Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn pa rijd sinds een paar weken een 308CC uit (ik geloof) 2011, met die radio/navi er in met schermpje wat automatisch omhoog klapt. Bluetooth zit er in en bellen gaat prima, maar support dat ding nou serieus geen Bluetooth Streaming...?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:52
Noooo...inmiddels rij ik alweer ruim 4 jaar in een 306 uit 1996. Vandaag weer de APK gehad en dat wordt waarschijnlijk de laatste. Nu 228.000 op de teller met een 1.6 motor. Begon 'm net te waarderen voor het uithoudingsvermogen, maar de volgende APK (als ie die haalt) gaat zo'n dure worden dat ie het niet meer waard is. Was toch een leuke eerste auto :) Ook nog eens net een huis gekocht... dus beter haalt ie het einde van het jaar zonder extra problemen anders is er nog geen potje voor een nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 12-01-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Wat voor problemen zijn er aan het licht gekomen dan? Wellicht dat je met onderdelen van sloop/onderdelenlijn de boel kunt fixen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
ThinkPadd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:43:
Wat voor problemen zijn er aan het licht gekomen dan? Wellicht dat je met onderdelen van sloop/onderdelenlijn de boel kunt fixen :?
Bodemplaat begint te verrotten, veel roest duikt overal op. Gebruikt al tijden veel olie wat de laatste tijd alleen maar toeneemt...weet niet meer exact wat de monteur noemde, maar de motor moet redelijk uit elkaar om dat te verhelpen blijkbaar. in de loop van dit jaar zal er vast nog wel wat bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
DennusB schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:28:
Mijn pa rijd sinds een paar weken een 308CC uit (ik geloof) 2011, met die radio/navi er in met schermpje wat automatisch omhoog klapt. Bluetooth zit er in en bellen gaat prima, maar support dat ding nou serieus geen Bluetooth Streaming...?
Klopt.
Heb zelf een 308SW en bellen gaat perfect, maar simpel een mp3'tje streamen kan niet..... ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
Southern Sun schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:42:
[...]

Bodemplaat begint te verrotten, veel roest duikt overal op. Gebruikt al tijden veel olie wat de laatste tijd alleen maar toeneemt...weet niet meer exact wat de monteur noemde, maar de motor moet redelijk uit elkaar om dat te verhelpen blijkbaar. in de loop van dit jaar zal er vast nog wel wat bij komen.
Koppakking wellicht? Dat kan wel in de papieren lopen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Een 1.6 in een 306 is een XU motor met 8 kleppen. Koppakking vervangen stelt geen drol voor. Maar daar zal het olieverbruik denk ik niet veel mee te maken hebben, ik zou niet weten hoe wel.

Lekt hij niet gewoon ergens olie? De klepdekselpakking is een bekende bij XU motoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Een XU met olieverbruik betekent in negen van de tien gevallen versleten kleprubbers. Qua onderdelen zijn het de kosten niet (een zakje kleprubbers kost een paar tientjes), maar het is inderdaad een arbeidsintensieve klus (nokkenas demonteren, dus ook nieuwe distributieset en als de nokkenstok er toch uit ligt, meteen een rondje kleppen stellen).

Omdat de distributieriem er toch af moet, kiest men er in zo'n geval ook vaak voor om meteen de koppakking (preventief) te vervangen.

Bekende plaatsen waar een XU olie kan gaan lekken zijn de nokkenaskeerring distributiezijde en de keerring van het ontstekingshuis. Dit zijn lekkages die je doorgaans pas na lange tijd opmerkt, omdat de oliesporen alleen van onderaf zichtbaar zijn (achterkant van het blok; blok ligt achterover in de motorruimte).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 07:21:
Een 1.6 in een 306 is een XU motor met 8 kleppen.
Heeft een 306 geen TU5 JP NFR blok? 1.6 8v met 88pk? ;)

Koppakking vervangen is bij elkaar een duur klusje door alle extra dingen die gedaan moeten worden, zoals een nieuwe distributieriem, klepseals en kop vlakken of het wel goed te doen
Met zo'n auto is een 'beun' wel gewenst, anders is de auto dat inderdaad niet meer waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
De Citroën ZX is op technisch vlak vrijwel identiek aan de Peugeot 306, dus ik ga van het volgende uit.

De 1.6 in de ZX is een XU (ik geloof XU5JP) blok, sterker nog, de 1.6 8v is identiek aan de 1.8 8v (XU7JP), op een grotere slag na (cilinder diameter is hetzelfde).

De 1.1 (in Nederland nooit in de ZX leverbaar geweest) en de 1.4 zijn inderdaad TU's

Then again, ik kan op de Wiki pagina over de XU motoren geen vermelding vinden van een Peugeot 306 met XU5 motor. Vermoedelijk dan toch TU motortje.

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 13-01-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Op mijn nieuwe 308SW zitten op de richtingaanwijzer en de ruitenwisser aan het einde knoppen.

Weet iemand waarvoor ze dienen? Kon het zo snel niet vinden in de documentatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wezep schreef op maandag 12 januari 2015 @ 22:23:
[...]

Klopt.
Heb zelf een 308SW en bellen gaat perfect, maar simpel een mp3'tje streamen kan niet..... ;-(
Wat een vreselijk kansloos systeem... en daar moet je nog extra voor betalen dan ook. Wtf zeg.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Neal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:00:
Op mijn nieuwe 308SW zitten op de richtingaanwijzer en de ruitenwisser aan het einde knoppen.

Weet iemand waarvoor ze dienen? Kon het zo snel niet vinden in de documentatie.....
bediening boordcomputer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:59:
De Citroën ZX is op technisch vlak vrijwel identiek aan de Peugeot 306, dus ik ga van het volgende uit.

De 1.6 in de ZX is een XU (ik geloof XU5JP) blok, sterker nog, de 1.6 8v is identiek aan de 1.8 8v (XU7JP), op een grotere slag na (cilinder diameter is hetzelfde).

De 1.1 (in Nederland nooit in de ZX leverbaar geweest) en de 1.4 zijn inderdaad TU's

Then again, ik kan op de Wiki pagina over de XU motoren geen vermelding vinden van een Peugeot 306 met XU5 motor. Vermoedelijk dan toch TU motortje.
Nope, 306 uit dat jaar heeft een TU5JP blok (1.6 8v met 88pk), zoals Fabian al zei.
306'jes met een XU blok of hoger hebben ook een "sportiever" onderstel, en remschijven achter.

Het blok kennende (heb 'm zelf ook gehad), zal het idd de koppakking zijn. Je kan er echter nog een hele tijd mee doorrijden. De mijne begon bij 170k km serieus olie te verbruiken (1l op ~1500km), maar toen ik 'm verkocht stond er 188k km op de teller. Zorg er dan wel voor dat je na iedere tankbeurt je olie- en koelvloeistof peilt, want je wil niet zonder komen staan.

Overigens is het waarschijnlijk het geld niet waard om het te laten repareren, ik zat alleen qua materiaal al aan 400 euro :(. Dit is dan wel inclusief distributieriem, waterpomp, koppakking en kleppendekselseal, maar toch. Komt ook nog flink wat arbeidskosten overheen.

[ Voor 10% gewijzigd door Knul op 13-01-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

DennusB schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:01:
[...]
Wat een vreselijk kansloos systeem... en daar moet je nog extra voor betalen dan ook. Wtf zeg.
Je betaalt voor de handsfree functie ;) Het wordt ook niet verkocht als all-in-one bluetooth oplossing ;)

Overigens merkte ik dat mijn 308 wel het geluid van de Nokia Here navigatie op mijn Windowsphone via het bluetooth kanaal afspeelde. Hij meldde zich op het scherm wel als telefoongesprek, maar sprak vervolgens de instructies via de radio. Was wel grappig om te zien.
Neal schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 10:00:

Op je richtingaanwijzer is volgens mij het herhalen van de laatst gesproken instructie van je navigatie. De knop op je ruitenwisser is om te switchen tussen de kilometerstanden/dagtellers.

Die van je ruitenwisser weet ik vrijwel zeker, daar deze zowel op mijn 308 als 207 zo werkt. Die op je richtingaanwijzer heb ik alleen op de 308 en die is om die instructie te herhalen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Southern Sun schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:42:
[...]

Zolang je nog geen geld hebt voor een andere auto zou ik lekker olie bij blijven vullen hoor, wat kost 5 liter olie nou bij de Action? Dat hij begint te rotten is wel lastig, maar er mag voor de APK behoorlijk wat aan de hand zijn wat dat betreft. Ik zou lekker blijven rijden totdat je; of met je kont op het asfalt zit; of je meer olie dan benzine moet tanken :)
Op deze manier heb ik vroegah mijn 205je ook nog twee jaar extra kunnen geven terwijl hij eigenlijk al 'op' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als ie dit jaar ondanks de roest door de APK gekomen is kan het ook weer niet zo erg zijn. Als je het er voor over hebt is die roest met 2 á 300 euro's weer opgelost, afhankelijk van hoe erg het is. Moet je wel 100% zeker zijn dat ie niet ergens anders heel erg rot is en dat de auto op alle andere vlakken ook nog redelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19:28
Vraag me wel af hoe het kan dat ie zo begint te roesten, ongeluk? Mijn 306 uit hetzelfde jaar roestte alleen bij de wielkast linksachter, omdat Peugeot had besloten dat het handig was om daar geen modderkuip te monteren. Fransen :+.

En eens met hierboven, gewoon olie en kvs van de Action halen en door blijven rijden tot de koppakking er echt uit klapt, of er een plasje olie onder de auto komt te staan (dan is het onverantwoord om door te rijden ivm slipgevaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:32:
Als ie dit jaar ondanks de roest door de APK gekomen is kan het ook weer niet zo erg zijn. Als je het er voor over hebt is die roest met 2 á 300 euro's weer opgelost, afhankelijk van hoe erg het is. Moet je wel 100% zeker zijn dat ie niet ergens anders heel erg rot is en dat de auto op alle andere vlakken ook nog redelijk goed is.
Ik heb mijn Peugeot uiteindelijk weg gedaan wegens extreme wateroverlast bij regenbuien... Ik heb heel wat gezocht en gekit maar nooit kunnen vinden/fixen waar het water precies naar binnen kwam. Maar als je eenmaal natte schoenen krijgt tijdens het autorijden weet je dat het echt tijd is voor wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Volgens mij is dat een ZX/306 kwaaltje, het afdichtrubber van de antenne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:44:
Volgens mij is dat een ZX/306 kwaaltje, het afdichtrubber van de antenne ;)
Ik had dan ook een 205 ;)
Overigens heb ik daar een hele leuke eerste auto aan gehad. Ontiegelijk cheap in alles, makkelijk zelf te onderhouden, lekkere stoelen en prima vermogen/gewicht verhouding met een 1.4i-75pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:46:
[...]

Ik had dan ook een 205 ;)
Overigens heb ik daar een hele leuke eerste auto aan gehad. Ontiegelijk cheap in alles, makkelijk zelf te onderhouden, lekkere stoelen en prima vermogen/gewicht verhouding met een 1.4i-75pk
Oh sorry, ik was even in de war met Batsgeit :+

Ideaal, die notificaties als iemand je bericht quote :D

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 13-01-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Zolang je nog geen geld hebt voor een andere auto zou ik lekker olie bij blijven vullen hoor, wat kost 5 liter olie nou bij de Action? Dat hij begint te rotten is wel lastig, maar er mag voor de APK behoorlijk wat aan de hand zijn wat dat betreft. Ik zou lekker blijven rijden totdat je; of met je kont op het asfalt zit; of je meer olie dan benzine moet tanken :)
Op deze manier heb ik vroegah mijn 205je ook nog twee jaar extra kunnen geven terwijl hij eigenlijk al 'op' was.
Ja dat doe ik al een tijdje inderdaad. Ik geloof ook best dat ie het nog wel een tijdje kan volhouden, maar dan wordt het probleem vooral de volgende, te dure, apk. Waar al die roest vandaan komt weet ik ook niet, maar het begon en is daarna vrij hard gegaan blijkbaar. Denk dat ik m na de zomer nog voor een klein bedrag probeer te verkopen, dan zit er nog ff tussen voor hij weer gekeurd moet worden (en ja ik ben dan wel eerlijk over de staat ervan ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 14-01-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
.Gertjan. schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:09:

Op je richtingaanwijzer is volgens mij het herhalen van de laatst gesproken instructie van je navigatie. De knop op je ruitenwisser is om te switchen tussen de kilometerstanden/dagtellers.

Die van je ruitenwisser weet ik vrijwel zeker, daar deze zowel op mijn 308 als 207 zo werkt. Die op je richtingaanwijzer heb ik alleen op de 308 en die is om die instructie te herhalen.
Die van de richting aanwijzer klopt in elk geval bij de mijne niet, bij navigatie doet ie (net als bij andere dingen vorozover ik weet) niets.

Die van de ruitenwisser geeft inderdaad de dagtellers/kilometerstand aan. Mogen dat ik het eerst niet had gemerkt omdat het scherm al in dat scherm stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Neal schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:25:
[...]

Die van de richting aanwijzer klopt in elk geval bij de mijne niet, bij navigatie doet ie (net als bij andere dingen vorozover ik weet) niets.
Volgens mij werkt hij alleen tijdens het navigeren en enkel wanneer je het geluid van de navigatie aan hebt staan. Tenminste zo reageert hij in mijn Peugeot.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wat grappig dat ik dit topic zo opeens tegenkom...nooit geweten dat hier op tweakers ook over auto's gesproken werd. Ik wil er dan ook graag direct gebruik van maken.

Mijn vrouw heeft een 207vti uit 2007 1.6 (120pk) met 129.000km op de klok.
Ansicht een hele fijne en betrouwbare auto waar ze erg veel schik mee heeft maar, er is 1 dingetje waar we al jaren mee aan het tobben zijn. De auto heeft soms meer vermogen als de andere keer. Hoe dit probleem zich voordoet zal ik proberen uit te leggen.

Of de motor koud of warm is maakt weinig uit...het valt of staat met het starten van de auto.
Soms starten we de auto en voelt hij lekker vlot aan, de andere keer starten we de motor en dan lijkt alle put er uit...zet ik hem dan uit en start ik hem dan kan het maar zo weer anders zijn. (geen touw aan vast te knopen)

Hoe voelt dit dan ?
Ik heb weinig verstand van auto's maar als hij vlot is dan lijkt alles prima te functioneren echter, wanneer hij is zijn trage modus gestrand is dan voelt het alsof de ontsteking bergen te laat komt (dat herinner ik me nog van mijn oude B-kadett) er is dan nauwelijks response of trekkracht in de versnellingen..vooral loom en lui voelt hij dan. Als we het gaspedaal een stuk verder intrappen is de reactie dan ook beduidend minder dan je zou verwachten terwijl hij er dus soms ook als een speer van door gaat dan.

Wat hebben we er zover aan laten doen ?
De nokasversteller sensor is al eens vervangen en ingeleerd (best duur grapje)

De olie is er allemaal uit geweest en vervangen door de originele olie van Peugeot. (de auto nam 1 liter op 5000km, dat is daarmee verholpen en ook leek het even beter te gaan)

De bougies zijn preventief vervangen door originele iradium's o.i.d ? Dit omdat de auto soms een emissiemelding gaf. ook hierna leek één en ander even beter te gaan.
De monteur heeft toen ook geconstateerd dat de koelwatersensor lek was en heeft deze ook vervangen.

Later is de computer nog eens gereset en opnieuw ingeleerd.

Al met al gaat het steeds even beter waarna na verloop van tijd het weer aanmodderen wordt.
Op diverse fora heb ik al dingen gelezen over lambdasondes, softwareupdates & een mogelijk probleem dat de ketting of tandwielen versprongen kunnen zijn. Ik heb geen idee of dat mogelijk ermee te maken heeft en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om dit soort dingen aan te kaarten bij de monteur. Ik neem aan dat hij er verstand van heeft.

Mijn vraag is dus kortaf, herkent iemand dit probleem van deze motor ?
En zoja...is er duidelijk 1 oorzaak aan te wijzen die dit veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Wanneer de ketting is versprongen krijg je meteen een melding in het beeldscherm met 'emissie storing' en gaat de auto in de noodloop, daar komt hij ook niet meer uit voordat hij is uitgelezen

Wat nog wel een veel voorkomend probleem is bij de THP is het dichtslippen van de inlaat, dat komt doordat het blok direct ingespoten is
De VTI heeft daarin tegen geloof ik weer gewone inspuiting, maar wellicht is dat ook gewoon vuil geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Er zit wel een variabele nokkenastiming op, misschien dat die de ene keer wat scherper staat dan de andere keer? Dat het even duurt voordat ie "wakker" wordt en de boel wat scherper zet?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is meestal vanaf een 3500-4500 toeren dat ie de nokken iets versteld, heeft verder niks te maken met wakker worden of die onzin. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
[...]

Die van de ruitenwisser geeft inderdaad de dagtellers/kilometerstand aan. Mogen dat ik het eerst niet had gemerkt omdat het scherm al in dat scherm stond.
Als je het scherm in beeld hebt switcht hij alleen van teller. Dat doet die ook bij bijvoorbeeld navigatie maar dan in een overlay. Volgens mij doet die van de richtingaanwijzer ook niets bij mijn 308, weet het iig niet zo uit mijn hoofd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:04:
Dat is meestal vanaf een 3500-4500 toeren dat ie de nokken iets versteld, heeft verder niks te maken met wakker worden of die onzin. :)
correct!

Het is ook niks anders dan de V-TEC bij Honda's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vtec werkt met twee sets nokken. De VTi motor van Peugeot werkt met een variabel nokkenas timing/liftsysteem als ik het goed heb. Doorontwikkeling van BMW Valvetronic.

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 21-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zoek voor onze 207 deze wieldoppen (in 15"):
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/NRIAAOSwosFUV145/$_84.JPG

Iemand enig idee:
- hoe die heten
- waar die 2e hands te krijgen zijn

Op MP zie ik ze nauwelijks voorbij komen namelijk. En vriendin loopt te klagen dat ze de steelies niks vindt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 16:51
[...]

Bij mijn 307 zonder navi was die knop op de richtingaanwijzer om het service lampje (en service km teller) te resetten (moersleutel symbool) in de km teller. al moet je hem dan wel langer dan 5sec in houden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zijn er naast de site's als winparts, autoparts online, nog handige Peugeot parts zaakjes?
Ben op zoek naar wat spul voor mijn 106'je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
The Eagle schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:28:
[afbeelding]

Iemand enig idee:
- hoe die heten

Op MP zie ik ze nauwelijks voorbij komen namelijk. En vriendin loopt te klagen dat ze de steelies niks vindt.
Volgens mij zijn het de hobard wieldoppen.

ZIe brochure van de SW: http://nl.scribd.com/doc/...eot-207-SW-2008-NL#scribd
En een sloperij: http://bartebben.nl/onder...651551480-zie.5416h5.html

Ik heb ooit eens naar de dealer gemaild om te vragen wat deze doppen nieuw kosten. Maar dit is destijds via een formulier op de site gegaan. De door mij verstuurde mail heb ik niet meer en in de reply staat het type niet meer genoemd. Alleen de prijs (a ruim 50 euro per STUK) staat genoemd.

Ik heb zelf ook nog een vraag: Ik heb mijn 207 gekocht zonder onderhoudsboekje (kan ik niet vinden). Nu is er wel een kaartje aanwezig dat ie destijds in 2011 een beurt heeft gehad en ik heb hem bij aanschaf ook een grote beurt laten geven door mijn broertje. Nu wil ik dit netjes vastleggen, weet iemand hoe ik aan een blanco serviceboekje kom of ergens kan downloaden?

[ Voor 15% gewijzigd door NoepZor op 22-01-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
DopdeDouwer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:24:
Zijn er naast de site's als winparts, autoparts online, nog handige Peugeot parts zaakjes?
de dealer ;) laat wat vaker je gezicht zien bij de dealer en misschien krijg je wel korting ;)
tevens vinden ze het wel leuk om de wat oudere auto's bij de dealer te krijgen, althans hier in Drachten.
The Eagle schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:28:
[afbeelding]

Iemand enig idee:
- hoe die heten

even bij de dealer binnenlopen en vragen naar de prijs. via het contactformulier krijg je altijd de volle pond prijs.

[ Voor 38% gewijzigd door MartijnAbel op 23-01-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dank, weet nu dus hoe ze heten :)
Dealer was ik een tijd geleden al geweest, en de prijs van 50 euro per stuk is helaas nog steeds geldend :(
Die gelinkte sloperij vraagt overigens 20 euro per stuk. Schiet ik niks mee op, heb ik er te weinig. Een setje OEM die er sterk op lijkt kost 27 euro de vier. Ik denk dat ik MP af ga struinen en anders toch maar die knockoffs.
Had ik dat geweten, had ik ze er bij het leeghalen van mijn vorige wrak uitgehaald. Maarja, toen wist ik nog niet dat ik weer een 207 terug zou kopen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
www.onderdelenlijn.nl, grote site voor sloopbedrijven etc in het hele Land, kun je erg veel vinden en ook aanvragen doen bij alle bedrijven voor specifieke onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het ging om nieuw spul v-snaar, pakking etc. Heb het uiteindelijk gewoon bij een automaterialenzaakje om de hoek gekocht.
Ik ben van andere merken gewend dat er winkels zijn die zich specifiek op dat merk richten, met daarbij een aantrekkelijke website.
Een dynamo had ik ook nodig. Die is gelukkig makkelijk op de sloop te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Oeps. Vorige week olie bijgevuld, zojuist kom ik er achter dat waarschijnlijk 600 km geleden de dop is verdwenen die ik blijkbaar niet goed heb vastgedraaid :') Dacht al dat ik wat rook O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Southern Sun op 25-01-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
http://www.bogijn.nl/

Lekker cheap en werd bij vragen ook goed geholpen over de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Gister een raar probleem met de 206, misschien weet iemand hier wat ermee is?

Ik ben gister met de 206 gewoon naar m'n werk gereden, niets aan de hand
's Avonds ging ik na de sportschool, dus loop weer naar de auto, doet de centrale deurvergrendeling het ineens niet, naja, zal wel
Auto startte wel gewoon dus gewoon maar gegaan, ook geen storingslampje maar zag wel dat de boordcomputer zichzelf gereset had (midden console was ook aan het knipperen qua tijd en datum)

Tijdens het rijden deed ik het grootlicht aan, maar wanneer ik dat deed ging de radio uit, grootlicht uit een radio weer aan.. vreemd!

Auto kreeg ik ook niet op slot, maar toch maar gaan sporten
Klaar met sporten, gaf de auto helemaal geen kik meer, geen lampen, geen startmotor, niets!

Motorkap open, accu los en weer erop en de lampen deden het weer
Nog maar eens de auto starten, maar dat werkte nog niet, zag alleen de tellers een keer bewegen

Weer accu los en opnieuw vast en alles werkte weer :?
Vanochtend deed de auto het ook gewoon nog steeds (ook centrale deurvergrendeling enzo)

Ik kan me alleen het volgende bedenken:
  • Slechte massa
  • Accu + pool zat niet helemaal lekker
  • Storing BSI, ik mag het niet hopen :'(
Auto is een 2002 Peugeot 206 1.6 16v fase 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Accu aan het einde van zijn latijn?
Heb bij een 206 1x elektrische problemen gezien, maar toen kwam er letterlijk rook uit het dasboard omdat er een stukje klokkenwinkel doorgebrand was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Je hebt last van het standaard probleem met elke Peugeot of Citroën uit die periode, de COM module in de stuurkolom begint het te begeven. De mijne deed rare dingen met het knipperlicht, de mistlampen en de auto startte af en toe niet meer. Ik heb een nieuwe laten installeren bij de Peugeot Dealer en alles werkt weer als een streep. Duur grapje trouwens, alleen de module zelf kost geloof ik al €450,-.

Die module regelt alles wat je op je stuur doet, inclusief de startonderbreking, de hendels, de toeter, je plugt er je cruise control in, de radiobediening, de centrale deurvergrendeling...

[ Voor 30% gewijzigd door ybastiaans op 27-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Duur grapje, zo'n COM2000 kost op Marktplaats al 120 euro zie ik. Dan wil ik niet eens weten wat een nieuwe kost.

En het is ook niet ff in een kwartiertje vervangen, stuur, airbag e.d. moet allemaal gedemonteerd...

Sterkte :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Scheelt dat ik never nooit meer naar de Peugeot dealer ga voor zo'n reparatie, een vriend van me is namelijk monteur
Ik zal hem er eens naar laten kijken, hopelijk was het eenmalig en heeft de auto niet de kolder in de kop gekregen :P

Overigens haal ik dan wel een COM van de sloop, een nieuwe lijkt me wat zinloos (nieuwe kost overigens 230 tot 340 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Sinds iemand met nood naar centen mijn autoradio* heeft ontvreemd, gaat in de eerste ~10 minuten nadat eco-mode aan is geweest, de achterruitwisser ook op automatisch aan als ik de voorste ruitenwisser op automatisch zet. Na die ~10 minuten gebeurt dit niet meer.
Verder geen enkel elektrisch probleem. Hopelijk blijft dat zo, want hier kan ik nog mee leven. Het lijkt zo een feature...

*Peugeot 206 1.4hdi uit 2005. Zelf aftermarket ingebouwd, met de juiste ISO verloopstekker.

Waar mijn auto wel tot mijn ergernis last van heeft, is een verticale slag in de 2 linkerwielen (rechts is perfect rond). De banden én velgen zijn vervangen met nieuwe exemplaren, maar het probleem blijft. Zo gebeurt het dat ik tussen de 20 en 40 km/h duidelijk op en neer dans. Hogere snelheden geven rammelende effecten.
Eigen Google-zoektocht komt op lagers, ophanging, veren, schokdempers, assen, etc. Het kan aan alles liggen.

Heeft iemand hier ervaring met dit model* en soortgelijke problemen? Voordat ik vele euro's richting de dealer gooi voor een kijkje naar het onderstel, kan me dit mogelijk in de goede richting zetten waar ik het zelf moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:08:
Duur grapje, zo'n COM2000 kost op Marktplaats al 120 euro zie ik. Dan wil ik niet eens weten wat een nieuwe kost.

En het is ook niet ff in een kwartiertje vervangen, stuur, airbag e.d. moet allemaal gedemonteerd...

Sterkte :-(
Valt mee... ik heb het bij mijn 206 ook laten doen, was 380 euro kwijt incl montage. Bij een onafhankelijke garage zou het 10 euro goedkoper geweest zijn.

Stuur en airbag hebben ze er in no-time vanaf, ik kon er bij mijn 206 gewoon op wachten, had kopje koffie nog maar net op en voordat ik een rondje door de showroom had gemaakt kon ik betalen en wegrijden.

Houd er rekening mee dat zo'n COM2000 een complete module is die ook veel onder garantie vervangen moet worden. Het is niet voor niks dat het een complete module is, puur gericht op zo kort mogelijk werk in de werkplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moning2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:28:
[..]
met de juiste ISO verloopstekker.
[..]
Komt dat overeen met dit: GAIAjohan in "Het grote Peugeot topic - deel 2" ?
Als je de bedrading van de radio niet goed hebt kun je vreemde storingen krijgen. Komt omdat er ook datasignalen over de voedingslijnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
ThinkPadd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:38:
[...]

Komt dat overeen met dit: GAIAjohan in "Het grote Peugeot topic - deel 2" ?
Als je de bedrading van de radio niet goed hebt kun je vreemde storingen krijgen. Komt omdat er ook datasignalen over de voedingslijnen lopen.
Het is met de vorige radio 5 maanden probleemloos gegaan. Het is de CTSPG006 van Connects2.
Het lijkt me eerder dat door geweld er kort kortsluiting optrad. In een vrij weekend ga ik eens testen of zonder iets aangesloten op ISO het probleem nog steeds optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 15-09 17:08
Heb thuis nog een radio liggen uit een 206 van 2005 (1.1 benzine, XLine). Antenne aansluiting ervan is wel afgebroken. Misschien kan je er wat mee? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Spaiker op 27-01-2015 12:13 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
MarkoVie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:13:
Heb thuis nog een radio liggen uit een 206 van 2005 (1.1 benzine, XLine). Antenne aansluiting ervan is wel afgebroken. Misschien kan je er wat mee? :)
Er zit alweer een flitsende nieuwe in, maar bedankt voor je aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moning2 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:10:
[...]

Het is met de vorige radio 5 maanden probleemloos gegaan. Het is de CTSPG006 van Connects2.
Het lijkt me eerder dat door geweld er kort kortsluiting optrad. In een vrij weekend ga ik eens testen of zonder iets aangesloten op ISO het probleem nog steeds optreed.
De CTSPG006 is ook wel goed. Volgens mij heb ik die module ook in de 206cc (2003) van m'n vader gebouwd. Was iig een Connects2. Werkte perfect samen met een Alpine CDA-105Ri. Inclusief stuurwielbediening.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 27-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vandaag kreeg ik een 308 mee van een maand oud, erg fijn ding toch hoor. Laatst ook in de 308SW van een vriend gezeten, maar hij heeft een HDi en dit was een benzine. Voor een 1.2/90KW auto vond ik hem echt enorm vlot vooruit komen, zeker afgezet tegen de 208/60KW die ik normaliter rij. Ding spurtte in vrijwel iedere versnelling er vandoor.

Net de Focus III van een andere vriend meegenomen en daarmee weer naar iemand anders gereden, ook een erg prettige auto. Vond de 308 wat dat betreft beter op de weg liggen, maar de Focus beter zitten - en die had veel, veel meer opties, maar dat lag aan de uitrusting onderling. Als het op de hatchback aankomt vind ik de Focus wel veel beter ogen, maar de SW prefereer ik dan weer boven de wagon van Ford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Iemand een mooie plek waar ik info en dingen waar ik op moet letten kan vinden voor een 106? Vooral waar ik normaal dingen kan lezen en eventueel ook een club waar het bij aansluiten het waard is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

http://www.106.nl/ is de 106 club van Nederland en hier is ook heel veel informatie te vinden. Je moet je alleen wel registreren voordat je de topics daar kan lezen.

Dingen waar op je moet letten (even uit m'n hoofd):
  • Achteras. Deze kunnen slijten tot het punt dat ze gereviseerd moeten worden, maar niet iedereen laat de achteras reviseren.
  • Roest bij de achterkuipen.
  • Lekkende koppakking waardoor olie uit het blok komt. Dit wordt ook wel 'zweten' genoemd. Hier is prima mee te rijden, alleen moet je dan wel je oliepijl in de gaten houden. Het is natuurlijk beter om zoiets gewoon te laten fixen. Dit speelt overigens alleen bij de 8-kleppers.
  • De electronica is soms niet al te best in 106'jes. Als de auto moeite heeft met knipperlichten e.d., is dit vaak te verhelpen door het linkerpookje op het stuur te vervangen. Dat kost ongeveer 80 euro. Ook is mijn ervaring dat de standaardbekabeling naar de speakers in de deuren ontzettend brak is.
En verder natuurlijk dingen als remblokken, vloeistoffen, banden, distributieriem, etc. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Rhannie op 01-02-2015 11:36 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Linkerpookje op stuur is 5eur op de sloop. Kun je verder in heel erg veel auto's vinden.. Die ik in mijn 106 moest hebben was met mistlampen voor en kwam uit een 306.. Verder kun je ze ook in 806, oude 206, oude 406, Fiat Ulysse, Citroën Saxo, ZX, Xantia vinden.. Alleen die in de Citroëns zien er een heel klein beetje anders uit..

[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 01-02-2015 11:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Klopt, maar je hebt dan geen enkele garantie dat je 5-euro pookje niet exact hetzelfde probleem heeft. Het komt in ieder geval vaak voor bij 106'jes.

Als het goedkoop moet, kan je het ook oplossen door een halve knijper in de rand rond de knop van je alarmlichten te steken. Daarmee is het ook gefixt. :+

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb ook nog wel een goed werkende. Mag je gratis ophalen. Zit alleen geen mistlamp voor op. (De reden dat ik 1 met mistlamp voor moest hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Rhannie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:34:
http://www.106.nl/ is de 106 club van Nederland en hier is ook heel veel informatie te vinden. Je moet je alleen wel registreren voordat je de topics daar kan lezen.

Dingen waar op je moet letten (even uit m'n hoofd):

• Achteras. Deze kunnen slijten tot het punt dat ze gereviseerd moeten worden, maar niet iedereen laat de achteras reviseren.

Klopt, achteras kan kapot zijn, dit is te zien aan de wielen, wanneer de rechterwiel schijner staat dan de linker is de achteras aan vervangen toe zo dus -> |-\

• Roest bij de achterkuipen.

Klopt, zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i1164.photobucket.com/albums/q577/Stijn_kano/2014-05-29161319_zpsf164df88.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1164.photobucket.com/albums/q577/Stijn_kano/2014-05-29161349_zps33214a5f.jpg

• Lekkende koppakking waardoor olie uit het blok komt. Dit wordt ook wel 'zweten' genoemd. Hier is prima mee te rijden, alleen moet je dan wel je oliepijl in de gaten houden. Het is natuurlijk beter om zoiets gewoon te laten fixen. Dit speelt overigens alleen bij de 8-kleppers.

Klopt, probleem doet zich voor aan de linkerkant van het blok, zie ook voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1010_zps151c5af2.jpg

• De electronica is soms niet al te best in 106'jes. Als de auto moeite heeft met knipperlichten e.d., is dit vaak te verhelpen door het linkerpookje op het stuur te vervangen. Dat kost ongeveer 80 euro. Ook is mijn ervaring dat de standaardbekabeling naar de speakers in de deuren ontzettend brak is.

Haha en ook dit klopt, die hendels zijn een drama, het relais begint als een gek te tikken in je dashboard, en als je lang genoeg wacht begint de hendel vanzelf een keer te roken

En verder natuurlijk dingen als remblokken, vloeistoffen, banden, distributieriem, etc. ;)
Ik ga even verder op jou antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die roest kwam me al bekend voor. Dat is Stijn z'n wagen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Rhannie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 11:54:
Die roest kwam me al bekend voor. Dat is Stijn z'n wagen. :D
Klopt, betere voorbeeldfoto's zijn er ook niet te vinden :) Erg mooi project geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

lol die wielkuipen is wel heel erg maar ook dat is redelijk goed te zien lijkt mij :X De rest valt wel mee ja. Of althans het is allemaal zelf fixbaar. Behalve die roestplekken :+

Ik ga mij eens aanmelden daar en wat rondsnuffelen. Steeds meer dat ik zoek vind ik 106's leuke auto's om te zien.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zit er onder de 106 een handig opkrikpunt aan de achterkant?
Je gelooft het niet, maar ik ben dus de enige sleutel kwijt en de auto staat op een parkeervak dat ze vanaf morgen gaan open breken... Nieuwe sleutel hoop ik bij de dealer te kunnen bestellen, maar dat gaat dus niet op tijd lukken.

Ik wil de achter kant dus opkrikken zodat ik hem kan wegrijden op de krik... Zelf dacht ik aan een stevige plank of balk over het reserve wiel.

edit: grote plaat onder het achterwiel ging prima. Nadeel is dat de krik niet over de klinkers wil rijden met die kleine wieltjes dus schiet alsnog niet op.

[ Voor 20% gewijzigd door DopdeDouwer op 01-02-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat volgens mij ook typisch bij een 106 ph2 is, is dat de snelheidsmeter een eigen leven gaat leiden. Dagteller en totaal teller lopen wel goed door.
Die van mij ging bij stilstand prima naar 0kmh, maar met een beetje gang erin zat hij zo op 70kmh en bleef bij daarop staan. Klap op het dash verhelpt dat tijdelijk. :+
Soms ging hij bij 140kmh ook plotseling naar 0kmh.. Vreemde gewaarwording..

Mijn zwager heeft toen ook eens een klap op het Dash gegeven en daarna is de snelheidsmeter nooit meer vreemd gaan doen. :+

[ Voor 59% gewijzigd door GAIAjohan op 01-02-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

GAIAjohan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:28:
Wat volgens mij ook typisch bij een 106 ph2 is, is dat de snelheidsmeter een eigen leven gaat leiden. Dagteller en totaal teller lopen wel goed door.
Die van mij ging bij stilstand prima naar 0kmh, maar met een beetje gang erin zat hij zo op 70kmh en bleef bij daarop staan. Klap op het dash verhelpt dat tijdelijk. :+
Dat is vervangen of controleren? Allemaal kleine karakter dingen :+ Zolang hij maar motorisch blijft rijden toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat tellerprobleem heb ik met 4 106'jes nog niet gehad. Ik had wel in een fase 1 dat de tellernaald een soort van heen en weer trilde tijdens het rijden, maar daarmee kon je nog prima rijden en zien hoe hard je ging. :P

106'jes blijven in ieder geval leuke auto's om in te rijden, maar ik heb m'n laatste 106 (XSI) inmiddels ingeruild voor een 206 RC. Die 106 XSI staat zo te zien nog wel te koop: http://desnelleleeuw.nl/p...06-XSi-16-8v-(sport).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Eind februari komt mijn 106XS (PH1) waarschijnlijk te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rhannie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 16:21:
Dat tellerprobleem heb ik met 4 106'jes nog niet gehad. Ik had wel in een fase 1 dat de tellernaald een soort van heen en weer trilde tijdens het rijden, maar daarmee kon je nog prima rijden en zien hoe hard je ging. :P

106'jes blijven in ieder geval leuke auto's om in te rijden, maar ik heb m'n laatste 106 (XSI) inmiddels ingeruild voor een 206 RC. Die 106 XSI staat zo te zien nog wel te koop: http://desnelleleeuw.nl/p...06-XSi-16-8v-(sport).aspx
Ja zoiets maar zoek liever een Phase 2 met een 1.4 en dan een Roland of een Sport. Lijkt mij net een mooie combinatie tussen alles wat ik wil. Of een vergelijkbare uitvoering dat kan ook natuurlijk :+

En het heeft nog geen haast met het zoeken maar ik ben graag goed voorbereid ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 01-02-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het gaat er natuurlijk om wat jij wilt. :)

Fase 2's rijden overigens ook prima en de sportjes zien er ook nog eens leuk uit. Ik heb zelf ook een 1.4 gehad en die zijn wel lekker rap door het lage gewicht.

(En mocht je onverhoopt toch een fase 1 willen (of een Citroen Saxo), dan kan je zo alle onderdelen overschroeven van een andere auto. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rhannie schreef op zondag 01 februari 2015 @ 17:05:
Het gaat er natuurlijk om wat jij wilt. :)

Fase 2's rijden overigens ook prima en de sportjes zien er ook nog eens leuk uit. Ik heb zelf ook een 1.4 gehad en die zijn wel lekker rap door het lage gewicht.

(En mocht je onverhoopt toch een fase 1 willen (of een Citroen Saxo), dan kan je zo alle onderdelen overschroeven van een andere auto. :+)
Precies dat laatste is waarom ik hier naar zit te kijken. De enorme beschikbaarheid aan onderdelen en de mogelijkheid om ook van andere modellen dingen te rippen om te misbruiken.

Vind de smoeltjes van de Ph2 net iets frisser. 1.4 met 75PK is niet veel maar voor het formaat zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
En ze hebben een aardig koppel voor zo'n kleine auto. Die Japanse naaimachines moeten hoog in de toeren om er vaart in te zetten. Die 1.4 8v heeft het koppel mooi onderin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Lijkt op een noob vraag maar ik kan het maar niet vinden. Ik vraag me dus af welke banden er origineel onder een 206rc geleverd worden. Ik weet dat het bij mijn oude 206GTI de Goodyear Eagle F1 banden waren, maar voor de RC kan ik het niet vinden.

Ik heb nu michelins eronder liggen, ik weet heel even het type niet meer, maar welke banden hebben de beste grip voor de 206rc (originele velgen), vooral ook bij nat weer?

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 03-02-2015 15:56 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:27
Deathchant schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:50:
Lijkt op een noob vraag maar ik kan het maar niet vinden. Ik vraag me dus af welke banden er origineel onder een 206rc geleverd worden. Ik weet dat het bij mijn oude 206GTI de Goodyear Eagle F1 banden waren, maar voor de RC kan ik het niet vinden.

Ik heb nu michelins eronder liggen, ik weet heel even het type niet meer, maar welke banden hebben de beste grip voor de 206rc (originele velgen), vooral ook bij nat weer?
Wat er origineel geleverd werd wil niet zeggen dat die ook de beste grip leverden..

Kijk gewoon naar de ANWB bandentests en pak daar een fijn setje banden voor, of dacht je dat elke auto zijn eigen banden laat ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Sorry voor enige verwarring, maar het zijn 2 losstaande vragen ;)
Ik heb zelf al wat banden gevonden voor eronder (pirelli zero nero), maar ik was verder gewoon benieuwd wat Peugeot vanaf de fabriek aan erop legde.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Deathchant schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:24:
Sorry voor enige verwarring, maar het zijn 2 losstaande vragen ;)
Ik heb zelf al wat banden gevonden voor eronder (pirelli zero nero), maar ik was verder gewoon benieuwd wat Peugeot vanaf de fabriek aan erop legde.
Volgens mij hebben de 206 RC's fabrieks-af Pirelli P-Zero Nero's erop liggen

Ik had ze destijds ook op m'n Challengers liggen (dus niet de Atlantis), erg fijne band met hele goede grip, maar slijten wel hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had iets gelezen in een "welke banden hebben jullie"-topic van het 206tuningclub forum waarin ditzelfde gezegd werd, misschien zelfs door jou fabian (je naam komt me bekend voor).
Ik heb gewoon de atlantis velgen. Ik rijd max 8000 km per jaar. Dus als ze idd bij 10k versleten zijn (zoals op dat forum gezegd werd), ga ik ze niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GAIAjohan schreef op zondag 01 februari 2015 @ 13:28:

Mijn zwager heeft toen ook eens een klap op het Dash gegeven en daarna is de snelheidsmeter nooit meer vreemd gaan doen. :+
:Y
Werkte hier ook, het werd alleen al erger totdat ik het zelfs met een goede tik op het dash niet meer 'verholpen' kreeg.

Toen, met dank aan _Drake_ een nieuw tellertje geritseld en er in gezet.

Verder qua aandachtspunten had ik hier nog een lijstje gemaakt, meeste is wel genoemd:
GoldenSample in "Het grote Peugeot topic - deel 2"

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 03-02-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik ben erachter welke banden er fabrieks-af op de 206RC horen: Pirelli P7000.
Ik kan er niet veel reviews van vinden overigens.
De Continental Contact Sport 5 ziet er wel goed uit. Zuinig en goed tegen de regen.

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 05-02-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb nu Continental Contact Sport 2 onder mijn auto en die bevallen me ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Deathchant schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:48:
ik had iets gelezen in een "welke banden hebben jullie"-topic van het 206tuningclub forum waarin ditzelfde gezegd werd, misschien zelfs door jou fabian (je naam komt me bekend voor).
Ik heb gewoon de atlantis velgen. Ik rijd max 8000 km per jaar. Dus als ze idd bij 10k versleten zijn (zoals op dat forum gezegd werd), ga ik ze niet kopen.
Zou kunnen, ik heb daar dezelfde naam
Moet dan wel een oud topic zijn aangezien ik niets meer heb te zoeken op dat forum (is niet meer wat het geweest is jammer genoeg)

Ik had ze met 15/17k km's wel kaal jah, en dan ben ik nog niet eens een sportieve rijder

Onder de huidige 206 zitten de meest cheap-ass banden die ze konden vinden geloof ik, is nog van de vorige eigenaar dus rij ze eerst even kaal voordat ik ze vervang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
FabianGTI schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:15:
[...]

Zou kunnen, ik heb daar dezelfde naam
Moet dan wel een oud topic zijn aangezien ik niets meer heb te zoeken op dat forum (is niet meer wat het geweest is jammer genoeg)
Vind jij. Dank u.

Ga ik hier verder niet over discussiëren, maar dat het even duidelijk is dat niet iedereen daar zo over denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
PdeBie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Vind jij. Dank u.

Ga ik hier verder niet over discussiëren, maar dat het even duidelijk is dat niet iedereen daar zo over denkt.
Klopt, vind ik, maar er zijn er wel meerdere hoor, die ik dagelijks spreek en die er ook zo over denken
Het is natuurlijk ook maar net hoe je het interpreteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 23:34
Heeft er iemand hier ervaring met chiptuning van een 206 (SW)? Ik zie bij verschillende sites dat dit vanaf +/- 250 euro kan. Geeft dit, zonder verdere andere opties (verlaging, andere uitlaat, etc.) merkbaar resultaat, en gaat ook het verbruik ermee omlaag of is dat in praktijk verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Tenzij je een 2 liter dieselmotor erin hebt hangen, zou ik daar geen moeite voor doen.

De winst die eruit haalt is veel te klein om het geld waard te zijn. Ik heb de vuistregel "100 euro per PK" al een aantal keer voorbij zien komen op het internet en mijn eigen ervaringen vertellen me dat dat wel redelijk accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heb zelf Vredestein sportrac5 om mijn Ouragan (16") velgen van de 206. Zijn goed en niet zo heel duur.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 05-02-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Turbo-Puppy schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:54:
Wat grappig dat ik dit topic zo opeens tegenkom...nooit geweten dat hier op tweakers ook over auto's gesproken werd. Ik wil er dan ook graag direct gebruik van maken.

Mijn vrouw heeft een 207vti uit 2007 1.6 (120pk) met 129.000km op de klok.
Ansicht een hele fijne en betrouwbare auto waar ze erg veel schik mee heeft maar, er is 1 dingetje waar we al jaren mee aan het tobben zijn. De auto heeft soms meer vermogen als de andere keer. Hoe dit probleem zich voordoet zal ik proberen uit te leggen.

Of de motor koud of warm is maakt weinig uit...het valt of staat met het starten van de auto.
Soms starten we de auto en voelt hij lekker vlot aan, de andere keer starten we de motor en dan lijkt alle put er uit...blah blah blah...
Allereerst dank voor jullie reacties op mijn vraag.
Inmiddels is er wat heen en weer gebeld met de lokale dealer omdat ik na het schrijven van bovengenoemde me toch weer begon te irriteren en het moest maar is afgelopen zijn vond ik zo.

De dealer heeft voorgesteld om de auto eens 2 dagen bij hun op de garage te houden en hoopt zo te kunnen constateren of de ketting mogelijk opgerekt is of dat misschien de software een probleem heeft etc etc... het is volgens hun in ieder geval niet "helemaal" gebruikelijk.

Ik heb op voorhand ook maar mijn onvrede geuit m.b.t. dit probleem en, dat ik niet van plan was een berg kosten te gaan maken aan ons boodschappen karretje. Volgende week kom ik terug met hopelijk een reeds uitgevoerde reparatie/oplossing van het probleem ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:19
FabianGTI schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Volgens mij hebben de 206 RC's fabrieks-af Pirelli P-Zero Nero's erop liggen

Ik had ze destijds ook op m'n Challengers liggen (dus niet de Atlantis), erg fijne band met hele goede grip, maar slijten wel hard!
Inderdaad erg goede banden onder droge omstandigheden, maar met nat wegdek vond ik ze niet zo goed. Heb nu Vredestein onder m'n RC zitten.... maatje hoger dan standaard geeft niet iets meer comfort........ als je al van comfort kan spreken in een RC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Ik kan van een kennis een Peugeot 307 2.0 HDI XS (diesel, 90pk) uit 2002 overnemen voor 3000 euro. Staat 208k op de teller en de distributieriem is bij 160k vervangen. Onderhoud is altijd bij een familielid met garage geweest. Rijdt 1 op 17 gemiddeld.

Naar werk rijd ik ongeveer 17k per jaar, maar ik weet niet hoelang nog ivm toekomstig verhuizen waardoor ik veel dichter bij werk kom te wonen. Het kan dus zijn dat over 1.5 a 2 jaar diesel niet meer uit kan. Momenteel heb ik nog geen eigen auto, maar kan ik die van m'n moeder gebruiken (betaal wel gewoon de belasting, verzekering en benzine).

Is dit een goede prijs voor een 307 of kan ik beter kijken voor een andere benzine-auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Pino112 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:59:
Ik kan van een kennis een Peugeot 307 2.0 HDI XS (diesel, 90pk) uit 2002 overnemen voor 3000 euro. Staat 208k op de teller en de distributieriem is bij 160k vervangen. Onderhoud is altijd bij een familielid met garage geweest. Rijdt 1 op 17 gemiddeld.

Naar werk rijd ik ongeveer 17k per jaar, maar ik weet niet hoelang nog ivm toekomstig verhuizen waardoor ik veel dichter bij werk kom te wonen. Het kan dus zijn dat over 1.5 a 2 jaar diesel niet meer uit kan. Momenteel heb ik nog geen eigen auto, maar kan ik die van m'n moeder gebruiken (betaal wel gewoon de belasting, verzekering en benzine).

Is dit een goede prijs voor een 307 of kan ik beter kijken voor een andere benzine-auto?
Prijs is wel heel erg hoog voor een Diesel 307 uit 2002. Dat moet met een 2000 a 2250 echt wel ophouden.
Hoe is de verdere staat van de auto? interieur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
MartijnAbel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:17:
[...]

Prijs is wel heel erg hoog voor een Diesel 307 uit 2002. Dat moet met een 2000 a 2250 echt wel ophouden.
Hoe is de verdere staat van de auto? interieur e.d.
Het zijn iets oudere mensen dus best wel goed heb ik gehoord. Is deze week nog naar de poetser geweest om hem te poetsen.
Weet zo niet welke opties er allemaal aanwezig zijn, heb nog niet de tijd gevonden om hem te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Hoopte al dat tweakers een peugot topic had! :D

Momenteel zoeken wij een nieuwe auto aangezien enzo Renault Megana (3 deurs) niet zo "hendig" is met het gezin. We gaan dit jaar naar Italië op vakantie en wensen daarom een fijne auto voor de reis.

Als ik het geld had ging ik meteen voor een Audi of VW station, die vind ik het mooiste.

Echter op zoek naar heel veel auto voor je geld en een buget van maximaal 4000,- vallen dat soort auto's eigenlijk af. Daarnaast rijden we maximaal 8000 per jaar. Dus ook een beetje zonde van een te dure auto.

Zelf ben ik eigenlijk niet van de Franse (of Japanse for that matter) auto's, maar de 407 station vind ik tot mijn verbazing gewoon heel mooi! :D

En dan zie je ze al staan rond de 3500 met panoramisch dak, en een zooi andere opties!

Alleen lees ik op internet heel veel slechte reviews (al lees ik die ook over A4 stations e.d.).
Is de benzine motor goed te doen?

Mensen die tevreden zijn over hun 407(sw) en het met mij willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Collega van mij rijdt een 407 SW en die hoor ik er nooit over klagen. Die rijdt er jaarlijks mee naar Oostenrijk en Denemarken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De 407 schijnt de meest onbetrouwbare auto van zijn periode te zijn geweest. Maar misschien kun je op Autoweek eens wat ervaringen doornemen..

• Predje
  • Laatst online: 03-03 11:55
Exorcist schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:56:
De 407 schijnt de meest onbetrouwbare auto van zijn periode te zijn geweest. Maar misschien kun je op Autoweek eens wat ervaringen doornemen..
De reviews op internet zijn ook niet al te lovend.

Na lang zoeken en reviews lezen zijn we uitgekomen (en het kijken voor) een Seat Altea!
Veel occasions boven de 300.000km (goed teken van betrouwbaarheid, zelf zoeken we er natuurlijk 1 onder de 2 ton).
Overwegend positieve reviews, prachtig design, gigantisch veel ruimte, heerlijk hoge zit en vooral prima betaalbaar!

• Kuhlie
  • Niet online
Weet iemand wat er standaard aan sleutels meekomen met een 208 uit 2012? Heb een "1.4 e-HDi 2Tronic 68PK 5D Blue Lease" (niet lachen! die kaboutertjes doen echt hun best om snel en handig te schakelen, ze moeten alleen gewoon nog veel leren!) overgenomen van een collega, en heb 1 gewone sleutel (met afstandsbediening) en een wat kleinere gekregen zonder afstandsbedieningsknoppen.

Ik had eigenlijk 2 met afstandsbediening verwacht. Op de site staat alleen "Centrale vergrendeling met afstandsbediening".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb geen idee hoe het met de nieuwere modellen zit, maar bij de 106'jes en 206'jes krijg je er een sleutel met afstandbediening, een sleutel zonder afstandsbediening en een pas om een nieuwe sleutel met afstandsbediening te programmeren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een extra AB bij de dealer kost ca 100 euro als ik me niet vergis, ex programmeren. Dus snap wel dat die bij de kleinere modellen niet zomaar bijgeleverd wordt.
Meen dat er her en der op ebay enzo wel losse sleutels voor minder tekrijgen zijn. Is alleen de vraag hoe je zo'n ding programmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmmm, gisteren voor de afwisseling eens even mijn olie peil gecheckt, zag er goed uit (hoewel het redelijk slecht is af te lezen bij de 1.6 THP aangezien de stok flexibel is volgens mij de helft van de olie achterblijft tijdens het uithalen.

Start ik deze ochtend de auto, begint hij ineens te mekkeren dat ik het oliepeil moet checken... :/ Aanvankelijk dacht ik dat het wel weg zou trekken na een stukje rijden, maar toen ik hem net na een rit van 20km stopte en weer aanzette kwam de melding weer...

Zeer raar dat hij na het peilen ineens begint te klagen. Lijkt mij sterk dat die paar druppeltjes die ik verwijderd heb precies de melding opleveren... :? Iemand dit al eens eerder meegemaakt?

[ Voor 0% gewijzigd door .Gertjan. op 16-02-2015 14:09 . Reden: Pijl -> peil... Overigens ging het in de 2de alinea wel goed :+ ]

Pagina: 1 ... 42 ... 90 Laatste