Lijkt mij dat ze na meer als een half jaar inmiddels wel een geschatte leverdatum moeten kunnen geven.Allie74 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
Februari 2022 3008 hybrid besteld, levertijd onbekend.
|^^|
Lijkt mij dat ze na meer als een half jaar inmiddels wel een geschatte leverdatum moeten kunnen geven.Allie74 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:26:
[...]
Februari 2022 3008 hybrid besteld, levertijd onbekend.
|^^|
Al een paar keer een update gehad, maar iedere keer wordt de productie verschoven.rushcraft schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:45:
[...]
Lijkt mij dat ze na meer als een half jaar inmiddels wel een geschatte leverdatum moeten kunnen geven.
Klopt dat is het 2023 model en dus niet het model dat jij (en ikbosschebol schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:58:
april 2022 208e besteld en het oktober november worden later mogelijk januari 2023.
inmiddels las ik op autoweek dat de 208e een grotere accu zal krijgen goed voor 400 km.
ben benieuwd of dit dan van toepassing zal zijn maar denk het niet en alleen op de nieuwe bestelling.
Dan heb ik nu al de achterhaald model.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Nou ja, begin van het jaar vroegen we ons af of we wel het 2022 model zouden krijgenAtlAntA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:15:
[...]
Klopt dat is het 2023 model en dus niet het model dat jij (en ik) besteld hebben. Vind het persoonlijk ook wat jammer om begin 2023 een nieuw bestelde auto te krijgen die al niet meer het nieuwste model is.
GT Pack. Om de looks maar ook om de uitrusting. De adaptive cruisecontrol vind ik zelf echt een must have. Ook het digitale dashboard vs het analoge active dashboard vond ik echt een wereld van verschil qua looks en gebruiksgemak.Joosie200 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:39:
Als ik die levertijden zo hoor sterkt dat mij in mijn idee tot het kopen van een voorraad model. Lijkt me gek: 30-37k lappen, 12-14 mnd moeten wachten en maar zien wanneer je gekozen exemplaar komt. Terwijl men wel tussentijd dus opties schrappen want chipstekort.
Nu zit ik met een twijfel. Stel je kunt voor hetzelfde bedrag een occasion scoren in:
1) active met stoelverwarming en achteruitrij camera, 2022 model + 5000 km op de teller
2) GT pack, 2020 model + 20000 km op de teller
Welke koop je liever. Ik neig zelf naar de GT line versie want dikste uitrusting, 15k meer op de teller maar verhoudingsgewijs grootste afschrijving zit er al op. Plus die wltp 340km vs wltp 362km was het verschil tussen de eind 2021 / 2022 upgrade door efficiency slag in de motor (dus nieuwe bediening voor p/d/r/b) en andere banden. Hoeveel blijft daar nu werkelijk van over in de praktijk?
Een 2023 Spaans model gaat het grootste verschil brengen maar daar mag je dus ook makkelijk 12 maanden geduld voor op brengen. En het oog wil ook wat. De lion claw koplampen buiten en Alcantara / lederen inserts binnen maken de looks wel af
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Gaat dit specifiek om een bepaalde serie bv 208 of ook andere series zoals 308SW.Devil schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:54:
Iemand al gevonden hoe je de piep van de keyless entry bij het locken uit kunt zetten?
Dealer vertelde trouwens dat ze bij Peugeot nu ook gaan beknibbelen op de features om toch te kunnen leveren. GT Pack is al niet meer te bestellen, 3d cockpit wordt steeds problematischer, led lampen wellicht weer hallogeen etc.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Dit ging over de e208, maar weet niet of hetzelfde speelt bij andere series. Maar hoor ook verhalen van fabrikanten die na een anderhalf jaar wachten de order gewoon annuleren. Want kan niet meer leveren volgens specificatie en tarief. Mag je nogmaals een nieuwe bestellen met mindere uitrusting en een hogere prijs en weer achteraan de wachtrij. En vervolgens scoren de consumenten de dealer een 1 op de customer survey (logisch) en krijgt de dealer daardoor een lagere bonus van de fabrikanten. Totale chaos in de auto industrie op het moment._Dune_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:10:
[...]
Gaat dit specifiek om een bepaalde serie bv 208 of ook andere series zoals 308SW.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Off-topic:Devil schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:24:
[...]
Dit ging over de e208, maar weet niet of hetzelfde speelt bij andere series. Maar hoor ook verhalen van fabrikanten die na een anderhalf jaar wachten de order gewoon annuleren. Want kan niet meer leveren volgens specificatie en tarief. Mag je nogmaals een nieuwe bestellen met mindere uitrusting en een hogere prijs en weer achteraan de wachtrij. En vervolgens scoren de consumenten de dealer een 1 op de customer survey (logisch) en krijgt de dealer daardoor een lagere bonus van de fabrikanten. Totale chaos in de auto industrie op het moment.
Ik gok ook dat ik de sjaak ga zijn en dat mijn GT pack helemaal niet geleverd gaat worden. Gelukkig heb ik al een laadpaal en kan ik daar mijn diesel mee opladen 😏n0pe schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:39:
[...]
Off-topic:
Er zijn momenteel verschillende merken die aangeven de prijs niet te kunnen garanderen. Bij prijsverhogingen mag je dan wel kosteloos annuleren maar daar heb je als consument weinig aan. Je kunt dan inderdaad weer achteraan in de rij bij eventueel een ander merk…
On-topic:
Als ik het zo lees kan ik blij zijn dat mijn e208 (GT-Pack) inmiddels voor de deur staat na een levertijd van 7 maanden.
[Afbeelding]
Bevalt prima, na 4 weken al 1500km verder met een gemiddeld verbruik van 14.8kWh/100km.
Positief:
Elektrisch rijden
3D I-cockpit
CarPlay
Nadelen tot nu toe:
Achteruitrijcamera
Audio (focal uit de 2008 klinkt stukken beter)
Punctuality is the politeness of kings
|^^|
Gisteren de 308sw gt pack business ontvangen en inderdaad: alles zit er op!dreamscape schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:08:
Ik zou het gewoon rustig afwachten. Volgens mij wordt er gewoon gebouwd wat er besteld is, behalve dan opties waarvan bevestigd is dat ze niet doorgaan, zoals die QI lader voor je telefoon.
Al het andere is borrelpraat. Maanden geleden hoorde je dat er 7" schermen ingebouwd zouden worden in plaats van 10". Even later deed al dat verhaal de rondte dat de 3D cockpit vervangen zou worden door analoge meters. En later las je dat de GT de gewone LED lampen zou krijgen van de Allure en nu lees ik zelfs hallogeen (sic).
Dat zijn allemaal leuke verhalen, maar ik heb nog nergens een bevestiting ervan gezien. Hier en op het Peugeot forum komen af en toe berichten voorbij van mensen die hun nieuwe auto geleverd hebben gekregen en dan blijkt er gewoon alles in en op te zitten dat er in en op hoort.
Ik ben benieuwd. Ik heb ook een keer een datum doorgekregen, die hebben ze niet gehaald. Mij is later verteld dat ze het niet eerder weten dan 4 weken van tevoren.hjs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:12:
Eindelijk een datum doorgekregen (E-208).
2-1 besteld, aflevering gepland op 22-11.
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Zal ook wel deels door de bestelde uitvoering komen? Misschien dat een active sneller te maken/leveren is dan een GT?dreamscape schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:56:
Ik lees op het Peugeot forum (peugeot-meeting.nl) dat er mensen zijn die in januari hebben besteld en nu te horen krijgen dat ze in november hun auto kunnen ophalen. En weer een ander heeft deze week zijn in maart bestelde auto opgehaald.
Ja, dan snap ik dat de dealer ook niet veel meer kan vertellen dan dat ze het niet eerder weten dan een paar weken van tevoren.
Ik heb mijn E208 half maart besteld en ik wacht het maar rustig af. De dealer (Wassink, Nijmegen) had het destijds over 'eind november', maar dat kan niet anders dan een behoorlijke gok zijn geweest.
Het is ook over vier weken in VelpMarkHero schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:04:
[...]
Ik ben benieuwd. Ik heb ook een keer een datum doorgekregen, die hebben ze niet gehaald. Mij is later verteld dat ze het niet eerder weten dan 4 weken van tevoren.
Bij wie besteld?
Of een geannuleerde bestelling die vervolgens wordt doorgeschoven naar de eerst volgende die een zelfde model had besteld.AtlAntA schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:47:
[...]
Zal ook wel deels door de bestelde uitvoering komen? Misschien dat een active sneller te maken/leveren is dan een GT?
Signature van nature
Ok nou dan niet om het een of ander maar dan hoop ik dat er veel gele GT's worden geannuleerd.Sircuri schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:05:
[...]
Of een geannuleerde bestelling die vervolgens wordt doorgeschoven naar de eerst volgende die een zelfde model had besteld.
Het is altijd leuk om iemands ellende te lezen 😉juliusyoup schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:35:
Als men het leuk vindt, dan schrijf ik na de rit en eventueel over de terugweg ook nog een update.
Red Bull gives you wings, the FIA takes them away
Gefeliciteerd!RedBullRacing schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:01:
Hier ook bericht gehad dat ik mijn E208 GT half november krijg, bij Wassink besteld half april.
[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 17-10-2022 10:44 ]
Red Bull gives you wings, the FIA takes them away
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Jaune Faro Active met als enige extra Connect 3D Nav.maxvdh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:55:
Wellicht interessant voor de mensen die bericht krijgen om op te halen om aan te geven welke versie/variant zij hebben besteld.
Ik wacht zelf nog steeds op mijn blauwe e208 GT met stoelverwarming sinds januari 2022.
Klopt in het afgelopen half jaar zijn alle modellen pivate lease zo'n 150 euro per maand duurder geworden en ik ben bang dat, dat plafond nog niet is bereikt.hjs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Als ik hem nu samenstel bij JL kom ik op 529,- pm![]()
Dat is dus ruim 150,- hoger.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik geloof dat wij met onze in Maart bestelde gele GT op €330 inclusief subsidie komen. Via Broekhuizen is dat. De verschillen zijn wel erg groot nu ja.hjs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Jaune Faro Active met als enige extra Connect 3D Nav.
2-1 besteld, komt half november.
[ Voor 1% gewijzigd door AtlAntA op 18-10-2022 19:34 . Reden: bedragen aangepast ]
Onze Jaune Faro Active met alleen stoelverwarming komt op 403 p/m voor 25k km’s. Dat is exclusief subsidie. Met de huidige prijzen koop ik wel weer een LPG auto.hjs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Jaune Faro Active met als enige extra Connect 3D Nav.
2-1 besteld, komt half november.
EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Hier ook exact hetzelfde, gele GT in maart besteld weliswaar via Just Lease, maar kwamen ook op 330 euro uit met subsidie.AtlAntA schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:21:
[...]
Ik geloof dat wij met onze in Maart bestelde gele GT op €330 inclusief subsidie komen. Via Broekhuizen is dat. De verschillen zijn wel erg groot nu ja.
Ik had er nog niet bij vermeld om hoeveel KM het ging. In ons geval 15k.D_V schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:31:
[...]
Hier ook exact hetzelfde, gele GT in maart besteld weliswaar via Just Lease, maar kwamen ook op 330 euro uit met subsidie.
MAW, we weten nog steeds niks.Dank voor uw mail. Peugeot heeft ons nog geen indicatie afgegeven.
Zelf verwacht ik dat we de auto in maart zullen ontvangen.
Uw auto zal zoals ik nu kan zien geproduceerd worden zoals u deze besteld heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door AtlAntA op 20-10-2022 20:23 ]
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2022 07:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Simpele maar degelijke auto’s. Heb er zelf ook een. Een bekende kwaal van het motorblok is een lekke koppakking. Dit kun je zoveel mogelijk voorkomen door met koude motor de eerste 8 a 10 km rustig te rijden en niet teveel toeren en teveel gas geven. Verder niks aan de hand.D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:26:
Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010, wat is hier de ervaring met 206jes van die periode? Nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of het beste kan doen?
Goed, ik ben alvast bezig wat dingen te bestellen, maar zie bij 1 ding door de bomen het bos niet meer: De radiobediening achter het stuur. Voor een aftermarket radio (JVC in dit geval) moet ik dus een tussendoosje hebben. Waar kan ik in godsnaam overzichtelijk zien welke ik moet hebben en hoeveel ik er voor zou moeten betalen?D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:26:
Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010
Ik heb geen site voor je waar ze allemaal kan vergelijken, maar ik was destijds voor een soortgelijk kastje (op een Alpine head-unit) zo'n 79 euro kwijt. Ben toen naar een lokale auto-audio zaak geweest die het voor mij kon bestellen.D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:45:
[...]
Goed, ik ben alvast bezig wat dingen te bestellen, maar zie bij 1 ding door de bomen het bos niet meer: De radiobediening achter het stuur. Voor een aftermarket radio (JVC in dit geval) moet ik dus een tussendoosje hebben. Waar kan ik in godsnaam overzichtelijk zien welke ik moet hebben en hoeveel ik er voor zou moeten betalen?
Heb zelf een 206SW 1.4HDI van 2006. Daarvoor een 206SW 1.4 van 2003 gehad. Mijn eerste Peugeot was een 206 1.4 HDI van 2004 waar ik in 7 jaar 230.000km in gereden heb. Wel redelijk wat ervaring met 206 dus.D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:26:
Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010, wat is hier de ervaring met 206jes van die periode? Nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of het beste kan doen?
Beestje heeft 130K op de teller staan, distributieriem is bij 90K vervangen en is altijd onderhouden geweest bij een Peugot garage. Ik heb de ballen verstand van auto's, maar voorkom mankementen liever dan dat ik ze op moet lossen.
Dat lijkt mij zeer sterk, ik ben vrij recent bij de dealer geweest om mij te laten informeren over een 308 SW PEHV Alure pack businses, maar ook de standaard Alure en daarbij werd een levertijd opgegeven van een jaar mogelijk 14 maanden.Furkan75 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:31:
Ik ging vandaag langs bij een peugeot dealer om een 308 SW PHEV te configureren. Het was een standaard allure pack zonder extra opties. De wachttijd…. 2 JAAR!
Hoe graag ik ook deze auto zou willen hebben, ga ik opzoek naar iets anders.
Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)
Samsung Flip 7
Goeie keuze, spijt dat ik dat niet gedaan heb 7 maanden terug. Had me vele duizenden euro's gescheeld.dave1972 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:17:
Ik kon binnen 2 weken rijden, voorraad model 208GT zwart in de lease. 20k km en betaal 450pm.
Gefeliciteerd!hjs schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:38:
Had vandaag zomaar post van de RDW in de bus, weet nu het kenteken van de E208 die ik eindelijk over twee weken mag ophalen. Zojuist even de SEPP aanvraag afgerond en daar stond het kenteken al voor ingevuld
Gister geregistreerd zegt de RDW site.
Yup, tzt inloggen en de auto registreren mbv kenteken.AtlAntA schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:03:
[...]
Gefeliciteerd!
Onze SEPP aanvraag is in April al goedgekeurd. Ik dacht dat daarmee verder alles al geregeld was qua subsidie. Maar blijkbaar moet je nog iets afronden zodra de auto ergens op kenteken staat?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Zoals zoveel mensen hier heb ik dit jaar een e-208 besteld die pas volgend jaar geleverd wordt. Dit wordt 'gewoon' een 2022 model jammer genoeg. Ik denk dat dit in jouw geval ook zo zal zijn maar voor de zekerheid kan je je dealer daar even naar vragen.Dreanor schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:00:
Misschien weet iemand dit hier?
Ik wil in de lease de e208 gaan rijden. Afgelopen vrijdag bij een dealer levertijd gevraagd en deze staat op December 2023 ... pffff
Maargoed, nu lees ik dat de 2023 modellen van de e208 een upgrade van accu en aandrijflijn krijgen (namelijk dezelfde als de e308 die volgend jaar uit komt). https://www.autozine.nl/peugeot/208/nieuws/peugeot-e-208-aangepast-voor-2023
Nu vraag ik mij af, als ik nu bestel en de e208 heeft een jaar levertijd, dan krijg ik ook die upgrade mee gezien ik een 2023 model e208 heb? Of werkt dit niet zo? Dit zou de eeuwigheid wachten ietsjes verzachten namelijk.
Ik heb ondertussen contact gehad met de Peugeot dealer en te horen gekregen dat gezien de e208 pas in November/December 2023 geleverd zal worden deze WEL de upgrade zal krijgen.AtlAntA schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:13:
[...]
Zoals zoveel mensen hier heb ik dit jaar een e-208 besteld die pas volgend jaar geleverd wordt. Dit wordt 'gewoon' een 2022 model jammer genoeg. Ik denk dat dit in jouw geval ook zo zal zijn maar voor de zekerheid kan je je dealer daar even naar vragen.
Omdat het 2023 model toch een upgrade is zal dit toch duidelijk worden gecommuniceerd bij het bestellen
Klopt, tot grote frustratie van de dealer waar ik altijd kom. Zo zijn bepaalde optie ook nooit zeker, werd mij eens verteld. De opties die je kiets zitten er in principe op, maar het kan zomaar zijn dat er ook ineens iets ander bij komt of verdwenen is ten opzichte van een exact zelfde model/type die iets eerder of later is besteld.MarkHero schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:06:
Die kans lijkt me echt nul procent, aangezien die niet eerder dan 2023 gemaakt gaan worden en nog in een andere fabriek ook. Geeft maar weer aan dat de verkopers eigenlijk weinig weten.
20PK meer en 10% meer bereik (snelle google) zijn imo toch wel dermate grote verschillen dat ik dat toch graag zeker wil weten voor ik de auto bestel. Buiten dat is de smoel ook weer verfrist en zullen er wel meer verschillen zijn.Dreanor schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:36:
Heel eerlijk heb ik er ook mijn vraagtekens bij omdat ik nergens bewijs zie dat het ook echt zo is. De Peugeot site zegt er zelf nog niks over en het enige wat ik kan vinden is exact hetzelfde nieuwsbericht over de upgrade in 2023 (zowel in Engels als Nederlands).
We gaan het wel zien, als het erin zit is het mooi meegenomen en zo niet, helaas maar de upgrade is niet dermate groot dat ik nog maanden ga wachten met bestellen van de auto. De levertijd is al lang zat helaas ...
Staan er zat! Maar van mijne nog steeds niks gehoordhjs schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:28:
Had het me anders voorgesteld, ietsje van uitleg misschien ofzo.
Maar we zijn thuis gekomen
[Afbeelding]
Met zn 14en de sleutel en ophoepelen ofzo? Wat moet ik mij hierbij voorstellen. Welke vestiging is dit?hjs schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:28:
Had het me anders voorgesteld, ietsje van uitleg misschien ofzo.
Maar we zijn thuis gekomen
[Afbeelding]
Dit was ong 1/2 van wat er stond.maxvdh schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:26:
[...]
Staan er zat! Maar van mijne nog steeds niks gehoord
Twee papieren tekenen en je kon naar je auto. Er liepen wel wat gasten rond als je iets wilde vragenMarkHero schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:25:
[...]
Met zn 14en de sleutel en ophoepelen ofzo? Wat moet ik mij hierbij voorstellen. Welke vestiging is dit?
Het is voor mij zakelijke lease en huidige auto/contract loopt met 3 maanden af (ja ze zijn op tijd met nieuwe lease aanbieden bij ons hehe). Dus ik heb niet de luxe om 6 maanden te wachten met bestellen. Ik wou vooral weten dat het niet op een paar weken aankomt, dan zou ik mijzelf voor de kop slaan als ik nu bestel en het vanaf december in zou gaan o.i.d..AtlAntA schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:20:
[...]
20PK meer en 10% meer bereik (snelle google) zijn imo toch wel dermate grote verschillen dat ik dat toch graag zeker wil weten voor ik de auto bestel. Buiten dat is de smoel ook weer verfrist en zullen er wel meer verschillen zijn.
Maar ik snap wat je zegt over levertijd en dergelijke. De prijs is ook al gestegen (in de PL iig dan) ten opzichte van begin dit jaar en het is nog maar de vraag of dat weer gaat zakken. Ze verkopen ze nu nog steeds erg goed. Zelfs met de hogere prijzen.
Dat is toch logisch. Je gaat een contract aan met de LM dat ze jouw een auto gaan leveren. Als jij er weer vanaf wil, gaat het hun weer extra energie kosten om die auto ergens anders kwijt te raken. Daarnaast is het gewoon contractbreuk en daar gaan ze je grof geld voor vragen.MarkHero schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:
Jezus wat lang. Maar wel lekker.
Ik zie een aantal private lease opties op marktplaats waarin mensen van hun auto af willen die nog niet eens geleverd is. Betekent dit dat je niet van je private lease af kan als de auto nog niet geleverd is? Lijkt mij toch vreemd, die auto kunnen ze zo aan iemand anders slijten voor nog meer geld ook
Signature van nature
[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2022 19:18 ]
Volgens mij kun je dit terugvinden in de instellingen van het onderdeel navigatie. Het heet in ieder geval "Gevarenzones". Je zorgt hiermee wel dat de meldingen van flitsers ook visueel worden uitgeschakeld.KaiseRRuby schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:26:
Mijn zus heeft een e-208 en daar heeft ze nu via de app een pakket geinstalleerd genaamd: Connected Navigation pack.
Nu geeft dat pakket elke keer als er ergens in de buurt een flitspaal oid te zien is een vervelend piepje/geluid en het lijkt onmogelijk om dat uit te schakelen. Heeft iemand dit al ervaren en is het al gelukt om het uit te zetten?
Mag dat zomaar dan? Je hebt een contract met je LM afgesloten. Ga je dan netjes je maandbedragen betalen en dan aan de 'koper' vragen of die dat bedrag maandelijks weer aan jou overmaakt? Kan me hier weinig bij voorstellen hoe dit nu zou werken.MarkHero schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:
Jezus wat lang. Maar wel lekker.
Ik zie een aantal private lease opties op marktplaats waarin mensen van hun auto af willen die nog niet eens geleverd is. Betekent dit dat je niet van je private lease af kan als de auto nog niet geleverd is? Lijkt mij toch vreemd, die auto kunnen ze zo aan iemand anders slijten voor nog meer geld ook
[ Voor 44% gewijzigd door dkln op 17-11-2022 16:59 ]
Had geen flauw benul dat dit een ding was en zomaar kon. Bedankt. Gezien het verschil in maandbedragen tussen contracten die begin dit jaar zijn afgesloten en wat je nu zou moeten betalen kan ik de lucrativiteit wel zien.dkln schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:58:
Je neemt gewoon een contract over. Is vrij standaard hoor :-) Je moet overigens wel de hele molen door maar de lease maatschappij uiteraard (krediet check etc.)
Staat gewoon in de handleiding neem ik aan?hjs schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:48:
Waar moet ik de sticker voor de bandenspanning advies zoeken?
Ben gewend dat het in je portier zit maar zie hem niet. #E208
Vast, alleen nog niet gevondenPdeBie schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:40:
[...]
Staat gewoon in de handleiding neem ik aan?
Deze sticker staat tussen de twee portieren op het chassis helemaal beneden het portier.hjs schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:48:
Waar moet ik de sticker voor de bandenspanning advies zoeken?
Ben gewend dat het in je portier zit maar zie hem niet. #E208
Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —
Thnx, eindelijk droog en nogmaals goed gekeken.Ruubaan schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:52:
[...]
Deze sticker staat tussen de twee portieren op het chassis helemaal beneden het portier.
[ Voor 11% gewijzigd door FreddyFish op 21-11-2022 21:03 ]
Was je accu toevallig tot 100% opgeladen? Als de accu vol is kan hij natuurlijk niks terug regenereren.FreddyFish schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:55:
Vanavond had ik een vreemd probleem met mijn e-208. De auto remde de eerste vijf minuten helemaal niet af op de motor, nul regeneratie. Het was net of ik de cruise control aan had staan.
Ik rijd altijd weg in B-stand, zo ook nu. Ik moest de parkeergarage uit en een bochtje om. Was even lichte schrik toen de auto gewoon zijn snelheid behield bij het loslaten van het gaspedaal, omdat ik zo gewend ben geraakt dat de auto dan flink vaart mindert. En nu dus helemaal niks.
Ik heb mijn weg gewoon vervolgd en tijdens het rijden enkele keren de B-stand uit- en ingeschakeld. Dit maakte geen enkel verschil. Ik had me voorgenomen om op een geschikte plek te stoppen om de auto uit en terug aan te zetten, maar na vijf minuten kwam de regeneratie toch spontaan en op volle kracht bij. Op dat moment had ik het gaspedaal nauwelijks ingedrukt, dus toen remde ik onverwachts af.
Er is geen enkele waarschuwing zichtbaar of hoorbaar geweest dat er iets aan de hand was, terwijl dit toch wel een cruciaal punt is dat ook voor onveiligheid kan zorgen. Daarom zit het me niet helemaal lekker.
Herkent iemand dit uit eigen ervaring, of weet iemand of dit probleem bekend is bij Peugeot?
Ah dat klinkt logisch ja! Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er wel 'ruimte' moet zijn voor de regeneratie. De auto kwam net van de lader, dus dat moet het zijn geweest. Apart dat ik het vandaag pas voor het eerst meemaak. Ik laad altijd vol en heb 'm al tweeënhalve maand.AtlAntA schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:23:
[...]
Was je accu toevallig tot 100% opgeladen? Als de accu vol is kan hij natuurlijk niks terug regenereren.
Heb wel vaker zulke ervaringen gelezen. Ik geloof dat er eerst ~4% uit moet voordat hij weer gaat regeneren. Heeft afaik niks met temperatuur te maken.
Klopt ook. In de e-208 zit een grotere accu dan dat je op kan laden. Ik heb de cijfers zo niet bij de hand maar ik geloof 52kwh accu waarvan 48 daadwerkelijk bruikbaar. Zo voorkom je overmatig slijtage en de fabrikant bouwt een kleine garantie in voor zichzelf om binnen de degradatie percentages te blijven die beschreven staan de garantie overeenkomst.PdeBie schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:05:
@AtlAntA dat was ook nog een optie ja.
Maar 100% opladen is volgens mij niet goed voor de accu. Althans, dat lees ik overal en is mij bij de aflevering van de Tesla ook verteld. Tussen 20% en 80% houden werd geadviseerd.
Helaas heb ik weinig keuze. Ik hang 'm bij het werk aan de lader en acht a negen uur later koppel ik 'm af en rijd naar huis. Dan kom je natuurlijk aan de 100%. Er is volgens mij geen mogelijkheid om een maximum in te stellen.PdeBie schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:05:
Maar 100% opladen is volgens mij niet goed voor de accu. Althans, dat lees ik overal en is mij bij de aflevering van de Tesla ook verteld. Tussen 20% en 80% houden werd geadviseerd.
[ Voor 28% gewijzigd door FreddyFish op 21-11-2022 22:44 ]
Het is een 50kw accu waarvan 45kw bruikbaar is. Die 52/48 geldt alleen voor het nog te bouwen 2023 versie.AtlAntA schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:38:
[...]
Klopt ook. In de e-208 zit een grotere accu dan dat je op kan laden. Ik heb de cijfers zo niet bij de hand maar ik geloof 52kwh accu waarvan 48 daadwerkelijk bruikbaar. Zo voorkom je overmatig slijtage en de fabrikant bouwt een kleine garantie in voor zichzelf om binnen de degradatie percentages te blijven die beschreven staan de garantie overeenkomst.
Signature van nature
Met nieuwe CATL accu's heeft Tesla dat advies alweer ingetrokken. En volgens mij zit in de E208 ook spul van CATL. Nog even los van het feit dat "100%" bij de E208 sowieso al niet helemaal 100% is, dus het is echt niet iets om je druk om te maken.PdeBie schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:05:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq