Ervaring werken bij Logica [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 114.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Je hebt documentatie op papier en/of digitaal, toegang tot het netwerk gehad om jezelf van informatie te voorzien, je hebt een stukje kennis overgedragen gekregen. Je hebt waarschijnlijk een amortisatieovereenkomst getekend voor 1 of 2 jaar, met een boeteclausule van ongeveer 5-6 maandsalarissen, die hoef je nu niet te betalen terwijl je wel de kennis hebt opgedaan. Dat jij je Prince 2 Foundation nog niet hebt gehaald wil niet zeggen dat je cursus nog niet hebt gehad. Je kan op die manier dus ook 140eu in jezelf investeren door het examen zelf te doen via Exin....

No offence, maar met zo'n houding kom je niet veel verder, zeker niet in deze tijden...

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. gratis opleiding of vaste baan... ?? Ik denk eerder dat de joiners die volgens Logica wel een "toegevoegde waarde" hebben "bofkonten" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:06
Edjaaah schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:31:

No offence, maar met zo'n houding kom je niet veel verder, zeker niet in deze tijden...
True. Maar je moet het ook niet over laten komen alsof je Logica op je blote knieën mag bedanken voor de gratis opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sterker nog... zonder terugbetalingsregeling die trainingen gehad... lekker boeiend. Of je werkt zo lang bij Logica dat je daar vanaf bent, of je stapt over naar een werkgever die het betaald. Er zijn maar relatief weinig werknemers die echt tegen die regeling aanlopen.

Daarnaast moet je nu weer gaan solliciteren in een steeds moeilijk wordende tijd. Stel dat je over 6 maanden aan het werk bent, dan heb je 6 maanden werkervaring die je niet hebt opgebouwd. Als ik terug kijk en zie wat mijn salarisgroei is geweest in de eerste 3 jaar, dan is dat een fors bedrag wat je mist in 6 maanden.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 24-08 06:41
Ik denk ook dat de mensen die in de masterclass zaten misschien een klein voordeel hebben t.o.v. nieuwe schoolverlaters. Een baan was natuurlijk een stuk beter geweest, zeker in de moeilijke markt waar we nu inzitten.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Compusmurf schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 20:34:
[...]

Ik kan je vertellen dat die masterclassers helemaal geen bofkonten zijn, want veel dingen zijn nog on-the-go hier krijg je dus geen certificaten voor. Je mag alleen uitleggen waarom ze je dit niet af hebben laten maken.
Alsof niemand snapt wat er speelt... :')
Edjaaah schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:31:
Je hebt documentatie op papier en/of digitaal, toegang tot het netwerk gehad om jezelf van informatie te voorzien, je hebt een stukje kennis overgedragen gekregen. Je hebt waarschijnlijk een amortisatieovereenkomst getekend voor 1 of 2 jaar, met een boeteclausule van ongeveer 5-6 maandsalarissen, die hoef je nu niet te betalen terwijl je wel de kennis hebt opgedaan. Dat jij je Prince 2 Foundation nog niet hebt gehaald wil niet zeggen dat je cursus nog niet hebt gehad. Je kan op die manier dus ook 140eu in jezelf investeren door het examen zelf te doen via Exin....

Precies! d:)b
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:07:
Hmmm.. gratis opleiding of vaste baan... ?? Ik denk eerder dat de joiners die volgens Logica wel een "toegevoegde waarde" hebben "bofkonten" zijn.
Die zijn uiteraard beter af. Maar vergelijk ze eens met schoolverlaters die nog niet eens zo'n masterclass hebben gedaan? Met een masterclass (certificaat of niet) heb je sowieso een streepje voor.
Motrax schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:20:
Sterker nog... zonder terugbetalingsregeling die trainingen gehad... lekker boeiend. Of je werkt zo lang bij Logica dat je daar vanaf bent, of je stapt over naar een werkgever die het betaalt. Er zijn maar relatief weinig werknemers die echt tegen die regeling aanlopen.
Klopt, maar ook hier geldt dat toekomstige werknemers eerder iemand aannemen zónder zo'n prijskaartje dan met, als ze de keuze hebben. En op dit moment veel keuze, zou ik zeggen.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Zijn er nog mensen die groot nieuws verwachten in de brief van morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Edjaaah schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:59:
En op welke mensen doel je dan? De masterclassers of iedere werknemer? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26

avotar

P0werd by Black Coffee

Edjaaah schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:59:
Het zou me verbazen als het groot nieuws is.
Het zal wellicht wel een inzicht geven welke competence manager wellicht geen competence team meer hebben..

[ Voor 19% gewijzigd door avotar op 10-03-2009 10:36 ]

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
In die brief zal niet veel bijzonders komen te staan. Het enige wat die brief jou zal vertellen is onder welke groep je komt te vallen. Voor het overgrote deel van ons dus onder Consulting & Professional Services.

Jou Competence Manager weet zelf nog niet eens of hij/zij mag blijven, ook zij tasten nog in het duister over hun toekomst.

Pas aan het einde van maart verwacht ik meer "schokkend" nieuws betreft je activiteiten binnen (of in een aantal gevallen buiten) Logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Als je heel nieuwsgierig bent: Log in op ePMS en maak een afdruk van je selfreview. Op het voorblad staat dan je nieuwe BU en career path al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BU klopt meestal wel, maar careerpath is nog niet altijd bij iedereen aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Competences SIP?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Nieuwe competence voor System Integration Projects?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Donde schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Nieuwe competence voor System Integration Projects?
ah crap... ik doe beheer en onderhoud... geen projecten.
Nah ja.. we wachten de brief maar af.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Laatst online: 24-08 06:41
Bij mij leek het in eerste instantie ook niet te kloppen. Zit nu bij finance en zou mi naar consultancy gaan. Maar stond industry sector

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
In de nieuwe organisatie zijn er toch geen verschillen in welke sector je zit? Waar je voorheen in de sector IDT zat, kun je nu een opdracht doen voor Finance.

@Avotar, geen paniek. C&PS en SIP gaan toch samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Dat is op papier wel het geval. Maar het zal niet vanaf 1 april gelijk zo gaan. Voor de opdrachten binnen finance zal veelal de voorkeur uitgaan naar mensen met kennis van het finance-domein. Ook zullen de contact met de 'oude' competence managers en de sales-managers ervoor zorgen dat het de komende maanden gewoon zijn gangetje zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

prutser387 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:20:
Dat is op papier wel het geval. Maar het zal niet vanaf 1 april gelijk zo gaan. Voor de opdrachten binnen finance zal veelal de voorkeur uitgaan naar mensen met kennis van het finance-domein. Ook zullen de contact met de 'oude' competence managers en de sales-managers ervoor zorgen dat het de komende maanden gewoon zijn gangetje zal lopen.
Deels neem ik het wel als ik heel eerlijk ben. Uiteindelijk is ook marktkennis vaak gevraagd bij opdrachten.
Ik ben sceptischer over de grote mogelijkheden die alles gaat bieden om dichter bij huis te kunnen gaan werken als ik heel eerlijk ben.

Toegegeven, het zal voor mensen die nu in de randstad wonen, makkelijker zijn om in hun stad te kunnen blijven werken. Maar voor mensen buiten de randstad geloof ik nooit dat het veel zal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 16:23

T-8one

take it easy, take a sisi

avotar schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:18:
[...]

Deels neem ik het wel als ik heel eerlijk ben. Uiteindelijk is ook marktkennis vaak gevraagd bij opdrachten.
Ik ben sceptischer over de grote mogelijkheden die alles gaat bieden om dichter bij huis te kunnen gaan werken als ik heel eerlijk ben.

Toegegeven, het zal voor mensen die nu in de randstad wonen, makkelijker zijn om in hun stad te kunnen blijven werken. Maar voor mensen buiten de randstad geloof ik nooit dat het veel zal veranderen.
Ik heb drie jaar in Arnhem gezeten bij IDT, en op Leeuwarden na, altijd klanten in de regio gehad. De vestigingen buiten de randstad waren al veel meer regio georrienteerd. Zo heb ik ook nog nooit bij een IDT klant gezeten.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
In de randstad leeft dit meer. Vanuit vestiging Rijswijk en Rotterdam zijn er bijvoorbeeld best veel mensen werkzaam voor klant in Amsterdam (bijvoorbeeld UWV), terwijl dit regionaal gezien klussen zijn voor vestiging Amsterdam/Amstelveen. Deze zijn echter meer Finance georienteerd en minder Public.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 09-09 16:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

avotar schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:18:
Maar voor mensen buiten de randstad geloof ik nooit dat het veel zal veranderen.
Voor mij veranderd er inderdaad weinig, maar dat komt vooral omdat het 'Groningse model' nu in heel nederland ingevoerd gaat worden. Ik val dan misschien wel onder EUT, maar heb tot nu toe alleen nog maar klussen gedaan bij Finance en Public Sector klanten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Als je geen brief hebt ontvangen, moet je dan de hint maar snappen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:54
Edjaaah schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:39:
Als je geen brief hebt ontvangen, moet je dan de hint maar snappen? :P
De brief is vandaag verzonden en ligt dus morgen op je deurmat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
Ah, tijdens de call werd gezegd dat ie vandaag binnen zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:06
Wat is er zo boeiend aan die brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrgoede
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:54
Roadman schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 07:47:
Wat is er zo boeiend aan die brief?
Heel veel; in deze brief staat onder welke BU unit de medewerker gaan vallen. Wellicht staat er echter bij een aantal iets anders in de brief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
mkrgoede schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:20:
[...]

Heel veel; in deze brief staat onder welke BU unit de medewerker gaan vallen. Wellicht staat er echter bij een aantal iets anders in de brief...
Leuk je gekend te hebben? Bedankt dat je een hart voor de zaak hebt, maar de zaak is ook hard voor jou! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
mkrgoede schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:20:
[...]

Gelul!

Natuurlijk gaan ze dit niet doen. Als je op de korrel bent genomen hoop ik het toch wel eerst van mijn manager te horen...

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xochiquetzal
  • Laatst online: 16-04 14:37
prutser387 schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:26:
Als je heel nieuwsgierig bent: Log in op ePMS en maak een afdruk van je selfreview. Op het voorblad staat dan je nieuwe BU en career path al ;)
Op mijn review stond een andere competence dan in de brief van van de week...

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
^^^ :)
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.