Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste
Acties:
  • 288.865 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51

Falcon10

Hit it i would !

PWM schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:40:
Jij hebt ook snel met de Audi kwaliteit, die ik inmiddels zo goed ken, kennis gemaakt :+

Op het Audiforum zijn ook wat mensen gestrand met nieuwe A4's en A5's, maar dat zijn allemaal 1.8TFSI's.

Wel een erg mooie auto om te hoor, petje af. Hoop dat je hem snel terugkrijgt, je eigen auto blijft het fijnst.
Ja, mijne is gewoon de 2 liter TDI met 166 Pk.
Verder mag ik er niet over klagen, rijdt enorm fijn, de drive select is ook goed, wel opvallend in economic mode dat hij echt wel economic rijdt idzv : vol gas instampen, en je krijgt wel wat extra gas, maar om "snel" even eentje in te halen zit er niet in. Zet je'm dan weer op dynamic, dan is het een bommetje als je even vol gas zet ( en slurpt ie wel ook goed zen diesel ).
Wel een negatief puntje vindt ik de precies kleine benzinetank. Met men Golf 6 Bluemotion deed ik als ik moeite deed 1200 km op een tank. Voor ik vertrok heb ik volgetankt ( was zo goed als leeg ), en bleek ie maar goed 55 liter te willen slikken. Gevolg was dus dat ie na goed 800 km reeds vroeg voor extra jus. Had toch liever een 70 liter tank ofzo gehad, of klinkt dat nu zo raar ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nee hoor, maar het kan erger. Mijn A4 wil elke 550km een verse lading Euro98 hebben (gem. 1 op 10,8), ik zou graag 800 willen hebben :p

Vraagje:

Ik heb deze originele Audi pijpen op mijn auto:

Afbeeldingslocatie: http://www.vagwereld.nl/media/catalog/product/cache/4/image/f10e8221820e1451ab5a3fc9c1988de3/8/k/8k0071761.jpg

Inmiddels helemaal zwart. Ik wil ze weer laten glimmen, maar heb er inmiddels 20 dingen opgesmeerd, het blijft pik zwart. Iemand tips? Volgens mij zijn ze gewoon van dik plastic, niet van metaal.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 19-05-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zelfde probleem heb "ik" met de R8. Uitlaten (sierstukjes overigens, hardstikke nep 8)7 zijn maar deels schoon te krijgen. Misschien toch eens met een commandant achtige aan de gang....

Edit: ff plaatje geschoten:
http://rw-racing.nl/pics/DSC_8293k.jpg

Net een paar uurtjes thuis van een paar dagen Harz samen met mijn vader. Fraai gebied met mooie wegen, vol met motorrijders, maar er is geen sportauto te bekennen (behalve in de spiegeling van winkels soms ;)). Opvallend veel opgestoken duimpjes en dol enthausiaste Duitsers die het een "geile wagen" vinden :D, R8 lijkt in Duitsland toch behoorlijk exclusief te zijn want sommige hadden hem nog nooit in het echt gezien?.

Fototje:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/DSCN0611k.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Tortelli op 19-05-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Vraag me af hoe hij zo'n auto verzekerd heeft gekregen met zijn 21 jaar?

Verzekeringen doen al ontzettend moeilijk bij 130pk voor 23/24 jarigen, laat staan 500pk (ofzo) met 21 jaar?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:00

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gewoon op naam van de ouders?. Die hebben de auto toch al gegeven, dus die paar euro voor de verzekering moet geen probleem zijn denk ik?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:20:
[...]
Hahahahahah pik omhoog; grappig hoe je geheugen met je fuckt ;)

Dat was ik namelijk (A4, phantom zwart, 19" RS6 velgen) :o. Die "persoon" die ik oppikte had een proefrit gereden met een Polo, dus ik reed met hem terug naar de dealer :)
Ben benieuwd wat je bedoelde met parkeerde ongelukkig.
[...]
sjiiit. :D sjonge, m'n geheugen is idd onbetrouwbaar...

ik moest mn auto om die gepimpte A4 heenslingeren om het terrein af te kunnen ;)

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Tortelli schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:30:
Gewoon op naam van de ouders?. Die hebben de auto toch al gegeven, dus die paar euro voor de verzekering moet geen probleem zijn denk ik?.
Gaan verzekeraars daar niet achteraan dan na zo'n crash? Of een van de ouders wel de hoofdbestuurders waren.

Hell, ik zou het wel weten als verzekeraar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-05 15:35
PWM schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:08:

Inmiddels helemaal zwart. Ik wil ze weer laten glimmen, maar heb er inmiddels 20 dingen opgesmeerd, het blijft pik zwart. Iemand tips? Volgens mij zijn ze gewoon van dik plastic, niet van metaal.
PEEK werkt erg goed. Daarna een wax op je uitlaat tipjes. Genoeg audi eindstukken mee schoon gekregen. Ook van een R8 en A4 ;)
Bartjuh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:24:
[...]

Vraag me af hoe hij zo'n auto verzekerd heeft gekregen met zijn 21 jaar?

Verzekeringen doen al ontzettend moeilijk bij 130pk voor 23/24 jarigen, laat staan 500pk (ofzo) met 21 jaar?? :X
Of op papa's naam of de hoofdprijs betalen..
Ik had 170pk en niet veel kilo op me 22ste, maar de verzekering heeft nooit moeilijk gedaan en ook geen speciale prijs..

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 19-05-2012 20:54 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 14:09
Bartjuh schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:51:
[...]

Gaan verzekeraars daar niet achteraan dan na zo'n crash? Of een van de ouders wel de hoofdbestuurders waren.

Hell, ik zou het wel weten als verzekeraar :P
Je mag toch je auto gewoon uitlenen? De auto is verzekerd, niet de persoon. Echter word er bij het afsluiten wel gekeken naar de hoofdbestuurder (eigenaar van de auto etc.)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

KappeNou schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:52:
[...]
Of op papa's naam of de hoofdprijs betalen..
Ik had 170pk en niet veel kilo op me 22ste, maar de verzekering heeft nooit moeilijk gedaan en ook geen speciale prijs..
Op mijn 23ste had ik ook 200pk op mijn naam staan zonder al te veel moeite.

Echter nu, 4 jaar later, probeerde mijn vriendin (nu 23) dat ook voor een auto van 130pk. Was niet 1-2-3 geregeld, uiteindelijk wel, maar niet goedkoop.

Is dus een stuk lastiger geworden de afgelopen paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
gave slee die R8. goed voor de vader-zoon-band om daar een tochtje in te maken lijkt mij :)

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
PWM schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:08:
Nee hoor, maar het kan erger. Mijn A4 wil elke 550km een verse lading Euro98 hebben (gem. 1 op 10,8), ik zou graag 800 willen hebben :p

Vraagje:

Ik heb deze originele Audi pijpen op mijn auto:

[afbeelding]

Idem hier met die pijpjes, wel laatst met wat terpentine en vervolgens gewassen en met een wat alcohol redelijk goed gekregen. Vriend gaat binnenkort met mijn Audi aan de gang om hem in ultieme showroomstaat weer te krijgen. Poetsen, polijsten etc. Velgen ook een schoonmaakbeurt dus ben zeer benieuwd. Gaat een hele dag poetsen worden maar zin in :)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik spuit in de wasbox altijd velgenreiniger op de uitlaat, werkt prima

bij een oude auto waar het in jaren niet schoon gemaakt was, en er zelfs een hele zwarte vlek op de bumper boven de uitlaat zat heb ik het weg gekregen met ovenreiniger :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

Iron X

werkt gegarandeerd...mocht het niet werken dan ligt het aan de inferieure kwaliteit van de sierpijpen. Ow, en schrik niet als je paarse vloeistof ziet na het aanbrengen.

En smeer ze daarna in met collinite wax ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 21-05-2012 12:52 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah met die verchroomd el-cheapo sierstukjes zou het me niets verbazen als met een beetje agressief middel je "chroom" er afbladert :P

waar is de tijd gebleven dat uitlaatsierstukken nog van degelijk rvs waren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
deadsy33 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:50:
Iron X

werkt gegarandeerd...mocht het niet werken dan ligt het aan de inferieure kwaliteit van de sierpijpen. Ow, en schrik niet als je paarse vloeistof ziet na het aanbrengen.

En smeer ze daarna in met collinite wax ofzo.
IronX is om metaal deeltjes los te krijgen. Dus zal zeker niet alles weg krijgen. Een metaal polish, zoals bijvoorbeeld peek wat ik aan gaf werkt het beste.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Aankomend weekend ga ik kijken naar een paar Audi A4 B7's. Ik heb mijn zinnen gezet op de 2.0 TFSI motor mede door de goede beoordelingen die deze motor krijgt en uiteraard de paardjes terwijl het nog redelijk beschaafd blijft.

Nu zit er een Quattro tussen de mogelijke kandidaten die ik komend weekend ga bekijken, maar het verbruik valt me hierbij toch wel tegen, zeker ten opzichte van het verbruik van de 'normale' aandrijving, persoonlijk heb ik geen Quattro nodig, maar de auto zelf is wel mooier dan die van de concurrentie (zal je altijd zien) ;)

Mijn vraag is; - en uiteraard heb ik dit topic doorzocht, net zoals het audiforum, - wat zijn de eventuele zorgpunten en controlepunten die ik moet checken bij de proefrit?

En is het onderhoud bij een Quattro aangedreven wagen trouwens ook fors duurder?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Betreffende de uitlaten, ik gebruik met redelijk succes koperpoets :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:41
Blergh. Ik rijd de gefacelifte A5 met het Audi Soundsystem. Komt niet echt lekker geluid uit. Beetje spijt dat ik B&O soundsystem niet genomen heb. Meer mensen dit gevoel?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Chief-XL schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:18:
Blergh. Ik rijd de gefacelifte A5 met het Audi Soundsystem. Komt niet echt lekker geluid uit. Beetje spijt dat ik B&O soundsystem niet genomen heb. Meer mensen dit gevoel?
Heb ook de Audi soundsystem in de facelift, en heb em nog maar weekje gehad, en niet echt kunnen testen, maar men eerste indrukken waren inderdaad ook niet echt super, had het idee zelfs dat het geluid in men Golf 6 stukken beter was, en dat was de gewone standaardhandel dat er in stak.
Momenteel heb ik de facelift A4 als vervangwagen, en die heeft ook de Audi soundsystem, en die klinkt eerlijk gezegd bijna nog droeviger dan die in de A5.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Iemand een idee hoe ik, achteraf, het geluid in de A5 kan upgraden? Zit er niets anders op dan een versterker o.i.d. te installeren?

n.m., goede topic op Audiforum http://www.audiforum.nl/f...ie-achteraf-inbouwen.html

[ Voor 31% gewijzigd door Chief op 25-05-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:40
Gisteren de A3 een paar keer flink doorgetrokken qua toeren, leuk die stoplichtsprintjes ;) Reed naast een andere A3, 1.4 volgens mij. Viel me wel op dat er flinke grijs/bruine rookwolken achterbleven boven de kruising, had daarvoor een km of 50 op de cruisecontrol gereden op de snelweg en ben er niet zeker van dat het uit mijn auto kwam maar vraag me toch af wat dat was...

Mijn A3 gebruikt iig geen olie en water dus daar ben ik niet zo bang voor, zou het dan toch echt stof/roet uit de uitlaat zijn? Heb dat wel vaker gezien bij een diesel maar kan dat ook bij een benzine of moet ik me zorgen gaan maken? Stook de mijne al jaren op euro 98.

[ Voor 3% gewijzigd door marccom op 25-05-2012 10:35 ]

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Chief-XL schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:18:
"Meer mensen dit gevoel" _O-

Het Audi Soundsystem is een drama :p Sinds 2010 heeft Audi de setup veranderd (lees: Goedkoper, voor hun). Er zijn boeken vol over geschreven inmiddels, maar dit is wel een leuk startpunt: http://www.audiforum.nl/f...inder-dan-2008-model.html Erg veel berichten, wel interessant. Er zijn nog meer topics over dit onderwerp.

Conclusie, upgraden kan, maar is erg duur.

* PWM knuffelt zijn B&O nog even in zijn A4 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Heb mijn post net ge-edit. Ga ff zoeken naar een werkbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:14
Nieuwe Audi A3 test:

http://www.youtube.com/watch?v=4lL-Ox1-HFI

[ Voor 59% gewijzigd door Pannekoek81 op 25-05-2012 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mooie auto die A3. Ik blijf erbij dat het wel een beetje vrouwelijke bak is geworden, maar hij ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ben meer benieuwd naar de Sportback. Huidige A3 vind ik de SB ook mooier. Wie weet de nieuwe een leuke vervanger over 2,5 jaar voor mijn huidige. Al denk ik dat misschien nog wat groter moet ivm kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

1 kind gaat nog prima met een sportback, onze kinderwagen + reiswieg passen in de kofferbak meer hebje niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Chaoss schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:17:
1 kind gaat nog prima met een sportback, onze kinderwagen + reiswieg passen in de kofferbak meer hebje niet nodig :P
2 kinderen moet ook wel prima gaan :+ Vooral als ze wat ouder zijn en er geen wieg meer achterin hoeft :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ik heb er straks (over een week of 4) 2. Heb er al 1 van 5. Met die van 5 alleen achterin gaat prima. Niks geen wandelwagens of buggy nodig. Straks komt er dan wel kinderwagen + reiswieg in de kofferbak. Dus maar zien of het ruim zat is/blijft en anders over 2,5 jaar wat groters. Eerst nog tijdje met de huidige rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

scheelt enorm wat voor kinderwagen je hebt, wij zouden eerst een Mutsy nemen die paste dus echt niet in de achterbak van een A3. toen hebben we de Joolz gekocht en die past wel in de A3 sb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Hebben ook de Joolz. Pas de bestelling nog laten wisselen, zouden de Joolz Day 2011 krijgen, maar de 2012 werkt iets makkelijker. Dus die hebben we nog kunnen wisselen. Vanmiddag eindelijk ophalen (Joolz had leverings problemen hoorde we). Die gaat inderdaad wel passen. Vrij compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Met of zonder wielen? Als ik de Joolz Earth Day die wij hebben in de kofferbak leg van de A4 (onderstel en bak) past er letterlijk helemaal niets meer in.

Zeer fijne kinderwagen trouwens :)

Dat is overigens ook de reden dat ik voor vakantie een Passat leen van een collega, dan past alles wat beter :)

[ Voor 35% gewijzigd door PWM op 25-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Chaoss schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:56:
scheelt enorm wat voor kinderwagen je hebt, wij zouden eerst een Mutsy nemen die paste dus echt niet in de achterbak van een A3. toen hebben we de Joolz gekocht en die past wel in de A3 sb
Vreemd, wij hadden ook een Mutsy en die paste echt perfect in de kofferbak van de Leon. Kon aan weerszijden nog net mijn vingers er langs steken. Daar kond de wagenbak nog bovenop en dan was alles mee en de kofferbak precies vol. Zo anders zal dat toch niet zijn in een A3?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Kunnen we het weer over Audi hebben i.p.v. kinderwagens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ok:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/a3fls4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2e5pff6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BtM909 op 25-05-2012 14:55 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

_/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
LoL!! pwn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PaT schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:35:
[...]

Vreemd, wij hadden ook een Mutsy en die paste echt perfect in de kofferbak van de Leon. Kon aan weerszijden nog net mijn vingers er langs steken. Daar kond de wagenbak nog bovenop en dan was alles mee en de kofferbak precies vol. Zo anders zal dat toch niet zijn in een A3?
ok de mutsy paste idd net, dat frame is plat net zo groot als de kofferbak van een A3, het frame van de Joolz, past er rechtop in, dus dan is niet gelijk de hele kofferbak vol, passen er daadwerkelijk nog tassen bij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Heb vandaag de A4 vervangwagen even moeten gaan inruilen voor een A1 Sportback S-line :

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/562377_4038354283020_1406666046_3690368_348437638_n.jpg

Eerste impressies :
- lekker zuinig bakje !
- stuurbekrachtiging is steviger, en beter dan de adaptieve van de A4.
- vering is nogal stijfjes, je voelt bijna elk bultje in de baan, had liever dat je die bijna niet voelde.
- audio systeem dat er insteekt p0wned het Audi audiosysteem in de A4 en A5.

Komend weekend paar keer gaan duiken in Nederland, gaat wel lekker stompen worden om 2 duikbakken, flessen en stoeltjes en wat hapjes nog in te krijgen, achterbankje zal zobiezo plat moeten.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Falcon10 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:11:

- stuurbekrachtiging is steviger, en beter dan de adaptieve van de A4.
Dat hoor je eigenlijk iedereen zeggen die in een facelift A4/A5. Ook de pers is absoluut niet te spreken over die nieuwe stuurbekrachtiging (of zegt dat het geen verbetering is). Vraag me af hoe dat dan besloten word.

Mijn A4 is voor de facelift, en ik heb de servotronic optie. Die verandert ook per snelheid, maar is wel erg fijn. Ook veranderd hij de weerstand niet in bochten, wat de nieuwe wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Crosspost uit het "Show je auto topic":

Kan eindelijk sinds vandaag mijn nieuwe aanwinst tonen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2980139/pics/IMAG0125.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2980139/pics/IMAG0123.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2980139/pics/IMAG0126.jpg

* RomeoJ is happy 8)

Hier zit trouwens ook servotronic op, ik vind het persoonlijk wel een fijn systeem.

P.S. zodra ik de auto heb, dan zal ik betere foto's maken en dan kan ik ook in de startpost :)

[ Voor 10% gewijzigd door RomeoJ op 25-05-2012 22:19 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
RomeoJ schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:18:

Hier zit trouwens ook servotronic op, ik vind het persoonlijk wel een fijn systeem.
Servotronic is ook een hele fijne optie :) Het is ook niet voor niets dat Porsche het levert op de 911 en Panamera, en BMW het ook op alle modellen heeft (inclusief de M modellen). Het is gewoon een enorm goede stuurbekrachtiging. Op mijn A4 was het een optie van slechts 400,-, een no-brainer.

Echter, in de facelift A4 en A5 ligt een nieuwe elektrische stuurbekrachtiging. De reden voor deze keuze is waarschijnlijk de CO2 reductie die op papier te halen is. In de praktijk is het verschil 0 (want, alleen besparing bij absolute stilstand van stuur), maar in de EU testcyclus..... staat het stuur stil :+ Dat scheelt tot 7 gram, wat tegenwoordig belangrijk is.

Helaas is servotronic ook niet meer als optie te krijgen volgens mij op de A4/A5. 1 van de redenen dat ik blij ben dat ik niet op de facelift heb gewacht.

EDIT: De nieuwe A6 en A8 hebben wel gewoon Servotronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:26
Elektrische stuurbekrachtiging is wel leuk als je veel in het stad rijd en als je nu niet echt met een bepaald sportieve wagen rijd (cross-over bijvoorbeeld).

Maar als je wat sportiever bent en zo wilt rijden, is het inderdaad echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Audi A3 review van Autobog staat online :) http://www.abhd.nl/video/audi-a3/

Ik heb al gekeken of het nieuwe stuur (wat ook in de A4 zit) in mijn auto past, helaas niet. Het nieuwe stuur heeft namelijk eindelijk een Volgende/Terug knop, zodat ik niet steeds via mijn middenconsole een volgend nummer moet kiezen.

[ Voor 61% gewijzigd door PWM op 26-05-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

PWM schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:31:
Audi A3 review van Autobog staat online :) http://www.abhd.nl/video/audi-a3/

Ik heb al gekeken of het nieuwe stuur (wat ook in de A4 zit) in mijn auto past, helaas niet. Het nieuwe stuur heeft namelijk eindelijk een Volgende/Terug knop, zodat ik niet steeds via mijn middenconsole een volgend nummer moet kiezen.
Mijn A1 heeft een knop op het stuur waar je zelf een functie aan kunt geven. Die staat bij mij ingesteld op volgend nummer, ideaal!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Cool, kun je er ook een pitlane limiter op zetten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een vriend van mij heeft van de week zijn facelift A4 binnen gekregen. Hij heeft 2 kinderen, allebei met Isofix stoeltjes. Aangezien dit wettelijk verplicht is, en zowel de dealer als documentatie melden dat het er in zit, ging hij vol goede moed met de stoeltjes aan de slag. Geen Isofix te bekennen. Dealer 's avonds een mail gestuurd, zaterdag antwoord.
Geen ISOFIX standaard op achterbank Audi A4

In tegenstelling tot wat er in de brochure en de prijslijst vermeld staat zijn de ISOFIX-bevestigingspunten op de achterbank niet standaard voor de Audi A4.

Bladiebla
Strekking van het verhaal: "Druk en zetfouten voorbehouden", u heeft pech.

Hij belde me gisteren, aangezien ik voor het bestellen heb gewaarschuwd voor de Audi/PON praktijken. Bovenstaande is overigens uit een officieel PON bericht, niet zomaar een dealer ding.

Daar ben je weer mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
PWM schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Servotronic is ook een hele fijne optie :) Het is ook niet voor niets dat Porsche het levert op de 911 en Panamera, en BMW het ook op alle modellen heeft (inclusief de M modellen). Het is gewoon een enorm goede stuurbekrachtiging. Op mijn A4 was het een optie van slechts 400,-, een no-brainer.
De nieuwe 911 991 heeft ook elektrische stuur bekrachtiging welke ook uit gaat als je het stuur recht houdt.
Ik heb ermee gereden en het is niet mijn ding in een porsche. De 997 heeft veel meer gevoel in het stuur. Het lijkt kwa sturen nu gewoon een dikke audi RS. Nu hopen dat dit niet in de nieuwe GT3 komt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
a4 is per 2012-model (facelift 2011-model) over van hydraulisch naar elektro mechanische stuurbekrachtiging.

de 1e is vrij zwaar en de 2e is gevoelloos in bochten, is wat ik lees.
moet ik mezelf als sportieve rijder nu gelukkig prijzen met het oude systeem?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
MrJayMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:00:
a4 is per 2012-model (facelift 2011-model) over van hydraulisch naar elektro mechanische stuurbekrachtiging.
Is dat dat elektrische geluid dat ik hoor als m'n buurmeisje aan het stuur van d'r nieuwe Polo zit te draaien? :P

Valt mij wel op dat Audi goed bezig is met het integreren van multimedia in hun MMI systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door S_Chief op 29-05-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:55:
Een vriend van mij heeft van de week zijn facelift A4 binnen gekregen. Hij heeft 2 kinderen, allebei met Isofix stoeltjes. Aangezien dit wettelijk verplicht is, en zowel de dealer als documentatie melden dat het er in zit, ging hij vol goede moed met de stoeltjes aan de slag. Geen Isofix te bekennen. Dealer 's avonds een mail gestuurd, zaterdag antwoord.
[...]

Hij belde me gisteren, aangezien ik voor het bestellen heb gewaarschuwd voor de Audi/PON praktijken. Bovenstaande is overigens uit een officieel PON bericht, niet zomaar een dealer ding.

Goh, oplichting, valse informatieverstrekking en wetregelgevingontduiking...ach ja...PON :O Heeft Audi NL /PON geen FB of twitter pagina? >:)

Gaat je collega hier nog verdere actie op ondernemen? Overigens blijft het vreemd dat dit soort zaken niet standaard zijn voor een auto van ~40K

Bij jou was het toch wel goed gekomen toch?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

MrJayMan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 00:00:

de 1e is vrij zwaar en de 2e is gevoelloos in bochten, is wat ik lees.
moet ik mezelf als sportieve rijder nu gelukkig prijzen met het oude systeem?
Als ik eerlijk moet zijn, zou ik blij zijn met het zwaarderen oude systeem.
Rij zelf meestal ook sportief, en dan trek ik liever aan een "zwaar" stuur zonder stuurbekrachtiging ( nuja, wel servo graag ;) ), dan de het zelfregelende systeem op de stuurbekrachtiging van de facelift A4 en A5.
Als je achter een wagen aanrijdt die je wil inhalen, dan geef je goed gas bij, of schakeld terug voor direct in hoger toerental te zitten om hem voor te steken, en dan ga je aan je stuur trekkeom hem langs links voor te steken, en op dat moment is je stuurbekrachtiging nog niet aangepast, en hef je precies een lege schoenendoos op, die vervolgens, als je terug naar rechts draait om evenwijdig met je voorganger te komen om hem voor te steken, loodzwaar wordt omdat dan de stuurbekrachtiging zich heeft aangepast.
Het is niet dat je er zal door verongelukken ( nuja, al vermoed ik dat een overmoedig halve gare kwast er wel eens zal in lukken ), maar ik vind het persoonlijk pokke vervelend.
Het systeem reageerd gewoon te traag op je handeling. Dan heb ik liever een systeem dat constant dezelfde bekrachtiging doet, of deze zelfregelende bekrachtiging doet bij lage snelheden ( bv als hulp bij het inparkeren ofzo, en vanaf 30 km/uur ofzo dat het gewoon afspringt, beetje zoals de automatische deurvergrendeling die opspringt van 10 km/uur ofzo ? Zou ik veel liever hebben.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81

[...]

Al onder de bank gekeken? Bij de A3 als je de optie niet hebt aangevinkt (optie: isofix en airbag voor uit te schakelen) dan kan je met een schroevendraaier alsnog de isofix punten omhoog schroeven. Ze zitten er wel, alleen verborgen.

Dealer geeft daarbij ook aan: niet aangegeven? Geen isofix. Blijkt echter wel op de auto te zitten, alleen je moet ze er zelf uitdraaien. Zitten dan echt nog helemaal plat tegen de chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
[...]Aangezien dit wettelijk verplicht is, en zowel de dealer als documentatie melden dat het er in zit, ging hij vol goede moed met de stoeltjes aan de slag. Geen Isofix te bekennen.[...]
Daar vind ik verschillende afwijkende berichten over, bijvoorbeeld deze kinderzitjestest 2012 van de ANWB:
[...]nu Isofix vanaf november 2012 verplicht wordt in nieuwe voertuigmodellen. Vanaf november 2014 is dit zelfs verplicht voor alle nieuw verkochte voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 09:27:
[...]

Al onder de bank gekeken? Bij de A3 als je de optie niet hebt aangevinkt (optie: isofix en airbag voor uit te schakelen) dan kan je met een schroevendraaier alsnog de isofix punten omhoog schroeven. Ze zitten er wel, alleen verborgen.
Bij mij zitten ze er inderdaad ook verborgen (dealer wilde €800,- hebben om Isofix "in te bouwen"). Bij hem gaan we van de week eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

PWM schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:32:
[...]

Bij mij zitten ze er inderdaad ook verborgen (dealer wilde €800,- hebben om Isofix "in te bouwen"). Bij hem gaan we van de week eens zoeken.
Is dat in de a4?? Moet ik ook eens zoeken. Hem ze nog niet nodig ;) Maar tja je weet nooit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ik wist het toevallig van de A3, bij een collega van me keer gedaan. A4 zal zelfde idee wel hebben. De kapjes bij de bekleding heb je dan niet waardoor het iets meer proppen is om de stoel op zijn plek te zetten. Maar dan wel isofix. Het zit op de carrosserie, volgens mij is het alleen of je hebt de mogelijkheid om je airbag uit te zetten en nette kapjes bij de isofix, en anders moet je ze zelf even omhoog draaien. Lijkt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Laatst online: 22:45
Zie voor plaatjes ook AVANTI211 op audiforum.nl.

Ik heb ze ook gevonden in mijn 2008 (B8) A4 Avant. Even goed voelen in de sleuf tussen de horizontale en verticale delen van de achterzitting. Twijfel nog wel of ik voor een isofix base ga of gewoon het stoeltje met de gordels vastzet. Zo'n isofix base kost ongeveer net zoveel als een stoeltje zelf!

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Maar is wel fijn, ik zit elke keer gebukt in de auto die domme gordel vast te maken. Helemaal irritant als ik naast een stoep sta, en gebukt door de toch al lage Audi moet klimmen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Laatst online: 22:45
Ja dat herken ik, belangrijke overwegingen om toch voor isofix te gaan. ;)

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb isofix, maar gebruik het niet :P kben met de gordel zo klaar, als je dat een paar keer gedaan hebt kun je het met je ogen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb juist wel isofix. Voor de Maxi-cosi tijd is zo'n base goud waard! Ja die is duur, maar het bespaard blijven van gehannes met een gordel was mij dat wel waard.

Als de kleine groter wordt (jaartje of 4) en hij in een "grote" stoel gaat zitten is Isofix ook verdomde handig. Dan blijft de stoel tenminste stevig staan in bochten. In de Aygo van mijn vrouw, zonder Isofix wil meneer met stoel en al nog wel eens meehellen in de bochten. Nu vindt hij dat fantastisch, maar echt veilig vind ik het niet. Dan is Isofix toch een stuk meer solide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
Net ff gebeld met de dealer die mijn audi gaat afleveren, en direct afgesproken dat het dak en de achterspoiler van m'n toekomstige A1 in carbon worden gewrapt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

[...]

Ik snap niet dat isofix niet gewoon verplicht is in iedere nieuwe auto...
Maar dat het niet op een nieuwe audi zit is echt belachelijk!
d3vlin schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:17:
Zie voor plaatjes ook AVANTI211 op audiforum.nl.

Ik heb ze ook gevonden in mijn 2008 (B8) A4 Avant. Even goed voelen in de sleuf tussen de horizontale en verticale delen van de achterzitting. Twijfel nog wel of ik voor een isofix base ga of gewoon het stoeltje met de gordels vastzet. Zo'n isofix base kost ongeveer net zoveel als een stoeltje zelf!
Als je isofix hebt, absoluut voor de base of familyfix gaan!
Krijg je geen spijt van!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Jeuj, normaal volgende dinsdag men A5 terug !
*kut-leasing-repatriëring* Had beter zelf ff een dagje op en neer gereden naar Duitsland, dan had ik hem al een week terug !

Dan gaan we trouwens eens die geluidsinstallatie aan de tand voelen en kijken hoe of wat we er aan kunnen doen, want snuifje degelijk klinkende muziek is wel een must voor me als je dagelijks minstens 2,5 uur in je wagen zit.

[ Voor 40% gewijzigd door Falcon10 op 01-06-2012 11:34 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In het volgende hoofdstuk van mijn premium kwaliteitswagen, rammelt de versnellingsbak als een malle. Ik moet de muziek (van mijn B&O nota bene) echt op standje 10 zetten om het niet te horen.

Helaas neemt mijn telefoon het geluid niet goed op (zal mijn Flip er eens bij pakken), maar hier heb je een idee: http://imageshack.us/clip/my-videos/717/5w4g.mp4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Eigenlijk wel te gek voor woorden dat je zulke idiote problemen hebt met je A4. :X Dit soort verhalen hoor je niet eens bij oude auto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ach, ik klaag niet eens meer. Ik ben al lang blij dat mijn auto weliswaar een slechte bouwkwaliteit heeft, maar in ieder geval wel gewoon rijd. Op Audi forum (en hier Falcon10 in "Het Grote Audi-topic Deel 3" ) melden zich steeds meer mensen van wie, vooral, de 1.8TFSI binnen 10.000 kilometer helemaal aan gort is gereden. Dan zit je dus weken zonder je eigen auto.

Dan staat je 3 maanden oude auto er dus zo bij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qEYw7F361oSnZB0YmzFuncrS/full.png

Dan maar een rammel in mijn bak. Ik blijf gewoon stug doorzoeken naar een dealer die de zaken wel echt oppakt. Als ik hem heb gevonden, laat ik het weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Bij welke dealers ben je inmiddels geweest? :P En het is wel schandalig om je nieuwe auto zo terug te zien ja, daar wordt je toch niet blij van. :/ Kwalijke zaak in ieder geval dat die blokken zo slecht zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door S_Chief op 02-06-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

PWM : klinkt als een soort getok dat constant terugkomt. Lijkt alsof er een van de tandwielen niet meer goed zit van de versnellingsbak. Wel balen natuurlijk, zou ik me ook aan storen, en terecht mee naar de garage, want anders rij je hem helemaal aan gort.

Ik denk dat veel van de problemen ( zoals bij men A5 ) echter te maken hebben met het altijd maar groeiende electronicagebeuren in de wagens. Moest ik geen boordcomputer gehad hebben, had men wagen waarschijnlijk geen probleem gegeven met dat er iets mis was met het uitlaatsysteem, en was de kans groot geweest dat ik alleen af en toe eens een grote zwarte roetwolk uitblies als ik eens goed op de gas zou staan ( en dat zie je wel meer bij hedendaagse wagens met ietswat motor erin :D ). Nu natuurlijk doet je boordcomputer er moeilijk over en gaat die in error staan en neemt uit veiligheid bijna al je motorvermogen weg zodat je geen (grotere) schade aan de wagen kan maken.

Doch, ondanks het probleem, ben ik wel enorm tevreden aan de afwerkingskwaliteit en het rijplezier in de wagen. Moest ik niet af en toe naar de wc moeten, zou ik er zelfs in wonen denk ik :D
In elk geval hoop ik er verder niet teveel problemen mee te hebben in de toekomst, heb zelf nog niet veel problemen gehoord van het 2.0 TDI motorblok dat ik heb.
Ik had het idee om de wagen eventu wat te laten verlagen en van 177 naar iets meer dan 200 pk te laten kietelen, maar denk dat ik dat beide best maar zo laat, ivm de boordcomputer die naar ik denk echt wel gevoelig is.
Dus waarschijnlijk enkel het audiosysteem eens upgraden voor degelijk geluid ipv het audi bagger systeem.
In de A1 Sportback die ik momenteel als vervangwagen heb is de geluidskwaliteit echter wel heerijk, zou ik direct willen wisselen en tevreden mee zijn.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
SChief schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:05:
Bij welke dealers ben je inmiddels geweest? :P En het is wel schandalig om je nieuwe auto zo terug te zien ja, daar wordt je toch niet blij van. :/ Kwalijke zaak in ieder geval dat die blokken zo slecht zijn..
3. Allemaal doen ze het prima, totdat er iets onverwachts is, of iets wat buiten hun comfortzone ligt.

Audi Avenu in Naarden noemt het rammelen van de versnellingsbak een "product eigenschap" (letterlijke quote).

Dat betekent dat er geen checklist is, dus bestaat het niet. Van de week naar een dealer in Friesland, moet ik toevallig in de buurt zijn, kijken of die anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ik heb goede ervaring met Audi Flevo in Harderwijk. Proberen waard. Maar wat een ellende met jou A4. Pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Falcon10 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:30:
Ik denk dat veel van de problemen ( zoals bij men A5 ) echter te maken hebben met het altijd maar groeiende electronicagebeuren in de wagens. Moest ik geen boordcomputer gehad hebben, had men wagen waarschijnlijk geen probleem gegeven met dat er iets mis was met het uitlaatsysteem, en was de kans groot geweest dat ik alleen af en toe eens een grote zwarte roetwolk uitblies als ik eens goed op de gas zou staan ( en dat zie je wel meer bij hedendaagse wagens met ietswat motor erin :D ). Nu natuurlijk doet je boordcomputer er moeilijk over en gaat die in error staan en neemt uit veiligheid bijna al je motorvermogen weg zodat je geen (grotere) schade aan de wagen kan maken.
Dat hebben oudere auto's ook hoor. :) Zodra een sensor doorheeft dat er iets mis is wordt er een foutmelding opgeslagen in de ECU. Indien het gevaarlijk is zal hij ook omschakelen naar noodloop (met brandende CEL op het dashboard). En dan praat ik over auto's uit eind jaren '90. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
SChief schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:23:
Dat hebben oudere auto's ook hoor. :) Zodra een sensor doorheeft dat er iets mis is wordt er een foutmelding opgeslagen in de ECU. Indien het gevaarlijk is zal hij ook omschakelen naar noodloop (met brandende CEL op het dashboard). En dan praat ik over auto's uit eind jaren '90. :)
Zelfs de oude 323 die we hier hebben doet dat t ding is van 94, het type werd zonder facelifts sinds 89 gemaakt.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:57:
[...]

3. Allemaal doen ze het prima, totdat er iets onverwachts is, of iets wat buiten hun comfortzone ligt.

Audi Avenu in Naarden noemt het rammelen van de versnellingsbak een "product eigenschap" (letterlijke quote).

Dat betekent dat er geen checklist is, dus bestaat het niet. Van de week naar een dealer in Friesland, moet ik toevallig in de buurt zijn, kijken of die anders zijn :)
Kokkelink in Baarn een optie? Zoals eerder gezegd komt mijn oom daar al jaren....Zowel lease als prive :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144601

Argh m'n vriendin is tegen iets geschramd, de hele rechterkant van m'n a6(2006) zit onder de krassen, weet iemand een goede (en niet al te dure) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmiddag weer wezen toeren in de 200 quattro, 23 jaar oud 320.000km gelopen, geen rammels, krakende versnellingsbakken geen stakende motor of vage electronica storing etc. Orginele uitlaat, orginele motor en turbo, pas na 310dkm heb ik 2 orginele schokbrrekers en 2 stangetjes aan de ophanging vervangen.... toen maakten ze nog eens degelijke auto's en het rijd ook nog eens fantastisch :P

Overigens heb ik met de 2006 sportback ook nog nooit problemen gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Anoniem: 144601 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:50:
Argh m'n vriendin is tegen iets geschramd, de hele rechterkant van m'n a6(2006) zit onder de krassen, weet iemand een goede (en niet al te dure) oplossing?
Heeft je vriendin een eigen aansprakelijkheidsverzekering of hebben jullie een gezamenlijke?

In geval van een eigen verzekering kan ze het daar waarschijnlijk wel op verhalen. Premie die je mogelijk meer betaalt over een bepaalde periode zal ws. minder zijn dan de kosten voor het netjes maken van de complete zijkant van je A6.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
max schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:16:
[...]

Heeft je vriendin een eigen aansprakelijkheidsverzekering of hebben jullie een gezamenlijke?

In geval van een eigen verzekering kan ze het daar waarschijnlijk wel op verhalen. Premie die je mogelijk meer betaalt over een bepaalde periode zal ws. minder zijn dan de kosten voor het netjes maken van de complete zijkant van je A6.
Een AVP dekt niet het besturen van een motorvoertuig. Amders was het wel een heel goedkoop voor een cascoverzekering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op zondag 03 juni 2012 @ 19:15:
[...]

Kokkelink in Baarn een optie? Zoals eerder gezegd komt mijn oom daar al jaren....Zowel lease als prive :)
Net een afspraak ingepland voor de versnellingsbak, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

t_captain schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Een AVP dekt niet het besturen van een motorvoertuig. Amders was het wel een heel goedkoop voor een cascoverzekering ;)
Dan heeft ze er met een kruiwagen langs geschampt ofzo, weten zij veel. Gewoon een geloofwaardige reden van declaratie opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
PWM schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Net een afspraak ingepland voor de versnellingsbak, ben benieuwd :)
Ik hoop dat je tevreden wordt gesteld! Op service gebied hoor ik alleen maar goede verhalen van mijn oom. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

max schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:51:
[...]

Dan heeft ze er met een kruiwagen langs geschampt ofzo, weten zij veel. Gewoon een geloofwaardige reden van declaratie opgeven.
Dat is verzekeringsfraude.

Als je het mooi wilt hebben gewoon betalen, shit happens.
Anders niets van aantrekken en er gewoon mee doorrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daar vragen verzekeraars indirect zelf om, met al die belachelijke voorwaarden tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Dat doen ze juist om verzekeringsfraude tegen te gaan.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

brilsmurfffje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:25:
[...]

Dat is verzekeringsfraude.

Als je het mooi wilt hebben gewoon betalen, shit happens.
Anders niets van aantrekken en er gewoon mee doorrijden
Jouw reactie + icon: :D

Je kon je icon er wel op uitgezocht hebben haha, hoe toepasselijk.

Verder snap ik heus wel dat het niet netjes is, maar links of rechts om betaal je er sowieso voor als je dit laat herstellen. Op de ene manier aan de schadehersteller, op de andere manier aan je verzekeraar die je premie omhoog schroeft. Is ook niet zo dat je schadeloos gesteld wordt, je betaalt alleen minder als je het via je aansprakelijkheidsverzekering speelt. Als je dit geloofwaardig brengt zal er ws. geen haan naar kraaien bij je verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40

Arfman

Drome!

tdw schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:03:
Dat doen ze juist om verzekeringsfraude tegen te gaan.
Eens. Heb 3 x iets geclaimed wat gewoon echt 100% eerlijk was en alle 3 keer niks uitgekeerd gekregen. 3 strikes out, de volgende keer dat ik iets claim ga ik uitbetaald worden, linksom of rechtsom.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42
max schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:49:
[...]

Jouw reactie + icon: :D

Je kon je icon er wel op uitgezocht hebben haha, hoe toepasselijk.

Verder snap ik heus wel dat het niet netjes is, maar links of rechts om betaal je er sowieso voor als je dit laat herstellen. Op de ene manier aan de schadehersteller, op de andere manier aan je verzekeraar die je premie omhoog schroeft. Is ook niet zo dat je schadeloos gesteld wordt, je betaalt alleen minder als je het via je aansprakelijkheidsverzekering speelt. Als je dit geloofwaardig brengt zal er ws. geen haan naar kraaien bij je verzekeraar.
Onzin, op de AVP geldt geen bonus malus oid. Je gaat er dus niet omhoog in de premie. Het is gewoon fraude wat je aan het bekokstoven bent. Deze schade valt onder de casco dekking en als je die niet hebt dan heb je pech en zul je moeten dokken. En ja misschien kom je ermee weg, dat is het punt niet. De verzekeraar zal de premie volgende jaar gewoon weer netjes aanpassen hoor.

En "niet netjes" staat niet gelijk aan fraude. Net zoals er geen "donker oranje" bestaat.
Arfman schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:55:
[...]

Eens. Heb 3 x iets geclaimed wat gewoon echt 100% eerlijk was en alle 3 keer niks uitgekeerd gekregen. 3 strikes out, de volgende keer dat ik iets claim ga ik uitbetaald worden, linksom of rechtsom.
Andere verzekeraar zoeken misschien?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De discussie over verzekeringen mag ergens anders worden gevoerd. Dit geldt ook voor het flessen van de verzekeraar, die discussie mag ook echt ergens anders worden gevoerd (Lees: niet op GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Vraagje: weet iemand of de DVD RNS-E van 2012 al te koop is?

Ik zie op Marktplaats diverse aanbieders van de 2012 versie, maar ik hoor van andere personen dat de DVD's van 2012 meestal aan het eind van dat jaar komen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 15:58

Jis

Anoniem: 144601 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:50:
Je kunt proberen of het weg te poetsen is. Hier een voorbeeld van wat met de hand al te realiseren is: http://forum.carclean.nl/...Help-ik-heb-een-kras.aspx

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RomeoJ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:42:

Ik zie op Marktplaats diverse aanbieders van de 2012 versie, maar ik hoor van andere personen dat de DVD's van 2012 meestal aan het eind van dat jaar komen. :?
Zover ik dat nu meegemaakt heb komen de "nieuwe" dvd's beschikbaar na de zomervakantie, ergens in september/oktober.

Ik zeg bewust 'nieuwe' tussen aanhalingstekens, want ik vind de actualiteit van de VAG kaarten redelijk beroerd. Een simpele TomTom van nog geen honderd euro is actueler dan de "nieuwste" kaarten van VAG.

(en er dan ook nog zo'n schofterig bedrag voor durven vragen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
PaT schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 07:47:
[...]

Zover ik dat nu meegemaakt heb komen de "nieuwe" dvd's beschikbaar na de zomervakantie, ergens in september/oktober.

Ik zeg bewust 'nieuwe' tussen aanhalingstekens, want ik vind de actualiteit van de VAG kaarten redelijk beroerd. Een simpele TomTom van nog geen honderd euro is actueler dan de "nieuwste" kaarten van VAG.

(en er dan ook nog zo'n schofterig bedrag voor durven vragen!)
Tja voor het bedrag van de RNS-E (of RNS-510 etc VAG afgeleiden) zijn de DVD's ook nog eens schofterig duur. Maar helaas is de RNS-E ook nog eens verdomde kieskeurig wat betreft gebrand materiaal en risicoloos is het ook al niet.

DVD update zou voor betaande klanten iets van 100 euro max. moeten zijn naar mijn mening.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wicked-Game schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:55:
[...]

DVD update zou voor betaande klanten iets van 100 euro max. moeten zijn naar mijn mening.
Ehh nee, je heb een systeem van 2000= euro in je auto zitten. Als ze echt een beetje fatsoen zouden hebben kreeg je die updates zodra je auto in de garage staat voor een beurt.

Iedere willekeurige Garmin of Navigon krijgt lifetime kaarten tegenwoordig.

ALS ze dan updates leveren tegen betaling, dan voor hooguit een tientje per kwartaal. (zoals TomTom dat regelmatig aanbiedt).

Gelukkig bestaan er nog websites als GPSunderground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij mijn Mondeo kreeg ik elk jaar de nieuwe DVD opgestuurd, those were the days.

Een kaart update voor de MMI+ is alleen bij Audi zelf uit te voeren, en kost 249,- per keer. Wellicht dat ik over 2 jaar eens een keer kijk, als er goede kaarten zijn.

Overigens heeft hij me nog niet echt in de steek gelaten. Alleen bij Eindhoven (edit: en Den Bosch) gaat hij totaal de mist in. Huisnummers kent hij ook zelden. Navigeren zelf is probleemloos.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 05-06-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

RomeoJ schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:42:

Geld die RNS-E ook voor een Audi A1? Of krijgt een lease auto de updates wel gewoon tijdens een beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mickjuh schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:03:
[...]

Geld die RNS-E ook voor een Audi A1? Of krijgt een lease auto de updates wel gewoon tijdens een beurt?
De RNS-E is het oude systeem wat in de huidige A3 zit. In de Audi A1 zit het MMI systeem. En ja, die krijgt updates tijdens een beurt.... Als je 229,- betaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 28-05 16:12

mickjuh

Good news everyone!

PWM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:11:
[...]
De RNS-E is het oude systeem wat in de huidige A3 zit. In de Audi A1 zit het MMI systeem. En ja, die krijgt updates tijdens een beurt.... Als je 229,- betaald :+
Lekker is dat :P Zijn er nog ergens release notes van de nieuwe updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40

Arfman

Drome!

PWM schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Lekker premium :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 49 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.