Toon posts:

Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste
Acties:

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
GKooyman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:40:
Heel zuur Jeffoz. Ik heb zelf een enyaq met subsidie (dat kon 1,5 jaar geleden nog). Verschillende andere mensen hadden hetzelfde probleem als jij (catalogusprijs verhoging tijden wachttijd) maar daar toen heeft skoda de subsidie betaald.

Btw, heb je wel een 400 of 362 km range geleverd gekregen?
332 volgens mij. In ieder geval geen 400, is dat het nieuwe model?

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37
Jeffoz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Eens echter kan de overheid wel ruimte bieden om het met de dealer uit te zoeken ipv meteen af te wijzen en die ruimte niet bieden. Daar heb ik vooral moeite mee, maar inderdaad probleem ligt bij dealer of PSA. Maar ik heb er nog vertrouwen in dat ik het kan uitwerken, maar wel vervelend dat het zo moet. Je zou zeggen dat je alle documenten nog een keer kan bekijken met de dealer en de fout herstellen. Er staan op de factuur opties met losse bedragen die gewoon in het GT Pack zaten wat nu niet meer leverbaar is. Dealer ook gezegd hun fout en zij moeten dit oplossen, maar de RVO wil meteen besluiten en dan kan je nog in beroep gaan, dat vind ik gewoon heel bizar. Je kan in hun portal allerlei zaken uploaden, wacht dan gewoon ff een week en geef de consument de kans.
Maar volgens mij valt er niets meer te herstellen, want de catalogusprijs is al bepaald. Kan me niet voorstellen dat ze dat nog gaan veranderen. De subsidie zal vanuit PSA moeten komen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.

• Jeffoz
M@cer schreef op zondag 15 januari 2023 @ 00:02:
[...]

Maar volgens mij valt er niets meer te herstellen, want de catalogusprijs is al bepaald. Kan me niet voorstellen dat ze dat nog gaan veranderen. De subsidie zal vanuit PSA moeten komen.
Ben bang dat je gelijk hebt idd. We gaan het meemaken aankomende week.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Net een notificatie gekregen van de app in ¨Connected Services" dat er een update is van de routekaarten.

"Versie van 5 februari 2021" en "Gratis download tot 19 december 2021"

Zouden ze weten dat het al 2023 is ? |:(

Bestand was wel te downloaden, maar de manier van updaten staat me totaal niet aan, draaiende motor maar niet rijden. Heb tegenwoordig Android Auto ingebouwd, dus ik heb het toch niet nodig, maar ik vind het slordig.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:03
Jeffoz schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 17:45:
[...]

Eens echter kan de overheid wel ruimte bieden om het met de dealer uit te zoeken ipv meteen af te wijzen en die ruimte niet bieden. Daar heb ik vooral moeite mee, maar inderdaad probleem ligt bij dealer of PSA. Maar ik heb er nog vertrouwen in dat ik het kan uitwerken, maar wel vervelend dat het zo moet. Je zou zeggen dat je alle documenten nog een keer kan bekijken met de dealer en de fout herstellen. Er staan op de factuur opties met losse bedragen die gewoon in het GT Pack zaten wat nu niet meer leverbaar is. Dealer ook gezegd hun fout en zij moeten dit oplossen, maar de RVO wil meteen besluiten en dan kan je nog in beroep gaan, dat vind ik gewoon heel bizar. Je kan in hun portal allerlei zaken uploaden, wacht dan gewoon ff een week en geef de consument de kans.
Maar de documenten (factuur) die zijn geüpload, daar was toch al van bekend dat die een te hoge factuurwaarde had? Volgens mij had jij/dealer dit vtv kunnen zien aankomen. Die wijziging van pakket naar losse opties met hogere prijs tot gevolg was al een tijd geleden bekent.
Als jij kan aantonen dat je bestelling destijds aan de voorwaarden voldeed, en dat die inhoudelijk niet gewijzigd is, dan denk ik dat je de subsidie wel toegekend krijgt. De vraag is natuurlijk wel of men het pakket met alle opties hetzelfde vind als de opties afzonderlijk.

• Jeffoz
Twardt schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:52:
[...]

Maar de documenten (factuur) die zijn geüpload, daar was toch al van bekend dat die een te hoge factuurwaarde had? Volgens mij had jij/dealer dit vtv kunnen zien aankomen. Die wijziging van pakket naar losse opties met hogere prijs tot gevolg was al een tijd geleden bekent.
Als jij kan aantonen dat je bestelling destijds aan de voorwaarden voldeed, en dat die inhoudelijk niet gewijzigd is, dan denk ik dat je de subsidie wel toegekend krijgt. De vraag is natuurlijk wel of men het pakket met alle opties hetzelfde vind als de opties afzonderlijk.
Laten we het hopen. Ik kreeg de factuur pas kort voor levering omdat ik een deel zelf betaald heb, deel gefinancierd. Dus dan word de factuur pas opgesteld als de dealer aan PSA betaald. Daar ging het al mis want de RVO dacht dat ik dus 9,5 maand later de order aangepast hebt met nieuwe/andere opties.

Bij koop had je bijvoorbeeld Pack City 2 of iets dergelijks, maar dat konden ze niet volledig leveren meer (o.a. dat automatisch in parkeren) en dan staat er wel ineens dode hoek bewaking 100,- op de factuur terwijl dat in dat pakket zat.

En zo nog een aantal zaken. Keyless Entry 350,- bijvoorbeeld maar dat was onderdeel van het model (GT Pack), ook niet meer leverbaar nu.

Dealer moet dat aantonen want ik kan al die dingen nergens meer vinden online omdat ze het niet meer zo verkopen ivm alle lever problemen.

Maar ik had zelf ook zeker beter op moeten letten alleen ik had 10 maanden later het proces niet meer voor me neus dus de RVO belde me om documenten te uploaden. Dat gedaan en toen deze issues, maar dat zag ik bij het invoeren al. Ik had die factuur natuurlijk goed moeten bekijken, dat zeker.

Ik zat ook even hoog in de emoties afgelopen dagen, dan zeg je soms dingen die je beter niet op een forum kan posten ;)

Maar fout ligt bij de dealer, als RVO niet gaan lukken vind ik dat zij het moeten compenseren, maar goed we gaan het zien aankomende week. Als de dealer dit niet fixed voor me was dit in ieder geval de eerste en de laatste auto van PSA.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:02
Ome Ernst schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:28:
Net een notificatie gekregen van de app in ¨Connected Services" dat er een update is van de routekaarten.

"Versie van 5 februari 2021" en "Gratis download tot 19 december 2021"

Zouden ze weten dat het al 2023 is ? |:(

Bestand was wel te downloaden, maar de manier van updaten staat me totaal niet aan, draaiende motor maar niet rijden. Heb tegenwoordig Android Auto ingebouwd, dus ik heb het toch niet nodig, maar ik vind het slordig.
Je kunt deze gewoon installeren en dan gaan rijden. Het kan wel een uur duren, dus kies je rit ervoor uit.

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

jan390 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:43:
Je kunt deze gewoon installeren en dan gaan rijden. Het kan wel 45 minuten duren, dus kies je rit ervoor uit.
Ik ga in Februari naar mijn broer, die woont in de buurt van Brussel, nichtje is jarig.
Dat is precies twee uur rijden volgens Routeplanner. Het is een optie.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik lees op peugot-meeting.nl dat iemand een aanbod heeft gekregen om zijn/haar bestelde e-208 om te zetten naar de 2023 versie met de nieuwe aandrijflijn. Dus 150pk en 400km bereik iirc. Dit zou dan kunnen voor slechts €10 per maand meer zonder een negatief effect op de levertijd.

Dit is toch een beetje gek? Dat zou toch nooit uit kunnen voor de dealer/leverancier? Ik kan er de logica niet in vinden eerlijk gezegd.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:07
AtlAntA schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:52:
Ik lees op peugot-meeting.nl dat iemand een aanbod heeft gekregen om zijn/haar bestelde e-208 om te zetten naar de 2023 versie met de nieuwe aandrijflijn. Dus 150pk en 400km bereik iirc. Dit zou dan kunnen voor slechts €10 per maand meer zonder een negatief effect op de levertijd.

Dit is toch een beetje gek? Dat zou toch nooit uit kunnen voor de dealer/leverancier? Ik kan er de logica niet in vinden eerlijk gezegd.
Wellicht dat het eind van de productie in zicht is voor het 2022 model?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:10
GAIAjohan schreef op woensdag 28 december 2022 @ 12:25:
[...]

Bij mij wordt de accu gewoon geladen. Als de auto aanstaat staat er ook netjes 14.3V op.
Op dit moment heeft ie netjes 12.6V voor als de auto uit staat.

Dus daar maak ik me nu even niet zo druk meer om.
[...]

Bij mij is de trekhaak aansluiting kurkdroog.

Wel vandaag gevonden: accu eraf is fout weg. Duurt eventjes en komt bij x’te startpoging terug.

Uit de codes bij de garage -leek- er iets met de bsi te zijn al zijn er heel veel codes (ik vermoed gevolg van..), en via Engels forum iemand gezien die exact hetzelfde meldde, waarbij het kwam door een kleine BSi module vóór de accu. Bij hem heeft het 6 maanden geduurd met trouble shooten
En de batterij is nu dood.
De fout was echter al even weg.. nog voor de jaarwisseling was hij verdwenen..
Zaterdag nog gereden, nu ineens nog maar 10.1V, alsof er een complete cel in een keer kapot is :/.
Maar goed, accu is wss origineel, dus 6,5 jaar.

Bij drukken op startknop krijg ik een complete kermis aan fouten, ik denk wel 10 stuks, er wordt niet geprobeerd te starten. En daarna sluit het scherm alsof batterij leeg is..

[Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2023 20:03]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
AtlAntA schreef op maandag 16 januari 2023 @ 19:52:

Gevraagd aan mijn dealer, kan maar dan is de levertijd vanaf nu een jaar... Fijn dat ze het allemaal zo goed weten.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:42
Voor eventuele Lego liefhebbers hier in het Peugeot topic:
PdeBie in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

• AtlAntA
MarkHero schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:25:
[...]

Gevraagd aan mijn dealer, kan maar dan is de levertijd vanaf nu een jaar... Fijn dat ze het allemaal zo goed weten.
In het bericht dat die persoon kreeg stond dat het in veel gevallen een kortere levertijd kan betekenen. Als je in November een e-208 2022 besteld hebt kreeg je waarschijnlijk begin 2024 te horen als levertijd. Zou je die bestelling nu omzetten naar het nieuwe model dan wordt het (bijvoorbeeld) December dit jaar.

Heb je in Maart van 2022 besteld dan zal het dan waarschijnlijk een langere levertijd betekenen denk ik dan.
Is maar een theorie maar ik schat dat het zo werkt.

• Spasmo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:35
Ik had mijn Peugeot e-208 GT bestelt in Oktober 2022. Toen was de verwachte levertijd Oktober 2023.

Begin dit jaar wilde ik nog een optie bij bestellen en dus daarover contact opgenomen of dit mogelijk was. Toen hoorde ik dat de verwachte levertijd December 2023 was. Ze vertelde mij als ik deze optie erbij wilde, dat ik weer vooraan de stapel zou komen te liggen. Dat zou 2 maanden erbij betekenen.

Ik ben voor de optie gegaan en nu is de verwachte levertijd dus Februari 2024. Die 2 maanden extra maakte dan voor mij niet zoveel uit als het toch al zo lang duurt.

Optie was 10 inch touchscreen in plaats van 7 inch. Deze optie had ik niet voor 150 euro toen ik de auto bestelde meen ik, anders had ik deze wel gelijk erbij bestelt. Volgens mij was de 10 inch touchscreen met bestellen alleen in combinatie met een geluidssysteem wat het veel duurder maakte. Maar ik ben er niet meer zeker van.

Het duurt in ieder geval lang :) Maar gelukkig heb ik geen haast.

[Voor 0% gewijzigd door Spasmo op 17-01-2023 11:28. Reden: Typo]

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-02 08:23

Dreanor

Joene

Mijn e208 is 3 januari besteld, verwachte leverdatum 29-02-2024!!

Gisteren toevallig bij de dealer voor onderhoud huidige leaseauto, daar vertelde ze mij dat het de verwachte productie datum is en niet de leverdatum. Want op dit moment zijn er transport problemen. Auto's die in november al klaar zijn komen gewoon niet naar Nederland vanwege transport problemen...

Lekker dan, heb je 40k neergelegd, is je auto gewoon gereed maar staat tie in Frankrijk maanden lang op de parkeerplaats te wachten op transport.

Geen idee of het echt waar is maar dat kreeg ik van de dealer te horen gisteren.

Hoe dan ook, geduld moet je wel hebben tegenwoordig hehe.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-01 14:07
De E-208 voor mijn vrouw is op 10 Jan besteld (Justlease ) . Verwachte levertijd wk 35.
We wachten het gewoon af.

• AtlAntA
Mardijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:38:
De E-208 voor mijn vrouw is op 10 Jan besteld (Justlease ) . Verwachte levertijd wk 35.
We wachten het gewoon af.
Even voor de duidelijkheid, besteld dit jaar of vorig jaar? En wk35? Dit jaar of volgend jaar? :)

• Mardijk
AtlAntA schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Even voor de duidelijkheid, besteld dit jaar of vorig jaar? En wk35? Dit jaar of volgend jaar? :)
Besteld 10 Jan 2023, verwachte levertijd wk 35 2023. :)

• Spasmo
Mardijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Gezien Dreanor's en mijn bestelling zal het eerder begin 2024 worden (rond Februari) lijkt het. Of je krijgt op een of andere manier een VIP behandeling ;)

[Voor 1% gewijzigd door Spasmo op 19-01-2023 11:36. Reden: Toevoeging]

• Mardijk
We gaan het zien. Voor ons maakt het niet uit, mijn vrouw kan in haar huidige private lease blijven rijden tegen hetzelfde tarief tot de Peugeot beschikbaar is.

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:47
In december een e208 GT 400km besteld in de private lease bij Peugeot Nederland: de verwachtte levertijd was toen augustus 2023. Subsidie aangevraagd en goedgekeurd, nu kan het lange wachten beginnen. _/-\o_

• Spasmo
Ik wilde dit jaar eigenlijk ook subsidie aanvragen, totdat ik hoorde dat de levertijd volgend jaar feb pas is.

• Mardijk
Spasmo schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:20:
Ik wilde dit jaar eigenlijk ook subsidie aanvragen, totdat ik hoorde dat de levertijd volgend jaar feb pas is.
Je weet dat de auto binnen 18 maanden vanaf de aanvraag van de subsidie moet worden afgeleverd ? Je hebt dus tot juli 2024. Als je auto nu onverhoopt eind 2023 word afgeleverd heb je dan pech omdat je geen subsidie hebt aangevraagd en de subsidie pot leeg is...

• Mad-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 18:38
Hi All,

17 juni 22 een 308 GT 1.2 130 aut. Vert Olivine met Focal besteld bij Arval. Basic benzine aandrijving en kleur dus.

Eerste indicate qua levertijd was week van 21 februari 2023, deze verschoof 3 maanden voor deze geschatte levertijd naar de week van 31 maart en vandaag 71 dagen voor geschatte levertijd weer een maand opgeschoven met geschatte levertijd 28 April.. Hup weer 99 dagen te gaan..

Teleurstellend dit.. Heeft dit nou nog steeds te maken met de chip tekorten of door de hoge vraag naar dit model?

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

• MarkHero
Ga er maar vanuit dat het een jaar duurt. 99 dagen van tevoren weten ze het sowieso niet, dus dit is nog steeds een indicatieve datum. Stellantis gaat gewoon uit van lage verkoopcijfers, zodat het uiteindelijk allemaal meevalt. De mensen die besteld hebben wachten uiteindelijk toch wel. Met private lease zit je nog vast aan een wurgcontract ook, dus de mensen kunnen er sowieso niet onderuit. Stellantis loopt dus nul risico, en ondertussen kunnen ze iedereen de schuld geven (chips, oorlog etc) en verkopen ze helaas als een malle. Maar goed, bij een hoop andere bedrijven is het niet beter, door de positie waar ze in zitten kunnen ze dit gewoon flikken.

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-02 15:57
Sorry maar dit is een beetje een onzin verhaal. De supply chain is wel degelijk een probleem op dit moment. Bij andere merken kun je ook rustig een jaar wachten. Daarnaast verkoopt de 208 bijzonder goed als ik de cijfers van het RDW mag geloven.

[Voor 20% gewijzigd door dkln op 20-01-2023 08:20]

• Dreanor

Dreanor

Joene

Mardijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Ik hoop het oprecht voor je vrouw. Geeft namelijk hoop dat de mijne ook eerder geleverd kan worden hehe. Maar ik gok dat het een iets optimistische schatting is van de lease maatschappij. Bij mijn bedrijf, onze wagenbeheer claimde ook steeds 6-9 maanden levertijd totdat het bericht van de dealer kwam.
Mad-X schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:11:
Hi All,

17 juni 22 een 308 GT 1.2 130 aut. Vert Olivine met Focal besteld bij Arval. Basic benzine aandrijving en kleur dus.

Eerste indicate qua levertijd was week van 21 februari 2023, deze verschoof 3 maanden voor deze geschatte levertijd naar de week van 31 maart en vandaag 71 dagen voor geschatte levertijd weer een maand opgeschoven met geschatte levertijd 28 April.. Hup weer 99 dagen te gaan..

Teleurstellend dit.. Heeft dit nou nog steeds te maken met de chip tekorten of door de hoge vraag naar dit model?
Wat ik begrepen heb is dat de Peugeot 208 het meest populaire model auto is in Europa op dit moment. Dat er zo'n 800-1000 per dag van de productieband rollen met ongeveer 200 productiedagen per jaar. Info van de Peugeot dealer dus neem er een korrel zout bij (wij van WC eend ;) )

Dus ik denk dat gezien de populariteit dit ook geldt op uitzaait naar bijvoorbeeld de 2008 en 308. Samen met het moeten inhalen van productie/grondstof tekorten afgelopen jaren zal er vast een kern van waarheid in zitten.

Al zijn bijvoorbeeld Skoda's ook rampzalig qua levertijd.

• Spasmo
Mardijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Je weet dat de auto binnen 18 maanden vanaf de aanvraag van de subsidie moet worden afgeleverd ? Je hebt dus tot juli 2024. Als je auto nu onverhoopt eind 2023 word afgeleverd heb je dan pech omdat je geen subsidie hebt aangevraagd en de subsidie pot leeg is...
Nee dat wist ik niet. Dan kan ik idd ook beter nu subsidie aanvragen. Dank voor je reply!

• MarkHero
dkln schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:19:
Sorry maar dit is een beetje een onzin verhaal. De supply chain is wel degelijk een probleem op dit moment. Bij andere merken kun je ook rustig een jaar wachten. Daarnaast verkoopt de 208 bijzonder goed als ik de cijfers van het RDW mag geloven.
Je hoopt dat dit een onzin verhaal is, maar dat is het grotendeels niet. Ik heb het uiteraard wat overdreven dat Stellantis uitgaat van lage verkoopcijfers etc, maar het is wel degelijk een gruwelijke inschattingsfout geweest van ze. Daardoor kunnen ze niet aan de vraag voldoen en kunnen ze de mensen nul zekerheid geven wanneer iets geleverd gaat worden.

• dkln
Ah dan volg ik je nu. Ik denk inderdaad dat ze zich hebben verkeken op de populariteit. In 2019 waren er al meer pre-orders dan van te voren was ingeschat.

Desondanks blijft de supply chain wel redelijk grillig nu. De Ioniq5 bijvoorbeeld (die in een veel hoger prijssegment ligt dan de 208) heeft nu ook een levertijd van 1 jaar+.

Schrale troost: het is het wachten waard. De e208 is echt een fijne auto :-)

• Spasmo
Subsidie aangevraagd :)

• MarkHero
Zojuist ook mail gehad. Ik vraag me af wat de levertijd dan wordt. Ik wacht al ruim 10 maanden

Goedemiddag Mark,

Je hebt, als het goed is, een mail gehad van PSA.

Dit gaat over het omzetten van je E-208GT naar de 155PK sterke en 400KM WLTP berekende actieradius.

Voordelen:

Meer rijdbereik
Meer vermogen
Sneller leverbaar

Minder:

+- 10 euro per maand duurder

Heb je interesse? Dan hoop ik dit zeer spoedig te vernemen.

• dkln
Pfoeh... dat is wel interessant... maar ik ben benieuwd hoeveel levertijd daarbij zou komen

• Twardt
  • Laatst online: 00:03
MarkHero schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:21:
Zojuist ook mail gehad. Ik vraag me af wat de levertijd dan wordt. Ik wacht al ruim 10 maanden

Goedemiddag Mark,

Dit gaat over het omzetten van je E-208GT naar de 155PK sterke en 400KM WLTP berekende actieradius.

Voordelen:

Meer rijdbereik
Meer vermogen
Sneller leverbaar

Minder:

Als je de prijslijst op de Peugeot site moet geloven wordt er vanaf dit jaar de GT versie alleen nog maar met nieuwe motor en batterijpakket geproduceerd. Dus volgens mij probeert men nu mensen toch wat extra te laten betalen, en te doen alsof ze kunnen kiezen. Maar volgens mij is die keuze er helemaal niet en krijg je sowieso de nieuwe versie. Dus je zou die meerprijs kunnen weigeren. De vraag is alleen of ze je dan gaan naaien door je weer helemaal achteraan de wachtrij te plaatsen.

Bovenstaande is geen feit, maar gewoon mijn mening van wat er gebeurd. Je zou natuurlijk de verkoper eens kunnen confronteren hiermee.

• AtlAntA
MarkHero schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:21:

Goedemiddag Mark,

Voordelen:

Meer rijdbereik
Meer vermogen
Sneller leverbaar

Minder:

Vraag me af of dit alleen voor klanten is die rechtstreeks via Peugot kopen/leasen of ook via derden? Dus Justlease en dergelijke.

• Spasmo
In Okt 2022 een Peugeot e-208 GT besteld via Leaseplan. In de akkoordverklaring staat dat het om de 136 pk versie gaat. In Jan 2023 een optie erbij besteld en in de nieuwe akkoordverklaring staat nog steeds dat het om de 136 pk versie gaat. Verwachte levertijd nu Feb 2024. Zou je dan nog steeds het oude model krijgen?

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat ik mag ontvangen. Ik hoop het nieuwe 2023 model natuurlijk.

Anders misschien de order cancellen en het 2023 model bestellen als dat mogelijk is. Ook afhankelijk van de prijs natuurlijk.

• MarkHero
@Spasmo
Dus ze gaan nu al uit van anderhalf jaar levertijd, of is het een complete nieuwe order geworden. Maar ik geloof nooit dat ze in 2024 nu 136pk versies gaan leveren.
@dkln de verkoper bij Peugeot wist het niet, dus hij gaat nu weer mailen met PSA. Ik wacht nu al bijna 11 maanden en ben wel erg benieuwd welke er dan in theorie sneller zou komen, de oude of de nieuwe..

• Spasmo
MarkHero schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:54:
@Spasmo
Dus ze gaan nu al uit van anderhalf jaar levertijd, of is het een complete nieuwe order geworden. Maar ik geloof nooit dat ze in 2024 nu 136pk versies gaan leveren.
@dkln de verkoper bij Peugeot wist het niet, dus hij gaat nu weer mailen met PSA. Ik wacht nu al bijna 11 maanden en ben wel erg benieuwd welke er dan in theorie sneller zou komen, de oude of de nieuwe..
Ja, door een optie erbij te bestellen is het eigenlijk een nieuw order geworden. Ik mag weer achteraan sluiten qua bestelvolgorde.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik rijdt al weer een poos in een Peugeot 308SW (2018), in het begin de MyPeugeot app wel geprobeerd te gebruiken op een iPhone. De app bleef maar niet ingelogd, verbak steeds de verbinding of lievergezegd gegevens komen gewoon niet consequent door, ritten worden slecht geregistreerd.

Nu een collega ook een vergelijkbare auto heeft gekocht, zijn we weer met die app aan het spelen... er lijkt echter in de laatste paar jaar werkelijk niets verbeterd aan deze app, nogsteeds die boven beschreven problemen. Ik kan er ook werkelijk geen pijl optrekken wanneer de auto synchroniseerd met de app. Hoe is jullie ervaring, als ik vragen mag?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Dream800
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-02 23:52
De Stellantis fabriek in plaats Vigo ( in Spanje met meer dan 7.000 werknemers ) waar mijn e-2008 gemaakt is heeft het er moeilijk om daar productie te draaien.
Ze hebben erg veel last van onderdelen te kort (chips) en toeleveranciers die in de problemen komen.
Voor 2023 is er al een overeenkomt met de vakbonden voor een productie stop van 60 dagen en verlengbaar tot 75 dagen.
Stellantis Vigo stelde voor een stop van 90 dagen voor en het ontslag van 100 werknemers.

Gebrek aan onderdelen stuurt tijdelijk 43.400 werknemers werkzaam in de auto-industrie in Spanje naar huis.
En Spaanse autofabrieken voorzien nu tot 100 dagen sluiting gedurende het jaar.

Het gebrek aan microchips dwong het in 2022 om assemblagesystemen tussen de 55 en 60 dagen te stoppen.

[Voor 30% gewijzigd door Dream800 op 22-01-2023 00:25]

• narain_ajay
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-01 12:33
Even een algemeen bericht voor iedereen die een electrische auto koopt van PSA groep (Dus Opel, Peugeot, Citroën), maar waarschijnlijk ook de Toyotas.
Ik heb een nieuwe auto, eTraveller gekocht en ca 11000 Km mee gereden. Opladen ging steeds moeizamer en op een gegeven moment stopte het helemaal ermee.

ANWB erbij, maar die kon niets vinden. Naar de dealer en het blijkt dat de omvormer in de auto defect is. Het erge is dat ze bij de dealer zelf toegeven dat het een algemeen probleem is, over de hele linie en dat er geen onderdelen op voorraad waren.

Omdat mijn busje speciaal voor gehandicaptenvervoer nodig is, konden ze er prio aan geven, maar dat betekende effectief dat ik mijn auto bijna een maand (!) kwijt was. Uiteraard wel een vervangende (zeer kleine) auto en fabrieksgarantie, maar dat belooft wat voor de toekomst.

Geen garantie dat het niet nog een keer kan gebeuren, geen voorraad en dit kan zowel de huidige auto's als de nog te leveren auto's raken.

Wees dus gewaarschuwd. Nu ik dit weet, heb ik spijt van dat ik een auto van deze groep heb gekocht.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

narain_ajay schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:14:
Even een algemeen bericht voor iedereen die een electrische auto koopt van PSA groep (Dus Opel, Peugeot, Citroën), maar waarschijnlijk ook de Toyotas.
Ik heb een nieuwe auto, eTraveller gekocht en ca 11000 Km mee gereden. Opladen ging steeds moeizamer en op een gegeven moment stopte het helemaal ermee.

ANWB erbij, maar die kon niets vinden. Naar de dealer en het blijkt dat de omvormer in de auto defect is. Het erge is dat ze bij de dealer zelf toegeven dat het een algemeen probleem is, over de hele linie en dat er geen onderdelen op voorraad waren.

Omdat mijn busje speciaal voor gehandicaptenvervoer nodig is, konden ze er prio aan geven, maar dat betekende effectief dat ik mijn auto bijna een maand (!) kwijt was. Uiteraard wel een vervangende (zeer kleine) auto en fabrieksgarantie, maar dat belooft wat voor de toekomst.

Geen garantie dat het niet nog een keer kan gebeuren, geen voorraad en dit kan zowel de huidige auto's als de nog te leveren auto's raken.

Wees dus gewaarschuwd. Nu ik dit weet, heb ik spijt van dat ik een auto van deze groep heb gekocht.
Zeer vervelend voor je maar om direct af te geven op de PSA groep is nu ook niet direct nodig. Andere fabrikanten zullen ook tegen dergelijke zaken aanlopen. Ook zij zitten met beperkte resources en ook elders kunnen er design of ontwikkel fouten ontstaan. We praten hier of nieuwe producten en nieuwe technologie.

Bij nieuwe technologie ben je veelal als early adopter toch vaak het haasje als het op kinderziekten en ontwikkel fouten aankomt. Als early adopter betaal je veelal de hoofdprijs en krijg je de meeste shit over je heen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• MarkHero
Ok ik denk dat PSA en Peugeot dealer Nederland het zelf allemaal gewoon niet eens weten. Zoals gezegd heeft PSA wat mails verstuurd dat je tegen meerprijs de 2023 gt400 kan bestellen met een zoals zij zeggen snellere levertijd (wat dat ook moge betekenen). Ik heb die mail van mijn dealer gehad, overigens niet van PSA. Maar ik heb een GT pack besteld, ooit lang geleden. Zoals PSA nu zegt wordt de GT400 nu al gebouwd, maar de GT pack niet... Maar waarom krijg ik dan een mail dat ik kan omzetten? De pack wordt helemaal niet gebouwd.. Welke opties ga ik dan missen, weten jullie dat? De dealer weet sowieso helemaal niks, want hij moet ook alles aan PSA vragen. Ik lees op autoweek dat de GT350 pack overigens alleen nog maar uit voorraad leverbaar is en dat zou betekenen dat mijn bestelde auto überhaupt niet meer komt..

• AtlAntA
MarkHero schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:21:
Ok ik denk dat PSA en Peugeot dealer Nederland het zelf allemaal gewoon niet eens weten. Zoals gezegd heeft PSA wat mails verstuurd dat je tegen meerprijs de 2023 gt400 kan bestellen met een zoals zij zeggen snellere levertijd (wat dat ook moge betekenen). Ik heb die mail van mijn dealer gehad, overigens niet van PSA. Maar ik heb een GT pack besteld, ooit lang geleden. Zoals PSA nu zegt wordt de GT400 nu al gebouwd, maar de GT pack niet... Maar waarom krijg ik dan een mail dat ik kan omzetten? De pack wordt helemaal niet gebouwd.. Welke opties ga ik dan missen, weten jullie dat? De dealer weet sowieso helemaal niks, want hij moet ook alles aan PSA vragen. Ik lees op autoweek dat de GT350 pack overigens alleen nog maar uit voorraad leverbaar is en dat zou betekenen dat mijn bestelde auto überhaupt niet meer komt..
Heb je voor het dikgedrukte ook een bron? Een snelle search op autoweek brengt me niet verder.

• MarkHero
https://www.autoweek.nl/a...-met-nieuwe-aandrijflijn/

Ohnee e208 gt alleen nog uit voorraad leverbaar staat er. Maar ik heb het idee dat ze alles door elkaar halen

• GAIAjohan
_Dune_ schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:28:
Ik rijdt al weer een poos in een Peugeot 308SW (2018), in het begin de MyPeugeot app wel geprobeerd te gebruiken op een iPhone. De app bleef maar niet ingelogd, verbak steeds de verbinding of lievergezegd gegevens komen gewoon niet consequent door, ritten worden slecht geregistreerd.

Nu een collega ook een vergelijkbare auto heeft gekocht, zijn we weer met die app aan het spelen... er lijkt echter in de laatste paar jaar werkelijk niets verbeterd aan deze app, nogsteeds die boven beschreven problemen. Ik kan er ook werkelijk geen pijl optrekken wanneer de auto synchroniseerd met de app. Hoe is jullie ervaring, als ik vragen mag?
Hetzelfde. 308sw 2016 op iPhone 11. Blijft niet ingelogd, syncen werkt soms wel, soms niet, gewoon te kansloos voor woorden

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

GAIAjohan schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:48:
[...]
Hetzelfde. 308sw 2016 op iPhone 11. Blijft niet ingelogd, syncen werkt soms wel, soms niet, gewoon te kansloos voor woorden
Inmiddels ben ik er wel achter dat het hem waarschijnlijk zit in het feit dat er te wenig tijd zit tussen telefoon verbinden via Bleutooth, welke vervolgens door het kabeltje over gaat naar Car Play. Kabel los laten hangen en alleen Bleutooth heeft meer succes, echter geeft wel het gevoel dat hier niet erg hard over nagedacht is.

• GAIAjohan
_Dune_ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:47:
[...]

Inmiddels ben ik er wel achter dat het hem waarschijnlijk zit in het feit dat er te wenig tijd zit tussen telefoon verbinden via Bleutooth, welke vervolgens door het kabeltje over gaat naar Car Play. Kabel los laten hangen en alleen Bleutooth heeft meer succes, echter geeft wel het gevoel dat hier niet erg hard over nagedacht is.
Ik heb geen CarPlay maar nog een oude smeg. Normaliter zou hij volgens mij gewoon moeten syncen zodra de bt connectie er is..

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Spasmo schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:02:
In Okt 2022 een Peugeot e-208 GT besteld via Leaseplan. In de akkoordverklaring staat dat het om de 136 pk versie gaat. In Jan 2023 een optie erbij besteld en in de nieuwe akkoordverklaring staat nog steeds dat het om de 136 pk versie gaat. Verwachte levertijd nu Feb 2024. Zou je dan nog steeds het oude model krijgen?

Ik ben in ieder geval wel benieuwd wat ik mag ontvangen. Ik hoop het nieuwe 2023 model natuurlijk.

Anders misschien de order cancellen en het 2023 model bestellen als dat mogelijk is. Ook afhankelijk van de prijs natuurlijk.
Peugeot gaat echt niet een productiestraat in stand houden van oude modellen omdat er mensen nog een bestelling hebben uitstaan. Dit zelfde deed zich ook voor bij mijn Ford Fiesta. De lengte van de levertijd ging over het moment heen waarop Ford besloot het model Fiesta te verbeteren. Ik kreeg uiteindelijk dus een verbeterde versie. En je zou er +- 50 km (theoretisch) extra bereik mee krijgen? Dat is dus effectief 20 km extra actieradius? Dat zou mij die 10 euro niet waard zijn.

Signature van nature

• Spasmo
Sircuri schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:42:
[...]

Peugeot gaat echt niet een productiestraat in stand houden van oude modellen omdat er mensen nog een bestelling hebben uitstaan. Dit zelfde deed zich ook voor bij mijn Ford Fiesta. De lengte van de levertijd ging over het moment heen waarop Ford besloot het model Fiesta te verbeteren. Ik kreeg uiteindelijk dus een verbeterde versie. En je zou er +- 50 km (theoretisch) extra bereik mee krijgen? Dat is dus effectief 20 km extra actieradius? Dat zou mij die 10 euro niet waard zijn.
Dat verwacht ik ook. Maar ik heb een leaseovereenkomst ondertekent over een bepaalde prijs/tarief. Lijkt me sterk dat ze achteraf nog 10 euro extra in rekening kunnen brengen.

• narain_ajay
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-01 12:33
_Dune_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:47:
[...]

Zeer vervelend voor je maar om direct af te geven op de PSA groep is nu ook niet direct nodig. Andere fabrikanten zullen ook tegen dergelijke zaken aanlopen. Ook zij zitten met beperkte resources en ook elders kunnen er design of ontwikkel fouten ontstaan. We praten hier of nieuwe producten en nieuwe technologie.

Bij nieuwe technologie ben je veelal als early adopter toch vaak het haasje als het op kinderziekten en ontwikkel fouten aankomt. Als early adopter betaal je veelal de hoofdprijs en krijg je de meeste shit over je heen.
Ik geef niet af op de PSA groep, want zoals je leest vermoed ik ook dat Toyota er last van kan hebben, als zij dezelfde omvormers gebruiken. Zo nieuw is die technologie trouwens ook niet, dus daar ben ik geen early adopter in.

Het feit dat 2 dealers het zeggen, de ANWB het zegt en zelfs Peugeot Nederland het toegeeft, maakt niet dat ik het over een op zichzelfstaand pechgeval heb.

Dit is het centrale Peugeot topic, dus daarom plaats ik hier mijn bevindingen. Het is aan elke willekeurige ander om zelf maar te bepalen wat ze met mijn mededeling doen, maar ik had dit liever ook van een ander gehoord, voordat ik een auto had gekocht van dit merk.

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:58
Spasmo schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Dat verwacht ik ook. Maar ik heb een leaseovereenkomst ondertekent over een bepaalde prijs/tarief. Lijkt me sterk dat ze achteraf nog 10 euro extra in rekening kunnen brengen.
Bij justlease staat in het contract dat ze de prijs mogen verhogen als de cataloguswaarde omhoog gaat.

En schade als gevolg van een atoombom is niet gedekt.

(2 dingen die plotseling aktueel zijn) :P

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02 16:24
Kwam onderstaande artikel tegen...

https://stadt-bremerhaven...-jahresende-abgeschaltet/

Eind 2024 zou PSA 3G uitschakelen? Waardoor dus je complete connectiviteit niet meer werkt met je auto.
De auto's die nu van de band rollen en die vorig jaar van de band zijn gerold hebben maar 3g...

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• GKooyman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 12:38

Eind 2024 zou PSA 3G uitschakelen? Waardoor dus je complete connectiviteit niet meer werkt met je auto.
De auto's die nu van de band rollen en die vorig jaar van de band zijn gerold hebben maar 3g...
Oei dat is niet netjes van Peugeot. Sinds de Tesla prijsverlaging overwegen m'n ouders de e208 af te zeggen (levering is +3 weken na aangegeven leverperiode). Nadat de 400 km versie is geïntroduceerd, is dit wel de druppel om geen 'oude' 362 km e208 meer te willen die straks ook connectiviteit meer heeft.

• petertenboer
  • Laatst online: 01-02 17:07
In Duitsland functioneert de connect service (App en live verkeersdata) van 1 januari 2024 niet meer. Benieuwd of dit voor Nederland ook het geval gaat zijn. https://stadt-bremerhaven...-jahresende-abgeschaltet/

• AtlAntA
TheRyzenDude schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:35:

Je zou toch zeggen dat het modem wel te vervangen is voor een nieuwere versie? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het uitfaseren van 3g er voor zou moeten zorgen dat het gehele platform afgesloten moet worden?

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-02 00:42
Vorige week de Peugeot 206 Génération 1.4 weer naar de APK gebracht en voor een kleine beurt, inmiddels 324.570KM op te teller.

Hij bleek er niet doorheen te komen, en waarom? De voorbanden waren aan de buitenkanten te ver gesleten. :+ er was daar nog maar 1.4mm over, ik mat het altijd op in het midden, daar zat nog zo'n 3-4mm. Maakt verder niet zoveel uit.

Voor:

Achter:

Voorband:

Ze hebben inmiddels een respectabele kilometerstand van 95.000KM achter de kiezen sinds Augustus 2017, dus die all-seasons hebben het zeer goed gedaan, en nog steeds hadden ze veel grip op droog en nat.

Dit gaat over de Michelin CrossClimate (v1) banden in maatje 175/65/R14.

Omdat het reservewiel nog een oude Continental winterband was uit 2010 deze ook maar meteen laten mee vervangen, kwamen toen bij aankoop van de auto mee dus heb er nog 3 van liggen, dus meteen 5 banden laten wisselen.

Zitten nu de Michelin CrossClimate Plus 175/65/R14 banden op, de eerste versie is blijkbaar niet meer leverbaar.
We zullen zien hoelang deze het nu verder volhouden.

De klachten die ik eerder had over geluiden rechtsachter bij het wiel kwam dus uiteindelijk dus wel door de gecupte achterbanden dus die zullen nu per beurt worden gewisseld om dit tegen te gaan zodat de banden langer meekunnen dan dat ze gedaan hebben, scheelt weer wiellagers vervangen voor niks.

Verder voor de APK geen aanmerkingen.

Volgende met de kleine beurt gedaan:
- Ruitensproeier vloeistof
- Tec4 benzine injector cleaner (geen flauw benul wat het nut is, draait nu exclusief op VPower E98)
- 2x kenteken lampjes 5W
- 5W40 MPM C3 motorolie
- Oliefilter
- Interieurfilter

Was ook meteen een mooie kans om even onder de auto door te kijken op de brug, buiten wat (vlieg)roest op sommige onderdelen/schildjes verder nergens iets echt kunnen ontdekken, toch nog een goed jaar dus. :+

Totale kosten banden: €638,70
Totale kosten APK: €39,95
Totale kosten kleine beurt: €236,18

Totaal kosten: €914,83

En we gaan weer verder. 8)
Rest van de foto's: https://imgur.com/a/oExT0O9

https://valid.x86.fr/4x989t - https://valid.x86.fr/div8y2

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:00
@CriticalHit_NL Berg geld weer, maar als je nog 6 jaar doet met die banden kost het eigenlijk niks.

Gok dat je met te lage bandenspanning hebt gereden. Heb daar zelf nu een losse meter voor, want is maar net welke pomp je gebruikt (heb hiet 2 pompen met forse afwijking, meter zit er tussenin en komt overeen met die van garage). Pomp nu tot 2,5bar op de handpomp en dan met de losse meter erop lucht laten ontsnappen tot 2,4 bar.

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:33:
@CriticalHit_NL Berg geld weer, maar als je nog 6 jaar doet met die banden kost het eigenlijk niks.

Gok dat je met te lage bandenspanning hebt gereden. Heb daar zelf nu een losse meter voor, want is maar net welke pomp je gebruikt (heb hiet 2 pompen met forse afwijking, meter zit er tussenin en komt overeen met die van garage). Pomp nu tot 2,5bar op de handpomp en dan met de losse meter erop lucht laten ontsnappen tot 2,4 bar.
Ja klopt, maar goed, bandenspanning zet ik altijd op 2.5 bar dus dat is wel prima, garage gaf het ook aan dat aan te houden, was ook nooit een opmerking over dat het niet goed zat.

• _JGC_
@CriticalHit_NL Hoe rijdt dat eigenlijk, die 86H onder je 206? Ik heb nu Goodyear Vector 86H eronder maar zodra die op zijn komen er fijn weer Vredestein Quatrac 82T bandjes onder. Stuiterbanden :(

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:01:
@CriticalHit_NL Hoe rijdt dat eigenlijk, die 86H onder je 206? Ik heb nu Goodyear Vector 86H eronder maar zodra die op zijn komen er fijn weer Vredestein Quatrac 82T bandjes onder. Stuiterbanden :(
Persoonlijk heerlijk, maar dat kan ik moeilijk voor anderen bepalen. De Michelin Energysaver zomerbanden en de Goodyear zomerbanden die ik achter had een lange tijd terug waren harder volgens mij, maar die Energysavers waren al wel ver versleten.

De auto voelde ineens als een klasse hoger qua wegligging toen ik overging, maar misschien overdrijf ik. :+

• _JGC_
@CriticalHit_NL Heb onder de 207 ook wel 92T XL CrossClimate banden gehad, merkte ik ook niks van tov 88H. Gok dat het gewoon iets van Goodyear is die extreme stugheid.
Zelfs de platte 195/45/16 Quatrac Pro bandjes waren niet zo stuiterig als deze.

• CriticalHit_NL
_JGC_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:18:
@CriticalHit_NL Heb onder de 207 ook wel 92T XL CrossClimate banden gehad, merkte ik ook niks van tov 88H. Gok dat het gewoon iets van Goodyear is die extreme stugheid.
Zelfs de platte 195/45/16 Quatrac Pro bandjes waren niet zo stuiterig als deze.
Ja staat me wel bij dat die Goodyear banden toen ze eraf gingen, hoewel ze er nog nieuw uit zagen, wel ook vrij hard/stug qua looks waren, alsof het spul nooit zou slijten, geen droogtescheurtjes e.d. of erge verkleuring.

Mogelijk hoort dat gewoon bij het merk qua zomerbanden, denk wel dat het geluid iets minder was met de zomerbanden maar in nieuwstaat zijn de CrossClimates prima, klinkerwegen kom ik niet echt dus kan daar geen oordeel over vellen maar daar is een 206 toch wat minder in (bv t.a.v. 306 of 208) gezien mindere/afwezige geluidsdemping in de koets.

De enige klinkerweg waar ik wel soms kom zorgt op bepaalde snelheden wel voor een behoorlijke vibratie, maar daar zal een 207 veel minder last van hebben gok ik, een vriend heeft een 208 en daar wordt zelfs al het geluid zowat gedempt van buiten, is echt een verschil.

• _JGC_
206 en 207 is idd wereld van verschil, alhoewel een goede set banden en fatsoenlijke schokdempers en veren daar ook heel veel doen. Ik vond de 207 een verademing met 160K tov de 206 met 345K destijds. Toen die 207 op 285K stond en z'n motor het begaf vond ik de 206 die ik erna kocht niet heel veel slechter.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

petertenboer schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:29:
In Duitsland functioneert de connect service (App en live verkeersdata) van 1 januari 2024 niet meer. Benieuwd of dit voor Nederland ook het geval gaat zijn. https://stadt-bremerhaven...-jahresende-abgeschaltet/
Ook op de Nederlandse site wordt hier melding van gemaakt. Ik ben benieuwd wat Peugeot hiermee gaat doen. Mijn 308SSW is hier ook mee uitgerust, komen een aantal functies te vervallen. Functies die je nu juist het duurdere type hebt doen kiezen. Helemaal omdat men tot 2023 de auto's er gewoon mee zijn blijven uitrusten.
Let op: Peugeot Connect SOS en Assistance voor radionavigatiesystemen met een ingebouwde simkaart.

Het ondersteunende platform en de 2G/3G-technologie raken verouderd. De telecomproviders sluiten deze netwerken stapsgewijs af vanwege extra beveiligingsrisico's en kwetsbaarheid voor bijvoorbeeld een datalek. We hebben hierdoor geen andere keuze dan deze services vanaf 1 januari 2024 buiten gebruik te stellen. Dit is van invloed op alle radionavigatiesystemen die een ingebouwde simkaart gebruiken. Raadpleeg de FAQ voor meer informatie.
Bron: https://www.peugeot.nl/ko...ervices.html#kaartupdates

EDIT: Ik bedenk mij ineens dat de auto volgens mij ook een mobiele telefoon kan gebruiken voor de verbinding, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op de Peugeot site verwijzen ze naar een FAQ, echter kan ik dezenergens vinden.

[Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 27-01-2023 22:53]

• AtlAntA
_Dune_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:48:
[...]

Ook op de Nederlandse site wordt hier melding van gemaakt. Ik ben benieuwd wat Peugeot hiermee gaat doen. Mijn 308SSW is hier ook mee uitgerust, komen een aantal functies te vervallen. Functies die je nu juist het duurdere type hebt doen kiezen. Helemaal omdat men tot 2023 de auto's er gewoon mee zijn blijven uitrusten.

[...]

EDIT: Ik bedenk mij ineens dat de auto volgens mij ook een mobiele telefoon kan gebruiken voor de verbinding, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Op de Peugeot site verwijzen ze naar een FAQ, echter kan ik dezenergens vinden.
Betekent dit dat je het vooraf climatiseren van je electrische auto ook niet meer kan doen? Status batterij uitlezen? OF kan dit nog wel via de wifi verbinding?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AtlAntA schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:31:
[...]
Betekent dit dat je het vooraf climatiseren van je electrische auto ook niet meer kan doen? Status batterij uitlezen? OF kan dit nog wel via de wifi verbinding?
Zou bizar zijn. Heb mijn nieuwe E208 net een jaar, en dan zou die koppeling met de Peugeot app dan niet meer werken? Want dat gaat namelijk ook via "een" mobiele verbinding.

Signature van nature

• D_V
Nou, we kregen vanmorgen bericht dat onze via Justlease in maart 2022 bestelde e208 GT Pack op 23 februari a.s. opgehaald mag worden. We moeten hiervoor naar Wassink in Dodewaard terwijl Justlease oorspronkelijk vermeldde dat de auto hier in Venlo afgehaald kon worden. Bezorgen thuis was eventueel ook gratis mogelijk maar Wassink Dodewaard zegt dat we daarvoor bij Justlease moeten zijn.

Volgens de dealer zit de optie City Pack 2 er helaas niet meer in, voor de rest is alles aanwezig (panoramadak enz.) Ik had al gelezen dat meerdere mensen dit pack er niet meer bijgeleverd kregen dus dit is niet geheel onverwacht. De leaseprijs zou ook dusdanig worden aangepast. Heel verhaal nog van de dealer dat de achteruitrijcamera er wel in zit maar dat je geen streepjes zag ofzo... :D

Ben benieuwd. Had toevallig gisteren nog ingelogd op Justlease om te zien hoeveel weken het nog zou duren en toen stond de teller plotseling op "auto wordt besteld". Ik ging er vanuit dat de teller binnenkort wel weer zou verspringen naar "nog 8 weken" ofzo, maar dit is wel een leuke verrassing.

• dreamscape
  • Laatst online: 03-02 23:30
D_V schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:07:
Nou, we kregen vanmorgen bericht dat onze via Justlease in maart 2022 bestelde e208 GT Pack op 23 februari a.s. opgehaald mag worden.
(...)
Ben benieuwd. Had toevallig gisteren nog ingelogd op Justlease om te zien hoeveel weken het nog zou duren en toen stond de teller plotseling op "auto wordt besteld". Ik ging er vanuit dat de teller binnenkort wel weer zou verspringen naar "nog 8 weken" ofzo, maar dit is wel een leuke verrassing.
Nou, dan blijf ik maar hoop houden dat het ding er over een paar weken is... Mijn tellertje sprong deze week ook naar 'Auto wordt besteld' en telefonisch contact met JL leverde nog weinig nieuwe info op. Behalve dan 'u heeft een mail gehad met 31-3 als datum, alles dat eerder is valt mee'. Ja, ik had eerder een tellertje dat in oktober afliep en daarna een mail met 31-12, dus wie zegt me dat dit niet nog een keer wordt aangeapst.

En haal dan die hele teller maar gewoon van je website af.

Afgezien van dat zinloze tellertje (dat al twee keer gereset is) kan JL er zelf natuurlijk ook niet veel aan doen. Het is de willekeur van Peugeot. Peugeot geeft gewoon al maanden een dikke middelvinger naar hun klanten en als individuele klant kun je daar helemaal niets tegen beginnen. Zelfs als groep klanten (wat een LM eigenlijk is) bereik je niet veel.

Ach, de oude auto rijdt nog, dus we komen nog wel ergens. En we wachten maar weer een maandje...

Punctuality is the politeness of kings

• MarkHero
D_V schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:07:
Nou, we kregen vanmorgen bericht dat onze via Justlease in maart 2022 bestelde e208 GT Pack op 23 februari a.s. opgehaald mag worden. We moeten hiervoor naar Wassink in Dodewaard terwijl Justlease oorspronkelijk vermeldde dat de auto hier in Venlo afgehaald kon worden. Bezorgen thuis was eventueel ook gratis mogelijk maar Wassink Dodewaard zegt dat we daarvoor bij Justlease moeten zijn.

Volgens de dealer zit de optie City Pack 2 er helaas niet meer in, voor de rest is alles aanwezig (panoramadak enz.) Ik had al gelezen dat meerdere mensen dit pack er niet meer bijgeleverd kregen dus dit is niet geheel onverwacht. De leaseprijs zou ook dusdanig worden aangepast. Heel verhaal nog van de dealer dat de achteruitrijcamera er wel in zit maar dat je geen streepjes zag ofzo... :D

Toch wel heel bijzonder. De GT pack wordt al dik een half jaar niet meer gemaakt. Welke kleur heb je?

• D_V
MarkHero schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Toch wel heel bijzonder. De GT pack wordt al dik een half jaar niet meer gemaakt. Welke kleur heb je?
Gewoon de gele variant. Volgens het peugeot-meeting forum wordt het GT pack inderdaad al lang niet meer gemaakt maar kunnen een aantal van de opties wel nog los besteld worden.

• MarkHero
Ja klopt en de GT is standaard wat meer aangekleed. Communiceert JL nog wel steeds met GT pack naar jou toe?

• D_V
Justlease heeft überhaupt nog niets van zich laten horen. Het bericht dat de auto binnenkort geleverd gaat worden komt van een voor ons onbekende dealer in Dodewaard. Ik heb wel een chassis/VIN nummer gekregen. Is het niet mogelijk om aan de hand van dit nummer de ingebouwde features te bekijken?

Volgens het bericht van de dealer is het type auto: Peugeot e-208 GT 50kWh 136 (dus in ieder geval niet de nieuwe aandrijflijn)

De teller op de site van Justlease geeft nu weer 1 week als verwachte leverdatum aan. :D

• dreamscape
Grappig. Bij mij staat de teller nu ook weer op 1 week. Terwijl ik gisteren nog met JL heb gebeld en ze aangaven dat ze iets aan de teller zouden gaan doen als die toch alleen maar onbetrouwbare info toont... ;)

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-02 14:34

Arm1n

Zeven over half twee

_Dune_ schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:48:
[...]

[...]

Op de Nederlandse site is deze melding niet meer te vinden. Ook de Duitse link die gepost was werkt niet meer. Mogelijk dat ze er toch snel op hun beslissing zijn teruggekomen?

Dat 2/3G niet meer werkt als providers deze uitzetten snap ik, maar dan hoef je dat als fabrikant niet al van te voren te doen

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

• dreamscape
Arm1n schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Op de Nederlandse site is deze melding niet meer te vinden. Ook de Duitse link die gepost was werkt niet meer. Mogelijk dat ze er toch snel op hun beslissing zijn teruggekomen?
Als je onder PEUGEOT CONNECT SOS & ASSISTANCE klikt op 'Ontdek meer' en een stukje naar beneden scrolt, dan staat het er gewoon nog.

Hopelijk is er tegen die tijd een retrofit om toch iets met 4G te doen. Onderweg kan de telefoon als hotspot werken en hopelijk kan het ding thuis voor de deur via wifi werken. Dan mis je dus vooral de functionaliteit van de app als je niet thuis bent....
dreamscape schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:13:
Grappig. Bij mij staat de teller nu ook weer op 1 week. Terwijl ik gisteren nog met JL heb gebeld en ze aangaven dat ze iets aan de teller zouden gaan doen als die toch alleen maar onbetrouwbare info toont... ;)
In other news: dat tellertje van 1 week lijkt in mijn geval te kloppen! Ik krijg net een mailtje van de dealer dat ik a.s. dinsdag de auto kan komen ophalen! :)

* dreamscape is happy.

[Voor 26% gewijzigd door dreamscape op 01-02-2023 13:05]

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

D_V schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 02:42:
Justlease heeft überhaupt nog niets van zich laten horen. Het bericht dat de auto binnenkort geleverd gaat worden komt van een voor ons onbekende dealer in Dodewaard. Ik heb wel een chassis/VIN nummer gekregen. Is het niet mogelijk om aan de hand van dit nummer de ingebouwde features te bekijken?

Volgens het bericht van de dealer is het type auto: Peugeot e-208 GT 50kWh 136 (dus in ieder geval niet de nieuwe aandrijflijn)

De teller op de site van Justlease geeft nu weer 1 week als verwachte leverdatum aan. :D
JustLease gaat ook niks vertellen, want die communicatie lijnen tussen dealer en JustLease zijn er niet. (De dealer weet niks, Peugeot weet niks, dus hoe kan JL het wel weten) De dealer heeft ooit een opdracht gekregen tot leveren van Auto X aan Persoon Y. Zodra de auto binnen is, gaat de dealer de auto afleveren aan Persoon Y en krijgt JustLease een seintje dat de auto geleverd is.
De levertijd op de website van JL is de initiele schatting van de levertijd. Meer niet.

Signature van nature

• VeermanCharon
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-02 10:41
En weer een "tevreden" Peugeot klant! Vorig jaar op 7 maart een 208-e Active besteld met een toen verwachte levertijd van augustus.
Vandaag door de dealer gebeld dat het waarschijnlijk april wordt.13 MAANDEN!! Het lijkt de DDR wel. Daar moesten mensen ook jaren op hun Trabantje wachten.
Extra irritant: de reclames die Peugeot nog steeds maakt voor de e-208. Zorg eerst maar eens dat je de achterstanden inloopt lijkt mij.

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
dreamscape schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:25:
[...]

Als je onder PEUGEOT CONNECT SOS & ASSISTANCE klikt op 'Ontdek meer' en een stukje naar beneden scrolt, dan staat het er gewoon nog.

Hopelijk is er tegen die tijd een retrofit om toch iets met 4G te doen. Onderweg kan de telefoon als hotspot werken en hopelijk kan het ding thuis voor de deur via wifi werken. Dan mis je dus vooral de functionaliteit van de app als je niet thuis bent....

[...]

In other news: dat tellertje van 1 week lijkt in mijn geval te kloppen! Ik krijg net een mailtje van de dealer dat ik a.s. dinsdag de auto kan komen ophalen! :)

* dreamscape is happy.
Die SOS functie is verplicht voor nieuwe auto's in de EU. Lijkt mij een rare gang van zaken als die functionaliteit ineens niet meer werkt.

Aan alles komt een eind.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jaapio_B schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Die SOS functie is verplicht voor nieuwe auto's in de EU. Lijkt mij een rare gang van zaken als die functionaliteit ineens niet meer werkt.
Het kan zijn dat vanaf 2023 deze functie is uitgerust met een 4G module, dan is er voor nieuwe auto’s geen probleem. Echter auto’s die tot eind vorig jaar van de band rolden zijn uitgerust met een 3G module, zover ik nu heb kunnen nagaan. Echter geeft Peugeot weinig details, niet meer dan dat ze de diensten over 3G netwerk per 1/1/2024 stoppen. Ik kan ook nergens iets vinden over een module upgrade. Ik heb ook reeds wat Oeugeot fora afgezocht, maar ook daar wordt tot een paar dagen geleden niet over gesproken, tenminste ik heb nog niets concreets weten te vinden.

• Jeffoz
MarkHero schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:47:
Ja klopt en de GT is standaard wat meer aangekleed. Communiceert JL nog wel steeds met GT pack naar jou toe?
Ik had ook GT Pack besteld in Feb 2022 op een E-2008. Full option. Uiteindelijk 10 maanden later geleverd in Januari 2023.

Wat ik miste aan opties waren de extra voorruitverwarming en idd van het City Pack 2 hield ik nog over het hele camera en sensor gedeelte en ook dodehoek bewaking maar het automatisch in parkeren kunnen ze niet leveren. Dus het pack word uitgekleed maar je verliest niet alles.

Wel grappig ik had wat gedoe met subsidies dus ik heb ook een interne prijslijst vanaf April 2022 van de dealer gehad. Allemachtig wat wijzigt er veel in een kwartaal aan opties, prijzen en keuzes.

Het moment van bestellen heeft zeker veel invloed wat uiteindelijk je keuzes precies kunnen zijn.

Foto zonder de prijzen, kan ik denk wel delen om het beeld te schetsen.

[Voor 18% gewijzigd door Jeffoz op 01-02-2023 23:21]

• D_V
Jeffoz schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 23:14:
[...]

Ik had ook GT Pack besteld in Feb 2022 op een E-2008. Full option. Uiteindelijk 10 maanden later geleverd in Januari 2023.

Wat ik miste aan opties waren de extra voorruitverwarming en idd van het City Pack 2 hield ik nog over het hele camera en sensor gedeelte en ook dodehoek bewaking maar het automatisch in parkeren kunnen ze niet leveren. Dus het pack word uitgekleed maar je verliest niet alles.
Daar valt nog wel mee te leven dan, het automatisch inparkeren had ik in de auto hiervoor (Ford Fiesta) ook, maar nooit gebruik van gemaakt.

[Voor 4% gewijzigd door D_V op 02-02-2023 02:55]

• M@cer
VeermanCharon schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:43:
En weer een "tevreden" Peugeot klant! Vorig jaar op 7 maart een 208-e Active besteld met een toen verwachte levertijd van augustus.
Vandaag door de dealer gebeld dat het waarschijnlijk april wordt.13 MAANDEN!! Het lijkt de DDR wel. Daar moesten mensen ook jaren op hun Trabantje wachten.
Extra irritant: de reclames die Peugeot nog steeds maakt voor de e-208. Zorg eerst maar eens dat je de achterstanden inloopt lijkt mij.
Hier ook nog geen enkele duidelijkheid, tot overmaat van ramp is de verkoper ook nog weggegaan bij de dealer waar we hem gekocht hebben en kunnen de andere medewerkers niet in het systeem :F Het wordt er alleen maar onduidelijker op. Onze bestelling is van 21 maart, bij PSA zelf.

Het gaat straks nog spannend worden met de subsidie, volgens mij moet de auto na 18 maanden geleverd zijn om in aanmerking te komen voor de aangevraagde subsidie.

@Jeffoz hoe is het bij jou afgelopen met je subsidie?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• dreamscape
M@cer schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:20:
Hier ook nog geen enkele duidelijkheid, tot overmaat van ramp is de verkoper ook nog weggegaan bij de dealer waar we hem gekocht hebben en kunnen de andere medewerkers niet in het systeem :F Het wordt er alleen maar onduidelijker op. Onze bestelling is van 21 maart, bij PSA zelf.

Het gaat straks nog spannend worden met de subsidie, volgens mij moet de auto na 18 maanden geleverd zijn om in aanmerking te komen voor de aangevraagde subsidie.
Je hebt natuurlijk geen enkele zekerheid, maar ik zou me over die 18 maanden niet al te druk maken. Mijn bestelling was van 18 maart en de auto staat nu bij de dealer. Er zijn mensen die in maart besteld hebben en het ding afgelopen najaar al hebben gekregen en er zijn mensen zoals ik die op bijna 11 maanden zitten. Bij jou duurt het misschien nog net iets langer (dat je 3 dagen later hebt besteld zegt helaas niet zo veel), maar ik kan me niet voorstellen dat je uiteindelijk over die 18 maanden heen gaat.

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 21:53
M@cer schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:20:
[...]

@Jeffoz hoe is het bij jou afgelopen met je subsidie?
Het is even geleden dat ik er naar heb gekeken maar die 18 maanden kan je verlengen. Ergens in de voorwaarden is dat terug te vinden. Dus zo lang je het zelf in de gaten houdt en op tijd een melding maakt dat je nog steeds aan het wachten bent dan zou er niets aan de hand moeten zijn.

Zelf zit ik nu op de 10 maanden (7 april 2022 besteld, e-208 GT). Toen der tijd werd februari 2023 als verwachtte datum vermeld. Dat gaat hem nu sowieso niet worden. Paar weken terug heb ik vanuit de dealer een aanbod gekregen om de upgraden naar de 156pk/400KM versie. Hier ben ik in mee gegaan met de "belofte" dat deze versie sneller leverbaar is. Hoeveel sneller kunnen zij alleen niet zeggen.

Ik mag er ergens denk wel vanuit gaan dat het geen december 2023 gaat worden. Want dan zou ik pas op de 18 maanden gaan zitten. Persoonlijk hoop/denk ik april/mei.

• cricque
  • Laatst online: 03-02 23:53
Vorige week zelf bij Peugeot geweest en levertermijnen gevraagd van verschillende dingen. Daar zeiden de verkopers mij dat de levertijd op de site eigenlijk actueel was en goed klopte. Dit was bij mij in de running
3008 Hybrid, 508 sw Hybrid en 408 Hybrid (altijd gt met alles op). 3008 Hybrid = einde juli/ begin augustus, 508 sw hybrid = oktober/november, 408 = januari 2024. Een benzine motor is slechts 2-3 maand, electrische motor momenteel 3-4 maand. Ze wisten mij ook te vertellen dat de versie niet zoveel uitmaakte, dat dit hooguit een paar weken verschil is (en dit was bij 3 verschillende garages zo), zelfs bepaalde opties maakte niks van verschil uit, het zou de levertijd niet beïnvloeden.

Nu zeiden ze me wel, mits een beetje geluk kan je wel voor op de lijst komen omdat er nog wel bestellingen wegvallen door het te lang moeten wachten. Maarja dan moet de zon, maan, aarde, zee allemaal in de correcte stand staan. Kleur/velgeden speelde hier geen rol, maar de opties blijkbaar wel. Als je voor full option gaat dan is de kans groot dat het vlugger gaat. Hier geloof ik eigenlijk zeer weinig van, want hoeveel wagens gaan ze full option hebben vraag ik me af ? Van de dealer waar ik altijd ga weet ik dat dit zeer ongebruikelijk is dat ze full option verkopen op eender welk model.

Voor mij zal het wachten worden tot Januari 2024 of de zon, zee en maan moeten correct staan

pvoutput

• Rynelan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 21:53
cricque schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:40:
Vorige week zelf bij Peugeot geweest en levertermijnen gevraagd van verschillende dingen. Daar zeiden de verkopers mij dat de levertijd op de site eigenlijk actueel was en goed klopte. Dit was bij mij in de running
3008 Hybrid, 508 sw Hybrid en 408 Hybrid (altijd gt met alles op). 3008 Hybrid = einde juli/ begin augustus, 508 sw hybrid = oktober/november, 408 = januari 2024. Een benzine motor is slechts 2-3 maand, electrische motor momenteel 3-4 maand. Ze wisten mij ook te vertellen dat de versie niet zoveel uitmaakte, dat dit hooguit een paar weken verschil is (en dit was bij 3 verschillende garages zo), zelfs bepaalde opties maakte niks van verschil uit, het zou de levertijd niet beïnvloeden.

Nu zeiden ze me wel, mits een beetje geluk kan je wel voor op de lijst komen omdat er nog wel bestellingen wegvallen door het te lang moeten wachten. Maarja dan moet de zon, maan, aarde, zee allemaal in de correcte stand staan. Kleur/velgeden speelde hier geen rol, maar de opties blijkbaar wel. Als je voor full option gaat dan is de kans groot dat het vlugger gaat. Hier geloof ik eigenlijk zeer weinig van, want hoeveel wagens gaan ze full option hebben vraag ik me af ? Van de dealer waar ik altijd ga weet ik dat dit zeer ongebruikelijk is dat ze full option verkopen op eender welk model.

Voor mij zal het wachten worden tot Januari 2024 of de zon, zee en maan moeten correct staan
Mag ik vragen welke website met levertijden? Ik kan namelijk helemaal niets vinden en de Peugeot dealer hier geeft ook aan helemaal niets te weten totdat er een productienummer bekend is.

• cricque
Rynelan schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Mag ik vragen welke website met levertijden? Ik kan namelijk helemaal niets vinden en de Peugeot dealer hier geeft ook aan helemaal niets te weten totdat er een productienummer bekend is.
Gewoon de officiële website en dan configureren. Staat bovenaan aangegeven van zodra je uitvoering en motor hebt gekozen. Althans hier in den belziek toch

pvoutput

• MarkHero
cricque schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Gewoon de officiële website en dan configureren. Staat bovenaan aangegeven van zodra je uitvoering en motor hebt gekozen. Althans hier in den belziek toch
Wat een leugenaars, ze weten nog niet eens wanneer een e-208 geleverd gaat worden die bijna 12 maanden geleden besteld is.

• cricque
MarkHero schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Wat een leugenaars, ze weten nog niet eens wanneer een e-208 geleverd gaat worden die bijna 12 maanden geleden besteld is.
Tsja de verkopers zeggen allemaal ongeveer hetzelfde als die website zegt, zij kunnen een iets specifiekere datum zien, maar dat is het dan ook en dat ligt dus in lijn met de aangeving in weken die op de site staat. Eentje zei me als die datum korter wordt dan is de levering sneller. Als het aantal weken serieus oploopt dan is de kans groot dat de voorziene datum/maand niet gehaald zal worden. Bij +- status quo zal de leveringsdatum de voorziene maand zijn. We zullen zien, hier in België moest de bestelbon voor 1 juli binnen zijn voor een hybride dus ik ben ruim op tijd. Levering maakt niet uit.

En voor die 208e staat de teller op 23 weken en dat lag in lijn wat die verkoper zeiden 3 a 4 maand, ergens einde mei, begin juni, maar 1 van die verkopers zei zeker voor Juli staat die hier. Alleen voor de hybrides is er een serieuze levertijd, tenzij je een stockmodel neemt of eentje uit vooruitbestelling of een eerste model

[Voor 16% gewijzigd door cricque op 02-02-2023 17:30]

pvoutput

• _JGC_
23 weken 3 a 4 maand? Een halfjaar is 26 weken, dus maak er maar 5-6 maand van.

• D_V
Vanmorgen nog even gebeld met de dealer (Wassink Dodewaard) i.v.m. het ophalen van onze e208. Hij wordt nu thuisbezorgd op de 23e februari a.s. Ik had gehoopt bij afhalen 'm nog iets sneller te hebben maar dat zou alleen maar later worden want ze zaten de hele week vol met geleverde autos. Ze kregen er blijkbaar een hele hoop binnen op maandag 20 februari.

Ik heb nog even gekeken, de datum van bestellen was 17 maart 2022, levering op 23 februari 2023.

• MarkHero
cricque schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:24:
[...]

Tsja de verkopers zeggen allemaal ongeveer hetzelfde als die website zegt, zij kunnen een iets specifiekere datum zien, maar dat is het dan ook en dat ligt dus in lijn met de aangeving in weken die op de site staat. Eentje zei me als die datum korter wordt dan is de levering sneller. Als het aantal weken serieus oploopt dan is de kans groot dat de voorziene datum/maand niet gehaald zal worden. Bij +- status quo zal de leveringsdatum de voorziene maand zijn. We zullen zien, hier in België moest de bestelbon voor 1 juli binnen zijn voor een hybride dus ik ben ruim op tijd. Levering maakt niet uit.

En voor die 208e staat de teller op 23 weken en dat lag in lijn wat die verkoper zeiden 3 a 4 maand, ergens einde mei, begin juni, maar 1 van die verkopers zei zeker voor Juli staat die hier. Alleen voor de hybrides is er een serieuze levertijd, tenzij je een stockmodel neemt of eentje uit vooruitbestelling of een eerste model
Zeg je nu dat als je een nieuwe e208 besteld dat 23 weken duurt voordat hij geleverd wordt?
Ik wacht al bijna een jaar en ze kunnen mij nog geen enkele indicatie geven.. Vul het dus zelf maar in of je denkt dat die 23 weken realistisch is.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:00
Jeffoz schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:54:
De grap van de eeuw. Ik teken quote voor GT Pack in Februari 2022 met wat opties. Catalogusprijs 41k + 3530,- aan opties dus zit op 44.5k. Onder subsidie bedrag van 45k.

Vervolgens krijg ik nu net een factuur van de dealer waarop allerlei opties met een eigen losse prijs op staan omdat PSA die nu uit het GT Pack hebt gehaald en los factureert. Gevolg prijs is 46.5k op de factuur en subsidie afgewezen want zo staat het ook bij de RDW.

Uitgelegd hoe dat werkt bij dealers, maar nee meneer u heeft de order aangepast en meer opties gehad dan besteld dus bla bla..

Ja ik koop een auto van 45k en laat me 3350.- subsidie door de mond boren omdat ik perse een alarm wilde van 450,- haha

Alcantara leder was gewoon onderdeel van GT Pack staat ineens als optie van 1400,- op de factuur...

En dan niet willen wachten tot ik dit met de dealer oplos want nee mijn besluit staat vast dit en dat en u kunt in beroep gaan.

Echt vertrouwen in alles wat met de overheid te maken heeft ondanks dat ik nooit met ze te maken had vandaag echt tot -300 gedaald. Wat een debielen werken daar zeg bij die RVO.

Word een bezwaar of tot advocaat aan toe maar echt bizar dat dit zo moet en ze je niet ff de kans geven het uit te zoeken.
Dit is wat op de RVO site staat, bij veel gestelde vragen. Als jou dealer de juiste info verstrekt. Moet het geen probleem zijn.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Vraagje, weet iemand toevallig hoeveel kilometer verschil er tussen de nieuwe (2023) en oude (2019) versie van de e-208 zit? Real world bereik, niet het theoretische 17% volgens alle nieuws sites.

Er is namelijk een (hele) kleine kans dat ik versneld een "oude" Peugeot 208 zakelijke lease geregeld kan krijgen.

De "oude" 208 GT is ook nog eens ruim 5.000 goedkoper wat voor mij 50€ in de maand minder zou zijn en gezien die nieuwe een geschatte levertijd heeft van eind februari 2024 (besteld op 3 januari 2023) gaat daar nog wel 1 of 2 keer indexering overheen!

Edit: Dus sneller leverbaar en goedkoper vs. minder bereik/vermogen en geen verwarmde massage stoelen voor met luxe (Alcantara/kunstleder) bekleding.

[Voor 11% gewijzigd door Dreanor op 03-02-2023 08:23]

• Ruben mantje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:33
Ik heb een E-208 laat 2020 model, theoretisch zeggen ze 320 kilometer. Uit ervaring zit ik rond de ~220-230 in de winter. Zomer ~270. ik heb nu wel 225/r17 primacy 4 Michelin banden sinds eind vorig jaar.

[Voor 3% gewijzigd door Ruben mantje op 03-02-2023 09:49]

Peugeot E208 GT --- 6000 WP ZW 1500 WP NO --

• dkln
Same here. Ook een laat 2020 model (december 2020 om precies te zijn). Vooral de verwarming heeft een grote impact op de range. Zelfde specs en afstanden als @Ruben mantje hier noemt.

De tussentijdse update met wat kleine verbeteringen (modeljaar 2021-2022) zouden iets meer range moeten geven. Maar als ik de fora zo lees is dat een vrij minimaal verschil.

Ik geloof overigens ook niet dat de nieuwe motor enorm veel gaat uitmaken voor de range, maar we zullen de praktijk tests zien :-)

• M@cer
Dreanor schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:20:
Vraagje, weet iemand toevallig hoeveel kilometer verschil er tussen de nieuwe (2023) en oude (2019) versie van de e-208 zit? Real world bereik, niet het theoretische 17% volgens alle nieuws sites.

Er is namelijk een (hele) kleine kans dat ik versneld een "oude" Peugeot 208 zakelijke lease geregeld kan krijgen.

De "oude" 208 GT is ook nog eens ruim 5.000 goedkoper wat voor mij 50€ in de maand minder zou zijn en gezien die nieuwe een geschatte levertijd heeft van eind februari 2024 (besteld op 3 januari 2023) gaat daar nog wel 1 of 2 keer indexering overheen!

Edit: Dus sneller leverbaar en goedkoper vs. minder bereik/vermogen en geen verwarmde massage stoelen voor met luxe (Alcantara/kunstleder) bekleding.
Staar je niet te blind op je bereik als je niet dagelijks honderden kilometers rijd. Ik rij nu een jaar in een Cupra Born met theoretisch 400km bereik (droom lekker verder, verder dan 300 kom ik niet en ik rij bewust :X ), maar ik heb het eigenlijk nooit nodig gehad de afgelopen 27.000km.

Als je elektrisch gaat rijden moet je anders denken, gewoon laden wanneer je de mogelijkheid hebt.. Ik ga 2 keer per weer naar mijn werk, waar ik de auto tot 80% laad en daarmee kom ik redelijk rond. Soms nog 1 keer per week hier in de straat. En als ik bij een plaats ben (winkel/stad) waar ik kan laden zet ik de auto ook aan het stroom.

In de zomer naar Italië gereden en met snelladen gaat het allemaal ook wel goed en heb ik eigenlijk geen enkel probleem gehad. Je stopt wat vaker, maar het rijd ook heerlijk ontspannen.

Dus voor die 50 euro goedkoper en snellere levering zou ik het wel weten.

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:51
Dreanor schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:20:

Van de nieuwe e-208 is natuurlijk nog geen real world bereik bekend.

Als ik kijk naar mijn e-208 van eind 2021 dan denk ik dat het ook rond de 220-230 km moet liggen op winterbanden, met climate control op 21graden en >75% snelweggebruik met waar het kan de cc 107km/h.
Bij een wat meer behouden rijstijl zou je zelfs verder moeten kunnen komen.

Of het kortere bereik een probleem is ligt vooral aan hoe je de auto gaat gebruiken.
Hoe vaak rij je op een dag meer dan 200km? En als dat vaak gebeurt heb je dat bij de bestemming de mogelijkheid op te laden?

Als ik naar de leaseprijs van mijn e-208 kijk is €50/maand toch meer dan 10% aan korting die je iedere maand krijgt.
Als je daarvoor 1 of 2 keer per jaar extra bij een snellader moet stoppen en je kan leven met de mindere uitrusting van de auto is die rekensom snel gemaakt.

Aan alles komt een eind.

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee