Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
Ik weet wel dat door de kou de olie wat dikker en stroperiger is en dat daardoor de melding oliepeil checken naar voren kan komen. Maar zodra je gaat rijden wordt de motor warm en de olie dunner, dus dan zou de melding weg moeten blijven.

Toch nog maar een keer je oliepeil checken. Liefst 's middags dan als je auto een tijdje stil heeft gestaan en het wat warmer is dan 's ochtends.

Is je oliepeil in orde, toch even bezoekje aan de garage. Kan ook een sensortje zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heeft iemand een idee wat een Peugeot 206 1.4 Bordeaux Rood Metallic inruil doet? 194.000Km op de teller, auto uit 2005. Alles erop, behalve cruise control. Bumpers meegespoten in kleur. Geen technische mankementen bekend.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok rond de 2k, maar bij de ANWB kun je gewoon online koerslijsten bekijken. Weet je wat ie bij inruil doet en bij verkoop aan particulier. En ook wat de dealer er evt voor zou vragen enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

offtopic:
Het is oliepeil. Peil, PEIL, PEIL. Sorry, maar het doet me echt pein, eh pijn aan de ogen :-(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
The Eagle schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:08:
Ik gok rond de 2k, maar bij de ANWB kun je gewoon online koerslijsten bekijken. Weet je wat ie bij inruil doet en bij verkoop aan particulier. En ook wat de dealer er evt voor zou vragen enzo :)
2K had ik ook gehoopt. Heb het idee dat die koerslijsten redelijk laag zitten. Heb ze trouwens nog niet bekeken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Maasluip schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:18:
offtopic:
Het is oliepeil. Peil, PEIL, PEIL. Sorry, maar het doet me echt pein, eh pijn aan de ogen :-(
schandalig inderdaad. Geen idee wat me bezielde |:( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oliepijl kan wel, maar dan doel je denk ik op die stok die je in je motor steekt om de boel te peilen :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Maasluip schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:18:
offtopic:
:$ sorry... :$
Schijnbaar nog niet helemaal wakker... In de 3de alinea ging het wel goed |:(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:44
50Miles schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:27:
[...]

2K had ik ook gehoopt. Heb het idee dat die koerslijsten redelijk laag zitten. Heb ze trouwens nog niet bekeken :9
Ik vrees dat 2K teveel is, het is natuurlijk een auto die gezien zijn KM stand niet meer aantrekkelijk is voor de handel
Het ligt er natuurlijk aan wat je ervoor terug koopt maar ik zou eerder van 1400/1500 euro uitgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik heb voor mijn 206 uit 2003 en 216k op de klok met schade aan bumper en zijscherm, en op versleten winterbanden 1100 euro gekregen. Zat een airbagstoring in, stoelwang was doorgesleten enz. De rest van de gebreken bleven gelukkig buiten zicht :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Toch maar even langs de garage gegaan voor mijn olieniveau probleempje. Gisteren had ik het gevoel dat er geen olie meer aan de stok bleef hangen en om te voorkomen dat ik iets stuk maak toch maar even een bezoekje gebracht. Gelukkig konden ze mij direct helpen :)

Ging ruim een liter olie bij, maar dat was redelijk normaal met deze blokjes (ongeveer 3500 km a 1 liter, de norm ligt bij Peugeot op 1 liter per 1000 km). Schijnbaar is na een liter "verbruik" de sensor van mening dat de motor dorst heeft en verzoekt hij bij te vullen. Dus meteen maar even een litertje extra meegenomen :)

De werkplaats gaf overigens ook aan dat de peilstok bij deze blokken niet echt handig is en redelijk beroerd is af te lezen (daarom las ik gisteren ook dat hij leeg was, zat op het oog niets meer aan de stok toen hij boven kwam).

Ben in ieder geval blij dat alles toch nog goed is en het gelukkig puur de dorst van de wagen was :) Meteen ook maar even de Aux laten aanzetten, nog niet getest, maar zie iig Aux 1 verschijnen in de sources.

* .Gertjan. is weer helemaal vrolijk :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:17
Ik zou niet echt vrolijk worden van 1 liter olie op 3500km, laat staan van 1 liter olie op 1000km. Ik rijd zelf een 206 1.4HDI, ding zuipt 1 liter op 10.000km. Vorig jaar bij de APK wel opmerking over gekregen, er ligt het een en ander bovenop het blok, maar zolang de oprit schoon blijft vind ik het wel best met een auto die 335.000km op de teller heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:39
Mengsmering :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_JGC_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:24:
Ik zou niet echt vrolijk worden van 1 liter olie op 3500km, laat staan van 1 liter olie op 1000km. Ik rijd zelf een 206 1.4HDI, ding zuipt 1 liter op 10.000km. Vorig jaar bij de APK wel opmerking over gekregen, er ligt het een en ander bovenop het blok, maar zolang de oprit schoon blijft vind ik het wel best met een auto die 335.000km op de teller heeft.
Hij lekt de olie niet (blok en stoep zijn schoon), schijnbaar verbruikt hij de olie gewoon. De 1.6 THP (150pk versie) blokjes schijnen daar berucht om te zijn. Had ik inmiddels ook al op internet gelezen bij diverse bronnen. Mogelijk dat mijn rijstijl ook wel bijdraagt aan het verbruik, zo'n RC nodigt iets te veel uit wat dat betreft :+

Moet zeggen dat ik het bij mijn andere Peugeots nooit gehad heb (of in ieder geval nooit opgevallen). De 1.6 hdif van mijn 308 lijkt ook niet echt te gebruiken (en die vreet redelijk wat km) en ook de wat oudere blokjes die ik gehad heb leken nooit echt veel olie te verbruiken. Dit is voor mij de eerste keer.
Het zou ook kunnen dat de auto even moet "wennen" aan kilometers, hij heeft volgens mij redelijk lang bij de dealer gestaan. Ga het gewoon even in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Dan nog 1 op 1000 is bizar hoog. De motor in mijn auto is zo lek als een mandje met 312.000km op de klok en die doet 1 op 7000 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn VTi lust een litertje op de 7000km. Nog niet zo heel ernstig dus. Gewoon altijd litertje achterin liggen, als het nodig is kan ik hem zo bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Toch apart.. Mijn 1.4hdi doet <0.5L per 20k.. Om de 20k een beurt met verse olie..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
_JGC_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:24:
Is heel erg afhankelijk van hoe er gereden wordt met de auto. Ik rij alleen maar korte stukjes met de auto, dus het spul komt nauwelijka op de juiste bedrijfstemperatuur en drinkt daardoor altijd iets meer olie. Je bent ook gedeeltelijk afhankelijk van de gebruikte olie. Zodra je met 5W30 altijd korte stukjes rijd en je gaat daarna een aantal lange stukken rijden dan ga je ook merken dat het olieverbruik wat zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:19:

Ging ruim een liter olie bij, maar dat was redelijk normaal met deze blokjes (ongeveer 3500 km a 1 liter, de norm ligt bij Peugeot op 1 liter per 1000 km). Schijnbaar is na een liter "verbruik" de sensor van mening dat de motor dorst heeft en verzoekt hij bij te vullen. Dus meteen maar even een litertje extra meegenomen :)
De norm 1L/1000km is gewoon onzin, het is geen 2 takt ;)
Het klopt dat de THP's veel olie verbruiken, daarvoor is de Peugeot Pas ook in het leven geroepen

Mijn 207 THP150 verbruikte een liter olie op de 7000km, zelfs Peugeot (Nefkens) vond dit toen al wel gortig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
GAIAjohan schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:02:
Toch apart.. Mijn 1.4hdi doet <0.5L per 20k.. Om de 20k een beurt met verse olie..
Deed die van mij niet anders, maar mijn turbo is redelijk versleten. Ding doet 35.000km per jaar, heeft inmiddels 335.000km op de teller en zal nog wel even doorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb afgelopen jaar ongeveer 38k gereden, nieuwe turbo rond 233k geplaatst, staat nu op 263k. Ik vind het geen leuke auto meer om mee te rijden, maar goedkoper kan ik nu niet rijden... APK vrijwel fluitend (behalve wiellager) doorheen, en ik verwacht niet dat dat volgend jaar anders is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:52
Mijn 306 uit 1996 begint nu de APK geweest is langzaam beetje bij beetje af te takelen :+ Na een lekkage langs de antenne waardoor het binnenin een beetje druppelt, is deze week de achterruitenwisser een eigen leven gaan leiden.

Ondanks dat de schakelaar op "uit" staat gaat de wisser wel aan. Hij reageert nog wel op de normale stand en sproeien, alleen uit gaat is niet meer. Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Is deze anders makkelijk los te koppelen? Over een tijdje gaat de auto toch weg, dus niet veel behoefte om er nog naar te laten kijken.

[ Voor 34% gewijzigd door Southern Sun op 23-02-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Gewoon de ruitenwisserarm er af halen? Dan draait dat motortje wel af en toe, maar dat maakt niet zo veel uit. Bijkomend voordeel is dat je een prachtige directe spuit hebt tegen bumperklevers. Als de arm met ingebouwde sproeier er niet op zit, spuit hij volgens mij recht naar achteren :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Kun je niet gewoon het stekkertje uit het motortje trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Dat is wellicht beter. Maar het is nog steeds te combineren met mijn bumperkleverspuit ...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Zekering eruit trekken? Zolang het geen gecombineerde zekering is, is dat misschien nog het beste
Anders gewoon inderdaad de stekker uit de motor trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
FabianGTI schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:41:
Zekering eruit trekken? Zolang het geen gecombineerde zekering is, is dat misschien nog het beste
Anders gewoon inderdaad de stekker uit de motor trekken
Daar dacht ik ook eerst aan, maar kan niet duidelijk vinden welke ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan trek je er toch een voor een eentje uit?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Goede methode idd! Natuurlijk doet het probleem zich nu ineens niet meer voor ontdek ik net, wellicht toch iets met vochtig weer te maken of temperatuur. Hou het even in de gaten en anders toch de zekering er maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 18:21
Southern Sun schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:25:
Mijn 306 uit 1996 begint nu de APK geweest is langzaam beetje bij beetje af te takelen :+ Na een lekkage langs de antenne waardoor het binnenin een beetje druppelt, is deze week de achterruitenwisser een eigen leven gaan leiden.

Ondanks dat de schakelaar op "uit" staat gaat de wisser wel aan. Hij reageert nog wel op de normale stand en sproeien, alleen uit gaat is niet meer. Iemand enig idee wat hier aan te doen is? Is deze anders makkelijk los te koppelen? Over een tijdje gaat de auto toch weg, dus niet veel behoefte om er nog naar te laten kijken.
Je kan hem er altijd gewoon afdraaien, dat is niet zo heel moeilijk. Heb ook een tijdje zonder gereden in mijn 206 toen ik hem een keer aangezet had toen hij vastgevroren zat aan de ruit. Toen ging ie mijn nummerbord poetsen :+

Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z327/srowell3/DeWiper/2011-05-26180203.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 24-02-2015 09:28 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik moet waarschijnlijk voor en achter nieuwe remblokken en schijven hebben, echter heb ik het idee dat als ik dat bij de garage koop, dat ik te duur af ben, dus ik ben eens gaan kijken en kwam uit op brakemax onderdelen van autopartsonline.nl.

Voor:
Remschijf voorzijde brakemax sport (No. A7338 /S): 61,37 euro/stuk. Dus 122,74 euro in totaal
Remblokset voorzijde brakemax sport (No. B7273 /S): 43,38 euro/set.

Achter:
Remschijf achterzijde brakemax sport (No. A6876 /S): 36,20 euro/stuk. Dus 72,40 euro in totaal.
Remblokset achterzijde brakemax sport (No. B6580 /S): 39,93 euro/set

Dus ik zou dan uitkomen op 278,75 euro in totaal voor de materialen.

Ik moest mijn kenteken ingeven en ik kon dus kiezen voor originele kwaliteit, brembo of brakemax (goed, beter, best).
Ik heb echter geen idee of het echt overkill is en of de prijzen een beetje fatsoenlijk zijn. Kan ik toch beter voor wat anders gaan?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• The Eagle

The Eagle

Die prijzen kloppen volgens mij wel. Ik was bij mijn monteur 150 kwijt voor de schijven en blokken voor (207). Zette hij ze eer nog voor onder ook. Geloof niet dat ie daar veel winst op maakte.
Achter heeft de 207 trommels dus das niet te vergelijken.
Hij gebruikte volgens mij wel OEM spul, kwam meen ik van de Technische Unie of een andere groothandel af.

• FabianGTI
Je bent altijd duurder uit bij een garage, maar dat is logisch
Mensen vergeten nog wel eens dat je niet alleen betaald voor de onderdelen en monteur, maar ook voor een stukje garantie en scholing, en overhead kosten zoals het bedrijf

Vaak is het uurloon bij een vakgarage zo'n 50 euro/uur, en bij een dealer/merkgarage zo'n 60 á 70 euro/uur

Onder mijn vorige 206 had ik overigens deze remmerij zitten, dat wou wel remmen :

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g28/Fabian-RC/IMAG0488.jpg

Achter:
Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g28/Fabian-RC/IMAG0651.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat voor blokken had je eronder? Geboord zegt niet zoveel, dat wilt alleen maar vollopen met stof en kans op scheuren is behoorlijk.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Deathchant schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:03:
Ik moet waarschijnlijk voor en achter nieuwe remblokken en schijven hebben, echter heb ik het idee dat als ik dat bij de garage koop, dat ik te duur af ben, dus ik ben eens gaan kijken en kwam uit op brakemax onderdelen van autopartsonline.nl.
Brembo, Bosch, ATE, TRW, Valeo, allemaal vergelijkbaar en goed. Fremax ken ik niet, maar er staat bij dat ze in een Fremax-Zimmermann en Bosch fabriek geproduceerd worden. Zimmermann maakt ook kwalitatief goed spul.

Eigenlijk is het een keuze tussen Brakemaxx (geperforeerd) en 'al het andere niet geperforeerde'. Op mister-auto.nl kost een set Bosch voorschijven 40e. Zou je rondom schijven en blokken voor ~100e klaar zijn. Het spul klepper je er met een beetje voorbereiding in een uurtje onder voor de deur. Heb ik zelf laatst ook met een TRW set gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Oyster op 26-02-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Joopieboy schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:49:
Wat voor blokken had je eronder? Geboord zegt niet zoveel, dat wilt alleen maar vollopen met stof en kans op scheuren is behoorlijk.
Ferodo DS Performance en RVS remleidingen, was wel degelijk een verschil in remkracht hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Iemand hier die regelmatig aan 106jes en AX en sleutelt? Kan het kloppen dat de stabilisatiebeugels op de draagarmen zijn bevestigd met breekbouten?
Op de sloop wilde ik een paar van die beugels meenemen, maar elke keer braken de bouten af, blijft dan dus een stukje draadeind in de draagarm zitten. Dus ik zie het niet zo zitten om er op mijn auto aan te gaan schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FabianGTI schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:29:
[...]

Ferodo DS Performance en RVS remleidingen, was wel degelijk een verschil in remkracht hoor
Dat zit het dan vooral in de blokken idd, schijven kunnen misschien wat meer hitte aan maar zo heet krijg je die toch niet op straat. Enige is dat dat soort schijven vaak wel goed hitte behandeld zijn en tegen dit soort blokken kunnen. Dat is met standaard spul niet. :P Nadeel is nogmaals dat geboord wel eens wilt gaan scheuren, dus regelmatig die gaatjes even schoonmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Sinds vandaag eigenaar van een Peugeot 406 SVE 3.0-24V V6 uit 2000 met bijna 77.000 kilometer. Onwijs blij mee! Jeugd herinneringen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6HoqV5Sl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WZl6y7Vl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g4SUEjrl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RvrTDWFl.jpg

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Gave kar! Mooie lage km-stand ook :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kreeg ik 2 weken terug mail over verlening van MyPeugeot Card, ik vorige week ingevuld...niks gehoord, vandaag dealer eens gebeld: "ja, tis een beetje een rommel...ik zorg dat iemand u terugbelt" maar niks gebeurd nog. T'is ook nog eens 30% duurder geworden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waarom zou je dat willen? ANWB is goedkoper en sneller ter plekke. En voor de onderdelen hoef je het ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gratis APK, gratis lampjes en gratis vloeistoffen toch?

Action heeft osram liggen voor 2 euro. Voor dat geld ga ik niet meer moeilijk doen over elke 6 maand een lamp vervangen.
Olie koop ik per 5 liter bij winparts, kan ik 2 jaar olie bijvullen voor 25 euro. Ruitensproeier kost ook geen drol en andere vloeistoffen verbruikt de auto niet.
Dan die apk, kost normaalgesproken ook maar iets van 2 tientjes bij de dealer, maar de eerste keer was voor mij ook de laatste keer. Ik betaal liever 35 euro voor een garage die niet 200 euro probeert te knijpen voor een rubbertje van 6 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:01:
Waarom zou je dat willen? ANWB is goedkoper en sneller ter plekke. En voor de onderdelen hoef je het ook niet te doen.
APK kost je n paar tientjes per jaar (29 euro bij de dealer geloof ik), ANWB kost 85 euro per jaar met woonplaatshulp en MyPeugeot kost 49 euro per jaar met APK/pechhulp/lampjes/vloeistof inbegrepen. Hoe je ANWB goedkoper kan krijgen dan (49-29=) 20 euro per jaar mag je me uitleggen.

Tevens moet ik bij ANWB ook n partnerpas voor mn vrouw erbij afnemen terwijl dat bij MyPeugeot niet hoeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 03-03-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

@brakkie, als ik de 2e foto bekijk en dan je nickname, zou ik zeggen dat je qua parkeerskills je naam een klein beetje eer lijkt aan te doen ;) Zit je niet ongelooflijk dicht op de auto achter je?

Genoeg geauwhoer: dat is wel echt een mooie auto. 77dkm...almost too good to be true! Zeer netjes!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:39
Cartman! schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Tevens moet ik bij ANWB ook n partnerpas voor mn vrouw erbij afnemen terwijl dat bij MyPeugeot niet hoeft.
Dat is volgens mij niet nodig als je samenwoont en getrouwd bent ofzo heb dat eens uitgezocht. Maar kan het zo 123 niet weer terugvinden.
Stond ergens diep in de voorwaarden.

Zie ook: Wanneer nuttig om aan te melden bij ANWB wegenwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ThinkPadd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Dat is volgens mij niet nodig als je samenwoont en getrouwd bent ofzo heb dat eens uitgezocht. Maar kan het zo 123 niet weer terugvinden.
Stond ergens diep in de voorwaarden.

Zie ook: Wanneer nuttig om aan te melden bij ANWB wegenwacht?
Dan nog blijft de vraag hoe je voor 20 euro per jaar lid wordt bij ANWB met woonplaats-service.

Dat partnerpas voor m'n vrouw gratis is, is slechts tijdelijk ook:
Alleen met deze extra pas krijgt de partner voortaan dezelfde pechhulp als het hoofdlid, in de gezinsauto. Normaal 5,- per kalenderjaar, nu tijdelijk gratis te bestellen.
Normaal nog 5 euro per jaar extra dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Cartman! op 04-03-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
_JGC_ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 22:41:
Gratis APK, gratis lampjes en gratis vloeistoffen toch?

Action heeft osram liggen voor 2 euro. Voor dat geld ga ik niet meer moeilijk doen over elke 6 maand een lamp vervangen.
Olie koop ik per 5 liter bij winparts, kan ik 2 jaar olie bijvullen voor 25 euro. Ruitensproeier kost ook geen drol en andere vloeistoffen verbruikt de auto niet.
Dan die apk, kost normaalgesproken ook maar iets van 2 tientjes bij de dealer, maar de eerste keer was voor mij ook de laatste keer. Ik betaal liever 35 euro voor een garage die niet 200 euro probeert te knijpen voor een rubbertje van 6 euro.
Die Peugeot Pas is ook eigenlijk bedoeld voor de THP blokken, ik had hiervoor een THP die toch elke 8000 km wel bijgevuld moest worden met die Total olie van Peugeot, dan ben je vrij snel door die 50 euro heen dus

Heb er ook wel eens andere olie in gedaan (dus niet de originele) en dan is het helemaal een olieboot, 2500 km op een liter

Anyway, in combinatie met vloeistoffen bijvullen en gratis zomer en wintercheck had ik die 50 euro er zo doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

FabianGTI schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:19:
[...]

Die Peugeot Pas is ook eigenlijk bedoeld voor de THP blokken, ik had hiervoor een THP die toch elke 8000 km wel bijgevuld moest worden met die Total olie van Peugeot, dan ben je vrij snel door die 50 euro heen dus
-O- mijn THP is het eerste blok dat meer zuipt dan ik :+

Ik heb er nu gelukkig nog garantie en pechhulp op zitten vanuit de dealer. Voor mijn 308 ga ik denk ik wel zo'n pas aanvragen. Onder andere vanwege de hulpdienst. Heb alle vertrouwen erin dat de 308 nog goed blijft (ding is pas 4 jaar oud en net iets meer dan een ton gelopen), maar aangezien het een 2tronic betreft is het misschien wel handig om pechhulp te hebben...

Binnenkort maar (weer) eens met de 207 naar de garage (begin te vrezen dat ik niet veel geluk heb met deze auto). De banden zijn na 3k al behoorlijk versleten (niet op gelet bij aankoop, misschien dus al redelijk slecht) en lijken daarnaast heel vreemd te slijten (vooral de buitenkant is redelijk kaal aan het raken) en ze beginnen een steeds duidelijker rolgeluid te maken. Daarnaast merk ik dat hij bij drempels begint te bonken, lijkt wel of de vering ook gaar is ofzo...

Karren hem gewoon de garage in met het vriendelijke verzoek even te fixen... Niet volledig meer kunnen vertrouwen op je wagentje maakt je rij-ervaring niet veel prettiger. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zo dat was ook weer leuk vandaag... even met papa stukje rijden in z'n nieuwe bak. 308CC. Rijden op een gegeven moment op een binnendoor weggetje, ik sla af en geef wat gas -> *BOEM* -> vermogen weg.
Ding kon gelijk weggesleept worden :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
.Gertjan. schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:27:
[...]

-O- mijn THP is het eerste blok dat meer zuipt dan ik :+

Ik heb er nu gelukkig nog garantie en pechhulp op zitten vanuit de dealer. Voor mijn 308 ga ik denk ik wel zo'n pas aanvragen. Onder andere vanwege de hulpdienst. Heb alle vertrouwen erin dat de 308 nog goed blijft (ding is pas 4 jaar oud en net iets meer dan een ton gelopen), maar aangezien het een 2tronic betreft is het misschien wel handig om pechhulp te hebben...

Binnenkort maar (weer) eens met de 207 naar de garage (begin te vrezen dat ik niet veel geluk heb met deze auto). De banden zijn na 3k al behoorlijk versleten (niet op gelet bij aankoop, misschien dus al redelijk slecht) en lijken daarnaast heel vreemd te slijten (vooral de buitenkant is redelijk kaal aan het raken) en ze beginnen een steeds duidelijker rolgeluid te maken. Daarnaast merk ik dat hij bij drempels begint te bonken, lijkt wel of de vering ook gaar is ofzo...

Karren hem gewoon de garage in met het vriendelijke verzoek even te fixen... Niet volledig meer kunnen vertrouwen op je wagentje maakt je rij-ervaring niet veel prettiger. :-(
Grote kans dat draagarm of rubbertje/kogeltje daaraan niet meer lekker is. Is bij de 206 ook altijd feest, draagarm rechtsvoor. Moet zeggen dat huidige draagarm straks zn 4e verjaardag gaat vieren, die vorige twee hielden het elk 2 jaar uit.

Schuin afslijten is gewoon slechte uitlijning. Laat kijken naar je ophanging en stuurstokjes, als dat allemaal goed is zonder speling laat je je auto uitlijnen en vervolgens vraag je je af of het nog steeds om dezelfde auto gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DennusB schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:39:
Zo dat was ook weer leuk vandaag... even met papa stukje rijden in z'n nieuwe bak. 308CC. Rijden op een gegeven moment op een binnendoor weggetje, ik sla af en geef wat gas -> *BOEM* -> vermogen weg.
Ding kon gelijk weggesleept worden :(
Die boom stond daar al even hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Blijkt dat MyPeugeot niet kan voor auto's ouder dan 10 jaar sinds dit jaar... Gelukkig heeft de Peugeot dealer nu een eigen kaart met hetzelfde maar dan voor 65, nog steeds n mooie deal.

The Eagle, ik hoor nog steeds graag hoe je voor n paar tientjes voor 2 personen ANWB wegenwacht hebt, of toch vergist in de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Er stond me idd bij dat die peugeot card een stuk duurder was, dus in die zin idd vergist.
Then again: als jij pech onderweg hebt zal de anwb sneller bij je zijn dan een lokale peug dealer die opgepiept moet worden. Is bij mij bij audi (rij ik in de lease) iig wel de ervaring. En peug assitentie zal je naar de dealer slepen, zit je meteen aan dealertarieven. Leuk, maar een defect kan ook een stuk goedkoper gefixt worden dan bij de dealer.

Dus beide heeft zijn voors en tegens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik hoor om me heen dat vaak de ANWB ook gewoon komt uit naam van dergelijke cards ivm afspraken. Gelukkig nooit nodig gehad nog dus weet het niet zeker ook. Qua reparatie zit ik toch graag bij een dealer, goede ervaring met ze. Na wat afdingen een kostenplaatje van 1100 euro omlaag gehaald naar 700 euro en toch hebben ze gratis de grote beurt van die paar honderd euro erbij gedaan, compleet verrast was ik. KwikFit en andere garage gebeld en die zaten ook maar iets onder t originele bedrag. Maar voors en tegens ja :)

Voor jouw beeld: er zit europese pechhulp bij, denk je dat er iemand in n auto stapt om jou in spanje te komen helpen? Welnee...die bellen de pechhulp die daar al zit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cartman! op 08-03-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

Goedemorgen,

ik ben op zoek naar een vervangende auto voor onze Megane (diesel) uit 2006. Hoofdreden is dat ik van baan veranderd ben en iets te veel wegenbelasting moet betalen voor de kilometers die we nu maken. Liever ééntje met benzine dus.

Op dit moment hebben we een paar opties; met name de 308SW en het nieuwere model Megane (niet de nieuwste, maar van 2010). Nu kom ik hier voor die eerste natuurlijk ;)
Vergelijkbaar model met deze, wat zijn de ervaringen hiermee? Zijn er nog zaken waar je speciaal op moet letten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Cartman! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:30:
Blijkt dat MyPeugeot niet kan voor auto's ouder dan 10 jaar sinds dit jaar... Gelukkig heeft de Peugeot dealer nu een eigen kaart met hetzelfde maar dan voor 65, nog steeds n mooie deal.
Dus bestaande kaarten worden stopgezet? Daar heb ik namelijk niks over meegekregen. Ik heb een 106 uit 2002 met een MyPeugeotCard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Die boom stond daar al even hoor :P
Was t maar zo makkelijk. Turbo is er uit geklapt of zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
FiXeR.nl schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Dus bestaande kaarten worden stopgezet? Daar heb ik namelijk niks over meegekregen. Ik heb een 106 uit 2002 met een MyPeugeotCard. :/
Dat is wat mij verteld is ja, nieuwe policy vanuit Peugeot. In de algemene voorwaarden staat nu ook:
De MyPeugeot Card kunt u alleen aanvragen als u
eigenaar bent van een in Nederland geregistreerde
Peugeot auto, met een Datum Eerste Toelating jonger
dan 10 jaar, die niet geregistreerd is op naam van een
bedrijf of leasemaatschappij. Het Peugeot Servicepunt
behoudt zich te allen tijde het recht voor om uw aanvraag
voor een MyPeugeot Card niet te honoreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DennusB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Was t maar zo makkelijk. Turbo is er uit geklapt of zo :(
Ai, heb ik bij de 207 ook eens gehad. As van de turbo gebroken. Be prepared, nieuw onderdeel kost je 650 euro ex, en een gereviseerde is slechts 50 euro goedkoper. Moet alleen heel veel voor gedaan worden, iets met de hele boel spoelen en controleren, zaken preventief vervangen etc. Ik heb het toen (ivm flinke overlap in werkzaamheden) gelijk met een grote beurt laten doen. Was 2200 euro kwijt :X

@Cartman: heb je met die peugeot card ook repatriering en vervangend vervoer buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:
[...]

Ai, heb ik bij de 207 ook eens gehad. As van de turbo gebroken. Be prepared, nieuw onderdeel kost je 650 euro ex, en een gereviseerde is slechts 50 euro goedkoper. Moet alleen heel veel voor gedaan worden, iets met de hele boel spoelen en controleren, zaken preventief vervangen etc. Ik heb het toen (ivm flinke overlap in werkzaamheden) gelijk met een grote beurt laten doen. Was 2200 euro kwijt :X
Gelukkig zit die bak nog in de garantie haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:
[...]
@Cartman: heb je met die peugeot card ook repatriering en vervangend vervoer buitenland?
http://www.peugeot.nl/med...edia/105/10538-1d327f.pdf Hier kun je alles in vinden voor de MyPeugeotCard. Hier de voorwaarden van de VIP-kaart die Peugeot Nefkens mij gaat bieden: http://www.nefkens.nl/downloads/VIP_Nefkens_voorwaarden.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_JGC_ schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Grote kans dat draagarm of rubbertje/kogeltje daaraan niet meer lekker is. Is bij de 206 ook altijd feest, draagarm rechtsvoor. Moet zeggen dat huidige draagarm straks zn 4e verjaardag gaat vieren, die vorige twee hielden het elk 2 jaar uit.
Vandaag met de auto bij de garage geweest. Was schijnbaar maar goed, want hij was dwars door de veer links-voor geklapt. Verklaart in ieder geval het slechte drempel gedrag :X Gelukkig een reparatie in de garantieperiode.
Schuin afslijten is gewoon slechte uitlijning. Laat kijken naar je ophanging en stuurstokjes, als dat allemaal goed is zonder speling laat je je auto uitlijnen en vervolgens vraag je je af of het nog steeds om dezelfde auto gaat.
Dit was nog een interessant punt, want in principe was de statement "als je een auto koopt met banden die versleten zijn, dan is het as-is en geen garantie daarop". Uiteindelijk konden we nog wel wat onderhandelen en tot een goede oplossing komen, maar de basis instelling was: "de banden waren mogelijk al slecht en zo is de auto gekocht. Dat had destijds moeten blijken en had je toen afspraken over kunnen maken". Nu heeft men daar een punt (iets met onderzoeksplicht), maar het is toch wat anders dan een pak vla en bij een redelijk jonge occasions (met een "premium" occasion label) ga ik niet onder de auto liggen (daarom vind ik die garantie zo belangrijk).

We waren het gelukkig wel eens over het feit dat de auto door de slechte uitlijning waarschijnlijk door zijn bandjes is gevreten en daardoor de banden waardeloos zijn geraakt. Op basis daarvan konden we een deal maken over de nieuwe banden (want het versneld afslijten van de banden komt door een defect/probleem aan de auto zelf. Omdat ik nu weer een tijdje vooruit kan met die bandjes is een eigen bijdrage bij het vervangen geen probleem. Dus wat dat betreft wel fijn :)

Eindconclusie was dat er 4 nieuwe banden onder moesten, de voorste sowieso (bij schuine banden is uitlijnen/balanceren niet zinnig) en de achterste liepen ook al op hun eind (zo uit mijn hoofd was voor 2,1 en 2,3 mm en achter 2,7 en 2,9 mm). Dus, dan maar nieuwe slofjes erop...

Alleen, damn wat zijn die dingen duur, +/- 180 per slof (205 45 17 zo uit mijn hoofd) 8)7

Heb nu een 208 1.2vti mee als leenauto, grappig wagentje, maar rijd toch liever in mijn 207 1.6 THP :+

[ Voor 0% gewijzigd door .Gertjan. op 10-03-2015 16:43 . Reden: rechts, voor de kijkertjes thuis dus links :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

180 Euro? Heb je er semi slicks onder laten zetten?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja 180 euro per band met montage is niet zo heel gek in die maat? Zal wss een euro of 165 per band geweest zijn, nja beetje Michelin of Bridgestone of Pirelli of wat dan ook kost dat ook al snel. Dan het online misschien een paar tientjes goedkoper kan, ok. Maar meer dan 3 tientjes per band zal het niet schelen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb even gekeken, maar de goedkoopste Michelin/Pirelli/Bridgestone banden zitten rond de 110 euro voor dat formaat. Voor 190 euro haal je Yokohama semi slicks. :P

Maar je hebt wel een punt. Montage, balanceren en dergelijke zit er natuurlijk ook bij. Dat had ik even over het hoofd gezien. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Rhannie op 10-03-2015 18:14 . Reden: Tikfoutje ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie het net idd, ik had zelf 215-45-47 dus vandaar dat ik met de 130-135 euro per band in mijn hoofd zat voor een setje Pirelli PZero Nero's. Maar dan nog zit er wel flink verschil in dan. 50 euro per band is een flinke bak geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Montage en balanceren kosten echt niet meer dan 15euro per band en mijn Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 waren 113euro per stuk in de maat 215/45/17.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 08:00
Hallo allemaal,

Ik heb sinds Maandag een 2004 206 Quicksilver als vervanging van mijn vorige 206 gezien ik die vorige week dinsdag kort heb gereden op de A10 (compleet aan gort gereden aan de voorkant) en nu zit er op deze 206 een regensensor, en op de handel van de verlichting aan het uiteinde en knop met "auto" erop. Betekend dit dat er automatische verlichting op zit? zo ja, Hoe kan ik dat werkend krijgen? Zal voor de geïnteresseerden eens een foto op het forum gooien van de oude en de nieuwe.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kijk even in het instructieboekje. ;) Uit mijn hoofd moet je het contact aan hebben, maar de motor niet gestart. Dan die knop lang indrukken en zo gaat de lichtsensor aan. Feedback krijg je op het display. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zou automatische verlichting niet gebruiken, zorgt voor snel kapotte lampen, wat je vaak ziet bij bv een 307. Probleem is dat ze aan gaan voor het starten, waardoor er een piekspanning doorheen gaat.

En ja, automatische verlichting is leverbaar geweest, het werkt zo:

In- of uitschakelen van de functie:
- zet het contact in de stand accessoires (1e stand van de sleutel).
- zet de lichtschakelaar in de stand AUTO/0.
- houd het uiteinde van de lichtschakelaar meer dan 4 seconden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Zover ik weet dimmen je lampen alleen maar bij het starten, omdat je startmotor enorm veel stroom trekt, waardoor de spanning minder wordt (dit heeft met de interne weerstand te maken). Ik heb overigens al een aantal jaar automatische verlichting op mijn 406 Coupe aan staan en pas 1x de lampen hoeven te verwisselen. Ik kan me voorstellen dat het wel slecht is voor Xenon verlichting, omdat dit gasontladingsbuizen zijn en bij het inschakelen wel een hogere spanning krijgen dan normaal (zelfde als bij TL buizen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Misschien dat het voor een 406 anders is, maar bij een 206 is automatische verlichting ontzettend vervelend. De lampen gaan in sommige gevallen zelfs al aan als je achter iemand bij het stoplicht staat. Mijn 206 heeft gelukkig geen automatische verlichting, maar een maat van mij heeft het na een paar weken uitgeschakeld bij z'n 206, omdat hij het toen al zat was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
Heren bedankt! :) ik ga het zodra ik vanmiddag bij de auto ben eens proberen. Helaas is het instructieboekje er niet bij geleverd... misschien maar eens nabestellen indien mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Heb een 308 uit 2008.

Vandaag bandenwissel gehad, heb bij winter en zomer dezelfde velgen. Kosten zijn EUR 85,-. Is dat een gangbaar tarief?

Verder heb ik na een grote beurt opeens last van benzine/olie lucht in de auto, op sommige momenten zo erg dat je er hoofdpijn van krijgt. Nu hebben ze geconstateerd dat een olieleiding (zit vooraan, je ziet hem zitten en kan er gewoon bij) niet goed zit. Hij zit los aan de bevestiging.

Ik vraag me af of iemand hier weet of zoiets bij een grote beurt kan gebeuren. Ze hebben onder andere oliefilter vervangen. Kunnen ze dan per ongeluk zoiets aantikken waardoor hij niet goed meer zit?

Kosten zijn EUR 325,- en vind het na een grote beurt wel erg veel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
GAIAjohan schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:59:
Ik zou automatische verlichting niet gebruiken, zorgt voor snel kapotte lampen, wat je vaak ziet bij bv een 307. Probleem is dat ze aan gaan voor het starten, waardoor er een piekspanning doorheen gaat.

En ja, automatische verlichting is leverbaar geweest, het werkt zo:

In- of uitschakelen van de functie:
- zet het contact in de stand accessoires (1e stand van de sleutel).
- zet de lichtschakelaar in de stand AUTO/0.
- houd het uiteinde van de lichtschakelaar meer dan 4 seconden ingedrukt.
Bij mijn 307 gaan ze volgens mij pas aan nádat de motor is gestart, waardoor je dat piekspanning probleem dus omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 15-09 19:28
Damocles.NL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:36:
Heb een 308 uit 2008.

Vandaag bandenwissel gehad, heb bij winter en zomer dezelfde velgen. Kosten zijn EUR 85,-. Is dat een gangbaar tarief?

Verder heb ik na een grote beurt opeens last van benzine/olie lucht in de auto, op sommige momenten zo erg dat je er hoofdpijn van krijgt. Nu hebben ze geconstateerd dat een olieleiding (zit vooraan, je ziet hem zitten en kan er gewoon bij) niet goed zit. Hij zit los aan de bevestiging.

Ik vraag me af of iemand hier weet of zoiets bij een grote beurt kan gebeuren. Ze hebben onder andere oliefilter vervangen. Kunnen ze dan per ongeluk zoiets aantikken waardoor hij niet goed meer zit?

Kosten zijn EUR 325,- en vind het na een grote beurt wel erg veel worden.
Wat zit er precies los? Was dit voor de beurt niet zo? Dan zou ik het gewoon door de dealer laten fixen, lijkt erop dat die het los hebben getikt tijdens de beurt.

Overigens geen idee of dat een gangbare prijs is voor een wissel, lijkt me wel, gezien de banden er opnieuw op moeten. Is een setje stalen velgen niet wat? Dat heb je er naar een paar wissels al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Als ik het goed heb is het het kabeltje wat je op de foto ziet. Het zit in ieder geval in die regio en is een olieleiding.

Bij grote beurt is oliefilter en pakking vervangen, bougies vervangen, luchtfilter vervangen, pollenfilter vervangen, remvloeistof ververst en olie erin gedaan. Kunnen die werkzaamheden ongeveer op die plek die kabel aantikken denken jullie?

Het voelt gewoon niet goed als ik dit betaal.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/j8pnrk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
guy's die truck met contact in stand 1 en de knop 4 seconden indrukken werkt super! en de schipholtunnel heeft het metteen daarna bevestigd! thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Ik zit met een klein dilemma. Momenteel druk op zoek naar een opvolger voor mijn 206 die inmiddels 197.000 op de teller heeft. Zoek een SW (Panorama-dak :)), maar uiteraard voor de ruimte.

Ik staarde me constant blind op de 307, met bouwjaar rond 2004 - 2006. Hierbij zou het nieuwe neusje de voorkeur hebben i.v.m. de nieuwe electronica, maar die is qua €€ wat minder interessant (duurder). Vandaar dat ik zo nu en dan ook naar de 2004 modellen zat te kijken met 110.000 - 130.000 op de teller.

Inmiddels heb ik ook even gekeken naar de 407 SW, en die vind ik toch ook wel erg mooi. Qua prijs is een 2005 model ook best interessant met de hierboven genoemde km-stand.

Ik zit wat te zoeken naar 1.6 16V (307, bij 407 weet ik niet) en 2.0 16V (307 en 407). Automaat vind ik ook erg fijn vermoed ik.

Mijn vraag is nu eigenlijk, iemand die mij kan vertellen welke van de twee auto's een betere afweging is qua kwalen (ook enigzins rekening houdende met de bouwjaren die ik hierboven vermeld heb) etc? Met name electronica en duurdere onderhoudszaken voorkom ik graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:39

NoTimeRemains

I know

Mss een domme vraag maar heeft iemand een New 308 en een iPhone 5S? Ik heb de Peu nu 5 maanden en ik heb er eerder nooit problemen gehad maar sinds iOS update 8.2 komt er een melding "Muziekbron is niet gevonden" zodra ik de iPhone via USB insteek. Iemand een idee wat t probleem is en hoe ik t kan oplossen?

Weet sowieso iemand hoe het systeem te updaten is? Of moet ik daarvoor terug naar de dealer?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 07:10
50Miles schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:12:
Ik zit met een klein dilemma. Momenteel druk op zoek naar een opvolger voor mijn 206 die inmiddels 197.000 op de teller heeft. Zoek een SW (Panorama-dak :)), maar uiteraard voor de ruimte.

Ik staarde me constant blind op de 307, met bouwjaar rond 2004 - 2006. Hierbij zou het nieuwe neusje de voorkeur hebben i.v.m. de nieuwe electronica, maar die is qua €€ wat minder interessant (duurder). Vandaar dat ik zo nu en dan ook naar de 2004 modellen zat te kijken met 110.000 - 130.000 op de teller.

Inmiddels heb ik ook even gekeken naar de 407 SW, en die vind ik toch ook wel erg mooi. Qua prijs is een 2005 model ook best interessant met de hierboven genoemde km-stand.

Ik zit wat te zoeken naar 1.6 16V (307, bij 407 weet ik niet) en 2.0 16V (307 en 407). Automaat vind ik ook erg fijn vermoed ik.

Mijn vraag is nu eigenlijk, iemand die mij kan vertellen welke van de twee auto's een betere afweging is qua kwalen (ook enigzins rekening houdende met de bouwjaren die ik hierboven vermeld heb) etc? Met name electronica en duurdere onderhoudszaken voorkom ik graag :).
Ik heb geen ervaring met de twee modellen. Hoor wel eens dat de 407 een drama is qua elektronische problemen, maar dat zou dan dus alleen een hear-say / onderbuikgevoel zijn, en moet je niet teveel aan vasthouden ;) .. Maar wat wél een feit is is dat er gewoon een groot verschil zit tussen de 307 en 407, een complete klasse zeg maar. En dat grotere en luxere auto's structureel duurder zijn in onderhoud (nog even los van de wb en verzekering). Dus los van echte 'kwalen' denk ik dat je over het algemeen gewoon veel meer onderhoudskosten gaat maken met een 407 dan met een 307. Net zoals je met een 307 waarschijnlijk meer onderhoudskosten zult maken dan met een 207. En met een Passat meer dan met een Polo. Maar goed, just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
50Miles schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:12:

Als het je echt om de ruimte te doen is, ga dan voor de 307 SW/Break. 407SW ziet er weliswaar leuk uit, maar die heeft dus gewoon minder ruimte dan de 307. Daarnaast is de reputatie van de 307 al niet best als het om betrouwbaarheid gaat*, maar bij een 407 is dat nog veel erger :X

* Die reputatie is slechts ten dele terecht: de eerste bouwjaren hebben veel problemen gekend, maar een 2004 pre-facelift exemplaar zit doorgaans goed in elkaar (geen kinderziektes meer). Een vroege 407 wil je daarom juist vermijden.

Mijn advies is daarom: 307 :)

Qua motorisering: de 1.6 16v voldoet prima i.c.m. handbak. Als automaat echter wenselijk is, zou ik ook bij de 307 kijken naar de 2.0 16v. Betekent echter wel dat de 'running costs' zullen stijgen (hogere wegenbelasting, hoger verbruik), dus daarin zul je zelf een afweging moeten maken. Ga anders ook proefrijden met zowel de 1.6 als de 2.0, beiden met automaat. Voor hetzelfde geld is de 1.6 voor jou dan nog steeds voldoende... De automaten van die tijd zijn echter niet de meeste moderne, dus ze zullen redelijk wat vermogen opslokken, vandaar mijn gevoelsmatige voorkeur voor de 2.0.

Nog een overweging die voor mij de voorkeur doet uitgaan naar de 307: de stoelen. Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de 407-stoelen (en dan druk ik me nog mild uit), terwijl ik vorstelijk zit op 307-stoelen. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar wel belangrijk om mee te nemen in je overweging: ga dus zeker ook uitgebreid proefzitten en -rijden in beide modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 24-03-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Wok schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:39:
[...]

Als het je echt om de ruimte te doen is, ga dan voor de 307 SW/Break. 407SW ziet er weliswaar leuk uit, maar die heeft dus gewoon minder ruimte dan de 307. Daarnaast is de reputatie van de 307 al niet best als het om betrouwbaarheid gaat*, maar bij een 407 is dat nog veel erger :X

* Die reputatie is slechts ten dele terecht: de eerste bouwjaren hebben veel problemen gekend, maar een 2004 pre-facelift exemplaar zit doorgaans goed in elkaar (geen kinderziektes meer). Een vroege 407 wil je daarom juist vermijden.

Mijn advies is daarom: 307 :)

Qua motorisering: de 1.6 16v voldoet prima i.c.m. handbak. Als automaat echter wenselijk is, zou ik ook bij de 307 kijken naar de 2.0 16v. Betekent echter wel dat de 'running costs' zullen stijgen (hogere wegenbelasting, hoger verbruik), dus daarin zul je zelf een afweging moeten maken. Ga anders ook proefrijden met zowel de 1.6 als de 2.0, beiden met automaat. Voor hetzelfde geld is de 1.6 voor jou dan nog steeds voldoende... De automaten van die tijd zijn echter niet de meeste moderne, dus ze zullen redelijk wat vermogen opslokken, vandaar mijn gevoelsmatige voorkeur voor de 2.0.

Nog een overweging die voor mij de voorkeur doet uitgaan naar de 307: de stoelen. Persoonlijk ben ik niet gecharmeerd van de 407-stoelen (en dan druk ik me nog mild uit), terwijl ik vorstelijk zit op 307-stoelen. Dit is natuurlijk heel persoonlijk, maar wel belangrijk om mee te nemen in je overweging: ga dus zeker ook uitgebreid proefzitten en -rijden in beide modellen.
Thx voor je toelichting! Bij een 307 is een 2004 model dus al eentje waar de kinderziektes enigzins uit zijn gehaald (pre-facelift)? Ik meende dat dit bij 2005/2006 begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
De facelift kwam in 2005, dus een pre-facelift 2004- of 2005-exemplaar is zeker een veilige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
Thx! Ik ben inmiddels al wat van de 407 afgestapt en ga toch maar voor de 307. Heb je nog specifieke kwalen waar ik op moet letten bij de pre-facelift modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zo ver reikt mijn kennis dan helaas weer niet... ;) Kijk eens rond op 307forum.nl... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Aangezien de 206 nu tijdelijk weer m'n enige auto is, toch vandaag maar eens de lak aangepakt
De vorige eigenaar was een notoire wasstraat wasser, er dat was duidelijk te zien aan de auto (swirls, doffe lak)
Ik heb nog foto's van de hele aanpak maar dan wordt het allemaal zo lang :P

Meteen maar even de logo's eraf gehaald rondom, staat toch wat netter vind ik er rondom die logo's blijft het altijd smerig

De stappen:
  • Auto wassen volgens 2 emmer methode en drogen
  • Auto en velgen in de Monello Non Ferro, afspuiten en drogen
  • Rondom kleien met Meguiars klei en quick detail
  • Rondom polijsten met oranje pad op DAP900 en Monello Mezzo
  • Auto in de was gezet met Meguiars Liquid Wax
  • Interieur stofzuigen (stoelen heb ik niet lang geleden nog aangepakt dus hoefde niet)
  • Plastic delen in de wax gezet (staat niet op de foto helaas)
De foto's toen ik klaar was:

Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04291_zpsmtlolnck.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04292_zps8sae03df.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04296_zpsiy7r9bjg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04293_zps4icxaeiz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/DSC04299_zpsftwh896u.jpg

De 206 heeft helaas lakschades op verschillende plekken, die zijn alleen op te lossen door te laten spuiten, maar de auto is toch een stuk netter geworden zo :)

Motorisch heb ik de auto laatst al aan laten pakken (auto eind december gekocht, in januari motorisch aan laten pakken), ik hoop dat de vorige eigenaar ver weg blijft van auto's want het onderhoud wat hij zelf dacht te doen kan echt niet :F (water ipv kvs is een mooi voorbeeld en olie vervangen zonder oliefilter te vervangen)
Mocht de vorige eigenaar meelezen, hierbij, schaam je, schaam je diep :/

Overigens wist ik wel dat er wat dingen aan gebeuren, maar hier was de prijs ook wel een beetje naar, kocht dus de auto ook een beetje als opknapper :P (gekocht bij een handelaar)
  • Nieuwe koppeling + drukgroep
  • Nieuwe versnellingsbakolie
  • Nieuwe motorolie én filter
  • Nieuwe koelvloeistof
En nog wat andere kleine dingen gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
Zoo, die's standaard haha :o

Altijd goed beetje onderhoud, mijne heeft vorige week ook weer shitload aan onderhoud gehad 8)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/540/ReIgyW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Ik heb sinds januari een 308SW Blue Lease. Nu kwam ik erachter dat mijn boordcomputer zomertijd niet oppakt en heb ik de tijd zelf opnieuw ingesteld.

Ik heb bij Datum/Tijd geen optie gezien voor Zomertijd instellen. Klopt dat of kijk ik ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Klopt, dat blijft hij ook :) De 206 is maar tijdelijk hea, blijf er nog een tijdje inrijden tot ik een vervanger heb gevonden (weet nog niet wat ik nou precies wil :/ , daar kan ik altijd eeuwig over door twijfelen)

Ik heb overigens van 2009 tot 2012 ook een Peugeot 206 gehad, die had ik wel wat meer aangepakt hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://i52.photobucket.com/albums/g28/Fabian-RC/DSC_0973.jpg

Maar die tijd ben ik inmiddels wel weer voorbij, ik wil gewoon een nette auto nu, alleen is de kans dat het nog een Peugeot wordt nihil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Neal schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:59:
Ik heb sinds januari een 308SW Blue Lease. Nu kwam ik erachter dat mijn boordcomputer zomertijd niet oppakt en heb ik de tijd zelf opnieuw ingesteld.

Ik heb bij Datum/Tijd geen optie gezien voor Zomertijd instellen. Klopt dat of kijk ik ergens overheen?
Mijn 207 heeft het ook niet. Moest het vanochtend (van het weekend niet gereden) ook met de hand aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 19:51

DeXXoR

[Team Black Bulls]

FabianGTI schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:10:
[...]

Klopt, dat blijft hij ook :) De 206 is maar tijdelijk hea, blijf er nog een tijdje inrijden tot ik een vervanger heb gevonden (weet nog niet wat ik nou precies wil :/ , daar kan ik altijd eeuwig over door twijfelen)

Ik heb overigens van 2009 tot 2012 ook een Peugeot 206 gehad, die had ik wel wat meer aangepakt hoor :P
[afbeelding]

Maar die tijd ben ik inmiddels wel weer voorbij, ik wil gewoon een nette auto nu, alleen is de kans dat het nog een Peugeot wordt nihil
Zwart met groen blijft een goede combinatie! Ik heb een jaar geleden een 206 GTI gekocht nadat ik een her-en-der aangepaste XSi had, met de gedachte dat ik ook een nette auto wilde waar ik verder niks aan ging doen. Inmiddels andere velgen en een schroefset.. ach, we blijven allemaal kind toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Vergeet niet het RC vliegwiel dat er 2 weken geleden in is gegaan, DeXXoR. :D En dan straks nog een andere einddemper, middendempervervanger, powerfilter, katvervanger, remap, Powerflex... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

Rhannie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:52:
Vergeet niet het RC vliegwiel dat er 2 weken geleden in is gegaan, DeXXoR. :D En dan straks nog een andere einddemper, middendempervervanger, powerfilter, katvervanger, remap, Powerflex... :P
Ohja, met het monteren van een nieuwe koppeling is er ook een RC vliegwiel gemonteerd. Ondanks dat je er niet héél veel van merkt, is het wel een leuke mod. Het blok lijkt zo wat minder "lui" aan te voelen, kan ook een placebo effect zijn natuurlijk.

Jij kent me te goed.. daar gaat m'n geld ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Mijn geld gaat woensdag weer verdwijnen. Ragazzon custom made duplex einddemper en een Ragazzon middendempervervanger ter vervanging van een TypeX eindversterker (een demper kan je het niet noemen). :D

Dit is mijn 206 RC:

RC1

RC2

RC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 15-09 17:08
Zeker niet lelijk, maar de voorste bumper steekt zo ver uit :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeXXoR

DeXXoR

[Team Black Bulls]

MarkoVie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:31:
Zeker niet lelijk, maar de voorste bumper steekt zo ver uit :)
In het echt valt dat minder op, de esquisse bodykit blijft gewoon een mooi geheel imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 15-09 17:08
Welke motor ligt daarin? :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Er ligt een 2 liter motor met 16 kleppen in. Motorisch is er nog niks aangepast en er zou, volgens de fabrieksopgave, 177 PK uit moeten komen.

Pagina: 1 ... 43 ... 90 Laatste