Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05
Peugeot is 8e geworden bij de 2023 editie van Le Mans: https://www.sportingnews..../xxmyy3pfur86xpayaoiosz6w

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 12-06-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Beetje een long shot: zit hier naar een e-208 te kijken en vroeg mij af of hier iemand deze rijdt icm met een Thule Urban Glide 2 kinderwagen in de kofferbak? De vraag is dus, gaat dat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Een vraagje. Rijd er hier iemand het laatste model 308SW?
Zo ja, hoe is de audio (zonder Focal upgrade)?

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 14:52
Stoksbrood schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:01:
Een vraagje. Rijd er hier iemand het laatste model 308SW?
Zo ja, hoe is de audio (zonder Focal upgrade)?
Heb er 1 sinds februari, persoonlijk vind ik de audio prima. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van heb :). Kwam van een Kia waarin ik de audio een stuk minder vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
Sir BVR schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:53:
[...]

Heb er 1 sinds februari, persoonlijk vind ik de audio prima. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van heb :). Kwam van een Kia waarin ik de audio een stuk minder vond.
Top, thx! Audio is voor mij wel echt iets waar ik een auto wel of niet op zou kiezen.
Binnenkort dan toch maar eens bij Peugeot binnen wandelen :) !

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 21:53
renegrunn schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:54:
Beetje een long shot: zit hier naar een e-208 te kijken en vroeg mij af of hier iemand deze rijdt icm met een Thule Urban Glide 2 kinderwagen in de kofferbak? De vraag is dus, gaat dat passen?
Nee, je mag best komen passen bij mij maar als ik je naam goed interpreteer dan woon je niet in de buurt van west-Brabant gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Stoksbrood schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Top, thx! Audio is voor mij wel echt iets waar ik een auto wel of niet op zou kiezen.
Binnenkort dan toch maar eens bij Peugeot binnen wandelen :) !
Dan zou ik toch maar de Focal optie beluisteren, want dat klinkt hemels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:56
Silvin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:06:
[...]

Nee, je mag best komen passen bij mij maar als ik je naam goed interpreteer dan woon je niet in de buurt van west-Brabant gok ik ;)
Klopt :) Toch bedankt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
PdeBie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Dan zou ik toch maar de Focal optie beluisteren, want dat klinkt hemels.
Had ik ook zeker al naar gekeken :) ! Ben alleen bang dat de GT uitvoering buiten schot ligt, gezien dat een vereiste is voor het Focal HiFi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:27
Sircuri schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:20:
[...]

Dat staat ook als symbooltje boven de USB-C aansluiting... enkel een stroom poort. Geen data poort. |:(
Echt... wie dat bedacht heeft.... het jaar 2023
Dit heeft te maken met keuzes van Apple.

"Vroegah" zat er in de 1st gen 208 ook 2x USB-A. Toen was er nog geen AA en CarPlay.
Als je dan een nieuwere NAC unit monteerde waar dat wel op zat, deed AA het wel en CarPlay niet.

De reden: Er zat een soort USB hubje achter die 2 poorten. AA kon daar wel mee overweg maar CarPlay snapte dat niet (en nog steeds niet). Die moest je er dus tussenuit halen, de 2de onbruikbaar maken of weer aan 12v knutselen.

208 facelift (2015-2019) zat er dan ook maar één USB-A poort in.

208-II Hebben ze gekozen om een losse USB-C te plaatsen die dus niet verbonden is met je radio. Simpel omdat Apple dat dus niet snapt met 2 aansluitingen....

Edit: ook zelf nog even een klusje laten uitvoeren aan de 208 BPS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xqN4mVvJzj2Rs5-mVbFwMcQfVA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bRtZmoY6XtRyuuYLDEsDNhLT.png?f=fotoalbum_large

Het bekende THP kwaaltje waarbij optrekken niet meer lineair ging dus vervuilde inlaat kleppen.
Waren inderdaad aardig aangekoekt bij mij zoals je ziet :+ . Trekt nu weer als een jekko!

[ Voor 23% gewijzigd door Csotranme op 13-06-2023 12:36 ]

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32
Csotranme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:32:
De reden: Er zat een soort USB hubje achter die 2 poorten. AA kon daar wel mee overweg maar CarPlay snapte dat niet (en nog steeds niet). Die moest je er dus tussenuit halen, de 2de onbruikbaar maken of weer aan 12v knutselen.
Aha. In mijn vorige auto had ik een after market autoradio met wee USB-A aansluitingen zodat ik een usb-stick vol muziek kon aansluiten en daarnaast nog AA/CarPlay had. Maar nu snap ik waarom die apparaten zo zeldzaam zijn:er zijn daadwerkelijk aparte controllers nodig als CarPlay met een intern hubje niet gaat werken.

Voor de e208 heb ik het nu omgedraaid: ik wil graag wederom die grote usb-stick vol met muziek altijd aangesloten laten. En daarnaast ook AA kunnen gebruiken. Dus heb ik een heel klein hubje in die usb-A poort geplugd. Werkt uitstekend. Want Android en geen CarPlay.

Oké, er is één nadeel: de telefoon krijgt weinig stroom. Hij loopt niet leeg tijdens gebruik van AA, maar laadt ook niet heel veel procenten bij. Logisch, want zo'n poortje van een passief hubje levert niet veel power...

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 13-06-2023 12:50 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
dreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Aha. In mijn vorige auto had ik een after market autoradio met wee USB-A aansluitingen zodat ik een usb-stick vol muziek kon aansluiten en daarnaast nog AA/CarPlay had. Maar nu snap ik waarom die apparaten zo zeldzaam zijn:er zijn daadwerkelijk aparte controllers nodig als CarPlay met een intern hubje niet gaat werken.

Voor de e208 heb ik het nu omgedraaid: ik wil graag wederom die grote usb-stick vol met muziek altijd aangesloten laten. En daarnaast ook AA kunnen gebruiken. Dus heb ik een heel klein hubje in die usb-A poort geplugd. Werkt uitstekend. Want Android en geen CarPlay.

Oké, er is één nadeel: de telefoon krijgt weinig stroom. Hij loopt niet leeg tijdens gebruik van AA, maar laadt ook niet heel veel procenten bij. Logisch, want zo'n poortje van een passief hubje levert niet veel power...
precies ;) !

En mijn ervaring is dat vrijwel geen enkele auto genoeg power levert op zijn USB poorten om een modern Android toestel fatsoenlijk op te laden en laat staan ook nog eens AA te gebruiken.

Dan is de sigarettenplug nog het enige goeie om mee te laden maar dan werkt AA weer niet want niet draadloos...

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 20:32
Csotranme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:54:
En mijn ervaring is dat vrijwel geen enkele auto genoeg power levert op zijn USB poorten om een modern Android toestel fatsoenlijk op te laden en laat staan ook nog eens AA te gebruiken.
Of, omgedraaid: mijn vorige radio leverde wel genoeg power, dus ging de telefoon lekker snel opladen én ging AA aan het werk. Met als gevolg: op langere ritten een oververhitte telefoon.

Dat probleem heb ik nu niet meer... ;)

(zoals iemand al eens zei: 'elk nadeel heb se voordeel')

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
dreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Of, omgedraaid: mijn vorige radio leverde wel genoeg power, dus ging de telefoon lekker snel opladen én ging AA aan het werk. Met als gevolg: op langere ritten een oververhitte telefoon.

haha die heb ik zelf nog niet meegemaakt 8)7

Wel in mn Toyota waar een draadloze lader in zit. Als hij daar op ligt en met draadloos AA aan wordt hij zo heet dat hij alles afsluit en dus ook AA eruit gooit. Heb je dus ook geen drol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-09 06:41
Zo, even van me af zeuren (en stiekem benieuwd of hier meer gevallen van zijn, want op de Engelse 20(0)8 FB groep ben ik al de 4e in de korte tijd)...

Na iets meer dan 2,5 jaar en 100.000 probleemloze kilometers heeft vorige week de airco van m'n e208 het begeven. Zojuist de boel laten bekijken door de dealer, en had het over een min of meer bekend probleem dat er wel voeding/spanning de unit in kwam, maar niet (voldoende) uit. Daar moet dus een nieuwe compressor in, maar die staan op backorder. Kan een tijdje duren, en komt uiteraard als geroepen met de vakantie in het verschiet... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:47
dreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Dat probleem had ik dus via carplay usb-a aansluiting op vakantie. Oplossing: telefoonhouder die los in de auto lag opgehangen voor een ventilatierooster en de airco aan. Telefoon bleef lekker koud!

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Csotranme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:32:
[...]

Dit heeft te maken met keuzes van Apple.
Wat heeft dit met Apple te maken? Het gaat over de USB-C aansluiting in mijn auto. Ik heb het niet over een iPhone of een Android telefoon.

Of wellicht begrijp ik totaal niet wat je bedoelt 8)

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Sircuri schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Wat heeft dit met Apple te maken? Het gaat over de USB-C aansluiting in mijn auto. Ik heb het niet over een iPhone of een Android telefoon.

Of wellicht begrijp ik totaal niet wat je bedoelt 8)
Nou de reden dat die USB-C geen data doet/niet aan je radio hangt (en dus alleen stroom) komt door Apple ;)
Als ze alle 2 de poorten aansluiten dan werkt CarPlay dus niet meer.

Snap je hem nu wel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
D_V schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Vanmorgen naar de garage geweest voor de update, ze keken er al een beetje tegenop want ze hadden nog een e208 ge-update afgelopen zaterdag en die was in de slaapstand gesprongen. Afijn, na een uur in de wachtruimte kwam de mededeling dat er vanalles mis was gegaan en ik zolang een vervangende auto meekreeg.

:w
Ben benieuwd.. Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 28e voor de update. Had jij toevallig meer informatie gekregen over wat er verbeterd/veranderd is met die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:45

D_V

omgwtfbbq schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Ben benieuwd.. Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 28e voor de update. Had jij toevallig meer informatie gekregen over wat er verbeterd/veranderd is met die update?
Nee, geen idee (buiten dat het iets met eventuele uitval van het accupakket was), heb er verder ook niet naar gevraagd, was al blij de auto terug te hebben na anderhalve week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Csotranme schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:16:
[...]

Nou de reden dat die USB-C geen data doet/niet aan je radio hangt (en dus alleen stroom) komt door Apple ;)
Als ze alle 2 de poorten aansluiten dan werkt CarPlay dus niet meer.

Snap je hem nu wel? :P
Ah, check. Dus de technische verbinding in de auto tussen de USB poorten en een Apple Carplay compatible device is de beperkende factor.... helder. _/-\o_

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Al vanaf 2011 heb ik Michelin Pilot Sport 3 banden onder mijn 206 RC (205/40/17) liggen.
Ik heb dus 2 nieuwe voorbanden nodig en ik zie dat deze banden niet meer te krijgen zijn.

Ik was uitermate tevreden over deze banden met name grip in de regen. Ik heb ooit eens een bokkiewokkie merk gehad (Wanli nog watte) en die banden die schoven heen en weer als de ziekte. Ik heb verder niet echt superveel verstand van banden (zal ook wel van de auto afhangen), en ik kom niet verder dan wat reviews lezen. Ik zie dat de Pilot Sport 5 te krijgen is, maar ik kan niet opmaken of dit een verbeterde versie van de 3 is of dat deze weer anders is.
Ik moet banden hebben met veel grip, en vooral in de regen. Leuk als het label C heeft voor brandstofverbruik, maar het zwaartepunt ligt echt bij de grip. Goeie sloffen is belangrijk. Heeft iemand toevallig ervaring met deze banden onder een 206 GTI/RC?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:58
Ik heb goede ervaring met Michelin Pilot Sport 4 onder mijn 308. Plakken aan het wegdek. Topbanden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Naafkap schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:28:
Ik heb goede ervaring met Michelin Pilot Sport 4 onder mijn 308. Plakken aan het wegdek. Topbanden!
Volgens mij zijn die ook door de 5 vervangen, maar ik zal eens gaan vragen bij de garage.
Ik zag deze review nog: https://www.tyrereviews.c...Performance-Tyre-Test.htm
Michelin PS 5 op de 2e plek. Niet slecht.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:26:
Al vanaf 2011 heb ik Michelin Pilot Sport 3 banden onder mijn 206 RC (205/40/17) liggen.
Ik heb dus 2 nieuwe voorbanden nodig en ik zie dat deze banden niet meer te krijgen zijn.

Ik was uitermate tevreden over deze banden met name grip in de regen. Ik heb ooit eens een bokkiewokkie merk gehad (Wanli nog watte) en die banden die schoven heen en weer als de ziekte. Ik heb verder niet echt superveel verstand van banden (zal ook wel van de auto afhangen), en ik kom niet verder dan wat reviews lezen. Ik zie dat de Pilot Sport 5 te krijgen is, maar ik kan niet opmaken of dit een verbeterde versie van de 3 is of dat deze weer anders is.
Ik moet banden hebben met veel grip, en vooral in de regen. Leuk als het label C heeft voor brandstofverbruik, maar het zwaartepunt ligt echt bij de grip. Goeie sloffen is belangrijk. Heeft iemand toevallig ervaring met deze banden onder een 206 GTI/RC?
Ik rij ook met PS4 rond onder mn 208 GTI BPS.
Er is inderdaad ook al PS5 maar die is sinds kort pas te krijgen in 205/40/18 zie ik.

Al met al zeer tevreden met de PS4's en relatief betaalbaar.

Edit: Destijds onder mn 206 reed ik met Pirelli P-Zero Nero. Bevielen ook goed maar sleten echt als een achterlijke.

[ Voor 4% gewijzigd door Csotranme op 16-06-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat me vooral opvalt is dat de buitenrand van de banden erg snel slijt (ga ik te snel door bochten ofzo?). Bij de PS4 scheen dat nogal een ding te zijn, terwijl het verder echt een uitstekend goeie band is....Ik ga eens kijken naar de PS4 of PS5. Effe de garage bellen om te kijken welke ze kunnen leveren.
Ik vind de banden wel echt duur, terwijl in de tyrereview testen de Continental minstens zo goed is (#1) en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb veel op continental gereden en dat beviel altijd goed (Wel maar met een 1.6 16v 206 en 207) en niet echt super sportief. Ik reed vooral laag en traag (zie avatar voor hoe laag ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:15:
Wat me vooral opvalt is dat de buitenrand van de banden erg snel slijt (ga ik te snel door bochten ofzo?). Bij de PS4 scheen dat nogal een ding te zijn, terwijl het verder echt een uitstekend goeie band is....Ik ga eens kijken naar de PS4 of PS5. Effe de garage bellen om te kijken welke ze kunnen leveren.
Ik vind de banden wel echt duur, terwijl in de tyrereview testen de Continental minstens zo goed is (#1) en een stuk goedkoper.
Dat durf ik niet te zeggen en die ervaring heb ik ook niet op de 208. En hard door de bochten ga ik ook zeker geregeld.
Ik heb dan wel aardig wat negatief camber op de voorkant dus ik vreet de banden sowieso al aan de binnenkant op maar zo is de auto nu eenmaal ontworpen.

Als je PS4/5 pakt blijf wel weg van de S versies he, die zijn (in mijn ogen) niet echt geschikt voor normaal dagelijks gebruik en slijten een stuk harder.
Leuker voor op circuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PollieRacing
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:17
Ik heb onder mijn 308 SW de PS5 liggen. En kan je vertellen dat die heel veel grip hebben in zowel droog als nat. Als ze op zijn komen er zo weer nieuwe onder te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
aikink schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:56:
Zo, even van me af zeuren (en stiekem benieuwd of hier meer gevallen van zijn, want op de Engelse 20(0)8 FB groep ben ik al de 4e in de korte tijd)...

Na iets meer dan 2,5 jaar en 100.000 probleemloze kilometers heeft vorige week de airco van m'n e208 het begeven. Zojuist de boel laten bekijken door de dealer, en had het over een min of meer bekend probleem dat er wel voeding/spanning de unit in kwam, maar niet (voldoende) uit. Daar moet dus een nieuwe compressor in, maar die staan op backorder. Kan een tijdje duren, en komt uiteraard als geroepen met de vakantie in het verschiet... :/
Hier geen e208, maar zijn Opel broeder. 2 jaar en 9 maanden en compressor defect. @Headozz heeft hetzelfde met zijn Corsa. Heb je hem prive gekocht? Geeft de dealer coulance? Of heb je nog garantie.

Extra opvallend is de recall voor beide autos voor software van diezelfde airco compressor. Ik ga nog even met de dealer babbelen, maar het wordt inmiddels onacceptabel na de defecte boordlader, mislukte software update en defecte versnellingspook.

[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 18-06-2023 13:57 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 07:28
Ik had twee problemen die na de karige 2 jaar fabrieksgarantie zijn gefixed (knoppen voor raambedieniging die defect waren en een rammelende stabalisator stang). Deze zijn onder coulance gerepareerd. Peugeot betaalde 75% van de rekening. Mogelijk kan je daar aanspraak op maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@dkln Ik vind persoonlijk dat die coulance wel wat hoger mag gezien het blijkbaar weer een veelvoorkomend probleem is. Prijs van de compressor is 1300 incl btw en dan moet hij er nog in. Dus dan kost het weer makkelijk 500 euro, dat is voor mij niet acceptabel. Auto heeft inmiddels al aantal keer langdurig bij de dealer gedtaan. Ik wacht af wat Opel doet, maar anders wordt het mi een beroep doen op non conformiteit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
@Ophidian eens. Ik vind het ook echt een slecht verhaal. Als je een rechtsbijstandverzekerning hebt, loont het om daar even te informeren. Je mag verwachten dat een compressor van een auto van deze leeftijd wel langer mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@dkln En er is nu ook een recall voor software van die compressor. Dus eens even uithoren wat dat is, kan mij dan niet aan de indruk onttrekken dat ons defect daarmee te maken heeft. Recall code voor de e208 is mf9, voor de Corsa KGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
Ophidian schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Hier geen e208, maar zijn Opel broeder. 2 jaar en 9 maanden en compressor defect. @Headozz heeft hetzelfde met zijn Corsa. Heb je hem prive gekocht? Geeft de dealer coulance? Of heb je nog garantie.

Extra opvallend is de recall voor beide autos voor software van diezelfde airco compressor. Ik ga nog even met de dealer babbelen, maar het wordt inmiddels onacceptabel na de defecte boordlader, mislukte software update en defecte versnellingspook.
In mijn geval is het bedrijfslease. Een maand terug heeft de auto z'n 100k km onderhoud gehad, en toen hebben ze ook een terugroepactie uitgevoerd. Kan goed zijn dat het de MF9 is geweest, dat kan ik niet terugvinden in het onderhoudsoverzicht. Enige wat er staat is 'de Peugeot onderhoudsbeurt'.

Wat me nu wel tegen de borst stoot: vorige week dus de auto een uurtje naar de dealer gebracht om de oorzaak te vinden, nu staat er in het log:
code:
1
2
3
- de aircopomp
- airco vullen (R1234Y)
- de motormanagementcomputer

Met daarachter een bedrag die de som van de vijf voorgaande onderhoudsbeurten ruim overschrijdt. Betaald krijgen voor werkzaamheden vind ik helemaal geen probleem, maar dit lijkt op een leuke voorfinanciering van de dealer terwijl het onderdeel een backorder is, en het maar afwachten is wanneer de airco weer werkt zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:40:
[...]

Volgens mij zijn die ook door de 5 vervangen, maar ik zal eens gaan vragen bij de garage.
Ik zag deze review nog: https://www.tyrereviews.c...Performance-Tyre-Test.htm
Michelin PS 5 op de 2e plek. Niet slecht.
Als je naar de performance in de regen (waar jij veel waarde hecht) kijkt lijken de Bridgestone Potenza Sport, Goodyear Eagle F1 Asymmetric en Continental Premium Contact daarin goed te presteren (beter dan de PS 5). Waarbij de Potenza Sport het snelste rondje aflegde op de natte baan. Ik zou tussen die kijken of ze beschikbaar zijn in jouw maat (is altijd maar de vraag bij performance banden).

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

aikink schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:05:
[...]

In mijn geval is het bedrijfslease. Een maand terug heeft de auto z'n 100k km onderhoud gehad, en toen hebben ze ook een terugroepactie uitgevoerd. Kan goed zijn dat het de MF9 is geweest, dat kan ik niet terugvinden in het onderhoudsoverzicht. Enige wat er staat is 'de Peugeot onderhoudsbeurt'.

Wat me nu wel tegen de borst stoot: vorige week dus de auto een uurtje naar de dealer gebracht om de oorzaak te vinden, nu staat er in het log:
code:
1
2
3
- de aircopomp
- airco vullen (R1234Y)
- de motormanagementcomputer

Met daarachter een bedrag die de som van de vijf voorgaande onderhoudsbeurten ruim overschrijdt. Betaald krijgen voor werkzaamheden vind ik helemaal geen probleem, maar dit lijkt op een leuke voorfinanciering van de dealer terwijl het onderdeel een backorder is, en het maar afwachten is wanneer de airco weer werkt zoals het hoort.
Is standaard procedure volgens mij.
Als er toestemming is van de lease om iets te vervangen dan wordt er gewoon gelijk gefactureerd ook al staan er delen backorder.
En als het een garantie cq terugroepactie is dan betaald de fabrikant/importeur aan de dealer en gaat dat min of meer op dezelfde manier.

Vandaag trouwens het cabriodak van moeders 206CC gefixed. Had tijdje terug al een uitleeskit besteld via Ebay en na uitlezen een foutmelding van de schakelaar van het kofferbakslot gevonden.
Twee boutjes losgehaald, slot eruit, contactpinnetje stukje terug gebogen, slotje teruggezet en hij werkt weer. :7
Inmiddels staat ie op marktplaats te koop btw. Waarbij ik al kan melden dat ie op de foto's er mooier uitziet dan in werkelijkheid, maar ja hij is al 20 jaar oud dus wat wil je. ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqsSeMMaSwyPr7g57O2jk7HC3V0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2S9F4mkhcQix2UkWtSIf68ne.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Csotranme schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:10:
[...]

Let op dat er verschillen zitten in de benaming "THP".
Je hebt de eerste originele generatie THP (euro 5) en die vind je bij Peugeot in modellen t/m +-2014.
Daarna is de e-THP (euro 6) generatie gekomen met wat verbeteringen zoals de kettingspanners en HPFP en zit er S&S op.

Als laatste heb je de PureTech motoren wat weer een doorontwikkeling is maar in feite ook nog een THP.
Als men spreekt over THP gaat het dus vaak over de eerste 2 generaties. Anders spreken we over PureTech.

PureTech is de generatie die bekend staat om zijn problemen met de natte riem die door de olie loopt.
Die valt daardoor uit elkaar en verstopt het filter->geen olie circulatie->boem stop ho!

Zover ik weet zijn er inmiddels al diverse revisies en aanpassingen geweest om het probleem op te lossen. Zolang hij dealer onderhouden is en altijd netjes op tijd zijn onderhoud gehad heeft is er niks aan de hand over het algemeen.
Even een vraagje over die 1.2 puretech motor want ik ben ook aan het oriënteren naar eventueel een 308sw.
(Maar een 206 en 207sw vind ik ook leuke autos.)
Heb je het dan over de distributieriem ? Of is dit een andere aandrijfriem?
Heeft deze motor geen distributieketting?

Hoe controleren ze die verstopping dan en kan je dat ook zelf controleren ?
Als men elke beurt doorvoor het halve motorblok moeten openschroeven kost dit alsnog behoorlijk wat geld.
Of is het net zoals bij deze Citroen dat de slijtagestukjes van het rubber zich verzamelen voor het oliefilter?
YouTube: Poröse Öl-Zahnriemen sorgen für irre Schäden! 😡 | E-FUELS-Besuch aus...
Dan zou je in principe elk halfjaar uit voorzorg je oliefilter kunnen (laten) vervangen om problemen te voorkomen?
Crap ik zie dat dit meer lijkt op een oil pickup vanuit het carter. Dus dan zou elke keer de hele carterpan eronder weg moeten en dat wordt wel elke keer een duur grapje..

Prijstechnisch valt de 308SW 1e generatie nog een stuk beter maar ik begrijp dat die 1.6 THP motoren al helemaal een drama zijn.
Zijn de 1.4 en 1.6 VTI beter?
Maw welke motor is het best/meest betrouwbaar voor de 1e generatie 308sw ? (benzine)

[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-06-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
@kaasaanfiets De 308 is er maar met 1 betrouwbare motor: de 1.6 HDI diesel 8-klepper, niet de 16-klepper.

De VTI staat ook bekend om olieverbruik en kettingrek, maar heeft niet de inwendige vervuiling van de THP en ook niet de falende hogedruk brandstofpomp. Met zo'n VTI zou je met het nodige olie bijvullen en fatsoenlijk periodiek onderhoud de 3 ton moeten kunnne halen. Ik had een 207SW 1.6VTI op LPG die het 287.000 heeft uitgehouden, daarna had cilinder 1 geen compressie meer. Blok zoop een liter olie op 3000km ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Vorige week contact gehad betreft de levering van mijn (lease) e208 GT 400, besteld in januari. Had het bericht hier gelezen dat de 400 niet in productie genomen wordt en de dealer bevestigde dit. Dealer vertelde ook dat de facelift dit najaar wordt aangekondigd en dat mijn order dan daarin meegenomen wordt. Levering ergens tussen januari en maart.

Ik ben benieuwd of dit ook echt zo gaat uitkomen voor hetzelfde maandbedrag waarvoor ik in januari had getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45
Robertos147 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:25:
Vorige week contact gehad betreft de levering van mijn (lease) e208 GT 400, besteld in januari. Had het bericht hier gelezen dat de 400 niet in productie genomen wordt en de dealer bevestigde dit. Dealer vertelde ook dat de facelift dit najaar wordt aangekondigd en dat mijn order dan daarin meegenomen wordt. Levering ergens tussen januari en maart.

Ik ben benieuwd of dit ook echt zo gaat uitkomen voor hetzelfde maandbedrag waarvoor ik in januari had getekend.
Ik had vorige maand via de dealer/Peugeot een offerte voor een e2008 GT aangevraagd, maar toen ik vernam dat heel snel de facelift bestelbaar zou komen, de offerte geannuleerd. Vorige week de facelift e2008 First Edition besteld (een GT uitvoering met een paar extra's), voor op de cent na hetzelfde leasebedrag. Ik help je hopen dat dat bij de e208 facelift hetzelfde zal gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 00:26

Dreanor

Joene

Robertos147 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:25:

Ik kan bevestigen dat mij hetzelfde verteld is 5 weken geleden door de dealer (zie mijn reactie op pagina 306 van dit topic). Wel onder bepaalde voorwaarden trouwens, dat je een GT400 besteld moet zijn in januari 2023 om prijsgarantie te hebben en geen prijsverhoging van de facelift te krijgen.

Helaas heb ik nog niet op papier deze bevestiging gekregen (waar ik wel om gevraagd heb, moet ik nog eens achteraan gaan nu ik dit type hehe).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
kaasaanfiets schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:04:
[...]

Even een vraagje over die 1.2 puretech motor want ik ben ook aan het oriënteren naar eventueel een 308sw.
(Maar een 206 en 207sw vind ik ook leuke autos.)
Heb je het dan over de distributieriem ? Of is dit een andere aandrijfriem?
Heeft deze motor geen distributieketting?

Hoe controleren ze die verstopping dan en kan je dat ook zelf controleren ?
Als men elke beurt doorvoor het halve motorblok moeten openschroeven kost dit alsnog behoorlijk wat geld.
Of is het net zoals bij deze Citroen dat de slijtagestukjes van het rubber zich verzamelen voor het oliefilter?
YouTube: Poröse Öl-Zahnriemen sorgen für irre Schäden! 😡 | E-FUELS-Besuch aus...
Dan zou je in principe elk halfjaar uit voorzorg je oliefilter kunnen (laten) vervangen om problemen te voorkomen?
Crap ik zie dat dit meer lijkt op een oil pickup vanuit het carter. Dus dan zou elke keer de hele carterpan eronder weg moeten en dat wordt wel elke keer een duur grapje..

Prijstechnisch valt de 308SW 1e generatie nog een stuk beter maar ik begrijp dat die 1.6 THP motoren al helemaal een drama zijn.
Zijn de 1.4 en 1.6 VTI beter?
Maw welke motor is het best/meest betrouwbaar voor de 1e generatie 308sw ? (benzine)
Er is bij PureTech een soort dopje meen ik boven de distributie die je eraf kan draaien.
Daarmee kan je op je distributieriem kijken (geen ketting inderdaad). Hiermee kan je zien of hij uit elkaar valt/nog in goede conditie is.

Het gaat inderdaad om de olie pickup zeef in je carter. Daar verzamelen zich de stukjes rubber van je distributie dan en verstopt die pickup = geen olie circulatie meer = boem. stop. hoo.

1ste generatie THP (zoals op de 207 en 308 1st gen) staan bekend als probleem blokken ja met voornamelijk een fout in de kettingspanner en de HPFP (hoge druk brandstof pomp).
Ik zeg wel altijd: die problemen zijn al jaaaaren bekend dus als je een auto koopt waar die 2 problemen nog niet opgelost zijn, koop je een slecht onderhouden auto. Moet na zoveel jaar gewoon allang gedaan zijn.
Indien je die 2 punten aanpakt is er vrij weinig verschil met de e-THP (euro6/opvolger).
Vervuiling van de inlaat kleppen ga je altijd houden en overigens niet alleen bij THP. Pak bijvoorbeeld eens een VAG TFSI blokje....

Voor de overige blokken bij de 1st gen 308SW is de 1.6 HDI 8-klepper de meest betrouwbare inderdaad maar niemand koopt nu nog een diesel in NL natuurlijk.
VTI heeft ook zo zijn nukken en staan ook zeer zeker niet bekend als snelle/vlotte torretjes.
Ze zitten ook in de 1st gen 208 en dan lachen ze je bijna uit als je met een VTI rijdt :+ .

207SW zit een beetje met hetzelfde gamma aan motoren.

206SW beginnen wel oude stokbroden te worden. Inmiddels 15-20jaar oud. De 206 heeft daarentegen wel nog de oude TU motoren en die zijn echt bombproof!
1.4/1.6/2.0 allemaal prima betrouwbare motoren. De 1.6 en de 2.0 zie je heel veel en de 2.0 zat o.a. in de 206 GTI/RC.
TU motoren zijn altijd turbo loze atmosferische blokken dus makkelijk en goedkoop sleutelen en geen ingewikkelde en dure onderdelen. rechttoe rechtaan dingen.
Ik meen dat vroege TU blokken zelfs al in de Citroën AX en P205 zaten dus techniek van eind jaren '80 in de basis.

Ga je toch voor een recentere auto dus 308 met THP bijv, Kijk gewoon goed naar de onderhoudshistorie.
Vervuilde inlaatkleppen merk je gelijk met proefrijden. Rijdt dan wat stroperig en met volgas voelt het alsof hij stottert/inhoudt.
Ik zou persoonlijk weg blijven van de PureTech al geldt daar ook hetzelfde: prima mits goed onderhouden.
Liever zou ik dan gewoon een THP pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-08 07:20
Hoi, sinds vrijdag rij ik in een 308 sw 2022 versie. Weet iemand wat de maximale grote mag zijn van een USB-C stick om muziek te kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Gisteren mijn auto weer opgehaald na onderhoudsbeurt en update van motor management (naar aanleiding van terugroepactie). Na een 150 km gereden te hebben: De GOM lijkt zich echt anders te gedragen dan voorheen (stuk realistischer). Is dat iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Afca_020 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:01:
Hoi, sinds vrijdag rij ik in een 308 sw 2022 versie. Weet iemand wat de maximale grote mag zijn van een USB-C stick om muziek te kunnen afspelen?
In de 208 kan het niet via de usb-c poort.
(Dus check ff dubbel of het wel kan in de 308)

[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 25-06-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
hjs schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:08:
[...]

In de 208 kan het niet via de usb-c poort.
(Dus check ff dubbel of het wel kan in de 308)
Dat is een hele goede, dank.

Het zou wel jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afca_020
Ter info:

Ik heb een SAMSUNG TYPE-C 128GB 400MB/S USB 3.1 gekocht en deze werkt in een 308 sw 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
D_V schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 03:04:
[...]

Nee, geen idee (buiten dat het iets met eventuele uitval van het accupakket was), heb er verder ook niet naar gevraagd, was al blij de auto terug te hebben na anderhalve week.
Ik zit op dit moment bij de dealer. Heb even gevraagd aan de werkplaats wat deze update precies doet, en de beste samenvatting die ik kreeg was: Er is een probleem dat mocht de compressor van de airco uitvallen, dat de elektromotoren om te rijden dan ook stoppen met werken. Deze update verhelpt die afhankelijkheid zodat je niet zonder rijmogelijkheden komt te staan als je airco er mee kapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikink
Zoiets is nu ook gaande bij de andere Stellantis-merken. In de UK worden brieven rondgestuurd, de JTF recall van Citroën staat blijkbaar gelijk aan de MF9 van Peugeot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srQieZm_sDycr1e5ge95p7-Wv9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cW9Lv8anhlCgSMJYjrVkoAKM.jpg?f=user_large

Bron

Ik blijf het overigens opmerkelijk vinden dat een maand na het preventieve onderhoud bij mijn 208 precies dat onderdeel eruit knalt wat de recall zou moeten voorkomen, en ik ben niet de enige...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unskulledman
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-08 20:52
Hehe eindelijk na anderhalf jaar wachten wordt volgende week mij Peugeot e208 geleverd.

Begin dit jaar nog omgezet naar de 400km versie, maar omdat het allemaal weer uitgesteld werd toch maar gekozen voor een voorraadmodel. Had geluk dat iemand anders een e208 GT niet meer wilde. Wel een andere kleur en wat andere opties

Ik weet niet of ik hierna nog is een Peugeot zou nemen….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

unskulledman schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:50:
Hehe eindelijk na anderhalf jaar wachten wordt volgende week mij Peugeot e208 geleverd.

Begin dit jaar nog omgezet naar de 400km versie, maar omdat het allemaal weer uitgesteld werd toch maar gekozen voor een voorraadmodel. Had geluk dat iemand anders een e208 GT niet meer wilde. Wel een andere kleur en wat andere opties

Ik weet niet of ik hierna nog is een Peugeot zou nemen….
Kleine troost Peugeot is niet het enige merk met deze problemen. Ik blijf mij er alleen over verbazen dat auto fabrikanten hiermee web blijven komen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 28-06-2023 20:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51
Ik heb een 308SW Allure mogen bestellen als leaseauto. Levertijd zoals de dealer/leasemaatschappij aangeeft is nu begin 2024. Langere levertijd dan ik had gehoopt, maar je kunt toch niet meer doen dan wachten.
Ben i.i.g. wel hyped!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:21
Dutchy007 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:25:
Ik heb een 308SW Allure mogen bestellen als leaseauto. Levertijd zoals de dealer/leasemaatschappij aangeeft is nu begin 2024. Langere levertijd dan ik had gehoopt, maar je kunt toch niet meer doen dan wachten.
Ben i.i.g. wel hyped!
Nice! Had je geen mogelijkheid tot een voorraad auto van de maatschappij? Zo had ik die van mij binnen een week voor de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51
Robin40 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Nice! Had je geen mogelijkheid tot een voorraad auto van de maatschappij? Zo had ik die van mij binnen een week voor de deur staan.
Om eerlijk te zijn heb ik die optie niet eens gekregen. Ik geef aan wat ik wil, en onze fleetsupport afdeling gaat voor mij shoppen wat het beste/goedkoopste/snelste leverbaar is.
Vermoedelijk dus niet. Hoe dan ook rijd ik nu nog een prima auto om wat maandjes nog te overbruggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Robin40 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Dat is helaas niet overal een mogelijkheid.

Zo heb ik meerdere malen een voorraadmodel aangegeven voor mijn e-208 en dan krijg ik te horen dat ze daar niet aan kunnen komen of dat ze dat niet gaan doen omdat ze niet weten wat de geschiedenis van die auto is. I know, raar excuus maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G15s_z9u3D0opyuWQKmNRUUZ-ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jl77TMoaPNeCzrcCz5NcHMBY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 16:39

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Heb in januari mijn nieuwe leaseauto besteld (Peugeot 308SW) en die zou rond deze tijd geleverd gaan worden... :)

Werd ik gister gebeld door de dealer...

Dealer: Ja, met X, we hebben uw nieuwe auto binnen
Ik: Yay *O*
Dealer: We hebben alleen een probleempje...
Ik: Uh, ok, wat dan? :o
Dealer: Ja, hij is een beetje te kort...
Ik: Wat :?
Dealer Ja... we hebben per ongeluk een hatchback besteld in plaats van een Station .. :X
Ik: Wait.. what? -O-
Dealer: Ja, foutje.. we hebben opnieuw een auto besteld en die wordt okt/nov verwacht... sorry!
Ik: :/ dus.. ja.. ok...

Lekker dan |:(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Daar ben je ook lekker klaar mee. Je hebt toch een handtekening gezet onder een aankoop order... hoe kan je dat dan verknallen...

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-08 08:18

Robertos147

Volvo meneer

Plaatjes en meer info over de (e)208 facelift naar buiten gebracht.
https://www.autoweek.nl/a...esnummer-stukje-scherper/

[ Voor 9% gewijzigd door Robertos147 op 06-07-2023 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Pfoeh die upgrade van de 208 ziet er toch erg goed uit. Ben benieuwd of de nieuwe versie ook echt efficienter is dan mijn huidige e208. Overigens: na de laatste motor software update, lijkt er wel echt wat verbeterd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-09 08:42
AngelDust schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:16:
Heb in januari mijn nieuwe leaseauto besteld (Peugeot 308SW) en die zou rond deze tijd geleverd gaan worden... :)
Hebben ze je nog iets van compensatie aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 11-09 16:39

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

MisterX schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:07:
[...]

Hebben ze je nog iets van compensatie aangeboden?
Nee, zal zo eens langs de dealer om te praten, moet ook even weten wat het doet met de prijs voor de bijtelling e.d.

Heb nog een paar dakdragers nodig, dus zien of ik die nu wel kan krijgen.. :P

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

PollieRacing schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:23:
Ik heb onder mijn 308 SW de PS5 liggen. En kan je vertellen dat die heel veel grip hebben in zowel droog als nat. Als ze op zijn komen er zo weer nieuwe onder te liggen.
Ik heb zojuist ook 4x Michelin PS 5 besteld bij autobandenmarkt.
Nu nog 4 stevige ijzeren ventielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:39
Bij het rdw is de terugroepactie voor onder andere de e208 nu ook bekend: https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP230278

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Hoi allen! Ik heb gister mijn "nieuwe" Peugeot 107 uit 2007 opgehaald. Machtig mooi autootje al zeg ik het zelf haha. Na anderhalf jaar OV ben ik blij weer een auto te bezitten.

Het enige minpunt vind ik de kwaliteit van de muziek. Hier hecht ik veel waarde aan maar de auto is echt een broodtrommel op wielen en zo klinkt de muziek ook. Nu heb ik geen enkel verstand van auto's of elektra dus ik kan zelf er niks aan veranderen, weet iemand hoe wat waar je speakers kunt laten vervangen?

Ik kwam online Concept4Cars tegen maar de goedkoopste optie van 700 euro vond ik best duur voor een auto die me 2700 heeft gekost... Hoor graag of iemand tips heeft!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Nieuwe E-208

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:45

D_V

Is het een samenwerking met Adidas?

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
Heel tevreden met het bereik van mijn e-208. Over de laatste 621 kilometer heb ik een gemiddeld verbruik van 13,4 kWh / 100 km. Op een volle lading betekent dat een bereik van 373 km en daarmee ga ik zelfs iets over de WLTP heen. Goed, mijn woon-werkverkeer leent zich er ook uitstekend voor (weinig snelwegkilometers) en het weer werkt goed mee, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb je de call-back updates gehad @FreddyFish (oeps, thnx) ?
Ik keek vandaag ook weer eens en zit zelfs al op 13 kWh/100 km

Vermoed dat de updates ook wat doen naast het warme weer.

[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 12-07-2023 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31
hjs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:06:
Heb je de call-back updates gehad @freddyathlon ?
Ik keek vandaag ook weer eens en zit zelfs al op 13 kWh/100 km

Vermoed dat de updates ook wat doen naast het warme weer.
Ik vermoed dat je mij hebt bedoeld te taggen, maar je hebt de verkeerde te pakken ;)

Nee, ik ben niet naar de garage geweest voor updates of terugroepacties. Ik heb wel zelf updates geïnstalleerd, maar die zijn volgens mij alleen voor infotainment en navigatie. Ik zal binnenkort maar eens een afspraak maken voor de terugroepactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ja, die infotainment update van onlangs is helemaal leuk. @FreddyFish
Fijn een slecht leesbare melding op je scherm tijdens het rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Volgens mij las ik ergens dat de terugroep actie een update van het motormanagement betreft en de voltages nu "beter" worden uitgelezen dan voorheen?

Mijn actieradius lijkt iets verbeterd te zijn en de geschatte actieradius op de display is nu een stuk realistischer dan voorheen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@hjs
Wat is je gemiddelde snelheid?
Ik heb de laatste ±7000km met mijn e-Corsa 15,0 kWh/100 km gehaald. Mijn Corsa is uit 2020, dus nog niet met de verbeterde overbrenging. Gemiddelde snelheid is ±50 km/h
Ik denk dat ik ±75% snelweg rij.
Qua zuinig rijden doe ik overigens niet heel erg mijn best. Als ik in ECO stand zou rijden, dan kan het nog wel wat zuiniger.
In de winter zit het verbruik ergens tussen de 17,5 en 18,0 kWh/100 km.

Je moet er in je berekening trouwens wel rekening mee houden dat je nooit de volledige 50kW van de accu kan gebruiken. Max is ±46kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Paling1
Toevallig begin van de maand een foto gemaakt.
Ik rij (werk)dagelijks de route Hoorn-Alkmaar en dan binnendoor via Spierdijk, Rustenburg, HHW. (geen meter snelweg)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVQxZfrtarS0xsVVOfn8L02Ykds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTVgpnoXKYkZwFiGqIluHU8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@hjs
Lekker bezig! Jouw Peugeot heeft die verbeterde aandrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk zeg die facelift 208!
Zijn die al te bestellen of is dat echt vanaf 2024 te bestellen?
Mag over een tijdje wellicht een lease auto uitzoeken vd zaak :+

edit:
November van dit jaar is de nieuwe Peugeot 208 en e-208 te bestellen. De prijs is nog onbekend.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2023 16:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:
Leuk zeg die facelift 208!
Zijn die al te bestellen of is dat echt vanaf 2024 te bestellen?
Mag over een tijdje wellicht een lease auto uitzoeken vd zaak :+
En geleverd in 2026 als het zo doorgaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Paling1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:36:
@hjs
Lekker bezig! Jouw Peugeot heeft die verbeterde aandrijving?
November 2022 opgehaald en maandje terug twee updates gehad van die terugroep aktie.
Volgens mij inderdaad met die nieuwere banden en nog wat minimale verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:01
Ik heb begin dit jaar de e208 GT met 400km besteld, natuurlijk met de nodige uitstel en verschillende levertijden. Ik heb toen het bekend was dat de facelift zou komen contact gehad met mijn dealer met de vraag of ik deze facelift zou krijgen, maar dat kon hij niet bevestigen, wèl dat er een facelift zou komen.

Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat Peugeot een productielijn opzet voor een oud model e208 met een nieuwe aandrijflijn voor een maandje of twee? Lijkt mij dat ik gewoon de facelift krijg, iemand ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
Gezien aanhoudende productie en leverproblemen: Reken er maar op dat de facelift pas in 2024 beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Daar ging ik inderdaad al van uit, maar de vraag is meer of ze dus speciaal voor een non-facelift GT 400km nog een nieuwe productielijn opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:32:
Daar ging ik inderdaad al van uit, maar de vraag is meer of ze dus speciaal voor een non-facelift GT 400km nog een nieuwe productielijn opzetten.
Die gaat niet komen en dit zou je dealer ook moeten weten. Zie ebis in "Het grote Peugeot topic - deel 2". Ik heb mijn bestelling uiteindelijk geannuleerd omdat ik het gezeik van Peugeot helemaal zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 14:39
lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:35:
Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat Peugeot een productielijn opzet voor een oud model e208 met een nieuwe aandrijflijn voor een maandje of twee? Lijkt mij dat ik gewoon de facelift krijg, iemand ideeën hierover?
Voor een andere variant op de aandrijving wordt over het algemeen geen hele nieuwe productielijn opgezet.

De carrosserie en het onderstel worden meestal los van elkaar gebouwd en op een punt in het hele proces komen deze bij elkaar.

Aangezien de nieuwe e208 alleen een facelift is en ook met de oude aandrijflijn te krijgen is zal er aan het onderstel weinig zijn veranderd.

Wat betreft het productieproces zou dus geen heel groot probleem moeten zijn om de bestaande e208 van de nieuwe aandrijflijn te voorzien.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
Ik heb recent een E-208 Allure aangeschaft. Heerlijke auto en ben er zeer blij mee! Helaas mis ik de ingebouwde navigatie. Is er een mogelijkheid (wil er best voor betalen) om dit alsnog in te bouwen of te activeren? Tips zijn welkom :-)

Verder laadt de auto bij een openbare laadpaal (11 kWh) erg traag (4 kWh). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Mijn auto staat vaak alleen bij de laadplek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Je kan je infotainment vervangen voor een exemplaar met ingebouwde navigatie, maar dit is een aardig proces en kan hoog in de kosten oplopen. Persoonlijk zou ik de huidige infotainment maar laten zitten en Android Auto/Apple Carplay gebruiken.

Krijg je steeds 4 kW bij dezelfde laadpaal of ook andere laadpalen? Als je 4 kW krijgt bij meerdere palen, controleer of je auto en laadkabel beide 3-fase ondersteunen. Als je auto uit 2019-2021 komt dan is er een kans dat er een 1-fase boordlader in zit. Dit kan je zien doordat er twee pennen onderaan (niet de DC pennen maar AC pennen) ontbreken in de laadpoort.

Als beide de auto en de laadkabel 3-fase ondersteunen, dan is er waarschijnlijk een probleem met de boordlader in je auto. Dit gebeurt wel vaker en meestal wordt de boordlader vervangen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Jaapio_B schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Wat betreft het productieproces zou dus geen heel groot probleem moeten zijn om de bestaande e208 van de nieuwe aandrijflijn te voorzien.
Duidelijk antwoord, even afwachten op nieuws van de dealer dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:45
ovd1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:11:
Je kan je infotainment vervangen voor een exemplaar met ingebouwde navigatie, maar dit is een aardig proces en kan hoog in de kosten oplopen. Persoonlijk zou ik de huidige infotainment maar laten zitten en Android Auto/Apple Carplay gebruiken.

Krijg je steeds 4 kW bij dezelfde laadpaal of ook andere laadpalen? Als je 4 kW krijgt bij meerdere palen, controleer of je auto en laadkabel beide 3-fase ondersteunen. Als je auto uit 2019-2021 komt dan is er een kans dat er een 1-fase boordlader in zit. Dit kan je zien doordat er twee pennen onderaan (niet de DC pennen maar AC pennen) ontbreken in de laadpoort.

Als beide de auto en de laadkabel 3-fase ondersteunen, dan is er waarschijnlijk een probleem met de boordlader in je auto. Dit gebeurt wel vaker en meestal wordt de boordlader vervangen door de dealer.
Dank! Ik heb weer het een en ander uit te zoeken. Ik ga andere laadpalen testen en ik ga de kabel controleren. Bij de snellader (Fastned) haalde ik gelukkig wel zo’n 75 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Niet online
lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:26:
[...]

Duidelijk antwoord, even afwachten op nieuws van de dealer dan!
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden door je dealer. Die is in mei al geïnformeerd door Peugeot dat de nieuwe aandrijflijn alleen beschikbaar komt voor het facelift model. Bestellingen worden omgezet naar de oude aandrijflijn of je krijgt de keuze om te wachten op het facelift model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Afhankelijk van de besteldatum van je GT400 krijg je of de facelift GT400 automatisch of je wordt/bent omgezet naar de "oude" GT350. Er is mij verteld dat er geen "oude" GT400 gemaakt wordt.

Er zitten enkele voorwaarden aan vast om automatisch in aanmerking te komen voor de facelift GT400 met prijsgarantie en ik ga binnenkort bellen wat het betekend qua opties e.d. (gezien er wel enkele verschillen zijn zoals Jaune Faro (oude geel) is vervangen door Jaune Agueda (nieuwe geel/groen) en 10" scherm is standaard ipv optie om er enkele te noemen).

Wat betreft levertijd zou het betekenen productie december 2023, levering 2 a 3 maanden later (februari/maart 2024).

Maar zoals we allemaal weten bij Peugeot het laatste jaar, wat vandaag zo is kan morgen anders zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalseni
Van de week contact gehad met de dealer, lijkt er inderdaad op dat mijn bestelling is omgezet naar de facelift. Productie start in november, maar ik kan inderdaad uitgaan van een levering in het nieuwe jaar.

Voor mij geen probleem, in de tussentijd rijd ik toch nog een leuke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-09 12:26
Peugeot is echt heel goed bezig. De nieuwe 308 is prachtig. De 208 vond ik al heel mooi en met die facelift nog (marginaal) mooier.

Ik zou graag iets meer praktijkbereik zien dat je er met goed fatsoen ook in de winter naar de Franse Alpen kan, maar dat is eigenlijk wel een niche use case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
Binnenkort de 308 nog maar eens in het echt bekijken. Nu de EV variant is aangekondigd ben ik daar toch wel heel benieuwd naar.

— edit —
He bah, lijkt erop dat de 308 EV alleen in het grijs, wit en groen leverbaar wordt. Waarom niet rood?!? :(

[ Voor 32% gewijzigd door PdeBie op 21-07-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

lohost

iemand had al localhost :-(

Weet iemand of er ook nog EV's van Peugeot gaan komen die wel iets mogen trekken? Voor zover ik nu kan zien mag geen enkele elektrische Peu nog een aanhanger of caravan trekken. Zeker vanaf de e-308(sw) zou dat toch wel fijn zijn.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik schat dat de kans aardig aanwezig is dat de nieuwe e-3008 wel een trekhaak zal krijgen icm de vierwielaandrijving optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Aan alle bandenfluisteraars hier; ik heb jullie hulp nodig.

Een week of 2 geleden heb ik m'n e208 weggebracht voor z'n eerste grote onderhoudsbeurt. Er stond een kilometer of 37.000 op. Daarbij is de gelijk de terugroepactie-update gedaan én zijn de 2 voorste banden vervangen.

Eerst sloeg ik er geen acht op maar sinds die beurt lijkt het verbruik stevig toegenomen. Waar ik eerst, als ik echt zuinig reed, tussen de 12 en 15 kWh/100km zat is dat nu eerder tussen de 14 en de 17. Idem voor wat feller rijden. Dat zat tussen de 16 en 18 en is nu eerder tussen de 18 en 20. Onder dezelfde omstandigheden.

Het blijkt dat er dus een ander merk voorbanden op liggen. Vanuit Peugeot zitter er Continental All Season banden onder (All Season zit ook in leasecontract) maar nu zijn de voorste vervangen door Uniroyal (Rain Tyre?).

Kan iemand mij vertellen of dit van invloed kan zijn? En zijn dit een beetje ok banden? Ik weet redelijk veel van de auto maar mijn bandenkennis is zeer beperkt. Eventueel kan ik foto's maken voor de details.

Als het hier aan kan liggen ga ik terug naar de dealer. Maar dat kan ik natuurlijk niet na een paar duizend kilometer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je een iets specifiekere aanduiding van de Uniroyal banden? Als dat zogenaamde 'rain tyres' zijn, dan zijn het geen all Seasons. Als ik all season in het contract heb, dan zou ik deze er ook onder willen hebben. Ik heb de afgelopen 25 jaar zakelijk lease gereden. Het is mij nog nooit opgevallen dat ik een compleet andere abnd er onder heb gekregen.

Een half jaar geleden een klapband gehad, deze band is vervangen door een exact zelfde band als er al om zat. Lijkt mij heel bijzonder om twee verschillende type/merk banden onder de auto te plaatsen... en of het invloed heeft, ja banden kunnen zeker van invloed zijn op het rijdt gedrag van de auto.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 16:45
Silvin schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:53:
Aan alle bandenfluisteraars hier; ik heb jullie hulp nodig.

Een week of 2 geleden heb ik m'n e208 weggebracht voor z'n eerste grote onderhoudsbeurt. Er stond een kilometer of 37.000 op. Daarbij is de gelijk de terugroepactie-update gedaan én zijn de 2 voorste banden vervangen.

Eerst sloeg ik er geen acht op maar sinds die beurt lijkt het verbruik stevig toegenomen. Waar ik eerst, als ik echt zuinig reed, tussen de 12 en 15 kWh/100km zat is dat nu eerder tussen de 14 en de 17. Idem voor wat feller rijden. Dat zat tussen de 16 en 18 en is nu eerder tussen de 18 en 20. Onder dezelfde omstandigheden.

Het blijkt dat er dus een ander merk voorbanden op liggen. Vanuit Peugeot zitter er Continental All Season banden onder (All Season zit ook in leasecontract) maar nu zijn de voorste vervangen door Uniroyal (Rain Tyre?).

Kan iemand mij vertellen of dit van invloed kan zijn? En zijn dit een beetje ok banden? Ik weet redelijk veel van de auto maar mijn bandenkennis is zeer beperkt. Eventueel kan ik foto's maken voor de details.

Als het hier aan kan liggen ga ik terug naar de dealer. Maar dat kan ik natuurlijk niet na een paar duizend kilometer doen.
Merk je dat je een daadwerkelijk lager bereik hebt? 10% hoger verbruik moet je wel merken aan de laadpaal. Wel er op letten of de buitentemperatuur en windrichting/snelheid hetzelfde zijn als voor de beurt.
Ik heb gelezen dat een van de recente software-updates er ook zorgt dat de aanduiding van het verbruik en de range op je scherm meer realistisch en betrouwbaar is geworden. Dus het kan zijn dat eerst je verbruik veel lager leek dan het werkelijk was, en de aanduiding nu beter gekalibreerd is en meer overeenkomt met de werkelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-07-2023 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
_Dune_ schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:00:
Heb je een iets specifiekere aanduiding van de Uniroyal banden? Als dat zogenaamde 'rain tyres' zijn, dan zijn het geen all Seasons. Als ik all season in het contract heb, dan zou ik deze er ook onder willen hebben. Ik heb de afgelopen 25 jaar zakelijk lease gereden. Het is mij nog nooit opgevallen dat ik een compleet andere abnd er onder heb gekregen.

Een half jaar geleden een klapband gehad, deze band is vervangen door een exact zelfde band als er al om zat. Lijkt mij heel bijzonder om twee verschillende type/merk banden onder de auto te plaatsen... en of het invloed heeft, ja banden kunnen zeker van invloed zijn op het rijdt gedrag van de auto.
Ja heb ik! Kon het niet goed zien in de garage maar er staat wel gewoon een typeaanduiding op. Het zijn Uniroyal All Season Pro's. Dus wel all seasons, dat Rain Tyre is kennelijk een slogan. Hoe dan ook, ik vind het een tikje vreemd dat ik voor nu 2 andere banden heb dan achter. En hoe de kwaliteit van de band is weet ik ook niet. Weet wel dat Peugeot voor de kleine refresh van het 2022 model andere banden had gekozen. Daarom twijfel ik.
Of-Aaargh schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Merk je dat je een daadwerkelijk lager bereik hebt? 10% hoger verbruik moet je wel merken aan de laadpaal. Wel er op letten of de buitentemperatuur en windrichting/snelheid hetzelfde zijn als voor de beurt.
Ik heb gelezen dat een van de recente software-updates er ook zorgt dat de aanduiding van het verbruik en de range op je scherm meer realistisch en betrouwbaar is geworden. Dus het kan zijn dat eerst je verbruik veel lager leek dan het werkelijk was, en de aanduiding nu beter gekalibreerd is en meer overeenkomt met de werkelijkheid.
Ja daar ben ik vrij zeker van. De rangeaanduiding is nu overduidelijk reëler, maar dan nog kom ik minder ver. Het verbruik en de range houd ik nauwgezet bij op basis van kilometers, percentage en praktijktesten. Tevens is de auto gekoppeld aan Tronity die hier ook een mooi overzicht van maakt. Waar ik afgelopen winter gemiddeld zo'n 260km ver kwam op hetzelfde traject (accu is dan onder de 10%) en een maand of 2 geleden met ideaal weer 300km is het nu met ideaal weer 260-70 km.

Volgens Tronity is mijn gemiddelde vebruik gestegen van 15-15.5kWh in de afgelopen maanden naar 16.9kWh in juli. Wat overeenkomt met mijn ervaring. Misschien zoek ik spijkers op laag water hoor maar ik ben van de een op de andere maand 10% range kwijt en ik kan geen andere veranderingen ontdekken dan de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 09:06
In december vorig jaar hebben we een e-208 GT besteld, en vervolgens een week of 2 later deze omgezet naar de 400km versie. Vanwege het binnenkort aflopen van de lease van mijn huidige auto maar eens proberen te informeren naar wat de verwachting is met de leverdatum.
De dealer waar we hem gekocht hebben kan helemaal niets zeggen, ook na aandringen zeggen ze dat geen informatie hebben krijgen van de importeur. Via de Peugeot site maar eens de chat functie gestart. De medewerker daar kon geen order vinden. Die heeft vervolgens contact met de dealer opgenomen, maar kreeg ook geen antwoord. Alleen een algemene richtlijn gekregen voor autos die in december zijn besteld, dat de levering daar van naar verwachting in sept/okt geleverd gaan worden. Maar dat betreft de versies met de oude aandrijflijn, niet met de vernieuwde aandrijflijn.
Ik vraag me toch af hoe anderen wel berciht hebben weten te krijgen mbt hun bestelling.
Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste