Wanneer nuttig om aan te melden bij ANWB wegenwacht?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 20.048 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-06 16:24
Zijn jullie lid van de ANWB wegenwacht? En wanneer wordt dit nuttig? Bij een auto met weinig km's is het niet zo nodig lijkt me? Ik ben de afgelopen 9 jaar nooit lid geweest van de ANWB wegenwacht, maar overweeg het nu toch wel, omdat mijn auto's alweer behoorlijk wat km's heeft gelopen...

Ben wel benieuwd of er veel Tweakers lid zijn en wat jullie ervaringen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:22
Bij ons zit pechhulp al bij de verzekering, dus geen ANWB nodig. En ik weet dat de auto dan over het algemeen weggesleept word, maar dat maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Nadat de garantieperiode van mijn nieuw gekochte Fiat Punto Evo afliep ben ik lid geworden van de ANWB. Voor zo'n 80,-- euro per jaar is er altijd iemand in de buurt die je kan helpen, toch een fijn gevoel. Voorheen reed ik niet zoveel en eigenlijk altijd in de buurt van mijn woonplaats dus is er altijd wel een bekende garage die je eventueel kan helpen of op kan halen.

Inmiddels kom ik regelmatig door het hele land, stel dat je auto om wat voor reden niet meer verder kan rijden, lekke band, vreemd lampje gaat branden, of accu leeg, je wordt altijd geholpen. Per jaar rij ik circa 20.000 km.

Mijn broer had stond vorig jaar op 1,5 uur rijden van huis met een kapotte turbo, omdat de vriendin lid was van de wegenwacht zijn ze gratis naar huis gebracht. Als je niet lid was geweest had het hoogstwaarschijnlijk meer gekost.

Kijk wel even goed als ze ook een actie hebben, en je kan beter aan het begin van het jaar lid worden. De contributie blijft namelijk hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Martine op 05-03-2014 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Ik ben lid van de wegenwacht maar ik probeer ook zoveel mogelijk andere kortingen van de ANWB mee te krijgen. gratis kaartjes voor eurodisney, het voordeel van de anwb is dat als ik een auto leen van vrienden ook de luxe heb van het anwb lidmaatschap :).

Mijn ervaring is erg fijn met pech zoals ik vorige oudere auto. zowel in nederland als in duitsland waar ze de atac naar je toe sturen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:47
Ben wel lid maar eigenlijk overweeg ik om mijn lidmaatschap op te zeggen. Ooit lid geworden vanwege autovakantie ver weg en ik vond het een goed idee om daarvoor pechhulp achter de hand te hebben.

Waarom opzeggen? Al het onderhoud aan mijn auto doe ik zelf. Ik weet hoe het ding in elkaar zit en voor de meeste dingen kan ik wel een noodoplossing bedenken indien nodig. Verder fiets ik altijd naar mijn werk, mijn auto maakt misschien 5000km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Bedankt voor de reacties! Ik ga ook maar eens lid worden dan. Maak zelf ook zo'n 50.00km per jaar en mn auto heeft nu 250.000km gereden :)

Momenteel is het standaard pakket ook €70 ipv €95
Martine schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:10:
Kijk wel even goed als ze ook een actie hebben, en je kan beter aan het begin van het jaar lid worden. De contributie blijft namelijk hetzelfde.
Waarom kan ik beter aan het begin van het jaar lid worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bij veel nieuwe auto's krijg je een mobiliteitsgarantie, vaak sturen die merken dan ook gewoon de ANWB. Een eigen lidmaatschap is dan niet nodig, enkel de auto naar de dealer brengen voor onderhoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

YinYang schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:20:
Waarom kan ik beter aan het begin van het jaar lid worden?
Als je in december lid wordt betaal je 50 euro. Als je in januari lid wordt betaal je 50 euro. In het eerste geval betaal je 50 euro voor een maand. In het tweede geval betaal je 50 euro voor een jaar. Bij de ANWB betaal je per kalenderjaar.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 05-03-2014 20:26 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Ik ben eigenlijk voornamelijk lid geworden vanwege de motor. Toen ik die kocht had ik nog een leaseauto, dus daarvoor was het niet interessant. Maar als ik dan wat met de motor zou hebben had ik een probleem. Toen was ik ook nog geen 25 waardoor het ook nog wel vrij voordelig was en kreeg ik ook nog korting op de motorverzekering bij de anwb als ik lid was. Alles bij elkaar was dat wel een interessante optie dus.

Toen ik de leaseauto moest inleveren en zelf een auto kocht had ik de keuze om de anw op te zeggen en het met de autoverzekering mee te laten lopen, maar dan had ik weer niets voor de motor geregeld. Volgens mij is het bij meerdere voertuigen soms wel interessant om het via de anwb te laten lopen omdat dat niet gekoppeld is aan een kenteken, ik geloof dat je met 1 lidmaatschap per jaar met 3 verschillende kentekens geholpen kunt worden of iets in die geest.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben geen lid.

Ik ben toen ik een keer pech had, ter plekke lid geworden (dat kan (of kon?)), waardoor ik tot het moment van lid worden, gewoon niets heb betaald.

Nu geen auto meer, dus ook geen lid meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 05-03-2014 20:32 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij word het pas nuttig om lid te worden als je met brokken staat :)

Ben zelf geen lid, wel 1 keer nodig gehad. auto begon te stotteren op ruim 200 km van huis
(wel typisch, ik heb 8 van de 10 jaar gereden in oude gebakjes, maar juist die nieuwe liet me staan)
Toen plaatselijke garage gehad, die kon het gelukkig ter plekke oplossen (stekker losgetrild :X) anders hadden ze ik meen iets van 150E aan sleep kosten in rekening gebracht.
Das op 10 jaar tijd :). dus dat was al 800E ofzo geweest aan jaarkosten

Maar 99% van de tijd rijd ik altijd binnen 14km van huis, dan zet ik hem aan de kant en bel een taxi.
Dan mag de handige harrie hem volgende dag wel fixen :)

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 05-03-2014 20:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 09:27

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb een tankpas van ze en ben daarmee ook automatisch lid. Verder nog nooit gebruik van gemaakt, maar wie weet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Firesphere schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:31:
Ik ben toen ik een keer pech had, ter plekke lid geworden (dat kan (of kon?)), waardoor ik tot het moment van lid worden, gewoon niets heb betaald.
Of ze dat al dan niet toestaan is natuurlijk een stukje coulance waarnee ze op elk moment kunnen stoppen. Het zou rot zijn als dat net bij jou zo uitkomt wanneer je met pech staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Of ze dat al dan niet toestaan is natuurlijk een stukje coulance waarnee ze op elk moment kunnen stoppen. Het zou rot zijn als dat net bij jou zo uitkomt wanneer je met pech staat. :)
Voor zover ik weet kan je altijd lid worden als je al met pech staat, maar betaal je dan natuurlijk wel meer (200 euro of zo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Volgens mij ook, maar daar zijn ze wel uiterst stil over op hun website :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
Het is een beetje een afweging maken.

Van wat ik begrepen heb kan je ter plekke lid worden maar moet je ook een toeslag van 150 euro betalen. (De hoogte van de toeslag zal ik even na moeten kijken).

Het meest simpele pakket voor pech onderweg is 55 euro. Of als je jonger bent dan 25 de eerste twee jaar voor 35 euro.

De vraag is hoe makkelijk kan je die 55 euro terug verdienen.

Als je lid bent krijg je korting op je verzekering (en hoelanger je lid bent hoe hoger de kortingspercentage). Grote kans echter dat de verzekering initieel misschien wat duurder is dan de goedkoopste op independer.

Daarnaast hebben ze de webwinkel waar je als lid korting krijgt (ook hier goed opletten of het echt goedkoper is).

Ook hebben ze de tanken met korting actie. 6 cent per liter korting bij aangesloten benzine stations. Echter zijn de aangesloten benzine stations ook 6 cent duurder dan de goedkoopste in mijn buurt dus ook een beetje een dode mus.

De toegangskaartjes en kortingsacties voor reizen zijn het echter wel waard. Naar Engeland met de boot, altijd 5% korting, ook in het vakantieseizoen. Daarmee pakken wij onze lidmaatschap weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:19
NMe schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:25:
[...]

Als je in december lid wordt betaal je 50 euro. Als je in januari lid wordt betaal je 50 euro. In het eerste geval betaal je 50 euro voor een maand. In het tweede geval betaal je 50 euro voor een jaar. Bij de ANWB betaal je per kalenderjaar.
Niet helemaal waar. Er is tot nu toe ieder jaar vanaf september/oktober de regeling dat als je dan lid wordt voor het jaar erna, je de rest van het lopende jaar gratis krijgt. Lid worden tegen het einde van het jaar is dus beter dan aan het begin.

Eén keer de wegenwacht bij je langs sturen kost de ANWB overigens gemiddeld net zoveel als jij in 3 jaar lidmaatschap aan kosten betaalt. Ze verdienen dus pas wat aan je als je minder dan eens per 3 jaar hulp vraagt.

En ja, lid worden als je met pech staat kan, maar dan betaal je een verhoogd tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RemcoDelft schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:47:
[...]

Voor zover ik weet kan je altijd lid worden als je al met pech staat, maar betaal je dan natuurlijk wel meer (200 euro of zo?).
Toentertijd was het eenmalig 100/jaar, daarna normale prijs van 80/jaar.
Voor die 20 euro, meh.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:56
Even opgezocht op de website:

"Uw vraag: pech geen lid
Mijn antwoord: Als u de Wegenwacht inschakelt zonder dat u lid bent, wordt u automatisch lid. In dat geval berekenen we een verhoogd inschrijfgeld van € 150,- voor het uitrijden van de wegenwacht. Het Wegenwacht-jaarlidmaatschap tellen we hierbij op."

http://www.anwb.nl/wegenwacht/service

Update: Dus als je verwacht dat je de komende 4 jaar geen pech gaat hebben, en je geen voordeel uit de kortingen kunt halen dan is het niet rendabel om het te doen :). Dan gaan we er voor het gemak ook even vanuit dat de toeslag van 150 euro niet omhoog gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Tales op 05-03-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Lid worden van de ANWB is niet alleen pechhulp. Vergeet niet dat de ANWB een belangenorganisatie is voor iedereen die mobiel is. Dus behalve voor automobilisten, komt de ANWB ook op voor voetgangers, fietsers, segwayers, etc.

Mijn vader is inmiddels ook al meer dan 40 jaar lid van de wegenwacht. Hij heeft in die 40 jaar maar één keer gebruik gemaakt van pechhulp. Het gaat hem erom dat er iemand op komt voor de belangen van de ambulante mensen.

Ik ben lid van de wegenwacht, maar ik ga misschien overstappen naar de KNAC. Volgens mij is de KNAC een soort van zusterorganisatie van de wegenwacht, alles wordt immers door de wegenwacht uitgevoerd. Echter de KNAC is meer voor autoliefhebbers.

[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 05-03-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
offtopic:
WI->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Bedankt voor alle reacties! Vooral deze is handig om te weten:
Tales schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:57:
Even opgezocht op de website:

"Uw vraag: pech geen lid
Mijn antwoord: Als u de Wegenwacht inschakelt zonder dat u lid bent, wordt u automatisch lid. In dat geval berekenen we een verhoogd inschrijfgeld van € 150,- voor het uitrijden van de wegenwacht. Het Wegenwacht-jaarlidmaatschap tellen we hierbij op."

http://www.anwb.nl/wegenwacht/service

Update: Dus als je verwacht dat je de komende 4 jaar geen pech gaat hebben, en je geen voordeel uit de kortingen kunt halen dan is het niet rendabel om het te doen :). Dan gaan we er voor het gemak ook even vanuit dat de toeslag van 150 euro niet omhoog gaat.
Aangezien mijn auto zo'n 250.000 op de teller heeft staan, verwacht ik de aankomende paar jaar wel een keer met pech te staan. Lijkt me dus verstandig om nu lid te worden voor €70, anders betaal ik €150 + €70 = €220 als ik de wegenwacht laat komen en geen lid ben. Daar kan ik nu dus de aankomende 3 jaar mijn lidmaatschap voor betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:55

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben lid van de wegenwacht, omdat ik gewoon geen zin in gezeik heb mocht ik pech krijgen. En ze hebben me tot 2x toe al prima geholpen. 1x een klapband met een caravan, ANWB mannetje kwam en had toevallig nog een zelfde maat band liggen in het depot. Hij heeft gratis dat bandje er op gelegd, met advies om deze asap te vervangen, uiteindelijk hebben we er nog 1000 km mee gereden :P
Verder een keer op vakantie in het buitenland met m'n motor. Motor keurig afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage en prima geholpen.

Vooral tijdens vakantie's heb ik weinig zin in gezeik, geregel en gestress mócht ik pech krijgen....

Overigens zegt een km-stand niet zo heel veel over hoe vaak je pech gaat krijgen/krijgt. Eerder het type auto en hoe het onderhoud gepleegd is :)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
-tom-562 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:13:
Overigens zegt een km-stand niet zo heel veel over hoe vaak je pech gaat krijgen/krijgt. Eerder het type auto en hoe het onderhoud gepleegd is :)
De factor die het meest bepalend is voor de kans op pech is de rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Lees ik nou goed dat je zelf voor de brandstofkosten moet betalen als ze binnen 1 uur je auto weer laten rijden?

Sleutelhulp — het ter plekke door een (nood)reparatie proberen uw auto weer aan
het rijden te krijgen of ervoor zorgen dat rijden weer verantwoord is. Sleutelhulp is
ook voor gekoppelde aanhangwagens en kampeerauto’s (ongeacht het gewicht). Wij
geven sleutelhulp als de pech niet te voorzien was en als de plek goed bereikbaar is
voor de auto van de Wegenwacht. Het betreft hulp die we ter plekke binnen 1 uur
kunnen uitvoeren. De kosten van gebruikte onderdelen, brandstof en olie tijdens de
sleutelhulp zijn voor uw rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, het gaat er daar om dat als jij met pech staat omdat je niet getankt hebt of omdat je olie op is, je die brandstof of olie wel gewoon moet betalen als zij die erin gooien.

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 05-03-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Aaahhh zo! Denk al haha!

Ga nu maar eens het standaard pakket afsluiten! :)

Bedankt voor de reacties allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Trommelrem schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:17:
[...]

De factor die het meest bepalend is voor de kans op pech is de rijstijl.
Euh, nope, is echt 99% onderhoud, 1% random pech. De 3 grootste groepen mensen die wegenwachthulp krijgen zijn (naar mijn mening):
- Mensen die er geen verstand van hebben met kleine pech (niet zelf lekke band/lampje wisselen, verkeerd tanken, lege accu door lampen aan laten)
- Random serieuze pech, dingen als motorschade die niet door gebrek aan onderhoud is veroorzaakt, rijstijl en onderhoud (en mogelijke ontwerpfouten) zijn zeker van invloed, maar soms gaat het gewoon stuk, zomaar.
- Mensen die 0 aan onderhoud doen voor hun auto, maar alleen repareren wat niet door de APK komt, en 10x per jaar de ANWB nodig hebben omdat de auto er weer eens mee is genokt doordat iets stuk gaat dat 2 jaar eerder al preventief vervangen of onderhouden had moeten zijn (accu's bijvoorbeeld, in de winter starthulp nodig hebben)..
Trommelrem schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:01:Ik ben lid van de wegenwacht, maar ik ga misschien overstappen naar de KNAC. Volgens mij is de KNAC een soort van zusterorganisatie van de wegenwacht, alles wordt immers door de wegenwacht uitgevoerd. Echter de KNAC is meer voor autoliefhebbers.
Ze hebben imho alleen wel een beetje de onderhandeling over de oldtimerregelgeving verkloot, ze komen blijkbaar alleen maar op voor "echte" oldtimers, en mensen die een diesel-oldtimer rijden worden gewoon lekker genaaid, omdat diesel blijkbaar betekent dat je het voor de knaken doet, en niet voor het extra koppel bijvoorbeeld, of omdat je voertuig origineel alleen maar in diesel geleverd is, zoals sommige 4x4's..

Heb trouwens zelf geen ANWB, ik kan in principe alles repareren aan m'n eigen auto, en help af en toe ook mensen die ik op de vluchtstrook tegenkom, (heb een krat met tools, lampjes en vloeistoffen achterin staan)
Verder zit slepen (naar huis/garage) bij m'n verzekering in, dus ook daar heb ik geen ANWB voor nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 409298

Een andere optie om te overwegen is blijdatikrij.nl. Ben er zelf lid van geworden nadat ik het hier ergens tegenkwam.
Is een soort tussenvorm van ANWB of geen ANWB. Je betaalt geen premie (dus als je 10 jaar niks hebt, kost het ook niks, itt de ANWB wat toch lekker optelt).

Mocht je toch pech hebben, wordt je meestal op weg geholpen en anders afgesleept, voor een vast bedrag (99€), wat goedkoper is dan ter plekke de sleepdienst bellen.

In theorie klinkt het goed, heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken dus verder geen ervaring. Voordeel is wel dat je met 1 account meerdere (iig minstens 3) kentekens auto/motor kan opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Anoniem: 409298 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 07:54:
Een andere optie om te overwegen is blijdatikrij.nl. Ben er zelf lid van geworden nadat ik het hier ergens tegenkwam.
Is een soort tussenvorm van ANWB of geen ANWB. Je betaalt geen premie (dus als je 10 jaar niks hebt, kost het ook niks, itt de ANWB wat toch lekker optelt).

Mocht je toch pech hebben, wordt je meestal op weg geholpen en anders afgesleept, voor een vast bedrag (99€), wat goedkoper is dan ter plekke de sleepdienst bellen.

In theorie klinkt het goed, heb er gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken dus verder geen ervaring. Voordeel is wel dat je met 1 account meerdere (iig minstens 3) kentekens auto/motor kan opgeven.
Grr had ik dat gister maar geweten! Heb gisteravond mezelf aangemeld bij de ANWB! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:41

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik zeg: doen!

Heb sinds 2008 een auto en heb nu denk ik zo'n 5x gebruik gemaakt van de ANWB.

1x voor lege accu (opladen, alles leek goed)
nog 1x voor lege accu (toch niet opgelost)
nog nog 1x voor kapotte accu (nieuwe accu erin)

Dit binnen 3 dagen, kostte me enkel een nieuwe accu.

Vervolgens:

1x voor kapotte bobine (nieuwe bobine betaald)
1x voor kapotgereden band

Als ik dit door een garage had moeten laten nakijken en repareren was ik veel meer kwijt geweest. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 06-03-2014 08:39 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik had voor mijn vriendin destijds routemobiel gedaan omdat dat een stuk voordeliger was een aantal jaren geleden (toen ze zich nog in de markt aan het kopen waren) en gelinked aan kenteken, dus makkelijk met auto uitlenen etc. Inmiddels toch maar opnieuw gekeken en omdat we inmiddels 2 eigen auto's hebben betalen we nu per jaar voor 2 auto's wat we bij routemobiel voor 1 betaalden.

ANWB geeft ook extra korting omdat ik al jaren lid was (heb mijn Creditcards via hun lopen met aardige korting, Visa + Mastercard voor 20,- p/j samen is echt spotgoedkoop). Nu vriendin partnerlid gemaakt en betalen we voor 2 auto's 80,- p/j aan wegenwacht. Eerlijk gezegd vind ik dat je daarvoor met gecombineerd 70k per jaar niet zonder kan zitten.

Overigens hier ook een Punto Evo met inmiddels bijna 100k op teller en 3,5 jaar oud. Daarom dus maar weer ANWB.

[ Voor 7% gewijzigd door Sander op 06-03-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
YinYang schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:32:
[...]

Grr had ik dat gister maar geweten! Heb gisteravond mezelf aangemeld bij de ANWB! ;(
ANWB noemt zichzelf tegenwoordig een verzekering. Dat betekent dat je onder bepaalde voorwaarden kunt opzeggen binnen een aantal dagen.

En dan meld je jezelf gewoon opnieuw aan :)
AlexanderB schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 02:11:
[...]

Euh, nope, is echt 99% onderhoud, 1% random pech.
0% rijstijl geloof ik dus niet.

Ik ken een aantal mensen die gewoon naar de dealer gaan en wel pech hebben, en ik ken mensen die oudere auto's rijden en hun onderhoud bij de beunhaas laten doen en aantoonbaar minder pech hebben. Zij rijden er wel vaak wel naar. De mensen die ik ken met oudere auto's die er wel mee rammen, die hebben inderdaad vaker pech.

Natuurlijk speelt onderhoud ook mee, maar een groot gedeelte is toch echt de rijstijl.
Ze hebben imho alleen wel een beetje de onderhandeling over de oldtimerregelgeving verkloot, ze komen blijkbaar alleen maar op voor "echte" oldtimers, en mensen die een diesel-oldtimer rijden worden gewoon lekker genaaid, omdat diesel blijkbaar betekent dat je het voor de knaken doet, en niet voor het extra koppel bijvoorbeeld, of omdat je voertuig origineel alleen maar in diesel geleverd is, zoals sommige 4x4's..
Geen idee van. Maar als autoliefhebber betaal je ook met liefde voor je auto. Mensen die zeiken dat ze ineens mrb moeten gaan betalen voor hun oldtimer (die vaak toch al minder weegt en dus goedkoper is) zijn mijns inziens gewoon een beetje aan het zeuren.

[ Voor 62% gewijzigd door Trommelrem op 06-03-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Trommelrem op 06-03-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sander schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:59:
Ik had voor mijn vriendin destijds routemobiel gedaan omdat dat een stuk voordeliger was een aantal jaren geleden (toen ze zich nog in de markt aan het kopen waren) en gelinked aan kenteken, dus makkelijk met auto uitlenen etc. Inmiddels toch maar opnieuw gekeken en omdat we inmiddels 2 eigen auto's hebben betalen we nu per jaar voor 2 auto's wat we bij routemobiel voor 1 betaalden.

ANWB geeft ook extra korting omdat ik al jaren lid was (heb mijn Creditcards via hun lopen met aardige korting, Visa + Mastercard voor 20,- p/j samen is echt spotgoedkoop). Nu vriendin partnerlid gemaakt en betalen we voor 2 auto's 80,- p/j aan wegenwacht. Eerlijk gezegd vind ik dat je daarvoor met gecombineerd 70k per jaar niet zonder kan zitten.
Voor mij juist een reden om níet bij routemobiel te gaan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:19:
[...]

Voor mij juist een reden om níet bij routemobiel te gaan :P
Tja, ik leen(de) onze auto's nog regelmatig uit aan familie en vind het dan wel zo handig als die ook gewoon ergens op terug kunnen vallen. Als die in mijn auto rijden zonder eigen ANWB lidmaatschap dan zijn ze in principe gewoon niet gedekt onder ANWB.

Overigens houdt ANWB wel bij hoe vaak je een beroep doet per jaar en met welke kentekens:
Hoe vaak heeft u recht op hulp?
• In Nederland heeft u 7 keer per kalenderjaar recht op sleutelhulp. Vanaf de 5e
keer vragen wij daarvoor de volgende eigen bijdragen: - 5e keer: € 50,-
- 6e keer: € 75,-
- 7e keer: € 100,-.
Na overschrijding van 7 hulpverleningen kunnen wij alsnog besluiten u
sleutelhulp te bieden. U betaalt hiervoor per keer € 150.-.
• Wij helpen u met 2 verschillende kentekens per kalenderjaar. Elk volgend
kenteken helpen wij alleen met sleutelhulp. Hiervoor rekenen wij per keer € 150,-.
• Tot en met de 7e hulpverlening heeft u 2 keer per kalenderjaar recht op trans-
porthulp (waarvan maximaal 1 keer in de woonplaats).
Trommelrem schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:13:
[...]

Geen idee van. Maar als autoliefhebber betaal je ook met liefde voor je auto. Mensen die zeiken dat ze ineens mrb moeten gaan betalen voor hun oldtimer (die vaak toch al minder weegt en dus goedkoper is) zijn mijns inziens gewoon een beetje aan het zeuren.
Tja dan toch even inlezen in de materie, de diesels zijn vaak juist de zware auto's bijv de oude toyota landcruisers die vaak groot deel van het jaar stil staan en in de zomer gebruikt worden voor off-roaden, vakanties etc. Echt gigantische beesten van auto's die je al gauw 600,- per kwartaal kosten.

[ Voor 22% gewijzigd door Sander op 06-03-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-06 11:10

Chakotay

Lick here to continue

Ik zit bij de ANWB sinds ik mijn motorrijbewijs heb (2007). Daarvoor alleen een jaar lease gereden en auto's die van mezelf zijn kwamen pas later.

Nu rij ik alleen maar in youngtimers (oude meuk voor anderen :P), een auto uit '99 en een motor uit '01. Voordeel van de ANWB vind ik inderdaad juist dat het op naam ipv kenteken gaat, alles waar je in rijdt mag meedoen, onafhankelijk van wie het is (tot 3 kentekens per jaar). Zelfs een keer met een oude Jaguar van mijn vader zowel in Frankrijk als Engeland pech gehad, dit was allemaal geen probleem, inclusief het vergoeden van een hotelovernachting.

De monteurs doen ook hun best om de boel te repareren ipv je alleen maar af te slepen, dat vind ik ook erg nuttig. Zo was van mijn Aprilia een keer de stelschroef van de koppelingshendel eruit gevallen onderweg, waardoor ik niet meer kon ontkoppelen. Dit was opgelost met een bout en wat moeren die ervoor zorgden dat de hendel de pomp weer kon bedienen. Niet netjes, maar ik kon wel doorrijden :)

Ik kan ook het meeste zelf wel repareren, maar heb vooral op de motor daar bijna nooit het gereedschap en de onderdelen voor mij me. Het is dan wel zo prettig om ergens op terug te kunnen vallen ipv alleen af laten slepen naar een garage waar ik niet heen wil als optie.

---

Oh, nog maar 2 kentekens tegenwoordig? Dan is dat blijkbaar minder geworden...

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 06-03-2014 09:31 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:58

Wailing_Banshee

You're Next

Chakotay schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:29:

De monteurs doen ook hun best om de boel te repareren ipv je alleen maar af te slepen, dat vind ik ook erg nuttig.
Ja, dat is echt wel handig! We stonden een keer op een zondag stil in Termuntenzijl (voor mensen die dat niet kennen: dat ligt aan de rand van de wereld, in de buurt van Delfzijl). Uitlaat afgebroken (vlakbij de katalysator...). Dus, de ANWB gebeld. Het was mooi weer (daarom waren we een ritje wezen maken), dus lekker op de dijk gewacht. Hij heeft die uitlaat weer vast kunnen zetten, zodat we gewoon naar huis konden en de maandag erop naar de garage. We waren al bang dat hij ons liet afslepen, want waar ga je dan naar toe, op een zondag?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Sander schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:29:
[...]
Overigens houdt ANWB wel bij hoe vaak je een beroep doet per jaar en met welke kentekens:
Klopt, maar vaak met beduidend meer coulance dan bij de concurrentie. Als jij 10 jaar lang nooit de Wegenwacht belt en dan toevallig een keer in één jaar met 3 verschillende kentekens wél belt, dan hoef je daar normaal gesproken niet extra voor te betalen (en als dat wel zo is dan is een nette brief aan de Klantenservice voldoende om dat weer terug te draaien). Maar als je datzelfde het jaar daarop nog een keer doet, dan heb je wel kans dat er dan wel extra kosten in rekening worden gebracht.

Die regels zijn er vooral om de misbruikers tegen te kunnen houden, daar zal het gemiddelde goedbedoelende lid zelden of nooit mee te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Trommelrem schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:01:
Lid worden van de ANWB is niet alleen pechhulp. Vergeet niet dat de ANWB een belangenorganisatie is voor iedereen die mobiel is. Dus behalve voor automobilisten, komt de ANWB ook op voor voetgangers, fietsers, segwayers, etc.
Gezien de 20 miljard euro voertuigbelastingen per jaar, doen ze het niet goed als belangenclub...
Ik heb mijn lidmaatschap jaren geleden trouwens opgezegd nadat ze ongevraagd abonnementsgeld Waterkampioen afschreven. Dergelijke praktijken ben ik niet van gediend, en verwacht ik zeker niet van een club die zichzelf voor belangenbehartiger uitgeeft.

Ik heb nu pechhulp bij mijn autoverzekering, die zullen vast ook wel de ANWB laten komen. Met de motor heb ik 1 keer pech gehad, en dat was toevallig 50 meter lopen van een motorzaak :)
AlexanderB schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 02:11:
- Mensen die 0 aan onderhoud doen voor hun auto, maar alleen repareren wat niet door de APK komt, en 10x per jaar de ANWB nodig hebben omdat de auto er weer eens mee is genokt doordat iets stuk gaat dat 2 jaar eerder al preventief vervangen of onderhouden had moeten zijn (accu's bijvoorbeeld, in de winter starthulp nodig hebben)..
Daarvoor hebben ze een maximum ingesteld: 4 keer kosteloos, 5e keer 50 euro, daarna 75 euro, en de 7e keer kost je 100 euro eigen bijdrage. Als je het vaker nodig hebt, kost het 150 euro per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Trommelrem schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:01:
ANWB is al decennia lang een autoclub, die enkel doet alsof ze er voor alle weggebruikers zijn. Als je geen auto/motor hebt, valt er bij de ANWB echter weinig te halen. Om deze reden werd in 1975 werd de ENWB (Eerste Enige Echte Nederlandse Wielrijdersbond) al opgericht, tegenwoordig bekend als de Fietsersbond.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Johnny schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:46:
[...]

ANWB is al decennia lang een autoclub, die enkel doet alsof ze er voor alle weggebruikers zijn. Als je geen auto/motor hebt, valt er bij de ANWB echter weinig te halen. Om deze reden werd in 1975 werd de ENWB (Eerste Enige Echte Nederlandse Wielrijdersbond) al opgericht, tegenwoordig bekend als de Fietsersbond.
ANWB is meer dan alleen de wegenwacht, maar die heb je tegenwoordig ook voor fietsers: Wegenwacht® Fiets Service.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Oké, dus zeggen jullie:
- ANWB wegenwacht behouden
OF
- Afmelden bij ANWB wegenwacht en aanmelden bij blijdatikrij.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
Het zijn 2 behoorlijk verschillende services. Ik neem dus aan dat je inmiddels goed hebt gekeken naar beide services en de verschillen daartussen. Wat vind je zelf het belangrijkst? En wat zouden voor jou redenen zijn om voor de ene of de andere te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Anakha schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:26:
Het zijn 2 behoorlijk verschillende services. Ik neem dus aan dat je inmiddels goed hebt gekeken naar beide services en de verschillen daartussen. Wat vind je zelf het belangrijkst? En wat zouden voor jou redenen zijn om voor de ene of de andere te kiezen?
Nou, het grootste verschil wat ik zie is dat je bij de ANWB altijd betaald, ookal heb je geen pech en bij blijdatikrij je alleen betaald als je met pech komt te staan.

In principe zou je dus zeggen dat blijdatikrij altijd een betere keuze is? Of je moet 5x per jaar pech heben, maar dat lijkt me wel heel erg toevallig dat dat gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat ligt er maar net aan... wij kunnen die keuze niet voor je maken! Ik heb bewust voor de ANWB gekozen omdat ze ook een service aanbieden voor aanhangers en caravans (aangezien ik regelmatig een motortrailer of een caravan er achter heb hangen), en een goede buitenlandservice hebben.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
YinYang schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:02:
[...]
Nou, het grootste verschil wat ik zie is dat je bij de ANWB altijd betaald, ookal heb je geen pech en bij blijdatikrij je alleen betaald als je met pech komt te staan.

In principe zou je dus zeggen dat blijdatikrij altijd een betere keuze is? Of je moet 5x per jaar pech heben, maar dat lijkt me wel heel erg toevallig dat dat gebeurt...
Volgens mij zou je vergelijking nog wel wat uitgebreider kunnen:
  • Kom je wel eens in het buitenland met je auto, en wil je dan geholpen kunnen worden? (kan (nog) niet bij blijdatikrij)
  • Wil je een vervangende auto krijgen als je met pech staat? (kan (nog) niet bij blijdatikrij)
  • Is de kwaliteit van AA (van blijdatikrij) net zo goed als die van de ANWB? (een snelle zoektocht zegt mij van niet: AA lost volgens eigen zeggen in 81% van de gevallen iets ter plaatse op, ANWB in 90% van de gevallen)
  • Rijd je wel eens in andere auto's dan je eigen auto, en wil je dan ook geholpen worden als je pech krijgt? (kan bij blijdatikrij niet)
  • Zou je gebruik maken van de andere onderdelen van een ANWB-lidmaatschap?
Daarnaast is je berekening wat raar. De Wegenwacht kost afhankelijk van de opties die je kiest tussen de 50 en 100 euro per jaar. Als je blijdatikrij belt, ben je tijdens kantooruren 100 euro kwijt, buiten kantooruren 140 euro. Als je dus 1x per jaar pech hebt, ben je met blijdatikrij veel duurder uit (en niet pas bij 5x per jaar, zoals je schrijft).

Kortom, volgens mij is de vergelijking wat ingewikkelder dan jij hem maakt, en is de voor jou beste optie erg afhankelijk van jouw wensen en omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:12
Ik rij zelf ook niet zo heel veel (schat 10-12k per jaar), maar voor die paar tientjes vind ik het gewoon fijn om de zekerheid te hebben dat als mn auto stuk gaat, ik (en mijn auto) ook gewoon thuiskomen. Ik heb er zelf ook gewoon Europa service bij, ik kom nog wel eens in Duitsland met een relatief oude auto.

Dat betekent ook dat als ik een keer een lekke band heb, ik de ANWB bel. Ik ga niet met m'n brakke krik al die moeite doen als ik toch betaal :+.

Tot dusver heb ik ze één keer nodig gehad, toen ik met een lege accu stond. Ik dacht eerst dat de brandstofpomp het had opgegeven dus dat viel weer mee :).

[ Voor 14% gewijzigd door Knul op 06-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ik blijf maar gewoon bij de ANWB :) Wel handig die extra services die zij bieden die je niet hebt bij blijdatikrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:58

Standeman

Prutser 1e klasse

Al meer dan 10 jaar lid van de ANWB. Meest voornamelijke reden is omdat ik oude barrels rijd van 16+ jaar die nog wel eens stil komen te staan. In dat geval is het ideaal wanneer het gerepareerd wordt of dat je wordt weggesleept en vervangend vervoer krijgt. Ik heb ze zeker wel 2 a 3 keer per jaar nodig. (Gebroken motorsteun, lekker band, lege accu, vastgevroren handrem, etc)

Laatst was mijn koppelingskabel gebroken. De ANWB heeft me toen naar hun garage (was een onderaannemer) gesleept en de koppelingskabel vervangen. Een uur later en met een rekening voor 30,- materiaal was ik weer onderweg. *O*

Nu was het ook zondagochtend en takkeweer, dus die kerel vond het wel best dat hij binnen aan mijn auto kon sleutelen :D

[ Voor 8% gewijzigd door Standeman op 06-03-2014 16:40 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Zijn de onderdelen trouwens duur bij de ANWB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Anakha schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:52:
[...]

Daarnaast is je berekening wat raar. De Wegenwacht kost afhankelijk van de opties die je kiest tussen de 50 en 100 euro per jaar. Als je blijdatikrij belt, ben je tijdens kantooruren 100 euro kwijt, buiten kantooruren 140 euro. Als je dus 1x per jaar pech hebt, ben je met blijdatikrij veel duurder uit (en niet pas bij 5x per jaar, zoals je schrijft).
Ja, daar zat ik ook naar te kijken. Aangezien mijn auto grotendeels stil staat op maandag t/m vrijdag van 7:30 to 16:30, heb ik maar 1 1/2 uur "binnen kantoortijd". Dus als ik 's morgens met een dode accu zou staan is het gelijk 140 euro aftikken... En als ik twee dagen daarna met een bevroren handrem niet weg zou komen, zou ik alweer 3 jaar wegenwacht kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
YinYang schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:00:
Zijn de onderdelen trouwens duur bij de ANWB?
Koplamp EUR 7,50 uit m'n hoofd (enkele jaren geleden). Toen waren er twee kapot (niet mijn auto), de lamp uit de eigen set werd ook gewoon gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:18
Martine schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:10:
Nadat de garantieperiode van mijn nieuw gekochte Fiat Punto Evo afliep ben ik lid geworden van de ANWB. Voor zo'n 80,-- euro per jaar is er altijd iemand in de buurt die je kan helpen, toch een fijn gevoel. Voorheen reed ik niet zoveel en eigenlijk altijd in de buurt van mijn woonplaats dus is er altijd wel een bekende garage die je eventueel kan helpen of op kan halen.

Inmiddels kom ik regelmatig door het hele land, stel dat je auto om wat voor reden niet meer verder kan rijden, lekke band, vreemd lampje gaat branden, of accu leeg, je wordt altijd geholpen. Per jaar rij ik circa 20.000 km.

Mijn broer had stond vorig jaar op 1,5 uur rijden van huis met een kapotte turbo, omdat de vriendin lid was van de wegenwacht zijn ze gratis naar huis gebracht. Als je niet lid was geweest had het hoogstwaarschijnlijk meer gekost.

Waarom heb je niet gekozen voor de E.H.B.A, oftewel de Serviceplus pas?

Veel merken, waaronder Fiat, heeft voor een paar tientjes per jaar o.a. mobiliteitsservice (schakelen ook gewoon ANWB in), "gratis" vervangen/bijvullen van lampjes en vloeistoffen en jaarlijkse APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is meestal dan wel de voorwaarde dat je het onderhoud bij de merkdealer moet laten doen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Laatst online: 25-06 21:54
internetinfo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:25:
[...]

Waarom heb je niet gekozen voor de E.H.B.A, oftewel de Serviceplus pas?

Veel merken, waaronder Fiat, heeft voor een paar tientjes per jaar o.a. mobiliteitsservice (schakelen ook gewoon ANWB in), "gratis" vervangen/bijvullen van lampjes en vloeistoffen en jaarlijkse APK.
Omdat ik ook gebruik wou maken van YellowBrick parkeren via ANWB en omdat ik een mooi boekje Kampioen krijg. Zonder gekheid; dat wist ik niet als dat mogelijk was. YellowBrick heb ik nu wel via de ANWB en het blad is wel leuk leesvoer voor moeders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Martine schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:51:
[...]

Omdat ik ook gebruik wou maken van YellowBrick parkeren via ANWB en omdat ik een mooi boekje Kampioen krijg. Zonder gekheid; dat wist ik niet als dat mogelijk was. YellowBrick heb ik nu wel via de ANWB en het blad is wel leuk leesvoer voor moeders.
Kun je yellowbrick gratis krijgen via de ANWB of met korting? Heb daar namelijk toevallig een paar dagen terug voor gekeken, maar toen ik zag dat het me €10 zou kosten, ben ik maar afgehaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Had eerst ook anwb, maar we hebben nu alle 2 een toyota en daar krijg je dus gratis zo'n pasje bij voor pech in europa. Dus de pechhulp opgezegd.
Zijn nog wel gewoon lid voor 10 euro per jaar.
Om ze te steunen en voor de kampioen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

chucky666 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:44:
Had eerst ook anwb, maar we hebben nu alle 2 een toyota en daar krijg je dus gratis zo'n pasje bij voor pech in europa. Dus de pechhulp opgezegd.
Zijn nog wel gewoon lid voor 10 euro per jaar.
Om ze te steunen en voor de kampioen.
Tja, het probleem van dat pasje is dat het voor een beperkt aantal kilometers is OF een jaar. En wij gaan over dat aantal kilometers heen. Maar daarom hebben we wel geen Europa Service. Want als ik in het buitenland pech zou hebben, zou ik die pas van de Toyota gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wailing_Banshee schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:49:
[...]

Tja, het probleem van dat pasje is dat het voor een beperkt aantal kilometers is OF een jaar. En wij gaan over dat aantal kilometers heen. Maar daarom hebben we wel geen Europa Service. Want als ik in het buitenland pech zou hebben, zou ik die pas van de Toyota gebruiken...
Is iedere keer voor een jaar, net als de anwb dus ;)
Maar dan moet je hem wel merk onderhouden, maar dat deed ik toch ook al met me vorige auto's.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ben geen lid en word dat waarschijnlijk ook niet. Auto wordt fatsoenlijk 2x per jaar onderhouden en is niet van het type dat direct in storing schiet als er eens een sensor niet deugt. Afgelopen maandag+dinsdag nog 130km gereden met STOP knipperend in het dashboard. In eerste instantie wel gestopt, storing achterhaald, koelvloeistof aangevuld, maar toen bleek dat de melding daardoor niet wegging ben ik gewoon doorgereden en bij thuiskomst de kabel uit de sensor getrokken, sensor stuk. Auto rijdt er niet anders om, dus ik vind het prima zo, fixen we bij volgende beurt wel.

Mocht ik echt een keer langs de weg komen te staan en helemaal geen enkel idee hebben waarom die stomme auto niet meer weg wil, dan kan ik dan altijd nog lid worden. Ja, aan de weg lid worden is veel duurder dan vooraf, maar als je al 12 jaar rijdt zonder lid te zijn heb je wel 12x een jaarabonnement uitgespaard voordat je ineens aan de bak "moet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

chucky666 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:52:
[...]

Is iedere keer voor een jaar, net als de anwb dus ;)
Maar dan moet je hem wel merk onderhouden, maar dat deed ik toch ook al met me vorige auto's.
Ja, maar max 15.000 km. En wij rijden 20.000 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb sinds ik een auto heb al een lidmaatschap bij de ANWB. Tot nu toe heb ik er 2 keer echt gebruik van moeten maken (2 keer een lekke koelwaterleiding) en één keer gebeld maar kon ik in de wachttijd het zelf al herstellen (ik stond nog bij huis).
Mijn belangrijkste reden om lid te zijn is simpel. Mijn auto is 16 jaar oud en hoeveel preventief onderhoud je ook pleegt, de kans op een storing onderweg neemt alleen maar toe. Ik wil dan graag weer op weg geholpen kunnen worden. Voor een lege accu of lampjes vervangen gebruik ik de ANWB niet, dat kan ik prima zelf opvangen, maar het gaat juist om die storingen die je niet even snel oplost.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:01
Ik ga me ook maar aanmelden voor de ANWB.

Met jongerenvoordeel (<24jaar) is het goed te doen. Voor de Europa service + woonplaats betaal ik dan €78 euro (rest van 2014 gratis).

Als ik het via de tijdelijke reisverzekering zou regelen dan kost dat per keer ook zo'n 20 euro voor pechhulp. Op deze manier kan het dus al vrij vlot uit.

Eigenlijk is het puur omdat m'n vriendin geregeld 2u met de auto onderweg is, en als we met de auto in het buitenland zijn. Als hij voor de deur niet wil starten ben ik zelf wel handig genoeg om ff startkabels erop te zetten. Maar als ik aan het werk ben, en vriendin krijgt nog net binnen onze woonplaats pech, dan hebben we een probleem. Vandaar de woonplaatsservice er ook maar bij :p

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

het aanmelden van wegenwachtservice is ook niet zo moeilijk. het opzeggen van het abbonement daartegen weer wel.
ik ben nu al maanden in de weer om het rond te krijgen, en ben wederom tot 2015 lid van de anwb. opzegging liep al in 2013. ergens halverwege het jaar. dus op tijd zat denk ik zo.

toch afgeschreven, en nadien ik stornering heb toegepast via de bank kreeg ik diverse aanmaningen en tot slot een incassobureau op mijn dak. ondertussen diverse keren aan de lijn gehad en zelfs bevestiging gehad dat voor 2014 mijn lidmaatschap was opgezegd.maar door een fout in de administratie was ik toch weer lid geworden.

heel het ANWB heeft mij meer ellende opgeleverd als steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:41

Xanax959

relax...

Ik ben wel tevreden met de anwb. 110km per dag woon/werk verkeer in mijn citroen uit 1998 en nooit nodig, tijdens vakantie 1 keer een krukaslager dat in snippers veranderd (gebeurt anders nooit meneer) en met mijn "nieuwe" citroen uit 1998 twee jaar later goed geholpen toen het druklager er mee ophield van de koppeling. (slijtage/pech)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Zelf ben ik geen lid van de ANWB Pechhulp Wegenwacht maar van Allianz Global Assistance .
In verhouding goedkoper, krijgt veel betere reviews en een collega van mij (die eerder bij ANWB zat en nu bij Allianz) zweert er ook bij.

Betaal €9.33 per maand voor Nederland + Europa (inclusief woonplaats).
Ter vergelijking betaal je bij ANWB voor Europa Standaard ~€11.92

Ze houden alle gegevens van je auto bij en komen (naar uitspraken van gebruikers) vaker met daadwerkelijke reparatie (tov de veredelde sleepdienst van de ANWB). Allianz biedt ook gewoon vervangend vervoer.

Bij allianz is de pechhulp kentekengebonden. De een vindt dat een voordeel de ander een nadeel.
Ik geef er juist de voorkeur aan (stel iemand anders leent mijn auto, heeft die alsnog pechhulp).

Je mag, indien reparatie niet mogelijk is en ze toch moeten slepen, zelf aangeven waar de auto naartoe moet. Dus naar huis, of naar een door jou aangegeven garage b.v. (weet niet of dit bij ANWB kan).

Ik heb de dienst zelf nog niet nodig gehad *klopt af*, dus ik kan slechts feiten vergelijken en ervaringen delen die met mij gedeeld zijn. Maar op basis van de feiten en reviews was voor mij de keuze snel gemaakt (ook al rijd ik niet 'veel' volgens mij met mijn ~18k/jaar op basis van huidige ritten)

[ Voor 34% gewijzigd door Darkfreak op 01-10-2014 15:45 ]

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Ik ben geen lid van de ANWB, puur omdat het een organisatie is dat door slinkse wijze onder consumentenrechten uit probeert te komen.

On-topic: Ik rij nu al 5 jaar in auto's van 20 jaar oud en <1000 euro. Ik heb 2 keer pech gehad. 1ste keer zelf kunnen fixen. 2e keer was midden in de nacht en had geen lampje bij me. En dat is uiteindelijk gefixt door de ANWB.

Tip: ducktape tie-wraps en WD40. 75% van de pechgevallen kan je daar mee fixen.

[ Voor 19% gewijzigd door harmz op 05-10-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:43
Tip: ducktape tie-wraps en WD40. 75% van de pechgevallen kan je daar mee fixen.
Twee keer pech onder weg gehad: 1x kapotte drukgroep en 1x kapotte bobine. Ik weet niet wat ik met de ducktape, tie-wraps en WD40 zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Kapotte drukgroep kan je mee door rijden, het is niet ideaal maar het kan. Kapotte bobine valt onder de andere 25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aantal keren de ANWB nodig gehad de afgelopen jaren. 1x vanwege inhouden, dat bleek achteraf een dooie turbo.men laatst een keer aan de deur omdat er iets behoorlijk onder de motorkap rammelde, dat bleken gelukkig slechts de stabilisatiestangen te zijn.
Maar aangezien we beiden dagelijks een auto nodig hebben is die woonplaatsservice verdraaid handig. Voor die paar euro per jaar extra is het me dt echt wel waard.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tot nu toe weggegooid geld voor mij, al 14 jaar lid en nog nooit nodig gehad, zit nu ook te twijfelen of ik wel moet doorgaan hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Zal je zien, 14 jaar lid, nooit pech, je zegt het op, 2 maanden later sta je langs de weg.

Ik doe het andersom: al 10 jaar geen lid en nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 06:44
Ik heb sinds mijn 19e een Toyota Starlet uit 1994. Ben nu 31 :+ Nog nooit iets gehad behalve een bandje maar ik heb een volwaardige reserve achterin. 10 min. werk. Is zo'n simpele auto dat er eigenlijk niks kapot kan. Nooit lid van een organisatie geweest.

Maarja eigenlijk naïef natuurlijk eens gaat het fout. Ik ga gewoon prat op de reputatie dat die dingen nooit kapot gaan.

Aan de andere kant, moest ik hem moeten slepen dan kan dat wel voor al die centen die ik in de loop der jaren bespaard hebben.

Indien ik lid wordt on the spot is het zelfs goedkoop in mijn geval.

Als je erover nadenkt: Als je minimaal 1 jaar geen pech hebt en dan pas afsluit als je pech hebt, ben je eigenlijk altijd goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
The Eagle schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:30:
Aantal keren de ANWB nodig gehad de afgelopen jaren. 1x vanwege inhouden, dat bleek achteraf een dooie turbo.men laatst een keer aan de deur omdat er iets behoorlijk onder de motorkap rammelde, dat bleken gelukkig slechts de stabilisatiestangen te zijn.
Maar aangezien we beiden dagelijks een auto nodig hebben is die woonplaatsservice verdraaid handig. Voor die paar euro per jaar extra is het me dt echt wel waard.
Vanwege inhouden bel je de ANWB?
Dan ga je toch even langs je dealer.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 05:00

Bestla

M/M -> V/F

Voor mijn woon werk verkeer ben ik afhankelijk van de auto, dus ja tegen wegenwachthulp incl woonplaatshulp.

Ben niet in het bezit van een leasebak, en geld voor een echt nieuwe auto heb ik ook niet, dus ik moet wel.

[ Voor 33% gewijzigd door Bestla op 06-10-2014 08:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 145013

Bestla schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 08:28:
Voor mijn woon werk verkeer ben ik afhankelijk van de auto, dus ja tegen wegenwachthulp incl woonplaatshulp.

Ben niet in het bezit van een leasebak, en geld voor een echt nieuwe auto heb ik ook niet, dus ik moet wel.
Moeten is een groot woord. Ik heb gewoon pechservice via de garage. De enige voorwaarde is dat ik hem daar breng voor de beurten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
thefox154 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:18:
[...]

Als je onderweg bent en je motor heel raar doet? Dan ga je toch niet op je gemak even naar de dealer rijden, met kans dat je je motorblok misschien helemaal om zeep helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Als je onderweg bent en je motor heel raar doet? Dan ga je toch niet op je gemak even naar de dealer rijden, met kans dat je je motorblok misschien helemaal om zeep helpt?
Je kan ook de dealer bellen en vragen wat te doen... Zelf heb ik een keer de ANWB nodig gehad vanwege een lekkende radiator. Helaas was ik pas 6 dagen lid en moest ik de voorrijkosten betalen. Na het verlopen van mijn jongeren voordeel (50% korting) heb ik het daarom maar opgezegd.

Mijn moeder heeft de pechhulp altijd via de dealer omdat ze daar de auto ook altijd heen brengt voor een beurt. Dan vallen de dealer prijzen ook weer reuze mee.

[ Voor 12% gewijzigd door Deveon op 06-10-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:37
ik heb altijd een ANWB lidmaatschap. Als het niet in mn verzekering of garantie van de auto zit sluit ik t zelf af.
Heb ze ook al een paar keer 'nodig' gehad.. Zo stond ik daar met mn gloednieuwe Fiesta op zaterdagavond in verweggistan. Deuren op slot, 1x aan de deurhendel van de linkerachterdeur. Niets want de auto zit op slot. Meteen nog een keer proberen open te doen aan de hendel en poef, deur open..

Maar ook gestaan met een oudje die gewoon de geest gaf op de grote weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
En hoe zit het dan als vriend/vriendin al een wegenwacht heeft en ik neem ook een auto? Zijn daar nog handige constructies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Zie: http://www.anwb.nl/wegenwacht/partner#bestel Waarschijnlijk zal je wel een geregistreerd partnerschap 'constructie' moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21
Eduardboon schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:36:
En hoe zit het dan als vriend/vriendin al een wegenwacht heeft en ik neem ook een auto? Zijn daar nog handige constructies voor?
Pasnummer en je adres goed onthouden. Daar vragen ze naar en ik heb het nooit hoeven tonen.

Ik ben nu lid omdat ik plots met een dooie dynamo stond. Toch denk ik er aan het weer op te zeggen omdat ik gruwel van dat blaadje van hun :P

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Lidmaatschap is voor jezelf en 1 auto om misbruik te voorkomen. Als de auto op je naam staat is het goed (tenzij ze merken dat er wel erg veel op je naam staan :)) Je mag ze wel meerdere keren per jaar oproepen.. (Zelf 1 keer nodig gehad sinds 2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Voor wegslepen van de snelweg hoef je geen ANWB te hebben, dat zit bij iedereen in z'n verzekering.

Je wordt dan (kosteloos) naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats gebracht.

Ben zelf geen lid, 1x met pech gestaan, vader gebeld en naar huis gesleept.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Al 15 jaar lid van de ANWB en heb er vorige maand voor het eerst gebruik van gemaakt. Ik hoop dat ik in mijn volgende 15 jaar lid er ook maar 1 keer gebruik van hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:03:
Ik ga me ook maar aanmelden voor de ANWB.

Met jongerenvoordeel (<24jaar) is het goed te doen. Voor de Europa service + woonplaats betaal ik dan €78 euro (rest van 2014 gratis).

Als ik het via de tijdelijke reisverzekering zou regelen dan kost dat per keer ook zo'n 20 euro voor pechhulp. Op deze manier kan het dus al vrij vlot uit.

[...]
Inmiddels twee jaar verder, vriendin (auto is van haar) is inmiddels 25 geworden dus we hebben niet nog weer een jaar recht op jongerenvoordeel van ANWB verwacht ik. Zit eraan te denken om de ANWB dus op te zeggen, afgelopen twee jaar geen enkele keer nodig gehad (Toyota :*) ).

Via de autoverzekering (InShared) kan ik ook pechhulp afsluiten (€2,44 per maand voor Nederland, €5,59 voor Europa). Met omgerekend €67,08 per jaar (Europa) een stuk voordeliger dan ANWB dus (zelfs met jongerenvoordeel van ANWB). Het verloopt dan via 'Eurocross'. Via de doorlopende reisverzekering (via 'Zelf') kan ik ook nog een pechhulp module afnemen geloof ik, hier moet ik nog even naar kijken.

Moet de voor- en nadelen van ANWB vs. andere pechhulpverlener nog even vergelijken (kan zo 123 niet zien of de pechhulp via m'n autoverzekering bijv. ook vervangend vervoer heeft), maar ANWB is dus niet zo interessant meer vind ik. Sowieso heb ik het alleen voor de pechhulp, de winkel van ze kom ik nooit en dat blad is ook niet echt interessant. Ook dat gedoe met die partnerpas vind ik maar onhandig, ik sluit het liever gewoon op kenteken af.

Wie helpt u eigenlijk bij pech langs de weg?

Of helemaal geen pechhulp nemen, maar dat vind ik toch een beetje tricky. Het is toch wel fijn als je onderweg naar je vakantieadres bent en je gewoon met een Nederlandse pechhulpverlener kunt bellen ipv. in gebrekkig Duits ofzo via een praatpaal wat moeten regelen :+

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 26-09-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb geen idee of het klopt, maar wat ik hoorde was dat een dienstverlener als Route Mobiel meer een afsleepdienst is dan echte pechhulp. Dat zou voor mij wel een groot nadeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dat geldt eigenlijk voor alle pechdiensten buiten de ANWB, ook die van de dealer (tenzij ze toevallig contracten met de ANWB hebben). Maar ook de ANWB sleept steeds vaker af, want met moderne auto's kunnen ze niet zo veel meer langs de weg. Maar waar je goed op moet letten, waar wordt de auto naartoe gebracht. Bij de ANWB brengen ze hem naar de plek waar jij het wilt (dat kan een garage zijn, maar ook thuis), de andere pechdiensten brengen hem nog weleens naar de dichtstbijzijnde garage met wie ze een contract hebben.

Zelf heb ik in 10 jaar ze 2 keer nodig gehad. Beide keren met m'n vorige auto, die besloot z'n koelvloeistof niet meer te lusten. Voor een bandje wisselen bel ik ze niet (in het halfuur wachttijd heb ik zelf dat wiel al lang vervangen). Maar er zijn genoeg storingen die je niet even langs de weg oplost en dan vind ik het wel heel prettig de ANWB te kunnen bellen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Ah, ik rij oude brikken, dus meestal wordt ik wel weer op weg geholpen. Laatst nog mijn thermostaat kaduuk waardoor de motor het wel heel warm kreeg. Kerel van de ANWB heeft 'm gewoon er uit gehaald en ik kon weer verder :)

Ik blijf nog wel eventjes bij de ANWB :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Oude brikken willen andere pechdiensten vaak niet aannemen. Geloof dat RM destijds alleen auto's van 12 jaar of jonger accepteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:50
Ik ben zelf geen ANWB lid, krijg pechhulp via de dealer. Het enige wat ik daarvoor hoef te doen is soms mijn kop eens te laten zien (zomer en wintercheck tellen ook mee voor verlenging). Overigens heb ik in 10 jaar nog niemand nodig gehad, dus ik weet niet wat de ANWB kost? Maar dat scheelt bakken met geld, mocht je ooit wat krijgen dan kan je alsnog ter plaatse lid worden. Als ik het niet via de dealer kreeg dan zou ik het ook zo aanpakken.
thefox154 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:18:
Vanwege dit soort grapjes is ANWB ook zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 13:28
deepbass909 schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:24:
Dat geldt eigenlijk voor alle pechdiensten buiten de ANWB, ook die van de dealer (tenzij ze toevallig contracten met de ANWB hebben). Maar ook de ANWB sleept steeds vaker af, want met moderne auto's kunnen ze niet zo veel meer langs de weg. Maar waar je goed op moet letten, waar wordt de auto naartoe gebracht. Bij de ANWB brengen ze hem naar de plek waar jij het wilt (dat kan een garage zijn, maar ook thuis), de andere pechdiensten brengen hem nog weleens naar de dichtstbijzijnde garage met wie ze een contract hebben.
Dit is niet helemaal waar.

Ik ben zelf woonachtig in Rotterdam, met ANWB Nederland Standaard abonnement, met woonplaatsservice.

De auto stond laatst in Rijswijk op een industrieterrein met pech. Reed nog wel met beperkt vermogen en gerammel, maar onverantwoord want distributieriem was versprongen. Ik wilde de auto naar een garage in Tiel laten brengen. En dat kon niet. Transportservice kon alleen terug naar een adres in Rotterdam of iets anders dichtbij. Uiteindelijk zelf een berger moeten betalen om de auto naar Tiel te laten brengen... :/

Het is dus niet echt "naar de plek waar jij het wilt" :/

Ik was toen ik begon met autorijden in 2012 geen lid v/d ANWB. Aanvankelijk had ik via mijn verzekering bij Onna-Onna pechhulp NL inbegrepen... heb ik bij m'n vorige auto 2x nodig gehad. Eerste keer 's nachts lege accu door ventilator die niet stopte... nog geen startkabels, had auto maar een maand... :/ Tweede keer problemen met sleutelherkenning, moest worden gesleept naar de dealer voor opnieuw inleren.

Halverwege vorig jaar of zo was pechhulp bij Onna-Onna niet meer ingegrepen voor oudere auto's, daarna ook niks anders afgesloten. Totdat ik afgelopen mei met (inmiddels andere auto) strandde langs de A15... toen moest ik tegen extra hoog tarief lid worden van de ANWB omdat mijn motor stuk was gelopen door een versprongen distributieriem... en dan kreeg ik ondanks het hoge tarief geeneens transport omdat ik net lid was... ;(

Verder heb ik geen pechhulp voor het buitenland, hoewel ik wel met enig regelmaat met de auto in België, Duitsland en Luxemburg kom. Kan ik eigenlijk in het buitenland ook ter plekke lid worden, mocht ik daar stranden. Of moet ik dan gaan duwen of zo? :/

----

Edit:
In de voorwaarden op hun site vond ik dit... dus transport alleen naar dichtstbijzijnde garage ook...
Transporthulp — Het vervoeren van uw auto en de inzittenden naar de dichtstbijzijnde
garage. Wij geven transporthulp als sleutelhulp geen oplossing biedt. U kunt 2
keer per contractjaar gebruikmaken van deze service.
Wij schakelen indien nodig een transportbedrijf in dat uw auto naar de dichtstbijzijnde
garage transporteert. Als uw auto niet dezelfde dag kan worden gerepareerd,
wordt uw auto getransporteerd naar een bestemming in Nederland naar keuze van
de Wegenwacht. Natuurlijk houden we waar mogelijk rekening met uw wensen.
We transporteren alleen uw auto en/of aanhangwagen tot een maximaal (samengesteld)
belast gewicht van maximaal 3.500 kg als u daarmee onderweg strandt.
Let op! Wij bieden geen transporthulp bij een verloren of gestolen sleutel, of bij het
vastzitten van de auto (in sneeuw, modder etc.). De kosten voor eventuele vervolgreparaties
zijn voor uw rekening.
http://www.anwb.nl/bestan...idmaatschap-ww-online.pdf

Ik meende ooit elders iets anders gelezen te hebben... dat het wèl een adres naar keuze was... heb ik me blijkbaar vergist :$

Hoe dat "bestemming naar keuze indien niet dezelfde dag gerepareerd kan worden" vastgesteld wordt, weet ik echter niet. Bij mijn auto was het niet dezelfde dag te repareren, maar toch zelf de berger betaald toen...

[ Voor 23% gewijzigd door Josefien op 27-09-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-06 21:31
Dat wegslepen naar dichtstbijzijnde garage is dat veranderd ?

Ik heb nu 2 jaar een ANWB abonnement en ik kan me herinneren dat ik destijds voor ANWB heb gekozen JUIST omdat je kon kiezen waar de auto naartoe wordt gesleept (mijn vader heeft een garage 150 km verderop). Maar toen ik ze laatste belde (dynamo kapot) deed de ANWB moeilijk en gaven ze ook aan dat ze alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nouja door jullie negatieve ervaringen met de ANWB heb ik zoiets van: "de wereld van pechhulpverleners is groter dan alleen ANWB, waarom niet verder kijken?" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Het 'sleutelen' van de ANWB is ook niet altijd even goed overigens, mijn vader stond vorige week met kapotte accu, ANWB heeft hem helpen starten, maar had geen vervangende accu bij. Daarom aangeraden gewoon naar huis (80km) te rijden en daar bij eigen garage te laten vervangen. Tegen de tijd dat hij bij garage kwam was de accu een 'klein' stukje groter en boller geworden en moesten ze uiteindelijk een half uur wachten tot ze hem veilig konden vervangen. Garagist noemde het totaal onverantwoord van ANWB om zo de weg op te gaan, zeker als je ook een accu-test hebt gedaan waaruit blijkt dat er een cel kapot is.

Uiteindelijk zitten wij nog steeds wel bij de ANWB (met partnervoordeel), maar zou net zo lief gewoon via verzekeraar doen als het voordeliger was.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 27-09-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21
vortexnl1982 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 07:58:
Dat wegslepen naar dichtstbijzijnde garage is dat veranderd ?

Ik heb nu 2 jaar een ANWB abonnement en ik kan me herinneren dat ik destijds voor ANWB heb gekozen JUIST omdat je kon kiezen waar de auto naartoe wordt gesleept (mijn vader heeft een garage 150 km verderop). Maar toen ik ze laatste belde (dynamo kapot) deed de ANWB moeilijk en gaven ze ook aan dat ze alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage.
Net wie je voor je hebt,

Ik had ook een kapotte dynamo. Ze hebben mij 10km verder gereden naar de garage waar ik altijd heen ga in plaats van de dealer die 500 meter op de afslag staat.

Ook met de oldtimer hebben ze netjes een aantal kilometer achter mij aan gereden om te kijken of de auto niet uitviel.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-06 21:31
LED-Maniak schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:41:
[...]

Net wie je voor je hebt,

Ik had ook een kapotte dynamo. Ze hebben mij 10km verder gereden naar de garage waar ik altijd heen ga in plaats van de dealer die 500 meter op de afslag staat.

Ook met de oldtimer hebben ze netjes een aantal kilometer achter mij aan gereden om te kijken of de auto niet uitviel.
Ja over een paar km doen ze niet moeilijk. De garage van mijn pa is alleen 150 km verderop. En ik heb het liefst dat ze de auto daarheen slepen i.p.v. de dure dealer bij mij om de hoek :)

Ik snap alleen ook wel dat dat misschien niet helemaal realistisch is. Ben ZZPer en heb ANWB eigenlijk meer om de auto aan de praat te krijgen en voor het vervangend vervoer zodat ik altijd naar mijn klus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb al een aantal keren "pech" gehad, maar de noodzaak van pechhulp zie ik nog steeds niet.
- startmotor niet fris meer, auto paar keer heen en weer om motor van dode punt af te krijgen, starten
- zelfde startmotor na poging zelf te herstellen, deed toen niks meer, aangesleept door iemand die ons met de auto zag duwen en zelf naar garage gereden.
- dynamo gestorven, acculampje gaat branden als ik net op de snelweg zit. Was een diesel, dus vrolijk doorgereden. Toen ik 50km verderop bij m'n ouders kwam was de accu leeg en brandden er allemaal lampjes in het dashboard. Accu uurtje aan de lader, auto naar de beunhaas gereden en met de boodschappenauto van m'n ouders 's avonds naar huis gereden.
- druklager gestorven, schakelen ging heel moeilijk maar lukte nog wel (koppeling in, wachten, uit versnelling rammen, wachten, in andere versnelling rammen, koppeling op laten komen). Je sloopt je koppelingsplaat en drukgroep door te schakelen zonder dat lager, maar als je na 180.000km een nieuw druklager monteert neem je die toch mee
- Achterdemper van middenpijp afgebroken. Uit de rubbers trekken, in de kofferbak gooien en naar de garage rijden. Zo ben ik bij m'n huidige garage terecht gekomen: die zat in hetzelfde pand als de klant waar ik toen naartoe moest.

Misschien dat ik pechhulp zou afsluiten als ik in een Renault Laguna uit een van de beruchte bouwjaren zou rijden (collega is in 1 week tijd 3x afgesleept naar dealer destijds), maar met de auto's die ik rijd zie ik het nut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

vortexnl1982 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:56:
[...]

Ja over een paar km doen ze niet moeilijk. De garage van mijn pa is alleen 150 km verderop. En ik heb het liefst dat ze de auto daarheen slepen i.p.v. de dure dealer bij mij om de hoek :)

Ik snap alleen ook wel dat dat misschien niet helemaal realistisch is. Ben ZZPer en heb ANWB eigenlijk meer om de auto aan de praat te krijgen en voor het vervangend vervoer zodat ik altijd naar mijn klus kan.
Ze gaan natuurlijk niet gratis 150 km slepen.. ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt?

Sleepkosten zijn gruwelijk hoog namelijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.