Dat is die Franse creativiteit die je dan toch een beetje terug ziet. Zo blijft iedere auto toch een beetje uniek, mooi toch?
Ja zo kan je het ook zien 
Maar het is soms wel irritant. Bij ons op de Peugeot Tuning Club plaatsen we regelmatig foto's van zaken als we iets uit willen leggen. Bijvoorbeeld een doorvoerrubber in het schutbord voor een voedingskabel.
Blijkt die er bij hetzelfde model Peugeot (zelfde motorisering) niet te zitten.
Maar het is soms wel irritant. Bij ons op de Peugeot Tuning Club plaatsen we regelmatig foto's van zaken als we iets uit willen leggen. Bijvoorbeeld een doorvoerrubber in het schutbord voor een voedingskabel.
Blijkt die er bij hetzelfde model Peugeot (zelfde motorisering) niet te zitten.

Bedankt voor de overweldigende reacties, maar hij is al verkochtHmmbob schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:43:
Zeg, psst, psst, iemand autootje kopen? http://www.marktplaats.nl...rco-met-winterbanden.html
Peugeot 107 5DR Zwart, Airco, met winterbanden!
Voor de richtprijs kan er nog wel wat van de vraagprijs af - zo slim zijn jullie zelf ook wel natuurlijk
Via Autoscout24 trouwens, waar hij al voor marktplaats opstond.
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat heet opties bij het bestellenpdebie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:22:
ach ja, typisch Peugeot om wat dingen van diverse modellen door elkaar te gooien. Dus ook complete carrosserieën blijkbaar
Zo had mijn 206 XS alleen elektrische ramen en een donker middenconsole, terwijl een clubgenoot een XS uit hetzelfde bouwjaar had met alles elektrisch en een licht middenconsole. Klopt geen zak van soms
Mijn 207 1.4 VTi verliest koelvloeistof. Nu heb ik gister met mijn broertje er even naar gekeken. Het lijkt erop dat de waterpomp lekt, aan de kant van de poelie. Is dit een bekende kwaal van deze blokken? Ik kom het her en der tegen op internet namelijk. Is het vervangen van de waterpomp alleen dan voldoende? Deze wordt aangedreven door de multiriem. Mocht de pomp vervangen moeten worden, wat is dan een betrouwbaar merk? Ik zie diverse pompen op internet staan varierend van 55 tot 100 euro.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ach zo ook de Phase 2 106 1.1Cyleo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:54:
Dat is die Franse creativiteit die je dan toch een beetje terug ziet. Zo blijft iedere auto toch een beetje uniek, mooi toch?
Sommige hebben 4gats naven, veel 3. Welke sensoren je qua motorblok nodig hebt is ook een raadsel (zijn bijvoorbeeld 3 a 4 verschillende motor temperatuursensoren, welke past? Geen idee? Die van mij zou volgens de Dealer voor een 306 zijn die geloof ik niet eens met een 1.1 geleverd is.
Of nog zo een mooie, ik had een nieuwe buitenspiegel nodig, de aansluiting van de spiegels (de pootjes welke door je deur heen steken naar binnen toe en daar vastgeschroefd moeten worden) verschilt tussen Phase 1 en Phase 2, je raad het al, bij mijne had ik dus Phase 1 spiegels nodig

Weet iemand of de deurpaneel van een Peugeot 107 versie 3 op een 107 versie 2 past?
Versie 3 heeft plek voor speakers. Hieronder het verschil.
Versie 3:

Versie 2:

Ze lijken wel exact het zelfde.
Versie 3:

Versie 2:

In ServiceBox Sedre lijkt het erop dat de bedrading voor de speakers helemaal niet naar de deuren lopen.. die zou je dan zelf door de stekker doorvoer moeten zien te krijgen.Watchmano schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:39:
Weet iemand of de deurpaneel van een Peugeot 107 versie 3 op een 107 versie 2 past?
Versie 3:
[afbeelding]
Versie 2:
[afbeelding]
in deze wetransfer heb ik even het bedradingsschema van de 107 gezet.
gezien dat de deurpanelen er hetzelfde uitzien op de speakervoorbereiding na denk ik dat het wel mogelijk moet zijn om die te plaatsen.
Hij heeft hem nieuw gekocht en alles was standaard bij de XS, met uitzondering van lederen bekleding en climate control. Dat waren opties.
Goedendag beste mensen, heb sinds kort een Peugeot 207, heel blij mee!
Zou hier graag andere velgen onder willen hebben en ik heb mooie gevonden, kan enkel niet vinden welke het zijn!
Kan hier iemand misschien een oogje op werpen ? zou het namelijk erg graag willen weten
Zou hier graag andere velgen onder willen hebben en ik heb mooie gevonden, kan enkel niet vinden welke het zijn!
Kan hier iemand misschien een oogje op werpen ? zou het namelijk erg graag willen weten

[ Voor 11% gewijzigd door joon op 05-08-2014 18:56 ]
zitten deze velgen niet op z'n zwarte 'gepimpte' 207? Heb je daar het volledige plaatje niet toevallig van?
Want vaak staat er op diverse autoblogs wel bij welke velg het is.
Dank voor de schemaianh016 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:43:
[...]
In ServiceBox Sedre lijkt het erop dat de bedrading voor de speakers helemaal niet naar de deuren lopen.. die zou je dan zelf door de stekker doorvoer moeten zien te krijgen.
in deze wetransfer heb ik even het bedradingsschema van de 107 gezet.
gezien dat de deurpanelen er hetzelfde uitzien op de speakervoorbereiding na denk ik dat het wel mogelijk moet zijn om die te plaatsen.
Klopt ze zijn inderdaad hetzelfde. Er gaan al kabels de deur in voor de elektrische ramen, kan ze denk ik daar wel kwijt. Nu is de sloop/marktplaats in de gaten houden.
Kan nergens vinden hoeveel inch speakers er dan in de deur zit.
aan het plaatje te zien lijkt het 16.5cm. Hou je wel rekening met de inbouwdiepte? Dat je raam nog wel volledig naar beneden kan
[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 07-08-2014 15:31 ]
Waterpomp was inderdaad lek. Deze is van kunststof gemaakt en er zat een scheur in het huis. Er zit nu een vervangende pomp onder, van metaal.NoepZor schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 13:31:
Mijn 207 1.4 VTi verliest koelvloeistof. Nu heb ik gister met mijn broertje er even naar gekeken. Het lijkt erop dat de waterpomp lekt, aan de kant van de poelie. Is dit een bekende kwaal van deze blokken? Ik kom het her en der tegen op internet namelijk. Is het vervangen van de waterpomp alleen dan voldoende? Deze wordt aangedreven door de multiriem. Mocht de pomp vervangen moeten worden, wat is dan een betrouwbaar merk? Ik zie diverse pompen op internet staan varierend van 55 tot 100 euro.
Ik heb inmiddels alweer een tijdje me 207 1.6 16v .
Vallen me meerder dingen op:
- resonantie van de deuren tijdens wat hardere muziek met bas is gigantisch. Je hoort de deuren erg trillen.
- Weet niet of het aan mijn 207 zelf ligt maar ik vind de motor erg luidruchtig op 2.500rpm in ze 5. Ik rijd dan 80k/m en de motor klinkt alsof je nog door moet schakelen.
- Remmen doet hij goed, echter voelt het alsof de achterste remmen vrij weinig doen. lastig om zo uit te leggen maar het voelt best vaak tijdens het remmen alsof ik een noodstop aan het maken bent, me lichaam wordt zeg maar naar voren "gedrukt" ( klinkt vreemd, nogmaals: lastig uit te leggen)
Andere mensen met zelfde motor/auto die dit ervaren?
Verder rijdt het heerlijk
Vallen me meerder dingen op:
- resonantie van de deuren tijdens wat hardere muziek met bas is gigantisch. Je hoort de deuren erg trillen.
- Weet niet of het aan mijn 207 zelf ligt maar ik vind de motor erg luidruchtig op 2.500rpm in ze 5. Ik rijd dan 80k/m en de motor klinkt alsof je nog door moet schakelen.
- Remmen doet hij goed, echter voelt het alsof de achterste remmen vrij weinig doen. lastig om zo uit te leggen maar het voelt best vaak tijdens het remmen alsof ik een noodstop aan het maken bent, me lichaam wordt zeg maar naar voren "gedrukt" ( klinkt vreemd, nogmaals: lastig uit te leggen)
Andere mensen met zelfde motor/auto die dit ervaren?
Verder rijdt het heerlijk
A day without sunshine is like, you know, night.
Resonantie:
Altijd een probleem geweest met dat spinazieblikkenstaal van Peugeot.
Oplossing.

Toegegeven. Mijn auto zit stampensvol met audio. Is geen vergelijk. Je kan ook achter je speaker enkel wat dempingsmateriaal plakken. Scheelt gigantisch!
Motor:
Motor is inderdaad niet heel stil nee. Kan je weinig aan doen.
Remmen:
Geen problemen mee. Maar ik rem eigenlijk nooit heel hard. Ik laat de auto altijd ruim van tevoren uitrollen.
Oplossing.

Toegegeven. Mijn auto zit stampensvol met audio. Is geen vergelijk. Je kan ook achter je speaker enkel wat dempingsmateriaal plakken. Scheelt gigantisch!
Motor:
Remmen:
Geen problemen mee. Maar ik rem eigenlijk nooit heel hard. Ik laat de auto altijd ruim van tevoren uitrollen.
Je achterremmen pakken maar 20% van de totale remkracht, dus dat is vrij logisch dat ze weinig doen. Je gaat altijd naar voren als je remt, dat heet traagheid van je lichaam. Als de achterremmen echt te weinig doen, heb je veel kans op slingeren.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dan zal ik toch maar eens een offerte op gaan vragen bij de lokale audio"boer"pdebie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:46:
Resonantie:
Oplossing.
Motor:
Remmen:
Ik laat de auto ook zoveel mogelijk uit rollen echter komt het soms voor dat er een gek zich er tussen propt

De remmen zullen dan waarschijnlijk wel goed werken aangezien hij zeker niet slingert.
http://www.hifimotive.nl/...68/ontdreuning/5/demping/ruurdjuh schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:56:
[...]
Dan zal ik toch maar eens een offerte op gaan vragen bij de lokale audio"boer"
Met deze set ben je in 1x klaar
En hier staan de dealers:
http://www.hifimotive.nl/...dio-hifi/zoek_een_dealer/
Bij mij zitten er 2 van deze in
http://www.hifimotive.nl/...68/ontdreuning/5/demping/
o.a. voor:
[ Voor 18% gewijzigd door PdeBie op 15-08-2014 13:33 ]
Wow wat een verschil , dat filmpje laat het goed blijken.
Echter ga ik echt niet beginnen aan het verwijderen van me dak en deurpanelen (ik zelf niet)
Dit laat ik dan liever door iemand doen , die zijn expertise er in heeft.
(als je je geroepen voelt
Name your price!
)
Echter ga ik echt niet beginnen aan het verwijderen van me dak en deurpanelen (ik zelf niet)
Dit laat ik dan liever door iemand doen , die zijn expertise er in heeft.
(als je je geroepen voelt
Name your price!

[ Voor 11% gewijzigd door ruurdjuh op 15-08-2014 14:17 ]
Ja heb via google images rondgekeken, hier stond nergens op blogs welke velg het was.pdebie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:06:
zitten deze velgen niet op z'n zwarte 'gepimpte' 207? Heb je daar het volledige plaatje niet toevallig van?
Heb inmiddels wel de velg gevonden, het is de 18" Brock B21 (4x108), welke ET waarde er precies wordt gebruikt onder de 207 is me nog niet helemaal duidelijk.
ET 25~28 is volgens mij gebruikelijk.
Zelf heb ik ET35 velgen onder de auto met een spacer van 20mm, waardoor ik op ET15 uit kom. Zodoende valt de velgrand mooi gelijk met de wielkast van de auto. Maar.... meten is weten, want ook de velg breedte speelt een rol.
--edit--
Zie je wel! Ik wist wel dat hij van een zwarte getunede 207 af kwam
http://www.tuning-links.c...design_peugeot_207_01.jpg
@ruurdjuh:
deurpanelen stellen niets voor. Je moet er alleen voor zorgen dat je van tevoren wat nieuwe clipjes op voorraad hebt, want die breken nog wel eens af. Clipjes kan je zo bij de dealer bestellen en kosten maar een paar cent per stuk. Daarna is het 2 torx schroefjes los en dan voorzichtig het deurpaneel lostrekken.
Zodra hij los is, til je hem iets omhoog (hij valt bovenaan over je deur heen) en moet je even wat kabeltjes los maken (bijvoorbeeld raambediening en je deurhendel).
Achter het deurpaneel zit een wit folie. Dit zorgt ervoor dat er geen vocht je auto inloopt. Dat moet je voorzichtig wegsnijden langs de randen (zodat je het makkelijk terug kan plakken) en dan ben je in je deur
Zelf heb ik ET35 velgen onder de auto met een spacer van 20mm, waardoor ik op ET15 uit kom. Zodoende valt de velgrand mooi gelijk met de wielkast van de auto. Maar.... meten is weten, want ook de velg breedte speelt een rol.
--edit--
@ruurdjuh:
deurpanelen stellen niets voor. Je moet er alleen voor zorgen dat je van tevoren wat nieuwe clipjes op voorraad hebt, want die breken nog wel eens af. Clipjes kan je zo bij de dealer bestellen en kosten maar een paar cent per stuk. Daarna is het 2 torx schroefjes los en dan voorzichtig het deurpaneel lostrekken.
Zodra hij los is, til je hem iets omhoog (hij valt bovenaan over je deur heen) en moet je even wat kabeltjes los maken (bijvoorbeeld raambediening en je deurhendel).
Achter het deurpaneel zit een wit folie. Dit zorgt ervoor dat er geen vocht je auto inloopt. Dat moet je voorzichtig wegsnijden langs de randen (zodat je het makkelijk terug kan plakken) en dan ben je in je deur
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 15-08-2014 17:03 ]
Haha, klopt, daar komt ie vandaan. excuses dat ik dat niet eerder bevestigde!pdebie schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:53:
ET 25~28 is volgens mij gebruikelijk.
--edit--
En ja, die maat die de 207 voert weet ik, maar welke ET van de velg er onder die RDX gebruikt wordt is niet duidelijk.
Ze hebben verschillende ET waardes maar dan nét niet de juiste die in de ET range van de peugeot valt.
Kan idd zijn dat de velg breedte dan weer anders uitvalt..
Maar ik ga het nog eens verder uitzoeken, moet er maar eerst even de centen voor zien te vinden
Zat trouwens nog te kijken of het mogelijk is om een Phase II front bumper te zetten op mn Phase I 207, kan er niet veel over vinden helaas, is wel een stukje mooier ^-^
Weet iemand of een 207 en een 206+ de zelfde velgmaat hebben?
Kon wel eens zijn dat ik binnenkort de winterbandenset van mijn 207 moet verkopen namelijk. Bij gebrek aan een 207 helaas
Kon wel eens zijn dat ik binnenkort de winterbandenset van mijn 207 moet verkopen namelijk. Bij gebrek aan een 207 helaas

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
voor een 206 is de aanbevolen winterband maat dacht ik 175-65-14. Dat is waarschijnlijk smaller dan jouw winterbanden. Waarschijnlijk passen ze prima, 195-55-15 past ook op een 206, maar dat zijn voor de 206 meer zomerband-maten.
Voor de normale 206 snap ik dat, maar geldt dat specifiek ook voor de 206+ ? 
Reden: Van mijn 207 hoor ik ws morgen dat ie economisch total loss is. Mijn pa rijdt een 207 SW, en mijn zusje een 206+
Onder die 207SW zullen ze sowieso wel passen, maar ik denk dta mijn zusje er meer interesse en profijt van zou kunnen hebben. Die rijdt wat meer dan mijn ouders namelijk
Reden: Van mijn 207 hoor ik ws morgen dat ie economisch total loss is. Mijn pa rijdt een 207 SW, en mijn zusje een 206+
Onder die 207SW zullen ze sowieso wel passen, maar ik denk dta mijn zusje er meer interesse en profijt van zou kunnen hebben. Die rijdt wat meer dan mijn ouders namelijk
[ Voor 66% gewijzigd door The Eagle op 17-08-2014 22:11 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik betwijel of 195/55/15 past op een 206.
Volgens mij moet het 195/50/15 zijn.
De officiele maten zijn geloof ik:
175/65/14
185/55/15
195/50/15
205/45/16
Rij zelf op 195/45/16
206+ en 206 zijn gewoon dezelfe auto?
Volgens mij moet het 195/50/15 zijn.
De officiele maten zijn geloof ik:
175/65/14
185/55/15
195/50/15
205/45/16
Rij zelf op 195/45/16
206+ en 206 zijn gewoon dezelfe auto?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Kan uit eigen ervaring vertellen dat 195/50/15 ook past op een 206, ik rij er zelf namelijk op
. Mijn ex-306 reed op 195/55/15, en de vorige eigenaar van die velgen/banden had die onder een 206cc, dus dat moet wss ook wel passen.
206 en 206+ zijn inderdaad dezelfde auto, dus wat past onder de één past ook onder de ander.
Winterbanden van de 207 passen dus wel onder de 206, maar het is de vraag of je dat moet willen. Winterbanden horen wat smaller te zijn dan de zomerbanden, en de winterbanden van je 207 zijn waarschijnlijk breder dan de zomerbanden van veel 206-jes. In de meeste winters maakt dat natuurlijk niet veel uit, maar als er echt veel sneeuw licht dan heb je wellicht liever wat smallere banden.
voor winterbanden zie ook: http://www.nefkensautoonderhoud.nl/winterbanden-peugeot
mijn 206 staat toch echt op 195/55/r15 trouwens, maar wellicht moet het origineel 185 zijn.
Winterbanden van de 207 passen dus wel onder de 206, maar het is de vraag of je dat moet willen. Winterbanden horen wat smaller te zijn dan de zomerbanden, en de winterbanden van je 207 zijn waarschijnlijk breder dan de zomerbanden van veel 206-jes. In de meeste winters maakt dat natuurlijk niet veel uit, maar als er echt veel sneeuw licht dan heb je wellicht liever wat smallere banden.
voor winterbanden zie ook: http://www.nefkensautoonderhoud.nl/winterbanden-peugeot
mijn 206 staat toch echt op 195/55/r15 trouwens, maar wellicht moet het origineel 185 zijn.
206-jes horen standaard op 195-50R15, die liggen standaard op de Scirocco velgen. 175-65R14 is ook een standaardmaat, die lagen op mijn stalen velgen op mijn lease-206 en op de 14" lichtmetalen wielen. De 16" zou ik zo uit mijn hoofd niet weten, die heb ik nooit gehad
195-55R15 zal prima werken, je teller wijkt alleen een procent of 3 af omdat je afrolomtrek anders is.
Winterbanden hoeven niet specifiek smaller of kleiner te zijn dan je standaard bandenmaat. Dat gaat een klein verschil maken, maar ik heb in 8 jaar winterbanden nog nooit sneeuwkettingen of iets dergelijks nodig gehad. Ik heb gewoon op marktplaats een setje tweedehands velgen gekocht, exact dezelfde als de standaard velgen. Het is volgens mij gewoon vaak dat mensen geen zin hebben om nog een set originele velgen te kopen, daarnaast zijn smallere bandjes goedkoper.
195-55R15 zal prima werken, je teller wijkt alleen een procent of 3 af omdat je afrolomtrek anders is.
Winterbanden hoeven niet specifiek smaller of kleiner te zijn dan je standaard bandenmaat. Dat gaat een klein verschil maken, maar ik heb in 8 jaar winterbanden nog nooit sneeuwkettingen of iets dergelijks nodig gehad. Ik heb gewoon op marktplaats een setje tweedehands velgen gekocht, exact dezelfde als de standaard velgen. Het is volgens mij gewoon vaak dat mensen geen zin hebben om nog een set originele velgen te kopen, daarnaast zijn smallere bandjes goedkoper.
[ Voor 4% gewijzigd door ybastiaans op 18-08-2014 07:16 ]
Ik weet de maten uit pp2000. Daar worden dus de volgende maten gegeven.
175/65/14
185/55/15
195/50/15
En
205/45/16
Met 205/45/16 had ik 0,0 afwijking. 195/45/16 vind ik zelf wat fijner. Minder spoor gevoelig. Afwijking van 2kmh bij 120 boeit me niet. En de prijs is stukken beter. 195/50/16 schijnt aan te lopen en de teller geeft te weinig aan.
Qua zomerband heb ik nu de Vredestein Sportrac 5. Prima band.
Mijn winterbanden zijn 175/65/14. Overigens wel een aanrader: Goodyear Ultragrip 8. Heel stil, niet zo duur €55 per band of zo. Prima rij eigenschappen.
175/65/14
185/55/15
195/50/15
En
205/45/16
Met 205/45/16 had ik 0,0 afwijking. 195/45/16 vind ik zelf wat fijner. Minder spoor gevoelig. Afwijking van 2kmh bij 120 boeit me niet. En de prijs is stukken beter. 195/50/16 schijnt aan te lopen en de teller geeft te weinig aan.
Qua zomerband heb ik nu de Vredestein Sportrac 5. Prima band.
Mijn winterbanden zijn 175/65/14. Overigens wel een aanrader: Goodyear Ultragrip 8. Heel stil, niet zo duur €55 per band of zo. Prima rij eigenschappen.
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2014 10:09 ]
Met 195/50/15 loopt het achter bij zware belading wel aan, maar volgens mij heeft dat meer te maken met de ET waarde van mijn velg. Bij 130 op de teller rij ik ook precies 130 op de GPS, dus dat kan net.
Dank allen. Overigens begint de winterbandendiscussie op deze manier wel vroeg dit jaar. Zal wel door het weer komen
Ach ja, vorig jaar met de Toyo Proxes CF1 voor nog gewacht tot de eerste sneeuwval voor verwisselen, afgelopen maandag al gevloekt en getierd op de Viking CityTech II bandjes. Heb angstig het gas losgelaten en gehoopt dat de auto de bocht door zou komen ipv eruit zou vliegen toen ik met amper 60 een klaverblad nam in de regen.
Snap nu ook wel waarom mensen roepen dat winterbanden veel beter zijn bij regen... ik twijfel nu tussen vroeg winterbanden monteren dit jaar, of de Vikings met 12.000km alweer te vervangen door iets beters
.
Snap nu ook wel waarom mensen roepen dat winterbanden veel beter zijn bij regen... ik twijfel nu tussen vroeg winterbanden monteren dit jaar, of de Vikings met 12.000km alweer te vervangen door iets beters

Een goede zomerband is beter in de regen dan een winterband. Winterbanden zijn alleen beter bij sneeuw. Winterbanden hebben een veel groffer profiel, waardoor ze bij droog weer minder contactoppervlak hebben. Het profiel is er niet op gemaakt om beter water af te voeren dan een goede zomerband. Ik heb zelf een paar jaar Goodyear Eagle F1 Asymmetric en ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld met regen in de bochten en dat met mijn zwaare ondersturende 406 Coupe._JGC_ schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:53:
Snap nu ook wel waarom mensen roepen dat winterbanden veel beter zijn bij regen... ik twijfel nu tussen vroeg winterbanden monteren dit jaar, of de Vikings met 12.000km alweer te vervangen door iets beters.
Ik heb hakkietakkie 205/45 zomerbanden om de 206 gehad, bij een beetje water en wegrijden was het meteen wielspin, en in bochten, bv knp Waterberg was het glijden.
Mijn winterbanden Goodyear Ultragrip 8 deend het in de regen heel verdienstelijk.
Maar mijn 195/45 Vredestein Sportrac5's zijn gewoon beter in de regen. Meer grip, beter wegrijden.
Het verschil tussen hakkietakkie en die Vredesteins is echt méga..
Mijn winterbanden Goodyear Ultragrip 8 deend het in de regen heel verdienstelijk.
Maar mijn 195/45 Vredestein Sportrac5's zijn gewoon beter in de regen. Meer grip, beter wegrijden.
Het verschil tussen hakkietakkie en die Vredesteins is echt méga..
Lang leve de Continental Contactsport 2. Deze band heb ik bijna altijd onder de 206 gehad
Ik heb 's zomers Conti PremiumContact 5 (liever sportcontact maar die zijn niet leverbaar in 195-50R15), en 's winters de TS850 van Conti. Perfecte banden. Hiervoor had ik Vredestein SnowTrac 3, die waren ook prima.
Ik zoek altijd banden die goed eindigen bij de ADAC tests. Grip is wat mij betreft wel wat waard, ook brandstofverbruik. Eco bandjes onder de auto is niets voor mij als daar je remweg meters langer van wordt.
Overigens zijn winterbanden al beter vanaf 7 graden of kouder omdat het gekozen compound van de band soepeler is. Dat blijkt zo te zijn onder alle omstandigheden, dus sneeuw en ijs maar ook droog of regen. Dat betekent dus ook dat rijden met zo'n band in de zomer omgekeerd effect heeft: mensen die de winterbanden 'oprijden' in de zomer, beseffen vaak niet dat de zachtere compound niet gemaakt is voor 25 graden en je dus een aanmerkelijk langere remweg krijgt.
Ik zoek altijd banden die goed eindigen bij de ADAC tests. Grip is wat mij betreft wel wat waard, ook brandstofverbruik. Eco bandjes onder de auto is niets voor mij als daar je remweg meters langer van wordt.
Overigens zijn winterbanden al beter vanaf 7 graden of kouder omdat het gekozen compound van de band soepeler is. Dat blijkt zo te zijn onder alle omstandigheden, dus sneeuw en ijs maar ook droog of regen. Dat betekent dus ook dat rijden met zo'n band in de zomer omgekeerd effect heeft: mensen die de winterbanden 'oprijden' in de zomer, beseffen vaak niet dat de zachtere compound niet gemaakt is voor 25 graden en je dus een aanmerkelijk langere remweg krijgt.
Dat van die 7 graden wordt gezegd, maar is dat ook zo? En als dat zo is wat betreft de compound, dat scheelt dat echt niet veel, want zelfs in de Formule 1 gaat het om hooguit een paar tienden per rondje. Ik heb hier al vaker een discussie over gehad met mensen die ook over die beroemde 7 graden begonnen, maar bewijs werd niet geleverd en daarnaast: als je remt of flink door een bocht glijdt, zijn je banden als het vriest echt wel warmer dan 7 graden.
Kan die enorme herhaling van zetten die ieder jaar weer oplaait niet gewoon in het winterbandentopic?
[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 19-08-2014 11:34 ]
Punctuality is the politeness of kings
Jammer dat het idd een winterbandendiscussie wordt, maargoed, dat wordt het al snel als iemand over bandenmaten en winterbanden begint.
Wat betreft magische temperaturen, soorten rubber, etc: er zijn gewoon heel veel variabelen. De ene auto is de andere niet. De ene band is ook de andere niet. Ik heb nu achter Michelin Energy Savers waar ik gewoon tevreden over ben, voor heb ik nu dus Viking CityTech II banden die ik heel onvoorspelbaar vind. Blijkbaar zijn die banden toch wat harder/stugger waardoor je het rol/gum moment mist die je bij zachtere banden wel hebt als grip een probleem begint te worden.
Ik heb ook altijd geroepen dat winterbanden alleen zin hebben als er sneeuw of drek op de weg ligt (duh, M+S banden), maar toen had ik fatsoenlijke banden die altijd voorspelbaar zijn en voldoende grip leveren zolang er niks is dat het profiel opvult.
Nu ik voor een stel onvoorspelbare banden heb die al falen bij 15 graden en een beetje regen, snap ik ook waarom mensen stellen dat winterbanden bij 7 graden al veel beter zijn dan zomerbanden: die hebben gewoon geen fatsoenlijke zomerbanden.
Wat betreft magische temperaturen, soorten rubber, etc: er zijn gewoon heel veel variabelen. De ene auto is de andere niet. De ene band is ook de andere niet. Ik heb nu achter Michelin Energy Savers waar ik gewoon tevreden over ben, voor heb ik nu dus Viking CityTech II banden die ik heel onvoorspelbaar vind. Blijkbaar zijn die banden toch wat harder/stugger waardoor je het rol/gum moment mist die je bij zachtere banden wel hebt als grip een probleem begint te worden.
Ik heb ook altijd geroepen dat winterbanden alleen zin hebben als er sneeuw of drek op de weg ligt (duh, M+S banden), maar toen had ik fatsoenlijke banden die altijd voorspelbaar zijn en voldoende grip leveren zolang er niks is dat het profiel opvult.
Nu ik voor een stel onvoorspelbare banden heb die al falen bij 15 graden en een beetje regen, snap ik ook waarom mensen stellen dat winterbanden bij 7 graden al veel beter zijn dan zomerbanden: die hebben gewoon geen fatsoenlijke zomerbanden.
Net bij een vriend in zijn 308SW gezeten, eergisteren geleverd. Wat een auto. Doet echt niets onder voor een 508 qua grootte en belevenis. Panoramadak en alle opties aanwezig. Wat me tegenviel, net als in mijn 208, is het geluid. Hij had ook 6 speakers (4 in de deuren, 2 tweeters) maar het klonk blikkerig en afstandelijk. Ook op de stand Bestuurder. Verder een krachtige motor (1.6 120PK/300nm) die een stuk vlotter oogt dan bijv. de 1.5 DCi in de huidige Meganes.
Mooie auto voor weinig geld (lease). Leuke optie voor volgend jaar
Mooie auto voor weinig geld (lease). Leuke optie voor volgend jaar
Bah, heb volgens mij de automotieve variant van Windows ME te pakken 
306 1.6 Break uit 2001 op LPG. Ding rijdt iha perfect op beide brandstoffen. Van het weekend opeens op de snelweg (trajectcontrole A2, dus geen wild rijgedrag) vermogensverlies en vibraties uit het blok. Voelde verdacht alsof ik een cylinder kwijt was (geen vonk/ontsteking). Gelukkig vlakbij parkeerplek, dus daarheen gedirigeerd en onder de motorkap gekeken. Niets externs te zien aan de bougies of kabels erheen. Besloten weer te starten om te kijken of ik met wiebelen aan de kabels iets kon vinden - maar hij liep vanaf sleutel omdraaien weer perfect.
Vanavond gebeurde het nog een keer, dus nu even vermoeden getest: gewoon op snelheid koppeling in, motor uit en weer aangedraaid: jawel, probleem weg.
Lijkt me duidelijk dat het geen mechanisch probleem is of een kwestie van losse contacten, maar wat dan wel? Het lijkt bijna alsof het rebooten boordcomputer het verhelpt...

306 1.6 Break uit 2001 op LPG. Ding rijdt iha perfect op beide brandstoffen. Van het weekend opeens op de snelweg (trajectcontrole A2, dus geen wild rijgedrag) vermogensverlies en vibraties uit het blok. Voelde verdacht alsof ik een cylinder kwijt was (geen vonk/ontsteking). Gelukkig vlakbij parkeerplek, dus daarheen gedirigeerd en onder de motorkap gekeken. Niets externs te zien aan de bougies of kabels erheen. Besloten weer te starten om te kijken of ik met wiebelen aan de kabels iets kon vinden - maar hij liep vanaf sleutel omdraaien weer perfect.
Vanavond gebeurde het nog een keer, dus nu even vermoeden getest: gewoon op snelheid koppeling in, motor uit en weer aangedraaid: jawel, probleem weg.
Lijkt me duidelijk dat het geen mechanisch probleem is of een kwestie van losse contacten, maar wat dan wel? Het lijkt bijna alsof het rebooten boordcomputer het verhelpt...
Oslik blyat! Oslik!
Wat voor lpg systeem is het?
Mijn oog is inmiddels ook gevallen op een 306 1.6 XT Break op LPG uit 2002 met 200.000 op de teller. Alles erop en eraan voor die tijd, auto is van eerste eigenaar, vervolgens via handelaar bij beunhaas terechtgekomen die 2 weken met zo'n ding rijdt, alle issues opknapt, nieuwe APK erop en dan doorschuift.
Auto is altijd dealeronderhouden geweest, zitten 4 splinternieuwe banden op, nieuwe schijven+blokken, uitlaat en vorig jaar is de airco nog gevuld. LPG is 5 jaar geleden bij 120.000km ingebouwd. Vraagprijs is 2000, maar is wel bespreekbaar omdat ik niks inruil (mijn 206 is economisch total loss aan het raken, die gaat of op MP of naar een handelaar)
Enige nadelen die ik zie:
- distributieriem moet over 40.000km (anderhalf jaar met mijn afstanden)
- geen trekhaak, misschien dat hij die tegen meerprijs erop wil zetten (afaik had ie zelf een brug)
- gastank in kofferbak langs de zijkant, netto houd ik dezelfde of minder ruimte over dan in de 206
- het is een automaat, 4bak. Weet nog niet of ik daar blij mee ben, misschien is het ook wel een voordeel, maar kom ik wel achter met de proefrit.
Nog dingen waar ik op moet letten bij de 306? Motor in dat ding is een TU5JP.
Auto is altijd dealeronderhouden geweest, zitten 4 splinternieuwe banden op, nieuwe schijven+blokken, uitlaat en vorig jaar is de airco nog gevuld. LPG is 5 jaar geleden bij 120.000km ingebouwd. Vraagprijs is 2000, maar is wel bespreekbaar omdat ik niks inruil (mijn 206 is economisch total loss aan het raken, die gaat of op MP of naar een handelaar)
- geen trekhaak, misschien dat hij die tegen meerprijs erop wil zetten (afaik had ie zelf een brug)
- gastank in kofferbak langs de zijkant, netto houd ik dezelfde of minder ruimte over dan in de 206
- het is een automaat, 4bak. Weet nog niet of ik daar blij mee ben, misschien is het ook wel een voordeel, maar kom ik wel achter met de proefrit.
AG systems.GoldenSample schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 01:32:
Wat voor lpg systeem is het?
Betwijfel overigens of LPG er iets mee te maken heeft, had het al op bezine overgeschakeld zonder verschil.
Oslik blyat! Oslik!
Let even op de ophanging (vooral achter hebben ze nog wel eens proberen) en test de airo even goed. Daarnaast even alle elektronica/lampjes langs lopen._JGC_ schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 12:49:
Mijn oog is inmiddels ook gevallen op een 306 1.6 XT Break op LPG uit 2002 met 200.000 op de teller. Alles erop en eraan voor die tijd, auto is van eerste eigenaar, vervolgens via handelaar bij beunhaas terechtgekomen die 2 weken met zo'n ding rijdt, alle issues opknapt, nieuwe APK erop en dan doorschuift.
306 Breaks zijn van onder het zelfde als de Citroën Xsara Break. Zeker bij de Breaks wil het wel eens voorkomen dat de achteras een revisie nodig heeft. Niet omdat die slecht is, de achteras is bij de Breaks identiek aan de hatchbacks, maar de Breaks worden vaak zwaarder beladen dan hatchbacks (vanwege meer ruimte).
Om te checken, ga je op een paar meter afstand achter de auto zitten/liggen en kijk je of de achterwielen er nog recht onder staan, staan de wielen aan de bovenzijde extreem ver naar binnen (een klein beetje mag, dat is by design) dan is mogelijk een revisie van de achteras nodig. Voel ook even met je hand in de achterwielkast hoeveel ruimte je nog hebt tussen de zijkant van de band en binnenscherm.
Als de achteras echt slecht is, dan merk je dit bij de proefrit wel, want dat schijnt echt bagger te rijden.
Er zijn gespecialiseerde bedrijven die deze achterassen reviseren en voor € 349,- excl. montage heb je een gereviseerd exemplaar
Om te checken, ga je op een paar meter afstand achter de auto zitten/liggen en kijk je of de achterwielen er nog recht onder staan, staan de wielen aan de bovenzijde extreem ver naar binnen (een klein beetje mag, dat is by design) dan is mogelijk een revisie van de achteras nodig. Voel ook even met je hand in de achterwielkast hoeveel ruimte je nog hebt tussen de zijkant van de band en binnenscherm.
Als de achteras echt slecht is, dan merk je dit bij de proefrit wel, want dat schijnt echt bagger te rijden.
Er zijn gespecialiseerde bedrijven die deze achterassen reviseren en voor € 349,- excl. montage heb je een gereviseerd exemplaar
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 29-08-2014 15:28 ]
Ik ga me vanaf komende week hier ook melden: gisteren heb ik een 206RC gekocht.
Heel veel zal ik er niet in rijden: ik reis met de trein naar mijn werk. Toch miste ik in het weekend een auto. Dat heb ik opgelost, maar wel op een leuke manier.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik ben de zolder aan het opruimen/ opknappen, en ik heb nog 5 velgen welke ik als winterwielen heb gebruikt onder mijn vorige auto (308SW 2.0). Ik heb deze auto niet meer.
4 velgen zijn voorzien van winterbanden waarvan 2 banden nog een seizoen bruikbaar zijn 2 moeten vervangen worden en 1 velg heeft een zomerband.
Deze passen onder een 206,307 en 308.
17" Peugeot Challenger velgen, vrij van stoeprand-schade.

Misschien is hier een liefhebber aanwezig.
4 velgen zijn voorzien van winterbanden waarvan 2 banden nog een seizoen bruikbaar zijn 2 moeten vervangen worden en 1 velg heeft een zomerband.
Deze passen onder een 206,307 en 308.
17" Peugeot Challenger velgen, vrij van stoeprand-schade.

Misschien is hier een liefhebber aanwezig.
[ Voor 4% gewijzigd door allure op 01-09-2014 15:05 ]
Wat is de ET waarde van die velgen? Weet je dat toevallig?
Uit m'n hoofd zeg ik 107, ik zal straks als ik thuis kom even kijken aan de binnenkant van de velg.
Ik denk eerder ET-waarde 28..
Steekmaat is 4x108.
Steekmaat is 4x108.
[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 01-09-2014 15:32 ]
Sommige versies hebben last dat de soldeerverbindingen van de LPG computer kapot gaan welke ook allerlei storingen kan veroorzaken (ook als je op Benzine rijd geloof ik).dion_b schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:57:
[...]
AG systems.
Betwijfel overigens of LPG er iets mee te maken heeft, had het al op bezine overgeschakeld zonder verschil.
Dacht dat het om de eerste LPG injectie units ging.
Challengers zijn ET28, die onder de 206RC zitten zijn ET25pdebie schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:05:
Wat is de ET waarde van die velgen? Weet je dat toevallig?
En dit zijn in ieder geval Challengers, aangezien die naafkapjes hebben
Ze hebben geen naafkapjes, deze velgen moesten altijd op een speciaal soort balanceer-machine gebalanceerd worden.
In dat geval zijn het Atlantis velgen, 17x7J ET25 zo uit m'n hoofdallure schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:38:
Ze hebben geen naafkapjes, deze velgen moesten altijd op een speciaal soort balanceer-machine gebalanceerd worden.
Heb je een richtprijs?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik heb even in de binnenkant van de velg gekeken en hier staat 6,5J.
Type: Challenger 2, staat aan de binnenkant van de velg.
@krisp, ik heb een DM gestuurd.
Type: Challenger 2, staat aan de binnenkant van de velg.
@krisp, ik heb een DM gestuurd.
[ Voor 41% gewijzigd door allure op 01-09-2014 18:50 ]
Hmm, allicht tijd om een LPG-specialist te zoeken dus. Sowieso een plan ivm licht onregelmatig stationair lopen op LPG.GoldenSample schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:48:
[...]
Sommige versies hebben last dat de soldeerverbindingen van de LPG computer kapot gaan welke ook allerlei storingen kan veroorzaken (ook als je op Benzine rijd geloof ik).
Dacht dat het om de eerste LPG injectie units ging.
Oslik blyat! Oslik!
Even een trapje.
Ik heb een setje velgen gekregen voor onder de 308, alleen zonder bouten helaas en de bouten van mijn huidige set velgen passen niet.
Ik heb net al even gezocht op het internet, maar kon niets vinden. Weet 1 van jullie wat de standaard lengte is van de wielbouten van een 308(vorig model)?
Alvast bedankt!
Ik heb een setje velgen gekregen voor onder de 308, alleen zonder bouten helaas en de bouten van mijn huidige set velgen passen niet.
Ik heb net al even gezocht op het internet, maar kon niets vinden. Weet 1 van jullie wat de standaard lengte is van de wielbouten van een 308(vorig model)?
Alvast bedankt!
Kom de laatste tijd regelmatig een zwarte Peugeot 208 GTi tegen. Wat is dat een p*rno bak zeg
Ik baal echt van dat THP blok, maar voor de rest is het echt een schitterende wagen.
Ik baal echt van dat THP blok, maar voor de rest is het echt een schitterende wagen.
Gelukkig hebben ze een verjaardagsmodelletje voor je 
http://www.autoblog.nl/ni...-e-145-per-pk-video-70678
http://www.autoblog.nl/ni...-e-145-per-pk-video-70678
haha ja ik ken hem, maar ik ben echt anti THP wat dat betreft. Je hoort er zoveel slechte verhalen over
Misschien een beetje rare vraag, maar mijn auto(rij)ervaring schiet tekort om te bepalen of dit normaal is ja of nee. Ik heb een Peugeot 206 1.4 8v uit 2000 (benzine). Prima auto, maar de laatste tijd merkte ik dat hij inhield en stotterde bij het rijden met 100 km/h. Daarnaast was het stationair toerental onrustig en schoot het toerental soms omhoog. Beide zaken kwamen incidenteel voor en een duidelijke aanleiding was er niet voor. De garage heeft de stationairregelaar (stappenmotor) schoongemaakt en het gashuis, maar dat mocht niet baten. Vandaar dat vorige week de stappenmotor is vervangen. Nu merk ik dat als ik in mijn bv in mij 4 rij en het gas loslaat, uiteraard het toerental terugloopt, maar tot 1000/1100 toeren. Daar blijft de teller hangen en de auto blijft doorrijden zonder gas te geven op het stationair toerental. In zijn 3 is dit 30 30 km/h en in zijn 2 20 km/h. Bij de diesel lesauto waar ik mij opfris lessen in heb gehad, deed soortgelijks ook voor (VW touran). Vandaar dat ik het vraag. Is bovenstaand verschijnsel normaal bij mij auto? Voorheen deed hij dit namelijk niet. Is dit gedrag typerend voor diesel of benzine? Of is het auto afhankelijk?
Bij een diesel is het normaal, die trekt zichzelf voort.
Bij een benzine, not so much. Ik het heb wel gezien bij auto's met een choke en ook mijn Audi A3 uit 2010 doet het soms, maar dat ligt dan aan het motormanagement lijkt me.
Bij een benzine, not so much. Ik het heb wel gezien bij auto's met een choke en ook mijn Audi A3 uit 2010 doet het soms, maar dat ligt dan aan het motormanagement lijkt me.
Diesel heeft onderin meer kracht en kan stationair je auto gewoon vooruit blijven duwen in bijna elke versnelling, benzine slaat over het algemeen gewoon af.
Moet zeggen dat mijn 1.4hdi uit 2004 meer kan hebben dan de 1.9tdi in de lesauto waar ik 13 jaar geleden mijn rijbewijs in heb gehaald.
Moet zeggen dat mijn 1.4hdi uit 2004 meer kan hebben dan de 1.9tdi in de lesauto waar ik 13 jaar geleden mijn rijbewijs in heb gehaald.
Mijn benzine's (o.a. 206 1.4 8v gehad) konden gewoon stationair in de 2 3 en 4 rijden, mits je rustig was met de koppeling. Het gaat er gewoon om of de motor op stationair toerental genoeg koppel kan leveren om de auto te laten rollen op de snelheid die bij de gekozen versnelling hoort.
Dat doet mijn 207 ook. Rustig de koppeling op laten komen en laat maar rollen. Alleen in de 5e versnelling wordt het te zwaar. Zo rol ik altijd in de file. Nooit door gas te geven of wat dan ook. Ideaal 
They see me rollin'.
They see me rollin'.
Alleen niet doen als je dagelijks in de file staat, want dan slijt je koppeling misschien wat snel
Waarom? Ik laat de koppeling helemaal opkomen. Dus mijn voet is van het pedaal af. Dan is er niets aan de hand 
Rij al jaren zo en er is geen enkele vorm van snellere slijtage.
Rij al jaren zo en er is geen enkele vorm van snellere slijtage.
Ik zou verwachten dat hij tijdens dat langzaam laten opkomen nogal wat slipt, maar misschien valt dat mee.
Je laat de koppeling inderdaad slippend opkomen wat voor extra slijtage zorgt. Maar of dat echt op den duur voor extra problemen zorgt, is te beantwoorden door iemand die vaak koppelingen vervangt. Ik gebruik vaak de motor om op te remmen (versnelling omlaag, koppeling op laten komen, versnelling omlaag, koppeling op laten komen, etc), maar heb ook nog nooit last gehad van mijn koppeling.
Dat zou niet goed zijn als hij dat doet.dreamscape schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:09:
Ik zou verwachten dat hij tijdens dat langzaam laten opkomen nogal wat slipt, maar misschien valt dat mee.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Volgend weekend mijn nieuwste aanwinst ophalen 

Peugeot 604 uit 1978. 2,7 liter V6, 120.000km, elektrische ramen rondom, elektriek schuifdak, automaat

Peugeot 604 uit 1978. 2,7 liter V6, 120.000km, elektrische ramen rondom, elektriek schuifdak, automaat
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Wat een bazenbak is dat toch. Goed bouwjaar ook
Netjes! Geen idee hoe de autmaten uit die tijd zijn maar een V6 is lekker rijden, geniet ervan!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
't Is een driebak automaat, maar wel met redelijk lange verhoudingen: 3000 toeren bij 110km/u
Heel vet Wok! Ziet er zo op de foto's ook erg goed uit nog. Hoe is hij onderhuids? (Roest? Motorisch?)
Technisch is-ie heel erg goed, qua koets helaas iets minder... Structureel wel hard, maar hier en daar toch wat blaasjes en een vervelende plek in de kofferbakbodem.
ja nou ja, mag het met zo'n leeftijd 
En niets wat niet verholpen kan worden toch? Al is dat wel een kostbare ingreep.
En niets wat niet verholpen kan worden toch? Al is dat wel een kostbare ingreep.
Daarom
Motor heeft nog maar 121k km gedraaid, versnellingsbak is in 2005 gereviseerd, stuurhuis is in 2011 gereviseerd. Auto is volledig gedocumenteerd sinds import in 2005. Technisch ie-ie echt prima in orde
Knoop doorgehakt dus. Feli 
Ga je dr mou nog eentje verkopen of niet?
Zal ook maar eens mijn Peugeot verleden/heden posten dan maar
VERLEDEN:
Peugeot 206 GTI (2000)

Peugeot 207 Feline THP (2008)

HEDEN:
Peugeot 106 Roland Garros (1993)

Nou zal je je afvragen waarom ik naar een 106 ben terug gegaan, maar dat is vrij simpel
De 207 heb ik ingeruild op een Impreza WRX, en de 106 is erbij gekomen als daily
VERLEDEN:
Peugeot 206 GTI (2000)

HEDEN:

Nou zal je je afvragen waarom ik naar een 106 ben terug gegaan, maar dat is vrij simpel
De 207 heb ik ingeruild op een Impreza WRX, en de 106 is erbij gekomen als daily

[ Voor 6% gewijzigd door FabianGTI op 10-10-2014 12:35 ]
Ik heb niks in de actieve verkoop, maar als er een (heel) goed bod op de GTI komt....The Eagle schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:03:
Knoop doorgehakt dus. Feli
Van mij niet iig, wij hebben net deze gekocht namelijk:

207 1.6 HDI XS Pack uit juni 2008, 96k gelopen
Dit aangezien onze vorige 207 HDI cool n blue totalled was na een kettingbotsing. Mooie vooruitgang als je het mij vraagt
En aan Wok tevens de vraag of ie dit even in de startpost wil updaten

207 1.6 HDI XS Pack uit juni 2008, 96k gelopen
Dit aangezien onze vorige 207 HDI cool n blue totalled was na een kettingbotsing. Mooie vooruitgang als je het mij vraagt
En aan Wok tevens de vraag of ie dit even in de startpost wil updaten
Mooie auto maar ik vind de kmstand nogal dubieus, zeker voor een dieselauto van 6 jaar oud, en dan zo'n zware auto als de 207. Bovendien zo precies net onder de 100k..
Welke idioot betaalt zoveel belasting terwijl ie er iet meer dan 15k per jaar mee reed..
Heb je wel NAP?
Welke idioot betaalt zoveel belasting terwijl ie er iet meer dan 15k per jaar mee reed..
Heb je wel NAP?
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 11-10-2014 02:30 ]
Omdat diesel toen nog op 1,15 ongeveer zat
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ex leaseauto, ik heb NAP en de volledige onderhoudshistorie. Bovendien weet ik dat de leasemij geen schadedossier hadGAIAjohan schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 02:27:
Mooie auto maar ik vind de kmstand nogal dubieus, zeker voor een dieselauto van 6 jaar oud, en dan zo'n zware auto als de 207. Bovendien zo precies net onder de 100k..
Heb je wel NAP?
Had voor ons alleen maar voordelen, we hadden al een 207, en we wilden een vergelijkbaar dieseltje. Maar de concurrenten waren of lelijk, of hadden vervelende stoelen, of een 3 pits diesel die voor geen meter trok. En dit wil wel
Nou, ik zal me hier ook eens melden. Gisteren voor de vrouw een donkergrijze 107 uit 2007 met amper 50k op de kop getikt. Helemaal strak, van eerste eigenaar en altijd dealer onderhouden geweest.
Fotootjes volgen nog
Fotootjes volgen nog
Het is jammer dat die 207's zo ongelooflijk zwaar zijn hè..FabianGTI schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:32:
Zal ook maar eens mijn Peugeot verleden/heden posten dan maar![]()
VERLEDEN:
Peugeot 206 GTI (2000)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
HEDEN:
[afbeelding]
[afbeelding]
verder ziet dat interieur van je 106 er nog erg netjes uit zo op 't eerste gezicht, daar kan ik wel een beetje jaloers op zijn, daar heeft mijne absoluut geen 'last' van namelijk

Ik zal mij ook nog eens introduceren op het Peugeot gebied..
Ik ben in het bezit van een Peugeot 206 1.4 XS uit midden 2000. Gekocht eind 2012 met 86K en inmiddels staat er 106K op, zit er een nieuw motorblok in (was een bedrijfsauto geweest... vermoedelijk hebben die 't motortje niet zo goed behandeld waardoor de krukas lagers kaduuk waren..
) , en heeft ie een nieuwe koppakking gekregen... verder geen enkel probleem gehad.
enkele foto's:

Ik probeer de auto zo origineel mogelijk te houden, zowel qua onderdelen als uiterlijk, waarbij het op dit moment alleen nog de radio en uitlaatspruitstuk vervangen moeten worden..
Ik ben in het bezit van een Peugeot 206 1.4 XS uit midden 2000. Gekocht eind 2012 met 86K en inmiddels staat er 106K op, zit er een nieuw motorblok in (was een bedrijfsauto geweest... vermoedelijk hebben die 't motortje niet zo goed behandeld waardoor de krukas lagers kaduuk waren..

enkele foto's:

Ik probeer de auto zo origineel mogelijk te houden, zowel qua onderdelen als uiterlijk, waarbij het op dit moment alleen nog de radio en uitlaatspruitstuk vervangen moeten worden..
Dat dakje is tof
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik hoorde van het weekend ineens een gerammel onder de auto vandaan komen bij het nemen van drempels of hobbels. Blijkt dat de beugel is doorgerot die de einddemper op z'n plek houdt. Mijn auto is nu 5 jaar oud, wel erg snel. Ik heb dit euvel ook al een keer gehad met mijn vorige auto, een 206 uit 2003.
Laat ik mijn auto's ook maar even showen. 
Als daily driver heb ik een rode Peugeot 206 Air-Line 1.4:

En als scheurijzer heb ik een rode Peugeot 106 XSI:

Hier is al het volgende mee gebeurd:
- Uitlaatspruitstuk vervangen voor een spaghettispruitstuk.
- Katvervanger
- RVS middendemper
- RVS einddemper (Ragazzon)
- Aluminium Rallye inlaat
- Green airfilter
- Group N chip
- Kentcams 276 graden nokkenas
- Andere brandstofdrukregelaar
- 205 GTI injectoren
- Polyurethaan versnellingsbaksteun in plaats van de standaard rubberen steun
- Verlaagd (standaard voordempers met andere veren, achter Bilstein dempers)
- 206 GTI velgen
- Achteras is aangepast naar schijfremmen
Hij gaat wel flink hard nu. Helaas is 'ie nog niet op de dyno geweest, maar als ik zie wat anderen halen met dezelfde setup, zou er zo'n 120 tot 130 PK uit moeten komen. En dat rijdt best lekker met een auto die zo weinig weegt.
Todo list:
- 206 GTI remklauwen, schijven en blokken voor monteren (Spullen heb ik al, alleen geen tijd
)
- Interieur eruit halen (Achterbank, bekleding, etc)
- Originele spiegels + tankdop erop zetten (Er zitten nu Saxo spiegels op)
- Afstellen op de dyno + schrijven van nieuwe software voor de ECU
Als daily driver heb ik een rode Peugeot 206 Air-Line 1.4:

En als scheurijzer heb ik een rode Peugeot 106 XSI:

Hier is al het volgende mee gebeurd:
- Uitlaatspruitstuk vervangen voor een spaghettispruitstuk.
- Katvervanger
- RVS middendemper
- RVS einddemper (Ragazzon)
- Aluminium Rallye inlaat
- Green airfilter
- Group N chip
- Kentcams 276 graden nokkenas
- Andere brandstofdrukregelaar
- 205 GTI injectoren
- Polyurethaan versnellingsbaksteun in plaats van de standaard rubberen steun
- Verlaagd (standaard voordempers met andere veren, achter Bilstein dempers)
- 206 GTI velgen
- Achteras is aangepast naar schijfremmen
Hij gaat wel flink hard nu. Helaas is 'ie nog niet op de dyno geweest, maar als ik zie wat anderen halen met dezelfde setup, zou er zo'n 120 tot 130 PK uit moeten komen. En dat rijdt best lekker met een auto die zo weinig weegt.
Todo list:
- 206 GTI remklauwen, schijven en blokken voor monteren (Spullen heb ik al, alleen geen tijd
- Interieur eruit halen (Achterbank, bekleding, etc)
- Originele spiegels + tankdop erop zetten (Er zitten nu Saxo spiegels op)
- Afstellen op de dyno + schrijven van nieuwe software voor de ECU
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Euj, die heb ik ook!ianh016 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:47:
Ik zal mij ook nog eens introduceren op het Peugeot gebied..
Ik ben in het bezit van een Peugeot 206 1.4 XS uit midden 2000. Gekocht eind 2012 met 86K en inmiddels staat er 106K op, zit er een nieuw motorblok in (was een bedrijfsauto geweest... vermoedelijk hebben die 't motortje niet zo goed behandeld waardoor de krukas lagers kaduuk waren..) , en heeft ie een nieuwe koppakking gekregen... verder geen enkel probleem gehad.
![]()
enkele foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

De laatste tijd ging mijn 206 uit zichzelf knipperen. Nogal vervelend als je op de snelweg rijdt en onbedoeld richting aan geeft naar rechts. Dit bleek een fout in de knipperlichtstengel te zijn: als je hem aanzet, gaat een metalen contactje bewegen. In de loop van de jaren gaat dit als een soort vijl werken, waardoor je allemaal staalstof in je knipperlicht hebt liggen, die kortsluiting maken.
Repareren is vrij simpel: je haalt de kolom rond het stuur los (2x torx), de stengel los (opnieuw 2x torx, wel iets anders formaat (T10 uit m'n hoofd)), en je drukt de module open (pas op: plastic). Even schoonblazen met de compressor en klaar ben je.
Dealer vraagt hier al snel ~300 euro voor volgens het grote boze Internet, dus dit was lekker cheap
Let wel: dit werkt alleen met vroegere 206'jes. Als je een 206 uit een later jaar hebt en die gaat knipperen ben je fucked, want die computer die dat aan stuurt is lomp duur.
@hierboven
Die snelle 106'jes blijven leuk, ik wil nog een keer (ooit, als ik ooit klaar ben met studeren) een 106 Rallye hebben. Mijn oom had zo'n ding, briljant
[ Voor 3% gewijzigd door Knul op 13-10-2014 22:19 ]
Ik heb hier in de omgeving grofweg 300 andere 206jes rijden, maar ben er nog nooit een tegengekomen met hetzelfde dak... wel heerlijk om open te hebben in de zomer
ik hoorde laatst dat die 1.4 blokjes erg gevoelig zijn voor de koppakking... iemand daar verder ervaring mee?
Alle TU motortjes van PSA.
Gewoon nog wat beter om denken bij het warm rijden en verder niet te druk om maken. Stalen pakking verhelpt het definitief geloof ik.
Veelal gaan ze eerst bij de distributie lekken, zolang er geen olie op de distributieriem zelf komt kun je daar gewoon mee doorrijden totdat ie ook naar binnen gaat lekken. Daar zat bij mij meer dan 35.000km tussen overigens.
Gewoon nog wat beter om denken bij het warm rijden en verder niet te druk om maken. Stalen pakking verhelpt het definitief geloof ik.
Veelal gaan ze eerst bij de distributie lekken, zolang er geen olie op de distributieriem zelf komt kun je daar gewoon mee doorrijden totdat ie ook naar binnen gaat lekken. Daar zat bij mij meer dan 35.000km tussen overigens.