Aangezien de 206 nu tijdelijk weer m'n enige auto is, toch vandaag maar eens de lak aangepakt
De vorige eigenaar was een notoire wasstraat wasser, er dat was duidelijk te zien aan de auto (swirls, doffe lak)
Ik heb nog foto's van de hele aanpak maar dan wordt het allemaal zo lang
Meteen maar even de logo's eraf gehaald rondom, staat toch wat netter vind ik er rondom die logo's blijft het altijd smerig
De stappen:
- Auto wassen volgens 2 emmer methode en drogen
- Auto en velgen in de Monello Non Ferro, afspuiten en drogen
- Rondom kleien met Meguiars klei en quick detail
- Rondom polijsten met oranje pad op DAP900 en Monello Mezzo
- Auto in de was gezet met Meguiars Liquid Wax
- Interieur stofzuigen (stoelen heb ik niet lang geleden nog aangepakt dus hoefde niet)
- Plastic delen in de wax gezet (staat niet op de foto helaas)
De foto's toen ik klaar was:
De 206 heeft helaas lakschades op verschillende plekken, die zijn alleen op te lossen door te laten spuiten, maar de auto is toch een stuk netter geworden zo
Motorisch heb ik de auto laatst al aan laten pakken (auto eind december gekocht, in januari motorisch aan laten pakken), ik hoop dat de vorige eigenaar ver weg blijft van auto's want het onderhoud wat hij zelf dacht te doen kan echt niet

(water ipv kvs is een mooi voorbeeld en olie vervangen zonder oliefilter te vervangen)
Mocht de vorige eigenaar meelezen, hierbij, schaam je, schaam je diep
Overigens wist ik wel dat er wat dingen aan gebeuren, maar hier was de prijs ook wel een beetje naar, kocht dus de auto ook een beetje als opknapper

(gekocht bij een handelaar)
- Nieuwe koppeling + drukgroep
- Nieuwe versnellingsbakolie
- Nieuwe motorolie én filter
- Nieuwe koelvloeistof
En nog wat andere kleine dingen gedaan