Ervaring werken bij Logica [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 114.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 21:52
Martijn schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:28:
Ik ben net aangenomen per 1 januari. Maar wat is er allemaal stopgezet? Recruitment, trainingen, dat bedoel je met 'alles'?
Ik vermoed dat het over cursussen gaat. Het feit dat je net bent aangenomen bevestigt dat we geen aannamestop hebben :)

Welkom aan boord trouwens :)

Het management van Logica is erop gebrand om een fatsoenlijke winst te laten zien in Q4. Dat doen ze door wat extra druk te zetten op kostenbesparingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf ben er ook absoluut niet blij mee. Ineens mocht ik niet meer naar JFall tenzij ik een vakantie-dag op zou nemen. Ik wil best graag naar JFall, maar wil daar niet mijn spaarzame vrije dagen voor opofferen (ik heb er nog maar 1,5 voor de rest van het jaar).....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
T-8one schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:54:
[...]

De meeste training zullen zijn stopgezet, ga je 1 Januari een masterclass volgen? Die zal wel doorgaan denk ik.

Trouwens, waren de kwartaalcijfers vorige week niet juist best goed?
Kwartaalcijfers waren iets boven marktverwachting. Bij de kwartaalcijfers werden de verwachtingen voor 2008 voor de 2e keer iets naar boven bijgesteld. Dat is dus positief.
Er zit echter veel wantrouwen in de markt, en dat zie je in de aandelenkoers. In Q4 zie je de gevolgen van de kredietcrisis voor het eerst overstaan naar de reele economie. Logica is er enorm op gebrand om een fatsoenlijk cijfer te laten zien en de eerdere prognoses voor de winst tenminste te evenaren. In 2009 moeten de structurele kostenbesparingen die in de loop van 2008 zijn ingezet hun vruchten gaan afwerpen, zodat we een stijgende winst kunnen presenteren in een moeilijke markt.

De reden dat de bezuinigingen belangrijk zijn, is dat je niet duurzaam een aandelenkoers kunt hebben die aanzienlijk lager is dan de waarde van de activa. Op den duur wordt je de prooi voor vijandige overnames. In een aandelenmarkt die bulkt van het wantrouwen moet Logica dus het vertrouwen van beleggers winnen. Lastige klus die aanhoudend sterke cijfers vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46
Die waarde van de activa lijkt (juni 2008) vooral in goodwill te zitten. Cash equivalenten minus schulden is negatief. Denk niet dat de belegger zo veel zin heeft om voor goodwill te betalen ;)

Logica is overigens niet het enige bedrijf dat zeer sterk op de kosten let. Ik zie het hier om me heen overal. Ook het bankzitten lijkt weer toe te nemen bij detacheerders. Logica is geen supplier van ons, maar enkele conculega's wel en daar speelt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:57:
[...]

Ik vermoed dat het over cursussen gaat. Het feit dat je net bent aangenomen bevestigt dat we geen aannamestop hebben :)
Het ging inderdaad om alle cursussen, de rest weet ik zo niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:01

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:02:
[...]

Het ging inderdaad om alle cursussen, de rest weet ik zo niet :)
Klopt, het gaat met name om de minder kritische cursussen en ook zaken als bv de jaarlijkse kerstmeeting die waarschijnlijk nu intern gehouden zal worden.
De wat kleinere krenten in de pap zogezegd.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 10:08
Martijn schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:28:
Ik ben net aangenomen per 1 januari. Maar wat is er allemaal stopgezet? Recruitment, trainingen, dat bedoel je met 'alles'?
Welkom bij ons team :P

[ Voor 4% gewijzigd door bdw80 op 17-11-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
Was het niet bij Ordina vorig jaar dat het hele kerstfeest werd afgezegd?
Dan ben ik blij dat er bij ons slechts de cursussen uitgesteld worden tot 2009...

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xochiquetzal: wat blijf jij toch altijd heerlijk positief!
Chapeau..

/me kan dat helaas wat minder goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kerstpakket anyone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:47
Kijk, dank u, een directe collega ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 11:39:
[...]

zeker met een schuldenlast van 500 miljoen. Denk niet dat er veel partijen zijn die een dergelijke schuldenlast willen overnemen in de huidige marktomstandigheden. Betekent dat de komende jaren overal op bezuinigd moet worden wil je je schulden kunnen aflossen.........
Ach, alles aflossen is niet nodig, 't is een kwestie van een goede balans vinden tussen rentelasten en rendementen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:09:
[...]
Ach, alles aflossen is niet nodig, 't is een kwestie van een goede balans vinden tussen rentelasten en rendementen :)
Een van de redenen dat CMG in het verleden bijna gedwongen was om zich over te laten nemen is omdat de voor Admiral afgesloten lening in de tweede helft van 2002 afliep en het bijna onmogelijk was voor CMG om ditzelfde bedrag opnieuw te lenen (of alleen tegen veel slechtere voorwaarden).

Het is natuurlijk raar voor een bedrijf dat in principe geen passiva heeft, om een schuldenlast van 500Mio te hebben. Er is weinig tot geen noodzaak voor investeringen, dus waarom een schuldenlast? Alleen dat feit op zich is al voldoende voor een lage koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
riddles schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 15:29:
[...]

Het is natuurlijk raar voor een bedrijf dat in principe geen passiva heeft, om een schuldenlast van 500Mio te hebben. Er is weinig tot geen noodzaak voor investeringen, dus waarom een schuldenlast? Alleen dat feit op zich is al voldoende voor een lage koers.
Niet helemaal mee eens. Als je bijvoorbeeld geld kan lenen voor 6% en een rendement op de investering kan maken van 10%, dan is het juist gunstig om met geleend geld te ondernemen. De winst op het vreemde vermogen komt de aandeelhouders ten goede, waardoor deze meer dan 10% rendement maken. Hoe groter het aandeel vreemd vermogen, hoe groter het rendement voor de aandeelhouders.

De keerzijde is dat schulden je kwetsbaar maken in mindere omstandigheden. Als je rendement bijvoorbeeld zakt tot 4%, dan kun je in de verliezen belanden ondanks het feit dat je nog steeds een operationele winst draait. Er zit dus een optimum in de hoeveelheid vreemd vermogen, wat voornamelijk wordt ingegeven door de mate waarin je constant boven een bepaalde lijn kan presteren.

Tenslotte een algemene opmerking: alle bedrijven hebben schulden. Op de 20e van een maand heb je bijvoorbeeld een salarisschuld aan je personeel. Ook zijn er allerlei rekeningen die nog betaald moeten worden etc. Dat zijn kortlopende schulden. Ik denk dat je opmerking "in principe geen passiva" betrekking heeft op langlopende schulden. We hebben inderdaad geen fabriek met een hoge kapitaallast, dus de hoeveelheid lang krediet kan in principe beperkt blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:27:
@Xochiquetzal: wat blijf jij toch altijd heerlijk positief!
Chapeau..

/me kan dat helaas wat minder goed
Ja weet je, als iedereen alleen maar negatieve dingen neerzet, dan krijg Logica ten eerste een slecht imago en dus minder joiners en ten tweede krijgen de huidige consultants er ook steeds minder zin in en dus meer leavers. De post van moneycarswomen is daar een goed voorbeeld van. Ik probeer het alleen een beetje nuanceren. Het is erg makkelijk om je frustraties op te schrijven, en vaak houden mensen de positieve dingen voor zich, of ze nemen ze voor lief.

Hier dan nog een positief puntje: Ik ben vorige week lekker naar EuroSTAR (testing conference) geweest! Was heel leuk en leerzaam. En de Logica stand had een Wii met Guitar Hero 3 staan! Ik was daar niet weg te slaan :) Dus iedereen die daar ook was weet nu waarschijnlijk wel wie ik ben 8)
Vanuit Logica konden alle test consultants die wilden op dinsdagmiddag de expo bezoeken, waarna in het Omniversum het 'test event' plaatsvond. Met o.a. informatie over de horizontalisering en de presentatie van het nieuwe TestFrame boek, wat alle aanwezigen ook mee naar huis kregen.
Mijn manager had geregeld dat ik en nog twee collega's woensdag de hele dag EuroSTAR konden bijwonen en van een andere manager van de test competence kreeg ik ook een kaartje voor de donderdag én het gala diner. Even tussen haakjes: Zo'n kaartje kost € 950,- p.p.p.d.! O-)

Oh en ik wil ook nog even zeggen dat wij hele lieve, behulpzame en geduldige secretaresses hebben! d:)b
(FS EHV)

[ Voor 7% gewijzigd door Xochiquetzal op 19-11-2008 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Xochiquetzal schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:03:
Hier dan nog een positief puntje: Ik ben vorige week lekker naar EuroSTAR (testing conference) geweest! Was heel leuk en leerzaam. En de Logica stand had een Wii met Guitar Hero 3 staan! Ik was daar niet weg te slaan :) Dus iedereen die daar ook was weet nu waarschijnlijk wel wie ik ben 8)
Vanuit Logica konden alle test consultants die wilden op dinsdagmiddag de expo bezoeken, waarna in het Omniversum het 'test event' plaatsvond. Met o.a. informatie over de horizontalisering en de presentatie van het nieuwe TestFrame boek, wat alle aanwezigen ook mee naar huis kregen.
Mijn manager had geregeld dat ik en nog twee collega's woensdag de hele dag EuroSTAR konden bijwonen en van een andere manager van de test competence kreeg ik ook een kaartje voor de donderdag én het gala diner. Even tussen haakjes: Zo'n kaartje kost € 950,- p.p.p.d.! O-)
Kijk, en dat vind ik nu weer vreemd. Bij ons mochten we ineens juist niet meer naar het belangrijkste event binnen ons vakgebied. Niet die in nederland, en al helemaal niet die in Belgie. Net nadat onze manager eerder al had geregeld dat we, wanneer we niet de studiedagen voor een examen op zouden nemen, we juist wel naar Antwerpen zouden kunnen...

Zal wel komen omdat testen wel een HGA is en Java blijkbaar niet meer.....

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 19-11-2008 09:10 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je iets hoort op je sollicitatie? Heb op 30 oktober gesolliciteerd, op 9 november maar eens gebeld en ik zou worden gebeld door een manager met een uitnodiging (of niet natuurlijk :P). Ondertussen is het de 19e......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Xochiquetzal schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:03:

Oh en ik wil ook nog even zeggen dat wij hele lieve, behulpzame en geduldige secretaresses hebben! d:)b
(FS EHV)
Secretariaat is inderdaad super bij Logica. Ik heb wel eens het gevoel dat alles zou vastlopen als die er niet waren :)

(IDT Eindhoven en Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aghanim schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:12:
Hoe lang duurt het doorgaans voordat je iets hoort op je sollicitatie? Heb op 30 oktober gesolliciteerd, op 9 november maar eens gebeld en ik zou worden gebeld door een manager met een uitnodiging (of niet natuurlijk :P). Ondertussen is het de 19e......
Normaal gesproken duurt het enkele dagen voordat je sollicitatie van de centrale HR afdeling is doorgestuurd naar de lokale business unit waar je het best zou passen. Kort daarna wordt je gebeld door een secretaresse om een sollicitatiedag in te plannen. Zoniet, dan krijg je een afwijzingsbrief.

Dat je geen afspraak en geen afwijzing hebt na 3 weken, betekent dat er ergens iets is fout gegaan. Misschien door afwezigheid of ziekte van een manager of secretaresse. Weet je bij welke business unit je CV ligt? Zo ja. zoek even kontakt daarmee. Anders kontakt opnemen met HR recruitment support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

*proest* een fles "champagne" van 10 euro met een bedankbriefje valt bij mij niet onder de noemer "kerstpakket" :')

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
AngelDust schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:19:
[...]

*proest* een fles "champagne" van 10 euro met een bedankbriefje valt bij mij niet onder de noemer "kerstpakket" :')
Niet zo negatief he, anders word Xochiquetzal boos ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:24:
[...]

Secretariaat is inderdaad super bij Logica. Ik heb wel eens het gevoel dat alles zou vastlopen als die er niet waren :)

(IDT Eindhoven en Arnhem)
Yup, binnen no-time heb ik altijd antwoord van de dames :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
AngelDust schreef op woensdag 19 november 2008 @ 10:19:
[...]

Wie heeft er überhaupt gezegd dat we een kerstpakket zouden krijgen? Waar staat er dat je daar recht op hebt? Echt waar hoor, wat een gezeur. Wees blij met wat je krijgt. }:|

Nee, boos doen wordt ik niet, maar ik word wel erg moe van al dat gezeur. Niemand verplicht je om te blijven hoor. Maar wel een tip: Als je een kerstpakket zo belangrijk vindt, zet het dan op je eisenlijstje waar je mee gaat solliciteren bij je volgende werkgever... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zou je die 'vertrek dan'-troll achterwege willen laten. De diverse smileys zijn ook niet echt een bijdrage aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och weggaan om een kerstpakket is ook weer zoiets ;) Maar ik vind het altijd wel leuk om zoiets open te maken. Bij m'n vorige werkgever kregen we zo'n pluimding, zelfs als stagiair. Daarvan ben ik toen lekker wezen karten met 8 man. Hartstikke gezellig :)

Ik waardeer het altijd wel, het hoeft helemaal geen groots ding te zijn, maar het is altijd grappig om een kerstpakket uit te pakken :)

• Martijn
Mensen, nog even een vraagje omtrent de lease regeling. Er komt per 1 januari weer een 20% bijtellingstarief bij waardoor er weer wat meer opties zijn ;). Nu heb ik een leuke Audi A3 op het oog alleen is dit wel benzine. Ik lees in de openingspost dat het in principe diesel moet zijn, maar is hier (met het oog op die 20%) voor dit soort auto's al een uitspraak gekomen? Je mag bijv. ook een benzine hybride rijden ;).

Iemand die er al wat over gehoord heeft? ;)

Verwijderd

Er zijn ook best veel diesels in het 20% tarief hoor :)

Voor zover ik begrepen heb kun je een benzineauto rijden als je aan kunt tonen dat je minder dan 32000 km per jaar rijdt (incl. privé kilometers).

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:14:
Er zijn ook best veel diesels in het 20% tarief hoor :)
Maar geen Audi's ;).
Voor zover ik begrepen heb kun je een benzineauto rijden als je aan kunt tonen dat je minder dan 32000 km per jaar rijdt (incl. privé kilometers).
Klopt, maar ik vroeg me af of net zoals bij Hybrides er misschien een uitzondering gemaakt wordt voor de 20% auto's ;).

• bdw80
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-09 10:08
Martijn schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:17:
Klopt, maar ik vroeg me af of net zoals bij Hybrides er misschien een uitzondering gemaakt wordt voor de 20% auto's ;).
Nee :)

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Martijn schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:05:
Er komt per 1 januari weer een 20% bijtellingstarief bij waardoor er weer wat meer opties zijn ;).
Volgens mij is de 20% bijtelling nog niet 100% zeker. Het ziet ernaar uit dat het wel gaat gebeuren, maar er is nog niet met 100% zekerheid gezegd dat het wordt ingevoerd.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

• Martijn

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

De lease-regelementen ;)

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Verwijderd

MBT lease regelement:

staat er specifiek in de reglementen dat ze géén uitzonderingen gaan maken voor benzine auto's die vallen in de nieuwe 20% bijtellings percentage die vanaf 1 jan. 2009 wordt ingevoerd .

Of staat er in het regelement dat ze op dit moment alléén uitzondering maken voor (14%) auto's/hybrides? Ik kan het regelement niet induiken want zit bij de klant.

Grote kans natuurlijk dat het regelement bijgewerkt moet worden ten aanzien van deze nieuwe ontwikkelingen. De 20% regeling zal ook nog in de lease applicatie verwerkt moeten worden.

MBT: kerstpakketten:

mij interesseren kerstpakketten me niet zo eigenlijk. Al die gizmo's, gadgets en kadootjes kosten véél geld. Als je álle logica medewerkers wereldwijd een kadootje stuurt a 25 euro zit je al over een miljoen euro aan kosten! Ik was ook al wel blij met die fles champagne vorig jaar per post. Het gaat meer om het gebaar dan om het bedrag dunkt mij.

• t_captain
Martijn schreef op donderdag 20 november 2008 @ 11:17:
[...]

Maar geen Audi's ;).

[...]

Ik denk dat de Volvo C30 1.6D Drive nog het meest in de buurt komt. Die zit in het 20% tarief. Grootste nadeel t.o.v. de Audi A3 is dat de C30 alleen als driedeurs leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:08:
MBT: kerstpakketten:

mij interesseren kerstpakketten me niet zo eigenlijk. Al die gizmo's, gadgets en kadootjes kosten véél geld. Als je álle logica medewerkers wereldwijd een kadootje stuurt a 25 euro zit je al over een miljoen euro aan kosten! Ik was ook al wel blij met die fles champagne vorig jaar per post. Het gaat meer om het gebaar dan om het bedrag dunkt mij.
Kerstpakketten zijn een leuk gebaar. Kreeg er van de klant ook wel 's een. Persoonlijk zou ik al zeer tevreden zijn met een gezellige en luxe kerstborrel.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Die staat hier ook op het programma, lekker wokken niet mokken ;)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 20:24

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

t_captain schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:21:
[...]

Ik denk dat de Volvo C30 1.6D Drive nog het meest in de buurt komt. Die zit in het 20% tarief. Grootste nadeel t.o.v. de Audi A3 is dat de C30 alleen als driedeurs leverbaar is.
Je neemt me de woorden uit de mond! Dit wordt mijn lease-auto, ben vandaag 2 maand in dienst :P
Zaterdag proefritje in gemaakt, rijdt heerlijk!
Als je nu de nieuwe netto-leasekosten sheet download, kun je ook al kiezen voor een 20% bijtelling categorie om de netto kosten uit te rekenen, dus ik neem aan dat de 20% categorie er inderdaad door komt bij Logica.

Zit ik echter wel met een klein vraagje: in de lease voorwaarden staat dat het niet toegestaan is om portable accessoires te leasen. Echter, er is nu een Business Line II pakket bij Volvo beschikbaar: Schuifdak, iPod connectie en Volvo portable Navigation in 1 pakket voor slechts E1450. Is dit nu ook niet toegestaan? De totale waarde van dit pakket bedraagt normaal veel meer als je de onderdelen los bestelt, en ik ben wel op zoek naar een navigatie unit.
Kortom: doen ze moeilijk als ik dit pakket er bij bestel?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Thrace Grumble schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:19:
[...]

Je neemt me de woorden uit de mond! Dit wordt mijn lease-auto, ben vandaag 2 maand in dienst :P
Als je nu de nieuwe netto-leasekosten sheet download, kun je ook al kiezen voor een 20% bijtelling categorie om de netto kosten uit te rekenen, dus ik neem aan dat de 20% categorie er inderdaad door komt bij Logica.
De netto-leasekosten sheet staat er al een hele lange tijd! Als je wagenparkbeheer mailt dan kunnen ze je geen garantie geven voor de 20% bijtelling. Kortom, zij doen er nog niks aan.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Thrace Grumble schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:19:
[...]

Zit ik echter wel met een klein vraagje: in de lease voorwaarden staat dat het niet toegestaan is om portable accessoires te leasen. Echter, er is nu een Business Line II pakket bij Volvo beschikbaar: Schuifdak, iPod connectie en Volvo portable Navigation in 1 pakket voor slechts E1450. Is dit nu ook niet toegestaan? De totale waarde van dit pakket bedraagt normaal veel meer als je de onderdelen los bestelt, en ik ben wel op zoek naar een navigatie unit.
Kortom: doen ze moeilijk als ik dit pakket er bij bestel?
Wat betreft 20% bijtelling, dat is inderdaad niet aan Logica. Ze hebben vooruitlopend op de wetgeving alvast de rekenmodule uitgebreid met 20% bijtellingstarief, maar daarin zit natuurlijk geen garantie. Ik ga overigens gewoon uit van de komst van het 20% tarief omdat je het wel zou horen via nieuwssites zoals nu.nl als dit belastingplan was geamendeerd bij het passeren van de rijksbegroting 2009. Geen nieuws = goed nieuws op dat vlak dus. Bij mijn weten is de begroting goedgekeurd zonder opvallende wijzigingen.

Wat betreft de accesoires, natuurlijk mag je die meebestellen. Met "losse accesoires" bedoelt men een TomTom e.d.

Veel plezier met je C30, lijkt me een leuke auto tegen vrij redelijke netto kosten ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 01-10 20:24

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

t_captain schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:16:
[...]

Wat betreft de accesoires, natuurlijk mag je die meebestellen. Met "losse accesoires" bedoelt men een TomTom e.d.

Veel plezier met je C30, lijkt me een leuke auto tegen vrij redelijke netto kosten ! :)
Nog ff over die navigatie unit van Volvo: het betreft een fixed dock in de auto, met een draagbare Garmin Nuvi.. Dus in feite is het wel vergelijkbaar met een TomTom, maar de dock unit zit WEL vast in de auto...
Beetje lastig imho.. Zou wel heel graag dat pakket willen hebben.

Bedankt voor je 'veel plezier wens', het gaat vast lukken!

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 14:08:
[...]

MBT lease regelement:

staat er specifiek in de reglementen dat ze géén uitzonderingen gaan maken voor benzine auto's die vallen in de nieuwe 20% bijtellings percentage die vanaf 1 jan. 2009 wordt ingevoerd .

Of staat er in het regelement dat ze op dit moment alléén uitzondering maken voor (14%) auto's/hybrides? Ik kan het regelement niet induiken want zit bij de klant.

Grote kans natuurlijk dat het regelement bijgewerkt moet worden ten aanzien van deze nieuwe ontwikkelingen. De 20% regeling zal ook nog in de lease applicatie verwerkt moeten worden.
..
Helaas bepaald niet Logica maar de overheid de bijtellingspercentages .
Die 20% is bedoeld voor een categorie auto's die nét buiten de 14% valt dus niet hybride en ook geschikt voor mensen met een gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie doelstellingen voor het komend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Sjonge, jonge, jonge

Alweer een discussie over het leaseregelement. Volgens mij is dit de 4 discussie in de hele Logica-topic...

Word er een beetje moe van... Je kunt natuurlijk ook altijd SSC finance bellen...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:54:
Wat zijn jullie doelstellingen voor het komend jaar?
Andere job, bij een andere klant dichter bij huis

[ Voor 3% gewijzigd door Batsies op 05-12-2008 10:48 ]

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 12:33
Batsies schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:35:
[...]

Andere job, bij een andere klant dichter bij huis
Heb ik dit jaar al weten te realiseren (door bij Logica weg te gaan ;) )

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

Sabelhout schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:29:
[...]

Heb ik dit jaar al weten te realiseren (door bij Logica weg te gaan ;) )
Tja, kan ook gewoon via Logica ;).

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Batsies schreef op zondag 07 december 2008 @ 04:39:
[...]

Tja, kan ook gewoon via Logica ;).
Mee eens. Ik zit momenteel op mijn derde klus "buiten de deur" via Logica en twee van de drie hadden een reistijd binnen 15 minuten. De derde is wat verder rijden, maar dat komt doordat ik zelf ben overgestapt naar een specialisme wat niet in elke stad zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
t_captain schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:02:
[...]

Mee eens. Ik zit momenteel op mijn derde klus "buiten de deur" via Logica en twee van de drie hadden een reistijd binnen 15 minuten. De derde is wat verder rijden, maar dat komt doordat ik zelf ben overgestapt naar een specialisme wat niet in elke stad zit.
Ik zat bij de divisie ERM, daar is het blijkbaar niet mogelijk geweest bij mij in de twee jaar dat ik bij Logica werkte. Woon in Deventer, maar heb klussen gehad in respectievelijk A'dam Zuid-Oost, Hoofddorp, Groningen, Utrecht en weer Groningen. Je kan het prima aangeven dat je een klus dichterbij huis wil, maar als die klus er niet is, kun je er ook moeilijk ingezet worden.

Nu werk ik overigens weer in Utrecht, maar dan wel op een uitdagende opdracht en tegen een salaris dat ruim 1,5 keer hoger is dan bij Logica.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Even een heel andere vraag, ik heb van de week een USB stickie ontvangen met allemaal Agis zorgverzekeringing informatie. Wat ik me echter afvroeg, in de LogicaExtra en Uitgebreid aanvullende verzekeringen zit een tandzorg verzekering tot 910 euro. Waarom heb je dan nog de optie voor aanvullende tandartsverzekering, is dit dan nog eens bovenop die 910 euro? :S

Hetgeen Logica bruto vergoed is de basisverzekering + extra als ik me niet vergis? Als je meer wil, dan betaal je het verschil netto neem ik aan? Voor de partner werd de aanvullende verzekering (Logica Extra?) ook bruto vergoed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:33:
Even een heel andere vraag, ik heb van de week een USB stickie ontvangen met allemaal Agis zorgverzekeringing informatie. Wat ik me echter afvroeg, in de LogicaExtra en Uitgebreid aanvullende verzekeringen zit een tandzorg verzekering tot 910 euro. Waarom heb je dan nog de optie voor aanvullende tandartsverzekering, is dit dan nog eens bovenop die 910 euro? :S

Hetgeen Logica bruto vergoed is de basisverzekering + extra als ik me niet vergis? Als je meer wil, dan betaal je het verschil netto neem ik aan? Voor de partner werd de aanvullende verzekering (Logica Extra?) ook bruto vergoed?
ik vermoed dat dit interessant kan zijn voor mensen die zich alléén basis willen verzekeren maar wel tandarts dekking willen hebben. (dus ik heb geen aanvullende verzekering nodig voor fysio en andere zaken maar wel tandarts dekking voor controles, gaatjes en andere dure onverwachte tandartspraktijk grapjes).
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabelhout schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:25:
[...]

Ik zat bij de divisie ERM, daar is het blijkbaar niet mogelijk geweest bij mij in de twee jaar dat ik bij Logica werkte. Woon in Deventer, maar heb klussen gehad in respectievelijk A'dam Zuid-Oost, Hoofddorp, Groningen, Utrecht en weer Groningen. Je kan het prima aangeven dat je een klus dichterbij huis wil, maar als die klus er niet is, kun je er ook moeilijk ingezet worden.

Nu werk ik overigens weer in Utrecht, maar dan wel op een uitdagende opdracht en tegen een salaris dat ruim 1,5 keer hoger is dan bij Logica.
Hoi Sabelhout, ben je nu in "vaste" dienst of zit je nog steeds bij een "detacheerder" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:43:
[...]

ik vermoed dat dit interessant kan zijn voor mensen die zich alléén basis willen verzekeren maar wel tandarts dekking willen hebben. (dus ik heb geen aanvullende verzekering nodig voor fysio en andere zaken maar wel tandarts dekking voor controles, gaatjes en andere dure onverwachte tandartspraktijk grapjes).
:|
Ah ok, dank je, toevallig ook antwoord op mijn tweede vraag omtrent vergoedingen voor werknemer en partner? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:44:
[...]

Hoi Sabelhout, ben je nu in "vaste" dienst of zit je nog steeds bij een "detacheerder" ?
Nog steeds (alweer) bij een detacheerder. Kan de afwisseling van elke x maanden een andere omgeving nog niet missen.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:33:

Hoi Martijn, volgens mij is hoe je je verzekert via Agis, losgekoppeld van wat je qua vergoeding van Logica krijgt (als je het zeker wilt weten, vraag het na bij HR!)

maar als jij en je partner je verzekeren via Agis krijg je automatisch een x bedrag van Logica. Dit bedrag staat vast en is niet afhankelijk van hoeveel jij je verzekerd (basis of aanvullend). Dus ook al sluiten jij en je partner allebei alleen een basispolis af en verder niets, dan krijg je gewoon dezelfde x bruto vergoeding als wanneer je je samen met je partner maximaal zou verzekeren via Agis. De premievergoeding van Logica is dus gewoon een extra boven op je salaris.

shooooot me if im wrong :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt als een bus, daarom heb ik alleen de basisverzekering, dan kost het me het minste. De aanvullende verzekering heb ik niet nodig en de tandartsverzekering is domweg waardeloos qua uitkeringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:15:
Klopt als een bus, daarom heb ik alleen de basisverzekering, dan kost het me het minste. De aanvullende verzekering heb ik niet nodig en de tandartsverzekering is domweg waardeloos qua uitkeringen :)
Ah ok, dank u voor de info. Als we dan toch bezig zijn, weet iemand wat de vergoeding is voor mij + partner? Op mijn aanbieding staat 113,25 voor mij alleen. Als iemand het toevallig weet hoef ik de dames van HR niet lastig te vallen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:52:
[...]

Ah ok, dank u voor de info. Als we dan toch bezig zijn, weet iemand wat de vergoeding is voor mij + partner? Op mijn aanbieding staat 113,25 voor mij alleen. Als iemand het toevallig weet hoef ik de dames van HR niet lastig te vallen ;).
deze info kun je prima vinden op het portaal, onder arbeidsvoorwaarden of onder HR A-Z

eventjes opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Martijn schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:52:
[...]

Sls je partner meeverzekerd is, krijg je een vergoeding van bijna 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:51:
[...]

deze info kun je prima vinden op het portaal, onder arbeidsvoorwaarden of onder HR A-Z

eventjes opzoeken!
Nog niet in dienst, dus ook geen toegang tot 'het portaal' ;).
t_captain schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 12:02:
[...]

Sls je partner meeverzekerd is, krijg je een vergoeding van bijna 140 euro.
Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:32:
[...]

Nog niet in dienst, dus ook geen toegang tot 'het portaal' ;).

[...]

Dank u!
Let op! Dis is een bruto vergoeding! Hierop is het loonbelasting primcipe van toepassing, lees: je houd netto de helft over |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben benieuwd wie er het eerst komt met het nieuws :p

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Royz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:04:
Ik ben benieuwd wie er het eerst komt met het nieuws :p
De aandelenuitgifte? Hoewel, dat is al oud nieuws.

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 12-12-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je inbox maar :P

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ik vrees dat Logica me geen mailbox geeft als potentiele investeerder danwel werknemer (beide onwaarschijnlijk):+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik ga juist wel aandelen van Logica kopen, als ze over 5 jaar op 10,- staan heb je een goed rendement :+

Als ze niet failliet gaan of overgenomen worden...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
@13:58 :
Logica Nederland CEO Paul Schuyt stapt op

AMSTERDAM (Dow Jones)--Paul Schuyt, Chief Executive van Logica Nederland, heeft aangegeven te vertrekken bij de onderneming. Dat heeft de ICT-dienstverlener vrijdag bekendgemaakt.

Schuyt zal aanblijven totdat zijn opvolger is benoemd. Logica stelt al bezig te zijn met de opvolging van Schuyt en verwacht dit traject begin komend jaar af te ronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

Jahoor, ik ga weg, en hij meteen ook :P

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:55:
Ik ga juist wel aandelen van Logica kopen, als ze over 5 jaar op 10,- staan heb je een goed rendement :+

Als ze niet failliet gaan of overgenomen worden...
Och, bij overname moeten ze altijd meer bieden dan de marktprijs. Maar het feit dat er extra aandelen worden uitgegeven en de dividenden worden verlaagd stemmen me niet echt optimistisch. Goed voor de continuiteit, zeker nu ook de herfinanciering rond is, maar ze verwachten schijnbaar zwaar weer of we zitten er al in /speculatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsies

Batsies

E-Developing

Jammer, mocht hem wel, altijd enthousiast, keep up the good work etc etc

E-Developing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:41:
[...]

Och, bij overname moeten ze altijd meer bieden dan de marktprijs. Maar het feit dat er extra aandelen worden uitgegeven en de dividenden worden verlaagd stemmen me niet echt optimistisch. Goed voor de continuiteit, zeker nu ook de herfinanciering rond is, maar ze verwachten schijnbaar zwaar weer of we zitten er al in /speculatie :)
Ik zoek de belangrijkste reden in de situatie op de kapitaalmarkt. Logica krijgt waarschijnlijk een betere rente bij het herfinancieren van 500M dan bij 600M euro, omdat de schuld in verhouding tot de winstgevendheid en activa wat kleiner is. Dat verschil zou wel eens de reden kunnen zijn om 100M euro aan eigen vermogen op te halen d.m.v. een emissie.

Wat betreft het dividend: het is ergens wel een beetje raar om uberhaupt dividend uit te keren als je tegelijk bezig bent met een emissie. Die twee bezigheden werken precies tegengesteld :) Maarja, helemaal geen dividend uitkeren zou een aantal beleggers (die niet geinteresseerd zijn in de emissie) waarschijnlijk boos maken. Dus dan maar dit compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Bij mijn vestiging (Amstelveen) kennen ze wel zoiets als het Masterclass salaris beleid. Dan krijg je als starter 2 keer een verhoging tussen de 0 en 200 euro. En daarna loop je gewoon mee met het reguliere beleid. Ik zelf ben bijvoorbeeld in september begonnen, kreeg in januari een verhoging, in juli, toen nogmaals in januari omdat het startsalaris omhoog ging en toen weer in juli (regulier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zoals hierboven genoemd krijg je afhankelijk van je startdatum eenmaling na ongeveer een half jaar 100 euro bruto erbij en na een jaar nog eens 200 euro bruto. Daarna ga je mee in de reguliere reviewrondes (collega's reviewen je in januari-maart) die mede bepalend zijn voor je salarisverhoging in juli. Hebben ze mooi bedacht gezien de meeste joiners in september starten (en dus het tweede jaar van september tot juli nog op hun startsalaris + 300 euro blijven hangen)

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 30-12-2008 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 1 oktober begonnen en ik krijg de eerste verhoging ook pas in juli, Helaas, helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Maar is dan 2400 euro (plus alle secundaire voorwaarden) weinig voor iemand met amper werkervaring...?

Overigens is dit niet bedoeld om af te zeiken, maar het is echt een heel oprechte vraag... Misschien ben ik wel naief in dit geval hoor, maar ik kan weinig sectoren verzinnen waar je het zou krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door avotar op 30-12-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Dat is best ruim zelfs. Maar hoeveel is "amper werkervaring"? <= 1 jaar?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MTWZZ schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:53:
Dat is best ruim zelfs. Maar hoeveel is "amper werkervaring"? <= 1 jaar?
Het is refererend aan de post van Johnny hierboven.
johnnyv.nl schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 09:58:
Zoals hierboven genoemd krijg je afhankelijk van je startdatum eenmaling na ongeveer een half jaar 100 euro bruto erbij en na een jaar nog eens 200 euro bruto. Daarna ga je mee in de reguliere reviewrondes (collega's reviewen je in januari-maart) die mede bepalend zijn voor je salarisverhoging in juli. Hebben ze mooi bedacht gezien de meeste joiners in september starten (en dus het tweede jaar van september tot juli nog op hun startsalaris + 300 euro blijven hangen)
Hij zegt dat na een verhoging van 300 euro de meeste starters blijven hangen in hun tweede jaar.
Het starters-startsalaris is 2100 .. + 300 is 2400 ..

Voor mij is amper werkervaring eigenlijk <= 2 jaar .

[ Voor 39% gewijzigd door avotar op 30-12-2008 12:14 . Reden: even quoteje erbij plakken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 15:15

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Iemand hier die al een "kerstpakket" gezien heeft? Afgelopen 2 jaar kreeg ik nog een fles wijn/champagne... maar heb nu nog niks gehad :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb er niets over gehoord, maar het zal wel niets zijn ivm bezuinigingen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Kickasz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:53:
Ik heb er niets over gehoord, maar het zal wel niets zijn ivm bezuinigingen ;).
niet zo negatief...!

*tik op de vingers* ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

avotar schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:14:
[...]

Het is refererend aan de post van Johnny hierboven.

[...]

Hij zegt dat na een verhoging van 300 euro de meeste starters blijven hangen in hun tweede jaar.
Het starters-startsalaris is 2100 .. + 300 is 2400 ..

Voor mij is amper werkervaring eigenlijk <= 2 jaar .
Hm dan is mijn bijna 3,5 jaar en 2550 een beetje scheefgetrokken lijkt het.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AngelDust schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:50:
Iemand hier die al een "kerstpakket" gezien heeft? Afgelopen 2 jaar kreeg ik nog een fles wijn/champagne... maar heb nu nog niks gehad :?
Mij zijn ze ook vergeten denk ik :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Heb volgende week een gesprek bij Logica in Rijswijk voor de Masterclass Informatie analist/functioneel ontwerp. Hoe moet ik precies de 'status' van zo'n Masterclass zien? Gaat het hier om een soort traineeship? Is het een echte functie binnen Logica? Wat is het niveau? HBO? WO?

Hier wordt een startsalaris van 2000 euro (naar ik aanneem bruto) genoemd, is dat niet heel erg weinig? Met mijn huidige tijdelijke simpele data entry uitzendbaantje verdien ik meer. Nu is salaris niet het allerbelangrijkste voor me, maar dat is toch wel een beetje vreemd. Iemand die dat goed kan toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:32:
Heb volgende week een gesprek bij Logica in Rijswijk voor de Masterclass Informatie analist/functioneel ontwerp. Hoe moet ik precies de 'status' van zo'n Masterclass zien? Gaat het hier om een soort traineeship? Is het een echte functie binnen Logica? Wat is het niveau? HBO? WO?

Hier wordt een startsalaris van 2000 euro (naar ik aanneem bruto) genoemd, is dat niet heel erg weinig? Met mijn huidige tijdelijke simpele data entry uitzendbaantje verdien ik meer. Nu is salaris niet het allerbelangrijkste voor me, maar dat is toch wel een beetje vreemd. Iemand die dat goed kan toelichten?
Het is geen traineeship. Je volgt gewoon een aantal standaard cursussen, die je waarschijnlijk ook op de opleiding gehad hebt samen met andere joiners (destijds kreeg ik Yourdon, cursus Data Analyse (MAD), basiskennis SQL, UML en RUP, maar ook persoonlijke vaardigheden). Afsluitend is er een examendag.
Dit alles duurt ongeveer 8 weken, vervolgens begin je normaal gesproken aan je eerste klus. Niveau is HBO en je hoeft iig geen affiniteit te hebben met ICT.

Verhogingen in het eerste jaar waren er destijds ook voor mij. Een startsalaris van 2000 bruto is zeker niet slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:56 . Reden: cursussen explained ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:47:
Het is geen traineeship. Je volgt gewoon een aantal standaard cursussen, die je waarschijnlijk ook op de opleiding gehad hebt (UML, DFD, RUP, Use Cases, maar ook persoonlijke vaardigheden). Dit doe je 8 weken, vervolgens begin je normaal gesproken aan je eerste klus. Niveau is HBO en je hoeft iig geen affiniteit te hebben met ICT.
Dus wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde als je een afgeronde (IT) master hebt? Weinig?
Een startsalaris van 2000 bruto is zeker niet slecht. Nog meer info, PM me.
Waarom is dat niet slecht? Met een willekeurige uitzendfunctie waar je minder kennis/ervaring/etc voor hoeft te hebben verdien je meer. Of komt er secundair nog wat leuks bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Dus wat is dan eigenlijk de toegevoegde waarde als je een afgeronde (IT) master hebt? Weinig?

[...]

Waarom is dat niet slecht? Met een willekeurige uitzendfunctie waar je minder kennis/ervaring/etc voor hoeft te hebben verdien je meer. Of komt er secundair nog wat leuks bij?
Zie mijn vorige post (beetje aangepast).
Je leert tijdens die 'proeftijd' (want zo moet je het ook zien) Logica beter kennen. En opfriscursussen zijn m.i. altijd goed, bovendien krijg je die cursussen van ervaren mensen uit het bedrijfsleven. Vooral de persoonlijke vaardigheden gerelateerde cursussen vond ik zeer geslaagd.

Maar jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen, en proberen te solliciteren naar de functie informatie analist tegen naar jouw mening een waardig salaris. Ik weet overigens niet of de startsalarissen nog steeds 2000 euro zijn. Secundair --> zie TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:03:
Maar jij er geen goed gevoel bij hebt moet je het niet doen
Nouja, ik had er niet precies een gevoel bij, daarom mijn vraag ;-). Maar bedankt voor je antwoord, geeft wel een duidelijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:08:
[...]

Nouja, ik had er niet precies een gevoel bij, daarom mijn vraag ;-). Maar bedankt voor je antwoord, geeft wel een duidelijk beeld.
Laat maar horen hoe het gegaan is. Ik zit ook in Rijswijk nl. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Keeper schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:20:
[...]
Een startsalaris van 2000 bruto is zeker niet slecht. Nog meer info, PM me.
[...]

Het hangt ook een beetje af van je toekomstige loonsopslagen. Als je meteen 2500€ bruto verdient, maar 5 jaar later zit je nog steeds aan 2500€ bruto, of je verdient in het begin 2000€ bruto en na 5 jaar zit je aan 3000€ bruto, ..

Natuurlijk heb je in het 2de scenario dan weer het risico dat er plots een crisis in het land is, en dat je op die 2000€ bruto blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:32:
Ik kan niet voor de andere masterclasses spreken, maar bij testen (vier weken) leer je het kunstje met daarbij een stuk onderbouwing (waarom wordt het gedaan, welke testtechnieken er zijn en wanneer je welke techniek inzet) en een praktijkcase. Daarnaast zijn er voor alle masterclasses (iig meerdere, ik meen alle) een paar dagen communicatiecursus waarin een intake/sollicitatietraining, een omgangstraining en wat meer van dat soort dingen zit.

Het niveau was krap HBO als ik het zelf moet schatten; echt moeilijk was het niet, maar we kregen nogal veel sheets over ons heen (de stof had wat gecomprimeerd kunnen worden en het boek zou verdomde handig zijn geweest). De toetsen bestonden uit het opdreunen van de feiten en een paar kleine oefenopgaven.
Je moet incl. secundaire arbeidsvoorwaarden (2050 start, 91 netto onkosten, 113 euro bruto bijdragen aan de zorgkosten, volledig vergoed pensioen) rekenen op een 2400 euro bruto (ex leasebak à €777,- incl. brandstof per maand, mocht je daar behoefte aan hebben). Dat is voor een starter echt niet slecht, ik heb vijf sollicitaties gedaan in oktober en dit was toch wel een van de beste.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:07:
Het niveau was krap HBO als ik het zelf moet schatten; echt moeilijk was het niet, maar we kregen nogal veel sheets over ons heen (de stof had wat gecomprimeerd kunnen worden en het boek zou verdomde handig zijn geweest). De toetsen bestonden uit het opdreunen van de feiten en een paar kleine oefenopgaven.
Ok, duidelijk. Klinkt niet als iets met veel toegevoegde waarde voor een afgestudeerde WO-er in de ICT-hoek, lijkt me.
Dat is voor een starter echt niet slecht.
Nee, idd. Dat lijkt me prima startersalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keeper schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Ok, duidelijk. Klinkt niet als iets met veel toegevoegde waarde voor een afgestudeerde WO-er in de ICT-hoek, lijkt me.
Dat ligt aan hoeveel praktijk je in de opleiding hebt gehad :) Hoewel de communicatieve cursus wel erg goed is en je het bedrijf wel goed leert kennen. Het verschilt ook per masterclass, een vriend van me heeft de business intelligence masterclass gedaan en die was stevig. Heel stevig :)

't Is een afweging die je zelf moet maken :)
Nee, idd. Dat lijkt me prima startersalaris.
Yup, met name grappen als een volledig vergoed pensioen en de bijdrage in de zorgkosten schelen toch wel stevig. Tezamen toch zo'n 150-170 euro bruto in de maand t.o.v. de andere bedrijven waar ik heb gesolliciteerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:36:
't Is een afweging die je zelf moet maken :)
Duidelijk :). Ik laat me woensdag wel verrassen. Hoe lang duurt die dag ongeveer, er van uitgaand dat ik tot de laatste ronde kom? Ik begreep een halve dag oid, dus vier uurtjes voor rekenen?

[ Voor 9% gewijzigd door Keeper op 04-01-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bericht verwijderd

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Keeper schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:05:
[...]

Duidelijk :). Ik laat me woensdag wel verrassen. Hoe lang duurt die dag ongeveer, er van uitgaand dat ik tot de laatste ronde kom? Ik begreep een halve dag oid, dus vier uurtjes voor rekenen?
In het algemeen ziet zo'n sollicitatiedag er als volgt uit:

- kennismaking met director - 30 minuten
- 1e gesprek met consultant - 60 minuten (inhoudelijke vaardigheden, klik met de organisatie)
- 2e gesprek met manager - 60 minuten (motivatie, loopbaanplannen, inzetbaarheid etc. + doorvragen op dingen die in het 1e gesprek niet overtuigend waren)
- 3e gesprek met director - 30-45 minuten (arbeidsvoorwaarden)

Hou rekening met enige uitloop, maar het is in principe een halve dag.

Na goede afloop krijg je een aanbod tot indiensttreding, brochure over de arbeidsvoorwaarden en pro forma loonstrook met bruto-netto berekening mee naar huis. Het aanbod heeft een geldigheid van 1 week, in die tijd kun je beslissen om te tekenen en eventueel je referenties op te geven.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.