Ik zit zie ook voor het eerst. Dat ziet er goed uit... alleen als ik een route wil berekenen dan krijg ik de melding dat de functie voor oplaadstations nog niet actief is helaas.dkln schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:11:
Huh? Ik zie ineens dat er in de laatste versie van de Peugeot app een uitgebreide routeplanner zit? Heb ik dit totaal gemist of zat deze er altijd al in?
[Afbeelding]
Edit; overigens kan je ook niet minder dan 20% accu als aankomstpercentage kiezen. Dat is ook wel jammer want op lange routes vind ik het prima om met 5% thuis aan te komen.
[Voor 12% gewijzigd door Silvin op 06-05-2023 15:58]
Ik deel je sentiment wel een beetje. Alhoewel ik blij ben voor iedereen die blijkbaar toch nog relatief vlot hun auto kunnen krijgen voelt het toch wat raar. Kan me niet van het gevoel ontdoen dat het lijkt alsof men de duurdere recente bestellingen nu aan het invullen is met auto's die eigenlijk voor mensen bedoelt zijn die al lang aan het wachten zijn.M@cer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:44:
[...]
Mooie auto, veel plezier ermee.. Maar als ik je tijdlijn zie doet dat echt wel een beetje pijn..![]()
In ieder geval een reden om de dealer weer met een boos telefoontje te verblijden..
Edit 14:00: Net de dealer aan de telefoon gehad en die had eindelijk goed nieuws... VIN nummer is bekend en de levering van de auto heeft inmiddels een datum van 20 mei.. Laten we het hopen..
De praktijk zal (hopelijk) anders zijn maar als dealer zijnde is dit toch easy money?
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Waar zit die feature dan? Ik zie geen route planner optie bij mij in de app.dkln schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:11:
Huh? Ik zie ineens dat er in de laatste versie van de Peugeot app een uitgebreide routeplanner zit? Heb ik dit totaal gemist of zat deze er altijd al in?
[Afbeelding]
Signature van nature
Onder de knop “Mijn traject voorbereiden”Sircuri schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:15:
[...]
Waar zit die feature dan? Ik zie geen route planner optie bij mij in de app.
Dat is dan denk ik uitvoering afhankelijk. Die knop kan ik niet vinden.
Signature van nature
Nee, Peugeot heeft nog een lange weg te gaan. Gelukkig zijn ze goed in lange wegen berekenen

Vraag over die ODB dongle: past die achter de kap zonder verlengkabel? Ik heb een paar voorbij zien komen maar ik twijfel wel of die achter de kap passen. Ik heb namelijk geen zin om de kap en dongle er steeds af en uit te halenSilvin schreef op maandag 8 mei 2023 @ 22:03:
Nou bij de e208 kan ik de functie nu gebruiken in de app en ik kan je zeggen... je mist er niets aan. Afgelopen twee weken hebben wij met het gezin 3500km afgelegd met de Peugeot door Frankrijk, Spanje en Andorra en ABRP icm de OBD stick was mijn grote steun en toeverlaat. Dat is echt prima gegaan. Maar als ik nu routes invoer in Peugeot app dan komt dat ding me toch met idiote routes, wonderbaarlijk gewoon. Wil je van West-Brabant naar Nijmegen met een wat te laag beginpercentage? Rijd anders even naar een dorp in Zeeland (precies de andere kant op) om daar te bij een of andere obscure snellader met een enkel laadpunt net zo lang te laden tot je in een ruk Nijmegen bereikt. En besef, als ik hier de snelweg op draai richting Nijmegen kom ik binnen 5km een snellader langs de snelweg tegen, en met 20km een heel FastNed station...
Nee, Peugeot heeft nog een lange weg te gaan. Gelukkig zijn ze goed in lange wegen bereken

Thanks voor de info. Ik lees inderdaad over veiligheidsissues met die dongle. Die laat ik dan maar even aan mij voorbij gaan. Maar qua formaat weet ik dan wel welke andere zullen gaan passen of nietSilvin schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:30:
Ergens een stukje terug vind je meer info over de ODB dongle maar die ik heb is de Vgate iCar Pro Bluetooth 4.0. Deze werkt qua pin layout met Stellantis BEV's en past inderdaad achter de klep. Schakelt zichzelf een half uur na 'afzetten contact' uit. Nadeel is wel dat er geen beveiliging op zit. Iedereen zou in theorie kunnen connecten met je auto. Ik weet nog niet wat daar een mogelijk praktisch nadelig gevolg van is, daar wil ik me nog in verdiepen.

Besteld : 6 november 2022, gisteren contact gehad met de dealer. Auto staat gepland voor productie en zal naar verwachting in juli geleverd worden.
Afwachten maar….
Software update voor de motorcontroleunit begrijp ik.
Iemand al laten doen?
[edit]
Gebeld met van Mossel en er staan zelfs twee te wachten.
Recall MDY & Recall MF9 heen ze in de bevestigingsmail welke ik kreeg.
[Voor 31% gewijzigd door hjs op 16-05-2023 15:12]
Alleen, wordt mijn vriendin er wagenziek in.... Ik gebruikte wel de B stand om terug te laden. Naast dit wellicht uit te zetten met passagiers in de auto, andere tips iemand om dit te voorkomen?
Same here. Had net onderhoud gepland (30k+ beurt) en de terugroepactie MF9 is blijkbaar ook voor mijn auto van toepassing (bouwjaar eind december 2020).hjs schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:59:
Heb in de app de mededeling dat er een terugroep aktie is voor mijn E-208.
Iemand al laten doen?
[edit]
We verkiezen een benzine en de 1.2 varianten zijn dan namelijk veel talrijker te vinden, de verhalen met negatieve ervaringen jammer genoeg ook. Rekening houdende met het nodige onderhoud, etc...Kan dit toch een betrouwbaar blok zijn?
Wat is belangrijk om na te vragen bij de verkoper? Wanneer de riem laatst vervangen is geweest, staat van de riem?
Eventueel eisen dat een defect aan de riem opgenomen wordt in de wettelijke garantietermijn?
Klopt het dat er geadviseerd wordt deze elke 80k km te vervangen?
dealeronderhouden en met garantie zou ik het wel aandurven. Zonder sluitende historie zou ik zo'n ding laten staan.
Als er met een redelijk percentage van die motoren problemen zijn kan dat ook iets positiefs hebben: een veel lagere aanschafprijs?mysticwizard schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:44:
We hebben sterke interesse in een peugeot 5008 met 1.2 puretech motor, we zouden gaan voor een model 2020 of later. We zouden deze sowieso aanschaffen bij een dealer. Welk advies kunnen jullie meegeven?
We verkiezen een benzine en de 1.2 varianten zijn dan namelijk veel talrijker te vinden, de verhalen met negatieve ervaringen jammer genoeg ook. Rekening houdende met het nodige onderhoud, etc...Kan dit toch een betrouwbaar blok zijn?
Wat is belangrijk om na te vragen bij de verkoper? Wanneer de riem laatst vervangen is geweest, staat van de riem?
Eventueel eisen dat een defect aan de riem opgenomen wordt in de wettelijke garantietermijn?
Klopt het dat er geadviseerd wordt deze elke 80k km te vervangen?
Ik zelf kan in maijn eigen auto niet achterin zitten vanwege dezelfde reden. Ik heb het idee dat de auto niet recht te houden is. Als ik zelf rij heb ik dat gevoel namelijk ook. De auto lijkt te slingeren. Mogelijk dat dit te maken heeft met een onhandige wielbasis waardoor je steeds in de sporen van vrachtwagens terechtkomt... ik snap er niet veel van in ieder geval.Grootsnor schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:55:
Sinds 3 dagen een Peugeot e-208 (Active), wat een heerlijk bakkie zeg!
Alleen, wordt mijn vriendin er wagenziek in.... Ik gebruikte wel de B stand om terug te laden. Naast dit wellicht uit te zetten met passagiers in de auto, andere tips iemand om dit te voorkomen?
Een andere mogelijkheid waar ik aan denk is de active lane assist. Het gevoel van slingeren begon bij mijn vorige auto (Ford Fiesta) die ook active lane assist had. Hetzelfde voel ik dus ook in de E-208.
Signature van nature
Dat had ik al geprobeerd uiteraard

Geen verschil helaas. Geeft een gevoel van een "los" stuurkolom. Je moet continue bijsturen.
Signature van nature
Bestaande orders worden omgezet naar de oude 350km variant en als compensatie voor het lange wachten bieden ze een accessoire cheque van 250 euro

Heel snel gedaan nadat ik opeens ruk naar links kreeg toen ik op polderweg op de streep van fietspad reed ivm tegenligger.
Sport mode gebruik ik ook niet omdat de auto dan veel onrustiger is.
Eigenlijk verbazingwekkend hoe makkelijk automerken/dealers hiermee om kunnen gaan, als het om elk ander product zou gaan, zou je ze kunnen aanklagen voor wanprestaties. Helemaal, omdat ze eigenlijk ook helemaal geen enkele informatie (kunnen) geven.ebis schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:19:
Net een update ontvangen van de dealer omtrent de levering van de E-208 GT 400km en deze gaat niet meer komen. Productie wordt niet opgestart en de 400km versie komt pas met de facelift van de 208 beschikbaar waarvan Peugeot aangeeft dat deze eind 2023 in productie gaat. Uiteraard geen enkele garantie dat dit ook daadwerkelijk zo zal zijn.
Bestaande orders worden omgezet naar de oude 350km variant en als compensatie voor het lange wachten bieden ze een accessoire cheque van 250 euroOf je mag wachten op de facelift zonder bijbetaling. Of deze dezelfde opties / standaarduitrusting heeft als de huidige versie is niet bekend. Het is dus maar afwachten wat je uiteindelijk geleverd krijgt.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
ok, dan ben ik benieuwd wanneer ik bericht krijg. Heb ook een E-208 GT-400 in bestelling staan, die in december 23 geleverd zou gaan worden. toen de gefacelifte 2008 gepresenteerd werd een paar weken terug, begon ik me al af te vragen wat dat voor mijn bestelde 208 zou betekenen. Aangezien 2008 en 208 redelijk gelijktijdig zijn geïntroduceerd is het wel te verwachten dat de facelift ook rond hetzelfde moment zou gebeuren.ebis schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:19:
Net een update ontvangen van de dealer omtrent de levering van de E-208 GT 400km en deze gaat niet meer komen. Productie wordt niet opgestart en de 400km versie komt pas met de facelift van de 208 beschikbaar waarvan Peugeot aangeeft dat deze eind 2023 in productie gaat. Uiteraard geen enkele garantie dat dit ook daadwerkelijk zo zal zijn.
Bestaande orders worden omgezet naar de oude 350km variant en als compensatie voor het lange wachten bieden ze een accessoire cheque van 250 euroOf je mag wachten op de facelift zonder bijbetaling. Of deze dezelfde opties / standaarduitrusting heeft als de huidige versie is niet bekend. Het is dus maar afwachten wat je uiteindelijk geleverd krijgt.
Denk wel dat ik dan voor de facelift versie zou gaan, ook al zou dat wat langer duren. Of eventueel een goede reden om de bestelling te annuleren en een MG4, of een M3 SR te nemen.
Ik heb zelf het idee dat het misschien komt doordat je bij de E-208 wat meer "kracht" nodig hebt om te sturen, waardoor je wat sneller een overshoot hebt die je moet corrigeren. In een oude Civic heb ik dat ooit een stuk erger ervaren, daar noemde ze het "sticky steering".Sircuri schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Ik zelf kan in maijn eigen auto niet achterin zitten vanwege dezelfde reden. Ik heb het idee dat de auto niet recht te houden is. Als ik zelf rij heb ik dat gevoel namelijk ook. De auto lijkt te slingeren. Mogelijk dat dit te maken heeft met een onhandige wielbasis waardoor je steeds in de sporen van vrachtwagens terechtkomt... ik snap er niet veel van in ieder geval.
Een andere mogelijkheid waar ik aan denk is de active lane assist. Het gevoel van slingeren begon bij mijn vorige auto (Ford Fiesta) die ook active lane assist had. Hetzelfde voel ik dus ook in de E-208.
EV: Peugeot E208, PV: Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H
Ze hebben het allemaal fijn dicht getimmerd via de Bovag voorwaarden. Je kan een een vergoeding vragen voor de geleden schade aan de verkopende partij tenzij deze zich op overmacht kan beroepen. In deze situatie zal de dealer gewoon wijzen naar Peugeot Frankrijk en trek je als consument aan het kortste eind._Dune_ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:48:
[...]
Eigenlijk verbazingwekkend hoe makkelijk automerken/dealers hiermee om kunnen gaan, als het om elk ander product zou gaan, zou je ze kunnen aanklagen voor wanprestaties. Helemaal, omdat ze eigenlijk ook helemaal geen enkele informatie (kunnen) geven.
Peugeot heeft de dealers 16 mei geïnformeerd dus ze zouden op de hoogte moeten zijn. Ik heb besloten om de boel te annuleren, geloof helemaal niets meer van de data die de importeur doorgeeft. Als ze ergens bij Stellantis besluiten om een nieuw model in de markt zetten die gebruik maakt van dezelfde aandrijflijn schuiven ze de boel zo weer een aantal maanden op.Twardt schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:53:
[...]
ok, dan ben ik benieuwd wanneer ik bericht krijg. Heb ook een E-208 GT-400 in bestelling staan, die in december 23 geleverd zou gaan worden. toen de gefacelifte 2008 gepresenteerd werd een paar weken terug, begon ik me al af te vragen wat dat voor mijn bestelde 208 zou betekenen. Aangezien 2008 en 208 redelijk gelijktijdig zijn geïntroduceerd is het wel te verwachten dat de facelift ook rond hetzelfde moment zou gebeuren.
Denk wel dat ik dan voor de facelift versie zou gaan, ook al zou dat wat langer duren. Of eventueel een goede reden om de bestelling te annuleren en een MG4, of een M3 SR te nemen.
Bah, balen ik zit dan in hetzelfde schuitje... Om nu te wachten tot eind 2023 en hopen dat ze niet opnieuw vertraging hebben om wat voor reden lijkt mij een lastige inschatting. Met al deze wisselingen, uitstellen e.d. heb je er gewoon geen vertrouwen meer in helaas.ebis schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:19:
Om dat te gaan voor een 350 versie vind ik ook jammer, zeker gezien het rijbereik ten opzichte van een MG4 oid.
Op Peugeot-meeting forum wordt gezegd dat de auto 500 euro goedkoper worden als die terug gezet wordt naar de 350 versie (terwijl de upgrade 750 euro duurder was dus vandaar die 250 accessoire cheque?).
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Ik had ook in eerste instantie de 350km versie besteld en toen tegen meerprijs gekozen voor de 400km versie. Als ze nu gaan aanbieden om de 350km te leveren en daarbij maar een gedeelte van de meerprijs in mindering brengen dan kunnen ze die 208 ergens stoppen waar de zon niet schijnt. En dat hoeven ze ook niet te proberen met een een accessoire cheque. Dan kan ik in deze prijsrange wel een beter alternatief vinden.Dreanor schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:45:
[...]
Op Peugeot-meeting forum wordt gezegd dat de auto 500 euro goedkoper worden als die terug gezet wordt naar de 350 versie (terwijl de upgrade 750 euro duurder was dus vandaar die 250 accessoire cheque?).
Tegenwoordig hebben auto's elektronische stuurbekrachtiging. Die maken gebruik van een stuurhoeksensor. Als het stuur ook maar een klein beetje scheef staat tov de rechtuitstand van de wielen gaat de stuurbekrachtiging tegen je werken.Destynx schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:17:
[...]
Ik heb zelf het idee dat het misschien komt doordat je bij de E-208 wat meer "kracht" nodig hebt om te sturen, waardoor je wat sneller een overshoot hebt die je moet corrigeren. In een oude Civic heb ik dat ooit een stuk erger ervaren, daar noemde ze het "sticky steering".
Donderdag moet ze voor onderhoud en ze heeft het bij de dealer aangekaart. Die zei dat het een bekend probleem is en dat de software van de huidige iPhones (13 en 14) het probleem veroorzaakt, die software zou te nieuw zijn voor de auto. Lijkt mij een maf verhaal, maar donderdag gaan ze het hopelijk fixen.
Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik heb het al eerder gevraagd maar heb nog geen oplossing gevonden.
Wat zijn eigenlijk goede alternatieven, behalve de vaak genoemde MG4?Twardt schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:06:
[...]
Ik had ook in eerste instantie de 350km versie besteld en toen tegen meerprijs gekozen voor de 400km versie. Als ze nu gaan aanbieden om de 350km te leveren en daarbij maar een gedeelte van de meerprijs in mindering brengen dan kunnen ze die 208 ergens stoppen waar de zon niet schijnt. En dat hoeven ze ook niet te proberen met een een accessoire cheque. Dan kan ik in deze prijsrange wel een beter alternatief vinden.
Tesla Model 3 is kaal gelijk geprijsd en wordt snel echt duurder. Cupra Born is duurder. Opel Corse vond ik de mindere keuze t.o.v. de 208. En dan weet ik het zo even niet hehe.
Prijs gaat inderdaad met 500 euro omlaag. Ik was in de veronderstelling dat dit het prijsverschil tussen de twee versies was en de 250 euro een kleine extra. Blijk dus gewoon een sigaar uit eigen doos te zijnDreanor schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:45:
[...]
Bah, balen ik zit dan in hetzelfde schuitje... Om nu te wachten tot eind 2023 en hopen dat ze niet opnieuw vertraging hebben om wat voor reden lijkt mij een lastige inschatting. Met al deze wisselingen, uitstellen e.d. heb je er gewoon geen vertrouwen meer in helaas.
Om dat te gaan voor een 350 versie vind ik ook jammer, zeker gezien het rijbereik ten opzichte van een MG4 oid.

Als ik alle stellantis modellen dan even weglaat (en dat zijn er best veel) en je kijkt wat er tot 42K te halen is, dan is er nog best wat te kiezen. Ik had 42K gedaan omdat dat ook de vanaf prijs van een M3 sr is.Dreanor schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Wat zijn eigenlijk goede alternatieven, behalve de vaak genoemde MG4?
Tesla Model 3 is kaal gelijk geprijsd en wordt snel echt duurder. Cupra Born is duurder. Opel Corse vond ik de mindere keuze t.o.v. de 208. En dan weet ik het zo even niet hehe.
Renault Zoë
Renault Megane e-tech EV40
MG 4, 5 en ZS ev
Seres 3
SsangYong Korando e-Motion
Smart #1 Pro+
Nissan Leaf e+
Hyundai Kona Electric 64 kWh
Tesla M3 SR
Tuurlijk sommigen hebben minder uitrusting dan een e-208, of minder range. Anderen zijn wellicht weer een stuk ruimer. Er zitten in bovenstaande lijstje wel een paar modellen die ik sowieso niet zou overwegen, maar dat kan voor iemand anders weer anders zijn natuurlijk.
Uiteraard zijn de meeste iets duurder dan een e-208, maar er zit nog wel een beetje rek in mijn budget.
Sinds enkele weken ook probleem dat iphone (14) geen CarPlay verbinding krijgt. Heel soms opeens wel. Kwam er achter dat als ik de iPhone aansluit voor starten van de auto dat ie dan altijd wel werkt.KaiseRRuby schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:20:
Mijn zus heeft een e-208, al een jaar en ze heeft nog nooit een onderhoudsbeurt of een softwareupdate gehad. Ze heeft wel constant problemen met Carplay. Op de 1 of andere manier doet Carplay het soms gewoon niet, de auto lijkt dan niet te verbinden met de telefoon. De kabel zit op de juiste plek. Soms werkt een reset (10sec je vinger op het knopje houden) maar soms ook niet. Het lijkt volledig willekeurig.
Donderdag moet ze voor onderhoud en ze heeft het bij de dealer aangekaart. Die zei dat het een bekend probleem is en dat de software van de huidige iPhones (13 en 14) het probleem veroorzaakt, die software zou te nieuw zijn voor de auto. Lijkt mij een maf verhaal, maar donderdag gaan ze het hopelijk fixen.
Komt iemand dit probleem bekend voor? Ik heb het al eerder gevraagd maar heb nog geen oplossing gevonden.
Heb van alles geprobeerd, het beste resultaat bij mijn auto: bluetooth op de gsm uit, de kabel inpluggen, en dan pas de auto starten. Meestal pakt die hem wel, maar af en toe gewoon niet. Ook irritant: af en toe valt CarPlay gewoon tijdens het rijden uit.
Een rigoureuze oplossing werkt ook: de 12V batterij minstens een kwartier ontkoppelen. Het systeem wordt dan gereset, en daarna werkt CarPlay weer als een zonnetje. Tot het na een paar weken ineens niet meer werkt...
Maar de super cheap lightning kabel van de Action werkt tot nu toe 100% van de tijd. Go figure.
- Soms gebruik ik android auto, maar soms schakel ik over naar een ander scherm bv temperatuur. Maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets van een 'back' knop gevonden dat ik gelijk terug kan naar android auto. Dan moet ik meestal in een paar stappen doen. Iemand hier een shortcut voor?
- Is dag/nachtmodus handmatig in te stellen?
- Is het mogelijk de ramen op afstand open of dicht te doen? Bij sommige auto's kun je dan op de autosleutel open/dicht ingedrukt houden. Maar werkt bij deze niet.
- Kun je ergens de bandenspanning digitaal aflezen in de auto?
- Je kunt op afstand je airco aanzetten. Maar ik zie nergens iets van temperatuur dat ik kan instellen. Hij zegt alleen 'gewenste temperatuur' wat dat dan ook is. Is het mogelijk ergens de temperatuur in te stellen hiervoor?
- Ik kan mijn binnenspiegel niet handmatig dimmen voor auto's achter met licht aan in het donker. Ik neem aan dat dit automatisch gaat? Vind niet echt dat ie goed dimt. Zou dat graag handmatig willen doen.
- Zo'n knop mis ik ook op mijn 208 ja. Die heb ik wel op de Yaris. Wat wellicht wel iets sneller werkt is met 3 vingers op je scherm drukken. Dan gaat hij terug naar het hoofdscherm waar je radio, navi, AA etc kan selecteren ongeacht waar je zit in het systeem.Spasmo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:48:
Sinds een tijdje in bezit van een Peugeot e-208 GT. Een paar vragen die jullie misschien wel kunnen beantwoorden waar ik nog niet achter ben:
- Soms gebruik ik android auto, maar soms schakel ik over naar een ander scherm bv temperatuur. Maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets van een 'back' knop gevonden dat ik gelijk terug kan naar android auto. Dan moet ik meestal in een paar stappen doen. Iemand hier een shortcut voor?
- Is dag/nachtmodus handmatig in te stellen?
- Is het mogelijk de ramen op afstand open of dicht te doen? Bij sommige auto's kun je dan op de autosleutel open/dicht ingedrukt houden. Maar werkt bij deze niet.
- Kun je ergens de bandenspanning digitaal aflezen in de auto?
- Je kunt op afstand je airco aanzetten. Maar ik zie nergens iets van temperatuur dat ik kan instellen. Hij zegt alleen 'gewenste temperatuur' wat dat dan ook is. Is het mogelijk ergens de temperatuur in te stellen hiervoor?
- Ik kan mijn binnenspiegel niet handmatig dimmen voor auto's achter met licht aan in het donker. Ik neem aan dat dit automatisch gaat? Vind niet echt dat ie goed dimt. Zou dat graag handmatig willen doen.
- Nee, gaat aan de hand van je verlichting. Rij je dus altijd met je verlichting aan (en niet op automaat), rij je dus altijd in nachtmodus.
- Ramen kunnen niet met de AB dicht zover ik weet.
- Airco durf ik niet te zeggen want dat werkt niet op mijn fosiel aangedreven 208

- Als je een automatisch dimmende spiegel hebt dan moet je het daar 'helaas' mee doen. Valt niks aan in te stellen.
Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium
Bij een Model 3 zijn er geen opties zo ongeveer behalve trekhaak, kleur, velgen, accugrootte en EAP/FSD.Dreanor schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Wat zijn eigenlijk goede alternatieven, behalve de vaak genoemde MG4?
1. Met 3 vingers op het scherm tikken (hoofdmenu) en dan staat Carplay/Android auto rechtsbovenSpasmo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:48:
Sinds een tijdje in bezit van een Peugeot e-208 GT. Een paar vragen die jullie misschien wel kunnen beantwoorden waar ik nog niet achter ben:
1 Soms gebruik ik android auto, maar soms schakel ik over naar een ander scherm bv temperatuur. Maar ik heb tot nu toe nog niet echt iets van een 'back' knop gevonden dat ik gelijk terug kan naar android auto. Dan moet ik meestal in een paar stappen doen. Iemand hier een shortcut voor?
2 Is dag/nachtmodus handmatig in te stellen?
3 Is het mogelijk de ramen op afstand open of dicht te doen? Bij sommige auto's kun je dan op de autosleutel open/dicht ingedrukt houden. Maar werkt bij deze niet.
4 Kun je ergens de bandenspanning digitaal aflezen in de auto?
5 Je kunt op afstand je airco aanzetten. Maar ik zie nergens iets van temperatuur dat ik kan instellen. Hij zegt alleen 'gewenste temperatuur' wat dat dan ook is. Is het mogelijk ergens de temperatuur in te stellen hiervoor?
6 Ik kan mijn binnenspiegel niet handmatig dimmen voor auto's achter met licht aan in het donker. Ik neem aan dat dit automatisch gaat? Vind niet echt dat ie goed dimt. Zou dat graag handmatig willen doen.
2. Niet kunnen vinden en volgensmij dus ook niet mogelijk
3. Nee niet mogelijk helaas
4. Nee het is een "dom" systeem, bij afwijkingen van de omtrek (lek) en dus een verschil tussen de omwentellingen van de wielen op de as geeft het systeem een melding.
5. Nee
6. Gaat automatisch inderdaad en daar moet je het maar mee doen.
Hierdoor een avondje zonder verwarming of ventilatie moeten rijden. Een vriend van me heeft hetzelfde gehad met zijn 208 Active. Uit en aanzetten was geen oplossing, een nachtje laten staan wel.
EV: Peugeot E208, PV: Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H
De (touch) telefoonknop 10-20 seconden inhouden reset het systeem.Destynx schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:47:
Ik heb een paar weken terug een keer gehad dat het hele climate systeem inc. de toggle switches niet meer werkten. Ook de knoppen naast het scherm (Active met kleinere scherm) deden niks. Carplay deed het daarentegen wel prima.
Hierdoor een avondje zonder verwarming moeten rijden. Een vriend van me heeft hetzelfde gehad met zijn 208 Active. Uit en aanzetten was geen oplossing, een nachtje laten staan wel.
Als je de temperatuur instelt via de zijkant van het scherm, dan kom je in een beperkte versie van A/C instellingen waarbij je linksboven wel een 'Back' knop hebt. Voor alle andere zaken moet je toch weer via het hoofdscherm (drie vingers) of via de knoppen onderin. En als je met die knop onderin naar 'Apps' gaat, moet je een tweede keer tikken voor Android Auto.Spasmo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:48:
(...)
De andere vragen zijn al ongeveer beantwoord, met nog een toevoeging: je kunt de ramen wél sluiten met de sleutel. Bij veel andere auto's is het een kwestie van de knop iets langer ingedrukt houden. Bij de 208 is is dat 'iets langer' gewoon 'veel langer'.
Wat betreft temperatuur: iemand heeft bedacht dat ongeveer 21 graden wel oké is. Zowel bij voorverwarmen in de winter of bij het koelen in de zomer. Zo staat het in ieder geval in het instructieboekje:
Met deze functie kunt u de temperatuur in het interieur zo programmeren dat een vooraf bepaalde temperatuur die niet kan worden gewijzigd (ongeveer 21 °C) is bereikt voordat u in de auto stapt. U kunt de dagen en tijden hiervoor instellen. Deze functie is ook beschikbaar als de auto niet wordt opgeladen.
Punctuality is the politeness of kings
Nu ken ik de nieuwe 208 niet maar in de 3008 duw ik op de telefoon knop en dan zit ik weer in Android Auto of Apple Carplay als dat aan stond, indien niet dan zie ik gewoon het telefoon scherm van de Peugeot software. Dat is best handig.Spasmo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:48:
1.
De GT400 blijven houden en wachten. Productie start December 2023 en levering auto zou dan +/- februari 2024 zijn met vergoeding van €250,- op de fiscale waarde (maar wat de verhoging van de fiscale waarde in 2024 wordt kon niet gezegd worden). Je komt NIET in aanmerking voor de facelift (of althans ik niet).
2.
Omzetten naar GT350. Productie zou dan starten in augustus, levering oktober 2023. Prijsgarantie ten opzichte van je contract en die geweldige 250€ accessoire.
En alles onder voorbehoud natuurlijk.

Dus ja, niet echt optimaal dit want zeg het maar of in December de productie echt zal starten, wie weet wordt het toch nog later of wordt die facelift uitgesteld met alle gevolgen. Maarja, omzetten geeft ook weer kans op vertragingen... zucht.
Vrijdagnacht heeft de auto aan lader gehangen (zappi v2.1) en die heeft de auto in enkele uurtjes helemaal vol gepompt. Zaterdag na thuiskomst de auto weer aan dezelfde lader gehangen en toen wou er met niet meer dan 800watt(!) worden geladen. Alle instellingen bij langs in de auto en de lader. Schema's uitgezet etcetera maar het mocht niet baten. Een grannycharger proberen en daar gebeurde hetzelfde. Ook nog even een easee lader bij iemand anders geprobeerd en steeds hetzelfde.
Toen als test even naar een fastned gereden (DC) en daar werd wel gewoon en goed geladen nadat er de 1e keer een communicatiefout was.
Gisteren met de auto naar de dealer geweest en daar vertoonde die hetzelfde gedrag. Donderdag is er een afspraak ingepland dat we de auto kunnen omruilen voor een leenauto en dan gaat men op onderzoek uit. De monteur vertelde nog wel dat dit specifieke probleem voor hem nieuw was. Zou de OBC kapot zijn dan laadt de auto helemaal niet meer op.
Komt dit probleem bij iemand bekend voor?
ik kan me haast niet voorstellen dat ze de productie van de GT400 gaan opstarten, om deze lijn dan iets later te gaan ombouwen naar de facelift versie. Facelift is nog niet officieel aangekondigd, maar die laat vast niet lang meer op zich wachten.Dreanor schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:10:
1.
De GT400 blijven houden en wachten. Productie start December 2023 en levering auto zou dan +/- februari 2024 zijn met vergoeding van €250,- op de fiscale waarde (maar wat de verhoging van de fiscale waarde in 2024 wordt kon niet gezegd worden). Je komt NIET in aanmerking voor de facelift (of althans ik niet).
Inderdaad. Ik lees op andere plekken dat de productie van de GT400 pas gaat plaatsvinden als ook de facelift er is. Dat klinkt ook veel logischer.... voor zover de planning bij Peugeot nog enige logica laat zien.Twardt schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:15:
[...]
ik kan me haast niet voorstellen dat ze de productie van de GT400 gaan opstarten, om deze lijn dan iets later te gaan ombouwen naar de facelift versie. Facelift is nog niet officieel aangekondigd, maar die laat vast niet lang meer op zich wachten.

Punctuality is the politeness of kings

Het komt wel eens voor dat de OBC de geest geven bij deze auto's. Vroeger gebeurde dat vaker maar tegenwoordig minder dankzij een andere OBC. Het enigste wat je kan doen met een kapotte OBC is inderdaad DC laden want daar is de omvormer niet voor nodig.AtlAntA schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:58:
Afgelopen vrijdag dan eindelijk onze gele e-208 GT in ontvangst mogen nemen.
Vrijdagnacht heeft de auto aan lader gehangen (zappi v2.1) en die heeft de auto in enkele uurtjes helemaal vol gepompt. Zaterdag na thuiskomst de auto weer aan dezelfde lader gehangen en toen wou er met niet meer dan 800watt(!) worden geladen. Alle instellingen bij langs in de auto en de lader. Schema's uitgezet etcetera maar het mocht niet baten. Een grannycharger proberen en daar gebeurde hetzelfde. Ook nog even een easee lader bij iemand anders geprobeerd en steeds hetzelfde.
Toen als test even naar een fastned gereden (DC) en daar werd wel gewoon en goed geladen nadat er de 1e keer een communicatiefout was.
Gisteren met de auto naar de dealer geweest en daar vertoonde die hetzelfde gedrag. Donderdag is er een afspraak ingepland dat we de auto kunnen omruilen voor een leenauto en dan gaat men op onderzoek uit. De monteur vertelde nog wel dat dit specifieke probleem voor hem nieuw was. Zou de OBC kapot zijn dan laadt de auto helemaal niet meer op.
Komt dit probleem bij iemand bekend voor?
Ja weet dat het een kwaaltje is geweest bij deze auto's maar zou al moeten zijn opgelost bij de nieuwere versies van de OBC volgens de monteur. Het vreemde is dus dat hij wel met 800 watt laadt. Zou dan eerder zeggen dat er een communicatie fout is tussen de OBC en of het accu pakket of de laders. Dus dat de OBC dan ergens de spanning niet kan lezen oid en dan in een soort van druppellader modus gaat.ovd1995 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:27:
[...]
Het komt wel eens voor dat de OBC de geest geven bij deze auto's. Vroeger gebeurde dat vaker maar tegenwoordig minder dankzij een andere OBC. Het enigste wat je kan doen met een kapotte OBC is inderdaad DC laden want daar is de omvormer niet voor nodig.
Enfin, het is een nieuwe auto dus zit gewoon garantie op natuurlijk. Sterker nog, het is een lease auto dus hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken. Maar het is wel zuur dat je een nieuwe auto binnen een week alweer naar de garage moet brengen.
Zojuist te horen gekregen van de dealer dat dit klopt. Het wordt gecombineerd met de facelift en daarom is de 6 maanden vertraging van toepassing voor de GT400. De facelift zou in lijn moeten zijn met de 308/508.dreamscape schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Inderdaad. Ik lees op andere plekken dat de productie van de GT400 pas gaat plaatsvinden als ook de facelift er is. Dat klinkt ook veel logischer.... voor zover de planning bij Peugeot nog enige logica laat zien.
Het was wachten, wachten en daarna weer wachten maar we gaan er van uit dat het dat waard zal blijken te zijn geweest.
Status update:AtlAntA schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:28:
[...]
Ja weet dat het een kwaaltje is geweest bij deze auto's maar zou al moeten zijn opgelost bij de nieuwere versies van de OBC volgens de monteur. Het vreemde is dus dat hij wel met 800 watt laadt. Zou dan eerder zeggen dat er een communicatie fout is tussen de OBC en of het accu pakket of de laders. Dus dat de OBC dan ergens de spanning niet kan lezen oid en dan in een soort van druppellader modus gaat.
Enfin, het is een nieuwe auto dus zit gewoon garantie op natuurlijk. Sterker nog, het is een lease auto dus hoef me eigenlijk helemaal geen zorgen te maken. Maar het is wel zuur dat je een nieuwe auto binnen een week alweer naar de garage moet brengen.
De OBC zat vol met fouten en wordt vervangen. Kon wel even duren volgens de garage. Wel een andere e-208 meegekregen als leenauto wat dus niet verkeerd is.
Mijn zusje rijdt een Corsa-e GS Line (zelfde aan de onderkant als de e-208 uiteraard) maar een en al gedoe met laden.
Grootste probleem was altijd dat wanneer ze aan het laden was en er een 2de auto erbij komt aan dezelfde paal, dat haar auto stopt met laden en niet opnieuw opstart. Ze moet dan echt de stekker eruit/erin doen om hem weer aan de gang te krijgen.
Nu is ze vorige week naar de dealer geweest met dit probleem en bleken er inderdaad een hele rits updates te zijn betreft laden voor haar auto.
Nu wilde ze van het weekend bij de gebruikelijke gemeentepaal bij haar in de straat laden. Start wel op maar na een aantal uur loskoppelen blijkt hij amper tot niks geladen te hebben.
Meerdere palen geprobeerd en allemaal hetzelfde op één paal na die een heel klein beetje wat deed.
Snellader werkt wel naar behoren dus ik vermoed een defecte OBC zoals iemand hier eerder al aangaf.
Ik vond het alleen vreemd dat dit na de software updates het geval is. Wellicht die OBC altijd al niet goed geweest?
Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium
Vanmorgen naar de garage geweest voor de update, ze keken er al een beetje tegenop want ze hadden nog een e208 ge-update afgelopen zaterdag en die was in de slaapstand gesprongen. Afijn, na een uur in de wachtruimte kwam de mededeling dat er vanalles mis was gegaan en ik zolang een vervangende auto meekreeg.hjs schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:59:
Heb in de app de mededeling dat er een terugroep aktie is voor mijn E-208.
Iemand al laten doen?
[edit]