Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Avond van te voren inspuiten met wd40 of iets. Dag erna 's ochtends nog eens en dan 's middags idd 2 bouten losdraaien, ding eraf, nieuwe erop, klaar! Is net lego. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij LEGO weet ik wat ik doe, bij auto's niet. Aangezien mijn vriendin wekelijks dik 300 km met die wagen moet rijden geloof ik dat ik toch maar ff langs onze monteur ga :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Iemand ervaring met een peugeot 307 stationwagon?
Ik heb een budget van max 5k. en zit te kijken rond bouwjaar 2006.
Soms zie je wat hogere km standen van rond de 180k.
Wel netjes onderhouds boekjes erbij etc.

Kan ik met deze auto nog veel "standaard" onderhoudskosten verwachten? En zijn de prijzen een beetje reeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 10:30

dodo79

witte dikke tonnie

MartijnA3 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:20:
Pechhulp heb je wel nodig bij Peugeot.
Beetje late reactie aangezien bovenstaande post van 04-06 is.
Maar ik heb 10jr in een 206 rondgereden zonder ook maar 1 mankement! (2003 206 x-line)
Afgezien van regulier onderhoud en een uitlaatpijpje (van 30 euro) nooit problemen gehad.

Ik snap niet dat peugeot en citroen bij sommige een slechte naam heeft.
men schoonmoeder rijd ook al jaren een c3, nooit problemen.
Collega een c5 uit 2004, 2 ton op de teller (benzine) geen probleem.

Ga ik kijken bij de bekende met een renault of een VAG auto dan is het opeens helemaal anders.
Die Franse wagens (renault heb ik nog steeds twijfels over) zijn zo gek niet.
(zeg ik met schaamte, ik rijd weer japans)

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:25
ah ja, dat is gewoon de eeuwige Frans/Duits discussie (nee, niet de zanger :+ ).

Je bent fan van het ene of je bent fan van het andere. En er zijn Franse modellen met problemen, maar ook Duitse.

Kortom: eindeloze onzinnige discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Anoniem: 35872 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:52:

Kan ik met deze auto nog veel "standaard" onderhoudskosten verwachten? En zijn de prijzen een beetje reeel?
Enige wat ik zo weet is dat de 307SW lampen vreet. Heeft te maken met de hogere spanning die de dynamo levert.

Verder ben ik niet bekend met 307SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
pdebie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:58:
Don't feed the troll ;)

Na extra controle bleek mijn koppakking te lekken bij de distributieriem en die moest na 10,5 jaar vervangen worden. Toch gekozen koppakking te laten repareren en de distributieriem te vervangen, dure grap maar er is direct ook wat onderhoud uitgevoerd dus hopelijk kan ie weer even mee. Wederom een zeer goede ervaring bij de Peugeot dealer Nefkens hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Longlife lampen van Osram erin en je lampenvretende Peugeot doet 2 jaar met een H7 lampje in max 6 maanden.
64210L moet je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:35:
[...]

Enige wat ik zo weet is dat de 307SW lampen vreet. Heeft te maken met de hogere spanning die de dynamo levert.
Lampen van de 'auto' stand afhalen, maar gewoon op 0 zetten als je de motor start. Probleem verholpen.
Dynamo wekt een te hoge spanning op bij de start (met name bij een lagere accuspanning). Daar kunnen die lampjes niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wat pdebie zegt, is mij met rijlessen zelfs geleerd (in een mk5 Golf) om eerst de auto te starten, dan pas de lichten aan te doen, om de lampen te sparen. Het is vooral die spanningsdip bij het starten van de motor en de stijging van de spanning na het starten waar lampen slecht tegen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:14
pdebie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:58:
ah ja, dat is gewoon de eeuwige Frans/Duits discussie (nee, niet de zanger :+ ).

Je bent fan van het ene of je bent fan van het andere. En er zijn Franse modellen met problemen, maar ook Duitse.

Precies, zelfde met hardware merken, de een zweert bij MSI de ander bij Asus en ga zo maar door.

Het is een kwestie van heel veel pech hebben bij een bepaald merk. Het blijft allemaal electronica en techniek, er kan altijd iets fout gaan alleen willen mensen dat niet echt begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 12:29

Infinchible

Woef!

Wij zijn aan het kijken voor een nieuw autootje en zijn daarbij bij deze uitgekomen:
http://www.seldenrijk.nl/...ns&carId=12127#Car-detail

Vanmiddag ook wezen kijken en hij ziet er op het 1e gezicht erg goed uit. Alleen de pot van de uitlaat is wat geroest en zitten 2 deuken in.
Hij heeft 92.000 gereden en de distributieriem is nog niet vervangen. Maar dat zou bij 120k moeten, al is hij al wel 10 jaar oud.

Wat ons alleen tegenhoudt is dat hij redelijk moeilijk start, het is niet in een keer vroem, maar je hoort hem duidelijk even sputteren. Is dat heel toevallig een bekend probleem? Het duurt een seconde of 3 a 4 tot hij echt aanslaat. Helaas hebben we daar geen proefrit kunnen doen, dat doen ze alleen voor mensen die echt al klaar zijn voor het kopen. Omdat ze meer een handelshuis zijn.

Ik snap dat je zo niet kan zeggen wat er aan de hand kan zijn, maar misschien wat gedachtes hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Het is 120k km OF 10 jaar, dus die riem moet vervangen worden. En de spanrol(len) en waterpomp ook direct meenemen omdat als je die op een later tijdstip moet vervangen omdat ze problemen geven, moet ook de riem er weer af.

Over het moeilijk starten kan ik weinig zinnigs zeggen. Kan oude benzine zijn, of een brakke bobine of simpelweg de bougie's die aan vervanging toe zijn of iets veel ernstigers.

De roestige uitlaat is bij een 206 trouwens bijna 'normaal', die roesten nu eenmaal vrij snel. Oplossing: RVS uitlaat

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 24-06-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:42:
Bij LEGO weet ik wat ik doe, bij auto's niet. Aangezien mijn vriendin wekelijks dik 300 km met die wagen moet rijden geloof ik dat ik toch maar ff langs onze monteur ga :P
Het wijst zijn eigen vanzelf. :+ Dit is echt iets wat je met 0,1 verstand en een beetje technisch inzicht zo kan doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Infinchible schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:42:
Wij zijn aan het kijken voor een nieuw autootje en zijn daarbij bij deze uitgekomen:
http://www.seldenrijk.nl/...ns&carId=12127#Car-detail

Vanmiddag ook wezen kijken en hij ziet er op het 1e gezicht erg goed uit. Alleen de pot van de uitlaat is wat geroest en zitten 2 deuken in.
Hij heeft 92.000 gereden en de distributieriem is nog niet vervangen. Maar dat zou bij 120k moeten, al is hij al wel 10 jaar oud.

Wat ons alleen tegenhoudt is dat hij redelijk moeilijk start, het is niet in een keer vroem, maar je hoort hem duidelijk even sputteren. Is dat heel toevallig een bekend probleem? Het duurt een seconde of 3 a 4 tot hij echt aanslaat. Helaas hebben we daar geen proefrit kunnen doen, dat doen ze alleen voor mensen die echt al klaar zijn voor het kopen. Omdat ze meer een handelshuis zijn.

Ik snap dat je zo niet kan zeggen wat er aan de hand kan zijn, maar misschien wat gedachtes hierover? :)
Run Forrest, RUN!

Met zo'n slap lulverhaal zou ik direct he-le-maal klaar zijn met die 'garage'. Wat een waardeloze mentaliteit van die lui zeg :F

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-06 12:29

Infinchible

Woef!

Mja, ik geloof het wel. Als je ziet hoeveel auto's daar staan, dan laat je niet zomaar iedereen de hele tijd wegrijden met een auto. Maar we gaan inderdaad maar even verder kijken. Vooral ook omdat de distributieriem er dus eigenlijk wel meteen ook aan moet geloven.
Jammer, was een mooi autootje wel :). Maar bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Joopieboy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:12:
[...]

Het wijst zijn eigen vanzelf. :+ Dit is echt iets wat je met 0,1 verstand en een beetje technisch inzicht zo kan doen. :+
Dank voor de tip, maar reparatieafspraak is al gemaakt. De 5e gaat ie onder het mes :Y)
Snap dat ik het zelf wellicht ook zou kunnen, maar ook geen goed gereedschap voor etc, en als ik het laat maken weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt.
Monteur heeft denk ik 30+ jaar werkervaring werkt voor Peugeot in het dagelijks leven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:28
Kunnen jullie eigenlijk ook méér tanken dan het instructieboekje aangeeft?

Ik ging tanken toen het metertje het laatste streepje vóór de 0 aangaf
Afbeeldingslocatie: http://paultan.org/media.paultan.org/206bestari/206_bestari_10.jpg

De tank is volgens Peugeot 50L. Ik kon 50,8L tanken..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ja dat kan. Tankpistool slaat bij 50 liter af, maar als je auto scheef staat bij het tankstation kan je er zo meer dan 50 liter in gooien. Mijn record staat op 51,5 liter tanken op een tank met nog 1 liter diesel resterend.
Andersom kan het ook trouwens, heb regelmatig dat ik er maar 45 liter in krijg terwijl ik echt flink heb zitten doorrijden met het brandstoflampje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Klopt, bij sommige auto's scheelt dat echt veel. Bij anderen scheelt het ook echt liters als je het vul pistool er niet helemaal in steekt (niet zo zeer omdat er echt veel meer in past maar omdat anders de benzine niet snel genoeg weg loopt en dan afslaat als de tank wat voller is).

Hell zelfs met mijn LPG installatie gaat er de ene keer meer in dan de andere keer (Die rijd ik inprincipe niet helemaal leeg, is erg slecht voor de pomp maar het is 2x gebeurd, de ene keer ging er, bij ongeveer vergelijkbaar weer, 2 liter meer in 8)7 ) en dan te bedenken dat zowel de Pomp als de tank beveiligd zouden moeten zijn op 80% vulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik moet officieel afscheid gaan nemen en me gaan melden bij de buren van het Ford-topic:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pff1PWf.jpg
(Crosspostje uit het vorige SJA-topic)

All draag ik de leeuw nog steeds een warm hart toe. De 307 werd me te zwaar, maar de 206SW stond hoog op de shortlist. Totdat ik ermee ging rijden en geen fijne zitpositie kon vinden. Ook was de geluidsisolatie beduidend minder dan mijn 20 jaar oude 306 en ik wilde er na acht jaar toch wel op vooruit gaan. Dus is het toch die andere auto op de shortlist geworden...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

dreamscape schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:51:
Ik moet officieel afscheid gaan nemen en me gaan melden bij de buren van het Ford-topic:
[afbeelding]
(Crosspostje uit het vorige SJA-topic)

All draag ik de leeuw nog steeds een warm hart toe. De 307 werd me te zwaar, maar de 206SW stond hoog op de shortlistFordlist. Totdat ik ermee ging rijden en geen fijne zitpositie kon vinden. Ook was de geluidsisolatie beduidend minder dan mijn 20 jaar oude 306 en ik wilde er na acht jaar toch wel op vooruit gaan. Dus is het toch die andere auto op de shortlist Fordlist geworden...
There, FTFY :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:10
Mijn peugeot 206 sw heeft een kleine beurt gehad.
Viel alles mee.
Behalve de standaard dingen van een kleine beurt, waren de remmen voor versleten.
Op naar de 300 000 met de auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Boh, laat ik net de sleutel van de 308 vallen, stuk. :( Gelukkig weer in elkaar kunnen zetten maar er mist een klein stukje plastic waardoor de sleutel zelf wat ruim zit.

Maar waarvoor ik eigenlijk hier wou posten. Gisteren viel het mij op dat bij 3 van de 4 elektrische ramen een luide klik hoorbaar is als je de raam weer omhoog doet. Dit gebeurt echter alleen als de raam niet helemaal naar beneden zat. Zal het gewoon een luidruchtig relais zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hoe ziet je sleutel eruit? Ik heb voor een 206(cc) een keer een nieuwe sleutelbehuizing via eBay besteld. Was iets van 4 euro. Oude was helemaal versleten, nu zag hij er weer als nieuw uit. Even transponder en sleutelbaard overzetten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Het is al een iets modernere sleutel; een klapsleutel. Maar ik zal inderdaad ebay in de gaten houden. (Had ik zelf nog niet aan gedacht. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Die luide klik bij de ramen heeft mijn 206 ook bij beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Zoooo, 207 is weer helemaal APK vers. Twee nieuwe bandjes (wist ik) en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:10
Met de klapsleutel van de 308 heb ik ook een dingetje gehad: het pinnetje wat de sleutelbaard (het metalen ding wat je slot in gaat) vast zet in de rest van de behuizing (met de knoppen etc) was verdwenen, dus ik had een sleutel in twee onderdelen. De dealer had het binnen een oogwenk gefixt, ter plekke werd een nieuw pinnetje gefabriceerd.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Mijn collega rijdt een rood/roze ;) '93 Peugeot 205 1.1 Ace waar zeer waarschijnlijk de koppakking lek van is. Natte olie linksonder op het blok vanaf de hoogte van de pakking. Oliepeil blijft wel aardig op peil begreep ik.

Nu wil ze er mee naar Portugal en is ze aan de auto gehecht. Ik zou denken financieel total loss maar wat kost dat als je door een beun de pakking laat vervangen? Of nog andere suggesties?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Beetje nattevingerwerk, maar met €400-500 moet je een heel eind kunnen komen, inclusief nieuwe distributieset. Koppakking vervangen bij een TU-blokje is relatief eenvoudig.

Overigens is het lekken van olie op de hoek bij de dynamo een bekend euvel. Ik zou even bekijken hoe ernstig de lekkage is: is het echt kleddernat van de olie of is het meer 'zweet'. In geval van het laatste is vervanging nog niet echt noodzakelijk.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Weet je zeker dat het niet het kleppendeksel is? Een koppakking vervangen is op die TU blokken redelijk makkelijk. Lekkage komt vaker voor en ze kunnen er oud mee worden mits je geen olie gaat verbruiken. Dus ik zou eerst even bepalen hoe serieus het probleem is. Vervangen zal snel rond de 350-450e gaan kosten, maar dat is afhankelijk van wie je spreekt en hoe goed je kan onderhandelen. Als je handig bent dan zijn dit nog aardige klusjes om met een maat (monteur of gewoon handig) te doen.

Iemand nog belang bij een set cyclone velgen?
Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/IMG_20130516_135728_zpsf4ba9266.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Oyster op 25-06-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kan het ook nog een keerring zijn? Ze gaat nu blok schoonmaken en eens kijken of het te lokaliseren is.

Kosten die cyclones? Ik wil nog eens van de wieldoppen onder mijn 306 af.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wok schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:21:
Beetje nattevingerwerk, maar met €400-500 moet je een heel eind kunnen komen, inclusief nieuwe distributieset. Koppakking vervangen bij een TU-blokje is relatief eenvoudig.

Overigens is het lekken van olie op de hoek bij de dynamo een bekend euvel. Ik zou even bekijken hoe ernstig de lekkage is: is het echt kleddernat van de olie of is het meer 'zweet'. In geval van het laatste is vervanging nog niet echt noodzakelijk.
Jup, 400 euro bij een Beun.

Gewoon eens kijken inderdaad hoe erg het is, als je distributie niet nat wordt valt 't vaak wel mee. Ik heb daar nog 35000km mee gereden (en de vorige eigenaar waarschijnlijk ook nog veel) voordat hij intern het begaf (olie in koelwater).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:39
Als je alleen de koppaking vervangt en het op de cheap ass manier doet ben je voor ongeveer 40-50euro aan materiaalkosten kwijt (koppaking, olie, kvs). Maar dat is alleen als je het zelf makkelijk zou kunnen doen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:10

Spooksel

Spooksel!

Anoniem: 35872 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 23:52:

Ik rij al sinds april 2010 in een 307SW (bouwjaar van 11/2004), topding :) Het is inderdaad zo dat hij lampjes lijkt te eten alsof het dropjes zijn, maargoed... het is ook weer niet zo dat ik om de maand nieuwe nodig heb ofzo :P

Ruimte in die wagen is echt malloot, heb echt nog nooit gehad dat ik iets er niet in kwijt kon. Verder rijden ze gewoon heerlijk imho en ben ik nog nooit echt exorbitant veel kwijt geweest aan het onderhoud... then again, ik moet nu voor een grote beurt binnenkort en de puntenlijst die opgestelt is bij de laatste APK telde al aardig op, maargoed... dat heb je met iedere auto van zo'n leeftijd.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Infinchible schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:30:
Mja, ik geloof het wel. Als je ziet hoeveel auto's daar staan, dan laat je niet zomaar iedereen de hele tijd wegrijden met een auto. Maar we gaan inderdaad maar even verder kijken. Vooral ook omdat de distributieriem er dus eigenlijk wel meteen ook aan moet geloven.
Jammer, was een mooi autootje wel :). Maar bedankt in ieder geval!
Om het verhaal even aan te vullen. Ik heb mijn huidige 206 daar gekocht, maar eigenlijk niets meer dan problemen gehad met die zaak.

Extra note: Ik mocht gewoon wel een testrit maken, lijkt erop dat je gewoon niet mag rijden in het ding om iets te verbergen.

[ Voor 9% gewijzigd door SideSwipe op 27-06-2014 16:12 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Net eindelijk mijn bestelde banden (Vredestein Sportrac5) in de maat 195/45R16 op de 206 laten zetten.
Wát een verschil met de Chinese meuk (205/45R16). Veel minder kabaal, rijdt veel comfortabeler over richels, minder last van spoorvorming.

Ik heb overigens voor 195 breed gekozen vanwege de prijs. 205/45R16 is nogal duur.. Echt, alleen al die Chinese banden zouden je kunnen laten denken dat de 206 an sich aan lawaaiige bak is, terwijl het best meevalt (zoals ik al wist van mijn winterbanden)...

Verder even reageren op die auto van Seldenrijk hierboven..
Waarom heeft die auto maar liefst 6 eigenaren gehad? :P
4700euro voor een 206 uit 2004..
Ik heb een 206 uit 2006 die 2500 kostte..

ja, deze is iets luxer en heeft wat minder km-stand, maar dan nog.

[ Voor 42% gewijzigd door GAIAjohan op 27-06-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 17:05
Is de Peugeot 307 hatchback geschikt voor lange (> 1.90m) mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 13:09
Ik heb in een Peugeot 206 rondgereden en ik ben 1.89m :)
Ik veronderstel dat een 307 dan ook geen probleem gaat worden voor iemand die wat groter is.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
MarkoVie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:33:
Ik heb in een Peugeot 206 rondgereden en ik ben 1.89m :)
Ik veronderstel dat een 307 dan ook geen probleem gaat worden voor iemand die wat groter is.
Dat klinkt veel belovend, de meeste occasions hebben een erg nette prijs! Zijn er nog veel voorkomende problemen naast de elektronische storingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Weinig extreme dingen. Als je hem gewoon netjes onderhoud is het een top wagen :)

Is ook niet voor niets een leaseknaller geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
pdebie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:37:
Weinig extreme dingen. Als je hem gewoon netjes onderhoud is het een top wagen :)

Is ook niet voor niets een leaseknaller geweest :)
Gelukkig, het wordt namelijk mijn eerste auto en heb weinig behoefte aan veel problemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
perseas schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:22:
Is de Peugeot 307 hatchback geschikt voor lange (> 1.90m) mensen?
Ja en ik ben langer dan jij. In een 206 of 306 pas ik dan weer niet.

Die 307 voldeed absoluut aan mijn eisen, maar ik heb een Ford Focus gekocht omdat ik de 307 te zwaar vond, de aanschafprijs was toentertijd hoger en 3 jaar geleden had dit type Peugeot een erg discutabele reputatie qua techniek. Ik zie ze echter nog steeds veel rijden, dus het kan absoluut zijn, dat er nu anders over gedacht wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Het grootste probleem van een 307 is gewoon het gewicht. Net als de 308 tot de laatste facelift, net als de 207, net als een 407..

Verder lampjesvreter. Ik kwam zondagavond nog een 307sw tegen op de snelweg met 2 kapotte achterlichten. Alleen de nummerplaatverlichting brandde.

Heel vaak zie je de 307's met 1 kapot achterlicht.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 01-07-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb gisteren ook weer 2x W5W vervangen bij de 206, maar echt lampjes vreten... valt mee, hardste gingen de H7 lampjes nog, maar sinds ik Osram longlife gebruik doe ik ruim 2 jaar met een lampje. Verwisselen doe ik niet meer per 2, kan een halfjaar duren voordat de 2e stuk gaat.

Dat je veel 307s ziet rijden met kapotte lampen zegt meer over de bestuurder dan over de auto zelf. Ik wist van mijn auto al 6 weken dat er een kentekenlampje kapot was, ik wist vorige week dat er een parkeerlichtje stuk was, maar ik had geen zin om ze te vervangen. Dan ben ik een bestuurder die regelmatig om de auto heen loopt en waarbij dat opvalt. Er zijn ook genoeg mensen die gewoon wachten tot de volgende onderhoudsbeurt of APK, zelfs als er nog 2 maanden lang een lampje in het dashboard brandt. Zie genoeg volvo's met 1 of meer lampjes stuk rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb bij mijn 206 tot nu toe alleen twee H7's vervangen. Ben zelf wel het type dat direct een lampje vervangt als ik zie dat er 1 stuk is. Alleen de zijknippers moet je de hele unit vervangen, en die heb ik niet op voorraad.

Verder check ik alles minstens 1x per week.

Lampjes achter vervangen lijkt nog wel een flinke klus bij de 206. Ik heb ooit dat willen bekijken, maar kreeg de vleugelmoer toen niet los.

De lampjes voorop gaan heel snel, alleen moet je bij dimlicht uitkijken ze er niet scheef in te zetten.

Verder, de Volvo's hebben dan ook 2 lampjes achter per zijde, net als de 106 had. Als er dan 1 stuk gaat is er geen ramp..

[ Voor 49% gewijzigd door GAIAjohan op 01-07-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GAIAjohan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:35:
Alleen de zijknippers moet je de hele unit vervangen, en die heb ik niet op voorraad.
Nee hoor, dit is gewoon een oranje bolletje wat er achter dat kapje zit :)
GAIAjohan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:35:
Lampjes achter vervangen lijkt nog wel een flinke klus bij de 206. Ik heb ooit dat willen bekijken, maar kreeg de vleugelmoer toen niet los.
Lampjes achter vervangen is nog makkelijker dan voor. Je maakt de vleugelmoer los, trekt de lamp ietsje uit de auto. Stekkertje loshalen. Hele unit uit de auto.
Vervolgens even wat clipjes losmaken en je kan bij alle lampjes :)

Lampje verwisselen en alles in omgekeerde volgorde weer terug.

Peace of cake! 5 minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De zijknippers heb ik als unit wel eens losgehad, maar ik zag geen enkele manier om het ding te openen... Dat glaasje krijg ik op geen manier los en er is nergens een wrikpuntje. Bij de zijknippers van de pre-facelift krijg ik hem wel Open..

Maar ik heb de post facelift die dezelfde heeft als 107, 407 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Ik ben 1.92 en rij dagelijks in een 206SW. Lengte moet in een 307 gelijk of iets ruimer zijn?

Moet zeggen dat de lampjes het hier wel goed uithouden. Ik raak de lampjes met verwisselen nooit aan met de handen.

Gister even een nieuwe condensor geplaatst, mooie timing met de mooie dagen die eraan komen. Kan de Climate control weer aan :) Ben er ook achter gekomen waarom de motor niet mooi loopt. De injector van cilinder 4 doet een beetje raar en lijkt niet goed de benzine te vernevelen. Gelukkig heb ik nog 4 reserve liggen, moet alleen even de tijd en energie zien te vinden om deze te vervangen. :P

Is het trouwens verstandig om zo nu en dan de banden voor en achter te wisselen? Lees nogal wat over geluiden door cupping?

[ Voor 3% gewijzigd door SideSwipe op 01-07-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Zelf nieuwe condensor geplaatst? Hoe doe je dat met airco gasvulling enzo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

ThinkPadd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:51:
Zelf nieuwe condensor geplaatst? Hoe doe je dat met airco gasvulling enzo dan?
Ik maak gebruik van een garage van een kennis, met al het bij behorende materiaal en gereedschap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Weet niet of cupping bij de 206SW ook veel voorkomt, bij de 206 is het vrij standaard. Zal ook ongetwijfeld met schokdempers te maken hebben, bij de 206 staan die schuin naarbinnen, als die uiteindelijk een beetje versleten zijn doen ze behalve op en neer stuiteren ook nog heen en weer stuiteren. Daarnaast zijn de achterassen van een 206 af-fabriek gewoon krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:13
SideSwipe schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:46:Ben er ook achter gekomen waarom de motor niet mooi loopt. De injector van cilinder 4 doet een beetje raar en lijkt niet goed de benzine te vernevelen. Gelukkig heb ik nog 4 reserve liggen, moet alleen even de tijd en energie zien te vinden om deze te vervangen. :P
Heb je een 1.4 8v blok? Die had in ieder geval als nadeel dat de injector precies onder de sproeier van de voorruit zat. Als dan de sproeier lekt, lekt deze recht op de injector en kan deze stuk gaan, zelf gehad.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Nu online

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

NoepZor schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:43:
[...]

Heb je een 1.4 8v blok? Die had in ieder geval als nadeel dat de injector precies onder de sproeier van de voorruit zat. Als dan de sproeier lekt, lekt deze recht op de injector en kan deze stuk gaan, zelf gehad.
Nee, het is een 1.6 16v blok. Toch zit dat wel redelijk boven elkaar ja. Kan altijd even kijken.. Vooralsnog ga ik wel uit van een kapotte injector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-06 11:59
Hallo beste mensen,

Ik ga aankomende zaterdag kijken voor een nieuw auto.
Dit betreft een 207 1.6 vti.

Zijn er nog kwaaltjes waar ik op moet letten ?
Wat is jullie mening betreffende de 207?

Groet,

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
207 rijder hier! :)

Ik vind het een hele fijne auto om in te rijden. Hij is wat zwaar en dus niet de allersnelste, maar als je gewoon een goede auto zoekt, die comfortabel rijdt en waarmee je goed kan meekomen in het verkeer kan je er geen miskoop aan doen.
Ook in de kofferbak kan je genoeg spullen kwijt (moet je niet net als mij de hele bak volbouwen met audio :+ ) en achterin heeft men voldoende zitruimte.

Nadelen? Eigenlijk maar eentje en dat is het gewicht. Hij is zwaar. Dat merk je met het optrekken en dat merk je in het verbruik. Met mijn 1.6 16v rij ik tussen de 1 op 13 en 1 op 15. Dat schommelt een beetje afhankelijk van mijn rijstijl. Soms rij ik wat vlotter, soms rij ik heel rustig.

De VTi blokken staan er overigens wel om bekend dat ze iets meer olie verbruiken. Maar dat is een kwestie van goed in de gaten houden.

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 02-07-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En een zwak punt met de bobines toch geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ruurdjuh schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:44:
Hallo beste mensen,

Ik ga aankomende zaterdag kijken voor een nieuw auto.
Dit betreft een 207 1.6 vti.

Zijn er nog kwaaltjes waar ik op moet letten ?
Wat is jullie mening betreffende de 207?

Groet,
Ze zijn veel en veel te zwaar en daardoor duurder in wegenbelasting. Kan een puntje zijn om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tja, ik zou zelf ook eerder voor een 206 gaan. Een 207 met dezelfde motorisering is al gauw 200+kg zwaarder.

Heb zelf daarom ook een 206, een 207 is als diesel belachelijk duur in de mrb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 13:05
LaserJet schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:50:
[...]

Ja en ik ben langer dan jij. In een 206 of 306 pas ik dan weer niet.

Die 307 voldeed absoluut aan mijn eisen, maar ik heb een Ford Focus gekocht omdat ik de 307 te zwaar vond, de aanschafprijs was toentertijd hoger en 3 jaar geleden had dit type Peugeot een erg discutabele reputatie qua techniek. Ik zie ze echter nog steeds veel rijden, dus het kan absoluut zijn, dat er nu anders over gedacht wordt!
Wut wut, in een 306 niet passen? Ik ben 1.93 en heb 2 jaar in een 306 gereden, en dat paste eigenlijk prima. Hoefde de stoel niet eens helemaal naar achteren te doen.

In de 206 die ik nu heb zou ik wel graag de stoel nog iets verder naar achteren hebben, maar verder bevalt ie prima.

@hierboven

Mja, die 200kg extra in een 207 merk je ook wel. Dat ding is een stuk beter geïsoleerd en rijdt ook iets volwassener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
pdebie schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:26:
207 rijder hier! :)

Ik vind het een hele fijne auto om in te rijden. Hij is wat zwaar en dus niet de allersnelste, maar als je gewoon een goede auto zoekt, die comfortabel rijdt en waarmee je goed kan meekomen in het verkeer kan je er geen miskoop aan doen.
Ook in de kofferbak kan je genoeg spullen kwijt (moet je niet net als mij de hele bak volbouwen met audio :+ ) en achterin heeft men voldoende zitruimte.

Nadelen? Eigenlijk maar eentje en dat is het gewicht. Hij is zwaar. Dat merk je met het optrekken en dat merk je in het verbruik. Met mijn 1.6 16v rij ik tussen de 1 op 13 en 1 op 15. Dat schommelt een beetje afhankelijk van mijn rijstijl. Soms rij ik wat vlotter, soms rij ik heel rustig.

De VTi blokken staan er overigens wel om bekend dat ze iets meer olie verbruiken. Maar dat is een kwestie van goed in de gaten houden.
Bedankt voor je bericht!
Het standaard 1.6 16v blok heb jij ? Die gebruikt standaard al meer benzine dan de 1.6 vti als ik me niet vergis.
GAIAjohan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:38:
Tja, ik zou zelf ook eerder voor een 206 gaan. Een 207 met dezelfde motorisering is al gauw 200+kg zwaarder.

Thanks voor je info ! 206 is helaas geen optie omdat ik het simpelweg geen mooie auto vind :P

Dat extra gewicht neem ik voor lief !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ruurdjuh schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:22:
[...]

Bedankt voor je bericht!
Het standaard 1.6 16v blok heb jij ? Die gebruikt standaard al meer benzine dan de 1.6 vti als ik me niet vergis.
Ik heb inderdaad hetzelfde blok als een 206 1.6 16v heeft. Een TUJP of zoiets? Weet die motorcodes nooit zo uit m'n hoofd :)

De VTi is inderdaad wel iets zuiniger. En 120pk in plaats van de 110 die ik heb. En je hebt een distributieketting in plaats van een distributieriem geloof ik. Maar dat zou je even moeten checken :)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 02-07-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaserJet
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06-2023
Knul schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:16:
[...]

Wut wut, in een 306 niet passen? Ik ben 1.93 en heb 2 jaar in een 306 gereden, en dat paste eigenlijk prima. Hoefde de stoel niet eens helemaal naar achteren te doen.

In de 206 die ik nu heb zou ik wel graag de stoel nog iets verder naar achteren hebben, maar verder bevalt ie prima.
knip
Tja, denk dat het door lange onderbenen komt. :) Het voordeel van een 307 is dat daar een axiaal verstelbaar stuur in zit en dat is voor lange mensen toch wel een briljante uitvinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

GAIAjohan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:38:

Dat laatste klopt, maar het is wel een heerlijke motor. Heb zelf een 207 HDI en die 1.6 diesel trekt als een malle. Ik rij ook nog een A3 (1.4 benzine met 120 pk) van de zaak, maar toch is het rijden in die 207 gewoon leuk. Nooit gebrek aan power, ook niet op de snelweg, en verbruik zit bij een normale rechtervoet gemiddeld op 1:20 ofzo.
True, hij doet iets meer in de MRB dan een benzine. Maar met 150k op de teller verwacht ik dat ie er nog net zoveel mee kan. En dan kost ie helemaal geen drol meer.
Groot pluspunt: standaard audio van een 207 is een stuk beter dan die van de 206. Ik heb de standaard, Clarion + JBL af fabriek, geen subwoofer, maar die is ook echt niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb zelf iig 6-speaker setup in de 206. Dacht niet van JBL. Vind het geluid niet per se slecht. Ik zou wel graag de RD4 radio in de 206 willen hebben ivm MP3 mogelijkheid. Maar volgens mij is dat niet mogelijk..

Die 1.6 heb ik weleens gereden in een Focus. Rijdt inderdaad heerlijk en is superzuinig.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 03-07-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
The Eagle schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:00:
[...]

Dat laatste klopt, maar het is wel een heerlijke motor. Heb zelf een 207 HDI en die 1.6 diesel trekt als een malle. Ik rij ook nog een A3 (1.4 benzine met 120 pk) van de zaak, maar toch is het rijden in die 207 gewoon leuk. Nooit gebrek aan power, ook niet op de snelweg, en verbruik zit bij een normale rechtervoet gemiddeld op 1:20 ofzo.
True, hij doet iets meer in de MRB dan een benzine. Maar met 150k op de teller verwacht ik dat ie er nog net zoveel mee kan. En dan kost ie helemaal geen drol meer.
Groot pluspunt: standaard audio van een 207 is een stuk beter dan die van de 206. Ik heb de standaard, Clarion + JBL af fabriek, geen subwoofer, maar die is ook echt niet nodig :)
Deze uitvoering heb ik ook zien staan alleen had deze helaas 3 deuren! :(
Ben ook van plan om de JBL set te gaan plaatsen dan!

Ik sla mezelf echt voor me hoofd dat ik eerst niks anders wou dan VW terwijl ik voor hetzelfde geld 10x meer heb bij Peugeot/toyota/honda _/-\o_

Thanks voor de info mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
207 is wel wat nieuwer natuurlijk, 206 voelt qua interieur enzo wat ouderwets aan. Of je moet al een 206+ of een jongere 206 (vanaf 2005 ofzo) pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Dat inderdaad ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ruurdjuh schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:35:
[...]

Ben ook van plan om de JBL set te gaan plaatsen dan!
Dat zal niet altijd kunnen, omdat de JBL set een andere kabelboom vereist i.v.m. de subwoofer. Dus controleer dat even bij de dealer voor de zekerheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
pdebie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:04:
[...]

Dat zal niet altijd kunnen, omdat de JBL set een andere kabelboom vereist i.v.m. de subwoofer. Dus controleer dat even bij de dealer voor de zekerheid!
Oh lekker dan :( Wellicht dan nog even verder zoeken voor 1 met deze set al aanwezig .

Heb nu deze 2 op het oog:

http://www.nickgroenland....casions/?view=car&id=7857

http://link.marktplaats.nl/m815797957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nou ja, ik geef ook aan > controleer het even bij de dealer.
Kan best zijn dat de voorbereiding er al ligt natuurlijk :)

Maar bij mijn auto lag deze kabelboom er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Tja, het is niet voor niets Peugeot. In principe zijn er geen 2 Peugeots hetzelfde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
pdebie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:44:
nou ja, ik geef ook aan > controleer het even bij de dealer.
Kan best zijn dat de voorbereiding er al ligt natuurlijk :)

Maar bij mijn auto lag deze kabelboom er niet.
Ja ok , ik zal het navragen :)
Ik zie dat jij je 207 verlaagt hebt, met welke set heb je dit gedaan ?
GAIAjohan schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:57:
Tja, het is niet voor niets Peugeot. In principe zijn er geen 2 Peugeots hetzelfde. :+
Daar ben ik tijdens me zoektocht al snel achter gekomen inderdaad 8)7

XT pack XR pack XS pack . Wel ECC / geen ECC . 1.6 16v , 1.6VTI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ook in het interieur zijn er soms vreemde verschillen. Dat de een bv CC wel voorbereid heeft, andere niet.
In de 106 was voorbereiding van speakers achter zeer willekeurig, en de 306 heeft feitelijk zelfs halve phases gehad. Auto's met bv mistlampen phase 3 maar front phase 2 enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
GAIAjohan schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:57:
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-vEc4MGUJ9yM/UHd-zDeCmEI/AAAAAAAAESo/rb10CmnnmbE/s640/tumblr_m375i8CsgD1r5yyzuo4_r1_500.jpg
ruurdjuh schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:10:
[...]
Ik zie dat jij je 207 verlaagt hebt, met welke set heb je dit gedaan ?
Voorkant heb ik een Weitec Hicon GT schroefset. Achter heb ik de schokdempers van deze set, maar verlagingsveren van Kean Automotive, omdat de veren van de Weitec set te hoog waren.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/5.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.peugeottuningclub.nl/wp-content/uploads/2012/09/clublid_pdebie-2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 03-07-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Wat een dikke bak zeg ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Die ga ik vanavond eens even rustig doorlezen! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

The Eagle schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 00:00:
[...]
Ik weet niet in hoeverre een A3 met 1.4 vertekent, maar wat voor 16hdi heb je in die 207 dan? De enige die ik ken doet een angstaanjagende 13 seconden over de wandeling naar de 100... Ik heb dat ding twee keer meegehad, één keer van de garage en één keer omdat een collega zo'n ding gekocht heeft, enne.... trekken als een malle echt he-le-maal niet. Niet eens een beetje. Zelfs in de laagste versnelling was het ding sloom van z'n plek en op de B10 (waar je gewoon 120 mag) had ik zeker het gevoel dat die rechtse baan helemaal voor mij was, want naar links... nee. Nee dank je. Onvoldoende aanloop en één klein heuveltje (daar hebben we d'r hier nogal wat van) en je hangt gewoon vast in z'n 4 op 110.

Nou schijnt er een wat potigere diesel te zijn voor het ding, maar is dat ook een 1.6 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:14
Tja het blijft toch altijd maar een persoonlijke kwestie, wat de een snel vind vind de ander weer traag, dan maar niet te spreken over de verschillen die mensen ervaren omdat ze vaak weinig vergelijk materiaal hebben.

Zo rij ik nu in een golf 5 1.4, die toch een stuk sneller vooruit te krijgen is voor zijn magere 75 pktjes dan mijn zus d'r 307 1.4, dat ding is werkelijk waar niet vooruit te branden.

En zo vind ik de kia cee'd van mijn schoonouders weer een stuk trager aanvoelen met zijn 135 pk dan de golf 7 140pk dsg van mijn pa, en nee niet omdat ik een overdreven VW fanboy ben, maar toevallig vergelijk materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Volgens mij is er voor de 207 een 90pk en 110pk 1.6hdi. Ook is de 70pk 1.4hdi geleverd.

Ik vind ook 13sec angstaanjagend noemen wel erg belachelijk. Ga dan eens een diesel uit de jaren 80 rijden, of kleine auto's met kleine motoriseringen. Dan is 18 a 19 sec de norm. Bij Bunde/Meerssen de A2 op richting het noorden (enige plek in NL met klimstrook) en dan haal ik gewoon 110/120 bij het invoegen met mijn 70pk hdi in de 206.. Verder rijd ik gerust 120+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 23:58
Ik vind het ook maar zwaar overdreven allemaal. Ik heb ooit weleens regelmatig gereden met een 55pk diesel (geen turbo dus) Polo. 0-100 in ongeveer 18sec. Kwestie van pedal to the metal en op het juiste moment schakelen. 2 jaar geleden een leenauto gekregen van de garage voor een paar dagen. 70pk (kan ook 75pk zijn) benzine 306 en ook dat ging prima met invoegen en dergelijke.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:46
Waarschijnlijk was dat 75pk inderdaad. Ik heb acht jaar met zo'n 306 rondgereden en nooit problemen ondervonden van zijn 75pk en een 0-100 in ca. 15s. Daarmee kom je prima vooruit. Daarvoor had ik een stokoude diesel met 67pk en een 0-100 van 23 seconden. En ook daarmee kon ik prima invoegen op de snelweg en was het nooit 'angstaanjagend' of gevaarlijk. Het was alleen ontzettend irritant als iemand met 110 naar links kwam en ik mijn snelheid kwijt was...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
GAIAjohan schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:34:
Volgens mij is er voor de 207 een 90pk en 110pk 1.6hdi. Ook is de 70pk 1.4hdi geleverd.

Ik vind ook 13sec angstaanjagend noemen wel erg belachelijk. Ga dan eens een diesel uit de jaren 80 rijden, of kleine auto's met kleine motoriseringen. Dan is 18 a 19 sec de norm. Bij Bunde/Meerssen de A2 op richting het noorden (enige plek in NL met klimstrook) en dan haal ik gewoon 110/120 bij het invoegen met mijn 70pk hdi in de 206.. Verder rijd ik gerust 120+
206 is dan ook maar 949kg. Een 207 moet nog wat meer de heuvel op slepen.

Ben met de 206 door Noorwegen geweest, dat ding had bergop gewoon de gek met je, niks van te merken dat het een 1.4 was. Weet dat mijn vorige golf 1.9d meer moeite had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand ervaring met een custom radio in een 207CC? Mijn vader rijd er zo een naast z'n leasebak voor de leuk en heeft een tijdje terug een 2-DIN radio/navi ding in laten bouwen. Een en al ellende.... parkeersensoren hadden geen geluid meer, stuurbediening deed het niet (oke, er zat geen interface tussen nog) en de radio trok de accu elke keer leeg....

Nu is hij Zaterdag bij een wat meer profi zaak gaan informeren en die radio een Kenwood of Pioneer aan. Gaat dat wel werken denken jullie?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Weet niet in hoeverre de 207CC daar last van heeft, maar bij de 206 wijkt de bekabeling gewoon iets af van ISO, alhoewel de stekkers wel gewoon ISO lijken. Als je daar zonder verlopen een aftermarket radio op aan gaat sluiten krijg je dus wat jij net allemaal opnoemt.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een Parrot tussen de originele radio gezet zonder conversiekabels. Werkt prima, maar heeft wel als nadeel dat zodra er een deur of kofferbak open gaat, de carkit wordt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@ruurdjuh: Netjes! Op het pano.dak en de 2 extra deuren na is hij zoals de mijne ook was toen ik hem kocht :)
Ga je absoluut geen spijt van krijgen. Veel plezier en veel veilige km's er mee!

@DennusB:
Voor Pioneer bestaan inderdaad speciale adapter kabels die je tussen de radio en de bekabeling van je auto zet. Zo blijft alles werken zoals het hoort incl. stuurbediening etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
pdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:19:
@ruurdjuh: Netjes! Op het pano.dak en de 2 extra deuren na is hij zoals de mijne ook was toen ik hem kocht :)
Ga je absoluut geen spijt van krijgen. Veel plezier en veel veilige km's er mee!
Thanks! Vandaag het eerste grote stuk snelweg, wat een verademing!!!!
Nu zo snel mogelijk cruise control in laten bouwen + een carkit die ook media af kan spelen dmv bluetooth /usb. Wellicht ook nog een andere radio als dit makkelijk te doen is ivm het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Cruise control > john gold (http://www.johngold.nl)

Die hebben zelfs systemen zodat je een originele Peugeot hendel kan gebruiken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
pdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:55:
Cruise control > john gold (http://www.johngold.nl)

Die hebben zelfs systemen zodat je een originele Peugeot hendel kan gebruiken dacht ik.
Vind ik leuk +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Kom er net achter dat 1 koplamp het niet doet! Iemand enig idee wat dit kost om te laten vervangen bij de dealer? Betreft een h7 lamp. Als ik dit zelf kan hoor ik het ook graag! En welke lamp er aan geraden wordt want heb gelezen dat de standaard lamp al snel stuk gaat door een fabriekskwaal betreffende een te hoge spanning. Alvast bedankt mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 13:09
Kan je dat niet even snel zelf doen? ;)
Normaal moet dat vrij gemakkelijk gaan bij die modellen (of ben ik nu mis?).

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ruurdjuh schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:24:
Kom er net achter dat 1 koplamp het niet doet! Iemand enig idee wat dit kost om te laten vervangen bij de dealer? Betreft een h7 lamp. Als ik dit zelf kan hoor ik het ook graag! En welke lamp er aan geraden wordt want heb gelezen dat de standaard lamp al snel stuk gaat door een fabriekskwaal betreffende een te hoge spanning. Alvast bedankt mannen!
Dit kan je makkelijk zelf doen. Eitje! :)
En aangezien je hem net gekocht heb... Terug naar de garage waar je hem gekocht heb en vraag je of ze het een keertje 'voordoen' voor je ;)

En wat betreft de lamp die aangeraden wordt, gewoon een normale en niks geen dure Osram of wat dan ook.
Enige wat je moet doen is je lampen tijdens het starten van de auto niet op automatisch zetten, maar op 0. En pas je lampen aanzetten als je auto een paar seconden draait. Zo is de piekspanning die je dynamo even genereert weg en kan je veilig je lampen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Draai er gelijk gele lampen in ;)

Ik heb mijn near death experience vandaag gehad in mijn 306. Vorige week schroef in band linksvoor. Heb er reservewiel onder gedraaid met volwaardige continental band erop. Wilde deze week eens langs de euromaster.

Vanochtend reed ik A28/A27 door kneiterdrukke spits. 0, 100kmu en alles ertussen. Hoorde steeds meer geratel linksvoor dus was bang voor uitgedroogd reservewiel dat leegliep en ik met klapband in de berm zou eindigen. Maar kon niets. Was te druk op de weg. Dus maar rustig 70kmu rechterbaan A27 de A12 opdraaien. Nou moet je hier bekend zijn maar A28-A27-A12 is echt 0,0 tankstation, vluchthaven of wat dan ook. In een stopmoment in de file op smartphone gekeken en was euromaster in Nieuwegein. Dus parrallel A12, rotonde en was er bijna. Iets ervoor kon ik eindelijk stoppen en checken. Vier (ik herhaal VIER) bouten waren half los. Verklaart ratelen en trillend stuur... Mazzel dat ik sierdop heb die de bouten erin houdt.

Totaal verzuimd de bouten na te lopen na 50 a 100km. (Hoewel: zoveel had ik nog niet eens gereden sinds wissel). Helaas deed die euromaster alleen leaseauto's en was mijn oude 306je niet welkom. Ze hebben wel met momentsleutel alle bouten op 100nm gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
MarkoVie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:29:
Kan je dat niet even snel zelf doen? ;)
Normaal moet dat vrij gemakkelijk gaan bij die modellen (of ben ik nu mis?).
Aan pdebie ze reactie te lezen heb je het niet mis ;)
pdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:43:
[...]

En aangezien je hem net gekocht heb... Terug naar de garage waar je hem gekocht heb en vraag je of ze het een keertje 'voordoen' voor je ;)

En wat betreft de lamp die aangeraden wordt, gewoon een normale en niks geen dure Osram of wat dan ook.
Enige wat je moet doen is je lampen tijdens het starten van de auto niet op automatisch zetten, maar op 0. En pas je lampen aanzetten als je auto een paar seconden draait. Zo is de piekspanning die je dynamo even genereert weg en kan je veilig je lampen aanzetten.
Terug rijden naar de garage vindt ik de moeite niet , die 7eu voor een lampje :9

Bedankt voor de info trouwens , ik leer een hoop hier van een merk wat me tot heden onbekend was.

Ik zal morgen even langs de auto zaak rijden en gelijk 2 lampen meenemen ivm kleurverschil.

Automatische verlichting tijdens starten = "NO GO" got it! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurdjuh
Jazzper schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:22:
Draai er gelijk gele lampen in ;)

Ik heb mijn near death experience vandaag gehad in mijn 306. Vorige week schroef in band linksvoor. Heb er reservewiel onder gedraaid met volwaardige continental band erop. Wilde deze week eens langs de euromaster.

Vanochtend reed ik A28/A27 door kneiterdrukke spits. 0, 100kmu en alles ertussen. Hoorde steeds meer geratel linksvoor dus was bang voor uitgedroogd reservewiel dat leegliep en ik met klapband in de berm zou eindigen. Maar kon niets. Was te druk op de weg. Dus maar rustig 70kmu rechterbaan A27 de A12 opdraaien. Nou moet je hier bekend zijn maar A28-A27-A12 is echt 0,0 tankstation, vluchthaven of wat dan ook. In een stopmoment in de file op smartphone gekeken en was euromaster in Nieuwegein. Dus parrallel A12, rotonde en was er bijna. Iets ervoor kon ik eindelijk stoppen en checken. Vier (ik herhaal VIER) bouten waren half los. Verklaart ratelen en trillend stuur... Mazzel dat ik sierdop heb die de bouten erin houdt.

Totaal verzuimd de bouten na te lopen na 50 a 100km. (Hoewel: zoveel had ik nog niet eens gereden sinds wissel). Helaas deed die euromaster alleen leaseauto's en was mijn oude 306je niet welkom. Ze hebben wel met momentsleutel alle bouten op 100nm gezet.
Daar heb je even mazzel gehad, maat van me heeft dit keer gehad tijdens het wegrijden uit de garage, alle bouten eruit en wiel ervandoor. Gelukkig reed hij pas net weg maar alsnog.......Laat staan wat er gebeurt zou zijn op de snelweg :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Tja hiervoor had ik Citroen. Dat was toch stuk minder eng geweest:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
pdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:43:
[...]

Dure Osram?

64210L is niks duurder dan een normale lamp, dat is de grap nou juist:
http://www.24autoparts.nl...210L-%28Longlife!%29.html

Zelf koop ik ze bij een oud werkgever, normale prijs 8 euro in wit OEM doosje bestemd voor werkplaatsgebruik, krijg daar nog 20% korting, kosten ze me 6,40.
Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste