Ervaring werken bij CGI (deel 7) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 346.622 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Mede-auteur:
  • peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

Afbeeldingslocatie: https://www.cginederland.nl/sites/all/themes/cgi/logo.png

Dit topic is bedoeld voor zowel vragen over werken bij CGI als ervaringen met het werken bij CGI. Voor de wat gevoeliger informatie over het interne reilen en zeilen en roddels van CGI is er een interne Yammergroep : https://www.yammer.com/cgi.com/ Denk bij het posten in dit topic ook aan de Tweakers huisregels.

Over CGI

CGI is één van Nederlands en 's werelds grootste ICT dienstverleners. Het bedrijf is in 1976 in Canada opgericht en sindsdien uitgegroeid tot een van de top spelers in de wereld met een omzet van meer dan 10 miljard dollar.. Momenteel werken er ongeveer 68.000 medewerkers verdeeld over 40 landen. In Nederland zijn ongeveer 2800 medewerkers werkzaam.. Een gedeelte van de Nederlandse activiteiten zijn geoutsourced naar India. CGI richt zich met name op de bovenste laag van het bedrijfsleven en overheid en is dan ook met name actief bij sectoren als overheid, industrie, gezondheidszorg, finance, transport, energie en telecom.

In Nederland wordt er gewerkt vanuit een aantal kantoren, namelijk Hoofddorp, Rotterdam, Groningen, Arnhem, Eindhoven en Maastricht.

CGI is in 2007 verkozen tot Top ICT Werkgever Nederland door crf.com.
CGI is gecertificeerd als Top Employer Nederland 2015
CGI Nederland heeft in 2013 en 2014 Computable awards gewonnen voor projecten
CGI Nederland heeft de Computable award voor dienstverlener van het jaar 2015 gewonnen.
CGI Nederland heeft de Computable award voor dienstverlener van het jaar 2016 gewonnen.

Werken bij CGI

Cultuur
Wat is er nou zo uniek aan CGI?
Cultuur gebaseerd op openheid, gelijkheid, eerlijkheid en ondernemersschap. Dit vind je bijv terug in kansen die voor iedereen gelijk zijn, open kantoortuinen, informele sfeer op alle vlakken, en secundaire arbeidsvoorwaarden die voor iedereen gelijk zijn, zoals de pensioenregeling en werkgeversbijdrage ziektekostenregeling (leaseregeling niet, zie verderop). Verder wordt van iedereen verwacht dat men kansen bij de klant en in de markt ziet en daarmee wat wil gaan doen.
Daarnaast is CGI informeel. Je kan dus iedere collega, van jong tot oud, van laag naar hoog, benaderen en aanspreken. Het is altijd "je" en nooit"u". Wil je meedenken met CGI? Bespreek dat gerust met je leidinggevende(n).

Wat is de dresscode?
Officieel is de dresscode tie-ready. In de praktijk wordt verwacht dat je je aanpast aan de situatie en de klant.

Solliciteren
Wat voor opleiding heb ik nodig?
CGI gaat uit van HBO niveau of hoger. Heb je dit niet dan moet je dit goed maken met zeer ruime kennis en praktijk ervaring.

Hoe verloopt het sollicitatiegesprek?
De sollicitatiepriocedure bij CGI bestaat uit een dagdeel met een aantal gesprekken:
- korte kennismaking met de director van de afdeling
- eerste gesprek met een consultant (potentiële collega), nadruk op vakkennis. Een test kan onderdeel uitmaken van dit gesprek.
- tweede gesprek met een manager (directe leidinggevende), algemeen sollicitatiegesprek
- derde gesprek met de director, om het aanbod te bespreken.

Tussen de gesprekken word je steeds even alleen gelaten, in die tijd komen de drie interviewers kort samen om te bepalen of de procedure doorgaat of wordt afgebroken.
In dat geval krijg je meteen feedback waarom je wordt afgewezen. Maar laten we daar niet van uitgaan, als het goed is dan zit je er op het eind nog en dan krijg je een aanbod, bruto-netto berekening en contract om samen met de director door te nemen. De aanbieding mag je mee naar huis nemen en is een week geldig

Zie ook hier voor meer informatie.

Worden opleidingskosten van vorige werkgevers vergoed??
Dit wordt tijdens je sollicitatie besproken, hier is geen algemeen antwoord mogelijk. Een eventuele studieschuld bij een vorige werkgever is niet per definitie een reden om je af te wijzen.

Is er een bonusregeling voor het aanbrengen van nieuwe medewerkers?
Die zijn er meestal wel maar deze regelingen wisselen regelmatig. Als je al iemand kent bij CGI dan kan het zeker de moeite waard zijn om een sollicitatie via hem of haar te doen.

Salaris en arbeidsvoorwaarden
Wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden?
(noot: dit gaat over de arbeidsvoorwaarden vanaf oktober 2013. Voor de oude arbeidsvoorwaarden, zie de vorige topics)
  • 8,33% vakantiegeld per maand
  • Leaseregeling (afhankelijk van het level)
  • betaald pensioen van 73% (via Nationale Nederlanden, 18% eigen bijdrage) incl. nabestaandenpensioen
  • collectieve ziektekostenregeling (member), partner en kinderen zeer betaalbaar meeverzekeren
  • aandelen regeling (Shared Purchase Plan)
  • bonusregeling (Profit Participation Plan)
  • onkostenvergoeding van € 30 per maand
  • reiskostenvergoeding
  • verhuiskostenvergoeding
  • overlijdensrisicoverzekering (2,2x jaarsalaris)
  • WGA hiaatverzekering (tot 80% van je laatstverdiende loon)

Krijg ik een mobiel van de zaak?
Niet standaard. Als je een goede zakelijke reden hebt kun je er wel een aanvragen.

Krijg ik een laptop van de zaak?
Ja, uitzonderingen daargelaten. CGI gebruikt Dell laptops

Wat is het salaris van een starter?
2150 euro (masterclass). Na 6 maanden krijg je een verhoging van 150 euro en na nog eens 6 maanden een verhoging tussen de 200-250 euro. Na 1 jaar zit je dan op ong. 2550-2650 euro.

Kan ik parttime werken?
Normaliter heb je een contract voor 40 uur, maar ook 36 en 32 uur zijn mogelijk. Let er wel op dat je leasenorm dan rechtevenredig verlaagd wordt. Bij 32 uur wordt dat dan 80% x 735 = 588 euro. Incidenteel overwerk wordt niet uitbetaald, tenzij anders afgesproken. In dat geval zijn er staffels voor klant-uren en een ander afrekenmodel dan bij intern overwerken.

Heeft CGI een 13e maand of bonus?
CGI kent geen 13e maand of vaste bonus regeling. CGI kent wel het Profit Participation Plan (PPP). Kortgezegd, op basis van de resultaten van CGI globaal, CGI Nederland, jouw bedrijfsonderdeel en jouw prestaties kan je een deel van je maandsalaris als bonus uitbetaald krijgen. Het exacte bedrag varieert door deze factoren maar zal niet snel meer dan 25% van een maandsalaris bedragen.

Wanneer krijg je je vakantiegeld?
In juni. Het vakantiegeld bedraagt 8.33% per maand.

Hoeveel vakantiedagen krijg je?
Bij indiensttreding krijg je 25 vakantiedagen plus 2 door CGI aan te wijzen dagen.
Je kan extra dagen bijkopen voor 1/222 van je jaarsalaris+vakantiegeld per dag.
Na 3 jaar krijg je 3 extra vakantiedagen.

Hoe groei ik in salaris?
Groeien in salaris doe je door jezelf te verbeteren. Ook een stapje extra doen buiten kantooruren zoals trainingen organiseren wordt zeer gewaardeerd.

Hoe word ik beoordeeld?
Een keer per jaar heb je een formeel beoordeelingsgesprek. Hier worden je doelstellingen van het afgelopen jaar besproken en nieuwe opgesteld. Elk half jaar heb je een zgn. mid-year review. Meestal heb je ook nog elke 6 a 8 weken wel een gesprek met je directe leidinggevende.

Is er een optieregeling?
Nee maar er is wel het Share Purchase Plan (SPP). Elke maand kan van je maandsalaris CGI aandelen kopen waarbij CGI elk gekocht aandeel direct verdubbeld. Je hebt direct beschikking over de aandelen, er is geen wachttermijn. Het bedrag dat je aan aandelen mag kopen is gelimiteerd op 10% van je jaarsalaris. CGI zal maximaal 1,5% van je brutosalaris aan aandelen toevoegen. Rekening houdend met enige kosten heb je feitelijk meteen al >70% rendement.

Hoe zit het met die leaseauto?
Leasetarief
Indien je meer dan 10.000km reist heb je recht op een mobiliteitsbudget dat ingezet kan worden voor een leaseauto. Zit je onder de 10.000km dan kan je een reiskostenvergoeding ontvangen. Afhankelijk van je level binnen de organisatie loopt het leasetarief op.
Level 1: standaard auto (Clio of Fiesta o.i.d.) of 625 euro mob. vergoeding
Level 2: 679 euro
Level 3: 728 euro
Deze bedragen zijn inclusief brandstof.

Voor het genoemde leasetarief kan je een auto leasen. Wil je een duurdere auto dan dien je het verschil zelf bij te leggen, de zogenaamde eigen bijdrage. Kies je goedkoper, dan krijg je de helft van het prijsverschil vergoed. De keuze in auto's is beperkt tot een aantal merken (Audi, BMW, Citroen, Ford, Peugeot, Renault, Toyota, Volkswagen en Volvo), dit om via schaalvoordeel goedkoper te kunnen leasen. CGI hanteert geen limiet op het aantal prive kilometers, wel moet je tanken in het buitenland zelf betalen.
De standaard auto heeft een dieselmotor tenzij je goed kan onderbouwen dat je niet meer dan 32000km per jaar zal rijden.
Aangezien de belastingdienst een auto van de zaak als loon in natura ziet dien je hier belasting over te betalen, deze wordt automatisch ingehouden op je salaris. Als je minder dan 500km per jaar privé rijdt betaal je geen bijtelling..

looptijd
Het contract loopt voor 4 jaar of 140000km benzine of 180000km voor diesels.

Voorloopauto
Zolang je nog geen leaseauto hebt heb je de keuze om een voorloop auto te kiezen. Hierbij kan je kiezen uit 5 verschillende klassen. In klasse A (207, Punto) en B (Golf, Astra, Focus enz) heb je geen eigen bijdrage, in de overige klassen wel (dat zijn immers duurdere auto's).

Inleveren auto
Als je de auto eerder wegdoet dan de looptijd van 4 jaar moet je een boete betalen indien je de auto niet meeneemt of aan een collega over doet.
1e jaar in je bezit betaal je het verschil tussen handelswaarde en boekwaarde (nieuwwaarde).
2e jaar 6 x je leasebedrag zonder brandstof enzo.
3e jaar 4x.
4e (en laatste jaar) 2x dat bedrag.

Overnemen auto
Er is vaak de mogelijkheid om een auto van een collega over te nemen. Eventueel kun je na de leaseperiode ook je auto kopen van de leasemaatschappij

Andere vervoersvergoedingen
Als je geen leaseauto neemt kan je kiezen voor kilometervergoeding of een OV vergoeding. Kilometervergoeding is als volgt:
0 km - 10.000 km EUR 0,40 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,21 bruto
prive auto: EUR 0,19 waarvan EUR 0,19 netto EUR 0,00

Werk
Waar ga ik werken?
Er zal getracht worden een klus in de regio te vinden. Het kan ook voorkomen dat je een klus buiten de regio toegewezen krijgt.

Bij wie ga ik werken?
Lastig te zeggen, maar zoals genoemd richt CGI zich op de top van het bedrijfsleven. Denk bijv aan de overheid (Defensie, Justitie, diverse ministeries, gemeentes enz), politie, verzekeringen, banken, KLM, ING, Belastingdienst, Kadaster, Achmea, Akzo, gezondheidszorg enz enz Naast deze en andere grote bedrijven waar je gedetacheerd kan worden zijn er ook steeds meer projecten en opdrachten die verzorgd worden vanuit CGI kantoren.

Trainingen
Wat kan ik trainen?
In principe kan je alles trainen zolang het maar gerelateerd is aan je job en kennis. Je hebt de keuze uit zowel ICT gerelateerde trainingen, als softskills trainingen. CGI biedt een uitgebreide bibliotheek aan online trainingen aan waar je vrij gebruik van kan maken. Externe trainingen zijn afhankelijk van goedkeuring van je manager, die krijg je niet zomaar, daar moet je wel een goed verhaal bij hebben.

Wat kan je als schoolverlater doen?
Er worden speciale masterclasses gegeven waarin een schoolverlater in 2 maanden klaar wordt gestoomd voor de grote wereld. Denk bijv. aan een traject waarin je je JAVA, Dot Net, MCSE, CCNA, CCA e.d. haalt.
Het exacte aanbod van masterclasses varieert.

Kan ik ook afstuderen bij CGI?
Jazeker. SPARK University Campus is de 'afdeling' voor afstudeerders.Hier kan je op allerlei aspecten afstuderen binnen CGI. Zie ook hier.

Kan ik direct aan de slag bij CGI?
Vaak wel. Een overzicht van de vacatures is hier te vinden:

Hoeveel bijeenkomsten zijn er?
Er worden meerdere kennis sessies per maand georganiseerd, vaste prik hierbij zijn de KnowledgeCafé meetings in Nieuwegein en de Microsoft Meetups in Rotterdam. Daarnaast organiseren andere vakgroepen ook regelmatig een avond sessie. Verder houdt elk organisatie onderdeel om de maand wel een bijeenkomst om elkaar te zien en bij te praten.
Deze bijeenkomsten zijn in principe vrijwillig maar het is wel verstandig om in ieder geval naar de bijeenkomst van je eigen organisatie onderdeel te komen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:33

Bozevkwa

The Falcons have landed

Nette OP :)

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 537715

http://www.cginederland.n...ns-computable-awards-2015

Trots om hiervan deel te mogen zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Je kunt tegenwoordig toch ook weer Audi leasen?

(en de link naar hier voor afstudeerders is niet aanwezig)

[ Voor 39% gewijzigd door SithWarrior op 06-11-2015 16:36 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Zekers! En erg leuk na diverse prijzen voor projecten nu een oevre prijs.
SithWarrior schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 16:36:
Je kunt tegenwoordig toch ook weer Audi leasen?
Is dat nu echt weer zo?
(en de link naar hier voor afstudeerders is niet aanwezig)
oops!

[ Voor 28% gewijzigd door Wijnands op 06-11-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Wijnands schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 20:23:
[...]

Zekers! En erg leuk na diverse prijzen voor projecten nu een oevre prijs.

[...]

Is dat nu echt weer zo?

[...]

oops!
Ik heb het even opgezocht, yes:

Audi, BMW, Citroen, DS, Ford, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota, Volkswagen en Volvo zijn de merken waar je op dit moment uit kunt kiezen bij Athlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 16:35

avotar

P0werd by Black Coffee

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
misschien moet ik die twitter account ook gewoon noemen. Geeft vaak wel een aardige kijk op wat er allemaal gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-05 04:17
Wat ik nou heel raar vind, er is een wel een award bestaat voor "werkgever van het jaar (niet IT organisatie)" maar geen algemene werkgever van het jaar.

https://www.computable.nl...s-awards-2015-bekend.html

Ik was juist wel benieuwd naar het vergelijk tussen de mewewerkerstevredenheid binnen de dienstverleners, en of daar nog verschil in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 16:49

Reneger

Wie? IK?

Ah. De computable awards.. Geeft mij altijd nog een bittere nasmaak. Lang verhaal. Geen zin om uit te leggen. Wel leuk om te zien dat Ronnie er zo blij mee is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Snap ik maar jij hebt wel die tweet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Haha. Geen idee of hij nog ergens op kantoor hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Is niet al te gek lang geleden nog getoond op de CGI essentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-11-2019
Fantastisch dat CGI na jaren van negatieve publiciteit is uitgeroepen tot werkgever van het jaar! Dit gaat zeker nieuwe aanwas in het memberbestand opleveren.

Ik hoop dat we er als bestaande werknemers ook iets van gaan merken dat we weer bij een topwerkgever werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503454

Lurker1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:02:
Fantastisch dat CGI na jaren van negatieve publiciteit is uitgeroepen tot werkgever van het jaar! Dit gaat zeker nieuwe aanwas in het memberbestand opleveren.

Ik hoop dat we er als bestaande werknemers ook iets van gaan merken dat we weer bij een topwerkgever werken.
Het is zeker goed om zo in de publiciteit te komen en dat zal ook uitstraling hebben op potentiële werknemers.
Het betreft echter een prijs als ICT-dienstverlener (vanuit het perspectief van de klant) en dus niet als werkgever van het jaar (perspectief van de werknemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 503454 schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:11:
[...]
Het betreft echter een prijs als ICT-dienstverlener (vanuit het perspectief van de klant) en dus niet als werkgever van het jaar (perspectief van de werknemer).
O ja, nu zie ik het.
Hoe dan ook, positieve publiciteit is nooit verkeerd. Als de zaken daardoor langzaam beter gaan, zal er vroeg of laat ook weer ruimte komen om medewerkers voor hun inspanningen te belonen.
Een goede zaak!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
CGI is gekozen tot "dienstverlener van het jaar", niet tot "werkgever van het jaar".

Het lijkt mij een titel die vooral voor de klant van belang is. Ik vind het nog steeds vreemd dat er in de "werkgever van het jaar" alleen een prijs is buiten de ICT sector. Op dit vlak hebben de ICT bedrijven kennelijk collectief besloten niet te willen concurreren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Of Computable wil liever vervelende stukjes over iedereen kunnen schrijven?

Ik weet het niet, ik weet wel dat deze prijs een positief begin is van een nieuw fiscal year en dat ik toch een beetje trots ben op ons allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het is inderdaad een knappe prestatie.
De afgelopen 2 jaar was het lang niet altijd plezierig om voor CGI te werken. Dat we bij onze klanten desondanks zulke goede resultaten hebben neergezet dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept, zegt iets over onze veerkracht als medewerkers.
Ik ben heel benieuwd wat FY2016 gaat brengen voor de members die ondanks alle vervelende gebeurtenissen zijn blijven geloven in een toekomst bij CGI. Ik heb goede hoop dat het tij definitief ten goede is gekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:03:
Het is inderdaad een knappe prestatie.
De afgelopen 2 jaar was het lang niet altijd plezierig om voor CGI te werken. Dat we bij onze klanten desondanks zulke goede resultaten hebben neergezet dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept, zegt iets over onze veerkracht als medewerkers.
Ik ben heel benieuwd wat FY2016 gaat brengen voor de members die ondanks alle vervelende gebeurtenissen zijn blijven geloven in een toekomst bij CGI. Ik heb goede hoop dat het tij definitief ten goede is gekeerd.
Agree! Proost op een (hopelijk) zonnige toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
http://www.cgi.com/en/CGI...4-and-fiscal-2015-results
Als dat geen salarisronde gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Inderdaad... na jaren van loze beloften verwacht ik dat CGI dit jaar weer met marktconforme salarisverhogingen komt. Ik heb voor het eerst sinds lange tijd het gevoel dat het management zich realiseert dat mensen niet eeuwig genoegen blijven nemen met mooie praatjes.
Werknemers beginnen weer gezien te worden als mensen met behoeften, in plaats van als anonieme productiemiddelen. En dat is een goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:47
Salarisronde zal nog steeds afhankelijk zijn van de resultaten van Nederland en daarvoor zal je dieper de jaarrekening in moeten dan enkel de samenvatting van de sterke global resultaten van CGI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Computable had vandaag een samenvatting over de optie 3 perikelen op de site. Ik kan de getallen niet controleren, maar het doet me toch denken aan het bagetaliseren van een probleem. https://www.computable.nl...e-arbeidsvoorwaarden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

franssie

Save the albatross

t_captain schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:00:
Computable had vandaag een samenvatting over de optie 3 perikelen op de site. Ik kan de getallen niet controleren, maar het doet me toch denken aan het bagetaliseren van een probleem. https://www.computable.nl...e-arbeidsvoorwaarden.html
Een goede weergave van wat er aan de hand was en is, voor computable zelfs een behoorlijk evenwichtig verhaal.

Ik denk dat er wel meer dan honderd zijn (iig waren op de mail lijst die ik heb) maar misschien ook niet meer, het verloop was niet marktconform maar zal dat ondertussen misschien wel zijn, het zal mij niets verbazen. Maar dat er slechts twintig mensen vanwege de arbeidsvoorwaarden vertrokken gaat er bij mij niet in, dan zou ik de helft al kennen.
Maar gebeurd is gebeurd.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Natuurlijk wordt alles op de meest PR-verantwoorde manier gebracht. Alignment, marktconform, breder beleid zijn termen die prima klinken voor een journalist die niet alle details kent.

De meest opzienbarende uitspraak: optie is/was niet uitgesloten van salarisrondes. Is dat nu een halve waarheid of een hele leugen?

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

t_captain schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:41:
Natuurlijk wordt alles op de meest PR-verantwoorde manier gebracht. Alignment, marktconform, breder beleid zijn termen die prima klinken voor een journalist die niet alle details kent.

De meest opzienbarende uitspraak: optie is/was niet uitgesloten van salarisrondes. Is dat nu een halve waarheid of een hele leugen?
Lijkt me vervallen in oude gewoontes om hier op te antwoorden.
Maar..... :X .... slechte zaak als het zo is. En ik geloof graag dat het gros van de optie 3 mensen er nog zit. Lijkt me een passende karakter-eigenschap in een groot aantal gevallen, zonder gelijk te willen generaliseren.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:58

bakkerl

Let there be light.

Het is weer een bevestiging dat je als optie3 persoon niet serieus genomen wordt.
Laten we het daar hier op tweakers maar niet ver hebben. Die discussie past hier ook niet (meer).

• franssie

franssie

Save the albatross

bakkerl schreef op donderdag 12 november 2015 @ 09:37:
[...]
<>
Laten we het daar hier op tweakers maar niet ver hebben. Die discussie past hier ook niet (meer).
Het Computable artikels was wel noemenswaardig maar laten we alstublieft niet weer die hele discussie voeren. Voor wie het wil lezen zijn er deel 5 en 6 ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• GMAT
  • Laatst online: 22-05 20:48
t_captain schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:00:
Ik denk dat HR het computable artikel inmiddels ook al gelezen heeft want toevallig ben ik gisteren gebeld door HR om te bespreken of ik, als optie 3-er (and proud of it), alsnog wil tekenen. Ze waren het een beetje vergeten denk ik omdat ze afgelopen zomer hadden aangegeven dat ze rond september alle optie 3 mensen zouden benaderen voor een gesprek om te kijken of men alsnog akkoord wil gaan met de nieuwe AV.

• Wijnands
Verder op yammer?

[ Voor 74% gewijzigd door Wijnands op 12-11-2015 11:51 ]

• Inabubble
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-04 15:48
Helaas niet anoniem daar. Je wil de relatie niet verder verstoren. Positieve kritiek is er wel: Alleen een woordvoerder raadplegen geeft geen evenwichtig beeld en de aantallen en beweegredenen kloppen niet.

Anoniem: 505320

Inabubble schreef op donderdag 12 november 2015 @ 12:37:
Helaas niet anoniem daar. Je wil de relatie niet verder verstoren. Positieve kritiek is er wel: Alleen een woordvoerder raadplegen geeft geen evenwichtig beeld en de aantallen en beweegredenen kloppen niet.
Ho ho ... ze hebben Cuno (die van: "Als ondernemers en eigenaars zullen we hier keuzes moeten maken.") ook wat gevraagd!

• Lurker1
Hoewel ik er langzaamaan steeds meer vertrouwen in begin te krijgen dat CGI van zins is haar medewerkers weer als mensen te gaan behandelen, ben ik nog niet zover dat ik op een niet-anoniem forum mijn mening durf te geven over de gang van zaken.
Onlangs nog hoorde ik een verhaal van iemand die in een gesprek met zijn manager wat eerlijke feedback gaf over wat hij de mindere sterke punten vond van CGI. Dit werd hem niet in dank afgenomen.
Pas als ik dit soort verhalen niet meer geregeld hoor, durf ik te verhuizen naar Yammer.

• CGIanoniem
  • Laatst online: 12-05-2022
Lurker1 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 14:40:
[...]

Hoewel ik er langzaamaan steeds meer vertrouwen in begin te krijgen dat CGI van zins is haar medewerkers weer als mensen te gaan behandelen, ben ik nog niet zover dat ik op een niet-anoniem forum mijn mening durf te geven over de gang van zaken.
Onlangs nog hoorde ik een verhaal van iemand die in een gesprek met zijn manager wat eerlijke feedback gaf over wat hij de mindere sterke punten vond van CGI. Dit werd hem niet in dank afgenomen.
Pas als ik dit soort verhalen niet meer geregeld hoor, durf ik te verhuizen naar Yammer.
Hetzelfde!

• Perenor
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]
Ik maak zeker onderscheid in de wijze waarop ik op Yammer of hier op Tweakers berichten plaats. Ik zal hier veel kritischer zijn, dan dat ik op Yammer zou (durven) zijn. Om dezelfde reden als Lurker1 aangeeft.

• Wijnands
[...]

Jammer dat je ondanks de goede weg die ingeslagen is nog niet zover bent.
Als dit een verhaal is wat niet via-via-via tot je is gekomen dan hoor ik graag meer hierover.

• Lurker1
Wijnands schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:40:
Jammer dat je ondanks de goede weg die ingeslagen is nog niet zover bent.
Jammer, inderdaad. Maar het opnieuw opbouwen van beschaamd vertrouwen kost nu eenmaal tijd. Mijn gevoel bij het bedrijf zal vast nooit meer zo positief worden als het ooit was, maar ik heb goede hoop dat ik binnenkort grotendeels verlost zal zijn van de negatieve gevoelens die ik sinds de nieuwe arbeidsvoorwaarden jegens CGI had.
Als dit een verhaal is wat niet via-via-via tot je is gekomen dan hoor ik graag meer hierover.
Ik zal het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:07
Ik denk dat we pas in januari zullen weten in hoeverre cgi met de oude garde omgaat. Want dan komen pas de salaris verhogingen. Maar het afgelopen (half) jaar is het wel rustiger geworden en lijkt er positiever mee om te worden gegaan. Dat is tenminste mijn perceptie.

Ik merk ook dat cgi nog wat minder sterke punten heeft, maar ik merk ook dat ze daar verandering in willen maken. En gegeven de laatste veranderingen zijn ze daar ook actief mee bezig. (Alleen wel jammer dat dát onderdeel niet via de msap te beoordelen is)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Blij met het 7de deel en laten we het idd netjes houden hier !!!

Goede zet Wijnands !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SPee schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 00:28:
Ik denk dat we pas in januari zullen weten in hoeverre cgi met de oude garde omgaat. Want dan komen pas de salaris verhogingen. Maar het afgelopen (half) jaar is het wel rustiger geworden en lijkt er positiever mee om te worden gegaan. Dat is tenminste mijn perceptie.

Ik merk ook dat cgi nog wat minder sterke punten heeft, maar ik merk ook dat ze daar verandering in willen maken. En gegeven de laatste veranderingen zijn ze daar ook actief mee bezig. (Alleen wel jammer dat dát onderdeel niet via de msap te beoordelen is)
Ik vrees dat men twee jaar geleden scherp stelling heeft genomen m.b.t. de "optie 3 members". Vervolgens kan de soep minder heet worden gegeten al naar gelang de omstandigheden daarom vragen. In een tijd met veel aanvragen, licht stijgende tarieven en moeite om voldoende mensen aan te nemen zal er wel iets meer mogelijk zijn. Misschien is het ook een gunstig moment op op individuele basis en met geheimhouding een nieuw optie-1 aanbod te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Ik vraag me af hoe het aantal optie-3-members is teruggebracht van ruim 400 eind 2013 naar ongeveer 100 nu. Zouden dit grotendeels spijtoptanten zijn die alsnog voor de CGI-droom hebben gekozen, of is het grootste deel van deze mensen in de afgelopen twee jaar opgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Dat is die verjonging waar ze het over hebben.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:49:
Ik vraag me af hoe het aantal optie-3-members is teruggebracht van ruim 400 eind 2013 naar ongeveer 100 nu. Zouden dit grotendeels spijtoptanten zijn die alsnog voor de CGI-droom hebben gekozen, of is het grootste deel van deze mensen in de afgelopen twee jaar opgestapt?
Het zijn er wel meer dan 100.. En de krimp van die groep komt door het opstappen van mensen.
t_captain schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:17:
Misschien is het ook een gunstig moment op op individuele basis en met geheimhouding een nieuw optie-1 aanbod te onderhandelen.
Daar wil HR dus juist niet aan. Ze willen uitkomen zodat iedereen het zelfde contract heeft en niet weer allerlei losse afspraken met individuen. Vanuit HR oogpunt is dit ook te begrijpen en is het uiteindelijk ook het makkelijkst. Echter vanuit 'optie3' oogpunt zullen de 'problemen' die die optie3 personen hebben nooit 'opgelost' kunnen worden omdat daar geen ruimte voor is.

[ Voor 39% gewijzigd door bakkerl op 13-11-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
bakkerl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:56:
Daar wil HR dus juist niet aan. Ze willen uitkomen zodat iedereen het zelfde contract heeft en niet weer allerlei losse afspraken met individuen.
Gewoon een behoorlijke salarisverhoging ter compensatie van de slechtere optie-1-voorwaarden kan toch al voldoende zijn? Dan zijn er geen additionele afspraken voor individuen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LowLevel
  • Laatst online: 23-05-2024
Lurker1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:42:
[...]

Gewoon een behoorlijke salarisverhoging ter compensatie van de slechtere optie-1-voorwaarden kan toch al voldoende zijn? Dan zijn er geen additionele afspraken voor individuen nodig.
Het zijn er inmiddels een stuk minder. Dus misschien dat daar nu dan wel budget voor is.

"The production of too many useful things results in too many useless people." Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:42:
En dat is dus waar het (volgens mij) mis gaat. Niet alle optie3 personen hebben de euro's als (hoofd) probleem. Met alleen het aanbieden van meer salaris los je de 'problemen' niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Misschien moeten we een apart optie 3 topic openen? Ik ben ook optie drie maar dit onderwerp blijft gewoon (nog even) open staan, hoeveel of weinig we er hier over blijven. Tot de salaris ronde is er gewoon niets te zeggeen en daarna vast wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686712

Die optie 3 mensen zijn voor de helft met een drog redenen ontslagen(scheelt in ontslagvergoeding) en de ander helft is het bedrijf uitgepest en zijn zelf opgestapt. De jongeren zijn redelijk goed af bij CGI maar pas op als je boven de 40 komt dan gaan ze je het bedrijf uitwerken ook al heb je het prima naar je zin en doe je het goed.
Ik kan iedereen aanraden die er werkt hier rekening mee te houden. Tegen iedereen die er nu nog zit zou ik zeggen ga ergens anders werken. CGI is gewoon te vergelijken met een piramide spel. De onderkant mag zich letterlijk dood werken voor de bonussen van de top. En als ze genoeg van je hebben geven ze je een trap na. Ik ben super blij dat ik sinds september van dit ellendige bedrijf af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
bakkerl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:51:
[...]
En dat is dus waar het (volgens mij) mis gaat. Niet alle optie3 personen hebben de euro's als (hoofd) probleem. Met alleen het aanbieden van meer salaris los je de 'problemen' niet op.
Dat klopt... het moeten inleveren van verlofdagen kan ook een rol spelen. Maar als daar een fatsoenlijke compensatie tegenover staat, valt ook daar over te praten, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
  • Laatst online: 15-10-2020
Ik deel je emoties, maar niet de redenering. Ik vind de hele affaire ongelooflijk pijnlijk, voor mezelf maar ook van de mede optie-3 lotgenoten. En dat gaat niet weg door te zwijgen. Hoe graag ze dat ook willen, daarboven.
Alleen denk ik niet dat het een systemisch probleem is. Ik ga er van uit (ik heb geen reden om daar anders over te denken) dat het een eenmalig probleem is, waarbij het hoger management zich gigantisch verslikt heeft in de overname door CGI. Dat hebben ze vreselijk onderschat, en wij zijn daar de dupe van geworden. Ik denk, dat als je nu als optie1 een 40'er wordt, je niet perse slecht af bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:15:
Ik denk, dat als je nu als optie1 een 40'er wordt, je niet perse slecht af bent.
En als optie 3 hopelijk ook niet. Mijn gevoel is dat CGI haar best aan het doen is om ook non-signers weer loon naar werken te geven.
Of mijn optimisme terecht is, zal begin volgende maand blijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 686712

Het op een onheuse manier ontslaan van oudere werknemers is niet nieuw en speelt al jaren ook voor CGI.
Ik heb hier ook altijd rekening meegehouden. Zodat ik niet voor verrassingen zou komen te staan als het mij zou overkomen. Ontslag is bij ieder bedrijf mogelijk. Maar bij CGI wordt je echt weggeworpen dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Sake was hier echt een ster in. Hier wordt natuurlijk verder geen ruchtbaarheid aan gegeven. Alle communicatie van deze mensen die het betreft zoals email account, pasjes etc. worden gelijk ingetrokken zodat je niemand kan waarschuwen of iets meer kan zeggen. Je bestaat gewoon ineens niet meer. Toen ik dit zag gebeuren heb ik besloten dat het heel fout is om nog voor dit bedrijf te werken. Terwijl ik dat jaren met veel plezier heb gedaan. Zelfs bij mij nieuwe baan wordt er geen 1 project meer aan CGI gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Het eerste signaal is al binnen: ik heb een flut review gekregen met oude koeien erin (o.a. de AV en mijn rol daarin). Uiteraard een dik verdiende ME, want al dat buffelen mag van een L3 verwacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
snelkeuze0017 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:27:
want al dat buffelen mag van een L3 verwacht worden.
Diegene die mij kennen weten welke offers ik breng en welke investering ik doe. Dat daar ff geen misverstand over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Anoniem: 686712 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:26:
Ontslag is bij ieder bedrijf mogelijk. Maar bij CGI wordt je echt weggeworpen dat heb ik meerdere malen meegemaakt. Sake was hier echt een ster in.
Het is Sake dus zelf ook overkomen... Dus dan was de verrassing niet heel erg groot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het eerste signaal is al binnen: ik heb een flut review gekregen met oude koeien erin (o.a. de AV en mijn rol daarin). Uiteraard een dik verdiende ME, want al dat buffelen mag van een L3 verwacht worden.
Maar ik neem aan dat je met die ME vanaf dit jaar weer gewoon meedoet met de reguliere salarisverhogingen, en dat er dus geen onderscheid meer wordt gemaakt met optie-1-members?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als je daar wat over wilt delen hoor ik het graag. Vooral het AV stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Helemaal geen review gehad, is dat ook een voorteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Inabubble schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:33:
Helemaal geen review gehad, is dat ook een voorteken?
:) Alu hoedje kopen ;)

Is het niet gewoon nalatigheid van de en of andere manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik merk zelf - en hoor - dat de reviews er dit jaar inderdaad een beetje doorheen gejaagd zijn (niet vragen om klantfeedback etc). Ik dacht het met de wisselingen op DCE (of hoe heet het) niveau te maken kon hebben maar misschien is het breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
We hebben een flinke reorganisatie gehad waarbij ook 2 van de 3 management lagen opnieuw werden opgebouwd en iedereen opnieuw kon/moest solliciteren.
In de enorme stoelendans die toen ontstond moesten ook nog even reviews gedaan worden. Ik had de mazzel dat mijn TL op zijn typische manier toch heel netjes en secuur de review heeft gedaan maar ik hoor van heel veel kanten dat het dit jaar haastwerk is geweest. Nou is haastwerk altijd nog beter dan helemaal niks maar toch...

Heb je echt niks aan review gehad trek dan aan de bel bij je nieuwe manager, dit hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkeuze0017
Wijnands schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:28:
Als je daar wat over wilt delen hoor ik het graag. Vooral het AV stuk
Nee, dank je en laat maar. De OR heeft voor mij afgedaan. Ik zit nu lekker mij hypotheek terug te verdienen en dat bevalt me prima. Verdere loyaliteit of inzet (richting het bedrijf CGI) hoeft van mij niet meer verwacht te worden. Totdat iemand op hoog niveau op gaat staan, laat zien dat hij/zij ballen heeft, werk ik alleen nog maar voor mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:11:
[...]

Dat klopt... het moeten inleveren van verlofdagen kan ook een rol spelen. Maar als daar een fatsoenlijke compensatie tegenover staat, valt ook daar over te praten, lijkt me.
Nogmaals dat gaat men niet doen. Kan ook niet want daarmee haal je een heel hoop afgunst op je af van members die wel akkoord zijn gegaan. De bestuurder heeft zelf gezegd dat men weer rust in de tent wil hebben en bouwen aan een toekomst met degene die wel geloof hebben in de droom van CGI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 537715 schreef op maandag 16 november 2015 @ 12:56:
Nogmaals: dat gaat men niet doen. Kan ook niet, want daarmee haal je een hele hoop afgunst op je af van members die wel akkoord zijn gegaan. De bestuurder heeft zelf gezegd dat men weer rust in de tent wil hebben, en wil bouwen aan een toekomst met degenen die wel geloof hebben in de droom van CGI.
De members die wél direct hebben getekend, hebben in 2013 blijkbaar direct een aantrekkelijk salaris aangeboden gekregen. (Je zou immers wel gek zijn om te tekenen als je er op achteruit gaat.)
Zou het echt zoveel afgunst wekken als mensen die er in 2013 bij optie 1 op achteruit zouden zijn gegaan, nu alsnog een aanbieding krijgen die hun inzet voor CGI recht doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:40:
[...]

De members die wél direct hebben getekend, hebben in 2013 blijkbaar direct een aantrekkelijk salaris aangeboden gekregen. (Je zou immers wel gek zijn om te tekenen als je er op achteruit gaat.)
Zou het echt zoveel afgunst wekken als mensen die er in 2013 bij optie 1 op achteruit zouden zijn gegaan, nu alsnog een aanbieding krijgen die hun inzet voor CGI recht doet?
Jup dat weet ik wel zeker. Ik ben er destijds op achteruit gegaan en heb toch getekend.
Soms moet je een stap terug doen om een grotere te maken,

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 537715 op 16-11-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 537715 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:13:
[...]
Jup dat weet ik wel zeker.
Soms moet je een stap terug doen om een grotere te maken,
Bedoel je dat de optie-1-tekenaars in 2013 bewust genoegen hebben genomen met een achteruitgang, in de veronderstelling dat binnen een paar jaar de zilvervloot binnen zou varen? Maar dat kunnen ze de optie-3-kiezers toch niet kwalijk nemen? Iedereen heeft destijds toch gekozen voor wat hem/haar op dat moment het beste leek?
Het geen zin om jaloers te zijn op mensen die achteraf gezien een betere keus hebben gemaakt dan jijzelf. Dat hoort nu eenmaal bij keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:26:
[...]

Bedoel je dat de optie-1-tekenaars in 2013 bewust genoegen hebben genomen met een achteruitgang, in de veronderstelling dat binnen een paar jaar de zilvervloot binnen zou varen? Maar dat kunnen ze de optie-3-kiezers toch niet kwalijk nemen? Iedereen heeft destijds toch gekozen voor wat hem/haar op dat moment het beste leek?
Het geen zin om jaloers te zijn op mensen die achteraf gezien een betere keus hebben gemaakt dan jijzelf. Dat hoort nu eenmaal bij keuzes maken.
Nee dat geldt zeker niet voor iedereen. Het heeft niets met jaloers zijn te maken. Het heeft te maken met het nakomen van de afspraken. Men heeft altijd (naar buiten toe) aangegeven dat je niet akkoord hoeft te gaan met de nieuwe AV. Daarmee geef je aan niet mee te willen in de nieuwe koers van CGI met als gevolg dat CGI meer aandacht geeft aan degene die dat wel doen.
Terugkomen op het bovenstaande zal onrust en afgunst richting de bestuurder teweegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Het is jammer dat je loyaliteit jegens CGI lange tijd alleen werd afgemeten aan de arbeidsvoorwaarden die je had getekend.
Gelukkig merk ik nu dat CGI inziet dat de mate waarin je je dagelijks inzet veel belangrijker is dan de vraag of je voor 0,000001% eigenaar van het bedrijf bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logiecaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Lurker1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:51:
Het is jammer dat je loyaliteit jegens CGI lange tijd alleen werd afgemeten aan de arbeidsvoorwaarden die je had getekend.
Gelukkig merk ik nu dat CGI inziet dat de mate waarin je je dagelijks inzet veel belangrijker is dan de vraag of je voor 0,000001% eigenaar van het bedrijf bent geworden.
Ik ben blij dat je dit zo ziet. Die waardering is waar het om draait. Het is alleen jammer dat het zo lang heeft geduurd voor men dit inzag. Het heeft een groep ervaren consultants het bedrijf uitgejaagd, inclusief mijzelf.

CGI zal blijven proberen om iedereen die nog niet voor de nieuwe AV heeft getekend over te halen het wel te doen. Dat is vanuit het bedrijf bezien een logische keuze. Je bent als optie 3 medewerker deel van een steeds kleiner wordende minderheid en dus zul je op enig moment een keuze moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lurker1 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:26:
[...]

Bedoel je dat de optie-1-tekenaars in 2013 bewust genoegen hebben genomen met een achteruitgang, in de veronderstelling dat binnen een paar jaar de zilvervloot binnen zou varen? Maar dat kunnen ze de optie-3-kiezers toch niet kwalijk nemen?
Wie zijn "ze" in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inabubble
Lurker reageert op Postman die niet kan geloven dat ook optie-3 kiezers betrokken medewerkers zijn, die wel in de CGI droom geloven. Dit hoeft niet gepaard te gaan met de beoogde contractbreuk door het NL onderdeel. Kennelijk is er een vorm van indoctrinatie die nog wat blijft hangen.
Er zijn inderdaad optie-3'ers die geweigerd hebben er honderden euro's per maand op achteruit te gaan, zonder uitzicht op verandering...

Laten we samen verder bouwen aan wat een heel mooi en succesvol bedrijf kan worden, zeker als we de richting van CGI Canada op gaan, met minder T&M en meer IP verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Pfff... sommige mensen hebben niet getekend om een goeie reden. Prima toch? Even goede collega's hoor. Zo zit ik erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMAT
  • Laatst online: 22-05 20:48
Wijnands schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:53:
Pfff... sommige mensen hebben niet getekend om een goeie reden. Prima toch? Even goede collega's hoor. Zo zit ik erin.
Mee eens! Hopelijk zien de meeste mensen dit zo. Ik respecteer iedereen om zijn gemaakte keuze destijds. Misschien moeten we deze optie 3 discussie even "on hold" :X zetten tot de salarisverhogingronde. Dan is meer duidelijk hoe CGI momenteel omgaat met optie 3 mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GMAT schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:52:
[...]

Mee eens! Hopelijk zien de meeste mensen dit zo. Ik respecteer iedereen om zijn gemaakte keuze destijds. Misschien moeten we deze optie 3 discussie even "on hold" :X zetten tot de salarisverhogingronde. Dan is meer duidelijk hoe CGI momenteel omgaat met optie 3 mensen
Uit het WIS kan ik (op dit moment) opmaken dat dit niet zal afwijken van de voorgaande jaren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Dat is ook niet anders te verwachten, want oncontroleerbaar.
Het is niet zichtbaar wie wel of niet zelfs maar een inflatie correctie krijgt.

Op deze manier kan hard naar buiten worden geroepen dat er geen verschil is, terwijl er een verdere repressie op de groep wordt geoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Anoniem: 537715 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:29:
Uit het WIS kan ik (op dit moment) opmaken dat dit niet zal afwijken van de voorgaande jaren.....
Wat is WIS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wandelgangen Informatie Systeem

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Als optie 3 wederom keihard zou worden uitgesloten, zou dit haaks staan op de beloften die Sake eerder dit jaar heeft gedaan. Ik ga daarom voorlopig nog uit van een gelijke behandeling van alle medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zijn de tijden gebleven dat de salaris(aanpassing)en van je peers gewoon in een excelbestandje beschikbaar werden gesteld?
Nu zit je bij een DCS, zonder peers en weet jij veel met wie wel.
Het enige contact met DCS zijn vage doorstuurmailtjes. Verder niets. Je zou er haast eens een weekje ziek voor worden om hem/haar (?) eens te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Anoniem: 505320 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:31:
Waar zijn de tijden gebleven dat de salaris(aanpassing)en van je peers gewoon in een excelbestandje beschikbaar werden gesteld?
Nu zit je bij een DCS, zonder peers en weet jij veel met wie wel.
Het enige contact met DCS zijn vage doorstuurmailtjes. Verder niets. Je zou er haast eens een weekje ziek voor worden om hem/haar (?) eens te spreken.
Daarvoor hoef je niet eens ziek voor te melden. Je timesheet niet op tijd inleveren is al voldoende :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lurker1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:41:
Als optie 3 wederom keihard zou worden uitgesloten, zou dit haaks staan op de beloften die Sake eerder dit jaar heeft gedaan. Ik ga daarom voorlopig nog uit van een gelijke behandeling van alle medewerkers.
mmmm Change of leadership?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inabubble
Ron heeft de initiële start van de AV verandering met uitsluiting gestart, kan geen toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Inabubble schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:11:
[...]
Ron heeft de initiële start van de AV verandering met uitsluiting gestart, kan geen toeval zijn.
Hij heeft gezegd dat de oude arbeidsvoorwaarden niet meer zouden worden onderhouden, dat is heel wat anders dan uitsluiting van salarisverhoging. Onder de oude arbeidsvoorwaarden kreeg men normaal gesproken jaarlijks een (bescheiden) salarisverhoging. Als die arbeidsvoorwaarden niet meer worden onderhouden, zou dat tot in lengte van dagen zo moeten blijven.

Ik geef toe dat Ron zich de afgelopen jaren niet aan zijn belofte heeft gehouden, maar ik heb zelf de indruk dat CGI de optie-3-medewerkers voortaan weer volwaardig wil gaan belonen. Dat is een positieve ontwikkeling, dus laten we niet door blijven zeuren over wat er de afgelopen jaren mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerl

bakkerl

Let there be light.

Lurker1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:13:
Ik geef toe dat Ron zich de afgelopen jaren niet aan zijn belofte heeft gehouden, maar ik heb zelf de indruk dat CGI de optie-3-medewerkers voortaan weer volwaardig wil gaan belonen. Dat is een positieve ontwikkeling, dus laten we niet door blijven zeuren over wat er de afgelopen jaren mis is gegaan.
Nu is het toch maar speculeren. In december zullen we echt gaan weten hoe de mindset is en of hier weer een 'bom' afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Lurker1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:13:
[...]

Hij heeft gezegd dat de oude arbeidsvoorwaarden niet meer zouden worden onderhouden, dat is heel wat anders dan uitsluiting van salarisverhoging. Onder de oude arbeidsvoorwaarden kreeg men normaal gesproken jaarlijks een (bescheiden) salarisverhoging. Als die arbeidsvoorwaarden niet meer worden onderhouden, zou dat tot in lengte van dagen zo moeten blijven.

Natuurlijk niet helemaal waar. We hebben voor dat hele AV gedoe natuurlijk jaren van een nul-lijn gehad of iets wat daar erg sterk op leek.
Je zou bijna gaan denken dat het voor de overname beter was.
Niet echt zo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurker1
Tja... als je onze gemiddelde salarisgroei van de afgelopen vijf jaar bekijkt, word je daar niet vrolijk van. Maar een nieuw salarisfiasco zou totaal niet passen in de positieve signalen die ik de afgelopen maanden heb opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Lurker1 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:29:
Maar een nieuw salarisfiasco zou totaal niet passen in de positieve signalen die ik de afgelopen maanden heb opgevangen.
Hmm ja, en hoeveel is de PPP uitkering eind dit jaar en hoe vond je het jaarlijks terugkerend celebration event dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-02-2024
Er zijn in iedergeval een boel mensen die niet mee doen aan de SPP(aandelen plan). Vanuit het budget wat door voor gereserveerd is kan er in iedergeval een fooi gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even iets anders voor de mensen van buiten CGI die meelezen:

Beleef de wereld van Technical Software Engineering bij CGI

CGI in Eindhoven, Flight Forum 3250, 5657 EW Eindhoven

Meer met Technical Software Engineering

Je bent al enige tijd werkzaam in de IT, maar je wil meer. Technical Software Engineering is één van de meest veelzijdige domeinen in de IT en dat maakt het ontzettend interessant. Maar wat houdt Technical Software Engineering in? Wat kun je er allemaal mee doen?

Ben je op zoek naar de antwoorden op deze vragen, dan mag je deze avond niet missen. We nemen je mee in onze beleving van de Technical Software Engineering wereld en onze experts delen de visie en ervaringen van CGI.

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan met behulp van het online aanmeldformulier

https://www.facebook.com/events/420621864795492/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

TSE! Leuke hoek, helemaal in de eindhoven buurt. Ooit bij TSE begonnen, maar weinig werk in die hoek in Amsterdam e.o.
toen maar met het toenmalige team in de mobiele wereld gedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Anoniem: 505320 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:53:
[...]
Je bent al enige tijd werkzaam in de IT, maar je wil meer. [...]
Zijn ze nu op zoek naar ervaren mensen? Lijkt een trendbreuk nadat lange tijd de boodschap was dat de gemiddelde leeftijd omlaag moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:29
Divers schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:32:
Er zijn in iedergeval een boel mensen die niet mee doen aan de SPP(aandelen plan). Vanuit het budget wat door voor gereserveerd is kan er in iedergeval een fooi gegeven worden.
En voor iedereen wie wel mee doet, na een dipje van de zomer, zijn ze de laatste dagen weer hard gestegen (13% in 1 maand):
http://www.wisselkoersen.nl/stock/overview.aspx?id=16725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Leuke actie en goed om dat hier te posten. Is sowiso wel een goed idee om dat soort extern toegankelijke dingen ook hier te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Deze bijeenkomsten van onze Microsoft ontwikkelaars zijn ook vrij toegankelijk:
http://www.meetup.com/CGI-Rotterdam-Microsoft-Meetup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet CGI nog wel wat met SAP eigenlijk? Volgens mij is alle kennis daarin helemaal weg.
Vandaag weer de laatste werkdag van een SAP collega.
Vergeet de laatste SAP-er het licht niet uit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Anoniem: 505320 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:05:
Doet CGI nog wel wat met SAP eigenlijk?
SAP wordt, voor zover ik weet, in Nederland weinig meer mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan toch maar eens een anders trucje gaan leren want anders word ik buiten de oude arbeidsvoorwaarden ook op competence uitgerookt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712353

Vraagje van een ex CGI collega: Hoe lang is het concurrentie en relatie beding van CGI als je eenmaal uitdienst bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Van het LogicaCMG contract:

Concurrentiebeding: alleen van toepassing op management, sales etc. De meeste consultants hadden die niet.

Relatiebeding: ik meen een jaar na bids, zes maanden na je T&M inzet.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.