Peugeot is 8e geworden bij de 2023 editie van Le Mans: https://www.sportingnews..../xxmyy3pfur86xpayaoiosz6w
[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 12-06-2023 12:37 ]
[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 12-06-2023 12:37 ]
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Heb er 1 sinds februari, persoonlijk vind ik de audio prima. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van hebStoksbrood schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:01:
Een vraagje. Rijd er hier iemand het laatste model 308SW?
Zo ja, hoe is de audio (zonder Focal upgrade)?
Top, thx! Audio is voor mij wel echt iets waar ik een auto wel of niet op zou kiezen.Sir BVR schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:53:
[...]
Heb er 1 sinds februari, persoonlijk vind ik de audio prima. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat ik er ook niet heel veel verstand van heb. Kwam van een Kia waarin ik de audio een stuk minder vond.
XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]
Nee, je mag best komen passen bij mij maar als ik je naam goed interpreteer dan woon je niet in de buurt van west-Brabant gok ikrenegrunn schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:54:
Beetje een long shot: zit hier naar een e-208 te kijken en vroeg mij af of hier iemand deze rijdt icm met een Thule Urban Glide 2 kinderwagen in de kofferbak? De vraag is dus, gaat dat passen?
Dan zou ik toch maar de Focal optie beluisteren, want dat klinkt hemels.Stoksbrood schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:36:
[...]
Top, thx! Audio is voor mij wel echt iets waar ik een auto wel of niet op zou kiezen.
Binnenkort dan toch maar eens bij Peugeot binnen wandelen!
KloptSilvin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:06:
[...]
Nee, je mag best komen passen bij mij maar als ik je naam goed interpreteer dan woon je niet in de buurt van west-Brabant gok ik
Had ik ook zeker al naar gekekenPdeBie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:05:
[...]
Dan zou ik toch maar de Focal optie beluisteren, want dat klinkt hemels.
Dit heeft te maken met keuzes van Apple.Sircuri schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:20:
[...]
Dat staat ook als symbooltje boven de USB-C aansluiting... enkel een stroom poort. Geen data poort.
Echt... wie dat bedacht heeft.... het jaar 2023
[ Voor 23% gewijzigd door Csotranme op 13-06-2023 12:36 ]
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Aha. In mijn vorige auto had ik een after market autoradio met wee USB-A aansluitingen zodat ik een usb-stick vol muziek kon aansluiten en daarnaast nog AA/CarPlay had. Maar nu snap ik waarom die apparaten zo zeldzaam zijn:er zijn daadwerkelijk aparte controllers nodig als CarPlay met een intern hubje niet gaat werken.Csotranme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:32:
De reden: Er zat een soort USB hubje achter die 2 poorten. AA kon daar wel mee overweg maar CarPlay snapte dat niet (en nog steeds niet). Die moest je er dus tussenuit halen, de 2de onbruikbaar maken of weer aan 12v knutselen.
[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 13-06-2023 12:50 ]
Punctuality is the politeness of kings
preciesdreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:49:
[...]
Aha. In mijn vorige auto had ik een after market autoradio met wee USB-A aansluitingen zodat ik een usb-stick vol muziek kon aansluiten en daarnaast nog AA/CarPlay had. Maar nu snap ik waarom die apparaten zo zeldzaam zijn:er zijn daadwerkelijk aparte controllers nodig als CarPlay met een intern hubje niet gaat werken.
Voor de e208 heb ik het nu omgedraaid: ik wil graag wederom die grote usb-stick vol met muziek altijd aangesloten laten. En daarnaast ook AA kunnen gebruiken. Dus heb ik een heel klein hubje in die usb-A poort geplugd. Werkt uitstekend. Want Android en geen CarPlay.
Oké, er is één nadeel: de telefoon krijgt weinig stroom. Hij loopt niet leeg tijdens gebruik van AA, maar laadt ook niet heel veel procenten bij. Logisch, want zo'n poortje van een passief hubje levert niet veel power...
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Of, omgedraaid: mijn vorige radio leverde wel genoeg power, dus ging de telefoon lekker snel opladen én ging AA aan het werk. Met als gevolg: op langere ritten een oververhitte telefoon.Csotranme schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 12:54:
En mijn ervaring is dat vrijwel geen enkele auto genoeg power levert op zijn USB poorten om een modern Android toestel fatsoenlijk op te laden en laat staan ook nog eens AA te gebruiken.
Punctuality is the politeness of kings
haha die heb ik zelf nog niet meegemaaktdreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Of, omgedraaid: mijn vorige radio leverde wel genoeg power, dus ging de telefoon lekker snel opladen én ging AA aan het werk. Met als gevolg: op langere ritten een oververhitte telefoon.
Dat probleem heb ik nu niet meer...
(zoals iemand al eens zei: 'elk nadeel heb se voordeel')
Dat probleem had ik dus via carplay usb-a aansluiting op vakantie. Oplossing: telefoonhouder die los in de auto lag opgehangen voor een ventilatierooster en de airco aan. Telefoon bleef lekker koud!dreamscape schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:00:
[...]
Of, omgedraaid: mijn vorige radio leverde wel genoeg power, dus ging de telefoon lekker snel opladen én ging AA aan het werk. Met als gevolg: op langere ritten een oververhitte telefoon.
Dat probleem heb ik nu niet meer...
(zoals iemand al eens zei: 'elk nadeel heb se voordeel')
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Wat heeft dit met Apple te maken? Het gaat over de USB-C aansluiting in mijn auto. Ik heb het niet over een iPhone of een Android telefoon.
Signature van nature
Nou de reden dat die USB-C geen data doet/niet aan je radio hangt (en dus alleen stroom) komt door AppleSircuri schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:40:
[...]
Wat heeft dit met Apple te maken? Het gaat over de USB-C aansluiting in mijn auto. Ik heb het niet over een iPhone of een Android telefoon.
Of wellicht begrijp ik totaal niet wat je bedoelt
Ben benieuwd.. Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 28e voor de update. Had jij toevallig meer informatie gekregen over wat er verbeterd/veranderd is met die update?D_V schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:08:
[...]
Vanmorgen naar de garage geweest voor de update, ze keken er al een beetje tegenop want ze hadden nog een e208 ge-update afgelopen zaterdag en die was in de slaapstand gesprongen. Afijn, na een uur in de wachtruimte kwam de mededeling dat er vanalles mis was gegaan en ik zolang een vervangende auto meekreeg.
Nee, geen idee (buiten dat het iets met eventuele uitval van het accupakket was), heb er verder ook niet naar gevraagd, was al blij de auto terug te hebben na anderhalve week.omgwtfbbq schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:49:
[...]
Ben benieuwd.. Ik heb net een afspraak gemaakt voor de 28e voor de update. Had jij toevallig meer informatie gekregen over wat er verbeterd/veranderd is met die update?
Ah, check. Dus de technische verbinding in de auto tussen de USB poorten en een Apple Carplay compatible device is de beperkende factor.... helder.Csotranme schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:16:
[...]
Nou de reden dat die USB-C geen data doet/niet aan je radio hangt (en dus alleen stroom) komt door Apple
Als ze alle 2 de poorten aansluiten dan werkt CarPlay dus niet meer.
Snap je hem nu wel?
Signature van nature
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Volgens mij zijn die ook door de 5 vervangen, maar ik zal eens gaan vragen bij de garage.Naafkap schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:28:
Ik heb goede ervaring met Michelin Pilot Sport 4 onder mijn 308. Plakken aan het wegdek. Topbanden!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik rij ook met PS4 rond onder mn 208 GTI BPS.Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:26:
Al vanaf 2011 heb ik Michelin Pilot Sport 3 banden onder mijn 206 RC (205/40/17) liggen.
Ik heb dus 2 nieuwe voorbanden nodig en ik zie dat deze banden niet meer te krijgen zijn.
Ik was uitermate tevreden over deze banden met name grip in de regen. Ik heb ooit eens een bokkiewokkie merk gehad (Wanli nog watte) en die banden die schoven heen en weer als de ziekte. Ik heb verder niet echt superveel verstand van banden (zal ook wel van de auto afhangen), en ik kom niet verder dan wat reviews lezen. Ik zie dat de Pilot Sport 5 te krijgen is, maar ik kan niet opmaken of dit een verbeterde versie van de 3 is of dat deze weer anders is.
Ik moet banden hebben met veel grip, en vooral in de regen. Leuk als het label C heeft voor brandstofverbruik, maar het zwaartepunt ligt echt bij de grip. Goeie sloffen is belangrijk. Heeft iemand toevallig ervaring met deze banden onder een 206 GTI/RC?
[ Voor 4% gewijzigd door Csotranme op 16-06-2023 12:55 ]
Dat durf ik niet te zeggen en die ervaring heb ik ook niet op de 208. En hard door de bochten ga ik ook zeker geregeld.Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:15:
Wat me vooral opvalt is dat de buitenrand van de banden erg snel slijt (ga ik te snel door bochten ofzo?). Bij de PS4 scheen dat nogal een ding te zijn, terwijl het verder echt een uitstekend goeie band is....Ik ga eens kijken naar de PS4 of PS5. Effe de garage bellen om te kijken welke ze kunnen leveren.
Ik vind de banden wel echt duur, terwijl in de tyrereview testen de Continental minstens zo goed is (#1) en een stuk goedkoper.
Hier geen e208, maar zijn Opel broeder. 2 jaar en 9 maanden en compressor defect. @Headozz heeft hetzelfde met zijn Corsa. Heb je hem prive gekocht? Geeft de dealer coulance? Of heb je nog garantie.aikink schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:56:
Zo, even van me af zeuren (en stiekem benieuwd of hier meer gevallen van zijn, want op de Engelse 20(0)8 FB groep ben ik al de 4e in de korte tijd)...
Na iets meer dan 2,5 jaar en 100.000 probleemloze kilometers heeft vorige week de airco van m'n e208 het begeven. Zojuist de boel laten bekijken door de dealer, en had het over een min of meer bekend probleem dat er wel voeding/spanning de unit in kwam, maar niet (voldoende) uit. Daar moet dus een nieuwe compressor in, maar die staan op backorder. Kan een tijdje duren, en komt uiteraard als geroepen met de vakantie in het verschiet...
[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 18-06-2023 13:57 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
In mijn geval is het bedrijfslease. Een maand terug heeft de auto z'n 100k km onderhoud gehad, en toen hebben ze ook een terugroepactie uitgevoerd. Kan goed zijn dat het de MF9 is geweest, dat kan ik niet terugvinden in het onderhoudsoverzicht. Enige wat er staat is 'de Peugeot onderhoudsbeurt'.Ophidian schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:53:
[...]
Hier geen e208, maar zijn Opel broeder. 2 jaar en 9 maanden en compressor defect. @Headozz heeft hetzelfde met zijn Corsa. Heb je hem prive gekocht? Geeft de dealer coulance? Of heb je nog garantie.
Extra opvallend is de recall voor beide autos voor software van diezelfde airco compressor. Ik ga nog even met de dealer babbelen, maar het wordt inmiddels onacceptabel na de defecte boordlader, mislukte software update en defecte versnellingspook.
1
2
3
| - de aircopomp - airco vullen (R1234Y) - de motormanagementcomputer |
Als je naar de performance in de regen (waar jij veel waarde hecht) kijkt lijken de Bridgestone Potenza Sport, Goodyear Eagle F1 Asymmetric en Continental Premium Contact daarin goed te presteren (beter dan de PS 5). Waarbij de Potenza Sport het snelste rondje aflegde op de natte baan. Ik zou tussen die kijken of ze beschikbaar zijn in jouw maat (is altijd maar de vraag bij performance banden).Deathchant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:40:
[...]
Volgens mij zijn die ook door de 5 vervangen, maar ik zal eens gaan vragen bij de garage.
Ik zag deze review nog: https://www.tyrereviews.c...Performance-Tyre-Test.htm
Michelin PS 5 op de 2e plek. Niet slecht.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Is standaard procedure volgens mij.aikink schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:05:
[...]
In mijn geval is het bedrijfslease. Een maand terug heeft de auto z'n 100k km onderhoud gehad, en toen hebben ze ook een terugroepactie uitgevoerd. Kan goed zijn dat het de MF9 is geweest, dat kan ik niet terugvinden in het onderhoudsoverzicht. Enige wat er staat is 'de Peugeot onderhoudsbeurt'.
Wat me nu wel tegen de borst stoot: vorige week dus de auto een uurtje naar de dealer gebracht om de oorzaak te vinden, nu staat er in het log:
code:
1 2 3 - de aircopomp - airco vullen (R1234Y) - de motormanagementcomputer
Met daarachter een bedrag die de som van de vijf voorgaande onderhoudsbeurten ruim overschrijdt. Betaald krijgen voor werkzaamheden vind ik helemaal geen probleem, maar dit lijkt op een leuke voorfinanciering van de dealer terwijl het onderdeel een backorder is, en het maar afwachten is wanneer de airco weer werkt zoals het hoort.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Even een vraagje over die 1.2 puretech motor want ik ben ook aan het oriënteren naar eventueel een 308sw.Csotranme schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:10:
[...]
Let op dat er verschillen zitten in de benaming "THP".
Je hebt de eerste originele generatie THP (euro 5) en die vind je bij Peugeot in modellen t/m +-2014.
Daarna is de e-THP (euro 6) generatie gekomen met wat verbeteringen zoals de kettingspanners en HPFP en zit er S&S op.
Als laatste heb je de PureTech motoren wat weer een doorontwikkeling is maar in feite ook nog een THP.
Als men spreekt over THP gaat het dus vaak over de eerste 2 generaties. Anders spreken we over PureTech.
PureTech is de generatie die bekend staat om zijn problemen met de natte riem die door de olie loopt.
Die valt daardoor uit elkaar en verstopt het filter->geen olie circulatie->boem stop ho!
Zover ik weet zijn er inmiddels al diverse revisies en aanpassingen geweest om het probleem op te lossen. Zolang hij dealer onderhouden is en altijd netjes op tijd zijn onderhoud gehad heeft is er niks aan de hand over het algemeen.
[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 21-06-2023 20:02 ]
Ik had vorige maand via de dealer/Peugeot een offerte voor een e2008 GT aangevraagd, maar toen ik vernam dat heel snel de facelift bestelbaar zou komen, de offerte geannuleerd. Vorige week de facelift e2008 First Edition besteld (een GT uitvoering met een paar extra's), voor op de cent na hetzelfde leasebedrag. Ik help je hopen dat dat bij de e208 facelift hetzelfde zal gaan zijn.Robertos147 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:25:
Vorige week contact gehad betreft de levering van mijn (lease) e208 GT 400, besteld in januari. Had het bericht hier gelezen dat de 400 niet in productie genomen wordt en de dealer bevestigde dit. Dealer vertelde ook dat de facelift dit najaar wordt aangekondigd en dat mijn order dan daarin meegenomen wordt. Levering ergens tussen januari en maart.
Ik ben benieuwd of dit ook echt zo gaat uitkomen voor hetzelfde maandbedrag waarvoor ik in januari had getekend.
Ik kan bevestigen dat mij hetzelfde verteld is 5 weken geleden door de dealer (zie mijn reactie op pagina 306 van dit topic). Wel onder bepaalde voorwaarden trouwens, dat je een GT400 besteld moet zijn in januari 2023 om prijsgarantie te hebben en geen prijsverhoging van de facelift te krijgen.Robertos147 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:25:
Vorige week contact gehad betreft de levering van mijn (lease) e208 GT 400, besteld in januari. Had het bericht hier gelezen dat de 400 niet in productie genomen wordt en de dealer bevestigde dit. Dealer vertelde ook dat de facelift dit najaar wordt aangekondigd en dat mijn order dan daarin meegenomen wordt. Levering ergens tussen januari en maart.
Ik ben benieuwd of dit ook echt zo gaat uitkomen voor hetzelfde maandbedrag waarvoor ik in januari had getekend.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Er is bij PureTech een soort dopje meen ik boven de distributie die je eraf kan draaien.kaasaanfiets schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:04:
[...]
Even een vraagje over die 1.2 puretech motor want ik ben ook aan het oriënteren naar eventueel een 308sw.
(Maar een 206 en 207sw vind ik ook leuke autos.)
Heb je het dan over de distributieriem ? Of is dit een andere aandrijfriem?
Heeft deze motor geen distributieketting?
Hoe controleren ze die verstopping dan en kan je dat ook zelf controleren ?
Als men elke beurt doorvoor het halve motorblok moeten openschroeven kost dit alsnog behoorlijk wat geld.
Of is het net zoals bij deze Citroen dat de slijtagestukjes van het rubber zich verzamelen voor het oliefilter?
YouTube: Poröse Öl-Zahnriemen sorgen für irre Schäden! 😡 | E-FUELS-Besuch aus...
Dan zou je in principe elk halfjaar uit voorzorg je oliefilter kunnen (laten) vervangen om problemen te voorkomen?
Crap ik zie dat dit meer lijkt op een oil pickup vanuit het carter. Dus dan zou elke keer de hele carterpan eronder weg moeten en dat wordt wel elke keer een duur grapje..
Prijstechnisch valt de 308SW 1e generatie nog een stuk beter maar ik begrijp dat die 1.6 THP motoren al helemaal een drama zijn.
Zijn de 1.4 en 1.6 VTI beter?
Maw welke motor is het best/meest betrouwbaar voor de 1e generatie 308sw ? (benzine)
In de 208 kan het niet via de usb-c poort.Afca_020 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:01:
Hoi, sinds vrijdag rij ik in een 308 sw 2022 versie. Weet iemand wat de maximale grote mag zijn van een USB-C stick om muziek te kunnen afspelen?
[ Voor 7% gewijzigd door hjs op 25-06-2023 10:08 ]
Dat is een hele goede, dank.hjs schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:08:
[...]
In de 208 kan het niet via de usb-c poort.
(Dus check ff dubbel of het wel kan in de 308)
Ik zit op dit moment bij de dealer. Heb even gevraagd aan de werkplaats wat deze update precies doet, en de beste samenvatting die ik kreeg was: Er is een probleem dat mocht de compressor van de airco uitvallen, dat de elektromotoren om te rijden dan ook stoppen met werken. Deze update verhelpt die afhankelijkheid zodat je niet zonder rijmogelijkheden komt te staan als je airco er mee kapt.D_V schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 03:04:
[...]
Nee, geen idee (buiten dat het iets met eventuele uitval van het accupakket was), heb er verder ook niet naar gevraagd, was al blij de auto terug te hebben na anderhalve week.
Kleine troost Peugeot is niet het enige merk met deze problemen. Ik blijf mij er alleen over verbazen dat auto fabrikanten hiermee web blijven komen.unskulledman schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:50:
Hehe eindelijk na anderhalf jaar wachten wordt volgende week mij Peugeot e208 geleverd.
Begin dit jaar nog omgezet naar de 400km versie, maar omdat het allemaal weer uitgesteld werd toch maar gekozen voor een voorraadmodel. Had geluk dat iemand anders een e208 GT niet meer wilde. Wel een andere kleur en wat andere opties
Ik weet niet of ik hierna nog is een Peugeot zou nemen….
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 28-06-2023 20:35 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nice! Had je geen mogelijkheid tot een voorraad auto van de maatschappij? Zo had ik die van mij binnen een week voor de deur staan.Dutchy007 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:25:
Ik heb een 308SW Allure mogen bestellen als leaseauto. Levertijd zoals de dealer/leasemaatschappij aangeeft is nu begin 2024. Langere levertijd dan ik had gehoopt, maar je kunt toch niet meer doen dan wachten.
Ben i.i.g. wel hyped!
Om eerlijk te zijn heb ik die optie niet eens gekregen. Ik geef aan wat ik wil, en onze fleetsupport afdeling gaat voor mij shoppen wat het beste/goedkoopste/snelste leverbaar is.Robin40 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:45:
[...]
Nice! Had je geen mogelijkheid tot een voorraad auto van de maatschappij? Zo had ik die van mij binnen een week voor de deur staan.
Dat is helaas niet overal een mogelijkheid.Robin40 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 19:45:
[...]
Nice! Had je geen mogelijkheid tot een voorraad auto van de maatschappij? Zo had ik die van mij binnen een week voor de deur staan.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Signature van nature
[ Voor 9% gewijzigd door Robertos147 op 06-07-2023 07:22 ]
Hebben ze je nog iets van compensatie aangeboden?AngelDust schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:16:
Heb in januari mijn nieuwe leaseauto besteld (Peugeot 308SW) en die zou rond deze tijd geleverd gaan worden...
Nee, zal zo eens langs de dealer om te praten, moet ook even weten wat het doet met de prijs voor de bijtelling e.d.MisterX schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:07:
[...]
Hebben ze je nog iets van compensatie aangeboden?
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Ik heb zojuist ook 4x Michelin PS 5 besteld bij autobandenmarkt.PollieRacing schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:23:
Ik heb onder mijn 308 SW de PS5 liggen. En kan je vertellen dat die heel veel grip hebben in zowel droog als nat. Als ze op zijn komen er zo weer nieuwe onder te liggen.
Aan alles komt een eind.
[ Voor 6% gewijzigd door hjs op 12-07-2023 20:26 ]
Ik vermoed dat je mij hebt bedoeld te taggen, maar je hebt de verkeerde te pakkenhjs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:06:
Heb je de call-back updates gehad @freddyathlon ?
Ik keek vandaag ook weer eens en zit zelfs al op 13 kWh/100 km
Vermoed dat de updates ook wat doen naast het warme weer.
Verwijderd
November van dit jaar is de nieuwe Peugeot 208 en e-208 te bestellen. De prijs is nog onbekend.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2023 16:32 ]
En geleverd in 2026 als het zo doorgaatVerwijderd schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:12:
Leuk zeg die facelift 208!
Zijn die al te bestellen of is dat echt vanaf 2024 te bestellen?
Mag over een tijdje wellicht een lease auto uitzoeken vd zaak
November 2022 opgehaald en maandje terug twee updates gehad van die terugroep aktie.Paling1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:36:
@hjs
Lekker bezig! Jouw Peugeot heeft die verbeterde aandrijving?
Die gaat niet komen en dit zou je dealer ook moeten weten. Zie ebis in "Het grote Peugeot topic - deel 2". Ik heb mijn bestelling uiteindelijk geannuleerd omdat ik het gezeik van Peugeot helemaal zat was.lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:32:
Daar ging ik inderdaad al van uit, maar de vraag is meer of ze dus speciaal voor een non-facelift GT 400km nog een nieuwe productielijn opzetten.
Voor een andere variant op de aandrijving wordt over het algemeen geen hele nieuwe productielijn opgezet.lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:35:
Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat Peugeot een productielijn opzet voor een oud model e208 met een nieuwe aandrijflijn voor een maandje of twee? Lijkt mij dat ik gewoon de facelift krijg, iemand ideeën hierover?
Aan alles komt een eind.
Duidelijk antwoord, even afwachten op nieuws van de dealer dan!Jaapio_B schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:29:
[...]
Wat betreft het productieproces zou dus geen heel groot probleem moeten zijn om de bestaande e208 van de nieuwe aandrijflijn te voorzien.
Dank! Ik heb weer het een en ander uit te zoeken. Ik ga andere laadpalen testen en ik ga de kabel controleren. Bij de snellader (Fastned) haalde ik gelukkig wel zo’n 75 kWh.ovd1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:11:
Je kan je infotainment vervangen voor een exemplaar met ingebouwde navigatie, maar dit is een aardig proces en kan hoog in de kosten oplopen. Persoonlijk zou ik de huidige infotainment maar laten zitten en Android Auto/Apple Carplay gebruiken.
Krijg je steeds 4 kW bij dezelfde laadpaal of ook andere laadpalen? Als je 4 kW krijgt bij meerdere palen, controleer of je auto en laadkabel beide 3-fase ondersteunen. Als je auto uit 2019-2021 komt dan is er een kans dat er een 1-fase boordlader in zit. Dit kan je zien doordat er twee pennen onderaan (niet de DC pennen maar AC pennen) ontbreken in de laadpoort.
Als beide de auto en de laadkabel 3-fase ondersteunen, dan is er waarschijnlijk een probleem met de boordlader in je auto. Dit gebeurt wel vaker en meestal wordt de boordlader vervangen door de dealer.
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden door je dealer. Die is in mei al geïnformeerd door Peugeot dat de nieuwe aandrijflijn alleen beschikbaar komt voor het facelift model. Bestellingen worden omgezet naar de oude aandrijflijn of je krijgt de keuze om te wachten op het facelift model.lethalseni schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:26:
[...]
Duidelijk antwoord, even afwachten op nieuws van de dealer dan!
[ Voor 32% gewijzigd door PdeBie op 21-07-2023 16:22 ]
---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Merk je dat je een daadwerkelijk lager bereik hebt? 10% hoger verbruik moet je wel merken aan de laadpaal. Wel er op letten of de buitentemperatuur en windrichting/snelheid hetzelfde zijn als voor de beurt.Silvin schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:53:
Aan alle bandenfluisteraars hier; ik heb jullie hulp nodig.
Een week of 2 geleden heb ik m'n e208 weggebracht voor z'n eerste grote onderhoudsbeurt. Er stond een kilometer of 37.000 op. Daarbij is de gelijk de terugroepactie-update gedaan én zijn de 2 voorste banden vervangen.
Eerst sloeg ik er geen acht op maar sinds die beurt lijkt het verbruik stevig toegenomen. Waar ik eerst, als ik echt zuinig reed, tussen de 12 en 15 kWh/100km zat is dat nu eerder tussen de 14 en de 17. Idem voor wat feller rijden. Dat zat tussen de 16 en 18 en is nu eerder tussen de 18 en 20. Onder dezelfde omstandigheden.
Het blijkt dat er dus een ander merk voorbanden op liggen. Vanuit Peugeot zitter er Continental All Season banden onder (All Season zit ook in leasecontract) maar nu zijn de voorste vervangen door Uniroyal (Rain Tyre?).
Kan iemand mij vertellen of dit van invloed kan zijn? En zijn dit een beetje ok banden? Ik weet redelijk veel van de auto maar mijn bandenkennis is zeer beperkt. Eventueel kan ik foto's maken voor de details.
Als het hier aan kan liggen ga ik terug naar de dealer. Maar dat kan ik natuurlijk niet na een paar duizend kilometer doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-07-2023 07:35 ]
Ja heb ik! Kon het niet goed zien in de garage maar er staat wel gewoon een typeaanduiding op. Het zijn Uniroyal All Season Pro's. Dus wel all seasons, dat Rain Tyre is kennelijk een slogan. Hoe dan ook, ik vind het een tikje vreemd dat ik voor nu 2 andere banden heb dan achter. En hoe de kwaliteit van de band is weet ik ook niet. Weet wel dat Peugeot voor de kleine refresh van het 2022 model andere banden had gekozen. Daarom twijfel ik._Dune_ schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:00:
Heb je een iets specifiekere aanduiding van de Uniroyal banden? Als dat zogenaamde 'rain tyres' zijn, dan zijn het geen all Seasons. Als ik all season in het contract heb, dan zou ik deze er ook onder willen hebben. Ik heb de afgelopen 25 jaar zakelijk lease gereden. Het is mij nog nooit opgevallen dat ik een compleet andere abnd er onder heb gekregen.
Een half jaar geleden een klapband gehad, deze band is vervangen door een exact zelfde band als er al om zat. Lijkt mij heel bijzonder om twee verschillende type/merk banden onder de auto te plaatsen... en of het invloed heeft, ja banden kunnen zeker van invloed zijn op het rijdt gedrag van de auto.
Ja daar ben ik vrij zeker van. De rangeaanduiding is nu overduidelijk reëler, maar dan nog kom ik minder ver. Het verbruik en de range houd ik nauwgezet bij op basis van kilometers, percentage en praktijktesten. Tevens is de auto gekoppeld aan Tronity die hier ook een mooi overzicht van maakt. Waar ik afgelopen winter gemiddeld zo'n 260km ver kwam op hetzelfde traject (accu is dan onder de 10%) en een maand of 2 geleden met ideaal weer 300km is het nu met ideaal weer 260-70 km.Of-Aaargh schreef op maandag 24 juli 2023 @ 07:32:
[...]
Merk je dat je een daadwerkelijk lager bereik hebt? 10% hoger verbruik moet je wel merken aan de laadpaal. Wel er op letten of de buitentemperatuur en windrichting/snelheid hetzelfde zijn als voor de beurt.
Ik heb gelezen dat een van de recente software-updates er ook zorgt dat de aanduiding van het verbruik en de range op je scherm meer realistisch en betrouwbaar is geworden. Dus het kan zijn dat eerst je verbruik veel lager leek dan het werkelijk was, en de aanduiding nu beter gekalibreerd is en meer overeenkomt met de werkelijkheid.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq