Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.549 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
osc4r schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:22:
Belachelijk eigenlijk dat je in zo'n grote wagen als een S8 in 4.2 seconden op de 100 zit. Tof stukje motortechniek ook!
Idd bizar! Sneller dan de huidige M5 :?
Natuurlijk mogelijk door de quattro aandrijving en waarschijnlijk ook omdat het koppel heel snel en over een groot gebied beschikbaar is. Bij de S6/7 al bij 1400 tpm :> Zal bij de S8 ook wel rond het zelfde liggen.

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 01-09-2011 11:24 ]

>PC specs<

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KappeNou schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:20:
Nieuwe S6, S7 en S8 zijn wel weer nice. Lekker undercover, maar toch sportief en nog relatief zuinig met een mogelijkheid om 1op10 te rijden. Ben benieuwd naar de nieuwe RSen :9

S6
4.0L V8 tfsi 420 PS (309 kW / 414 bhp) en 550 Nm tussen 1,400 en 5,300RPM, 7-speed S-tronic.
0 to 100 km/h 4.8sec.
Ben benieuwd hoe die nieuwe motor het doet. Die ongeblazen V10 in de vorige S6 heeft nooit echt de handen op elkaar gekregen (i.t.t. de versie in de RS6) omdat het een blok was wat enorm beperkt werd voor de positionering. Onderin was het zelfs gewoon echt matig.

Deze versie (ga uit van 2 turbo's?) zal dat wel goed maken :)

• KappeNou
Idd niet te vergelijken met een RS6. Ik moet zeggen dat de V10 wel een fijn blok is, maar het zuipt gewoon te veel t.o.v. de prestaties.
Huidige is idd 2 turbo's en er kunnen 4 cilinders uitgeschakeld worden zodat 1op10 gemiddeld mogelijk is. Ik ben benieuwd wat je dan kan halen met 100km/h cruizen op de snelweg. 1op14?? :?

[ Voor 41% gewijzigd door KappeNou op 01-09-2011 11:28 ]

>PC specs<

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
PWM schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:45:
[...]

Nee. Hij rammelt alleen in zijn 6. Wel op zo'n manier dat zonder radio aan je na 5 minuten je stuurt begint op te eten :+
Ah, kon zijn... Bij mijn bak (Passat 3C met TDI blok) is 't vliegwiel naar de knoppen. Dat levert op allerlei momenten wel een vervelend bijgeluid op (rammelend), maar is voornamelijk heerlijk duidelijk bij stationair en in de vrij met losse koppeling bijzonder goed hoorbaar.

Vandaar dus de vraag :D

BMW 535D

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is de motor in de S8 een getunede versie van de S6/S7 of echt wat anders? Anders kan ik me zo voorstellen dat er wat S6-motoren omgebouwd worden tot S8-motor :P Niet dat je met een S6 een stakker bent, maar goed...

Edit: Man, die S6 Avant is wel een echte wolf in schaapskleren _o_

[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2011 15:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik denk dat er twee andere/grotere turbo's opzitten gecombineerd met een ander motormanagement/hogere turbodruk etc. Al denk ik dat er sowieso 100pk meer uit die S6/7 gepeuterd kan worden door de chipboeren, sowieso als er een ander uitlaattraject gemonteerd wordt i.c.m. een aanpassing van het motormanagement + turbodruk.

• KappeNou
Die 100pk verschil zal idd zitten in andere turbo's, injectoren, intercooler etc.. Maar wel dingen die makkelijk te vervangen zijn.
Het zullen wel weer geniale blokken zijn om te tunen >:)

>PC specs<

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57

timovd

Voorsprong door techniek

De transmissies zijn ook anders. Ik weet niet of de bak van de S6/7 het koppel (verschil van 100nM) van een S8 aan kan.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• PWM
  • Niet online
Net Audi dealer aan de lijn. Eind oktober is de testbank klaar :O Ik weet nog niet wat ik ga doen nu.

Ding rijd kut doordat het vermogen in kakt halverwege de curve. Misschien maar tot die tijd originele software er op laten zetten?

EDIT: Tsja, en dan zetten ze voor de test nieuwe software er op, en haalt opeens wel zijn vermogen, krijg ik de rekening.

Keuzes keuzes

EDIT2: Leasemij gesproken, en gemeld dat het bedrag voor de tuning met terugwerkende kracht niet betaald wordt tot het is opgelost. Vanaf dat moment wordt het bedrag weer betaald, zonder terugwerkende kracht ;)

[ Voor 45% gewijzigd door PWM op 01-09-2011 16:33 ]

• KappeNou
timovd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:32:
De transmissies zijn ook anders. Ik weet niet of de bak van de S6/7 het koppel (verschil van 100nM) van een S8 aan kan.
Vaak zit er wel een grote marge tussen.
Waarschijnlijk is het ook nog een ouderwetse koppelomvormer automaat en niet de dsg dubbele koppeling automaat.
De natte DSG 6 bak van audi/vw zat standaard ook gekoppeld aan maximaal 360nm 2.0tfsi blokken, terwijl JD ze onbegrenst tot 500nm.
De v10tt RS6r door MTM heeft ook standaard 650nm naar 785nm begrenst. Ze hebben ook nog een tuning naar 840nm, maar daar zal misschien wat aan de bak aangepast zijn als ik het prijs verschil zie.

[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 01-09-2011 16:31 ]

>PC specs<

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:19:
Net Audi dealer aan de lijn. Eind oktober is de testbank klaar :O Ik weet nog niet wat ik ga doen nu.

Ding rijd kut doordat het vermogen in kakt halverwege de curve. Misschien maar tot die tijd originele software er op laten zetten?

EDIT: Tsja, en dan zetten ze voor de test nieuwe software er op, en haalt opeens wel zijn vermogen, krijg ik de rekening.

Keuzes keuzes

EDIT2: Leasemij gesproken, en gemeld dat het bedrag voor de tuning met terugwerkende kracht niet betaald wordt tot het is opgelost. Vanaf dat moment wordt het bedrag weer betaald, zonder terugwerkende kracht ;)
Goh, voorsprong door techniek en een > maand nodig hebben om een testbank op te bouwen... :/
Is er dan geen enkele 3rd company die zo'n geijkte ding heeft staan?
Overigens lijkt het mij niet echt prettig rijden als ik jou zo hoor, geen idee wat de mogelijkheden zijn om de originele 'software' terug te zetten.

Strava

• PWM
  • Niet online
deadsy33 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:18:
[...]

Goh, voorsprong door techniek en een > maand nodig hebben om een testbank op te bouwen... :/
Is er dan geen enkele 3rd company die zo'n geijkte ding heeft staan?
Tsja, het blijkt dus wel te gaan om de testbank bij Buchli, maar die krijgen een nieuwe.

Volgens PON is dat de enige betrouwbare bank :?
Overigens lijkt het mij niet echt prettig rijden als ik jou zo hoor, geen idee wat de mogelijkheden zijn om de originele 'software' terug te zetten.
Ik denk dat ik morgen bel om het terug te zetten. Als PON/Audi dan straks andere software gebruikt voor de test en mij op die manier 100,- extra afhandig maakt, is dat maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PWM schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:48:
[...]

Tsja, het blijkt dus wel te gaan om de testbank bij Buchli, maar die krijgen een nieuwe.

Volgens PON is dat de enige betrouwbare bank :?
Op de site van Buchli staat al sinds mei een melding dat ze nieuwe banken plaatsen. Kennelijk duurt dat even.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Voor degene die eraan denken ooit een 1.8TFSI te gaan kopen, hierbij het vebruik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N3ZryJuPUL4SVOG17ufP0wVM/full.png

Dit is gebaseerd op 85% snelweg/15% stad.

Ik heb vrijdag de tuning bij de leasemij geëscaleerd, die gaf aan dat dit verbruik on par is met de rest van de vloot (Die loopt van 1 op 8.5 tot 1 op 12.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Net verbruik voor zo'n zware bak. Zal nog wel iets verbeteren als de tuning goed is.
Daarom zou ik ook alleen tuning doen bij dealers die niet alleen het abt pakket hebben. van der velden doet zaken met een lokale tuner en de duurdere pakketten bij JD, welke niet duurder zijn dan die gare abt chip.

[ Voor 55% gewijzigd door KappeNou op 05-09-2011 13:20 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zelfde waardes zie je ook op spritmonitor.de. 1:11,3 zou daar zelfs de 4e zuinigste A4 1.8 TFSI zijn. Uiteraard haal je niet de 1:14,1 van de officiële verbruiksmeting.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Het verbaast me dat de 1.8T niet zuiniger is. Mijn 2.0FSI uit 2005 doet het beter. Doordeweeks druk spitsverkeer ongeveer 1:12 en lange afstanden 1:17!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:18:
..Uiteraard haal je niet de 1:14,1 van de officiële verbruiksmeting.
Hoe krom is dit eigenlijk? Ik ben benieuwd wanneer het eindelijk eens tijd gaat worden om die officiële testcyclus aan te passen zodat de verbruikscijfers eindelijk wel eens realistisch worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

synthdood schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:48:
Het verbaast me dat de 1.8T niet zuiniger is. Mijn 2.0FSI uit 2005 doet het beter. Doordeweeks druk spitsverkeer ongeveer 1:12 en lange afstanden 1:17!
In wat voor auto zit die 2.0FSI? Mijn Altea krijg ik niet boven de 1:11. Lange afstanden is wel zuiniger maar dan moet je echt niet harder dan 90 rijden, anders stijgt het verbruik explosief.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
PWM schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:08:
Voor degene die eraan denken ooit een 1.8TFSI te gaan kopen, hierbij het vebruik:

[afbeelding]

Dit is gebaseerd op 85% snelweg/15% stad.

Ik heb vrijdag de tuning bij de leasemij geëscaleerd, die gaf aan dat dit verbruik on par is met de rest van de vloot (Die loopt van 1 op 8.5 tot 1 op 12.5).
Ik rij ook precies 8.8L gemiddeld met een gechipte 2.0 TFSI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

osc4r schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:54:
[...]

Hoe krom is dit eigenlijk? Ik ben benieuwd wanneer het eindelijk eens tijd gaat worden om die officiële testcyclus aan te passen zodat de verbruikscijfers eindelijk wel eens realistisch worden.
Die officiele testcyclus kun jij ook best rijden, alleen vergt het enige oefening en heel veel zelfbeheersing. En dan haal je het wel. Zie ook de mensen die een Cuore pakken (fabrieksopgave 1 op 22 of zo?) of zo'n Lupo 3L en er een dagje mee gaan sturen en er een sport van maken 1 op 35 te rijden. En het lukt ze.

Bottom line, het ligt niet alleen aan de testcyclus. Er zit ook heel veel in je rijstijl. Bovendien gaat die cyclus voorlopig niet veranderen. Een auto die nu 135 gram CO2/km uitstoot zal bij een meer praktijkgerichte cyclus ineens 150 gram/km of meer uitstoten. En daar is geen enkele fabrikant blij mee natuurlijk. Bovendien hangen er belastingmaatregelen aan (verschilt per land, maart dat doet de CO2 uitstoot ook, een Audi A4 1.8 TFSI kan in NL een andere CO2 uitstoot hebben dan in D, let daar trouwens op bij import) en eventuele boetes, want er zijn doelstellingen voor 2018 als ik me niet vergis betreffende gemiddelde CO2-uitstoot over het hele programma waar fabrikanten zich aan moeten conformeren, onder druk van de EU. Dan wil je niet tussendoor ineens de afgesproken meetmethode wijzigen.

Ik bedoel te zeggen, dat heeft nog wel wat voeten in aarde, meer dan alleen een realistischer getalletje in de folder.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-09-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik snap je punt en ik denk dat het ook wel moet kunnen om die verbruikscijfers te halen, maar waar het mij ook vooral om gaat is dat de motoren veranderd zijn t.o.v. de tijd wanneer die testcyclus ontwikkeld is. Toen was alles atmosferisch, meer toeren == meer vermogen == meer koppel tot de respectievelijke maxima. Nu is dat hele beeld anders met een turbo EN een supercharger op een 1.x TFSI welke dus vanaf 1200rpm al het maximale koppel voor handen heeft en nog meer van dat soort zaken.

Dit zorgt er m.i. voor dat die auto dus minder toeren hoeft te draaien om toch de snelheid te krijgen waar ze die cyclus mee afwerken. Het ligt dus minder aan de rijstijl maar ook aan de nieuwere technieken in auto's waardoor die getallen minder accuraat zijn (denk ik).

Beste voorbeeld is de broer van m'n huisgenoot met z'n Fiat 500 TwinAir. Zou 1 op 21 moeten kunnen halen, doet met moeite 1 op 14 geloof ik. Toegegeven, een pittige rijstijl maar er zijn meer verhalen die dat bizarre verbruik beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

verschil zit hem in de snelheid volgens mij, die fabrieksopgaves voor buiten de bebouwde kom worden gemeten bij 90 of 95km/h ofzo jah als je dat afzet tegen een snelheid van 120-130 dan kom je altijd voordeliger uit.

als ik een stuk over 80km wegen rij haal ik met de A3SB gemakkelijk 1:20 rij ik snelweg dan haal ik 1:18 met moeite.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik haal met de 3.2fsi quattro tussen de 1:8 en 1:10
Met een V6 is hij alleen sneller onzuinig met een zwaardere voet. Daarbij ook nog is ruim 1700kg :X

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Arfman schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:24:
[...]

In wat voor auto zit die 2.0FSI? Mijn Altea krijg ik niet boven de 1:11. Lange afstanden is wel zuiniger maar dan moet je echt niet harder dan 90 rijden, anders stijgt het verbruik explosief.
A3 sportback. De rijstijl is uiteraard wel heel belangrijk, net zoals het aantal stoplichten/files wat je tegenkomt. Afgelopen vakantie in Schotland bij meerdere ritten zelfs 1:18 gehaald (niet slecht voor een twee liter toch?), maar ja gisteren bijna twee uur in een kansloze file gestaan met 1:7,5 als resultaat 8)7 . Het kan vriezen en het ka dooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook maar even melden.

Ik heb de volgende auto besteld.

Audi A4 Avant Pro Line S (120pk diesel)
Kleur Lavagrijs. Zwarte bekleding met grijze/witte stiksels

Met daarbij de volgende opties:

- Ramen donker getint vanaf de B-Stijl;
- Audi Music Interface (usb en iPod);
- Automatisch dimmende binnenspiegel;
- Licht en Regensensor;
- 5 Dubbelspaaks design 18" velgen;
- Afneembare trekhaak.

Al met al een super complete auto. Ik kan niet wachten totdat ik erin rijd ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dealer/PON en leasemij hebben contact gehad. Leaseplan pakt goed door.

Bottomline: Dealer wijst naar PON. Pon naar de dealer.

Dealer zegt dat de tuning het probleem is, ABT/PON zegt: Maar misschien is die motor wel helemaal niet goed.

"Oplossing": De tuning gaat er af voor een maand. Dan kan bekeken worden of de motor in normaal gebruik wel goed is. Over een maand (hopelijk) gaat er software op, en gaat hij op de bank. Het is niet anders....
Tylen schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:48:
Hier ook maar even melden.

Ik heb de volgende auto besteld.

Audi A4 Avant Pro Line S (120pk diesel)
Kleur Lavagrijs. Zwarte bekleding met grijze/witte stiksels

Met daarbij de volgende opties:

- Ramen donker getint vanaf de B-Stijl;
- Audi Music Interface (usb en iPod);
- Automatisch dimmende binnenspiegel;
- Licht en Regensensor;
- 5 Dubbelspaaks design 18" velgen;
- Afneembare trekhaak.

Al met al een super complete auto. Ik kan niet wachten totdat ik erin rijd ;)
Als ik nog 1 advies zou mogen geven :P Neem de MMI Plus. Dat is echt een wereld van verschil, zeker voor een Tweaker ;) Het scherm is zo veel beter, je schrikt als je in een normale MMI ziet.

Eventueel zou je de AMI kunnen laten zitten, aangezien je ook 2x 64GB SD kan gebruiken dan :)

EDIT: Je zou hem ook nog snel het PLUS pakket kunnen bestellen, dat is alleen nu bestelbaar op de A4, zolang de productie plekken niet vol zitten.

Ik heb dit achteraf laten doen via VAG-COM:

• Accu laad toestand, weergave beschikbaar maken in het menu CAR
• Dag rijverlichting achterlichten aan
• LED verlichting voor, feller branden bij afslaan
• BIS activeren, teller naalden sweep bij starten, SMO temp weergave + Laptimer, Turbodruk, enz
• Alarmlichten automatisch aan, bij noodstop (hard remmen)
• Rechterspiegel automatisch laten kantelen bij achteruit rijden. (zicht op stoeprand)
• Corner lights, mistlicht aan in de bocht, of bij richting aangeven
• TPMS (Banden spanning controle systeem) activeren in MMI en BIS
• Aanzetten verstelbare sfeerverlichting (voetverlichting)
• Kalibreren, verbruik boordcomputer
• Regenlicht en autosnelweglicht (Langere lichtkegel vanaf 130km/u)
• DVD videoweergave vrijschakelen tijdens het rijden

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 06-09-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik heb mij bij de pakketen neer gelegd. ;) Ik had al gehoord van het plus pakket en zelfs als ik de binnenspiegel laat gaan en dan het B&O pakket zal nemen. Hij word zo :P

Die opties aanpassen in de vagcom had ik ook al op papier staan. En ik wil de laptimer ook aanhebben. Gewoon omdat het kan hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Laptimer heb ik best vaak gebruikt voor mijn vermogens probleem om tussensprints te testen :) Maar goed, we gaan er vanuit dat jij geen problemen hebt ;)

Pro Line S is gewoon een mooi pakket, mijn uitvoering scheelt ook niet heel veel met die van jou, ik heb volgens mij alleen de Automatische handrem als optie (100,-).

Verder heb ik wel de B&O editie, dat is natuurlijk wel een verschil :)

Heb ook die velgen. Lavagrijs is wel een hele mooie grijze kleur overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 06-09-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PWM schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:30:
Laptimer heb ik best vaak gebruikt voor mijn vermogens probleem om tussensprints te testen :) Maar goed, we gaan er vanuit dat jij geen problemen hebt ;)

Pro Line S is gewoon een mooi pakket, mijn uitvoering scheelt ook niet heel veel met die van jou, ik heb volgens mij alleen de Automatische handrem als optie (100,-).

Verder heb ik wel de B&O editie, dat is natuurlijk wel een verschil :)

Heb ook die velgen. Lavagrijs is wel een hele mooie grijze kleur overigens.
Ahh dan kan ik bij jou een foto opvragen ;) Kan nergens een foto vinden van hoe hij word ;) Alhoewel jij hebt dus geen lavagrijs???

Ik zat te twijfelen tussen meteorgrijs en lavagrijs. Ik vind de daytona niet echt mooi. Toen ik bij de dealer de twee kleuren naast elkaar zag staan. Was het geen moeilijke keuze meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn is Arubablauw, daar schiet je dus niks mee op ;) Heb hem nu anderhalve maand, en over de auto zelf ben ik erg tevreden (over dealer niet ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

PWM schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:44:
Mijn is Arubablauw, daar schiet je dus niks mee op ;) Heb hem nu anderhalve maand, en over de auto zelf ben ik erg tevreden (over dealer niet ;) ).
Nee dat is dat weer totaal anders ;) O welke dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zit bij Avenu in Naarden, althans, tot ze de lopende zaken hebben afgehandeld. Daarna ga ik denk ik naar Amersfoort waar ik betere verhalen over hoor.

Ik weet niet waar jij zit, maar vergeet niet te melden dat je de binnenkant van je raam schoon wil hebben bij aflevering. Als de zon schijnt zie ik alleen maar handen en afdrukken van de stickers die er op zaten. Als ik goed kijk zie ik zelf een afdruk van een sticker met productiedatum en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Harderwijk (Flevo), allemaal maar goede ervaringen over gehoord. En wat ik tot nu toe heb meegemaakt was het ook allemaal positief. Ik zal op de ramen letten. Maar dat zal pas rond 1 januari zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:18

Ravefiend

Carpe diem!

Tylen schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:41:
[...]
Ahh dan kan ik bij jou een foto opvragen ;) Kan nergens een foto vinden van hoe hij word ;) Alhoewel jij hebt dus geen lavagrijs???
Lavagrijs op een A3 SB zoals ik 'em heb: Ravefiend in "Het Grote Audi-topic Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb mijn auto 2 dagen ingeleverd om de tuning er af te halen en de auto na te laten lopen.

Als vervanging een A4 met geknepen 2.0TDI meegekregen (136pk). Mooi blok, echt niks mis mee.

Wel vreemd om in een auto zonder Servotronic te rijden, blij dat ik die optie heb genomen op mijn A4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
KappeNou schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:27:
Ik haal met de 3.2fsi quattro tussen de 1:8 en 1:10
Met een V6 is hij alleen sneller onzuinig met een zwaardere voet. Daarbij ook nog is ruim 1700kg :X
Volgens ING doe ik 9.7 liter per 100 km met dezelfde motor in een iets lichtere auto, wat exact gelijk is aan het normverbruik. Het door Audi opgegeven gecombineerde verbruik is 9.1 liter per 100 km. Gezien het feit dat ik over het algemeen redelijk stevig doorrij vind ik een overschrijding van 0,6 liter nog wel acceptabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De nieuwe fsi blokken zijn wel een vooruitgang tegenover de oudere blokken zonder directe inspuiting. Met de 2.4 v6 quattro van 1600kg haalde ik ongeveer het zelfde, dit terwijl 100kg lichter en 0,8L minder motor inhoud.

Heb jij ook een automaat?

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 07-09-2011 14:29 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat een vreemd onderstel heeft die Business Edition 2.0TDI. Hij is aanmerkelijk harder dan mijn Pro Line S, terwijl hij op 16 inch staat i.t.t. mijn 18 inch. Heeft de BE een eigen onderstel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Die van jou zou een Sline onderstel moeten hebben. Dus lijkt mij strakker afgeveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb het denk ik gevonden. Het onderstel van de BE is inderdaad ruim 20mm verlaagd (sportonderstel 20mm, S-line 30mm), maar verder staat hij ook op speciale banden. Wellicht zijn die de reden dat het in combinatie met die verlaging erg hard aan voelt.

Mijn onderstel is hard, maar zeker comfortabeler dan dit. Overigens zijn al die onderstellen prima te rijden hoor, het viel me wel op dat die van mij anders is.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
Tylen schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:41:
[...]

Ik zat te twijfelen tussen meteorgrijs en lavagrijs. Ik vind de daytona niet echt mooi. Toen ik bij de dealer de twee kleuren naast elkaar zag staan. Was het geen moeilijke keuze meer :+
Mijn lavagrijze A3 SB:
Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/1/22602118496776490068310.jpg

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:33

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

synthdood schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:03:
[...]
A3 sportback. De rijstijl is uiteraard wel heel belangrijk, net zoals het aantal stoplichten/files wat je tegenkomt. Afgelopen vakantie in Schotland bij meerdere ritten zelfs 1:18 gehaald (niet slecht voor een twee liter toch?), maar ja gisteren bijna twee uur in een kansloze file gestaan met 1:7,5 als resultaat 8)7 . Het kan vriezen en het ka dooien.
Audi A1 1.4TFSIA1 1.4TFSI handgeschakeld. Ik rij 90% over provinciale wegen en door dorpjes. Redelijk veel rotondes en stoplichten. Gemiddelde snelheid ligt dan meestal rond de 45 km/h. Volgens fabrieksopgave zou je 6,8 l/100km moeten halen in de bebouwde kom en 5,3 l/100km gemiddeld. Ik zit nu op de 6,09 l/100 km. Als ik alleen naar de laatste 3 maanden kijk op 5,91 l/100 km. Ik anticipeer veel tijdens het rijden en laat de auto daarmee zo vaak uitrollen dat de remschijven bijna verroesten, maar hiermee kom ik dus wel redelijk dicht in de buurt van de fabrieksopgave. Ik ben in ieder geval de zuinigste van de 11 vergelijkbare A1’s op Spritmonitor.de

De opgegeven 4,4 l/100 km buiten de bebouwde kom is echter nooit haalbaar. Zelf met 70 km/h op cruisecontrol in de 6e versnelling geeft de boordcomputer dit verbruik nog niet weer.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Tylen

Tylen

Ik zoek egenlijk een foto van een A4 avant lavagrijs met deze velgen: 5-Dubbelspaaks 18". Kan deze config helemaal nergens vinden. Opzich wel leuk, want dan ben ik uniek ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hespo.nl/img/velgen/prod_audi_a5_dubbelspaaks_070926120044.jpg

• KappeNou
Dat zijn immitatie S5 velgen. Die kan je bij elke velgen boer krijgen en zie je helaas ook al onder golfjes etc.. (ik zag gister nog een golf 4 met die velgen) Dus uniek zal je helaas niet zijn ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://www.audiblog.nl/wp-content/a4s-line-s5-velgen.jpg&sa=X&ei=f4xoTuf7JoygOv_ulcML&ved=0CAUQ8wc4AQ&usg=AFQjCNEVrHVnTR12OX8rrU0kGqDwB-ChmQ

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/1742/audi2008060101ko2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://i42.tinypic.com/a168ae.jpg&sa=X&ei=roxoTobQE8WXOqbZ3LwL&ved=0CAUQ8wc4Ag&usg=AFQjCNFBpPPfmDgMXokPXo6XzogYgTHDRA

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imgres&ct=tbn&q=http://imganuncios.mitula.net/audi_a4_tdi_115pk_clima_navig_atie_18_lmv_cruise_93678305139707805.jpg&sa=X&ei=r4xoTt_OIsmhOsicvN4L&ved=0CAUQ8wc4Bg&usg=AFQjCNFlj8Ed38Junicl7f7BycPXpjm7mw

[ Voor 72% gewijzigd door KappeNou op 08-09-2011 11:40 ]

>PC specs<

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
antonboonstra schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:18:
[...]
[afbeelding]A1 1.4TFSI handgeschakeld. Ik rij 90% over provinciale wegen en door dorpjes. Redelijk veel rotondes en stoplichten. Gemiddelde snelheid ligt dan meestal rond de 45 km/h. Volgens fabrieksopgave zou je 6,8 l/100km moeten halen in de bebouwde kom en 5,3 l/100km gemiddeld. Ik zit nu op de 6,09 l/100 km. Als ik alleen naar de laatste 3 maanden kijk op 5,91 l/100 km. Ik anticipeer veel tijdens het rijden en laat de auto daarmee zo vaak uitrollen dat de remschijven bijna verroesten, maar hiermee kom ik dus wel redelijk dicht in de buurt van de fabrieksopgave. Ik ben in ieder geval de zuinigste van de 11 vergelijkbare A1’s op Spritmonitor.de

De opgegeven 4,4 l/100 km buiten de bebouwde kom is echter nooit haalbaar. Zelf met 70 km/h op cruisecontrol in de 6e versnelling geeft de boordcomputer dit verbruik nog niet weer.
met airco, MMI en koplampen uitgeschakeld heb ik volgens de boordcomputer 4,5 l/100km gereden bij 100 km/u in z'n 6. de auto was wel op z'n allerlichtst, had al bijna de reservetank leeggereden dus ik moest wel 8)7

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
goed lezen:
Hij kan de combinatie Velgen + A4 niet vinden.

Ik heb volgens mij 7x2 spaaks eronder zitten. 18"

• KappeNou
Goed lezen:

Config is bij een S5 want het zijn S5 velgen. Maar geen probleem je kan ze overal gewoon los immitatie kopen. (zelfs audi dealers verkopen tegenwoordig immitatie spul)
En zie foto's die ik post?

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 08-09-2011 11:40 ]

>PC specs<

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:18:
Ik zoek egenlijk een foto van een A4 avant lavagrijs met deze velgen: 5-Dubbelspaaks 18". Kan deze config helemaal nergens vinden. Opzich wel leuk, want dan ben ik uniek ;)

[afbeelding]
Weet je zeker dat het die velgen zijn? Er zijn 4 soorten velgen waar je uit kan kiezen bij de Pro Line S, en deze zit er niet bij ;)

Er is wel een 5-dubbelspaaks wiel te kiezen, maar die ziet er anders uit.

EDIT:

Dit is de 5-dubbelspaaks van de Pro Line S:

Afbeeldingslocatie: http://files.audicars.webnode.com/system_preview_200000005-d9681d9afa/pqg.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 08-09-2011 12:00 ]

• Tylen

Tylen

Hmm nou schiet mij maar in een kapotje. Maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde velgen.

Maar degene die PWM toonde bedoel ik ;) Is gewoon origineel.

En een foto van die velgen op een a4 avant in lavagrijs (liefs ook nog proline s) kan ik nergens vinden ;)

• PWM
  • Niet online
Tylen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:37:
Hmm nou schiet mij maar in een kapotje. Maar volgens mij zijn het gewoon dezelfde velgen.
Niet helemaal :)

Dit is standaard:

Afbeeldingslocatie: http://files.audicars.webnode.com/system_preview_200000005-d9681d9afa/pqg.jpg

Dit is die jij poste:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mq8zQaYvdX4GIHcKOxuH2g7p/full.png

Zit 4000,- verschil tussen ;)

En inderdaad, ze zijn erg moeilijk te vinden. Je ziet ze sowieso eigenlijk nooit rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 08-09-2011 12:40 ]

• Tylen

Tylen

Hmm oke.

Maar ik had gewoon ff gegoogled. En als ik de titel van mijn fototje kijk staat er A5 in ;)

De A5 heeft ook gewoon 18" 5-Dubbelspaaks velgen in de lijst staan. De S5 niet ;)

• PWM
  • Niet online
Jouw velgen zijn de PQG, wellicht helpt dat in de zoektocht :)

• Tylen

Tylen

PWM schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:46:
Jouw velgen zijn de PQG, wellicht helpt dat in de zoektocht :)
I know ;) Heb overal al opgezocht. Ik zoek eigenlijk nog de engelse en duitse benaming voor lavagrijs. :P Misschien red ik het daarmee

• KappeNou
PWM schreef op donderdag 08 september 2011 @ 12:39:
[...]

Niet helemaal :)

Dit is standaard:

[afbeelding]

Dit is die jij poste:

[afbeelding]

Zit 4000,- verschil tussen ;)

En inderdaad, ze zijn erg moeilijk te vinden. Je ziet ze sowieso eigenlijk nooit rijden.
euro 4000,- of libische dinar? :P

Ik heb 18" originele audi velgen uit duitsland gehaald. Dat bedrijf heeft ook een ebay pagina. >klik<
Die velgen zijn goedkoop voor 18", de 18" die ik besteld had waren 1750,- (model S3/S8/S4cabrio)
Als je dus OEM audi velgen wil kopen is dat een goede zaak. Ik had ze met banden uitgebalanceerd en al besteld. Konden er meteen onder :)

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 08-09-2011 13:04 ]

>PC specs<

• Tylen

Tylen

Yeah gevonden.... :)

EN hij is nog van een nederlander ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1315494163.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mag een maatje groter zijn, als je het mij vraagt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:10:
Mag een maatje groter zijn, als je het mij vraagt ;)
Je hebt ze ook in 19" :> Schijnbaar ook op de A8 verkrijgbaar >klik< Nadeel is wel dat je banden ook meteen een heel stuk duurder worden ;)

Ik denk dat deze ook wel netjes onder een A4 staan >klik<

[ Voor 17% gewijzigd door KappeNou op 09-09-2011 09:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

18" is toch groot zat.

De Business Edition heeft zelfs 16". Dat is wel een beetje te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je voor grote velgen gaat moet je het wel helemaal afmaken en niet net-niet. Je bent toch geld aan het uitgeven, dan wil je ook iets goed toch?

Is het trouwens echt 18" op die A4 hierboven? Niet 17? Het lijkt niet supergroot namelijk, vandaar. Dit is ook 18 inch en ziet er al heel anders uit (wel ander model A4, dat wel): http://link.marktplaats.nl/474068984

[ Voor 43% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-09-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ja is echt 18". Misschien is het punt van fotograferen niet zo netjes gedaan, waardoor het kleiner lijkt.

Maar het gaat om een lease auto. Wil je groter, gaat het bedrag gelijk een stuk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik denk ook dat de diameter van band + velg ook groter is. Dat is bij de nieuwe en oude a3 ook. Je wang hoogte laat je velg groot of klein lijken. Die nieuwe a7 heeft standaard 18" maar dat ziet er uit als 16", alleen omdat je nog een wang hoogte van iets van 50 hebt ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

KappeNou schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:14:
Ik denk ook dat de diameter van band + velg ook groter is. Dat is bij de nieuwe en oude a3 ook. Je wang hoogte laat je velg groot of klein lijken. Die nieuwe a7 heeft standaard 18" maar dat ziet er uit als 16", alleen omdat je nog een wang hoogte van iets van 50 hebt ;)
De banden maat is 245x40x18... Dus 40% van 245 = 98mm. De wang is dus bijna 10cm.. Vrij fors inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
245 is de band breedte en 40 (mm) is toch de wang hoogte? Of ik heb het altijd fout begrepen :?

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 09-09-2011 10:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Volgens mij heeft Tylen gelijk..

http://www.tinustechniek.nl/1-div-ophanging.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Haha grappig. Ook weer wat geleerd :>

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Toch klopt het dat de velgen lijken te verdrinken onder een A4. Ik heb deze jongens:

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/320/856/audi-a4-avant-1.8-tfsi-s-edition-1103856-1.jpg

Soms lijkt het heel wat, maar soms is het ook echt net of er 17 onder zit. Mijn Mondeo had ook 18 inch, maar die oogden veel groter, ondanks dat die ook nog eens hoog op zijn poten stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dubbelpost :$
Tylen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 17:03:
Yeah gevonden.... :)

EN hij is nog van een nederlander ook ;)

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1315494163.jpg
Kijk, dan kan je nu mooi het verschil zien met die andere 5-dubbel spaaks:

Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/899/img0092ey.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 09-09-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:12:
Dubbelpost :$

[...]

Kijk, dan kan je nu mooi het verschil zien met die andere 5-dubbel spaaks:

[afbeelding]
Die onder die blauwe zijn low-budget fugly velgen :)

De velgen die de auto daadwerkelijk mooi maken, en nog aanzienlijk minder populariteit genieten momenteel zijn deze S-Line velgen (ja die 5-spaak is standaard, maar dit is een gratis upgrade als je S-Line kiest):
Afbeeldingslocatie: http://www.audizine.com/gallery/data/500/IMG-20110725-0018622.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 01:56:
[...]

Die onder die blauwe zijn low-budget fugly velgen :)

De velgen die de auto daadwerkelijk mooi maken, en nog aanzienlijk minder populariteit genieten momenteel zijn deze S-Line velgen (ja die 5-spaak is standaard, maar dit is een gratis upgrade als je S-Line kiest):
[afbeelding]
Ik snap deze zin niet: ja die 5-spaak is standaard, maar dit is een gratis upgrade als je S-Line kiest

Want die 5-dubbelspaaks velgen krijg je ook gratis als je s-line kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn auto is nu teruggebracht naar origineel. Nu afwachten tot de testbank klaar is, ik hoop over een week of 4.

Om nog 1x het kwaliteitsniveau aan te geven van deze dealer: Mijn chromen sierrand liet rechtsachter los, bungelde een beetje aan de auto (kan gebeuren natuuurlijk, auto is al 2 maanden oud). Toen de auto voor de-tuning daar was, heb ik dat even aangegeven aan de balie.

Toen ik naar buiten liep naar mijn vervangende auto, zag ik dat linksachter inmiddels ook had losgelaten (Duitse degelijkheid, die had het zo een week langer volgehouden). Heel even twijfelde ik nog of ik dat moest melden, maar het was so obvious, dat ik dacht: "Dat zien ze wel".

Nou, dat zagen ze dus niet :+ Ga ik de auto ophalen, zit rechtsachter netjes vast, en links was niks gebeurd, en flabberde lekker los. Persoonlijk zou ik als onderdeel X los laat rechts, dat onderdeel links ook even controleren. Maar wie ben ik.

Overigens is die standaard 120pk 1.8TFSI niet echt ondergemotoriseerd moet ik zeggen. Tot 120 is hij zelfs best vlot, daarboven ga je het wel merken. Echter, als instapmotor, heb je gewoon best een krachtig apparaat onder je voet, dat was bij vorige generaties wel anders. Prima motor.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 12-09-2011 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:30:
Nou, dat zagen ze dus niet :+ Ga ik de auto ophalen, zit rechtsachter netjes vast, en links was niks gebeurd, en flabberde lekker los. Persoonlijk zou ik als onderdeel X los laat rechts, dat onderdeel links ook even controleren. Maar wie ben ik.
Helaas is dat het kwaliteitsniveau van veel dealers. Niet verder kijken dan hun neus lang is, maar gewoon zoveel mogelijk auto's op een dag erdoor 'rammen'. Heel jammer, en ik irriteer me er ook al een tijdje wezenloos aan.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mensen met interesse in een A1, je hebt nu een Connect uitvoering (op Attraction) met media style, airco, armsteun, audi soundsystem, 16" lmv 10-spaak, sportstuur en bis (normaal totaal 6600) voor 1575,-.

Ook is er een A3 Advance (op alles behalve S3), zit alles in van Pro Line en Pro Line Business. Metallic, automatische airco, armsteun, dvd-navi, verw spiegels, 16" lmv 7-spaaks, multifunctioneel stuur, xenon plus, parkeersensoren en telefoonvoorbereiding, normaal 9779 voor 1795,-.

Sla je slag :)

• PWM
  • Niet online
Kijk, dat zijn mooie pakketten, zeker die A3. Wel rekening houden met een levertijd van 5+ maanden voor de sportback.

Rijd je voor relatief weinig geld, toch een fijne auto. Aan de andere kant, imho laat zijn leeftijd zich wel overduidelijk zien, maar dit soort pakketjes poetsen dat wel weg.

• Chaoss
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

vin het met de A3 SB wel meevallen, was bv het eerste model met dakrails die plat op het dak liggen zoals later de huidige A4/A6 dat ook kregen, idem voor de sfg. Kvin de Sb eignelijk goed meekomen voor zijn leeftijd.

Zondag een RS3 SB van dichtbij bekeken, dikke bak is dat :9~

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• KappeNou
PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:26:
Kijk, dat zijn mooie pakketten, zeker die A3. Wel rekening houden met een levertijd van 5+ maanden voor de sportback.

Rijd je voor relatief weinig geld, toch een fijne auto. Aan de andere kant, imho laat zijn leeftijd zich wel overduidelijk zien, maar dit soort pakketjes poetsen dat wel weg.
Logisch dat ze met de A3 gaan stunten. over een half jaar kan je de volledig nieuwe A3 bestellen.
Maar voor een lease auto is het wel interessant. Eigen geld zal ik er niet aan uitgeven.

Facelift RS5 :9~
Dat moet mijn volgende auto worden ;) Helaas zit er niet de 4.0TFSI in.

[ Voor 66% gewijzigd door KappeNou op 14-09-2011 10:59 ]

>PC specs<

• Arfman
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Nou, zet maar een nieuwe A3 SB voor de deur hoor, daar voel ik me niet te goed voor ... maar misschien omdat ik geen leaserijder ben en alles zelf moet bekostigen. Stel je voor dat je nu nog een nieuwe A3 besteld i nde lease, dan ben je over een half jaar de zielepoot in het cafe/op verjaardagen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgens mij komt de Sportback variant van de nieuwe A3 toch pas een jaar na de 3-drs A3? Dan kan ik mij de komende anderhalf jaar nog zonder schaamte gevoelens op feestjes vertonen :P

• synthdood
Als de nieuwe A3 er echt zo gruwelijk mooi uit gaat zien als die rode concept A3 sedan die in Tokyo stond dan gaat mijn spaarrekening er aan :9~ Ik had stiekum gehoopt dit jaar al iets bij de dealer te kunnen bekijken maar helaas. De nieuwe A3 stond niet op de Frankfurter automesse en ik heb er een hard hoofd in dat hij over een half jaar al te bestellen zou zijn. Mijn vermoeden: Introductie op z'n vroegst tijdens een autobeurs (Geneve?) in voorjaar 2012, Bestellen najaar 2012, De eerste exemplaren op weg 2013.

Jammer, ik zal m'n Sportback dan nog maar een jaartje langer moeten houden dan ik eigenlijk van plan was (op zich geen straf hoor. Rijdt heerlijk en ziet er nog als nieuw uit), ik ga nu echt niet eentje van het oude model kopen. Alhoewel, op uitlopende modellen zitten soms erg leuke pakket aanbiedingen. Als ik een tutti-completi 2.0T voor rond de 40K euro zou kunnen kopen dan wordt het toch wel erg verleidelijk. Met tutti completi bedoel ik natuurlijk echt compleet: dsg, s-line, 18", open sky, DVD-navi, leer, xenon, etc.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
KappeNou schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:57:
[...]

Logisch dat ze met de A3 gaan stunten. over een half jaar kan je de volledig nieuwe A3 bestellen.
Klopt, maar ik vraag me af of die nieuwe A3 weer gelijk een pro-line S pakket biedt voor hetzelfde geld als nu het geval is :)

• KappeNou
Lijkt me niet. Het is een nieuwe auto, dus bij een merk als audi niet nodig om te stunten bij een goed verkopende auto.

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 15-09-2011 14:04 ]

>PC specs<

• PWM
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:05:
Volgens mij komt de Sportback variant van de nieuwe A3 toch pas een jaar na de 3-drs A3? Dan kan ik mij de komende anderhalf jaar nog zonder schaamte gevoelens op feestjes vertonen :P
Dat was bij de huidige wel zo, maar bij de nieuwe zal hij meteen komen. Logisch, aangezien 80% een SB wil ;)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:17:
Het is zover, de A4 moet eruit vanwege auto van de zaak.. Heb m eerst te koop staan op Audi forum.

Ik zal 'm missen :(
Morgen wordt de A4 opgehaald - iemand van Audiforum heeft m overgenomen :'(

Zaterdag ochtend is het tijd voor de lease auto, maar helaas kan ik niet meer verder posten in dit draadje. Voor de mensen die afvragen wat het is; Octavia RS TSI DSG })

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

KappeNou schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:04:
Lijkt me niet. Het is een nieuwe auto, dus bij een merk als audi niet nodig om te stunten bij een goed verkopende auto.
Daarom is de huidige audi best interessant: het is een goede auto en nu met veel opties voor aantrekkelijke prijs.

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:02:
[...]

Daarom is de huidige audi best interessant: het is een goede auto en nu met veel opties voor aantrekkelijke prijs.
Toch heeft het natuurlijk ook veel nadelen. Behalve dat er volgend jaar een nieuw model is, zijn er sowieso auto's op de markt die verder zijn op bepaalde punten. Ook krijg je bijvoorbeeld een RNS-E als navigatie, die 5 jaar geleden al minder kon dan de concurrentie. De A3 is een prima bak, maar er is wel een reden dat ze veel voor weinig bieden.

Als ik nu moest kiezen, zou ik eerder richting de 1-serie gaan dan een A3. Volgend jaar zijn de rollen wellicht omgedraait.

• KappeNou
Daarom als lease misschien wel leuk. Maar eigen geld of zakelijk zal ik het niet doen.

>PC specs<

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

Eén van mijn velgen heeft deze week een boordsteen van iets te dichtbij gezien met als gevolg dat de rand over bijna de helft van de velg is geschaafd. Niet zo netjes dus ben ik op zoek naar één nieuwe originele velg voor mijn Audi A3 Sportback S Line. Ter verduidelijking, deze velg zoek ik dus nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiblog.nl/wp-content/audi-a3-a8-003.JPG

In de catalogus wordt 'ie omschreven als "Gegoten lichtmetalen velgen, maat 7,5 J x 17 met bandenmaat 225/45 R 17, in 5-spakenuitvoering". Uiteraard al prijs gevraagd bij mijn eigen dealer en die ging het eens opzoeken, maar misschien dat jullie nog een alternatief weten, misschien in Duitsland net over de grens?

[ Voor 4% gewijzigd door Ravefiend op 17-09-2011 21:02 ]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

waarom niet laten repareren of is de schade dusdanig dat de velg echt overleden is ? In het verleden had ik ook een flink beschadigde velg vanwege een ongeval en deze is door het scadeherstelbedrijf voor 99.9% opgeknapt

[ Voor 44% gewijzigd door vhal op 17-09-2011 23:11 ]

Strava

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ravefiend schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:01:
Eén van mijn velgen heeft deze week een boordsteen van iets te dichtbij gezien met als gevolg dat de rand over bijna de helft van de velg is geschaafd. Niet zo netjes dus ben ik op zoek naar één nieuwe originele velg voor mijn Audi A3 Sportback S Line. Ter verduidelijking, deze velg zoek ik dus nieuw:

[afbeelding]

In de catalogus wordt 'ie omschreven als "Gegoten lichtmetalen velgen, maat 7,5 J x 17 met bandenmaat 225/45 R 17, in 5-spakenuitvoering". Uiteraard al prijs gevraagd bij mijn eigen dealer en die ging het eens opzoeken, maar misschien dat jullie nog een alternatief weten, misschien in Duitsland net over de grens?
Typenummer van de velg is: ALY58807U78
Daar moet wel iets mee te googlen zijn denk ik :P

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Ravefiend

Ravefiend

Carpe diem!

arjants schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:43:
[...]
Typenummer van de velg is: ALY58807U78
Daar moet wel iets mee te googlen zijn denk ik :P
Thx, daar vind je inderdaad wel wat OEM velgen mee. Mijn dealer kwam terug met onderdeelnummer 8P0 601 025 AL, aluminium velg. De prijs was echter ook wel navenant: ruim 550 € (incl. BTW). |:(

• PWM
  • Niet online
Je zou www.audiwereld.nl eens kunnen bellen. Die verkopen heel veel OEM spul, wellicht kunnen ze ook een velg bestellen.

• KappeNou
Ravefiend schreef op woensdag 21 september 2011 @ 07:33:
[...]

Thx, daar vind je inderdaad wel wat OEM velgen mee. Mijn dealer kwam terug met onderdeelnummer 8P0 601 025 AL, aluminium velg. De prijs was echter ook wel navenant: ruim 550 € (incl. BTW). |:(
Ik zou het even bij deze gozer vragen http://www.global-trade-germany.com/ Goeie gast en hulpzaam.

4 stuks kosten bij hem €780,- >klik zijn ebay page< Af en toe heeft hij ook losse velgen

[ Voor 35% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2011 09:20 ]

>PC specs<

• PWM
  • Niet online
KappeNou schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:17:
[...]

Ik zou het even bij deze gozer vragen http://www.global-trade-germany.com/ Goeie gast en hulpzaam.

4 stuks kosten bij hem €780,- >klik zijn ebay page< Af en toe heeft hij ook losse velgen
Ik zou die kopen, en dan de andere 3 voor 550,- per stuk aan je Audi dealer verkopen :+

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:49
Voor iedereen met een RNS-E systeem die er flitspalen of andere POI's op wil zetten, het kan nu:

http://www.navpoint.co.uk

Ik heb het getest en het werkt! Je krijgt natuurlijk geen waarschuwingen voor flitspalen omdat het gewoon POI's zijn, maar het is wel handig om ze op de kaart te zien. _/-\o_

• KappeNou
Hey dat is leuk! Free trial versie zie ik. Dat ga ik ook even proberen :)
Maar ik snap het nog niet echt. Je moet je Navi dvd eruit halen? Ik zie niet dat hij die locaties installeerd en de Navi dvd terug doet. Hoe werkt je navi dan nog?

[ Voor 53% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2011 11:07 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

@kappenou op die pagina staat ook een handleiding, daarin staat hoe dit werkt?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• PWM
  • Niet online
Sinds gisteren heeft mijn BIS schermpje het begeven, hij straalt alleen nog maar helder wit licht uit. Ben benieuwd welke stagair mijn auto in elkaar heeft mogen zetten.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

ik heb nog nooit iemand gezien met zoveel pech aan een auto :|

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• zonoskar
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben dinsdag ook terug geweest met mijn A1. Ik had een knokje/kraakje ergens achterin wat ik maar niet kon vinden. De dealer heeft uiteindelijk de achterbank wat strakker afgesteld en een busje vervangen in het omklap mechaniek. Het kraakje is iig weg, en ik kan weer van mijn A1 genieten. Kosten: 0,- (garantie). Meteen is er ook een terugroep actie uitgevoerd. Daar waren ze een beetje vaag over 'iets met de tankdop'.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

PWM schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:46:
Sinds gisteren heeft mijn BIS schermpje het begeven, hij straalt alleen nog maar helder wit licht uit. Ben benieuwd welke stagair mijn auto in elkaar heeft mogen zetten.
Waren de onderdelen al op vanwege de aankomende facelift ofzo :X
Pagina: 1 ... 40 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.