"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ik heb ze warm gemaakt (fohn in laagste stand of warmedoek), en vervolgens met een bankpasje het er zo afgewipt. Er blijven dan nog lijmresten zitten die je er af kan halen met wasbenzine o.i.d.
Als het er al lang op zit, moet je daarna poetsen, bij mij kwam de lak er keurig onder vandaan.
thnx voor de tip, had eerder idd een model gezien met 110 pk de specs waren wel leukKappeNou schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:49:
[...]
Voordeel van de 90pk is dat deze geen variabele turbo heeft, dus kan er ook minder kapot aan gaan. Nadeel wat later vol vermogen en de koppeling van de 90pk is een stuk zwakker. Dus bij een test rit goed de koppeling navoelen.
Heb er zin in om te gaan kijken, auto's kijken blijft leuk
"If u do something do it with style, or do it at all."
Wel even opnieuw in de was zetten.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:37:
Ik kan me voorstellen dat het bij een nieuwe auto anders werkt dan bij 1 waar hij al 5 jaar vast zit.
Ik heb ze warm gemaakt (fohn in laagste stand of warmedoek), en vervolgens met een bankpasje het er zo afgewipt. Er blijven dan nog lijmresten zitten die je er af kan halen met wasbenzine o.i.d.
Als het er al lang op zit, moet je daarna poetsen, bij mij kwam de lak er keurig onder vandaan.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Op de weg nog 2x een 0-100 sprint gedaan. Aangezien ik de laptimer heb laten activeren in het BIS ook nog eens heel makkelijk. Op vochtig wegdek en heftig protesterende TCS 1x 11.5 en 1x 11.4 geklokt.
Bij de dealer gekomen, en een uur moeten wachten voordat ze eruit waren: Uw auto mankeert niks, ABT zit er op. Nouja, dan maar naar de testbank, afspraak staat voor vrijdag. Al rijdend een apart gevoel gekregen, dit lijkt wel anders?
Wederom 2x op hetzelfde stuk 0-100 gedaan, zelfde condities en zelfde schakelmomenten. Uitkomst 1x 8.1 seconde en 1x 7.9
"Nee hoor meneer, ABT zat er echt al op bij levering". Jaja
Wel raar dat ze niet eerlijk durven te zeggen dat er iets niet goed is gegaan, en ook wel weer knap dat ze het in een uurtje kunnen herstellen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:56:
Vanochtend getogen naar de Audi dealer, alwaar ik mijn beklag ging doen over de prestaties. De beloofde 211pk voelde ik nergens, en ook tussensprints gaven aan dat er niet veel van klopte.
Op de weg nog 2x een 0-100 sprint gedaan. Aangezien ik de laptimer heb laten activeren in het BIS ook nog eens heel makkelijk. Op vochtig wegdek en heftig protesterende TCS 1x 11.5 en 1x 11.4 geklokt.
Bij de dealer gekomen, en een uur moeten wachten voordat ze eruit waren: Uw auto mankeert niks, ABT zit er op. Nouja, dan maar naar de testbank, afspraak staat voor vrijdag. Al rijdend een apart gevoel gekregen, dit lijkt wel anders?
Wederom 2x op hetzelfde stuk 0-100 gedaan, zelfde condities en zelfde schakelmomenten. Uitkomst 1x 8.1 seconde en 1x 7.9
"Nee hoor meneer, ABT zat er echt al op bij levering". Jaja
Te spijtig voor woorden dat ze er niet gewoon voor uit komen.
Aan de andere kant: Je bent nu wel tevreden denk ik?
K to the KillaZ
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat heb ik nog nooit bij Audi en VW auto's gezien.. Vooral niet bij de "nieuwere" types. Al die originele logo's kan je ook bestellen, welke allemaal plak logo's zijn (behalve degene die in de grill zitten)AtleX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:57:
[...]
Wel even opnieuw in de was zetten.Bij een oudere auto lukt het vaak wel met een fohn die op een wat hogere stand staat of een hot air gun. Daarmee de lijm verhitten en dan met een visdraadje de emblemen eraf halen. Wel even vooraf uitzoeken hoe ze vastzitten, VAG doet ook nog weleens schroeven of via gaatjes+klemmetjes die dingen vastmaken en dan is het niet handig om ze te verwijderen.
Ik heb het wel is bij een citroen C2 gaatjes gezien.
Ik doe het doormiddel van warm maken met een föhn en dan met een vis draadje oid tussen de plak rand en logo te halen. Dan beschadig je ook niet de lak. Daarna de plak resten met bv sticker remover eraf halen.
[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 03-08-2011 15:30 ]
Waarom niet? In een kwartiertje staat die software erop hoor.MrFl0ppY schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:19:
je gaat mij niet zeggen dat ze de tuning in een uurtje tijd erop gezet hebben.
BlueMotion logo's, bijvoorbeeld.KappeNou schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:28:
[...]
Dat heb ik nog nooit bij Audi en VW auto's gezien.. Vooral niet bij de "nieuwere" types. Al die originele logo's kan je ook bestellen, welke allemaal plak logo's zijn (behalve degene die in de grill zitten)
Ik heb het wel is bij een citroen C2 gaatjes gezien.

met een 386 welAtleX schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:30:
[...]
Waarom niet? In een kwartiertje staat die software erop hoor.
[...]
BlueMotion logo's, bijvoorbeeld.
[ Voor 28% gewijzigd door KappeNou op 03-08-2011 15:33 ]
Nee, sterker, het is waardeloos.KillaZ schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:41:
Aan de andere kant: Je bent nu wel tevreden denk ik?![]()
Ik merkte tijdens het rijden wel wat dipjes. Ik heb gebeld, en kon direct terecht op de rollenbank. Daarna was ik wel weer even goed klaar met Audi/Pon/Dealer in willekeurige volgorde.
De bevindingen:
- De auto heeft maximaal 170pk (wat op zich de 0-100 in 8 seconden op tellersnelheid verklaard)
- Koppel is ongewijzigd
- Diverse grote dippen in toerenbereik (3000RPM 170pk, 4500RPM 140pk 6000RPM 170pk
)
- Belangrijke parameters zoals turbodruk zijn ongewijzigd
Zijn conclusie: Dit is geen ABT, zelfs die maken niet zoiets slecht. Wat het wel is weten we niet, het leek meer een hobbyproject.
Morgen naar de dealer, met uitdraai in de hand.
Die enorme dippen in PK en NM door het toerenbereik, verklaren ook waarom sommige tussensprints er veel beter uitkwamen dan anderen. Alles valt op zijn plek.
EDIT: Lol, ik zie nu dat ik 90NM koppel bij 2000rpm heb
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 03-08-2011 16:25 ]
Volgens de verhalen die ik bij JD hoorde is dat dit regelmatig voorkomt bij ABT tjoening.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
[...]
Nee, sterker, het is waardeloos.
Ik merkte tijdens het rijden wel wat dipjes. Ik heb gebeld, en kon direct terecht op de rollenbank. Daarna was ik wel weer even goed klaar met Audi/Pon/Dealer in willekeurige volgorde.
De bevindingen:De, ervaren, tuner heeft maar even de software uitgelezen, en had nog nooit zo'n bende gezien.
- De auto heeft maximaal 170pk (wat op zich de 0-100 in 8 seconden op tellersnelheid verklaard)
- Koppel is ongewijzigd
- Diverse grote dippen in toerenbereik (3000RPM 170pk, 4500RPM 140pk 6000RPM 170pk
)
- Belangrijke parameters zoals turbodruk zijn ongewijzigd
Zijn conclusie: Dit is geen ABT, zelfs die maken niet zoiets slecht. Wat het wel is weten we niet, het leek meer een hobbyproject.
Morgen naar de dealer, met uitdraai in de hand.
Die enorme dippen in PK en NM door het toerenbereik, verklaren ook waarom sommige tussensprints er veel beter uitkwamen dan anderen. Alles valt op zijn plek.
Ik had het bij de A3 hetzelfde. Echt, blijf bij ABT weg, het is het niet waard.
Ook leuk:
Ik heb de Audi dealer gevraagd om de cradle voor de Telefoon Voorbereiding (kosten: Duur). Antwoord: Audi maakt geen cradles voor HTC, enkel Nokia en Sony Ericson.
Heb over de mail geantwoord: "Voorsprong door Techniek is blijkbaar een rekbaar begrip". Nog geen antwoord.
Vandaag voor het eerst echt spijt gehad dat ik niet de BMW 320D Touring heb genomen
[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 03-08-2011 18:09 ]
Nou maakt ABT enorme bagger waar je veel teveel voor betaald, maar dit is wel heel erg.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
Bestaat maar 1 woord voor: Schandalig!
Ben dan wel benieuwd wat ABT zelf zegt als je jouw mapping vergelijkt met bijvoorbeeld een mapping van Jeroen....
K to the KillaZ
ABT wel, dat is gewoon een rommetje volschrijven en dat doe je in een paar seconden.MrFl0ppY schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:19:
Schakelaartje vergeten denk ik, wat een faalhazen zeg. je gaat mij niet zeggen dat ze de tuning in een uurtje tijd erop gezet hebben.
JD doet geen standaard tuning maar kijkt eerst naar wat je wil en wat de motor standaard doet en past daar alles op aan en test het, daar ben je wel even zoet mee.
Tsja, je hoopt op een goede ervaring, het is ook niet dat je een keuze hebt. Het is overigens ook niet bepaald rocketscience overigens.J0YR1D3R schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:03:
Dat had je vooraf toch ook al kunnen weten?
Ik ga nu heel erg mijn best doen voor een JD tuning.
Kan ook niet wachten tot de Autoweek Tevredenheidsonderzoek
JD doet wel aan standaard tuning, alleen is deze wel goed. Een chip op maat waar jij het over hebt is wat prijziger.Bierkameel schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:59:
[...]
ABT wel, dat is gewoon een rommetje volschrijven en dat doe je in een paar seconden.
JD doet geen standaard tuning maar kijkt eerst naar wat je wil en wat de motor standaard doet en past daar alles op aan en test het, daar ben je wel even zoet mee.
Iedereen bedankt voor de tips van het verwijderen van de type-aanduiding. Vanavond ben ik even aan de gang gegaan. Bij gebrek aan een fohn heb ik het met warm water laten inweken (aantal keren gieten) om vervolgens met een visdraadje het eenvoudig te kunnen verwijderen. Laatste restjes weggehaald met lijmverwijderaar. Werkte prima!
Ook gelijk maar even mijn el-cheapo china vagcom kabel geprobeerd. En met succes! Nu staan de achterlichten aan bij DRL, heb ik passieve bochtenverlichting en CH licht. Als het goed is heb ik ook de emergency brake ingesteld, maar dat heb ik niet getest
is algemeen bekend bij vw dat abt gewoon poep is.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 19:00:
Besef eens goed hoeveel VAG klanten er rond rijden met deze rotzooi (Prijs 1899,- bij Audi), en die alleen maar slechtere loopeigenschappen veroorzaken. Het is geen toeval dat het mij 2x overkomt, blijkbaar is het gewoon een normale manier van zaken doen
de leon 310 bv, dat was geen 310pk maar eerder 250
Breng je hem naar jeroen dan krijg je hem terug als een 333
en met een bult meer koppel.
dusja..
Audi S3
90 Nm bij 2000 1/min kan niet. Dan is je auto niet rijdbaar. Dat zou betekenen dat je maar 25 pk hebt bij die 2000 1/min en met dat vermogen kun je nog niet eens 120 km/h rijden.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Waar heb je die uitdraai laten maken eigenlijk? Wil het ook nog eens laten doen voor mijn auto.
[ Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-08-2011 08:59 ]
Ziet er niet eens heel bizar uit eigenlijk, voor ABT. Ik heb weleens erger gezien.
Het koppel van een standaard 1.8TFSI 120pk ligt echter ruim 2x zo hoog onderin. Het verklaard ook mijn verbruik van 1 op 10 terwijl mijn boordcomputer vrolijk 1 op 15 meldt.
Daar hebben ze echt geen enkel probleem mee hoor!MrFl0ppY schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:39:
Zit je dan met je "premium" merk, wat een prutsers zeg, hiermee kun je toch niet aankomen bij een klant die net voor enkele duizenden euro's een auto uit de showroom heeft gereden.
Ook niet als je op het punt staat een nieuwe uit te zoeken, ze "jagen" je zo weg!
Balen man, je hebt hem net toch?PWM schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:01:
Vandaag voor het eerst echt spijt gehad dat ik niet de BMW 320D Touring heb genomen
De kleur is in ieder geval erg mooi
Dat blok hoort juist heel goed mee te komen qua koppel met de standaard diesels.PWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:10:
Het grootste probleem is dat mijn koppel naar de klote is. Is dacht dat ik gek was omdat het ding absoluut helemaal niks doet onder de 2500rpm, en dacht dat het te maken had dat ik diesels had gereden.
Het koppel van een standaard 1.8TFSI 120pk ligt echter ruim 2x zo hoog onderin. Het verklaard ook mijn verbruik van 1 op 10 terwijl mijn boordcomputer vrolijk 1 op 15 meldt.
Dat vond ik juist lekker aan het 1.8 160pk blok van VAG. Het rijdt net als een diesel, alleen een stuk sneller!
Het is ook nog steeds een fijne auto. Er komen zelfs mensen naar me toe lopen op straat om te zeggen hoe mooi ze hem vinden, dat is me nog nooit gebeurddfrenner schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:29:
Balen man, je hebt hem net toch?
De kleur is in ieder geval erg mooi
B&O is geweldig, weggedrag prima, stoelen perfect. Alleen heb ik het idee dat het dealerkanaal van Audi verre van premium is, meer een Volkswagen dealer met duurdere stropdas. De ervaring bij BMW is echt totaal anders, beter, efficiënter. Maar goed, ik ken 2 BMW dealers en 2 Audi dealers, dus mijn vergelijkingsmateriaal is niet groot genoeg
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 04-08-2011 09:35 ]
PWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:33:
[...]
Het is ook nog steeds een fijne auto. Er komen zelfs mensen naar me toe lopen op straat om te zeggen hoe mooi ze hem vinden, dat is me nog nooit gebeurd
I hate to tell you but I told you so!MrFl0ppY schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:31:
Bruin is een leuke kleur voor nu maar blauw is tijdloos mooi. Ik weet zeker dat je net zo blij met een blauwe bent.
Een "oude Twingo" heeft 90 Nm bij 4800 1/min. Dat komt overeen met 61 pk. 90 Nm bij 4800 1/min is (per definitie) 2,4x meer vermogen dan 90 Nm bij 2000 1/min.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:59:
Tuurlijk is het te weinig voor een A4 maar er zijn genoeg kleine koffiemolentjes met 90 Nm en die halen ook 120 km/u. Een oude Twingo zelfs 150
Dus dat zegt niks. Latere Twingo's komen aan 93 Nm bij 2500 1/min. Dat is 32 pk bij dat toerental. Dat is ook niet te vergelijken met een Audi A4, want een Twingo zal tegen de 4500 toeren draaien als hij 120 rijdt.
En die uitdraai betreft, ik weet niet wat voor rekenmethodes ze daar hebben, maar daar klopt helemaal geen ene hout van.
Hah, ik trap in dezelfde fout als jij. De lijn van koppel en vermogen verwisseld. De lijn die aan de linkerkant boven staat (die met de x-jes in de lijn) is het koppel en niet het vermogen.
Je hebt dus 180 Nm bij 2000 1/min en een maximum koppel van 270 Nm bij 3000 1/min.
Neemt niet weg dat het niet is wat je mag verwachten.
[ Voor 29% gewijzigd door Maasluip op 04-08-2011 10:11 ]
Hihi, lol, je hebt gelijk. Ik snapte al niet waarom die gast dat niet had gezegd, maar blijkbaar ligt het aan mijMaasluip schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:02:
Hah, ik trap in dezelfde fout als jij. De lijn van koppel en vermogen verwisseld. De lijn die aan de linkerkant boven staat is het koppel en niet het vermogen.
Je hebt dus 180 Nm bij 2000 1/min en een maximum koppel van 270 Nm bij 3000 1/min.
Blijft overigens het punt staan, een standaard 120pk 1.8tfsi heeft bij 2000rpm een hoger koppel, onder de 2500rpm houdt het allemaal niet over. Dat betekend wel dat de dippen in vermogen er zijn, maar kleiner dan ik dacht, klopt dus dat ik die niet echt voelde
Wel bedankt voor het opletten
Veranderd overigens niks aan de ruk tuning met te weinig vermogen, koppel een een lelijke kromme
[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 04-08-2011 10:11 ]
Zou je eens willen toelichten waar dat hem precies in zit? Ik ben daar erg benieuwd naar, VW dealers in het algemeen lijken niet zo geweldig aangeschreven te staan.PWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 09:33:
[...]
Het is ook nog steeds een fijne auto. Er komen zelfs mensen naar me toe lopen op straat om te zeggen hoe mooi ze hem vinden, dat is me nog nooit gebeurd
B&O is geweldig, weggedrag prima, stoelen perfect. Alleen heb ik het idee dat het dealerkanaal van Audi verre van premium is, meer een Volkswagen dealer met duurdere stropdas. De ervaring bij BMW is echt totaal anders, beter, efficiënter. Maar goed, ik ken 2 BMW dealers en 2 Audi dealers, dus mijn vergelijkingsmateriaal is niet groot genoeg
Da's best ongrijpbaar eigenlijk, maar ik kan wel wat zeggen. Ik heb aan het begin van het jaar met zijn oom een nieuwe BMW gekocht, dus die ervaring kan ik wel naast elkaar leggen. Dit is 1 ervaring, maar ik heb er wel meer gehad:bear87 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:14:
[...]
Zou je eens willen toelichten waar dat hem precies in zit? Ik ben daar erg benieuwd naar, VW dealers in het algemeen lijken niet zo geweldig aangeschreven te staan.
Auto samenstellen
BMW: Als u dit doet, kunt u ook X, Y, Z doen. Dit is handig, dit niet. Als u dit wilt, kan dat helaas niet, maar dit wel.
AUDI: "Even boekje erbij pakken", "Moet ik even navragen", "Ik weet niet of dat kan" 2 dagen later telefoon: Optie A en B blijken niet bij elkaar te kunnen, oh en C is niet op uw uitvoering verkrijgbaar
Auto besteld:
BMW: Uw auto komt week 30. (Mailt nog 2x dat alles in orde is)
AUDI: Uw auto komt in week 35, Week 4 in 2012, Week 50, Week 30, uw auto is er
Telefoonvoorbereiding
BMW Wat voor een telefoon heeft u? Zetten we de houder er alvast voor u in
AUDI Een houder? Kost 249,-. Wilt u dat? Ok, wat voor een telefoon heeft u? HTC? Hebben we niet
En zo zijn er nog een paar van dit soort verschillen (die natuurlijk niet altijd aan de dealer liggen, maar die is nu eenmaal het uithang bord). Ik heb deze ervaring exact hetzelfde gehad met het bestellen van de A3, 2 jaar geleden. Ook in mijn vriendenkring dezelfde ervaringen.
Om nog maar even niet te spreken over afspraken die niet nagekomen worden en lef wat ze hebben...PWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:27:
[...]
Da's best ongrijpbaar eigenlijk, maar ik kan wel wat zeggen. Ik heb aan het begin van het jaar met zijn oom een nieuwe BMW gekocht, dus die ervaring kan ik wel naast elkaar leggen. Dit is 1 ervaring, maar ik heb er wel meer gehad:
Auto samenstellen
BMW: Als u dit doet, kunt u ook X, Y, Z doen. Dit is handig, dit niet. Als u dit wilt, kan dat helaas niet, maar dit wel.
AUDI: "Even boekje erbij pakken", "Moet ik even navragen", "Ik weet niet of dat kan" 2 dagen later telefoon: Optie A en B blijken niet bij elkaar te kunnen, oh en C is niet op uw uitvoering verkrijgbaar
Auto besteld:
BMW: Uw auto komt week 30. (Mailt nog 2x dat alles in orde is)
AUDI: Uw auto komt in week 35, Week 4 in 2012, Week 50, Week 30, uw auto is er
Telefoonvoorbereiding
BMW Wat voor een telefoon heeft u? Zetten we de houder er alvast voor u in
AUDI Een houder? Kost 249,-. Wilt u dat? Ok, wat voor een telefoon heeft u? HTC? Hebben we niet
En zo zijn er nog een paar van dit soort verschillen (die natuurlijk niet altijd aan de dealer liggen, maar die is nu eenmaal het uithang bord). Ik heb deze ervaring exact hetzelfde gehad met het bestellen van de A3, 2 jaar geleden. Ook in mijn vriendenkring dezelfde ervaringen.
Een vriend van mij heeft samen met een ander een eigen bedrijf. Zij wilden op naam van het bedrijf twee keer een Audi A4 Avant 2.0T. Dus daar geweest en besteld, 85.000 excl BTW.
4 weken later werden ze gebeld, dat het 2.000 euro per auto duurder zou worden... Hij dacht, huh, we hebben toch besteld en getekend!?
De vrijdag erop maar teruggebeld om 16:50, dat hij om 17:00 uur bevestiging wilde van de aankoop, voor de prijs die afgesproken was en anders mochten ze de auto's houden. En echt stipt 17:00 uur sacherijnig teruggebeld worden dat het dan toch maar wel kan voor het initieel afgesproken bedrag
Prima, auto's besteld en zijn afgeleverd, nu wordt er een afspraak gemaakt om de auto op te halen. Dat kon pas over twee weken
Maar goed prima, dat moet dan maar, maar die vriend van me ging diezelfde dag op vakantie. Dus afgesproken dat het dan klaar zou zijn... Hij naar de dealer en ja hoor, de auto is nog niet klaar, of hij een nieuwe afspraak wilde maken! Maar diezelfde dag op wintersport en met de leasemaatschappij afgesproken dat zijn huidige leaseauto die dag opgehaald zou worden. Dus uiteindelijk heeft hij zelf maar het folie eraf getrokken en thuis de ruiten ontvet, maar het is zijn laatste Audi vertelde hij. Had vanaf dag 1 spijt, maar goed het rijdt geweldig, met een chip erbij kwam hij op 250pk...
Ik: bel dealer op om afspraak te maken. 3 jan wordt hij afgeleverd. 3 jan, belt men op dat het wat later wordt. Dus na zes uur komen ze aan. Hier zijn de sleutels, houdoe.... Euh, hoe werkt dat ding? Boekje niet erbij geleverd, dus dat wordt nageleverd (nog voor moeten bellen ook).
Collega: Belt dealer op om afspraak te maken, kan 4 jan langskomen. Hij krijgt koffie met gebak bij binnenkomst, de auto staat onder een doek en wordt feestelijk onthult. Hij krijgt eerst een uitgebreide uitleg over hoe en wat de auto kan.
Ik: een week later wil ik een trekhaak eronder. Dus ik bij een de dealer een afspraak gemaakt. Week later was alles binnen en kon het eronder gezet worden. Kom ik 's avonds terug, auto nog niet klaar. Was ook de eerste keer en het was wat zoeken. Of ik morgen terug wou komen. Als alternatief mocht ik wachten, maar dan kon de auto niet gewassen worden. Dat laatste vond ik niet erg. En eigenlijk zou het duurder moeten zijn (omdat ze zo lang bezig waren a 80 euro per uur), maar omdat ik een prijs had afgesproken was dat dan voor hun rekening. Oja, en de gasdemper van de achterklep was ineens kapot. Of ik dat niet gemerkt had
Kom ik thuis, vind ik een dikke kras op de bumper. Maar wel een mooie trekhaak. Dus ik terug voor die kras en de gasdemper, maar dat is mooi gefixt. Helaas niet opnieuw gespoten, maar eruit gepolijst. 4 weken later kom ik terug om een irritant kraakje in mijn dashboard te fixen. Het kraakje is gefixt, maar nu rolt er ergens een schroefje los. Dus bij elke rotonde, tik-tok, grrr. Kan ik weer een keer terug.
Ondertussen heeft de collega nog niks gehad aan zijn A1 (behalve dan de bumper inelkaar omdat ie bij het achteruit rijden niet goed uitkeek, LOL).
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 04-08-2011 11:02 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:14
[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 04-08-2011 11:34 ]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
woa "wat" snelheid... ik heb een 110pk A4 gehad en mijn broertje had hetzelfde model 90pk en dat scheelt behoorlijk... na het chippen was het verschil nog veel groter de 90pk krijg je moeilijk boven de 110pk. terwijl de 110pk gemakklijk de 140pk haalt.jazzVL schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:50:
[...]
thnx voor de tip, had eerder idd een model gezien met 110 pk de specs waren wel leuk(rij nu een 1.25 fiesta dus snelheid zit er niet in
). Maar deze versie is voor mij al aardige vooruitgang en verder ga ik op dit moment liever voor betrouwbaarheid dan dat beetje extra snelheid/ accelleratie etc. Ik ga verder toch niks aan de trekhaak hangen, dus als ik gewoon komend jaar met zo min mogelijk problemen woon werk verkeer kan doen dan ben ik al aardig happy.
Heb er zin in om te gaan kijken, auto's kijken blijft leukmaakt niet uit oud of nieuw:)
Overigens heb ik nooit problemen gehad met mijn variablee turbo en over het algemeen zijn daar ook niet veel extra problemen mee... wat wel eens wil gebeuren is dat je altijd als een oud wijf met de auto rijd dat de schoepen vand e turbo dan vast gaan zitten omdat ze altijd in 1 positie staan. In veel gevallen is een 110pk ook nog eens zuiniger omdat die meer överhead" heeft terwijl je met de 90pk veel eerder gaat trappen.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2011 11:50 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Na en zo verder, alles helemaal netjes.
Helaas vaste dealer om te bestellen via mn werkgever. Maar het onderhoud weet ik al wel.
Het verschil tussen dealers herken ik wel overigens. Was ervoor bij andere audi dealer en daar was het echt drama. Geen verstand van auto + mogelijkheden. Snap zelf wel je kan niet alles weten, maar de basis lijkt me handig. Vreemde manier van verkoop, beetje opdringerig en niet snel genoeg kunnen beslissen ga dan maar weg. Huh???
Bij Seat overigens net zo. Denk dat bij alle merken wel het verschil merkbaar is.
Tuurlijk kun je wel alles weten. De monteur weet toch ook alles van de auto op mechanisch gebied?Pannekoek81 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:14:
Het verschil tussen dealers herken ik wel overigens. Was ervoor bij andere audi dealer en daar was het echt drama. Geen verstand van auto + mogelijkheden. Snap zelf wel je kan niet alles weten, maar de basis lijkt me handig.
Kom zeg. Het is niet zo dat elke auto die verkocht wordt weer compleet anders is. Sterker nog: tussen de bediening van de verschillende modellen zal veel overlap zitten. Jij kent je auto toch ook na een paar weken?
Nee, dat is desinteresse en siert een dealer absoluut niet.
Dat had ik in de statistieken idd wel gezien, dat de 110pk iets zuiniger was.Dus vond het jammer dat die modellen al verkocht waren (ze waren ook gunstiger geprijst en soms iets beter uitgerust, maar moesten nog wel afleverkosten bij)Chaoss schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:49:
[...]
woa "wat" snelheid... ik heb een 110pk A4 gehad en mijn broertje had hetzelfde model 90pk en dat scheelt behoorlijk... na het chippen was het verschil nog veel groter de 90pk krijg je moeilijk boven de 110pk. terwijl de 110pk gemakklijk de 140pk haalt.
Overigens heb ik nooit problemen gehad met mijn variablee turbo en over het algemeen zijn daar ook niet veel extra problemen mee... wat wel eens wil gebeuren is dat je altijd als een oud wijf met de auto rijd dat de schoepen vand e turbo dan vast gaan zitten omdat ze altijd in 1 positie staan. In veel gevallen is een 110pk ook nog eens zuiniger omdat die meer överhead" heeft terwijl je met de 90pk veel eerder gaat trappen.
Heb intussen nog een particuliere verkoper gevonden.
Beiden zijn overigens attraction model (een was genoemd een ambiente te zijn)
- De een is zwart, 1.9TDI (90pk), 3 deurs, bouwjaar 1999, 243k op de teller, airco, velgen met een vraagprijs van 3300,- (ga ik vanavond kijken)
- De ander is grijs,1.9TDI (90pk), 3 deurs, bouwjaar 1999, 250k op de teller, airco, velgen met een vraagprijs van 3500,- (morgen een afspraak)
Dus ze zijn best vergelijkbaar, nu even kijken wat de staat is van de auto, onderhoudshistorie en of er iets van de prijs afkan.
Het vermogen verschil is wel jammer, maar geen ramp. Zoals ik zei rij ik nu een 1.25 fiesta
Er zijn verder nog wel 110pk modellen te koop, maar die hebben geen airco en voor mij was airco een grotere wens dan extra vermogen.
Primaire criteria voor de auto waren diesel, geen station, airco, rond de 3k qua prijs en bij voorkeur groter dan mijn fiesta. Daarnaast (voor zover dat mogelijk is om te bepalen) auto's die niet de reputatie probleem auto's te zijn, rond de 200 a 250k en hopelijk nog even meekan, zuinig en als het paste ook nog wel leuk uitzag
Kwam toen dus beetje richting de Golf en A3 uit
Wellicht niet helemaal te vergelijken, maar toen ik als verkoper op de hifi-afdeling van MediaMarkt werkte, werd ons aangeraden op rustige momenten eens met de apparatuur "te spelen" om te zien hoe het werkte, wat eventueel bijzondere functies waren en zodat je de klant beter kunt helpen als die met vragen komt. Helaas was ik absoluut de enige die dat deed, de rest zat in de beamerhoek film te kijken of stond met elkaar te lullen over van alles en nog wat.Maasluip schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:20:
[...]
Tuurlijk kun je wel alles weten. De monteur weet toch ook alles van de auto op mechanisch gebied?
Kom zeg. Het is niet zo dat elke auto die verkocht wordt weer compleet anders is. Sterker nog: tussen de bediening van de verschillende modellen zal veel overlap zitten. Jij kent je auto toch ook na een paar weken?
Nee, dat is desinteresse en siert een dealer absoluut niet.
Als Audi-verkoper zul je ook wel je rustige momenten hebben, zonder mensen in de zaak. Dan stap je in de nieuwste A6 (ik noem maar wat) en probeer je alle knopjes eens uit. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
vergeet niet dat de attraction de basis uitvoering is en dat ambition (sport) en ambiente (luxe) in de bases wat luxer zijn uitgevoerd. Als snelheid je niet veel uitmaakt dan is 110 een voordeel maar idd geen doorslaggevend punt, hoe luxer de uitvoering hoe leuker en beter het is voor de verkoopbaarheid.
[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 04-08-2011 13:39 ]
Is dat zo makkelijk?P. Mekes schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:44:
Hmm, niet zo mooi verhaal over dat ABT gebeuren. Toch blij dat ik het niet heb laten doen.
Iedereen bedankt voor de tips van het verwijderen van de type-aanduiding. Vanavond ben ik even aan de gang gegaan. Bij gebrek aan een fohn heb ik het met warm water laten inweken (aantal keren gieten) om vervolgens met een visdraadje het eenvoudig te kunnen verwijderen. Laatste restjes weggehaald met lijmverwijderaar. Werkte prima!
Ook gelijk maar even mijn el-cheapo china vagcom kabel geprobeerd. En met succes! Nu staan de achterlichten aan bij DRL, heb ik passieve bochtenverlichting en CH licht. Als het goed is heb ik ook de emergency brake ingesteld, maar dat heb ik niet getest
Ik heb sinds vorige week de 2009 A3 sportback, en zou ook wel de coming home/leaving home verlichting willen hebben + dagrijverlichting met achterlicht...
Sterker nog: wie heeft de kans om lekker met een A8 of een R8 te gaan spelen? Okee, je rijdt er niet mee, maar om alle gadgets eens uit te zoeken, dat moet toch het wezen van een verkoper zijn?Grrrrrene schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:35:
[...]
Als Audi-verkoper zul je ook wel je rustige momenten hebben, zonder mensen in de zaak. Dan stap je in de nieuwste A6 (ik noem maar wat) en probeer je alle knopjes eens uit. Hoe moeilijk kan dat zijn?
Nee wacht, verkopers krijgen een lijstje met de inkoopprijzen en wat de marge moet zijn en wat hun bonus wordt als ze boven de marge zitten.
Prima service en inmiddels in de loop der jaren een aantal auto's versleten. Zowel prive als lease.
K to the KillaZ
Hangt misschien ook nog wel van het merk af. In een heel grijs verleden heb ik voor een Mercedes-Benz dealer gewerkt. Voor elk nieuw model kreeg je als verkoper een dag training bij de importeur, je ging met verschillende uitvoeringen rijden en alle features werden uitgelicht en je kreeg er specifieke documentatie over mee inclusief verkoopargumenten en voordelen voor de klant. Ik heb het vermoeden dat Audi dat niet doet met zijn dealers.Maasluip schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:10:
[...]
Sterker nog: wie heeft de kans om lekker met een A8 of een R8 te gaan spelen? Okee, je rijdt er niet mee, maar om alle gadgets eens uit te zoeken, dat moet toch het wezen van een verkoper zijn?
Nee wacht, verkopers krijgen een lijstje met de inkoopprijzen en wat de marge moet zijn en wat hun bonus wordt als ze boven de marge zitten.
Ja, dat ging echt eenvoudig. CH werkt echter alleen handmatig bij mij omdat ik geen licht/regensensor heb. Even seinen met grootlicht voordat je uitstapt en ik heb CH licht. Op internet (mn audiforum.nl) is hierover genoeg te vinden.jmderonde schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:03:
[...]
Is dat zo makkelijk?
Ik heb sinds vorige week de 2009 A3 sportback, en zou ook wel de coming home/leaving home verlichting willen hebben + dagrijverlichting met achterlicht...
Hoe eerder ik hem heb hoe beter, rij nu bezine fiesta welke ik vorig jaar gekocht heb met een Ford options regeling. Een van de beperkingen is dan bv dat ik na 3 jaar maar max 60.000 km mag hebben. Met dagelijks tripje naar r'dam haal ik dat in een jaar.Chaoss schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:37:
Ik weet niet hoe snel je de auto nodig hebt maar ik zou iig niet over 1 nacht ijs gaan, vaak wil je zo snel mogelijk een beslissing maken en iets kopen (tenminste dat herken ik bij mezelf) terwijl afwachten tot de juiste prijs/kwaliteit/uitrusting auto voorbij komt beter is... ga iig meerdere auto's bekijken zodat je weet wat er op de markt is en wat voor staat je ongeveer kunt verwachten.
vergeet niet dat de attraction de basis uitvoering is en dat ambition (sport) en ambiente (luxe) in de bases wat luxer zijn uitgevoerd. Als snelheid je niet veel uitmaakt dan is 110 een voordeel maar idd geen doorslaggevend punt, hoe luxer de uitvoering hoe leuker en beter het is voor de verkoopbaarheid.
Verder rijd de fiesta(60PK benzine) niet echt ecomisch wanneer je 120 a 130 rijd en m'n vrouw vroeg al of zij in de herfst/ winter met auto naar werk kon
Zelf koop ik dingen ook nogal snel, maar ik heb wel vrede mee met de prijs die ik er dan voor betaald heb(want anders had ik het zowieso niet betaald
Ben zelf niet het type om te zeggen van ik wacht even 3 maanden want dan is iets misschien nog goedkoper of zo. If the price is right i'll take it.
Eerder waren wel een paar modellen van ambiente en die waren idd wat luxer (cruise control, arm steun in midden console etc), maarja die waren al verkocht.
Het doel van de auto is dus het komende anderhalf jaar woonwerk verkeer te overbruggen, het kan best zijn dat ik na deze opdracht ergens dicht in de buurt zit en dan kan de auto weg of kan er een bezine voor in de plaats komen.
Kan ook zo zijn dat ik weer ver weg moet dan rijd ik hem of op (als het nog niet veel problemen heeft) of ik ruil hem in voor andere diesel.
Maar zal zeker meerdere auto's kijken, heb ook paar golf 4 op het oog die ik ga bekijken(maar gezien dit het audi topic is daar maar niks over gevraagd
Enige reden dat jij die 60K hebt meegekregen is omdat je aan het einde van die 3 jaar dan je vaste inruilwaarde weet
K to the KillaZ
Ik kom daar aan met de volgende argumenten:
- Rollenbank test, op papier
- Verbruik veel te hoog
- Tussensprints kloppen van geen kant
- Code uitgelezen, meeste is ongewijzigd (zoals turbodruk)
En zo ging het nog even voort. Eind van het verhaal, ze gaan contact opnemen met PON
K to the KillaZ
Het is de voorkeursdealer van de leasemij, en zij dienen dat probleem op te lossen gezien zij de leverancier zijn. Het is in principe geen garantie probleem, maar een fout van deze dealer, dus hij moet het herstellen. Inderdaad, mocht dit niet werken dan ga ik naar de dealer in Amersfoort.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:19:
Zoals ik eerder al aangaf, ik was direct naar een andere dealer gegaan, niet meer naar dezelfde terug. Dat is ten opzichte van eerder deze week niet meteen beter geworden.
Ik heb dan ook een goede ervaring met Huiskes-Kokkeler.
Leaseauto toch? Ergens eind van je leaseperiode zijn je problemen vast overPWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:55:
En zo ging het nog even voort. Eind van het verhaal, ze gaan contact opnemen met PON
nu niet meer, de prijs van aflossing en rente is mede bepaald door een min of meer vooraf afgesproken inruil waarde na 3 jaar.KillaZ schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:54:
Beperking kan je toch laten aanpassen?
Enige reden dat jij die 60K hebt meegekregen is omdat je aan het einde van die 3 jaar dan je vaste inruilwaarde weet
Dus aan het einde van het termijn moeten we gewoon terug naar de dealer en wordt het eea geïnspecteerd om te kijken of het voldoet aan de voorwaarden.
bij elke km meer dan 60k moeten we iig 7cent betalen.
Maar genoeg over m'n fiesta in het audi topic:P iig net terug van de 1e bezichtiging
Het was me goed bevallen ff wennen om in een diesel te rijden (nog nooit gedaan ook niet in een les auto), rijd relaxed op de snelweg.
Paar minpuntjes waren dat bv de velgen aan het afbladeren waren, 2 sleutels ivm vervangen slot (dus 1 sleutel om deur open te maken en 1 om te starten, maar goed kan ik mee leven)
Maar daarnaast was ook de antenne afgebroken en in die 3 uur per dag gemiddeld dat ik in de auto zit luister ik nogal graag naar de radio. Heeft iemand enig idee wat dat kost om te repareren en moet dat dan bij de dealer of kan het bij een lokale garage ook?
Waterpomp en distributie riem waren overigens recent vervangen(20k km geleden), de teller staat nu op 243k, 1.9 TDI 90PK met climate control, kleur is zwart, vraagprijs 3300
Als ik vandaag niet die afspraak gemaakt had voor morgen om een andere te kijken zou ik er zelfs een bod (3000) op doen.
Auto die ik morgen ga bekijken is ook 1.9 TDI (90PK) met 250k op de teller en met airco, vraagprijs is 3500 enige waar ik beetje mee zit is dat deze auto intussen al 5 keer van eigenaar is gewisseld. Is dat niet wat veel voor een auto uit 1999? De auto waar ik vandaag naar keek was de 2e eigenaar, zij hebben hem gekocht in 2003 (komt ook uit 1999)
zou het nog helpen als je de leasemij. erachter zet? hun zijn immers eigenaar van de auto en een leasemij. kan soms aan hele andere touwtjes trekken...PWM schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:37:
[...]
Het is de voorkeursdealer van de leasemij, en zij dienen dat probleem op te lossen gezien zij de leverancier zijn. Het is in principe geen garantie probleem, maar een fout van deze dealer, dus hij moet het herstellen. Inderdaad, mocht dit niet werken dan ga ik naar de dealer in Amersfoort.
ik zou ze zowiezo wel op de hoogte brengen/houden over de situatie.. als op een dag blijkt dat de motor schade heeft door deze 'tuning' of schade gaat krijgen door evt. herstelpogingen van de dealer dan is het fijn als ze al een dossier hebben liggen.
ik heb het zelf namelijk ook een keer aan de stok gehad met een dealer, en mijn 'redding' was toen een dossier. namelijk een lekkende voorruit waardoor er ruim een jaar later de meest vage elektrische storingen optraden, alles in de buurt van de zekeringkast was zo groen als gras
dus toen de leasemij. me belde om te vragen hoe of wat, kon ik ze simpelweg naar het dossier verwijzen.
Goed punt, zeker na wat ik net meemaakte.shameete schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:08:
[...]
zou het nog helpen als je de leasemij. erachter zet? hun zijn immers eigenaar van de auto en een leasemij. kan soms aan hele andere touwtjes trekken...
ik zou ze zowiezo wel op de hoogte brengen/houden over de situatie.. als op een dag blijkt dat de motor schade heeft door deze 'tuning' of schade gaat krijgen door evt. herstelpogingen van de dealer dan is het fijn als ze al een dossier hebben liggen.
Ik reed in Utrecht op een 70 weg, weet niet precies hoe hard eerlijk gezegd. Er was een stukje niks voor me, dus ik trapte even op het gas. Resultaat:
Wielspin
Niet in zijn 1, niet in zijn 2, maar in de 3de versnelling
Misschien toch maar goed om de leasemij eens in te lichten
Vriend van me kocht in 2008 een 4 jaar oude Leon, 110pk TDI.
In verband met garantie bij de dealer voorzien van een ABT chip.
De prestaties namen íets toe, maar niet noemenswaardig. Mijn Mondeo 115pk TDCI was, ondanks 200kg extra massa, bijna even snel. Erger was dat je op de Autobahn niet eens langer dan 10 minuten 200+ kon rijden, dan ging ie acuut in noodloop en niet harder dan 130.
De auto is kort daarna voorzien van een JD chip. De auto voelt nu krachtiger, smeuiiger, is stiller, zuiniger en geen problemen met noodloop meer.
Mijn advies: blijf verre van die ABT rommel.
hij heeft ook een prima koppelcurve en loopt lekker, echt niet alle auto's met ABT lopen slecht.
het is een A3 uit 1999 geworden 1.9 TDI met 90, climate control en armsteun, km op de teller 251K.
Vanmiddag ff goed schoongemaakt, was aan het twijfelen tussen 2 auto's. Deze heeft iets meer km (paar duizend), maar de algehele staat van de auto was iets beter vond ik.
Verder vond ik deze soepeler rijden, maar dat kan ook te maken hebben dat ik bij de 1e test rit nog moest wennen aan diesel (heb nog nooit diesel gereden ook niet voor de les auto) en de auto.
Paar dingen die me opvallen was dat er erg veel vakjes waren
maar dat je aan de passagierszijde de auto niet op slot kan doen alleen open?
Zit me alleen te bedenken waar ik m'n koffie beker laat, er zit niet echt een bekerhouder in de buurt zoals ik in m'n fiesta heb. Maar goed daar vind ik vast wel iets op.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Bekertje koffie er in....*klets*....auto onder de koffie
K to the KillaZ
Bij mijn A3 SB zitten ze heel handig onder de armsteun...
Maar vanochtend ff wat geprobeerd, eerst onder het middenconsole (zit wat ruimte waar je wat spul kon neerleggen), maar dat was geen succes.
Toen even bekerhouders bij het handschoenen vak geprobeerd, leek ff te werken, maar mijn beker was te groot en hij zat net niet goed genoeg vast.
Uiteindelijk een plekje gevonden in de midden armsteun, dus armsteun opengedaan en beker daar ingezet. Niet direct de ideal plek om tijdens het rijden de beker te pakken, maar bij gebrek aan beter moet het maar ff.
Vroeger gebruikte ik ook nooit de bekerhouder, maar sinds ik elke ochtend toch 75 a 90 minuten in de auto zit gebruik ik hem elke dag.
Rit naar r'dam was verder wel relaxed, ff wennen aan vermogen verschil vergeleken met mijn fiesta. Moet nog wel de ideale zit positie vinden, maar dat is bij een nieuwe auto altijd even aftasten.
Vorige week vrijdag door meneer agent bij stoplicht aan de kant gezet. Ik had geen flauw idee hoe hard ik had gereden, met het verkeer mee voor m'n gevoel. Bleek ik al een tijdje 140 te hebben gereden op en 80km weg....
Komt meneer agent met de opmerking dat we met een groepje te hard reden, en dat hij mij eruit heeft gehaald omdat ik in een een Audi reed. Er zouden in de omgeving Tilburg veel Audi's worden gestolen, en hij wilde weten wie er achter het stuur zat. (discriminatie?)
Rijbewijs kwijt en nu wachten op uitspraak over bekeuring. Eerste keer dat me dit overkomt, sterker nog, eerste snelheidsovertreding in 3 jaar. Durft iemand iets te roepen over hoogte bekeuring.
Ik heb zelf een keer een boete gehad van zo'n 400 euro voor te hard, dat was op de snelweg. Maar goed, dat doe ik dan ook zelf, en ik heb ze zelden dus maar even hoesten dan. Ik rij vooral met de Delta eigenlijk altijd (veel) te hard, maar ja. Daar is 'ie ook voor. Gewoon opletten en wakker blijven en je ziet eigenlijk alles wel qua controles of achtervolgers. Ook al vaak gehad: surveillanceauto in de spiegel, op tijd opgemerkt dus net geen meting kunnen doen, en dan komen ze even naast je met een gebaartje, of soms zelfs met opgestoken duimpje. Zo kan het dus ook.
Het verschilt enorm per auto. In de Integrale hoor en voel ik in elke vezel hoe snel ik ga, dat ding betrekt je helemaal bij de beleving. Dus ook al is die debiel snel, ik heb mijn snelheid goed in de gaten. In de A4 was dat altijd wel anders, maar onderdeel van bewust autorijden is voor mij dat je gewoon je eigen snelheid in de gaten houdt. Weten hoe snel je ergens mag, en domweg regelmatig op je snelheidsmeter kijken. 'Met het verkeer mee' heb ik schijt aan, als iemand sneller wilt dan ik omdat 'ie graag met het verkeer mee rijdt, dan gaat 'ie er maar voorbij.
Geen idee wat de hoogte zou zijn, dat is maar afwachten tot je voor mag komen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zat fout, ik reed te hard. Wat dat betreft heb ik zitten slapen, zowel ten aanzien van m'n snelheid als het letten op achtervolgers.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Met de auto is het voor mij niet zo'n probleem. Maar met de motor moet ik wel voorzichtig doen
bron: www.om.nl
Mijn rijbewijs is ingevorderd omdat ik meer dan 50 km/uur te hard heb gereden. Wat nu?
Als weggebruikers de maximumsnelheid met meer dan 50 km/u overschrijden, zal de politie bij staandehouding het rijbewijs invorderen. Als de bestuurder net rijbewijs niet bij zich heeft, is de politie bevoegd om de auto of motor in bewaring te stellen en mee te nemen naar het politiebureau totdat het rijbewijs wel ingeleverd wordt.
Nadat het rijbewijs is ingevorderd, wordt het naar de officier van justitie van de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) gezonden. De officier neemt binnen 10 dagen een beslissing over de duur van de inhouding. Sinds 1 juni 2011 wordt het rijbewijs ook bij een eerste grove snelheidsoverschrijding ingehouden en volgt als eis ter zitting een onvoorwaardelijke ontzegging van de bevoegdheid tot het besturen van motorrijvoertuigen (OBM). Dit betekent dat het rijbewijs niet meer -zoals voorheen veelal gebruikelijk was- wordt teruggegeven als het een eerste overtreding betreft, maar langer wordt ingehouden bij de CVOM. Wanneer de officier besluit om het rijbewijs terug te geven, dan moet het rijbewijs altijd opgehaald worden; het wordt niet opgestuurd. In principe moet de verdachte het rijbewijs zelf ophalen, maar hij/zij kan ook iemand machtigen.
Bestuurders die wel eerder meer dan 30 km/uur te hard hebben gereden (40 km/uur op autosnelwegen), kunnen voor de de rechter hogere geldboetes en langere ontzegging van de rijbevoegdheid tegemoet zien. Dat geldt ook voor bestuurders die eerder ander verkeersgevaarlijk gedrag hebben vertoond en daarvoor zijn veroordeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 09-08-2011 15:48 ]
Allereerst kwam er een verhaal van de vele factoren bla bla. Het voorstel erna was echter wel bevredigend. PON gaat voor mij een 2de vermogenstest regelen bij een bank. Indien mijn auto wel aan het vermogen blijkt te halen, betaal ik die test (fair enough). Als hij het niet haalt, gaan ze door tot het opgelost is.
Lijkt me een mooi voorstel.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:14
Welke bank/specialist?PWM schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:45:
Ik ben er de hele tijd bij, en zal ook tijdens de meeting achter het scherm zitten. Er is niemand van Pon bij, en de lokatie van de rollenbank is een diesel specialist, die zelf geen auto's tuned. Wat dat betreft zit het denk ik wel goed
Die staan uitstekend aangeschreven.PWM schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 20:00:
Ik heb het zelf even moeten Googlen, degene die ik sprak wist het niet precies, maar volgens mij wordt het Büchli.
Ik ging met een vriend even bijpraten in een café, toen de barman vroeg: "Die blauwe, is die van jou?". Dat was mijne dus. Tegen de auto stonden 4 jongens geleund (type bontkraag, schoudertasje, slecht Nederlands). Ze stonden te praten met 2 jongens die tegen de auto achter mijne stond.
Ik naar buiten, loop naar mijn auto, stuiven ze uit een, en weg waren ze.
Bij mijn wagen aangekomen, bleek wel waarom. Ze hebben 10 minuten met hun spijkerbroeken tegen de auto staan wrijven. Ik denk dat er wel 20.000 krassen zitten. De andere auto was er overigens niet veel beter aan toe
Terwijl ik stond te kijken kwam er een politiewagen langs die ik aanhield.
"Ja, die jongens hier, ja die kennen we. Wil je aangifte doen? Dan kan je hier alleen nooit meer parkeren, dan trappen ze er een paar deuken in. Ja, eigenlijk kunt u het maar beter laten."
En bedankt. Morgen maar even overleggen met de lease, en kijken of het poetsbedrijf veel kan, of dat er een spuit aan te pas moet komen
Mijn vorige auto had nog contract tot 1 september. Die even bij bedrijf geparkeerd. Dit weekend is hij ontdaan van kentekenplaten, ruitenwissers en andere zaken die los konden. Belt de politie mij zondag: "Die Ford, kunt u die weg halen, we krijgen veel klachten dat die zo staat
Heb mijn portie weer gehad.
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 15-08-2011 18:30 ]
Dit topic is gesloten.
![]()