Moisture is the essence of wetness!
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zo te lezen de poster onder jeZky_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:33:
Dag allemaal!
Toevallig Logica mensen hier die net een mailtje hebben gehad?
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Wat is dat voor een absurd korte termijn? Zeker wanneer alle sollicitatierondes op 1 dag plaatsvinden.t_captain schreef op maandag 05 januari 2009 @ 09:48:
Het aanbod heeft een geldigheid van 1 week
Ik neem aan dat Logica medewerkers wil die overtuigend en na afweging van diverse alternatieven voor het bedrijf kiezen. Met name voor starters geldt dat solliciteren ook nog een orienterend element met zich meedraagt.
Nee onze nieuwe benelux CEO natuurlijk
Ben benieuwd hoe die bij de concurrent is ' weggekaapt'
@Rukapul; Mijn aanbod gelde destijds ook een week
Een week moet an sich lang genoeg zijn om te bedenken of het wel of geen goed idee is om de baan aan te nemen. Alleen als je nog andere sollicitaties hebt lopen kan het wel eens te kort zijn. Je kunt in zo'n situatie natuurlijk vragen om een iets langere bedenktijd en dat zal in het algemeen geen probleem zijn. Als Logica je vandaag wil aannemen, dan zal dat meestal over een paar weken nog steeds het geval zijnRukapul schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:38:
[...]
Wat is dat voor een absurd korte termijn? Zeker wanneer alle sollicitatierondes op 1 dag plaatsvinden.
Ik neem aan dat Logica medewerkers wil die overtuigend en na afweging van diverse alternatieven voor het bedrijf kiezen. Met name voor starters geldt dat solliciteren ook nog een orienterend element met zich meedraagt.
Wat betreft orientatie: er is ook de mogelijkheid om buiten de reguliere procedure een orienterend gesprek te plannen.
voor minimaal 1.8 miljoen. Da's wat ie beurde bij AtosZky_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:41:
Ben benieuwd hoe die bij de concurrent is ' weggekaapt'
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
Democratie kost een Fortuyn
Daar kan je niet vanuit gaan.Edjaaah schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:53:
Ik heb hier verschillende mensen voorbij zien komen die het hadden over de verhogingen binnen de startersregeling. In hoeverre kun je er als starter "vanuit gaan" dat je de volledige verhoging krijgt en niet een deel ervan?
Helemaal nu niet met de kredietcrisis.
ff afwachten dus, maar zet er niet te hoog op in zou ik zeggen
Zijn er trouwens Logicanen die al wat hebben gehoord over salarisverhogingen?
[ Voor 11% gewijzigd door Zky_ op 06-01-2009 16:17 ]
Dan neem ik aan dat je de starters bedoeld... normaal hoor je als consultant pas in de eerste weken van juli wat men voor je in petto heeft qua verhoging.Zky_ schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 16:08:
Daar kun je eigenlijk niet vanuit gaan. Ik zit zelf ook af te wachten of ik deze maand mijn eerste verhoging krijg (ben september vorig jaar begonnen) maar vrees dat er niet veel in zit. Ook omdat ze de startsalarissen al hebben verhoogd.
ff afwachten dus, maar zet er niet te hoog op in zou ik zeggen
Zijn er trouwens Logicanen die al wat hebben gehoord over salarisverhogingen?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Tenzij je eventueel in aanmerking komt voor een anomaly.avotar schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:24:
[...]
Dan neem ik aan dat je de starters bedoeld... normaal hoor je als consultant pas in de eerste weken van juli wat men voor je in petto heeft qua verhoging.
Maar die zitten er ook niet echt in...
En als ze er wel inzitten, zullen de mensen die die ontvangen het meestal ook niet zeggen...Roadman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Tenzij je eventueel in aanmerking komt voor een anomaly.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Omdat....?avotar schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 07:49:
[...]
En als ze er wel inzitten, zullen de mensen die die ontvangen het meestal ook niet zeggen...
Hij is sinds augustus vorig jaar al weg bij Atos (http://www.computable.nl/...t-atos-originbestuur.html)peter00 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:26:
[...]
voor minimaal 1.8 miljoen. Da's wat ie beurde bij Atos
Misschien was hij moe van het bankzitten en heeft hij het voor minder gedaan
Bedoel inderdaad de starters. Consultants die begonnen zijn in september krijgen in januari een mogelijke salarisverhoging en daarna in juli. Na die tweede ronde gaan ze mee met de jaarlijkse rondes in juli.avotar schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:24:
[...]
Dan neem ik aan dat je de starters bedoeld... normaal hoor je als consultant pas in de eerste weken van juli wat men voor je in petto heeft qua verhoging.
Zijn hier ook een aantal mensen in oktober begonnen, dan val je helaas net buiten die eerste ronde van januari en zul je moeten wachten tot juli.
Maar ik was dus inderdaad benieuwd of er starters zien die hier al wat over gehoord hebben.
Wordt dat ook niet gewoon ESR genoemd?Roadman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:37:
[...]
Tenzij je eventueel in aanmerking komt voor een anomaly.
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Verwijderd
Ahh...daar is dus mijn champagnefles naartoe gegaanpeter00 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:26:
[...]
voor minimaal 1.8 miljoen. Da's wat ie beurde bij Atos
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 13:09 ]
Exceptional Salary Review. Zeg maar, een extra beloning bovenop je salarisverhoging van juli.Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:51:
't Is maar wat je gewoon noemt, mij zegt de term niks
Nope, nog niet. Manager heeft een (voor mij onbekend) voorstel gedaan en wacht nog op goedkeuring.Zky_ schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:35:
[...]
Maar ik was dus inderdaad benieuwd of er starters zien die hier al wat over gehoord hebben.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
OMG, denken ze daarmee mensen binnen te halen?SithWarrior schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:55:
http://www.logicacampagne2009.nl/
Nieuwe imago campagne, kan er wel om glimlachen
.....
Tis inderdaad om te lachen. Maar of het nu mensen over de streep gaat trekken?SithWarrior schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:55:
http://www.logicacampagne2009.nl/
Nieuwe imago campagne, kan er wel om glimlachen
Verwijderd
Zelfde reactie, vervolgens maakt ik het open en toen vroeg ik me af waarom dit nog per post is verzonden aan alle collega's (kosten: 6000*1-2 euro). Beetje zonde in deze tijd...Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:09:
ik dacht daar komt eindelijk mijn verlate kerstpakket,
Ik heb weinig van retention-beleid gemerkt bij Logica. Het team waar ik in zat is van 36 man/vrouw in 2006 naar zo'n 20 man in 2008 gegaan en ik verwacht voor 2009 ook niet veel goeds. Bij een beter retention-beleid was dit verloop niet zo groot geweest, lijkt mij...avotar schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:33:
Beetje hoge uitstroom..? Bedoel je dat een professioneel bedrijf pas aan retention gaat doen als het te laat is...?
.....
Mijn tweede vraag is omtrent leaseauto’s bij Logica ik neem aan dat dit alleen van toepassing is indien je gedetacheerd wordt? Aangezien de Microsoft .Net Ontwikkelaar onder andere in Maastricht is waar ik woon.
Heeft het trouwens nut om nu al te solliciteren? 23 januari afstudeerpresentatie, 13 februari diploma HBO Technische Informatica.
Omtrent de leaseauto. Iedere Logicaan krijgt een Leaseauto als hij/zij mobiel verklaart wordt, dus als je een Consultant functie bekleedt en dat wordt jij neem ik aan
Je kan nooit te vroeg solliciteren he!
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
En in Commander staat ook een heleboel nuttige info.
(Hmmmm.... misschien ben ik te lang weg).
Reactie hiervoor wekte mogelijk de indruk dat iedere consultant een leaseauto krijgt. Dit wil ik iets nuanceren, want er zijn zeker collega's die daar geen behoefte aan hebben. Die krijgen een kilometervergoeding voor de zakelijke kilometers of OV vergoeding.Jeroennl schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 19:33:
Drie korte vragen over Logica, ik zag op hun website twee vacatures staan die mij wel aanspreken namelijk Microsoft .Net Ontwikkelaar en Masterclass Test Analist is het bij Logica gebruikelijk als starter dat je voor een masterclass solliciteert of kun je ook op een"normale" vacature reageren zoals b.v. Microsoft .Net Ontwikkelaar.
Mijn tweede vraag is omtrent leaseauto’s bij Logica ik neem aan dat dit alleen van toepassing is indien je gedetacheerd wordt? Aangezien de Microsoft .Net Ontwikkelaar onder andere in Maastricht is waar ik woon.
Heeft het trouwens nut om nu al te solliciteren? 23 januari afstudeerpresentatie, 13 februari diploma HBO Technische Informatica.
Mijn ervaring met de masterclass (Testen) is dat het zeker zinvol is geweest. Maar ik heb dan ook BI gestudeerd, waar nauwelijks over testen werd gesproken. Ik kan me voorstellen dat wanneer je technische informatica gestudeerd hebt en relevante stages / afstudeeropdrachten op je CV hebt, de noodzaak (van een .Net masterclass) een stuk kleiner is. In overleg met de teammanager zul je dit helder moeten krijgen. Kijk eventueel naar de mogelijkheid om niet aan de masterclass van een week of 5 mee te doen, maar losse trainingen te volgen. Overigens bestond de masterclass die ik gevolgd heb uit 2 weken training, omdat de beoogde klus al voor de deur stond. Sommige onderdelen heb ik later nog gevolgd, andere hebben we niet de tijd waard gevonden om in te investeren.
Een oriënterend gesprek aanvragen zal geen kwaad kunnen. Op die data afgaand ben je niet te vroeg, maar mooi op tijd! Bij mijn weten start de eerstvolgende masterclass Testen 4 februari en is de volgende in mei... Mijn advies dus: ga in ieder geval vlot het gesprek aan over de functie van testanalist. Verplicht je tot niets, mogelijk kun je wel snel instromen.
Succes met je afstuderen en wellicht tot ziens in de testwereld!
Edit: alinea volgorde leesbaarder gemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Testert op 14-01-2009 09:23 ]
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Vanuit het bedrijfsleven wordt een opleiding (vooral een academische, maar in zekere mate ook een HBO) gezien als "de theorie". Het mooie van een masterclass is dat het wordt gezien als een praktijkgerichte opleiding, die aansluit bij de praktijk van vandaag en je inzetbaarheid direkt ten goede komt.Testert schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:21:
[...]
Mijn ervaring met de masterclass (Testen) is dat het zeker zinvol is geweest. Maar ik heb dan ook BI gestudeerd, waar nauwelijks over testen werd gesproken. Ik kan me voorstellen dat wanneer je technische informatica gestudeerd hebt en relevante stages / afstudeeropdrachten op je CV hebt, de noodzaak (van een .Net masterclass) een stuk kleiner is. [...]
Dat is prettig voor Logica, maar niet in de laatste plaats ook voor jou als consultant.
Stijgendedyna18 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:26:
Hoe zit het op dit moment met de beschikbaarheid bij jullie op de unit?
Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat
Mijn vraag heeft natuurlijk betrekking op de leaseregeling en dan met name op de boeteclausule. Ik weet dat bij tussentijdse beeindiging de boete afhankelijk van de resterende looptijd van het contract berekend wordt door x keer de Leaseprijs excl. brandstof en verzekering te doen.
Wat mij niet duidelijk is of als je een auto met eigen bijdrage hebt je deze eigen bijdrage ook nog voor de resterende periode moet betalen. Dus stel auto met een eigen bijdrage van 200 euro en een resterende looptijd van 2 jaar, dient er dan naast de boete volgens bovenstaande berekening ook nog eens 24x200= 4800 betaald te worden?
Daarnaast begreep ik dat het ook mogelijk is (zeker in deze tijd) de auto bij tussentijdse beeindiging over te kopen van de leasemaatschappij. Iemand ervaring of dit een beetje gustige bedragen zijn? Handelswaarde of ver boven dealeroccasion prijzen? En stel je neemt de auto particulier over, dan komt daar zeker gewoon de boete alsnog bovenop?
Alvast dank voor eventuele reacties!
Over het eerste stuk, je hoeft niet de eigen bijdrage over 2 jaar te betalen. Je betaalt natuurlijk wel 4x 200 euro meer dan iemand die voor het gewone lease-bedrag zou leasen.Bimmeralso25 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:56:
Mijn vraag heeft natuurlijk betrekking op de leaseregeling en dan met name op de boeteclausule. Ik weet dat bij tussentijdse beeindiging de boete afhankelijk van de resterende looptijd van het contract berekend wordt door x keer de Leaseprijs excl. brandstof en verzekering te doen.
Wat mij niet duidelijk is of als je een auto met eigen bijdrage hebt je deze eigen bijdrage ook nog voor de resterende periode moet betalen. Dus stel auto met een eigen bijdrage van 200 euro en een resterende looptijd van 2 jaar, dient er dan naast de boete volgens bovenstaande berekening ook nog eens 24x200= 4800 betaald te worden?
Daarnaast begreep ik dat het ook mogelijk is (zeker in deze tijd) de auto bij tussentijdse beeindiging over te kopen van de leasemaatschappij. Iemand ervaring of dit een beetje gustige bedragen zijn? Handelswaarde of ver boven dealeroccasion prijzen? En stel je neemt de auto particulier over, dan komt daar zeker gewoon de boete alsnog bovenop?
Alvast dank voor eventuele reacties!
De prijzen die je betaalt bij tussentijds beeindigen zijn niet voordelig. De reden is dat een leasemaatschappij een lineaire afschrijving hanteert over 4 jaar. In werkelijkheid is dat niet zo, maar wordt je auto in de eerste jaren sneller minder waard. De theorie is dat het verschil tussen de waarde die jij zou moeten betalen bij overnemen en de huidige marktwaarde van je auto ongeveer gelijk is aan de boete die je hierboven betaalt. In beide situaties zou het je evenveel kosten. Maar dat zou je in jouw situatie precies uit moeten rekenen door een offerte van de lease maatschappij op te vragen.
Met de huidige situatie van de tweedehands automarkt is het waarschijnlijk voordeliger om je boete te betalen. Nog beter is het om je auto naar je nieuwe werkgever mee te nemen (gesteld dat je overstapt naar een andere werkgever die ook lease auto's biedt).
Als een leasemaatschappij de auto kwijt wil, dan moet dat interessant zijn voor een handelaar.
Ik kan zelf ook die handelaar spelen, dus ik wil mijn auto overnemen en doorverkopen. Dan wil ik geen boete, want ik sluit direct wel een nieuw leasecontract af met opnieuw een termijn van 4 jaar.
Helaas, die vlieger ging niet op. Twee telefoontjes verder was hij een illusie armer.
Het lijkt mij wel een interessante deal om de auto over te nemen na afloop van het contract. Vier jaar is erin gereden door een suffe burgerlul en hij is goed onderhouden door de dealer. Weinig risico's, afwachten dus wat over 2 jaar de actuele handelswaarde van de auto is.
Wat is x?
Verwelkom wat je niet kunt vermijden.
Volgens mij 160.000 voor benzine en180.000 voor diesel.Xochiquetzal schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:10:
Leasewagen inruilen... was toch na 4 jaar of x kilometer?
Wat is x?
Nee, ligt ook aan leasemaatschappij / motorinhoud. Zo zijn er ook diesels met een max km van 150000 / 4jaar(athlon)t_captain schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:29:
[...]
Volgens mij 160.000 voor benzine en180.000 voor diesel.
E-Developing
Verwijderd
Wat ik eigenlijk nog erger vond, is dat je een folder thuisgestuurd krijgt, en dat ze niet eens de moeite nemen om correcte grammatica en/of spelling te gebruiken. Er wordt van alles gedaan om het beeld naar de buitenwereld te optimaliseren, maar er wordt niet echt gekeken naar de mensen die er al werken.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:09:
ik vond het eerder om te janken, ik dacht daar komt eindelijk mijn verlate kerstpakket, maar nee hoor, Logica gaat een televisie campagne uitzenden, wat mag dat kosten deze "imago verbetering"? Blijkbaar beetje hoge uitstroom. Kan dat geld dan niet beter geinvesteerd worden om het huidige personeel tevreden te houden?
Lees je reactie nu pas bedankt voor de input! Heb afgelopen woensdag bij Logica gesolliciteerd op de functie van Microsoft .Net Ontwikkelaar onder andere in Maastricht. Volgens de website hoor je normaal binnen twee werkdagen iets maar tot op dit moment nog niks van hun gehoord. Nog maar even afwachten dan maar.Testert schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:21:
[...]
Reactie hiervoor wekte mogelijk de indruk dat iedere consultant een leaseauto krijgt. Dit wil ik iets nuanceren, want er zijn zeker collega's die daar geen behoefte aan hebben. Die krijgen een kilometervergoeding voor de zakelijke kilometers of OV vergoeding.
Mijn ervaring met de masterclass (Testen) is dat het zeker zinvol is geweest. Maar ik heb dan ook BI gestudeerd, waar nauwelijks over testen werd gesproken. Ik kan me voorstellen dat wanneer je technische informatica gestudeerd hebt en relevante stages / afstudeeropdrachten op je CV hebt, de noodzaak (van een .Net masterclass) een stuk kleiner is. In overleg met de teammanager zul je dit helder moeten krijgen. Kijk eventueel naar de mogelijkheid om niet aan de masterclass van een week of 5 mee te doen, maar losse trainingen te volgen. Overigens bestond de masterclass die ik gevolgd heb uit 2 weken training, omdat de beoogde klus al voor de deur stond. Sommige onderdelen heb ik later nog gevolgd, andere hebben we niet de tijd waard gevonden om in te investeren.
Een oriënterend gesprek aanvragen zal geen kwaad kunnen. Op die data afgaand ben je niet te vroeg, maar mooi op tijd! Bij mijn weten start de eerstvolgende masterclass Testen 4 februari en is de volgende in mei... Mijn advies dus: ga in ieder geval vlot het gesprek aan over de functie van testanalist. Verplicht je tot niets, mogelijk kun je wel snel instromen.
Succes met je afstuderen en wellicht tot ziens in de testwereld!
Edit: alinea volgorde leesbaarder gemaakt.
Telefoon sync ik iig met activesync. Exchange is gewoon van buitenaf te bereiken, je hebt toch ook webmailVerwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:35:
heeft iemand enig idee of de exchange account van Logica is te syncen met een Outlook of ander mail programma thuis? Ik weet dat er verschillende tools zijn, maar je hebt dan wel exchange gegevens nodig van Logica en ik weet niet of je van buiten het netwerk exchange kunt benaderen. In principe kan het met de blackberry's ook toch?
Ik weet dat er ook collega's zijn die Plaxo gebruiken om te syncen, maar daar begin ik maar niet aan
E-Developing
Ik vind het daarom raar dat Herr_tester 'maar' 2400 krijgt. Misschien beter onderhandelen? Zelf begrijp ik wel dat er een financiele crisis is maar om dan te gaan bezuinigen op de mediors die ze o-zo graag willen?!?
Heb toen bij mijn werkgever een vergelijking gegeven, mijn vriendin is twee jaar jonger dan ik, ook twee jaar minder werkervaring. Ze werkt in de zorg als fysiotherapeut en verdiende per maand 400 euro meer dan ik (SAP-consultant). Mijn manager schrok hiervan, maar kon ook op basis hiervan niks voor me betekenen.
Ben toen vanaf mei 2008 om me heen gaan kijken voor een andere werkgever (gelukkig nog in de goede periode) en kon zo bij een x-aantal bedrijven aan de slag voor zo'n 800 euro in de maand meer. Heb toen gekozen voor het bedrijf waar ik me het beste bij voelde en verdien hier bijna het dubbele van wat ik bij Logica verdiende...
N.B.: Begrijp me niet verkeerd, ik heb de twee jaar dat ik bij Logica heb gewerkt een erg leuke tijd gehad, alleen o.a. dit soort fratsen m.b.t. salaris e.d. hebben mij doen besloten verder te gaan kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Sabelhout op 21-01-2009 09:59 ]
.....
Verwijderd
Ik weet niet of jullie onlangs nog op Lara gekeken hebben, maar in mijn vakgebied is het aanbod momenteel groter dan de vraag. Mijn ervaring is dat verschillen de eerste maanden onrechtvaardig kunnen lijken, maar dat dat na verloop van tijd wel weer wordt rechtgetrokken. Hoe kun je nu op basis van 1 goed jaar verwachten dat je structureel sprongen omhoog maakt?! Er is nou eenmaal beleid voor mensen die net in dienst getreden zijn.
@ Herrtester > Ik denk niet dat je van je manager mag verwachten dat jouw onvrede binnen een jaar weg is. In hoeverre heeft hij met jou besproken hoe je er voor staat ten opzichte van je peergroup?
@ Sabelhout > "... en dan toch een volgens verwachting krijgen, zodat ze je salaris niet flink hoeven te verhogen e.d. " Als je in mijn team had gezeten, had ik je gevraagd deze beschuldiging hard te maken.
Vergelijken met andere sectoren is geen vergelijken, zeker niet als je sec naar het bruto maandloon kijkt.
Je bent vast niet overgestapt naar een vergelijkbaar bedrijf (Sogeti, Cap, Getronics, Accenture?) of naar een klant. Dan zou het me zeker verbazen als je van 2300 naar 4000 euro gegaan zou zijn. Alhoewel het niet onmogelijk is natuurlijk, mits je ook je pensioenvergoeding, onkostenvergoeding en zorgverzekering inlevert. Overgestapt naar een kleine detacheerder?
@ moneycarswomen > Budget voor trainingen is in mijn omgeving nooit een probleem geweest. Wel zijn de trainingen van juni uitgesteld tot september en wordt iedereen die nu omzet kan maken geacht dat te doen. Financiering voor nuttige trainingen is er nog steeds, ze worden alleen een stuk minder gegeven, want voor 3 trainees zet je ook geen cursus op.
Met de nieuwe beloningsprocedure wordt al een stuk eerlijker beloond.
@ zircondan > Iemand die voor mij bij Logica gestart is, is anderhalf jaar weggeweest. In mei, vlak voor de salaryreview, is hij terug in dienst getreden met het salaris wat ik sinds juli ook verdien. Als je start met 2000 en je krijgt er elk jaar 200 bij, dan is het toch helemaal niet raar om voor die derde ronde 2400 te verdienen?
What the fuck is er mis met een salaris bij Logica van 2400 / maand?! Post je salaris hier en vraag om reacties. Lijkt me sterk als iedereen roept dat je onderbetaald wordt.
Deze 2 zijn ook leuk:
Ervaring werken bij Atos Origin (deel 2)
Ervaring werken bij Getronics [Deel II]
Hard maken kan ik het inderdaad niet, maar het is een zeer sterk "onderbuikgevoel".Testert schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:35:
Nou nou, de vriendinnetjes hebben elkaar gevonden... Lekkere thee dames?
...
@ Sabelhout > "... en dan toch een volgens verwachting krijgen, zodat ze je salaris niet flink hoeven te verhogen e.d. " Als je in mijn team had gezeten, had ik je gevraagd deze beschuldiging hard te maken.
Vergelijken met andere sectoren is geen vergelijken, zeker niet als je sec naar het bruto maandloon kijkt.
Je bent vast niet overgestapt naar een vergelijkbaar bedrijf (Sogeti, Cap, Getronics, Accenture?) of naar een klant. Dan zou het me zeker verbazen als je van 2300 naar 4000 euro gegaan zou zijn. Alhoewel het niet onmogelijk is natuurlijk, mits je ook je pensioenvergoeding, onkostenvergoeding en zorgverzekering inlevert. Overgestapt naar een kleine detacheerder?
hier en vraag om reacties. Lijkt me sterk als iedereen roept dat je onderbetaald wordt.
Deze 2 zijn ook leuk:
Ervaring werken bij Atos Origin (deel 2)
Ervaring werken bij Getronics [Deel II]
Ik ben inderdaad niet overgestapt naar een vergelijkbaar bedrijf, maar naar een kleinere detacheerder. Nou ja, eigenlijk hebben zij me gevraagd bij hun te komen werken, nadat ik met hen had samengewerkt op een project. Hier bestaat mijn salaris uit een vaste basiscomponent van 3k plus een bonus afhankelijk van mijn omzet en uurtarief. Hiermee kwam mijn salaris over november uit op 5,8k. Van december moet ik nog bekijken (bonus wordt elke keer een maand later uitbetaald).
Bij Logica verdiende ik 2850. Met het basissalaris bij mijn huidige werkgever ben ik er in totaal (ziektekosten weer zelf betalen, maar geen eigen bijdrage leaseauto meer) 20 euro op achteruit gegaan, maar met de bonus erbij uiteraard niet.
Nogmaals, ik heb een erg leuke tijd gehad bij Logica, maar na 2 jaar hard werken, mag daar ook wel een faire beloning tegenover staan. Ik weet ook dat hetgeen ik nu verdien exorbitant hoog is en niet representatief voor de "markt". Een beloning tussen de 3000 en 3500 is dat echter wel, maar dat was bij Logica niet mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Sabelhout op 21-01-2009 12:09 ]
.....
Dan worden en blijven wij misschien collega's?Sabelhout schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:00:
[...]
Hard maken kan ik het inderdaad niet, maar het is een zeer sterk "onderbuikgevoel".
Ik ben inderdaad niet overgestapt naar een vergelijkbaar bedrijf, maar naar een kleinere detacheerder. Nou ja, eigenlijk hebben zij me gevraagd bij hun te komen werken, nadat ik met hen had samengewerkt op een project. Hier bestaat mijn salaris uit een vaste basiscomponent van 3k plus een bonus afhankelijk van mijn omzet en uurtarief. Hiermee kwam mijn salaris over november uit op 5,8k. Van december moet ik nog bekijken (bonus wordt elke keer een maand later uitbetaald).
Bij Logica verdiende ik 2850. Met het basissalaris bij mijn huidige werkgever ben ik er in totaal (ziektekosten weer zelf betalen, maar geen eigen bijdrage leaseauto meer) 20 euro op achteruit gegaan, maar met de bonus erbij uiteraard niet.
Hoe heet het bedrijf waar je gaat werken?
Nope, we worden geen collega'sVoxie2 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:09:
[...]
Dan worden en blijven wij misschien collega's?
Hoe heet het bedrijf waar je gaat werken?
Ik mag leasen wat ik wil, laptop kiezen die ik wil etc. etc., gaat namelijk elke maand gewoon van mijn omzet af.
Bedrijf waar ik nu werk vermelden vind ik wat minder relevant, maar het is in ieder geval een midlance constructie.
.....
In het regelement staat dat je als berijder 3 maanden voor afloop van het contract een offerte kunt opvragen bij de leasemij.Testert schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:07:
Een briljant collega had ooit een geniaal idee wat erg logisch klonk:
Als een leasemaatschappij de auto kwijt wil, dan moet dat interessant zijn voor een handelaar.
Ik kan zelf ook die handelaar spelen, dus ik wil mijn auto overnemen en doorverkopen. Dan wil ik geen boete, want ik sluit direct wel een nieuw leasecontract af met opnieuw een termijn van 4 jaar.
Helaas, die vlieger ging niet op. Twee telefoontjes verder was hij een illusie armer.
Het lijkt mij wel een interessante deal om de auto over te nemen na afloop van het contract. Vier jaar is erin gereden door een suffe burgerlul en hij is goed onderhouden door de dealer. Weinig risico's, afwachten dus wat over 2 jaar de actuele handelswaarde van de auto is.
Als de prijs interressant genoeg is kun je hem altijd doorverkopen of inruilen.
Zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1304187
Hmm.. dan weet ik niet wie van ons iets anders doet... maar ik heb met iets meer dan 2 jaar werkervaring ook een hoger maandsalaris dan jouw 2400...Herr_tester schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:43:
Ik lees hier allemaal zaken van mensen die in september zijn begonnen op 2050 en nu in januari als een salaris verhoging van 100+ hebben gekregen. Dat zou ik een beetje apart vinden. Want met bijna 3 jaar ervaring zit ik op 2400. Als dit het geval is het zaak een brandmail naar mijn manager te sturen.
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Dit is ook mede afhankelijk van divisie, team en het durven eisen van hoger salaris.AngelDust schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:40:
[...]
Hmm.. dan weet ik niet wie van ons iets anders doet... maar ik heb met iets meer dan 2 jaar werkervaring ook een hoger maandsalaris dan jouw 2400...
.....
Paul Schuyts laatste weekje heeft ook geslagen...
Graag wil ik je vermelden dat ik absoluut niets te klagen hebt bij Logica. Herr_Tester verdient 2400 met drie jaar ervaring, Hiervan ga ik uit gat hij niet anderhalf jaar weg is geweest. In dit geval vind ik de 2400 euro weinig. Dit kan natuurlijk aan meerdere factoren liggen waarom hij maar 2400 verdient.
Daarom vind ik da manier van jou recatie wat extreem. Om mensen zomaar voor klets dames te slijten. Onthou Logica is een groot bedrijf dus daar spelen zeker uitzonderingen in mee. Ik klaag absoluut niet over Logica. Logica durf ik te zeggen is een prachtbedrijf. Ik heb twéé andere grote concurrenten afgeslagen om bij Logica te komen werken.
Zircondan,zircondan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 22:17:
@Testert
Graag wil ik je vermelden dat ik absoluut niets te klagen hebt bij Logica. Herr_Tester verdient 2400 met drie jaar ervaring, Hiervan ga ik uit gat hij niet anderhalf jaar weg is geweest. In dit geval vind ik de 2400 euro weinig. Dit kan natuurlijk aan meerdere factoren liggen waarom hij maar 2400 verdient.
Daarom vind ik da manier van jou recatie wat extreem. Om mensen zomaar voor klets dames te slijten. Onthou Logica is een groot bedrijf dus daar spelen zeker uitzonderingen in mee. Ik klaag absoluut niet over Logica. Logica durf ik te zeggen is een prachtbedrijf. Ik heb twéé andere grote concurrenten afgeslagen om bij Logica te komen werken.
Dat laatste stuk wil ik wel even verklaren. In de posts hierboven zie je een hele hoop delete's en verwijderde commentaren staan. Net voor de verwijderingen was er een ware eh bitch-fight aan de gang tussen eigenlijk een aantal gebruikers en Herr_Tester die inderdaad vond dat 2400 euro een belachelijk laag salaris was.
De reactie was niet extreem, maar meer ironisch bedoeld.
Helaas zijn er mensen die dat niet oppikken.
Verder... hou dat gevoel van Trots absoluut vast.
En als laatste opmerking: Hoe kun je nou in godsnaam stellen, onder de huidige arbeidsvoorwaarden van Logica, dat 2400 euro bruto per maand een laag salaris is?
Ik denk namelijk niet dat er veel grote detacheerders zijn die aanzienlijk meer bieden dan dat voor iemand met krap 3 jaar ervaring.
Met alle respect, met 3 jaar ervaring ben je net junior af als je dat al bent.
Daar zit ook nog een 13e maand bovenop. Logica had dat niet?
Edit:
Ik heb net op BNR gehoord dat Logica een fors aantal FTE wil terug brengen, onder andere door natuurlijk verloop. Omdat 10-15% per jaar weggaat en als je die plaatsen niet opvult heb je ook een vorm van ontslag. Misschien is het niet verhogen van salarissen en/of onder marktconform betalen wel doelbewust?
Zomaar een gedachte, maar niet onderbouwd.
[ Voor 36% gewijzigd door Motrax op 03-02-2009 08:43 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik denk dat het verloop bij Logica voornamelijk in de billable functies zit en het lijkt me niet logisch dat ze juist die FTE's willen verminderen? Tenzij er echt veel mensen op de bank zitten natuurlijk...Motrax schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:32:
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit kan ik toch niet voorbij laten gaan. Bij andere detacheerders met 3 jaar ervaring verdien je meer. En dan heb ik het over minstens 350,- bruto meer. Daar komt de klacht vandaan, niet zozeer of 2400 nu veel of weinig is.
Edit:
Ik heb net op BNR gehoord dat Logica een fors aantal FTE wil terug brengen, onder andere door natuurlijk verloop. Omdat 10-15% per jaar weggaat en als je die plaatsen niet opvult heb je ook een vorm van ontslag. Misschien is het niet verhogen van salarissen en/of onder marktconform betalen wel doelbewust?
.....
'Logica houdt rekening met banenverlies'
3 februari 2009, 7:42 | ANP
AMSTELVEEN (AFN) - Automatiseerder Logica houdt rekening met fors banenverlies bij zijn Nederlandse onderdeel. Dat zei bestuursvoorzitter Andy Green dinsdag tegenover het Financieele Dagblad.
,,In het ergste geval compenseren we niet meer voor het natuurlijke verloop''. Bij Logica stroomt volgens de krant jaarlijks 10 tot 15 procent van de mensen uit.
De waarschuwing past in het plan van Green om zijn groeiende Indiase vestigingen een sleutelrol te geven, terwijl de duurdere Europese onderdelen juist zoveel mogelijk worden afgeslankt.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ben jij manager bij Logica oid?avotar schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:05:
En als laatste opmerking: Hoe kun je nou in godsnaam stellen, onder de huidige arbeidsvoorwaarden van Logica, dat 2400 euro bruto per maand een laag salaris is?
Ik denk namelijk niet dat er veel grote detacheerders zijn die aanzienlijk meer bieden dan dat voor iemand met krap 3 jaar ervaring.
Ik werk bij een detacheerder.
Net een jaar werkervaring en ik zit al een stukje boven die 2400. Mijn bedrijf gebruikt de kredietcrisis niet als argument om minder salaris te betalen. Voor 2009 gaat het minimaal met 150 omhoog. Daarbij kan ik nog onderhandelen, ik gok op zo'n 200.
Zo slecht van bedrijven om kredietcrisis te gebruiken! Ik zit niet op de bank, dus ik lever geld op. Dus waarom zou ik geen verhoging mogen krijgen? Als het bedrijf met kampt met veel bankzitters dan zouden ze het me mogen vragen en wil ik best wat inleveren. Maar we hebben minder bankzitters dan vorig jaar. Dat nemen ze gelukkig ook mee. Een stuk eerlijker dan dat niemand verhoging krijgt en de directie weer met een miljoenen bonus naar huis gaat aan het eind van het jaar, omdat ze Logica boven de crisis hebben geholpen.
Nee ik ben blij met waar ik zit, heb in het verleden ook gesolliciteerd bij Logica maar nooit meer wat gehoord. Achteraf blij toe als ik dit allemaal lees!
Ik zie in het topic 'Wat verdient de gemiddelde ICT'er?' verrekte weinig mensen met 2 á 3 jaar ervaring die met ons secundaire arbeidsvoorwaardenpakket meer dan 2800 mee naar huis krijgen. Maar goed, veel breder dan mijn eigen werkkring (buiten de randstad), Logica en internet is mijn referentiekader op dit vlak ook niet. Neverending story, er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen en er moet altijd iemand zijn die het minst verdient.Motrax schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:32:
Ik wil niet vervelend zijn, maar dit kan ik toch niet voorbij laten gaan. Bij andere detacheerders met 3 jaar ervaring verdien je meer. En dan heb ik het over minstens 350,- bruto meer. Daar komt de klacht vandaan, niet zozeer of 2400 nu veel of weinig is.
Het is algemeen bekend dat Logica medewerkers wil stimuleren zich in het kader van het 'Programme for Growth' bezig te houden met de 'High growth areas'. Daarnaast hebben we bepaalde managers te veel en medior en senior consultants te weinig. Tja, met salaris valt wel te sturen natuurlijk.Ik heb net op BNR gehoord dat Logica een fors aantal FTE wil terug brengen, onder andere door natuurlijk verloop. Omdat 10-15% per jaar weggaat en als je die plaatsen niet opvult heb je ook een vorm van ontslag. Misschien is het niet verhogen van salarissen en/of onder marktconform betalen wel doelbewust?
Mijn referentiekader is ook maar beperkt tot mijn eigen werkgever. Ik zit net wel te bedenken dat wanneer ik mijn promotie niet had gehaald, dat ik dan ook met 3 jaar werkervaring op 2400,- zou zitten. Maar dan had ik wel ondermaats gepresteerd, om die promotie niet gehaald te hebben.Testert schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:30:
Ik zie in het topic 'Wat verdient de gemiddelde ICT'er?' verrekte weinig mensen met 2 á 3 jaar ervaring die met ons secundaire arbeidsvoorwaardenpakket meer dan 2800 mee naar huis krijgen. Maar goed, veel breder dan mijn eigen werkkring (buiten de randstad), Logica en internet is mijn referentiekader op dit vlak ook niet.
Ik ben niet van Logica, maar is dan precies dat secundaire pakket?
Daar ben ik het mee eens. Maar dan nog mag er wel eens een kritische noot worden geplaatst.Neverending story, er zullen altijd mensen zijn die meer verdienen en er moet altijd iemand zijn die het minst verdient.
☻/
/▌
- leaseauto zonder vaste eigen bijdrage privegebruik. Scheelt 70 euro bruto t.o.v. sommige concurrenten.
- premievrij pensioen. Scheelt ruwweg 50...200 euro bruto (afhankelijk van je salaris) t.o.v. bedrijven waar je zelf wel moet meebetalen.
- werkgeversbijdrage zorgverzekering +- 115 euro bruto voor de werknemer en +- 25 voor de partner.
Aan de andere kant, zo hebben ze allemaal hun eigen arbeidsvoorwaarden. Atos heeft bijvoorbeeld een 13e maand en Sogeti een bonus bij voldoende declarabele uren.
Ik vind overigens 2400 niet erg veel, dat zit 300 a 400 boven het actuele startsalaris. Toen ik binnenkwam met dik 5 jaar ervaring, kreeg ik ruim 1000 boven het toen geldende startsalaris. E.e.a. heeft te maken met het budget, maar ook met het verleden van de werknemer.
Als het verleden in de eigen organisatie ligt, zijn de beoordelingen leidend. Bij een externe achtergrond, moet er een kosten/baten inschatting worden gemaakt. Makkelijk te plaatsen, flexibel inzetbaar, skillset die wordt gevraagd en waarvoor in de markt goed wordt betaalt = veel ruimte voor inschaling.
Verwijderd
IEX: http://www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?iNewsID=6500626
Wat er nou allemaal waar van is? 't Zal allemaal wel meevallen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 13:14 ]
P.s. mijn ESR is goedgekeurd. Blijkbaar gaat het toch niet zo slecht met Logica!
Nog truukjes die je wilt delen met je collega's?Donde schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:12:
offtopic:
P.s. mijn ESR is goedgekeurd. Blijkbaar gaat het toch niet zo slecht met Logica!
Ik heb nog niet eens zo heel lang geleden iemand uit de top horen zeggen dat salaris in principe geen reden meer mag zijn om weg te gaan. Maar ja, ik heb managers ook altijd vrij laconiek horen doen over lage scores mbt salaris in het medewerkerstevredenheids onderzoekMotrax schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:32:
Edit:
[ Voor 60% gewijzigd door Wijnands op 03-02-2009 13:54 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik hoefde geen trukendoos te openen.Wijnands schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:52:
[...]
Nog truukjes die je wilt delen met je collega's?
Niet alleen bij de klant goed presteren, maar ook intern van waarde zijn.
(zo heb ik o.a. meerdere collega's aan een opdracht geholpen bij mijn huidige klant)
Concreet is nog niemand zijn baan kwijt, of in het vooruitzicht zijn baan kwijt te raken.
Heb deze vraag ook gesteld in het "de kredietcrisis en invloed in de IT" topic, maar ook daar is nog niemand die concreet zonder werk zit!
*knip werving*
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 03-02-2009 14:43 ]
hahah oh nee hoor.. ik ben geen manager...dfrenner schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:20:
[...]
Ben jij manager bij Logica oid?
Net een jaar werkervaring en ik zit al een stukje boven die 2400. Mijn bedrijf gebruikt de kredietcrisis niet als argument om minder salaris te betalen. Voor 2009 gaat het minimaal met 150 omhoog. Daarbij kan ik nog onderhandelen, ik gok op zo'n 200.
Zo slecht van bedrijven om kredietcrisis te gebruiken! Ik zit niet op de bank, dus ik lever geld op. Dus waarom zou ik geen verhoging mogen krijgen? Als het bedrijf met kampt met veel bankzitters dan zouden ze het me mogen vragen en wil ik best wat inleveren. Maar we hebben minder bankzitters dan vorig jaar. Dat nemen ze gelukkig ook mee. Een stuk eerlijker dan dat niemand verhoging krijgt en de directie weer met een miljoenen bonus naar huis gaat aan het eind van het jaar, omdat ze Logica boven de crisis hebben geholpen.
Nee ik ben blij met waar ik zit, heb in het verleden ook gesolliciteerd bij Logica maar nooit meer wat gehoord. Achteraf blij toe als ik dit allemaal lees!
misschien een beetje wereldvreemd soms...
Maar dat is een heel ander verhaal.
ik ben er toch een keer op aangesproken door mijn toenmalige manager dat ik hier bedrijfsgevoelige informatie neerzette, dus er leest denk ik wel iemand meeWijnands schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 09:40:
Managers zul je hier niet snel vinden denk ik. Die hebben geen idee dat GoT bestaat en zijn toch te druk met vergaderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 04-02-2009 09:42 ]
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Definieer bedrijfsgevoelige gegevens eens. Ik noemde destijds alleen het startsalaris die op dat moment goldWijnands schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:42:
Zal vast wel iemand meelezen ja, HR of communicatie ofzo. Bedrijfsgevoelige informatie hoort hier ook niet vind ik.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ja een startsalaris, wat voor duizenden werknemers, gelijk is gesteld. Dat is best bedrijfsgevoelig. Stel je voor dat een concurrent er achter komt wat het startsalaris bij jullie is!Royz schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 13:57:
[...]
Definieer bedrijfsgevoelige gegevens eens. Ik noemde destijds alleen het startsalaris die op dat moment gold
Dat moet je dan ook niet bekendmaken aan iemand zonder dat iemand eerst een contract met geheimhoudingsverklaring tekent!dfrenner schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:30:
Ja een startsalaris, wat voor duizenden werknemers, gelijk is gesteld. Dat is best bedrijfsgevoelig. Stel je voor dat een concurrent er achter komt wat het startsalaris bij jullie is!
Verwijderd
precies mijn gedachte. wel een nieuwe pipo de organisatie binnenhalen die voor een 1 milj + aan de slag gaat en dan tegen de earners zeggen dat er echt niets in zit. verkapte vorm van slavernij.dfrenner schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:20:
[...]
Ben jij manager bij Logica oid?
ik ben btw nog op zoek naar een nieuwe baan als bc'er/pl. mocht je interesse hebben stuur me dan de link van je bedrijf dan zet ik mijn cv door.
Verwijderd
-eigengebruik tot maximaal 13500 km per jaar. daarboven moet je betalen.t_captain schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:25:
Logica heeft vrij ruim
Ik vind overigens 2400 niet erg veel, dat zit 300 a 400 boven het actuele startsalaris. Toen ik binnenkwam met dik 5 jaar ervaring, kreeg ik ruim 1000 boven het toen geldende startsalaris. E.e.a. heeft te maken met het budget, maar ook met het verleden van de werknemer.
Als het verleden in de eigen organisatie ligt, zijn de beoordelingen leidend. Bij een externe achtergrond, moet er een kosten/baten inschatting worden gemaakt. Makkelijk te plaatsen, flexibel inzetbaar, skillset die wordt gevraagd en waarvoor in de markt goed wordt betaalt = veel ruimte voor inschaling.
-bij veel andere toko's zijn er wel bonusmogelijkheden die over je inzetbaarheid gaan.
je (en dat van alle managers binnen het piramide spel dat logica heet) verhaal over inzetbaarheid begrijp ik maar is volkomen bullshit. als jij voor 75 euro per uur wordt weggezet en jij werkt full time dan zet jij ongeveer 135.000 euro per jaar om. als jij dan zo'n 2600 kost per maand kost je dus ongeveer 55k per jaar. das 80.000 euro winst op 1 consultant.
ik heb het niet over een hoger tarief. 100 - 180.000 etc.
die marge is arrogant hoog. een verhoging van 50 tot 150 euro is dan ook volkomen respectloos voor een billable (earner) consultant. het laat enkel zien dat al die fijne managers hoger in de boom meer bonus moeten kunnen krijgen ten kosten van jou. ik zou zeggen: wordt eens wakker. het loskoppelen van uurtarief - salaris - prestatie is er enkel om meer te kunnen melken.
Verwijderd
avator is een door logica betaalde moderator die de discussie faciliteert, als taak heeft logica positief te verkopen. avator kiest namelijk iets te vaak partij voor logica en uit geen echte (inhoudelijke) kritiek.avotar schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 07:05:
[...]
.......tik op vingers.... pfff.
Dit topic is gesloten.