Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

D_V schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:13:
Vanmorgen nog even gebeld met de dealer (Wassink Dodewaard) i.v.m. het ophalen van onze e208. Hij wordt nu thuisbezorgd op de 23e februari a.s. Ik had gehoopt bij afhalen 'm nog iets sneller te hebben maar dat zou alleen maar later worden want ze zaten de hele week vol met geleverde autos. Ze kregen er blijkbaar een hele hoop binnen op maandag 20 februari.

Ik heb nog even gekeken, de datum van bestellen was 17 maart 2022, levering op 23 februari 2023.
Dat was bij mij toen ook. Letterlijk de hele showroom stond vol met allemaal af te leveren auto's voor die dag.... chaos daarbinnen :o

Signature van nature

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 22:54
M@cer schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:20:
[...]

Hier ook nog geen enkele duidelijkheid, tot overmaat van ramp is de verkoper ook nog weggegaan bij de dealer waar we hem gekocht hebben en kunnen de andere medewerkers niet in het systeem :F Het wordt er alleen maar onduidelijker op. Onze bestelling is van 21 maart, bij PSA zelf.

Het gaat straks nog spannend worden met de subsidie, volgens mij moet de auto na 18 maanden geleverd zijn om in aanmerking te komen voor de aangevraagde subsidie.

@Jeffoz hoe is het bij jou afgelopen met je subsidie?
Subsidie nog goed gekomen uiteindelijk, maar wel met mazzel want eigenlijk klopt er gewoon niets van de factuur vs de originele order. Dat vind de overheid toch wel problematisch. Enigsins begrijpbaar, dus vooral goed noteren als je ooit een soort pack koopt welke losse opties dat dan allemaal zijn. Maar het is deze week uitbetaald, dus onwijs happy mee!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:20

Dreanor

Joene

Bedankt voor de reacties.

Als ik de afgelopen jaren bekijk rij ik zelden meer dan 300km per dag en eigenlijk nooit meer dan 300km enkele reis. Al is laden niet altijd een optie bij bouwplaatsen waar ik naar toe moet maar een keertje snelladen is misschien juist relaxt en verplicht pauze houden. ;)

Helaas zijn er nog geen real world tests bekend van de nieuwe e-208 voor zover ik kan vinden. Ben daar natuurlijk erg nieuwsgierig naar.

Ik moet eerst wachten of de lease maatschappij van mijn werk dit model mag aankopen en mijn huidige bestelling kan annuleren. Telefonisch wisten ze mij dat nog niet te vertellen en gaan ze bekeken wat er mogelijk is. Ook werd mij verteld dat er dan een nieuwe berekening komt voor eigen bijdrage e.d. en dat ik mij niet te snel rijk moet rekenen. Wellicht is het daardoor duurder dan ik denk...

Hun advies, heb geduld en laat mijn huidige bestelling staan.

De opties waar ik dan zonder zou moeten doen zijn Keyless Entry, 10" Touch Screen, Driver Assist Plus en de luxere stoelen inclusief stoelverwarming waarvan vooral de adaptive cruise control mij een gemis lijkt maar misschien kan iemand hier iets over zeggen of het goed werkt of juist irritant is en uit staat?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

De adaptive cruise control van de e-208 vind ik persoonlijk heerlijk en rij er continu op zodra de weg > 50 km/u is. Daarnaast staat ook de rijbaan assistentie op de snelweg altijd aan.

De keuze tussen 10 km meer actieradius of deze systemen zou ik denk ik richting de rijhulp systemen laten vallen.

👨‍🚒 spuitgast in opleiding, ⛵ snelle zeilert | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
Same. Adaptieve cruisecontrol gebruik ik heel vaak. Op lange stukken saaie snelweg zet ik bijna altijd de active lane keeping assist aan

Overigens: verwarmde stoelen en de verwarming uit scheelt ook behoorlijk in range (positief).

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-03 22:54
leejoow schreef op zondag 5 februari 2023 @ 06:32:
De adaptive cruise control van de e-208 vind ik persoonlijk heerlijk en rij er continu op zodra de weg > 50 km/u is. Daarnaast staat ook de rijbaan assistentie op de snelweg altijd aan.

De keuze tussen 10 km meer actieradius of deze systemen zou ik denk ik richting de rijhulp systemen laten vallen.
Ik rij zelf een Polo waar het op het stuur zit. Nu op die e-2008 van me vriendin zit fit achter het stuur, dus je ziet het niet. Vinden jullie dat niet heel irritant of is het gewenning? Je ziet de knoppen niet namelijk..

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb er geen problemen mee de bediening van cuisecontol achter het stuur zit.

Dit soort functies moet je toch blindelings kunnen bedienen dus zal je er ff aan moeten wennen.

Aan alles komt een eind.

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Jeffoz schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:22:
[...]

Ik rij zelf een Polo waar het op het stuur zit. Nu op die e-2008 van me vriendin zit fit achter het stuur, dus je ziet het niet. Vinden jullie dat niet heel irritant of is het gewenning? Je ziet de knoppen niet namelijk..
Je went er binnen no time aan. Nu moet ik wel zeggen dat ik al 8 jaar Peugeots rij waarbij de bediening zo zit, maar je doet het echt blind.

👨‍🚒 spuitgast in opleiding, ⛵ snelle zeilert | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95

• Dreanor

Dreanor

Joene

Kleine update,

Het "voorraadmodel" waar ik gebruik van hoopte te maken bestaat schijnbaar niet. Heel verrassend. ;-)

Dus ik zal geduld moeten hebben en zoals velen, de maanden van de scheurkalender af moeten trekken het komende jaar. Betekent wel dat ik niet meer hoef te twijfelen tussen opties e.d.

Positieve nieuws was wel, levertijd is 4 maanden naar voren gehaald volgens onze fleetmanager. Van Februari 2024 naar oktober 2023. Maarja, hoeveel waarde dit soort berichten echt hebben in de huidige markt, geen idee.

• MrNickert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:06
Dreanor schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:08:

Positieve nieuws was wel, levertijd is 4 maanden naar voren gehaald volgens onze fleetmanager. Van Februari 2024 naar oktober 2023. Maarja, hoeveel waarde dit soort berichten echt hebben in de huidige markt, geen idee.
Heb in januari 2023 besteld, en kreeg van de week bij de Peugeot dealer te horen dat productie datum in augustus staat, levering zou dan in oktober zijn. Lijkt erop dat Peugeot wat begint in te lopen qua levertijden.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37
Nou hier beginnen we aardig moedeloos te worden van de Peugeot dealer. De medewerker waar we hem besteld hebben en waar we contact mee hadden is plotseling van de aardbodem verdwenen en sindsdien worden we vooral afgescheept met excuses en meldingen dat ze terug gaan bellen wat niet gebeurd..
Inmiddels zitten we al 2 maanden zonder (2e) auto (ik weet het eerste wereldprobleem).

Het enige wat we willen weten is, tot welke datum zijn de auto's nu uitgeleverd en als het even kan hoeveel zitten er nog voor ons.. Maar dat schijnt op een of andere manier heel moeilijk te zijn. Wel een dingetje van deze tijd, vooral aankomen met excuses en niet de waarheid willen verkondigen.

Mijn vrouw is vanmorgen zo boos geworden dat we vrijdag wel gratis een leenauto op kunnen halen om de tijd te overbruggen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:23
@M@cer De dealer weet ook gewoon helemaal niks. Ze zijn volledig afhankelijk van de fabrikant en leverancier. De dealer is niet meer dan een tussenpersoon die helemaal niks voor je kan betekenen. Het komt soms zelfs weleens voor dat de auto bv 4 maanden in Spanje gereed staat, alleen maar te wachten op transport. De dealer mag dan de auto ook niet zelf ophalen. Je kan je info beter van internet halen dan bij de dealer. Het is inderdaad alleen maar vingertje wijzen en het is altijd iemand anders zijn fout, van dealer tot Stellantis praten ze zo. Succes met wachten

• dreamscape
  • Laatst online: 15:19
En als je de info van internet haalt, word je ook niet wijzer... Ik heb de mijne in maart 2022 besteld en ik las in september berichten dat mensen die rond die tijd hadden besteld hun auto konden ophalen. In november las ik weer dat iemand zijn in februari bestelde auto kon ophalen. Het wisselt echt enorm en er is geen peil op te trekken.

De mijne is 18 maart besteld en ik heb hem vanmorgen opgehaald. Dus bijna 11 maanden. Maar your mileage may (or will) vary...

Verplicht plaatje (hier nog naast mijn oude Corsa)... niet bedoeld om @M@cer jaloers te maken:

Punctuality is the politeness of kings

• MarkHero
Het gaat erom dat de dealer niks méér weet te vertellen dan dat je zelf kan opzoeken.

[Voor 3% gewijzigd door MarkHero op 07-02-2023 15:02]

• M@cer
Ze kunnen toch zien tot welke datum de door hun gestelde auto’s zijn uitgeleverd en hoeveel auto’s er nog wachten tussen die uitlevering en mijn bestelling? Als dat een maand voor mijn besteldatum is heb ik in ieder geval het gevoel dat het dichterbij komt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• MarkHero
En dan komt Justlease met een bestelling van 1000 auto's ertussen door. Nee daar heb je dus niks aan.

• M@cer
MarkHero schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:19:
En dan komt Justlease met een bestelling van 1000 auto's ertussen door. Nee daar heb je dus niks aan.
Uiteindelijk maakt dat niets uit, als ik na een maand weer bel en we zijn een week opgeschoten heb ik nog steeds het gevoel dat er in ieder geval vooruitgang inzit.. Niet veel, maar beter dan je het grote donkere bos insturen met allerlei smoesen

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 22:37
Er is inderdaad geen peil op te trekken, het wordt pas eigenlijk echt concreet als je dealer een VIN binnenkrijgt dus de status auto is geproduceerd. Want productie plekken worden ook verschoven als ze even geen pano dak hebben bijvoorbeeld.
En dan hopen dat transport meewerkt 2 weken tot 2 maanden.

Dan is de vraag zit alles erop wat ik heb besteld dat kan je dan zelf ook checken in het Peugeot systeem https://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp met je VIN is wel ff puzzelen en een paar euro dokken.

Zelf heel veel geluk gehad met mijn Peugeot E-208 GT Pack 2 weken was nog in 2020.
Maar in Aug 2022 een 308 Berline Hybrid GT pack besteld en binnen 12 weken binnen.
Dat was natuurlijk na een hoop rondbellen en shoppen.

[Voor 43% gewijzigd door FNale op 07-02-2023 16:14]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

Foamy

Fulltime prutser

Zijn de levertijden voor nieuwe (e)-modellen nog steeds zo dramatisch?

Onze planning was om de oudste (307 uit 2006) binnenkort te vervangen voor een nieuwer model (2e hands) aangezien daar weer een nieuwe riem op moet. Dan konden we daarna de nieuwere 206 op termijn vervangen door een nieuwe elektrische variant. Helaas is de 206 (buiten onze schuld om) aan puin gereden. Op zich denken we daardoor de stap tussen 2e hands en volledig nieuw over te slaan (vervanging voor de 206 zou volledig nieuw worden) maar de wachttijd is iets van een dingetje. Zeker omdat we nu "nog maar" 1 auto hebben, en deze voor woon-werk noodzakelijk is..

blub

• MarkHero
@Foamy hou rekening met een jaar voor e modellen

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-03 20:11
FNale schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:08:
Dan is de vraag zit alles erop wat ik heb besteld dat kan je dan zelf ook checken in het Peugeot systeem https://public.servicebox.peugeot.com/pages/index.jsp met je VIN is wel ff puzzelen en een paar euro dokken.
Deze website geeft bij mij direct een foutmelding, ook als ik even met de URL speel. Anderen meer succes?
Ik heb namelijk vandaag te horen gekregen dat er een VIN nummer bekend is voor mijn E-208 Active en ben toch wel benieuwd of er ergens al exemplaren geproduceerd/geleverd worden met de nieuwe aandrijflijn.

Zuid-West 7025Wp, 15x345Wp JinkoSolar + 5x 370Wp TW Solar - SolarEdge SE5000H

• Dreanor

Dreanor

Joene

Destynx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Deze website geeft bij mij direct een foutmelding, ook als ik even met de URL speel. Anderen meer succes?
Ik heb namelijk vandaag te horen gekregen dat er een VIN nummer bekend is voor mijn E-208 Active en ben toch wel benieuwd of er ergens al exemplaren geproduceerd/geleverd worden met de nieuwe aandrijflijn.
Volgens mij, maar pin mij er alsjeblieft niet op vast, is het zo dat als je auto vanaf December 2022 in bestelling is dat je sowieso de nieuwe aandrijflijn hebt voor de GT variant. Als je in de maanden daarvoor hebt krijg je de keuze als je geluk hebt of krijg je de "oude" aandrijflijn. Maar het lijkt als je het internet mag geloven een rommeltje wat qua informatie wat je krijgt hehe

Alles anders dan de GT heeft de "oude" aandrijflijn dus 50kwh/136 ook voor nieuwe bestellingen.

• Destynx
Dreanor schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Volgens mij, maar pin mij er alsjeblieft niet op vast, is het zo dat als je auto vanaf December 2022 in bestelling is dat je sowieso de nieuwe aandrijflijn hebt voor de GT variant. Als je in de maanden daarvoor hebt krijg je de keuze als je geluk hebt of krijg je de "oude" aandrijflijn. Maar het lijkt als je het internet mag geloven een rommeltje wat qua informatie wat je krijgt hehe

Alles anders dan de GT heeft de "oude" aandrijflijn dus 50kwh/136 ook voor nieuwe bestellingen.
Dat alleen de GT uitvoering de nieuwe motorisering krijgt is voor mij nieuw. In de nieuwsberichten vond ik alleen "De E208 vanaf 2023" met nieuwe motorisering. Nu ik in de configurator duik zie ik inderdaad dat het alleen voor de GT geldt.

Wij hebben onze in april 2022 besteld en nu is de VIN dus bekend. Nog even 2 weken tot 2 maanden geduld, afhankelijk van transport.

• FNale
Destynx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Voor mij ligt de website er nu ook uit.

Peugeot heeft op dit moment 3 types
  • 345 km Eerste versie
  • 362 km Update met andere warmtepomp, vochtsensor, eindoverbrenging en zuinigere banden
  • 400 km Totaal nieuwe aandrijflijn
De eerste lichting 400km versies zijn alleen de GT's
Ik heb op het Peugeot forum gelezen dat mensen 2k bij moesten betalen om van de 362 naar de 400km versie te gaan voor bestaande GT bestellingen en die dan ook sneller geleverd gaan worden. (andere productie lijn)

Active in 400km heb ik nog niet van gehoord die kan je ook op dit moment niet bestellen.
400km versie is tot zover alleen in de GT uitvoering te krijgen (zie configurator) de rest krijgt de 362 versie

[Voor 38% gewijzigd door FNale op 09-02-2023 13:38]

• AtlAntA
  • Laatst online: 13:46
GT400 klinkt wel stoerder :+

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 23:40
Destynx schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Dat alleen de GT uitvoering de nieuwe motorisering krijgt is voor mij nieuw. In de nieuwsberichten vond ik alleen "De E208 vanaf 2023" met nieuwe motorisering. Nu ik in de configurator duik zie ik inderdaad dat het alleen voor de GT geldt.

Wij hebben onze in april 2022 besteld en nu is de VIN dus bekend. Nog even 2 weken tot 2 maanden geduld, afhankelijk van transport.
Welke variant van de auto heb jij besteld als ik mag vragen?

Zelf heb ik ook begin april 2022 besteld. Wel omgezet naar 400KM versie laatst. Dat jij nu een VIN hebt hoop ik dat ik ook snel iets te horen krijg 😁

• Destynx
Rynelan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Welke variant van de auto heb jij besteld als ik mag vragen?

Zelf heb ik ook begin april 2022 besteld. Wel omgezet naar 400KM versie laatst. Dat jij nu een VIN hebt hoop ik dat ik ook snel iets te horen krijg 😁
Ik heb een Active besteld plus stoelverwarming. Voor de rest heeft volgens mij iedereen een GT besteld hier 😂

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 23:40
Ja denk dat de GT wel ene populaire keuze is. Wilde zelf eerst voor de Allure gaan maar eigenlijk last minute besloten om gewoon all out te gaan en de GT te nemen. Eerste gloednieuwe auto na jaren 2e en 3ehands rijden. Dan ook maar meteen goed :p

Succes met de laatste loodjes! Hopelijk heb je hem snel

• Destynx
Rynelan schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:12:
Ja denk dat de GT wel ene populaire keuze is. Wilde zelf eerst voor de Allure gaan maar eigenlijk last minute besloten om gewoon all out te gaan en de GT te nemen. Eerste gloednieuwe auto na jaren 2e en 3ehands rijden. Dan ook maar meteen goed :p

Succes met de laatste loodjes! Hopelijk heb je hem snel
Dankjewel! Hopelijk komt jouw GT 400 ook snel!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:32
Als ik nu zou moeten bestellen was het waarschijnlijk ook geen GT geworden, sterker nog, dan was het waarschijnlijk helemaal geen Peugeot geworden, en sterker nog, dan was het waarschijnlijk helemaal geen elektrische auto geworden.

Wij wilden niet meer uitgeven dan 350 euro per maand, zoals bij onze vorige lease auto. Dus die GT Pack paste precies in dat budget na aftrek van de subsidie. Ik denk dat je nu al zo'n 100/150 euro meer kwijt bent.

• AtlAntA
D_V schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 02:45:
Als ik nu zou moeten bestellen was het waarschijnlijk ook geen GT geworden, sterker nog, dan was het waarschijnlijk helemaal geen Peugeot geworden, en sterker nog, dan was het waarschijnlijk helemaal geen elektrische auto geworden.

Wij wilden niet meer uitgeven dan 350 euro per maand, zoals bij onze vorige lease auto. Dus die GT Pack paste precies in dat budget na aftrek van de subsidie. Ik denk dat je nu al zo'n 100/150 euro meer kwijt bent.
Inderdaad zo staan wij er nu ook in. We komen de eerste 3 jaar op €330 per maand uit. Daarna zal het hoger worden ivm MRB maar zouden we nu een vergelijkbare GT bestellen dan zitten we inclusief subsidie al boven de €500.

Onze 10 jaar oude Polo heeft ons ongeveer 300 per maand gekost sinds de aanschaf dus dan is 330 voor een nieuwe lease een beetje een no-brainer maar meer dan 500 is echt een no-go. Maar blijkbaar gaan ze nog steeds als warme broodjes.

• M@cer
En weer een nieuw stukje in ons leveringsverhaal.. Afgelopen week boos geworden en toen werd ons een gratis tijdelijke leenauto beloofd die we vandaag konden ophalen.

Nou je raad het al, we komen daar en ziet de schrik in zijn ogen. Shit, daar is die boze mevrouw waar ik wat aan had beloofd.. En ik heb helemaal geen auto beschikbaar. Dus we zitten nu weer met een tijdelijke leenauto incl sinaasappel van de medewerker voor de leenauto die we vanmiddag krijgen tot de echte auto geleverd wordt.. Nou dat hopen we maar, want in principe is het voor 2 maanden en ze hebben werkelijk nog geen enkel idee.. Zelf een hele lange periode voor levering is niet uitgesloten.

We mogen het contract als we willen kosteloos opzeggen, maar goed daar heb je natuurlijk ook helemaal niets aan.....

• dreamscape
Toen ik bij JustLease ging klagen over lange levertijden werd mij ook een oplossing geboden in de vorm van een tijdelijke auto. Ik hoef je het financiële verschil tussen een tijdelijke leenauto en een tijdelijke leaseauto niet uit te leggen, denk ik... ;)

Je krijg een leenauto mee voor misschien wel twee maanden. Dat is toch hartstikke mooie service? En je moet nog even een keer terug om de tijdelijke auto om te ruilen voor een andere. Tsja, als dat de enige voorwaarde is voor een leenauto, dan zou ik daar nog steeds hartstikke blij mee zijn...

• M@cer
dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:21:
Toen ik bij JustLease ging klagen over lange levertijden werd mij ook een oplossing geboden in de vorm van een tijdelijke auto. Ik hoef je het financiële verschil tussen een tijdelijke leenauto en een tijdelijke leaseauto niet uit te leggen, denk ik... ;)

Je krijg een leenauto mee voor misschien wel twee maanden. Dat is toch hartstikke mooie service? En je moet nog even een keer terug om de tijdelijke auto om te ruilen voor een andere. Tsja, als dat de enige voorwaarde is voor een leenauto, dan zou ik daar nog steeds hartstikke blij mee zijn...
Zeker een mooie service.. Maar je hebt gewoon geen lekker gevoel als het je op woensdag belooft wordt en je komt vrijdag en je ziet de verkoper gewoon denken, shit helemaal vergeten.. En dan wordt het ene gat (missende Private Leaseauto) met het volgende gat opgevuld (Leenauto), die er ook niet blijkt te zijn, dus ik vul dat gat wel even op met een auto van een medewerker..

Ik snap ook wel dat het voor die dealers geen leuke tijden zijn en je elke keer maar dingen moet uitleggen en oplossen terwijl je er helemaal niets aan kan doen.. Maar kom dan wel gewoon je afspraken na (bv terugbellen of zorgen dat je doet wat je aangeeft)

• Oleato
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-03 08:48
Intussen hier voor mijn 308 SW GT Pack 1.6 Hybrid 180 nog altijd geen nieuws. Laatste nieuws qua levertermijn was T2 2023 maar dealer kan me nog altijd niet meer vertellen.

Ik vraag me eigenlijk wel af of uberhaupt al Hybride Peugeot 308 SW's geleverd zijn intussen?

• dreamscape
M@cer schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:33:
En dan wordt het ene gat (missende Private Leaseauto) met het volgende gat opgevuld (Leenauto), die er ook niet blijkt te zijn, dus ik vul dat gat wel even op met een auto van een medewerker..
Ik zie het toch anders. Heeft men jou beloofd dat er op datum X een nieuwe auto zou zijn, dan is het een gat en dienen ze het op te lossen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zoiets hebben gezegd. Er is hooguit gezegd 'we verwachten dat het Y maanden gaat duren'.

Ik vind het een hartstikke mooie service dat ze met jullie meedenken en een andere auto ter beschikking stellen (voor god weet hoe lang een gratis auto... toe maar). En als er dan een dubbele boeking is, lossen ze zelfs dat gewoon nog voor je op.

Ik snap je frustratie, hoor... ik heb van oktober tot afgelopen week dezelfde frustraties gevoeld toen het ding steeds weer werd uitgesteld naar ooit een keer, met als enige verklaring "ja meneer, wij weten ook niks".

Maar je hebt nu vervangend vervoer. Wellicht even de boel iets positiever inzien...?

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:50
Oleato schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:38:
Intussen hier voor mijn 308 SW GT Pack 1.6 Hybrid 180 nog altijd geen nieuws. Laatste nieuws qua levertermijn was T2 2023 maar dealer kan me nog altijd niet meer vertellen.

Ik vraag me eigenlijk wel af of uberhaupt al Hybride Peugeot 308 SW's geleverd zijn intussen?
De hybride is al leverbaar sinds mid 2021. Volgens de RDW(opendata) rijden er bijna 500 rond.

• M@cer
dreamscape schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:10:
[...]

Ik snap je frustratie, hoor... ik heb van oktober tot afgelopen week dezelfde frustraties gevoeld toen het ding steeds weer werd uitgesteld naar ooit een keer, met als enige verklaring "ja meneer, wij weten ook niks".

Maar je hebt nu vervangend vervoer. Wellicht even de boel iets positiever inzien...?
Als je al 5 maanden van kastje naar de muur wordt gestuurd met allerlei praatjes verlies je het vertrouwen waarschijnlijk gewoon. We mogen in ieder geval de vervangende auto 2 maanden gebruiken, maar dat is vooral omdat mijn vrouw afgelopen week wel serieus boos is geworden vanwege alle praatjes die we gehoord hebben.

Voor nu zijn we erg blij met de tijdelijke oplossing die ze hebben aangeboden en dit helpt het vertrouwen echt wel weer een stukje de goede kant op. Nogmaals ik snap dat ze er niets aan kunnen doen, maar wees eerlijk en kom je afspraken na (bv terugbellen) in plaats van allerlei kletskoek te verkondigen... In dat geval hadden we ook tevreden geweest en hadden ze geen vervangende auto hoeven regelen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ongeveer een maand geleden een 308 SW 1.6 Hybrid bij de dealer hier zien staan die klaar stond voor aflevering. Overigens vraag ik mij af waarom de 1.6 alleen nog in de hybride wordt geleverd. De 1.2 in de non-hybrides wordt je niet echt vrolijk van kleine motor de door turbo opgepompt wordt in te grote auto’s.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn moeder belt net dat haar auto niet start, waarschijnlijk licht laten branden. (wegenwacht onderweg)
Maar nu vraag ik me af, kan ik met mijn E-208 en startkabels dat ding ook weer tot leven wekken?

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-03 08:01

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Mijne is eind november vorig jaar geleverd na bijna een jaar wachten.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-03 20:23
hjs schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:11:
Mijn moeder belt net dat haar auto niet start, waarschijnlijk licht laten branden. (wegenwacht onderweg)
Maar nu vraag ik me af, kan ik met mijn E-208 en startkabels dat ding ook weer tot leven wekken?
Ja, er zit nog een good, old 12V batterij in een BEV.

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Augustus 22 besteld
Februari 23 geleverd

Allure Business

Al wat leuke reacties gehad onderweg. Je ziet de 308SW nog niet veel rondrijden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
https://www.ad.nl/auto/ee...dat-bij-peugeot~ac67985b/

Peugeot as you go - 150 euro, 500km per maand inbegrepen, daarboven 7 cent de km extra toeslag voor elke meer gereden km in een Peugeot e-208. Bedoeld voor de mensen die geen 10k of meer op jaarbasis rijden. Als ze het plan uit Frankrijk weten uit te rollen in Nederland kunnen de leassemij's inpakken.

Ik heb genoeg aan die 500km per maand. Maar voor 450 euro nu te gaan leasen nee dank je. Die 150 euro ben ik nu al kwijt aan wegenbelasting, verzekering, anwb en dan zit je nog met dure reparaties en extra tanken er bovenop.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@Joosie200 Als ze dit inderdaad van de grond weten te krijgen in NL/Europa voor om en nabij de voorgestelde tarieven, dan hebben ze goud in handen. Sterker nog, dan ga ík zelfs overstag en ik ben nog fervent dinosap rijder (benzine, voor diesel rij ik veel te weinig) èn bijzonder gehecht aan het bezit van een comfortabele, ruime auto (huidige daily is een Volvo V70). Qua auto's gaat in mijn geval emotie in ruime mate voor op het verstand ( :P ), maar bij dit concept kan ook ik de ratio niet meer negeren :)

Woon-werk doe ik al voor >75% op de fiets en met wat meer discipline kan dat naar >90% (gewoon wat minder lui zijn). Voor die enkele keer dat ik de (laad)ruimte van mijn V70 dan ècht nodig heb, kan ik ook wel de V70 van een maat van me lenen.

Voor de plezier- en vakantieritten kan ik dan altijd nog putten uit mijn collectie Peugeot old- en youngtimers :+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• MarkHero
Joosie200 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:19:
https://www.ad.nl/auto/ee...dat-bij-peugeot~ac67985b/

Peugeot as you go - 150 euro, 500km per maand inbegrepen, daarboven 7 cent de km extra toeslag voor elke meer gereden km in een Peugeot e-208. Bedoeld voor de mensen die geen 10k of meer op jaarbasis rijden. Als ze het plan uit Frankrijk weten uit te rollen in Nederland kunnen de leassemij's inpakken.

Ik heb genoeg aan die 500km per maand. Maar voor 450 euro nu te gaan leasen nee dank je. Die 150 euro ben ik nu al kwijt aan wegenbelasting, verzekering, anwb en dan zit je nog met dure reparaties en extra tanken er bovenop.
Dat zou bij 30 duizend km per jaar met die meerprijs km van 7 cent uitkomen op 325 euro per maand. Dus dit verhaal geloof ik echt niet.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

Wok

Dakloos...

Topicstarter
MarkHero schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Dat zou bij 30 duizend km per jaar met die meerprijs km van 7 cent uitkomen op 325 euro per maand. Dus dit verhaal geloof ik echt niet.
Maar met 30k km per jaar ben je ook niet de doelgroep ;) Er zullen genoeg haken en ogen aan dit concept zitten dat het voor 'veel'rijders (zeg 15k+ km per jaar) niet meer interessant zal zijn. Ik zit zelf momenteel op zo'n 15k km per jaar met ruimte voor verbetering (zie mijn vorige post). Als ik voor pak 'm beet €200/maand inclusief laadkosten (ik heb al zonnepanelen en een eigen oprit) al >90% van mijn vervoersbehoefte afgedekt kan hebben en daarmee grofweg 2500 tot 3000 euro op jaarbasis kan besparen t.o.v. mijn huidige daily...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Wok schreef op maandag 13 februari 2023 @ 21:06:
[...]

Maar met 30k km per jaar ben je ook niet de doelgroep ;) Er zullen genoeg haken en ogen aan dit concept zitten dat het voor 'veel'rijders (zeg 15k+ km per jaar) niet meer interessant zal zijn. Ik zit zelf momenteel op zo'n 15k km per jaar met ruimte voor verbetering (zie mijn vorige post). Als ik voor pak 'm beet €200/maand inclusief laadkosten (ik heb al zonnepanelen en een eigen oprit) al >90% van mijn vervoersbehoefte afgedekt kan hebben en daarmee grofweg 2500 tot 3000 euro op jaarbasis kan besparen t.o.v. mijn huidige daily...
Als ze dit concept écht voor 150/mnd kunnen uitrollen bij max 6000km dan mogen ze nu al vast een loting gaan organiseren want dat gaat storm lopen. Echter zie ik het in NL nog niet gebeuren. Van die 150 euro moet de verzekeringspremie, onderhoud, banden en overheadkosten voor Peugeot nog af. Het bedrag wat er dan overblijft is volgens mij al lager dan de jaarlijkse afschrijving op zo’n auto, zelfs bij max 6000 km/jaar. Dat kan toch niet werken?

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat de prijs theoretisch uit kan als lokkertje maar met zulke onaantrekkelijke voorwaarden (bijvoorbeeld een extreem hoog eigen risico tenzij je voor een hele forse meerprijs gaat) dat in praktijk iedereen minimaal het dubbele gaat betalen…

Ik laat mij overigens graag positief verrassen door het tegendeel. In dat geval teken ik in zodra het kan 🙃.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wok schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:15:
@Joosie200 Als ze dit inderdaad van de grond weten te krijgen in NL/Europa voor om en nabij de voorgestelde tarieven, dan hebben ze goud in handen.

Woon-werk doe ik al voor >75% op de fiets en met wat meer discipline kan dat naar >90% (gewoon wat minder lui zijn). Voor die enkele keer dat ik de (laad)ruimte van mijn V70 dan ècht nodig heb, kan ik ook wel de V70 van een maat van me lenen.
Zo sta ik er ook in. Woon-werk heb ik een gratis business ov kaart, met mijn auto is het aansluiten in de file, 21 cent de km vergoeding en 10 euro per dagparkeerkaart voor naar kantoor. Maar heen en terug naar mijn ouders 280km, andere familie 70/80km. Voor de boodschappen loop ik 500m. En als ik iets scoor bij Ikea dan leen ik wel de XC V70 van mijn zus/zwager.

Zelfs al zou het gaan naar 199-249 euro, voor zulke leaseprijzen in het a-segment (wat is dat aldus autofabrikanten nu) dan een b segmenter kunnen rijden is voor mij dan een no brainer. Maargoed het heeft een reden waarom menig lease pas begint vanaf 399-499 euro.

• AtlAntA
MarkHero schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Dat zou bij 30 duizend km per jaar met die meeeprijs km van 7 cent uitkomen op 325 euro per maand. Dus dit verhaal geloof ik echt niet.
Ik stond ook al te trappelen :)

We moeten vanaf 2025 MRB betalen over EV's en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat bijvoorbeeld erbij in begrepen is. Later op in het stukje op AD begint de topvrouw ook al snel terug te krabbelen.

• dreamscape
Hier inmiddels de eerste week en daarin de eerste 720 kilometer met de E-208 achter de rug. Zondag ook een eerste lange rit gemaakt, van Nijmegen naar Sneek op en neer. Op de terugweg in Emmeloord even bij Van der Valk geluncht en daar de Tesla Supercharger gebruikt. Dat voegt weer wat kleur toe tussen die 'saaie' Tesla's:

Bij Tesla-rijders is het blijkbaar nog niet helemaal bekend dat een flink aantal SuC's opengesteld zijn voor andere merken. Ik kreeg een verbaasde blik van iemand die ging laden, en iemand anders kwam al naar me toe om te vragen "Goh, werkt dat?"

Inmiddels heb ik wel gemerkt dat je tussen 100% en 50% accu weinig conclusies kunt verbinden aan de weergeveven actieradius. Daaronder gaat het stukken beter en als ik het ding wat langer heb, dan heb ik er vast wel alle vertrouwen in dat ik gewoon de bestemming haal als ik zelf weet hoever ik met xx% accu kan komen.

Ik zat vorige week in een 208 Allure en ben wat zitcomfort betreft wel blij dat ik de GT genomen heb met de sportstoelen. Het zijn echt geen sportieve kuipstoelen, maar de zitting is gewoon net iets langer en de zijdelingse steun is net iets beter.

De adaptive cruise control met stop&go, die is (logisch) nogal reactief. En kan soms behoorlijk hard op anderen af rijden om dan vrij fors in te houden, waar ik zelf al wat relaxter zou anticiperen. Voor provinciale wegen met rotondes is het niet de beste keuze: je knalt bijna op je voorligger om vervolgens verschrikkelijk treuzelend de rotonde op te rijden. Then again... vroeger zou je met reguliere cruise control de boel ook uitzetten voor de rotonde en daarna weer aan. Dat doe ik dan ook maar. Op rechte wegen werkt het (i.c.m. de rijstrookassistent) wel goed.

Mijn vrouw ontdekte een minpuntje: ze is gewend haar voeten naar achteren te trekken, een beetje onder de voorstoel in, bij het uitstappen. Dat kan hier niet, want er zit een stuk accu verstopt. Nou ja, als dat het enige minpuntje is, dan is daar wel mee te leven. :)

* dreamscape is verder een uiterst tevreden mens...

• C00P
  • Laatst online: 25-03 00:06
Vandaag de 2008 ev gt besteld. 👌

Zwarte lak, zwart gehemelte (binnen plafond) zwarte velgen, schuifdak, full option zeg maar.

Hopelijk gaat al dat zwart er vet uit zien. Beetje zoals de batmobiel.

Zou in september geleverd worden, best lang wachten dus 😒

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• dreamscape
C00P schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 00:54:
Vandaag de 2008 ev gt besteld. 👌

Zwarte lak, zwart gehemelte (binnen plafond) zwarte velgen, schuifdak, full option zeg maar.

Hopelijk gaat al dat zwart er vet uit zien. Beetje zoals de batmobiel.

Zou in september geleverd worden, best lang wachten dus 😒
Een vriendin van me heeft een E-208 in volledig zwart. Heb laatst mijn winterbanden maar bij haar eronder geschroefd (toen mijn 208 maar steeds werd uitgesteld) en ze voorzien van matzwarte wieldoppen. Dat ziet er inderdaad best goed uit. Bij een 2008 wordt dat ook vast wel stoer.

Die vriendin heeft wel de Allure uitvoering, dus met lichte hemelbekleding. Een GT (zoals ik nu zelf ook heb) is dan nog weer een slag beter met donker interieur.

Gisteren trouwens vanuit Nijmegen naar Tilburg gereden en na werktijd nog even door tot bijna Bergen op Zoom. En dan weer naar huis. Als ik vanaf Den Bosch was gaan hypermilen achter een vrachtwagen, had ik het zelfs kunnen redden op één acculading. Ik heb nu gewoon constant 100 kunnen rijden op de snelweg en na 246 km had ik nog een actieradius van 16km over:

Dat valt me zeker niet tegen. Maar ik moest nog nog 22 km, dus heb even een paar minuten bij Fastned gestaan en heb even de benen gestrekt. Thuis mag hij dan weer aan de goedkopere lader.

[Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 16-02-2023 08:08]

• FNale

Ja hoor best veel stonden er sowieso een paar op het terrein om af te leveren toen ik de mijne ging ophalen.
ik heb zelf een 180 Hybrid GT Pack Business 12 weekjes wachten eind 22.

• FNale
dreamscape schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:07:
[...]

Een vriendin van me heeft een E-208 in volledig zwart. Heb laatst mijn winterbanden maar bij haar eronder geschroefd (toen mijn 208 maar steeds werd uitgesteld) en ze voorzien van matzwarte wieldoppen. Dat ziet er inderdaad best goed uit. Bij een 2008 wordt dat ook vast wel stoer.

Die vriendin heeft wel de Allure uitvoering, dus met lichte hemelbekleding. Een GT (zoals ik nu zelf ook heb) is dan nog weer een slag beter met donker interieur.

Gisteren trouwens vanuit Nijmegen naar Tilburg gereden en na werktijd nog even door tot bijna Bergen op Zoom. En dan weer naar huis. Als ik vanaf Den Bosch was gaan hypermilen achter een vrachtwagen, had ik het zelfs kunnen redden op één acculading. Ik heb nu gewoon constant 100 kunnen rijden op de snelweg en na 246 km had ik nog een actieradius van 16km over:
[Afbeelding]

Dat valt me zeker niet tegen. Maar ik moest nog nog 22 km, dus heb even een paar minuten bij Fastned gestaan en heb even de benen gestrekt. Thuis mag hij dan weer aan de goedkopere lader.
Bij de 0 KM (11/12%) heb je nog een keer 20/25km dus geen stress de volgende keer alleen niet te vaak doen voor de gezondheid van de accu maar een extra 10km is geen probleem.

En betreft de zithouding idd de accu zit onder de stoel wat mij tegenzat is dat de zitvlak ook aardig horizontaal is en bij mij niet goed aansloot op mijn bovenbenen.

[Voor 14% gewijzigd door FNale op 16-02-2023 08:27]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

dreamscape schreef op maandag 13 februari 2023 @ 22:53:
Bij Tesla-rijders is het blijkbaar nog niet helemaal bekend dat een flink aantal SuC's opengesteld zijn voor andere merken. Ik kreeg een verbaasde blik van iemand die ging laden, en iemand anders kwam al naar me toe om te vragen "Goh, werkt dat?"
Helaas hebben tesla laders zo'n verschrikkelijk korte kabel, dat niet alle merken er heel gemakkelijk mee wegkomen. Heb een Audi E-Tron zien stoeien met inparkeren om gebruik te kunnen maken van de laadpaal. Want ja, die laadopening zit praktisch onder de buitenspiegel. En de kabel van de laadpaal is echt heel kort.

Signature van nature

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

FNale schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:21:
[...]
En betreft de zithouding idd de accu zit onder de stoel wat mij tegenzat is dat de zitvlak ook aardig horizontaal is en bij mij niet goed aansloot op mijn bovenbenen.
Qua comfort zal ik niet snel meer voor deze E-208 kiezen. Als bijrijder is het helemaal een drama. Je krijgt snel last van slapende en onrustige benen omdat je niet echt kan strekken. En inderdaad je voet naar achter trekken kan niet ivm de accu.
Deze auto heb ik nu puur voor mezelf gekocht en geen rekening gehouden met eventuele medereizigers. Ben alleen en beide kids het huis uit, dus dat hoeft ondertussen ook niet meer.

Signature van nature

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:34
dreamscape schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:07:
[...]

[Afbeelding]

Netjes! Nu het wat warmer wordt heb ik de kachel helemaal niet maar aan staan. Als ik het koud heb zet ik de stoelverwarming op grill-stand. Dat merk ik echt enorm aan het verbruik. De binnendoor ritjes (50 / 80km wegen) maken dat ik nu op de 13,9kw/100 zit.

• dreamscape
Sircuri schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:46:
Helaas hebben tesla laders zo'n verschrikkelijk korte kabel, dat niet alle merken er heel gemakkelijk mee wegkomen. Heb een Audi E-Tron zien stoeien met inparkeren om gebruik te kunnen maken van de laadpaal. Want ja, die laadopening zit praktisch onder de buitenspiegel. En de kabel van de laadpaal is echt heel kort.
Ik dacht 'bij de E208 zit de laadaansluiting linksachter, dus achteruit inparkeren en dan lukt het wel'. Maar inderdaad, de kabel is wel heel kort. Bij Tesla zit die connector bij het achterlicht en bij mij boven het achterwiel. Dus: nog iets verder achteruit steken totdat de achterkant bijna tegen de charging stall aan zit.

Voordel ten opzichte van een E-Tron is wel: ik gebruik de lader die bij de plek hoort waar ik sta. Voor sommige andere auto's sta je ineens in het verkeerde vak en blokkeer je dus eigenlijk twee plekken. Tenzij er een rijtje 'verkeerde' auto's staat, dan kost het maar één lader. Bij een Supercharger met heel veel vrije plekken is dat niet zo erg, al zal menig Tesla-rijder daar wel een mening over hebben. ;)
Sircuri schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:48:
Qua comfort zal ik niet snel meer voor deze E-208 kiezen. Als bijrijder is het helemaal een drama. Je krijgt snel last van slapende en onrustige benen omdat je niet echt kan strekken. En inderdaad je voet naar achter trekken kan niet ivm de accu.
Mijn vrouw klaagde ook over het niet naar achter kunnen trekken van haar voet. Maar had geen last van het niet kunnen strekken van de benen. Wellicht omdat ze niet zo erg lang is. Voordeel van mijn GT is dat de passagiersstoel ook in hoogte verstelbaar is, dat levert net even wat meer speelruimte op.
dkln schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:50:
Netjes! Nu het wat warmer wordt heb ik de kachel helemaal niet maar aan staan. Als ik het koud heb zet ik de stoelverwarming op grill-stand. Dat merk ik echt enorm aan het verbruik. De binnendoor ritjes (50 / 80km wegen) maken dat ik nu op de 13,9kw/100 zit.
Ik reed na werktijd met het ondergaande zonnetje en een prima buitentemperatuur ook zonder verwarming. Op de terugweg hem toch maar weer aangezet. In de ochtend toen het rond het vriespunt was, merkte ik dudelijk wat 'Thermisch vermogen beperkt' betekent in de ECO stand.

Ik houd echt niet van stoelverwarming, dus ik heb die optie niet aangevinkt. Ik ben dan ook totaal geen koukleum, dus ik trek een wat steviger vest aan en ga lekker rijden. Hoewel... als het echt vriest heb ik geen zin om te krabben, dus gebruik ik wel de voorverwarming van het ding. En dan vind ik het in de auto eigenlijk al te warm...

[Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 16-02-2023 15:54]

• FNale
dreamscape schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Ik reed na werktijd met het ondergaande zonnetje en een prima buitentemperatuur ook zonder verwarming. Op de terugweg hem toch maar weer aangezet. In de ochtend toen het rond het vriespunt was, merkte ik dudelijk wat 'Thermisch vermogen beperkt' betekent in de ECO stand.
Eco heeft eigenlijk geen voordeel op normaal ok het motorvermogen is minder 80pk ipv 110pk normaal, maar als je netjes in de eco range blijft van je energy meter is het verschil verwaarloosbaar.

De warmtepomp is in eco beperkt tot 50% van zijn vermogen in mijn ogen bij een normale rit duurt het gewoon een stuk langer tot het warm is en einde van de rit heb je langer zitten wachten op je comfort en heb je niet veel minder gebruikt. Dan kan je beter je kachel van 20+ naar 18 zetten en de stoelverwarming aan dat scheelt veel meer.

Dit zijn de standen:
Sport 136Pk
Normaal 110Pk
Eco 80Pk en 50% thermische vermogen

Slide komt uit een deense training dacht ik.

[Voor 16% gewijzigd door FNale op 16-02-2023 16:49]

• MarkHero
Iemand die weet hoe dat straks verdeeld is op de 156 pk versie?

• C00P
Over het algemeen genomen is electrisch rijden nog steeds voordeliger dan benzine?(ik weet dat weer en rijstijl veel uitmaken, maar laten we gemiddelden jaarlijks gezien nemen)

Wanneer komt dat omslagpunt?
Een collega van me zei dat 50cent de kw/uur het even duur wordt dan plof motoren.

• C00P
Dat kleine stuur van peugeot, vinden jullie dat leuker dan een groot stuur?
Ik heb er nog niet mee gereden, wel ingezeten, maar dat zegt niet veel.

Waarom doen andere auto fabrikanten niet net hetzelfde?

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

C00P schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:51:
Dat kleine stuur van peugeot, vinden jullie dat leuker dan een groot stuur?
Ik heb er nog niet mee gereden, wel ingezeten, maar dat zegt niet veel.

Waarom doen andere auto fabrikanten niet net hetzelfde?
Als je er eenmaal aan gewend bent, dan vind je elke andere auto vreemd. Hoezo door je stuur kijken om je instrumenten (gegevens) te zien? Een beetje met je ogen naar benden en je leest alles af en hebt je blik zo weer op de weg. Mij (ook) een raadsel waarom andere fabrikanten iets dergelijks niet doen of er moet iets met patenten gaande zijn. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• dreamscape
C00P schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:46:
Een collega van me zei dat 50cent de kw/uur het even duur wordt dan plof motoren.
Kilowattuur, dus kWh. Dat is kilowatt maal uur en niet gedeeld door uur. Just sayin'.
Houd er rekening mee: de energieprijzen zijn volatiel, maar door meer en meer inzetten op groene energie (wat met elektra wel kan en met fossiel gewoon niet), gaan die twee prijsstromen steeds verder uit elkaar lopen. Ik zie stroom in de toekomst wel weer goedkoper worden, maar vermoed dat dat bij fossiele brandstof niet echt meer gaat gebeuren.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

dreamscape schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:35:
[...]
Kilowattuur, dus kWh. Dat is kilowatt maal uur en niet gedeeld door uur. Just sayin'.
Houd er rekening mee: de energieprijzen zijn volatiel, maar door meer en meer inzetten op groene energie (wat met elektra wel kan en met fossiel gewoon niet), gaan die twee prijsstromen steeds verder uit elkaar lopen. Ik zie stroom in de toekomst wel weer goedkoper worden, maar vermoed dat dat bij fossiele brandstof niet echt meer gaat gebeuren.
Voorlopig zie ik niet dat electriciteit veel goedkoper gaat worden, sterker nog in de nabije toekomst zie ik de prijs daarvan alleen maar hoger worden. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt in de enorme achterstand die wij hebben in onze infrastructuur. De komende jaren zal er enorm veel geld bij moeten om de netwerken dusdanig up-to-date te brengen om aan alle vragen te kunnen voldoen, daar zal een enorme smak geld tegenaan moeten.

Helaas dat overheden hier zo enorm laks in zijn, tot voorkort mochten de netbeheerders nogsteeds niet direct pro-aktief hierin optreden. Kleine uitleg, de netbeheerders zijn nogaltijd volledig in handen van overheden, provincies en gemeenten. Deze hebben nog geen groenlicht gegeven en de toezichthouder ACM grijpt nogaltijd in als er meer geinvesteerd wordt dan gepland staat, wat weer behoorlijk hoge boetes opleverd.

• Destynx
C00P schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:46:
Zolang je grotendeels thuis kan laden en wat zonnepanelen op je dak hebt maakt de stroomprijs niet veel uit.
Dat was voor mij de doorslaggevende reden om voor een EV te gaan.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18
Destynx schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:29:
[...]

Zolang je grotendeels thuis kan laden en wat zonnepanelen op je dak hebt maakt de stroomprijs niet veel uit.
Dat was voor mij de doorslaggevende reden om voor een EV te gaan.
En dan heb je nog wat “buffer” aan MRB die je niet hoeft te betalen. Dus het omslagpunt ligt nog wat verder.

[Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 17-02-2023 12:53]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

_Dune_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:48:
[...]
Ook op de Nederlandse site wordt hier melding van gemaakt. Ik ben benieuwd wat Peugeot hiermee gaat doen. Mijn 308SSW is hier ook mee uitgerust, komen een aantal functies te vervallen. Functies die je nu juist het duurdere type hebt doen kiezen. Helemaal omdat men tot 2023 de auto's er gewoon mee zijn blijven uitrusten.
[...]

Bron: https://www.peugeot.nl/ko...ervices.html#kaartupdates

EDIT: Ik bedenk mij ineens dat de auto volgens mij ook een mobiele telefoon kan gebruiken voor de verbinding, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op de Peugeot site verwijzen ze naar een FAQ, echter kan ik dezenergens vinden.
Vandaag even bij mijn stamdealer geweest (kom er al zo'n 18 jaar). Peugeot dealers hebben over dit fenomeen deze week schrijven gehad vanuit Peugeot. Het blijkt alleen van toepassing te zijn op de modellen tot en met 2016 welke voorzien zijn van een losse SIM kaart die bij eerste gebruik letterlijk eerst ingestoken moet worden. Modellen na 2016 zouden de functie gewoon moeten behouden.

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:21
Hi allemaal,

Ik heb sinds gister met 308sw allure business voor de deur staan inclusief draadloos laad plateau. Nu dacht ik ga hem even testen maar mijn iPhone 13pro schuift alle kanten op en laad dus niet meer op na de eerste bocht. Heeft iemand van jullie toevallig hier al ervaring mee hoe dit wel goed werkt?

• Robin40
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-03 20:14
Sir BVR schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:40:
Hi allemaal,

Ik heb sinds gister met 308sw allure business voor de deur staan inclusief draadloos laad plateau. Nu dacht ik ga hem even testen maar mijn iPhone 13pro schuift alle kanten op en laad dus niet meer op na de eerste bocht. Heeft iemand van jullie toevallig hier al ervaring mee hoe dit wel goed werkt?
Hier hetzelfde verhaal. Moet zeggen dat het met mijn iPhone hoesje beter gaat dan die van mijn vrouw. Wellicht dat je daar nog wat mee kan doen? Gebruik het overigens zelden want de combinatie met draadloos CarPlay maakt het de iPhone een grilplaat :+

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hi allemaal,

Het draadloos laden is meer een gimmick dan echt goed bruikbaar. Op lange stukken snelweg werkt het wel maar bij iedere beweging van de telefoon stopt het laden weer.

Aan alles komt een eind.

• Sir BVR
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:21
Robin40 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:51:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Moet zeggen dat het met mijn iPhone hoesje beter gaat dan die van mijn vrouw. Wellicht dat je daar nog wat mee kan doen? Gebruik het overigens zelden want de combinatie met draadloos CarPlay maakt het de iPhone een grilplaat :+
Haha duidelijk dan gewoon een kabeltje in de auto dus

• Destynx
Ik heb net even toegang gekocht tot Servicebox en kan alle specs van mijn E208 vinden, maar de opties voor bijvoorbeeld verwarmde stoelen zie ik nergens en ik kan ook geen productiedatum vinden. Iemand een suggestie waar ik moet kijken?

*Edit: Verwarmde stoelen gevonden. Maar ik zie nergens iets van een productiedatum staan?

[Voor 16% gewijzigd door Destynx op 23-02-2023 13:05]

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:32
Nou, hij is binnen! *O*

17 maart besteld, dus net geen jaar.

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Hi allemaal,

Hier een Appel 13 met Nudient case. Blijft netjes liggen in de bochten zonder issues.

Denk eerlijk gezegd dat het voornamelijk aan het materiaal van een hoesje ligt icm materiaal van de draadloze oplaadplek.

Om toch wat te zeuren te hebben; de standaard audio is wel echt aan de matige kant. Daar waar aan hoge tonen voldoende is, schort het aan de lage tonen. Niet dat ik zo’n audiofiel ben maar het komt allemaal wel wat flets over. Er is een “dynamische” preset maar dat doet niet veel. Dat was bij Skoda en Renault beter voor elkaar.

De auto hillhold werkt ook iets aan de late kant waar ik op hellingen wil dat het eerder activeert.

Verder tot nu toe erg blij met de 308. Prijs/kwaliteit zijn dik in orde. Infotainment werkt prima en het brede scherm icm Carplay is top. :)

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:15
Update verwachte levertijd van mijn Peugeot e-208 GT (136 PK) vanuit Leaseplan. Is nu week 18 (eerder!). Het zwaait wel op en neer moet ik zeggen.

Hierbij ook mijn bestel/levertijd historie voor het volledige plaatje:
- Okt 2022 besteld. Levertijd toen: Okt 2023
- Jan 2023 update levertijd: Dec 2023
- Jan 2023 optie erbij besteld. levertijd + 2 maanden: Feb 2024
- 24-2-2023 update levertijd: week 18 (Mei) 2023

Ook wel grappig het bericht van leaseplan waar ze 'helaas' vermelden, maar auto wordt toch eerder verwacht :)

[Voor 0% gewijzigd door Spasmo op 24-02-2023 14:40. Reden: Update]

• PdeBie
Nieuwe 508:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Durven ze geen e-508 te maken? Met de 75 kWh accu en ook als break heb je toch best wel een aantrekkelijke auto. Zoveel elektrische stations zijn er niet (0 geloof ik).

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• MarkHero
Spasmo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:38:
Update verwachte levertijd van mijn Peugeot e-208 GT (136 PK) vanuit Leaseplan.
Heb jij niet de optie gehad om voor de GT400 te kiezen? Of bewust niet voor gekozen?

• PdeBie
Audi heeft (of komt) met een elektrische station (A6 volgens mij).

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:30
PdeBie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:54:
Audi heeft (of komt) met een elektrische station (A6 volgens mij).
2024 moet er een A6 Avant E-tron komen inderdaad ;)

een e-508 zal er ongetwijfeld ook nog wel komen t.z.t. de e-308 was immers ook later dan de ICE en PHEV versies.

offtopic:
Kom je ineens Patrick tegen haha. Nog steeds je 207 in bezit?

Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | Toyota Yaris Hybrid Executive Premium

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:15
MarkHero schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:53:
[...]

Heb jij niet de optie gehad om voor de GT400 te kiezen? Of bewust niet voor gekozen?
Had toendertijd alleen de keuze om de GT362 te bestellen. Dus in mijn bestelling / lease overeenkomst staat de GT362 editie. Maar misschien krijg ik wel de GT400 als ik de mensen hier mag geloven.

• PdeBie
Ehm, ik heb geen idee (meer) wie je bent @Csotranme, sorry! :P

Maar nee, de 207 is jaaaaaaren geleden de deur al uit gegaan. Opgevolgd door een Volvo V40 en nu een Tesla Model 3. Maar blijft Peugeot wel altijd volgen want tja... <3

• Csotranme
PdeBie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:07:
Ehm, ik heb geen idee (meer) wie je bent @Csotranme, sorry! :P

Maar nee, de 207 is jaaaaaaren geleden de deur al uit gegaan. Opgevolgd door een Volvo V40 en nu een Tesla Model 3. Maar blijft Peugeot wel altijd volgen want tja... <3
Dat idee had ik al haha. Zie dat de website van Peugeot Tuning Club er inmiddels ook uit ligt.
Ben nog eens met je mee gereden als bijrijder naar een meet in België omdat ik zelf toen rechts achter in de kreukels had zitten.
Ik reed destijds een EZR 206 1.4 XR met verlaging, vleugeldeuren en RC interieur (nog bij jou? en Rijk gekocht).

207 is ook wel ff een tijdje terug nu haha, 12 jaar gok ik zo? Tesla is ook wel heel wat anders :P
Hier nu een dec 2022 Yaris Executive Premium van de zaak en een 2016 208 GTI BPS prive voor de deur 8) .

Peugeot had helaas niks meer wat als totaal plaatje mn hartje sneller liet kloppen. :'(
De huidige 208 en 308 vind ik echt prachtig maar de keuze van Peugeot om alles maar in dat touchscreen te proppen en die grasmaaier 3-pitters waren echt afkeur punten voor mij.

[Voor 3% gewijzigd door Csotranme op 24-02-2023 15:19]

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57

PinusRigida

I put the p in pool.

D_V schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:05:
Nou, hij is binnen! *O*

17 maart besteld, dus net geen jaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yes, vooral in deze kleur vind ik 'm echt knap! :Y :9~

• PdeBie
@Csotranme ok, sorry. Geen beeld meer bij. Te lang geleden :P

-------------

Laatst bij Visscher Classique in Buren geweest. Grote verzameling Peugeot, Renault, Citroen, Matra, Simca en dergelijke. Leuk om een keertje te kijken, maar verwacht geen verzameling qua Louwmans ;)

Stonden een paar fraaie wannahaves tussen. Vooral die Griffe 205 :9~

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-03 15:28
En de Peugeot 206 Génération was weer even terug naar de garage deze week.

Recentelijk bleek opeens dat er iets niet klopte met het remmen aan de voorkant van de wagen, bij hogere snelheden vooral, boven de 100KM/h en dan afremmen naar bijvoorbeeld 50KM/h zorgde voor enorme vibraties in het hele chassis wat erger werd naarmate de remactie langer duurde met als gevolg ook minder remkracht.

Nu zijn de schijfremmen aan de voorkant nog steeds origineel, dus de gedachte was dat de schijfremmen mogelijk te dun waren geworden en te warm werden maar bij onderzoek bij de garage bleek dit niet het geval, ook zijn ze niet krom. Best knap hoelang die dan al meegaan.

Ook bleek dat het remvloeistof (zou eigenlijk per 2 jaar periodiek vervangen moeten worden) 2 jaar geleden voor het laatst was ververst, dus maar voor de zekerheid gedaan.

Na een korte rit van de garage hebben ze niks kunnen constateren, maar het gedrag was wat willekeurig i.v.m. de omstandigheden van het remmen.

Ze hebben wel geconstateerd dat het remblok aan de rechter-voorkant vast zat en dit is weer gangbaar gemaakt. Ook was het remblok behoorlijk verglaasd geraakt aan die zijde. Het remblok is nog redelijk recent en is opgeschuurd en terug geplaatst.

Nu werken de remmen weer zoals vanouds en betrouwbaar zonder gekkigheden.

De kans is groot dat het remblok aan die zijde al jarenlang vast zat, bij het afrollen van een schuine helling zoals de oprit was een lichtelijk slepend geluid te horen aan de rechter-voorkant, dus waarschijnlijk jaren mee gereden.

Totale kosten: €95,70

https://valid.x86.fr/k7v9mf & https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

• Csotranme
PdeBie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:01:
@Csotranme ok, sorry. Geen beeld meer bij. Te lang geleden :P
Dat was mijn gok al 😉
Ik heb ook ff geen foto's meer van die prehistorie helaas...
Wellicht doet mijn naam, Corné, nog een belletje rinkelen..
Sowieso Rijk heeft nog een KW v2 set onder m'n 206 gemeubeld destijds op z'n oprit. Ook ik geen idee of jij daar wel of niet bij was :+

Ik ben inmiddels ook al aan m'n 2de 208 na de 206 haha.
Na de 206 ongeveer 4 jaar een 208 1.4 e-HDI Active gereden.
Die in 2021 ingeruild voor de huidge 2016 208 By Peugeot Sport welke echt mijn droom auto is/was >:)
Man man man... wat een beest is dat.
Jaren op zoek geweest naar een goeie.
Blijkt dat er zelfs maar 3 in deze kleur zijn in NL. Textured lak/Ice Grey. :o

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:03:
Sinds vanochtend heeft mijn 308sw uit 2016 een ’storing in het elektrisch circuit’.
Obd2 geeft geen storing op elm327.. verder merk ik niks geks, maar ik vrees voor mijn dynamo.
Starten is lopen, alles werkt qua elektrische zaken wel.. dus heb verder eigenlijk geen idee.
Onder de motorkap ook niks bijzonders te zien.. geen marter sporen of zo
Morgen even naar de garage toe.

Iemand eerder een dergelijke melding gehad?
Het antwoord is de BPGA-module. Geen goedkoop ding. Verder was laatst de accu ook al vervangen.

Verder vandaag apk en beurt gehad. Prima door de nieuwe deeltjestellertest heen. Nieuwe remblokjes achter, en een adblue injector.
En is er eigenlijk een nieuwe distributie riem nodig vanwege kmstand.

Al met al betekent dit:

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-03 08:43
Vandaag te horen gekregen dat de bestelling van de 308SW 180 Hybrid is uitgesteld.
Originele bestel datum 30-03-2022
Eerste leverdatum 14-04-2023
Uitgestelde datum 26-05-2023

Kortom, ik word lekker aan het lijntje gehouden... :(

|^^|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Destynx
Gisteren gebeld dat onze E208 Active met stoelverwarming bij de dealer is aangekomen. Volgende week dinsdag kunnen we hem ophalen

Besteld in april 2022
Eerstgenoemde levermoment “eind zomer 2022”. Daarna nog 2 keer uitgesteld.
Vin nummer was bekend op 7 februari.

• MarkHero
rushcraft schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:09:

Dat is inderdaad een puur indicatief gestelde datum.

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-03 08:43
MarkHero schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:35:
[...]

Dat is inderdaad een puur indicatief gestelde datum.
Naja je kan zo bij de dealer gaan werken, die gaf exact het zelfde antwoord ;)

Frustrerende is dat Peugeot hier zelf eerder over had kunnen informeren maar dit verzuimd. De geruchten dat er tot Q3 geen hybrid geleverd word ivm technische issues word zoals ik er tegen aan kijk alleen maar meer bevestigd.

|^^|

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MarkHero
rushcraft schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Naja je kan zo bij de dealer gaan werken, die gaf exact het zelfde antwoord ;)
Een gemiddelde internetheld weet meer dan de dealer 😀

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-03 14:31
Onze rode e-208 Active (besteld op 22 maart 2022) zou volgens de dealer op 1 mei a.s. in NL aankomen.

• M@cer
Hier nog steeds opvallend stil vanuit de dealer... Blauwe e-208 GT Line, besteld in maart 2022.

• haam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-03 15:04
rushcraft schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:09:
Vandaag te horen gekregen dat de bestelling van de 308SW 180 Hybrid is uitgesteld.
Originele bestel datum 30-03-2022

Ik heb te horen gekregen dat mijn bestelde versie (15/4/22) nog niet ingepland is voor productie (na 2 eerdere updates met datum).

Heb ook nog niks gehoord van de laadpaal die ik bij de gemeente heb aangevraagd in november (eerste leverdatum was week 8 (blijkbaar is 8 haakje sluiten een emoticon 8).

Wat dat betreft loopt alles lekker synchroon

[Voor 3% gewijzigd door haam op 13-03-2023 10:35]

• MarkHero
Ik heb mijn order E208 gt pack blanc Nacré gecancelled na een jaar wachten zonder concrete leverdatum. De order was omgezet naar een Blanc Banquise GT400, dus die komt ooit te koop bij de dealer in Zwaag, wellicht interessant voor iemand. De bestelling is van 2 maart 2022, dus het zal waarschijnlijk 1 van de 1st geleverde 400's worden.

• MarkHero
..

[Voor 99% gewijzigd door MarkHero op 13-03-2023 19:17]

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee