deepbass909 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:24:
Dat geldt eigenlijk voor alle pechdiensten buiten de ANWB, ook die van de dealer (tenzij ze toevallig contracten met de ANWB hebben). Maar ook de ANWB sleept steeds vaker af, want met moderne auto's kunnen ze niet zo veel meer langs de weg. Maar waar je goed op moet letten, waar wordt de auto naartoe gebracht.
Bij de ANWB brengen ze hem naar de plek waar jij het wilt (dat kan een garage zijn, maar ook thuis), de andere pechdiensten brengen hem nog weleens naar de dichtstbijzijnde garage met wie ze een contract hebben.
Dit is niet helemaal waar.
Ik ben zelf woonachtig in Rotterdam, met ANWB Nederland Standaard abonnement, met woonplaatsservice.
De auto stond laatst in Rijswijk op een industrieterrein met pech. Reed nog wel met beperkt vermogen en gerammel, maar onverantwoord want distributieriem was versprongen. Ik wilde de auto naar een garage in Tiel laten brengen. En dat kon niet. Transportservice kon alleen terug naar een adres in Rotterdam of iets anders dichtbij. Uiteindelijk zelf een berger moeten betalen om de auto naar Tiel te laten brengen...
Het is dus niet echt "
naar de plek waar jij het wilt"
Ik was toen ik begon met autorijden in 2012 geen lid v/d ANWB. Aanvankelijk had ik via mijn verzekering bij Onna-Onna pechhulp NL inbegrepen... heb ik bij m'n vorige auto 2x nodig gehad. Eerste keer 's nachts lege accu door ventilator die niet stopte... nog geen startkabels, had auto maar een maand...

Tweede keer problemen met sleutelherkenning, moest worden gesleept naar de dealer voor opnieuw inleren.
Halverwege vorig jaar of zo was pechhulp bij Onna-Onna niet meer ingegrepen voor oudere auto's, daarna ook niks anders afgesloten. Totdat ik afgelopen mei met (inmiddels andere auto) strandde langs de A15... toen moest ik tegen extra hoog tarief lid worden van de ANWB omdat mijn motor stuk was gelopen door een versprongen distributieriem... en dan kreeg ik ondanks het hoge tarief geeneens transport omdat ik net lid was...
Verder heb ik geen pechhulp voor het buitenland, hoewel ik wel met enig regelmaat met de auto in België, Duitsland en Luxemburg kom. Kan ik eigenlijk in het buitenland ook ter plekke lid worden, mocht ik daar stranden. Of moet ik dan gaan duwen of zo?
----
Edit:
In de voorwaarden op hun site vond ik dit... dus transport alleen naar dichtstbijzijnde garage ook...
Transporthulp — Het vervoeren van uw auto en de inzittenden naar de dichtstbijzijnde
garage. Wij geven transporthulp als sleutelhulp geen oplossing biedt. U kunt 2
keer per contractjaar gebruikmaken van deze service.
Wij schakelen indien nodig een transportbedrijf in dat uw auto naar de dichtstbijzijnde
garage transporteert. Als uw auto niet dezelfde dag kan worden gerepareerd,
wordt uw auto getransporteerd naar een bestemming in Nederland naar keuze van
de Wegenwacht. Natuurlijk houden we waar mogelijk rekening met uw wensen.
We transporteren alleen uw auto en/of aanhangwagen tot een maximaal (samengesteld)
belast gewicht van maximaal 3.500 kg als u daarmee onderweg strandt.
Let op! Wij bieden geen transporthulp bij een verloren of gestolen sleutel, of bij het
vastzitten van de auto (in sneeuw, modder etc.). De kosten voor eventuele vervolgreparaties
zijn voor uw rekening.
http://www.anwb.nl/bestan...idmaatschap-ww-online.pdf
Ik meende ooit elders iets anders gelezen te hebben... dat het wèl een adres naar keuze was... heb ik me blijkbaar vergist
Hoe dat "bestemming naar keuze indien niet dezelfde dag gerepareerd kan worden" vastgesteld wordt, weet ik echter niet. Bij mijn auto was het niet dezelfde dag te repareren, maar toch zelf de berger betaald toen...
[
Voor 23% gewijzigd door
Josefien op 27-09-2016 01:10
]