Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.548 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb sinds deze maand een nieuwe werkgever en heb m'n A1 helaas overgedragen aan een oud-collega. Helaas, omdat ik er best wel aan gehecht was na 10 maanden. Kon hem wel meenemen, maar dat was heel ongunstig. Ik heb nu als voorloopauto een Volvo C30 1.6 met 105 pk, die rijdt ook wel fijn, hoewel hij natuurlijk het pittige van de A1 1.4 TFSI mist.

Binnenkort mag ik weer een nieuwe auto kiezen en nu zag ik de A3 Advance. Die is wel heel aantrekkelijk, met alle opties die ik zou willen. Alleen zal het dan wel de 1.2 TFSI worden. Nu ben ik wel benieuwd hoe die motor het in een A3 doet. Is dat een beetje vergelijkbaar met de C30? Ik vind stilte erg belangrijk, de C30 is erg luidruchtig en de 1.4 TFSI in de A1 was heerlijk stil.
Hiervoor heb ik in een A3 TDI 2.0 gereden, maar tegenwoordig vind ik comfort en interieur belangrijker dan pk's.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgens mij staat de 1.2 TFSI juist bekend om zijn stille loop. Hoewel als je hem de sporen geeft wellicht wat meer zal horen dan de 1.4 omdat ie er wat harder voor moet werken. Je kunt eventueel ook nog de geluiddempende voorruit nemen als extra optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:16
kazuka schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:27:
Volgens mij staat de 1.2 TFSI juist bekend om zijn stille loop. Hoewel als je hem de sporen geeft wellicht wat meer zal horen dan de 1.4 omdat ie er wat harder voor moet werken.
De 1.2 hoeft toch niet harder te werken om 5000rpm te maken dan een 1.4 (eerder minder hard want hij verstookt minder brandstof)? Het verschil is alleen dat de 1.2 bij hetzelfde toerental minder vermogen afgeeft.
Wel kan het zijn dat je verder in de toeren moet klimmen bij de 1.2 om even vlot op te trekken en daardoor dus meer geluid hoort.

[ Voor 11% gewijzigd door Het Fantoom op 25-09-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:03:
Ik heb sinds deze maand een nieuwe werkgever en heb m'n A1 helaas overgedragen aan een oud-collega. Helaas, omdat ik er best wel aan gehecht was na 10 maanden. Kon hem wel meenemen, maar dat was heel ongunstig. Ik heb nu als voorloopauto een Volvo C30 1.6 met 105 pk, die rijdt ook wel fijn, hoewel hij natuurlijk het pittige van de A1 1.4 TFSI mist.

Binnenkort mag ik weer een nieuwe auto kiezen en nu zag ik de A3 Advance. Die is wel heel aantrekkelijk, met alle opties die ik zou willen. Alleen zal het dan wel de 1.2 TFSI worden. Nu ben ik wel benieuwd hoe die motor het in een A3 doet. Is dat een beetje vergelijkbaar met de C30? Ik vind stilte erg belangrijk, de C30 is erg luidruchtig en de 1.4 TFSI in de A1 was heerlijk stil.
Hiervoor heb ik in een A3 TDI 2.0 gereden, maar tegenwoordig vind ik comfort en interieur belangrijker dan pk's.
Waarom niet weer een A1? Toch te klein? Wel jammer dat je 'n niet mee kon nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
KappeNou schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:57:
[...]

Logisch dat ze met de A3 gaan stunten. over een half jaar kan je de volledig nieuwe A3 bestellen.
Maar voor een lease auto is het wel interessant. Eigen geld zal ik er niet aan uitgeven.

Facelift RS5 :9~
Dat moet mijn volgende auto worden ;) Helaas zit er niet de 4.0TFSI in.

[video]
Wees blij dat de 4.0 TFSI er niet in zit, een turboloze motor klinkt toch gewoon beter imo;

Afgelopen zaterdag in de buurt van Beekbergen :9.

Ik ben bang dat dit soort auto's (A4/5, 3 serie etc) de v8en weer net zo hard verdwijnen als ze gekomen zijn :'(.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 27-09-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Maar wie wil nou een turboloze motor ^^

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Frieda schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:47:
[...]

Waarom niet weer een A1? Toch te klein? Wel jammer dat je 'n niet mee kon nemen!
Mja als ik voor hetzelfde bedrag een A3 kan nemen met dezelfde opties, dan ga ik toch weer twijfelen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27

vhal

ಠ_ಠ

Canaria schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:35:
[...]

Mja als ik voor hetzelfde bedrag een A3 kan nemen met dezelfde opties, dan ga ik toch weer twijfelen.
Maar ben je dan niet bang dat je dalijk in een wat verouderde A3 zal gaan rijden (2012 komt de nieuwe A3)

Strava

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
deadsy33 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:36:
[...]

Maar ben je dan niet bang dat je dalijk in een wat verouderde A3 zal gaan rijden (2012 komt de nieuwe A3)
Dat is een keus die je moet maken. Als je kijkt wat er allemaal in het Advance pakket zit is het zeker het overwegen waard om voor de "oude" A3 te gaan. Om al die opties voor in de nieuwe A3 aan te schaffen moet je flink je portemonnee trekken.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:45
Precies en met een S-line pakketje is ie waarschijnlijk mooier dan een kaal nieuw model.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Tortelli schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:18:
[...]

Wees blij dat de 4.0 TFSI er niet in zit, een turboloze motor klinkt toch gewoon beter imo;
[video]
Afgelopen zaterdag in de buurt van Beekbergen :9.

Ik ben bang dat dit soort auto's (A4/5, 3 serie etc) de v8en weer net zo hard verdwijnen als ze gekomen zijn :'(.
Ik heb hier bij audi wel vertrouwen in. Een uitlaat doet veel goeds.
Dit zie ik heel erg terug komen bij mij met de V6 3.2fsi. In de A6, A5 en A4 hoor je hem amper en in de cabrio klinkt hij bruter dan veel V8en.. Zelfde geld bij de 3.2 VR6 in de A3 vs R32.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Voorlopige productiedatum is week 47. Kan nog naar voren of naar achter geschoven worden. Waarschijnlijk dus gewoon 1 januari in de A4 rijden :) :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem met mijn navi, wat ik niet op kan lossen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Q3DWprPD7bbC6OT5JFDDcJk/thumb.jpg

Wat je hier ziet is 3x dezelfde file. Hij staat echter 5x in mijn TMC meldingen. Het Audi systeem zoekt namelijk alle TMC zenders af, en bundelt de berichten. Echter, doordat hij bij BNR begint bij Hectometer paal x, en bij radio 1 bij hectometer paal Y, ziet hij het als 2 files. Zijn er dan ook nog stations die vinden dat hij 5 kilometer is, en de ander 6, dan ziet hij nog eens 2 files. Zit je al op 4.

Soms ziet hij gewoon 12-15 kilometer file, terwijl er maar 4 staat, alleen bij elk station net op een ander plekje.

Het systeem is dus nutteloos.

Ik kan nergens in het systeem aangeven dat hij slechts 1 TMC station moet gebruiken. Iemand die kan helpen?

Van de week had ik 6 flitsers achter elkaar, terwijl dat er dus 1 was, alleen bij elk station een meter verderop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Altijd fijn als er over die dingen is nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als het systeem inderdaad niet aan te passen valt is dit inderdaad wel echt een fail :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, de dealer krijgt mijn auto toch een tijdje terug, kan ie er naar kijken.

Vandaag op een N weg, halverwege het inhalen van een vrachtwagen viel het vermogen opeens weg. Het ging maar net goed doordat anderen goed opletten, anders had ik een tegenligger frontaal in me.

Nu ben ik er ook klaar mee :( Maandag gaat ie terug, en mogen ze hem nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
PWM schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:29:

Vandaag op een N weg, halverwege het inhalen van een vrachtwagen viel het vermogen opeens weg. Het ging maar net goed doordat anderen goed opletten, anders had ik een tegenligger frontaal in me.

Wat heb jij toch echt zo een ongeluk met je Audi én dealer! Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal goed komt want dit is toch echt schandalig hoe lang het nu al aansleept. En dan denken dat je een A-merk auto koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52

Vandaag op een N weg, halverwege het inhalen van een vrachtwagen viel het vermogen opeens weg.
Engine swap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik denk het juist niet. Ze richting zich nu steeds op het blok,maar ik denk nu dat het juist 'gewoon' een elektronica probleem is. Iets met de aansturing van het blok. Ik zal vragen of ze dat ook eens onder de loep nemen, in plaats van voor de vierde keer constateren dat ze geen problemen aan de motor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Als het de motor zelf is, die ineens geen vermogen meer heeft, dan komt dat vermogen niet zomaar terug. Vaak heb je het over een vastgelopen turbo, kapotte klep(pen) of iets waardoor de zuigers of de hoofdlagers niet meer vrij kunnen bewegen. Van die "5000 euro reparaties" dus.

Als het probleem ineens optreedt maar net zo snel weer verdwijnt, is het waarschijnlijk iets in de electronische lus. Een vervuilde sensor, of een slecht contact met een sensor, of iets heel eenvoudings zoals de massa/12V van de ECU. Dat laatste heb ik jaren geleden eens meegemaakt. Zwakke massa-aansluiting bij de accu waardoor de 0V ging zweven. Soms crashte de ECU en dan viel ineens de motor stil. Kon je mooi uitrollen naar de vluchtstrook en na een paar minuten deed 'ie het zomaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dit keer wel naar een andere dealer dan toch?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22

Ik heb hetzelfde probleem met mijn auto gehad (geen audi, wel van hetzelfde concern) en daar bleek de wastegate van de turbo naar de knoppen te zijn.
Bij inhalen eerste seconde goed accelereren, maar daarna compleet dood.
Ook op de cruisecontrol en dan een brug over terugschakelen naar z'n 6 (heb een automaat) en bij bruggetje af weer opschakelen naar z'n 7.
Heeft even geduurd voordat ze gevonden hadden wat het was, maar na een week had ik de auto weer terug met een werkende turbo.
Reden dat het zo lang geduurd heeft is omdat de turbo er nogal lang over gedaan heeft om geleverd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:57
Ik ben vandaag toch weer zo'n halfuur bezig geweest met het verwisselen van een stadslichtje van m'n A4 B6. Ik moest de hele koplamp uitbouwen om een klein 5W5-lampje te verwisselen. 8)7

Bij de B7 schijnt de bumper eraf te moeten ( :| )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zal wel een andere manier voor zijn. Bij de golf 4 R32 moet dat volgens de vw instructies ook, maar het lukt ook zonder (met een beetje moeite ;) )

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:20:
Dit keer wel naar een andere dealer dan toch?
Helaas moet hij nu nog 1 keer (echt de laatste ;) ) naar dezelfde dealer, omdat die deze maand ook de tuning in orde moeten maken. Na deze maand, komt ie nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
KappeNou schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:48:
Zal wel een andere manier voor zijn. Bij de golf 4 R32 moet dat volgens de vw instructies ook, maar het lukt ook zonder (met een beetje moeite ;) )
Zonder het uitbouwen van de koplamp heb je gewoon onvoldoende ruimte om de lamp eruit te manouvreren. Zelfs ik (iemand met niet al te grote handen) kon er niet bij. :P

Misschien moet ik de volgende keer een tang gebruiken, wellicht dat het dan wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PWM schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

Ik denk het juist niet. Ze richting zich nu steeds op het blok,maar ik denk nu dat het juist 'gewoon' een elektronica probleem is. Iets met de aansturing van het blok. Ik zal vragen of ze dat ook eens onder de loep nemen, in plaats van voor de vierde keer constateren dat ze geen problemen aan de motor vinden.
Ik dacht dat je het zo'n fijn blok vond? :?
PWM schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:08:
Voor degene die eraan denken ooit een 1.8TFSI te gaan kopen, hierbij het vebruik:
8.8L/100 km vind ik nou niet echt overdreven goed, ik haal met gemak 6,7L/100km, ook met mijn 1.8TFSI.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 10-10-2011 11:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:37:
Ik ben vandaag toch weer zo'n halfuur bezig geweest met het verwisselen van een stadslichtje van m'n A4 B6. Ik moest de hele koplamp uitbouwen om een klein 5W5-lampje te verwisselen. 8)7

Bij de B7 schijnt de bumper eraf te moeten ( :| )...
van de B6 is het juist makkelijk ! Rechts kan je er prima bij, links even het luchtfilter kanaal dinges weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
SileX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:10:
[...]

van de B6 is het juist makkelijk ! Rechts kan je er prima bij, links even het luchtfilter kanaal dinges weghalen.
Ik kon er anders totaal niet bij? Het kan ook aan mijn twee linkerhanden gelegen hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

en zovaak hoef je ook niet lampjes te vervangen...

Ik heb een zelf reparerend lampje, tijdens de vakantie ging mijn autocheck piepen dat er een lampje kapot was, bleek het kleine lampje linksvoor niet meer te branden, de eerst volgende keer dat ik de auto weer starte brande hij gewoon weer... ideaal :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Chaoss schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:58:
en zovaak hoef je ook niet lampjes te vervangen...
Niet? Ik heb deze auto 2,5 jaar en heb al 4x door de dealer een lampje laten vervangen (á € 50). Gisteren heb ik voor de tweede keer zelf een lampje verwisseld. Dat zijn zes lampjes in 2,5.
Ik heb een zelf reparerend lampje, tijdens de vakantie ging mijn autocheck piepen dat er een lampje kapot was, bleek het kleine lampje linksvoor niet meer te branden, de eerst volgende keer dat ik de auto weer starte brande hij gewoon weer... ideaal :+
Het stadslichtje dat ik heb vervangen was er ook zo een. De ene keer deed ie het, de andere keer weer niet. Op een gegeven moment is er helemaal mee opgehouden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb de A3 SB nu 2,5 jaar en ik heb nog geen enkel lampje vervangen, hiervoor heb ik 4 jaar lang een A4 B5 gehad en ik heb 1x een remlicht vervangen. Wat er tijdens de beurten gebeurd weet ik niet, maar bij de SB zou ik het gelijk merken als er een lampje kapot is.

mjah die melding was tijdens de vakantie eind juni/begin juli nog niet weer een melding van gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door Chaoss op 10-10-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:10:
[...]

Niet? Ik heb deze auto 2,5 jaar en heb al 4x door de dealer een lampje laten vervangen (á € 50). Gisteren heb ik voor de tweede keer zelf een lampje verwisseld. Dat zijn zes lampjes in 2,5.

[...]

Het stadslichtje dat ik heb vervangen was er ook zo een. De ene keer deed ie het, de andere keer weer niet. Op een gegeven moment is er helemaal mee opgehouden. :/
De B6 vreet die lampjes..

tip; vervang ze met; http://xenonlamp.nl/websh...op.browse&category_id=110
Volgens mij moet je de H6W hebben...
Dan heb je er geen last meer van. Deze had ik ook in mijn vorige B6 - je krijgt ook geen storing in je BIS

[ Voor 6% gewijzigd door SileX op 10-10-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Die prijs :X

Bestel zoiets gewoon op dealextreme/ebay, ben je voor een tiende van de kosten klaar :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
tdw schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:54:
Die prijs :X

Bestel zoiets gewoon op dealextreme/ebay, ben je voor een tiende van de kosten klaar :)
Hadden ze op Audi forum ook gedaan, interieur LEDs van DE, veel leds zijn nu stuk
Van xenonlamp heb je nog 18 maanden garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

SileX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:01:
[...]

Hadden ze op Audi forum ook gedaan, interieur LEDs van DE, veel leds zijn nu stuk
Van xenonlamp heb je nog 18 maanden garantie..
Ah, ok. Hoe lang gingen die lampjes ongeveer mee dan? Als je namelijk 4x een setje lampjes koopt van 5 euro ben je nog steeds goedkoper uit :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ze doen het nog steeds :+ auto is 3 weken geleden verkocht :)
Had ze al 2 jaar branden.

[ Voor 18% gewijzigd door SileX op 10-10-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik zal er van het weekend eens naar kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42
Ook bij een A3 (8P) hb kun je niet simpel lampjes vervangen, moet allemaal via de dealert volgens het boekje. Voor zit je met links de accu en het luchtfilter en rechts oa het ruitensproeier reservoir dat in de weg zit. Als je die er uit schroeft kun je er wel bij ;) Achterin zitten de lichten maar met een boutje vast en is het prima zelf te doen, heb het ook al een paar keer zelf gedaan, eigenlijk alleen achter, nadat ik 3x een kapot lampje had heb ik alles maar preventief vervangen. Inclusief knipperlichtjes, de coating daarvan begon er ook af te vallen en daardoor waren ze geelkleurig geworden. Das nu 1,5 jaar geleden denk ik en sindsdien ook geen last meer gehad. Je wilt altijd wel zsm een lampje vervangen want die melding op het bis schermpje wordt je zat met dat geknipper en gepiep... Zelfde als ruitensproeiervloeistof die op is, kan dat niet uit eigenlijk, vrij irritant met dat geknipper de hele tijd voor je neus ;)

Koop wel gewoon fatsoenlijke lampjes, Osram of Philips ofzo, geen whitelabel Hallfords dingen, dan kun je ze over 3 maanden weer wisselen ;)

Moet zeggen dat ik momenteel wel blij ben met de A3, dat is wel eens anders geweest, heb na het vervangen van alle sensoren in de in en uitlaat, een nieuwe accu en de nieuwe ecu geen problemen meer gehad en blijft alles wel heel en start nou wel elke keer, ondanks 27 bezoekjes aan de dealer :P

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Weet iemand wat de terugroepactie van de A1 voor iets is? mijn collega werd vandaag gebeld dat hij deze week nog naar de dealer moest, maar ik ben zelf nog niet gebeld.. ik neem aan dat het ding niet onder mn kont uit elkaar gaat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iets met de tankdop. Dat hebben ze bij mijn A1 iig gedaan toen ik terug ging voor een rammeltje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-09 15:41

CasGas

.

Iemand die meer kan vertellen over de 3.0 v6 in een B6 Avant?

Volgens mij is het niet echt een gangbare motor, zelfs op het audi forum is er niet bijzonder veel over te vinden. Ik heb er 1 op het oog met redelijk wat km's erop (150.000+), morgen maar eens even een kijkje nemen of het wat is, maar gaan die benzine blokken (bij een beetje normaal onderhoud) nog goed mee?
Ook zit ik te kijken naar een 1.8T in B6 Avant uitvoering, misschien moet ik daar eerder naar kijken als ik denk aan de portemonnee :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Goed, de auto is inmiddels gekocht, 31 oktober kan ik em ophalen!! :)

Iemand ervaring met het aanpassen van de systeemsoftware via VCDS? Is dit voor een tweaker makkelijk te doen of laten jullie dat doen?

Dan heb ik het over dingen als met 1 knop alles op slot en ramen in 1x dicht, needle sweep op je dashboard, navi vrij maken tijdens het rijden..
Is dit met simpele opties als "uit" en "aan" of word het coden?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zie het iedereen via vagcom doen.
Ik hoor ook nooit echt grote problemen over de 3.0 V6.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42
Check http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Veel is zelf (simpel) te doen. Zolang je eerst maar een full-scan doet of de waardes van tevoren opslaat zodat je terug kunt ;). VCDS / VAG-COM berekent zelf de juiste waardes voor je en je hebt de optie om dit eerst te testen voordat je het activeert.

Needle-sweep is afhankelijk van je tellerbak en het zou daardoor kunnen dat je die optie niet kunt activeren. Heb het helaas ook niet.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat kan toch ook pas vanaf de eind B7 en B8 dacht ik?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dacht t ook :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
sylvesterrr schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:37:
Bij de A3 sportback moet je je hele achterlicht unit uitbouwen om welk lampje dan ook te kunnen vervangen. Ja oke, het is dan wel 1 schroef los, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is ook bij een A4 cabrio en bij de vorige generatie A6.. Ik kan zeggen kan ook makkelijker zijn dan wanneer de unit nog in je auto zit en je moet gaan voelen of het lampje er goed in zit.
Nu is het idd 1 schroefje en plop unit eruit en lampje wisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 19-10-2011 15:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Nou, de kogel is door de kerk. De A4 wordt op 7 november weer getuned, daarna volgt een test. Ik ben benieuwd, doch verwacht niks.

Voor de afspraak moest ik even langs bij mijn inmiddels beruchte dealer. Daar ook even mijn navigatie probleem neergelegd (PWM in "Het Grote Audi-topic Deel 3").

Chef werkplaats mee, en die concludeerde hetzelfde. Reactie (je raad het nooit, nee echt)..... Nee meneer, dit hebben we nog gezien.

Joh :+

Ik heb mijn A4 aan een collega aangeboden, hopelijk lukt het :P Bestel ik lekker een BMW O-)

Vandaag na 2 weken US voor het eerst weer in de Audi gereden. Wel lekker hoor (op de motor na). Je merkt gewoon dat alles veel beter klopt. En de B&O was weer een heerlijke ervaring :)

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 19-10-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:53:
Nou, de kogel is door de kerk. De A4 wordt op 7 november weer getuned, daarna volgt een test. Ik ben benieuwd, doch verwacht niks.

Voor de afspraak moest ik even langs bij mijn inmiddels beruchte dealer. Daar ook even mijn navigatie probleem neergelegd (PWM in "Het Grote Audi-topic Deel 3").

Chef werkplaats mee, en die concludeerde hetzelfde. Reactie (je raad het nooit, nee echt)..... Nee meneer, dit hebben we nog gezien.

Joh :+

Ik heb mijn A4 aan een collega aangeboden, hopelijk lukt het :P Bestel ik lekker een BMW O-)

Vandaag na 2 weken US voor het eerst weer in de Audi gereden. Wel lekker hoor (op de motor na). Je merkt gewoon dat alles veel beter klopt. En de B&O was weer een heerlijke ervaring :)
Wel irritant. Ik zou ook neigen om een BMW te nemen als dit mijn eerste Audi ervaring was ;)
Nu hopen dat het goed komt en dat je positief verrast gaat worden.

[ Voor 72% gewijzigd door KappeNou op 19-10-2011 22:21 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas

CasGas

.

Zodra ik de auto heb laat ik het wel doen bij audiwereld.nl denk ik, die zijn er een stuk sneller in als ik het zo lees :)

Misschien niet helemaal op zijn plek, maar de vorige eigenaar heeft GEEN kogel meer voor het trekhaaksysteem wat erop zit, het is een afneembaar af-fabriek systeem. Bij de Audi dealer mag ik € 290,- afrekenen voor alleen de kogel, dus ik zoek toch maar even iets anders..

Ter illustratie, dit is het systeem waar het op zou moeten gaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiforum.nl/forum/attachments/marktplaats-gevraagd/113428d1319099704-afneembare-kogel-gezocht-voor-een-a4-avant-b6-trekhaak2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
Ik zit te denken om mijn A3 de deur uit te doen, maar ik heb echt geen idee wat hij nog waard is, hebben jullie een indicatie?

Specs:
  • Audi A3 2005
  • KM Stand: 130K
  • Dealeronderhouden
  • 2.0 TFSI Gechipt op maat
  • DSG versnellingsbak
  • S-Line
  • Xenon
  • Bose Speakers
  • Stoelverwarming
  • RNS-E Navigatie + Bluetooth module
  • 17" Orginele S-Line velgen
  • 16" Orginele Audi Velgen met winterbanden
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8529/tweev.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/4688/vier.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img532.imageshack.us/img532/6422/zeven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/4742/elfn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30

MrN

Danielson schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:53:
Ik zit te denken om mijn A3 de deur uit te doen, maar ik heb echt geen idee wat hij nog waard is, hebben jullie een indicatie?

Specs:
  • Audi A3 2005
  • KM Stand: 130K
  • Dealeronderhouden
  • 2.0 TFSI Gechipt op maat
  • DSG versnellingsbak
  • S-Line
  • Xenon
  • Bose Speakers
  • Stoelverwarming
  • RNS-E Navigatie + Bluetooth module
  • 17" Orginele S-Line velgen
  • 16" Orginele Audi Velgen met winterbanden
Geen leer?
En waarom wil je hem wegdoen?
Hoeveel pk exact en wat is het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
MrN schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

Geen leer?
En waarom wil je hem wegdoen?
Hoeveel pk exact en wat is het verbruik?
Hij heeft halflerenbekleding! Hij is gechipt naar 250PK, het gemiddelde verbruik is 1:12

Ik wil hem weg doen omdat ik ga samenwonen en aan een auto genoeg heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 16:30

MrN

Wat wil je er minimaal voor hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
MrN schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:42:
Wat wil je er minimaal voor hebben dan?
Ik zat zelf rond de 15K te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gisteren 20 minuten moeten rijden in mijn A1 met de voorruit ontwaseming vol open voordat mijn voorruit niet meer besloeg. Wat zou dat kunnen zijn? Ik had de airco op auto staan, 20C.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:01
Danielson schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:00:
[...]

Ik zat zelf rond de 15K te denken!
Ben niet echt Audi-kenner, maar daar staan ze voor te koop bij bedrijven, met garantie. Voor een particulieren koper lijkt het mij redelijk om er minimaal €1500 tussen te houden ivm het zelf doen van de beurt, garantiekosten, APK. Voor de juiste koper is je chip wat waard, winterset altijd apart op MP zetten als de winterbandenhype weer komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:50:
Gisteren 20 minuten moeten rijden in mijn A1 met de voorruit ontwaseming vol open voordat mijn voorruit niet meer besloeg. Wat zou dat kunnen zijn? Ik had de airco op auto staan, 20C.
had je de interne luchtcirculatie misschien aanstaan? dat er geen lucht van buiten naar binnen komt maar dat ie de lucht in de auto rondblaast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frieda schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:36:
[...]

had je de interne luchtcirculatie misschien aanstaan?
Nee, die stond uit. Ik ben toch al niet echt tevreden over de airco. Soms lijkt het wel of ie alleen blaast en niet koelt totdat je aan de temperatuur knop zit, dan gaat ie ineens koelen. De verwarming werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:34:
[...]

Nee, die stond uit. Ik ben toch al niet echt tevreden over de airco. Soms lijkt het wel of ie alleen blaast en niet koelt totdat je aan de temperatuur knop zit, dan gaat ie ineens koelen. De verwarming werkt wel goed.
ja dat heb ik ook wel eens. Ik zet dan de airco even aan en uit, dat werkt ook.
Bij mij doet de verwarming het juist niet zo lekker, hij is soms na een half uur pas warm.

Maar geen idee wat er bij Jou aan de hand is.. misschien toch iets kapot.

[ Voor 8% gewijzigd door Frieda op 23-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
Misschien toch maar eens solliciteren bij RM! :+

Die zwarte Q7 is vet. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik heb net een A1 besteld met 18" velgen. Nou blijkt dat 'ie mogelijk niet op 18" afgeleverd kan worden omdat winterbanden niet/moeilijk leverbaar zouden zijn in de maat 225/35R18.

Iemand ervaring met deze maat? Enig idee welk merk daar winterbanden voor levert? Michelin, Bridgestone, Vredestein en Continental zo te zien niet...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55

timovd

Voorsprong door techniek

Bestellen zonder winterbanden en deze apart kopen met andere maat velg/band.
18" op een A1 is ook wel errug groot.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
timovd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:21:
Bestellen zonder winterbanden en deze apart kopen met andere maat velg/band.
Winterbanden zijn tegenwoordig verplicht bij mijn leasemaatschappij, dus dat wordt niks.
18" op een A1 is ook wel errug groot.
Ziet er wel vet uit hoor, op zo'n S-edition.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JaymzHetfield schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:17:
Ik heb net een A1 besteld met 18" velgen. Nou blijkt dat 'ie mogelijk niet op 18" afgeleverd kan worden omdat winterbanden niet/moeilijk leverbaar zouden zijn in de maat 225/35R18.

Iemand ervaring met deze maat? Enig idee welk merk daar winterbanden voor levert? Michelin, Bridgestone, Vredestein en Continental zo te zien niet...
Op de sites waar ik normaal kijk kan ik geen 225/35R18 winterband vinden. Als alternatief zou je 205/40R18 kunnen monteren, maar die hebben een grotere afrolomtrek dan de 225/35R18, die sowieso al een grotere afrolomtrek dan de standaard A1 banden hebben (16 en 17").
Op 215 is er ook al geen 18" winterband te vinden.
Dus ik denk dat het allemaal wat extreem is. Of je moet 17" velgen voor de winterbanden aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 24-10-2011 15:55 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 19:56:
Iets met de tankdop. Dat hebben ze bij mijn A1 iig gedaan toen ik terug ging voor een rammeltje.
ze hebben bij mij een stukje tape onder de verlichtingsunits geplaatst die zichtbaar zijn met de achterklep open, echt superlelijk MacGyver werk. zo plakte mijn oma vroeger kapotte stekkers aan elkaar.. kwaliteitsverbetering zal best wel, maar knap ziet het er niet meer uit.

hebben ze dat bij jou ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De nieuwe Audi A4 facelift is er:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A4_2012/Audi_A4_2012_01.jpg

Ik heb nog even zitten twijfelen om te wachten, maar nu ik hem zie, ben ik blij dat ik het niet gedaan heb :) Nog steeds een mooie auto, maar ben er nog niet uit of ik mijn voorkant nou mooier vind, of die nieuwe. De achterkant is gelijk zo goed als gelijk gebleven bij de Avant.

Mijn voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wgJZzU5C047ClyjZYLqWjCJ6/full.jpg

EDIT:

Nu makkelijker, 2 onder elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://img.automobile.de/modellbilder/Audi-S4-23061_1227007744291.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A4_2012/Audi_A4_2012_03.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 27-10-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55

timovd

Voorsprong door techniek

Mooie vergelijking. Zijn er andere LED's gebruikt voor de DRL?

@Danielson, als ik het geld had... Wat een mooie wagen!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De lampen zijn wat mooier geworden maar over de grill ben ik nog niet uit. Geen schrikbarende zaken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Hmm idd. Vind het ouwe model mooier. Ben blij dat ik dus niet gewacht heb.;) dan heb ik waarschijnlijk 1 van de laatste van het oude model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De lampen vind ik iig mooier. De oude lampen vind ik het idee van :') geven. De grille is wat minder kollossaal, dus eigenlijk is dat ook beter.
IHA vind ik het een verbetering.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben ook nooit fan geweest van de Ledjes in de A4 (doch niet zo verschrikkelijk lelijk als die van de A3), dus vind die van de facelift mooier. Echter, als geheel, vind ik de koplamp units minder mooi. Hebben ze de rare vorm van die LEDjes aangepast, geven ze de unit zelf weer iets geks.

Nouja, zal ook wel weer wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Goede verbetering. Zelfde als bij de A5.
Ook niet meer die kermis LED puntjes. Nu gewoon een mooie LED lijn zoals bij de nieuwe A6. Ziet er veel cleaner uit.
De S ziet er dik uit!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hebben al die Sjonnies net die LED puntjes in hun Golfjes/Astra's/Calibra's gemaakt, kunnen ze die nu weer aanpassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Haha idd ;) en terecht!

De allroad ziet er nu wel echt dik uit! De pre facelift was niet echt mijn ding.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/27/medium/200860273715680560.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/27/medium/8684604551585978527.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/27/medium/10986696881732857800.jpg

Dak dragers zien er netjes uit met alu en zwart.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/27/medium/3031997122044003954.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.worldcarfans.co/2011/10/27/medium/19327777091428338394.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mmm, hier klopt iets niet. Op de 2de foto ziet hij er lekker dik uit, maar dat komt ook omdat hij enorm laag op zijn poten staat. Veel lager dan hij daadwerkelijk is. Ook met een aanpasbaar onderstel, komt hij nooit zo laag te staan.

Waarschijnlijk hebben ze dit voor de foto gedaan, om hem lekker dik eruit te laten zien, maar kloppen doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27

vhal

ಠ_ಠ

Leuk zo'n allroad die alleen maar asfalt ziet :P Doet me gelijk denken aan die foto van een A6 allroad die vast zat in de modder ergens op een industrieterrein. Dat soort wagens vind ik dan behoorlijk kansloos, net als de XC70 Cross Country :') van Volvo en in mindere mate de X1 van BMW

Maargoed, de A4; best leuk die facelift maar het is altijd wel jammer dat autofabrikanten dan gelijk de meeste dikke, luxe, dure auto laten zien ipv een courant model waar Jan met de pet in zal rijden. Want ja...hoe vaak zie je nu een S4 ? Ik nooit namelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 27-10-2011 18:42 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@PWM: Zo veel lager is hij ook weer niet. 2 a 3cm? Sommige foto's laten dat ook lijken, dat heb ik bij mijn eigen auto ook. Ik denk dat het wel echt is.

Vast komen te zitten kan met elke auto. Audi staat er toch wel bekend om dat ze goed offroad zijn.

Moet je dit filmpje even bekijken ;)

of dit

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 27-10-2011 21:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Maasluip schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:51:
[...]

Op de sites waar ik normaal kijk kan ik geen 225/35R18 winterband vinden. Als alternatief zou je 205/40R18 kunnen monteren, maar die hebben een grotere afrolomtrek dan de 225/35R18, die sowieso al een grotere afrolomtrek dan de standaard A1 banden hebben (16 en 17").
Op 215 is er ook al geen 18" winterband te vinden.
Dus ik denk dat het allemaal wat extreem is. Of je moet 17" velgen voor de winterbanden aanschaffen.
Helaas pindakaas. Zowel in de orginele maat 225/35R18 als het (enige) alternatief 215/35R18 zijn er geen winterbanden. Er komt dus noodgedwongen 17" onder.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

KappeNou schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:31:
Nu gewoon een mooie LED lijn zoals bij de nieuwe A6. Ziet er veel cleaner uit.
én bij de A1!

* antonboonstra is trots op z'n A1 1.4TFSI

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tsja, toch zat die voorkant er bij de A1/A6/A8 gewoon op. Bij de A4/A5 wordt hij er nog achteraf opgeplakt, en vind ik het toch niet zo'n succes. Wellicht valt het wel mee in het echt.

Net de prijslijst binnen gekregen. De 170pk 1.8TFSI met automaat kost in Avant nu 38k, met 20% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JaymzHetfield schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Helaas pindakaas. Zowel in de orginele maat 225/35R18 als het (enige) alternatief 215/35R18 zijn er geen winterbanden. Er komt dus noodgedwongen 17" onder.
Ik snap niet waarom ze niet gewoon 16" 205 breed met staal of simpel lichtmetaal eronder zetten. Dat is goedkoper..
antonboonstra schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:53:
[...]

én bij de A1!

* antonboonstra is trots op z'n A1 1.4TFSI
Sorry, idd ;)
Ik zag gister in de avond weer een dikke rode S-line rijden. Zag er nice uit! Bij mij op de sportschool heeft iemand een Zwarte S-line met 18". Ziet er goed uit!

[ Voor 38% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2011 12:24 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

een quattro blijft echt niet steken in een beejte modder hoor, tzijn geen bmw's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Waarom gaat die Audi eerst heel langzaam en vervolgens switcht het beeld en komt hij voorbij gescheurd. Tevens zigzagt de bestuurder ligt en doen de andere dit niet.

Leuk filmpje maar totaal ongeloofwaardig... Ik heb wel eens de S3 quatro van een kennis uit de sneeuw moeten trekken met mijn voorwiel aangedreven C30.

Banden maken ook een wereld van verschil...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
KappeNou schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:22:
[...]

Ik snap niet waarom ze niet gewoon 16" 205 breed met staal of simpel lichtmetaal eronder zetten. Dat is goedkoper..
Dat was inderdaad ook een optie, maar dat vond ik minder aantrekkelijk.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Waarom gaat die Audi eerst heel langzaam en vervolgens switcht het beeld en komt hij voorbij gescheurd. Tevens zigzagt de bestuurder ligt en doen de andere dit niet.

Leuk filmpje maar totaal ongeloofwaardig... Ik heb wel eens de S3 quatro van een kennis uit de sneeuw moeten trekken met mijn voorwiel aangedreven C30.

Waarschijnlijk omdat het torsen diff de kracht op een aparte manier verdeelt waardoor hij ook veel meer vaart kan maken. Hierdoor gaat hij ook "slingeren".
Het eerste stukje is niet van belang. Het gaat om bovenaan waar elke auto stil komt te staan en de quattro rijd gewoon langzaam zonder veel snelheid gewoon door gaat.

Een S3 is ook geen echte quattro. Die heeft een Haldex systeem die VW ook met hun 4 motions gebruikt. Dit is onder normaal gebruik ook gewoon een FWD auto net zoals de audi TT.
Pas vanaf de A4 heb je een Torsen diff.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2011 15:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
dfrenner schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Inderdaad. Daarbij, 'Audi allroad vs. 4*4-elite', sinds wanneer is een BMW E36 4*4-elite? Ik denk bij 4*4-elite meer aan aan Pajero, een Landcruiser et cetera. De Patrol deed dan wel mee aan het testje, maar wel in een uitvoering met de helft van het vermogen van de deelnemende Audi.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Als een s3 op stanaard 225 of 250 brede zomerbanden staat is het niet vreemd dattie in de sneeuw vast kan komen te zitten. En idd heeft een a3 geen permanente 4x4

Maar torsen is gewoon een heel goed 4x4 systeem... daar hoef je ook niet over te discussieren dat is gewoon een feit :P youtube staat vol filmpjes met audi's die zonder problemen door bulten sneeuw ploegen. Dat je 1x een vast zittende s3 hebt meegemaakt zegt niets mijn vader heeft ook wel eens met zijn Pajero vast gezeten in de blubber, is dat dan ook ineens een slechte terrein auto?

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 28-10-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@argro: is een e46 ;) 330xi
Die pajero had wel wat meer dan de helft ;) lijkt me dat het een 180pk 2,5 tdi was of een 230/250pk 2,7TT
Maar het is denk ik niet zo zeer het vermogen. Die 330 heeft 220pk en is lichter, maar komt amper de eerste bult op.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 28-10-2011 19:16 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frieda schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:54:
ze hebben bij mij een stukje tape onder de verlichtingsunits geplaatst die zichtbaar zijn met de achterklep open, echt superlelijk MacGyver werk. zo plakte mijn oma vroeger kapotte stekkers aan elkaar.. kwaliteitsverbetering zal best wel, maar knap ziet het er niet meer uit.

hebben ze dat bij jou ook gedaan?
Sorry voor de late reply. Bij mij zie ik geen MacGyuver tape. Maak eens een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 17:46:
[...]

Sorry voor de late reply. Bij mij zie ik geen MacGyuver tape. Maak eens een foto?
no problem. ze hebben dit gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/5580/imag0199e.jpg

tape eronder geplakt en daarna de lichtunit niet zo netjes gekit, je ziet de klodders zitten.

sorry voor het imageshack plaatje, heb even geen andere host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat hebben ze bij mij niet gedaan. Geen tape en geen kit. Ben benieuwd waarom dat bij jou dan wel moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

KappeNou schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:10:
@argro: is een e46 ;) 330xi
Die pajero had wel wat meer dan de helft ;) lijkt me dat het een 180pk 2,5 tdi was of een 230/250pk 2,7TT
Maar het is denk ik niet zo zeer het vermogen. Die 330 heeft 220pk en is lichter, maar komt amper de eerste bult op.
In het filmpje hebben ze het over een diesel. Dus kan niet anders als de 2,5TDI met 180 pk zijn geweest.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:04:
Dat hebben ze bij mij niet gedaan. Geen tape en geen kit. Ben benieuwd waarom dat bij jou dan wel moest.
Ze hadden een of ander verhaal dat de achterklep de lichtunit zou kunnen beschadigen omdat hij niet goed aan zou sluiten. Raar dat ze het bij Jou niet hebben gedaan. Of misschien komt het de volgende keer dat je bij de dealer bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De nieuwe (volledige) prijslijst van de nieuwe Audi A4 is bekend.

Ben blij dat ik al rij ;) Ja, de nieuwe heeft 20% bijtelling, maar door het ontbreken van een Pro Line S uitvoering, ben ik ruim 8000,- duurder uit met dezelfde opties. Dan ben je snel door je bijtellingsvoordeel heen ;)

De grootste verschillen zijn de S Line die ik heb (5500,-), DAB (500,-) en B&O (1500,-). Die moet je nu los kopen.

EDIT:

Aux-in is alleen standaard op de S4 :') Ja, dat is inderdaad wel een optie die elders ook nooit tegenkomt.

* PWM gaat even zijn auto aaien
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sVpoma8U3Mc7bLyhQjSAq2Sg/thumb.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 01-11-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PWM schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:00:
De nieuwe (volledige) prijslijst van de nieuwe Audi A4 is bekend.

Ben blij dat ik al rij ;) Ja, de nieuwe heeft 20% bijtelling, maar door het ontbreken van een Pro Line S uitvoering, ben ik ruim 8000,- duurder uit met dezelfde opties. Dan ben je snel door je bijtellingsvoordeel heen ;)

De grootste verschillen zijn de S Line die ik heb (5500,-), DAB (500,-) en B&O (1500,-). Die moet je nu los kopen.

EDIT:

Aux-in is alleen standaard op de S4 :') Ja, dat is inderdaad wel een optie die elders ook nooit tegenkomt.

* PWM gaat even zijn auto aaien
[afbeelding]
:^

morgen eens bellen hoe of wat. Want als de productie gestart is van het nieuwe model. Dan moet de mijne ondertussen al op de terin richting nl staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik hoop het voor je :) Zag dat ook auto's worden gecancelled omdat Audi het niet red met de planning. Daar ben je dan mooi klaar mee. Op www.audiforum.nl liep ook iemand die al een belletje van de leasemij had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nee ddat zou echt een doomscenario zijn. Straks gelijk bellen. Mijn auto stond geplanned voor week 45. Dus opzich moet het lukken.

Pagina: 1 ... 41 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.