Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste
Acties:
  • 288.795 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben ik blij dat ik nog met losse navigatieapparaatjes zit te kloten. Zijn goedkoper dan een Audi update en ik kan er ook mee wandelen en fietsen. :+

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mickjuh schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Lekker is dat :P Zijn er nog ergens release notes van de nieuwe updates?
Soms wel, vaak niet :p Hier staat het overzicht per model: http://www.audi.nl/nl/bra...s/navi_update_finder.html

EDIT: Ook niet echt serieus nemen trouwens. Bij mijn versie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vdq2e6kSitKGFuiukpXnF16z/full.png

Als hij er 1 op de 5 heeft is het al veel. Wat ze doen is een straat bijvoorbeeld zeggen "Huisnummer 1-217". Ja, op die manier haal je wel 100% :+

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 05-06-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
Lol, btw wanneer heb je die afspraak voor de bak PWN?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:31

Falcon10

Hit it i would !

Ik had vanmorgen om 5.40 uur een mooie verrassinge voor de deur staan :

Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/553463_10150866062688822_1905403378_n.jpg

Men 5'je terug thuis :)
Direct maar eerst even gaan afspuiten, want zijn voorkant zag er niet uit, zo vuil !
Dan mee naar het werk vertrokken, en hier dan ook nog even paar toertjes mee gedaan, en gezien dat het vuil op de voorkant er echt nog niet af is ! Vanavond dus eens mooi met de hand inwassen en een schoonheidsbehandeling geven dat ie terug mooi blinkt !

Me happy.
Hij rijdt nog steeds superlekker, Geen foutmelding op de boordcomputer, dus goed genoeg.
En eigenlijk valt het geluid ook nog redelijk mee van het Audi soundsystem ..... kan beter, maar ja. Heb nu eens goed gekeken, en blijkbaar zitten er enkel boxen frontaal in het midden boven het dashboard en een paar kleintjes in de zijdeuren vooraan, dus lijkt me wel logisch dat je niet zo'n geluid hebt als in de A4 of A1, waar je in de zijdeuren vooraan een half surroundsysteem had steken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47
Jaloers! Blijft echt een mooie auto maar bijna niet te betalen ook niet 2e hands :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Loev schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:42:
Jaloers! Blijft echt een mooie auto maar bijna niet te betalen ook niet 2e hands :(
Ja, en eigenlijk, uit eigen ondervinding moet ik zeggen : je mag em echt niet in zwart of grijs of bruin nemen, want dan heb je echt wel snel van "mhe, 't is "maar" een 5". Maar pak em int rood of wit en de sportpack en sline erop en je blijft erop kwijlen :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Falcon10 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:25:
[...]

Ja, en eigenlijk, uit eigen ondervinding moet ik zeggen : je mag em echt niet in zwart of grijs of bruin nemen, want dan heb je echt wel snel van "mhe, 't is "maar" een 5". Maar pak em int rood of wit en de sportpack en sline erop en je blijft erop kwijlen :D
Helemaal eens, dit soort auto's zijn gemaakt om met dikke kleuren te rijden.

Reed vandaag in een A5 3.2 in donkerblauw, en dan is het toch een "meh" auto :+ Zolang de minderheid maar ballen toont is het prima, anders is het ook maar gewoon ;)
KillaZ schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 12:05:
Lol, btw wanneer heb je die afspraak voor de bak PWM?
Gisteren geweest, goede indruk. De hoofdmonteur reed mee en zei dat hij het nooit eerder had gehad. Ik geloof hem daar ook in overigens. In plaats van wat de overige dealers tot nu toe dan deden (dikke vette pech met je probleem), gaat Kokkelink nu daadwerkelijk met PON contact opnemen en zoeken naar een oplossing.

Tevreden over de dealer/service partij tot nu toe dus :) Verder gesterkt in mijn overtuiging dat een Lada 111 een stuk strakker in elkaar zit dan mijn Audi A4 :+

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 05-06-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Mja, zoals Lada maken ze de wagens tegenwoordig niet meer :)
Die krengen kreeg je gewoon niet stuk, of je moest er een bom op laten vallen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Vanaf € 20.000,- heb je er ééntje :) Dit kan ik wel betalen maar niet handje contantje.
http://www.autoscout24.nl...y=NL&zipc=NL&ustate=N%2CU

[ Voor 12% gewijzigd door Loev op 06-06-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ben ooit begonnen in Lada's en behalve één keer een twijfelachtige drukgroep op de koppeling niets dan goeds! Kwa rijbeleving geen vergelijk natuurlijk met een moderne Audi maar ik kan je vertellen dat mijn Lada's heel wat minder werkplaatsuren hebben gezien dan m'n A3, om over de bijbehorende facturen maar helemaal te zwijgen! Toch zou ik niet terug willen 8)7

Mijn geliefde Sportback heb ik vanmorgen trouwens afgeleverd bij het schadeherstelbedrijf nadat een stel kinderen laatst de hele auto hadden bekogeld met zand en gruis met als gevolg diverse vegen, krassen, pitten en deuken in het dak en daklijst :( (kutkinderen!). Het complete dak moet worden overgespoten! Ik heb nog mazzel dat de rest van de auto er zonder schade van af is gekomen. Hij zat van voor tot achter echt compleet begraven onder het zand, het zat echt overal, dak, motorkap, onder de motorkap, tussen de deuren, tussen alle rubbers, tussen de ramen, echt verschrikkelijk! En dat terwijl de lak op mij auto juist zo ontzettend mooi en strak is. Van het idee dat er straks één of andere stagiaire met een schuurmachine m'n dak gaan bewerken springen de tranen in m'n ogen :'( . Laten we hopen dat ze 'm weer net zo mooi strak krijgen als origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:20
Loev schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:27:
Vanaf € 20.000,- heb je er ééntje :) Dit kan ik wel betalen maar niet handje contantje.
http://www.autoscout24.nl...y=NL&zipc=NL&ustate=N%2CU
Dit http://www.autoscout24.nl...zipc=NL&ustate=N,U&body=1 is de juiste link, vanaf 20k is de coupe en hij heeft de Sportback :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:42:
[...]

[...]

Gisteren geweest, goede indruk. De hoofdmonteur reed mee en zei dat hij het nooit eerder had gehad. Ik geloof hem daar ook in overigens. In plaats van wat de overige dealers tot nu toe dan deden (dikke vette pech met je probleem), gaat Kokkelink nu daadwerkelijk met PON contact opnemen en zoeken naar een oplossing.

Tevreden over de dealer/service partij tot nu toe dus :) Verder gesterkt in mijn overtuiging dat een Lada 111 een stuk strakker in elkaar zit dan mijn Audi A4 :+
Oeps, ik had een rekening van PWN liggen :+
Goed om te horen :) Hoop dat ze snel met een oplossing komen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

synthdood schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:30:
Mijn geliefde Sportback heb ik vanmorgen trouwens afgeleverd bij het schadeherstelbedrijf nadat een stel kinderen laatst de hele auto hadden bekogeld met zand en gruis met als gevolg diverse vegen, krassen, pitten en deuken in het dak en daklijst :( (kutkinderen!). Het complete dak moet worden overgespoten! Ik heb nog mazzel dat de rest van de auto er zonder schade van af is gekomen. Hij zat van voor tot achter echt compleet begraven onder het zand, het zat echt overal, dak, motorkap, onder de motorkap, tussen de deuren, tussen alle rubbers, tussen de ramen, echt verschrikkelijk! En dat terwijl de lak op mij auto juist zo ontzettend mooi en strak is. Van het idee dat er straks één of andere stagiaire met een schuurmachine m'n dak gaan bewerken springen de tranen in m'n ogen :'( . Laten we hopen dat ze 'm weer net zo mooi strak krijgen als origineel.
Das zwaar balen seg !
Heb je de kinderen dan zelf kunne betrappen ?
Mogen zij toch voor de schade opdraaien ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

de ouders dan, en jah kinderen blijven kinderen die doen soms domme dingen, kan gebeuren maar het is maar materiële schade... dat kinderen dingen doen waarvan ze de gevolgen niet snappen is nog veel minder erg dan baldadige jeugd die opzettelijk andermans spullen kapot maken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Falcon10 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:13:
[...]
Das zwaar balen seg !
Heb je de kinderen dan zelf kunne betrappen ?
Mogen zij toch voor de schade opdraaien ?
Tja, ik heb wel beelden op een bewakingscamera bij het huis van de vermoedelijke daders. Volgens de buren waren die kinderen al een tijdje aan het klieren in de buurt en ze hadden ook belletje getrokken,maar helaas geen beelden waar de auto ook op staat. Bij het doen van de aangifte (moest sowieso voor de verzekering) heb ik dit ook gemeld bij de politie maar die zeiden dat ze daar niets mee kunnen. Je moet ze echt op heterdaad betrappen anders ben je kansloos. Gelukkig heb ik wel een all-risk verzekeringen met no-claim beschermer.

De komende dagen rij ik in een heuse Hyundai... aargh. Ik zal blij zijn als ik weer een Audi onder de kont heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Afgelopen weekend nadeeltje ondervonden van de rode kleur : trekt van die foorapen aan die denken interessant te zijn met hun gepimpte tweedehands wagen.
Ik rij zelf al bij al redelijk rustig, autostrade 125 ofzo, meestal gewoon 120, dus steekt men mij meestal voorbij als je zelf op het tweede van de 3 vakken rijdt.
Afgelopen weekend dus 2 van die interessante individuen gehad die je voorsteken, de wagen zien, en dan voor je neus komen slenteren. Steek je ze voor op je gemakje, komen ze je even later weer als een mongool voorbij om terug voor je neus beginnen te slenteren ....... waarna ze de volgende keer toch altijd opeens ermee stoppen als je richting 180 hen opeens voorbij gaat en paar km verder terug je normale gangetje begint te rijden. Fijn die 177 paardjes onde de motorkap die snel reageren op het gaspedaal :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

en jouw redenatie is dat het met de kleur te maken heeft? ik kom namelijk ook regelmatig halve zolen in het verkeer tegen... en ik denk dat het voor iedereen geld onafhankelijk van de kleur of merk of wat voor auto dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:37
Chaoss schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:06:
en jouw redenatie is dat het met de kleur te maken heeft? ik kom namelijk ook regelmatig halve zolen in het verkeer tegen... en ik denk dat het voor iedereen geld onafhankelijk van de kleur of merk of wat voor auto dan ook :)
Rode lapjes werken toch altijd bij stieren? :P

Anyway ook ik heb dergelijke figuren die dat flikken. Sommige denken met een snelle Audi van doen te hebben denk ik. Zelfs een keer een malloot gehad die dacht dat het een snelle was vanwege de blauwe kleur want hij had gelezen dat een snelle A3 (RS3) in fel blauw geleverd is. 8)7

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

tjah als je een RS3 al niet eens van een a3 sportback kunt onderscheiden. :P rijd hier in de buurt een Rs3 rond gruwelijk mooi ding met een heerlijk geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Chaoss schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:06:
Redelijk zeker van ...... iets voor me reed een Mercedes E AMG, als je dan toch op iemand zenuwen wil werken of je wil uitsloven met je pimped autotje, dan ga je dat daar maar doen, en niet bij die A5 int knalrood :D

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Collega heef een 2.0 Tdi A3 met pompverstuivers. 2005, 90000 km en, je raad het nooit, verstuiver stuk. Wat blijkt, 20.000 km is een andere verstuiver ook al vervangen. Toch blijft het advies: Alles vervangen om gezeik te voorkomen. Hij belt naar Pon, zoals zovelen destijds, en krijgt natuurlijk 0 op rekest. :X

Dealer rekent bijna 1500 voor de verstuivers en een kleine 1000 euro aan manuren, kabelboom en klein grut.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-05 16:05

mickjuh

Good news everyone!

Iemand enig idee of je op het MMI systeem flitspalen/flitsers kunt krijgen? Zit dit er standaard in? Ik heb het namelijk nog nergens kunnen vinden. Of kun je het krijgen door een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Falcon10 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:58:
[...]

Redelijk zeker van ...... iets voor me reed een Mercedes E AMG, als je dan toch op iemand zenuwen wil werken of je wil uitsloven met je pimped autotje, dan ga je dat daar maar doen, en niet bij die A5 int knalrood :D
psies die AMG is toch sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

KillaZ schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:45:
Collega heef een 2.0 Tdi A3 met pompverstuivers. 2005, 90000 km en, je raad het nooit, verstuiver stuk. Wat blijkt, 20.000 km is een andere verstuiver ook al vervangen. Toch blijft het advies: Alles vervangen om gezeik te voorkomen. Hij belt naar Pon, zoals zovelen destijds, en krijgt natuurlijk 0 op rekest. :X

Dealer rekent bijna 1500 voor de verstuivers en een kleine 1000 euro aan manuren, kabelboom en klein grut.
Ultrasoon reinigen is goedkoper. Tenzij hij echt stuk is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 04:57
mickjuh schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:55:
Iemand enig idee of je op het MMI systeem flitspalen/flitsers kunt krijgen? Zit dit er standaard in? Ik heb het namelijk nog nergens kunnen vinden. Of kun je het krijgen door een update?
Ik krijg het soms op de MMI (A5, 2012) maar vaak staat die informatie niet tussen de file informatie. Ik weet niet wanneer ik die wel of neit krijg :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KillaZ schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:45:
Hij belt naar Pon, zoals zovelen destijds, en krijgt natuurlijk 0 op rekest. :X
Wat verwacht je dan dat ze doen voor een 7 jaar oude auto? Alles kostenloos vervangen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28

Arfman

Drome!

Gunner schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:22:
[...]

Wat verwacht je dan dat ze doen voor een 7 jaar oude auto? Alles kostenloos vervangen?
Als het een fabricagefout is, wat allang bekend is, dan wel ja. Net zoals het raammechanisme of de bobines van m'n Seat.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Gunner schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:22:
[...]

"Natuurlijk" gemist?

Hij had zelf wel wat meer verwacht, maar het ding blijft 7 jaar oud, met nu een bekend probleem, die veel 2.0 TDI met pompverstuivers hebben. 2.0 TDI pompverstuivers zijn in de VS uit voorzorg vervangen las ik op het audi forum.

Het bedrijf waar de A3 nu staat heeft 4 andere 2.0 TDI pompverstuivers staan, allemaal zelfde probleem. :>

Hier in NL is daar nooit coulance voor gegeven volgens mij, maar niet geschoten is altijd mis dacht de collega.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:54

Wom

Raammechanisme wordt toch gewoon onder garantie vervangnen? Is bij mijn Ibiza toentertijd wel gedaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wom schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:29:
Raammechanisme wordt toch gewoon onder garantie vervangnen? Is bij mijn Ibiza toentertijd wel gedaan.
Bij mij niet, maar misschien doe ik gewoon simpelweg niet bot/lomp/lelijk genoeg bij de dealer. Uiteindelijk heeft m'n vaste mannetje het gefixt voor materiaalkosten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfs bij mijn 10 jaar oude Suzuki werden de voorste schokbrekers nog vervangen vanwege een fabrieksdout...
Dat PON daar maling aan heeft en keer op keer hun poot stijf houden is tamelijk slecht te noemen. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

geld niet voor alles, PON heeft ook wel terugroep acties gehad, bv draagarmen die bij de B5 A4 tot 10 jaar oud vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:18:
geld niet voor alles, PON heeft ook wel terugroep acties gehad, bv draagarmen die bij de B5 A4 tot 10 jaar oud vervangen zijn.
Die konden breken tijdens het rijden toch? Dat zijn inderdaad dingen die je als automerk wel moet vervangen, hoe oud ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bij de Passat B5(.5) van '97 tot '05 (zelfde platform als de A4 B5) is inderdaad ook een van de kwaaltjes de draagarmen. Gelukkig zijn die makkelijk zelf te vervangen door kwaliteitsmateriaal. :)

[ Voor 8% gewijzigd door max op 12-06-2012 13:59 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Die konden breken tijdens het rijden toch? Dat zijn inderdaad dingen die je als automerk wel moet vervangen, hoe oud ook.
Heb ik nooit van gehoord... dingen kwamen speling op waardoor ze gingen piepen/kraken, wellicht als je er dan jaren op door blijft rijden dat ze dan breken maar dat lijkt me sterk... zeker omdat elke garage bij een onderhoudsbeurt die dingen zal aanraden om te vervangen, is volgens mij ook een APK punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Vanmiddag stond er een S5 Coupé hier in de straat. Wat een mooie bak is dat toch. Toch wel een stuk meer :9~ dan bij die A5 Coupé in een straat verderop. * SH4D3H gaat maar vast sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Sterker nog, ik had net mijn A5 SB in Ibiswit en ga even tanken. Ik denk bij mezelf, ik heb toch wel een leuke auto. Komt er een Ibiswitte S5 naast me staan die ook nog eens duidelijk meer geld aan de velgen heeft uitgegeven. Yo, thanks, LoL! Ik ben wel erg blij dat ik voor een donkerbruine lederen bekleding heb gekozen. Ik zag een zwarte A5 met lichtbruine (eigenlijk mijn eerste keus) lederen bekleding maar dat steekt ontzettend af tegen de rest van het interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Nog wat gehoord van je versnellingsbak? Of heb je de Lada 111 alvast besteld :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Chief-XL schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:45:
Sterker nog, ik had net mijn A5 SB in Ibiswit en ga even tanken. Ik denk bij mezelf, ik heb toch wel een leuke auto. Komt er een Ibiswitte S5 naast me staan die ook nog eens duidelijk meer geld aan de velgen heeft uitgegeven. Yo, thanks, LoL! Ik ben wel erg blij dat ik voor een donkerbruine lederen bekleding heb gekozen. Ik zag een zwarte A5 met lichtbruine (eigenlijk mijn eerste keus) lederen bekleding maar dat steekt ontzettend af tegen de rest van het interieur.
_/-\o_ Vind het ook altijd mooi dat mensen dan zo naar je auto aan het kijken zijn bij de pomp. Alleen jammer als er een mooiere naast komt staan hahaha. Ach er blijft altijd wat te dromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tot nu toe is Kokkelink nog even stil als alle andere dealers. Geef het nog een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Ik krijg over het algemeen enthousiaste reacties van mensen. Duimpje hier, praatje daar.

Edit: Voor de goede orde, auto is niet van mij aangezien het een lease auto betreft

[ Voor 33% gewijzigd door Chief op 13-06-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:11:
Tot nu toe is Kokkelink nog even stil als alle andere dealers. Geef het nog een weekje.
Hmm vreemd, hoop dat ze wat voor je kunnen doen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Al die 5'jes hier ...... tijd om eens een meet te doen ofzo ? :p
Of we doen er gewoon een ganse Audi meet van ? :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Laatst online: 20-05 08:46

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kan het kloppen dat mijn auto bij het rijden beduidend lager staat? Ik heb een foto gekregen van toen ik 140 reed (je kan de bron wel raden :+) en het valt me op hoe laag hij op zijn poten staat/rijd. Ik heb het sportonderstel, en snap dat bij rijwind de auto ietsje zakt, maar het lijkt wel 2cm. Kan natuurlijk ook net een hobbel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
De nieuwe a3 kan nu via de site samengesteld worden. Behoorlijk prijzige auto versus de pro line s a4 die dan opeens erg scherp geprijst is :)

[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 13-06-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:39

Reinier

\o/

We Are Borg schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:31:
De nieuwe a3 kan nu via de site samengesteld worden. Behoorlijk prijzige auto versus de pro line s a4 die dan opeens erg scherp geprijst is :)
Grappig dat je o.a. voor 18" stuurwielen kunt kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 20:31:
Mijn Audi A4 Avant Pro Line S B&O met alle opties (en meer), was €44.500,-. Exact dezelfde A3 (3-deurs)... €47.800,-

Even 3 weken wachten dus tot PON in paniek weer een Pro Line S voor de A3 brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goede griebels... Als ik die A3 configureer als mijn Octavia, dan zit ik ook zomaar fluitend 10.000 euro hoger. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik dan wel met een 1.2 tsi rij i.p.v. de te kiezen 1.4, maar dan nog. Priemiejum rijden is best leuk, maar 30% prijsverschil is toch best wel een boel geld!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Heb eens even mijn huidige Audi A3 qua opties nu eens op de nieuwe gegooid en ik schrik mij een hoedje hoe prijzig de huidige A3 qua opties en aankleding dan wel niet gaat worden. Nu heb ik een SB en ga ik er van uit dat die ietsje duurder gaat worden dan de 3-deurs.

Denk dat PON snel wel met een pakket gaat komen ala Pro-Line S anders is zoals hier al eerder is genoemd een A4 nog wel eens lucratiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:32
Ik ben naar de lancering geweest van de A3 en kon hem daar ook al bezichtigen.
Iedereen vond de auto mooi en de verkopers zaten bij me in de auto, toen ik vroeg wat dit "modelletje" koste antwoorde hij: Zo'n 54.000 euro!
Ik zeg je bent gek zeker :o
Loop ik 10m verder in de showroom staat er een dikke proline Q3 voor 49.000 .
Ik zeg toedeledokie met die nieuwe A3.

Ik rijd nog even een heerlijk rondje in mijn huidige oude A3 voor maar 35k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Q3 is ook duur, zag er vd week eentje te koop staan voor dik 60K :X

zo bijzonder issie ook weer niet: http://link.marktplaats.nl/565292013

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 14-06-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:32
Chaoss schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:52:

De versie die daar stond was een 2.0 TDI Quattro 170pk Proline voor 49.000 .
Heb je dus 20PK meer, een Pro-Line pakket en een stuk meer ruimte en steek je nog ruim 5k in je zak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:52:

Dat is een 211PK, met automaat en Quattro. Die gaat in de nieuwe A3 aangekleed ook over de 60k heen als hij er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kortom lachen om die prijzen :D

[ Voor 3% gewijzigd door We Are Borg op 14-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

prijzen bij Audi zijn gewoon absurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De 'vanaf' prijs schrok ik aardig van, ik wacht wel wat de nieuwe Golf gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mooi dat de prijzen lekker hoog zijn, straks rijd iedereen een audi.

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:01:

O-)
Dat maakt niet zoveel uit. De prijs wordt pas hoog als je je auto aankleed (lees: de dingen wil die andere auto's normaal ook hebben).

Als je ziet hoe de gemiddelde A3, voordat Audi begon te stunten met Pro Line S e.d., de showroom verliet, dan waren dat meestal de basis modellen.

De Audi dealer van mij gaf ook aan toen ik mijn auto bestelde, dat de meeste A4's "gewoon" Pro Line Business modellen zijn, zonder verder opsmuk. Dan ben je dus voor 35.000,- klaar.

De keuze die mensen maken is vaak tussen een aangeklede non-premium (voor wat dat nog waard is), of een kalere premium.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 14-06-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
PWM schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:51:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit. De prijs wordt pas hoog als je je auto aankleed (lees: de dingen wil die andere auto's normaal ook hebben).

Als je ziet hoe de gemiddelde A3, voordat Audi begon te stunten met Pro Line S e.d., de showroom verliet, dan waren dat meestal de basis modellen.

De Audi dealer van mij gaf ook aan toen ik mijn auto bestelde, dat de meeste A4's "gewoon" Pro Line Business modellen zijn, zonder verder opsmuk. Dan ben je dus voor 35.000,- klaar.

De keuze die mensen maken is vaak tussen een aangeklede non-premium (voor wat dat nog waard is), of een kalere premium.
Ik krijg altijd een schaamte gevoel bij Audi's met wieldoppen :+ Zoiets van ik wil wel Audi maar kan niet Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PWM schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:51:
[...]

Precies. Dit is exact de keuze die ik heb gemaakt.

Een A3 SB bestellen die tegen het einde van zijn leven aan loopt, zonder al teveel opsmuk of een ruimere en eigenlijk bijna net zo prima afgewerkte Octavia Combi die dan echt fully-loaded is (nou ja, voor Skoda begrippen dan) Bij Audi staan er veel stoerdere opties op de prijslijst, maar als je heel eerlijk ben kan je vaak ook prima zonder die opties.

Tot op heden heb ik geen spijt van mijn keuze. Uiteraard zou ik bij een volgende dingen anders doen (sportonderstel, andere velgen bijv.) maar verder mis ik weinig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

O-)
Tsjah, ik moet het zelf betalen. Iedereen kan tegenwoordig wel een Audi leasen, dat is nogal makkelijk. Dan maar geen Premium Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Uhhmmm, ik betaal nog altijd voor mijn Audi al is het een lease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

O-)
als je de verkoop cijfers van Audi en BMW ziet dat rijd elke jan l*l blijkbaar een premium merk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Chief-XL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:18:
Uhhmmm, ik betaal nog altijd voor mijn Audi al is het een lease
Dat is geen argument, want dat is altijd nog een schijntje van wat iemand aan aanschaf, onderhoud, brandstof etc etc kwijt is die zelf die 35K moet neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Wrs ben je met lease goedkoper uit dan dezelfde nieuwe auto prive rijden + km vergoeding maar ik rijd zo'n auto niet niet gratis, dus waarom het makkelijker is om dan voor een Audi te kiezen..... Ik kan ipv een kale A4 toch ook kiezen voor een uitgebruidere VW of zo voor zelfde geld? Waarom is dan de keuze makkelijker voor een leaserijder?

Btw, groei van BMW/Audi (en vrijwel alle premium merken) is vnl buiten Europa dus hier zien we niet heel veel meer Audi's rijden volgens mij.

Wat vragen ze in Godensnaam voor die A3?

[ Voor 21% gewijzigd door Chief op 14-06-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Chief-XL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:26:
Wrs ben je met lease goedkoper uit dan dezelfde nieuwe auto prive rijden + km vergoeding maar ik rijd zo'n auto niet niet gratis, dus waarom het makkelijker is om dan voor een Audi te kiezen..... Ik kan ipv een kale A4 toch ook kiezen voor een uitgebruidere VW of zo voor zelfde geld? Waarom is dan de keuze makkelijker voor een leaserijder?

Btw, groei van BMW/Audi (en vrijwel alle premium merken) is vnl buiten Europa dus hier zien we niet heel veel meer Audi's rijden volgens mij.

Wat vragen ze in Godensnaam voor die A3?
Zolang je bij het 14% of 20% bijtellingstarief blijft is lease financieel aantrekkelijker dan dezelfde auto prive rijden. Een kale nieuw model A3 1.4 TFSI kost €25.650 en heeft 20% bijtelling. Als je inkomen in het 42%-tarief valt kost die auto je een kleine 180 euro netto per maand. De afschrijving alleen is al meer dan dat. Prive rijden is doorgaans alleen rendabel als je een aanmerkelijk goedkopere auto rijdt, of een erg gunstige reiskostenvergoeding kunt afspreken met je werkgever.

De basisprijs van die A3 is overigens vergelijkbaar met die van een een BMW 114i (25.990) en een Golf 1.4TSI Trendline (25.435) dus die vind ik niet bepaald gek. Bij Audi geldt gewoon dat je je beter tevreden kun stellen met de standaardmodellen en/of pakketen die worden aangeboden, en niet te veel gekke goodies erop moet zetten. Ik had laatst een A4 Avant Pro Line mee en eigenlijk zit daar gewoon alles al op dat je op dagelijkse basis wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Daniel schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:57:
[...]

Zolang je bij het 14% of 20% bijtellingstarief blijft is lease financieel aantrekkelijker dan dezelfde auto prive rijden. Een kale nieuw model A3 1.4 TFSI kost €25.650 en heeft 20% bijtelling. Als je inkomen in het 42%-tarief valt kost die auto je een kleine 180 euro netto per maand. De afschrijving alleen is al meer dan dat. Prive rijden is doorgaans alleen rendabel als je een aanmerkelijk goedkopere auto rijdt, of een erg gunstige reiskostenvergoeding kunt afspreken met je werkgever.
Dit ligt er aan wat er met je loon gebeurt als je er voor kiest om privé een auto te gaan rijden. Als je dan het leasebudget als bruto loon erbij krijgt, dan wordt het een andere afweging dan puur op bijtelling.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Laten we het zo zeggen als je gewoon geen lease hebt als optie dan ben je prive veelal duurder uit dan iemand die wel de mogelijk heeft om te leasen.

Die 180 euro die daniël hierboven uitrekent ben ik alleen aan wegenbelasting en verzekering al kwijt. daar komt afschrijving, onderhoud, en brandstof nog bij. dus dat bedrag zal snel richting de 4-500 euro per maand gaan, en dan rijd ik een auto die toen ik hem kocht al 3 jaar oud was. Ok de auto heeft een nieuwprijs van 40K dus het lease bedrag zou iets hoger zijn maar prive een auto rijden is gewoon heel erg duur, bij een nieuwe auto ben je zo 750,- pm kwijt.

dan krijg ik wel een reiskosten vergoeding per maand maar dat verzacht de pijn maar een beetje... en dan die belachelijke plannen om belasting over reiskosten te gaan heffen 8)7 verhoog dan de loonbelasting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
Leuke auto voor m'n din gekocht. Een B6 cabriolet van 2003, 150dkm, zilvergrijs/blauw, leuke opties, origineel Nederlands met boeken /dubbele sleutels voor 8500 :)

Mazzeltje.

Geen schade, geen verleden, nette auto. 7 Lamellen Multitronic bak :)

[ Voor 17% gewijzigd door RedHat op 20-06-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:04
Falcon10 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 13:45:
Ik had vanmorgen om 5.40 uur een mooie verrassinge voor de deur staan :

[afbeelding]
Wat een machtig mooie bak O+ Er rijd hier in de buurt sinds kort een zwarte RS5 (kenteken gechecked op RDW, tis een echte, geen "sticker" tuning) met diezelfde velgen rond :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
RedHat schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:50:
Leuke auto voor m'n din gekocht. Een B6 cabriolet van 2003, 150dkm, zilvergrijs/blauw, leuke opties, origineel Nederlands met boeken /dubbele sleutels voor 8500 :)

Mazzeltje.

Dat is een leuk prijsje!

Wat zijn de specs? 2.4?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
2.4 V6 inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:32

Daniel

Kapitein NCC-1701
Prima cruiser :) lekker hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RedHat schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:50:

Mazzeltje.

Prachtige bak is dat, een van de meest stijlvolle moderne Audi's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:20:
[...]

Dat is geen argument, want dat is altijd nog een schijntje van wat iemand aan aanschaf, onderhoud, brandstof etc etc kwijt is die zelf die 35K moet neerleggen.
Mja, deze discussie is al vaak voorbij gekomen. Veel werkgevers geven je ook de keuze om de leasebijdrage (zeg 800-900 bruto) bij je salaris te krijgen ipv een leaseauto. Dan is zakelijk rijden meestal nog goedkoper maar het verschil is minder groot als men denkt. Als ik mijn 118d niet zou rijden en zou kiezen voor de bijdrage dan zou me dat netto ongeveer 800 euro meer opleveren.. Daar kan ik geen nieuwe 118d van rijden maar makkelijk een leuke vergelijkbare 2e hands..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

FastFred schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 00:14:
[...]

Wat een machtig mooie bak O+ Er rijd hier in de buurt sinds kort een zwarte RS5 (kenteken gechecked op RDW, tis een echte, geen "sticker" tuning) met diezelfde velgen rond :9~
Laatste week al paar keer een paar andere A5 facelifts tegengekomen.
Zwart en wit, en ik blijf erbij : ze verbleken in het niets bij men roje :)
Wat er tevens aan opvalt is dat ze niet het pack sport design hebben, en jongens, dat doet echt wel enorm veel aan het uiterlijk van de wagen ! De voorbumper is iets dikker, de zijskirts maken hem precies iets breder, maar vooral de achterkant krijgt er een dikkere kont door en de uitlaat ziet er eens zo mooi uit.
Zonde dat veel mensen blijkbaar dit niet pakket niet nemen, kost in Belgie 2500 euro, maar het maakt de wagen eens zo knap, en als je dan toch dik 40000 euro aan een wagen uitgeeft, dan moet je die 2500 er ook kunnen bijnemen vind ik.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Iemand hier een idee of de speaker/subwoofer linksachter uit een 2005 A3 universeel is?
Ebay geeft 2e hands speakers/subs, ook in DLD.

Collega wil eigenlijk een nieuwe, maar schrok een beetje van de prijs (was 329 ex BTW voor de Blaupunkt)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Falcon10 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:56:
[...]

Wat er tevens aan opvalt is dat ze niet het pack sport design hebben, en jongens, dat doet echt wel enorm veel aan het uiterlijk van de wagen ! De voorbumper is iets dikker, de zijskirts maken hem precies iets breder, maar vooral de achterkant krijgt er een dikkere kont door en de uitlaat ziet er eens zo mooi uit.
de RS5 die FastFred noemt heeft standaard al dikke bumpers, dikker dan s-line dus die heeft geen boemper tjoening nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Gekke vraag misschien, maar is er iemand die een GPS tracker in zen auto heeft geinstalleerd ? En wat zijn de ervaringen ?
Zou eigenlijk eentje in de wagen willen steken. Staat s avonds enz altijd voor de woning, dus als ze hem ooit eens zouden stelen ( ik hoop dat ik het echter nooit moet meemaken ) .....

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Zaterdag naar verschillende auto dealers geweest samen met mijn vriendin. Als eerste langs de Ford/Kia dealer. Kia Sportage, mooie bak hoor maar pas er niet lekker in met zijn 2.05 meter. Op naar de Volvo dealer, vriendin wil dolgraag een V50. Mooie auto en pas er makkelijk in :) Aanschafprijs valt ook reuze mee, ik denk echter dat je best schrikt van de wegenbelasting.

Tot slot naar de VW dealer. Voor de grap in een Golf gestapt en ik schrok van de hoeveelheid ruimte. Ik pas makkelijk achter het stuur (interieur is wel lelijk), in een Volvo C30 paste het net net. Ik zag dat de dealer ook een Audi A3 had staan en vroeg of de A3 even ruim is als de Golf. Hij antwoordde "Ja" maar bood niet aan de auto open te maken voor ons :(

Is de A3 echt zo ruim van binnen? Vriendin vind het ook een mooie auto dus we zitten op de goeie weg ;) Ik ben wel geschrokken van de prijzen van 2e hands A3 uit 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Voordeel (iig bij mijn sportback) is dat de rails van de stoelen erg lang zijn, dus je kunt de voorstoel bijna tegen de achterbank aanzetten en dan past zelfs iemand van 2,50 achter het stuur. Alleen als een lang iemand (ik ben zelf 1,98) de voorstoel op een comfortabele positie heeft staan dan past er niet met goed fatsoen iemand op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb zelf inderdaad ook een A3 gereden (Sportback), en dan kon er alleen iemand zonder benen achter mij plaats nemen :+ Bij de Golf is het volgens mij iets ruimer.

Wat ik ook erg irritant vond, was dat mijn rechterknie tegen de sleutel in het contactslot zat, geen veilig gevoel. Vergeleken met een C30 is de A3 echter wel een ruime auto :p

Met mijn lengte (1m96), zag ik wel heel erg goed in de V50, maar ook daar hield de ruimte niet over achterin.

Overigens vind ik het interieur van de Golf 6 niet lelijk, als je maar een lekker aangekleed model hebt. Een standaard interieur (met insteek radio, draaiknoppen voor airco, standaard stuur e.d.) is niet fijn, maar een Highline met opties vind ik best ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
PWM schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:52:
Met mijn lengte (1m96), zag ik wel heel erg goed in de V50, maar ook daar hield de ruimte niet over achterin.

Overigens vind ik het interieur van de Golf 6 niet lelijk, als je maar een lekker aangekleed model hebt. Een standaard interieur (met insteek radio, draaiknoppen voor airco, standaard stuur e.d.) is niet fijn, maar een Highline met opties vind ik best ok.
In de V50 past er idd niemand meer achter je wanneer de stoel helemaal naar achteren en beneden staat. Oké misschien iemand van 1.60 :) Ik zal letten of de contactsleutel in de weg zit in de A3, van het weekend langs de Audi dealer ergens in Amsterdam. Iemand suggesties? Stiekem ook kijken naar een A4 ;)

//edit Ik denk dat ik langs heron auto ga.

[ Voor 5% gewijzigd door Loev op 25-06-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
De V50 is sowieso geen ruimte wonder achterin. Maar goed, met de stoel in achterste stand heb je denk ik maar weinig auto's in het C segment waar dat het geval is. De A4 is dan overigens weer een tikkeltje duurder natuurlijk.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Laatst online: 14:47
Ik wil morgen eigenlijk gaan kijken/rijden in een audi a4 avant proline+ 2.0 20v uit 05-2007 met 98k op de teller.
Vraagprijs is 16k, maar is dan ook erg rijk uitgevoerd in opties.

Waar moet ik extra goed op letten bij de proefrit en wat zijn typische onderhoudsdingen die rond de ton om de hoek komen kijken en die ik dus geregeld wil hebben voor aanschaf? Ik denk bijvoorbeeld aan een distributieriem of andere grote zaken?
Wil er sowieso een jaar garantie bij (dus std bovag + half jaar extra) ivm slechte ervaringen met een Peugeot 207sw (jaja niet te vergelijken, maar had ik toen maar 1 jaar garantie gehad)

Ik rijd 20k km per jaar en hoop hem eigenlijk zonder grote problemen naar de 2ton te kunnen rijden. realistisch?
Zijn er veel problemen bekend met dit model? een zoektocht op internet leverde niet superveel op.

Enig echte minpunt op papier tot nu toe is het toch wel tegenvallende benzineverbruik (1 op 12 gecombineerd).
Verder vind ik het echt een schitterende auto en wil ik eigenlijk zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat ik een slechte aankoop doe. Als het niet doorgaat, ga ik op zoek naar een andere A4 Avant in dezelfde prijscategorie, maar aangezien deze lekker dichtbij huis staat, wil ik zeker even kijken!

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

is bij die km's een TDI niet aantrekkelijk? hebje iig veel meer aanbod/keuze.

distributieriem moet je iig ff op letten. zou het mooist zijn als je bij een garage even een onderhouds overzicht van dit model opvraagt, dus wat bij welke km-standen vervangen moet worden en wat de aandachtspunten zijn, ook veel universele garages kunnen dit opvragen/voor je uitdraaien

een ton is geen probleem, 2 ton ook niet, wel nemen de 2.0fsi wat olie, maar dat schijnt normaal te zijn, dus altijd zorgen datje een litertje olie bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Bedankt voor de tips. onderhoudsoverzicht zal ik zeker opvragen en eigenlijk moet de distributieriem gewoon vervangen worden, aangezien die tussen nu en de 2ton toch aan de beurt is :P

TDI is inderdaad ook erg aantrekkelijk (qua kosten zal het redelijk vergelijkbaar zijn, maar beetje koppel is ook niet verkeerd) en zal ik eens naar vragen.
Omdat mijn Peug in de soep is gelopen (oliepomp op snelweg bij 150km/h stuk gegaan) en ik al lang bij deze garage voor onderhoud zit, vermoed ik dat ik hier nog de meeste inruilwaarde krijg, vandaar dat ik nu eerst hier aan het kijken ben.
Ze hebben deze fsi staan, maar zeiden dat als ik aangaf waar ik naar zocht, ze dan mee konden helpen zoeken in hun netwerk.

Al vraag ik me af hoeveel dat mij dan extra zou gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:57
Mijn AXW blok verbruikt anders 0,0 aan olie? Misschien de latere serie, volgens mij is er in 2005 een ander 2.0 blok gekomen.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Olie verbruik is ook niet erg, maar dan ist wel handig om 1x in de zoveel tijd even te controleren en altijd olie bij je te hebben.

Ik las op af zelfs van mensen die 1 liter op 6000 km verbruikten, nu vindt ik dat wel vrij veel maar volgens audi niet ongebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Audi vind 1 op 1000 á 2000 bij de 2.0TFSI zelfs niet ongebruikelijk, dus dat zegt niet zoveel ;)

Vandaag voor het eerst met iemand in de facelift A4 gereden (niet zelf). Interieur is echt niet veranderd, alleen een glimding om de DVD speler, en minder knoppen om de MMI (maar ik ben gek op knoppen :p)

Wat wel heel mooi is, is het nieuwe S-line stuur, echt top.

EDIT:

Dit stuur dus, top:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MRBy3XxZLsXPQyBZ36GpQn6X/thumb.png

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 26-06-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Dat een turbo iets meer verbruik maar 1l op de op de 1000 of 2000 liter is echt extreem slecht en imho ook netmet een strak gezeicht te verkopen als normaal... je zal maar om de 2 weken een liter olie in je auto moeten gooien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:35:
Dat een turbo iets meer verbruik maar 1l op de op de 1000 of 2000 liter is echt extreem slecht en imho ook netmet een strak gezeicht te verkopen als normaal... je zal maar om de 2 weken een liter olie in je auto moeten gooien 8)7
Het is geen uitzondering: http://www.audiforum.nl/f...verbruik-a4-2-0-tfsi.html

Mijn 1.8TFSI in de A4 heeft letterlijk nog geen druppel gebruikt, daar ben ik wel erg blij mee. 30.000 gereden nu, dat is in ieder geval geen zorgenpunt ;)

Het olie zuipen is ook echt een 2.0TFSI kwaal. Er is wel een (grote) aanpassing voor, maar als je geen grote bek hebt, krijg je die niet.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-06-2012 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Tjonge dat zijn geluiden waar ik eigenlijk helemaal niet vrolijk van wordt tijdens het oriënteren. Ik heb in mijn auto-historie nu al net even teveel gezeik gehad met problemen omtrend olie en olieverbruik om nu een model te kopen dat erom bekend staat veel olie te slurpen ;)

Ik ben trouwens nog even aan het rekenen gegaan en het omslagpunt tussen benzine en TDI ligt voor de audi die ik zoek ergens rond de 17k - 20k km per jaar, dus dan ga ik toch ook maar eens informeren naar een TDI. Ook omdat die 1 op 12 gecombineerd ook nog lichtelijk optimistisch blijkt te zijn voor de 2 liter.
Jammer genoeg zijn de diesels in de aanschaf wel iets duurder zo te zien.

Pff, als je eenmaal op zo'n mooie s-line avant zit te oriënteren, heb je gelijk ook weinig oog voor andere auto's. Moeilijk moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MindWarp schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:16:
Tjonge dat zijn geluiden waar ik eigenlijk helemaal niet vrolijk van wordt tijdens het oriënteren. Ik heb in mijn auto-historie nu al net even teveel gezeik gehad met problemen omtrend olie en olieverbruik om nu een model te kopen dat erom bekend staat veel olie te slurpen ;)
De 2.0 is wat anders dan de 2.0TFSI he ;) Volgens mij is de 2.0 zonder turbo een redelijk probleemloos blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Chaoss had het erover dat de 2.0fsi ook wat olie kon gebruiken. Ik heb in de daaropvolgende discussie in de gauwigheid inderdaad over de turbo heen gelezen :$ Mijn fout. Haha, had ik eindelijk een doorslaggevend argument voor de TDI gevonden...

Het gaat trouwens om deze occasion. Ziet er niet heel verkeerd uit icm die prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooie auto maar voor betrouwbaarheid loop ik tegenwoordig toch echt naar BMW of een Koreaan/Japanner. Ik heb zo'n 1500 euro aan onverwachte kosten gehad aan m'n Altea (2.0FSI), variërend van kapotte bobines (en ja, die waren al van na de terugroepactie) tot weigerende airbags en loszittende ramen. Oh en ergens tussenin de computer die lambdasensors aanstuurt, dat was ook een rekening van 700 euro.

M'n collega, die al jaren VAG rijdt, vindt zo'n 1000 euro per jaar aan kosten echter geen enkel probleem en heel normaal 8)7. Als dat je ding is: doen, want die Audi is wel echt prachtig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Arfman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:25:
Mooie auto maar voor betrouwbaarheid loop ik tegenwoordig toch echt naar BMW of een Koreaan/Japanner. Ik heb zo'n 1500 euro aan onverwachte kosten gehad aan m'n Altea (2.0FSI), variërend van kapotte bobines (en ja, die waren al van na de terugroepactie) tot weigerende airbags en loszittende ramen. Oh en ergens tussenin de computer die lambdasensors aanstuurt, dat was ook een rekening van 700 euro.

M'n collega, die al jaren VAG rijdt, vindt zo'n 1000 euro per jaar aan kosten echter geen enkel probleem en heel normaal 8)7. Als dat je ding is: doen, want die Audi is wel echt prachtig om te zien.
Alsof die onverwoestbaar zijn 8)7

No Offence, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Als ik zeg dat mijn oom al jaren zonder problemen Audi rijdt is de mening van je collega ook meteen weggestreept toch?

Wat hier al werd gezegd zijn die 2.0 FSI blokken vrij sterk en goed mee te rijden.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

exclusief banden ben ik elk jaar voor een grote beurt+apk zo'n 600-800 euro kwijt, dat is vrij normaal voor een auto die 25-30K per jaar rijd. als je nagaat dat een beurt incl olie, filters en ander klein materiaal als snel 400 euro kost... mijn laatste beurt was 800 en dat was incl. distributie wissel. nits vreemds en ik denk dat je aan een willekeurige koreaan hetzelfde kwijt zou zijn. En dan kan ikwel een Hyundai kopen met veel brakkere afwerking, maar ik geloof er niets van dat die 4 ton lopen zonder problemen...

[ Voor 33% gewijzigd door Chaoss op 27-06-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
Nice, dan ga ik vanmiddag beginnen bij de 2.0 FSI en een onderhoudsrapport + onderhoudsoverzicht opvragen zodat ik de juiste onderhoudspunten alvast uit kan laten voeren. De distributieriem (+waterpomp ook zeker?) moet bij 120dkm vervangen worden, dus dat mogen ze alvast meenemen.
Daarnaast kunnen ze in hun netwerk alvast zoeken naar vergelijkbare TDI's en dan kan ik altijd nog de keuze maken als er een leuke te vinden is. (jaja, ik ben al verliefd op de s-line, ik geef het toe)

Mijn kapotte inruilauto doet in goede staat bij de ocassion-sites nog 8k en de garage heeft nu al meermaals geroepen dat ie voor max 3k weer als nieuw is. Dan is het toch heel redelijk om 5k korting op de audi te vragen + zaken als de distributieriem te regelen enzo? Zeker omdat ze het "allemaal heel vervelend vinden" met mijn kapotte peug en zij voor de reparatie daarvan natuurlijk niet de 3k kwijt zijn die ik kwijt zou zijn.

btw:
Dat onderhoud, beurten en apk geldt kosten, snap ik ook, maar ik zou ook wel een keer blij zijn met een auto waar ik een keer niet daar bovenop nog ruim 1k/jaar aan moet besteden aan onverwachte dingen. En die kans is imo bij zo'n A4 net zo groot/klein als een bmw of koreaan. Onderhoud = duur, maar ik verwacht nog wel wat duitse degelijkheid. Maar dat is mijn mening.

Pagina: 1 ... 50 51 Laatste

Dit topic is gesloten.