Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste
Acties:

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 21:20
Zojuist gehoord van de dealer dat mijn Peugeot e-208 GT binnen is :) Kan ik pas 01-05 rijden omdat het termijn van mijn huidige leaseauto t/m 30 april loopt.

Heeft uiteindelijk 6 maanden geduurd. Ik ga er vanuit dat het de 136 PK (GT362) versie zal worden ondanks de geruchten dat vanaf 2023 het nieuwe model geproduceerd zou worden.

Hoorde van een collega dat ze de productie opgeschroeft hebben (heb helaas geen officiele bron), dus dat zou wel de vroegere levertijd verklaren.

Hierbij ook mijn bestel/levertijd historie voor het volledige plaatje:
- Okt 2022 besteld. Levertijd toen: Okt 2023
- Jan 2023 update levertijd: Dec 2023 (2 maanden later)
- Jan 2023 optie erbij besteld. levertijd + 2 maanden: Feb 2024 (2 maanden later)
- 24-2-2023 update levertijd: week 18 (Mei) 2023 (10 maanden eerder)
- 11-04-2023 auto is binnen (1 maand eerder)

Laadpaal komt 15 Juni.

[Voor 9% gewijzigd door Spasmo op 12-04-2023 09:16]

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 12:49
En dan hebben wij dezelfde auto besteld op 23-03-2022 bij Peugeot Private Lease en nog geen enkel zicht op een levering... :(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 17:27
Hier ook op 7-4-22 besteld en nog geen idee wanneer het komt.

Wel een maand of 2 geleden geüpgraded naar de 400KM versie voor €10p/m extra.

Ook met de belofte dat de 400KM een eigen productielijn heeft en daardoor sneller geleverd kan worden.

Ik hoop toch echt deze maand in ieder geval iets te horen over de productie zodat ik kan uitkijken naar de daadwerkelijke levering.

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:00
Net met alleen snelweg en 103km/u +/- 15kw/100 gehaald. Rit van 84km (2x42km). 29% aan accu weggereden. Dus theoretisch bereik van 290km. Dikke prima :)

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:14

Dreanor

Joene

Mmm wat een rommeltje bij Peugeot, blijkbaar is de GT400 uit het leveringsprogramma...

https://www.autoweek.nl/a...en-met-oude-aandrijflijn/

Waarom Peugeot de nieuwe verbeterde aandrijflijn uit het Nederlandse leveringsgamma haalt? Dat heeft volgens de Nederlandse importeur te maken met het momenteel beperkte productievolume van de nieuwe aandrijflijn en de grote vraag ernaar. Om de levertijden niet te veel te laten oplopen kiest Peugeot er in Nederland voor om de elektrische e-208 weer alleen met de 'oude' aandrijflijn te leveren. De importeur kan AutoWeek nog niet vertellen wanneer de nieuwe weer verkrijgbaar is.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• M@cer
Hoe ingewikkeld kan het toch zijn om een paar auto's in elkaar te schroeven? Je hebt sneller een Ferrari of Rolls Royce helemaal op je eigen wensen dan een simpele lopende band E-208..

En die zin ook... Om de levertijden niet te veel te laten oplopen............ 8)7 |:(

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-05 23:26
Deze aandrijflijn zit ook in de 308 en andere Stellantis producten. Waarschijnlijk vind men die belangrijker (meer marge?) en wil men deze modellen voorrang geven.

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:33
Dreanor schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:12:
Mmm wat een rommeltje bij Peugeot, blijkbaar is de GT400 uit het leveringsprogramma...

https://www.autoweek.nl/a...en-met-oude-aandrijflijn/

Waarom Peugeot de nieuwe verbeterde aandrijflijn uit het Nederlandse leveringsgamma haalt? Dat heeft volgens de Nederlandse importeur te maken met het momenteel beperkte productievolume van de nieuwe aandrijflijn en de grote vraag ernaar. Om de levertijden niet te veel te laten oplopen kiest Peugeot er in Nederland voor om de elektrische e-208 weer alleen met de 'oude' aandrijflijn te leveren. De importeur kan AutoWeek nog niet vertellen wanneer de nieuwe weer verkrijgbaar is.
Haha jezus wat een prutsers. Wat ben ik blij zeg dat ik onder mijn contract uit kon komen. Tesla bevalt top, en het is nog niet eens meer geld ook en in alle opzichten meer auto.

• MarkHero
Rynelan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:08:
Hier ook op 7-4-22 besteld en nog geen idee wanneer het komt.

Wel een maand of 2 geleden geüpgraded naar de 400KM versie voor €10p/m extra.

Ook met de belofte dat de 400KM een eigen productielijn heeft en daardoor sneller geleverd kan worden.

Ik hoop toch echt deze maand in ieder geval iets te horen over de productie zodat ik kan uitkijken naar de daadwerkelijke levering.
Wederom een belofte die ze niet waar maken. Sterkte.

• Dreanor

Dreanor

Joene

MarkHero schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:36:
[...]

Haha jezus wat een prutsers. Wat ben ik blij zeg dat ik onder mijn contract uitnkon komen. Tesla bevalt top, en het is nog niet eens meer geld ook en in alle opzichten meer auto.
Ik zit er (bijna) aan te denken om te proberen de order te annuleren en voor de MG4 te gaan. Veel goedkoper (+/-6k), direct leverbaar bij onze zakelijke lease maatschappij (voorraadmodel), grotere accu/rijbereik maar een minder mooie auto (al is het geen lelijke auto) en iets goedkoper aanvoelend interieur.

De MG4 is 35k, mijn peugeot e-208GT staat op dit moment op 41k voorlopige fiscale waarde (als ik nu configureer zelfs op 43k) en kans dat deze pas in 2024 geleverd gaat worden (hallo nieuwe indexeringsprijs).

Tijdens mijn bestellen stond de MG4 niet in de lijsten, tegenwoordig wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarkHero
Wauw 43k voor een 208, ze zijn echt gek. Als ik jou was @drainor zou ik dan inderdaad kijken voor de MG4 met 64 kwh, meer vermogen, grotere accu, ruimer, veel meer auto voor het geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:09

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dreanor schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 07:59:
[...]

Ik zit er (bijna) aan te denken om te proberen de order te annuleren en voor de MG4 te gaan. Veel goedkoper (+/-6k), direct leverbaar bij onze zakelijke lease maatschappij (voorraadmodel), grotere accu/rijbereik maar een minder mooie auto (al is het geen lelijke auto) en iets goedkoper aanvoelend interieur.

De MG4 is 35k, mijn peugeot e-208GT staat op dit moment op 41k voorlopige fiscale waarde (als ik nu configureer zelfs op 43k) en kans dat deze pas in 2024 geleverd gaat worden (hallo nieuwe indexeringsprijs).

Tijdens mijn bestellen stond de MG4 niet in de lijsten, tegenwoordig wel.
Ouch, 43K voor een 208? Een B-segmenter...

Terwijl je in het bereik van 40-50K ook een ID.4, Ioniq 6 of zelfs een Model 3 of Model Y kunt rijden? Die laatste twee zijn D-segmenters... En binnekort komt de Astra Electric daar nog bij, en mogelijk de e-308. Het is zelfmoord als Stellantis die boven de 50K denkt te gaan kunnen prijzen. Andersom is het kannibalisme als ze die voor 46K in de prijslijst zetten, dan is het verschil met de 208/Corsa veel te klein.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

:o Voor minder dan dat heb je een Tesla Model 3.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Dreanor

Dreanor

Joene

Even ter info: 43k is de prijs van een Peugeot e-208GT als je hem vandaag in de configurator invoert op de site van Peugeot (met dezelfde opties).

Bij aanvraag in november 2022 stond deze op 38,8k en op 3 januari bij de daadwerkelijke bestelling stond deze al op 40,8k (want indexatie en het verbeterde accu pakket). Ten aller tijden is dit een voorlopige fiscale waarde en wordt deze pas bij op naamzetting vastgezet evenals mijn maandelijkse leasebedrag. Wat met een beetje pech pas in 2024 gaat gebeuren gezien de huidige levertijd (maart 2024).

Bij mijn bedrijf heb je te maken met schalen en de daarbij behorende modellen/budget waar je uit mag kiezen. Voor mij waren de e-2008, Opel Mokka en Cupra Born (essential) zo'n beetje het maximale elektrische auto waar ik uit kon kiezen. ID.4, Ionig of Tesla's kan ik sowieso niet uit kiezen en zijn echt nog wel een hele stap duurder.

Daarnaast heb ik een persoonlijk maandbedrag dat ik maximaal uit wil geven aan een lease auto en daar paste de Peugeot e-208 (voor 38,8k) precies in (en bovenstaande auto's niet) en was het ook de elektrische auto met het grootste bereik, uitgaande van de GT400 variant.

Dus door de zeer lange levertijden, het heel waarschijnlijk wegvallen van het grotere accupakket (mijn 208 is nog niet eens ingeboekt voor productie) en de pittige indexeringen (elke 2k extra betekend zo'n 25 euro meer per maand) doen mijn twijfelen en verder kijken (als dat mogelijk is natuurlijk).

Ja, voor mij is dit de eerste keer dat ik een lease auto mag uitzoeken haha. :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Jemig, wat moet die E-308 dan wel niet gaan kosten??? Die wordt met 22% bijtelling bijna onbetaalbaar voor velen. Of gewoon te duur ten opzichte van wat je krijgt.

Ik was gisteren toevallig bij de Peugeot om de 308 hatchback in het echt van dichtbij te bekijken als mogelijke opvolger van mijn huidige lease auto. Dat contract loopt volgend jaar pas af, maar met de huidige levertijden ben ik mij nu alvast aan het orienteren.

Wel hele mooie wagen zeg die 308. Stoelen zitten echt super goed. Stukken beter dan mijn Model 3.
Was een beetje bang dat ik het "uitpuilende" logo op de achterklep lelijk zou vinden, maar in het echt (was een grijze 308) viel het reuze mee.
De groene en blauwe kleur hebben wel mijn voorkeur, maar die kleuren zullen gelijk ook weer een stuk bovenop de prijs gooien. Dan ga ik liever voor een duurder pakket en een goedkopere lak.

Naja, tijd genoeg nog om na te denken. Maar de 308 blijft vooralsnog op de "in de gaten houden" lijst, samen met de E-208 en de Ford Fiesta en Focus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dreanor schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:00:
Even ter info: 43k is de prijs van een Peugeot e-208GT als je hem vandaag in de configurator invoert op de site van Peugeot (met dezelfde opties).
Ja... Even opsommen wat er bij Tesla standaard bij zit...
€ 200 Active Safety Brake met camera en radar (automatisch noodremsysteem).
€ 450 Pack Drive Assist Plus
€ 100 Passieve dodehoekbewaking
€ 300 Verwarmbare stoelen vóór
€ 350 Keyless entry (Proximity)
€ 500 Glazen panoramadak
€ 150 10" touchscreen i.p.v. 7"
€ 724,79 UNIVERSELE LADER
€ 236,66 PACK ACHTERUITRIJCAMERA VP1 (180°)
€ 406,9 PARKEERHULP ACHTER
€ 405,94 PARKEERHULP VOOR

Dat zijn even € 3800 aan opties.

Maar wel een USP! KOFFIEAUTOMAAT € 312,91
Voor de liefhebbers van echt goede koffie: neem in uw auto de espressomachine Handpresso Auto Capsule mee en geniet onderweg van de lekkerst...

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dreanor schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:00:

Bij aanvraag in november 2022 stond deze op 38,8k en op 3 januari bij de daadwerkelijke bestelling stond deze al op 40,8k (want indexatie en het verbeterde accu pakket). Ten aller tijden is dit een voorlopige fiscale waarde en wordt deze pas bij op naamzetting vastgezet evenals mijn maandelijkse leasebedrag. Wat met een beetje pech pas in 2024 gaat gebeuren gezien de huidige levertijd (maart 2024).

Bij mijn bedrijf heb je te maken met schalen en de daarbij behorende modellen/budget waar je uit mag kiezen. Voor mij waren de e-2008, Opel Mokka en Cupra Born (essential) zo'n beetje het maximale elektrische auto waar ik uit kon kiezen. ID.4, Ionig of Tesla's kan ik sowieso niet uit kiezen en zijn echt nog wel een hele stap duurder.

Daarnaast heb ik een persoonlijk maandbedrag dat ik maximaal uit wil geven aan een lease auto en daar paste de Peugeot e-208 (voor 38,8k) precies in (en bovenstaande auto's niet) en was het ook de elektrische auto met het grootste bereik, uitgaande van de GT400 variant.

Dus door de zeer lange levertijden, het heel waarschijnlijk wegvallen van het grotere accupakket (mijn 208 is nog niet eens ingeboekt voor productie) en de pittige indexeringen (elke 2k extra betekend zo'n 25 euro meer per maand) doen mijn twijfelen en verder kijken (als dat mogelijk is natuurlijk).

Ja, voor mij is dit de eerste keer dat ik een lease auto mag uitzoeken haha. :9
Na de laatste prijsverlaging is een Model 3 nu zelfs goedkoper dan een e-208... De wereld op z'n kop.
Als ik ze nu bij elkaar klik op Directlease dan komt de 208 GT uit op 40.5K met enkele basic opties (keyless entry, iets groter schermpje, ACC). Bijtelling is dan 219 per maand.
De Model 3 komt volgens DirectLease uit op 249 per maand (al rekenen ze nog met de prijs van 44K).

Voor 42K heb je dan inderdaad een auto met méér vermogen, méér rijbereik, meer opties, meer laadruimte.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:12
Even een vraagje, mijn zus heeft een e208 en loopt tegen twee dingen aan:

1. Random doet Waze het niet via Carplay. Oorzaak is niet echt te bepalen
2. Random doet een laadpaal het niet. Paal wordt blauw, lijkt te laden maar de volgende dag zit er niks in de auto qua lading. Gebeurt bij meerdere palen

Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?

• PdeBie
  • Nu online
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:03:
[...]

Na de laatste prijsverlaging is een Model 3 nu zelfs goedkoper dan een e-208... De wereld op z'n kop.
Als ik ze nu bij elkaar klik op Directlease dan komt de 208 GT uit op 40.5K met enkele basic opties (keyless entry, iets groter schermpje, ACC). Bijtelling is dan 219 per maand.
De Model 3 komt volgens DirectLease uit op 249 per maand (al rekenen ze nog met de prijs van 44K).

Voor 42K heb je dan inderdaad een auto met méér vermogen, méér rijbereik, meer opties, meer laadruimte.
Bijtelling ja. Maar wat doen ze qua leasebedrag?

• Jeroenneman

Jeroenneman

PdeBie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:42:
[...]

Bijtelling ja. Maar wat doen ze qua leasebedrag?
Volgens mij 80 euro uit elkaar ofzo, ontloopt elkaar niet veel.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ben erachter aan het komen dat de wereld van lease auto's behoorlijk op de kop staat haha.

Tesla zit niet in mijn lease klasse, sterker nog de MG4 ook niet! 8)7 Zojuist contact gehad met onze fleetmanagers en wat betreft mijn maandelijkse lease bedrag draait die berekening niet alleen om de fiscale waarde, ook om bedrijfsbeleid/uitstraling, restwaarde, populariteit, dealer contracten, e.d.

Daardoor is de MG4 voor mij per maand niet eens heel veel goedkoper (€20 euro/maand) dan de Peugeot e-208, ondanks dat de MG4 fiscaal 5 a 6k goedkoper is!
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:45:
[...]
Volgens mij 80 euro uit elkaar ofzo, ontloopt elkaar niet veel.
Ik vind 80 euro per maand nog een aardig verschil puur qua maandelijks bedrag dan. Als je dan kijkt naar wat je ervoor krijgt is het anders natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Dreanor schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:40:
Ik ben erachter aan het komen dat de wereld van lease auto's behoorlijk op de kop staat haha.

Tesla zit niet in mijn lease klasse, sterker nog de MG4 ook niet! 8)7 Zojuist contact gehad met onze fleetmanagers en wat betreft mijn maandelijkse lease bedrag draait die berekening niet alleen om de fiscale waarde, ook om bedrijfsbeleid/uitstraling, restwaarde, populariteit, dealer contracten, e.d.

Daardoor is de MG4 voor mij per maand niet eens heel veel goedkoper (€20 euro/maand) dan de Peugeot e-208, ondanks dat de MG4 fiscaal 5 a 6k goedkoper is!

[...]

Ik vind 80 euro per maand nog een aardig verschil puur qua maandelijks bedrag dan. Als je dan kijkt naar wat je ervoor krijgt is het anders natuurlijk.
Leasebedrag hé, voor een werkgever is 80 euro echt peanuts. Dat is een loonsverhoging van 35 euro ofzo, qua werkgeverslasten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 23:31
Als ik de huidige prijzen zie is de e208 inderdaad echt niet interessant momenteel voor private lease of directe aanschaf. Voor dat geld kan je inderdaad veel meer auto krijgen, meer meer range of meer opties of wellicht zelfs allebei. Wij rijden 'm private lease en echt enorm goedkoop maar zouden met de huidige prijzen met dezelfde voorwaarden tot 200 euro meer per maand kwijt zijn (!).
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:36:

2. Random doet een laadpaal het niet. Paal wordt blauw, lijkt te laden maar de volgende dag zit er niks in de auto qua lading. Gebeurt bij meerdere palen

Heb je meer details? Doet Carplay het zelf wel goed, wat betekent 'niet doen' (niet opstarten, zwart scherm, crashen, niet syncen)?

Ook qua laden. Welke laadpalen, welke laadpassen, gaat de auto volgens het dashboard wel laden in het begin, zo ja hoe lang duurt dat dan, wat staat er in de laadsessies bij de aanbieder van de laadpas, laadt de auto op andere momenten wel goed op. Dat soort info helpt om te achterhalen wat er aan de hand is :)

[Voor 17% gewijzigd door Silvin op 14-04-2023 13:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarkHero
Tesla Model 3, momenteel 41990,na subsidie is dat 39K, dat is toch echt een belachelijk goeie prijs voor wat je krijgt. En je fleetowner wil niet dat je daarin gaat rijden? Dan snapt hij de markt echt niet. @Dreanor

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36
Ik rij mijn e-208 GT via private lease voor 330 per maand (na aftrek subsidie), daar kan ik vermoedelijk geen Tesla voor rijden.

:P

• MarkHero
D_V schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:19:
Ik rij mijn e-208 GT via private lease voor 330 per maand (na aftrek subsidie), daar kan ik vermoedelijk geen Tesla voor rijden.

Dat is niet de huidige prijs, dus irrelevant.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:36
MarkHero schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:24:
[...]

Dat is niet de huidige prijs, dus irrelevant.
Voor mij wel.

;)

Overigens, dinsdag mag ik dan eindelijk m'n auto laten uitdeuken. Moest een aantal weken wachten, wist niet dat ze het bij het schadeherstelbedrijf zo druk hadden.

[Voor 32% gewijzigd door D_V op 14-04-2023 14:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-05 23:16

Idem, daarvoor rij ik de E-208 Active + stoelverwarming voor 25k km's per jaar.
Ondanks een redelijk vergelijkbare aanschafprijs zijn de maandlasten private lease het dubbele voor de Tesla toen ik de laatste keer keek.

EV: Peugeot E208, PV: Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H

• Jeroenneman

Jeroenneman

Geen idee wat de subsidie was, maar momenteel prijst de ANWB de 208 op 438 euro, en de Model 3 op 499 euro. Zou voor mij een héél makkelijke keuze zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:40:
[...]

Geen idee wat de subsidie was, maar momenteel prijst de ANWB de 208 op 438 euro, en de Model 3 op 499 euro. Zou voor mij een héél makkelijke keuze zijn.
Je moet dan ook geen occasion met een nieuwe auto vergelijken. Als ik beide selecteer met een normale looptijd (4 jaar) en kilometrage (10-15.000km) is het verschil 343 euro per maand. Dat is toch wel een serieus bedrag over 4 jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destynx
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:40:
[...]

Dat is wel voor een Occasion zie ik. Daarnaast wordt het verschil wel groter naar mate je meer km's selecteert. Maar het verschil blijft erg klein (iets meer dan 100 euro bij 25-30k km's). Desondanks kost die Model 3 je dan ruim 700 euro zonder subsidie terwijl mijn in april 2022 bestelde E208 met 25k km's 403 ex btw kost.

EV: Peugeot E208, PV: Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H

• superhero_nl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 22:15
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:36:

Voor wat betreft punt 2 heb ik daar ook erg veel last van gehad. Sterker nog, de auto meldde met 40% acculading dat de accu vol zat en de laadbeurt voltooid was. Bij mijn eigen laadpaal (ABL) en bij zo'n ParkChoice om de hoek. Ik had het idee dat de laadpaal niet goed aangestuurd werd door de auto waardoor er geen stroom over de lijn kwam maar wel spanning (omschrijf het vast fout, maar de auto merkte dat hij wel op de laadpaal aangesloten zat maar gaf niet de opdracht aan de paal om ook stroom over de lijn te gooien - paal stond in pauzestand op basis van lampen).

Daarnaast werkte keyless entry en de afstandsbediening voor geen meter. Het werkte eventjes en daarna kreeg ik de auto alleen maar open met de fysieke sleutel uit mn afstandsbediening te trekken. WOnder boven wonder ging daarna keyless weer goed totdat de auto iets te lang stil stond (10 minuten of zo?).

Garage kon niet zoveel aan dat laden doen want dan moest ik langs komen zodat ze het dan konden uitlezen... met andere woorden, ik moest helaas wachten totdat het fout ging en dan maar weer langs komen... Auto kwam toen niet echt betrouwbaar over.

Uiteindelijk bij de garage geweest met de sleutels en geen Murphy's Law. Hij bleef het niet doen; het is net alsof je met de Microsoft helpdesk belt met als resultaat dat ze de auto opnieuw ingeladen hebben. Sindsdien geen issue meer.

• KaiseRRuby
superhero_nl schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:26:
[...]

Voor wat betreft punt 2 heb ik daar ook erg veel last van gehad. Sterker nog, de auto meldde met 40% acculading dat de accu vol zat en de laadbeurt voltooid was. Bij mijn eigen laadpaal (ABL) en bij zo'n ParkChoice om de hoek. Ik had het idee dat de laadpaal niet goed aangestuurd werd door de auto waardoor er geen stroom over de lijn kwam maar wel spanning (omschrijf het vast fout, maar de auto merkte dat hij wel op de laadpaal aangesloten zat maar gaf niet de opdracht aan de paal om ook stroom over de lijn te gooien - paal stond in pauzestand op basis van lampen).

Daarnaast werkte keyless entry en de afstandsbediening voor geen meter. Het werkte eventjes en daarna kreeg ik de auto alleen maar open met de fysieke sleutel uit mn afstandsbediening te trekken. WOnder boven wonder ging daarna keyless weer goed totdat de auto iets te lang stil stond (10 minuten of zo?).

Garage kon niet zoveel aan dat laden doen want dan moest ik langs komen zodat ze het dan konden uitlezen... met andere woorden, ik moest helaas wachten totdat het fout ging en dan maar weer langs komen... Auto kwam toen niet echt betrouwbaar over.

Uiteindelijk bij de garage geweest met de sleutels en geen Murphy's Law. Hij bleef het niet doen; het is net alsof je met de Microsoft helpdesk belt met als resultaat dat ze de auto opnieuw ingeladen hebben. Sindsdien geen issue meer.
Ook geen issue meer van het laden? Want zoals jij het omschrijft is het precies zoals mijn zus het heeft. Wat Waze betreft kom ik nog even op terug.

• superhero_nl
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:28:
[...]

Ook geen issue meer van het laden? Want zoals jij het omschrijft is het precies zoals mijn zus het heeft. Wat Waze betreft kom ik nog even op terug.
Ik laad alleen maar thuis omdat we de Peugeot e208 als tweede auto gebruiken en dan voornamelijk voor de korte ritten. Meer dan 50km enkele reis maken we er niet mee. Enige keren dat ik ergens anders heb moeten laden was omdat ook mijn laadpaal kapot ging (wat nu oorzaak en gevolg was, was erg onduidelijk). Irritante was wel toen ik een keer niet heb kunnen laden en naar de garage ging dat deze meteen ging laden bij de garage. Maar toen had ik er al weer 10km naar de garage mee gereden.... Als je het mij vraagt: die software is volgens mij een beetje gevoelig.

Overigens heb ik de auto nu op home assistant aangesloten en heb ik een hele boel meer opties gekregen zoals opladen tot een bepaald percentage.... Dus ik kan de software nu ook een beetje prikkelen om niet bij 40% vol te zeggen, of om uit te lezen wat nu die status is...

Wat betreft het mediasysteem. Retetraag... Ik gebruik Apple carplay en het is nog trager dan een samsung galxy A8 tablet.... Maar het werkt wel.
Enige issue dat ik met Waze heb is dat waze niet op het mediasysteem komt. dan blijft het schermgedeelte waarin Waze moet komen leeg. Dan moet ik Waze killen op mn telefoon en dan opeens doet dat het weer. Maar dit heb ik ook in mijn andere auto (Ford).

• dkln
Ik heb in het bijna jaar dat ik de e208 nog maar 2x een probleem gehad met laden. In beide gevallen lag het aan de laadpaal zelf.

Geval 1 was een laadpaal die achteraf stuk leek te zijn (en niet "correct" in defect stond). Niet geheel ontoevalig een Allego lader.

Geval 2 was in Rotterdam in de Blaak garage. Meer mensen bleken niet te kunnen laden. Hij is gestopt met laden na ongeveer 10%.

Mijn advies: je kunt eens een laadpaal van een andere leverancier proberen. Als dat ook niet uithaalt is de OBC defect. Dit komt helaas wel regelmatig voor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destynx
superhero_nl schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:36:
[...]

Overigens heb ik de auto nu op home assistant aangesloten en heb ik een hele boel meer opties gekregen zoals opladen tot een bepaald percentage.... Dus ik kan de software nu ook een beetje prikkelen om niet bij 40% vol te zeggen, of om uit te lezen wat nu die status is...
Kan jij aangeven hoe je de Peugeot op HomeAssistant hebt aangesloten? De optie tot 80% laden vind ik zelf erg fijn aangezien ik bijna nooit meer dan 200km op een dag rij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvin

Ja hier de Active met wat opties en zonder eigen risico enzo voor 360 per maand incl subsidie met 36.000km per jaar. We beseffen ons ook wel dat de kans voorlopig klein lijkt dat we weer zo'n deal treffen over een paar jaar. Maar wie weet, de automarkt kan altijd weer instorten :p

De komende weken gaan we er mee naar Catalonië. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat er ruim voldoende snelladers zijn om makkelijk rond te touren maar als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag.

• KaiseRRuby
Meer info over het probleem:

Laden: nu was het Vattenfall paal. Bij beide laadpassen doet hij het niet. Bij we drive solar wel. Paal wordt blauw, auto zegt ook dat ie laadt. Op t scherm staat: 14 uur zoveel laadtijd. Normaal gaat dit na een paar seconden naar de echte laadtijd, dus 3 uur 45 bv. Nu niet, er blijft 14 uur staan
In de app van E-Flux staat een actieve laadsessie. In de app van Peugeot zegt hij: laden niet beschikbaar.

Carplay: Er wordt niks naar het scherm gedaan vanaf de telefoon. Ook niet met een andere kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:14:

Laden: nu was het Vattenfall paal. Bij beide laadpassen doet hij het niet. Bij we drive solar wel. Paal wordt blauw, auto zegt ook dat ie laadt. Op t scherm staat: 14 uur zoveel laadtijd. Normaal gaat dit na een paar seconden naar de echte laadtijd, dus 3 uur 45 bv. Nu niet, er blijft 14 uur staan
In de app van E-Flux staat een actieve laadsessie. In de app van Peugeot zegt hij: laden niet beschikbaar.

Carplay: Er wordt niks naar het scherm gedaan vanaf de telefoon. Ook niet met een andere kabel.
Ik heb dit probleem ook wel eens bij Vattenfal palen van het merk Alfen.
Soms krijg in van de Peugeot app nog de melding dat het laden is gestopt maar soms ook niet.

Bij een van de palen waar ik problemen mee heb weet ik van meerdere mensen dat ook ontzettend traag laad bij andere merken.

Al meerdere keren doorgegeven via de Incharge app.

Aan alles komt een eind.

• dkln
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:14:

Sluit je de telefoon aan via usb-c of usb-a?

• superhero_nl
Destynx schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:45:
[...]

Kan jij aangeven hoe je de Peugeot op HomeAssistant hebt aangesloten? De optie tot 80% laden vind ik zelf erg fijn aangezien ik bijna nooit meer dan 200km op een dag rij.
Geen probleem. Ik heb dit als add-on geinstalleerd: https://github.com/flobz/...ler/blob/master/README.md

Als je deze stappen volgt dan kom je er wel: https://github.com/Flodu31/HomeAssistant-PeugeotIntegration

In feite installeer je een add-on die je tegen Peugeot API laat aanpraten (account voor aanmaken, met mfa voor token, eenmalige actie) waarna je in Home assistant een aantal sensors en commando's/switches creeert die tegen de add-on aanpraat. De add-on haalt geregeld de informatie op of geeft commando's aan Peugeot, die dat dan weer naar je auto stuurt... De sensors halen dan weer de cache van de add-on op. Als je meer wil weten DM me.

• superhero_nl
Jaapio_B schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 18:07:
[...]

Ik heb dit probleem ook wel eens bij Vattenfal palen van het merk Alfen.
Soms krijg in van de Peugeot app nog de melding dat het laden is gestopt maar soms ook niet.

Bij een van de palen waar ik problemen mee heb weet ik van meerdere mensen dat ook ontzettend traag laad bij andere merken.

Al meerdere keren doorgegeven via de Incharge app.
Ik heb ook wel eens gehad dat de auto goed aan het laden was en dat ik via de app ff wilde kijken hoe lang en de status was. Het enige resultaat was dat de app zei dat de auto gestopt was met laden (laden onderbroken) en dat ik alsnog niet die gegevens had....

Ik laad overigens bijna alleen in de nacht: scheelt een paar cent.
En wat ik ook wel eens had, was dat de auto de laadkabel niet vrij wilde geven. Dat ik hem er gewoon niet vanaf kreeg, uit de auto. Remedie was toen de laadpaal spanningloos maken en toen ging het wel. Maar gelukkig heb ik al deze issues al een tijdje niet meer gehad. Sinds de garage de auto opnieuw heeft ingeladen en de sleutels hebben gekoppeld rijdt ie als een zonnetje, want afgezien van dat laadgezeik (wat mij wel negatief over het merk heeft gemaakt) rijdt de auto echt zo lekker en comfortabel...

• KaiseRRuby
dkln schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:12:
[...]

Sluit je de telefoon aan via usb-c of usb-a?
USB-C naar lighting.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Destynx
De USB-C poort is alleen voor opladen, de USB-A poort is voor Carplay. Zelf deze fout ook gemaakt 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Destynx schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:23:
[...]

De USB-C poort is alleen voor opladen, de USB-A poort is voor Carplay.
:F

Welke ontwerper/ontwikkelaar heeft tijdens de ontwikkeling besloten: “ja laten we hier onderscheid in maken. Heel handig voor ons bestuurders later”.

• KaiseRRuby
Destynx schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:23:
[...]

De USB-C poort is alleen voor opladen, de USB-A poort is voor Carplay. Zelf deze fout ook gemaakt 8)7
Ik heb het verkeerd gezegd, ze gebruikte altijd de USB-A poort al. En daar vind het probleem dus plaats, soms doet Carplay het gewoon helemaal niet.

[Voor 23% gewijzigd door KaiseRRuby op 16-04-2023 10:13]

• dkln
Even een tip wat het laden betreft (wat ik schade en schande heb geleerd):

De 208 is nogal picky als het om het laden zelf gaat bij een niet-snellader. Wat ik doe en wat altijd goed gaat:
- Auto uitstappen nog niet op slot
- Kabels aansluiten
- Auto op slot
- Tag voor laadpaal
- Dan kan het vervolgens echt nog soms max 30 sec voordat de paal en auto met elkaar gecommuniceerd hebben

Als je tussendoor de auto van het slot haalt gaat wil het nog weleens voorkomen dat een van de twee (laadpaal / auto) er geen zin meer in heeft.

Oh en als je keyless entry (met proximity) hebt, kan dit boel soms ook nog lekker verstoren. Dat heb ik meteen na dag één uitgezet.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:37
dkln schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:10:

Als je tussendoor de auto van het slot haalt gaat wil het nog weleens voorkomen dat een van de twee (laadpaal / auto) er geen zin meer in heeft.

Oh en als je keyless entry (met proximity) hebt, kan dit boel soms ook nog lekker verstoren. Dat heb ik meteen na dag één uitgezet.
N=1 maar bij mij wordt sessie weer hervat bij het van het slot halen van de auto. Duurt 30-40 seconden maar de sessie gaat gewoon weer verder.

• dkln
n0pe schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:18:
[...]

N=1 maar bij mij wordt sessie weer hervat bij het van het slot halen van de auto. Duurt 30-40 seconden maar de sessie gaat gewoon weer verder.
Het ligt er aan wanneer je de sessie onderbreekt. Klopt wat je zegt trouwens. Maar als je het tijdens de “onderhandelingsfase” doet (bij gebrek aan een beter woord) dan kan de paal nog weleens in een foutcode schieten. Net nog gehad helaas. Door de hele handeling te herhalen alsnog gewoon kunnen laden :P

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Silvin
Hoewel ik de e208 een erg prettige auto vind mis ik wel een dubbele laadvloer. Er zijn altijd behoorlijk wat zaken die ik standaard in de auto heb en daar is gewoon geen vaste ruimte voor. De laadkabel, veiligheidsspullen, ehbo-set, een dekentje, een paraplu, een fles water en op vakantie ook een schuko laadkabel + verlengsnoer.

Nu las ik dat er ergens wel een dubbele laadvloer te koop is maar die €400,- zag ik niet zo zitten. Over een week gaan we op vakantie dus ik ben vandaag naar de bouwmarkt gereden en met €27,- aan hout, wat hergebruik van oude spullen en een uurtje of 3 klussen hebben we nu wel de gewenste dubbelen laadvloer :) Ik ben geen groot klusser maar dit was prima te doen. Let niet op de wat viezige auto, er moet weer even flink de stofzuiger doorheen. Er zit veel hergebruik in van materialen dus het kan allemaal wat netter en wellicht dat ik daar na de vakantie naar kijk.

Om te beginnen heb ik de vloer + de lay-in voor de bandenreparatie verwijderd. Die reparatiekit komt straks zonder al het piepschuim onder de dubbele laadvloer. De ruimte die hiermee vrij komt is in combinatie met de verhoogde vloer ruim voldoende voor de laadkabel(s).

Van een oude deurmat heb ik een zachte ondervloer gemaakt. Kan mooier maar ik had 'm nog liggen dus snel gefixt. Dit later altijd nog vervangen worden door een nieuwe mat.

Van wat balken heb ik eerst een vierkant frame gemaakt. De hoogte van het frame is 89mm wat voor ons precies de extra ruimte onder de vloer geeft zonder te veel in te boeten op de kofferbakruimte. Aan de 'bankzijde' van het frame zit een extra latje om het geheel goed vast te klemmen tegen de schuine rugleuning.

Aan de 'bumperzijde' heb ik een strook vilt gespijkerd. Ook dit had ik nog liggen van een oude boxtas en zorgt dat het kunststof van de auto niet beschadigt bij het inzetten van het frame.

Het frame zit licht geklemd in de bak. De breedte van het frame heb ik net binnen de bekleding gehouden (86cm) zodat het moeiteloos in en uit de kofferbak te halen is. Aan de zijkanten blijven dan mooie compartimenten over voor spullen.

Omdat ik de originele bodem gebruik die niet bijzonder stevig is heb ik een extra dwarsbalk gemaakt die precies onder het scharnier valt. Dit zorgt voor stevigheid van de bodem en verdeelt het midden deel in een diep compartiment voor de laadkabels e.d. en een compartiment daarachter voor andere spullen.

De bodem kan nu terug (bank even een stukje naar voren om de flap achter het frame te klemmen) en het werkt perfect :)

En nog een filmpje om een goede indruk te krijgen:

• PdeBie
  • Nu online
Pfffff hoe meer ik hem zie, hoe mooier ik hem vind.
(Geluid uit, tenzij je van zweverige muziekjes houdt)

Staat in de top 3 van opvolgers van de Tesla die ik nu rij.

• rushcraft
  • Laatst online: 30-05 14:19
PdeBie schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:09:

[Video: 2023 Peugeot 308 - interior and Exterior Details (Lovely Car)]

Afhankelijk van de versie die je dan zou willen kan je lang wachten :X
308 SW Hybrid besteld op 30 maart 2022, nu 3 keer uitgesteld en zelfs de dealer durft niet meer te zeggen wanneer hij komt, maar ze hopen op september 2023.
Inmiddels is mijn hoop op levering gevlogen en ga de bestelling (proberen) te annuleren.

|^^|

• PdeBie
  • Nu online
@rushcraft gelukkig heb ik nog even. Lease contract loopt volgend jaar herfst pas af.

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:30
PdeBie schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:09:

[Video: 2023 Peugeot 308 - interior and Exterior Details (Lovely Car)]

Wat zijn nu de andere opties op je lijstje?

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

• PdeBie
  • Nu online
@Csotranme Ford Focus en nog een keer de Model 3.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Wat info betreft de e-208GT 350km/400km is het volgende bericht is naar de dealers gegaan:

---
Sluiting orderintake e-208GT 400KM en heropening e-208GT 350KM

In november vorig jaar introduceerden wij de e-208GT met de grotere range van 400km.. De productie daarvan zou in dit jaar starten. Helaas komt de productie van deze versie zeer langzaam op gang en staat de start productie nu gepland vanaf juni. Ook de geplande aantallen zijn laag.

Om teleurstellingen bij klanten zoveel mogelijk te voorkomen en om over de beschikbaarheid van ons aanbod zo transparant mogelijk te zijn, hebben wij het volgende besloten:

• De e-208GT 400km zal vanaf vrijdag 14 april worden gesloten.
• De e-208GT 350km zal per direct weer worden geopend. Voordeel is dat deze versies een lagere prijs hebben en nu ook een kortere levertijd

Ondanks deze (tijdelijke) tegenvaller gaat de e-208 met de grotere range van 400km. wel terugkomen. We verwachten dat dit niet eerder dan eind van dit jaar zal zijn.

Sluiten orderintake e-208 Active

Net zoals eerder bij de e-2008 is gebeurd zal ook bij de e-208 de Active versie worden gesloten. Dit zal vanaf vrijdag 14 april het geval zijn.

Voor nieuwe orders begint het e-208 gamma voortaan met de Active Pack.

Al verkochte klantorders van de e-208 Active zullen wij nog gewoon uitleveren

---

Gezien voor mij de 400km versie is besteld heb ik gevraagd wat dit betekend waarbij ze mij verteld hebben dat de bestaande orders niet gewijzigd worden (tenzij op specifiek verzoek). Dat als de productie in Juni begint ze verwachten de auto te kunnen leveren eind van komende zomer, wat mij optimistisch lijkt trouwens.

Vraag mij alleen af wat de kortere levertijd betekent van de 350km versie. Korter ten opzichte van wat? T.o.v. de 14 maanden zoals velen hebben tot nu toe? T.o.v. de 400km versie als je omzet? T.o.v. een jaar geleden?

• M@cer
Nou als de levering van de 400 versie heel laag was is het niet zo heel moeilijk om de oude met een kortere levertijd aan te bieden.. Hoeveel korter dat weet helemaal niemand.. Maar 2,5 jaar is ook korter dan 3 jaar wachttijd..

• Csotranme

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
Hoewel ik het een prachtige auto vind, moet ik helaas erkennen dat de in mijn beleving minder fraaie Model 3 meer biedt en minder kost.

• Csotranme
Naafkap schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:41:
[...]

Hoewel ik het een prachtige auto vind, moet ik helaas erkennen dat de in mijn beleving minder fraaie Model 3 meer biedt en minder kost.
Dat denk ik inderdaad ook. Dan kan dat interieur van de 308 wel stukken fraaier zijn dan van de Tesla maar met zo'n prijs verschil...

Ze kunnen natuurlijk ook niet heel veel lager want dan zitten ze zichzelf in de weg in de prijsrange van de e-208.

• PdeBie
  • Nu online
Hmmmmm wordt niet heel interessant zo. Tesla model 3 RWD is goedkoper. Wat de LR AWD doet qua prijs weet ik even niet, maar die RWD is al erg interessant.

• Csotranme
Waarschijnlijk is de Tesla ook nog eens sneller leverbaar. Die 308 ga je, verwacht ik, niet krijgen binnen een jaar.

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-05 21:21
22 maart dit jaar een bestelling gedaan voor een e-208 private lease. Partij gaf aan snel te kunnen leveren, hier was ik zelf ook naar op zoek anders had ik contractovername overwogen. Partij was toevallig nog 1 van de goedkopere in vergelijkingen. Gisteren gebeld door de dealer en ik kan mijn wagen de 29ste al op komen halen. Zo zie je maar dat het soms ook toch nog heel snel kan gaan!

Dit wordt mijn eerste elektrische wagen, dus zal nog wel even wennen worden. Verschillende laadpassen en laadpaal (welke ik binnenkort kan monteren bij ons aanstaande koopwoning) ook al in huis. Het gaan 9 lange dagen worden :P

• Rynelan
Ik heb met mazzel terug kunnen gaan van de 400KM naar de 350KM versie.

Vorig jaar besteld 30-03-22 is de bestelling doorgezet (dacht eerst 7-4, iets eerder dus).

GT 350KM + 10" scherm in het zwart.

Begin dit jaar omgezet naar 400KM ivm kortere levertijd belofte.

N.a.v. het bericht over de vertraging contact gezocht met de dealer. Kwam als alternatief dat er een blauwe GT 350KM + 10" scherm per direct beschikbaar is, met de mogelijkheid om dan voor deze te kiezen.

Meteen de keuze gemaakt om daar voor te gaan. Blauw was eerste keuze en later eigenlijk voor zwart gegaan omdat het simpelweg scheelde met de totaalprijs.

Nu nog 2 weekjes geduld hebben voor de administratie en rijklaar maken. En dan ein-de-lijk rijden in een nieuwe auto!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:09
Leverdatum van onze gele e-208 GT is inmiddels verandert van 26-04-23 naar 25-05-23 in de Broekhuizen app. Geduld is een schone zaak maar het wordt wel erg op de proef gesteld zo.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rushcraft
  • Laatst online: 30-05 14:19
AtlAntA schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:52:
Leverdatum van onze gele e-208 GT is inmiddels verandert van 26-04-23 naar 25-05-22 in de Broekhuizen app. Geduld is een schone zaak maar het wordt wel erg op de proef gesteld zo.
Dan zou je hem al bijna een jaar kunnen ophalen ;) (just kidding)

|^^|

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-05 23:26
AtlAntA schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:52:
Leverdatum van onze gele e-208 GT is inmiddels verandert van 26-04-23 naar 25-05-22 in de Broekhuizen app. Geduld is een schone zaak maar het wordt wel erg op de proef gesteld zo.
Wanneer heb je hem besteld? En heb je de vernieuwde 400Km variant?

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:09
rushcraft schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:03:
[...]

Dan zou je hem al bijna een jaar kunnen ophalen ;) (just kidding)
lol heb het maar even bewerkt. :)
Twardt schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:54:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? En heb je de vernieuwde 400Km variant?
Besteld eind maart 2022. Toen was er nog geen sprake van de 400km variant.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Pebbles
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-05 01:06
Zoals ik op 21 maart schreef, werd de leverdatum van juni naar voren gehaald en konden we onze E208 activ al eind maart ophalen. Dus vrijdag 24 maart opgehaald en de eerste elektrische kilometers gemaakt. Op zondag maar aan onze thuislader. Helaas. Er gebeurt helemaal niks. Wat ik ook probeer. Even bij de buren proberen, zij hebben een Zoe. Ook niks. :(
Maandag 27 maart dan maar naar de dealer. "Ik kan niet laden." Ook bij hen lukt het niet en de accu is op 30 km na leeg. Auto moet hier blijven, u krijgt nu een vervangende auto mee. Een Corsa E. Na 2 dagen belt de dealer. "De lader is kapot en moet vervangen worden. U hoort van ons als hij klaar is." Na 10 dagen was hij klaar en konden we hem weer ophalen. Sindsdien genieten we van onze E208.
1) Prima service van de dealer. Ik stapte zo gelijk in een vervangende auto, terwijl ik onverwacht voor de deur stond. (y)
2) We hebben een uitgebreide vergelijking kunnen maken tussen de Corsa E en de E208. Geen seconde spijt van de keuze voor de E208. *O*

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dit topic zag ik op de frontpage staan, eigenlijk was ik wel benieuwd naar de reputatie van de bekende THP motoren die o.a in Peugeot zit. Wegens gezinsuitbreiding waren mijn vriendin en ik opzoek naar een grotere auto, station of MPV. En de Peugeot 308 SW van de tweede generatie leek ons wel wat.

Wat is de reputatie van de 1.2 PureTech? want ik hoor verschillende verhalen over dit type motorblok met afbrokkelende distributieriem..

• Csotranme
Kreeg de tip van iemand dat er 208 BPS Lithium velgen te koop stonden op Marktplaats.

Gelijk toegehapt want de verkoper wist duidelijk niet wat hij in handen had...
Schade vrij en hankook banden met rondom 7mm voor een spot prijs :+
Set nummer 3 inmiddels haha

• Csotranme
R2-D2 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:41:
Dit topic zag ik op de frontpage staan, eigenlijk was ik wel benieuwd naar de reputatie van de bekende THP motoren die o.a in Peugeot zit. Wegens gezinsuitbreiding waren mijn vriendin en ik opzoek naar een grotere auto, station of MPV. En de Peugeot 308 SW van de tweede generatie leek ons wel wat.

Wat is de reputatie van de 1.2 PureTech? want ik hoor verschillende verhalen over dit type motorblok met afbrokkelende distributieriem..
Let op dat er verschillen zitten in de benaming "THP".
Je hebt de eerste originele generatie THP (euro 5) en die vind je bij Peugeot in modellen t/m +-2014.
Daarna is de e-THP (euro 6) generatie gekomen met wat verbeteringen zoals de kettingspanners en HPFP en zit er S&S op.

Als laatste heb je de PureTech motoren wat weer een doorontwikkeling is maar in feite ook nog een THP.
Als men spreekt over THP gaat het dus vaak over de eerste 2 generaties. Anders spreken we over PureTech.

PureTech is de generatie die bekend staat om zijn problemen met de natte riem die door de olie loopt.
Die valt daardoor uit elkaar en verstopt het filter->geen olie circulatie->boem stop ho!

Zover ik weet zijn er inmiddels al diverse revisies en aanpassingen geweest om het probleem op te lossen. Zolang hij dealer onderhouden is en altijd netjes op tijd zijn onderhoud gehad heeft is er niks aan de hand over het algemeen.

• PdeBie
  • Nu online
Csotranme schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:01:
Kreeg de tip van iemand dat er 208 BPS Lithium velgen te koop stonden op Marktplaats.

Gelijk toegehapt want de verkoper wist duidelijk niet wat hij in handen had...
Schade vrij en hankook banden met rondom 7mm voor een spot prijs :+
Set nummer 3 inmiddels haha

[Afbeelding]
Wat is er zo bijzonder aan die velgen dan?

• Csotranme
PdeBie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 17:02:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan die velgen dan?
@PdeBie 600eur de stuk als je ze nieuw moet kopen zonder banden en zeer zeldzaam/niet te vinden 2de hands :9

Zijn specifiek voor de 208 GTI By Peugeot Sport (en 30th met een iets ander rood labeltje op de velg rand)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 11% gewijzigd door Csotranme op 26-04-2023 21:02]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Csotranme
Een dagje vrij dus weer wat afgetikt op mijn to-do list.

Ik heb 2 jaar geleden al mijn SMEG systeem vervangen voor een NAC Wave2 HW2019 uit een 2008 maar kort na plaatsen stopte mn achteruitrij camera ermee...

Nu 1.5 jaar later toch eens de moed gevonden om de hele bende weer uit te bouwen.
Blijkbaar is mijn adapter harness een beetje rot achter de unit.
Mn klauwen weer 5x open gehaald maar voor nu werkt het weer even. Nieuwe verloop/harness staat in bestelling...

FW update morgen op de planning die hopelijk het zeer irritante Bluetooth koppel gezeik oplost sinds Android 13

[Voor 6% gewijzigd door Csotranme op 28-04-2023 00:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Silvin schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:06:
Ik ben bezig met 2 queesten in de E208.

Queeste 1
Proberen de WLTP range te halen op mijn woon/werk route. Dat is 68km, 95% snelweg. De voorwaarde is wel dat ik 'normaal' rijd, dus minimaal vrachtwagensnelheid, veilig en voorspelbaar. Vandaag was echt bijna een perfect storm, maar dan dus met goed weer. Zonnetje, bijna windstil, 15 graden (climate control hoeft bijna niets te doen maar staat wel aan) en geen file. Paar graadjes warmer was voor de accu nog iets gunstiger denk ik. Ik heb het overgrote deel zo'n 88-89 km/h gereden achter vrachtwagens, maar wel op veilige afstand en dus niet op 2 meter klevend. Cruise control aan, auto op eco (elk procentje helpt), remmen bijna geheel op de B stand.

Dit heeft m'n beste score tot nu toe opgeleverd:
[Afbeelding]

Vermoedelijk ga ik die WLTP nooit halen maar omgerekend is dit een maximaal bereik van 346 kilometer. Toch niet slecht. Niet dat ik dat kan halen want de accudegradatie zit inmiddels op 5,6% maar het geeft wel aan hoe extreem veel invloed je rijstijl en het weer hebben op de range.Je moet er wel zin in hebben natuurlijk maar hee, reistijd is mijn tijd, ik geniet van m'n podcasts ondertussen en het is een beetje een uitdaging geworden op de dagen dat ik de tijd heb.

Queeste 2.
De optimale navigatie voor tijdens lange Europese reizen. Over een paar weken gaan we met de E208 naar Spanje dus ik vermaak me prima met optimale routes en navigatie testen.PUMP werkt goed gekoppeld aan het Stellantis account maar die stem... die vreselijke begeleidingsstem. Dat was geen succes dus toch maar weer spelen met ABRP.

ABRP gekoppeld aan Tronity werkt prima maar dat is een betaalde dienst. Dus ik ben op zoek gegaan naar een OBD dongle en heb uiteindelijk de Vgate iCar Pro gekocht voor 3 tientjes. Klein apparaatje, geschikt voor de pin layout van elektrische Stellantis voertuigen (daar zit een verschil in) en kan vast in de OBD poort blijven met de klep ervoor. Dus je ziet of voelt er niets van.
Koppelen met de iPhone lukt in eerste instantie niet, maar ná gekoppeld te hebben met een Android telefoon kon de iPhone wel koppelen (?). Anyway, eind goed al goed en ABRP maakt automatisch verbinding bij het starten en leest alles uit.

Maar nu, en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, ondanks dat ABRP aangeeft verbinding te hebben lijkt de iPhone te stoppen met op de achtergrond syncen met de OBD dongle als ik wat langer Apple Carplay gebruikt. Ondertussen lijkt ABRP dan verder te rekenen met het doorgegeven verbruik van de eerste minuten van je reis, wat door stadsverkeer veel hoger is. Aan het einde van de 68km lange rit had de auto 51% accu, maar ABRP dacht 28%. Bij opnieuw koppelen van Carplay wordt dit gelijk weer hersteld. Ik ga het volgende week ook nog testen met Android Auto.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het voelt als een beperking die Apple ergens in de synchronisatie heeft zitten in combinatie met Carplay maar ben niet zeker.
Is het uiteindelijk gelukt met die OBD dongle? Ben ook op zoek naar eentje voor de vakantie en dat deze achter het klepje (en in de Peugeot) past lijkt me wel wat.

Helaas geen iPhone dus PUMP met Stellantis account is geen optie.

• ovd1995
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:31
TheZeroorez schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:31:
[...]
Is het uiteindelijk gelukt met die OBD dongle? Ben ook op zoek naar eentje voor de vakantie en dat deze achter het klepje (en in de Peugeot) past lijkt me wel wat.
Wij gebruiken al een poosje dezelfde dongle. Bij mij zit hij niet direct in de OBD poort maar op een verlengkabel zodat hij makkelijk losgekoppeld kan worden zonder de klep voor de OBD poort steeds weg te halen. Ik heb het niet geprobeerd maar gezien de formaat van de dongle zal de klep waarschijnlijk wel passen zodra je hem terugplaatst. Over het algemeen werkt hij prima met Car Scanner of ABRP via AA, soms moet hij wel opnieuw gekoppeld worden omdat Car Scanner de dongle niet goed ziet of geen communicatie kan krijgen met de auto.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ovd1995 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 00:16:
[...]

Wij gebruiken al een poosje dezelfde dongle. Bij mij zit hij niet direct in de OBD poort maar op een verlengkabel zodat hij makkelijk losgekoppeld kan worden zonder de klep voor de OBD poort steeds weg te halen. Ik heb het niet geprobeerd maar gezien de formaat van de dongle zal de klep waarschijnlijk wel passen zodra je hem terugplaatst. Over het algemeen werkt hij prima met Car Scanner of ABRP via AA, soms moet hij wel opnieuw gekoppeld worden omdat Car Scanner de dongle niet goed ziet of geen communicatie kan krijgen met de auto.
Thanks. Klopt het dat er geen goede bluetooth pairing beveiliging is (fysieke knop, time-out na opstarten, eigen code)? Of haal je hem er voor de zekerheid uit?

• ovd1995
De code die erop zit is 1234, dan kan je al snel concluderen dat de beveiliging niet zo sterk is. Voor deze reden haal ik hem er ook uit als ik hem niet gebruik, naast het sluipverbruik als de auto uitstaat.

• Catvlek2
Vandaag m’n e208 op mogen halen. Dit is m’n eerste EV en na een kleine 200km kan ik al zeggen; dit rijdt fantastisch! Nu de komende periode de auto wat verder leren kennen.

• Destynx
Catvlek2 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:16:
Vandaag m’n e208 op mogen halen. Dit is m’n eerste EV en na een kleine 200km kan ik al zeggen; dit rijdt fantastisch! Nu de komende periode de auto wat verder leren kennen.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Wat was ongeveer jouw levertijd en welke uitvoering heb je? Dan kunnen we de levertijden een beetje in de gaten houden.

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-05 23:35
Catvlek2 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:16:

[Afbeelding]
Wow mooie foto zo met die lucht en windmolens.

Ik heb exact dezelfde ! Kan alleen maar beamen dat het fantastisch rijdt :P

• Catvlek2
Destynx schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:23:
[...]

Gefeliciteerd! Wat was ongeveer jouw levertijd en welke uitvoering heb je? Dan kunnen we de levertijden een beetje in de gaten houden.
Ik heb een week of 5 geleden het leasecontract getekend, en vandaag al ophalen dus! Auto scheen wel al eerder besteld te zijn. Ben mij er bewust van dat ik qua wacht/levertijd extreme mazzel heb gehad. Was daar op zich ook wel naar op zoek, anders had ik contractovername overwogen. Dat de betreffende partij ook nog eens de voordeligste was in de vergelijking was al helemaal mooi!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvin
TheZeroorez schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:31:
[...]

Helaas geen iPhone dus PUMP met Stellantis account is geen optie.
Jazeker! De dongle past mooi achter de klep en schakelt zichzelf na 30 minuten uit na het 'uitzetten' van de auto. Verbinden met meerdere telefoons (Samsung Galaxy S22, Pixel 4a, iPhone SE 2022 en iPhone 12) tegelijkertijd gaat prima. ABRP pakt 'm altijd op. Tenminste, zolang ik niet probeer een andere app te gebruiken voor OBD-data. En dat doe ik ook niet want het is puur voor ABRP.

De bug dat ABRP zegt verbonden te zijn maar het niet is hebben we nog 1 keer gehad en dat was met de S22. Dat ligt dus niet aan iOS maar lijkt aan ABRP te liggen. Het is snel herkenbaar want de aankomstpercentage loopt dan heel snel terug terwijl het verbruik prima is. Al met al dus 2x gehad op zo'n 2500km. Jammer maar overkomelijk.

Verder werkt het prettig. Inmiddels zijn we heel Frankrijk doorgereden en zijn nu al een tijdje veel aan het rondrijden in Spanje. ABRP neemt vooral een hoop geplan weg. Zeker in Spanje prettig want waar je in Frankrijk tegenwoordig wel echt veel (snel)laders hebt is dat hier nog wel anders.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 21:20
Gister m'n Peugeot e-208 GT 136 PK bij mij afgeleverd. Rijdt fantastisch!

Bestel/levertijd historie:
- Jan 2023 optie erbij besteld. levertijd + 2 maanden: Feb 2024 (2 maanden later)
- 01-05-2023 auto in bezit

Nog een tip: je kunt ook iets gebruiken als https://www.aawireless.io/ als je geen kabeltje wil gebruiken voor android auto.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• M@cer
Spasmo schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:28:
Gister m'n Peugeot e-208 GT 136 PK bij mij afgeleverd. Rijdt fantastisch!

[Afbeelding]

Bestel/levertijd historie:
- 01-05-2023 auto in bezit

Nog een tip: je kunt ook iets gebruiken als https://www.aawireless.io/ als je geen kabeltje wil gebruiken voor android auto.
Mooie auto, veel plezier ermee.. Maar als ik je tijdlijn zie doet dat echt wel een beetje pijn.. :(
In ieder geval een reden om de dealer weer met een boos telefoontje te verblijden..

Edit 14:00: Net de dealer aan de telefoon gehad en die had eindelijk goed nieuws... VIN nummer is bekend en de levering van de auto heeft inmiddels een datum van 20 mei.. Laten we het hopen..

[Voor 7% gewijzigd door M@cer op 02-05-2023 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De android peugeot app start niet meer na de update :(
Meer mensen last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
hjs schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:05:
Meer mensen last van?
Bij mij werkt hij nu wel weer. Gisteren was hij erg buggy en traag en had hij regelmatig geen verbinding met de auto.

Geen idee of dat 'voor' of 'na' een update is. Die hele app is een beetje hit-or-miss. Als hij het doet, dan doet hij het. En anders niet... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dkln
O je probleem is niet exclusief voorbehouden aan Android trouwens. De iOS app is ook echt bijzonder slecht. Ritten missen regelmatig. Accu percentage inzien tijdens het laden gaat regelmatig mis. App crashed soms. Loading spinners die blijven hangen etc. Kan nog wel even doorgaan :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catvlek2
dkln schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:57:
O je probleem is niet exclusief voorbehouden aan Android trouwens. De iOS app is ook echt bijzonder slecht. Ritten missen regelmatig. Accu percentage inzien tijdens het laden gaat regelmatig mis. App crashed soms. Loading spinners die blijven hangen etc. Kan nog wel even doorgaan :p
Ik rij letterlijk sinds dit weekend pas de e208, en heb hem vanmorgen pas voor de 2e keer moeten laden. Maar sinds gisterenavond tot het moment dat de auto vanmorgen helemaal vol was geladen heeft de app niet kunnen bijwerken. Helemaal waardeloos als je nog niet precies weet hoe het allemaal werkt en voornamelijk het opladen allemaal nieuw is. De app wilde gewoonweg geen nieuwe informatie ophalen. Als dat ook nog eens de app van de laadpas aanbieder niet doet updaten (dat had ik vanmorgen ook nog eens) vraag je je toch af of het opladen wel goed gaat.

Vraag mij overigens wel sterk af of het daadwerkelijk de app is, of dat de mobiele verbinding van de auto gewoon bedroevend slecht is.

Overigens rijdt de auto verder echt helemaal fantastisch, maar die app..... 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ovd1995
Catvlek2 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:22:
[...]
Vraag mij overigens wel sterk af of het daadwerkelijk de app is, of dat de mobiele verbinding van de auto gewoon bedroevend slecht is.
De Peugeot app is de boosdoener. Ik gebruik de Peugeot add-on voor Home Assistant en wanneer de Peugeot app niet werkt, werkt de add-on uitstekend. Tijdens het laden werkt hij elk kwartier netjes de laadstatus bij van de auto in HA, terwijl de Peugeot app niet eens door heeft dat de auto aan het laden is. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catvlek2
ovd1995 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:31:
[...]

De Peugeot app is de boosdoener. Ik gebruik de Peugeot add-on voor Home Assistant en wanneer de Peugeot app niet werkt, werkt de add-on uitstekend. Tijdens het laden werkt hij elk kwartier netjes de laadstatus bij van de auto in HA, terwijl de Peugeot app niet eens door heeft dat de auto aan het laden is. 8)7
Goed om te horen! Toch zeer binnenkort dan maar eventjes in duiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rynelan
ovd1995 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:31:
[...]

Kun je mij iets meer vertellen over hoe ik de koppeling maak met Home Assistant (ik gok dat je Google bedoeld)? Ik heb mijn auto a.s. zaterdag en wil hier dan zeker gebruik van maken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ovd1995
https://github.com/Flodu31/HomeAssistant-PeugeotIntegration

Hier kan je zien wat het allemaal kan en hoe je het moet installeren.

Wat niet hierin staat is dat je ook kan zien of er een kabel is aangesloten (niet hetzelfde als laadstatus), coördinaten en koers van de auto, signaalkwaliteit van de auto, buitentemperatuur gemeten door de auto, daglicht gemeten door de auto en of de auto aan/uit staat.

Als je problemen hebt met de add-on of je wilt meer weten stuur gerust een PM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkln

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimmeke1989
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:06
ovd1995 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:47:
https://github.com/Flodu31/HomeAssistant-PeugeotIntegration

Hier kan je zien wat het allemaal kan en hoe je het moet installeren.

Wat niet hierin staat is dat je ook kan zien of er een kabel is aangesloten (niet hetzelfde als laadstatus), coördinaten en koers van de auto, signaalkwaliteit van de auto, buitentemperatuur gemeten door de auto, daglicht gemeten door de auto en of de auto aan/uit staat.

Als je problemen hebt met de add-on of je wilt meer weten stuur gerust een PM.
Werkt inderdaad als een zonnetje, ook knoppen voor het voorverwarmen werken tig keer beter dan de App!
Wat ik wel heb, is dat de locatie van de auto via de API niet meer update.
Als ik de info ophaal via http://yourip:5000/get_vehicleinfo/yourVIN dan krijg ik netjes alle informatie, alleen de locatie van de auto is daarop blijven hangen sinds hij een keer voor een service bij de garage is geweest.
In de app van Peugeot werkt hij deze wel bij.
Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mijn ervaring met de app op een iPhone (nu zo'n vijf jaar) in combinatie met een Peugeot 308SW HDI 120, deze werkt uitsluitend bij via BluTooth, niet als de telefoon verbonden is met een kabeltje voor bijvoorbeeld Carplay. Daarnaast worden de updates bij in- of uitschakelen van de auto verzonden/ontvangen.

Mis je een keer ritten, dan mag je de auto net zovaak aan- en weer uit zetten totdat je het aantal dagen weer bij hebt, hoogst iritant... daar mogen ze bij Peugeot ontwikkel team nog weleens heel goed naar gaan kijken. :)

[Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 03-05-2023 16:15]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:05:
Meer mensen last van?
Eraf gooien en opnieuw installeren dus, dan werkt het weer.
#Franseslagsoftwaregedoe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-05 12:47

Specht

Il Cuore Sportivo

Binnenkort is even de Peugeot 206CC van moeders uitlezen en wat onderhoud uitvoeren. ;)
Ze rijd nu inmiddels een nieuwe 208 130pk Allure automaat en de 206CC als 2e auto is niet meer nodig en mag dus verkocht gaan worden.

Hier toevallig nog interesse voor? Betreft de 136pk 2.0 motor met ongeveer 183.000km, nieuw gekocht bij de Peugeot dealer in 2002. Meer recente foto's op aanvraag, onderstaande zijn dus van 20 jaar geleden. :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 30-05 22:07
_Dune_ schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:14:
Mijn ervaring met de app op een iPhone (nu zo'n vijf jaar) in combinatie met een Peugeot 308SW HDI 120, deze werkt uitsluitend bij via BluTooth, niet als de telefoon verbonden is met een kabeltje voor bijvoorbeeld Carplay. Daarnaast worden de updates bij in- of uitschakelen van de auto verzonden/ontvangen.

Mis je een keer ritten, dan mag je de auto net zovaak aan- en weer uit zetten totdat je het aantal dagen weer bij hebt, hoogst iritant... daar mogen ze bij Peugeot ontwikkel team nog weleens heel goed naar gaan kijken. :)
Met 1 van de laatste updates (ongeveer vorige week) werkt het bijwerken van de app ook wanneer je carplay hebt gebruikt! Ik liep nog meer dan een maand "achter" maar dat is ook in 1 keer helemaal bijgewerkt.
Pagina: 1 ... 75 76 77 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee