Yuran schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:08:
Is het mogelijk om bij de peugeot e2008 allure, achteraf nog de verwarmde stoelen te laten monteren? Het liefst door een Peugeot dealer natuurlijk. Ik kan het online niet echt vinden en nog niet de kans gehad om het bij een dealer te vragen.
Vaak zie je in auto's knoppen zitten die geen knoppen zijn of in elk geval geen functie hebben, in principe zit hieronder gewoon de optie die bijvoorbeeld "full-option" auto's wel hebben.
Bijvoorbeeld waar normaal de stoelverwarmings knop zit, zit nu een dummy knop.
Wat iemand anders al zei, fabrieken gebruiken 9 van de 10 keer een zelfde kabelboom, echter kan deze wel afwijken van verschillende versies (bijvoorbeeld GT of Allure etc..)
Ik weet van BMW bijvoorbeeld dat auto's vaak wel voorbereid zijn voor aanvullende opties zoals: MFSW (Multi-Functional Steering Wheel), Cruise Control dat soort dingen. Deze heb ik dan ook destijds makkelijk zelf in kunnen bouwen, echter moest er vervolgens wel wat geprogrammeerd/gecodeerd worden zodat de auto ook daadwerkelijk weet dat de optie er nu wel in zit. In hoeverre dit kan met een flinke (meer ingrijpende) optie zoals stoelverwarming durf ik niet te zeggen of dit kan, uiteindelijk, zolang je maar genoeg betaald verwacht ik dat alles mogelijk is.
Via onderdelenlijn (niet als reclame bedoelt) kost een originele 2ehands stoel waar stoelverwarming in zit zo'n 400 / 500 euro, ik verwacht dat als je dit via een peugeotdealer koopt dat je zomaar 1200 euro voor 1 stoel betaalt, en dan hebben ze hem er nog niet eens in gezet.
Minder mooi maar wel een stuk goedkoper is om 'gewoon' ergens een seatcover te bestellen waar verwarming in zit die je ook op de 12V kan aansluiten, met een beetje geluk heb je dan ook een massagefunctie