Sircuri schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 13:55:
Ik blijf het moeilijk geloven dat een auto van 40K niet voldoende beveiligingen heeft ingebouwd om de accu op topconditie te houden. Je hebt een auto om in te rijden. Ik ben geen auto technicus. Dat soort zaken hoef ik me toch niet mee bezig te houden?
Dat hoeft ook niet toch? Je kan gewoon tot 100% laden aangezien 100% in dit geval geen 100% is. Je laadt immers maar 45kwh van de 50 op. De andere 5kwh zijn om je batterij in top conditie te houden.
Eigenlijk meer om ervoor te zorgen dat Peugeot niet binnen de garantie periode je accu pack hoeft te vervangen wegens degradatie. Een beetje slim BMS kan daar met wat overcapaciteit makkelijk voor zorgen.
Dat hoeft ook niet toch? Je kan gewoon tot 100% laden aangezien 100% in dit geval geen 100% is. Je laadt immers maar 45kwh van de 50 op. De andere 5kwh zijn om je batterij in top conditie te houden.
Eigenlijk meer om ervoor te zorgen dat Peugeot niet binnen de garantie periode je accu pack hoeft te vervangen wegens degradatie. Een beetje slim BMS kan daar met wat overcapaciteit makkelijk voor zorgen.
Precies, daar ga ik ook vanuit. Ik reageerde meer op de mensen hierboven die vertellen dat je de auto niet steeds tot 100% moet laden en al helemaal niet langdurig stil moet staan na laden.
Hier ook. Het is een heel algemeen mailtje, net zoals de eerdere mail dat de boel werd uitgesteld naar 31-12.
Mijn E-208 is half maart besteld en ik heb recent JL even gebeld. Die hebben het vervolgens bij de dealer gecheckt en die verwacht de auto te kunnen leveren in de laatste week van december of de eerste week van januari. Vooralsnog neem ik gewoon even aan dat daar niet zomaar weer iets tussen gaat komen en dat het niet ineens 31-3 gaat worden.
Maar goed, we kunnen er weinig aan veranderen, dus we wachten het maar weer af...
Ik zie zojuist op de Peugeot site dat vanaf de jaarwisseling de e-208 in GT trim met de vernieuwde batterij en sterkere motor geproduceerd zal worden. Het "oude" model is alleen nog uit voorraad leverbaar.
De prijs voor de vernieuwde versie is ook met € 750 omhoog gegaan.
Twardt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:39:
Ik zie zojuist op de Peugeot site dat vanaf de jaarwisseling de e-208 in GT trim met de vernieuwde batterij en sterkere motor geproduceerd zal worden. Het "oude" model is alleen nog uit voorraad leverbaar.
En wat opvalt: in de configuratie is enkel blanc banquise inbegrepen als kleur zonder meerprijs. Jaune faro voorheen de gratis kleuroptie kost nu net als Gris Intense en Noir Perla 600 euro.
Het begint wel een beetje een kansloos verhaal te worden... Hier ook in maart besteld en tot toe nog geen enkel zicht vanuit de dealer op wanneer de levering plaats gaat vinden... Eind december gaat onze huidige PL auto eruit en zitten we dus even zonder (tweede) auto.
En wat opvalt: in de configuratie is enkel blanc banquise inbegrepen als kleur zonder meerprijs. Jaune faro voorheen de gratis kleuroptie kost nu net als Gris Intense en Noir Perla 600 euro.
Dat gebeurt vaker, dat de 'standaard gratis kleur' wordt gewisseld. Er is een hele tijd geweest dat zwart de standaard kleur was op een Tesla Model 3 en dat je voor iets anders (ook voor saai wit) moest betalen. En later werd wit juist weer de gratis kleur.
* dreamscape vindt de 208 in het wit ook wel leuk, maar is eigenlijk wel blij dat hij gewoon een knalgele heeft besteld. Er zijn al veel te veel zwarte, grijze, blauwe en witte auto's op de weg en te weinig gele.
Dat gebeurt vaker, dat de 'standaard gratis kleur' wordt gewisseld. Er is een hele tijd geweest dat zwart de standaard kleur was op een Tesla Model 3 en dat je voor iets anders (ook voor saai wit) moest betalen. En later werd wit juist weer de gratis kleur.
* dreamscape vindt de 208 in het wit ook wel leuk, maar is eigenlijk wel blij dat hij gewoon een knalgele heeft besteld. Er zijn al veel te veel zwarte, grijze, blauwe en witte auto's op de weg en te weinig gele.
Ik heb nog niet eerder gekeken naar nieuw een auto kopen dus dat dealers/automerken willen wisselen qua kleur was mij onbekend. Persoonlijk vind ik dat de Peugeot e-208 / e-2008 ook beter smoelen met een kleur anders dan wit, zwart, zilver. Die drie voeren de boventoon met een uitzondering voor af en toe rood of donkerblauw. Maar knal blauw, knalgeel op de e-208 of oranje ish op de e-2008, groen zoals de Peugeot 308 fleurt het straatbeeld mooi op.
Dus mijn voorkeur gaat dan eerder uit naar een young occasion / demo 208 met standaard kanariegeel dan een fabriek af nieuwe 208 v2023 met nieuw accupack in saai wit. Zeker nu het verschil in sepp kleiner en kleiner word. Bedoel 2k occasion, of 4k nieuw maakt het voor een nieuwe voor hetzelfde geld een betere deal. Maar 2k vs 2.9k nu terwijl de nieuwprijs dus ook omhoog gaat? Mja.
Even iets anders. Als je voor hetzelfde geld kunt kiezen uit een e-208 GT of een e-2008 GT, beide 3 fase laden, beide 20k op de teller. De e-2008 is meer een crossover en biedt meer laadruimte. Geeft ie nog een andere rij ervaring? Qua verbruik maakt het elkaar weinig. Het blijft een ice build en geen ev platform from scratch. Dat de 208 lekker stuurt weet ik al. Ben benieuwd of de 2008 veel afwijkt in dat opzicht.
Joosie200 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:07:
Even iets anders. Als je voor hetzelfde geld kunt kiezen uit een e-208 GT of een e-2008 GT, beide 3 fase laden, beide 20k op de teller. De e-2008 is meer een crossover en biedt meer laadruimte. Geeft ie nog een andere rij ervaring? Qua verbruik maakt het elkaar weinig. Het blijft een ice build en geen ev platform from scratch. Dat de 208 lekker stuurt weet ik al. Ben benieuwd of de 2008 veel afwijkt in dat opzicht.
De 2008 is wat hoger op de poten, dus doet het daardoor iets minder qua 'lekker sturen' dan de 208. Ook staan de stoelen in de auto wat hoger, waardoor je iets meer 'op de bok' zit.
Ik heb naar de 2008 gekeken vanwege de ruimte en toen besloten dat ik die eigenlijk niet per se nodig heb. Ik rijd nu in een Corsa en dat gaat goed, dus dan moet een 208 ook wel lukken. En qua rij-eigenschappen vond ik de 208 leuker dan de 2008.
Maar goed, wij zijn met z'n tweetjes thuis en gaan niet meer uitgebreid kamperen of dat soort dingen, dus voor iemand anders kan de afweging weer heel anders zijn...
Net een belletje gehad van de dealer (van Mossel Zaandam), mijn op 14 april bestelde E208 Active met stoelverwarming wordt nu op 20 december verwacht bij de dealer. Dan zou aflevering dit jaar nog plaats vinden. Uiteraard met een slag om de arm.
M@cer schreef op donderdag 24 november 2022 @ 07:48:
Het begint wel een beetje een kansloos verhaal te worden... Hier ook in maart besteld en tot toe nog geen enkel zicht vanuit de dealer op wanneer de levering plaats gaat vinden... Eind december gaat onze huidige PL auto eruit en zitten we dus even zonder (tweede) auto.
Onze in mei bestelde E208 (private lease) kreeg al gelijk de leverdatum week 24 in 2023.
De PL van onze huidige auto liep t/m week 4 van 2023. Ik heb de PL met een half jaar verlengd naar week 30 van 2023. Zelfde condities en zelfde prijs. Dat was relatief makkelijk omdat ik het totaal aantal kilometers niet hoef op te hogen. Het blijft 75.000 km, maar dan in 5,5 jaar ipv 5 jaar.
Twardt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:39:
Dit betekent ook dat het 'oude' model dan niet meer geproduceerd wordt? Of worden beide modellen parallel geproduceerd?
Zie overal nog zoveel berichten dat e-208jes besteld in 2022 pas half 2023 kunnen worden geleverd dat het me wat onwaarschijnlijk lijkt dat ze het oude model niet meer gaan produceren. Anders moeten er bestellingen worden geannuleerd?
Lijkt me sterk dat ze 2 productielijnen naast elkaar zetten om model 22 en model 23 te produceren. Ik verwacht de bestelde versie in de 2023 uitvoering te ontvangen, zonder prijsaanpassing. Hadden ze maar tijdig moeten leveren. Zal ik anders de extra kosten van langer aanhouden oude auto verrekenen met de hogere rekening van mijn bestelde auto? Want een voorauto krijg ik ook niet van ze.
Pebbles schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:40:
Lijkt me sterk dat ze 2 productielijnen naast elkaar zetten om model 22 en model 23 te produceren. Ik verwacht de bestelde versie in de 2023 uitvoering te ontvangen, zonder prijsaanpassing. Hadden ze maar tijdig moeten leveren. Zal ik anders de extra kosten van langer aanhouden oude auto verrekenen met de hogere rekening van mijn bestelde auto? Want een voorauto krijg ik ook niet van ze.
Is het niet zo dat je LM het contract mag ontbinden omdat ze door uitzonderlijke omstandigheden niet meer kunnen leveren? Zou kunnen betekenen dat je een nieuw contract mag gaan afsluiten voor bijna het dubbele per maand?
Ze gaven gelijk bij het ingaan/aangaan van het contract dat het medio 2023 zou worden.
Later de bevestiging dat het week 24 wordt. Dus ik wist welke kant het op zou gaan en zij ook. Ik zeg niks op omdat het pas medio 2023 wordt en zij konden op hun vingers natellen dat medio 2023 er best wel eens updates op die auto zouden komen. Zou niet weten waarom zij het contract opzeggen.
Gek issue met de laadpaal in de straat en mijn E-2008. Als ik de auto koppel start deze het laden maar binnen 5min wordt deze verbroken en stopt het laden. Het vreemde is als ik de auto een keer ontgrendel en weer vergrendel met de remote dan start het laden weer even. Voorheen ging het gewoon prima aan deze paal en andere palen geven ook (nog) geen issue.
De Kona van de buurman doet het wel gewoon dus ergens maak ik me zorgen dat het aan de auto ligt. Wil niet binnenkort ergens staan om er achter te komen dat het daar dus ook niet werkt. Iemand die dit issue herkent of heeft meegemaakt?
Ik wil de automaat (volgens mij aisin) van mijn 1.2 e-thp (2014) laten verversen of spoelen. Iemand hier ervaring mee? Is het wenselijk om de automaat te spoelen of kan een oliewissel ook het nodige oplossen? Ik merk nu dat van D2 naar D3 de auto een schokje geeft. Is niet de hele tijd aanwezig.
Robin40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
Gek issue met de laadpaal in de straat en mijn E-2008. Als ik de auto koppel start deze het laden maar binnen 5min wordt deze verbroken en stopt het laden. Het vreemde is als ik de auto een keer ontgrendel en weer vergrendel met de remote dan start het laden weer even. Voorheen ging het gewoon prima aan deze paal en andere palen geven ook (nog) geen issue.
De Kona van de buurman doet het wel gewoon dus ergens maak ik me zorgen dat het aan de auto ligt. Wil niet binnenkort ergens staan om er achter te komen dat het daar dus ook niet werkt. Iemand die dit issue herkent of heeft meegemaakt?
Heb je niet toevallig keyless entry aan staan? (dus dat je auto automatisch open/dicht gaat als je in de buurt bent). Dat beet bij mij in ieder geval. Elke keer als het slot open/dicht ging stopte het laden.
Ik heb dat toen maar uitgezet en doe mijn auto direct voor het laden op slot. Nu geen issues meer.
Heb je niet toevallig keyless entry aan staan? (dus dat je auto automatisch open/dicht gaat als je in de buurt bent). Dat beet bij mij in ieder geval. Elke keer als het slot open/dicht ging stopte het laden.
Ik heb dat toen maar uitgezet en doe mijn auto direct voor het laden op slot. Nu geen issues meer.
Volgens mij heb ik die optie niet en anders staat deze in ieder geval uit, moet altijd de remote gebruiken op de auto te openen/sluiten. Kan wel nog is proberen als ik de auto op slot doe voor het laden start of dit verschil maakt.
Volgens mij heb ik die optie niet en anders staat deze in ieder geval uit, moet altijd de remote gebruiken op de auto te openen/sluiten. Kan wel nog is proberen als ik de auto op slot doe voor het laden start of dit verschil maakt.
Ah ok dan is dat het waarschijnlijk niet. Volgorde die altijd werkt hier: kabel erin (beide auto + laadpaal). Auto op slot. Laadpaal activeren met pas.
Robin40 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
Ik herken wat je zegt. Het open/dichtdoen is een trigger waardoor de laadsessie kan worden hervat. Het gebeurt teven zodra je via de app je batterijstatus refresht.
Op het moment van laden, is er dan een andere auto ook gekoppeld aan dezelfde laadpaal? Bij mij stopt de auto regelmatig met laden als er een andere auto ook aan de laadpaal staat, ook al is de andere auto vol.
Ik herken wat je zegt. Het open/dichtdoen is een trigger waardoor de laadsessie kan worden hervat. Het gebeurt teven zodra je via de app je batterijstatus refresht.
Op het moment van laden, is er dan een andere auto ook gekoppeld aan dezelfde laadpaal? Bij mij stopt de auto regelmatig met laden als er een andere auto ook aan de laadpaal staat, ook al is de andere auto vol.
De laatste paar keer stond ik alleen aan de paal. Heb eerder wel is hetzelfde gehad wat jij omschrijft dat de laadsessie stopt als iemand anders de andere poort op de paal aansluit. Moet zeggen dat dit meerdere keren is gebeurd bij een snellader langs de snelweg. Daar loop ik tegenwoordig maar pas weg als ik zeker weet dat hij 5min laad en niet na 20min terug kom zonder een procent extra
Tussen alle e-208's door iets ouderwets: Er staat hier als het goed is over een paar dagen een 308SW voor de deur, 1e generatie. Hij word nu nog klaargemaakt in de werkplaats om een paar dingetjes die bij de proefrit naar boven zijn gekomen op te lossen. Het laatste daarvan lijkt een typisch kwaaltje voor dat model te zijn, de gordelverklikker van de achterbank gaat randomly af. Doordat alle achterstoelen er los uit kunnen is het een draadloos systeem ipv gewoon een stekkertje, de sensorbalk daarvan wil nogal eens kuren geven. De verkoper heeft al aangegeven dat hij bereid is om die te vervangen, ik ben benieuwd
Update: het word volgende week, de kachel fixen (was ook van te voren al bekend & afgesproken) duurt wat langer dan verwacht.
[Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 09-12-2022 10:55]
Ah ok dan is dat het waarschijnlijk niet. Volgorde die altijd werkt hier: kabel erin (beide auto + laadpaal). Auto op slot. Laadpaal activeren met pas.
Net geprobeerd maar wederom hetzelfde issue. Welke volgorde ik ook hanteer, binnen een paar minuten schiet de paal in de wachtstand. Misschien toch is de dealer vragen of ze dit herkennen.
Auto aansluiten en laadsessie starten gaat goed.
Na 5 á 10 minuten krijg ik in de app de melding dat het laden is gestopt.
Alleen bij die ene laadpaal heb ik dat, tot nu toe 2x meegemaakt.
Tot nu toe niet de zin/tijd gehad om de helpdesk te bellen.
Ik sprak laatst wel iemand anders die er wel kon laden maar waarbij het laden wel veel langzamer ging dan de andere laadpaal in de wijk.
De paal hier is dus zo'n zelfde, ook een alfen van vattenfal. Blijkbaar dan geen goeie match met de peugeot al heeft het wel een maand of wat goed gewerkt.
De paal hier is dus zo'n zelfde, ook een alfen van vattenfal. Blijkbaar dan geen goeie match met de peugeot al heeft het wel een maand of wat goed gewerkt.
Het is bij mij, tot nu toe, wel specifiek bij één Alfen laadpaal voorgekomen.
Bij een andere Alfen paal van Vattenfall bij mij in de buurt heb ik wel altijd kunnen laden en ook alfen palen van andere aanbieders zijn geen probleem geweest.
Het is bij mij, tot nu toe, wel specifiek bij één Alfen laadpaal voorgekomen.
Bij een andere Alfen paal van Vattenfall bij mij in de buurt heb ik wel altijd kunnen laden en ook alfen palen van andere aanbieders zijn geen probleem geweest.
Misschien een firmware bug van de paal. Laatst zelf een Alfen paal gekocht en wat in de release notes van de firmware zitten spitten. Zou best een bug kunnen zijn die met een nieuwe versie gefixt is, maar lastig te checken voor eindgebruikers natuurlijk zoiets.
Ik kom er zojuist achter dat de Vattenfal paal bij mij in de buurt nu hetzelfde probleem vertoont
Wellicht hebben ze een update gedaan op de palen dat dit probleem ineens speelt. Heb een maand gebruik kunnen maken van die voor me deur dus hopelijk is het net zo snel te fixen als dat het ineens niet meer ging
Ik rij al ruim anderhalf jaar met veel plezier een e208. Afgelopen weken wel paar keer rare situaties gehad met laden, waar dat voorheen altijd probleemloos ging:
- Bij een Vattenfall-paal (als ik het mij goed herinner ook van Alfen, zoals hierboven genoemd) leek het laden te starten: blauw licht op paal en display in auto gaf ook aan dat het laden was gestart. Bij terugkomst bij auto bleek dat er niet tot nauwelijks was geladen.
- Bij een GreenFlux-paal (van Ecotap) ging het maandenlang altijd in een keer goed. De laatste tijd kost het altijd meerdere keren proberen om een succesvolle laadsessie te starten. Vaak blijft het lampje groen knipperen, om uiteindelijk rood te worden. Het groen knipperen kan ook uren duren, en heb ik ook al een keer zien gebeuren bij een Polestar aan dezelfde paal.
- Bij een EV-Box gisteren bleef de paal ook groen knipperen en is het mij zelfs na 10 minuten proberen niet gelukt een laadsessie te starten. Ook andere kant van paal geprobeerd, en ook bij de paal ernaast lukte niet. Bij de andere palen in de parkeergarage stonden wel auto's te laden.
En dan zijn er afgelopen weken nog diverse (snel)laders geweest waarbij het gewoon in een keer lukte.
Normaal sluit ik altijd eerst de kabel aan op de auto, dan op de paal, swipe dan de Shell Recharge-druppel en na starten van laadsessie doe ik de auto op slot. Heb ook andere volgordes geprobeerd met wisselend succes.
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kabel lijkt nog gewoon schoon en als nieuw. Het zou misschien kunnen liggen aan de koudere buitentemperatuur, maar het probleem treedt soms ook op na anderhalf/twee uur rijden, dus dan zou de accu al wel warm moeten zijn.
Recentelijk met de Peugeot 206 zowel pech als geluk gehad, blijkbaar was er een ladder van een wagen afgevallen en op de snelweg terecht gekomen, was niet te ontwijken gezien deze diagonaal tussen de linker en midden rijstrook op een brug lag en er tegelijkertijd ook een vrachtwagen langs/overheen reed.
Ben er 'overheen' gereden, voorkant wieldop verschoven en aan gruzelementen door het te schampen en in het midden een kleine deukje in de dorpel, achter ging het wiel er wel volledig overheen maar verder geen andere schade, ook geen kras in de lak o.i.d. Had erger kunnen zijn.
De stalen velg is verder niet beschadigd en er is verder geen onbalans o.i.d. te merken aan de auto, toch wel fijn die comfortabel hoge wangen op de banden.
Dealer kan die 14" fabriek originele wieldoppen al langer niet meer aankomen, heb ze toch nog gloednieuw kunnen vinden via een bedrijfje in Duitsland op Amazon die ze geseald verkoopt.
De specifieke product code daarvan is dus 9648316280
Onderdeellijnen e.d. hebben ze ook niet in de 14 inch maat, enkel 15 inch en dus ook niet gloednieuw.
Recentelijk vier ervan binnengekomen, geseald en wel met het PSA Original Parts sticker erop, dus buitenkansje geweest om ze nog nieuw aan te komen voor een auto uit 2008.
Auto vandaag even naar de garage gebracht en ze hebben het gratis vervangen en de dorpel met wat polijst schoongemaakt, dus dat is wel mooi meegenomen. Nu kan ik de band ook weer oppompen want de kapotte wieldop had het ventiel half weggedrukt.
De andere 3 wieldoppen houd ik maar voor nu als reserve.
Untouchablezz20 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:00:
Ik wil de automaat (volgens mij aisin) van mijn 1.2 e-thp (2014) laten verversen of spoelen. Iemand hier ervaring mee? Is het wenselijk om de automaat te spoelen of kan een oliewissel ook het nodige oplossen? Ik merk nu dat van D2 naar D3 de auto een schokje geeft. Is niet de hele tijd aanwezig.
Flushen van de automaat is gebeurd, maar euvel blijft. Wordt waarschijnlijk een revisie. Auto heeft 153k gelopen. Meer mensen deze ervaring gehad? Auto rijdt heerlijk ls die koud is, maar eenmaal warm schakelt de bak vooral van d2 naar d3 met een enorme schok.
Chakotay schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:49:
Tussen alle e-208's door iets ouderwets: Er staat hier als het goed is over een paar dagen een 308SW voor de deur, 1e generatie. Hij word nu nog klaargemaakt in de werkplaats om een paar dingetjes die bij de proefrit naar boven zijn gekomen op te lossen. Het laatste daarvan lijkt een typisch kwaaltje voor dat model te zijn, de gordelverklikker van de achterbank gaat randomly af. Doordat alle achterstoelen er los uit kunnen is het een draadloos systeem ipv gewoon een stekkertje, de sensorbalk daarvan wil nogal eens kuren geven. De verkoper heeft al aangegeven dat hij bereid is om die te vervangen, ik ben benieuwd
Update: het word volgende week, de kachel fixen (was ook van te voren al bekend & afgesproken) duurt wat langer dan verwacht.
Beetje vertraging, maar nu alsnog (met werkende kachel):
@CriticalHit_NL Kudos hoor, dat je zoveel liefde blijft geven aan een auto die eigenlijk 'tussen wal en schip valt'.
@Chakotay Gefeliciteerd met de aanwinst Ik heb de hatchback-versie ervan gereden van 2008 tot 2012 (1.6 HDiF 110pk, zesbak handgeschakeld). Die SW had ik destijds op mijn shortlist staan als opvolger, maar de 'bijtellingsdictatuur' duwde me uiteindelijk in een Renault Mégane Heb de 308 altijd met plezier gereden: fijne auto; nooit gezeik mee gehad
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
@Wok hopelijk blijft deze ook probleemloos, we gaan het merken Ik kwam er thuis alleen achter dat er alleen 2 simpele sleutels bij zitten, niet degene met aftandsbediening... Helemaal niet aan gedacht om dat te controleren bij aflevering. Verkoper had hem ook niet, straks maar even langs de Peugeot-dealer om er eentje te bestellen en een eventueel nog bestaande sleutel uit de computer te laten wissen.
De stoelen van de 3e zitrij blijken ook 'volwaardige' achterbankstoelen incl isofix te zijn in plaats van de compactere stoeltjes die er normaal zitten, dat is dan wel weer leuk.
Mag hier binnenkort met pakkingen aan de slag. Zal proberen of moeren aandraaien helpt, maar naar mijn idee gooit de 1.4hdi uitlaatgassen bij de katalysator eruit.
Even voor de zekerheid.
Een wasstraat met je E208 kan toch gewoon?
Motor aanlaten en in zijn neutraal zetten lijkt me.
(met motor uit kan ook, maar dan moet je iets met starten zonder de rem in te trappen etc)
hjs schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:03:
Even voor de zekerheid.
(met motor uit kan ook, maar dan moet je iets met starten zonder de rem in te trappen etc)
Ja hoor ik rij de 2008 er ook doorheen. Gewoon in N erin en eind van de rit kort rem in en terug in D. Ik klap wel altijd ook de spiegels in voor de zekerheid.
hjs schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:03:
Even voor de zekerheid.
Ja, kan gewoon zonder problemen door de wasstraat.
Bij een wasstraat waar je doorheen wordt getrokken met motor aan en in N.
Als je de motor uit zet gaat ie automatisch in P en gaat de automatiche handrem er op.
Is het mogelijk om bij de peugeot e2008 allure, achteraf nog de verwarmde stoelen te laten monteren? Het liefst door een Peugeot dealer natuurlijk. Ik kan het online niet echt vinden en nog niet de kans gehad om het bij een dealer te vragen.
Yuran schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:08:
Is het mogelijk om bij de peugeot e2008 allure, achteraf nog de verwarmde stoelen te laten monteren? Het liefst door een Peugeot dealer natuurlijk. Ik kan het online niet echt vinden en nog niet de kans gehad om het bij een dealer te vragen.
Dat lijkt me niet mogelijk. De stoelverwarming wordt bij mijn weten bediend door een touch bedienings knop. En als je geen stoelverwarming hebt, dan heb je die knop ook niet. Lijkt mij niet haalbaar om dat via Peugeot in te laten bouwen. Ik denk dat je naar een aftermarket oplossing moet kijken.
[Voor 5% gewijzigd door Twardt op 23-12-2022 15:51]
Dat lijkt me niet mogelijk. De stoelverwarming wordt bij mijn weten bediend door een touch bedienings knop. En als je geen stoelverwarming hebt, dan heb je die knop ook niet. Lijkt mij niet haalbaar om dat via Peugeot in te laten bouwen. Ik denk dat je naar een aftermarket oplossing moet kijken.
Daar was ik ook al bang voor. Zal het toch bij de dealer moeten navragen dan.
Ik weet niet exact hoe het tegenwoordig is, maar afhankelijk van type was dit in het verleden wel mogelijk. Er hoefde dan alleen een plaatje vervangen te worden waarin de schakelaar geplaatst kan worden. Veelal was/is bedrading gewoon aanwezig. Het is namelijk veel goedkoper èèn type kabel boom te maken dan verschillende, ook al is deze voor verschillende type auto’s iets te uitgebreid. Om het zeker te weten, bel na de kerst even met de Peugeot dealer. 😉
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Sinds vanochtend heeft mijn 308sw uit 2016 een ’storing in het elektrisch circuit’.
Obd2 geeft geen storing op elm327.. verder merk ik niks geks, maar ik vrees voor mijn dynamo.
Starten is lopen, alles werkt qua elektrische zaken wel.. dus heb verder eigenlijk geen idee.
Onder de motorkap ook niks bijzonders te zien.. geen marter sporen of zo
Morgen even naar de garage toe.
Iemand eerder een dergelijke melding gehad?
[Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 27-12-2022 20:06]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
GAIAjohan schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:03:
Sinds vanochtend heeft mijn 308sw uit 2016 een ’storing in het elektrisch circuit’.
Obd2 geeft geen storing op elm327.. verder merk ik niks geks, maar ik vrees voor mijn dynamo.
Starten is lopen, alles werkt qua elektrische zaken wel.. dus heb verder eigenlijk geen idee.
Onder de motorkap ook niks bijzonders te zien.. geen marter sporen of zo
Morgen even naar de garage toe.
Iemand eerder een dergelijke melding gehad?
Toen ik in de 308sw reed heb ik deze melding ook gehad, bleek mijn trekhaakaansluiting vol water te staan.
Hoewel ik nu twijfel of er jouw melding kwam of "storing trekhaak"...
Bij mij wordt de accu gewoon geladen. Als de auto aanstaat staat er ook netjes 14.3V op.
Op dit moment heeft ie netjes 12.6V voor als de auto uit staat.
Toen ik in de 308sw reed heb ik deze melding ook gehad, bleek mijn trekhaakaansluiting vol water te staan.
Hoewel ik nu twijfel of er jouw melding kwam of "storing trekhaak"...
Bij mij is de trekhaak aansluiting kurkdroog.
Wel vandaag gevonden: accu eraf is fout weg. Duurt eventjes en komt bij x’te startpoging terug.
Uit de codes bij de garage -leek- er iets met de bsi te zijn al zijn er heel veel codes (ik vermoed gevolg van..), en via Engels forum iemand gezien die exact hetzelfde meldde, waarbij het kwam door een kleine BSi module vóór de accu. Bij hem heeft het 6 maanden geduurd met trouble shooten
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling
Mogelijk interessant voor mensen op zoek naar een e-208: mijn private lease e208 mag weg.
Voordelen voor jou:
- geen jaar plus wachten op je auto
- subsidie aanvraag mogelijk bij overname vanaf 1 januari 2023 (SEPP occasion regeling)
- flink lager maandbedrag vs zelfde auto nu bestellen
Details:
- e208 GT met stoelverwarming en all season banden in Vertigo Blue
- 380eu per maand bij Justlease (met meer dan 6 schadevrije jaren en 150eu eigen risico)
- Contract 60 maanden (vanaf begin december)
- 12.000km per jaar (kan per kwartaal worden aangepast)
- staat nog geen 1000km op (wordt nog wel af en toe in gereden)
Gaat weg door leaseauto partner waardoor deze eigenlijk overbodig is. De kosten voor het overnemen van het contract (€275) neem ik voor rekening.
Poe dat is zonde. Hoe lang heb je op je auto moeten wachten? Ik wacht nu al ruim 9 maanden, 5 maanden langer dan ze mij beloofd hadden. Je zal hem wel kwijt raken, maar toch ben ik blij met de flexlease dat ik hem na een jaar kosteloos lan opzeggen.
Ook ik heb, eindelijk, aan mogen sluiten in de wachtrij voor levering van de (zakelijke lease) Peugeot e208-GT. September dit jaar de proefrit gemaakt, ging helaas wat tijd overheen, maar mede omdat het besteltraject zo lang duurde, heb ik alsnog het model met de nieuwe aandrijflijn/accupakket mogen uitkiezen.
En nu thuis de laad-oplossing regelen, ik heb gelukkig de tijd tot december..... 2023
Poe dat is zonde. Hoe lang heb je op je autp moeten wachten? Ik wacht nu al ruim 9 maanden, 5 maanden langer dan ze mij beloofd hadden. Je zal hem wel kwijt raken, maar toch ben ik blij met de flexlease dat ik hem na een jaar kosteloos lan opzeggen.
Risico van het vak! We kunnen ook deze auto blijven rijden, maar twee auto's heeft geen zin. Ik gok dat deze zo weg is, anders gaan we andere opties overwegen (mobiliteits budget bijv icm deze auto). Bij Justlease kun je met flexlease alleen opzeggen bij ontslag of scheiding, dus zo flexibel is dat niet en voor mijn situatie helaas niet relevant!
Risico van het vak! We kunnen ook deze auto blijven rijden, maar twee auto's heeft geen zin. Ik gok dat deze zo weg is, anders gaan we andere opties overwegen (mobiliteits budget bijv icm deze auto). Bij Justlease kun je met flexlease alleen opzeggen bij ontslag of scheiding, dus zo flexibel is dat niet en voor mijn situatie helaas niet relevant!
Helaas ben je niet ontslagen en balen dat je niet in scheiding ligt inderdaad. Ziet er wel top uit, zal niet lang duren voordat ie weg is.
Waar wordt die e208 gebouwd eigenlijk? Ik heb net bericht van Justlease gekregen dat onze e208 GT klaar staat voor transport. Het kan volgens hun echter nog wel 2 maanden duren voordat hij bij de dealer aankomt en uitgeleverd gaat worden. Ook hier geven ze de schuld weer aan Oekraine (lees: rusland)…. Ik word hier zo moe van, zit al bijna een jaar te wachten.
Jerry33 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:17:
Waar wordt die e208 gebouwd eigenlijk? Ik heb net bericht van Justlease gekregen dat onze e208 GT klaar staat voor transport. Het kan volgens hun echter nog wel 2 maanden duren voordat hij bij de dealer aankomt en uitgeleverd gaat worden. Ook hier geven ze de schuld weer aan Oekraine (lees: rusland)…. Ik word hier zo moe van, zit al bijna een jaar te wachten.
Slowakije in de stad Trnava.
Moet zegge heb destijds wel redelijk veel geluk gehad.
Mijne 9 januari dit jaar besteld en 9 september kon ik rijden(ook Just Lease) dus 9 maand.
Hoor wel meer verhalen van mensen die maand of 2 maand later hebben besteld dat ze nog steeds wachten.
Mijne was eigenlijk toen ik hem bestelde 4 maand levertermijn.
E-208 GT Pack.
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Vaak zie je in auto's knoppen zitten die geen knoppen zijn of in elk geval geen functie hebben, in principe zit hieronder gewoon de optie die bijvoorbeeld "full-option" auto's wel hebben.
Bijvoorbeeld waar normaal de stoelverwarmings knop zit, zit nu een dummy knop.
Wat iemand anders al zei, fabrieken gebruiken 9 van de 10 keer een zelfde kabelboom, echter kan deze wel afwijken van verschillende versies (bijvoorbeeld GT of Allure etc..)
Ik weet van BMW bijvoorbeeld dat auto's vaak wel voorbereid zijn voor aanvullende opties zoals: MFSW (Multi-Functional Steering Wheel), Cruise Control dat soort dingen. Deze heb ik dan ook destijds makkelijk zelf in kunnen bouwen, echter moest er vervolgens wel wat geprogrammeerd/gecodeerd worden zodat de auto ook daadwerkelijk weet dat de optie er nu wel in zit. In hoeverre dit kan met een flinke (meer ingrijpende) optie zoals stoelverwarming durf ik niet te zeggen of dit kan, uiteindelijk, zolang je maar genoeg betaald verwacht ik dat alles mogelijk is.
Via onderdelenlijn (niet als reclame bedoelt) kost een originele 2ehands stoel waar stoelverwarming in zit zo'n 400 / 500 euro, ik verwacht dat als je dit via een peugeotdealer koopt dat je zomaar 1200 euro voor 1 stoel betaalt, en dan hebben ze hem er nog niet eens in gezet.
Minder mooi maar wel een stuk goedkoper is om 'gewoon' ergens een seatcover te bestellen waar verwarming in zit die je ook op de 12V kan aansluiten, met een beetje geluk heb je dan ook een massagefunctie
Vaak zie je in auto's knoppen zitten die geen knoppen zijn of in elk geval geen functie hebben, in principe zit hieronder gewoon de optie die bijvoorbeeld "full-option" auto's wel hebben.
Bijvoorbeeld waar normaal de stoelverwarmings knop zit, zit nu een dummy knop.
Wat iemand anders al zei, fabrieken gebruiken 9 van de 10 keer een zelfde kabelboom, echter kan deze wel afwijken van verschillende versies (bijvoorbeeld GT of Allure etc..)
Ik weet van BMW bijvoorbeeld dat auto's vaak wel voorbereid zijn voor aanvullende opties zoals: MFSW (Multi-Functional Steering Wheel), Cruise Control dat soort dingen. Deze heb ik dan ook destijds makkelijk zelf in kunnen bouwen, echter moest er vervolgens wel wat geprogrammeerd/gecodeerd worden zodat de auto ook daadwerkelijk weet dat de optie er nu wel in zit. In hoeverre dit kan met een flinke (meer ingrijpende) optie zoals stoelverwarming durf ik niet te zeggen of dit kan, uiteindelijk, zolang je maar genoeg betaald verwacht ik dat alles mogelijk is.
Via onderdelenlijn (niet als reclame bedoelt) kost een originele 2ehands stoel waar stoelverwarming in zit zo'n 400 / 500 euro, ik verwacht dat als je dit via een peugeotdealer koopt dat je zomaar 1200 euro voor 1 stoel betaalt, en dan hebben ze hem er nog niet eens in gezet.
Minder mooi maar wel een stuk goedkoper is om 'gewoon' ergens een seatcover te bestellen waar verwarming in zit die je ook op de 12V kan aansluiten, met een beetje geluk heb je dan ook een massagefunctie
Ik heb vorige week met een aantal dealers contact gehad en die hebben allemaal hetzeflde gezegd. Dat helaas uit kwam dat het vanuit de fabriek geïnstalleerd moet worden. De opties als draadloze oplader en de verwarmde stoelen vallen hier ook onder.
Dus de mensen die een Peugeot e0208 of e2008, de niet GT uitvoering, kunnen de aangeboden opties helaas niet achteraf aanschaffen. Dan ziet je voor de verwarmde stoelen naar een 3rd party oplossing te kijken.
Dit is wat ik doorgekregen heb van de dealers, mits iemand iets anders gehoord en gezien heeft verneem ik dat ook graag haha.
Ik heb vorige week met een aantal dealers contact gehad en die hebben allemaal hetzeflde gezegd. Dat helaas uit kwam dat het vanuit de fabriek geïnstalleerd moet worden. De opties als draadloze oplader en de verwarmde stoelen vallen hier ook onder.
Dus de mensen die een Peugeot e0208 of e2008, de niet GT uitvoering, kunnen de aangeboden opties helaas niet achteraf aanschaffen. Dan ziet je voor de verwarmde stoelen naar een 3rd party oplossing te kijken.
Dit is wat ik doorgekregen heb van de dealers, mits iemand iets anders gehoord en gezien heeft verneem ik dat ook graag haha.
Mijne 9 januari dit jaar besteld en 9 september kon ik rijden(ook Just Lease) dus 9 maand.
Hoor wel meer verhalen van mensen die maand of 2 maand later hebben besteld dat ze nog steeds wachten.
Mijne was eigenlijk toen ik hem bestelde 4 maand levertermijn.
E-208 GT Pack.
Heb het even nagekeken, onze e208 (GT pack) is op 21 maart besteld. Justlease geeft nog 4 weken aan. Dat zal ongetwijfeld wel weer opgeschoven worden, aangezien we ook al een mailtje hebben gehad met een leverdatum van 31 maart 2023.
Heb het even nagekeken, onze e208 (GT pack) is op 21 maart besteld. Justlease geeft nog 4 weken aan. Dat zal ongetwijfeld wel weer opgeschoven worden, aangezien we ook al een mailtje hebben gehad met een leverdatum van 31 maart 2023.
Hier hetzelfde verhaal. Drie dagen eerder besteld. En dus ook de standaard mail over 31-3, maar wel een kalendertje van JL dat aftelt met nog 4 weken. Ik was een paar dagen geleden bij de dealer en die had nog geen info over productie, dus waarschijnlijk gaan we die 4 weken niet halen...
Dus toch maar wat geld uitgegeven om een aandrijfas van de huidige auto te repareren, want hij moet nog even wat langer mee.
Vraagje voor de e-2008 rijders hier. Ik heb een e-2008 van november 2020 en heb sinds levering al enorme twijfels aan de range die ik haal met mijn auto. Ik heb van de dealer logboeken bij moeten houden en volgens een aantal spelregels moeten rijden om de maximale range eruit te halen (niet harder dan 103 km/h) altijd in de b stand (staat ie altijd), verwarming/koeling niet hoger/lager dan 19-21 graden. en daarmee haal ik zomers niet meer dan 226 km van100% naar theoretisch 0%. in de praktijk sta ik met nog 10% aan de lader en haal je praktijk kilometers niet meer dan 206. in de winter rond het vriespunt is dit al gezakt naar 168 van 100% naar 0% in de praktijk sta ik wederom met 10% alweer aan de lader en heb ik er dan 151 KM in gereden. Vorig jaar met -10 bleef er nog geen 100 kilometer over. Nu ben ik heel benieuwd of andere e-2008 bestuurders ook deze ervaring hebben en dit het gewoon dus is of dat jullie wel verder komen op een lading.
thenabster schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:43:
Vraagje voor de e-2008 rijders hier. Ik heb een e-2008 van november 2020 en heb sinds levering al enorme twijfels aan de range die ik haal met mijn auto. Ik heb van de dealer logboeken bij moeten houden en volgens een aantal spelregels moeten rijden om de maximale range eruit te halen (niet harder dan 103 km/h) altijd in de b stand (staat ie altijd), verwarming/koeling niet hoger/lager dan 19-21 graden. en daarmee haal ik zomers niet meer dan 226 km van100% naar theoretisch 0%. in de praktijk sta ik met nog 10% aan de lader en haal je praktijk kilometers niet meer dan 206. in de winter rond het vriespunt is dit al gezakt naar 168 van 100% naar 0% in de praktijk sta ik wederom met 10% alweer aan de lader en heb ik er dan 151 KM in gereden. Vorig jaar met -10 bleef er nog geen 100 kilometer over. Nu ben ik heel benieuwd of andere e-2008 bestuurders ook deze ervaring hebben en dit het gewoon dus is of dat jullie wel verder komen op een lading.
Ik neem die van mij volgende week in ontvangst, dus ik kom er wel op terug als ik hem eenmaal een tijdje gebruikt heb.
thenabster schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:43:
Moet je eerlijk zeggen dat ik het niet durf te zeggen. Uiteraard stond ik onlangs met die week goeie vries kou eerder weer aan de paal maar heb mezelf aangeleerd te laden zodra ik kan i.p.v. wanneer ik echt moet. Mijn inschatting is dat ik met lage temperaturen tussen de 150-200km uitkom. In de zomer rond de 250 of iets meer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak bijhoud met leeg rijden van 100 naar 10%. Ik heb wel TRONITY waardoor ik even in mijn ritten historie heb gekeken.
Ik heb in juni van dit jaar een rit Rotterdam-Gent v.v. gemaakt, waarbij het grootste deel van de route voornamelijk bestaat uit snelweg.
Ik heb in de B-stand i.c.m. Normaal gereden. De snelheid is niet hoger geweest dan 110 km/h. Temperatuur op 21C en klimaatbeheersing tevens op Normal.
Op de heenreis heb ik kort voor een open brug gestaan. Terug kwam ik tot de Shell bij Hazeldonk en hier snelgeladen.
@thenabster Wat is het verbruik wat de BC aangeeft? Als jij in de zomer 226km kan rijden zou dat betekenen dat je verbuik ongeveer 20 kwh/100km zou moeten zijn. In de winter met 168 km bereik zou dat dan op ongeveer 26 kwh/100km moeten zijn.
Zie je dat soort waarden ook?
Afgelopen tijd is het weer prijs: tijdens het rijden ineens STORING KATALYSATOR niet lang daarna gevolgd door STORING UITLAATGAS.
Ze hebben me alles nagekeken maar konden niks vinden. Bij de zoveelste keer dat het gebeurde zijn de bobine(rail) en alle bougies vervangen terwijl deze eigenlijk nog goed waren (half December 2022). Toen bleef het weer effe weg, en ik heb sindsdien alleen maar Euro98 getankt, omdat dat volgens velen bepaalde onregelmatigheden zou kunnen verklaren met Euro95 E10....Ondanks de auto inderdaad zeer merkbaar stabieler loopt (vooral voelbaar in de pedalen) hoopte ik dat die vage klachten weg zouden blijven...
Maar gister was het toch weer raak, alweer storing katalysator en storing uitlaatgas. Uitlezing gaf aan dat er overslag geconstateerd was op 1 cilinder. Vorige keer (december) was dat op alle cilinders. In 2022 heeft ie ooit 1x diezelfde meldingen gegeven en toen merkte ik inderdaad dat ie nog maar op 3 cilinders liep (beetje zo'n BRRRRRR geluid en dan ook minder vermogen), maar dat heb ik nu dus niet. Ik kan gewoon rijden zonder vermogensverlies of rare geluiden e.d.
Nou, in ieder geval bobine vervangen, alle bougies ook, katalysator en gasklep zijn in orde, lambda sonde ook in orde, uitlaat in orde en injectoren zouden ook nog goed zijn (en schoongemaakt). De cilinderkop is vorig jaar volledig gereviseerd met zuigers/zuigerveren en alles, maar vóór die tijd had ik het ook al.Heeft iemand een idee in welke hoek we het moeten zoeken?
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
Deathchant schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:24:
Afgelopen tijd is het weer prijs: tijdens het rijden ineens STORING KATALYSATOR niet lang daarna gevolgd door STORING UITLAATGAS.
Ze hebben me alles nagekeken maar konden niks vinden. Bij de zoveelste keer dat het gebeurde zijn de bobine(rail) en alle bougies vervangen terwijl deze eigenlijk nog goed waren (half December 2022). Toen bleef het weer effe weg, en ik heb sindsdien alleen maar Euro98 getankt, omdat dat volgens velen bepaalde onregelmatigheden zou kunnen verklaren met Euro95 E10....Ondanks de auto inderdaad zeer merkbaar stabieler loopt (vooral voelbaar in de pedalen) hoopte ik dat die vage klachten weg zouden blijven...
Maar gister was het toch weer raak, alweer storing katalysator en storing uitlaatgas. Uitlezing gaf aan dat er overslag geconstateerd was op 1 cilinder. Vorige keer (december) was dat op alle cilinders. In 2022 heeft ie ooit 1x diezelfde meldingen gegeven en toen merkte ik inderdaad dat ie nog maar op 3 cilinders liep (beetje zo'n BRRRRRR geluid en dan ook minder vermogen), maar dat heb ik nu dus niet. Ik kan gewoon rijden zonder vermogensverlies of rare geluiden e.d.
Nou, in ieder geval bobine vervangen, alle bougies ook, katalysator en gasklep zijn in orde, lambda sonde ook in orde, uitlaat in orde en injectoren zouden ook nog goed zijn (en schoongemaakt). De cilinderkop is vorig jaar volledig gereviseerd met zuigers/zuigerveren en alles, maar vóór die tijd had ik het ook al.Heeft iemand een idee in welke hoek we het moeten zoeken?
Klinkt mij als een typisch peugeot elektronica probleem.. Bij veel peugeots kan de massakabel een probleem zijn, bij sommige types heeft peugeot deze te dicht op het motorblok geplaatst (dit geldt overigens ook voor andere elektronica kabels) in principe lijkt het me dat zij dit gewoonweg kunnen uitlezen?
Zekeringen checken, massakabel checken, stroomkabels nalopen in motorcompartiment.
Daarna kun je in elk geval uitsluiten dat het daar aan ligt. Los daarvan, ik ben geen expert!
Nou net die e-2008 opgehaald, blijft de laadpaal staan op "waiting for power" en gebeurd er verder niks. Mooi dat soort systemen. Alfen Pro paal met E-Flux backoffice en gewoon pasje geactiveerd. Tja...
Bij JL hebben ze net zo goed geen idee. Al die datums zijn gewoon automatische place holders die gewoon opschuiven. Totdat er daadwerkelijk iets echt bekend is. Een datum op de laatste dag van een maand zou ik dus absoluut niet serieus nemen.
Wat dat betreft heb ik liever geen datum. Iets met dode mus
Peugeot Inception Concept met aantal interessante ideeën. De lijn van de auto doet mij heel erg denken aan de E-Legend en dat is een goed teken, want die vond ik erg mooi!
PdeBie schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:30:
Peugeot Inception Concept met aantal interessante ideeën. De lijn van de auto doet mij heel erg denken aan de E-Legend en dat is een goed teken, want die vond ik erg mooi!
Zeker. Die lijn ga je veel meer terug zien komen. Mij bevalt het wel in ieder geval.
De nieuwe iCockpit met dat ronde scherm weet ik niet of ik dat wel mooi vind. Maar als het praktisch blijkt heb ik er ook weer niets op tegen. Het stuur vind ik wel erg interessant!
Vraagje van een e208 bezitter. Ik krijg in de app de niet meer door wat ik gereden heb. Er staat voer een traject uit (minimaal 200 m.). Komt evengoed niets binnen. Ook is mijn live service op TomTom niet meer actief. Heb nog 2 jaar abonnement. Meer mensen hier last van, of een suggestie wat ik hiermee moet doen?
Twardt schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:17:
@thenabster Wat is het verbruik wat de BC aangeeft? Als jij in de zomer 226km kan rijden zou dat betekenen dat je verbuik ongeveer 20 kwh/100km zou moeten zijn. In de winter met 168 km bereik zou dat dan op ongeveer 26 kwh/100km moeten zijn.
Zie je dat soort waarden ook?
Ik heb deze ochtend even rit gedaan van 75 Km met geresette boardcomputer (buiten 6 graden, verwarming 21 graden, niet harder dan 103). Die gaf 19.7 KW/100KM. Dat zou dus een theoretische range van 228 kilometer moeten zijn. Echter rij ik in die rit bijna de helft van mijn accu op. Dus die twee matchen totaal niet met elkaar
Merk sowieso dat pas vanaf ongeveer 150km resterend op de boordcomputer het een beetje realistisch afzakt qua range met de praktijk wat je rijd. Alles daarboven is leuk voor de vorm maar kan je vrij weinig mee.
Klinkt mij als een typisch peugeot elektronica probleem.. Bij veel peugeots kan de massakabel een probleem zijn, bij sommige types heeft peugeot deze te dicht op het motorblok geplaatst (dit geldt overigens ook voor andere elektronica kabels) in principe lijkt het me dat zij dit gewoonweg kunnen uitlezen?
Zekeringen checken, massakabel checken, stroomkabels nalopen in motorcompartiment.
Daarna kun je in elk geval uitsluiten dat het daar aan ligt. Los daarvan, ik ben geen expert!
@Deathchant
Dit kun je doen inderdaad. Altijd handig, dan weet je direct of dat nog in orde is.
Je hebt toch geen euro95 in je RC gegooid? Dat zou ik dus never nooit doen. Eventueel warm rijden en 5/10 kilometer op 4000 toeren rijden. Dit wel met euro98.
Misschien eens sensoren vervangen. Heb op de 106 GTi een hoop gezeik gehad van een BDP sensor. Die onder op je blok zit.
[Voor 7% gewijzigd door Mosin op 09-01-2023 20:40]
@Deathchant
Dit kun je doen inderdaad. Altijd handig, dan weet je direct of dat nog in orde is.
Je hebt toch geen euro95 in je RC gegooid? Dat zou ik dus never nooit doen. Eventueel warm rijden en 5/10 kilometer op 4000 toeren rijden. Dit wel met euro98.
Misschien eens sensoren vervangen. Heb op de 106 GTi een hoop gezeik gehad van een BDP sensor. Die onder op je blok zit.
Kep altijd euro95 erin gehad, zoals ook voorgeschreven staat in het "boekje" (maar vanaf nu dus niet meer ) Nu alleen nog 98 en ik doe regelmatig 4000 RPM. Ik kan zeker een minuut of 5 130 rijden elke dinsdag en donderdag. Maar goed, ik ga het voorstellen van die massakabel. Thanks!
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO
henkna schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:21:
Vraagje van een e208 bezitter. Ik krijg in de app de niet meer door wat ik gereden heb. Er staat voer een traject uit (minimaal 200 m.). Komt evengoed niets binnen. Ook is mijn live service op TomTom niet meer actief. Heb nog 2 jaar abonnement. Meer mensen hier last van, of een suggestie wat ik hiermee moet doen?
De rittenregistratie en TomTom Service zijn losstaande services. De rittenregistratie in de app gaat via Bluetooth, TomTom via de internetverbinding van de auto.
Om de TomTom te resetten helpt het om de privacyinstellingen te wijzigen naar " Gegevens niet delen, behalve voor bedrijfsauto" > OK > en vervolgens weer terugzetten naar " Gegevens en voertuigpositie delen" > OK. Start daarna het NAC opnieuw op door 6 sec de telefoontoets ingedrukt te houden. Dit helpt bij mij om de TomTom traffic terug te krijgen.
[Voor 5% gewijzigd door lebre7 op 09-01-2023 21:33]
Kep altijd euro95 erin gehad, zoals ook voorgeschreven staat in het "boekje" (maar vanaf nu dus niet meer ) Nu alleen nog 98 en ik doe regelmatig 4000 RPM. Ik kan zeker een minuut of 5 130 rijden elke dinsdag en donderdag. Maar goed, ik ga het voorstellen van die massakabel. Thanks!
Ik heb het er nooit zo op gehad. Voornamelijk met die ethanol. In jou boekje zal wel de 95 zonder ethanol staan. Die toevoeging is niet zo leuk voor oudere wagens, in zoverre ik begrepen heb. Pure 95 haal je nog wel in Duitsland. Maar ik gooi er gewoon 98 in.
En check eventueel de sensoren eens. Als de garage die voor je kan testen of verwisselen, weet je dat ook weer.
Zijn die injectoren ook op lekken getest? Daardoor kreeg ik de storing namelijk. Splinternieuwe b-merk injectoren direct kapot na inbouwen.
[Voor 8% gewijzigd door Mosin op 09-01-2023 22:10]
De rittenregistratie en TomTom Service zijn losstaande services. De rittenregistratie in de app gaat via Bluetooth, TomTom via de internetverbinding van de auto.
Om de TomTom te resetten helpt het om de privacyinstellingen te wijzigen naar " Gegevens niet delen, behalve voor bedrijfsauto" > OK > en vervolgens weer terugzetten naar " Gegevens en voertuigpositie delen" > OK. Start daarna het NAC opnieuw op door 6 sec de telefoontoets ingedrukt te houden. Dit helpt bij mij om de TomTom traffic terug te krijgen.
Volgens mij is er wel meer aan de hand met de Peugeot app. Mijn ODO meter wordt ook niet mer bijgewerkt in de App sinds een klein maandje. Het is echt een zwaar amateuristische app en services van Peugeot. En dat voor een miljoenen bedrijf is dat best teleurstellend. De auto zou een SIM kaart moeten hebben om via GSM gegevens door te sturen naar Peugeot. Maar het lijkt allemaal vaker niet dan wel te werken.
Na een half jaar en bijna 10k km in de E-2008 gaan we afscheid nemen ivm een leaseauto van de zaak. We blijven wel trouw aan Peugeot, volgende week wordt een nieuwe 308 SW afgeleverd en gaan we dus terug naar benzine. Erg benieuwd hoe dat weer is na aardig wat elektrische kilometers
Robin40 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:26:
Merk sowieso dat pas vanaf ongeveer 150km resterend op de boordcomputer het een beetje realistisch afzakt qua range met de praktijk wat je rijd. Alles daarboven is leuk voor de vorm maar kan je vrij weinig mee.
Dit dus, met name in de winter. Hoewel ik er wel bij moet zeggen dat ik met de laatste 50km range nog wel een kilometer of 70 kan rijden. Effectief haal ik met het winterse omstandigheden, 20k op de teller maar wel zuinig rijden nog zo'n 230km op 1 lading. Niet geweldig maar wel reëel gezien ik in de zomer tot zon 310km kan komen.
Iemand wellicht een idee hoe ik in de nieuwe Peugeot 308 het service lampje kan uitzetten/resetten? Deze brand nu, de afspraak staat maar het lampje irriteert nogal.
Jeroen96 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:24:
Iemand wellicht een idee hoe ik in de nieuwe Peugeot 308 het service lampje kan uitzetten/resetten? Deze brand nu, de afspraak staat maar het lampje irriteert nogal.
Ducttape
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jeroen96 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:24:
Mogelijk hetzelfde als de 508: knop op linker handel aan stuur ingedrukt houden. Start knop indrulken -->
Coumtdown tellertje op je scherm. Bij 0 is hij gereset.
De grap van de eeuw. Ik teken quote voor GT Pack in Februari 2022 met wat opties. Catalogusprijs 41k + 3530,- aan opties dus zit op 44.5k. Onder subsidie bedrag van 45k.
Vervolgens krijg ik nu net een factuur van de dealer waarop allerlei opties met een eigen losse prijs op staan omdat PSA die nu uit het GT Pack hebt gehaald en los factureert. Gevolg prijs is 46.5k op de factuur en subsidie afgewezen want zo staat het ook bij de RDW.
Uitgelegd hoe dat werkt bij dealers, maar nee meneer u heeft de order aangepast en meer opties gehad dan besteld dus bla bla..
Ja ik koop een auto van 45k en laat me 3350.- subsidie door de mond boren omdat ik perse een alarm wilde van 450,- haha
Alcantara leder was gewoon onderdeel van GT Pack staat ineens als optie van 1400,- op de factuur...
En dan niet willen wachten tot ik dit met de dealer oplos want nee mijn besluit staat vast dit en dat en u kunt in beroep gaan.
Echt vertrouwen in alles wat met de overheid te maken heeft ondanks dat ik nooit met ze te maken had vandaag echt tot -300 gedaald. Wat een debielen werken daar zeg bij die RVO.
Word een bezwaar of tot advocaat aan toe maar echt bizar dat dit zo moet en ze je niet ff de kans geven het uit te zoeken.
Heel zuur Jeffoz. Ik heb zelf een enyaq met subsidie (dat kon 1,5 jaar geleden nog). Verschillende andere mensen hadden hetzelfde probleem als jij (catalogusprijs verhoging tijden wachttijd) maar daar toen heeft skoda de subsidie betaald.
Btw, heb je wel een 400 of 362 km range geleverd gekregen?
Maar daar kan de overheid toch niets aan doen? De dealer / PSA maken hier gewoon een enorme fout, want het is nou niet zo dat ze daar niet weten dat er een subsidie was die stopt bij 45k.
Iemand had bij PSA of je dealer toch al kunnen bedenken dat dit ellende op zou gaan leveren..
[Voor 20% gewijzigd door M@cer op 14-01-2023 12:24]
M@cer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:20:
Maar daar kan de overheid toch niets aan doen? De dealer / PSA maken hier gewoon een enorme fout, want het is nou niet zo dat ze daar niet weten dat er een subsidie was die stopt bij 45k.
Iemand had bij PSA of je dealer toch al kunnen bedenken dat dit ellende op zou gaan leveren..
Eens echter kan de overheid wel ruimte bieden om het met de dealer uit te zoeken ipv meteen af te wijzen en die ruimte niet bieden. Daar heb ik vooral moeite mee, maar inderdaad probleem ligt bij dealer of PSA. Maar ik heb er nog vertrouwen in dat ik het kan uitwerken, maar wel vervelend dat het zo moet. Je zou zeggen dat je alle documenten nog een keer kan bekijken met de dealer en de fout herstellen. Er staan op de factuur opties met losse bedragen die gewoon in het GT Pack zaten wat nu niet meer leverbaar is. Dealer ook gezegd hun fout en zij moeten dit oplossen, maar de RVO wil meteen besluiten en dan kan je nog in beroep gaan, dat vind ik gewoon heel bizar. Je kan in hun portal allerlei zaken uploaden, wacht dan gewoon ff een week en geef de consument de kans.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details