Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.878 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pfoei niets aan de hand auto staat definitief geplanned voor volgende week.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Wanneer gaat hij nou bij JD gechipt worden?? ;)

>PC specs<

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:24:
[...]

Wanneer gaat hij nou bij JD gechipt worden?? ;)
Maandagochtend voor de laatste keer bij ABT, daarna wordt de kans groot ;)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11 14:56
PWM schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:00:
Tsja, toch zat die voorkant er bij de A1/A6/A8 gewoon op. Bij de A4/A5 wordt hij er nog achteraf opgeplakt, en vind ik het toch niet zo'n succes. Wellicht valt het wel mee in het echt.

Net de prijslijst binnen gekregen. De 170pk 1.8TFSI met automaat kost in Avant nu 38k, met 20% bijtelling.
Dus de 1.8TFSI met automaat ook in 20% bijtelling??

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• PWM
  • Niet online
Sterker nog, in Avant uitvoering heeft alleen de versie met automaat 20%, de handbak valt in 25%.

De grap is dat in de dagelijkse praktijk de handbak zuiniger zal blijken te zijn, maar dat krijg je als de dit soort dingen baseert op een niet functionerende test procedure.

Bij de sedan vallen beide in 20%.

Let wel op: Dit geldt alleen voor auto's die voor 1 juli 2012 op kenteken zijn gezet. Is dat na 1 juli, dan heb je gewoon 25% bijtelling EN is de auto 1000,- duurder (en ja, dat wordt doorgerekend).

Audi's levertijden voor de A4 variëren van 3 maanden tot 9 maanden, vaak eerder langer dan korter. Dat bekent dat je wel heel zeker van je zaak moet zijn als je de A4 bestelt.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 02-11-2011 13:10 ]

• Chief
Dat is goed nieuws! Ik mag nieuwe lease auto uitzoeken en leunde naar de A5 1.8TFSI die in 20% komt. Nu kan ik ook kiezen voor de A4 TFSI met automaat! Nieuwe prijslijst is nog niet te downloaden vanaf de website

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:07:
Dat is goed nieuws! Ik mag nieuwe lease auto uitzoeken en leunde naar de A5 1.8TFSI die in 20% komt. Nu kan ik ook kiezen voor de A4 TFSI met automaat! Nieuwe prijslijst is nog niet te downloaden vanaf de website
Echt wel ;) Beetje graven, en tadaa: http://imsbro.audi.nl/~/m...%20Avant.ashx?mc=a4_avant

Let je wel ff op mijn edit in de vorige post ;) Geldt natuurlijk ook voor A5.

Ik ben vooral ook echt heeeeeel blij met de B&O audio. Kost 1000,- extra t.o.v. Audi Sound system, maar je krijgt er echt heel veel voor terug. Aangezien de Avant goedkoper is dan de A5, wellicht een leuke optie om erbij te nemen :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 02-11-2011 13:14 ]

• Chief
wut wut? Bedoel je dat de A5 1.8 TFSI automaat ook in 20% valt? Ik dacht alleen handbak.

Je hebt gelijk. Ik zag die prijslijst maar volledig verkeerd gekeken naar de 20% kolom voor de A4

[ Voor 36% gewijzigd door Chief op 02-11-2011 13:15 ]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 15:52
Ik vermoed dat het gaat over de datum waarop de auto op kenteken komt. Na 1 juli vallen zowel de A4 als de A5 in de 25% klasse. En de vraag is, als je nu een nieuwe auto besteld, je hem hebt voor 1 juli...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Chief
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben en zeker een punt die ik in de gaten moet houden. Ik mag in jan/feb bestelling plaatsen. Dat moet genoeg tijd zijn. Anders kan ik even met leasemaatschappij overleggen of ik eerder mag bestellen maar levering in juli plaatsvindt

Wb B&O systeem, die houd ik in mijn achterhoofd! Ik ben iig blij met de keuze tussen A4 Avant en A5 die nu allebei in de 20% vallen

[ Voor 19% gewijzigd door Chief op 02-11-2011 13:22 ]

• Tylen

Tylen

Maar elk jaar word het 20% 25% opnieuw bekeken toch. En dan kan het zomaar zijn dat je volgend jaar wel 25% moet betalen. Correct me if i'm wrong.

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:17:
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben en zeker een punt die ik in de gaten moet houden. Ik mag in jan/feb bestelling plaatsen. Dat moet genoeg tijd zijn. Anders kan ik even met leasemaatschappij overleggen of ik eerder mag bestellen maar levering in juli plaatsvindt
Let wel op dat je je Audi dealer absoluut niet kan vertrouwen met levertijden. Ze zullen altijd 3 maanden roepen, ook als ze weten dat het er 6 zijn.

In het levertijden op audiwereld zijn mensen die in januari hebben besteld (3 maanden meneer), en nog steeds geen auto hebben: http://www.audiforum.nl/f...evertijden-in-2011-a.html 5-6 maanden is eerder regel dan uitzondering. Houdt bovenstaand topic in de gaten om een idee te krijgen van leveringen. Het grappige is in dat topic dat je in de loop van de tijd steeds langere tijden ziet, omdat mensen hun auto maar niet krijgen. Je Audi dealer moet echt zwart op wit zetten voor 1 juli te kunnen leveren, anders zou ik het niet doen (als het je om de 20% gaat).

Vooral de populaire modellen lopen vaak maanden vertraging op, en die 1.8TFSI zal sowieso van de benzine motoren de meeste verkopen voor zijn rekening nemen.

Dit is wat je dan krijgt:
Vorige maand is er via mijn leasemaatschappij een A4 Avant 1.8 TFSI Pro Line S B&O Edition besteld. Vorige week nog contact gehad met de dealer. De prognose was eind april, mooi aansluitend op mijn huidige contract. Krijg ik ineens een brief dat het nu medio juni wordt. De offerte was net voor kerst al door mijn werkgever goedgekeurd, dus dan praten we over bijna zes maanden. Pfff...
A4 Avant ProlineS 1,8T, besteld eind september. Prognose toen: productieweek 3, later verschoof deze naar week 6.
Deze week maar weer eens de dealer gebeld: productieweek 11! Dat wordt echt dik een half jaar tussen bestellen en rijden. Niet normaal toch? Ik baal er wel een beetje van....
15 october 2010 nieuwe Audi A4 Avant leasewagen besteld, deze week te horen gekregen dat productie in week 17 zal plaatsvinden...dus aflevering waarschijnlijk pas midden mei
Tylen schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:07:
Maar elk jaar word het 20% 25% opnieuw bekeken toch. En dan kan het zomaar zijn dat je volgend jaar wel 25% moet betalen. Correct me if i'm wrong.
Voor je bijtelling geldt de kentekendatum. De regeling die op die datum van kracht was, blijft dat voor jou (dit werkt beide kanten op)

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 02-11-2011 15:35 ]

• Chief
Ja, ik heb die topic ook doorgelezen. Zijn geen grappen. Ik bel even met ons leasebedrijf, kijken of we het in december kunnen bestellen. Dan hebben we in theorie iets meer dan 7 maanden.

Net gekeken en de nieuwe 1.8TFSI heeft een CO2 uitstoot van 134gr/km voor de Limousine en 139gr voor de Avant. Dat is beiden hoger dan het voorstel wat per 1/7/2012 zou gaan gelden: 132gr/km maximaal voor de 20% klasse

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
9 november eindelijk mn bestelde a3 Sportback ophalen. Gelukkig dit jaar nog rijden, iets meer dan half jaar moeten wachten.

• PWM
  • Niet online
Sinds mijn auto tot standaard is teruggebracht (tot maandag dus, dan weer ABT), heb ik ook gewoon Euro 95 getankt. Ik had het idee dat dat niet zoveel uitmaakte.

Van de week was mijn tank echt leeg, gortdroog, en mijn vriendin ging even tanken. We zijn op vakantie, dus rijden redelijk wat. Na gisteren al een stuk gereden te hebben, zei ik vanochtend tegen mijn vriendin dat er iets niet klopte. De auto pakte goed op en trok (veel) beter door. Alles relatief natuurlijk, het blijft de ongetunede versie, maar toch, echt een overduidelijk verschil.

Ik was de mogelijkheden afgegaan, maar kon geen reden bedenken. Even later reden we langs het tankstation waar ze getankt had. Ik vroeg: "Wat heb je er eigenlijk ingegooid"? "Super Plus, dat moest toch?"

Ah :+ Blijkbaar maakt bij de 1.8TFSI ook zonder tuning wel degelijk uit. Standaard staat er Euro 95 bij dit blok in de tankdop, maar na de tuning plakken ze daar Euro 98 overheen. Dat mogen ze dus ook wel bij de standaard uitvoering doen :+

Anyhow, nu wachten tot maandag middag, dan weet ik hoe hij met tuning rijd.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-11 20:01
PWM schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:05:
Van de week was mijn tank echt leeg, gortdroog, en mijn vriendin ging even tanken. We zijn op vakantie, dus rijden redelijk wat. Na gisteren al een stuk gereden te hebben, zei ik vanochtend tegen mijn vriendin dat er iets niet klopte. De auto pakte goed op en trok (veel) beter door. Alles relatief natuurlijk, het blijft de ongetunede versie, maar toch, echt een overduidelijk verschil.
Hoeveel zou het schelen op een sprintje van 0 tot 100? Een 0,5 seconde sneller met euro 98, ondanks dat de tank ook nog eens gevuld was ipv leeg (+50kg)?

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 09:31

Arfman

Drome!

Ik merk zelfs met mijn turboloze blok al verschil tussen 95 en 98, dus ik kan het verhaal goed geloven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• PWM
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:40:
[...]

Hoeveel zou het schelen op een sprintje van 0 tot 100? Een 0,5 seconde sneller met euro 98, ondanks dat de tank ook nog eens gevuld was ipv leeg (+50kg)?
Tsja, dat is moeilijk te zeggen. Het verschil in rijden is zo groot, dat moet ie wel redden. Rijd echt veel beter.

Als je van de snelweg af tankt, ben je voor 98 minder kwijt dan 95 opnde snelweg.

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Ik merk met m'n 2.0FSI ook een enorm verschil tussen 95 en 98. Echt verschil tussen dag en nacht, alsof je in een andere auto rijdt. Ik heb in het buitenland ook wel eens 99 en 100 getankt en hij heeft nog nooit zo stil, soepel en snel gelopen als toen :9~ . Ik wou dat ze in nederland ook euro 100 verkochten net als in duitsand.

Edit: Nog even gegoogled en het blijkt dat Gulf Challenger (RON100) verkoopt in nederland. Helaas niet bij mij in de buurt. Erg jammer!

[ Voor 17% gewijzigd door synthdood op 06-11-2011 13:10 ]

• KappeNou
Ik tank bij de nurburgring altijd 102. Dat merk je wel echt vergeleken 98. Tussen 95 en 98 merk ik met een turboloos blok niet echt wat.
Ik heb ook wel is bij de gulf 100 getankt. Maar dat verschil merk ik ook haast niet vergeleken 102 in duitsland.

>PC specs<

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
synthdood schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:27:
Ik merk met m'n 2.0FSI ook een enorm verschil tussen 95 en 98. Echt verschil tussen dag en nacht, alsof je in een andere auto rijdt. Ik heb in het buitenland ook wel een 99 en 100 getankt en hij heeft nog nooit zo stil, soepel en snel gelopen als toen :9~ . Ik wou dat ze in nederland ook euro 100 verkochten net als in duitsand.

Edit: Nog even gegoogled en het blijkt dat Gult Challenger (RON100) verkoopt in nederland. Helaas niet bij mij in de buurt. Erg jammer!
Tijd voor LPG, dat heeft een octaangetal van circa 110!

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• KappeNou
Maar je gaat langzamer :) Ook niet fijn voor je blok.

>PC specs<

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat het octaangetal zoveel uitmaakt... Een halve seconde sneller op 0-100 lijkt me echt overdreven. Missschien loopt het blok wel soepeler maar verder maakt het volgens mij weinig uit.

M'n pa heeft gelukkig na een handvol benzine V6'en weer eens een diesel gekocht. Dat is pas lekker rijden. Een 3.0TDI in een A4 S-line sedan overigens. Ik noem het altijd de S4 diesel, haha.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• KappeNou
Standaard is de 3.0tdi te safe afgesteld. Maar als je die goed laat chippen gaat hij echt snel! Dan hou je letterlijk een s4 bij ;)

>PC specs<

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Gisteren een leuke meeting van de audiclub gehad, was bij een 3tal verzamelaars op locatie met dartussen een leuke route uitgestippeld.

Vooral de 2 verzamelaar had een indrukwekkende verzameling van een stuk of 15 audi's! En nog allemaal in nieuwstaat ook. Daarnaast nog 4 ferrari's en een paar masserati's maar das minder boeiend natuurlijk :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• PWM
  • Niet online
JanHenk schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:28:
Ik kan me niet voorstellen dat het octaangetal zoveel uitmaakt... Een halve seconde sneller op 0-100 lijkt me echt overdreven. Missschien loopt het blok wel soepeler maar verder maakt het volgens mij weinig uit.
Daar zijn de echte tuners het niet mee eens ;) Bij benzine turbo motoren kan het wel degelijk heel veel schelen, in combinatie met chiptuning helemaal. Het kan een flink aantal procenten in vermogen en koppel schelen als je Euro 98 afzet tegen Euro 95.

• Het Fantoom
Zijn er nog nooit testen gedaan op een rollenbank om het verschil in vermogen tussen een tank 95 en 98 te kunnen meten bij een standaard tfsi blok?

• PWM
  • Niet online
Had hem ook al even op het audiforum gezet, maar wellicht zitten hier lotgenoten ;)

Ik heb een MMI 3G Plus op de laatste software. Ook, wellicht relevant, zit er een DAB tuner in mijn auto.

Files en flitsers komen dubbel, driedubbel of nog erger voor in mijn file lijst. Hij is echt onbruikbaar, zeker ook omdat de dame continu (meerdere keren per minuut) meldt dat er nieuwe files zijn.

Ik heb een voorbeeld van vanochtend (met gratis, mijn vinger)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FN8pZ7V8EVzJrOsieYxUuOXq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CesHKEPC6YvJAvZjAJ9Prp2Y/full.jpg

Je ziet hier 1 file, 5 keer genoemd. Het irritante is dat ze ook nog allemaal een kilometer eerder of later beginnen, zodat de hele weg vol staat, terwijl er in praktijk 1 file van 3 km is. De files komen van verschillende bronnen (BNR, Skyradio etc.), maar ik kan nergens instellen dat ik er maar 1 wil.

Hoe los ik dit op? Ik heb op dit moment echt niks aan het systeem op deze manier.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
@PWM, hoe is het nu met de tuning verlopen?

Specs

• PWM
  • Niet online
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:43:
@PWM, hoe is het nu met de tuning verlopen?
Zit er weer op, maar heb hem nog niet echt kunnen uitproberen. Gok op een 170pk, maar moet nog kijken of de dippen er zijn.

De afspraak bij de rollenbank moet vandaag gemaakt worden, maar..... Ik mag er niet bij zijn :+

"Nee hoor, dat doen wij wel voor u, wij rijden er wel heen"

En ja, dan komt er precies 211pk uit :+ Ik wil er dus gewoon heen, kijken of ik het voor elkaar krijg.

Verwijderd

wat een bullshit,....

je word daar echt keihard verneuqt..

• Tylen

Tylen

PWM schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:56:
[...]

Zit er weer op, maar heb hem nog niet echt kunnen uitproberen. Gok op een 170pk, maar moet nog kijken of de dippen er zijn.

De afspraak bij de rollenbank moet vandaag gemaakt worden, maar..... Ik mag er niet bij zijn :+

"Nee hoor, dat doen wij wel voor u, wij rijden er wel heen"

En ja, dan komt er precies 211pk uit :+ Ik wil er dus gewoon heen, kijken of ik het voor elkaar krijg.
Hahaha gewoon mee idd. Je koopt iets en dan mag je niet eens zien of het wel klopt wat je koopt? :)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Gewoon de sleutels aan je vrouw geven, zorgen dat zij ze afgeeft en in de achterbak gaan liggen :Y)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 14:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Pwm: heb je dat navi probleem al besproken bij de dealer? Dit moet toch op te lossen zijn? Okee service geven doen ze niet echt blijkt de verhalen maar dit moet toch een simpele vraag voor ze zijn. Kan me niet voorstellen dat elke audi navi (allemaal dezelfde software toch?) hier last van heeft

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Weet iemand of bochtenverlichting (mistlamp aan bij richting aangeven) in te schakelen is via vagcom bij een '06 A3SB?

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 09 november 2011 @ 10:29:
Weet iemand of bochtenverlichting (mistlamp aan bij richting aangeven) in te schakelen is via vagcom bij een '06 A3SB?
Volgens mij kan het tot MY09, daarna kwam er een ander type boordcomputer. Ik zou dus ja zeggen ;)

Ik heb het zelf aangezet bij mijn Audi A4, maar laat het weer uitzetten. Ik heb Xenon, en die cornering lights hebben 0 effect, aangezien ik al een brede bundel heb.

EDIT:

Deze lijst werkt ook op de Pre-2009 Audi A3: http://wiki.ross-tech.com...Jetta/Bora_(1K/5M)_Tweaks

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 09-11-2011 11:07 ]

• KappeNou
Ziet er ook niet uit imho!

>PC specs<

• PWM
  • Niet online
Het is inderdaad lelijk :) Echter, met normale koplampen vond ik het in het verleden wel erg fijn bij mijn Mondeo. Je pakte net een stukje zicht mee in de bochten. Lelijk maar functioneel.

• KappeNou
Actieve bochten vergeleken. Vink aan ;)
Bij renault gaat er een lampje aan in een apart compartiment naast je normale dim licht.

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 09-11-2011 11:11 ]

>PC specs<

Verwijderd

Via autoblog.nl kwam ik net deze (uiterst vermakelijke :D) advertentie tegen. Ik besloot nog even wat meer Audi 80's te zoeken maar kwam tot de ontdekking dat ze of heel goedkoop zijn op buitenlandse platen, of heel duur op nl platen.

Kan iemand mij uitleggen waarom dit zo is? De auto heeft een kenteken, kent geen bpm plicht meer en is wegenbelastingvrij. Hem door de rdw op nl kenteken zetten is een eitje want dat zijn ze verplicht omdat de auto al een EU kenteken heeft.

Hoe kan het dan toch dat hij voor deze auto zo weinig geld vraagt? Krijg je dit ding door uitlaatgassen met geen mogelijkheid meer door de apk, of speelt er meer? Ik ben eigenlijk toch wel heel benieuwd intussen :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:06:
Het is inderdaad lelijk :) Echter, met normale koplampen vond ik het in het verleden wel erg fijn bij mijn Mondeo. Je pakte net een stukje zicht mee in de bochten. Lelijk maar functioneel.
kvin er niets lelijks aan, aangezien het alleen maar in de bochten gebeurd. ik zag het vd week bij een seat lijkt me wel wat.

Maar het lijkt me uiterst praktisch, zeker nu weer weer die ellende met donker en slecht weer krijgen :P maar in theorie is het dus in te schakelen zal eens iemand met vagcom proberen te regelen.

@hierboven idd lol @ advertentie tekst. Als dat ding technisch niets mankeert krijg je hem zonder problemen op kenteken en met APK... uitlaatgassen speelt in nl (nog) geen rol. in duitsland krijg je met zo'n ding een dikke rode umwelt plakette dus steden in duitsland kom je er niet mee in :P Daarnaast zijn er gewoon veel handige handelaartjes die kopen voor 1000K een auto in dld, halen de auto op en importeren hem, ff de poetsdoek erover en gooien hem op mp voor 3-4K handel heet dat :)

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 09-11-2011 12:49 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:56:
Via autoblog.nl kwam ik net deze (uiterst vermakelijke :D) advertentie tegen.
Het is gewoon bijna knap om zo een auto aan te kunnen prijzen. Ik heb hem in ieder geval even gedeeld op Facebook :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

PWM schreef op woensdag 09 november 2011 @ 11:06:
Vind het juist prachtig staan. Laat zien (op een dikke auto) dat de auto goed is aangekleed qua opties!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even schaamteloos cross-posten en een paar vraagjes stellen.

Heb dit topic een beetje doorgebladerd en ook wat andere sites, zoals ADAC en Autoweek geraadpleegd maar qua verbruik en onderhoud worden er vooral bovenste & onderste grenzen genoemd en natuurlijk "het gemiddelde" maar dat is best vaak onder gecontroleerde omstandigheden en optimalisaties.

Nou heb ik dus interesse in een RS6 sedan of een A8 (met de 8 cylinder) uit 2003/2004; is er iemand in dit topic die hier objectief een goede mening over kan geven wat deze auto's nou daadwerkelijk verbruiken in het huidige Nederlandse randstad woon-werk-verkeer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• KappeNou
Mag ik vragen waarom je tussen deze 2 auto's zit te twijfelen? Het zijn namelijk redelijk verschillende auto's.
Wat zoek je precies in de auto en hoeveel rij je per jaar?

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-11-2011 15:29 ]

>PC specs<

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 15:51

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het verbruik in stadsverkeer is erg afhankelijk van je rechtervoet. Als je van stoplicht naar stoplicht sprint dan schat ik 1:6, als je het rustig aandoet 1:8.

Signatures zijn voor boomers.

• KappeNou
1:6 tot 1:8 mag je van dromen.. Dat haal ik met de relatief zuinige 3.2fsi @ 1715kg en quattro ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 09-11-2011 15:31 ]

>PC specs<

• MAX3400

MAX3400

KappeNou schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:29:
Mag ik vragen waarom je tussen deze 2 auto's zit te twijfelen? Het zijn namelijk redelijk verschillende auto's.
Wat zoek je precies in de auto en hoeveel rij je per jaar?
30.000+ per jaar... De verschillen zijn me bekend; de RS6 zou meer voor de sportieve rijder zijn, de A8 zou minder sportief zijn maar meer voor de rust en luxe. Heb me al neergelegd bij het feit dat ik dan "sowieso" automaat moet gaan rijden maar qua rij-eigenschappen wil ik graag trekkracht, AWD en weinig onverwacht onderhoud vandaar dat ik Audi in het oog heb als betrouwbaar.
Maasluip schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:30:
Het verbruik in stadsverkeer is erg afhankelijk van je rechtervoet. Als je van stoplicht naar stoplicht sprint dan schat ik 1:6, als je het rustig aandoet 1:8.
Kijk, dat zijn al andere cijfers dan de 1:11 rustig op de snelweg die voor de A8 geldt... Sprinten doe ik heus wel eens maar heb echt geen zwaar voetje of een wens om zo veel mogelijk het CJIB te spekken.

Rij nu 1:9 met mijn 2 liter turbo Mitsi maar ben eigenlijk niet van plan om een draaikolk te kopen dus 1:7 is echt de max qua verbruik bij snelweg-verkeer.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Constant 100 op de autosnelweg zal het momentane verbruik best wel 1:11 zijn ja. Maar bedenk wel dat er een groot verschil zit tussen een 2 liter en een 4.2 liter motor.

• MAX3400

MAX3400

Maasluip schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:44:
Constant 100 op de autosnelweg zal het momentane verbruik best wel 1:11 zijn ja. Maar bedenk wel dat er een groot verschil zit tussen een 2 liter en een 4.2 liter motor.
Dat weet ik inderdaad wel een beetje... Altijd grote Amerikaanse MPV's in de familie gehad met V6 motoren; daar kwam gemiddeld ook minder dan 1:10 op uit met 1700+ kg drooggewicht...

• KappeNou
MAX3400 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:36:
[...]

30.000+ per jaar... De verschillen zijn me bekend; de RS6 zou meer voor de sportieve rijder zijn, de A8 zou minder sportief zijn maar meer voor de rust en luxe. Heb me al neergelegd bij het feit dat ik dan "sowieso" automaat moet gaan rijden maar qua rij-eigenschappen wil ik graag trekkracht, AWD en weinig onverwacht onderhoud vandaar dat ik Audi in het oog heb als betrouwbaar.
Dan zou ik niet zo snel voor een RS6 gaan. Toch een auto die gemaakt is om ook flink te trappen (dus zal ook wel gedaan zijn) als je dan vervolgens onderhoud hebt dan zijn die prijzen zoals door jou vermeld in dat andere topic niks. (bandjes zullen ook wat duurder zijn dan van een evo ;) )
Een RS6 zou ik alleen kopen als ik max 15K per jaar zou rijden.

Met 30K+ per jaar zou ik persoonlijk ook naar een A8 4.0/4.2TDI gaan kijken of een A6 2004+ 3.0tdi quattro. Die A6en vind je ook al vanaf 15k en houden gechipt naar 290pk met gemak een 4.2 v8 bij.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-11-2011 16:01 ]

>PC specs<

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-11 15:52
Volgens mij is het zo dat als je moet vragen naar het brandstofgebruik van een RS6 dat je hem dan sowieso niet moet kopen. En met 30k zou ik inderdaad eens bij de wat stevigere diesels gaan kijken!

En verwacht onderhoud is eventueel wel goed? Want een RS6 en een A8 kosten nogal wat in onderhoud.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:39
Jeremy Clarkson heeft met een A8 toch eens zeer zuinig gereden: http://paultan.org/2006/0...i-excellent-fuel-economy/

Is toch wel mogelijk met een A8 TDI: bijna 1300km met 72 liter.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11 15:43
SlasZ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:08:
Jeremy Clarkson heeft met een A8 toch eens zeer zuinig gereden: http://paultan.org/2006/0...i-excellent-fuel-economy/

Is toch wel mogelijk met een A8 TDI: bijna 1300km met 72 liter.
Als je nooit veel hoger dan 1250rpm gaat wel ja. Als je altijd rustig rijd, is zuinigheid niet echt een probleem, maar dit is wel in het extreme doorgetrokken ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

precies, ik haal met mijn A3 SB nu het wat kouder is nog maar net 1:17 op de snelweg.

• KappeNou
Voordeel van een diesel is wel dat wanneer je op het gas gaat hij nog relatief zuinig is. Als je met een V8 benzine kick down geeft mag je blij zijn met 1:2 ;)

>PC specs<

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

1:8 (gemiddelde over 9Km) haal ik al in mijn A1 1.4 TFSi (122Pk) als ik flink doorgas in de stad.

[ Voor 12% gewijzigd door zonoskar op 11-11-2011 09:49 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• KillaZ
  • Laatst online: 19:17
Ik mag hopen dat Max geen 30K km per jaar door de stad rijdt ;)

K to the KillaZ

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:00:
[...]

Met 30K+ per jaar zou ik persoonlijk ook naar een A8 4.0/4.2TDI gaan kijken of een A6 2004+ 3.0tdi quattro. Die A6en vind je ook al vanaf 15k en houden gechipt naar 290pk met gemak een 4.2 v8 bij.
Inderdaad, een A8 4.2 TDI is een prachtige en snelle auto, die qua verbruik nog een beetje te behappen is. In hoeverre is een benzine A8 V8 op gas te laten rijden? Of een A6 V8? Ruimte genoeg voor een leuke tank als onderbouw... Toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 11-11-2011 14:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tylen

Tylen

Waar maken jullie je druk om ;) Hij zegt toch zelf max 1:7.

Ik zou gewoon de RS6 kopen :)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en een 4.2tdi kan met 25-30K per jaar niet echt uit, bekijk de gigantische meerprijs van de wegenbelasting eens :X mensen die een 4.2tdi kopen rijden zo'n ding omdat ze het willen en niet omdat het nu zo voordelig is.

net ff opgezocht een 4.2tdi kost zo'n 180 per maand aan wegenbelasting en je rijd er nog geen 1:10 mee :P een RS6 kost 100 aan WB, dan hebje de eerste tank benzine alweer te pakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Chaoss op 11-11-2011 15:09 ]

• Tylen

Tylen

Dus?

Wij kunnen niet in zijn portomonnee kijken. Als ik het geld ervoor over haf reed ik ook veel liever de RS6. Lekker belangrijk.

• KappeNou
Chaoss schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:58:
en een 4.2tdi kan met 25-30K per jaar niet echt uit, bekijk de gigantische meerprijs van de wegenbelasting eens :X mensen die een 4.2tdi kopen rijden zo'n ding omdat ze het willen en niet omdat het nu zo voordelig is.

net ff opgezocht een 4.2tdi kost zo'n 180 per maand aan wegenbelasting en je rijd er nog geen 1:10 mee :P een RS6 kost 100 aan WB, dan hebje de eerste tank benzine alweer te pakken.
Hij zegt 30K+ per jaar. Met een RS6 rij je gemiddeld 1:5 a 1:6. Dan haal je het er makkelijk uit.

Zo'n A6 3.0tdi quattro gaat gechipt ook echt hard!

>PC specs<

• KillaZ
  • Laatst online: 19:17
Chaoss schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:58:

Ook niet op de snelweg? :X

K to the KillaZ

• KappeNou
Autoweek zegt:

A8 4.2tdi binnen bebouwde kom 1:7,5 en buiten 1:13,9
RS6 4,2 binnen bebouwde kom 1:4,6 en buiten 1: 9,6

A6 3.0tdi binnen bebouwde kom 1:8,5 en buiten 1:15,4

>PC specs<

• Grrrrrene
  • Niet online
Even simpel gezegd dan:

Verbruik
• A8 4.2tdi:1:10.7 gemiddeld
• RS6 4.2: 1:7.1 gemiddeld

Op basis van 30.000km/jaar:
• A8 4.2tdi: 2804 liter diesel = 4063 euro aan brandstof *
• RS6 4.2: 4225 liter benzine = 7137 euro aan brandstof * (euro95, gaat dat goed?)

Dat is een verschil van 256 euro/maand op basis van euro95 brandstof, euro98 (als dat nodig is cq. fijner rijdt) maakt het verschil nog groter. Die wegenbelasting is absoluut peanuts bij wat deze auto's verbruiken :)

Een A6 3.0 TDi is veel voordeliger:
Verbruik:
• A6 3.0tdi: 1:12.0 gemiddeld

Op basis van 30.000km/jaar:
• A6 3.0 tdi: 2500 liter diesel = 3623 euro aan brandstof *

De A6 3.0tdi is dus per jaar 440 euro goedkoper dan de A8 4.2tdi en 3514 euro goedkoper dan de RS6. Qua onderhoud zal hij ook de goedkoopste zijn, dus dat is geen gek advies :)

* Op basis van de huidige GLA

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 11-11-2011 19:27 ]

• KappeNou
RS6 moet volgens het boekje 98, maar hoeft natuurlijk niet. Zou het natuurlijk wel doen ;)

>PC specs<

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Volgens spritmonitor ontlopen de 4.2 tdi en de 3.0 tdi elkaar niet eens zoveel. Beide doen ongeveer 1:10. Het aantal meetingen voor de 4.2 is wel erg beperkt en dus niet erg betrouwbaar. Maar voor de brandstofkosten lijken ze elkaar niet eens zoveel te ontlopen. Eventueel kan je nog voor een a8 3.0 tdi (gechipped) gaan mocht je een a8 verkiezen boven een a6.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Met een S6 rij je wel 1:9 zou een RS zoveel minder zuinig zijn tenzij je er altijd mee gaat trappen?

• Het Fantoom
Chaoss schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:00:
Met een S6 rij je wel 1:9 zou een RS zoveel minder zuinig zijn tenzij je er altijd mee gaat trappen?
In een RS hoor je eigenlijk altijd te trappen op het gas (na het warmrijden), je betaalt immers zoveel meer in aanschaf en onderhoud dat het dat het zonde is om geen gebruik te maken van de extra power.

• PWM
  • Niet online
In een RS kan je niet de hele tijd trappen. Het ding is zo snel, dat je binnen 1-2 seconde op illegale snelheid zit, nadat je even een dot gas bijgeeft. Even 1 seconde langer, en je kan je papieren inleveren.

Ik heb een tijdje gereden in de nieuwe Skyline GT-R, en daarbij heb je hetzelfde. Je denkt dat je de hele tijd kan trappen, maar dat kan juist niet. Met een (ook niet treurige) S3 kan je bijvoorbeeld wel de hele tijd planken. Bij de auto's van 500PK+ zijn die momenten spaarzaam en kort.

• Het Fantoom
Dat is ook waar, trappen kan dan alleen op lege wegen. Dus heel veel meerwaarde heeft het dan niet, behalve de status.

• KappeNou
Chaoss schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:00:
Dat ga je met een S6 never nooit in de randstad redden. Ik haalde hooguit 1:10 met een 2.4v6 A6 ;)
PWM schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:52:
In een RS kan je niet de hele tijd trappen. Het ding is zo snel, dat je binnen 1-2 seconde op illegale snelheid zit, nadat je even een dot gas bijgeeft. Even 1 seconde langer, en je kan je papieren inleveren.

Ik heb een tijdje gereden in de nieuwe Skyline GT-R, en daarbij heb je hetzelfde. Je denkt dat je de hele tijd kan trappen, maar dat kan juist niet. Met een (ook niet treurige) S3 kan je bijvoorbeeld wel de hele tijd planken. Bij de auto's van 500PK+ zijn die momenten spaarzaam en kort.
Volle vermogen ga je inderdaad niet constant gebruiken. Ik heb in 2 nieuwe 730pk RS6r mtm's gereden. Omdat het zo soepel gaat rij je overal het dubbele wat een normale snelle auto doet :/

[ Voor 56% gewijzigd door KappeNou op 12-11-2011 12:23 ]

>PC specs<

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Shabbaman

Got love?

Ik zit er over te denken om een A2 te kopen (een oude, geen nieuwe ;) ), hebben jullie nog een goede reden om dat niet te doen?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Behalve dat ie fugly is? :+

Nee, serieus. Op het werk staat er elke dag zo'n zilvermetallic ding. Kan er zelf echt niet warm of koud van worden. Techniek die erin zit is dan wel weer leuk, jammer dat die destijds zo duur verkocht moest worden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Ach ja, smaak... De keuze is nu een skoda fabia, een corolla verso of een A2 :/ Ik had me nooit zo verdiept in de A2 (je ziet ze ook nooit ofzo), maar als je de techniek vergelijkt met die van een skoda of toyota... Een A2 weegt maar 800 kg, dat is lekker goedkoop in de wegenbelasting.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Shabbaman schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:48:
Ach ja, smaak... De keuze is nu een skoda fabia, een corolla verso of een A2 :/ Ik had me nooit zo verdiept in de A2 (je ziet ze ook nooit ofzo), maar als je de techniek vergelijkt met die van een skoda of toyota... Een A2 weegt maar 800 kg, dat is lekker goedkoop in de wegenbelasting.
Waarom een A2? A2 is volgens de kleinste van het stel en de Corolla verso is echt huge in vergelijking met die andere 2 :X Bedoel je niet de Yaris Verso welke qua formaat ongeveer gelijk is aan die andere 2?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De kofferbak van een gewone Corolla is kleiner dan die van een A2, die van de Corolla Verso is 20 liter ruimer dan die van de A2.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Shabbaman schreef op zondag 13 november 2011 @ 22:13:
De kofferbak van een gewone Corolla is kleiner dan die van een A2, die van de Corolla Verso is 20 liter ruimer dan die van de A2.
Maar lever je dan niet heel erg in op andere dingen? Beenruimte op de achterbank en ook voorin? Aangezien een Corolla Verso ongeveer 40 centimeter langer is dan een A2... Dat zal niet alleen komen door het slim plaatsen van een klein motorblokje ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Tsja, tijd voor een proefrit ;)

• Het Fantoom
Shabbaman schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:48:
Ik had me nooit zo verdiept in de A2 (je ziet ze ook nooit ofzo)
Paar jaren terug zag ik er best veel rondrijden, nu inderdaad vrijwel nooit meer.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Woa kheb ze nooit echt veel gezien, kheb nu niet hetidee dat de a2's masaal geexporteerd zijn ofzo. Ik weet wel dat ze vrij gewild zijn en in verhouding aardig aan de prijs kon wel eens het meest waardevaste audi model van de laatste 15 jaar zijn.

Hier in de straat staat soms een blauwe in sline uitvoering best een leuk ding om te zien.

• Tylen

Tylen

PWM schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:52:

O was jij dat in die GT-R op de driemeren ;)

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moet juist zeggen dat ik die A2's de laatste tijd weer steeds vaker zie rijden. Net alsof ze massaal weer geïmporteerd worden vanwege de wegenbelasting vrije status. Zo'n ding vind ik nog best aan de prijs tweedehands. Technisch is het een mooi ding, maar hij ligt wat moeilijk op het netvlies wat mij betreft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

yup kzag laatst zo'n 1.4tdi te koop staan voor 10K :P

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 11:19

timovd

Voorsprong door techniek

De A2 is moderner dan de prius en inderdaad prijzig. Met name de 1.2TDI's (met schakelrobot) zijn behoorlijk prijzig. Jaren geleden overwogen zo'n ding te importeren, maar dan zat ik op de €8k met bijna 200 megemeter op de teller.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• KappeNou
Best geinig zo'n A2. Maar wel een dikke uitvoering ;)
Die 1.2tdi met gerobotiseerde handbak is wel al traag in een lupo 3L.
De 1.4tdi 3cil is best pittig, of de 1.6fsi.

>PC specs<

• PWM
  • Niet online
Voor degene die het ABT/Audi/PON debacle volgen, even een kleine update :)

De tuning was van de auto verwijderd, om te kijken of hij standaard ook problemen had. Dat was niet het geval, dus vorige week maandag is de tuning weer uitgevoerd. Volgens de dealer is er niks veranderd, en is de tuning identiek aan de vorige keer.

Dikke lul 3 bier :+ De auto pakt heerlijk op, trekt door tot het rood en heeft geen enkele dip in de tussentijd. Echt heerlijk.

Haalt ie zijn vermogen (211pk)? Nee, dat zeker niet. Het zal wel ergens 170-180pk zijn, dus er is nog wel werk aan de winkel. Echter, het grootste probleem, de mega dippen, zijn verleden tijd.

Er zijn dus 2 mogelijkheden. Of er staat wel degelijk nieuwe software op, of ze hebben de vorige 2 keer een enorme fuckup gedaan.

Nu nog wachten op de rollenbank. Ze zouden vorige week dinsdag en donderdag bellen, maar beide keren is ze niet gelukt.

• KappeNou
In iedergeval fijn dat je nu een goed lopende audi hebt ;) Zal wel een wereld van verschil zijn. Kan je eindelijk golfjes bij het stoplicht pesten :+

[ Voor 21% gewijzigd door KappeNou op 14-11-2011 09:41 ]

>PC specs<

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:09
Sjonge nog niet opgelost PWM.

Wel fijn dat het al beter rijdt. Vooruitgang

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het ongelofelijk dat een dealer het lef heeft om de klant in feite uit te maken voor leugenaar en hem niet serieus te nemen. Hij verliest een klant en het slechte imago dat hij door mond-op-mond reclame krijgt raakt hij nooit meer kwijt.

Iig is het voor mij weer een voorbeeld van een slechte VAG dealer (ken er meerdere), en ook daarmee doet hij zijn merk geen dienst.

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-11 15:55

MrN

@PWM stom dat de dealer zo mee omgaat want dit kost hun een klant en een boel negatieve reclame.
Kunnen beter toegeven dat ze een fout hebben gemaakt als het er zo dik opligt.

• tdw
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Maasluip schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:45:
Ik vind het ongelofelijk dat een dealer het lef heeft om de klant in feite uit te maken voor leugenaar en hem niet serieus te nemen. Hij verliest een klant en het slechte imago dat hij door mond-tot-mond reclame krijgt raakt hij nooit meer kwijt.
Idd, zoiets moet je in de dienstverlenende sector niet willen proberen. :X

Als mijn werkgever er lucht van krijgt dat ik klanten opscheep met een "ja het zal wel, aan ons ligt het niet" hoef ik denk ik niet meer te komen. Alleen om m'n bedrijfskleding in te leveren wellicht. :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wij hebben thuis een A2 gehad en deze had wel last van een boel problemen. Zo was het na een vakantie altijd maar de vraag of hij bij thuiskomst wou starten.
Hij had ook een heleboel kwaaltjes zoals:
- Linkerbox viel altijd uit (dealer heeft er wel 5x naar gekeken)
- Op de dag van inruilen (lease) deden de knipperlichten het niet meer
- Er was iedere dag wel een ander lampje dat aanging op het dashboard
- enz enz

Verder was het wel een leuke auto met een verassend ruime achterbank. Mede door de hoge achterbank is het goed zitten achterin

• Grrrrrene
  • Niet online
tdw schreef op maandag 14 november 2011 @ 17:35:
[...]

Idd, zoiets moet je in de dienstverlenende sector niet willen proberen. :X
Feitelijk is een merkdealer onderdeel van de dienstverlenende sector, zou je kunnen zeggen. Van de autoverkoop kunnen ze volgens mij al jaren niet meer leven, ze moeten het hebben van de klant die trouw terugkomt voor onderhoud.

• Chief
Zo, keuze gemaakt. Wordt een A5 1.8TFSI Pro Line met nog wat opties.
Iemand ook met de servatronic gereden? Man, stuurt SUPERlicht bij bv inparkeren maar de stuurbekrachtiging loopt verre van vloeiend over bij hogere snelheden.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kweet niet of het servatronic heet meer audi gebruikt toch al een tijdje snellheids afhankelijke stuurbekrachtiging. Ben er bij mijn A3sb wel tevreden over, inparkeren doe je idd met een pinkje en met 100+ op de snelweg is hij lekker koersvast door de "zware" besturing.

• Chief
Ik geloof dat dit een nieuwere versie is? Werkt m.i. niet geweldig

• Chief
Btw, iemand hiermee bekend: http://www.audi.nl/nl/bra...lling.html&container=page

Volgens deze pagina valt ook de 1.8TFSI multitronic in 20% bijtelling maar in de prijslijst zie ik dat niet terugkomen?

P.S. Sorry voor dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door Chief op 15-11-2011 14:44 ]

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:33:
Ik geloof dat dit een nieuwere versie is? Werkt m.i. niet geweldig
Klopt, ik heb in mijn A4 nog de "oude" Servotronic. Dit is snelheidsafhankelijke stuur bekrachtiging die, imho, echt geweldig is :)

In de nieuwe A5 (en A4 vanaf feb) zit een nieuwe elektromechanische besturing. Geen idee wat de verschillen zijn, maar het is in ieder geval een nieuw systeem. Ik heb er nog niet mee gereden, maar het lijkt wat ik zo lees allemaal wat vager te werken.
Pagina: 1 ... 42 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.