Begrijp ik ook wel, dat zei ik ook. Het gaat mij ook meer om het aan de praat krijgen van de auto en een vervangende auto. Ook is het wel relaxt dat als mijn vrouw de auto pakt en hij werkt niet meer dat er dan even iemand komt kijkenTommyGun schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:31:
[...]
Ze gaan natuurlijk niet gratis 150 km slepen.. ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt?
Sleepkosten zijn gruwelijk hoog namelijk.
Het is voor mij persoonlijk meer een stukje rust, áls je ze nodig hebt, dat je ze kan bellen. En ja, waarschijnlijk is geen abo en on-the-spot wat regelen handiger.
Dit jaar overigens op vakantie geweest met de auto. Moet er niet aan denken om in slovenie pech te krijgen en het zelf te moeten regelen.
Dit jaar overigens op vakantie geweest met de auto. Moet er niet aan denken om in slovenie pech te krijgen en het zelf te moeten regelen.
Dat dus. Ik heb het eigenlijk voornamelijk genomen voor tipjes naar het buitenland (al dan niet met caravan of motortrailer). Heb geen zin in gestress mocht er iets stuk gaan op vakantie, of in het buitenland.418O2 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:38:
Het is voor mij persoonlijk meer een stukje rust, áls je ze nodig hebt, dat je ze kan bellen. En ja, waarschijnlijk is geen abo en on-the-spot wat regelen handiger.
Heb het tot nu toe 2x gebruikt. 1x in Nederland, klapband met een caravan van een vriend van mij (die achter mijn auto hing), zat geen reservewiel bij. ANWB heeft dit perfect opgelost door er gratis een andere band op te leggen, met advies om deze z.s.m. te vervangen.
2e keer was in het buitenland met mijn motor op motorvakantie, ze hebben mij toen afgesleept naar een garage waar het gefixed werd.
Vaak bu'j te bang!
Heb al jaren ANWB en in het verleden bij vorige auto's al meermaals nodig gehad. Ook altijd prima geholpen.
Tegenwoordig geeft m'n garage bij auto's die daar regulier in onderhoud zijn gratis een Bovag pechhulp pas waarbij ook terug gesleept wordt naar de eigen garage. Juist dat heeft de ANWB niet en vanuit de garage is het slim want ze houden zo hun eigen omzet. Kost ze wel ca €50/jaar. Goede service, klein nadeel is wel dat je qua onderhoud niet altijd gelijk loopt met de einddatum van de pas.
Denk er daarom sterk aan om de ANWB op te zeggen, op basislidmaatschap na. Moet alleen nog even goed naar pechhulp buitenland kijken, eens zien wat de module bij m'n FBTO verzekering inhoudt.
Tegenwoordig geeft m'n garage bij auto's die daar regulier in onderhoud zijn gratis een Bovag pechhulp pas waarbij ook terug gesleept wordt naar de eigen garage. Juist dat heeft de ANWB niet en vanuit de garage is het slim want ze houden zo hun eigen omzet. Kost ze wel ca €50/jaar. Goede service, klein nadeel is wel dat je qua onderhoud niet altijd gelijk loopt met de einddatum van de pas.
Denk er daarom sterk aan om de ANWB op te zeggen, op basislidmaatschap na. Moet alleen nog even goed naar pechhulp buitenland kijken, eens zien wat de module bij m'n FBTO verzekering inhoudt.
Juist de ANWB staat toe om je voertuig te laten slepen naar een dealer of garage naar keuze. Zonder extra kosten. Ook staat de ANWB vervangend vervoer langer toe dan de meeste andere opties, maar mogelijk is dit wel een extra pakket. Je kan hun contact center eens bellen (niet de alarmcentrale), die zijn goed op de hoogte van de verschillen tussen hun lidmaatschap en die van derden.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
Jean Paul schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:40:
Juist de ANWB staat toe om je voertuig te laten slepen naar een dealer of garage naar keuze. Zonder extra kosten. Ook staat de ANWB vervangend vervoer langer toe dan de meeste andere opties, maar mogelijk is dit wel een extra pakket. Je kan hun contact center eens bellen (niet de alarmcentrale), die zijn goed op de hoogte van de verschillen tussen hun lidmaatschap en die van derden.
Dat staat in de voorwaarden van 2014 en 2016. Voor alle pakketten, Instap, Standaard, Compleet, Europa etc.quote: http://anwb.nlTransporthulp
Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtstbijzijnde garage.
My favorite programming language is solder.
Verder stelt de ANWB ook wel eens verkeerde diagnoses. Toen mijn auto een tijdje terug plots flink vermogensverlies had, belde ik bij thuiskomst voor de zekerheid de ANWB (hulp bij twijfelgevallen). Er kwam een diagnose verstopte uitlaat/katalysator uit. Doorrijden werd niet aangeraden i.v.m. mogelijkheid tot plots stilstaan. Maar schade zou meevallen.
Maar in feite was de distributieriem versprongen door een losgelaten stuk metaal van de nokkenaspoelie (voor de 2e keer in een paar maanden, bleek ontwerpfout te zijn)
Ik kon echter pas 3 dagen later een afspraak bij de garage krijgen, dus in de tussentijd mee doorgereden met de wetenschap dat het de uitlaat was... tot er plots geratel uit kwam
Diagnose distributieriem werd toen bij de eigen garage waar ik de afspraak had, vastgesteld.
Heel veel geluk gehad dat de motor niet weer stuk liep, want de kop was paar maanden geleden pas gereviseerd voor €1200,- door dezelfde oorzaak... alleen deze keer ging het metaaltje v/d 2e nokkenaspoelie eraf met geluk dat de riem niet zover versprong dat de boel stuk ging... uiteindelijk nog eens een reparatie van €900,- waarbij o.a. beide poelies werden vervangen door verbeterde versies...
Maar in feite was de distributieriem versprongen door een losgelaten stuk metaal van de nokkenaspoelie (voor de 2e keer in een paar maanden, bleek ontwerpfout te zijn)
Heel veel geluk gehad dat de motor niet weer stuk liep, want de kop was paar maanden geleden pas gereviseerd voor €1200,- door dezelfde oorzaak... alleen deze keer ging het metaaltje v/d 2e nokkenaspoelie eraf met geluk dat de riem niet zover versprong dat de boel stuk ging... uiteindelijk nog eens een reparatie van €900,- waarbij o.a. beide poelies werden vervangen door verbeterde versies...
Het is nogal lastig om een diagnose via de telefoon te stellen... Begrijpelijk dat er dan fouten worden gemaakt. Zeker als het gaat om zoiets algemeens gaat 'vermogensverlies', dat kan van alles zijn.
Niet echt iets wat je de ANWB aan kan rekenen
Vaak bu'j te bang!
Het was niet via de telefoon. Meneer was persoonlijk komen kijken, heeft de auto uitgelezen (geen fouten), onder de motorkap gekeken en toen hij zijn hand voor de uitlaat hield terwijl ik gas bij gaf, werd de diagnose "verstopte uitlaat"-tom-562 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:53:
Het is nogal lastig om een diagnose via de telefoon te stellen... Begrijpelijk dat er dan fouten worden gemaakt. Zeker als het gaat om zoiets algemeens gaat 'vermogensverlies', dat kan van alles zijn.
edit: foutje (dacht even dat topic na 1 pagina eindigde)
[ Voor 92% gewijzigd door MaartenBW op 27-09-2016 15:30 ]
Ik zit een beetje in dubio om de ANWB op te gaan zetten eigenlijk. En dan iets van een dienst als Road Guard te pakken als het ooit nodig is. Ik heb ooit een lidmaatschap bij de ANWB genomen voor mijn motor en omdat ik hem daar al had kon ik die ook mooi gebruiken voor mijn auto. En later ook partnervoordeel erbij gepakt zodat pech hulp voor mijn vrouw ook meteen geregeld was. Maar inmiddels betaal ik er zo'n 6 jaar voor en ik heb het nog nooit nodig gehad. Ik heb een vrij recente auto (2013) waarmee ik nog geen 10.000 km per jaar rij. Ik verwacht dus nog niet meteen heel vaak pech te gaan hebben (en ja, ik weet dat ik geen garantie heb op dat uitgangspunt
), en daarbij zit er zo'n dienst van de dealer bij waarmee je pech hulp in kan schakelen. Dan zit ik alleen met de motor waar ik nog iets voor moet regelen, maar met de paar honderd km die ik daar per jaar mee rij moet ik aardig wat pech hebben als ik 1x per 2 jaar de pech hulp moet laten komen.
Vergelijk vooral goed de kleine lettertjes. Route Mobiel lijkt bijvoorbeeld goedkoop, maar ze sluiten een hoop uit. Als je auto niet een bepaalde voorwaarden voldoet kan je geen abonnement bij ze krijgen. Ze spelen het duidelijk op safe. De ANWB doet niet moeilijk of je nu een gloednieuwe auto hebt of een 25 jaar oud brik met meer kilometers dan de Enterprise op de klok.Rupie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:52:
Ik zit een beetje in dubio om de ANWB op te gaan zetten eigenlijk. En dan iets van een dienst als Road Guard te pakken als het ooit nodig is.
Ik ben zelf al jaren lid van de ANWB. Een keertje afslepen en je hebt je abo er voor jaren uit. Daarnaast gebruik ik een paar andere diensten van ze. Ik blijf gewoon lid, het is prettig om toch hulp achter de hand te hebben.
Verwijderd
Oftewel, kies het gewoon uit op basis van de leeftijd van je auto. Nieuwe auto? Geen ANWB nodig indien je bij de dealer onderhoud doet (volgens mij doet vrijwel elk merk dit tegenwoordig, in ieder geval voor nieuwe auto's). Ga je daarna naar een goedkopere garage, bijv. na de garantieperiode, dan neem je een dienst die veel korting geeft als je een jonge auto hebt. Als je een oude brik hebt, ga je naar de ANWB.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:03:
[...]
Vergelijk vooral goed de kleine lettertjes. Route Mobiel lijkt bijvoorbeeld goedkoop, maar ze sluiten een hoop uit. Als je auto niet een bepaalde voorwaarden voldoet kan je geen abonnement bij ze krijgen. Ze spelen het duidelijk op safe. De ANWB doet niet moeilijk of je nu een gloednieuwe auto hebt of een 25 jaar oud brik met meer kilometers dan de Enterprise op de klok.![]()
Ik ben zelf al jaren lid van de ANWB. Een keertje afslepen en je hebt je abo er voor jaren uit. Daarnaast gebruik ik een paar andere diensten van ze. Ik blijf gewoon lid, het is prettig om toch hulp achter de hand te hebben.
Dit jaar alweer 2x van de ANWB gebruik gemaakt kort achter elkaar, beide keren met mijn '01 Aprilia RSV Mille:
1. Een tijdje terug viel ergens op een boerenweggetje in de middle of nowhere mijn motor uit en maakte vooral veel lawaai bij een startpoging. Even onder de tank kijken gaf al aan wat het probleem was, bougie losgetrild... En helaas had ik geen bougiedopbij me. ANWB gebeld met het verzoek om iemand met een passende bougiedop te sturen, half uur later kon ik weer verder. De man gaf me nog de tip voor een ijzerhandel in de buurt waar ze mooie compacte setjes met een bougiedop & knikratel hadden.
2. Een paar weken later nog veel verder in de middle of nowhere Zwitserland mijn voorband lekgereden. Grote scheur erin, dus een prop erin zetten was geen optie meer. Door een communicatiefoutje tussen de ANWB & de Automobile Club de Suisse was ik 4 uur verder voordat de sleepwagen er was, maar ik heb deze man wel over kunnen halen om mij & de motor na een bandenzaak op 5km van mijn hotel te brengen, 40 km van waar ik stilstond. Probleem daarmee was dat het aan de andere kant van de grens met Duitsland was, gelukkig was hij zo vriendelijk om ondanks dat het eigenlijk niet mag de grens over te gaan. De ANWB heeft me gedurende de avond nog zo'n 4x teruggebeld om te vragen of het allemaal wel goedgekomen was.
Vorig jaar was ik ook goed geholpen met een '84 Alfa Romeo Spider die voor de deur niet meer wilde starten, dit bleek uiteindelijk een defecte krusas-sensor te zijn. De monteur had zo'n ding voor een 30 jaar oude auto vanzelfsprekend niet bij zich, maar het vinden van het probleem zonder dat de auto afgesleept hoefde te worden was al prima. Auto mooi laten staan waar hij stond, opzoek naar een nieuwe sensor en nadat die eindelijk gevonden was even zelf eronder schroeven en weer verder.
Ik heb mijn abonnementsgeld er wel weer uit dus
De ANWB is volgens mij nog steeds de beste optie voor mij. Doordat ik met veel verschillende voertuigen rij word pechhulp gekoppeld aan kenteken snel erg duur, doordat het allemaal oud spul is heb ik niets aan moderne merkdealers.
1. Een tijdje terug viel ergens op een boerenweggetje in de middle of nowhere mijn motor uit en maakte vooral veel lawaai bij een startpoging. Even onder de tank kijken gaf al aan wat het probleem was, bougie losgetrild... En helaas had ik geen bougiedopbij me. ANWB gebeld met het verzoek om iemand met een passende bougiedop te sturen, half uur later kon ik weer verder. De man gaf me nog de tip voor een ijzerhandel in de buurt waar ze mooie compacte setjes met een bougiedop & knikratel hadden.
2. Een paar weken later nog veel verder in de middle of nowhere Zwitserland mijn voorband lekgereden. Grote scheur erin, dus een prop erin zetten was geen optie meer. Door een communicatiefoutje tussen de ANWB & de Automobile Club de Suisse was ik 4 uur verder voordat de sleepwagen er was, maar ik heb deze man wel over kunnen halen om mij & de motor na een bandenzaak op 5km van mijn hotel te brengen, 40 km van waar ik stilstond. Probleem daarmee was dat het aan de andere kant van de grens met Duitsland was, gelukkig was hij zo vriendelijk om ondanks dat het eigenlijk niet mag de grens over te gaan. De ANWB heeft me gedurende de avond nog zo'n 4x teruggebeld om te vragen of het allemaal wel goedgekomen was.
Vorig jaar was ik ook goed geholpen met een '84 Alfa Romeo Spider die voor de deur niet meer wilde starten, dit bleek uiteindelijk een defecte krusas-sensor te zijn. De monteur had zo'n ding voor een 30 jaar oude auto vanzelfsprekend niet bij zich, maar het vinden van het probleem zonder dat de auto afgesleept hoefde te worden was al prima. Auto mooi laten staan waar hij stond, opzoek naar een nieuwe sensor en nadat die eindelijk gevonden was even zelf eronder schroeven en weer verder.
Ik heb mijn abonnementsgeld er wel weer uit dus
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ANWB afgelopen weekend opgezegd. Ging nog vrij makkelijk vond ik (telefonisch). Maar het beleid (of de wetgeving) van ANWB is ook veranderd, eerder moest je er altijd vóór 15 nov. bij zijn met je opzegging, anders was je te laat en zat je er nog weer een jaar aan vast. Nu is het maandelijks opzegbaar zie ik: http://www.anwb.nl/lidmaatschap/opzeggen
Moet alleen nog even wachten tot ik bevestiging van opzegging in huis heb.
We hebben eerst geen plannen meer om op vakantie te gaan met de auto of vaak meer dan één uur te rijden enkele reis, dus ik vind het eerst wel prima zo. Voor problemen in de buurt van m'n woonplaats bel ik wel een familielid die dan langskomt met een set startkabels of een sleepkabel. Misschien dat als we weer met de auto op vakantie gaan, dat ik dan via de autoverzekering/reisverzekering pechhulp afneem ofzo. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
We hebben eerst geen plannen meer om op vakantie te gaan met de auto of vaak meer dan één uur te rijden enkele reis, dus ik vind het eerst wel prima zo. Voor problemen in de buurt van m'n woonplaats bel ik wel een familielid die dan langskomt met een set startkabels of een sleepkabel. Misschien dat als we weer met de auto op vakantie gaan, dat ik dan via de autoverzekering/reisverzekering pechhulp afneem ofzo. Maar dat zien we tegen die tijd wel weer.
Road Guard is weer wat anders dan Route Mobiel he!CMD-Snake schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:03:
[...]
Vergelijk vooral goed de kleine lettertjes. Route Mobiel lijkt bijvoorbeeld goedkoop, maar ze sluiten een hoop uit. Als je auto niet een bepaalde voorwaarden voldoet kan je geen abonnement bij ze krijgen. Ze spelen het duidelijk op safe. De ANWB doet niet moeilijk of je nu een gloednieuwe auto hebt of een 25 jaar oud brik met meer kilometers dan de Enterprise op de klok.
FF wat anders, ik heb mijn auto verkocht, normaal is het dan zo om het ANWB lidmaatschap op te zeggen. Ik heb het bronzen lidmaatschap. Kleeft er nog voordeel aan als ik ondanks geen auto nog lid blijf?
Je hebt ook wegenwacht voor fietsen tegenwoordig. Weet niet of dat onder je brons abbo valt, zou je even moeten uitzoeken.
Daarnaast krijg je vast wel een magazine, ledenkorting in de ANWB shop etc. Zou mij geen abbo waard zijn maar hey....
En anders bel je ze toch ff?
Daarnaast krijg je vast wel een magazine, ledenkorting in de ANWB shop etc. Zou mij geen abbo waard zijn maar hey....
En anders bel je ze toch ff?
Ik heb vorige week ook ANWB opgezegd. Ik vind het persoonlijk wel vervelend dat je telefonisch moest opzeggen.ThinkPad schreef op maandag 3 oktober 2016 @ 16:26:
ANWB afgelopen weekend opgezegd. Ging nog vrij makkelijk vond ik (telefonisch). Maar het beleid (of de wetgeving) van ANWB is ook veranderd, eerder moest je er altijd vóór 15 nov. bij zijn met je opzegging, anders was je te laat en zat je er nog weer een jaar aan vast. Nu is het maandelijks opzegbaar zie ik: http://www.anwb.nl/lidmaatschap/opzeggen
Zij: “Waarom wilt u opzeggen?”
Ik: “ik heb het niet meer nodig”
Zij: “weet u dat u dan geen gebruik meer kan maken van de ANWB diensten”
Ik: “Ja, dat weet ik”
Zal wel iets persoonlijks zijn. Maar kreeg restbedrag wel keurig weer.
Simpel, hier staan de voordelen:Johnnny schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:06:
FF wat anders, ik heb mijn auto verkocht, normaal is het dan zo om het ANWB lidmaatschap op te zeggen. Ik heb het bronzen lidmaatschap. Kleeft er nog voordeel aan als ik ondanks geen auto nog lid blijf?
https://www.anwb.nl/leden...p_ledenvoordeel_linklijst
Het kost 15.50 euro per jaar, dus je kan simpel uitrekenen of je per jaar 15.50 aan voordeel krijgt.
Persoonlijk zou ik in de toekomst voor pechhulp kijken naar je dealer of verzekeraar. Bij veel merkdealers krijg je gratis pechhulp na onderhoud. De meeste dealers zijn niet veel duurder dan wat pechhulp kost bij de ANWB. Soms kan je ook erg voordelig bij je autoverzekeraar pechhulp krijgen. Een paar euro per maand kost het vaak.
Even wat anders; dit topic is ruim 5 jaar oudJohnnny schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:06:

Dit topic is gesloten.