Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-03 16:36
Allie74 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 13:26:
[...]

Februari 2022 3008 hybrid besteld, levertijd onbekend.
Lijkt mij dat ze na meer als een half jaar inmiddels wel een geschatte leverdatum moeten kunnen geven.

|^^|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosschebol
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-10-2022
april 2022 208e besteld en het oktober november worden later mogelijk januari 2023.
inmiddels las ik op autoweek dat de 208e een grotere accu zal krijgen goed voor 400 km.
ben benieuwd of dit dan van toepassing zal zijn maar denk het niet en alleen op de nieuwe bestelling.
Dan heb ik nu al de achterhaald model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
rushcraft schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

Lijkt mij dat ze na meer als een half jaar inmiddels wel een geschatte leverdatum moeten kunnen geven.
Al een paar keer een update gehad, maar iedere keer wordt de productie verschoven.
Laatste bekende datum was productie 2 september en daarna onbekend.
Zal volgende week de dealer weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11
bosschebol schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:58:
april 2022 208e besteld en het oktober november worden later mogelijk januari 2023.
inmiddels las ik op autoweek dat de 208e een grotere accu zal krijgen goed voor 400 km.
ben benieuwd of dit dan van toepassing zal zijn maar denk het niet en alleen op de nieuwe bestelling.
Dan heb ik nu al de achterhaald model.
Klopt dat is het 2023 model en dus niet het model dat jij (en ik ;)) besteld hebben. Vind het persoonlijk ook wat jammer om begin 2023 een nieuw bestelde auto te krijgen die al niet meer het nieuwste model is.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik die levertijden zo hoor sterkt dat mij in mijn idee tot het kopen van een voorraad model. Lijkt me gek: 30-37k lappen, 12-14 mnd moeten wachten en maar zien wanneer je gekozen exemplaar komt. Terwijl men wel tussentijd dus opties schrappen want chipstekort.

Nu zit ik met een twijfel. Stel je kunt voor hetzelfde bedrag een occasion scoren in:
1) active met stoelverwarming en achteruitrij camera, 2022 model + 5000 km op de teller
2) GT pack, 2020 model + 20000 km op de teller

Welke koop je liever. Ik neig zelf naar de GT line versie want dikste uitrusting, 15k meer op de teller maar verhoudingsgewijs grootste afschrijving zit er al op. Plus die wltp 340km vs wltp 362km was het verschil tussen de eind 2021 / 2022 upgrade door efficiency slag in de motor (dus nieuwe bediening voor p/d/r/b) en andere banden. Hoeveel blijft daar nu werkelijk van over in de praktijk?

Een 2023 Spaans model gaat het grootste verschil brengen maar daar mag je dus ook makkelijk 12 maanden geduld voor op brengen. En het oog wil ook wat. De lion claw koplampen buiten en Alcantara / lederen inserts binnen maken de looks wel af :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

AtlAntA schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:15:
[...]

Klopt dat is het 2023 model en dus niet het model dat jij (en ik ;)) besteld hebben. Vind het persoonlijk ook wat jammer om begin 2023 een nieuw bestelde auto te krijgen die al niet meer het nieuwste model is.
Nou ja, begin van het jaar vroegen we ons af of we wel het 2022 model zouden krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:51
Joosie200 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:39:
Als ik die levertijden zo hoor sterkt dat mij in mijn idee tot het kopen van een voorraad model. Lijkt me gek: 30-37k lappen, 12-14 mnd moeten wachten en maar zien wanneer je gekozen exemplaar komt. Terwijl men wel tussentijd dus opties schrappen want chipstekort.

Nu zit ik met een twijfel. Stel je kunt voor hetzelfde bedrag een occasion scoren in:
1) active met stoelverwarming en achteruitrij camera, 2022 model + 5000 km op de teller
2) GT pack, 2020 model + 20000 km op de teller

Welke koop je liever. Ik neig zelf naar de GT line versie want dikste uitrusting, 15k meer op de teller maar verhoudingsgewijs grootste afschrijving zit er al op. Plus die wltp 340km vs wltp 362km was het verschil tussen de eind 2021 / 2022 upgrade door efficiency slag in de motor (dus nieuwe bediening voor p/d/r/b) en andere banden. Hoeveel blijft daar nu werkelijk van over in de praktijk?

Een 2023 Spaans model gaat het grootste verschil brengen maar daar mag je dus ook makkelijk 12 maanden geduld voor op brengen. En het oog wil ook wat. De lion claw koplampen buiten en Alcantara / lederen inserts binnen maken de looks wel af :9
GT Pack. Om de looks maar ook om de uitrusting. De adaptive cruisecontrol vind ik zelf echt een must have. Ook het digitale dashboard vs het analoge active dashboard vond ik echt een wereld van verschil qua looks en gebruiksgemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Iemand al gevonden hoe je de piep van de keyless entry bij het locken uit kunt zetten?

Dealer vertelde trouwens dat ze bij Peugeot nu ook gaan beknibbelen op de features om toch te kunnen leveren. GT Pack is al niet meer te bestellen, 3d cockpit wordt steeds problematischer, led lampen wellicht weer hallogeen etc.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Devil schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 18:54:
Iemand al gevonden hoe je de piep van de keyless entry bij het locken uit kunt zetten?

Dealer vertelde trouwens dat ze bij Peugeot nu ook gaan beknibbelen op de features om toch te kunnen leveren. GT Pack is al niet meer te bestellen, 3d cockpit wordt steeds problematischer, led lampen wellicht weer hallogeen etc.
Gaat dit specifiek om een bepaalde serie bv 208 of ook andere series zoals 308SW.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

_Dune_ schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:10:
[...]

Gaat dit specifiek om een bepaalde serie bv 208 of ook andere series zoals 308SW.
Dit ging over de e208, maar weet niet of hetzelfde speelt bij andere series. Maar hoor ook verhalen van fabrikanten die na een anderhalf jaar wachten de order gewoon annuleren. Want kan niet meer leveren volgens specificatie en tarief. Mag je nogmaals een nieuwe bestellen met mindere uitrusting en een hogere prijs en weer achteraan de wachtrij. En vervolgens scoren de consumenten de dealer een 1 op de customer survey (logisch) en krijgt de dealer daardoor een lagere bonus van de fabrikanten. Totale chaos in de auto industrie op het moment.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Devil schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:24:
[...]

Dit ging over de e208, maar weet niet of hetzelfde speelt bij andere series. Maar hoor ook verhalen van fabrikanten die na een anderhalf jaar wachten de order gewoon annuleren. Want kan niet meer leveren volgens specificatie en tarief. Mag je nogmaals een nieuwe bestellen met mindere uitrusting en een hogere prijs en weer achteraan de wachtrij. En vervolgens scoren de consumenten de dealer een 1 op de customer survey (logisch) en krijgt de dealer daardoor een lagere bonus van de fabrikanten. Totale chaos in de auto industrie op het moment.
Off-topic:

Er zijn momenteel verschillende merken die aangeven de prijs niet te kunnen garanderen. Bij prijsverhogingen mag je dan wel kosteloos annuleren maar daar heb je als consument weinig aan. Je kunt dan inderdaad weer achteraan in de rij bij eventueel een ander merk…

On-topic:

Als ik het zo lees kan ik blij zijn dat mijn e208 (GT-Pack) inmiddels voor de deur staat na een levertijd van 7 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtJRmIkuF238G-F9RvTbHIyFH3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BFhqAXzPRidFRByR21HF9mj.jpg?f=fotoalbum_large

Bevalt prima, na 4 weken al 1500km verder met een gemiddeld verbruik van 14.8kWh/100km.

Positief:
Elektrisch rijden
3D I-cockpit
CarPlay

Nadelen tot nu toe:
Achteruitrijcamera
Audio (focal uit de 2008 klinkt stukken beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
n0pe schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:39:
[...]

Off-topic:

Er zijn momenteel verschillende merken die aangeven de prijs niet te kunnen garanderen. Bij prijsverhogingen mag je dan wel kosteloos annuleren maar daar heb je als consument weinig aan. Je kunt dan inderdaad weer achteraan in de rij bij eventueel een ander merk…

On-topic:

Als ik het zo lees kan ik blij zijn dat mijn e208 (GT-Pack) inmiddels voor de deur staat na een levertijd van 7 maanden.

[Afbeelding]

Bevalt prima, na 4 weken al 1500km verder met een gemiddeld verbruik van 14.8kWh/100km.

Positief:
Elektrisch rijden
3D I-cockpit
CarPlay

Nadelen tot nu toe:
Achteruitrijcamera
Audio (focal uit de 2008 klinkt stukken beter)
Ik gok ook dat ik de sjaak ga zijn en dat mijn GT pack helemaal niet geleverd gaat worden. Gelukkig heb ik al een laadpaal en kan ik daar mijn diesel mee opladen 😏
Treurig zooitje is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Ik zou het gewoon rustig afwachten. Volgens mij wordt er gewoon gebouwd wat er besteld is, behalve dan opties waarvan bevestigd is dat ze niet doorgaan, zoals die QI lader voor je telefoon.

Al het andere is borrelpraat. Maanden geleden hoorde je dat er 7" schermen ingebouwd zouden worden in plaats van 10". Even later deed al dat verhaal de rondte dat de 3D cockpit vervangen zou worden door analoge meters. En later las je dat de GT de gewone LED lampen zou krijgen van de Allure en nu lees ik zelfs hallogeen (sic).

Dat zijn allemaal leuke verhalen, maar ik heb nog nergens een bevestiting ervan gezien. Hier en op het Peugeot forum komen af en toe berichten voorbij van mensen die hun nieuwe auto geleverd hebben gekregen en dan blijkt er gewoon alles in en op te zitten dat er in en op hoort.

Alsof een dealer die helemaal niks kan zeggen (laat staan garanderen) over levertijden, wel heel precies zou weten wanneer bepaalde opties worden geschrapt. Het voortdurend aanpassen van dit soort configuraties, met gevolgen voor je bill of materials (niet alleen MBOM, maar daarna dus ook SBOM), is iets dat je als fabrikant eigenlijk ook helemaal niet wilt...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rushcraft
  • Laatst online: 06-03 16:36
Zoals iedereen eigenlijk al wist, maar het nog niet door iemand uitgesproken was.
Stellantis topman bevestigd dat het nog wel even zal aanhouden, komende jaar dus nog geen verbeteringen in de levertijden.

https://www.autoweek.nl/a...wachting-over-chiptekort/

|^^|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik.bos
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-12-2024
dreamscape schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:08:
Ik zou het gewoon rustig afwachten. Volgens mij wordt er gewoon gebouwd wat er besteld is, behalve dan opties waarvan bevestigd is dat ze niet doorgaan, zoals die QI lader voor je telefoon.

Al het andere is borrelpraat. Maanden geleden hoorde je dat er 7" schermen ingebouwd zouden worden in plaats van 10". Even later deed al dat verhaal de rondte dat de 3D cockpit vervangen zou worden door analoge meters. En later las je dat de GT de gewone LED lampen zou krijgen van de Allure en nu lees ik zelfs hallogeen (sic).

Dat zijn allemaal leuke verhalen, maar ik heb nog nergens een bevestiting ervan gezien. Hier en op het Peugeot forum komen af en toe berichten voorbij van mensen die hun nieuwe auto geleverd hebben gekregen en dan blijkt er gewoon alles in en op te zitten dat er in en op hoort.
Gisteren de 308sw gt pack business ontvangen en inderdaad: alles zit er op! :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Eindelijk een datum doorgekregen (E-208).
2-1 besteld, aflevering gepland op 22-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
hjs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 13:12:
Eindelijk een datum doorgekregen (E-208).
2-1 besteld, aflevering gepland op 22-11.
Ik ben benieuwd. Ik heb ook een keer een datum doorgekregen, die hebben ze niet gehaald. Mij is later verteld dat ze het niet eerder weten dan 4 weken van tevoren.
Bij wie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik lees op het Peugeot forum (peugeot-meeting.nl) dat er mensen zijn die in januari hebben besteld en nu te horen krijgen dat ze in november hun auto kunnen ophalen. En weer een ander heeft deze week zijn in maart bestelde auto opgehaald.

Ja, dan snap ik dat de dealer ook niet veel meer kan vertellen dan dat ze het niet eerder weten dan een paar weken van tevoren.

Ik heb mijn E208 half maart besteld en ik wacht het maar rustig af. De dealer (Wassink, Nijmegen) had het destijds over 'eind november', maar dat kan niet anders dan een behoorlijke gok zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik snap nog steeds niet dat mijn in maart bestelde E208 eind juni is geleverd... Inmiddels 4000km op de teller en ik moet zeggen dat ik het echt een heerlijke auto vind!

Wel helaas de eerste schade gereden: stoeprandje gepakt toen ik naar de brandweer moest, voor- en achtervelg beschadigd... Bijna 1200 euro schade om de velgen te fixen (wat in dit geval vervangen betekend, want repareren ging waarschijnlijk meer kosten). Zo lelijk is de schade nou ook weer niet, dus die 1200 euro laat ik maar even in mijn zak.

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
dreamscape schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:56:
Ik lees op het Peugeot forum (peugeot-meeting.nl) dat er mensen zijn die in januari hebben besteld en nu te horen krijgen dat ze in november hun auto kunnen ophalen. En weer een ander heeft deze week zijn in maart bestelde auto opgehaald.

Ja, dan snap ik dat de dealer ook niet veel meer kan vertellen dan dat ze het niet eerder weten dan een paar weken van tevoren.

Ik heb mijn E208 half maart besteld en ik wacht het maar rustig af. De dealer (Wassink, Nijmegen) had het destijds over 'eind november', maar dat kan niet anders dan een behoorlijke gok zijn geweest.
Zal ook wel deels door de bestelde uitvoering komen? Misschien dat een active sneller te maken/leveren is dan een GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MarkHero schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Ik ben benieuwd. Ik heb ook een keer een datum doorgekregen, die hebben ze niet gehaald. Mij is later verteld dat ze het niet eerder weten dan 4 weken van tevoren.
Bij wie besteld?
Het is ook over vier weken in Velp ;)
JustLease zoals zoveel hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:43
Paar weken geleden met Wassink contact gehad over mijn E208 GT (ook besteld met just lease eind dec/begin jan). Die gaven aan dat toekomstige communicatie alleen nog maar via Justlease zou gaan. Justlease gaf weinig prijs, enkel dat ze de auto in november of december verwachten.

Nog steeds hoopvol op een telefoontje de komende week/weken aangezien er nu hier weer een aantal mensen zijn die goed nieuws hebben gekregen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

AtlAntA schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:47:
[...]

Zal ook wel deels door de bestelde uitvoering komen? Misschien dat een active sneller te maken/leveren is dan een GT?
Of een geannuleerde bestelling die vervolgens wordt doorgeschoven naar de eerst volgende die een zelfde model had besteld.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Sircuri schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

Of een geannuleerde bestelling die vervolgens wordt doorgeschoven naar de eerst volgende die een zelfde model had besteld.
Ok nou dan niet om het een of ander maar dan hoop ik dat er veel gele GT's worden geannuleerd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:22
Wij zijn nu onderweg voor een vakantie in Praag en ongeveer halverwege de reis even een update.

Eerste 400km zit erop en we hebben een keer wat langer snelgeladen, maar het was nog vroeg dus het koffietentje was dicht. Gezellig was het niet maar het ging met de mobility+ app wel heel soepel (sws een aanrader, voor 0,55€/kWh is het goedkoop en je kan na een keer instellen gewoon inprikken en a la tesla herkent die de auto).

Tweede stop ging minder relaxt.
Net een ‘noodstop’ gemaakt bij Hannover op een industrieterrein, de eerste stond achter een gesloten hek van de hornbach, en die was dicht. Vlakbij gelukkig een andere maar dat was achter een paar kantoorgebouwen, het stond wel vanaf de straat aangegeven en was echt openbaar maar WAF was zeer laag. Na een sigaretje en een kwart tank gingen voor het ontbijt naar de gele bogen in de buurt, waar we zouden moeten kunnen laden. Maar helaas, beide laadpalen op.

Nu een kort ritje van 70km om wel onderweg te zijn en daarna maar weer laden.

Als men het leuk vindt, dan schrijf ik na de rit en eventueel over de terugweg ook nog een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
juliusyoup schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:35:

Als men het leuk vindt, dan schrijf ik na de rit en eventueel over de terugweg ook nog een update.
Het is altijd leuk om iemands ellende te lezen 😉
Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Hier ook bericht gehad dat ik mijn E208 GT half november krijg, bij Wassink besteld half april.

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
RedBullRacing schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:01:
Hier ook bericht gehad dat ik mijn E208 GT half november krijg, bij Wassink besteld half april.
Gefeliciteerd!

En toch blijft het irritant dat ik soms lees dat mensen die hem in januari hebben besteld nu ongeveer mogen ophalen en weer een andere zijn in maart bestelde auto al een hele tijd in gebruik heeft. Je kunt er dus niet echt een peil op trekken.

Jammer is dat, want ik heb hem half maart besteld en zou vanwege dit soort berichten dan toch verwachten dat hij er bijna moet zijn...

(oh wacht, daar mopperde ik vorige week ook al over. Ik val in herhaling. Sorry...)

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 17-10-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Die complete willekeur is bloed irritant inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBullRacing
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-01 12:53

RedBullRacing

You shall not pass!

Bedankt Dreamscape,

Ik ben het volledig met je eens, het is ook ontzettend raar dat er geen pijl op te trekken is.
Wat ik wel opmerk is dat het er toch sterk op lijkt dat over het algemeen een gemiddelde levertijd van zo'n 7 maanden gehaald wordt.
Dit is natuurlijk een punt van discussie want er zijn mensen die in december vorig jaar besteld hebben en nog steeds wachten.

De dealer heeft mij in het begin verteld dat de meest uitgebreide versies het eerste worden gebouwd omdat dit voor hen het meeste geld zou opleveren, dit zou echter vreemd zijn aangezien dit zou betekenen als persoon X vandaag een full option E-208 GT zou bestellen deze in de ideale wereld morgen zou moeten worden gebouwd.

Ikzelf werk in de industriele automatisering en ik weet dat het voor een fabriek het goedkoopst is om in batches te bouwen, dit wil natuurlijk zeggen dat bijvoorbeeld Peugeot vandaag enkel gele e208 bouwt in GT pack versie met stoelverwarming als optie, morgen bouwen ze heel de dag de blauwe etc.

Dit verklaart helaas alleen nog steeds niet hoe het in vredesnaam mogelijk is dat iemand die in december besteld heeft nog steeds zit te wachten...

Ik leef intens mee met iedereen die nog in onzekerheid zit, ik weet hoe het is in elk geval.

Los daarvan, zijn er mensen die er al een in bezit hebben en me kunnen vertellen wat punten van aandacht zijn waar ik op kan letten bij aflevering?
Punten die ik zelf al heb opgemerkt zijn:

- Checken of de carbonfibre print in het interieur overal dezelfde kant opgaat
- Wielkasten checken of hier de lak niet eraf is gechipt (lakschade bij wielkastverbreders of andere aan elkaar grenzende delen)

Alvast bedankt!

Red Bull gives you wings, the FIA takes them away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
Wellicht interessant voor de mensen die bericht krijgen om op te halen om aan te geven welke versie/variant zij hebben besteld.

Ik wacht zelf nog steeds op mijn blauwe e208 GT met stoelverwarming sinds januari 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost.janssens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-11-2022
Net bericht gehad dat ik m'n 308 SW GT HYbrid 180 over een maand kan ophalen bij Wassink (via JustLease), en hij zou volgens de specs bij bestellen (nov 2022) geleverd moeten worden. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 21:39
Om in de gaten te houden wat wanneer geleverd wordt, ik zit sinds halverwege april te wachten op een gele E208 Active met stoelverwarming. Besteld via PSA zelf, private lease constructie.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

maxvdh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:55:
Wellicht interessant voor de mensen die bericht krijgen om op te halen om aan te geven welke versie/variant zij hebben besteld.

Ik wacht zelf nog steeds op mijn blauwe e208 GT met stoelverwarming sinds januari 2022.
Jaune Faro Active met als enige extra Connect 3D Nav.
2-1 besteld, komt half november.

Als ik hem nu samenstel bij JL kom ik op 529,- pm :o
Dat is dus ruim 150,- hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

hjs schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:04:
[...]
Klopt in het afgelopen half jaar zijn alle modellen pivate lease zo'n 150 euro per maand duurder geworden en ik ben bang dat, dat plafond nog niet is bereikt. :S

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
[...]

Ik geloof dat wij met onze in Maart bestelde gele GT op €330 inclusief subsidie komen. Via Broekhuizen is dat. De verschillen zijn wel erg groot nu ja.

Misschien wat doemdenkerij maar als ik een gehaaide LM was geweest dan had ik wel wat zitten schuiven met auto's en orders. Je kan bijvoorbeeld over een maand mijn bestelde GT uitleveren of je levert exact die auto aan iemand die vorige week heeft besteld voor €200 meer per maand.

Gebeuren zulke dingen of zie ik nu apen en beren op de weg?

[ Voor 1% gewijzigd door AtlAntA op 18-10-2022 19:34 . Reden: bedragen aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 21:39
[...]

Onze Jaune Faro Active met alleen stoelverwarming komt op 403 p/m voor 25k km’s. Dat is exclusief subsidie. Met de huidige prijzen koop ik wel weer een LPG auto.

EV: Tesla M3 LR, PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:10
Ik ben als elke ongeduldige besteller aan het wachten op mijn nieuwe lease auto. Het gaat om een Peugeot 508SW Hybride met een duits kenteken (vanwege werkgever dus). Ik heb 3,5 maand geleden de bestelling gedaan en het gaat om een standaard GT versie (dat was de enige optie, andere uitvoeringen waren niet te krijgen) in een standaard kleur met alleen een panoramadakje. Voor de rest niets bijzonders.

Ik had nog goede hoop dat zo'n standaard versie zonder wensen/eisen snel leverbaar zou zijn (lees 2022) maar ben bang dat als ik alle verhalen hier zo lees, dat zeker een paar maanden langer in 2023 gaat zijn :(

Werkgever en dealer houden ook echt hun lippen stijf op elkaar omdat ze gewoon niets weten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:30

D_V

AtlAntA schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:21:
[...]

Ik geloof dat wij met onze in Maart bestelde gele GT op €330 inclusief subsidie komen. Via Broekhuizen is dat. De verschillen zijn wel erg groot nu ja.
Hier ook exact hetzelfde, gele GT in maart besteld weliswaar via Just Lease, maar kwamen ook op 330 euro uit met subsidie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Duurst mogelijke (behalve draadloos laden, dat zou nog langer duren, ik ben nu al ruim 7 maanden aan het wachten, hoe lang zou dat dan wel niet duren?) Wit, GT pack, 519 incl subsidie, 36d km en flexlease premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
D_V schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:31:
[...]

Hier ook exact hetzelfde, gele GT in maart besteld weliswaar via Just Lease, maar kwamen ook op 330 euro uit met subsidie.
Ik had er nog niet bij vermeld om hoeveel KM het ging. In ons geval 15k.

Edit: inmiddels een reactie van de LM op een gisteren gestuurde mail:
Dank voor uw mail. Peugeot heeft ons nog geen indicatie afgegeven.

Zelf verwacht ik dat we de auto in maart zullen ontvangen.

Uw auto zal zoals ik nu kan zien geproduceerd worden zoals u deze besteld heeft.
MAW, we weten nog steeds niks. :P

[ Voor 35% gewijzigd door AtlAntA op 20-10-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oleato
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-07 10:23
Hier in België ook een 308 SW GT Hybride besteld met alle mogelijke opties (behalve draadloos laden en 3D Cockpit) - besteld eind april.

Dit is een firmawagen, maar niet via leasing, gewoon rechtstreeks besteld bij de garage.

De wagen staat gepland voor productie in april 2023 - dus vermoedelijk zal ik deze pas hebben in mei.

Het ergste is dat je deze al heel vaak ziet rondrijden - dat maakt het wachten alleen maar ondraaglijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03
I'm heb een full option E2008 besteld eind Februari, word steeds uitgesteld. Nu is het weer levertijd 30 oktober maar het zijn steeds gewoon placeholders bij de dealer die weer verschuiven. Mij een raadsel wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vattick
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik heb in maart een door de dealer in september 2021 bestelde e208 allure rouge elixer met verwamde stoelen besteld. Laatste bericht was 29oktober kunnen ophalen.

Ga vandaag nog eens bellen voor definitieve bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Afgelopen week viel mij plotseling op dat in de ruiten van de voorportieren het kenmerk staat dat het gelaagd glas is, net als de voorruit. Ik vraag mij dan meteen af wat het hamertje voor nut heeft dat ik gekregen heb bij de auto. De ruit zal niet versplinteren zoals een gehard glas ruit dat doet. Wellicht dat hij er wel uit te krijgen is omdat hij niet verlijmd zit zoals de voorruit, maar in de rubbers lijkt het me nog steeds een uitdaging.

Misschien moet ik eens kijken of ik bij ons op de brandweerpost een oefenauto kan regelen met gelaagd glas in de portieren. Ik ben wel benieuwd hoe we die gaan openen. Nog niemand toevallig zijn 208 total loss gereden neem ik aan? :P

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010, wat is hier de ervaring met 206jes van die periode? Nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of het beste kan doen?

Beestje heeft 130K op de teller staan, distributieriem is bij 90K vervangen en is altijd onderhouden geweest bij een Peugot garage. Ik heb de ballen verstand van auto's, maar voorkom mankementen liever dan dat ik ze op moet lossen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2022 07:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:37
D4NG3R schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 07:26:
Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010, wat is hier de ervaring met 206jes van die periode? Nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of het beste kan doen? :)
Simpele maar degelijke auto’s. Heb er zelf ook een. Een bekende kwaal van het motorblok is een lekke koppakking. Dit kun je zoveel mogelijk voorkomen door met koude motor de eerste 8 a 10 km rustig te rijden en niet teveel toeren en teveel gas geven. Verder niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
Update van de dealer, Peugeot 3008 besteld februari 2022 mogelijk afleveren december 2022.
Maar nog wel met een slag om de arm. Hoe lastig het ook is, we wachten het maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010
Goed, ik ben alvast bezig wat dingen te bestellen, maar zie bij 1 ding door de bomen het bos niet meer: De radiobediening achter het stuur. Voor een aftermarket radio (JVC in dit geval) moet ik dus een tussendoosje hebben. Waar kan ik in godsnaam overzichtelijk zien welke ik moet hebben en hoeveel ik er voor zou moeten betalen?

Ik moet van de week nog even langs de (Peugeot) dealer/garage waar ik 'em gekocht heb en kan het daar waarschijnlijk ook wel krijgen, maar als Tweaker is het veel leuker om zelf uit te zoeken en installeren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:45:
[...]

Goed, ik ben alvast bezig wat dingen te bestellen, maar zie bij 1 ding door de bomen het bos niet meer: De radiobediening achter het stuur. Voor een aftermarket radio (JVC in dit geval) moet ik dus een tussendoosje hebben. Waar kan ik in godsnaam overzichtelijk zien welke ik moet hebben en hoeveel ik er voor zou moeten betalen?
Ik heb geen site voor je waar ze allemaal kan vergelijken, maar ik was destijds voor een soortgelijk kastje (op een Alpine head-unit) zo'n 79 euro kwijt. Ben toen naar een lokale auto-audio zaak geweest die het voor mij kon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furkan75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik ging vandaag langs bij een peugeot dealer om een 308 SW PHEV te configureren. Het was een standaard allure pack zonder extra opties. De wachttijd…. 2 JAAR!
Hoe graag ik ook deze auto zou willen hebben, ga ik opzoek naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
2 jaar? Tegen die tijd is het model alweer verouderd qua looks en techniek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:03
Ik mag me over een kleine 1.5 week eigenaar noemen van een 3-deurs 206+ 1.4 XS uit 2010, wat is hier de ervaring met 206jes van die periode? Nog bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden of het beste kan doen?

Beestje heeft 130K op de teller staan, distributieriem is bij 90K vervangen en is altijd onderhouden geweest bij een Peugot garage. Ik heb de ballen verstand van auto's, maar voorkom mankementen liever dan dat ik ze op moet lossen. :)
Heb zelf een 206SW 1.4HDI van 2006. Daarvoor een 206SW 1.4 van 2003 gehad. Mijn eerste Peugeot was een 206 1.4 HDI van 2004 waar ik in 7 jaar 230.000km in gereden heb. Wel redelijk wat ervaring met 206 dus.

Mocht je merken dat de achterkant wat wispelturig wordt of gaat deinen -> schokdempers achter, goedkoop te vervangen, kosten geen drol.

Het zijn relatief simpele autootjes, simpele motoren, gaat eigenlijk vrij weinig aan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Furkan75 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:31:
Ik ging vandaag langs bij een peugeot dealer om een 308 SW PHEV te configureren. Het was een standaard allure pack zonder extra opties. De wachttijd…. 2 JAAR!
Hoe graag ik ook deze auto zou willen hebben, ga ik opzoek naar iets anders.
Dat lijkt mij zeer sterk, ik ben vrij recent bij de dealer geweest om mij te laten informeren over een 308 SW PEHV Alure pack businses, maar ook de standaard Alure en daarbij werd een levertijd opgegeven van een jaar mogelijk 14 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36

cdoens

Peugeot-gek

12 tot 14 maanden vind ik nog steeds een eeuwigheid.
Destijds moest ik 3 maanden wachten op een 306 en 2 maanden op een 207.
Dat vond ik al lang :)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Ik kon binnen 2 weken rijden, voorraad model 208GT zwart in de lease. 20k km en betaal 450pm.

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkHero
dave1972 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:17:
Ik kon binnen 2 weken rijden, voorraad model 208GT zwart in de lease. 20k km en betaal 450pm.
Goeie keuze, spijt dat ik dat niet gedaan heb 7 maanden terug. Had me vele duizenden euro's gescheeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Had vandaag zomaar post van de RDW in de bus, weet nu het kenteken van de E208 die ik eindelijk over twee weken mag ophalen. Zojuist even de SEPP aanvraag afgerond en daar stond het kenteken al voor ingevuld :+

Gister geregistreerd zegt de RDW site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
hjs schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 20:38:
Had vandaag zomaar post van de RDW in de bus, weet nu het kenteken van de E208 die ik eindelijk over twee weken mag ophalen. Zojuist even de SEPP aanvraag afgerond en daar stond het kenteken al voor ingevuld :+

Gister geregistreerd zegt de RDW site.
Gefeliciteerd!

Onze SEPP aanvraag is in April al goedgekeurd. Ik dacht dat daarmee verder alles al geregeld was qua subsidie. Maar blijkbaar moet je nog iets afronden zodra de auto ergens op kenteken staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

AtlAntA schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Gefeliciteerd!

Onze SEPP aanvraag is in April al goedgekeurd. Ik dacht dat daarmee verder alles al geregeld was qua subsidie. Maar blijkbaar moet je nog iets afronden zodra de auto ergens op kenteken staat?
Yup, tzt inloggen en de auto registreren mbv kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Misschien weet iemand dit hier?

Ik wil in de lease de e208 gaan rijden. Afgelopen vrijdag bij een dealer levertijd gevraagd en deze staat op December 2023 ... pffff

Maargoed, nu lees ik dat de 2023 modellen van de e208 een upgrade van accu en aandrijflijn krijgen (namelijk dezelfde als de e308 die volgend jaar uit komt). https://www.autozine.nl/peugeot/208/nieuws/peugeot-e-208-aangepast-voor-2023

Nu vraag ik mij af, als ik nu bestel en de e208 heeft een jaar levertijd, dan krijg ik ook die upgrade mee gezien ik een 2023 model e208 heb? Of werkt dit niet zo? Dit zou de eeuwigheid wachten ietsjes verzachten namelijk.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
Ook dit is Peugeot!

[ Voor 43% gewijzigd door PdeBie op 07-11-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
Dreanor schreef op maandag 7 november 2022 @ 13:00:
Misschien weet iemand dit hier?

Ik wil in de lease de e208 gaan rijden. Afgelopen vrijdag bij een dealer levertijd gevraagd en deze staat op December 2023 ... pffff

Maargoed, nu lees ik dat de 2023 modellen van de e208 een upgrade van accu en aandrijflijn krijgen (namelijk dezelfde als de e308 die volgend jaar uit komt). https://www.autozine.nl/peugeot/208/nieuws/peugeot-e-208-aangepast-voor-2023

Nu vraag ik mij af, als ik nu bestel en de e208 heeft een jaar levertijd, dan krijg ik ook die upgrade mee gezien ik een 2023 model e208 heb? Of werkt dit niet zo? Dit zou de eeuwigheid wachten ietsjes verzachten namelijk.
Zoals zoveel mensen hier heb ik dit jaar een e-208 besteld die pas volgend jaar geleverd wordt. Dit wordt 'gewoon' een 2022 model jammer genoeg. Ik denk dat dit in jouw geval ook zo zal zijn maar voor de zekerheid kan je je dealer daar even naar vragen.

Omdat het 2023 model toch een upgrade is zal dit toch duidelijk worden gecommuniceerd bij het bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

AtlAntA schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:13:
[...]

Zoals zoveel mensen hier heb ik dit jaar een e-208 besteld die pas volgend jaar geleverd wordt. Dit wordt 'gewoon' een 2022 model jammer genoeg. Ik denk dat dit in jouw geval ook zo zal zijn maar voor de zekerheid kan je je dealer daar even naar vragen.

Omdat het 2023 model toch een upgrade is zal dit toch duidelijk worden gecommuniceerd bij het bestellen
Ik heb ondertussen contact gehad met de Peugeot dealer en te horen gekregen dat gezien de e208 pas in November/December 2023 geleverd zal worden deze WEL de upgrade zal krijgen.

Dat verzacht het lange wachten een klein beetje, dus we gaan het wel zien.

• MarkHero
Die kans lijkt me echt nul procent, aangezien die niet eerder dan 2023 gemaakt gaan worden en nog in een andere fabriek ook. Geeft maar weer aan dat de verkopers eigenlijk weinig weten.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

MarkHero schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:06:
Die kans lijkt me echt nul procent, aangezien die niet eerder dan 2023 gemaakt gaan worden en nog in een andere fabriek ook. Geeft maar weer aan dat de verkopers eigenlijk weinig weten.
Klopt, tot grote frustratie van de dealer waar ik altijd kom. Zo zijn bepaalde optie ook nooit zeker, werd mij eens verteld. De opties die je kiets zitten er in principe op, maar het kan zomaar zijn dat er ook ineens iets ander bij komt of verdwenen is ten opzichte van een exact zelfde model/type die iets eerder of later is besteld.

Zo zit op mijn huidige 308SW een 12-230V omvormer in de armsteun tussen de voorzittingen, deze is nergens in de specificaties terug te vinden. Ik kwam er ook pas achter toen ik de auto al enige tijd had.

• Dreanor

Dreanor

Joene

Heel eerlijk heb ik er ook mijn vraagtekens bij omdat ik nergens bewijs zie dat het ook echt zo is. De Peugeot site zegt er zelf nog niks over en het enige wat ik kan vinden is exact hetzelfde nieuwsbericht over de upgrade in 2023 (zowel in Engels als Nederlands).

We gaan het wel zien, als het erin zit is het mooi meegenomen en zo niet, helaas maar de upgrade is niet dermate groot dat ik nog maanden ga wachten met bestellen van de auto. De levertijd is al lang zat helaas ...

• AtlAntA
Dreanor schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:36:
Heel eerlijk heb ik er ook mijn vraagtekens bij omdat ik nergens bewijs zie dat het ook echt zo is. De Peugeot site zegt er zelf nog niks over en het enige wat ik kan vinden is exact hetzelfde nieuwsbericht over de upgrade in 2023 (zowel in Engels als Nederlands).

We gaan het wel zien, als het erin zit is het mooi meegenomen en zo niet, helaas maar de upgrade is niet dermate groot dat ik nog maanden ga wachten met bestellen van de auto. De levertijd is al lang zat helaas ...
20PK meer en 10% meer bereik (snelle google) zijn imo toch wel dermate grote verschillen dat ik dat toch graag zeker wil weten voor ik de auto bestel. Buiten dat is de smoel ook weer verfrist en zullen er wel meer verschillen zijn.

Maar ik snap wat je zegt over levertijd en dergelijke. De prijs is ook al gestegen (in de PL iig dan) ten opzichte van begin dit jaar en het is nog maar de vraag of dat weer gaat zakken. Ze verkopen ze nu nog steeds erg goed. Zelfs met de hogere prijzen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Had het me anders voorgesteld, ietsje van uitleg misschien ofzo.
Maar we zijn thuis gekomen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9knd5mrKQtIwCu0Va28DVPjDvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wam5Llg4zyVXKVELQHLVRk35.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
hjs schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:28:

[Afbeelding]
Staan er zat! Maar van mijne nog steeds niks gehoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
hjs schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:28:

[Afbeelding]
Met zn 14en de sleutel en ophoepelen ofzo? Wat moet ik mij hierbij voorstellen. Welke vestiging is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

maxvdh schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:26:
[...]

Staan er zat! Maar van mijne nog steeds niks gehoord :+
Dit was ong 1/2 van wat er stond.
En buiten stonden er zat nog zonder kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

MarkHero schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:25:
[...]

Met zn 14en de sleutel en ophoepelen ofzo? Wat moet ik mij hierbij voorstellen. Welke vestiging is dit?
Twee papieren tekenen en je kon naar je auto. Er liepen wel wat gasten rond als je iets wilde vragen ;)
Dit was Velp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 12-09 14:13
Mijn zus heeft een e-208 en daar heeft ze nu via de app een pakket geinstalleerd genaamd: Connected Navigation pack.

Nu geeft dat pakket elke keer als er ergens in de buurt een flitspaal oid te zien is een vervelend piepje/geluid en het lijkt onmogelijk om dat uit te schakelen. Heeft iemand dit al ervaren en is het al gelukt om het uit te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

AtlAntA schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:20:
[...]

20PK meer en 10% meer bereik (snelle google) zijn imo toch wel dermate grote verschillen dat ik dat toch graag zeker wil weten voor ik de auto bestel. Buiten dat is de smoel ook weer verfrist en zullen er wel meer verschillen zijn.

Maar ik snap wat je zegt over levertijd en dergelijke. De prijs is ook al gestegen (in de PL iig dan) ten opzichte van begin dit jaar en het is nog maar de vraag of dat weer gaat zakken. Ze verkopen ze nu nog steeds erg goed. Zelfs met de hogere prijzen.
Het is voor mij zakelijke lease en huidige auto/contract loopt met 3 maanden af (ja ze zijn op tijd met nieuwe lease aanbieden bij ons hehe). Dus ik heb niet de luxe om 6 maanden te wachten met bestellen. Ik wou vooral weten dat het niet op een paar weken aankomt, dan zou ik mijzelf voor de kop slaan als ik nu bestel en het vanaf december in zou gaan o.i.d..

Nu hebben twee verschillende Peugeot dealers beide mij bevestigd dat als ik nu bestel en de auto pas in December 2023 ontvang deze de 2023 upgrade zou krijgen. De reden zou volgens hun zijn dat Peugeot zijn nieuwe productielijn in oktober/november start voor het nieuwe jaar dus ook deze upgrade.

Klinkt aannemelijk voor mij als leek. Ook als ik in de prijslijsten kijk zie ik veel opties vanaf november vervallen of veranderen ten opzicht van daarvoor. Maar in diezelfde prijslijst (en website) zie ik nergens de 156pk staan of de 51kwh accupakket dus zeg het maar. :+

Ik ga het zien, de auto is besteld en over een jaar zien we het wel en zal ik nog eens posten wat het is geworden haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maxvdh
Zojuist gebeld door Wassink. Ik kan mijn e208 GT 3 december ophalen na bijna een jaar wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Jezus wat lang. Maar wel lekker.

Ik zie een aantal private lease opties op marktplaats waarin mensen van hun auto af willen die nog niet eens geleverd is. Betekent dit dat je niet van je private lease af kan als de auto nog niet geleverd is? Lijkt mij toch vreemd, die auto kunnen ze zo aan iemand anders slijten voor nog meer geld ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

MarkHero schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:

Ik zie een aantal private lease opties op marktplaats waarin mensen van hun auto af willen die nog niet eens geleverd is. Betekent dit dat je niet van je private lease af kan als de auto nog niet geleverd is? Lijkt mij toch vreemd, die auto kunnen ze zo aan iemand anders slijten voor nog meer geld ook
Dat is toch logisch. Je gaat een contract aan met de LM dat ze jouw een auto gaan leveren. Als jij er weer vanaf wil, gaat het hun weer extra energie kosten om die auto ergens anders kwijt te raken. Daarnaast is het gewoon contractbreuk en daar gaan ze je grof geld voor vragen.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Dat lijkt me in deze schaarste markt helemaal niet meer logisch. Zij laten iedereen te lang wachten op hun product en ze kunnen nu in de private lease er meer mee verdienen dan bv een half jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Klein vraagje: Het lijkt erop dat er een lek zit bij de antenne van m'n 206+ aangezien het passagierslampje sluiting gaf en een korte zoektocht mij vertelt dat dit een veelvoorkomend euvel is.

Het was een aardig circus toen ik vanochtend instapte, blij dat de accu niet plat was. Ik snap ook direct waarom dat lampje niet op de deur-modus stond toen ik 'em kocht. :')

De boel losgemaakt, geen sporen van roest of vocht rondom de daadwerkelijke antenne, maar wel genoeg vocht in het passagierslampje zelf en alle plastic onderdelen eromheen. Ik kan mij haast niet anders voorstellen dan dat het daar vandaan komt.

Dus, een nieuwe antenne bestellen of gewoon een tube siliconenkit pakken en dichtsmeren die handel? :D

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2022 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebre7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:50
KaiseRRuby schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:26:
Mijn zus heeft een e-208 en daar heeft ze nu via de app een pakket geinstalleerd genaamd: Connected Navigation pack.

Nu geeft dat pakket elke keer als er ergens in de buurt een flitspaal oid te zien is een vervelend piepje/geluid en het lijkt onmogelijk om dat uit te schakelen. Heeft iemand dit al ervaren en is het al gelukt om het uit te zetten?
Volgens mij kun je dit terugvinden in de instellingen van het onderdeel navigatie. Het heet in ieder geval "Gevarenzones". Je zorgt hiermee wel dat de meldingen van flitsers ook visueel worden uitgeschakeld.

• AtlAntA
MarkHero schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:

Mag dat zomaar dan? Je hebt een contract met je LM afgesloten. Ga je dan netjes je maandbedragen betalen en dan aan de 'koper' vragen of die dat bedrag maandelijks weer aan jou overmaakt? Kan me hier weinig bij voorstellen hoe dit nu zou werken.

• dkln
Je neemt gewoon een contract over. Is vrij standaard hoor :-) Je moet overigens wel de hele molen door maar de lease maatschappij uiteraard (krediet check etc.)

[ Voor 44% gewijzigd door dkln op 17-11-2022 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
dkln schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:58:
Je neemt gewoon een contract over. Is vrij standaard hoor :-) Je moet overigens wel de hele molen door maar de lease maatschappij uiteraard (krediet check etc.)
Had geen flauw benul dat dit een ding was en zomaar kon. Bedankt. Gezien het verschil in maandbedragen tussen contracten die begin dit jaar zijn afgesloten en wat je nu zou moeten betalen kan ik de lucrativiteit wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Waar moet ik de sticker voor de bandenspanning advies zoeken?
Ben gewend dat het in je portier zit maar zie hem niet. #E208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
hjs schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:48:
Staat gewoon in de handleiding neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PdeBie schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:40:
[...]

Staat gewoon in de handleiding neem ik aan?
Vast, alleen nog niet gevonden :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruubaan
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 20:04
hjs schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:48:
Deze sticker staat tussen de twee portieren op het chassis helemaal beneden het portier.

Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ruubaan schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:52:
[...]

Deze sticker staat tussen de twee portieren op het chassis helemaal beneden het portier.
Thnx, eindelijk droog en nogmaals goed gekeken.
Inderdaad, op de buitenkant, had het in de rand verwacht :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Na bijna een jaar wachten staat mijn 308SW PHEV eindelijk bij de dealer. *O* Volgende week ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 13:43
Vanavond had ik een vreemd probleem met mijn e-208. De auto remde de eerste vijf minuten helemaal niet af op de motor, nul regeneratie. Het was net of ik de cruise control aan had staan.

Ik rijd altijd weg in B-stand, zo ook nu. Ik moest de parkeergarage uit en een bochtje om. Was even lichte schrik toen de auto gewoon zijn snelheid behield bij het loslaten van het gaspedaal, omdat ik zo gewend ben geraakt dat de auto dan flink vaart mindert. En nu dus helemaal niks.

Ik heb mijn weg gewoon vervolgd en tijdens het rijden enkele keren de B-stand uit- en ingeschakeld. Dit maakte geen enkel verschil. Ik had me voorgenomen om op een geschikte plek te stoppen om de auto uit en terug aan te zetten, maar na vijf minuten kwam de regeneratie toch spontaan en op volle kracht bij. Op dat moment had ik het gaspedaal nauwelijks ingedrukt, dus toen remde ik onverwachts af.

Er is geen enkele waarschuwing zichtbaar of hoorbaar geweest dat er iets aan de hand was, terwijl dit toch wel een cruciaal punt is dat ook voor onveiligheid kan zorgen. Daarom zit het me niet helemaal lekker.

Herkent iemand dit uit eigen ervaring, of weet iemand of dit probleem bekend is bij Peugeot?

[ Voor 11% gewijzigd door FreddyFish op 21-11-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Komt wellicht door de kou? Als mijn Tesla model 3 accu’s koud zijn werkt het regenererend remmen ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
FreddyFish schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:55:
Vanavond had ik een vreemd probleem met mijn e-208. De auto remde de eerste vijf minuten helemaal niet af op de motor, nul regeneratie. Het was net of ik de cruise control aan had staan.

Ik rijd altijd weg in B-stand, zo ook nu. Ik moest de parkeergarage uit en een bochtje om. Was even lichte schrik toen de auto gewoon zijn snelheid behield bij het loslaten van het gaspedaal, omdat ik zo gewend ben geraakt dat de auto dan flink vaart mindert. En nu dus helemaal niks.

Ik heb mijn weg gewoon vervolgd en tijdens het rijden enkele keren de B-stand uit- en ingeschakeld. Dit maakte geen enkel verschil. Ik had me voorgenomen om op een geschikte plek te stoppen om de auto uit en terug aan te zetten, maar na vijf minuten kwam de regeneratie toch spontaan en op volle kracht bij. Op dat moment had ik het gaspedaal nauwelijks ingedrukt, dus toen remde ik onverwachts af.

Er is geen enkele waarschuwing zichtbaar of hoorbaar geweest dat er iets aan de hand was, terwijl dit toch wel een cruciaal punt is dat ook voor onveiligheid kan zorgen. Daarom zit het me niet helemaal lekker.

Herkent iemand dit uit eigen ervaring, of weet iemand of dit probleem bekend is bij Peugeot?
Was je accu toevallig tot 100% opgeladen? Als de accu vol is kan hij natuurlijk niks terug regenereren.
Heb wel vaker zulke ervaringen gelezen. Ik geloof dat er eerst ~4% uit moet voordat hij weer gaat regeneren. Heeft afaik niks met temperatuur te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
AtlAntA schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:23:
[...]

Was je accu toevallig tot 100% opgeladen? Als de accu vol is kan hij natuurlijk niks terug regenereren.
Heb wel vaker zulke ervaringen gelezen. Ik geloof dat er eerst ~4% uit moet voordat hij weer gaat regeneren. Heeft afaik niks met temperatuur te maken.
Ah dat klinkt logisch ja! Eigenlijk nooit bij stilgestaan dat er wel 'ruimte' moet zijn voor de regeneratie. De auto kwam net van de lader, dus dat moet het zijn geweest. Apart dat ik het vandaag pas voor het eerst meemaak. Ik laad altijd vol en heb 'm al tweeënhalve maand.

Het zou prettig zijn als er een melding getoond werd bij het inschakelen van de B-stand, dat regeneratie nog niet ingeschakeld kan worden. Maar goed, mysterie opgelost en ik ga er in het vervolg rekening mee houden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@AtlAntA dat was ook nog een optie ja.

Maar 100% opladen is volgens mij niet goed voor de accu. Althans, dat lees ik overal en is mij bij de aflevering van de Tesla ook verteld. Tussen 20% en 80% houden werd geadviseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
PdeBie schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:05:

Maar 100% opladen is volgens mij niet goed voor de accu. Althans, dat lees ik overal en is mij bij de aflevering van de Tesla ook verteld. Tussen 20% en 80% houden werd geadviseerd.
Klopt ook. In de e-208 zit een grotere accu dan dat je op kan laden. Ik heb de cijfers zo niet bij de hand maar ik geloof 52kwh accu waarvan 48 daadwerkelijk bruikbaar. Zo voorkom je overmatig slijtage en de fabrikant bouwt een kleine garantie in voor zichzelf om binnen de degradatie percentages te blijven die beschreven staan de garantie overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish

Helaas heb ik weinig keuze. Ik hang 'm bij het werk aan de lader en acht a negen uur later koppel ik 'm af en rijd naar huis. Dan kom je natuurlijk aan de 100%. Er is volgens mij geen mogelijkheid om een maximum in te stellen.

Maar ik laad niet elke dag. Ik rijd een paar dagen woon-werk tot de accu weer een eind leeg is, en ga dan pas weer laden. Daarbij is er ook een buffercapaciteit ter bescherming van de levensduur van de accu. Volladen is dus niet volledig vol.

Dat zou m.i. toch voldoende moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door FreddyFish op 21-11-2022 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkln
AtlAntA schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:38:
[...]

Klopt ook. In de e-208 zit een grotere accu dan dat je op kan laden. Ik heb de cijfers zo niet bij de hand maar ik geloof 52kwh accu waarvan 48 daadwerkelijk bruikbaar. Zo voorkom je overmatig slijtage en de fabrikant bouwt een kleine garantie in voor zichzelf om binnen de degradatie percentages te blijven die beschreven staan de garantie overeenkomst.
Het is een 50kw accu waarvan 45kw bruikbaar is. Die 52/48 geldt alleen voor het nog te bouwen 2023 versie.

100% opladen en daarna vertrekken is echt geen enkel probleem. Bij niet elke dag gebruik en kortere ritten zou ik tussen de 20%-80% aanhouden. Het gaat er vooral om dat je de accu niet langere tijd in 100% laat stilstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik blijf het moeilijk geloven dat een auto van 40K niet voldoende beveiligingen heeft ingebouwd om de accu op topconditie te houden. Je hebt een auto om in te rijden. Ik ben geen auto technicus. Dat soort zaken hoef ik me toch niet mee bezig te houden?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape

Met nieuwe CATL accu's heeft Tesla dat advies alweer ingetrokken. En volgens mij zit in de E208 ook spul van CATL. Nog even los van het feit dat "100%" bij de E208 sowieso al niet helemaal 100% is, dus het is echt niet iets om je druk om te maken.

Pagina: 1 ... 71 ... 89 Laatste