Het grote Peugeot topic - deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 08:49
dj1981 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:05:
[...]

Kwam niet toevallig omdat je een draagarm hebt laten vervangen? Dat zou wel slordig zijn geweest.
Nee, ik heb geen draagarm laten vervangen.
Tijdens het proefrijden was het me ook niet opgevallen.
Pas toen ik thuis kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Meldt :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i36.photobucket.com/albums/e27/Xander2000/p306_zpsacbb3722.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
chique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hele mooie auto. Gelukkig niet verkracht zoals deze hier.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Bedankt, ik ben er ook enorm blij mee. Even wat kleine dingetjes oplossen en ik ga er erg veel plezier van beleven. Knopje van de IR CV afstandsbediening even maken, links voor speaker controleren, antenne netjes maken, kentekenplaat recht hangen met nette houders, rubbers conserveren en dan hebben we het meeste al gehad.

Helaas passen fase 1 koplampen niet, dus misschien komen er in de toekomst fase 3 op. Er horen ook meegespoten spiegelkappen op, dus als er zwarte of rode op mijn pad komen gaan ze er ook op. Ik vermoed dat de stoelen stoelverwarming hebben, enkel de knoppen ontbreken.

De auto hierboven is niet echt een verbetering nee. Wel ben ik jaloers op zijn hardtop. Ik zou graag een hoogglans zwarte of rode willen hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
neem eens contact op met Bart Ebben. Die heeft echt een mega magazijn. Wellicht heeft hij er wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Oyster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:59:
Helaas passen fase 1 koplampen niet, dus misschien komen er in de toekomst fase 3 op. Er horen ook meegespoten spiegelkappen op, dus als er zwarte of rode op mijn pad komen gaan ze er ook op. Ik vermoed dat de stoelen stoelverwarming hebben, enkel de knoppen ontbreken.
Oorspronkelijk hadden die spiegels een kunststof scharnier dat na vaak inklappen afbrak. Misschien zijn ze op jouw auto al eens vervangen door de nieuwere variant met metalen scharnier en hadden ze toen geen zin om de kappen te spuiten. Bij mijn 306 was het juist andersom: bij de nieuwe spiegels werden twee kapjes geleverd: de zwarte en een hardkunststof grijze kap die je zelf kon spuiten. Dus ik heb nu een XR mét meegespoten spiegels.

De kapjes zijn ook gewoon los te koop bij de dealer. Bestelnummers 815216 en 815217. Ze kosten 24,95 per stuk. Alleen moet je ze dan wel nog even in de goede kleur spuiten.

Overigens vind ik op een cabrio de zwarte kappen nog niet eens zo lelijk, omdat ze naast die zwarte A-stijl zitten.

Waarom vermoed je trouwens dat de stoelen verwarming hebben? Omdat er een kabeltje aan vast zit? Want dat zou best wel eens gewoon van de gordelspanners kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door dreamscape op 25-03-2013 14:14 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dreamscape schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:13:
[...]

Overigens vind ik op een cabrio de zwarte kappen nog niet eens zo lelijk, omdat ze naast die zwarte A-stijl zitten.
Zomers is een zwarte soft top heel mooi inderdaad, maar in de herfst/winter zou ik ook een hardtop willen hebben. Als is het maar voor het behoud van de softtop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik bedoelde niet het dak, maar de spiegelkapjes. Die mogen best zwart zijn naast die zwarte A-stijl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ow haha oeps. :+
naja, mijn mening blijft wel staan verder :9

[ Voor 58% gewijzigd door PdeBie op 25-03-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hier nog wat foto's van mijn 207 afgelopen weekend in België:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/486272_614805188533681_665464580_n_zps0ef26f8b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/IMG_6274_zpse09dc433.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/IMG_6275_zps7403de89.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Heft iemand toevallig ervaring met de 1.8 16v XU7JP4? De wagen blijft op de snelweg rond de 75c hangen. Bij stationair loopt hij wel op naar 90c. Vraag me af of het zo hoort of dat de thermostaat kapot is (open stand). Eerlijk gezegd vind ik het te koud, dus ik zit erover na te denken een nieuwe 89c of 83c (standaard) thermostaat erin te zetten.
[...]

Oorspronkelijk hadden die spiegels een kunststof scharnier dat na vaak inklappen afbrak. Misschien zijn ze op jouw auto al eens vervangen door de nieuwere variant met metalen scharnier en hadden ze toen geen zin om de kappen te spuiten. Bij mijn 306 was het juist andersom: bij de nieuwe spiegels werden twee kapjes geleverd: de zwarte en een hardkunststof grijze kap die je zelf kon spuiten. Dus ik heb nu een XR mét meegespoten spiegels.

De kapjes zijn ook gewoon los te koop bij de dealer. Bestelnummers 815216 en 815217. Ze kosten 24,95 per stuk. Alleen moet je ze dan wel nog even in de goede kleur spuiten.

Waarom vermoed je trouwens dat de stoelen verwarming hebben? Omdat er een kabeltje aan vast zit? Want dat zou best wel eens gewoon van de gordelspanners kunnen zijn.
Bedankt voor de info. Ik zal binnenkort even kijken hoe dat zit. Op Winparts.nl kosten de kapjes 8e of iets dergelijks. Maar dat zal vast imitatie zijn. Op zich niet zo heel erg. Ik lees dat ze vaak scheuren bij demontage. Hier in de buurt zit een bedrijf die 2K knikkerbussen kan maken op kleur dus misschien eerst zo even proberen. Misschien dat ik die imitatiekapjes eerst eens zwart spuit met een 1K knikkerbus van de bouwmarkt als tijdelijke oplossing. Zwart is toch niet zo kritisch. Zwart of rood, ik ben er nog niet uit. :p
pdebie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:11:
neem eens contact op met Bart Ebben. Die heeft echt een mega magazijn. Wellicht heeft hij er wel een.
Ik had al even contact opgenomen voor een elektrische telescoop antenne. Helaas heeft hij deze niet. Misschien dat ik nog even een berichtje stuur voor een hardtop. Helaas zijn die dingen wel aan de prijs dus ik moet even kijken hoe en wat.
pdebie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:54:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Prachtige wagen. Mooie foto zo in de sneeuw met de witte details in de velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Oyster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:09:
Heft iemand toevallig ervaring met de 1.8 16v XU7JP4? De wagen blijft op de snelweg rond de 75c hangen. Bij stationair loopt hij wel op naar 90c. Vraag me af of het zo hoort of dat de thermostaat kapot is (open stand). Eerlijk gezegd vind ik het te koud, dus ik zit erover na te denken een nieuwe 89c of 83c (standaard) thermostaat erin te zetten.
Thermostaat is stuk (gaat niet meer volledig dicht). Vervangen dus :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ga er maar vanuit dat de thermostaat kapot is ja. :)

edit:
Damn you, Wok!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Prachtige wagen. Mooie foto zo in de sneeuw met de witte details in de velgen!
Dank je. De foto is gemaakt door een vriend van me Jaco Markus. Die weet wel hoe je een auto mooi op de plaat krijgt.

https://www.facebook.com/JacoMarkusPhotography

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Wok schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:21:
[...]

Thermostaat is stuk (gaat niet meer volledig dicht). Vervangen dus :)
tdw schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:21:
[...]

Ga er maar vanuit dat de thermostaat kapot is ja. :)

edit:
Damn you, Wok!
Top! Morgen meteen even bestellen. Ik hoop dat ze op voorraad zijn. Een motor op de juiste bedrijfstemperatuur voelt een stuk fijner.
Oyster schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:59:
links voor speaker controleren
Deze kan ik alvast afstrepen. Ik dacht dat er een composet voorin zat aangezien ik echt letterlijk de hogen tonen linksvoor miste. Ik verwachtte eigenlijk dat de tweeter kapot was of dat er twee verschillende speakers in zaten. Toen ik bezig was het deurpaneel los te maken (niet nodig) viel me op dat er een tweeter in de deurstijl verwerkt zat. En jahoor, de connectors waren los geschoten. En weer werken. Zelfs dubbelhappy, want het blijkt Polk te zijn. 8)
[...]
Deze had ik per ongeluk gemist. Er zitten meerdere kabels aan vast, maar ik moet het nog even uitzoeken. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Oyster op 26-03-2013 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Mooie kleur ook Oyster!

Wij hebben hier een Roland Garros Ph1 voor de deur staan. Vind de 306 Cabrio veel value for money geven. Wat dat betreft best een ondergewaardeerde wagen. Volwaardig 4 persoons (ik kan met 1.87m best goed achter mijzelf zitten) en een alleszins acceptabele kofferbak.

Windscherm is als je die niet hebt, nog wel een aanrader. Dat scheelt net in de trek tussen de voorstoelen naar voren toe. Ik heb 'm d'r trouwens lang niet altijd in zitten (niet altijd handig met 2 kids :P ), maar mis 'm dan ook niet direct.

Wel lekker, de zon hoeft zich maar te laten zien en dan lekker 't dak naar beneden en genieten :D

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

pdebie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:54:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heaven on Wheels! *O* Mooie meeting altijd!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ja was ook dit jaar weer erg geslaagd. Alleen jammer van de sneeuw en herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Harry schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:09:
Mooie kleur ook Oyster!

Wij hebben hier een Roland Garros Ph1 voor de deur staan. Vind de 306 Cabrio veel value for money geven. Wat dat betreft best een ondergewaardeerde wagen. Volwaardig 4 persoons (ik kan met 1.87m best goed achter mijzelf zitten) en een alleszins acceptabele kofferbak.

Windscherm is als je die niet hebt, nog wel een aanrader. Dat scheelt net in de trek tussen de voorstoelen naar voren toe. Ik heb 'm d'r trouwens lang niet altijd in zitten (niet altijd handig met 2 kids :P ), maar mis 'm dan ook niet direct.

Wel lekker, de zon hoeft zich maar te laten zien en dan lekker 't dak naar beneden en genieten :D
Thanks! De kleur was eigenlijk niet mijn eerste keuze en de kleur van het dak al helemaal niet. Toen ik de wagen in het echt zag was ik verkocht. Het past allemaal uitstekend bij elkaar. Wel op voorwaarde dat de wagen schoon is. Alsnog als ik zou moeten kiezen voor een nieuwe kap dan zou de keuze tussen zwart of rood moeilijk zijn.

Een windschermpje heb ik in de kofferbak liggen, die kreeg ik er gelukkig bij. Het is dat het hier de afgelopen dagen erg hard heeft gewaaid dus ik heb niet met het dak gespeeld. Vanmiddag maar even bekijken hoe dat windscherm gemonteerd moet worden. Ben benieuwd naar je Roland Garros, heb je foto's?

Jullie zullen het alvast weten maar op http://public.servicebox.peugeot.com/ kan je gedetailleerde informatie vinden over de wagen inclusief onderdeelnummers. Als je even je chassisnummer invoert kan je bekijken met welke lijst aan opties je wagen is afgeleverd. Behoorlijk gedetailleerd zelfs.

Vandaag wilde ik even de nieuwe thermostaat monteren. Helaas niet op voorraad in een Pouw filiaal. Ik denk dat ik maar wat bij winparts op pik. Ondertussen heb ik een dealtje lopen voor fase 3 koplampen maar ik twijfel nog. Brandblusser (action, 1L poeder 10e) en branddeken gekocht voor in de achterbak. Nieuwe 8cm korte antenne is ook onderweg. Het ontvangst zal wel iets minder zijn maar soit.

Zo nu en dan spant de linker voorveer even op waarna hij zachtje 'tjong' zegt bij heel ver insturen. Ik twijfel of ik er meteen een schroefset (ivm toekomstige challenger velgen) onder zet of voor een paar tientjes even de veerpoot vervang. Een APK aandachtspunt is dat de remleiding achter roest (pitjes) heeft. APK duurt nog wel even, maar een setje RVS Goodridge is erg interessant. Ik ben ook op zoek naar een airbag passagierszijde. Maar het kan allemaal niet tegelijk. :p Ik ben enorm tevreden over de aankoop!

[ Voor 4% gewijzigd door Oyster op 27-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dan zou ik meteen gaan voor een schroefset. :)

maar je hebt dus meer plannen zie ik? Neem dan eens een kijkje bij ons op de club zou ik zeggen. www.peugeottuningclub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik zou zelf voor een zwart dak gaan... (hebben wij er ook op zitten trouwens). Mocht ik nog tegen een hardtop aanlopen, laat ik deze ook zwart spuiten.

Een foto van vorig jaar toen we 'm net hadden. (inclusief kinderstoelen :P )
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7108/7525524798_6378b4f3c7_z.jpg
Ik rijd vanmiddag trouwens nog naar Winparts om een uitlaat voor de 306 te halen. Hij is euhm... nu een tikkie te sportief zal ik maar zeggen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Harry op 27-03-2013 13:45 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

pdebie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:11:
Ja was ook dit jaar weer erg geslaagd. Alleen jammer van de sneeuw en herrie
Herrie is ieder jaar daar in die open ruimte. :P Leuk met die db drags dan trilt die hele toko daar. :P

Stonden er dit jaar ook van die pruts bakken of van die tupperware dingen die niet eens gespoten waren, of zijn ze dit jaar strenger geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Oyster schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:32:
[...]
Ondertussen heb ik een dealtje lopen voor fase 3 koplampen maar ik twijfel nog.
Doen! :Y Die heldere Ph 3 koplampen doen je auto meteen vijf jaar jonger lijken :)
Brandblusser (action, 1L poeder 10e)
Leuk voor in de keuken, maar niet voor je auto. Poeder is echt zooi. Ook al blus je het brandje, een jaar later is je auto alsnog total loss omdat die poeder al je stekkerverbindingen heeft aangevreten en je de meest vage elektronische storingen krijgt.
maar een setje RVS Goodridge is erg interessant.
Nope. Gewoon standaard remslangen nemen en eventueel CuNiFer-leidingwerk. Staalomvlochten remslangen voegen niks toe en je kunt dan ook niet meer zien hoe de slang er aan toe is na een paar jaar, dus zul je ze elke paar jaar preventief moeten vervangen (bij een gewone remslang kun je nagenoeg in één oogopslag of deze vervangen moet worden of niet).
Ik ben enorm tevreden over de aankoop!
Alle reden toe! :) Een 306 Cabriolet is een tijdloos mooie auto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook hierbij WIljan, remslangen moet je sowieso binnen 3-5 jaar vervangen, remvloeistof 2-3 jaar in het geval van DOT4 en afhankelijk van de kilometers. Dus staalomvlochten kan prima, en zeker als je eens een circuitdag meepakt, maar ook op straat merk ik het persoonlijk wel. Niet na 1 keer remmen maar een stuk met meerdere bochten of een aantal rotondes op de 100 weg hier achter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Blijft mijn punt staan dat je geen visuele controlemogelijkheid meer hebt... voor hetzelfde geldt zit er na een jaar een scheurtje in. Dat zie je dan niet met alle risico's van dien...

Dat jij op straat het voordeel van staalomvlochten remslangen meent te merken zegt meer over jouw manier van rijden... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Er zijn momenten dat je dat merkt ja. :+ Ook niet dagelijks hoor, maar goed. Ik heb zo mijn route hierachter door Duitsland waar je je aardig kunt uitleven. ;)

Maar dat is wel idd, controle mogelijkheid is er niet. Maar ik heb nog nooit gezien of gehoord dat een slang slecht wordt of kapot gaat, hij is sowieso dubbel gemanteld. Maar origineel dus, imitatie wel eens gezien dan die bol ging staan met volle remdruk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
:+

Ieder zijn meug :) Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen (biedt voor mij geen meerwaarde), maar dat maakt staalomvlochten slangen inderdaad niet per definitie slechter.

/remslangdiscussie

[ Voor 5% gewijzigd door Wok op 27-03-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wok schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:42:
Leuk voor in de keuken, maar niet voor je auto. Poeder is echt zooi. Ook al blus je het brandje, een jaar later is je auto alsnog total loss omdat die poeder al je stekkerverbindingen heeft aangevreten en je de meest vage elektronische storingen krijgt.
Voordeel van poeder is wel dat je er nagenoeg alles mee kan blussen. Maar daar heb je 't i.d.d. wel mee gezegd. Het bewuste poeder is in feite een zoutmengsel. Het zoute bestanddeel zorgt dan ook voor de corrosie in o.a. stekkers.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en afspuiten met water na het blussen? Zou dat een optie zijn? Om het zout weg te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

pdebie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:
dan zou ik meteen gaan voor een schroefset. :)

maar je hebt dus meer plannen zie ik? Neem dan eens een kijkje bij ons op de club zou ik zeggen. www.peugeottuningclub.nl
De plannen gaan niet veel verder dan het netjes maken en in goede staat houden van de wagen. Ik zal even een kijkje nemen! :)
Harry schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:41:
Ik zou zelf voor een zwart dak gaan... (hebben wij er ook op zitten trouwens). Mocht ik nog tegen een hardtop aanlopen, laat ik deze ook zwart spuiten.

Een foto van vorig jaar toen we 'm net hadden. (inclusief kinderstoelen :P )
[afbeelding]
Ik rijd vanmiddag trouwens nog naar Winparts om een uitlaat voor de 306 te halen. Hij is euhm... nu een tikkie te sportief zal ik maar zeggen :D
Mooie wagen, lekker glanzend ook! Lijkt me erg fijn als je gewoon even langs winparts kan rijden. _/-\o_
Wok schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:42:
[...]

Doen! :Y Die heldere Ph 3 koplampen doen je auto meteen vijf jaar jonger lijken :)
Haha, ja maar dat zeg je tegen iemand die fase 1 koplampen mooi vind. :D Dat komt waarschijnlijk doordat de knipperlichten los gemonteerd zijn. Ik ga er even over nadenken. Als het helder moet zijn dan wil ik graag projectors erin. Dus originele Valeo lampen met projectors. Aftermarket bestaan die wel, maar dan krijg je er gratis angeleyes bij. En die wil ik net niet, sowieso wil ik geen aftermarket.

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Happy-2-5-MINI-HID-BIXENON-PROJECTOR-LENS-FOR-H1-BULB-CAR-GIFT-CHROME-SHROUND-/00/s/NjAwWDgwMA==/z/lDoAAOxywbNQ~5b8/$(KGrHqZ,!rIFD01I2+zNBQ+5b8t-QQ~~60_3.JPG
Dat is alweer een paar stappen verder. :) Als ik met brand te maken krijg wil ik graag een keuze hebben. Blussen of niet blussen. Het lijkt me enorm vervelend als je machteloos bent door gebrek aan blusmiddel en alles fikt tot de grond toe af. Ieder blusmiddel heeft nadelen. Het dekentje zou het eerste zijn waar ik naar grijp.
Nope. Gewoon standaard remslangen nemen en eventueel CuNiFer-leidingwerk. Staalomvlochten remslangen voegen niks toe en je kunt dan ook niet meer zien hoe de slang er aan toe is na een paar jaar, dus zul je ze elke paar jaar preventief moeten vervangen (bij een gewone remslang kun je nagenoeg in één oogopslag of deze vervangen moet worden of niet).
Een rubber remslang zit ook verpakt in een buitenmantel? Technisch gezien is een staalomvlochten remleiding betrouwbaarder. Scheurtjes kunnen bij beide types lang onopgemerkt blijven, zovaak lig ik niet onder mijn auto. Het ontstaan van scheurtjes schat ik bij RVS toch wat minder waarschijnlijk. Remkarakteristiek maakt me niet eens zoveel uit. Voor een enkele remslang betaal ik 22e oid en dat is waarschijnlijk nog 'imitatie' ook. 4 op maat gemaakte stalen Goodridge leidingen kosten 80e. Dusja. Bij scootahhh's was het vroeger heel erg goed merkbaar. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 27-03-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, vergelijk het met een paar jaar de auto in Scheveningen gebruiken. Ik heb een paar jaar geleden in één van onze locaties (parkeergarage) mee gemaakt dat een paar grapjassen een 50kg poederblusser heeft leeg gespoten.

Een aantal van die auto's zijn er nog (eigenaars zijn abonnementhouders). Ik heb die nacht (nu een 5 jaar geleden) alle auto's volledig afgespoten na overleg met de brandweer. Hoewel ik de eigenaars met enige regelmaat spreek, heb ik ze nooit gehoord over vreemde storingen (gelukkig).

En Winparts zit hier een 40 minuten rijden vandaan (woon aan de andere kant van Groningen... Winparts zit noord-oost. Wij wonen in 't hoekje Groningen/Drenthe/Friesland).

Onze 306 heeft wel een aantal kleine schades, die wil ik er op termijn wel uitdeuken en bijspuiten.
Hier zo'n fijn deukje;
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7275/7525524612_90376d524b_z.jpg

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
pdebie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:45:
en afspuiten met water na het blussen? Zou dat een optie zijn? Om het zout weg te spoelen.
Nee... die poederdeeltjes gaan werkelijk overal tussen zitten. De enige remedie is om alles te demonteren, schoon te maken en weer te monteren. Poederblussen is weliswaar zeer effectief, maar het is funest voor de electronica van je auto.

Als je dan toch een brandblusser in je auto wilt hebben, kies dan voor een 5 liter schuimblusser.
Harry schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:02:
Mjah, vergelijk het met een paar jaar de auto in Scheveningen gebruiken. Ik heb een paar jaar geleden in één van onze locaties (parkeergarage) mee gemaakt dat een paar grapjassen een 50kg poederblusser heeft leeg gespoten.

Een aantal van die auto's zijn er nog (eigenaars zijn abonnementhouders). Ik heb die nacht (nu een 5 jaar geleden) alle auto's volledig afgespoten na overleg met de brandweer. Hoewel ik de eigenaars met enige regelmaat spreek, heb ik ze nooit gehoord over vreemde storingen (gelukkig).
Dat is wel iets anders dan direct onder de motorkap of in de auto direct op de brandhaard te richten :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wok op 27-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Harry schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:02:

En Winparts zit hier een 40 minuten rijden vandaan (woon aan de andere kant van Groningen... Winparts zit noord-oost. Wij wonen in 't hoekje Groningen/Drenthe/Friesland).

Onze 306 heeft wel een aantal kleine schades, die wil ik er op termijn wel uitdeuken en bijspuiten.
Hier zo'n fijn deukje;
[afbeelding]
Die op die knik daar is wel een rot voorbeeld, maar in de deur edg kun je prima met spot repair voor een paar tientjes laten verwijderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
@Joopie: wil je alsjeblieft ophouden met het misbruiken van de term 'spot repair'? Jij bedoelt 'uitdeuken zonder spuiten' en dat is heel anders dan 'spot repair': spot repair wordt namelijk gebruikt voor het herstellen van kleine lakschades als schaafplekken en kleine, diepe krassen. Daar komt juist _wel_ spuiten bij kijken, maar dan op een heel klein oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zover ik weet word deze term gewoon als algemeen iets gebruikt? Maar goed als je zo nauw wilt kijken prima. :P

Of ben je een beetje touchie na het remslang verhaal? :+

Edit: lol of na raad de auto. :+

Edit 2: net even opgezocht, en de man die bij de Volvo altijd de deukjes eruit haalt en ik altijd kom zegt ook het volgende:
Ik ben gespecialiseerd in het restylen (uitdeuken zonder spuiten ofwel UZS).
Dus, toch een algemene term denk ik dan he. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Joopieboy schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:20:
Zover ik weet word deze term gewoon als algemeen iets gebruikt? Maar goed als je zo nauw wilt kijken prima. :P
Spot repair is toch echt wat anders dan uitdeuken zonder spuiten :) Spot repair heeft namelijk niets van doen met uitdeuken...
Of ben je een beetje touchie na het remslang verhaal? :+

Edit: lol of na raad de auto. :+
Als jij dat wilt geloven, prima :P

Ik zie hierin nog steeds geen 'spot repair':
Ik ben gespecialiseerd in het restylen (uitdeuken zonder spuiten ofwel UZS).
:? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wok op 27-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

9/10 keer wordt het zo benoemd, en in feite is het ook zo als je het zo bekijkt. Je hersteld een klein plekje. :)

En ik kon niet uit jouw reacties (of smilies) uitmaken of je nu kei serieus bent of niet. :P

Edit: en ja, ik heb het verkeerde stukje gekopieerd, maar goed je snapt hem hopelijk wel? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
^^ Ik snap heus wel wat je bedoelt, maar je gebruikt gewoon de verkeerde term :P

/discussie

Nu weer over Peugeots praten...

and on that bomb shell...

Ik heb er misschien binnenkort een 306 cabrio Roland Garros bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee, want tik maar eens in op google. :+ In Amerika gebruiken ze die term ook. :+

On topic: gaat wel goed met die cabrio's hier. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Joopieboy op 27-03-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Wok schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:03:
Dat is wel iets anders dan direct onder de motorkap of in de auto direct op de brandhaard te richten :)
Enig idee wat 50kg (da's niet een beetje) poeder doet in combinatie met de ventilatoren in zo'n locatie? Dat komt werkelijk overal. We komen het nog tegen zo af en toe namelijk.

De beste blusser voor in de auto is eigenlijk een Co blusser. Kan ook vaste en vloeibare branden doven en laat geen sporen na (buiten de sporen van de brand zelf dan :P ) en kan veilig gebruikt worden bij electra (niet dat dat in een auto dan weer zo spannend is). Nadeel van Co dan weer is dat je al snel een wat grotere blusser moet hebben.

@Joopieboy; Onze cabrio heb ik een jaar geleden al eens aangemeld in 't topic. Wok toen ook een PB gestuurd met de vraag toegevoegd te worden aan de TS ... maar da's nog niet gebeurd :D haha

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
CO2 blussers zijn wel erg prijzig en je moet hem wel goed kunnen gebruiken, want het effect is redelijk beperkt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Whoei, 306 cabrio kluppie! *O*

Ik wilde vanmiddag om half 5 nog even mijn thermostaat vervangen. In verband met de kou, de wind, dat het snel donker zou worden en dat ik waarschijnlijk het hele systeem af moet tappen heb ik snel de motorkap dicht gedaan. :p Ik ga eerst wel even kijken hoe het in elkaar zit. :D

Het wordt tijd voor een lekker zonnetje. :)

Trouwens een bizarre faal van Peugeot dat er niet eens een bekerhouder in zit. Die originele armsteunen met bekerhouders valt amper een bekerhouder te noemen. :D

Edit:

Ah, dus toch waar ik dacht. Iemand een idee hoe ik makkelijk dit loshaal zonder de kvs op de grond te laten eindigen? Een opvangbakje moet waarschijnlijk echt helemaal op de grond. En kvs teruggooien dat langs het blok is gekomen zie ik niet zo zitten.

Edit2: Ik ga het denk ik maar geheel aftappen, uitspoelen en opnieuw verversen. De KVS wereld heeft best wel overeenkomsten met de remleiding wereld. :p In het boekje staat dat er Glysantin G33 in moet. Dit is een silicaat-vrije OAT KVS. Kroon-Oil adviseert Kroon-Oil SP14, een gele silicaatvrije ethyleenglycol. De SP14 is 30e per 5L, bij de action hebben ze roze longlife voor 10e per 5L. Scheelt een boel, is de Action longlife geschikt?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q4a2jUa.png

[ Voor 60% gewijzigd door Oyster op 28-03-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/529993_352432504857762_1311879732_n.jpg

Nog een mooi exemplaar :)
Maar persoonlijk had ik liever de originele voorbumper erop gezien. En die spiegels kunnen echt niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 28-03-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hmpf, thermostaat gaat gewoon netjes open en dicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lucht in het systeem gehad toevallig dat ie slechter koelde? Schakelt de fan wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Hij koelt juist te goed. De motor kwam niet boven de 70c. Ik heb de nieuwe thermostaat er toch maar ingezet. Nu op hetzelfde stuk heb ik 75c gehaald. Warmer lijkt hij weer niet te worden. De fan slaat aan op 90c bij stationair en stilstand. Blijkbaar heeft het blok geen radiateur systeem nodig bij deze temperatuur. Bizar.

Meteen even het complete systeem uitgespoten en de groene/blauwe koelvloeistof vervangen voor roze G12+ longlife. Er ging tot mijn schrik 7 liter in het systeem!
pdebie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:10:
[afbeelding]

Nog een mooi exemplaar :)
Maar persoonlijk had ik liever de originele voorbumper erop gezien. En die spiegels kunnen echt niet :P
Netjes hoor. Maar een beetje te kaal voor mijn smaak. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Oyster op 29-03-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Weet iemand waar ik een afdekkapje voor de kentekenverlichting van een 206CC kan kopen? Of een artikelnummer? Moest het lampje vervangen, maar dat kapje is zo fragiel dat hij nu gebarsten is.

Dit is een LED-vervanger, maar het gaat dus alleen om dat kapje:
Afbeeldingslocatie: http://www.nlpower.com/Portals/0/ProductImages/11943_206ken2.jpg
De LED vervanger is 30 euro ofzo, dat vond ik net een beetje te duur, anders had ik dat wel gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

6340 A3

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hmOFm20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Thanks, dat is snel! Waar heb je dat gevonden?

En zo te zien ziet Peugeot het als 1 module. Zie op eBay wel een paar goedkope staan (3 euro), maar dan komt er nog een tientje aan verzendkosten overheen.

Misschien maar even bij de dealer vragen wat het daar kost, misschien hebben ze daar de afdekkapjes wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

ThinkPadd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:54:
Thanks, dat is snel! Waar heb je dat gevonden?

En zo te zien ziet Peugeot het als 1 module. Zie op eBay wel een paar goedkope staan (3 euro), maar dan komt er nog een tientje aan verzendkosten overheen.

Misschien maar even bij de dealer vragen wat het daar kost, misschien hebben ze daar de afdekkapjes wel los.
http://public.servicebox.peugeot.com

Volgens de servicebox kost het onderdeel €17,45 inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Vandaag was het ritje met mijn zoontje naar de IKEA nie goed nie...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/5323_571565146196682_1576058637_n.jpg

Al een week of twee zag ik dat de temperatuurmeter binnen erg laag bleef (als in, vrijwel geen beweging vanaf linksonder). Maar ja, korte stukjes, koude buitenlucht; ik sloeg er eigenlijk geen acht op. Tot we vandaag op de snelweg ineens paniek in de cockpit hadden: rode lampjes, meldingen op het display, grote rode letters STOP: je snapt dat de temperatuurmeter ineens helemaal naar rechts was uitgeslagen, zonder enige waarschuwing vooraf (als in: ineens en niet rustig opgelopen ofzo). Kort telefonisch overleg met de garage, maar op een veilige plek stoppen was het devies. Toch nog een paar KM doorgereden naar de benzinepomp met een laag toerental, want met een peuter in de berm met dit weer vond ik een minder sterk plan. Op de parkeerplaats bleef de fan loeien, maar ik voelde zelf ook niets warms achter de radiateur (er werd geen warmte afgevoerd). Vloeistoffen in orde, olie ok, afijn: boven mijn pet.

De wegenwacht was er vrij vlot en vermoed een kapotte thermostaat, omdat een van de aanvoerslangen die warm zou moeten zijn nog helemaal (ijs)koud was. Was niet ter plekke te repareren, dus we zijn terug naar huis gesleept. Had de kleine toch nog een leuke dag, want achter de gele wegenwachtbus gesleept worden vond hij het einde :+

Lijkt jullie zijn diagnose logisch? Zo ja, moet ik schrik gaan hebben voor de kosten?

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 30-03-2013 21:39 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een thermostaat vervangen is niet zo heel erg spannend, ik begrijp uit jouw verhaal dat alleen de motor in het rood ging, dus de motor zelf niet oververhit is geraakt? Als dat wel het geval is kan je koppakking wel eens een klap hebben gehad of noem maar op. Dat zijn wel dure geintjes, maar ik ga er niet vanuit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We rijden op het werk ook met 308sw's. We hebben met 4 hetzelfde probleem gehad. Enkel bleef de temperatuur eerst normaal. Na een tijdje stilstaand te laten draaien, springt de temperatuur opeens in het rood en de letters STOP springen aan. Storing in motor koeling. Bij mij was er een relais kapot, bij een collega een kabeltje en bij een andere collega een zekering. Het kan zijn dat het geen groot probleem is.

Gisteren mijn wagen gewassen met de hogedrukreiniger. Ik wil de koffer openen nadien en het slot hoor ik nog licht klikken en dan niks meer. Niet open te krijgen. Als ik wegrijd zegt hij dat de koffer openstaat. Ik kan ook de wagen niet afsluiten, doordat hij denkt dat hij nog open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Joopieboy schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:59:
Een thermostaat vervangen is niet zo heel erg spannend, ik begrijp uit jouw verhaal dat alleen de motor in het rood ging, dus de motor zelf niet oververhit is geraakt? Als dat wel het geval is kan je koppakking wel eens een klap hebben gehad of noem maar op. Dat zijn wel dure geintjes, maar ik ga er niet vanuit. :)
Ik heb verder niets bijzonders aan de auto gehoord, gevoeld of gezien. Op het moment dat de meter in het rood ging is de motor over het algemeen ook nog niet echt warm, laat staan heet. Was relatief snel na vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Afgelopen weekend weer met de Peugeot op pad geweest. Ditmaal naar een meeting voor het goede doel "Stichting alp d'uez" of iets dergelijks :+

Hier wat foto's van de 207 (klik voor groter).

Poetsen:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_04ab7bad396adec21de708e68a7b42e8_zps30ce597a.jpg

Zijaanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_b3166afbe2bcb18cd8ef58674003c095_zps0706ce07.jpg

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/th_db07193069f7987d18d46881601bf4f9_zpsc5d2b88f.jpg

En ja, ik rij dagelijks met deze auto zo laag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
heren!

ik kan een 307 overnemen van een collega, alleen viel mij op dat deze de sleuteltje van onderhoud heeft branden, heeft ongv 191.000 gereden, distributieriem is vervangen op 151.000, verder klinkt het motorisch helemaal goed, voelt ook goed, kan zoiets kwaad of is het alleen een teken dat de auto een beurt nodig heeft?

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
yup, auto heeft een beurt nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:14

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb nog niet zo heel lang een brief gekregen van Peugeot NL dat mijn 308 SW (2011) terug moet naar de dealer omdat er een issue is met de temperatuursensor (terugroepactie) misschien dat het verband houdt met de temp problemen die jullie hier benoemen.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:24:
yup, auto heeft een beurt nodig :)
Yup in de vorm van, breng hem morgen, of kan het wel een weekje wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Komende vrijdag een nieuwe koppelingskabel halen. Zelfspanner is stuk waardoor drukgroep al een half jaar aan het slijten is. Kom er nu pas achter omdat het een geluid begint te maken, echter de symptomen spelen al langer.

Iemand een idee wat drukgroep, koppelingsplaten e.d. vervangen bij een garage kost? Om dit op straat te doen is geen optie. Nieuwe koppelingskabel is uiteraard uitstel van executie.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Razenko schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:39:
[...]

Yup in de vorm van, breng hem morgen, of kan het wel een weekje wachten?
als hij voor jouw gevoel goed rijd en goed klinkt, dan kan het prima een weekje wachten. Maar ik zou er ook geen weken mee door rijden.

Al geef je hem maar even een kleine beurt en wat olie verversen ofzo. Dan kan hij er weer even tegenaan :)
Even in het boekje kijken (indien goed bijgehouden) wat er de laatste keren gedaan is.

[ Voor 22% gewijzigd door PdeBie op 09-04-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
pdebie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:53:
[...]

als hij voor jouw gevoel goed rijd en goed klinkt, dan kan het prima een weekje wachten. Maar ik zou er ook geen weken mee door rijden.

Al geef je hem maar even een kleine beurt en wat olie verversen ofzo. Dan kan hij er weer even tegenaan :)
Even in het boekje kijken (indien goed bijgehouden) wat er de laatste keren gedaan is.
Bedankt voor de info!
denk dat ik hem voor de zekerheid volgende week even langs een garage rijd, moet binnenkort naar Tsjechie ermee, dus even het zekere voor het onzekere nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
dat lijkt me niet geheel onverstandig nee :)
Meteen even alle nodige filtertjes vervangen, dan heb je weer een schone en frisse wagen.

Kost een paar centen bij elkaar, maar dan weet je zeker dat je zonder problemen zo'n lange afstand kan rijden.

* PdeBie maakt altijd op dezelfde dag dat het sleuteltje begint te branden een afspraak voor onderhoud :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Nu online
en nu rest dan alleen nog de vraag,
hoeduur is zo'n onderhoud gemiddeld?

als de standaard dingen moeten gebeuren, olie en filters vervangen, dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat verschilt echt per garage. Laatste keer was ik voor een kleine beurt (+ nog wat kleine dingetjes die ik zelf aangegeven had) iets van 180 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik lurk even mee. Bij mij staat er ook een sleuteltje in het display. Recent is er het een en ander vervangen aan de wagen dus ik ben benieuwd wat er nog gedaan moet worden. Sowieso heb ik het koelsysteem gereinigd en de groene koelvloeistof vervangen voor roze long-life, is de olie afgepijld en opvallend helder. Luchtfilter was nog zo goed als nieuw en is lichtjes uitgezogen. Oliefilter is ook recent vervangen. Binnenkort bekijk ik even de schijven en remblokken (beide 2011 voor vervangen) en gaat er waarschijnlijk een set nieuwe remleidingen onder. Ook ga ik even de stationairmotor reinigen (stappenmotor). Ben ik nog wat vergeten? Zoals het er nu naar uitziet komt er ook een schroefsetje onder de 306. Volgende week gaan er flatblade ruitenwissers, mist jet washers, een korte antenne en een VTS pook op.

Iemand enig idee of een 306 1.8 16v uit 1998 een fatsoenlijk OBD2 protocol kan leveren?

Dit heb ik gevonden om de onderhoudsindicator te resetten.
Ik heb dus via het boekje de interval gereset. “je houdt de trip knop ingedrukt en maakt dan contact, dan zie je het sleuteltje verschijnen en gaat hij aftellen van de 10 naar 0. Vervolgens draai je het contact uit en laat je de trip knop los”.

[ Voor 28% gewijzigd door Oyster op 09-04-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:21
50Miles schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:52:
Komende vrijdag een nieuwe koppelingskabel halen. Zelfspanner is stuk waardoor drukgroep al een half jaar aan het slijten is. Kom er nu pas achter omdat het een geluid begint te maken, echter de symptomen spelen al langer.

Iemand een idee wat drukgroep, koppelingsplaten e.d. vervangen bij een garage kost? Om dit op straat te doen is geen optie. Nieuwe koppelingskabel is uiteraard uitstel van executie.
Ik heb het laatst laten doen bij mijn 206, kostte begin 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Oyster schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:29:
Ik lurk even mee. Bij mij staat er ook een sleuteltje in het display. Recent is er het een en ander vervangen aan de wagen dus ik ben benieuwd wat er nog gedaan moet worden. Sowieso heb ik het koelsysteem gereinigd en de groene koelvloeistof vervangen voor roze long-life, is de olie afgepijld en opvallend helder. Luchtfilter was nog zo goed als nieuw en is lichtjes uitgezogen. Oliefilter is ook recent vervangen. Binnenkort bekijk ik even de schijven en remblokken (beide 2011 voor vervangen) en gaat er waarschijnlijk een set nieuwe remleidingen onder. Ook ga ik even de stationairmotor reinigen (stappenmotor). Ben ik nog wat vergeten? Zoals het er nu naar uitziet komt er ook een schroefsetje onder de 306. Volgende week gaan er flatblade ruitenwissers, mist jet washers, een korte antenne en een VTS pook op.

Iemand enig idee of een 306 1.8 16v uit 1998 een fatsoenlijk OBD2 protocol kan leveren?

Dit heb ik gevonden om de onderhoudsindicator te resetten.

[...]
Even uit AutoData gehaald voor je:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/350ngar.png
Ik denk dat er wel een fatsoenlijk EOBD/OBD2-protocol uit te halen is, want in AutoData staan alle foutmeldcodes vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zag zojuist op directlease de Peugeot 2008! Mooie wagen geloof ik, iemand hem al in het echt gespot? Wanneer komt die op de markt? Aantrekkelijke prijzen, kleine motor, maar boel ruimte en (persoonlijk) mooi design!

http://directlease.nl/DLNl/nl/modelinformation.do?id=141956

http://www.peugeot.nl/showroom/2008/crossover/#!

Afbeeldingslocatie: http://www.motorbeam.com/wp-content/uploads/2013-Peugeot-2008.jpg

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

dmstr schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:45:
[...]

Even uit AutoData gehaald voor je:
[afbeelding]
Ik denk dat er wel een fatsoenlijk EOBD/OBD2-protocol uit te halen is, want in AutoData staan alle foutmeldcodes vermeld.
Thanks! Ik kwam er vanmiddag achter dat het enkel het interval weergaf voor de volgende beurt. Het stond er ook enkel bij contact aanzetten, niet continu. Ik had nog een paar duizend KM te gaan. Dusja, die is weer gereset. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 11:22
Kecin schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:03:
Ik zag zojuist op directlease de Peugeot 2008! Mooie wagen geloof ik, iemand hem al in het echt gespot? Wanneer komt die op de markt? Aantrekkelijke prijzen, kleine motor, maar boel ruimte en (persoonlijk) mooi design!

http://directlease.nl/DLNl/nl/modelinformation.do?id=141956

http://www.peugeot.nl/showroom/2008/crossover/#!

[afbeelding]
In de nieuwsbrief van Nefkens stond dat hij binnenkort in de showroom te bewonderen is en de eerste worden geleverd rond juni/juli.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en het was vanochtend weer zover. koplampen kapot. Die 207 blijft ze opvreten. Zelfs als ik de lampen pas aanzet als de motor al enige tijd draait, springen ze om de haverklap kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
Ik blijf het herhalen... monteer gewoon longlife lampjes. Bij de 206 ook om de 3-6 maanden kapot, met longlife eens per 2 jaar vervangen. Osram heeft ze, 62410L, hebben het dik 2 jaar uitgehouden. Nu Philips Longlife, doen het ook alweer een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nog beter. binnenkort xenon monteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Dan blijf je door de spaningspieken balasten vervangen. Wordt je ook niet vrolijk van.

Hopenlijk is je armatuur wel xenon geschikt. Meestal lijkt het lichtbeeld nergens meer op.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Reken daar maar niet op als je Lampen niet vervangt.

Oh en voor je denkt 't valt wel mee & mensen moeten niet zo zeuren:
Als je in het donker rijd met een autotje wat zelf niet zo bar veel licht uit z'n koplampjes schijnt en je wordt verblind zie je dus echt 0,0 meer.

Dus als ik 't aan zie komen op een tweebaans weg dan gaan mij preventief de mistpitten aan m'n ogen al wat wennen aan veel licht. Als het nodig is gaat ook nog het groot licht er op, ik heb liever dat ik zelf nog wat zie en die aap met z'n goedkope xenon totaal verblind wordt dan andersom.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 12-04-2013 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
martijn_tje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:43:
Hopenlijk is je armatuur wel xenon geschikt. Meestal lijkt het lichtbeeld nergens meer op.
Yup, heb nu RC koplampen. Hier kon je dealer af ook xenon in bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hebben die geen andere spiegels en daarmee een andere aansluiting? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Iemand die meer van dit probleem af weet? Raar probleem met olie in vloerbekleding Peugeot 206cc Misschien een schema met welke leidingen er door de auto lopen o.i.d. ? Heb maar even eigen topic aangemaakt ipv hier te posten, anders kaap ik dit hele topic :P

[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 14-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik kan alleen de hydrauliek van je dak verzinnen dat aan de binnenzijde van de carrosserie ligt. Maar dat ligt in de kofferbak. Dan zou het onder je achterbank omlaag moeten komen. Heb je de vloerbekleding al verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Joopieboy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:23:
Hebben die geen andere spiegels en daarmee een andere aansluiting? :P
De stekkers fysiek zijn hetzelfde, alleen de de niet-lens uitvoering van de koplampen (die ik oorspronkelijk in mijn auto heb) heeft een plus en een massa kabeltje minder (ik heb de electrische schema's uit Peugeot box gekregen van een kennis van me die bij Peugeot werkt). Dus even nameten of die schema's inderdaad kloppen en zo ja, stekkers erbij prikken :)

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 15-04-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, airco van mijn 206 doet helemaal niks meer. Knopje kan ik indrukken, lampje wordt ook groen, maar motor maakt geen ander geluid en de lucht die door de roosters komt is ook niet kouder dan de buitenlucht. Misschien dat het systeem inmiddels leeggelopen is, heb 3 jaar terug dat ding laten afvullen, toen zat er al te weinig in het systeem, mogelijk is ie toch lek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Hey hey,

Wie wil mij hier even helpen aub? :p

Mijn schoonzusje haar peugeot 306 is aan onderhoud toe.
Ook haar uitlaat is gescheurt, nu wil ik een nieuwe bevestiging bestellen.

Wie kan mij even helpen te zeggen welke de goede is?
Het is dus een 306 1400cc van het jaar 2000.

http://www.mister-auto.be...-1-4-75pk_v2480_g519.html

De boveste 2 van bolk, ik denk dat ik de boveste moet hebben, kan iemand mij dit garanderen?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik neem aan dat je een deel van de uitlaat gaat vervangen?

Het beste is om even na te meten, er zit namelijk een verschil in de koppling bij de middendemper en die van de einddemper. Ik heb 'm zelf net onder onze 306 Cabriolet vervangen. Daar heb ik de 66mm voor gebruikt, maar dat is een 1800.

Goede pasvorm is wel belangrijk, daar de midden en einddemper eigenlijk alleen maar tegen elkaar aan liggen (niet over elkaar heen geschoven o.i.d.) en lekdicht getrokken worden door de klem (en dan dicht roeten).

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Tja, dat is idd het beste, ware het niet dat die auto hier 30km vandaan staat en ik moeilijk aan haar kan vragen of ze onder de auto wil gaan liggen :P

Bij de laatste demper is de pijp van de demper gescheurt, nu moet de demper er dus onderuit.
Had snel even gekeken en omdat die bevestiging zo geroest is... weet ik niet of ik hem heel los krijg.

Enkel... heb niet naar de maat gekeken.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Maak even een account aan op public.servicebox.peugeot.com en je vindt heel snel welk type je moet hebben en wat hij kost bij de dealer. Bij de einddemper heb je volgens mij die derde nodig met een soort u-bocht eroverheen, maar dat weet ik niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 14-09 08:49
dreamscape schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:59:
Maak even een account aan op public.servicebox.peugeot.com en je vindt heel snel welk type je moet hebben en wat hij kost bij de dealer. Bij de einddemper heb je volgens mij die derde nodig met een soort u-bocht eroverheen, maar dat weet ik niet zeker...
Als particulier kan je daar geen account aanmaken.
Ik krijg de melding:
De toegang tot deze internetsite is uitsluitend bedoeld voor professionals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Net de winterbanden (wielen) verwisseld voor de zomerslofjes, maar heb daarbij (gelukkig bij de laatste) het verloopstukje van de anti diefstal bouten gesloopt. 2 van de 4 pinnetjes zijn afgebroken waardoor hij nu snel van de bout afloopt. Het is zo'n dop die hier rechtop staat, met 4 pinnetjes in 'trapezevorm':

Afbeeldingslocatie: http://www.307forum.nl/download/file.php?id=4593
Enig idee met welke zoekwoorden ik kan kijken waar ik deze voor een schappelijke prijs kan kopen? Kan natuurlijk altijd de dealer bellen, maar ik probeer eigenlijk te achterhalen of het ook goedkoper kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
died_laughing schreef op woensdag 17 april 2013 @ 08:51:
[...]

Als particulier kan je daar geen account aanmaken.
Ik krijg de melding:
De toegang tot deze internetsite is uitsluitend bedoeld voor professionals.
Ik heb er een tijd geleden gewoon een account kunnen aanmaken. Je hebt vervolgens wel gratis documentatie en documentatie voor betalende abonnees. Die laatste info kan ik natuurlijk ook niet inzien.
Maar anders kies je toch voor 'overige pechhulpinstanties', daar zit 'fleetowners' bij. Je bent zelf je eigen fleetowner, met een vrij beperkte fleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Ik meld me ook maar even :)
Ik rij een blauwe 106 Gti uit '97 met 230k op de klok, ondertussen al genoeg vervangen:
- Schokdempers voor
- Reactie stangen
- Draagarmen
- Onderste motorsteun
- Koppelingsset (Drukgroep + lager waren naar zijn grootje gedraait ...)
- Dynamo
- Nieuw setje banden

En gister nieuwe apk erop, in 1 keer erdoor heen. Wel paar kleine aandachtspuntjes zoals linker achterlicht wat lekkage heeft, 2 "krikpunten" die ingedeukt zijn waar een klein beetje roest zit (weet niet hoe je het noemt maar zijn soort van ronde bakjes die je wel vaker ingedeukt ziet bij auto's )

Maar hij rijd nog heerlijk enige waar ik nu mee zit is dat ik met het wegrijden soms een tik hoor die vanaf de linker voorrem lijkt te komen.
Hij gaat volgende week toch weer op de brug om die roest weg te werken zal dan maar is even kijken wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Misschien speling op een verbinding in de aandrijfas, heeft mijn 206...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je dat ding toch op de brug hebt binnenkort, als je aan het wiel draait en je hoort getik, is er een veertje gebroken in je aandrijfas. Demonteren, veertje verwijderen en terugzetten. Heeft mijn 206 ook, rijd al weer bijna 3 jaar met dezelfde aandrijfas zonder dat veertje erin. Destijds gevonden door monteur toen hij draagarmrubber aan die kant had vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Groentenboer schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:43:
Net de winterbanden (wielen) verwisseld voor de zomerslofjes, maar heb daarbij (gelukkig bij de laatste) het verloopstukje van de anti diefstal bouten gesloopt. 2 van de 4 pinnetjes zijn afgebroken waardoor hij nu snel van de bout afloopt. Het is zo'n dop die hier rechtop staat, met 4 pinnetjes in 'trapezevorm':

[afbeelding]
Enig idee met welke zoekwoorden ik kan kijken waar ik deze voor een schappelijke prijs kan kopen? Kan natuurlijk altijd de dealer bellen, maar ik probeer eigenlijk te achterhalen of het ook goedkoper kan :)
Koop aub slotbouten van McGard. Die zijn vele malen sterker en je krijgt er een unieke code bij. Mocht je slotbout kwijt zijn of kapot gaan kan je zo nieuwe bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
_JGC_ schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:43:
Als je dat ding toch op de brug hebt binnenkort, als je aan het wiel draait en je hoort getik, is er een veertje gebroken in je aandrijfas. Demonteren, veertje verwijderen en terugzetten. Heeft mijn 206 ook, rijd al weer bijna 3 jaar met dezelfde aandrijfas zonder dat veertje erin. Destijds gevonden door monteur toen hij draagarmrubber aan die kant had vervangen.
Goede tip! Je hoorde hem duidelijk tikken op een bepaald punt, als je er overheen kwam als je rustig vooruit/achteruit rolde of reed. Ook met afremmen hoorde je hem soms. Komt het je bekend voor?

Maar ik hoor het op dit moment niet meer? Dus zodra ik hem weer hoor ga ik het opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ellooo,

Vraag.....
Ik heb een inbouw Navigatie systeem gezien voor mijn 2008 308 1.6THP.

Echter ik heb zo'n display bovenin het dashboard zitten die ik bedien met de huidige radio.
Als ik de huidige radio dus vervang door die inbouw navigatie... Hoe zit dit dan met dat schermpje?
Functioneert dat dan nog? Kan ik nog steeds de instellingen van de auto aanpassen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
dmstr schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:07:
[...]

Goede tip! Je hoorde hem duidelijk tikken op een bepaald punt, als je er overheen kwam als je rustig vooruit/achteruit rolde of reed. Ook met afremmen hoorde je hem soms. Komt het je bekend voor?

Maar ik hoor het op dit moment niet meer? Dus zodra ik hem weer hoor ga ik het opgooien.
Komt mij helemaal niks bekend voor, ik bracht mijn auto bij neunhaas voor een nieuw draagarmrubber 3 jaar terug, kom dat ding dik 2 uur later weer ophalen en hij was net klaar. Hij vertelde me over het getik en het gebroken veertje. Zelf nooit wat gemerkt, is ook niet hard genoeg om het in de auto te kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
Toch ga ik het onthouden, je weet maar nooit. Altijd goedkoper dan een nieuwe aandrijfas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je er te lang mee wacht en dat veertje tussen de tandwielen schiet wordt het alsnog een nieuwe aandrijfas overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:29:
Ellooo,

Vraag.....
Ik heb een inbouw Navigatie systeem gezien voor mijn 2008 308 1.6THP.

Echter ik heb zo'n display bovenin het dashboard zitten die ik bedien met de huidige radio.
Als ik de huidige radio dus vervang door die inbouw navigatie... Hoe zit dit dan met dat schermpje?
Functioneert dat dan nog? Kan ik nog steeds de instellingen van de auto aanpassen?

Thanks!
Hangt van het type radio af wat je koopt, maar voor de grotere merken (Pioneer, Alpine etc.) zijn vaak wel adapters te krijgen. Of de 308 dit echter pakt zou je even bij de dealer moeten vragen. Bij mijn 207 verloor ik bijvoorbeeld de weergave van muziek en volume op mijn 207 display, maar kan wel de radio met de stuurhendel bedienen. De radio geeft aan welk nummer er speelt etc.
Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste