Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 90 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:28
ianh016 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:45:
[...]

Ik heb hier in de omgeving grofweg 300 andere 206jes rijden, maar ben er nog nooit een tegengekomen met hetzelfde dak... wel heerlijk om open te hebben in de zomer O+

ik hoorde laatst dat die 1.4 blokjes erg gevoelig zijn voor de koppakking... iemand daar verder ervaring mee?
Yup, meestal klappen ze er naar 160-180.000 km uit. Als je de distributieriem vervangt moet je gelijk de koppakking even meepakken, dan is er niet zoveel aan de hand :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
ianh016 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:45:ik hoorde laatst dat die 1.4 blokjes erg gevoelig zijn voor de koppakking... iemand daar verder ervaring mee?
Jup, ik heb het bij mijn 106 aan het begin van het jaar ook laten vervangen

Dit is het probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1011_zps267053ab.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1018_zps46e00754.jpg
Oliekanaal begint te lekken (onderaan te zien op de onderste foto

En dan ook maar meteen een fotootje van de opbouw weer:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1043_zps71cccb4e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1044_zps90a12a37.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/IMG_1046_zps6e0b6fb5.jpg

Buiten de koppakking heb ik ook meteen de kop laten vlakken en de klepseals laten vervangen, en dan nog de rest van de lijst, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik heb ook de koppakking laten vervangen, lekte olie naar buiten en in het koelwater. Verder qua rijden nooit iets van gemerkt. Ook geen schandalig hoog olieverbruik, bijvullen tussen de beurten door was niet nodig. Motor zag er bij mij na iets meer dan 2 ton van binnen nog erg goed uit, het patroon van het honen was nog goed zichtbaar.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:53

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die 8 klepper blokjes zijn er inderdaad erg gevoelig voor. Heel vaak lekt er olie uit de koppakking naar buiten. Dit wordt ook vaak "zweten" genoemd. Als je de koppakking vervangt, is het probleem weer weg.

Mijn 106 had hier ook last van, maar die zoop ook olie tot het punt dat de auto niet meer door de APK kwam zonder aanpassingen. Dit kwam door klepseals die helemaal hard waren geworden. Deze zijn toen samen met de koppakking, distributieriem en waterpomp vervangen. Nu rijdt 'ie weer perfect. :)

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-08 08:00
als ik dat eerder had geweten... Het blok dat ik erin had gehangen kwam uit een 206 met kapotte computer. had ~170K gereden, grofweg 7K later begon ie koelvloeistof te verbranden tot het punt dat het sneller verbruikt werd dan dat ik het kon bijvullen... gek genoeg is het blok nooit warmer dan 90C geworden... meteen kleppen geslepen en de kop gevlakt en sindsdien gaat ie weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:59

johnwoo

3S-GTE

Niet alleen de 8-kleppers hebben er last van. Mijn 16-klepper zweette ook wat, op dezelfde plek (alleen naar buiten overigens, dat ze ook olie naar de KVS lekken gebeurt niet zo vaak).

Toen de distributieriem (+waterpomp) aan de beurt was (120dkm) ook gelijk nieuwe koppakking erop, en het probleem is weg :) Ook ik heb gelijk de kop laten vlakken en klepseals laten doen, plus preventief alle pakkingen waar je dan meteen mooi bij kan.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wok schreef op zondag 02 maart 2008 @ 02:53:
Peugeots van GoT-ers
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45ed22186b8f068653c73a7126c7f341/full.jpg Wie: KnetterGek
Model: 407 Coupé
Motorisering (brandstof): 2.7 V6 HDiF 210pk (diesel)
Bouwjaar: 2006
In bezit sinds: 6 december 2006
Opties: Vollausstattung
Bijzonderheden: Duitse kentekenplaat, eigenaar is Tweaker maar niet van auto's.
Dit gaat niet lang meer duren - hij gaat eruit. Tijdens het zoeken naar een vervanger valt wel op dat de diesel in de 407 zó veel stiller is dan de (8 jaar nieuwere) diesels in andere merken (Mercedes, Volvo, Audi, BMW... toch niet echt goedkope triefel) dat ik óf benzine moet gaan rijden of wennen aan motorgeluid. Qua rijcomfort heb ik wel vergelijkbare auto's gevonden natuurlijk, maar die stille motor, die zal ik nog gaan missen.
Of benzine gaan rijden, maar dan moet ik vaker tanken voor meer geld en het gaat niet lang duren voor me dat gaat ergeren. Bovendien is dan bij elke lange autorit gelijk weer het "hmm, wat kost dit geintje eigenlijk?"-gevoel aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
508 dan? :) Nu is het zo dat geen enkel merk meer de echte tractormotoren aan boord heeft, meeste is wel common rail geworden. Alleen bijv. VAG diesels blijven toch nog lekker ronken en nagelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
NoepZor schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:07:
508 dan? :) Nu is het zo dat geen enkel merk meer de echte tractormotoren aan boord heeft, meeste is wel common rail geworden. Alleen bijv. VAG diesels blijven toch nog lekker ronken en nagelen.
De viercilinder Mercedes diesels zijn nou ook niet echt het toppunt van raffinement. Voordeel van die 407 is dat er een dikke V6 diesel in ligt, die lopen vaak een stukje soepeler dan hun kleinere viercilinder broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Knet: Is een Cadillac CTS niks voor jou? Wellicht wat lastiger te krijgen in .DE, maar hebben wel een V6 diesel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Dit gaat niet lang meer duren - hij gaat eruit. Tijdens het zoeken naar een vervanger valt wel op dat de diesel in de 407 zó veel stiller is dan de (8 jaar nieuwere) diesels in andere merken (Mercedes, Volvo, Audi, BMW... toch niet echt goedkope triefel) dat ik óf benzine moet gaan rijden of wennen aan motorgeluid. Qua rijcomfort heb ik wel vergelijkbare auto's gevonden natuurlijk, maar die stille motor, die zal ik nog gaan missen.
Of benzine gaan rijden, maar dan moet ik vaker tanken voor meer geld en het gaat niet lang duren voor me dat gaat ergeren. Bovendien is dan bij elke lange autorit gelijk weer het "hmm, wat kost dit geintje eigenlijk?"-gevoel aan de orde.
Wat zoek je precies?

Een gasbom is helaas ook slechts erg beperkt mogelijk, hoewel BMW en Mercedes er nog steeds redelijk wat blokken maken die geschikt zijn.

Zit je wel met een tank in/onder de koffer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het verbaast me dat die motor stiller is dan (volgens mij toch best mooi stil lopende) BMW 6-cilinders.
Maar afgezien daarvan lijkt me dit een uitgelezen moment om een Jaguar te kopen. De V6 in de 407 is een Ford motor, en uiteraard ligt die (ook in 3 liter uitvoering) in verschillende Range Rovers en Jaguars.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:21
206 heeft me vandaag voor het eerst laten staan: rood lampje met accusymbool. Zo uit het niks. Dynamo draait gewoon en accu doet het prima na twee uurtjes aan de acculader (4A druppellader), alleen na 20 minuten dimt het licht en krijg ik abs en airbag storing.

Hoop dat het de dynamo is die het na 325000km begeven heeft, dode accu vind ik ook prima, maar de verhalen over dode BSI heb ik even geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
_JGC_ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:05:
206 heeft me vandaag voor het eerst laten staan: rood lampje met accusymbool. Zo uit het niks. Dynamo draait gewoon en accu doet het prima na twee uurtjes aan de acculader (4A druppellader), alleen na 20 minuten dimt het licht en krijg ik abs en airbag storing.

Hoop dat het de dynamo is die het na 325000km begeven heeft, dode accu vind ik ook prima, maar de verhalen over dode BSI heb ik even geen zin in.
krijg je een adequate laadstroom als de motor draait? dan kan je een indruk krijgen of je dynamo goed werkt of dat daar een probleem in zit. heb je meteen een idee waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Geen idee, heb de voltmeter er nog niet bij kunnen houden. Auto staat nu bij mijn ouders op 1km afstand van de kennis die het gaat fixen, die was alleen vandaag niet thuis. Heb nog 40km kunnen rijden voordat de extra lampjes gingen branden. Accu is 3 jaar oud, is destijds vervangen omdat ik bij koude start altijd een airbagstoring kreeg.

Heb vandaag de Starlet 1.3XLi 1992 van mijn moeder meegenomen, hopelijk is de 206 na het weekend weer klaar. Niet dat ik de Starlet erg vind, ding is rapper dan de 206, maar tot nu toe krijg ik dat ding niet subtiel van z'n plek en uiteraard tank ik liever diesel dan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
_JGC_ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:23:
Geen idee, heb de voltmeter er nog niet bij kunnen houden. Auto staat nu bij mijn ouders op 1km afstand van de kennis die het gaat fixen, die was alleen vandaag niet thuis. Heb nog 40km kunnen rijden voordat de extra lampjes gingen branden. Accu is 3 jaar oud, is destijds vervangen omdat ik bij koude start altijd een airbagstoring kreeg.

Heb vandaag de Starlet 1.3XLi 1992 van mijn moeder meegenomen, hopelijk is de 206 na het weekend weer klaar. Niet dat ik de Starlet erg vind, ding is rapper dan de 206, maar tot nu toe krijg ik dat ding niet subtiel van z'n plek en uiteraard tank ik liever diesel dan benzine.
geef mij persoonlijk ook maar een diesel. Rijd veel fijner... woensdag mag mijne voor de APK en verse remblokken.. ben benieuwd wat er uit komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Benzine tot daaraantoe, maar die starlet ramt me keer op keer met een grote schok in de stoel en gaat er dan met 75 paarden op 760kg vandoor. Komt die 206 aan met 68 paardjes op 950kg.
Ben overigens wel gecharmeerd van de techniek van dat ouwe hok, zou zo weer terug willen naar een auto zonder computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
altijd fijn.... heb een GSA Pallas Cmatic voor de deur staan, die doet dat ook zodra je 'm in versnelling zet en je de rem niet goed hebt ingetrapt... als je niet oplet zit je zo in je voorganger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
_JGC_ schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:05:

Toen de accu in m'n 306 stuk was kreeg ik ook allemaal rare storingen. De snelheidsmeter en toerenteller sloegen volledig uit, en gingen daarna weer terug op de goede positie. Ook gingen vrijwel alle waarschuwingslapjes branden. Kun je normaal de brandstofpomp van je 206 horen? Die kon ik toen ook niet horen, waardoor ik dacht dat mijn complete kabelboom stuq was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:07:
De 508 laat zich door mij het beste omschrijven als saai, lelijk en onvoldoende uitgerust met speelgoed, om nog te zwijgen van het feit dat ik een wat minder lomp grote auto wil.

Ik zoek dus bewust naar een compactere, comfortabele auto met plenty of toys en natuurlijk een motor die schoon genoeg is dat ik over een jaar of vier, vijf het ding kan verkopen zonder dat er de helft van de prijs moet omdat je een auto aanbiedt waar mensen geen grote steden meer mee inmogen (Duitsland...)
Knul schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:25:
De viercilinder Mercedes diesels zijn nou ook niet echt het toppunt van raffinement.
Ik heb nooit zo begrepen waarom autoliefhebbers zo bitchen op diesel - die 2.7 in de 407 is een uitmundend stukje stilte namelijk. Maar één ritje in de A Klasse enne... oh, daarom vinden julie diesel allemaal kut. Niet verwacht, bij 's wereld meest van zichzelf overtuigde autobouwer. :X
The Eagle schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:17:
@Knet: Is een Cadillac CTS niks voor jou? Wellicht wat lastiger te krijgen in .DE, maar hebben wel een V6 diesel :)
Niet aan gedacht. Misschien wel een ding om even naar te kijken, alhoewel ik bij zowel de Vette als m'n vaders Caddy niet het gevoel had in een kwaliteitsproduct te stappen. Maar, dat is ondertussen zo'n 15 jaar terug, en er zit hier een caddy dealer in de buurt.
Effe kijken kost niks, wordt de Volvo dealer ook wat zenuwachtiger en gaat hij misschien met nóg meer korting dreigen (hij begon alvast met 11,5% en belooft al een tijdje dat als andere beter bieden hij er nog wel wat af kan halen... dat zijn opmerkingen die hem geld gaan kosten >:) )
Maasluip schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:25:
Het verbaast me dat die motor stiller is dan (volgens mij toch best mooi stil lopende) BMW 6-cilinders.
Maar afgezien daarvan lijkt me dit een uitgelezen moment om een Jaguar te kopen. De V6 in de 407 is een Ford motor, en uiteraard ligt die (ook in 3 liter uitvoering) in verschillende Range Rovers en Jaguars.
De BMW gaat an sich wel qua motorgeluid (alhoewel die het, net als de Volvo, niet zó stil doet als de Peug) maar heeft een heel ander probleem: om daar in te kunnen moet ik aan een 3-serie en om aan een 3-serie te komen die doet wat ik wil qua speelgoed zit hij list tegen of over de 50K euro heen. Een beter gespecte Volvo V40 zit zelfs zónder korting onder 40. Mooi autootje die 3-serie, maar kan iemand uitleggen waar die €10K voor nodig is, als je niet al te snedig door bergweggetjes rijdt en meer op comfort en rust in de cabine let?
De Audi heeft een dieseltje wat nauwelijks beter is qua herrie dan die van M-B en ik vind álle Audi's lelijk en weer te veel geld voor wat het doet. MB, BMW en Audi hebben alle drie de neiging mijn wensconfiguratie over de 50K heen te jagen en daarbij ook nog een iet of wat saai interieur te leveren.

En als ik eerlijk ben over de Jaguar dan gaat hij nog hoger qua prijs. Goeie equipment, maar nóg duurder. En ik wilde wat kleiner ivm praktische onhandigheden aan een grote auto in mijn woonomgeving. Daar gaat die Jag niet bij helpen. Het zou het waard zijn voor het interieur en comfort, maar ik krijg dat ding niet binnen budget. Zeker nu ik die V40 met D4 gereden heb en dus weet wat ik voor < 40K list kan hebben, en dat met 12% of meer korting... eigenlijk ben ik geneigd m'n budget in te snoeien tot de prijs van die Volvo en te kijken wat je daar voor kunt kopen, want die V40 is nagenoeg perfect voor mijn wensen. Niet te groot, niet heel lelijk, van binnen prettige plek om te zitten met een cockpit die duidelijk een stap vóóruit is ten opzichte van de 407 (niet zoals bij MB een stapje opzij of zoals bij Lexus een stap terug naar de 90s) met een mooi motortje wat niet te veel herrie maakt en een A-label heeft.
Lexus 200h heb ik naar gekeken, maar wat een idiote vmax heeft dat ding... die motor is gewoon veel te klein voor zo'n auto.
GoldenSample schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:17:
[...]
Een gasbom is helaas ook slechts erg beperkt mogelijk, hoewel BMW en Mercedes er nog steeds redelijk wat blokken maken die geschikt zijn.

Zit je wel met een tank in/onder de koffer natuurlijk.
Mjah... Duitsers. die houden niet zo van LPG wat nadelig kan zijn bij dingen als verkopen tweedehands. 't is wel een overweging waard, want ik heb er nog niet echt serieus naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet je wat jij moet doen? Eigen topic openen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bij de 206 is inmiddels diagnose gesteld: ding laadt niet, spanning op zowel accu als dynamo is 12V met draaiende motor. Morgen wordt er een ruildynamo geplaatst, kijken of dat het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:18:
[...]

Citroën C6 ? :)

Volgens mij dezelfde motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
_JGC_ schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 20:29:
Bij de 206 is inmiddels diagnose gesteld: ding laadt niet, spanning op zowel accu als dynamo is 12V met draaiende motor. Morgen wordt er een ruildynamo geplaatst, kijken of dat het probleem oplost.
dat scheelt. Is gelukkig minder erg dan de BSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41
Vorige week dit gebakje gekocht voor de vrouw:

107

107'tje dus, helemaal netjes, eind 2006, net 40k gelopen, eerste eigenaar heeft 'm ingeruild voor een nieuwe 108. Dealer is een goede kennis van m'n schoonvader, dus voor een heel mooi prijsje kunnen kopen.
Volgende week worden nog even de laatste puntjes op de i gezet (nieuw rubber eronder o.a.) en dan vrijdag ophalen :)

Sorry voor het foute Instagram filter.. It wasn't me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik mag vanaf maandag in een mooie 306 XN 1.4 E2 gaan rondrijden, erg blij.

Viel me alleen op dat er geen 12 volt aansluiting in het dashboard zit, is dat lastig om aan te sluiten? Ik wil verder ook de speakers vervangen in de deuren, is dat veel werk?

Ben helemaal nieuw, ik rij al wat jaren rond, maar dit is m'n eerste eigen auto. Wel zin in om 'm een beetje op te leuken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 14-09 16:35
Speakers vervangen stelt geen drol voor, in het ergste geval moet je de interieurpaneeltjes demonteren en/of andere stekkertjes aan de bekabeling van de auto solderen.

Die 12 volt aansluiting ben ik niet bekend mee, ik ken geen auto's die het niet hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
Je kan een ander frontpaneel van het dashboard regelen op de loop van een andere 306 die er wel een heeft, dat is de makkelijkste manier (trouwens apart dat deze er geen heeft, nog nooit gezien op een 306 dat hij ontbreekt).

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En anders eentje in je handschoenenkastje aanleggen. (gewoon draad trekken vanuit je zekeringskastje en een 'stekker' aan het draad in je handschoenenkastje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
Is het een fase 1 misschien? Trek de asbak eens open ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
ianh016 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 01:00:
[...]

dat scheelt. Is gelukkig minder erg dan de BSI
En weer klaar... 496 euro voor dynamo en grote beurt (grondige controle, olie, oliefilter, brandstoffilter). Luchtfilter en carbonfilter laatst zelf al gedaan.
Alleen nog een achterdemper die eraan zit te komen... Ding is niet lek maar wel zacht aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Er zit tóch een 12 volt aansluiting in mijn nieuwe 306 XN. Hij zat goed verstopt een de onderkant van het dashboard bij de ingeklapte asbak, op een plek die ik en de vorige eigenaar nog nooit hadden bekeken, woops!

Dat scheelt in ieder geval een hoop werk.

Ben nu even aan het rondkijken voor een paar speakers en een simpele autoradio, maar hoe weet ik hoe groot de speakers in de deuren kunnen zijn?

Zouden deze bijvoorbeeld te groot zijn en echt voor een hoedenplank gemaakt zijn?

Behoorlijke boekenplank speakers dus:
http://www.pimtensen.nl/c...d178Q1pFWyGqjgaAiKQ8P8HAQ

Edit:
Ook nog even op zoek naar een paar nieuwe kleine front speakers dan maar!

Zojuist de Haynes Service and Repair Manual gevonden online, waar alles wat er gedaan kan worden aan de auto ongeveer in staat, handig naslagwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door Matthijs op 18-10-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Matthijs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:45:
Er zit tóch een 12 volt aansluiting in mijn nieuwe 306 XN. Hij zat goed verstopt een de onderkant van het dashboard bij de ingeklapte asbak, op een plek die ik en de vorige eigenaar nog nooit hadden bekeken, woops!
Dat dacht ik al. Een fase 1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
_JGC_ schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:35:
[...]

En weer klaar... 496 euro voor dynamo en grote beurt (grondige controle, olie, oliefilter, brandstoffilter). Luchtfilter en carbonfilter laatst zelf al gedaan.
Alleen nog een achterdemper die eraan zit te komen... Ding is niet lek maar wel zacht aan het worden.
dat scheelt. kan ie weer even.

Nu je het zegt, de lucht/interieurfilters moet ik ook nog doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9zTheyLIvRc]

Leuke reclame van de 208GTI 30th :D al blijft een 205gti leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 14:54
Ha die is inderdaad leuk! Alleen maak die auto óf rood, óf zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren met mijn pa een proefrit gemaakt in een full option 308CC met kleuren scherm en bluetooth. Kreeg mijn tel wel gekoppeld (kon bellen) maar kon geen muziek streamen.. Kan dat niet met dat model?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere auto op LPG en kwam vandaag deze tegen. Kunnen de 1.1 blokjes tegen zo'n hoge kilometer stand? Ik ben bekend met de algemene problemen van de 106, maar zijn er ook specifieke problemen met LPG installaties? In LPG zit meer water, dus er is meer kans op 'mayonaise' bij de oliedop, maar was dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Knul schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:53:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere auto op LPG en kwam vandaag deze tegen. Kunnen de 1.1 blokjes tegen zo'n hoge kilometer stand? Ik ben bekend met de algemene problemen van de 106, maar zijn er ook specifieke problemen met LPG installaties? In LPG zit meer water, dus er is meer kans op 'mayonaise' bij de oliedop, maar was dat het?
Vraag eventjes Golden Sample via de DM. Die heeft volgens mij zo'n zelfde bak en die gaat er niet lief mee om lijkt het :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32
DennusB schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:19:
Gisteren met mijn pa een proefrit gemaakt in een full option 308CC met kleuren scherm en bluetooth. Kreeg mijn tel wel gekoppeld (kon bellen) maar kon geen muziek streamen.. Kan dat niet met dat model?
Heb zelf een 308SW, 2011, en daarmee kan het ook niet.
Echt balen is dat!
Misschien dat de 308CC zelfde audio/nav systeem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 10:51
wezep schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

Echt balen is dat!
Moet gewoon kunnen lijkt mij. Met de 308 Allure die wij 2 weken terug hebben opgehaald kan het iig wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Knul schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:53:
Gewoon standaard lijstje, heb tijdje terug hier ook het een en ander gepost maar ik zou vooral letten op lekkages in de clinderkop en check dus je olie en je koelvloeistof. Verder controleer even op een blauwe walm met enorme stank bij het starten (of vlug optrekken na stationair draaien) dan zijn de klepseals gaar -> hoog olieverbruik & je Katalysator kan er aan gaan.

Voor de rest doen die blokjes het prima op LPG. Gewoon de kleppen blijven stellen/controleren dan gaat het prima.
Touchdomex schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:22:
[...]

Vraag eventjes Golden Sample via de DM. Die heeft volgens mij zo'n zelfde bak en die gaat er niet lief mee om lijkt het :+
Naja zeg? :p

Ik rijd wel _door_ ja maar rijd 'm altijd eerst goed warm. En ja de optische staat is niet heel erg best en er is in het verleden _veel_ aan gebeund (oa. bouten op een versnellingsbak die met een luchttol oid vast zijn gezet en niet los te krijgen zijn).

Dat heb je helaas wel vaker bij wagentjes in deze (prijs) klasse en dat kun je ook niet altijd even makkelijk uitvinden. Lijkt die in de advertentie er wel aardig uit te zien, echter mist ie ook de deurstrips.

Je moet daarbij natuurlijk ook een beetje mazzel hebben, maar ook daarbij, je rijd voor de rest dus danig goedkoop dat het eventuele extra onderhoud de auto wel duurder maakt maar nog steeds niet duur.

Heb wat dat betreft wel wat aan 'pech' gehad.
- Lekkende radiateur die er verder nog prima uit zag
- Katalysator vervangen ivm olieverbruik
- Lekke koppakking
- Koppeling waar een veer uit gescheurd was 8)7 (en ja, ik koppel wel normaal, die laat ik niet grof opkomen oid :P)

Dat alles in +/- 45k km geloof ik. Waarvan die laatste 3 in de laatste 10.000km

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 20-10-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wezep schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:39:
[...]

Echt balen is dat!
Zou wel vrij idioot zijn als het niet kan (vind ik), want je hebt toch al bluetooth :P Die 308CC komt uit 2011 ook...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
nielsgaastra schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:37:
Ha die is inderdaad leuk! Alleen maak die auto óf rood, óf zwart...
Don't worry. Hij is ook in het rood (Rouge Rubi) of wit (Blanc Nacré) te bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Matthijs schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:45:Ben nu even aan het rondkijken voor een paar speakers en een simpele autoradio, maar hoe weet ik hoe groot de speakers in de deuren kunnen zijn?

Zouden deze bijvoorbeeld te groot zijn en echt voor een hoedenplank gemaakt zijn?

Behoorlijke boekenplank speakers dus:
http://www.pimtensen.nl/c...d178Q1pFWyGqjgaAiKQ8P8HAQ
Nee, gewoon nee!
Die Calibers zijn geen speakers te noemen, tenzij je elke zondag bij de lokale Mac wilt staan.. :F

Speakers voor de portieren hoeven écht niet duur te zijn, maar neem dan wel een ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat zijn hoedenplank speakers inderdaad. Voor de deur heb je ronde speakers nodig. Of dit 13cm of 16.5cm is moet je even meten (of misschien dat iemand dat hier weet).

Wat betreft Caliber. Niet doen. Prut merk.
Voor bijna dezelfde prijs heb je deze van Audio System. Dat klinkt stukken beter zelfs onversterkt rechtstreeks vanaf de radio.
http://www.pimtensen.nl/c...162d-audio-system-mxc165/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
binnen ween weekje of 3 mag ik mij hier weer melden wanneer 'mijn' lease 308 sw geleverd gaat worden.
Enige jammere is dat Peugeot Nederland in zijn wijsheid besloten had de DAB+ module niet als optie te leveren in de radio maar nu vanaf november dat kreng wel als fabrieksoptie aanbieden (en 1x raden wiens auto net op transport staat :S ) maargoed, dat was geen reden genoeg om voor de Seat of Skoda te gaan dus :P

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Ik ga mij afmelden hier, ik heb m'n 306 vandaag verkocht :'(. Hij deed het an sich nog prima, maar ik ga veel meer km's maken dus het werd tijd voor iets op gas. Dit is het geworden:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7541/15480298447_5a6b94ba83_c.jpgDSC_0708 by ExtremeHipster, on Flickr

Stukje saaier dan mijn Peugeot, maar voor lange afstanden rijdt het wel iets beter :). Daarnaast doet deze 1:11 op gas, tegenover 1:13 op benzine voor m'n 306'je.

Neemt niet weg dat ik hem wel ga missen. Leuke dingen mee gedaan en hij heeft me nooit laten staan. Was sowieso mijn eerste auto, dat blijft iets speciaals. (Let op: sentimentele foto's incoming)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3760/12278504744_f52ab63112_c.jpgvroem by ExtremeHipster, on Flickr

Dagje slalommen in Belgie

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2828/11995317474_abbff1bb9b_c.jpg2014-01-16 19.21.09 by ExtremeHipster, on Flickr

Tweepersoons bed vervoeren met 4 mensen in de auto? Geen probleem in een 306!

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5539/11605300666_67a874b42b_c.jpgDSC03256 by ExtremeHipster, on Flickr

Motor slepen was ook een fluitje van een cent.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5510/11269401364_2fbb1cd50b_c.jpgDSC02757 by ExtremeHipster, on Flickr

Fotoshoot na de eerste Tour de la Tourette

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7379/9538407843_234b57af79_c.jpgDSC02538 by ExtremeHipster, on Flickr

Mijlpaaltje

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3748/9091151401_ed8f8fc652_c.jpgnat3 by ExtremeHipster, on Flickr

306 tijdens Enschede @ sea

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7450/8720977334_70e8819f93_c.jpgIMG_7167 by ExtremeHipster, on Flickr

Rondje ring

So long, auto!

Ik heb overigens nog een setje zgan winterbanden voor de 306 liggen, de nieuwe koper wou deze niet. Als je interesse hebt, stuur me even een DM. Passen ook op een 106, 206, 207, 307, en diverse Citroens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Passen zal het zeker, maar ET-waarde tussen 206 en 106 is al een wereld van verschil. Heb je specs van velgen en banden, dingen als:
- bandenmaat
- leeftijd band
- profieldiepte
- velgmaat (en dan met name ET waarde)

En last but not least: waar af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik denk dat je dat soort dingen beter in een dm had kunnen doen... Eigenlijk is V&A helemaal niet bedoeld voor forum, maar goed. (sorry voor het wannabe modjes gedrag in een ander forumdeel).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Universal Creations schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:56:
Ik denk dat je dat soort dingen beter in een dm had kunnen doen... Eigenlijk is V&A helemaal niet bedoeld voor forum, maar goed. (sorry voor het wannabe modjes gedrag in een ander forumdeel).
Dit dus, maar de banden zijn 185/65/14, voor het adres kun je even DM'en.

Ben wel benieuwd hoe lang deze jongen de 306 gaat houden, als ik zo hoorde hoe hij over zijn vorige auto's praatte (tot 2x toe eentje total loss gereden :X, en dat op je 22e) vrees ik het ergste. RDW maar even goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Dat zou ik alleen maar zonde vinden van die auto, aangezien het er niet uit ziet als een afgetrapt barrel. Had je 'm niet kunnen verkopen aan iemand die wel kan rijden? :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
_JGC_ schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:51:
Passen zal het zeker, maar ET-waarde tussen 206 en 106 is al een wereld van verschil.
Precies. Oude modellen (106, 205, 306, 309, 405, Partner en ook nog wat Citroëns) hebben een lagere ET dan de 206, 207 en 307.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:26
Bedoelt hij niet banden zonder velgen??

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Knul schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:10:
[...]
Ben wel benieuwd hoe lang deze jongen de 306 gaat houden, als ik zo hoorde hoe hij over zijn vorige auto's praatte (tot 2x toe eentje total loss gereden :X, en dat op je 22e) vrees ik het ergste. RDW maar even goed in de gaten houden.
Ow man, ik zou 7 kleuren schijten als ik dat soort berichten hoor/lees.

Ik kijk nog af en toe op de RDW site naar het kenteken van mijn vorige 206 en die heeft inmiddels weer een nieuwe APK tot september 2015. Ding wordt dus nog steeds bij gehouden. Dat maakt me wel blij :)
Hoop hem ooit weer een keer tegen te komen, maar zou niet weten waar hij rijdt.

En als hij ooit te koop komt, koop ik hem terug! Ik mis hem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, dat deed me ook even op de site van de RDW kijken. Mijn oude 207 (totalled in julli / augustus) heeft inmiddels de status "geexporteerd". Ergens rijdt dus iemand met een flinke deuk rond :+

Having said that: belde net de dealer even wat wieldoppen voor onze nieuwe 207 zouden kosten, voor de winterbanden. ruim 50 euro per stuk :X
Kijk op internet: 55 euro voor een setje :o

Even met mijn vriendin overleggen, ik geloof niet dat ik die dingen bij de dealer ga halen namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
GAIAjohan schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:50:
Bedoelt hij niet banden zonder velgen??
Nee, banden met velgen, zal de precieze ET waarde nog op moeten zoeken.

Rhannie schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:05:

Dat zou ik alleen maar zonde vinden van die auto, aangezien het er niet uit ziet als een afgetrapt barrel. Had je 'm niet kunnen verkopen aan iemand die wel kan rijden? :P
Van buiten zag hij er niet echt uitgeleefd uit (was hij ook niet, ben er altijd erg zuinig op geweest), maar er moet wel het een en ander aan gebeuren voordat ie weer 100% is. Koppakking zit eraan te komen, stappenmotor moet eigenlijk vervangen worden, het is dit jaar tijd voor een distributiewissel, de uitlaat is lek, het rechterraam werkt niet meer, de achteras is aan vervanging toe, de centrale deurvergrendeling doet het alleen aan de bestuurderskant en ga zo maar even door :P.

Ik vond het echt een heerlijke auto maar hij is de investering (voor mij iig) niet meer waard. Ik maak nu ongeveer 20k km per jaar, en dat is gewoon niet te doen in zo'n auto, helemaal niet met mijn budget (student). Als ik een goede baan heb en hij rijdt nog ergens rond, probeer ik hem wel weer te kopen :)
PdeBie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:08:
Ow man, ik zou 7 kleuren schijten als ik dat soort berichten hoor/lees.

Ik kijk nog af en toe op de RDW site naar het kenteken van mijn vorige 206 en die heeft inmiddels weer een nieuwe APK tot september 2015. Ding wordt dus nog steeds bij gehouden. Dat maakt me wel blij :)
Hoop hem ooit weer een keer tegen te komen, maar zou niet weten waar hij rijdt.

En als hij ooit te koop komt, koop ik hem terug! Ik mis hem :(
Tsja, het liefst had ik hem ook gewoon geschorst en was hem zelf op gaan knappen, maar ik heb daar de kunde, tijd, en het geld niet voor ;(. Gelukkig hebben we de foto's nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
The Eagle schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:56:
Having said that: belde net de dealer even wat wieldoppen voor onze nieuwe 207 zouden kosten, voor de winterbanden. ruim 50 euro per stuk :X
55 euro voor een set wieldoppen? Man, die liggen voor een tientje bij de action denk ik. En anders bij de Lidl ofzo wel een keertje.

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 06-11-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voor een tientje heb je geen spinners? :+

Wieldoppen bij de dealer zullen Peugeot wieldoppen zijn met merklogo, die liggen over het algemeen niet bij de Action. Als ik bij Winparts.nl kijk naar wieldoppen heb je bling bling spul van Autostyle vanaf 20 euro, de merkspecifieke wieldoppen gaan richting de 50-60 euro per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ET-waarde van 306 velgen is 18. Die van een 206 is 27. 106 4-gats is wel 18 btw..

Verder zou ik zelf nooit geld uit willen geven aan wieldoppen, althans geen 50eur. Dan zocht ik wel op de sloop wat bij elkaar :P

De mijne waren voorheen lelijk zwart, heb ze zelf weer zilver gespoten. Dit is puur voor de winterbandjes natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KguZDEbl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9KDbhw1l.jpg

Voorheen, bij aanschaf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hm5RBywl.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door GAIAjohan op 06-11-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zo, het nodige onderhoud is weer gebeurt. Mijn 207 is voorzien van een nieuwe distributieriem en de airco is gereinigd. Verder de wielen weer even uit laten lijnen en hij kan weer even vooruit. :)

Zit nu te denken aan nieuwe wielen. Ik wil naar 18" velgen, want dat staat gewoon net even beter onder de 207 vind ik. Alleen er is zoveel keus, dat ik nog wel even aan het zoeken ben. OZ Ultraleggera staat hoog in het lijstje, maar die zijn zo ontzettend duur. Dat is eigenlijk niet leuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
The Eagle schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:56:
Ik had ook een keer contact opgenomen met de dealer hierover, maar inderdaad erg duur. Op marktplaats vraag ik me altijd af of die dingen via de legale weg zijn verkregen of ergens van een auto zijn afgerukt. Vooral omdat ze vaak worden aangeboden door mensen die meerdere setjes te koop hebben staan. Ik vind dit zelf de mooiste doppen:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/NRIAAOSwosFUV145/$_84.JPG

En mijn achterstallig onderhouden 206je die ik naar een autohandelaar heb gedaan rijdt ook nog rond. Ik kwam hem laatst in Hengelo wel tegen :P (heb ik hem ook verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ Die doppen had ik idd (izgst) onder mijn oude 207 zitten. Had ik het geweten had ik ze er nog even afgehaald toen ik hem leeg ging halen.
Oh well, leergeld.
Als iemand nog een adresje weet waar ze die dingen OEM voor weinag hebben: graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nieuwe vraag: onze 207 heeft een panoramadak en een RC spoiler. Door die laatste fluit ie nogal op snelheden boven de 80-100. Schijnt ook een combi te zijn met de antenne. Herkent iemand dit (pdebie misschien?) en is het met een andere antenne op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heeft iemand hier ervaring met de Focal IFP 207 composet? Deze is plug&play in de 207 te bouwen. Keerzijde is dat de set 279 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Prima setje :)

Heel makkelijk in te bouwen en klinkt beter dan origineel, zonder moeilijk doen met versterkers, bekabeling etc.

Ik heb hem mogen horen op een demo dag bij een audio dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Is zijn geld wel waard dus? Standaard audio mist wat punch namelijk. Ik denk dat een ander setje speakers en een goede demping al een stuk scheelt. Subwoofer is leuk, maar is zoveel gedoe met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Demping doet sowieso wonderen. Mijn auto is compleet gedempt en dat merk je echt.

Subwoofer is lekker voor het echte laag, maar dan moet je inderdaad met bekabeling gaan rommelen. Plus dat je een andere radio moet hebben ivm een RCA uitgang, want vanaf zo'n high input ingang is het 'net niet' vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ben nog steeds aan het kijken voor vervanging van de speakers in m'n 208, maar ik heb echt geen zin in dat gemieter met de deurpanelen. Het geluid in dat ding is zo erbarmelijk slecht dat ik er iedere keer weer van gruwel, maar moet er nog "maar" een jaar mee, is van eind 2012. Of ik zing het uit, of ik moet iets bedenken voor dat jaar.
PdeBie schreef op maandag 01 december 2014 @ 21:38:
Demping doet sowieso wonderen. Mijn auto is compleet gedempt en dat merk je echt.

Subwoofer is lekker voor het echte laag, maar dan moet je inderdaad met bekabeling gaan rommelen. Plus dat je een andere radio moet hebben ivm een RCA uitgang, want vanaf zo'n high input ingang is het 'net niet' vind ik.
Voordeel van een sub is niet alleen het extra laag, maar ook de ontlasting op de overige speakers voor de bas. Die hebben meer ruimte voor de midden en hoge tonen waardoor alles beter uit de verf komt. Via RCA of afgetapt van de achterspeakers maakt inderdaad wel verschil.

[ Voor 50% gewijzigd door Exorcist op 01-12-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Advies nodig!

ik rijd enkele jaren een phase III 306 break 1.8 XT uit 2000 in mooi donkergrijs.
In 2010 als 2e eigenaar gekocht met 122.000km NAP. Was toen in uitmuntende staat en net nieuwe d-riem/wpomp.

Jaren met plezier mee gereden, nooit grote dingen gehad. Een keer nieuwe drukgroep (1e keer sinds zijn geboorte, dus mag lijkt me) en een keer nieuwe remleidingen (idem).
Verder zuinige auto, lekker rijden, goedkoop in de MBR. Ben er niet verliefd op maar toch.

kabam
Twee jaar geleden echter onder een SUV geschoven waardoor hele front kapot. Motorkap met embleem verrot, beide koplampen, sierstrips, grille, de 'bril', radiotor lek en verschoven/verbogen. Week later moest hij voor APK. Heb snel van mp twee Phase II lampen gehaald en gemonteerd (lelijk t.o.v. phase III maar moest snel). Grille van een zwarte 306 overgenomen en gemonteerd en flawless door de APK. Ziet er niet uit maar rijd al twee jaar zo.

Ik heb er de tijd niet voor om alle onderdelen (ik gok tevens 500 euro aan materiaal via sloop/marktplaats) bij elkaar te scharrelen en te installeren.

Nu heb ik gister 306 voor de 3e keer op rij naar APK gebracht sinds de crash. Vorig jaar was ik trouwens 19,95 kwijt en 0 aantekeningen. En ja hoor, ook dit jaar weer 19,95 om erdoor te komen. Wat een goedkope auto is het toch. Echter er komen nu wat dingen aan.

situatie
- Ik heb nu een keurige, nette en rijk uitgeruste 306 1.8 XT met 155.000km op teller
- maar met 500 euro exclusief arbeid aan de neus wat hem echt lelijk maakt
- met nieuwe APK
- met de volgende punten
>> twee voorbanden moeten
>> remblokken en schijven voor moeten
>> einddemper komt er ook aan om vervangen te worden
>> airco is al jaren niet meer bijgewerkt (maar goed dat is luxe)
>> accu is nog maar half goed. Daar heb ik nog wel dikke nieuwe Varta voor liggen maar waarschijnlijk is die te zwaar en past niet in de accubak. Zou dus ook kosten zijn.

verder nog zooi minor puntjes zoals gare knipperlichtstokje, bij veel water op de weg af en toe resettende tellerbak (ziet er spectaculair uit haha).

Wat moet je hier nou mee? Ja reguliere slijtage maar door die schade kan het bijna niet uit.
banden, demper, blokken, etc ben ik zo 600-800 euro verder? En dan heb ik nog een gekneusde auto. Is de auto niet gewoon financieel total loss?

(zou me ook reden geven eindelijk een S60, Saab 9-3 SS, C5 break of iets anders te kopen ;))

Vergelijkbare 306 break 1.8 XT-en:
http://link.marktplaats.nl/m868451600
http://link.marktplaats.nl/m870763179
http://link.marktplaats.nl/m874609123 (wel meer km's)
Allen dealers en garagisten. Wat zou straatwaarde zijn van die van mij in goede staat? En als schadebak?

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 04-12-2014 23:00 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Op vraag van Thinkpad even het volgende crossposten vanuit SJAT

Om een reguliere autoradio aan te sluiten in een Peugeot 206 vanaf half 2001 met VAN-bus (mux) wordt vanuit Peugeot geadviseerd een verloopkabeltje te kopen: 9706.86. Deze kabel is beschikbaar voor €9,40 oid excl btw. Dit wordt geadviseerd omdat anders de radio aan blijft als je van contact af gaat, de radio gaat aan als je hem van het slot haalt, je krijgt motorstoringen enz.. Het kan ook je BSI kapot maken. Toen ik het met het gewone ISO-kabeltje probeerde had ik meteen een motorstoring te pakken (zegt genoeg)..

Punt is namelijk dat op een Normale ISO stekker op pin4 de continue 12V zit, en op pin7 de switched 12V. Peugeot heeft echter de switched 12V op pin6, en de continue op pin7. Op pin4 heeft Peugeot de VANBus data zitten.
Zie: Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_-EfNh59lPnQ/SssJCaL8wTI/AAAAAAAAA7k/DBlTpUMCXkw/s400/IMG_5290.JPG

Vaak wordt bij de radio al een omzet stukje geleverd, maar die hebben alleen op pin4 (rood), pin7 (geel), en pin8(zwart) een kabel zitten. Waarbij de draden tussen de male (aan de auto), en female (aan de radio) vaak de rode en gele om te wisselen zijn.

Er is dus gewerkt aan de omzetstekker die bij de radio geleverd is, om deze pin6 compatible te maken. Hiermee zijn de meerkosten <€1,-
Hierom heb ik in de male stekker (die dus aan de originele bekabeling komt), een draadje gedaan in pin 6, zodat de switched 12V beschikbaar wordt.. Pin4 is dan dus ongebruikt (de rode). Verder kon ik tussen de male en de female soweiso nog pin 6 en 7 omwisselen qua swicthed/continue power
Zie onderstaande foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/86TkwH2l.jpg
Volledig verloopje: Links de male die aan de autobedrading komt, Zwart is pin 8, geel is pin7, oranje pin 6, rood pin4. rechts de female in de radio (zwart pin 8, rood pin7, geel pin 4, blauw pin5(niet nodig).

Zoals je ziet
zwart pin8 -> zwart pin8
geel (lijkt wit in foto) pin7(continu) -> geel pin4
oranje pin6 (switched) -> rood pin7
rood pin4 (ongebruikt, Peugeot heeft daar dus de VANbus op zitten)

Door het verwisselstukje kan ik geel ook aan rood koppelen, of oranje aan geel (mocht switched/continu andersom zijn)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zyujQYhl.jpg
De male van de achterkant. Zoals je ziet is de rode draad in pin4 is nu ongebruikt, ipv dat gebruik ik de oranje in pin6.

En dat is het hele verloopje. Radio gaat uit bij contact uit, gaat aan bij contact aan. Exact zoals het hoort..
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4_KI1DB4Rd8]

[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 05-12-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vandaar dat mijn Parrot carkit inschakelt zodra je de deur open doet :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Aanpassen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
_JGC_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:14:
Vandaar dat mijn Parrot carkit inschakelt zodra je de deur open doet :X.
Waarschijnlijk gaat je radio ook wel automatisch uit, alleen na een paar minuten :P Ik snap niet waarom ze zich niet gewoon aan de ISO standaard houden. Scheelt de leek weer een hoop schade en zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
NoepZor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:42:
[...]

Waarschijnlijk gaat je radio ook wel automatisch uit, alleen na een paar minuten :P Ik snap niet waarom ze zich niet gewoon aan de ISO standaard houden. Scheelt de leek weer een hoop schade en zorgen.
8
peugeot en electronica, en dan dingen gaan verwachten :P
bij peugeot heb ik altijd al het gevoel gehad dat de electronica een haastwerkje moest zijn, kan bijna niet anders.
Ik heb gelukkig met mijn 406 coupé geen gedonder met mijn electronica. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
NoepZor schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:42:
[...]

Carkit ja, de radio is gewoon een standaard RD3 en gaat aan/uit zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net een Focal ISS165 composet besteld. Moet nu nog een jaar met de 208, maar ik kan het niet langer aanhoren. Als ik het her en der lees is het verwijderen van de deurpanelen/bedrading goed te doen, dus ik rij volgende week richting m'n vader om het daar te doen. Ben benieuwd naar het verschil tussen karton en degelijkheid. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Rij eerst even langs de dealer om wat nieuwe pinnetjes te bestellen waarmee je deurpanelen vast zitten.
Die sneuvelen nogal snel namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PdeBie schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:17:
Rij eerst even langs de dealer om wat nieuwe pinnetjes te bestellen waarmee je deurpanelen vast zitten.
Die sneuvelen nogal snel namelijk ;)
Ding moet toch voor een beurt over 1/2 weken, kunnen ze het evt. dan gelijk doen. Maar thx for the tip :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik weet niet zeker of de Peugeot 208 dezelfde pinnetjes gebruikt als de 206/207, maar als dat zo is (en dat zou je dus even moeten navragen) moet je kijken of je deze kan bestellen:
Afbeeldingslocatie: http://s60.radikal.ru/i168/0906/68/99783e56e9d2.jpg

Dat rubbertje zorgt ervoor dat je deurpaneel minder resoneert. :)
Kosten vrijwel niets meer dan de gewone pinnetjes.

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 24-12-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zal eens zoeken. Volgens mij trilt er inderdaad e.e.a. als er wat bass bij komt kijken (voor zover mogelijk met dat karton).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Weet iemand of er behalve de peugeot dealer een andere mogelijkheid is om je Aux poort op je radio (RD4) te (laten) activeren? Ik heb een tijdje geleden een 207 gekocht, maar krijg met geen mogelijkheid mijn Aux poort werkend.

Ik heb gemeten dat tot op de radio er signaal op de kabel zit, maar de radio pakt hem niet op. Bij aanschaf aan de dealer gevraagd of hij de poort kon activeren (kon hem toen al niet kiezen op de radio), maar volgens mij hebben ze er niet meer naar gekeken. En heb eigenlijk weinig zin om weer terug te gaan naar de betreffende dealer, want hij is niet echt om de hoek en waarschijnlijk lukt het ze dan wederom niet.

De verkoper zei dat het misschien zou kunnen dat de poort niet geactiveerd kan worden, maar dat lijkt mij sterk, waarom zetten ze wel de pluggen in je dashboardkastje, maar kan je ze niet activeren...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb dat laten activeren bij De Snelle Leeuw in Utrecht. Dat werd daar ter plekke gedaan en was binnen een half uur geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Even een kleine update aan mijn Peugeot

De 106 staat te koop, zie marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/m882682266
Prijs is een richtprijs hea, en is onderhandelbaar, dus mocht hier nog iemand zijn die zelf of iemand kent die een goedkope auto zoekt :)

Voor de 106 is er een 2002 Peugeot 206 1.6 16v XS terug gekomen

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_85_zps5aea86d2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_86_zpsd7651dc0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_87_zps2016a4d0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_89_zps0cbb8aa3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/_88_zpsa00c9071.jpg

Inmiddels ook begonnen aan het opknappen/aanpassen, zo heb ik gister de lak eens goed gepoetst (waar schrikbarend veel vuil vanaf kwam met kleien) en vandaag ga ik met het interieur aan de gang

Verder komen er zondag fase 2 achterlichten in, en nog wat andere kleine dingen
Ik twijfel nog over de radio, of ik de originele laat zitten met waardeloos geluid, of de radio uit de 106 erin plaats maar geen stuurwiel bediening meer en scherm

Dit is mijn nieuwe daily naast de Subaru :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Hmmz. Die 106 is misschien wel wat voor mijn schoonzus :) Ik heb de MP-link alvast even naar haar doorgestuurd.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
Let bij het plaatsen van een andere radio even op dit verhaal: GAIAjohan in "Het grote Peugeot topic - deel 2" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PdeBie schreef op woensdag 24 december 2014 @ 08:42:
Ik weet niet zeker of de Peugeot 208 dezelfde pinnetjes gebruikt als de 206/207, maar als dat zo is (en dat zou je dus even moeten navragen) moet je kijken of je deze kan bestellen:
[afbeelding]

Dat rubbertje zorgt ervoor dat je deurpaneel minder resoneert. :)
Kosten vrijwel niets meer dan de gewone pinnetjes.
Vandaag met m'n vader naar een loods gereden en daar de speakers vervangen (voor). Was eigenlijk best goed te doen. Wereld van verschil qua geluid. De pinnetjes waren al voorzien van rubber en op één na heel gebleven. De rest kwam goed los, maar man man..wat een flutdingetjes die oude speakers (voor zover je als dusdanig kunt kwalificeren).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QpXnhZUTDSoCYYRIW04qwEXH/full.jpg

Verder (Met Focal ingebouwd):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MDPxWiqkr4boiMumn4jNNMeU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EUy05saJySDKW7pEcTXMNRKQ/full.jpg

Instellingen voor audio op bestuurder laten staan, bass stond op +2, met 2 verlaagd naar 0 want dat is afdoende. Aan "loudness" heb ik sowieso een hekel dus dat stond al uit. Heeft al met al een uurtje of twee in beslag genomen, waarbij de passagierszijde een stuk vlotter ging omdat je dan al weet hoe en wat. Nadeel van de 208 is dat de kleuren van de bedrading onduidelijk zijn en verschillend.

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 29-12-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ow kijk, dat is dan een mooi voordeel van de 208 :)

Mooi dat het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zeker :). Haal ze er wel weer uit als hij uit de lease moet, maar dat zal dan een stuk minder werk zijn. Oude speakers bewaar ik tot dan. Wie weet wat voor ellende er in de volgende auto zit, of ik moet fabrieksaf al betere audio bestellen..daar betaal je dan echter wel veel geld voor.

In onze Ibiza ST (jan. 2014) heb ik een ander audio-pakket gekozen met 6 (Pioneer) speakers ipv. 4 en een Pioneer subwoofer, maar dat was in totaal 900 Euro extra. Dat kost dat setje echt niet. Het inbouwen zag ik destijds zelf niet zitten in een nieuwe auto, dus vandaar. De 208 kan iig prima door nog een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Joepie, ik word papa! *O*

Maar gezinsuitbreiding brengt veel verandering met zich mee. Zo moet ook mijn mooie 206 RC het veld ruimen voor een praktischer gezinsauto. -O-

Ik zal de RC wel erg missen, want die rijdt gewoon subliem! En met de nog geen 54k op de teller, is het eigenlijk gewoon zonde om hem weg te doen.
Maar ja, achterportieren zijn gewoon makkelijker, zeker gezien mijn vrouw en ik allebei rugpatiëntjes zijn. Bovendien wanneer er een kinderwagen achter in de bak is gevouwen, blijft er niet zo heel veel ruimte over voor andere meuk.

Het staat al in de advertentie, maar ik wil toch nog even melden dat afgelopen zomer er 4 nieuwe Michelin banden zijn gemonteerd. Bovendien heeft de RC een nieuwe Waxoyl lakverzegeling ondergaan.

Kortom, is er hier een liefhebber voor mijn mooie, strakke, rookvrije, maar vooral originele 206 RC met opvallend weinig kilometers? Klik hier voor meer informatie.
Geïnteresseerden graag reageren via pb of via de advertentie.

Afbeeldingslocatie: http://sonny.tweakdsl.nl/206RC/RC03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Wok schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:13:
Hmmz. Die 106 is misschien wel wat voor mijn schoonzus :) Ik heb de MP-link alvast even naar haar doorgestuurd.
Haha bedankt, maar de 106 is inmiddels alweer verkocht (na 3 dagen :P )
Ik heb er vanaf gezien, ik wil nu op een andere manier de audio verbeteren met de standaard radio

Ik ga het proberen met een High-Low converter van Mosconi
http://www.hifimotive.nl/...converters/1/accessoires/
Deze moet tussen de ISO stekker in waardoor je 2 RCA uitgangen krijgt
Dan voorin een degelijk audio setje en in de kofferbak een kleine subwoofer

Bekabeling en versterkers heb ik al, dus dat zou moeten lukken

Ik zie alleen dat de Gladen speakers allemaal op 3 ohm draaien, ik heb een Audio System Radion 100.4 versterker welke 2 en 4 ohm levert (4x 100 watt rms op 4ohm), welk vermogen speakers van 3 ohm moet ik dan nemen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ianh016
Allereerst, welkom in 2015 allemaal!

Ik zit de laatste tijd een beetje rond te kijken op het web naar de mogelijkheid om in mijn 206 een aftermarket regen en verlichtingssensor in te bouwen, maar kan daar bar weinig over vinden.... iemand hier ervaring mee? is dit überhaupt mogelijk zonder te veel gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als we het toch over OEM spul hebben: ik zou voor onze 207 eigenlijk een OEM vinantenne willen hebben, ipv de spriet die er nu zit. Die fluit namelijk nogal met de RC spoiler die er achterop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Koop een stubby van een Citroen C5 dan ofzo?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mij ook best. Past dat dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je je antenne eruit draaid en die heeft een schroefaansluiting past die gewoon hoor. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
Ik weet niet of dit het goede topic is (als het niet zo is, sorry :( )
Ik heb sinds een week een Peugeot 206 uit 2000 en ik ben er echt blij mee.
Er zijn 2 dingen die ik helaas minder vind en dat is de radio en de speakers. Ik denk dat ik nog wel een radio in de auto kan zetten (schijnt gewoon een normale aansluiting te zijn) maar speakers weet ik eigenlijk niet.

Ik wil graag de speakers voor vervangen en achter in de kofferbak (misschien) een sub plaatsen. Nou ben ik erachter dat je dan een versterker nodig hebt en dat die dan op de accu aangesloten moet worden en daar ga ik al denken, wat? Nou is mijn vraag, is het verstandig om het zelf te proberen? Of kan ik het beter door iemand laten doen? Ik weet eigenlijk niet zo veel van auto's etc of is het bij de 206 nog zo makkelijk dat ik het wel zelf kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
StarZ schreef op maandag 12 januari 2015 @ 13:41:
Ik weet niet of dit het goede topic is (als het niet zo is, sorry :( )
Ik heb sinds een week een Peugeot 206 uit 2000 en ik ben er echt blij mee.
Er zijn 2 dingen die ik helaas minder vind en dat is de radio en de speakers. Ik denk dat ik nog wel een radio in de auto kan zetten (schijnt gewoon een normale aansluiting te zijn) maar speakers weet ik eigenlijk niet.

Ik wil graag de speakers voor vervangen en achter in de kofferbak (misschien) een sub plaatsen. Nou ben ik erachter dat je dan een versterker nodig hebt en dat die dan op de accu aangesloten moet worden en daar ga ik al denken, wat? Nou is mijn vraag, is het verstandig om het zelf te proberen? Of kan ik het beter door iemand laten doen? Ik weet eigenlijk niet zo veel van auto's etc of is het bij de 206 nog zo makkelijk dat ik het wel zelf kan proberen?
speakers in de deuren vervangen is makkelijk te doen. 16.5cm speakers in de voordeuren. Wel even op de inbouwdiepte letten. Deze weet ik niet uit mijn hoofd, maar dit zou je even kunnen meten.
Subwoofer plaatsen is een relatief makkelijk klusje, maar als je nooit met bekabeling etc. hebt gewerkt zou ik het toch over laten aan iemand die het al eens eerder heeft gedaan. Dit kan via een gespecialiseerde audiozaak, maar dan ben je al snel 100 euro verder. Dus ik zou kijken of je in je vriendenkring iemand kent die ook een subwoofer in zijn auto heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Basis kennis van audio is wel zo handig, ook geen bekende die je ermee kan helpen?
Audio inbouwen stelt zelf niet veel voor, maar het is soms wel lastig om de kabels te trekken en dat soort dingen

Ik ga er zelf binnenkort beginnen met de audio upgrade van de 206, de spullen zijn binnen :)
  • Mosconi HLA Dual
  • Gladen RS 165 Composet (100 watt rms)
  • Phoenix Gold SX18s4 Subwoofer (8 inch 200 watt rms)
  • Audio System Radion 100.4 (4x 100 watt rms)
Afbeeldingslocatie: http://i1337.photobucket.com/albums/o678/FabianGTI/8D57F390-548E-433B-A0C0-CF1FD9E83936_zpsrlzshxut.jpg

Ik wil een zo OEM mogelijke look proberen te maken, dus de originele radio blijft zitten, de versterker gaat onder de stoel en de subwoofer wil ik in de kofferbak verwerken zoals de JBL uitvoering, maar dat lukt ook met aangezien de kist maar 11,32 ltr hoeft te zijn :)

Met de Mosconi HLA ga ik RCA aansluitingen maken op mijn bestaande radio

Deurpanelen zullen worden gedempt met Silent Coat, ik heb ook al nieuwe tweeter kapjes gekocht waar ik de Gladen tweeters in kan verwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
FabianGTI schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:13:
Basis kennis van audio is wel zo handig, ook geen bekende die je ermee kan helpen?
Audio inbouwen stelt zelf niet veel voor, maar het is soms wel lastig om de kabels te trekken en dat soort dingen

Ik ga er zelf binnenkort beginnen met de audio upgrade van de 206, de spullen zijn binnen :)
  • Mosconi HLA Dual
  • Gladen RS 165 Composet (100 watt rms)
  • Phoenix Gold SX18s4 Subwoofer (8 inch 200 watt rms)
  • Audio System Radion 100.4 (4x 100 watt rms)
[afbeelding]

Ik wil een zo OEM mogelijke look proberen te maken, dus de originele radio blijft zitten, de versterker gaat onder de stoel en de subwoofer wil ik in de kofferbak verwerken zoals de JBL uitvoering, maar dat lukt ook met aangezien de kist maar 11,32 ltr hoeft te zijn :)

Met de Mosconi HLA ga ik RCA aansluitingen maken op mijn bestaande radio

Deurpanelen zullen worden gedempt met Silent Coat, ik heb ook al nieuwe tweeter kapjes gekocht waar ik de Gladen tweeters in kan verwerken :P
Ik zou eens rondvragen, de helft van wat je net zei begreep ik al niet :x
Pagina: 1 ... 41 ... 90 Laatste