PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
De 'luxere' Philips lampjes zijn ook gewoon duur, beter kun je in Engeland de Osram Nightbreakers bestellen, die gaan nog langer mee ook nog.
[ Voor 27% gewijzigd door Joopieboy op 08-07-2014 09:02 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Heb ook een tijdje Philips longlife dingen gehad toen de Osrams op waren (even duur overigens), maar de Philips longlife lampjes houden het gewoon korter uit dan die van Osram. Zijn dan ook geen bling bling blister verpakkingen, maar gewoon kartonnen doosjes met een lampje erin.
Als het gloeidraadje niet gecentreerd in het lampje zit en een kutlichtbeeld oplevert zouden ze geen E-keur hebben gekregen lijkt me. (Zoals veel gele lampen e.d.) Verder heb ik méér zicht dan met de Philips'en die erin zaten. Ook verblind ik niemand, anders hadden er vast wel wat mensen geknipperd naar mij.Joopieboy schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:01:
Waarschijnlijk Philips OEM vervanging, jammer alleen dat je lichtbeeld gewoon kudt is met die Action lampjes.En waarom? Omdat het gloeidraaidje niet helemaal gecentreerd in het lampje zit...
De 'luxere' Philips lampjes zijn ook gewoon duur, beter kun je in Engeland de Osram Nightbreakers bestellen, die gaan nog langer mee ook nog.
het zijn trouwens niet die lampen in die set van Lifetime, maar die blisters van Calex.
[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 08-07-2014 21:06 ]
Geen arbeidsloon verrekend en het lampje kostte 9eu.
Ik weer blij!
A day without sunshine is like, you know, night.
Toch heb ik het express door de dealer laten doen . Dit zodat wanneer hij snel stuk gaat , ik gemakkelijk terug kan gaan ivm garantie op het lampje ipv dat ik zelf weer 10eu kwijt ben.
Alles voor de euro's!
Stootrand in de voorbumper is hoogglans zwart gespoten en achterbumper is in z'n geheel gespoten, omdat deze van een diesel af komt (zit geen uitlaat uitsparing in).
Ik heb eventueel nog een stootrand voor de achterbumper liggen met openingen voor de parkeersensoren. Die zou je eventueel kunnen spuiten, zodat je de originele stootrand kan bewaren en later de gespoten variant weer los kan verkopen bijvoorbeeld. DM maar bij interesse

En anders ff met plaatje en al langs de dealert, die moet het ook weten lijkt me
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Als zou ik onder een 308 mooie 18" Lincancabur gooien
De wijzen komen uit het Oosten!
2011, 5 deurs, zwart, 47000 km, airco etc.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb zo'n MyPeugeot Card en dan is het wisselen van lampjes sowieso gratisruurdjuh schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:10:
Lampje laten vervangen bij de dealer.
Geen arbeidsloon verrekend en het lampje kostte 9eu.
Ik weer blij!
Die ga ik denk ook halen , de voordelen die je er uit haalt zijn bijna te mooi om waar te zijnCartman! schreef op zondag 13 juli 2014 @ 08:45:
[...]
Ik heb zo'n MyPeugeot Card en dan is het wisselen van lampjes sowieso gratis
Olie bijvullen met een kwalitatief goede olie kost je al snel voor een paar liter 40€
Vooral de pechhulp in heel Europa is mooi, bij ANWB was ik iets van 80 euro per jaar kwijt voor NL+woonplaatsdekking zeg ik uit m'n hoofd. Begreep dat in veel gevallen alsnog de ANWB komt opdraven als je de Peugeot pechhulp belt.ruurdjuh schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:53:
[...]
Die ga ik denk ook halen , de voordelen die je er uit haalt zijn bijna te mooi om waar te zijn![]()
Olie bijvullen met een kwalitatief goede olie kost je al snel voor een paar liter 40€
Hij gelijk terug naar die inbouwgasten, "O ja dan moeten we de plussen even omdraaien" -> Knipperend scherm.
Volgens een van die monteurs zit er iets van een ECO mode op die 207CC die na een tijdje alle stroom uit het circuit haalt.... iemand enig idee?
Owner of DBIT Consultancy
Grote kans dat ze de PSA bekabeling gebruikt hebben alsof het standaard ISO is. Dan krijg je gekke dingen zoals een radio die inschakelt bij het openen van deur of kofferbak.
Vorige keer hadden ze rechtstreeks een + kabel vanaf de accu getrokken (geloof k) en toen was elke ochtend de accu leeg. Nu was dit wel met een of andere chinees merk radio.. maar goed. M'n pa word er goed ziek van in ieder geval._JGC_ schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:01:
Eco mode is 15 minuten na laatste motorstart. Als constante voeding goed is aangesloten heb je geen last daarvan.
Grote kans dat ze de PSA bekabeling gebruikt hebben alsof het standaard ISO is. Dan krijg je gekke dingen zoals een radio die inschakelt bij het openen van deur of kofferbak.
In iedere auto is zonder problemen een andere radio in te bouwen... behalve bij Peugeot. Waarom zou je in godsnaam alle stroom van een circuit afhalen?

ECO mode zit volgens mij vanaf 2005 op alle Peugeots.
Maar vaak is het een kwestie van het gele en rode draadje omwisselen aan de kant van de radio (constante en geschakelde voeding).
[ Voor 38% gewijzigd door PdeBie op 16-07-2014 10:38 ]
Waarom raakt de accu bij mijn Ford dan niet leeg? Of hiervoor bij mijn Golf van 10 jaar oud?pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:37:
Om ervoor te zorgen dat je accu niet leeg raakt?
Maar vaak is het een kwestie van het gele en rode draadje omwisselen aan de kant van de radio (constante en geschakelde voeding).

De Connects2 interface vertaalde de CAN-bus (?) signalen naar een echte geschakelde plus, en toen deed de radio het wel netjes.
Kijk hier maar eens: http://www.connects2.co.uk/ProductRange.aspx
De interface kun je via eBay wel kopen.
Ik heb hem toen gekocht om m'n stuurwielbediening te behouden, maar hij regelt dus ook een geschakelde voeding voor je.
Zomaar een aftermarket radio erin drukken kun je een hoop gezeur mee krijgen, BSI (=ECU) computer die compleet van slag raakt bijv. De originele radio krijgt een datasignaal van de BSI waardoor hij uitschakelt.
Meen dat ik 40 euro kwijt was voor de interface.
[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2014 10:48 ]
Die interface zit er dus al tussenThinkPadd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:47:
Oplossing is om een Connects2 interface te kopen. Bij de 206cc die m'n pa heeft gehad had ik hetzelfde probleem. Radio bleef aan staan, of ging aan als je een deur opendeed.
De Connects2 interface vertaalde de CAN-bus (?) signalen naar een echte geschakelde plus, en toen deed de radio het wel netjes.
Kijk hier maar eens: http://www.connects2.co.uk/ProductRange.aspx
De interface kun je via eBay wel kopen.
Ik heb hem toen gekocht om m'n stuurwielbediening te behouden, maar hij regelt dus ook een geschakelde voeding voor je.
Zomaar een aftermarket radio erin drukken kun je een hoop gezeur mee krijgen, BSI computer die compleet van slag raakt bijv.
Meen dat ik 40 euro kwijt was voor de interface.
Is de interface wel voor het goeie bouwjaar? Op de website die ik noemde zie ik namelijk 3 verschillende types beschikbaar voor een 207.
Je leest ook wel eens dat de geschakelde plus vanaf de sigarettenaansteker wordt afgetapt. Kun je ook nog doen, maar ik wilde het met het oogpunt op evt. storingen liever op een nettere manier oplossen (met zo'n interface ertussen dus).
[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2014 10:51 ]
Het inbouwstation heeft die besteld en er in gezet... dus ik ga er vanuit dat die goed is. Maar ze gingen er vandaag verder naar kijken... dus ik ben benieuwd.ThinkPadd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:49:
Dat is vreemd. Bij mij werkte het namelijk perfect.
Is de interface wel voor het goeie bouwjaar? Op de website die ik noemde zie ik namelijk 3 verschillende types beschikbaar voor een 207.
Die heeft hierboven al gereageerd zie ik

Zou wel even in de gaten houden wat ze bij dat inbouwstation nou doen, want als je het niet goed doet kun je hele gekke storingen krijgen.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 16-07-2014 10:54 ]
Eerder zelfs, wij hebben het ook op de 307 uit 2001.pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:37:
Om ervoor te zorgen dat je accu niet leeg raakt?
ok dat kan. Maar vanaf 2005 is het volgens mij standaard.BluRay schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:03:
[...]
Eerder zelfs, wij hebben het ook op de 307 uit 2001.
Mijn 206 uit 2001 had het namelijk niet en die van een vriend van mij wel.
Kan ook misschien vanaf 2002 zijn bedenk ik me nu, want vanaf dat bouwjaar heeft bijvoorbeeld de 206 een 'update' gekregen (met onder andere canbus systemen dacht ik).
@radio problemen discussie:
Je moet inderdaad even goed kijken of ze de juiste interface kabel gebruiken. Voor mijn 207 hatchback (bj. 2006) waren er ook 2 beschikbaar voor mijn Alpine headunit.
Als jij iets hebt wat constant aanstaat, dan gaat ook jouw accu gewoon leeg hoorDennusB schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:42:
[...]
Waarom raakt de accu bij mijn Ford dan niet leeg? Of hiervoor bij mijn Golf van 10 jaar oud?Die hebben ook geen eco onzin modes hoor
[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 16-07-2014 11:28 ]
Ik ben in het bezit van een 1.4 206 Xs uit midden 2000, en heb een vraagje over de radio i.c.m. 2 regelig display en stuurkolom bediening.
Momenteel zit er een RD1 radio in die ik ga vervangen aangezien CD's meteen worden uitgespuugd. ook doet de stuurkolombediening niets.. gister heb ik de kachelweerstand vervangen en bij het instellen van de klok op het display kwam ik een optie tegen waar stond Radio: Out. na wat rondzoeken begreep ik van verschillende Fora's dat deze functie bij de RD1 niet wordt gebruikt aangezien de radio zelf een (piepklein) display bevat met de RDS enz.
weet iemand toevallig of de RD1 kan werken met het display en stuurkolombediening? als dit niet mogelijk is, welke (originele) radio zou dit dan wel kunnen? ik heb getracht iets te achterhalen via Peugeot ServiceBox maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van, op het demonteren en monteren na dan...

Punctuality is the politeness of kings
Zou best kunnen dat het een functie is die bij een optie zat. Ik weet dat bij de Peugeot 307 tot 2005 het VAN systeem werd gebruikt voor het aansturen van de elektronica. Voor het aansturen van de motor wordt CAN gebruikt. Pas vanaf Phase II (2004/5 en >) werd CANBUS volledig gebruikt.pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:27:
[...]
ok dat kan. Maar vanaf 2005 is het volgens mij standaard.
Mijn 206 uit 2001 had het namelijk niet en die van een vriend van mij wel.
Kan ook misschien vanaf 2002 zijn bedenk ik me nu, want vanaf dat bouwjaar heeft bijvoorbeeld de 206 een 'update' gekregen (met onder andere canbus systemen dacht ik).
Kan bij de 206 uiteraard anders geweest zijn.
Zit zelfs tussen modellen nog wel verschil in. Heb een radio van de 306 overgelepeld naar een 206, maar dat ging niet zonder de nodige adaptertjes, kabels strippen en solderen en dingen omdraaien. Meermaals Fransen lopen vervloeken die dag_JGC_ schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:01:
Wat heb je dan aan bekabeling lopen?
Welke bekabeling bedoel je?pdebie schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:55:
eeehhh..... that's not right.
Wat heb je dan aan bekabeling lopen?
de stuurkolombediening is zo'n rond stickje. niet zo'n platte die je in de latere jaren tegenkomt...
Zojuist met de winkel en de locale Peugeot dealer gebeld en die zeggen dat het absoluut mogelijk is om de radio in de auto te plaatsen. de radio zou het gewoon moeten doen of moeten piepen als die ingeleerd moet worden. anders is de radio gewoon kapot. morgen gaan ze er even naar kijken wat er mis is.
[ Voor 34% gewijzigd door ianh016 op 21-07-2014 15:59 ]
Aangekomen daar kreeg ik de melding dat ze niet stuk waren en hebben ze hem uitgelezen , het lampje kreeg te weinig spanning waardoor ze hem toch vervangen hebben , 0.81€
Ook direct gevraagd wat een onderhoudsbeurt moet kosten, misschien ben ik niks gewend met me oude autos voor de huidige peugeot , maar kreeg het volgende voorgeschoteld:
- Onderhoud €214
- Remvloeistof €69
- Interieur Filter €47
- Bougies €83,-
- Luchtfilter €44,-
Een totaal van €457,-

Dealer he..ruurdjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:36:
Vannochtend even langs de dealer geweest. Kreeg de melding dat een parkeerlicht defect was.
Aangekomen daar kreeg ik de melding dat ze niet stuk waren en hebben ze hem uitgelezen , het lampje kreeg te weinig spanning waardoor ze hem toch vervangen hebben , 0.81€
Ook direct gevraagd wat een onderhoudsbeurt moet kosten, misschien ben ik niks gewend met me oude autos voor de huidige peugeot , maar kreeg het volgende voorgeschoteld:
- Onderhoud €214
- Remvloeistof €69
- Interieur Filter €47
- Bougies €83,-
- Luchtfilter €44,-
Een totaal van €457,-
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Wat voor auto is dat?ruurdjuh schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:36:
Vannochtend even langs de dealer geweest. Kreeg de melding dat een parkeerlicht defect was.
- Onderhoud €214
- Remvloeistof €69
- Interieur Filter €47
- Bougies €83,-
- Luchtfilter €44,-
Een totaal van €457,-
Interieurfilter en luchtfilter doe ik bij mijn 206 zelf. Interieurfilter is zonder gereedschap gewoon binnen een minuut te doen, luchtfilter is kwestie van een paar Torx boutjes losdraaien, klepje eraf, filter vervangen en de hele zooi weer terugdraaien. Je hoeft er niet eens vieze handen van te krijgen.
Interieurfilter met actief koolstof is 17 euro, luchtfilter is 12 euro, daar zou ik persoonlijk geen 47 en 44 euro voor gaan betalen.
Montage is ook vrij simpel: YouTube: Peugeot 207 Interieurfilter en Pollenfilter vervangen Hoe en wanneer
Overigens, ga altijd voor een carbonfilter, een simpel stof en pollenfilter is iets goedkoper, maar filtert geen uitlaatgassen. Noodzaak is een stuk minder geworden sinds knakenrijders nu ook belasting moeten betalen voor hun stokoude mercedes diesels, maar ik vind het persoonlijk wel zo fris.
[ Voor 31% gewijzigd door _JGC_ op 22-07-2014 09:50 ]
Nieuwe auto's bang dat ik wat stuk maak , + het stukje garantie staat me wel aan.
Ik weet dat ik kwa prijzen keihard genaaid wordt maar toch zie ik me zelf dit niet snel doen.
PS: Weet iemand een betrouwbare website voor peugeot onderdelen?
Ben op zoek naar een RC versnellingspook
Zeker het inlegfilter en het luchtfilter. Dat is 10 minuten werk
Bougies zou ik mooi ergens anders halen. Die kosten hoogstens een paar euro p/s. Alleen het vervangen moet je even het juiste gereedschap voor hebben.
Websites voor Peugeot onderdelen:
http://www.pprautosport.nl
Als het tweedehands mag zijn:
www.bartebben.nl
http://www.devosautodemontage.nl
en hoewel je het niet zou verwachten kan je voor onderdelen ook terecht bij http://www.campersencars.nl
[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 22-07-2014 10:06 ]
Ok ok ik zal de gok er dan maar eens op wagen....!
Zal dit weekend eens langs Brezan rijden.
Ik ben moderator daar, maar heb geen aanmelding langs zien komen.
Wat mij opvalt is dat ook in dit forum nauwelijks tot niet over het updaten van de ECU wordt gesproken.
Zijn hier mensen met ervaring met het updaten van de ECU, en wat waren (merkbare) verschillen hiervan?
Geen nieuwe of flitsende, het ging erom om met zo laag mogelijke kilometerkosten een station te vinden met minimaal evenveel kofferruimte als onze huidige Volvo V40. Is uiteindelijk een 306 Break geworden, om precies te zijn een Peugeot 306 Break XT 1.6 72kW op LPG-G3 (met onderbouw donut) uit 2001. Voor EUR 1100 op de kop getikt, waarmee geschatte kosten per km met 7500 per jaar uitkomen rond de 0.30c waarvan 4/5 vast (nouja, met onderhoud bij vaste lasten gerekend...). LPG loont zelfs bij zulke lage km-standen in dit geval. Omslagpunt zou 4800km geweest zijn
Ding ziet er niet uit, maar dat was geen eis. 190k op teller klopt duidelijk geen bal van, wat de vorige eigenaar meegemaakt heeft: afgelopen jaar koppeling, versnellingsbak, twee aandrijfassen en de gasleiding moeten vervangen. Oh, en airco bijgevuld. Mooi, hoef ik allemaal niet meer te doen.
Enige wat ik echt ga missen zijn cruise control (nagenoeg alle ritten zijn >100km) en een trekhaak, maar goed, op oude low-end gevallen is Cc zeldzaam en trekhaak was geen dealbreaker.
Qua rijgedrag past het perfect bij m'n rijstijl en veel beter dan de V40: lekker veel koppel onderin, lange versnellingen en tja, bovenin niet bijzonder veel (ben stiekem verstokte dieselfan
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben ook zeker niet van plan er zelf mee te gaan knutselen. Dit laat ik graag door een dealer doen, maar daar zitten natuurlijk kosten aan verbonden. Daarom mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft, en of dit het waard is?_JGC_ schreef op zondag 27 juli 2014 @ 11:15:
ECU updaten voor betere prestaties wordt meestal door chiptuners gedaan, die programmeren nieuwe instellingen in je ECU waardoor de motor meestal meer koppel en meer vermogen krijgt. Is niet iets waar je zelf zo even mee bezig kunt.
Ik heb er een als lease auto gehad, en eigenlijk nooit het gevoel gehad dat hij traag was. Op de snelweg is de koek op boven de 155-160 maar in stadsverkeer en tot die snelheid een prima auto. Ik heb er zelfs een keer op één tank mee terug gereden uit Oostenrijk met 130 op de teller. Niks mis mee!
Morgen laat ik een cruise control inbouwen. Mocht dit met inleren gaan, dan zal een latere update dit waarschijnlijk in de war schoppen. Gaat het via CAN-bus, dan zou het zo weer automatisch ingeleerd moeten zijn.
Weet iemand toevallig of dit bouwjaar (de onderdelen stammen volgens de stickers uit november 2004) al met CAN-bus aansturing van het gaspedaal werkt?
Cruisecontrol is niet zo moeilijk, tijd terug nog in m'n Yaris ingebouwd: ThinkPadd in "Show je auto - deel 140 - Zomertopic!"dion_b schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:24:
Zo, tijd om me hier ook maar te melden - ben sinds paar dagen eigenaar van een Peugeot
[..]
Enige wat ik echt ga missen zijn cruise control (nagenoeg alle ritten zijn >100km) en een trekhaak, maar goed, op oude low-end gevallen is Cc zeldzaam en trekhaak was geen dealbreaker.
[..]
Moet maar eens HK acces aanvragen, maar aangezien ik er nu niet bij kan: Hoeveel kost dat ongeveer? Buiten dat ben ik er namelijk van overtuigd dat mijn 206 perfect isThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Cruisecontrol is niet zo moeilijk, tijd terug nog in m'n Yaris ingebouwd: ThinkPadd in "Show je auto - deel 140 - Zomertopic!"
In een 206 valt het misschien ook wel met een CC hendel van de sloop te realiseren. Is GAIAjohan al eens mee bezig geweest (zie zijn posts in dit topic).ThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:15:
[...]
Mocht het met originele Opel onderdelen niet kunnen / te duur zijn kun je ook nog naar deze set: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/ kijken. Heb ik een paar maanden terug in m'n Toyota Yaris P1 ingebouwd (die ook nog een ouderwetse gaskabel heeft). Werkt echt supergoed, had ik niet verwacht voor zo'n DIY setje.
Ook voor anderen, ik kan het setje echt aanraden als je nog een goedkope manier zoekt om CC in te bouwen, en je auto nog een ouderwetse gaskabel heeft.
Even kijken wat voor gaspedaal je 206 heeft. Als dat een elektronisch pedaal is (te herkennen aan snoer + connector aan pedaal) dan gaat het met mijn oplossing niet lukken. Mijn oplossing is in principe alleen voor auto's met een gaskabel.
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 28-07-2014 16:08 ]
Ik krijg het overigens niet voor elkaar. Peugeot heeft het gelockt in de computer. Kan overigens wel zijn dat de hendel zonder limiter wel aan te krijgen is.
De John gold kan overigens gewoon de 100% Peugeot hendel gebruiken. Ik vind John gold alleen nogal en winst item van de dealer.
De dealer kan overigens prima originele CC inbouwen, maar mag niet van de importeur ivm schade claims geloof ik
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 28-07-2014 16:33 ]
Tnx (nu in juiste topicThinkPadd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:33:
[...]
Cruisecontrol is niet zo moeilijk, tijd terug nog in m'n Yaris ingebouwd: ThinkPadd in "Show je auto - deel 140 - Zomertopic!"
Oslik blyat! Oslik!
Oslik blyat! Oslik!
Als je iets specefieks nodig hebt, kijk dan eens op http://www.onderdelenlijn.nl/. Al een keer een spruitstuk vandaan gehaald en dat werkt echt prima.ruurdjuh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:11:
Is er een soort van facebook pagina waarop peugeot spul wordt verkocht? Voor volkswagen heb je de VAG Verkoophoekje pagina dus vroeg me af of ik verkeerd zoek of dat de pagina er gewoon simpelweg niet is.
Ja ben op ben op zoek naar mooi setje velgen en een RC pookpdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:18:
Geen idee. Maar zoek je iets speciaals dan? Of wil je juist iets verkopen?

Ik zit erover na te denken om op 18" te gaan rijden.
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 29-07-2014 14:51 ]
Alu is wel veel mooier, maar die temperatuurafhankelijkheid.... Mijn vriendin stelde en sok erom heen voor..
Ik denk nog FF na. Punt is wel dat het interieur ook andere aluminium accenten heeft... Dat wordt dan wel minder mooi met een leren pook.
Spuuglelijk imho. Al dat bling bling onder een 206.. of 18" onder een 206.. nahh.pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:08:
Ik weet niet wat je precies voor velgen zoekt, maar de mijne gaan misschien de verkoop in
[afbeelding]
Ik zit erover na te denken om op 18" te gaan rijden.
Ik heb een 206 die gewoon helemaal standaard is
Maar: ieder zijn ding natuurlijk!
en jij mag dat gerust spuuglelijk vinden. En dat je het hier post ook prima. Als jij daar happy van wordt.
Wat je er echter mee opschiet.... geen idee.
[ Voor 85% gewijzigd door PdeBie op 29-07-2014 15:39 ]
De 206 rc is ook standaard geleverd met 17" velgen eronderremzor schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Spuuglelijk imho. Al dat bling bling onder een 206.. of 18" onder een 206.. nahh.
Ik heb een 206 die gewoon helemaal standaard is
Maar: ieder zijn ding natuurlijk!
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 29-07-2014 16:45 ]
ruurdjuh schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Ja ben op ben op zoek naar mooi setje velgen en een RC pook
Ik zie een matchGAIAjohan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:45:
Weten jullie of de aluminium pookknop in een 206 makkelijk te vervangen is? Ik erger me er flink aan. Met warm weer is hij niet aan te raken en met koud weer ook niet..
Ah my bad, dacht 206 (waarschijnlijk omdat daaronder gepost werd over de 206).pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:38:
ehm.... 207
en jij mag dat gerust spuuglelijk vinden. En dat je het hier post ook prima. Als jij daar happy van wordt.
Wat je er echter mee opschiet.... geen idee.
En zoals ik al zei, iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Ik word er verder niet happy van, ook niet verdrietig; het kwam gewoon bij me op toen ik de foto zag
Ik geef dan ook niets om auto's die getuned zijn of verlaagd of wat dan ook.
Wat dat betreft houd ik persoonlijk van niet al te veel 'bling bling', geen poespas, modern en strak. Ook bij een TV, een bankstel of een boxspring gaat die vlieger bij mij op
Drive it like you stole it.
Op papier zou hij het moeten doen maar kan geen gebruikers ervaringen vinden.
[ Voor 42% gewijzigd door Watchmano op 29-07-2014 20:53 ]
Peugeot 107 5DR Zwart, Airco, met winterbanden!
Voor de richtprijs kan er nog wel wat van de vraagprijs af - zo slim zijn jullie zelf ook wel natuurlijk
[ Voor 36% gewijzigd door Hmmbob op 29-07-2014 21:51 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Tjoh gaat z'n ding serieus maar 157 of zijn ze wat conservatief?Hmmbob schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:43:
Zeg, psst, psst, iemand autootje kopen? http://www.marktplaats.nl...rco-met-winterbanden.html
Peugeot 107 5DR Zwart, Airco, met winterbanden!
Voor de richtprijs kan er nog wel wat van de vraagprijs af - zo slim zijn jullie zelf ook wel natuurlijk
Heb z'n Aygo met het zelfde motortje op 10km/uur op de GPS harder gekregen (jaja vlakke weg).
Als GAIAJohan 'm niet wil hebben houd ik me aanbevolen. Oude pookknop was versleten, op ebay een nieuwe leren pookknop besteld, blijkt het een simpele pook van kunstleer te zijnpdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:50:
ja die is te vervangen door een lederen variant van Peugeot zelf. Ik heb volgens mij nog een lederen variant liggen die wat mij betreft voor een klein bedrag weg mag. Ik heb juist de aluminium variant omdat ik die veel mooier vind
Nu alleen nog even een oplossing voor de temperaturen zoeken. Ik heb altijd mijn palm op de knoop bij het schakelen. Ik pak hem eigenlijk niet eens vast dus net eronder vasthouden lijkt me niks.. Dan maar een sok oid.
Doe de brucelee!GAIAjohan schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:59:
Ik heb even gekeken hoe de lederen knop eruit ziet, en dat lijkt me niet zo mooi in mijn interieur. Dus ik zie ervan af.
Nu alleen nog even een oplossing voor de temperaturen zoeken. Ik heb altijd mijn palm op de knoop bij het schakelen. Ik pak hem eigenlijk niet eens vast dus net eronder vasthouden lijkt me niks.. Dan maar een sok oid.

Ding ding ding! Wij hebben een Quicksilver met de 15" Scirocco velgen (2 setjes, een met zomer- en een met winterbanden). Ik heb juist de originele wielen voor de 206 gehouden omdat deze, net als bij een 205 GTI 1.9, mijns inziens het mooist onder de auto staan. Bij een 207 is het een ander verhaal, alleen de duurdere modellen hebben fatsoenlijke velgen.Koen g schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:34:
[...]
De 206 rc is ook standaard geleverd met 17" velgen eronderik vind een volledig standaard 206 met normale bumpers juist spuuglelijk, pas vanaf de xs ( en gti/rc/quiksilver) met de bredere/andere bumpers is het een mooie wagen!
Ik heb vroeger een 1.4 HDI Air Line gehad, maar die ziet er inderdaad een stuk minder pittig uit. Nog zoiets moois: is het jullie ooit opgevallen dat een goedkope variant de antenne voorop en een dure de antenne achterop heeft zitten? Heb ik nooit helemaal begrepen...
De oudere modellen zijn begonnen met de antenne voorop. Later (vanaf 2001 geloof ik) is de antenne naar achter verplaatst. Echter heeft Peugeot met de laatste serie 206jes (de air lines die alleen als 1.4 geleverd zijn) de antenne weer voorop geplaatst. Ik vermoed dat ze nog wat oude carrosserieën hadden liggen.
De mijne 1.4 hdi airline heeft gewoon dezelfde bumpers als de quicksilver. Hij heeft de antenne ook achterop.ybastiaans schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:08:
[...]
Ding ding ding! Wij hebben een Quicksilver met de 15" Scirocco velgen (2 setjes, een met zomer- en een met winterbanden). Ik heb juist de originele wielen voor de 206 gehouden omdat deze, net als bij een 205 GTI 1.9, mijns inziens het mooist onder de auto staan. Bij een 207 is het een ander verhaal, alleen de duurdere modellen hebben fatsoenlijke velgen.
Ik heb vroeger een 1.4 HDI Air Line gehad, maar die ziet er inderdaad een stuk minder pittig uit. Nog zoiets moois: is het jullie ooit opgevallen dat een goedkope variant de antenne voorop en een dure de antenne achterop heeft zitten? Heb ik nooit helemaal begrepen...
In servicebox is het een XS uitvoering.

Zo had mijn 206 XS alleen elektrische ramen en een donker middenconsole, terwijl een clubgenoot een XS uit hetzelfde bouwjaar had met alles elektrisch en een licht middenconsole. Klopt geen zak van soms