaargh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:14:
Die hebben ze dan wel heel snel geproduceerd :P
Ik ben afgelopen woensdag gebeld door de dealer dat mijn e-2008 ook klaar staat die in Augustus 22 was besteld. betreft nog de 50kwh versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Greetoz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:49:
[...]

De dealer heeft niks gezegd over een facelift. Zover ik weet produceren ze gewoon de non facelift modellen zoals besteld. De 400km versie was in januari volgens mij de enige keuze voor de GT. De opties op de facelift zijn ook anders dus ben benieuwd hoe de dat gaan doen dan. Zo betaal ik nu extra voor een groot nav scherm maar dat ja standaard in de facelift. Maar goed de prijs van de facelift zal ws ook duurder zijn.

Initieel werd ook 11 maanden levertijd gezegd maar in mei kwamen ze opeens met aug. Maar de dealer weet het gewoon ook niet.
de pre-facelift e208 GT400 gaat nooit gemaakt/geleverd worden wat ik van meerdere begrepen heb hier in het topic.
Die kregen te horen na zelf er achteraan te moeten dat ze de oude aandrijflijn krijgen of omzetten naar de facelift.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Csotranme schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:50:
[...]

de pre-facelift e208 GT400 gaat nooit gemaakt/geleverd worden wat ik van meerdere begrepen heb hier in het topic.
Die kregen te horen na zelf er achteraan te moeten dat ze de oude aandrijflijn krijgen of omzetten naar de facelift.
Ja we zullen het zien, mijn dealer zei dat hij nog gewoon gemaakt ging worden... Ik zal ze nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 08:08
Mijn e-2008 is 6 november 2022 besteld en wordt vrijdag 25 augustus 2023 geleverd, heeft overigens wel een aantal weken bij de dealer gestaan maar door vakantie/drukte kon hij niet eerder geleverd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
Maarten83 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:15:
Mijn e-2008 is 6 november 2022 besteld en wordt vrijdag 25 augustus 2023 geleverd, heeft overigens wel een aantal weken bij de dealer gestaan maar door vakantie/drukte kon hij niet eerder geleverd worden..
Bij de e208 zit het probleem hem vooral in het nieuwe accu/aandrijflijn pakket. Heeft jouw 2008 die ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten83
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-09 08:08
Greetoz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:51:
[...]

Bij de e208 zit het probleem hem vooral in het nieuwe accu/aandrijflijn pakket. Heeft jouw 2008 die ook ?
Zo te zien de oude -> 136 PK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Uurtje geleden gepost op YouTube door Peugeot.

[YouTube: New E-308 & E-308SW l Walkaround]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Geweldige auto. Vooral het interieur staat echt op een heel hoog niveau. Ik twijfel tussen de E-308 en de Tesla Model 3. Mijn verstand zegt de Tesla, maar mijn gevoel kiest de Peugeot…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
Naafkap schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:25:
Geweldige auto. Vooral het interieur staat echt op een heel hoog niveau. Ik twijfel tussen de E-308 en de Tesla Model 3. Mijn verstand zegt de Tesla, maar mijn gevoel kiest de Peugeot…
Qua aandrijflijn, actieradius, laadsnelheid zal de M3 de beter keus zijn. Maar als je niet de zoveelste witte/zwarte M3 op de weg wil zijn, en wellicht wat minder belang hecht aan een grotere actieradius dan is de E-308 best een leuk alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
@Naafkap zelfde dilemma hier.

Heb nu een M3 LR AWD tegen 4% bijtelling. Die loopt volgend jaar oktober af.

Een nieuwe M3 zal vrijwel altijd goedkoper zijn kijkende naar wat je krijgt (bereik, “opties”, etc.) voor het geld, maar mijn Peugeot liefde blijft sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:35
Ik heb recentelijk mijn E-208 laten uitlijnen na 2 keer melding gemaakt te hebben van een niet "fijn" stuurgevoel en in eerste instantie naar links en de tweede keer naar rechts trekken van de auto.
Ik ben nogal een pietje precies en irriteer mij hier al sinds levering (maart dit jaar) aan.

Gelukkig nam de Peugeot dealer het goed op en hebben ze na de eerste keer alleen de banden wisselen ook naar de uitlijning gekeken. Daaruit bleek dat de sporing niet goed was, maar ze konden dat niet aanpassen omdat hun brug nog niet de informatie voor E-208 bevatte.

Daarom een nieuwe afspraak gemaakt waar ik ook niet op kon wachten. Als leenauto een volle 2008 GT meegekregen die ik niet hoefde af te tanken, dat was service!

Vlak voor sluiting de auto weer op kunnen halen en de sporing bleek inderdaad flink af te wijken! Als bijlage het uitlijningsrapport bijgevoegd.
Het valt mij wel op dat dit rapport de 208 vermeld, niet de E-208. Geen idee of daar een verschil in zit.

In de praktijk stuurt de Peugeot nu als verwacht. Op rechte wegen goed rechtuit zonder agressief proberen te centreren wat de auto eerst deed. Veel beter!

Ik merk hetzelfde gedrag op de E-208 van een vriend van mij, dus hij gaat het ook bij Peugeot melden. Benieuwd of deze ook afwijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4pA9LIyQ3KUgLsFVKuBUPU2Z5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1WTrxEwMhPkGVyKY4fs7WJCJ.jpg?f=fotoalbum_large

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Destynx schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:40:
Ik heb recentelijk mijn E-208 laten uitlijnen na 2 keer melding gemaakt te hebben van een niet "fijn" stuurgevoel en in eerste instantie naar links en de tweede keer naar rechts trekken van de auto.
Ik ben nogal een pietje precies en irriteer mij hier al sinds levering (maart dit jaar) aan.

Gelukkig nam de Peugeot dealer het goed op en hebben ze na de eerste keer alleen de banden wisselen ook naar de uitlijning gekeken. Daaruit bleek dat de sporing niet goed was, maar ze konden dat niet aanpassen omdat hun brug nog niet de informatie voor E-208 bevatte.

Daarom een nieuwe afspraak gemaakt waar ik ook niet op kon wachten. Als leenauto een volle 2008 GT meegekregen die ik niet hoefde af te tanken, dat was service!

Vlak voor sluiting de auto weer op kunnen halen en de sporing bleek inderdaad flink af te wijken! Als bijlage het uitlijningsrapport bijgevoegd.
Het valt mij wel op dat dit rapport de 208 vermeld, niet de E-208. Geen idee of daar een verschil in zit.

In de praktijk stuurt de Peugeot nu als verwacht. Op rechte wegen goed rechtuit zonder agressief proberen te centreren wat de auto eerst deed. Veel beter!

Ik merk hetzelfde gedrag op de E-208 van een vriend van mij, dus hij gaat het ook bij Peugeot melden. Benieuwd of deze ook afwijkt.

[Afbeelding]
Uitlijnen is echt een vak apart.

E-208 of 208 maakt zover ik weet niks uit.

Ik ben ook een zeikerd betreft uitlijning.
Ik heb vrijwel de gehele voorvering laten vervangen (bij de jongens van AW klokje rond) en nogmaals laten uitlijnen.
Ik ben er eerlijk gezegd nog steeds niet blij mee.
Er zit een dood punt in en hij trekt met sommige omstandigheden naar links.

Mijn 208 is sowieso een lastig geval. 9 van de 10 pakken de afstelling van een normale 208 GTI.
Ik heb een By Peugeot Sport en die is wezenlijk anders met camber etc.
Dan ga je dus compleet nat als ze afstellen op een gewone GTI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Ik heb vorig jaar de 206SW laten uitlijnen. Rijdt als een tierelier, rag je met 80 over de klaverbladen en met 60 om de rotondes, gewoon met 175/65/14 allseason bandjes. Heel verschil met voorheen toen de fuseekogel op bestuurderskant niet vast zat 8)7.

Banden gaan echter nog steeds als een dolle. Binnen 25.000km de complete binnenkant eraf. Nou heb ik in november de achteras laten vervangen, vorige zat lichte speling in en er was een bout gebroken, na demontage bleek er links en rechts een halve cm hoogteverschil te zijn, dat zal ook ongetwijfeld invloed hebben gehad op de uitlijning voor.
Ben er alleen nog niet over uit of ik 'm weer naar de plaatselijkse bandenboer of naar Lammert vd Meulen breng. Die laatste heeft tot nu toe al mijn auto's behalve deze uitgelijnd en je kreeg ze terug als een kart, maar zonder dat je banden opvreten.
Leuke aan uitlijnen bij Lammert is dat ie de data van de computer compleet negeert. Stelt hem naar eigen inzicht af, maakt dan een proefrit en daarna stelt ie nog wat bij als het hem niet zint. Laatste keer met de 207SW had ie een 206 geselecteerd, de computer kende geen 207 toen :X.

[ Voor 14% gewijzigd door _JGC_ op 22-08-2023 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
_JGC_ schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 23:02:
Ik heb vorig jaar de 206SW laten uitlijnen. Rijdt als een tierelier, rag je met 80 over de klaverbladen en met 60 om de rotondes, gewoon met 175/65/14 allseason bandjes. Heel verschil met voorheen toen de fuseekogel op bestuurderskant niet vast zat 8)7.

Banden gaan echter nog steeds als een dolle. Binnen 25.000km de complete binnenkant eraf. Nou heb ik in november de achteras laten vervangen, vorige zat lichte speling in en er was een bout gebroken, na demontage bleek er links en rechts een halve cm hoogteverschil te zijn, dat zal ook ongetwijfeld invloed hebben gehad op de uitlijning voor.
Ben er alleen nog niet over uit of ik 'm weer naar de plaatselijkse bandenboer of naar Lammert vd Meulen breng. Die laatste heeft tot nu toe al mijn auto's behalve deze uitgelijnd en je kreeg ze terug als een kart, maar zonder dat je banden opvreten.
Leuke aan uitlijnen bij Lammert is dat ie de data van de computer compleet negeert. Stelt hem naar eigen inzicht af, maakt dan een proefrit en daarna stelt ie nog wat bij als het hem niet zint. Laatste keer met de 207SW had ie een 206 geselecteerd, de computer kende geen 207 toen :X.
206 staat dan ook bekend om die belabberde achteras.

208 <2019 (dus geen 208-II) heeft vrijwel niks te stellen aan de achteras qua uitlijnen.
De mijne zit er ook gewoon niet 100% recht onder maar niks aan te doen.

Dikke kans dat het bij 208-II hetzelfde verhaal is.

Wil je echt een loepzuipere uitlijning hebben moet je hier heen: https://www.uitlijnspecialist.nl/

Enne @_JGC_ Ik daag je uit op een klaverbald :+
Ik kan die met de BPS hebben met 90kmh+ en een beetje mazzel rechter achterwieltje tillen :+
LSD op dat hok van mij doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Csotranme Mijn vorige 206SW had enorme camber achter, die had gelukkig hulpveren, die as zelf deed niks meer rechtsachter. Die ging ook als een dolle om het klaverblad. Had er ET27 velgen onder van een Citroen, met standaard ET34 zat er amper nog speling tussen band en wielkast.

80+ lukt me ook nog wel, maar durf niet met deze crappy goodyear banden. Met de vredestein quatrac banden durfde ik wel verder (maar die waren binnen 20K op :X)

En ja, Lammert vd Meulen is de specialist die jij linkt. Duur, maar echt goed. Maakt van elke kruiwagen een kart tenzij de ophanging kapot is.

Voor achterassen van een 206 moet je bij Corne Verweij in Harkema zijn, die doet een modificatie waardoor de plaatjes niet meer loskomen, geeft ook 2 jaar garantie op een revisie as.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je de reclame van de service meldingen uit kan zetten?

Ik rij een Peugeot 3008 uit 2018.

Als ik rij krijg ik ongeveer iedere 10 minuten een reclame melding die mijn gehele infotainmentscherm overneemt waardoor ik mijn navigatie/CarPlay niet meer kan zien. Dit duurt ongeveer 10 seconden. Tijdens die melding freezed het andere scherm met de speedometer ook.

Ik krijg meldingen als “Geniet nu van TomTom live traffic informatie. Klik op ok voor meer informatie.” Of een melding als “Activeer nu je live service abonnement om te profiteren van real-time onderhoudsmeldingen.”

Tijdens een rit van een uur gebeurt dit dus een keer of 6. Heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
xelfer schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:34:
Weet iemand toevallig hoe je de reclame van de service meldingen uit kan zetten?

Ik rij een Peugeot 3008 uit 2018.

Als ik rij krijg ik ongeveer iedere 10 minuten een reclame melding die mijn gehele infotainmentscherm overneemt waardoor ik mijn navigatie/CarPlay niet meer kan zien. Dit duurt ongeveer 10 seconden. Tijdens die melding freezed het andere scherm met de speedometer ook.

Ik krijg meldingen als “Geniet nu van TomTom live traffic informatie. Klik op ok voor meer informatie.” Of een melding als “Activeer nu je live service abonnement om te profiteren van real-time onderhoudsmeldingen.”

Tijdens een rit van een uur gebeurt dit dus een keer of 6. Heel irritant.
Er is een knopje om alle meldingen te bekijken op dat scherm meen ik.
Daar heb ik ze allemaal verwijderd en blijven die meldingen tot nu toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Csotranme schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Er is een knopje om alle meldingen te bekijken op dat scherm meen ik.
Daar heb ik ze allemaal verwijderd en blijven die meldingen tot nu toe weg.
Bedankt voor de tip. Heb dit helaas al geprobeerd zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 20:28
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Naafkap schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:25:
Alle rationele punten wijzen naar de Tesla, maar smaak blijft persoonlijk. In een auto rondrijden die je zelf niet mooi vindt is ook niet leuk.

Het is jammer dat de Peug relatief duur is (of de Tesla relatief goedkoop), want voor sub-40K ipv 45K was het een goede aanbieding geweest. En voor dat geld zit je al in een Model 3 RWD LR, in plaats van de standard range. Dus dan is het niet 412 km vs 510 km, maar 412 vs 634km. En dat is een fors verschil, zeker als je van publieke laadpunten afhankelijk bent. (En natuurlijk 250kW snelladen versus ergens in de 100 range).

Maar rij je korte ritten, geen lange vakantiereizen met de auto, en heb je een eigen laadpunt, dan is zo'n e-308 wel bijzonder (zeker in die mooie groene kleur!).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
Jeroenneman schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Maar rij je korte ritten, geen lange vakantiereizen met de auto, en heb je een eigen laadpunt, dan is zo'n e-308 wel bijzonder (zeker in die mooie groene kleur!).
Dat is het inderdaad. Veel mensen staren zich blind op de actieradius, terwijl die misschien maar 1 a 2 keer per jaar echt belangrijk is. Ik rijd zelf een EV met een 250km WLTP, en kom daar prima mee uit de voeten. ik rijd 35dkm per jaar, dus echt niet alleen het rondje rond de kerk. Woonwerk doe ik dagelijks 130-180km per dag (afhankelijk van de loactie), en dat gaat prima. Familie bezoeken op 150km afstand gaat ook prima. Lange vakantie ritten is een ander ding, maar de slechte snellaadsnelheid is daar hoofdzakelijk debet aan.
Ik heb wel een eigen wallbox, dus dat maakt het wel makkelijker. Als je afhankelijk bent van een openbare laadpaal, dan wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
1. Ja kan blijven zitten en hoeft er ook niet af tijdens het wisselen.
2. Wellicht dat het werkt maar de originele antenne is niet gemaakt/geschikt voor DAB+. Ik zou altijd een losse DAB+ antenne installeren.
3. Lijkt te werken met RD3 dus lijkt me correct.
4. Ze zeggen dat je die nodig hebt i.s.m. de kabel bij vraag 3 dus, ja.
5. Geen idee, zelf destijds nooit gebruikt volgens mij.
6. Ja (tenzij je JBL hebt)
7. Ja, enkel laat hij niet meer zien welke zender je luistert etc.
8. Je moet een extra kabeltje hebben vanuit Peugeot maar weet niet of je die nog kunt krijgen. Je kan ook pinnen in de stekker ompluggen.
De accesoirestand/pinnen zitten op een andere positie voor RD3 dan wat gebruikt wordt bij aftermarket radio's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
@CriticalHit_NL ha! Johan ken ik nog wel van een ver verleden :+

En dat is wat ik bedoelde ja. Dat is het kabeltje dat je nodig hebt.
Die heb je altijd nodig als je er een aftermarket radio in zet. Of in de originele stekker die pinnen omzetten die Johan noemt.

Qua antenne gewoon een splitter ofzo pakken denk ik. DAB+ deel bij je voorruit plaatsen en FM gewoon via bestaande antenne waar je dan ook niet aan hoeft te morrelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 03:17
Weet iemand hoe ik eenvoudig tussen mijn Airco en Carplay kan switchen in mijn 2021 Peugot 208? Echt reten irritant dat ik na mijn Airco aangepast te hebben nu op Menu moet drukken, en vervolgens op Carplay, dat zijn twee handelingen.

Misschien ergens een carplay knopje?

[ Voor 7% gewijzigd door Stronk op 30-08-2023 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-08 15:45
Stronk schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:51:
Weet iemand hoe ik eenvoudig tussen mijn Airco en Carplay kan switchen in mijn 2021 Peugot 208? Echt reten irritant dat ik na mijn Airco aangepast te hebben nu op Menu moet drukken, en vervolgens op Carplay, dat zijn twee handelingen.

Je kunt met 3 vingers tegelijk op het scherm drukken om het snelmenu te openen, hier zie je wel een knop om naar Carplay te schakelen. Mochten er makkelijkere opties zijn hoor ik het zelf ook graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:35

[Afbeelding]
Ik ga binnenkort ook langs om uit te lijnen. Ben al een keer geweest, toen bleek de dealer de apparatuur niet te hebben. Mijne trekt naar rechts (of het schuur staat scheef). Hij rijdt althans naar rechts als het stuur gecentreerd is. Erg storend…

Uitlijnen was helaas niet het enige. Mijn e-208 heeft vanaf het begin last van een tik bij accelereren en sinds kort van een rammel in de A-stijl. Na twee bezoekjes aan de dealer nog geen oplossing. Jammer, heb verder veel plezier van de auto, hoewel je bijgeluiden zonder een ronkende motor iets te snel hoort. :+

Overigens toen ook een leenauto gehad (208 benzine) en die was ook niet goed uitgelijnd. Het viel me daarnaast op dat die zwaarder stuurde dan mijn e-208.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Laatst online: 10:35
GvNL schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 22:55:
[...]

Ik ga binnenkort ook langs om uit te lijnen. Ben al een keer geweest, toen bleek de dealer de apparatuur niet te hebben. Mijne trekt naar rechts (of het schuur staat scheef). Hij rijdt althans naar rechts als het stuur gecentreerd is. Erg storend…

Uitlijnen was helaas niet het enige. Mijn e-208 heeft vanaf het begin last van een tik bij accelereren en sinds kort van een rammel in de A-stijl. Na twee bezoekjes aan de dealer nog geen oplossing. Jammer, heb verder veel plezier van de auto, hoewel je bijgeluiden zonder een ronkende motor iets te snel hoort. :+

Overigens toen ook een leenauto gehad (208 benzine) en die was ook niet goed uitgelijnd. Het viel me daarnaast op dat die zwaarder stuurde dan mijn e-208.
Ik heb wel een krakende tweeter gehad rechtsvoor maar dat is sinds de laatste controle weg. Voor de rest geen rare rammeltjes.

De 2008 die ik te leen kreeg reed niet echt zwaarder, vooral beter en neutraler rechtuit.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
Destynx schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 23:28:
[...]

Ik heb wel een krakende tweeter gehad rechtsvoor maar dat is sinds de laatste controle weg. Voor de rest geen rare rammeltjes.

De 2008 die ik te leen kreeg reed niet echt zwaarder, vooral beter en neutraler rechtuit.
Het rammeltje komt bij mij ook vanuit de tweeters rechtsvoor. Ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen. :)

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:57

[Afbeelding]
E-208 heeft wel degelijke een iets andere afstelling spoorbreedte is ook verschillend aan de voorkant ten opzichte van de achterkant (iets breder om de e aandrijving er tussen te krijgen) en de vering is iets stugger.

Maar goed het gaat om vooruit stabiliteit dus rechte wielen is rechte wielen zal vast wel goed zitten nu.
Ik heb samen met de dealer de E-208 4,5 cm verlaagd en was ook even zoeken hoe die uitgelijnd moest worden en inderdaad gewoon de normale 208 instellingen gepakt. Met het lage zwaartepunt van de E versie reed het echt als een kart. Alleen helaas wel 2 x staan wipwappen op een hele korte en hoge drempel toen was de fun weer over. :+

[ Voor 3% gewijzigd door FNale op 31-08-2023 08:46 ]

• PdeBie
@FNale waarmee heb je de auto verlaagd? Schroefset?

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:54

lohost

iemand had al localhost :-(

Stronk schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:51:

Ik rijd een 5008, dus weet niet welke knoppen je allemaal hebt, maar...
Bij de 5008 kun je de sneltoets voor bellen gebruiken om terug te gaan naar Android Auto/Carplay. Dus als je die knop hebt, probeer die eens.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• Stronk
lohost schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:04:
[...]

Ik rijd een 5008, dus weet niet welke knoppen je allemaal hebt, maar...
Bij de 5008 kun je de sneltoets voor bellen gebruiken om terug te gaan naar Android Auto/Carplay. Dus als je die knop hebt, probeer die eens.
Helaas al geprobeerd :[ toch bedankt
Wat een design flaw en zeer inconsistent ook

[ Voor 18% gewijzigd door Stronk op 31-08-2023 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
Catvlek2 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:15:
[...]

Je kunt met 3 vingers tegelijk op het scherm drukken om het snelmenu te openen, hier zie je wel een knop om naar Carplay te schakelen. Mochten er makkelijkere opties zijn hoor ik het zelf ook graag :P
Oh kijk dat is al stukken sneller, bedankt! Blijft een irritante handeling om steeds met de arm het scherm te moeten bedienen voor simpele acties.
Ik zal morgen de software updaten naar de laatste versie, ik laat je weten of ze inmiddels al een sneltoets hebben geprogrammeerd hiervoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Stronk op 31-08-2023 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:28
Software update gaat dat niet verhelpen (ik heb de versie van juli onlangs geïnstalleerd). 3 vingers op het scherm is nog steeds de snelste optie.

• GvNL
Stronk schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:32:
[...]

Oh kijk dat is al stukken sneller, bedankt! Blijft een irritante handeling om steeds met de arm het scherm te moeten bedienen voor simpele acties.
Ik zal morgen de software updaten naar de laatste versie, ik laat je weten of ze inmiddels al een sneltoets hebben geprogrammeerd hiervoor.
Hoe kan je de software updaten? Worden dan ook de kaarten van de navigatie geüpdatet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
GvNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Hoe kan je de software updaten? Worden dan ook de kaarten van de navigatie geüpdatet?
GvNL schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Je kan hier je VIN nr invullen, dan geeft hij automatisch een download knop voor de installer van software + kaarten, deze schrijft de installer naar een USB stick, die je vervolgens in je auto doet

[ Voor 5% gewijzigd door Stronk op 31-08-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
dkln schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:44:
Software update gaat dat niet verhelpen (ik heb de versie van juli onlangs geïnstalleerd). 3 vingers op het scherm is nog steeds de snelste optie.
Yep, het deed niks. En nu heb ik ook nieuwe reclame pop-ups ter herinnering voor het upgraden van de navigatie, wat ik niet gebruik en geld kost. Gelukkig mag de peugeot volgend jaar weg :F

[ Voor 3% gewijzigd door Stronk op 01-09-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Stronk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:32:
[...]

Yep, het deed niks. En nu heb ik ook nieuwe reclame pop-ups ter herinnering voor het upgraden van de navigatie, wat ik niet gebruik en geld kost. Gelukkig mag de peugeot volgend jaar weg :F
Als de auto uitgerust is met navigatie kosten de update toch geen geld, het enige wat eventueel geld kost is Tomtom Travic, maar dat staat los van de updates, tenminste dat is bij mijn 308SW het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Wellicht een long shot aangezien er niet veel van zijn in NL maar toch ff droppen hier.

De OEM rode matten voor 208 GTI BPS en 30th worden niet meer geleverd door de dealer.

Momenteel heb ik een hele grote groep bij elkaar die graag nog een set willen hebben.
Zowel RHD voor UK als LHD voor ons.

De OEM leverancier is Visscher-Caravelle uit, ja wel, NL!

Ik probeer met ze in contact te komen voor een nieuwe batch/group buy.

Mocht er hier iemand interesse hebben in een OEM matten set voor 208 BPS/30th, stuur me even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
_Dune_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:07:
[...]

Als de auto uitgerust is met navigatie kosten de update toch geen geld, het enige wat eventueel geld kost is Tomtom Travic, maar dat staat los van de updates, tenminste dat is bij mijn 308SW het geval.
Ik had ook nooit TomTom Trafic maar nadat ik vorige maand gewisseld heb naar een NAC Wave 4 HW19 waar de vorige eigenaar dit wel aangeschaft heeft, moet ik zeggen dat het echt wel toegevoegde waarde is.
Het is gewoon flitsmeister in je ingebouwde navigatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
_Dune_ schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:07:
[...]

Excuus, bedoelde dat ik dus steeds pop-ups krijg over het ontbreken van die tomtom travic troep in mijn navigatie |:( lame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Weet iemand of je de 308 EV van het Focal Audio pakket kan voorzien?

----

Met de aankondiging dat de nieuwe Tesla Model 3 geen normale richtingaanwijzer hendel meer gebruikt, maar knopjes op het stuur heb ik de knoop doorgehakt en wordt de opvolger van mijn huidige Tesla geen nieuwe Model 3 meer. Ik vind het gewoon een zeer onveilig idee met alle rotondes en dergelijke hier in Nederland.

Daarmee stijgt de 308 EV weer een plekje op de Wannahave lease-auto lijst en staat daarmee op #1! :)

Ja ja, ik weet het.....
Minder range, minder snel en qua prijs daardoor eigenlijk minder gunstig, maar ja.... de liefde voor Peugeot is strong in this one. O+
Hij is zóóóó mooi!

Dus ik ben nu een beetje aan het neuzen op internet, maar wat ik nog niet helder krijg is of je het Focal audio pakket in de EV kan krijgen. Sterker nog, ik zie het nergens terug op de Peugeot website.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
@PdeBie Volgens de prijslijst is het inderdaad niet mogelijk, maar ik vraag me af of dat wel klopt.

Ik deel jouw gevoel. En de liefde voor het design van de nieuwe 308. Erg fijn om daar jarenlang in te rijden en tegenaan te mogen kijken

[ Voor 46% gewijzigd door Naafkap op 04-09-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
@PdeBie Het lijkt erop dat die er (voor nu) niet op kan...
Ik kan het inderdaad ook nergens terug vinden anders dan de configurator.

Pak je de 308 GT en selecteer je benzine/hybride, dan krijg je de optie voor Focal a 800eur.
Selecteer je een GT en dan als EV, is die optie er niet meer.

Het lijkt mij sterk dat hij er standaard al op zit bij de EV, als dat zo is zouden ze dat wel ergens vermelden lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Focal is niet te krijgen op de huidige EV's van Peugeot. De DC-DC omvormer had niet genoeg capaciteit daarvoor meende ik.

Standaard audiosysteem wat je krijgt is voor de doorsnee consument ruim voldoende, maar komt niet in de buurt van een Peugeot die wel Focal heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag bij de dealer geweest en is inderdaad niet mogelijk op de EV :(

Stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Gisteren heb ik mijn nieuwe Peugeot e2008 GT First Edition mogen ophalen bij de dealer. De eerste indruk is erg fijn. Mooi, comfortabel en prettig rijdend.
Een dingetje wat mij wel opviel, was dat in het digitale instrumentenpaneel geen optie zit om de navigatie te tonen. Als ik het wieltje aan het stuur daarvoor draai, krijg ik alleen de opties:
- Meters
-Minimaal
-Energiestromen
-Rijhulpsystemen
-Persoonlijk 1
-Persoonlijk 2

De optie 'Navigatie' zit er dus niet bij, en kan ook niet toegevoegd worden aan Persoonlijk 1 of 2. Ook niet als de navigatie op het grote scherm actief is. Volgens het instructieboekje zou de optie ook op het nieuwe model 2008 aanwezig moeten zijn.
De dealer kon er ook niets over zeggen, omdat mijn facelift 2008 het eerste exemplaar was die zij binnen kregen, ze hebben nog geen showroom-model.
Voor de goede orde, alle connected services zijn geactiveerd, ook alle navigatie-opties.
Is dit een bug in het nieuwe model? Er was gisteren meteen een kleine OTA update, dus mijn systeem is zover ik weet helemaal up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 10-09 13:58
Ein-de-lijk! Mijn 308 SW Hybrid is geleverd bij de dealer. Na ruim 12 maanden! 8)7 Ik moet nu nog even wachten voordat ik hem kan ophalen al kan dat er nog wel bij.

Maar ik vraag mij echt af wat het probleem is bij Peugeot met die lange levertijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08:31
De nieuwe e-3008 is voorgesteld:

https://www.media.stellan...-elektrische-fastback-suv
https://www.autoweek.nl/a...700-kilometer-elektrisch/

Helaas niets over de prijs, sommige sites schatten hoger dan €45.000 en eerder iets in de 50.000. Dus ik hoop dat ze het de komende weken lossen. De grote schermen zijn leuk, mss iets te afleidend (en anders dan de mini schermpjes van de 308).

[ Voor 13% gewijzigd door algalid op 12-09-2023 14:30 ]

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 22:22
D-Three schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:30:
Ein-de-lijk! Mijn 308 SW Hybrid is geleverd bij de dealer. Na ruim 12 maanden! 8)7 Ik moet nu nog even wachten voordat ik hem kan ophalen al kan dat er nog wel bij.

Maar ik vraag mij echt af wat het probleem is bij Peugeot met die lange levertijd. :(
Valt nog mee, ik kan hopelijk volgende week mijn 508SW hybrid ophalen bij de dealer na 14,5 maand(!)

• Csotranme
algalid schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:22:
De nieuwe e-3008 is voorgesteld:

https://www.media.stellan...-elektrische-fastback-suv
https://www.autoweek.nl/a...700-kilometer-elektrisch/

Helaas niets over de prijs, sommige sites schatten hoger dan €45.000 en eerder iets in de 50.000. Dus ik hoop dat ze het de komende weken lossen. De grote schermen zijn leuk, mss iets te afleidend (en anders dan de mini schermpjes van de 308).
Dat multimedia systeem is wel een compleet nieuw geval.
Tot nu werd altijd een NAC systeem gebruikt.
Waarvan Wave4 HW20 de laatste is.

Wil dat nieuwe systeem wel eens hebben om te kijken wat nu wezenlijk het verschil is..
Retrofit in oudere modellen schijnt om een aantal reden niet mogelijk te zijn in oudere Stellantis modellen helaas.

Nieuwe systeem zou wel een klap sneller en beter moeten werken dan de NAC systemen en eindelijk draadloos CarPlay/AA.

(Ik heb nu een NAC Wave4 HW19 in mijn 2016 208)

[ Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 13-09-2023 20:04 ]

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dit infotainment systeem is al sinds 2021 te verkrijgen op de 308 en later op de nieuwe modellen. (408, 508, 2008, 208 en nu 3008)

De grote verschillen is inderdaad de aanwezigheid van draadloze Android Auto/Apple CarPlay en ook OTA firmware- en kaartupdates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@CriticalHit_NL 337.500km met een 1.4 benzine? Doe je goed!

Hier vorige week net de 400.000km aangetikt met een HDI. Komende week middenpijp vervangen en olie+filter even doen. Brandstoffilter en luchtfilter zijn al gedaan een maandje of 2 terug.

Haal nu overigens 1:22 na plaatsen van nieuw brandstoffilter. De oude was lek en deed met moeite 1:20.

• CriticalHit_NL
Members only:

• _JGC_
Mijn motorsteun is gaar, draad draait mee met vastdraaien en veert dan terug als je de ratel loslaat :X.

Zal komende week even de ECU loshalen en met holle dop en torx bit kijken of die beter vast kan. Merk het nml met schakelen, van 1 naar 2 of andersom wil niet heel lekker soms.

• CriticalHit_NL
Members only:

• Csotranme
CriticalHit_NL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:11:

Vanmorgen even DAB+ getest op een langere rit van bijna 60KM, enkel bij Arnhem was er kortstondig bij de A12 dat dit tijdelijk wegviel, maar dat lijkt er eerder op dat daar (of voor die zender) geen goede dekking is dan dat het aan m'n antenne ligt, voor de rest heeft hij het prima gedaan en heeft zelfs prima ontvangst op plekken waar normaal de FM met RDS wegviel of stoorde. Ook geen last gehad bij spoorwegovergang met bedrading erboven of tussen dichte begroeiing met bomen of viaducten. (tunnels niet op m'n route)
Bij Arnhem op de A12 is het al jaren slecht met DAB+. Met mijn OEM DAB+ loopt hij ook altijd te klooien daar.

• _JGC_
CriticalHit_NL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:11:
Ja dat is inderdaad niet heel prettig dan, hopelijk valt dat op te lossen, of misschien kan er een vervangingsonderdeel nog wel ergens vandaan getoverd worden.
Eerst maar eens goed vastzetten. Qua trillingen geen klachten, dus ik vermoed dat het hydrolager nog steeds goed is. Dat het draadeind meebeweegt is ook niet vreemd, dat is het ontwerp van zo'n lager. Maar blijkbaar kan de motor nog steeds los van het lager zelf schuiven omdat deze niet goed vast zit.

Mocht het lager wel verrot zijn is er ook weinig aan de hand, vanuit de wielkast bij te komen, blok hout onder de motor en vervang je vrij makkelijk. Hydrolagers voor een 206 kosten 1-2 tientjes.

En dat laatste is dus de kracht van een 206: er zijn miljoenen van verkocht, er rijden nog heel veel en na tig jaar is de markt overspoeld met goedkope aftermarket onderdelen.

• CriticalHit_NL
Members only:

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:13
CriticalHit_NL schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:12:
[...]

Even een vervolg gebaseerd op deze post:
CriticalHit_NL in "Het grote Peugeot topic - deel 2"

Heb de radio nu inmiddels geïnstalleerd met enige hulp bij de garage.
Ik heb geen plak-antenne gebruikt en ik heb geen actieve DAB+/FM splitter toegepast.

Om even samen te vatten wat ik heb gekocht:[list][/list]De 9706.86 stroom verloopkabel wel gekocht maar dus niet nodig gehad want de stuurwielbedieningsinterface verzorgt alles al op de juiste manier.

Stappenplan:
  1. Accu eraf.
  2. Fabrieksradio ontkoppelt.
  3. FM ISO naar DIN adapter op de bestaande antenne kabel geplaatst.
  4. Stekkerblok van de nieuwe radio op de nieuwe radio gezet.
  5. Stekkerblok van de stuurwielinterface op het stekkerblok van de radio gekoppeld.
  6. Stuurwieladapter ingeplugd en de Kenwood/JVC leadkabel op de draad van de stuurbediening aangesloten die aan het stekkerblok van de nieuwe radio zit.
  7. Stuurwielinterface stekkerblok op de stekkers van de auto aangesloten.
  8. Passieve DAB+/FM splitter tussen de antennekabel en de DAB+/FM aansluitingen op de radio aangesloten.
  9. Accu erop & radio getest.
  10. Accu eraf.
  11. Anti-diefstal behuizing gemonteerd en kabels erdoorheen gehaald.
  12. Radio erin geklikt.
  13. Accu erop.
En alles werkt, perfect signaal op DAB+ ondanks het gebruik van een passieve DAB+/FM splitter, FM werkt ook prima, onderweg tot dusver geen signaal uitval gehad. CD met .WAV speelt hij prima af ondanks dat ik .WAV niet als formaat zag staan bij de nieuwe radio dus alleen maar beter zo.

Scheelt een hoop onhandige en lelijke inbouw van een matige DAB+ plakantenne en ook de kosten voor een actieve splitter + antennespriet, die ook veel korter zijn dan mijn fabrieksantenne die pakweg 80 centimeter meet... Had je denk ik bij nieuwere auto's waarbij kortere antennes opzitten of sharkfins denk ik niet hoeven te flikken...

Stuurwielinterface doet het ook prima, zit wel een seconde vertraging in maar biept verder niet als je wat indrukt wat sommigen wel doen, het was letterlijk plug & play en nergens omkijken naar.

Radio gaat ook netjes uit als ik het contact uitzet, en ook weer netjes aan als ik het contact erop zet, zoals het hoort. Tevens speelt hij prima af met enkel de accessoires stand ingeschakeld totdat de eco-modus van de auto de stroom eraf mietert, dus ook dat werkt.

Auto display op het dashboard doet gewoon zijn werk, scheelt dat bij deze auto er fysieke knoppen voor de bediening opzitten en deze werken gewoon, display doet wat hij moet doen voor de reguliere auto-functies, maar uiteraard niet meer dat er de radio informatie op getoond wordt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Auto is een uitvoering zonder JBL maar wel 2 tweeters en 4 speakers, deze werken allemaal perfect.

Al met al een pijnloze inbouw geweest zonder geklooi, enkel behoorlijk wat uitzoekwerk en voorbereiding vooraf, wel wat hulp gehad van de garage maar die hadden dergelijke inbouw nog nooit gedaan dus dit was nieuw voor hun. Ze zeiden zelfs als ze het in de toekomst weer moeten doen ze mij bellen. :+ _/-\o_
Ze stonden ervan versteld hoe goed het functioneerde.

Enkel de microfoon niet aangesloten, maar dat heb ik niet nodig, enige wat misschien niet werkt is het automatisch het volume aanpassen aan de hand van de snelheid zoals de originele unit dat wel kon maar dat is eerlijkgezegd niet iets waar ik me aan stoor.

Dus kortom, ben er blij mee, kan ik ook weer SlamFM luisteren. 8) *O*
Verdere foto's zijn hier te vinden: https://imgur.com/a/kFJi3Au
Ziet er goed uit hoor d:)b In de oudere Peugeot modellen kan dit nog gewoon.
In mijn 308 SW uit 2018 begin ik er maar niet aan, en ach, met Apple Carplay is dat ook niet meer nodig ;)

Enige nadeel is nu dat je je boordcomputer niet meer goed kan zetten qua tijd en datum :)
Daar heb je de originele radio dan weer voor nodig.
Pagina: 1 ... 79 ... 89 Laatste