Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:
  • 289.504 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

weet niet precies wat je zoekt, maar deze 2.0tdi ziet er ook wel netjes uit: http://link.marktplaats.nl/567622100

of deze: http://link.marktplaats.nl/567795455

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 27-06-2012 09:37 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Ja, eigenlijk precies wat ik zoek qua prijs, kilometers, uitvoering e.d. (kleur vind ik minder mooi, maar ook redelijk onbelangrijk).

Zoals gezegd wil ik eerst even in het netwerk van mijn eigen garage tappen, omdat ik daar vermoedelijk meer voor mijn kapotte peug terugkrijg en ze beweren dat ze de meeste modellen wel kunnen vinden. (eerst zien, dan geloven)

Wel goed om te zien dat een A-selectie 2.0TDI uit 2007 met een ton op de teller haalbaar is voor mijn budget. En het leder in het interieur vind ik stiekem ook niet lelijk :P :$

Ha, zo zit je nog naar mondeo's, avensissen en 3-tourings te kijken en zo weet je zeker dat het een a4 avant wordt. Ik houd jullie op de hoogte en meer tips zijn natuurlijk welkom d:)b

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1 tip is in ieder geval uitkijken met de RNS-E (fullscreen Navi). Deze staat erg mooi, maar is ook zeer diefstal gevoelig. Niet zo erg als de RNS510 van VW, maar nog steeds verdwijnen ze zeer regelmatig.

Verder is de A4 gewoon inderdaad echt een mooie auto, hoewel ik persoonlijk voor de 3 touring zou gaan, zeker als de 320d zou lukken.

Mondeo en Avensis is gewoon niet te vergelijken, echt andere auto's. Veel groter, vaak completer, maar wel een andere beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:42
PWM schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:56:
[...]

De 2.0 is wat anders dan de 2.0TFSI he ;) Volgens mij is de 2.0 zonder turbo een redelijk probleemloos blok.
In 4 jaar tijd eigenlijk alleen problemen gehad met de bobines (daar zijn er inmiddels 12 van doorheen gegaan in de eerste 2 jaar, die er nu inzitten blijven het wel doen :+). Gelukkig zijn die bijna allemaal door de dealer betaald en ook vervangen bij een terugroep actie. Idem voor de radiateur, daar schijnt ook iets mee geweest te zijn.
Helaas heb ik in de eerste 1,5 jaar dat ik deze auto had heel vaak de dealer mogen bezoeken maar dat was meer elektronisch. Alle sensoren in de uitlaat en het koelsysteem, stuursensoren en later de ECU zijn vervangen. Leve A-selectie garantie ;)
Laatste 2 jaar geen motorische problemen meer, enige hoge kosten waren de distributieriem, een grote beurt, nieuwe banden en 2 wiellagers vervangen, die kosten heb je tenslotte bij elke auto. Verder tevreden, rijdt weer als een trein, 6 bak bevalt prima, wacht nog even met het zoeken naar een andere. Opties waar ik aan denk zijn of een bijna nieuwe A1 of het eerste type A5 :9

Overigens schijnt die 2.0TDI wel gevoelig te zijn qua koppakking en turbo... Wel een fijne motor :)

[ Voor 4% gewijzigd door marccom op 27-06-2012 10:25 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Chaoss schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:36:
weet niet precies wat je zoekt, maar deze 2.0tdi ziet er ook wel netjes uit: http://link.marktplaats.nl/567622100

of deze: http://link.marktplaats.nl/567795455
Wow dat zijn mooie auto's! En zeker betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Overigens zit je voor dat geld ook al op A6 niveau:

2.0 TFSI

3.0TDI

Of de nieuwe Audi A4:

2.0 TDI

1.8TFSI (betrouwbaar blok)

En dan nog 1 in het kader van out of the box denken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 27-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 10:02
Tijd voor een update: Gisteren dus naar de garage geweest en in de s-line die geen s-line bleek te zijn (proline+, stond ook op de site (mijn fout), maar hij had wel de s-line 'badges' :?) gereden.
Niks mis mee trouwens, al heb ik in net teveel TDI's gereden om het koppel wel wat te missen. Maar niet doorslaggevend voor mij.

Wat gepraat en onderhandeld en ter plekke nog maar eens de afweging benzine <-> diesel gemaakt.
Ben er nog niet uit. Later deze week krijgt hij een A-selectie proline business binnen met 73dkm uit eind '07. Ook een 2.0 benzine, maar dan met multitronic. Op papier een mooie auto; zo mooi dat we alvast wat op de prijs aan het vooruitlopen zijn geweest. Als het er goed uitziet, gaat dat hem worden denk ik.
Op zich een goede meevaller met de inruilwaarde van de peug gehad. Zal me niks verbazen als ze al een goed blok gevonden hebben voor dat ding ofzo :P Maar dat is natuurlijk prima.

Een paar vragen: zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten m.b.t. de multitronic? Mijn pa had destijds 1 van de eerste multitronics en alleen maar problemen gehad. Lees dat het daarna allemaal vrij snel opgelost was en nu behoorlijk werkt?

Kan ik ergens een lijst vinden van opties die "standaard" op de proline business zaten? Ik weet wat de meeropties zijn t.o.v. van die uitvoering (17" lichtmetaal en leren bekleding bijvoorbeeld :9~), maar weet nog niet helemaal goed wat er verder nog op zit.

Hoe zit dat eigenlijk dat mijn niet-merkdealer zo'n A-selectie aan mij verkoopt? Hij geeft ook gewoon 1 jaar garantie en alles wat erbij hoort (APK, grote beurt, onderhoudsrapport, historie, e.d.), al snap ik dat ze specifieke dingen niet kunnen uitvoeren, dus dat is misschien een risicootje. Voor onderhoud wil ik hem gewoon naar een audi-dealer brengen.

Verder lijkt het gewoon een droomauto, maar uiteraard eerst zien en rijden, dan geloven.

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De multitronic is een probleembak. De eerste versies hadden 6 lamellen (in de breedte), die gaan sowieso kapot op een gegeven moment. Latere modellen, eind '07 moet daaronder vallen, kregen een nieuwe bak met 7 lamellen, die zijn betrouwbaarder, maar nog steeds niet te vergelijken met versnellingsbakken in andere merken. Ook zijn er ombouw acties geweest van 6 naar 7.

Die Multitronic verhaal is bekend, en het internet staat er vol mee. Dit betekent ook, dat A4's met Multitronic vaak scherp geprijst zijn. Als je een goede deal kan sluiten, kan je altijd iets achter de hand houden voor het geval dat.

Persoonlijk vind ik het wel een hele fijne versnellingsbak om mee te rijden.

EDIT:

Dit legt het wel makkelijk uit: Wikipedia: multitronic

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 28-06-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:13:
De multitronic is een probleembak. De eerste versies hadden 6 lamellen (in de breedte), die gaan sowieso kapot op een gegeven moment. Latere modellen, eind '07 moet daaronder vallen, kregen een nieuwe bak met 7 lamellen, die zijn betrouwbaarder, maar nog steeds niet te vergelijken met versnellingsbakken in andere merken. Ook zijn er ombouw acties geweest van 6 naar 7.

Die Multitronic verhaal is bekend, en het internet staat er vol mee. Dit betekent ook, dat A4's met Multitronic vaak scherp geprijst zijn. Als je een goede deal kan sluiten, kan je altijd iets achter de hand houden voor het geval dat.
Mijn vader heeft een A4 1.9tdi multitronic. Toen nieuw gekocht, nu 235000km op de teller (gaat er dit jaar uit). Eén keer problemen gehad met de elektronische regelunit (€1200,-). Wordt alleen vrijwel nooit met caravan oid. gereden en ook helemaal niet sportief.
+ heerlijke cruiser
- Niet echt voor sportieve rijders ivm betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:23:
Overigens zit je voor dat geld ook al op A6 niveau:

2.0 TFSI

3.0TDI
Logisch A6 schrijft veel harder af, moet je eens kijken hoeveel A8 je koopt voor 20K.

en die 3.0tdi's zijn vaak goedkoper dan een 2.0tdi, de potentiele doelgroep voor zo'n slurpende 3,0 is gewoon erg klein.
MindWarp schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:59:
Tijd voor een update: Gisteren dus naar de garage geweest en in de s-line die geen s-line bleek te zijn (proline+, stond ook op de site (mijn fout), maar hij had wel de s-line 'badges' :?) gereden.
Niks mis mee trouwens, al heb ik in net teveel TDI's gereden om het koppel wel wat te missen. Maar niet doorslaggevend voor mij.
Je weet dat er 2 s-line parketten zijn? interieur en exterieur, als je het interieur s-line pakket heb dan zitten er wel badges op de zijkant maar heb je geen dikkere bumpes/spoiler's. het spoilerpakket van s-line exterieur kom je niet zovaak tegen.

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 28-06-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

KillaZ schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:49:
[...]

Alsof die onverwoestbaar zijn 8)7

No Offence, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Als ik zeg dat mijn oom al jaren zonder problemen Audi rijdt is de mening van je collega ook meteen weggestreept toch?

Wat hier al werd gezegd zijn die 2.0 FSI blokken vrij sterk en goed mee te rijden.
Nee dat weet ik natuurlijk ook wel. Laat ik zeggen dat ik genoeg mensen ken/spreek die mijn bevindingen allemaal bevestigen. 2.0 FSI = zwakke bobines + olieverbruik. Onderdelen die gedeeld worden door meerde auto's zoals het raammechanisme gaan bij alle auto's kapot (of het nou een Golf of Altea is). Centreerring in het stuur (volgens mij heette het zo) kapot waardoor de airbaglamp ging branden: bekend zwak punt volgens de dealer. Stuurbediening defect? Idem dito, zwakke serie. Nee geen garantie meneer, ook al geeft VAG toe dat het een slechte serie was.

Dit zet ik dan af tegen een Mazda uit 1996 waar nog nooit iets aan kapot is geweest behalve de slijtageonderdelen en voordat jullie roepen dat het komt omdat daar geen elektronica inzat (fout, ding had gewoon elektr. ramen, ECU met foutopsporing) zet ik daar dan een Yaris tegenover (ook met elektr. ramen, ECU, ABS) die bijna 2 jaar na aanschaf ook nog geen tik verkeerd heeft gegeven. Op dat moment was ik bij de Altea al bijna 1000 euro kwijt.

Maar ik snap dat ik iedereen hier tegen het zere been aanschop als ik zeg dat ik voor kwaliteit om VAG heen zou lopen. Vraag PWM maar eens hoe hij z'n premium auto vindt :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:20:
[...]

Proef ik hier wat sarcasme?
Nee :p Het 1.8TFSI blok is gewoon echt een heel erg goed blok. Mooie loop, geen olie verbruik, soepel en nog best een leuk geluid.

Pas als je er ABT software op zet, gaat het mis ;)
Arfman schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:04: Vraag PWM maar eens hoe hij z'n premium auto vindt :+
Over 2 weken een afspraak bij de dealer :Y

Op de agenda:
  • Inhouden, slechte loop en te weinig vermogen van de motor
  • Krakende versnellingsbak
  • Loszittende passasgiersstoel
  • Krakende bestuurdersstoel
  • Rammel in kofferbak
  • Op slechter wegdek (lees alles buiten snelweg) lijkt de complete voortrein los te zitten, zoveel geluid
  • Het leer van de bestuurderstoel is na 28.000 kilometer bijna helemaal versleten, komt door spijkerbroek zeggen ze, doen ze niets aan waarschijnlijk
Verder niets :+

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 28-06-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
...........

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 16:02
PWM schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:16:
[...]

Nee :p Het 1.8TFSI blok is gewoon echt een heel erg goed blok. Mooie loop, geen olie verbruik, soepel en nog best een leuk geluid.

[...]

Over 2 weken een afspraak bij de dealer :Y

Op de agenda:
  • Krakende versnellingsbak
  • Loszittende passasgiersstoel
  • Krakende bestuurdersstoel
  • Rammel in kofferbak
  • Op slechter wegdek (lees alles buiten snelweg) lijkt de complete voortrein los te zitten, zoveel geluid
  • Het leer van de bestuurderstoel is na 28.000 kilometer bijna helemaal versleten, komt door spijkerbroek zeggen ze, doen ze niets aan waarschijnlijk
Verder niets :+
Noem mij een zeikerd maar de afspraak in Baarn of niet? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Mijn god PWM, je zult je hard verdiende geld hiervoor neergeteld hebben! Ik wil lease niet te kort doen maar als je werkelijk 45k over gemaakt heb voor deze auto en je überhaupt voor al dit soort zaken telkens weer naar de dealer moet voel je jezelf niet gelukkig.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:20:
[...]

Noem mij een zeikerd maar de afspraak in Baarn of niet? :+
Ja, de afspraak is in Baarn :) Weet nog niet of ze antwoord hebben van PON over de versnellingsbak, maar dat merk ik dan wel. Inmiddels heb ik lotgenoten gevonden met hetzelfde probleem, alleen dan bij TDI's, het moet dus bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Ben blij dat je dat vind. heb hem zelf ook :P, maar in de laatste autoweek stond dat ze het opvallend vonden dat er bij hen ook meldingen binnenkwamen over de 1.8 en 2.0 die last hadden van de '1.4 TSI kwaal' (de distributieketting)
Dat komt door de tuning begrijp ik?

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 28-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:31:

Dat komt door de tuning begrijp ik?
Yep, zonder tuning mist hij natuurlijk wel vermogen, maar zijn er verder 0,0 problemen. Probleem is dat ik, en dat adviseert Audi ook, de 120pk 1,8TFSI heb besteld. De 120 en 160 zijn 100% indentiek, alleen de software verschilt. Ook na de tuning, hetzelfde resultaat.

Echter, als ik nu de tuning laat verwijderen, val ik dus terug naar 120pk, en dat is op dit gewicht en niet voldoende voor mij. Als zij de problemen kunnen oplossen door de software van de 160pk erop te zetten, vind ik het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh ik was in de veronderstelling dat die van jou ook af-fabriek 160PK was. Maar nu je het zegt kom ik op de 2ehands markt idd wel af en toe een 120PK tegen.

De 160PK die ik heb is nog door JD op te voeren naar 210pk, maar ik mis niet echt vermogen op dit moment.

[ Voor 25% gewijzigd door Gunner op 28-06-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Gunner: jij had toch de TSI en niet TFSI?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Klopt, maar VW noemt het TSI en Audi TFSI. v.z.i.w zijn dat dezelfde motoren. Wikipedia ondersteunt dit.

[ Voor 68% gewijzigd door Gunner op 28-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TSI en TFSI zijn inderdaad gelijk. Om het makkelijk te houden, zijn er wel uitzonderingen ;) Bij de 1.4 is de benaming nog wel eens door elkaar gebruikt om onderscheid te maken tussen de enkel en dubbelgeblazen modellen. Bij de 1.8 en 2.0 modellen zijn er geen verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 28-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Arfman schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:

Dit zet ik dan af tegen een Mazda uit 1996 waar nog nooit iets aan kapot is geweest behalve de slijtageonderdelen en voordat jullie roepen dat het komt omdat daar geen elektronica inzat (fout, ding had gewoon elektr. ramen, ECU met foutopsporing) zet ik daar dan een Yaris tegenover (ook met elektr. ramen, ECU, ABS) die bijna 2 jaar na aanschaf ook nog geen tik verkeerd heeft gegeven. Op dat moment was ik bij de Altea al bijna 1000 euro kwijt.
toch blijft het maar wat roepen, ik rijd al 10 jaar Audi en ik heb buiten sljitage onderdelen (draagarmen zijn slijtdelen :+ ) nog nooit echt gekigheid gehad? en dan heb ik het niet over auto's tot 2 jaar oud, maar over auto's die zonder problemen 3,5 ton hebben gelopen, betekend dit nu dat alle Audi's perfect zijn? nee maar om nu een heel merk over 1 kam te scheren. Als je op een Hyundai/kia/toyota forum gaat kijken zal er ongetwijfeld gepraat worden over bepaalde problemen.

jouw of mijn persoonlijke ervaring is geen maatstaf voor een heel merk. en helaas is geen enkel merk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@Gunner/PWM: weer wat geleerd, bedankt!

@Chaoss: jouw verhaal zou opgaan als ik de enige zou zijn, ik ken persoonlijk zelf al 5 van deze gevallen. Dan nog de gevallen op internet van forumgangers, en natuurlijk zul je bij andere merken ook klachten tegenkomen maar je moet toch toegeven dat VAG al jaren aan het kwakkelen is met kwaliteitscontrole en dat dat nu eindelijk een beetje naar buiten aan het komen is (problemen met de 1.2TSI o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zoals sommige al weten (via DM), ben ik bezig geweest om een nieuw deel van het grote Audi topic op te zetten.

Bij deze, graag dus in het nieuwe deel verder gaan. :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Dit topic is gesloten.