Hier inmiddels de eerste week en daarin de eerste 720 kilometer met de E-208 achter de rug. Zondag ook een eerste lange rit gemaakt, van Nijmegen naar Sneek op en neer. Op de terugweg in Emmeloord even bij Van der Valk geluncht en daar de Tesla Supercharger gebruikt. Dat voegt weer wat kleur toe tussen die 'saaie' Tesla's:
:strip_exif()/f/image/5Pg4fuFq4cBD0HGRZB98zEar.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Tesla-rijders is het blijkbaar nog niet helemaal bekend dat een flink aantal SuC's opengesteld zijn voor andere merken. Ik kreeg een verbaasde blik van iemand die ging laden, en iemand anders kwam al naar me toe om te vragen "Goh, werkt dat?"
Inmiddels heb ik wel gemerkt dat je tussen 100% en 50% accu weinig conclusies kunt verbinden aan de weergeveven actieradius. Daaronder gaat het stukken beter en als ik het ding wat langer heb, dan heb ik er vast wel alle vertrouwen in dat ik gewoon de bestemming haal als ik zelf weet hoever ik met xx% accu kan komen.
Ik zat vorige week in een 208 Allure en ben wat zitcomfort betreft wel blij dat ik de GT genomen heb met de sportstoelen. Het zijn echt geen sportieve kuipstoelen, maar de zitting is gewoon net iets langer en de zijdelingse steun is net iets beter.
De adaptive cruise control met stop&go, die is (logisch) nogal reactief. En kan soms behoorlijk hard op anderen af rijden om dan vrij fors in te houden, waar ik zelf al wat relaxter zou anticiperen. Voor provinciale wegen met rotondes is het niet de beste keuze: je knalt bijna op je voorligger om vervolgens verschrikkelijk treuzelend de rotonde op te rijden. Then again... vroeger zou je met reguliere cruise control de boel ook uitzetten voor de rotonde en daarna weer aan. Dat doe ik dan ook maar. Op rechte wegen werkt het (i.c.m. de rijstrookassistent) wel goed.
Mijn vrouw ontdekte een minpuntje: ze is gewend haar voeten naar achteren te trekken, een beetje onder de voorstoel in, bij het uitstappen. Dat kan hier niet, want er zit een stuk accu verstopt. Nou ja, als dat het enige minpuntje is, dan is daar wel mee te leven.
* dreamscape is verder een uiterst tevreden mens...