Kopen leaseauto bij einde contract

Pagina: 1
Acties:
  • 13.098 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-08 21:24
Ik ben van plan om mijn leaseauto aan het einde van het contract over te nemen.
De auto is dan 4 jaar oud en heeft ong. 80.000 km gereden.
Ik ben op zoek naar mensen de hun ervaring hiermee willen delen.
Belangrijkste vraag ..hoeveel scheelde de overname prijs met de 'reguliere' prijs.
En waar moet je verder op letten als je een leaseauto overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

Lordy79

Vastberaden

ik heb ooit een Seat Leon overgenomen na afloop van het leasecontract. Die was 3 jaar oud en volgens mij heb ik gewoon bijna 'het volle pond' betaald. Het was een mooie prijs maar volgens mij niet bijzonder veel voordeliger dan bij een dealer. Nadeel was toen wel dat ik geen garantie had maar ja, ik had zelf in die auto gereden en was er zuinig op geweest en heb er nog veel plezier van gehad.

Verder hoef je volgens mij nergens op te letten behalve
A ) dat je niet teveel betaalt (dus gewoon prijsvergelijk doen)
B ) beseffen dat je geen garantie hebt, dus als ie de dag erna kapot gaat en je grote kosten moet maken om 'm te fixen, je niet terug kunt vallen op garantie. Dat kan bij een garage wel.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het grote voordeel lijkt mij dat je weet wie de vorige eigenaar was, of iig de bestuurder: jijzelf. Het risico op een afgetrapte auto weet je zelf en gezien het feit dat je hem wil kopen ben je er zuinig op geweest :) Enige nadeel lijkt me dat leasemaatschappijen voor zover ik weet het onderhoud wat voor zich uitschuiven als de auto bijna uit de lease gaat... Die onderhoudskosten moet je zelf incalculeren. Ik weet niet of dat overal zo is, 't zijn maar verhalen die ik heb gehoord.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het onderhoud uitstellen is geen issue, daar ben je namelijk zelf bijgeweest en dat kun je dan ook incalculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Met bovenstaanden: je dient de kosten van de laatste onderhoudsbeurt in te calculeren, want leasemaatschappijen bezuinigen op de 'laatste' beurt binnen het contract, zeker als die beurt relatief kort (zeg <15k km) voor het aflopen van het contract valt. Bandjes met <2mm profiel worden dan bijvoorbeeld niet meer vervangen en dat soort dingen.

Best is dus om je ervan te vergewissen wat de staat van onderhoud is op het moment dat het contract afloopt.

Verder is het, zoals Lordy79 zegt, belangrijk om te beseffen dat je geen garantie hebt/krijgt. Al heeft de auto het die 80k km probleemloos gedaan, als bij 85k serieuze problemen komen, mag je daar zelf voor dokken. Lease-outlets worden doorgaans 'as is' verkocht.

Overname na lease kan je doorgaans wel schelen in prijs t.o.v. reguliere verkoopkanalen. Doorgaans wordt de kale handelsprijs gehanteerd en dat kan soms tot een duizend of vijf schelen (sterk afhankelijk natuurlijk van de auto in kwestie: bij een courante auto zoals een Golf of een Leon zal het verschil aanzienlijk kleiner zijn).

Best is om bij afloop van contract te vragen wat de prijs is van de auto en dat te vergelijken met het aanbod van vergelijkbare auto's bij dealer-/autobedrijven, gecombineerd met de staat van onderhoud (lees: te verwachten onderhoudskosten op korte termijn).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Het gaat om een Mitsubishi Colt 5 drs.
M'n vrouw heeft nu een Colt automaat uit '95 (met slechts 45.000 km) die wel vervangen kan worden omdat het verbruik nogal hoog ligt.

Uiteraard zorg ik wel dat het onderhoud nog goed uitgevoerd wordt (distributieriem en banden en zo).
Ik ga waarschijnlijk voor einde contract wel over de km-stand voor de vervanging van de riem heen en banden gaan makkelijk 50.000 km mee.
Ik kan 3 maanden voor einde contract een prijsopgaaf bij de leasemij opvragen.

Daarna ga ik shoppen of het interessant is om hem in te ruilen voor een kleinere auto of hem zelf hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Het is mijn ervaring dat je te veel betaald. Heb tot twee keer toe willen overnemen en kon dezelfde of luxere auto via wat sites snel 1500-2000 goedkoper terug vinden. De lease maatschappij verkoopt liever grote aantallen auto's aan dealers. Ze krijgen per auto gezien een lagere waarde voor de auto maar er zitten ook altijd een paar tussen die bijna niet te verkopen zijn en die gaan dan wel weg (de aso-lease-rijders, de kleine groep mensen die de rest een slechte naam bezorgen).

Mijn advies: niet doen via de lease maatschappij en gewoon zelf kopen, krijg je meer garantie en kun je o.v..b.v. een ANWB keuring de auto afnemen en heb je een jaar (of twee) APK.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
hamsteg schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 12:00:Het is mijn ervaring dat je te veel betaald.
Daar ben je zelf bij natuurlijk.
..Mijn advies: niet doen via de lease maatschappij en gewoon zelf kopen, krijg je meer garantie en kun je o.v..b.v. een ANWB keuring de auto afnemen en heb je een jaar (of twee) APK.
Waarom zou je dat zo doen. Eerst maar eens kijken met wat voor prijs en voorwaarden de leasemaatschappij komt. Dan pas kun je alle voor en tegens tegen elkaar afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

De uitleg staat in de posting ... kijk als jij je happy voelt moet je het doen. Punt. Ik geef alleen mijn ervaring met twee verschillende leasemaatschappijen dat zij liever verkopen aan grote opkopers om ook de mindere auto's kwijt te raken. Leasemaatschappijen zijn bemiddelaars en willen geen "voorraad", grote stappen snel thuis is daarbij hun motto.Minder administratie dus minder kosten.

Verder is ook mijn ervaring met een vijftal lease auto's nu dat de laatste beurten niet meer efficiënt gebeuren. Banden die net wel / net niet kunnen gaan gewoon erop. Distributieriem maar nog 10k te gaan, laat maar liggen. Elektronica die het begint te begeven (halve board computer displays) wordt niet meer vervangen ... bij het overnemen heb je geen garantie en sta je met lege handen. Ik zou naar een erkende garage gaan en/of onder voorbehoud van een ANWB keuring elders een auto halen.

Just my 2 cents.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik zou mijn leaseauto niet willen ;-)
Teveel gezeik al mee gehad.

Hoewel nu zo'n beetje alles al eens vervangen is.

Leasemaatschappij gaat idd tegen het einde moeilijker doen over goedkeuren van bv. nieuwe banden enzo. Maar dan gewoon dreigen en zeggen dat je ermee op vak moet en anders een andere veilige auto eist!

[ Voor 66% gewijzigd door wimpie007 op 24-07-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
wimpie007 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:40:
Ik zou mijn leaseauto niet willen ;-)
Teveel gezeik al mee gehad.

Hoewel nu zo'n beetje alles al eens vervangen is.

Leasemaatschappij gaat idd tegen het einde moeilijker doen over goedkeuren van bv. nieuwe banden enzo. Maar dan gewoon dreigen en zeggen dat je ermee op vak moet en anders een andere veilige auto eist!
Daarom wil ik hem juist wel.
Ik heb er tot nu toe (3,5 jaar) helemaal geen gezeik mee gehad.
Met m'n vorige 6 lease-auto's was altijd wel wat (behalve de Toyota's) maar deze is duidelijk van een betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:08

St@m

@ Your Service

hamsteg schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:36:
[...]

Verder is ook mijn ervaring met een vijftal lease auto's nu dat de laatste beurten niet meer efficiënt gebeuren. Banden die net wel / net niet kunnen gaan gewoon erop. Distributieriem maar nog 10k te gaan, laat maar liggen. Elektronica die het begint te begeven (halve board computer displays) wordt niet meer vervangen ... bij het overnemen heb je geen garantie en sta je met lege handen. Ik zou naar een erkende garage gaan en/of onder voorbehoud van een ANWB keuring elders een auto halen.

Just my 2 cents.
Wat raar, als bij mijn auto mij iets niet bevalt dan wil ik dat het veranderd wordt.. ik betaal er toch voor?
Als mijn boordcomputer (die ik niet heb) het niet doet, dan is het toch mijn goed recht dat deze gemaakt wordt.. ookal moet ik nog "maar" 10K KM?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 18:56

paQ

Een leaseauto afkopen is in mijn ervaringen altijd idioot duur geweest en derhalve ook nooit gedaan.

Ja ze zijn onderhouden, maar nee, het mocht dan ook nooit wat kosten.
En die laatste buert vlak voor dat ie eruit wordt geknikkerd is nooit uitgevoerd.

Kijk voor de gein maar eens mij de leasemij-en die hun ex-lease zelf verkopen, zónder garantie, zónder beurt, zónder APK, gewoon.... as is.
en DUUR! :o

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Als mijn leaseauto 3 maanden voordat het einde termijn is geen beurt meer krijg en ik op afgesleten banden 'die 3 maanden nog even moet uit zitten' krijgen ze toch een probleem. En ik wijs ik alle aansprakelijkheid kwa 'goed houderschap' van de hand.

Dat ding wordt tot de laatste kilometer fatsoenlijk onderhouden, daar betaal ik tenslotte ook voor.

En voor de TS: vraag eens bij de garage de gehele onderhouds historie op inclusief de gemaakte kosten. Ook al breng je de auto weg voor een beurt weet je natuurlijk nooit precies wat er aan gedaan is.

[ Voor 22% gewijzigd door _Arthur op 26-07-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

_Arthur schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:17:
Als mijn leaseauto 3 maanden voordat het einde termijn is geen beurt meer krijg en ik op afgesleten banden 'die 3 maanden nog even moet uit zitten' krijgen ze toch een probleem.
Question Mark heeft al eens gedreigd om dagelijks de laatste 2 maanden langs het politiebureau te rijden en een bekeuring 'eisen' voor te gladde banden.

Die vervolgens direct doorgestuurd worden naar de lease-mij

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Question Mark schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:30:
[...]
Question Mark heeft al eens gedreigd om dagelijks de laatste 2 maanden langs het politiebureau te rijden en een bekeuring 'eisen' voor te gladde banden.

Die vervolgens direct doorgestuurd wordt naar de lease-mij
Precies. De leasemaatischappij eist in de contracten dat jij het onderhoud aan het voertuig laat uitvoeren op de tijdstippen dat dat moet. Dan kan de berijder zeker ook eisen dat deze uitgevoerd worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou die van mij niet willen aanschaffen.

Ondanks dat ik er niet lomp mee geweest ben, betaal je veel te veel voor slechts het gevoel dat hij 'van jou is geweest'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

_Arthur schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:34:
[...]

Precies. De leasemaatschappij eist in de contracten dat jij het onderhoud aan het voertuig laat uitvoeren op de tijdstippen dat dat moet. Dan kan de berijder zeker ook eisen dat deze uitgevoerd worden ook.
Jullie hebben beiden gelijk ... 100% ... met banden in de winterperiode heb ik ook stampij staan maken maar weet jij wat ze allemaal onder de motorkap niet doen?

Een garage heeft het mij ooit eens laten zien wat er zou moeten gebeuren en waarvoor zijn goedkeuring kregen. De helft werd niet goedgekeurd. Maak ik er een te groot probleem van dan gaat gewoon de leaseprijs voor mijn volgende auto (en die van al mijn collega's) omhoog. Ik zal wel een Calimero complex hebben maar ik heb geen zin hiertegen in te gaan zolang mijn veiligheid niet in het geding is (die banden heb ik dus wel opgespeeld).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

hamsteg schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:37:
Jullie hebben beiden gelijk ... 100% ... met banden in de winterperiode heb ik ook stampij staan maken maar weet jij wat ze allemaal onder de motorkap niet doen?
Aangezien ik beide financiele kanten van het leasen zie, maak ik hier zeker stampij van (indien nodig). Ik betaal niet voor een auto die maar half wordt onderhouden. Je opmerking is een mooie aanleiding om de onderhouds historie a.s. vrijdag eens op te vragen als de auto richting de garage moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en daarin staat alleen wat wel is gedaan, niet wat niet is gedaan.

maar goed.
buiten dit alles zijn de prijzen meestal buitensporig hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

paQ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:55:
en daarin staat alleen wat wel is gedaan, niet wat niet is gedaan.
Goh echt? Maar de vraag "wat mochten jullie niet uitvoeren van de leasemij" kan natuurlijk prima beantwoord worden. Want de dealer is er, natuurlijk, gebaat bij dat al het onderhoud dat nodig is ook gepleegd wordt (financieel gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

goh denk je?
dat je dat van de afgelopen 4 jaar zo even voor je is opgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Daar hoef je toch niet 4 jaar voor terug? Wanneer was de laatste (grote) beurt, distributieriem vervangen, banden. Dan heb je de belangrijkste punten toch wel te pakken. Laten we wel wezen, we hebben het over auto's van zo'n 4 jaar oud.

Check de riem en banden en calculeer een grote beurt in. Is de prijs dan lager an de markt, dan is het interessant. Anders is het maar net wat je ervoor over hebt omdat je de auto goed kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als ik weet dat mijn auto er bijna uit moet, maar toch nog een beurt nodig heeft dan bel ik altijd even met de leasemij. Meestal spreek ik met ze af dat er dan alleen een "vloeistof-beurt" plaatsvind (vervangen olie ed). Zolang de auto veilig is vind ik het prima.

Toch blijft het krom, want mijn werkgever blijft ook de laatste maanden de volle mep betalen. Maar goed, deze "winst" van de leasemij wordt waarschijnlijk toch verekend met de leaseprijsen....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

paQ schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:33:
goh denk je?
dat je dat van de afgelopen 4 jaar zo even voor je is opgeschreven?
1jaar en 10 maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Mijn dealer houdt alles bij in de computer dus zou de hele historie moeten kunnen zien.
De auto is daar vanaf het begin in onderhoud geweest.

Bovendien hanteert Mitsu vaste prijzen voor de 'normale' beurten.
Die worden altijd uitgevoerd omdat dat gewoon in de basis prijs zit.
Ik heb verder geen 'extra' dingen met de auto gehad dus ik ga ervan uit dat al het noodzakelijke onderhoud gewoon is en wordt uitgevoerd.
Verder heeft de Colt CZ5 1.5 geen distributieriem maar een ketting dus die hoeft niet vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
Doorgaans betaal je teveel. En over de prijs wordt niet onderhandeld, leasemaatschappijen raken de wagens toch wel kwijt, dus ruimte om de prijs naar beneden te krijgen is er niet en er wordt absoluut geen moeite gedaan om tot een goede deal te komen. Dus zodra je iets extra's wilt of andere zaken wilt regelen gooien zij de deur dicht.

(Heb 1x een leaseauto door een kennis laten overnemen en 1x geinformeerd of ik mijn Golf IV uit 2003 in 2006 kon overnemen, direct mee gekapt toen bleek dat er niet veel van de nieuwwaarde was afgegaan).

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 29-07-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dan ben je ook nog niet aan je einde contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Ik heb zelf mijn leaseauto overgekocht na einde contract. Het leverde me zelfs een voordeel op van ~1500 euro.

Vele malen belangrijker vond ik dat ik precies wist wie er met de auto gereden had. Als ik 0 euro voordeel had gehad had ik de koop NOG gedaan. Het boeit me echt niets dat ik na lang zoeken misschien nog een paar euro's had kunnen verdienen door in de handel een vergelijkbare auto te zoeken. Want wat is daar allemaal mee gebeurd?

Dat sommige leasemaatschappijen blijkbaar de beurten op het einde niet meer goed laten uitvoeren is iets wat ik niet geconstateerd heb. Dat zou ik ook belachelijk gevonden hebben.

Uiteindelijk rij ik nog steeds in die auto, zonder enig mankement en ik heb de km-stand reeds meer dan verdubbeld. Ik kan dus zeggen dat ik er goed aan heb gedaan.

Overigens het AFKOPEN van een contract is altijd DUUR en zou ik niemand aanraden. Hier verdienen leasemaatschappijen fors aan... :O

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 01-08-2008 13:40 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb niet m'n eigen leaseauto gekocht (heb ik niet), maar wel een andere auto die net uit de lease kwam. Uit de onderhoudshistorie blijkt dat 2000km geleden de distributie netjes vervangen is en nog veel meer is gedaan, dus dat het onderhoud aan het einde van het contract niet meer wordt gedaan gaat niet helemaal op.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Vaak is het niet voordeliger, ik ben zelf uitdienst gegaan en moest mijn auto afkopen (boete) of kopen.

Afkoop boete was nihil.

Ik heb de auto gekocht en via marktplaats direct verkocht (same-day-transactie, de auto heeft zelfs formeel nooit op mijn naam gestaan), winst was 850 euro. De moeite waard.

Maar andere collega's lukte dit niet. Heeft alles te maken met hoe groot het aanbod is en hoe gewild de auto is.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Inmiddels heb ik een prijs van de leasemij gekregen.
Hij moet € 7.000,- kosten.

Ben er mee langs mijn dealer gegaan en die vindt de prijs te hoog.
Hij koopt dezelfde auto met veel minder kilometers en even oud voor 7000 in bij andere dealers.
De mijne wil hij niet overnemen, hooguit inruilen tegen een kleinere auto met een vergelijkbare prijs (wel een stuk nieuwer, 2007)

Bij een andere dealer even verderop staat eenzelfde te koop met 80k op de teller voor € 9400 en die staat al een half jaar te koop.

Weinig kans dus dat ik op het aanbod inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dus de prijs is hetzelfde als de inkoopprijs bij een dealer (afgezien de kilometers, maar 80.000 km is niet echt veel) en ruim onder de verkoopprijs van een vergelijkbare auto. Is dat dan echt zo slecht?

Je kunt natuurlijk altijd nog een tegenbod doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-09 18:58

Lifestyle71

De Jos

Als ik zo dit topic doorlees, kun je denk ik veel beter kiezen voor financial lease.
Want als je een nieuwe auto koopt, krijg je al vaak 3 jaar garantie erop... en hoeveel kosten krijg je de eerste paar jaar ? Die kosten wegen volgens mij niet op tegen de meerprijs die je voor onderhoud betaald in je contract.

Zelf heb ik in 2005 gekozen voor een ex-lease auto die 3 jaar oud was. En daarop financial lease gepakt, met een restwaarde van 0 euro. Dus na 3 jaar is de auto gewoon van mij. Voordeel is dat hij gelijk op je balans meetelt, en dus ook ondernemersaftrek erop krijgt als je eigen baas bent.

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

OutofFocus schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:15:
Inmiddels heb ik een prijs van de leasemij gekregen.
Hij moet € 7.000,- kosten.

Ben er mee langs mijn dealer gegaan en die vindt de prijs te hoog.
Hij koopt dezelfde auto met veel minder kilometers en even oud voor 7000 in bij andere dealers.
De mijne wil hij niet overnemen, hooguit inruilen tegen een kleinere auto met een vergelijkbare prijs (wel een stuk nieuwer, 2007)

Bij een andere dealer even verderop staat eenzelfde te koop met 80k op de teller voor € 9400 en die staat al een half jaar te koop.

Weinig kans dus dat ik op het aanbod inga.
Beter een auto met veel autowegkilometers op klok dan eentje die alleen in de stad wat rondgereden heeft, en nu al een half jaar stilstaat. Die laatste is echter duurder terwijl de techniek er meer van geleden heeft. Ik wist het wel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Roenie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:39:
Dus de prijs is hetzelfde als de inkoopprijs bij een dealer (afgezien de kilometers, maar 80.000 km is niet echt veel) en ruim onder de verkoopprijs van een vergelijkbare auto. Is dat dan echt zo slecht?

Je kunt natuurlijk altijd nog een tegenbod doen.
"Over de prijs kan niet met de leasemij onderhandeld worden" staat er in de leaseovereenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
Lifestyle71 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 12:28:
Als ik zo dit topic doorlees, kun je denk ik veel beter kiezen voor financial lease.
Want als je een nieuwe auto koopt, krijg je al vaak 3 jaar garantie erop... en hoeveel kosten krijg je de eerste paar jaar ? Die kosten wegen volgens mij niet op tegen de meerprijs die je voor onderhoud betaald in je contract.

Zelf heb ik in 2005 gekozen voor een ex-lease auto die 3 jaar oud was. En daarop financial lease gepakt, met een restwaarde van 0 euro. Dus na 3 jaar is de auto gewoon van mij. Voordeel is dat hij gelijk op je balans meetelt, en dus ook ondernemersaftrek erop krijgt als je eigen baas bent.
Ik heb een nieuwe leaseauto besteld.
Was van plan om de oude over te nemen en in te ruilen voor een kleinere (en nieuwere) voor de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
OutofFocus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:39:"Over de prijs kan niet met de leasemij onderhandeld worden" staat er in de leaseovereenkomst.
Nee heb je.... Misschien een tegemoetkoming in natura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Question Mark schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Die vervolgens direct doorgestuurd worden naar de lease-mij
Heb bij m'n vorige werkgever gedreigd om 'm tegen een boom te parkeren omdat 'k geen nieuwe banden kreeg.

Bij m'n huidige werkgever loopt alles veel gemoedelijker, garage voor onderhoud is ook naar eigen keuzen en als er iets laat ik 't gewoon onmiddellijk fixen.

Veel hangt dus van de instelling van de werkgever & leasemaatschappij af en heb hier momenteel zeker geen klagen over. Ben zelf ook van plan om binnen een paar jaar m'n auto over te kopen voor m'n vriendin.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Roenie schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:39:
en garantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
'Dus.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dus, moet je het vergelijk / verschillenlijst compleet maken ;)

Het zwaarwegenste voordeel wat je kunt hebben bij het kopen van je EIGEN leaseauto, is dat je min of meer weet wat je hebt. Verder is het meestal toch ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Op dit moment zijn de prijzen bij leasemaatschappijen niet echt interessant, ze houden totaal geen rekening met de huidige daling in prijzen.

Bij mij durfden ze gewoon €7.500 boven de Bovag koerslijst prijs te gaan zitten, ongeveer €10.000 boven de dealer prijs zelfs. En dan geen garantie, met krassen, en geen ruimte om te onderhandelen...

Nou ja, dan gaan ze er toch lekker zelf naar zitten kijken?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
OutofFocus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:41:
[...]

Ik heb een nieuwe leaseauto besteld.
Was van plan om de oude over te nemen en in te ruilen voor een kleinere (en nieuwere) voor de vrouw.
Dan zou ik het niet doen. Waarom zou je dan niet gewoon die 7 mille uitgeven aan een kleinere voor de vrouw. Volgens mij haal je je zo een hoop gedoel op de hals zonder dat je er financieel voordeel bij hebt.

Je leaseauto overkopen om vervolgens prive mee te blijven rijden, dat kan ik me voorstellen. Je bent namelijk zelf 100% bekend met de historie van het ding. In zo'n situatie zou ik zoiets wel doen, maar niet om hem weer in te ruilen op iets anders. Zeker als die dealer dezelfde auto met minder kilometers ook voor dat geld kan inkopen.

Het argument van volledig bekende historie is voor jezelf namelijk heel waardevol, maar dat interesseert de dealer niet zoveel.

Beter nog: je zou hem kunnen overnemen en dan niet inruilen. Dan heb je voor de vrouw een auto waar je zelf helemaal bekend mee bent. Misschien iets te groot, maar dat is een kwestie van uitrekenen wat je kwijt bent aan belasting en dergelijke fratsen.

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 13-03-2009 09:47 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutofFocus
dreamscape schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:46:
[...]

Dan zou ik het niet doen. Waarom zou je dan niet gewoon die 7 mille uitgeven aan een kleinere voor de vrouw. Volgens mij haal je je zo een hoop gedoel op de hals zonder dat je er financieel voordeel bij hebt.

Je leaseauto overkopen om vervolgens prive mee te blijven rijden, dat kan ik me voorstellen. Je bent namelijk zelf 100% bekend met de historie van het ding. In zo'n situatie zou ik zoiets wel doen, maar niet om hem weer in te ruilen op iets anders. Zeker als die dealer dezelfde auto met minder kilometers ook voor dat geld kan inkopen.

Het argument van volledig bekende historie is voor jezelf namelijk heel waardevol, maar dat interesseert de dealer niet zoveel.

Beter nog: je zou hem kunnen overnemen en dan niet inruilen. Dan heb je voor de vrouw een auto waar je zelf helemaal bekend mee bent. Misschien iets te groot, maar dat is een kwestie van uitrekenen wat je kwijt bent aan belasting en dergelijke fratsen.
"Je bent namelijk zelf 100% bekend met de historie van het ding.. " is de reden waarom ik hem niet zelf wil houden. Na 3,5 jaar begon de dakrand onder de achterklep te roesten. Volgens de schadehersteller een gevalletje slecht spuitwerk. Was niet afgewerkt volgens de regels dus met blanke lak.
En ik ben niet de enige die dat met een Colt van 2005 heeft.
Een collega heeft destijds zelf één gekocht en heeft hetzelfde probleem.

Mechanisch en electronisch is verder alles ok maar de vrouw vindt hem nog te groot en te zwaar en daarmee het verbuik te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecofin
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Hi allen,
Zijn er mensen die recent ervaring hebben met het overkopen van hun lease auto? Ik ben vooral benieuwd of het gelukt is om te onderhandelen over de offerte van de LM :)

Ik heb een Tesla M3 LR die zoals vele duizenden dit jaar uit de lease komt en heb de LM gevraagd naar de mogelijkheden tot overkopen. De auto heeft lichte bumper schade die in corona tijd gebeurde en die ik toen niet heb laten repareren omdat de wachttijden toen erg lang waren en onderdelen niet goed verkrijgbaar waren. Ik heb een offerte ontvangen van 22,6k voor een auto met 112k km en als enige optie de 19" velgen. Naar mijn gevoel geen goede reflectie van de staat van de auto en wat er op de markt is (en belangrijker wat er in de markt komt in de komende maanden)

Ik wil proberen met de LM de prijs te bespreken maar ben benieuwd of anderen dit hebben gedaan en hoe jullie dit hebben ervaren. Gedachtes over de offerte prijs van mijn M3 zijn uiteraard ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ecofin schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:04:
Hi allen,
Zijn er mensen die recent ervaring hebben met het overkopen van hun lease auto? Ik ben vooral benieuwd of het gelukt is om te onderhandelen over de offerte van de LM :)

Ik heb een Tesla M3 LR die zoals vele duizenden dit jaar uit de lease komt en heb de LM gevraagd naar de mogelijkheden tot overkopen. De auto heeft lichte bumper schade die in corona tijd gebeurde en die ik toen niet heb laten repareren omdat de wachttijden toen erg lang waren en onderdelen niet goed verkrijgbaar waren. Ik heb een offerte ontvangen van 22,6k voor een auto met 112k km en als enige optie de 19" velgen. Naar mijn gevoel geen goede reflectie van de staat van de auto en wat er op de markt is (en belangrijker wat er in de markt komt in de komende maanden)

Ik wil proberen met de LM de prijs te bespreken maar ben benieuwd of anderen dit hebben gedaan en hoe jullie dit hebben ervaren. Gedachtes over de offerte prijs van mijn M3 zijn uiteraard ook welkom :)
Modbreak:Holy moly, een topic van 15 jaar oud kicken :D

Dit past beter in een eigen, nieuw topic maar is denk ik ook al hier besproken:

Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4

En zo niet, dan past het daar denk ik beter dan in dit oude topic ;)

Dit topic gaat iig weer naar bed

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.