Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:14

Bozevkwa

Dit topic is bedoeld voor zowel vragen over werken bij CGI als ervaringen met het werken bij CGI. Voor de wat gevoeliger informatie over het interne reilen en zeilen en roddels van CGI is er een interne Yammergroep : https://www.yammer.com/cgi.com/ Denk bij het posten in dit topic ook aan de Tweakers huisregels.

Over CGI

CGI is één van Nederlands en 's werelds grootste ICT dienstverleners. Het bedrijf is in 1976 in Canada opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een van de top spelers in de wereld met een omzet van meer dan 10 miljard dollar.. Momenteel werken er ongeveer 68.000 medewerkers verdeeld over 40 landen. In Nederland zijn ongeveer 2800 medewerkers werkzaam.. Een gedeelte van de Nederlandse activiteiten zijn geoutsourced naar India. CGI richt zich met name op de bovenste laag van het bedrijfsleven en overheid en is dan ook met name actief bij sectoren als overheid, industrie, gezondheidszorg, finance, transport, energie en telecom.

In Nederland wordt er gewerkt vanuit een aantal kantoren, namelijk Amstelveen, Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Arnhem, Eindhoven en Maastricht.

CGI is in 2007 verkozen tot Top ICT Werkgever Nederland door crf.com.
CGI is gecertificeerd als Top Employer Nederland 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
CGI Nederland heeft in 2013 en 2014 Computable awards gewonnen voor projecten
CGI Nederland heeft de Computable award voor dienstverlener van het jaar 2015 gewonnen.
CGI Nederland heeft de Computable award voor dienstverlener van het jaar 2016 gewonnen.

Werken bij CGI

Cultuur
Wat is er nou zo uniek aan CGI?
Cultuur gebaseerd op openheid, gelijkheid, eerlijkheid en ondernemersschap. Dit vind je bijv terug in kansen die voor iedereen gelijk zijn, open kantoortuinen, informele sfeer op alle vlakken, en secundaire arbeidsvoorwaarden die voor iedereen gelijk zijn, zoals de pensioenregeling en werkgeversbijdrage ziektekostenregeling (leaseregeling niet, zie verderop). Verder wordt van iedereen verwacht dat men kansen bij de klant en in de markt ziet en daarmee wat wil gaan doen.
Daarnaast is CGI informeel. Je kan dus iedere collega, van jong tot oud, van laag naar hoog, benaderen en aanspreken. Het is altijd "je" en nooit"u". Wil je meedenken met CGI? Bespreek dat gerust met je leidinggevende(n).

Wat is de dresscode?
Officieel is de dresscode tie-ready. In de praktijk wordt verwacht dat je je aanpast aan de situatie en de klant.

Solliciteren
Wat voor opleiding heb ik nodig?
CGI gaat uit van HBO niveau of hoger. Heb je dit niet dan moet je dit goed maken met zeer ruime kennis en praktijk ervaring.

Hoe verloopt het sollicitatiegesprek?
De sollicitatiepriocedure bij CGI bestaat uit een dagdeel met een aantal gesprekken:
- korte kennismaking met de director van de afdeling
- eerste gesprek met een consultant (potentiële collega), nadruk op vakkennis. Een test kan onderdeel uitmaken van dit gesprek.
- tweede gesprek met een manager (directe leidinggevende), algemeen sollicitatiegesprek
- derde gesprek met de director, om het aanbod te bespreken.

Tussen de gesprekken word je steeds even alleen gelaten, in die tijd komen de drie interviewers kort samen om te bepalen of de procedure doorgaat of wordt afgebroken.
In dat geval krijg je meteen feedback waarom je wordt afgewezen. Maar laten we daar niet van uitgaan, als het goed is dan zit je er op het eind nog en dan krijg je een aanbod, bruto-netto berekening en contract om samen met de director door te nemen. De aanbieding mag je mee naar huis nemen en is een week geldig

Zie ook hier voor meer informatie.

Worden opleidingskosten van vorige werkgevers vergoed??
Dit wordt tijdens je sollicitatie besproken, hier is geen algemeen antwoord mogelijk. Een eventuele studieschuld bij een vorige werkgever is niet per definitie een reden om je af te wijzen.

Is er een bonusregeling voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Die zijn er meestal wel maar deze regelingen wisselen regelmatig. Als je al iemand kent bij CGI dan kan het zeker de moeite waard zijn om een sollicitatie via hem of haar te doen.

Salaris en arbeidsvoorwaarden
Wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden?
(noot: dit gaat over de arbeidsvoorwaarden vanaf oktober 2013. Voor de oude arbeidsvoorwaarden, zie de vorige topics)
  • 8,33% vakantiegeld per maand
  • Leaseregeling (afhankelijk van het level)
  • betaald pensioen van 73% (via Nationale Nederlanden, 18% eigen bijdrage) incl. nabestaandenpensioen. Dit betreft een beschikbare premieregeling die 73% van de beschikbare fiscale premie ruimte gebruikt. Die premie is 82/18% verdeeld tussen werkgever en werknemer.
  • collectieve ziektekostenregeling (member), partner en kinderen zeer betaalbaar meeverzekeren
  • aandelen regeling (Shared Purchase Plan)
  • bonusregeling (Profit Participation Plan)
  • onkostenvergoeding van € 30 per maand
  • reiskostenvergoeding
  • verhuiskostenvergoeding
  • overlijdensrisicoverzekering (2,2x jaarsalaris)
  • WGA hiaatverzekering (tot 80% van je laatstverdiende loon)

Krijg ik een mobiel van de zaak?
Niet standaard. Als je een goede zakelijke reden hebt kun je er wel een aanvragen.

Krijg ik een laptop van de zaak?
Ja, uitzonderingen daargelaten. CGI gebruikt Dell laptops

Wat is het salaris van een starter?
2150 euro (masterclass). Na 6 maanden krijg je een verhoging van 150 euro en na nog eens 6 maanden een verhoging tussen de 200-250 euro. Na 1 jaar zit je dan op ong. 2550-2650 euro.

Kan ik parttime werken?
Normaliter heb je een contract voor 40 uur, maar ook 36 en 32 uur zijn mogelijk. Let er wel op dat je leasenorm dan rechtevenredig verlaagd wordt (behalve als je de standaard auto least). Bij 32 uur wordt dat dan 80% x 735 = 588 euro. Incidenteel overwerk wordt niet uitbetaald, tenzij anders afgesproken. In dat geval zijn er staffels voor klant-uren en een ander afrekenmodel dan bij intern overwerken.

Heeft CGI een 13e maand of bonus?
CGI kent geen 13e maand of vaste bonus regeling. CGI kent wel het Profit Participation Plan (PPP). Kortgezegd, op basis van de resultaten van CGI globaal, CGI Nederland, jouw bedrijfsonderdeel en jouw prestaties kan je een deel van je maandsalaris als bonus uitbetaald krijgen. Het exacte bedrag varieert door deze factoren maar zal niet snel meer dan 25% van een maandsalaris bedragen.

Wanneer krijg je je vakantiegeld?
In juni. Het vakantiegeld bedraagt 8.33% per maand.

Hoeveel vakantiedagen krijg je?
Bij indiensttreding krijg je 25 vakantiedagen plus 2 door CGI aan te wijzen dagen.
Je kan extra dagen bijkopen voor 1/222 van je jaarsalaris+vakantiegeld per dag.
Na 3 jaar krijg je 3 extra vakantiedagen.

Hoe groei ik in salaris?
Groeien in salaris doe je door jezelf te verbeteren. Ook een stapje extra doen buiten kantooruren zoals trainingen organiseren wordt zeer gewaardeerd.

Hoe word ik beoordeeld?
Een keer per jaar heb je een formeel beoordeelingsgesprek. Hier worden je doelstellingen van het afgelopen jaar besproken en nieuwe opgesteld. Elk half jaar heb je een zgn. mid-year review. Meestal heb je ook nog elke 6 a 8 weken wel een gesprek met je directe leidinggevende.

Is er een optieregeling?
Nee maar er is wel het Share Purchase Plan (SPP). Elke maand kan van je maandsalaris CGI aandelen kopen waarbij CGI elk gekocht aandeel direct verdubbeld. Je hebt direct beschikking over de aandelen, er is geen wachttermijn. Het bedrag dat je aan aandelen mag kopen is gelimiteerd op 10% van je jaarsalaris. CGI zal maximaal 1,5% van je brutosalaris aan aandelen toevoegen. Rekening houdend met enige kosten heb je feitelijk meteen al >70% rendement.

Hoe zit het met die leaseauto?
Leasetarief
Indien je meer dan 10.000km reist heb je recht op een mobiliteitsbudget dat ingezet kan worden voor een leaseauto. Zit je onder de 10.000km dan kan je een reiskostenvergoeding ontvangen. Afhankelijk van je level binnen de organisatie loopt het leasetarief op.
Level 1: standaard auto (Peugeot 208 of Fiesta o.i.d.) of 625 euro mob. vergoeding
Level 2: 679 euro
Level 3: 728 euro
Deze bedragen zijn inclusief brandstof.
De standaard auto kan je overigens ook kiezen als je Level 2 of hoger bent.

Voor het genoemde leasetarief kan je een auto leasen. Wil je een duurdere auto dan dien je het verschil zelf bij te leggen, de zogenaamde eigen bijdrage. Kies je goedkoper, dan krijg je de helft van het prijsverschil vergoed. De keuze in auto's is beperkt tot een tiental merken , gekozen aan de hand van de wensen van de medewerkers , dit om via schaalvoordeel goedkoper te kunnen leasen. Daarnaast mag je op het moment alle EV modellen leasen die ook buiten die 10 merken vallen. CGI hanteert geen limiet op het aantal prive kilometers, wel moet je tanken in het buitenland zelf betalen. Als je in het buitenland bij Shell tankt (de standaard brandstof leverancier voor CGI), dan wordt dit verrekend met je bruto salaris, wat dan weer behoorlijk kan schelen.

De standaard auto heeft een dieselmotor tenzij je goed kan onderbouwen dat je niet meer dan 40000km per jaar zal rijden (was 32000).
Aangezien de belastingdienst een auto van de zaak als loon in natura ziet dien je hier belasting over te betalen, deze wordt automatisch ingehouden op je salaris. Als je minder dan 500km per jaar privé rijdt betaal je geen bijtelling.

looptijd
Het contract loopt voor 4 jaar of 140000km benzine of 180000km voor diesels.

Voorloopauto
Zolang je nog geen leaseauto hebt heb je de keuze om een voorloop auto te kiezen. Hierbij kan je kiezen uit 5 verschillende klassen. In klasse A (207, Punto) en B (Golf, Astra, Focus enz) heb je geen eigen bijdrage, in de overige klassen wel (dat zijn immers duurdere auto's).

Inleveren auto
Als je de auto eerder wegdoet dan de looptijd van 4 jaar moet je een boete betalen indien je de auto niet meeneemt of aan een collega over doet.
1e jaar in je bezit betaal je het verschil tussen handelswaarde en boekwaarde (~nieuwwaarde).
2e jaar 6 x je leasebedrag, exclusief brandstof en exclusief verzekeringspremie
3e jaar 4x.
4e (en laatste jaar) 2x dat bedrag.
De standaard auto kan zonder boete ingeleverd worden.

Overnemen auto
Er is vaak de mogelijkheid om een auto van een collega over te nemen. Eventueel kun je na de leaseperiode ook je auto kopen van de leasemaatschappij

Andere vervoersvergoedingen
Als je geen leaseauto neemt kan je kiezen voor kilometervergoeding of een OV vergoeding. Kilometervergoeding is als volgt:
0 km - 10.000 km EUR 0,40 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,21 bruto
prive auto: EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,00

Werk
Waar ga ik werken?
Er zal getracht worden een klus in de regio te vinden. Het kan ook voorkomen dat je een klus buiten de regio toegewezen krijgt.

Bij wie ga ik werken?
Lastig te zeggen, maar zoals genoemd richt CGI zich op de top van het bedrijfsleven. Denk bijv aan de overheid (Defensie, Justitie, diverse ministeries, gemeentes enz), politie, verzekeringen, banken, KLM, ING, Belastingdienst, Kadaster, Achmea, Akzo, gezondheidszorg enz enz Naast deze en andere grote bedrijven waar je gedetacheerd kan worden zijn er ook steeds meer projecten en opdrachten die verzorgd worden vanuit CGI kantoren.

Trainingen
Wat kan ik trainen?
In principe kan je alles trainen zolang het maar gerelateerd is aan je job en kennis. Je hebt de keuze uit zowel ICT gerelateerde trainingen, als softskills trainingen. CGI biedt een uitgebreide bibliotheek aan online trainingen aan waar je vrij gebruik van kan maken. Externe trainingen zijn afhankelijk van goedkeuring van je manager, die krijg je niet zomaar, daar moet je wel een goed verhaal bij hebben.

Wat kan je als schoolverlater doen?
Er worden speciale masterclasses gegeven waarin een schoolverlater in 2 maanden klaar wordt gestoomd voor de grote wereld. Denk bijv. aan een traject waarin je je JAVA, Dot Net, MCSE, CCNA, CCA e.d. haalt.
Het exacte aanbod van masterclasses varieert.

Kan ik ook afstuderen bij CGI?
Jazeker. Er zijn diverse mogelijkheden voor afstudeerders. Je kunt derhalve op allerlei aspecten afstuderen binnen CGI. Zie ook hier.

Kan ik direct aan de slag bij CGI?
Vaak wel. Een overzicht van de vacatures is hier te vinden:

Hoeveel bijeenkomsten zijn er?
Er worden meerdere kennis sessies per maand georganiseerd, vaste prik hierbij zijn de KnowledgeCafé meetings in Nieuwegein en de Microsoft Meetups in Rotterdam. Daarnaast organiseren andere vakgroepen ook regelmatig een avond sessie. Verder houdt elk organisatie onderdeel om de maand wel een bijeenkomst om elkaar te zien en bij te praten.
Deze bijeenkomsten zijn in principe vrijwillig maar het is wel verstandig om in ieder geval naar de bijeenkomst van je eigen organisatie onderdeel te komen.

[ Voor 2% gewijzigd door Bozevkwa op 04-03-2020 08:31 ]

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
zoals al aangegeven wordt het tijd voor een nieuwe versie van dit topic. Ik zal zo goed mogelijk proberen dit topic up to date te houden. Als je co-auteur wilt worden, zie ik dat graag in de CGI mail tegemoet. Soort 2FA authenticatie, zeg maar :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
peter00 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:38:
Solliciteren
Wat voor opleiding heb ik nodig?
CGI gaat uit van HBO niveau of hoger. Heb je dit niet dan moet je dit goed maken met zeer ruime kennis en praktijk ervaring.
"HBO niveau", klopt dit? In mijn dagen was een afgeronde HBO opleiding een harde eis.
• betaald pensioen van 73% (via Nationale Nederlanden, 18% eigen bijdrage) incl. nabestaandenpensioen
Verduidelijking: het is een beschikbare premieregeling die 73% van de beschikbare fiscale premie ruimte gebruikt. Die premie is 82/18% verdeeld tussen werkgever en werknemer.
Hoeveel vakantiedagen krijg je?
Bij indiensttreding krijg je 25 vakantiedagen plus 2 door CGI aan te wijzen dagen.
Je kan extra dagen bijkopen voor 1/222 van je jaarsalaris+vakantiegeld per dag.
Na 3 jaar krijg je 3 extra vakantiedagen.
Die 3 ancienniteitsdagen, klopt dat nog?
Inleveren auto
Als je de auto eerder wegdoet dan de looptijd van 4 jaar moet je een boete betalen indien je de auto niet meeneemt of aan een collega over doet.
1e jaar in je bezit betaal je het verschil tussen handelswaarde en boekwaarde (nieuwwaarde).
2e jaar 6 x je leasebedrag zonder brandstof enzo.
3e jaar 4x.
Boekwaarde != nieuwwaarde. De auto wordt maand voor maand afgeschreven, waarmee de boekwaarde geleidelijk daalt. Maar: de brutomarge over de resterende contractduur is ook ingeboekt. Daardoor kan de boekwaarde hoger zijn dan de nieuwprijs van de auto.

Verder: de 6x/4x/2x betreft van oudshet het leasebedrag exclusief brandstof en exclusief verzekeringspremie (die kosten zijn elke dag te stoppen en tellen dus niet mee in e grondslag van de boete).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:43:
[...]

"HBO niveau", klopt dit? In mijn dagen was een afgeronde HBO opleiding een harde eis.
het statement is correct.
[...]

Verduidelijking: het is een beschikbare premieregeling die 73% van de beschikbare fiscale premie ruimte gebruikt. Die premie is 82/18% verdeeld tussen werkgever en werknemer.
Dank voor de aanvulling. klopt
[...]

Die 3 ancienniteitsdagen, klopt dat nog?
Volgens mijn info wel. Heb jij andere signalen?
[...]

Boekwaarde != nieuwwaarde. De auto wordt maand voor maand afgeschreven, waarmee de boekwaarde geleidelijk daalt. Maar: de brutomarge over de resterende contractduur is ook ingeboekt. Daardoor kan de boekwaarde hoger zijn dan de nieuwprijs van de auto.
het is en blijft behoorlijk duur om je leaseauto voortijdig in te leveren. Dat is niet uniek voor CGI. Er zijn wel mogelijkheden zoals een interne "marktplaats", meenemen naar je nieuwe werkgever, of overnemen en zelf verkopen. Overal hangt een prijskaartje en / of risico aan.
Verder: de 6x/4x/2x betreft van oudshet het leasebedrag exclusief brandstof en exclusief verzekeringspremie (die kosten zijn elke dag te stoppen en tellen dus niet mee in e grondslag van de boete).
ook dat is correct. Zal ik nog toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Niet online
By the way, ik ben NIET van HR, OR of lid van directie of management van CGI. Informatie hierboven beheer ik naar eer en geweten. Het kan dus gebeuren dat gegevens achterlopen bij de realiteit. Wie het beter weet (en bij voorkeur nog in dienst is :-) ) nodig ik uit me via DM zijn/haar aanpassingen door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Bij twijfel is het rode boekje uiteraard leidend. :)

@peter00 dank voor het overnemen. Iedereen succes verder!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

peter00 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:38: Andere vervoersvergoedingen
Als je geen leaseauto neemt kan je kiezen voor kilometervergoeding of een OV vergoeding. Kilometervergoeding is als volgt:
0 km - 10.000 km EUR 0,40 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,21 bruto
prive auto: EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,00
Ik vind dit enigszins onduidelijk. In welke situatie krijg je die € 0,40 bruto? Als je met OV gaat? Hoe werkt dat?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
In het verleden werd je bij CGI via het RSP-model (Relatieve Salaris Positie) model beloond. Werkt men bij CGI nog steeds via het RSP-model?

Wat is er de laatste jaren gebeurd met de (verhoging van) maxima van de salarisschalen?

It always seems impossible until it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filerijder
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-04 21:14
[b]peter00 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:38:Hoe zit het met die leaseauto?
...
Inleveren auto
1e jaar in je bezit betaal je het verschil tussen handelswaarde en boekwaarde (~nieuwwaarde).
2e jaar 6 x je leasebedrag, exclusief brandstof en exclusief verzekeringspremie
3e jaar 4x.
Aanvulling: De standaard auto kan zonder boete ingeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-04 16:29
@peter00
Ik zou de TS nog even aanpassen in het leaseauto onderdeel. We hebben een 10-merken beleid, waarin die 10 merken regelmatig veranderen a.d.h.v. de wensen van de medewerkers (lijst die er nu staat is niet actueel). Daarnaast mag je op het moment alle EV modellen leasen die ook buiten die 10 merken vallen.
Looptijd klopt nog, maar km aantal volgens mij niet. Als je minder dan 40k per jaar rijdt, mag je ook benzine leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Er is wel meer informatie in topic start niet meer up to date, en moet het weer bij te tijd gebracht worden denk ik.

Om te beginnen gebruiken we geen Yammer meer, dus dat zou ik weg laten, zo zitten we niet meer in Hoofddorp, maar in Amstelveen en Amsterdam, Top Employer Nederland is volgens mij niet alleen 2015, maar ook 16,17,18 en 19, gebruiken we de term "SPARK University Campus" volgens mij al lang niet meer en is de term KnowledgeCafés ook iets wat we niet meer bezigen (als ik naar de URL kijk, is daar de laatste in 2016), en hebben we meer level lease vergoedingen dan 1,2 en 3.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESPACE
ESPACE schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:40:
In het verleden werd je bij CGI via het RSP-model (Relatieve Salaris Positie) model beloond. Werkt men bij CGI nog steeds via het RSP-model?

Wat is er de laatste jaren gebeurd met de (verhoging van) maxima van de salarisschalen?
Als het niet is gebeurd, dan loopt het beloningssysteem, gezien de flinke inflatie, wel heel hard achteruit. Het betekent dat je bij (bijna) 100% RSP jaarlijks behoorlijk aan koopkracht inlevert. Na verloop van tijd gaat je pensioenpremie met eigen bijdrage omhoog en houdt je netto nog minder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Het beloningssysteem is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik krijg net een brief van Befrank. Dagtekening ruim een maand geleden. Waarin ze me mededelen dat mijn login verstuurd is naar onbekend@befrank.nl

ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

franssie

Save the albatross

Nee die brief kreeg ik ook vandaag inclusief het onbekend email adres. CGI heeft het je pensioen naar de goedkoopste (maar niet de slechtste) partij over de schutting gegooid. Gewoon profiel aanmaken of via DIGID werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wat is de kortste weg om eens op de koffie te komen bij CGI?
As in, via de website een open sollicitatie sturen, bellen, of werkt er heel toevallig hier iemand bij CGI die mij wil introduceren? :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Topicstarter
unezra schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 00:00:
Wat is de kortste weg om eens op de koffie te komen bij CGI?
As in, via de website een open sollicitatie sturen, bellen, of werkt er heel toevallig hier iemand bij CGI die mij wil introduceren? :)
Ik wil je best introduceren. Stuur mij een DM met wat info

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Bozevkwa schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:18:
[...]
Ik wil je best introduceren. Stuur mij een DM met wat info
Komt er aan. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Topicstarter
Wijnands schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:32:
Ik krijg net een brief van Befrank. Dagtekening ruim een maand geleden. Waarin ze me mededelen dat mijn login verstuurd is naar onbekend@befrank.nl

ben ik de enige?
Iedereen die een CGI Nationale Nederlanden pensioen pot heeft deze brief gekregen, omdat Be Frank (onderdeel van Nationale Nederlanden) dit overneemt van Nationale Nederlanden. Dus zowel oud-members als members.

Bij mij stond er overigens wel een correct email adres.

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09-2020
Bij alle members stond waarschijnlijk wel een correct e-mailadres. Bij alle oud-members niet, en tevens stond er 'uw werkgever' en 'uw HR-afdeling'.

Ik heb hier donderdag telefonisch contact over gehad met BeFrank, ze beaamden dat dit niet goed gegaan was.
Ze hebben de activatiemail uiteindelijk alsnog naar mijn privé e-mailadres gestuurd. Die mail heb je wel nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door jil_s op 08-03-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
jil_s schreef op zondag 8 maart 2020 @ 07:48:

Ik heb hier donderdag telefonisch contact over gehad met BeFrank, ze beaamden dat dit niet goed gegaan was.
Ze hebben de activatiemail uiteindelijk alsnog naar mijn privé e-mailadres gestuurd. Die mail heb je wel nodig.
Hier ook.

Ik vertrouw pensioenverzekeraars al niet zo makkelijk. Als ze dan ook nog zo beginnen word ik helemaal achterdochtig. Toch maar 's een offerte voor waardeoverdracht aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Jij hébt tenminste wat over te dragen, denk ik. Mijn twee LogicaCGI pensioenen (2011-2016) zijn te klein daarvoor ..

Maar inderdaad, dit wekt weinig vertrouwen. In die zin is het maar goed dat t bij mij om een klein pensioen gaat: weinig te verliezen.

Correctie: het eerste is niet helemaal waar onder de nieuwe wetgeving, maar ABP..

[ Voor 14% gewijzigd door jil_s op 24-07-2020 14:52 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Ik moet wel zeggen dat het overzicht van BeFrank veel duidelijker is dan die van Nationale Nederlanden. Weet nu wat CGI voor beschikbare premie inlegt en wat de prognose is wat bij je bij het pensioen eraan over houdt. Beleggingsstrategie en daarbij horende prognose is ook duidelijk nu. Bij NN vond ik het wat schimmiger allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jil_s
Dat is zodra er iets van je beleggingen en verwachte uitkering te zien is neem ik aan. Ik zie overal €0, en flarden van iets dat op JavaScript lijkt, ga maar weer eens met ze contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Batiatus schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:33:
Ik moet wel zeggen dat het overzicht van BeFrank veel duidelijker is dan die van Nationale Nederlanden.
Nou nee!
NN was al niet super, dit is nog vele malen erger. Was laatst ook weer s aangelogt op zwitserleven, die snappen 't wel. Helder en duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44
Hoe gaat het met de collega's in deze rare tijden. Ik werk nu alweer 5 weken thuis en ik ben er eigenlijk wel klaar mee en mis heel duidelijk het menselijke contact (niet met iedereen hoor hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Zelfde eigenlijk, het gaat prima. Zowel CGI als de klant ondersteund het prima. Maar voor sommige aspecten (met name BD) zou het wel sneller / handiger zijn om weer fysiek aanwezig te kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
Eerste twee weken kon ik mijn ritme totaal niet vinden, nu gaat t prima. Bij de klant hebben we vanaf volgende week koffiemomentjes ingepland om het over niet-werk te hebben. Kijken hoe dat gaat. Mis die communicatie met collega's ook wel. Met het DCS team elke dinsdagmiddag / avond een half uur / uur even videochatten met elkaar. Ook leuk om verbinding met je team te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jil_s
jil_s schreef op maandag 9 maart 2020 @ 20:11:
Dat is zodra er iets van je beleggingen en verwachte uitkering te zien is neem ik aan. Ik zie overal €0, en flarden van iets dat op JavaScript lijkt, ga maar weer eens met ze contact opnemen.
Vier maanden verder en nog niks te zien, dus weer gemaild. Ik had al in maart al vernomen dat mijn gegevens vanwege 'bijzondere persoonlijke omstandigheden mijnerzijds' nog niet door NN waren doorgegeven, maar dit is natuurlijk waardeloos. Het zou nu binnen twee weken alsnog opgelost moeten worden.

Conclusie: als je niet in de Happy Flow zit, dan is NN/BeFrank geen goede partij voor je pensioen.

Update: één dag te laat is het alsnog goed gekomen qua bedragen, met nog wel een communicatieprobleem er tussendoor. En een berg excuses.

[ Voor 9% gewijzigd door jil_s op 24-07-2020 14:49 . Reden: Update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik dacht even een knoepert van een deja-vu mee te maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBziitN3Ldru7QwcN2QqIrsduaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/udOTLMhTfrkp0Hpj7knIFj1Z.png?f=user_large

Maar het lag helemaal aan mij :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaJ7oKfgZyQZZzZgIY7yQkF-NpE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L4otsshjHmXLnA4PoLng8R1Y.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
snelkeuze0017 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:50:
Ik dacht even een knoepert van een deja-vu mee te maken:
Ome sjors in actie. Vanaf thuis neem ik aan? Ach, geen gezelligheid met collega's maar je krijgt wel op tijd te eten
. Jij zit er dus nog wel? Gaat het nog een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Ze hebben het bij CGI altijd over groei en groeien. Dat lijkt niet echt te gelden voor de salarissen. Zijn er nog mensen die een verhoging hebben gekregen boven de inflatie?

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Ik zit nu ~9 jaar bij CGI en mijn gemiddelde salarisgroei is iets boven de 8% per jaar.
Ik weet dat ik daarmee aan de positieve kant van de groeicurve zit en dit jaar is totale salarisbudget mede vanwege coronaonzekerheden niet briljant groot, maar ik heb dus voorlopig niet echt klachten. (Ondanks dat er natuurlijk ook jaren tussen zaten waar ik eigenlijk op meer had gehoopt, ook dit jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balletje Gehakt
  • Laatst online: 21-11-2023
Maar...er is wel een PPP-uitkering dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toen ik er nog werkte had ik ook een vrij behoorlijke salaris ontwikkeling, in ieder geval boven de inflatie. Gold lang niet voor iedereen. Geheim bij CGI is zorgen dat je boven de middenmoot zit qua beoordeling en waarde blijven toevoegen aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wijnands schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:53:
Toen ik er nog werkte had ik ook een vrij behoorlijke salaris ontwikkeling, in ieder geval boven de inflatie. Gold lang niet voor iedereen. Geheim bij CGI is zorgen dat je boven de middenmoot zit qua beoordeling en waarden blijven toevoegen aan jezelf.
zei de oud werknemer die ... lol

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
franssie schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:04:
[...]

zei de oud werknemer die ... lol
Salaris was niet mijn reden om te vertrekken. Een kans om me te specialiseren in iets wat ik erg leuk vind was dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balletje Gehakt
Ik lees hierboven een aantal reacties over de glorieuze jaarlijkse salarisverhogingen, maar zeer terecht wordt daar ook gelijk bij gezet dat men beseft dat men een uitzondering is. En dat klopt. De meeste CGI-ers mogen blij zijn als inflatie wordt gecorrigeerd.
Dat wordt vaak vanuit CGI goed gepraat dat men toch al heel goed verdient en dat men dit jaar heeft besloten om de lagere inkomens extra te belonen, maar als je hetzelfde bericht een paar jaar achter elkaar hoort, wordt dat toch wel een zure boodschap.
Natuurlijk moeten starters extra worden beloond, maar ieder jaar volgt het demotiverende verhaal voor de wat meer ervaren medewerker. De DCS komt dan meestal vervolgens met het verhaal dat onderzoek heeft uitgewezen dat salaris niet de grootste motivator is en dat het gaat om leuk en uitdagend werk. Dat klopt natuurlijk wel, maar daarmee wordt de discussie ook gelijk beëindigd, want je weet ook al dat er gewoon geen ruimte is.
Jezelf blijven ontwikkelen en waarde blijven toevoegen aan jezelf is, proefondervindelijk, geen garantie voor verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LowLevel
Balletje Gehakt schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:53:De DCS komt dan meestal vervolgens met het verhaal dat onderzoek heeft uitgewezen dat salaris niet de grootste motivator is en dat het gaat om leuk en uitdagend werk. Dat klopt natuurlijk wel, maar daarmee wordt de discussie ook gelijk beëindigd, want je weet ook al dat er gewoon geen ruimte is.
Toch apart hoe deze cherry picking uit dat onderzoek zich zelfstandig als drogredennatie heeft ontwikkeld. Pas na een bepaalds salaris niveau geldt dat beloning geen motivator meer is. Daaronder wel en kan het ook zeker een grote demotivator zijn. Die grens ligt op het punt dat je je geen zorgen meer hoeft te maken over geld en blijkt omstreeks de $70.000 (Amerikaans onderzoek) te liggen.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 09:57

bakkerl

Let there be light.

Coocoocachoo schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:31:
Ik zit nu ~9 jaar bij CGI en mijn gemiddelde salarisgroei is iets boven de 8% per jaar.
Ik weet dat ik daarmee aan de positieve kant van de groeicurve zit en dit jaar is totale salarisbudget mede vanwege coronaonzekerheden niet briljant groot, maar ik heb dus voorlopig niet echt klachten. (Ondanks dat er natuurlijk ook jaren tussen zaten waar ik eigenlijk op meer had gehoopt, ook dit jaar.)
Is het toch een beetje geruststelling dat je al weet dat er 'gewoon' een 0 verhoging in zit. Kunnen er ook geen valse verwachtingen komen. En maakt de jaarlijkse reviews ook een stuk gemakkelijker... wat voor resultaat er ook behaald is, er komt een 0 verhoging.

Zo rustgevende gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
bakkerl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:29:
[...]

Is het toch een beetje geruststelling dat je al weet dat er 'gewoon' een 0 verhoging in zit. Kunnen er ook geen valse verwachtingen komen. En maakt de jaarlijkse reviews ook een stuk gemakkelijker... wat voor resultaat er ook behaald is, er komt een 0 verhoging.

Zo rustgevende gedachte.
Dus je hoeft je ook niet meer echt in te zetten. :)

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

LowLevel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:18:
Dus je hoeft je ook niet meer echt in te zetten. :)
Dat is wel een heel vrijblijvende formulering.

Blijft dat bij leuke klussen je je voor je eigen plezier in zet. Het is de opdracht waar je de voldoening uithaalt. En dit zou ik ook niet anders willen. Tot op heden dan ook nog maar op leuke klussen bezig geweest.

Sluit inderdaad niet uit dat bij een mindere/niet leuke opdracht dat de inzet lager is dan je normaal zou verwachten. Of dat bij 'op de de bank zitten' er maar een opdracht geaccepteerd wordt omdat je dan weer van de bank af bent.

• YK12
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-04 08:56
Klopt het salaris van een starter(2150 euro) nog? Dit lijkt vrij laag en zit er een verschil tussen HBO en WO starter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
YK12 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:08:
Klopt het salaris van een starter(2150 euro) nog?
Nee, volgens mij niet.
Dit lijkt vrij laag en zit er een verschil tussen HBO en WO starter?
Nee, waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

YK12 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:08:
Klopt het salaris van een starter(2150 euro) nog? Dit lijkt vrij laag en zit er een verschil tussen HBO en WO starter?
Ik denk dat je daarvoor even beter kan bellen of mailen met CGI. De mensen die hier nog reageren werken er denk ik niet meer.

edit: Het minimumloon is nu € 1.684,80 dus ik mag hopen dat CGI daar wel fors boven zit .
Bron: https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2021

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 19-02-2021 22:32 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 21:26
Ik ben inmiddels al weer 7+ jaar weg en ik zie dat de mafiapraktijken mbt salaris er nog steeds zijn.

Kijk, CGI en haar voorgangers zijn qua salaris alleen interessant de eerste 5 jaar. Dan kun je hard stijgen van 2500 naar 4000, van level 1 naar level 3. maar daarna krijg je gewoon niks meer bij. Het duurde voor mij een jaar of 5 voordat ik daar genoeg van had. Altijd super reviews van de klant, ik zorgde voor inzet extra collegas maar elk jaar hetzelfde gezeik dat er geen ruimte was. Ook al was de economie booming. Al het geld verdween in een bodemloze put.

Ga er maar niet van uit dat dit ooit gaat veranderen. En altijd die members die zeggen, ja je moet voldoening halen uit je project. Nou, bij een goed betalende werkgever kun je ook dezelfde voldoening halen uit je project.

Ik vind het dieptriest dat ik nog steeds moet lezen dat loyale werknemers zo worden genaaid mbt beloningen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Montifaud schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:56:
Ik ben inmiddels al weer 7+ jaar weg en ik zie dat de mafiapraktijken mbt salaris er nog steeds zijn.

Kijk, CGI en haar voorgangers zijn qua salaris alleen interessant de eerste 5 jaar. Dan kun je hard stijgen van 2500 naar 4000, van level 1 naar level 3. maar daarna krijg je gewoon niks meer bij. Het duurde voor mij een jaar of 5 voordat ik daar genoeg van had. Altijd super reviews van de klant, ik zorgde voor inzet extra collegas maar elk jaar hetzelfde gezeik dat er geen ruimte was. Ook al was de economie booming. Al het geld verdween in een bodemloze put.

Ga er maar niet van uit dat dit ooit gaat veranderen. En altijd die members die zeggen, ja je moet voldoening halen uit je project. Nou, bij een goed betalende werkgever kun je ook dezelfde voldoening halen uit je project.

Ik vind het dieptriest dat ik nog steeds moet lezen dat loyale werknemers zo worden genaaid mbt beloningen.
Ik werkte er iets langer dan 3 jaar tussen 2013 en 2017, als lvl 1 binnengekomen met startersregeling op 2450 en na 3 jaar als lvl 2 weggegaan op 3200. Ik vond dat niet onaardig, maar bij het 3e jaar was de rek er wel uit.

Toen een jaar bij een andere detacheerder gewerkt en daar was het na een jaar vrijwel hetzelfde verhaal als CGI: "verhoging van meer dan 2%? moeilijk moeilijk, Als je je best doet en X, Y, Z certificaatjes haalt of wat collega's weg kan zetten, kan ik er 2,3% van maken."
Toen maar voor mezelf begonnen.

Als je eenmaal weet hoeveel een detacheerder qua uurtarief voor je vangt en dat je detacheerder daarvan slechts 35-50% nodig heeft om jouw salaris, leasebak en werkgeverslasten te betalen en ondertussen van jou verwacht dat je een soort accountmanager wordt (door actief te kijken of je collega's weg kan zetten bij de klant) en/of veel vrije tijd opgeeft voor wekelijkse meetings aan de andere kant van het land, dan is het lastig om tevreden te zijn met 0-2% verhoging.

Nou zijn er ook genoeg positieve kanten te noemen voor een detacheerder vs zelfstandigheid, maar veel wat een detacheerder voor jou doet zijn eigenlijk sigaren uit eigen doos (team-events/uitjes, telefoon/laptop/auto vd zaak bijv). Het belangrijkste verschil tussen detachering en zelfstandigheid is de beloning die je krijgt & risico-verantwoordelijkheid die je draagt.

Dingen die een detacheerder voor jou uit handen neemt of biedt in ruil voor een groot deel van het uurtarief:
- pensioenopbouw
- werknemersverzekeringen
- aansprakelijkheidsverzekeringen
- doorbetaling van loon bij ziekte of als je zonder project op de bank zit
- zoeken van geschikte projecten (al legt een detacheerder de bal toch vaak bij jou neer)
- administratie, waaronder financiële administratie (bonnetjes verwerken, btw-aangifte), maar ook contract afhandeling met klant/lease maatschappij
- meetings in je eigen tijd waar je met collega's ervaringen/kennis kan uitwisselen, naast een praatje van je manager hoe geweldig het is om voor deze detacheerder te werken en hoe trots jij moet zijn dat je er deel van uitmaakt

Deze afweging van beloning vs risico ligt voor iedereen anders en een starter zou ik altijd adviseren om eerst een paar jaar via een detacheerder te werken, maar als je eenmaal wat jaren ervaring hebt dan denk ik dat de balans toch de andere kans door slaat en bij wat ik weet en ervaren heb bij CGI, is dat daar sneller het geval dan bij een andere (vaak kleinere) detacheerder

Edit:
Zo'n vergelijking gaat natuurlijk alleen op bij het werken voor een detacheerder (die jou verhuurt) of werken als zelfstandige (die zich laat inhuren). Het is vrij makkelijk te berekenen wat je meerwaarde is voor je detacheerder: Zij ontvangen X per uur en betalen Y door. Vind je dat verschil rechtvaardig? Ja? Prima, zo niet, ga praten met je manager of trek je conclusies (ander bedrijf wat minder marge maakt/meer betaalt of bijv zelfstandig worden)

Als je in dienst bent bij een eindklant, dan is het wat lastiger om in te schatten wat jouw meerwaarde is, want de eindklant verdient in eerste instantie niks aan je, maar eerder aan het verkoopbaar product wat je maakt of juist de tijdsbesparing die jouw software oplevert voor de andere medewerkers die het geld in het laatje brengen oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Metaalhoofd op 24-02-2021 13:47 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712034

Wijnands schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:55:
[...]

Nee, volgens mij niet.

[...]

Nee, waarom?
Nee, dit salaris niet langer actueel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maltesersnoepie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 12:05
Het valt me op dat er vroeger voluit hier gepost werd over CGI, maar nu helemaal niet. Is er een verbod voor werknemers op het posten op dit forum op straffe van ontslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozevkwa

Bozevkwa

The Falcons have landed

Topicstarter
Nee hoor.
Ik vermoed dat er gewoon niet veel te melden valt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
maltesersnoepie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 09:42:
Het valt me op dat er vroeger voluit hier gepost werd over CGI, maar nu helemaal niet. Is er een verbod voor werknemers op het posten op dit forum op straffe van ontslag?
Posten hier werd vaak ontmoedigd. Niet gek aangezien er altijd bakken met vuile was buiten werden gehangen.
En uiteindelijk, mensen die het niet naar de zin hebben nemen afscheid, mensen die blijven hebben weinig aanleiding om hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Wijnands dan moet die vuile was er wel zijn (en die was er zeker in overvloed) maar nu wij allebei weg zijn blijft het speculatie of dat nu is opgeruimd of niet.
Ik lees ook geen positief wervende teksten (ook niet veel bij de andere detacheerders overigens) maar dat zou je ondertussen toch wel verwachten? Juist van mensen die tevreden zijn zou ik verwachten dat dat juist gedeeld zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Nou hierbij dan, ik werk er na 10 jaar nog met alle plezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:48
franssie schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 23:26:
@Wijnands dan moet die vuile was er wel zijn (en die was er zeker in overvloed) maar nu wij allebei weg zijn blijft het speculatie of dat nu is opgeruimd of niet.
Ik lees ook geen positief wervende teksten (ook niet veel bij de andere detacheerders overigens) maar dat zou je ondertussen toch wel verwachten? Juist van mensen die tevreden zijn zou ik verwachten dat dat juist gedeeld zou worden.
Er zijn ook weinig wervende teksten te zeggen. Goede werkgever voor starters, maar stuitend slecht op het gebied van beloning en waardering als je wat langer in dienst bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 21:41
Inabubble schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 15:30:
[...]

Er zijn ook weinig wervende teksten te zeggen. Goede werkgever voor starters, maar stuitend slecht op het gebied van beloning en waardering als je wat langer in dienst bent.
Stuitend slecht, daar ben ik het dus totaal niet mee eens. Met 10+ jaar ervaring krijg ik momenteel marktconform betaald. Ik heb wel eens rondgekeken bij andere bedrijven of ik daar meer zou kunnen krijgen, maar de enige manier waarop dat kan is als ik blijkbaar op de secundaire voorwaarden een stap terug zou doen.

Bijvoorbeeld:
  • minder vakantiedagen, we krijgen er 30 (de 2 cgi dagen reken ik mee als vakantiedagen)
  • minder leasevergoeding (ja, er zijn clubs die nog minder dan CGI bieden)
  • Geen bijdrage in de ziektekosten
  • Minder pensioen
Dus als je niet genoeg betaald krijgt moet je misschien eens bij jezelf nagaan waarom dat is. De meeste mensen die ik spreek die klagen over dat ze niet krijgen wat ze willen geven dit ook zelden tot nooit aan bij hun manager dat ze meer willen.

CGI is niet een club die jou zomaar dingen gaat geven, je zal toch iets moeten doen om ervoor te zorgen dat je krijgt wat je wil. Dit geldt voor alles eigenlijk, trainingen, meer salaris, promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb nog wat goede kennissen bij CGI zitten die ik goede dingen gun, ze zitten er nog dus krijgen ze die vast.
Verder heb ik een gestage toevoer van ex-CGI' ers. Ben ik blij mee, ik ken ze en het zijn goede mensen.

Daarnaast hoop ik dat het ontbreken van gespreksstof hier betekend dat men intern het gesprek wel kan voeren.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:42
Na bijna 4 jaar, hou ik het ook voor gezien bij CGI Frankrijk. Ik vertrek naar een klant. Ik heb verschillende interessante projecten kunnen doen in de 4 jaar maar eigenlijk is mijn hele loopbaan bij CGI heel stroef verlopen. Zonde eigenlijk, ik zie zojuist mijn post in dit topic van 2017 waar ik met veel plezier uitkeek om te beginnen bij CGI.

Zelfs bij mijn vertrek blijft het stroef verlopen. Omdat mijn huidige project afloopt en ik voorgesteld zou worden bij een nieuwe klant, heb ik besloten om CGI al ruim van tevoren te informeren over een mogelijk vertrek voordat ik mijn contract getekend had bij mijn nieuwe werkgever. Dat vond ik wel zo netjes en het risico nam ik voor lief.

Dus het begon allemaal nog wel redelijk. Ze "lieten mij per hoge uitzondering naar de klant vertrekken door het concurrentiebeding niet in te schakelen" (die maar 12 maanden geldig is, dus ze hadden nergens op te staan). Omdat mijn huidige project afloopt en ik dus op de bench kom, vroegen ze wel ik wel zo snel mogelijk wilden vertrekken in plaats van de 3 maanden opzegtermijn uit te zitten. Geen probleem: ik ben toe aan wat nieuws en ik regel met mijn nieuwe werkgever dat ik eerder kan beginnen. Resultaat: 4 dagen tussen huidige project en vertrek. Daar werd mij verteld (niet gevraagd) dat ik dus mijn vakantiedagen ga opnemen voor die 4 dagen. Ik heb aangegeven dat ik wel een dagje wil nemen maar de rest liever uitbetaald krijg. Dat kwam me op een tirade van jewelste te staan, met argumenten zoals "zo doen we dat altijd" (dat geloof ik graag dat het grootste gedeelte zich laat afblaffen en toegeeft), mijn vakantiedagen sowieso niet uit te betalen en ze dreigde de klant te bellen om mijn startdatum te veranderen. 8)7

Sowieso hebben ze geen recht om mijn vakantiedagen op te leggen maar ik zou graag toch vertrekken met een beter gevoel. Ben ik verkeerd om te denken dat staffing niet mijn probleem is en dat als er een aantal dagen (in plaats van de 3 maanden die standaard zijn) op de bench bij zitten, dat het risico bij CGI ligt en dat ze nu proberen mij daar financieel voor op te laten draaien? Daarnaast wordt mijn transparantie over een vertrek ook nog eens gestraft.

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Volgens mij heb je gewoon gelijk hoor. Ik zou ze lekker laten blaffen en zelf je poot stijf houden. Vertrekken met een slecht gevoel komt hier omdat ze jou niets gunnen, jij bent hen al zeer ter wille geweest.

• signific4nt
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-02 11:51
Ik werk er al 1.5 jaar en heb maar 1% loonsverhoging gehad ondanks dat ik zoveel werk heb verricht / certificaten behaald / toegevoegde waarde geleverd heb aan CGI. Ik ga er ook vanuit dat ik dit jaar met 3-5% omhoog ga wat maar 100-200 bruto extra is.

Ik heb een aanbod gekregen van een ander bedrijf om meer dan 1000 pm extra te verdienen dus dat zegt al genoeg.

Het is een leuk bedrijf, alleen qua beloning krijg je er niet echt voor.

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-04 06:57
Weet iemand wat de huidige startsalarissen zijn bij CGI richting Data Analist/Business Intelligence, mogelijk zelfs als starter software engineering?

Ik denk dat dit allemaal redelijk vast ligt toch?

En wat is de "dresscode" (voor sollicitaties) op kantoor? Ik ben uitgenodigd voor een gesprek :)

Is een pak + das te veel voor CGI of kan dat prima?

[ Voor 42% gewijzigd door Phyrozi op 30-09-2021 17:30 ]

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 20:10
Ik zie online redelijk wat vacatures voor DCS, zijn hier toevallig DCSérs op het forum en is dit een leuke rol binnen CGI?

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Iemand :)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Phyrozi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:47:
[...]

En wat is de "dresscode" (voor sollicitaties) op kantoor? Ik ben uitgenodigd voor een gesprek :)

Is een pak + das te veel voor CGI of kan dat prima?
Bij solli kan je imho niet overdressed zijn, alhoewel ik das zelf niet per se nodig vind (de andere kant van de tafel zal het waarschijnlijk niet (allemaal) dragen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 21:26
Soulfix schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:13:
Volgens mij heb je gewoon gelijk hoor. Ik zou ze lekker laten blaffen en zelf je poot stijf houden. Vertrekken met een slecht gevoel komt hier omdat ze jou niets gunnen, jij bent hen al zeer ter wille geweest.
Bizar, ze melken jou (je tarief) uit tot het laatste moment. Het lijkt of het bedrijf continu op faillissement staat, alles wordt uitgemolken, je tarief, je vakantiedagen (bij mij zijn er toen ook dagen afgepakt).
Ik snap echt niet dat hier nog mensen willen werken. In deze tijden van ICT schaarste zou je toch verwachten dat medewerkers netjes behandeld worden.
Per slot van rekening, hoeveel heb jij niet voor CGI verdiend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 21:41
Montifaud schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Bizar, ze melken jou (je tarief) uit tot het laatste moment. Het lijkt of het bedrijf continu op faillissement staat, alles wordt uitgemolken, je tarief, je vakantiedagen (bij mij zijn er toen ook dagen afgepakt).
Ik snap echt niet dat hier nog mensen willen werken. In deze tijden van ICT schaarste zou je toch verwachten dat medewerkers netjes behandeld worden.
Per slot van rekening, hoeveel heb jij niet voor CGI verdiend?
Ik denk dat de nuance ook wel even gemaakt moet worden dat het voor @FreeShooter CGI Frankrijk betreft. Sowieso is de Franse cultuur heel anders dan de Nederlandse, maar CGI Frankrijk zal ook een heel ander beleid hebben dan CGI Nederland.

De verhalen van FreeShooter heb ik in Nederland nog nooit gehoord. Ook niet bij mijn eigen vertrek. Ja, ze vinden het nooit leuk als iemand vertrekt, en er wordt niet zomaar afgeweken van het relatiebeding. Maar voor de rest doen ze nooit echt moeilijk als je vertrekt. Bij mijn vertrek ben ik ook gewoon goed behandeld, helaas kon ik niet onder het relatiebeding uit, maar beperkend is die niet voor mij. Ik moet gewoon een jaartje de partijen waar ik geplaatst was toen ik vertrok vermijden en dan is er niets aan de hand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenericNickname
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-05 13:48
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die als data scientist werken bij CGI. Wat zijn jullie ervaringen? Hoeveel procent van de tijd ben je met statistiek/machine learning bezig en hoeveel procent met andere dingen? Ben je echt vakinhoudelijk bezig of is het meer dashboards kloppen met wat descriptive statistics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Remcoder schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:01:

De verhalen van FreeShooter heb ik in Nederland nog nooit gehoord. Ook niet bij mijn eigen vertrek. Ja, ze vinden het nooit leuk als iemand vertrekt, en er wordt niet zomaar afgeweken van het relatiebeding. Maar voor de rest doen ze nooit echt moeilijk als je vertrekt. Bij mijn vertrek ben ik ook gewoon goed behandeld, helaas kon ik niet onder het relatiebeding uit, maar beperkend is die niet voor mij. Ik moet gewoon een jaartje de partijen waar ik geplaatst was toen ik vertrok vermijden en dan is er niets aan de hand. :)
Da's ook mijn ervaring. En inmiddels is dat jaar voorbij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:42
Het hoeft zeker niet representatief te zijn voor CGI Nederland. Maar ik kwam hier ook voornamelijk om wat advies te vragen.

Om het verhaal af te maken: Vrijdag werd ik gebeld door dezelfde persoon om me te vertellen dat er geen probleem is: Ik hoef geen vrije dagen op te nemen ze betalen mijn resterende vrije dagen gewoon uit. Dus ik vertrek met een goed gevoel.

Wat betreft salarisverhoging: ik heb elk jaar 5% gehad. Zelfs toen ik een jaar met onbetaald verlof niet aanwezig ben geweest. Dus over salarisverhoging mag ik niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Weet iemand wat de nieuwe vorm van Graduate Class Software Engineering als salaris krijgt hedendaags?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afghano
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-04 09:31
Phyrozi schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:53:
Weet iemand wat de nieuwe vorm van Graduate Class Software Engineering als salaris krijgt hedendaags?
Heb je ondertussen al antwoord op je vraag? Binnen CGI ben ik 'Buddy' waarbij ik nieuwe joiners begeleid. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor afstudeerders etc. Mochten er vragen zijn, dan hoor ik deze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrozi
Ik heb via PB contact gehad met @Afghano .

Uiteindelijk erg slechte ervaring met CGI en ze mogen hun recruitmentprocedure wel even op orde brengen in Noord. Echt schandalig slechte ervaring gehad. Mij niet gezien.

Nu door voor de selectiedag bij Atos :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyrozi op 27-10-2021 18:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02:15
Phyrozi schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:42:

Uiteindelijk erg slechte ervaring met CGI en ze mogen hun recruitmentprocedure wel even op orde brengen in Noord. Echt schandalig slechte ervaring gehad. Mij niet gezien.

Lees het Atos topic eens voor de grap :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
Haha, ben er van op de hoogte.

Gelukkig word ik daar aan de voorkant fatsoenlijk behandeld. Dat is een goede start.

Volgens mij zijn dergelijke clubs allemaal een beetje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:34

Wat was de ervaring als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Ik heb eerlijk gezegd met als die consultancy bedrijven slechte ervaringen. Als je ergens resource nummer zoveel bent, is het wel bij dat soort zaken. Bij andere bedrijven zijn mensen nodig om een product of dienst te ontwikkelen of te produceren, die vervolgens verkocht worden. Maar bij die consultancyjongens zijn de mensen het product dat verkocht wordt. Als je maar net genoeg kunt om het volle pond per uur te vragen is het goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:44

Jammer dat je dat gevoel hebt overgehouden bij je gesprek met CGI. Ik ben zelf heel actief binnen recruitment en ik zorg er juist voor dat iedereen die wij zelf benaderen/spreken altijd er een goed gevoel aan CGI heeft overgehouden. Ongeacht wat het resultaat van het gesprek is geweest. Dit is ook één van de punten waar we veel aandacht aangeven want wij zijn ook de stem naar buiten toe en mond op mond reclame over het bedrijf in een bepaald netwerk is crucial. Dus echt heel erg vervelend om dit hier te moeten lezen.

Ik ben wel heel erg benieuwd waarom je het een schandalige ervaring vond. Ik heb in het verleden (jaren terug) ook lopen klagen echter MOET dit beter zijn en mag jouw ervaring niet dat gevoel opleveren.

PS persoonlijk ken ik Noord niet dus ik ben oprecht geïnteresseerd in je ervaring

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phyrozi
Ik heb morgen even tijd om dit verhaal wat toe te lichten, maar ik denk dat ik het via pb ga doen i.p.v. in dit topic.

Momenteel heeft diegene die mij binnen probeerde te halen het naar landelijk HR gebracht en die vinden het eveneens ongelooflijk slecht. Ze willen mij misschien alsnog bellen en het uitwerken, dus vandaar even voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heel lang geleden begon ik bij CMG. Kreeg een brief dat ik in Rotterdam kon beginnen en de week erna een brief dat de vestiging in Amstelveen me helaas geen baan aan wilde bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balletje Gehakt
Wijnands schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:49:
Heel lang geleden begon ik bij CMG. Kreeg een brief dat ik in Rotterdam kon beginnen en de week erna een brief dat de vestiging in Amstelveen me helaas geen baan aan wilde bieden.
In die tijd waren alle Companies zelfstandig. Toen kon inderdaad de ene company een andere belangstelling voor een kandidaat hebben dan een andere company. Soms werden CV's wel aan elkaar doorgegeven met de vraag of het wellicht wel een geschikte kandidaat voor hun was.
Tegenwoordig is die company-structuur er niet meer en treedt CGI-NL op als 1 bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-01-2022
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de *members* die toen niet de nieuwe arbeidsvoorwaarden wilden ondertekenen? Was toen een hoop ophef over.

[ Voor 4% gewijzigd door JimmmJohnson op 08-11-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

JimmmJohnson schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:28:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de *members* die toen niet de nieuwe arbeidsvoorwaarden wilden ondertekenen? Was toen een hoop ophef over.
Een deel is in afgelopen jaren alsnog overgestapt, een deel heeft het bedrijf verlaten en een deel werkt er nog onder de oude voorwaarden.

• Wijnands
bakkerl schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:52:
[...]

Een deel is in afgelopen jaren alsnog overgestapt, een deel heeft het bedrijf verlaten en een deel werkt er nog onder de oude voorwaarden.
Toen ik weg ging was dat nog maar een vrij kleine groep. Vermoed dat ze inmiddels nog maar een paar dozijn zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tp2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-04-2024

tp2

JimmmJohnson schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:28:
Sterker, ik kom nog altijd op deze site via www.optie3.nl; de keuze die je indertijd had om vast te houden aan de oude arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

tp2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:13:
[...]

Sterker, ik kom nog altijd op deze site via www.optie3.nl; de keuze die je indertijd had om vast te houden aan de oude arbeidsvoorwaarden.
offtopic:
grappig, volgens mij is die discussie 3 topics en 6 jaar oud, die link wordt dus wel bijgewerkt ik ben al 6 jaar weg, optie 3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmmJohnson
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-01-2022
Ja iedereen die weg kon is vertrokken. Tenzij je in een gouden kooitje zat natuurlijk.
CGI bleef zitten met de rest.
franssie schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:21:
[...]

offtopic:
grappig, volgens mij is die discussie 3 topics en 6 jaar oud, die link wordt dus wel bijgewerkt ik ben al 6 jaar weg, optie 3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
Je moet hier niet voor langere tijd blijven werken. Ook dit jaar weer minimale groei in salaris. Minder dan de inflatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 712034

LowLevel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:10:
Je moet hier niet voor langere tijd blijven werken. Ook dit jaar weer minimale groei in salaris. Minder dan de inflatie.
Volgens mij moet je nergens voor langere tijd blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:17

avotar

P0werd by Black Coffee

LowLevel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:10:
Ik vrees dat dat voor heel veel plekken geldt.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, langs deze weg wens ik al mijn ex-collega's alsnog hele fijne feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superwasbeer
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik werk op in Noord en heb een superleuk team en vind het management ook aardig. Alles is leuk aan hier werken, alleen het salaris vind ik inderdaad tegenvallen. Moet wel zeggen dat ik net een half jaar hier werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Uit de oude doos: https://www.computable.nl...215853/pareltjes-cmg.html

Leuke longread voor wie het bedrijf nog als CMG of LogicaCMG heeft meegemaakt.

Dit historische feitje vond ik wel leuk om te lezen:
Salarisplafonds
Dat de salarissen snel stijgen, blijkt uit de advertenties van CMG uit 1974 en 1976. Een senior consultant kan bijvoorbeeld in 1974 tussen de 40.000 en 55.000 gulden verdienen. Twee jaar later ligt het maximum al op 65.000 gulden per jaar.
In 1976 was een modaal salaris 11.500 euro. Het plafond voor een senior consultant (wat je toen overigens heel snel was in de jonge ICT branche) was dus 2.5x modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:39
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:04:

[...]

In 1976 was een modaal salaris 11.500 euro. Het plafond voor een senior consultant (wat je toen overigens heel snel was in de jonge ICT branche) was dus 2.5x modaal.
Ik heb zo'n 18 jaar geleden via HP (gedetacheerd) nog (sms) systemen gebouwt voor Logica CMG vanuit Gouda. Leuk verhaal om te lezen idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het aparte van de geschiedenis van het betrijf is dat het een soort "omgekeerde evolutie" heeft doorgemaakt.

Al vanaf de begindagen succesvol in het verkopen van zelf ontwikkelde pakketten, zelfs ook als SaaS diensten, jaren voordat iemand de afkorting SaaS gebruikte. Tig jaar later afhankelijk van uur/factuurwerk.

Als ik kijk naar start-ups en scale-ups dan zoeken ze allemaal naar het vergroten van de schaalbaarheid van hun omzet. En die schaalbaarheid is veel beter in de SaaS markt dan in de T&M markt. Vandaar "omgekeerde evolutie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:26:
Het aparte van de geschiedenis van het betrijf is dat het een soort "omgekeerde evolutie" heeft doorgemaakt.
Ik heb er gewerkt en was ook mede binnengehaald om meer eigen producten te ontwikkelen. In gesprekken was iedereen heel enthousiast, maar einde van de maand kwam de spreadsheet met billable uren weer naar boven. Dat was zo'n belangrijke KPI dat niemand deze kon doorbreken.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
t_captain schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:04:

[...]

Heb ik ook gelezen. Super interessant artikel.

Ik werk trouwens ook nog steeds met veel plezier voor CGI. Vooral vanwege de collega's en de interessante (grote) projecten. En in salaris heb ik ook weer eens goede stappen gemaakt. Het kan dus wel. Je moet er wel wat voor doen. Je krijgt het niet in je schoot geworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
Wijnands schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:04:
Nou, langs deze weg wens ik al mijn ex-collega's alsnog hele fijne feestdagen!
Beetje laat (kun je nagaan hoe lang ik hier niet meer gelezen of gepost heb). Maar bedankt @Wijnands. En jij ook nog heel veel succes het komende kalenderjaar ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Perenor schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:19:
[...]

Heb ik ook gelezen. Super interessant artikel.
Als ik dat zo lees vind ik het wel jammer dat er nooit een boek is geweest. Zat andere bedrijven deden dat wel. In het oude pand in hoofddorp hingen ook nog wat ingelijste documenten uit de jaren 70 maar die zijn tijdens de sluiting volgens mij in de container beland. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ESPACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelcs
  • Laatst online: 17-01 15:07
Ik lees dat de lease auto 3 levels heeft of zijn er meer?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de 10 merken auto’s die je kan kiezen.
Verder de brandstof incl of excl brandstof wat houdt dat exact in? Wat heeft dat voorn voordeel of nadeel als je een leaseauto rijdt voor de medewerker?

Verder benieuwd wat je per level kan leasen (voorbeeld auto’s) en hoe snel je eigenlijk er over heen gaat en je bij moet betalen.
Is er een bijdrage privé gebruik en eigen risico?

Tanken buitenland, uitgesloten of bij de Shell tanken? Kan iemand dat verduidelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toen ik weg ging was het ruwweg zo dat je op het eerste niveau een compact iets kon rijden zonder flink bij te leggen. Ik was level 3 toen ik mijn octavia bestelde en kon die rijden zonder al te veel bij te leggen.

Verder waren en onbeperkte prive kilometers in Nederland en bruto/netto voor tanken in het buitenland. Eigen risico was opgeschort maar niet afgeschaft zodat men een stok achter de deur had voor notoire brokkenrijders.

Wellicht is er sindsdien wat veranderd.

Pagina: 1 2 Laatste