Dat is niet zo'n spannende ingreep, dat kan ieder zichzelf respecterende car detail- poetsbedrijf voor een paar tientjes.Louise525 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:08:
Ik wil de koplampen van mijn 207SW laten restaureren (polijsten en coaten). Auto is net nog probleemloos door de APK gekomen maar ik vind dat de verweerdheid (vooral bovenop) wel zodanig is dat het de aanblik van mijn auto verpest. Weet iemand een goed adres hiervoor in Utrecht of omgeving? (Mag ook iets verder weg zijn). Ik heb al op internet rondgekeken maar recensies zijn moeilijk te vinden.
Nee, in principe is polijsten goedkoper, dat lees je tenminste overal.M@cer schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:40:
[...]
Zou het niet makkelijker en goedkoper zijn om 2 andere lampen te zoeken op bijvoorbeeld onderdelenlijn.nl?
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ja, zover ben ik ook,, maar dan nog is een aanbeveling wel prettig!MarkHero schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:58:
[...]
Dat is niet zo'n spannende ingreep, dat kan ieder zichzelf respecterende car detail- poetsbedrijf voor een paar tientjes.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Ik heb er nog niet heel veel in gereden. Komende dagen weer woon-/werkverkeer dus dan ga ik meer kilometers maken. Maar de eerste indrukken zijn goed! Van binnen en buiten een prachtige auto en alles voelt ontzettend degelijk aan. En ondanks dat het maar 136 pk is, is 'ie echt heel vlot. En zo stil binnen, heerlijk.n0pe schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:26:
@FreddyFish @TheRyzenDude
Hoe zijn de eerste ervaringen?
Moet nog wel het instructieboek gaan doornemen, want krijg om een of andere reden de cruise control niet aan. Op dag één heel even aan gehad, maar nu krijg ik bij inschakelen een melding dat de omstandigheden niet goed genoeg zouden zijn. Het was donker, maar dat mag geen probleem zijn. Lukte niet op snelweg en ook niet op autoweg. Zag verder geen vuil op de sensoren, auto is nog brandschoon.
Heb je op de knop op de zijkant gedrukt of op de snelheid omhoog/omlaag? De knop voor harder of zachter is namelijk de makkelijkste manier van inschakelen.
Ik herken de melding maar die komt alleen naar voren als je op de knop op de zijkant drukt en geen snelheid hebt staan.
Ik herken de melding maar die komt alleen naar voren als je op de knop op de zijkant drukt en geen snelheid hebt staan.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruubaan op 05-09-2022 22:14 ]
Peugeot E208 GT --- 6400 WP Z —
Haha dat had ik ook toen ik hem net ophaalde. Er zit op de achterkant van de pook een losse plus en min button. Je moet de plus (bovenste knop) even indrukken om de snelheid in te stellen.
Dank voor jullie reacties. Dan zal ik op dag één waarschijnlijk met meer geluk dan wijsheid ook één van de knoppen achterop hebben geprobeerd. Later alleen de knop aan de zijkant inderdaad, die leek mij zelf het meest logisch.
Wat een vreemde meldingtekst dan, als je de knop op de zijkant indrukt. Dan denk ik gelijk dat er iets met de sensoren aan de hand zou zijn, maar dit is dus 'normaal' haha.
Wat een vreemde meldingtekst dan, als je de knop op de zijkant indrukt. Dan denk ik gelijk dat er iets met de sensoren aan de hand zou zijn, maar dit is dus 'normaal' haha.
Ik kan me van de proefrit in de E-208 ook nog herinneren dat ik de CC niet ingeschakeld kreeg. De knop op de zijkant leek de meest logische en ik had totaal niet door dat er aan de achterkant nog knoppen zaten. Inmiddels heb ik dat gevonden in het instructieboekje (je moet wat, als je maanden wacht op levering) en snap ik hoe het werkt...FreddyFish schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:33:
Dank voor jullie reacties. Dan zal ik op dag één waarschijnlijk met meer geluk dan wijsheid ook één van de knoppen achterop hebben geprobeerd. Later alleen de knop aan de zijkant inderdaad, die leek mij zelf het meest logisch.
Punctuality is the politeness of kings
Hi,
Ik heb mijn Peugeot 208 GT nu een kleine anderhalve week in bezit en heb nu al een aantal keren gezien dat er blijvende "vlekken" (geen idee hoe ik het moet noemen) aan de binnenkant van beide koplampen zitten.
Heeft iemand anders dit ook / is dit (niet) normaal?
Is overigens lastig vast te leggen met foto's, maar als je er recht voor staat is het vrij storend.
:strip_exif()/f/image/ne4W7zjjeGNtIGhIovlgdIdn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QOLnHVN51xzs5SAXEy90eIql.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn Peugeot 208 GT nu een kleine anderhalve week in bezit en heb nu al een aantal keren gezien dat er blijvende "vlekken" (geen idee hoe ik het moet noemen) aan de binnenkant van beide koplampen zitten.
Is overigens lastig vast te leggen met foto's, maar als je er recht voor staat is het vrij storend.
:strip_exif()/f/image/ne4W7zjjeGNtIGhIovlgdIdn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QOLnHVN51xzs5SAXEy90eIql.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hlorA2sHYOqgAHpN26DF5zvD.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Uhmazing34 op 05-09-2022 23:23 ]
Zijn dat niet gewoon de leds in je koplamp?Uhmazing34 schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:22:
Hi,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt echt op vlekken, hebben ook allemaal een verschillende grootte. Maar wellicht dat andere 208 (GT) bezitters dit ook hebben en het dus wel normaal is? Geen idee...dennisk. schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:05:
[...]
Zijn dat niet gewoon de leds in je koplamp?
Zie het nu ook inderdaad voorbij komen bij verschillende filmpjes/foto's. Bedankt voor jullie reactie.n0pe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:34:
Het lijkt nog het meest op reflectie van de LEDs in de coating (of vuil) van het koplamp glas.
Ik heb tijdens m'n eerste rit ook enorm zitten klooien, je ziet ook helemaal niet wat je doet als je eenmaal in de auto zit.FreddyFish schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:33:
Ik vind het vooral nog even lastig om, wanneer ik de cruise control weer uitzet, dat een beetje subtiel te doen. Verlies dan altijd net meer vaart dan comfortabel is.
Zeer goede ervaring.n0pe schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:26:
@FreddyFish @TheRyzenDude
Hoe zijn de eerste ervaringen?
Rijd heerlijk , opladen gaat super makkelijk.
Zal binnenkort wel iets meer uitgebreide review geven.
Volgende week vakantie...dus veel op de weg met de nieuwe wagen
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
@Mosin Boel is binnen, voor nu eerst dop gemonteerd, nieuw antibacterieel interieurfilter die wel goed afsluit en binnenkort even tijd maken om thermostaat te monteren en oliebeurt te doen.
Nieuwe thermostaat is overigens koud wel een klein beetje open, ik kan erdoorheen blazen op de uitgang die naar de radiateur gaat. Flow is er dus altijd wel een klein beetje.
Nieuwe thermostaat is overigens koud wel een klein beetje open, ik kan erdoorheen blazen op de uitgang die naar de radiateur gaat. Flow is er dus altijd wel een klein beetje.
Mooi en viel je iets op bij het monteren van die nieuwe, juiste dop?_JGC_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:39:
@Mosin Boel is binnen, voor nu eerst dop gemonteerd, nieuw antibacterieel interieurfilter die wel goed afsluit en binnenkort even tijd maken om thermostaat te monteren en oliebeurt te doen.
Maakt toch niets uit wat voor een interieur filtertje je neemt? Wel makkelijk dat 'ie afsluit, vooral als je wagen spinnen aantrekt..
Zal niet echt iets doen, dat 'ie wat flow heeft of vind je het prettig om een reden?
Ѫа$тёя чѳця аят
Nieuw type dop is makkelijker erop draaien omdat ie volledige draad heeft op het begin, oude type kon je er scheef op draaien als je niet oplette.Mosin schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:33:
[...]
Mooi en viel je iets op bij het monteren van die nieuwe, juiste dop?
Maakt toch niets uit wat voor een interieur filtertje je neemt? Wel makkelijk dat 'ie afsluit, vooral als je wagen spinnen aantrekt..![]()
Zal niet echt iets doen, dat 'ie wat flow heeft of vind je het prettig om een reden?
Wat betreft filter, pasvorm bij sommige fabrikanten is niet helemaal jofel. Ik ruik nu niks meer als ik achter een oude diesel sta, voorheen wel. Daarnaast zweet de motor wel het een en ander, als dat warm wordt krijg je die dampen anders ook binnen.
Wat die flow betreft, weet niet of dat fijn is, maar verklaart wel waarom motortemperatuur nooit strak 83 graden is (ook niet bij mijn vorige 1.4hdi). Nieuwe thermostaat zal de temperatuur waarschijnlijk niet heel ver naar boven brengen.
Afgelopen weekend geprobeerd en toen werkte het opeens wel, stiekem een OTA update of gewoon Franse elektronica?Arm1n schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:25:
[...]
Enige wat niet lijkt te werken is het aanpassen van de helderheid van het infotainment scherm. Deze staat best wel hoog (de kaart in carplay is nauwelijks te lezen omdat het contrast tussen straten en bebouwing bijna afwezig is) maar de slider voor de helderheid lijkt helemaal niks te doen. Tenzij dit de helderheid voor een ander scherm is maar ik heb het nog niet gemerkt.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Nou was de levering van mijn Cupra Born een chaos, maar de levering van de E-208 lijkt nog een groter drama te worden.. In februari besteld bij Peugeot, maar tot op heden is er nog geen enkele duidelijkheid wanneer de auto geleverd gaat worden, de dealer heeft werkelijk helemaal geen enkel idee.
Toch maar de Private Lease van de Seat Ibiza met 3 maanden verlengd..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de internetverbinding van de auto?
Sinds enkele dagen maakt mijn E-2008 geen verbinding meer waardoor ik geen verkeers- en flitsinformatie ontvang en ook de status van de accu niet meer kan ophalen via de mobiele app.
Bij de beschikbaarheid internetdiensten staat "Niet beschikbaar". Bereik kan het niet zijn, ik ben op plekken geweest waar voorheen de auto wel gewoon verbinding heeft.
Sinds enkele dagen maakt mijn E-2008 geen verbinding meer waardoor ik geen verkeers- en flitsinformatie ontvang en ook de status van de accu niet meer kan ophalen via de mobiele app.
Bij de beschikbaarheid internetdiensten staat "Niet beschikbaar". Bereik kan het niet zijn, ik ben op plekken geweest waar voorheen de auto wel gewoon verbinding heeft.
:fill(white):strip_exif()/f/image/lFOGjyYvaLuwJPM2ax358xQD.png?f=user_large)
Die van mij is volgens het systeem van Peugeot vandaag aangekomen bij de dealer. Volgens dat zelfde systeem is er alleen nog geen VIN nummer (dus auto moet nog gemaakt worden).M@cer schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:56:
Nou was de levering van mijn Cupra Born een chaos, maar de levering van de E-208 lijkt nog een groter drama te worden.. In februari besteld bij Peugeot, maar tot op heden is er nog geen enkele duidelijkheid wanneer de auto geleverd gaat worden, de dealer heeft werkelijk helemaal geen enkel idee.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Hier exact hetzelfde, maart besteld via JL, website zegt 4 weken, mailtje gehad met 31-12 als datum.dreamscape schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:13:
[...]
Hier nog een JL klant, maar ik moet nog even wachten. De website zegt 'nog 4 weken', maar toen ik in maart bestelde zei de dealer al dat ik rekening moeten houden met november/december.
Vandaag een mail van JL dat de 'verwachte datum' nu 31-12 is. Laatste dag van het jaar, kortom: ze weten het eigenlijk nog niet...
Ik hield er al rekening mee, dus het is niet zo'n punt.aar het wordt wel tijd voor iets nieuws...
Hadden ze net zo goed kunnen zeggen: "Dit jaar niet meer". Deze placeholder datums doen je stiekem toch nog hopen op de eerste week Januari oid terwijl het misschien wel April kan worden.D_V schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 19:34:
[...]
Hier exact hetzelfde, maart besteld via JL, website zegt 4 weken, mailtje gehad met 31-12 als datum.
De onze komt ook pas ergens begin 2023. Wat toch ietwat jammer is aangezien de 2023 modellen er best mooi uitzien. Krijg je een nieuwe auto en dan is het alweer een 'oud' model.
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Vandaag de e208 eindelijk mogen ontvangen. 4 februari besteld dus dik 7 maanden mogen wachten waar 3-4 maanden de belofte was. Was na de bestelling nog aan het twijfelen over de kleur (Jaune Faro) maar in combinatie met de zwarte accenten bij de GT uitvoering valt het alleszins mee. Rijdt zeer volwassen, toevallig van de week nog in een benzine 208 gereden die op hetzelfde platform staat maar de EV is dankzij het gewicht/onderstel en de aandrijflijn een compleet andere auto. De GT pack uitvoering is bovendien zeer compleet, enige minpunt is het ontbreken van wireless charging en wireless CarPlay. Deze week toch maar even uitzoeken of het de moeite waard is om dit alsnog in te bouwen met een after market kastje.
Ik wacht al sinds december op mijn 308SW. Meerdere keren uitgesteld ook. Vorige maand te horen gekregen dat de productie datum half september zou zijn, met leverdatum begin oktober. Nu weer een nieuwe leverdatum van eind november, maar door de afleverstop op te halen in januari..
Wireless charging zit toch gewoon standaard in de GT uitvoering? Wireless CarPly hebben maar heel weinig merken geimplementeerd. Vind dat ook nog altijd zeer erg storend.n0pe schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:39:
Vandaag de e208 eindelijk mogen ontvangen. 4 februari besteld dus dik 7 maanden mogen wachten waar 3-4 maanden de belofte was. Was na de bestelling nog aan het twijfelen over de kleur (Jaune Faro) maar in combinatie met de zwarte accenten bij de GT uitvoering valt het alleszins mee. Rijdt zeer volwassen, toevallig van de week nog in een benzine 208 gereden die op hetzelfde platform staat maar de EV is dankzij het gewicht/onderstel en de aandrijflijn een compleet andere auto. De GT pack uitvoering is bovendien zeer compleet, enige minpunt is het ontbreken van wireless charging en wireless CarPlay. Deze week toch maar even uitzoeken of het de moeite waard is om dit alsnog in te bouwen met een after market kastje.
Signature van nature
Vanwege de 'chiptekorten' zijn deze geschrapt. Althans zo heb ik het vanuit de dealer begrepen.Sircuri schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:54:
[...]
Wireless charging zit toch gewoon standaard in de GT uitvoering? Wireless CarPly hebben maar heel weinig merken geimplementeerd. Vind dat ook nog altijd zeer erg storend.
Hier een e-208 besteld met als levertijd 12-14 maanden aldus de dealer. Voor alle modellen begrepen dat het draadloos opladen geschrapt is. Dit kreeg ik ook mee vanuit de Opel dealer (208 vs de Corsa)
Het is al een optie sinds begin 2022, had het wel initieel besteld maar later verwijderd omdat de dealer aangaf dat deze optie slecht leverbaar was en wellicht voor nog meer vertraging zou zorgen. Toen maar stoelverwarming en panorama dak bijbesteld.WidgetTWW schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:26:
[...]
Vanwege de 'chiptekorten' zijn deze geschrapt. Althans zo heb ik het vanuit de dealer begrepen.
Hier een e-208 besteld met als levertijd 12-14 maanden aldus de dealer. Voor alle modellen begrepen dat het draadloos opladen geschrapt is. Dit kreeg ik ook mee vanuit de Opel dealer (208 vs de Corsa)
Ze hebben het nu helemaal van de prijslijst gehaald. Wij konden het (helaas) niet kiezen. Tijdelijk niet te bestellen gaf de dealer aan.n0pe schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:55:
[...]
Het is al een optie sinds begin 2022, had het wel initieel besteld maar later verwijderd omdat de dealer aangaf dat deze optie slecht leverbaar was en wellicht voor nog meer vertraging zou zorgen. Toen maar stoelverwarming en panorama dak bijbesteld.
Nice! Goede keuze een panoramadak. Achteraf gezien ook willen doen, maar daar is het nu te laat voor.
[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 07-09-2022 19:38 ]
Overigens, wat is de Peugeot app een afschuwelijk gedrocht. Traag, crasht vaak, overbodig vaak meldingen tijdens het rijden om te verbinden en het verbruik is niet af te lezen bij rit geschiedenis.
Dacht dat het wel mee zou vallen ondanks alle klachten maar ze kunnen beter opnieuw beginnen met de ontwikkeling.
Dacht dat het wel mee zou vallen ondanks alle klachten maar ze kunnen beter opnieuw beginnen met de ontwikkeling.
Als je die van Volkswagen gewend bent dan valt het best wel mee. Die app doet het echt alleen af en toe.n0pe schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:39:
Overigens, wat is de Peugeot app een afschuwelijk gedrocht. Traag, crasht vaak, overbodig vaak meldingen tijdens het rijden om te verbinden en het verbruik is niet af te lezen bij rit geschiedenis.
En dan is de versie van een paar dagen geleden een heel welkome update geweest. Nu ververst ie tenminste weer de status. Dat was daarvoor nog slechter. Maar het is een verschrikkelijk ontwerpn0pe schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:39:
Signature van nature
Hmm, dat is niet de bedoeling inderdaad. Fijn dat 'ie nu fatsoenlijk erop gaat._JGC_ schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:58:
[...]
Nieuw type dop is makkelijker erop draaien omdat ie volledige draad heeft op het begin, oude type kon je er scheef op draaien als je niet oplette.
Wat betreft filter, pasvorm bij sommige fabrikanten is niet helemaal jofel. Ik ruik nu niks meer als ik achter een oude diesel sta, voorheen wel. Daarnaast zweet de motor wel het een en ander, als dat warm wordt krijg je die dampen anders ook binnen.
Wat die flow betreft, weet niet of dat fijn is, maar verklaart wel waarom motortemperatuur nooit strak 83 graden is (ook niet bij mijn vorige 1.4hdi). Nieuwe thermostaat zal de temperatuur waarschijnlijk niet heel ver naar boven brengen.
Poeh, daar heb ik niet bij stil gestaan en dat wil je zeer zeker niet in je wagen hebben.
Ooh dan, zal wel goed komen. Zolang hij verder maar gewoon z'n werk doet.
Ѫа$тёя чѳця аят
Eind juli te horen gekregen dat mijn e-208 GT pack wit half oktober bij de dealer zou staan. Vandaag even langs om te vragen hoe zeker dat was, blijkt helemaal niks zeker te zijn en de datum staat nu op 22 december, wat dus gewoon een fictieve datum is. Met klap op de vuurpijl dat de GT packs niet meer besteld kunnen worden, dus dat er een kans bestaat dat mijne dan ook niet gemaakt kan worden.
Belachelijk zooitje eigenlijk allemaal. Jammer dat alles en iedereen dit gewoon accepteert.
Tot wanneer mag je een bestelling eigenlijk cancellen? In mijn geval private lease aanvraag.
Belachelijk zooitje eigenlijk allemaal. Jammer dat alles en iedereen dit gewoon accepteert.
Tot wanneer mag je een bestelling eigenlijk cancellen? In mijn geval private lease aanvraag.
De reden dat mensen dit accepteren is simpel. Wat is het alternatief? Lees voor de grap het Mercedes topic eens, die mensen wachten bijna twee jaar en daarna is het afwachten welke random opties er ontbreken. Take it or leave it.
Je kunt vast wel je contract opzeggen, want de lease prijzen zijn een stuk hoger geworden, dus is voor de leasemaatschappij ook gunstig (auto voor de oude prijs, als het goed is al gefinancierd en dan nieuw tarief kunnen vragen).
Je kunt vast wel je contract opzeggen, want de lease prijzen zijn een stuk hoger geworden, dus is voor de leasemaatschappij ook gunstig (auto voor de oude prijs, als het goed is al gefinancierd en dan nieuw tarief kunnen vragen).
Probleem is vooral dat indien je subsidie hebt aangevraagd je er eigenlijk moeilijk iets aan kan doen. Annuleren? Dan betaal je €50-100 per maand meer bij private lease en in alle gevallen kun je je €3350 subsidie vergeten.
Heeft hier toevallig iemand een 208 met dodehoek detectie en is daar ook niet tevreden over?
In mijn rechterspiegel gaat het lampje vrijwel nooit branden, en als het gaat branden dan kan ik de auto zelf al zien in de spiegel.
Heb vernomen dat dit werkt d.m.v. de parkeersensoren en niet door een camera/radar.
Of zijn er ook mensen waarbij het wel werkt zoals het zou moeten? Dan moet ik wellicht toch eens langs de dealer.
In mijn rechterspiegel gaat het lampje vrijwel nooit branden, en als het gaat branden dan kan ik de auto zelf al zien in de spiegel.
Heb vernomen dat dit werkt d.m.v. de parkeersensoren en niet door een camera/radar.
Of zijn er ook mensen waarbij het wel werkt zoals het zou moeten? Dan moet ik wellicht toch eens langs de dealer.
Dit is de eerste auto die ik rijd met dodehoekdetectie, dus ik weet niet hoe het bij andere auto's is. Ook heb ik er nog niet heel goed op gelet, kijk toch altijd even zijwaarts over de schouder. Maar ik heb wel het idee dat het doet wat het moet doen. Het lampje brandt zolang een auto in of rond de dode hoek hangt.Uhmazing34 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:14:
Heeft hier toevallig iemand een 208 met dodehoek detectie en is daar ook niet tevreden over?
Hoe bedoel jij "en als het gaat branden dan kan ik de auto zelf al zien in de spiegel"? Is dat wanneer een auto jou passeert, of andersom?
Ik herken het wel wat je zegt. Heb hetzelfde met mijn 308 sw uit 2018. Regelmatig gaat het lampje in de rechterspiegel niet branden terwijl je een auto of vrachtwagen inhaalt. En als het lampje gaat branden zie ik zelf de auto allang in de spiegel en zit de auto/vrachtwagen niet meer in de dode hoek.Uhmazing34 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:14:
Als je zelf een voertuig passeert, dan weet je toch waar het voertuig zit? Zie je 'm nog niet in de zijspiegel, dan ben je er nog niet volledig langs.
De dodehoekdetectie is nuttiger voor situaties waar jij wordt gepasseerd (en het misschien niet doorhebt) en dan werkt het systeem volgens mij toch goed?
De dodehoekdetectie is nuttiger voor situaties waar jij wordt gepasseerd (en het misschien niet doorhebt) en dan werkt het systeem volgens mij toch goed?
Ja ik merk ook dat het lampje veel te laat gaat branden als ik het bijv. vergelijk met die van mijn Toyota Corolla.Uhmazing34 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:14:
Helaas:(
nieuws: Peugeot introduceert elektrische hatchback en stationwagen E-308 met ...
Mooie auto's!
In de gaten houden als opvolger van m'n Model 3.
Mooie auto's!
Ik heb met grote regelmaat (+- 50% van de ritten) dat mijn entertainment center hangt in mijn E-208 basis versie. Koppel je je telefoon los van carplay, dan springt ie terug naar het laatste scherm die gekozen is, maar je kan geen andere functies kiezen. Er is duidelijk feedback op het scherm, want ik kan bijvoorbeeld op de temperatuur omhoog en omlaag tikken (visueel feedback dat ik de toets indruk op het touchscreen), maar de temperatuur verandert niet. Koppel ik mijn telefoon weer aan, kom ik terug in carplay. Daar werkt alles wel, want dat is iOS uiteraard en staat los van je entertainment center.
Alles hersteld weer als ik de auto heb uitgeschakeld.
Is dit een kwestie van een ritje naar de dealer voor een update? Herkent iemand dit?
Alles hersteld weer als ik de auto heb uitgeschakeld.
Is dit een kwestie van een ritje naar de dealer voor een update? Herkent iemand dit?
Signature van nature
Knappe wagen idd! Ik hoop toch stiekem dat ze voor de SW versie nog een optie geven om een +- 75kWh erin te lepelen. Ik weet dat niet iedereen dat wil of nodig heeftPdeBie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:16:
nieuws: Peugeot introduceert elektrische hatchback en stationwagen E-308 met ...
Mooie auto's!
@gerre1 eens. Rij nu een Tesla Model 3 LR AWD met 75kWh pakket en dan voelt 51kWh wel als een hele stap terug. Ik ben gebonden aan een publieke paal hier aan de straat en het komt helaas nog wel eens voor dat ik "spontaan" een langere rit moet maken terwijl ik niet heb kunnen laden doordat de paal bezet was.
Nu zit ik meestal rond de 40~50% accu, dus dat is op zo'n 75kWh pakket ruim voldoende in NL om vervolgens een "langere" rit in ieder geval heen (en vaak ook nog terug) te kunnen maken. Maar met een 51kWh accu wordt het dan toch krapper.
Ben wel heel benieuwd ook naar de bediening van alle systemen in de Peugeot. Ben nu natuurlijk het gemak van de Tesla gewend, dus dat zal blijken of het went of als een stap terug voelt. Wel weer Apple Carplay tot m'n beschikking, wat ik niet heb in de Tesla. Dat is wel weer een voordeel!
--edit--
Zou wel heel graag terug willen naar Peugeot, want privé ook altijd Peugeot gereden (zie o.a. avatar voor mijn 207 destijds) en altijd goed bevallen.
Nu zit ik meestal rond de 40~50% accu, dus dat is op zo'n 75kWh pakket ruim voldoende in NL om vervolgens een "langere" rit in ieder geval heen (en vaak ook nog terug) te kunnen maken. Maar met een 51kWh accu wordt het dan toch krapper.
Ben wel heel benieuwd ook naar de bediening van alle systemen in de Peugeot. Ben nu natuurlijk het gemak van de Tesla gewend, dus dat zal blijken of het went of als een stap terug voelt. Wel weer Apple Carplay tot m'n beschikking, wat ik niet heb in de Tesla. Dat is wel weer een voordeel!
--edit--
Zou wel heel graag terug willen naar Peugeot, want privé ook altijd Peugeot gereden (zie o.a. avatar voor mijn 207 destijds) en altijd goed bevallen.
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 14-09-2022 13:29 ]
Ai dit lijken een hoop (zo niet allemaal) Peugeots te zijn 
https://twitter.com/MSch74/status/1570013285700997120
Betreft een trein met Fords. Puma & Ecosports.Devil schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:28:
Ai dit lijken een hoop (zo niet allemaal) Peugeots te zijn
[ Voor 10% gewijzigd door jan390 op 14-09-2022 18:17 ]
Allemaal Ford Puma’s op de bovenste rij inderdaad
[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 14-09-2022 18:20 ]
Ik zat ook al te kijken en was een soort van blij dat het fords waren.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Haha ja dat is wel erg
Vandaag ook al een discussie met collega's.M@cer schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:43:
Ik zat ook al te kijken en was een soort van blij dat het fords waren.
"Hé, dreamscape, kom jij even goed weg, dat zijn allemaal Fordjes"...
Die (e208) van ons is ook binnen! (Via een garage, 20k op de teller) wat rijdt de auto fijn, hiervoor een Yaris uit ‘12 dus een grote vooruitgang
Vorige week zag ik dus de E308 online verschijnen, zie ik afgelopen week voor het eerst een nieuwe 308 SW (benzine/diesel versie) rijden. Toch wel een serieus mooie wagen!
Goed nieuws hier! E208 GT Pack, bestelt eind feb is zojuist bij de dealer afgeleverd!
Voor de e-208 (of e-2008) eigenaren; krijgen jullie het huidige accu percentage in ABRP erbij? Mij lukt het niet, ook niet met de premium variant.
Werkt ABRP niet met een dongle? In PUMP krijg ik het accu percentage wel netjes te zien trouwens.juliusyoup schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:47:
Voor de e-208 (of e-2008) eigenaren; krijgen jullie het huidige accu percentage in ABRP erbij? Mij lukt het niet, ook niet met de premium variant.
Via Tronity wel ja. Die blijft netjes up to date. Het duurde wel een dag of 2 voor Tronity werkte en dus goed koppelde aan ABRP.juliusyoup schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:47:
Maar uiteindelijk heb ik dat alleen maar tijdens de vakantie gebruikt. Binnen NL is het niet zo zinnig met mijn gebruik.
Dan wacht ik nog een paar dagen af; ik heb TRONITY geïnstalleerd omdat ik de naam een paar keer voorbij zag komen. Het is ook voor de vakantie over drie weken, dus ik wel vantevoren weten dat het gaat werken. Bedankt!Silvin schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:00:
[...]
Via Tronity wel ja. Die blijft netjes up to date. Het duurde wel een dag of 2 voor Tronity werkte en dus goed koppelde aan ABRP.
Maar uiteindelijk heb ik dat alleen maar tijdens de vakantie gebruikt. Binnen NL is het niet zo zinnig met mijn gebruik.
Tronity gaf bij mij aan dat het een paar dagen duurt voor het gekoppeld is aan de Peugeot servers. Een lange rit kan dit eventueel forceren. Heb het even teruggezocht maar bij mij bleek het op de 3e werkdag na aanvraag te werken.
Ik zit er toch bijna aan te denken om mijn e208 af te bestellen. Met het zogenaamde prijsplafond van 70ct per kwh is het toch kneiterduur om ev te rijden als je serieuze km's maakt.
Wat is jullie gemiddelde verbruik?
In mijn geval zorgt het ervoor dat ik alleen ga thuisladen om PV-overschot weg te werken en verder vooral de laadpalen in de wijk ga gebruiken. Die zitten nog op 37 cent per kWh en in mijn geval heb ik in een straal van 200 meter rond mijn huis vier dubbele palen staan.MarkHero schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
Ik zit er toch bijna aan te denken om mijn e208 af te bestellen. Met het zogenaamde prijsplafond van 70ct per kwh is het toch kneiterduur om ev te rijden als je serieuze km's maakt.
Waar ik niet de luxe van een eigen oprit heb (maar wel af en toe met een kabel richting parkeervak zou kunnen), heb ik dus wel de luxe van veel laadpalen om mij heen. Eén van die dubbele palen is vrij vaak bezet, maar bij de rest is bijna altijd wel plek. Eens kijken hoe lang dat zo blijft...
* dreamscape denkt er niet aan om de bestelling te annuleren, ongeacht de energieprijzen...
Ik snap je gedachtegang maar in onze situatie 'moeten' we een andere auto en de door ons bestelde e-208 is financieel nog steeds de meest aantrekkelijke optie als je private lease doet. Zou je nu afbestellen en iets anders in hetzelfde segment willen (ook benzine of diesel) dan betaal je veel meer dan je (in ons geval) in April hebt besteld.MarkHero schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
Edit: Komt bij dat wij al ons verbruik van de auto uit het zonnepanelen overschot kunnen halen tot ten minste 2025. Daarna kan de wereld er wel weer heel anders uit zien.
[ Voor 11% gewijzigd door AtlAntA op 22-09-2022 16:16 ]
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
So far rij ik ongeveer tussen de 14 en 15kw/100. Per maand ben ik momenteel veel minder kwijt dan met mijn vorige benzine auto. Toen gaf ik tussen de 100-150 euro aan benzine uit elke maand. Nu tussen de 40-80 euro.MarkHero schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
Het laden bij de openbare laadpaal is hier nog steeds 31 cent, dus goedkoper dan de 70 cent. Volgens mij zijn dat ook afspraken die de gemeente heeft gemaakt.
Als je echt eerlijk wil vergelijken, zou je een benzine 208 en een E-208 in de private lease eens naast elkaar moeten zetten. Dan is de rekensom echt heel simpel. Zonder kosten voor brandstof is de E volgens mij al goedkoper.AtlAntA schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:15:
[...]
Ik snap je gedachtegang maar in onze situatie 'moeten' we een andere auto en de door ons bestelde e-208 is financieel nog steeds de meest aantrekkelijke optie als je private lease doet. Zou je nu afbestellen en iets anders in hetzelfde segment willen (ook benzine of diesel) dan betaal je veel meer dan je (in ons geval) in April hebt besteld.
Kijken we naar kosten voor brandstof: in mijn geval reken ik wel met die 37 cent voor laden op straat en gebruik ik wat PV overschot, maar zal ik hem zeker niet tegen 70 cent per kWh gaan laden.
Je moet stevig doorrijden met een E-208 om op 20 kWh/100km te komen. 100 km kost me dan dus €7,40 als ik mijn zonnepanelen niet gebruik. Met datzelfde 'stevig doorrijden' doet een benzine variant iets van 6 liter per 100 km.
De benzineprijzen gaan langzaam omlaag, maar 6 liter voor minder dan €7,40 gaan we echt nooit meer meemaken...
Ben momenteel uit de peugeot app gelogd (een of andere manier heeft die mij er uitgegooid). Als ik wil inloggen zegt ie dat m'n account niet geactiveerd, en op een link moet klikken om een activatie link te ontvangen. Echter ontvang ik die mail nooit. Als ik zeg dat ik m'n wachtwoord niet weet zeurt ie om de zelfde activatielink.
Iemand dit zelfde probleem gehad? Vrees dat er weinig anders opzit dan een nieuw account aanmaken, maar dan moet ik ook weer de auto opnieuw koppelen etc. (denk ik).
Wel erg matig dat de uitgesteld laden functie alleen via de slechte app kan bij de 7 inch touchscreen uitvoeringen.
Iemand dit zelfde probleem gehad? Vrees dat er weinig anders opzit dan een nieuw account aanmaken, maar dan moet ik ook weer de auto opnieuw koppelen etc. (denk ik).
Wel erg matig dat de uitgesteld laden functie alleen via de slechte app kan bij de 7 inch touchscreen uitvoeringen.
[ Voor 10% gewijzigd door Arm1n op 23-09-2022 21:34 ]
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Hangt bovendien ook af welk type energiecontract je nu hebt. Zit je variabel, dikke kans dat alle leveranciers die contracten gaan cappen op €0,70 per kWh. Ze worden toch wel gecompenseerd door de overheid. Heb je een vast contract van 3/5 jaar met tarieven flink beneden 0,70 per KWh ga je er niks van merken. Nog los van dat openbare / publieke laadpalen nog vaak 0,35/0,40 per kWh vragen omdat de gemeente nog langere contracten heeft lopen met de leveranciers.MarkHero schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:02:
Ik heb tot 2025 een tarief van 0,25 per kWh. Alleen geen eigen oprit. Gelukkig wel vier tot zes openbare laadpalen om de hoek die 0,35 per kWh rekenen. Dus met die prijzen blijft elektrisch rijden goedkoper dan een ice versie. En dan de optelsom: goedkoper in onderhoud, geen wegenbelasting tot 2025, brandstof scheelt de helft in totaal. Daarvan kan ik de afschrijving van een Peugeot e-208 prima van betalen zodat ik voor hetzelfde maandbedrag elektrisch rij ipv een Honda Civic mild Hybrid.
3x raden wat ik ga doen per 1/1. Aanschaf definitief maken van een ocassion Peugeot e-208 GT versie met pak en beet 10k op de teller. Is alleen nog kiezen tussen elixir red, blue Vertigo of Faro geel. Vind ze alledrie wel wat. Wit/zwart/zilver zie je al genoeg in het straatbeeld. En die kleuren knallen zo lekker er uit.
Die heftige kleurtjes staan de Peugeots goed. Ik hebzelf Elixir Red en het is in het echte een veel mooiere kleur dan op de foto’s. Er zit een mooie metallic glans in.
Ik heb al een proefrit gemaakt bij de lokale dealer. Maar dat was een allure zonder stoelverwarming of parkeersensoren/achteruitrijcamera. Juist stoelverwarming die ik nu ook al heb bevalt me wel. En scheelt denk ik qua verbruik in de winter tov de hele cabine verwarmen. Het was er eentje in elixer rood. Nou die e-208 ging zo snel als de brandweer.
Reageert lekker vlot, stuurt goed. De Corsa e is natuurlijk het tweelingbroertje maar qua design vind ik de Corsa gewoontjes, al heeft ie meer laadruimte. En ook het dashboard is sober/eenvoudig.
Ik zie nu genoeg exemplaren voorbij komen bij dealers door het land. Al verwacht ik dat ze het huidige prijspeil houden en zodra de subsidiepot weer beschikbaar komt elk exemplaar 2k erbij plussen. Idealiter reserveer ik er nu een, ondertekenen op 1/1 en betalen voor de nu geadverteerde prijs. Maar dealers zijn ook niet gek, dus ik kijk ook met een schuin oog naar mobile.de. Scheelt al snel 3k tov NL en dat is snel verdiend.
Ik zie nu genoeg exemplaren voorbij komen bij dealers door het land. Al verwacht ik dat ze het huidige prijspeil houden en zodra de subsidiepot weer beschikbaar komt elk exemplaar 2k erbij plussen. Idealiter reserveer ik er nu een, ondertekenen op 1/1 en betalen voor de nu geadverteerde prijs. Maar dealers zijn ook niet gek, dus ik kijk ook met een schuin oog naar mobile.de. Scheelt al snel 3k tov NL en dat is snel verdiend.
Zit ook te kijken voor de e-208. Maar nu bestellen is halverwege 2023 krijgen. Tegen die tijd is de nieuwe upgraded versie al te verkrijgen met het nieuwe mooie logo en nog wat andere verbeteringen. Nog meer mensen die hierover twijfelen?
Inmiddels zijn we al 7 maanden verder na het bestellen en is er nog geen enkel zicht op wanneer we de auto kunnen verwachten.. De dealer heeft werkelijk geen enkel idee. Dus waarschijnlijk als je besteld zit je mogelijk al op het aangepaste model.outlandos schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:03:
Zit ook te kijken voor de e-208. Maar nu bestellen is halverwege 2023 krijgen. Tegen die tijd is de nieuwe upgraded versie al te verkrijgen met het nieuwe mooie logo en nog wat andere verbeteringen. Nog meer mensen die hierover twijfelen?
Het aangepaste model wordt in Spanje geproduceerd, in tegenstelling tot het huidige model dat in Kroatië wordt gemaakt. De nieuwe zou op z'n vroegst pas begin 2023 te bestellen zijn volgens mijn dealer.M@cer schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:27:
[...]
Inmiddels zijn we al 7 maanden verder na het bestellen en is er nog geen enkel zicht op wanneer we de auto kunnen verwachten.. De dealer heeft werkelijk geen enkel idee. Dus waarschijnlijk als je besteld zit je mogelijk al op het aangepaste model.
Dan zou ik eerder voor de E-308 opteren.
Stellantis gaat elk type upgraden https://www.autoweek.nl/a...tot-400-kilometer-bereik/
Natuurlijk is het bereik van 400km te optimistisch. Alleen bij geen tegenwind, terwijl het 18 graden is, het niet regent, je in eco modus 80km/u doet zoiets. En dan zonder airco of andere verbruikers aan. Maar dan ben ik benieuwd. Wat halen de huidige e-208 eigenaren hier? 280km in de zomer en zeg 200km in de winter bij vmax +5km op de snelweg? Dan zou je met 12% extra komen op 300+/225+ aan haalbare km. Maakt een 2023 model net wat bruikbaarder.
Ik heb mijn ouders op 140km enkele reis afstand zitten. Dus idealiter haal ik 280km op een volle accu in de lente/zomer en dat ik na 225km oid in de herfst/winter de e208 aan de snellader kan hangen. Of granny laden bij mijn ouders terwijl ik daar ben.
Natuurlijk is het bereik van 400km te optimistisch. Alleen bij geen tegenwind, terwijl het 18 graden is, het niet regent, je in eco modus 80km/u doet zoiets. En dan zonder airco of andere verbruikers aan. Maar dan ben ik benieuwd. Wat halen de huidige e-208 eigenaren hier? 280km in de zomer en zeg 200km in de winter bij vmax +5km op de snelweg? Dan zou je met 12% extra komen op 300+/225+ aan haalbare km. Maakt een 2023 model net wat bruikbaarder.
Ik heb mijn ouders op 140km enkele reis afstand zitten. Dus idealiter haal ik 280km op een volle accu in de lente/zomer en dat ik na 225km oid in de herfst/winter de e208 aan de snellader kan hangen. Of granny laden bij mijn ouders terwijl ik daar ben.
Voor de e208 rijders (en mogelijk ook andere modellen): er is een update uit voor de navigatie. Ben deze aan het installeren as we speak.
208-II, 2008-II, e-208 II, e-2008 II, 508-II: 2020+dkln schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:26:
Voor de e208 rijders (en mogelijk ook andere modellen): er is een update uit voor de navigatie. Ben deze aan het installeren as we speak.
3008-II & 5008-II: 2021+
Link naar het Peugeot Forum
Inmiddels heb ik er 1200 km op zitten. Nog steeds zeer blij mee. Wel een paar kleine dingen die opvallen en licht irritant zijn.
- De Bluetooth-verbinding met mijn telefoon valt af en toe uit en schakelt niet vanzelf weer in. De eerste drie weken geen last van gehad, maar de afgelopen dagen drie keer in totaal. Bluetooth uit en weer aan op telefoon en handmatig opnieuw proberen te verbinden lost het niet op. Auto uitzetten en weer aan lost het wel direct op.
- Op hobbelig wegdek hoor ik achterin de auto een rammel / lichte 'kloenk'. Ik kan niet goed plaatsen waar het vandaan komt. Het is heel subtiel en de meeste mensen zal het niet opvallen, maar ik ben er vrij gevoelig voor. Eerder viel me al wel op dat de gesp van de autogordel aan bijrijderskant af en toe tegen de B-stijl aan komt, wat ook een soort rammel geeft. Dus die zit nu altijd vastgeklikt. Ik hoopte de rammel achterin ook op te lossen door de gordels vast te klikken, maar de rammel achterin heeft helaas een andere oorzaak. Wellicht één van de accessoires die achterin onder de mat liggen, dat moet ik nog gaan uitsluiten.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en wellicht ook een oplossing heeft
- De Bluetooth-verbinding met mijn telefoon valt af en toe uit en schakelt niet vanzelf weer in. De eerste drie weken geen last van gehad, maar de afgelopen dagen drie keer in totaal. Bluetooth uit en weer aan op telefoon en handmatig opnieuw proberen te verbinden lost het niet op. Auto uitzetten en weer aan lost het wel direct op.
- Op hobbelig wegdek hoor ik achterin de auto een rammel / lichte 'kloenk'. Ik kan niet goed plaatsen waar het vandaan komt. Het is heel subtiel en de meeste mensen zal het niet opvallen, maar ik ben er vrij gevoelig voor. Eerder viel me al wel op dat de gesp van de autogordel aan bijrijderskant af en toe tegen de B-stijl aan komt, wat ook een soort rammel geeft. Dus die zit nu altijd vastgeklikt. Ik hoopte de rammel achterin ook op te lossen door de gordels vast te klikken, maar de rammel achterin heeft helaas een andere oorzaak. Wellicht één van de accessoires die achterin onder de mat liggen, dat moet ik nog gaan uitsluiten.
Gaan ze dan eerst nog die 40 duizend, ik noem een getal, in bestelling met de 136 pk maken en daarna deze?Joosie200 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:28:
Stellantis gaat elk type upgraden https://www.autoweek.nl/a...tot-400-kilometer-bereik/
Bluetooth nog nooit last van gehad. Hier een iPhone.FreddyFish schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:32:
Inmiddels heb ik er 1200 km op zitten. Nog steeds zeer blij mee. Wel een paar kleine dingen die opvallen en licht irritant zijn.
Die gordel bij de b-stijl erger ik mij ook echt kapot aan! Ik heb de gesp gewoon wat hoger vastgezet (er zit een bandje onderaan waarmee je hem kan verstellen/vastzetten). Nu geen last van.
Verder geen gerommel te horen eigenlijk. Stilste auto die ik tot nu toe gereden heb (zelfs vergeleken met een Mercedes E). Is het misschien de band repair set die mee rammelt in de achterbak onder de bodem?
De update is inmiddels uitgevoerd. Deed er maar liefst 40 min. over. Wel verder probleemloos verlopen verder. Let trouwens op dat je geen progress balkje oid te zien krijgt.jan390 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:59:
[...]
208-II, 2008-II, e-208 II, e-2008 II, 508-II: 2020+
3008-II & 5008-II: 2021+
Link naar het Peugeot Forum
Hier ben ik ook benieuwd naar!MarkHero schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:55:
[...]
Gaan ze dan eerst nog die 40 duizend, ik noem een getal, in bestelling met de 136 pk maken en daarna deze?
Red Bull gives you wings, the FIA takes them away
De vernieuwde Peugeot e-208 heeft standaard een 7,4 kW eenfaselader,Joosie200 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:28:
Dat is toch een stap terug tot wat er nu inzit?
Ja naar deze update refereerde ik hierboven al. Wordt in Spanje gebouwd. Ze zullen de oude in Kroatië blijven maken totdat de order lijst is gevuld lijkt me.Joosie200 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:28:
In Nederland wel want nu is de 3 fase lader inbegrepen. Maar bij import modellen zie je nog wel 1 fase laders.hjs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:26:
[...]
De vernieuwde Peugeot e-208 heeft standaard een 7,4 kW eenfaselader,
Dat is toch een stap terug tot wat er nu inzit?
De 2023 versie is made in Spain. Dus denk een nieuwe fabriek, de 2021/2022 orders rollen nog elders van de band.MarkHero schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:55:
[...]
Gaan ze dan eerst nog die 40 duizend, ik noem een getal, in bestelling met de 136 pk maken en daarna deze?
Kroatië dus nu, Spanje straks.outlandos schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:19:
[...]
Het aangepaste model wordt in Spanje geproduceerd, in tegenstelling tot het huidige model dat in Kroatië wordt gemaakt. De nieuwe zou op z'n vroegst pas begin 2023 te bestellen zijn volgens mijn dealer.
Precies. Kun je de lijn in Kroatië laten afbouwen met openstaande backlog. En de lijn in Spanje opstarten voor het nieuwe model.outlandos schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:55:
[...]
Ja naar deze update refereerde ik hierboven al. Wordt in Spanje gebouwd. Ze zullen de oude in Kroatië blijven maken totdat de order lijst is gevuld lijkt me.
Klopt, dat heb ik ook. Ik vermoed (niet kunnen bewijzen, maar afgaande op moment van lawaai) dat het te maken heeft met de extreem stugge vering/schokdempers. Bij het omhoog komen na een hobbel hoor je die bonk. Wellicht bereikt ie het einde van de schokdemper...Al weet ik niet of dat kan. Enkele pagina's terug had ik dat ook al gevraagd hier... alsof de uitlaat loshangt onder je autoFreddyFish schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:32:
Signature van nature
Vanmiddag heb ik de foam inleg plus de accessoires onder de mat vandaan gehaald en een stukje gereden. Geen enkel verschil helaas, dus het moet ergens anders vandaan komen. De vering/dempers worden dan inderdaad de volgende hoofdverdachte, maar dat is gelijk ook iets waar je waarschijnlijk helemaal niets aan kunt doen.Sircuri schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:56:
[...]
Klopt, dat heb ik ook. Ik vermoed (niet kunnen bewijzen, maar afgaande op moment van lawaai) dat het te maken heeft met de extreem stugge vering/schokdempers. Bij het omhoog komen na een hobbel hoor je die bonk. Wellicht bereikt ie het einde van de schokdemper...Al weet ik niet of dat kan. Enkele pagina's terug had ik dat ook al gevraagd hier... alsof de uitlaat loshangt onder je auto
Aan de andere kant; Bij soepele, geasfalteerde drempels hoor ik helemaal niets. Ook niet als ik er met hogere snelheid overheen ga. Terwijl de auto dan juist relatief ver op en neer deint in de veren/dempers. Het lijkt dus niet zozeer de op-en-neerbeweging te zijn, althans niet bij mij. Kan bij jou natuurlijk anders zijn. Ik hoor het vooral bij kleine, abrupte oneffenheden zoals een putdeksel die iets lager ligt dan het wegdek. Dus daarom wil ik zeker nog niet uitsluiten dat het om een rammel in of aan de carrosserie gaat.
Aankomend weekend eens uitgebreid controleren en alles wat speling heeft proberen te dempen, vast te zetten of tijdelijk te verwijderen. Ik meld me wel weer als ik een stap verder ben. Hoor het graag als iemand de gouden tip heeft!
[ Voor 7% gewijzigd door FreddyFish op 28-09-2022 20:46 ]
@FreddyFish ik kon uit de thread helaas niet opmaken om wat voor model het gaat. Maar een 'bonk' klinkt als ophanging inderdaad.
Iemand hier al een hybride 308 SW besteld en ontvangen? En zo ja, wat was de levertermijn? Wij hebben er één in bestelling maar er wordt geen concrete datum geven.
Ah, helemaal vergeten te vermelden inderdaad. Het betreft een e-208.PdeBie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:01:
@FreddyFish ik kon uit de thread helaas niet opmaken om wat voor model het gaat. Maar een 'bonk' klinkt als ophanging inderdaad.
Toevoeging: Op klinkerwegen hoor ik continu het gerommel/gerammel.
Ok, dan denk ik iets van een schokdemper die niet helemaal lekker zit.
Vorige week een benzine 308 SW bekeken en die dealer (Stern) had het over 14 maanden levertijd voor de hybride..D-Three schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:43:
Iemand hier al een hybride 308 SW besteld en ontvangen? En zo ja, wat was de levertermijn? Wij hebben er één in bestelling maar er wordt geen concrete datum geven.
Het is nog wel goedkoper ja, maar ook niet overdreven veel. Ik rij ongeveer 800 km ( 208 GT 100 pk 6 bak ) op een volle tank. Dus als jij dat zou doen ben je ook 8x7,40 =bijna 60 euro kwijt...en als je echt aan die 70cent zit...Dan ben je zelfs duurder uit qua energiekosten.dreamscape schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:52:
[...]
Als je echt eerlijk wil vergelijken, zou je een benzine 208 en een E-208 in de private lease eens naast elkaar moeten zetten. Dan is de rekensom echt heel simpel. Zonder kosten voor brandstof is de E volgens mij al goedkoper.
Kijken we naar kosten voor brandstof: in mijn geval reken ik wel met die 37 cent voor laden op straat en gebruik ik wat PV overschot, maar zal ik hem zeker niet tegen 70 cent per kWh gaan laden.
Je moet stevig doorrijden met een E-208 om op 20 kWh/100km te komen. 100 km kost me dan dus €7,40 als ik mijn zonnepanelen niet gebruik. Met datzelfde 'stevig doorrijden' doet een benzine variant iets van 6 liter per 100 km.
De benzineprijzen gaan langzaam omlaag, maar 6 liter voor minder dan €7,40 gaan we echt nooit meer meemaken...
[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 29-09-2022 20:39 ]
Pixel 9 Pro XL
December 2022 2021 besteld en verwachte leverdatum is nu al 5 keer opgeschoven. Staat nu op begin Januari..D-Three schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:43:
Klopt.
[ Voor 19% gewijzigd door Animal Mother op 29-09-2022 20:51 ]
December 2021 denk ik dan 😊Animal Mother schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:44:
[...]
December 2022 besteld en verwachte leverdatum is nu al 5 keer opgeschoven. Staat nu op begin Januari..
Pixel 9 Pro XL
Stabilisator verbindingsstangetje? Zijn op de 208 dezelfde goedkope simpele stokjes als op de 206. Wel raar dat die met 1200km al klapperen dan?PdeBie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:39:
Ok, dan denk ik iets van een schokdemper die niet helemaal lekker zit.
Edit: 208 vanaf 2019 heeft dan weer andere stokjes.
[ Voor 7% gewijzigd door _JGC_ op 29-09-2022 20:51 ]
@Schook84 @Animal Mother
Ai, ruim een jaar is wel erg lang. Tegen dan is het een oud model
Niet echt wat ik had gehoopt. Maar weinig aan te doen eigenlijk.
Ai, ruim een jaar is wel erg lang. Tegen dan is het een oud model
Maart 2022 besteld, toen al een verwachte leverdatum van april 2023 gekregen. Ga dus gerust uit van een termijn tussen de 12 en 14 maanden.D-Three schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:43:
|^^|
Februari 2022 3008 hybrid besteld, levertijd onbekend.rushcraft schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:33:
[...]
Maart 2022 besteld, toen al een verwachte leverdatum van april 2023 gekregen. Ga dus gerust uit van een termijn tussen de 12 en 14 maanden.