The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Check anders even het car detailling topic. Misschien dat er iemand in de buurt bereid is om met een DAP aan de gang te gaan.
Wel balen voor je, je zou die gasten wel een schop onder hun reet willen verkopen. De reactie van de politie zegt ook al genoeg..

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 15-08-2011 20:10 ]
Schop onder hun reet? Respect voor andermans spul er hardhandig in knuppelen.deadsy33 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:09:
Afhankelijk van de diepte kan je de krasjes wel weg polijsten. Je kan even checken hoe diep de krassen zijn; alles waar je nagel achter blijft haken of kan voelen is eigenlijk al te diep en zal ws. opnieuw gespoten moeten worden.
Check anders even het car detailling topic. Misschien dat er iemand in de buurt bereid is om met een DAP aan de gang te gaan.
Wel balen voor je, je zou die gasten wel een schop onder hun reet willen verkopen. De reactie van de politie zegt ook al genoeg..

op 1 of andere manier lijkt de auto je niet gegund, niet door de lokale bevolking en ook niet door de garage.

Ik zal het morgen wel zien. Maarja, de meeste (kleine) schades komen door andere mensen, wat dat betreft is het ook treurig. Ik heb 1 keer schade veroorzaakt en toen een briefje achter gelaten.
De Audi bevalt verder wel heel erg goed, ook met de tuning die nog niet op orde is
Pff, aso'sPWM schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:27:
4 weken, 4 weken heb ik een smetteloze auto gehad, vandaag was het over.
Ik ging met een vriend even bijpraten in een café, toen de barman vroeg: "Die blauwe, is die van jou?". Dat was mijne dus. Tegen de auto stonden 4 jongens geleund (type bontkraag, schoudertasje, slecht Nederlands). Ze stonden te praten met 2 jongens die tegen de auto achter mijne stond.
Ik naar buiten, loop naar mijn auto, stuiven ze uit een, en weg waren ze.
Bij mijn wagen aangekomen, bleek wel waarom. Ze hebben 10 minuten met hun spijkerbroeken tegen de auto staan wrijven. Ik denk dat er wel 20.000 krassen zitten. De andere auto was er overigens niet veel beter aan toe
Terwijl ik stond te kijken kwam er een politiewagen langs die ik aanhield.
"Ja, die jongens hier, ja die kennen we. Wil je aangifte doen? Dan kan je hier alleen nooit meer parkeren, dan trappen ze er een paar deuken in. Ja, eigenlijk kunt u het maar beter laten."
En bedankt. Morgen maar even overleggen met de lease, en kijken of het poetsbedrijf veel kan, of dat er een spuit aan te pas moet komen
Mijn vorige auto had nog contract tot 1 september. Die even bij bedrijf geparkeerd. Dit weekend is hij ontdaan van kentekenplaten, ruitenwissers en andere zaken die los konden. Belt de politie mij zondag: "Die Ford, kunt u die weg halen, we krijgen veel klachten dat die zo staat![]()
Heb mijn portie weer gehad.

Hier is het overigens ook niet veel beter. Ik heb m'n auto geparkeerd en iemand is er met z'n fiets op geklapt. Geen briefje oid. 4 deuken voorzien van krassen, en een grote kras op m'n achterzijraam

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Met wat andere woorden erin is het net of het van die aso-jongeren zelf komt: "Wat jongeh! Wil je aangifte doen? Dan kan je hier maar beter nooit meer parkeren, dan trappen we er een paar deuken in. Ja, u kunt het maar beter laten!"
Mijn pa heeft wel echte tuning op z'n Skoda en dat bevalt volgens mij wel goed: duidelijk meer vermogen en een lager verbruik. Hij is alleen nog nooit op de rollenbank geweest dus wat het werkelijke effect is, is onduidelijk.
Als je 1900 euro lapt voor het resultaat van PWM mag je je inderdaad wel heftig genomen voelen, wat een ellende.
Overigens heb ik met zowel de Pon-dealer in Amersfoort als Audi Centrum Amsterdam goede ervaringen. Over het algemeen snelle en duidelijke service, weinig gezeur en keurig (nieuw) vervangend vervoer (in tegenstelling tot de afgejammerde BMW's die Ekris je altijd meegeeft)

die goede ervaring met audi centrum a'dam, is dat recent (laatste halfjaar oid)?Daniel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:07:
.
Overigens heb ik met zowel de Pon-dealer in Amersfoort als Audi Centrum Amsterdam goede ervaringen. Over het algemeen snelle en duidelijke service, weinig gezeur en keurig (nieuw) vervangend vervoer (in tegenstelling tot de afgejammerde BMW's die Ekris je altijd meegeeft)
Ja, paar weken geleden nog. Spiegel was van m'n auto af geschopt (Frieda schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:31:
[...]
die goede ervaring met audi centrum a'dam, is dat recent (laatste halfjaar oid)?

Meteen de volgende ochtend langsgereden zonder afspraak te maken, auto werd naar binnen gereden en 20 minuten later had ik een nieuw spiegelglas. Ik moest alleen achteraf nog even alles met de leasemaatschappij regelen.
Idem hier goede ervaring met Audi Centrum Amsterdam. Had bij mijn A3 dat mijn binnenspiegel incl. montage er compleet af was gevallen. Resultaat was een nieuwe ruit, even zonder afspraak naar ACA gereden en die hebben meteen een monteur laten kijken. Deze nam de auto in, kreeg leenauto en volgende dag zou die klaar zijn.Daniel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:07:
En daar stond die dan, nieuwe voorruit erin en spiegel bevestigd. Hadden direct de auto weer compleet schoon gemaakt. Dus ook voor mij is ACA een prima dealer, beter als hun Utrechtse broeders (wat een arrogantie heerst daar).
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Een paar maandjes later heb ik er m'n A1 opgehaald, dat was erg leuk. Helaas ging na twee weken de led-dagrijverlichting stuk en toen was de leenauto-ervaring een stukje minder: geen automaat, maar een A1 uit de categorie "met wieldoppen". Hij moest later nog een keer terug om de verlichtingsunit te vervangen en toen hadden ze wel een prima Golf met DSG geregeld
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Die leenauto daar betaal je toch ook voor, of was dit 'gratis'?Canaria schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:
Ik heb ook goede ervaringen met ACA. Toen m'n A3 voor de 30k-beurt moest, kreeg ik een A4 Avant mee als leenauto
[ Voor 38% gewijzigd door Het Fantoom op 18-08-2011 11:34 ]
Hoe kun je nu nog met droge ogen beweren dat we geen eigen rechter mogen spelen!?PWM schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 18:27:
"Ja, die jongens hier, ja die kennen we. Wil je aangifte doen? Dan kan je hier alleen nooit meer parkeren, dan trappen ze er een paar deuken in. Ja, eigenlijk kunt u het maar beter laten."
Echt balen man! Kost jou waarschijnlijk ook eigen risico...
Pfff, zo irritant! Daar kun je toch zo kwaad om worden.
Wat zal de politie voor advies geven als je er één in elkaar trapt?Night-Reveller schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:15:
Het lijkt wel alsof de politie het opneemt voor de aso-jongeren. Politie: "Wil je aangifte doen? Dan kan je hier alleen nooit meer parkeren, dan trappen ze er een paar deuken in. Ja, eigenlijk kunt u het maar beter laten."
Met wat andere woorden erin is het net of het van die aso-jongeren zelf komt: "Wat jongeh! Wil je aangifte doen? Dan kan je hier maar beter nooit meer parkeren, dan trappen we er een paar deuken in. Ja, u kunt het maar beter laten!"
Ik gok niet dat ze tegen die jongen zeggen: "je kun maar beter geen aangifte doen". Nee dan maakt het openbaar ministerie er zelf wel een zaak van... (geen idee hoe dat precies werkt)
Voor leaserijders is het 'gratis' jaHet Fantoom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:32:
[...]
Die leenauto daar betaal je toch ook voor, of was dit 'gratis'?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja dan is het niet zo moeilijk om goede ervaringen op te bouwen bij je dealer natuurlijk, zij rijden je wel een A6 leenauto voor of fixen die lampunit wel even voor je in 20 min. De rekening gaat toch naar de leasemaatschappij en die gaan echt niet na of het flink naar boven afgeronde aantal werkuren wel klopt op de rekening, iets waar een particulier veel kritischer naar zou kijken.
Nee, helaas. Ik zal eens even contact opnemen, hij is namelijk nog niet ingepland.MrFl0ppY schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:36:
PWM, heb je al resultaat van de vermogensmeting die PON zou verrichten?
Kunnen ze meteen kijken naar de rammelende versnellingsbak, echte Lada geluiden komen er uit. Dat lijkt op dit moment bij elke nieuwe A4 zo te zijn als ik het Audiforum lees (hij functioneert overigens probleemloos).
Jawel, bij leasemaatschappijen wordt juist goed gekeken naar kostenbesparende mogelijkheden. Niet direct bij het betalen van de factuur (behalve boven een bepaald bedrag) maar er wordt wel gekeken of er bij een lampje wisselen niet bijv. drie uur wordt gerekend.Het Fantoom schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:59:
[...]
Ja dan is het niet zo moeilijk om goede ervaringen op te bouwen bij je dealer natuurlijk, zij rijden je wel een A6 leenauto voor of fixen die lampunit wel even voor je in 20 min. De rekening gaat toch naar de leasemaatschappij en die gaan echt niet na of het flink naar boven afgeronde aantal werkuren wel klopt op de rekening, iets waar een particulier veel kritischer naar zou kijken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Als airco voor jou geen must is dan heb je tussen de 2k a 3k aardig wat keus qua A3.Crazyanz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:45:
maar even inhoudelijk op de vraag hoe houden die 1.9 tdi's zich bij km standen van 250-300K ?
Zelf heb ik recent dus een A3 gekocht om min of meer dezelfde reden (paar posts terug), ik moet dagelijk zo'n 225 km rijden tot eind volgend jaar.
Keuze voor mij om de A3 te nemen was meer omdat wanneer je op de teller boven de 2 ton komt vaak de golf 4 of de A3 toch als meest betrouwbaar worden gezien. Hiermee bedoel ik dan dat de A3 of Golf 4 met die km's weinig slechte verhalen te vinden zijn.
Het model dat ik 2 weken geleden gekocht heb is een A3 uit 1999, 1.9 TDI met 90 PK, 3 deurs met climate control 3200 euro met 251k op de teller.
Als je airco weg streept dan waren er genoeg alternatieven voor minder geld voor 2500 euro had je al een A3 met tussen de 200k en 250k op de teller.
Verder is en blijft het een oude auto dus hij kraakt en piept her en der beetje(bij het uitstappen), maar dat heb je met elke auto ouder dan 10 jaar wel.
"If u do something do it with style, or do it at all."
Dank ik ook, een Audi .e.d. is al snel voor een liefhebber denk ik.BeQuietAndDrive schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:34:
Als je echt iets wilt hebben dat je makkelijk weer doorverkoopt moet je iets van Toyota of Daihatsu hebben. Het klinkt in dit topic wat vreemd natuurlijk. Maar als je dat op Marktplaats zet dan ben je er binnen een week weer vanaf voor een goede prijs, is mijn ervaring. En het is nog eens betrouwbare techniek ook.
Aan de andere kant willen veel jonge mensen wel graag een "goedkope" A3 kopen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Eehm.. je laat toch gewoon een auto door je werkgever regelen of zeg ik nu iets heel raars? Klinkt als een tijdelijk project namelijk; of heb je zelf bewust bij een werkgever gesolliciteerd op 125km van je huis?Crazyanz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:19:
Ik moet binnenkort waarschijnlijk 250km per dag gaan rijden (tijdelijk voor 4 maanden). Aangezien het tijdelijk is en ik een starter ben heb ik geen groot budget (+/-€2000). Gezien de afstand moet het een beetje fatsoenlijke wagen zijn. Heeft het zin om dan überhaupt naar audi A3's te kijken die voor dat budget vaak richting de 300.000 km gaan of er al overheen zijn?
Kijk eens op autotrader zou ik zeggen. Ik kan met die eisen (inclusief airco) geen A3 vinden.Crazyanz schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 03:19:
Ik moet binnenkort waarschijnlijk 250km per dag gaan rijden (tijdelijk voor 4 maanden). Aangezien het tijdelijk is en ik een starter ben heb ik geen groot budget (+/-€2000). Gezien de afstand moet het een beetje fatsoenlijke wagen zijn. Heeft het zin om dan überhaupt naar audi A3's te kijken die voor dat budget vaak richting de 300.000 km gaan of er al overheen zijn?
Ik zou het merk loslaten en gewoon een goedkope auto met niet teveel kilometers en airco zoeken. Echt slechte auto's bestaan niet meer en voor het comfort moet je een auto toch altijd even uitproberen.
Ik zou ook cruisecontrol op het eisenlijstje zetten.
Signatures zijn voor boomers.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Was nogal achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar dus. Vervelend, maar goed met de km die ik ga maken had ik deze vervanging anders over een half jaar toch wel moeten doen.
Verder was de auto prima, nu hopen dat het hier mee blijft en ik de volgende 60k aan km zonder al teveel problemen kan doorlopen.
Of mensen die hem leasen maar hem prive niet zouden kopen omdat ze het dan té duur vinden voor wat je krijgt? Of misschien mensen die altijd dachten: Te duur voor wat je krijgt, maar nu ze hem leasen zijn ze opeens om?
Zomaar benieuwd naar omdat Audi bekend staat als een duur merk, vroeg me af hoe jullie ervaring dan uiteindelijk is.
[ Voor 13% gewijzigd door bear87 op 26-08-2011 10:46 ]

Benieuwd welke verrassing me nog te wachten staat het ding. Heb ook niks meer gehoord over de tuning.
Iemand interesse in een 2 maanden oude A4
http://www.autostoelkinderen.info/isofix-autostoel/
en zie ook volgend overzicht:
http://www.r82.nl/Files/F...ix/Isofix%20overzicht.pdf
[ Voor 23% gewijzigd door ST10©DE op 28-08-2011 15:30 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Zou je zeggen he, maar helaas:P. Mekes schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:25:
Lijkt me vreemd. Mijn A3 heeft het wel (2010) en van wat ik hier lees moet het bij jou er ook in zitten:
http://www.autostoelkinderen.info/isofix-autostoel/
en zie ook volgend overzicht:
http://www.r82.nl/Files/F...ix/Isofix%20overzicht.pdf

Alleen de Audi S4 krijgt hem standaard.
Aangezien ik ook dacht dat elke auto hem had (omdat het verplicht is), dacht ik dat het er wel op zat. Heb ook nog even gekeken, maar het is er echt niet.
Weet je overigens zeker dat de voorbereiding er ook niet in zit?
[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 28-08-2011 15:57 ]
Zelfs mijn 2006 a3 sb heeft standaard isofix
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ja, maar er is isofix bevestiging en isofix bevestigingspunten.Chaoss schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 20:27:
Isofix is isofix lijkt me? Ik heb nog nooit van 2 verschillende varianten gehoord.
In de audi folder gaat het over isofix bevestiging. Dit is de plaat tussen de isofix bevestigingspunten en de kinderstoel. Dat is inderdaad een accessoire. Het zijn dan ook geen twee verschillende varianten, maar twee verschillende stappen in het proces om een kinderstoel middels isofix te bevestigen.
Nu is het het enige model op de markt volgens mij wat het standaard niet heeft.
Ik lees overal dat het verplicht is sinds feb 2011. Ik heb alleen nog geen wetsartikel gevonden. Weet iemand waar het staat dat het bepaald is dat het verplicht moet zijn?
Ik bestel nooit meer een Audi, daar ben ik al wel uit. Dit soort dingen zijn juist de zaken waarmee je mij goed over de zeik kan helpen. Was net bij vrienden op bezoek die (naast die A4) een Nissan Micra uit 2003 hadden, 3-maal raden wat daar standaard in zat
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Isofix
Ach, weer geleerd voor de volgende keer. Nu kijken of ik het achteraf laat inbouwen, of de Audi aan een collega kan slijten
Ff zonder dollen, de auto is echt heerlijk, en rijd goed. Maar Audi (Dealer, Pon en Audi AG) staat echter wel met stip op 1 van de meest onsympathieke merken die ik ken, en ik meen verder ook wat ik zeg, dit is mijn laatste Audi of er moet echt iets drastisch veranderen bij het merk.
Ach ja, had ook weer een beste actie op de A27... Gelukkig kon ik er gewoon mee doorrijden
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
ow nouh ja kheb 2 van die beugeltjes tussen de bekleding in de achterbank (beide kanten).P. Mekes schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:22:
[...]
Ja, maar er is isofix bevestiging en isofix bevestigingspunten.
In de audi folder gaat het over isofix bevestiging. Dit is de plaat tussen de isofix bevestigingspunten en de kinderstoel. Dat is inderdaad een accessoire. Het zijn dan ook geen twee verschillende varianten, maar twee verschillende stappen in het proces om een kinderstoel middels isofix te bevestigen.
Afgelopen weekend een Maxi-cosi Pebble gekocht, maar ik twijfel nog of ik ook de family-fix ga kopen, kost weer 140,- en ik ben bang dat het stoeltje nogal wat hoger komt te staan met die base eronder? en dat lijkt me een nadeel met de aflopende daklijn van de a3 sportback.
Maar ik begrijp dat audi zelf dus ook een soort van base heeft?
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:40
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
En verlichting bij de spiegeltjesPWM schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:24:
Ik bestel nooit meer een Audi, daar ben ik al wel uit. Dit soort dingen zijn juist de zaken waarmee je mij goed over de zeik kan helpen. Was net bij vrienden op bezoek die (naast die A4) een Nissan Micra uit 2003 hadden, 3-maal raden wat daar standaard in zat(Isofix dus
)
Zware Unit schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:54:
Wat een emoties![]()
Ach ja, had ook weer een beste actie op de A27... Gelukkig kon ik er gewoon mee doorrijden![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Kan het me wel een beetje voorstellen. Zelfs in mijn measly Seat uit 2005 zit al netjes Isofix, terwijl die auto deastijds minder dan de helft nieuw kostte dan de Audi van PWM.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
kwikfit al gebeld, zij zeiden dat het nog goed was toen zij hem hadden en zij niks gedaan hadden dat daar impact op had en verder is het niet iets dat zij zouden kunnen maken.
Snelheidsmeter geeft nu een te lage snelheid aan (obv gevoel en meeting met TomTom), beneden de 80km per uur is de afwijking iets van 15 km (te weinig) en boven de 80 km per uur is het ongeveer 20km te weinig. Toeren lijken mij ook aan de lage kant vergeleken met eerst (maar of dat fout of goed is weet ik niet)
Heb al via internet gevonden dat je via je climtate control je dingen als toeren en snelheid kan uitlezen? Wordt dus nog even proberen.Overigens zakt de naald van de snelheidsmeter ver beneden 0 wanneer ik stil sta.
Iemand hier ervaring mee wat dit zou gaan kosten, zouden we het willen maken? An sich is het volgens mij nog geen mega ramp, zolang de snelheidsafwijking maar constant is kunnen we tijdens het rijden er rekening mee houden. (en de navigatie erbij houden)
Na die vervangingen met de grote beurt is m'n geld toch al op (had wel wat begroot voor onderhoud, maar niet (1500,-.....)
Begin jij ook nog ff
Nee, dat die make-up spiegelverlichting er niet standaard op zit is gewoon treurig/zuur/belachelijk of wat je er van wil maken.
Dat elementaire veiligheidsvoorzieningen missen is wel echt kwalijk te noemen. Overigens is het op bijvoorbeeld de UK uitvoering wel weer gewoon standaard.
Hebben ze er niet gewoon een verkeerde bandenmaat onder gezet?jazzVL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:03:
Snelheidsmeter geeft nu een te lage snelheid aan (obv gevoel en meeting met TomTom), beneden de 80km per uur is de afwijking iets van 15 km (te weinig) en boven de 80 km per uur is het ongeveer 20km te weinig. Toeren lijken mij ook aan de lage kant vergeleken met eerst (maar of dat fout of goed is weet ik niet)
Heb al via internet gevonden dat je via je climtate control je dingen als toeren en snelheid kan uitlezen? Wordt dus nog even proberen.Overigens zakt de naald van de snelheidsmeter ver beneden 0 wanneer ik stil sta.
[ Voor 42% gewijzigd door PWM op 29-08-2011 12:06 ]
Uhm geen idee, weet zelf niet eens welke maat eronder zou moeten. Maar de naald duikt ook onder 0 wanneer ik dus stil sta, kan dat ook veroorzaakt zijn door verkeerde bandenmaat?PWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 12:05:
[...]
Begin jij ook nog ff![]()
Nee, dat die make-up spiegelverlichting er niet standaard op zit is gewoon treurig/zuur/belachelijk of wat je er van wil maken.
Dat elementaire veiligheidsvoorzieningen missen is wel echt kwalijk te noemen. Overigens is het op bijvoorbeeld de UK uitvoering wel weer gewoon standaard.
[...]
Hebben ze er niet gewoon een verkeerde bandenmaat onder gezet?
Dat hij tijdens het rijden verkeerd afleest, zou goed kunnen, maar bij stilstaan is het ook zo.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
denk niet dat je dat 1 op 1 zo kan stellen of vergelijken, het zijn 2 totaal verschillende constructies.bear87 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:39:
Zijn er hier toevallig mensen die een Audi leasen, inzicht hebben in de kosten van onderhoud/reparaties, en op basis daarvan zeggen: Erg fijn om hem te leasen, maar prive...
Of mensen die hem leasen maar hem prive niet zouden kopen omdat ze het dan té duur vinden voor wat je krijgt? Of misschien mensen die altijd dachten: Te duur voor wat je krijgt, maar nu ze hem leasen zijn ze opeens om?
Zomaar benieuwd naar omdat Audi bekend staat als een duur merk, vroeg me af hoe jullie ervaring dan uiteindelijk is.
bij lease betaal je een vast bedrag per maand dat oa. gebaseerd is op de verwachte opbrengst aan het einde van het leasecontract.
bij een auto die een hoge eindwaarde heeft, zal de leaseprijs dus gunstiger uitvallen dan bij een auto die na de x periode geen pepernoot meer waard is.
daarnaast kun je een leaseauto hebben en enorm veel pech hebben, dan ben je blij dat je daar niet achteraan hoeft.
of een prive auto waarbij je afvraagt of het allemaal ooit stuk kan.
ik krijg het bij mn a3 sportback wel, aangevinkt. Net als bijrijders stoel in hoogte verstelbaar is ook een optie. Verlichting bij de spiegels.
Beetje vreemd. Met opties die je standaard zou verwachten ben je al aardig ver door je lease budget
Toch zijn er veel bronnen die het wel melden.Pannekoek81 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:19:
Isofix is inderdaad een optie bij Audi. Omdat het niet "wettelijk verplicht" is, er zijn genoeg stoeltjes (goedgekeurd) zonder isofix. Echter is het wel fijn idee om te hebben.
http://www.britax-roemer.nl/veiligheidscentrum/isofix_faq (de maker van de Isofix standaard)Wie heeft ISOFIX ontwikkeld?
ISOFIX is ontwikkeld door Volkswagen en Britax Römer voor de Golf IV. Het systeem werd in 1997 geïntroduceerd en sinds februari 2004 maakt de ISOFIX-standaard onderdeel uit van de Europese norm voor veiligheidsuitrusting ECE 44. Producenten van auto's en autokinderzitjes passen ISOFIX steeds meer toe. Vanaf februari 2011 is het wettelijk verplicht om het systeem in een minimum aantal stoelen van alle nieuwe auto's te integreren.
Ok dat is dan nieuw, wist namelijk van mn vorige auto dat niet verplicht was, hmmm zou inhouden dat het van mn lease af moet... Eens navragen bij de leasemijPWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:26:
[...]
Toch zijn er veel bronnen die het wel melden.
[...]
http://www.britax-roemer.nl/veiligheidscentrum/isofix_faq (de maker van de Isofix standaard)
Ik gebruik nog niks, auto krijg ik pas eind oktober. Familyfix ken ik wel, mn zus heeft het.Chaoss schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:34:
@Pannekoek gebruik jij isofix ook in je SB met de familyfix?
Hmm betreft de optie isofix, bij deze optie krijg je ook de deactivering schakelaar voor de airbag voor. En die is niet verplicht, dus de optie blijft een optie.
[ Voor 23% gewijzigd door Pannekoek81 op 29-08-2011 13:47 ]

Als je bij de Audi A4 geen Isofix besteld, verstopt Audi de beugels, ze zijn er namelijk wel. Even 10 minuten aan de slag met een schroevendraaier om de zaken aan de kant te duwen, en zie daar: Isofix. Vervolgens duw je de bekleding van het zitvlak onder de beugel, en je bent klaar.
Zo voldoet Audi aan de regels (Isofix onder de bank verstoppen, dus zit het in de auto), en kunnen ze er ook nog geld voor vragen als optie.
Ik moet het nog even netjes maken, maar de Familyfix kan besteld worden.
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 29-08-2011 13:55 ]
PWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:54:
Dankzij het Audiforum, gevonden![]()
Als je bij de Audi A4 geen Isofix besteld, verstopt Audi de beugels, ze zijn er namelijk wel. Even 10 minuten aan de slag met een schroevendraaier om de zaken aan de kant te duwen, en zie daar: Isofix
Zo voldoet Audi aan de regels (Isofix onder de bank verstoppen, dus zit het in de auto), en kunnen ze er ook nog geld voor vragen als optie.
Ik moet het nog even netjes maken, maar de Familyfix kan besteld worden.

Nog leuker, er zijn een aantal mensen die de Audi dealer hebben gevraagd het achteraf in te bouwen. De prijs daarvoor is 800,-. Tel uit je marge.Pannekoek81 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:55:
[...]
en daar leg ik geld voor neer, dus dan alleen nog voor het schakelaartje om de airbag voor uit te zetten
jammer zoek ff iemand die de familyfix gebruikt icm de a3 SB, of het qua ruimte allemaal een beetje werkt etc. in of de cominatie met de familyfix eronder niet te hoog wordt.Pannekoek81 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:36:
[...]
Ik gebruik nog niks, auto krijg ik pas eind oktober. Familyfix ken ik wel, mn zus heeft het.
ook frapant, zag in een oude prijslijst van de A3 SB dat het idd een optie was: deactivering bijrijders airbag, isofix in bijrijders stoel en isofix op de achterbank, kosten 139,-Pannekoek81 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:55:
en daar leg ik geld voor neer, dus dan alleen nog voor het schakelaartje om de airbag voor uit te zetten
Nu heb ik zlef wel isofix beugeltejs in de achterbank, maar geen isofix op de voorstoel of uitschakelbare airbag.
[ Voor 47% gewijzigd door Chaoss op 29-08-2011 14:11 ]
Dit is echt schandalig. Een hidden feature maken en daarvoor 800e te vragen. Oplichterij.PWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Nog leuker, er zijn een aantal mensen die de Audi dealer hebben gevraagd het achteraf in te bouwen. De prijs daarvoor is 800,-. Tel uit je marge.
Wat zou de consumentenbond hiervan vinden? Ik neem aan dat wanneer het wettelijk verplicht is ze er geen 800 euro voor mogen vragen om dit tevoorschijn te toveren? En ben je ook in overtreding wanneer je het niet hebt? (Aangezien het bij levering verplicht moet zijn vanaf *datum*, denk het niet of wel?).
In elk geval ik zou een consumentenbond/programma inschakelen en een klacht indienen bij Audi. Voor zoveel geld mogen dit soort dingen toch niet voorkomen?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik wacht nog steeds op een belletje van PON....MrN schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:05:
Hoe is het nu met de tuning PWM?
ik zou maar zelf eens bellen, wachten op PON kon nog wel eens lang gaan duren...dat is hun tactiek. Dont call us, we call you..yeah,right:+PWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:41:
[...]
Ik wacht nog steeds op een belletje van PON....
Ik kwam er gelukkig in een voortijdig stadium achter en heb mijn keuze aangepast
Zodra ik hem heb kan ik makkelijk bij mn zusje even proberen. Anders vraag ik mn accountmanager woensdag even, die had een A3 SB en ik zag dat hij in zn A4 het wel had, wie weet toen ook al met zn eerste kleine.Chaoss schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
jammer zoek ff iemand die de familyfix gebruikt icm de a3 SB, of het qua ruimte allemaal een beetje werkt etc. in of de cominatie met de familyfix eronder niet te hoog wordt.
Wat je ook kan doen, is gewoon naar een winkel gaan en vragen of je even kan proberen. Heb ikzelf wel keer gedaan met een stoel van mn zoontje. Gewoon even met iemand uit de winkel naar de auto gewandeld en erin gezet... Vaak hebben ze die onderstellen ook staan om mensen te laten zien: kijk makkelijk.
Ik heb die optie dus inderdaad genomen vanwege de schakelaar en om isofix te hebben.Chaoss schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:01:
[...]
ook frapant, zag in een oude prijslijst van de A3 SB dat het idd een optie was: deactivering bijrijders airbag, isofix in bijrijders stoel en isofix op de achterbank, kosten 139,-
Nu heb ik zlef wel isofix beugeltejs in de achterbank, maar geen isofix op de voorstoel of uitschakelbare airbag.
[ Voor 13% gewijzigd door Pannekoek81 op 29-08-2011 17:47 ]
Maar heb vermoeden dat het dashboard kapot is. Heb via de climate control display nog de snelheid kunnen aflezen (VAG ding?) en die kwam aardig overeen met wat de navigatie aangeeft (-4 afwijking)
Had ergens gelezen dat wanneer de VAG de juiste waarde afgeeft de sensor in ieder geval wel goed is?
Probleem lijkt dan toch in het meter zelf te zitten, maar goed nu geen geld meer om dat te fixen.
Heb overigens gelezen dat sinds vorig jaar de snelheidsmeter niet meer onder de APK valt, dus kan het nog wel ff uitstellen.
Afwijking lijkt iig ook nog constant (beneden de 80km per uur is de afwijking -15 km en erboven -20 km)
Dus voorlopig navigatie snelheid in de gaten houden en via climate control (VAG) ook de snelheid in de gaten houden.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Je kan schijnbaar echt van alles via de climate control dingen uitlezenYonni schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:21:
Hoe doe je dat? Via de climate controle uitlezen van je snelheid lijkt me wel baas.
staan echt iets van 28 items of zo die je kan uitlezen
ben ff link kwijt van alle codes, maar wat je moet doen is
1: knop van luchtciculatie inhouden
2: terwijl je die knop hebt ingedrukt op de knop pijltje omhoog drukken
3: op je display verschijnt dan 1c
4: gebruikt de + of - knop om gewenste code te selecteren 1 t/m 30 of zo
5: kies de code die je wilt uitlezen (snelheid is code 17) en druk weer op luchtcirculatie
6: het display toont nu de snelheid van je auto
druk je weer op auto, dan is alles weer normaal.
Dit werkt dus blijkbaar alleen als je climate control hebt? Zal nog even zoeken naar de link waar alle codes opstonden. Zitten echt dingen bij van buiten temp, binnen temp, etc etc
*Edit*
Found it het zijn blijkbaar 61 dingen die je kan uitlezen via het display van climate control
Hier de link met de instructie en alle codes
http://www.wak-tt.com/tt/climatecontcodes.htm
[ Voor 9% gewijzigd door jazzVL op 29-08-2011 23:35 ]
Nou, dat heb ik maar even gedaan. Het antwoord was als vanouds amazing:deadsy33 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:58:
[...]
ik zou maar zelf eens bellen, wachten op PON kon nog wel eens lang gaan duren...dat is hun tactiek. Dont call us, we call you..yeah,right:+
"De rollenbank test? Ja, die gaan we plannen..... zodra de rollenbank geïnstalleerd is en up en running"
Ik:
"Ja, er staat nog geen rollenbank, die moet nog worden geplaatst"
Zucht. Ik heb al wel door dat Audi een merk is wat je alleen moet hebben als je geen problemen hebt. Het oplossend vermogen is 0. Ik word vanmiddag teruggebeld met een verwachte datum. Hoop ik.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 30-08-2011 11:16 ]
Daar komt vast een betrouwbaar resultaat uit
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
De ene en de andere dealer is ook een wereld van verschil, ik kom ook niet meer bij de dealer in h'veen ben er 2x geweest voor onderdelen voor mijn 200 quattro... zodra ze horen dat het om een oude auto gaat verliezen ze al hun belangstelling en willen ze totaal geen moeite meer tot 2x toe beloftes gehad om terug gebeld te worden wat gewoon niet is gebeurd.
terwijl als ik met dezelfde vragen bij de dealer in drachten kom dan kunnen ze me zelfs telefonisch helpen en dingen voor me bestellen, daar hebben ze gewoon verstand van zaken en zijn ze veel bereidwilliger zelfs als het maar om een onderdeeltje van 2 tientjes gaat. Wereld van verschil terwijl het nota-bene dezelfde dealert is.
Zei je nou dat je tellernaald ook onder de 0 komt bij stilstand? heb hetzelfde gehad met mijn a4 (teller gaf ook te weinig aan). Ik kwam er later pas achter dat de naald bij stilstand op (of vlak boven) de 0 moet staan. Teller gedemonteerd, naald wat verdraaid en probleem opgelost!jazzVL schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:40:
Vandaag nog even paar dingen gechecked omtrent mijn snelheidsmeter gevalletje. Banden zijn hetzelfde formaat als de achterbanden(had nog niet in boekje gekeken)
Maar heb vermoeden dat het dashboard kapot is. Heb via de climate control display nog de snelheid kunnen aflezen (VAG ding?) en die kwam aardig overeen met wat de navigatie aangeeft (-4 afwijking)
Had ergens gelezen dat wanneer de VAG de juiste waarde afgeeft de sensor in ieder geval wel goed is?
Probleem lijkt dan toch in het meter zelf te zitten, maar goed nu geen geld meer om dat te fixen.
Heb overigens gelezen dat sinds vorig jaar de snelheidsmeter niet meer onder de APK valt, dus kan het nog wel ff uitstellen.
Afwijking lijkt iig ook nog constant (beneden de 80km per uur is de afwijking -15 km en erboven -20 km)
Dus voorlopig navigatie snelheid in de gaten houden en via climate control (VAG) ook de snelheid in de gaten houden.
Zo zat 't dus:

En da's nie goed nie. Wbt die variable afwijking: de tellerschaal is niet over de hele teller hetzelfde: hoe harder je rijdt, hoe dichter de getallen op elkaar zitten.
Teller demonteren, open maken, repareren en terugbouwwen is een uurtje werk, max. en niet moeilijk. Wel voorzichtig te werk gaan, uiteraard.
[ Voor 12% gewijzigd door EraZor op 30-08-2011 14:58 ]
Begint wel behoorlijk veel op flessentrekkerij te lijken op deze manierPWM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:59:
[...]
Nog leuker, er zijn een aantal mensen die de Audi dealer hebben gevraagd het achteraf in te bouwen. De prijs daarvoor is 800,-. Tel uit je marge.

Dit is overigens ook aan de dealer doorgegeven, voor wat het waard is.
Nu nog maar afwachten of mijn beloofde belletje terugkomt....
Het is echt zonde, want de auto zelf zoals ik heb heb (Heerlijke sportstoelen, geweldige B&O, mooie auto van buiten) bevalt verder wel. En het actielijstje wordt al kleiner:
- Isofix
- Tuning
- Rammelende versnellingsbak
[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 30-08-2011 16:15 ]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Bij mij ligt die nog wat lager, naald komt in het gebied van de display van de km teller.EraZor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:51:
[...]
Zei je nou dat je tellernaald ook onder de 0 komt bij stilstand? heb hetzelfde gehad met mijn a4 (teller gaf ook te weinig aan). Ik kwam er later pas achter dat de naald bij stilstand op (of vlak boven) de 0 moet staan. Teller gedemonteerd, naald wat verdraaid en probleem opgelost!
Zo zat 't dus:
[afbeelding]
En da's nie goed nie. Wbt die variable afwijking: de tellerschaal is niet over de hele teller hetzelfde: hoe harder je rijdt, hoe dichter de getallen op elkaar zitten.
Teller demonteren, open maken, repareren en terugbouwwen is een uurtje werk, max. en niet moeilijk. Wel voorzichtig te werk gaan, uiteraard.
mezelf kennende is zelf gaan sleutelen niet echt een goed idee
Overigens heb ik het gevoel dat de toerenteller ook aan de lager kant uitslaat, dus misschien dat het iets meer zou kunnen zijn.
volgens mij meen ik ergens gelezen te hebben dat Büchli dat ging doen, toch?tdw schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:42:
Dus je gaat op een rollenbank van PON testen?
Daar komt vast een betrouwbaar resultaat uit
"Sleutelen" is een groot woord hoor: de tellerbak zit met 2 torxjes vast, dan trek je 'm d'r zo uit. 3 stekkers los, klemmetjes waarmee het 'glas' vast zit losmaken (ik geloof een stuk of 6) en je kunt ze zo verdraaien. De naaldjes zitten op de asjes geklemd. Beweeg ze gewoon met de klok mee, en door de 'stroefheid' van de teller verdraaien ze zo op de asjes. Stelt echt niks voor.jazzVL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:38:
[...]
Bij mij ligt die nog wat lager, naald komt in het gebied van de display van de km teller.
mezelf kennende is zelf gaan sleutelen niet echt een goed ideega vooralsnog eventje zo door, en check het later hoeveel het zou kosten om het te laten maken.
Overigens heb ik het gevoel dat de toerenteller ook aan de lager kant uitslaat, dus misschien dat het iets meer zou kunnen zijn.
Wbt de oorzaak: heel vaag; ik kan me ook niet voorstellen hoe zoiets komt. ik heb 't een jaar geleden gerepareerd en sindsdien geen enkel probleem meer ondervonden: teller geeft nu over de hele marge een paar km teveel aan in vergelijk met de GPS (net zoals standaard, dus).
Er werd me gezegd dat het in Harderwijk zou zijn, en daar zit er 1, dus dan zou je dat verwachten.shameete schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:14:
[...]
volgens mij meen ik ergens gelezen te hebben dat Büchli dat ging doen, toch?
Maar goed, zeker weten doe ik het niet, want na het "We bellen u zeker vanmiddag terug" van gisterochtend heb ik niks meer gehoord.
Ik zal 'm missen
2.5 schrikt ook helaas nog af ivm de nokkenasproblemen.
Hoop dat je een liefhebber kan vinden via het audiforum oid.. en geen slecht nederlands sprekende man/vrouw die je de helft gaat bieden..
Ja, denk ook wel dat ik wat moet zakken met de prijs. Ik heb ook nog wat andere opties...Workaholic schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:08:
Jammer man! Ben benieuwd of je hem gaat kwijt raken. Erg lastige markt momenteel, zeker met jouw vraagprijs en de hogere km stand.
2.5 schrikt ook helaas nog af ivm de nokkenasproblemen.
Hoop dat je een liefhebber kan vinden via het audiforum oid.. en geen slecht nederlands sprekende man/vrouw die je de helft gaat bieden..
Wegenbelasting is hoog ja, verbruik valt echt meeChaoss schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:16:
woa nokkenas probleem is te controleren etc. wat mij eerder zou afschrikken is de hoge wegenbelasting en het hoge verbruik
Dat doe je dan erg goed, of is het een diesel?. Ik heb mijn vebruik goed bij gehouden, en heb de laatste 2 tanks me volledig aan de snelheid gehouden, voornamelijk snelweg. Resultaten:SileX schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:02:
[...]
Wegenbelasting is hoog ja, verbruik valt echt meeGemiddeld zo'n 1 op 14/15
Voornamelijk snelweg, rustig rijden: 1 op 11,9
Voornamelijk snelweg, lekker doorrijden: 1 op 10,1
Tis een diesel, v6 tdi.PWM schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:17:
[...]
Dat doe je dan erg goed, of is het een diesel?. Ik heb mijn vebruik goed bij gehouden, en heb de laatste 2 tanks me volledig aan de snelheid gehouden, voornamelijk snelweg. Resultaten:
Voornamelijk snelweg, rustig rijden: 1 op 11,9
Voornamelijk snelweg, lekker doorrijden: 1 op 10,1
Tuurlijk kan het zuipen, maar dan moet je echt flink planken.
Ik heb de rest van 't topic niet gelezen, dus don't shoot mePWM schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:10:
En het actielijstje wordt al kleiner:
- Rammelende versnellingsbak
Rammelende versnellingsbak wanneer de auto in de vrij staat? (met bijbehorend geluid)
BMW 535D
tjah ik rij tdi om zuinig te rijden ik vin 1:16 al een slechte "score" ik doe het leuk als ik 1:18/19/20 rijdSileX schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:02:
[...]
Ja, denk ook wel dat ik wat moet zakken met de prijs. Ik heb ook nog wat andere opties...
[...]
Wegenbelasting is hoog ja, verbruik valt echt meeGemiddeld zo'n 1 op 14/15
Ben laatste met de 200 naar een meeting geweest in de meern, leuk ritje van 160km... kon zlefs 1:10,3 rijden =]
paar pics van de meeting:

(was dus een typ44 meeting)
[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 01-09-2011 10:39 ]
Nee. Hij rammelt alleen in zijn 6. Wel op zo'n manier dat zonder radio aan je na 5 minuten je stuurt begint op te etenHarry schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:10:
[...]
Ik heb de rest van 't topic niet gelezen, dus don't shoot me
Rammelende versnellingsbak wanneer de auto in de vrij staat? (met bijbehorend geluid)
S6
4.0L V8 tfsi 420 PS (309 kW / 414 bhp) en 550 Nm tussen 1,400 en 5,300RPM, 7-speed S-tronic.
0 to 100 km/h 4.8sec.

S7
4.0L V8 tfsi 420 PS (309 kW / 414 bhp) en 550 Nm tussen 1,400 en 5,300RPM, 7-speed S-tronic.
0 to 100 km/h 4.9sec.

S8
4.0L V8 tfsi 520 PS (382 kW / 513 bhp) en 650 Nm tussen xxxx en xxxxRPM, 8-speed S-tronic.
0 to 100 km/h 4.2sec

Dit topic is gesloten.