Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Hier ook erg stil. Gele e-208 GT besteld begin Maart 2022. In de app van de dealer staat als verwachtte leverdatum al heel lang 15 april maar voor zover ik weet is er nog geen chassis nummer bekend dus ik vermoed dat die datum niet zal worden gehaald.M@cer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:44:
Hier nog steeds opvallend stil vanuit de dealer... Blauwe e-208 GT Line, besteld in maart 2022.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Eerste 250km er al mee gereden, rijdt fijn! Alleen de hulpsystemen zijn wel erg voorzichtig valt mij op, maar dat kan gelukkig ook uit.
Nu nog opzoek naar een goede obd dongle voor abrp en dan kunnen de lange ritten ook beginnen!
Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H
Veel plezier er mee!Destynx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:49:
Gisteren opgehaald bij van Mossel in Zaandam:
[Afbeelding]
Eerste 250km er al mee gereden, rijdt fijn! Alleen de hulpsystemen zijn wel erg voorzichtig valt mij op, maar dat kan gelukkig ook uit.
Nu nog opzoek naar een goede obd dongle voor abrp en dan kunnen de lange ritten ook beginnen!
Op die dongle ben ik een beetje vastgelopen. Gedeeltelijk omdat ik er niet vreselijk veel kennis van heb en gedeeltelijk luiheid. Voor de vakantieritten door Europa neem ik nu tijdelijk een abonnement op Tronity en koppel dat aan ABRP. Maar als jij een goede dongle weet dan hoor ik er graag meer van

Nice! De 136 PK (GT362) nog neem ik aan?Destynx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:49:
[Afbeelding]
Signature van nature
En dan?Sircuri schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:24:
Zou je kenteken even blurren.... weet niet of dat echt noodzakelijk is, maar kan zomaar tot aan je voordeur te herleiden zijn door iemand.
Gaaf! Die gele versie blijft toch wel bijzonderDestynx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:49:
[Afbeelding]

Je hebt geen dongle nodig voor ABRP of PUMP. Je hebt alleen je Peugeot account gegevens nodig. Ik gebruik momenteel PUMP icm. mijn Peugeot account en het werkt echt top.
Werkt dat nu ook met ABRP? Vorig jaar nog niet, toen had je een ODB Dongle nodig of Tronity. Ga ik gelijk naar kijken! Pump ben ik aan het testen en die koppeling werkt super maar het is me nog niet duidelijk of die app ook de live status van laadpalen bijhoudt. ABRP heeft me wel eens last minuten omgeleid in Frankrijk omdat het betreffende Ionitystation compleet bezet was. Die info vind ik erg belangrijk en het is ook fijn dat je de bezetting van het volgende laadstation in je navigatie ziet.dkln schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:04:
[...]
Gaaf! Die gele versie blijft toch wel bijzonder
Je hebt geen dongle nodig voor ABRP of PUMP. Je hebt alleen je Peugeot account gegevens nodig. Ik gebruik momenteel PUMP icm. mijn Peugeot account en het werkt echt top.
Jep de bezetting wordt realtime weergegeven. Ik weet niet of PUMP ook re-route als de laadpalen vol zijn. Nog niet meegemaakt eigenlijkSilvin schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:36:
[...]
Werkt dat nu ook met ABRP? Vorig jaar nog niet, toen had je een ODB Dongle nodig of Tronity. Ga ik gelijk naar kijken! Pump ben ik aan het testen en die koppeling werkt super maar het is me nog niet duidelijk of die app ook de live status van laadpalen bijhoudt. ABRP heeft me wel eens last minuten omgeleid in Frankrijk omdat het betreffende Ionitystation compleet bezet was. Die info vind ik erg belangrijk en het is ook fijn dat je de bezetting van het volgende laadstation in je navigatie ziet.

Klopt, netjes volgens bestelling geleverd. Enige wat mij opviel is dat ik ook elektrische ramen achter heb. Dat zit niet op alle Active modellen als ik zo even op Marktplaats kijk. Dat viel mij mee in positieve zin.
Bedankt voor de tip, maar het maakt mij niet zoveel uit als iemand via mijn auto dit account naar mijn huisadres kan herleiden. Als je via V&A op een advertentie van mij reageert krijg je die ook, dus als iemand het echt wil lukt het toch wel.Sircuri schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:24:
Zou je kenteken even blurren.... weet niet of dat echt noodzakelijk is, maar kan zomaar tot aan je voordeur te herleiden zijn door iemand.
Voor ABRP kan ik geen optie vinden om via mijn Peugeot account in te loggen. PUMP wel gedownload en gekoppeld. Zaterdag een retourtje Groningen dus mooie gelegenheid om het uit te proberen!dkln schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 15:04:
[...]
Gaaf! Die gele versie blijft toch wel bijzonder
Ik geloof dat ABRP met Tronity werkt en dat je voor Tronity geen dongle meer nodig hebt als ik mij niet vergis? Maar misschien ben ik de weg nu een beetje kwijt haha. Ik ben so far wel tevreden met PUMP. Binnen Nederland gebruik ik het niet eens omdat er zoveel snelladers zijn.Destynx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:49:
[...]
Voor ABRP kan ik geen optie vinden om via mijn Peugeot account in te loggen. PUMP wel gedownload en gekoppeld. Zaterdag een retourtje Groningen dus mooie gelegenheid om het uit te proberen!
[Voor 16% gewijzigd door dkln op 16-03-2023 14:28]
RDW loopt soms wat achter.Destynx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:42:
Misschien dat iemand hier het weet, volgens het RDW is de Peugeot op dit moment niet verzekerd. Wij leasen de Peugeot van PSA zelf via Private Lease. Zij zouden dus de verzekering moeten regelen. Moet ik daar nog iets voor doen?
Auto is gewoon verzekerd , heb dit ook gehad met mijn private lease peugeot.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Ook aan je schadevrije jaren gedacht mocht je ooit weer een auto willen kopen?Destynx schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:42:
Misschien dat iemand hier het weet, volgens het RDW is de Peugeot op dit moment niet verzekerd. Wij leasen de Peugeot van PSA zelf via Private Lease. Zij zouden dus de verzekering moeten regelen. Moet ik daar nog iets voor doen?
Zeker, we hebben nog een Citroen C-Zero en als hobby een Megane RS staan, beide met een verzekering. Dus de jaren lopen netjes door.MarkHero schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:13:
[...]
Ook aan je schadevrije jaren gedacht mocht je ooit weer een auto willen kopen?
Dus nu aan het testen met PUMP. Die kan direct gekoppeld worden aan het Peugeot account en lijkt tijdens het rijden met CarPlay constant het accupercentage up te daten. Buiten het rijden om lijken de updates alleen te komen bij als de auto een rit heeft gemaakt. Navigatie lijkt op het eerste gezicht wel op orde met duidelijke instructies op het scherm en goede zoom op het moment dat je ergens af moet slaan.
Het updaten van het accupercentage gaat in ieder geval een stuk beter dan in de app van Peugeot zelf. Wat een drama is dat af en toe zeg.
Update van de dealer gehad. Chassis nummer is bekend en de auto wordt begin april bij hen verwacht dus de leverdatum van 15 april zou haalbaar moeten zijn.AtlAntA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:12:
[...]
Hier ook erg stil. Gele e-208 GT besteld begin Maart 2022. In de app van de dealer staat als verwachtte leverdatum al heel lang 15 april maar voor zover ik weet is er nog geen chassis nummer bekend dus ik vermoed dat die datum niet zal worden gehaald.

Alhoewel het een lucky guess kan zijn is het toch knap dat de dealer de door hun voorspelde leverdatum gewoon haalt. Deze datum stond vorig jaar zomer al in hun app.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hier ging het over de problemen met de distributieriem van de 1.2 Puretech motor die in diverse Peugeot modellen zit.
Nu zijn wij op zoek naar een opvolger van onze Peugeot 308SW uit 2011 en zitten te denken aan een jong gebruikte 308SW (2020-2021) met weinig km's op de teller (max 40.000).
Wat zij jullie meningen over deze motor?
Is met regelmatig en goed onderhoud probleemloos met deze auto te rijden?
Of raden jullie deze motor af?
Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT
Wat ik niet uit de uitzending van Kassa kan halen is of onderhoud nu adequaat en jaarlijks is uitgevoerd bij de gevallen in de uitzending. En geen van hen spreekt over een situatie van onderhoud bij een dealer garage.
Rij nu een 208 met een 1.2 VTi motor 82pk uit 2014 (Hopelijk heeft deze motor niet het probleem). Volgens het onderhoudsrapport wordt de staat van de distributieriem jaarlijks met onderhoud bij de dealer gecontroleerd.
Wat ik wel heel slecht vind is dat de fabrikant van de motor zomaar de levensduur van de riem (kan en mag) aanpassen zonder dat hier voor hun consequenties aan zit. Maar ik verwacht zomaar dat dit geen uitzondering is.
Ik kan het specifieke artikel zelf niet zosnel terugvinden, maar de ANWB raad aan extra kosten voor vervroegd vervangen, dus niet bij 175.000KM, maar bij 100.000KM bij de dealer neer te leggen.
Edit: Toch gevonden: https://www.anwb.nl/exper...iem-peugeot-308-sw-12-thp
Nu heeft een collega van mij recentelijk een Peageot 308SW van 2019 gekocht met een 1.2 blokje, nu schijnen deze nieuwere blokjes beter te zijn, maar wat blijft gelden is goed onderhouden op de juiste momenten. Ik denk dat, dat enigszins inherrent is aan dergelijke lichte blokjes, aangezien andere merken hetzelfde fenomeen wel kennen.
[Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2023 22:02]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dat is inderdaad hoe de auto werkt. Enkel bij gebruik en laden van de auto zal deze met regelmaat zijn status doorgeven aan Peugeot (PSA group). De Peugeot app heeft ook een feature om de auto bewust wakker te maken en zich te laten melden.Silvin schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:04:
Heb nog wat uitgezocht en ABRP kan inderdaad nog niet zonder dongle óf Tronity.
Dus nu aan het testen met PUMP. Die kan direct gekoppeld worden aan het Peugeot account en lijkt tijdens het rijden met CarPlay constant het accupercentage up te daten. Buiten het rijden om lijken de updates alleen te komen bij als de auto een rit heeft gemaakt. Navigatie lijkt op het eerste gezicht wel op orde met duidelijke instructies op het scherm en goede zoom op het moment dat je ergens af moet slaan.
Het updaten van het accupercentage gaat in ieder geval een stuk beter dan in de app van Peugeot zelf. Wat een drama is dat af en toe zeg.
Signature van nature
Daarvoor de huidige private lease (andere maatschappij) dan maar verlengd. Want die liep in januari 2023 af.
6 Maanden langer tegen zelfde tarief.
Belt vorige week de Peugeot dealer. Uw auto kan volgende week al geleverd worden. Dat is dik 3 maanden eerder dan voorzien. Vrijdag staat die E208 hier voor de deur.
Die andere private lease eindigt nu alsnog a.s. maandag zonder bijkomende kosten. Prima service!