Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.552 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Die modules kan je ook meer zien als chip tuning, staat er ook bij. Maar zolang er geen goede reviews van zijn met auto's die op de test bank zijn geweest en uitlaat gassen gemeten, zal ik het nooit nemen.
Buiten dat kan je voor die prijs ook naar een chip tuner gaan. Bij JD heb je daar een standaard chip voor en bij Hartog wel een chip op maat.

[ Voor 24% gewijzigd door KappeNou op 19-07-2011 10:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk, hier heb ik wat aan :)

Een originele A4 1.8TFSI die van 80-120 gaat, ongeveer in mijn tijd. Denk dat er iets verkeerd is gegaan bij het tunen. Terug naar de dealer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:12
Waarop de dealer zegt:

"Maar meneer, leest u de kleine letters niet? De chip wordt pas geactiveerd bij de 1e grote beurt" :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
PWM schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:31:

[video]

Een originele A4 1.8TFSI die van 80-120 gaat, ongeveer in mijn tijd. Denk dat er iets verkeerd is gegaan bij het tunen. Terug naar de dealer dus.
Ik heb zelf een gechipte A3 2.0 TFSI, 80-120 in de 3 duurt bij mij ongeveer 3.5 a 4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 11:01
* aanmeld.
Vanaf volgende week een Audi A3 1.4 TFSI Proline Business in de kleur Lavagrijs.
Incl. Xenon, multifunction stuurwiel, S-tronic en fullmap navigatie.
Auto is kleine 2jr oud uit de leasepool van m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[video]

Mijn A3 1.6TDI haalt deze snelheid qua optrekken, dus jij moet zeker meer vermogen hebben

Ja realiseer me dat de A4 zwaarder is, maar ik heb krap 110pk versus max 210pk van PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

[video]

Je hebt niet stiekem een ABT-getunede Leon Cupra 310? :P Die hadden ook allemaal stock pk's (240 ipv 310).. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 19:44:
[...]

Je hebt niet stiekem een ABT-getunede Leon Cupra 310? :P Die hadden ook allemaal stock pk's (240 ipv 310).. :X
Het went. Bij mijn vorige Audi hebben ze er 3x over moeten doen, terwijl ze elke keer ervan overtuigd waren dat het al gedaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eigenlijk echt te bizar voor woorden dat dat soort praktijken nog steeds plaatsvinden.. Jij merkt het, maar genoeg mensen die bijvoorbeeld een ABT chip nemen voor de caravan en die het hele verschil niet merken en voor 1500-2000 euro getild worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:17

ST10©DE

Dus.............

KappeNou schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:32:

Buiten dat kan je voor die prijs ook naar een chip tuner gaan. Bij JD heb je daar een standaard chip voor en bij Hartog wel een chip op maat.
Klopt, maar stel dat je leasebedrijf niet akkoord gaat met tuning. En je wilt zelf wel een risicotje nemen. Dan is dat toch een aardige optie me dunkt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:19

Wimo.

Shake and Bake!

Olé, ik kan me binnenkort ook melden als medeberijder in dit topic :+

Mijn pa wil zijn oude A6 vervangen door een exemplaar van 2006+ (C6) Nou staan er niet zo heel veel wagens te koop maar ik twijfel nog wel. Het moet een automaat worden en voor zover ik weet zijn het allemaal multitronics (heeft ie nu ook) dus daarin is weinig keuze.

Wel is er de keuze in motoren. Er is een 2.4 V6 (nemen we niet) een 2.0 Turbo en een 3.2. De 3.2 heeft iets meer power maar zal wel flink meer zuipen? Daarnaast , heb je quattro nodig in zo'n wagen? De huidige 170pk variant heeft dat niet maar 208 pk op de voorwielen is ... kut.

Luxeproblemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:48
Heeft hier iemand een multitronic? Kan iemand vertellen of je bij deze automaat de stand van de pook, dus bijvoorbeeld van neutraal naar drive, je dit kan doen ZONDER een knop op de pook in te drukken? Dit is misschien rare vraag maar mijn echtgenote is licht gehandicapt aan haar rechterhand. Ze kan dus wel een pook verschuiven van richting maar kan haar vingers niet gebruiken om bv een knop in te drukken (zoals je dat wel eens ziet bij handgeschakelde bakken voor de achteruitrijd versnelling)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Wimo: 250pk kan je nog makkelijk op de voorwielen kwijt, helemaal als je auto 1600+ kilo weegt.
Maarja een audi zonder Quattro is eigenlijk geen audi ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Chief-XL: geen idee of het per model scheelt, maar ik heb een A3 automaat (jaar 2010) en daarbij kan het zonder de knop in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Chief-XL: kun je bij de dealer niet vragen of ze die blokkering (als die erop zit) er af kunnen halen met het verhaal van je vrouw? Moet kunnen lijkt mij. Maar ik denk dat evt bak schade dan niet meer onder de garantie zal vallen.

Op een S-tronic zit die irritante knop er iig wel op.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Chief-XL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 03:06:
Heeft hier iemand een multitronic? Kan iemand vertellen of je bij deze automaat de stand van de pook, dus bijvoorbeeld van neutraal naar drive, je dit kan doen ZONDER een knop op de pook in te drukken? Dit is misschien rare vraag maar mijn echtgenote is licht gehandicapt aan haar rechterhand. Ze kan dus wel een pook verschuiven van richting maar kan haar vingers niet gebruiken om bv een knop in te drukken (zoals je dat wel eens ziet bij handgeschakelde bakken voor de achteruitrijd versnelling)
In een ouder model A4 V6 (2003 volgens mij) kon dat niet, was ook een multi uit mijn hoofd.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-09 16:29

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wimo. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:01:
Olé, ik kan me binnenkort ook melden als medeberijder in dit topic :+

Mijn pa wil zijn oude A6 vervangen door een exemplaar van 2006+ (C6) Nou staan er niet zo heel veel wagens te koop maar ik twijfel nog wel. Het moet een automaat worden en voor zover ik weet zijn het allemaal multitronics (heeft ie nu ook) dus daarin is weinig keuze.

Wel is er de keuze in motoren. Er is een 2.4 V6 (nemen we niet) een 2.0 Turbo en een 3.2. De 3.2 heeft iets meer power maar zal wel flink meer zuipen? Daarnaast , heb je quattro nodig in zo'n wagen? De huidige 170pk variant heeft dat niet maar 208 pk op de voorwielen is ... kut.

Luxeproblemen....
Ik heb die 3.2FSI in m'n A5 en die is voor zo'n grote motor en zware auto (1600 kg) nog best wel zuinig. Ik doe gemiddeld ongeveer 8,5l/100km en dat is met ~60% snelweg/40% bebouwde kom. Bovendien rij ik behoorlijk door. Rij je meer zoals de wetgever het bedoeld heeft en langere stukken dan is 7.5l/100 km haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@Daniel: Dat red ik in de a4 cabrio niet, maar die is ook 1715kg :X 60% N weg en 40% bebouwde kom. rond de 10.0l/100

Als je zuiniger wil rijden moet je geen quattro nemen, dat is ook weer extra gewicht en aandrijf verlies.

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 20-07-2011 11:55 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

1:10 kan ik mee leven. De huidige 2.4 automaat doet ook zoiets.

De zoektocht is nu naar een A6 uit 2006+ met de volgende eisen:

- Donker exterieur
- Lederen interieur (liefst lichte kleur)
- 3.2 TSi
- Quattro
- Automaat (hebben de meeste!)

dit alles rond de 30k ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja daarvoor was het hier ook een A6 2.4v6 quattro automaat. Die deed ook zoiets.
30k moet wel makkelijk lukken toch? Je ziet de eerst C6en 3.0tdi quattro's al met vraagprijs 15k. Die waren nieuw met wat opties tussen de 80 en 90k :X

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 20-07-2011 14:09 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mwoah, TDI's zijn misschien wel wat betaalbaarder maar voor een leuke 3.2 quattro moet je toch wel even zoeken. Heb tot nu toe de volgende gevonden die aan de eisen voldoen:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/5313013/fotos

s-line!

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/8030173/fotos

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/7699496/fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wimo. schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:01:

Er is een 2.4 V6 (nemen we niet) een 2.0 Turbo en een 3.2. De 3.2 heeft iets meer power maar zal wel flink meer zuipen?
Aan de andere kant: de 3.2 FSI (?) draait op Euro95, de 2.0T zal wel 98 slurpen :) Dan mag de 3.2 ook wat meer zuipen om uit te kunnen en een NA motor rijdt ook nog 's fijner (vind ik).

Edit: zie net je post hierboven, je wil een 3.2 TSI? Bestaat die wel? Denk dat je de 3.2 FSI bedoelt, daar link je ook consequent naar :)

[ Voor 47% gewijzigd door Grrrrrene op 20-07-2011 14:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ik vergis me ja. De 3.2 is een FSI zonder turbo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Met dat budget en die eisen, waarom kijk je dan niet bij onze oosterburen?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v33woeeak3dc

houd je 10k over voor import+bpm....

[ Voor 39% gewijzigd door KillaZ op 20-07-2011 14:59 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zulke auto's zijn idd wel leuk om in Duitsland te halen.
Maar die vraag prijzen in Nederland kan je nog aardig wat van af halen. Een 3.2 v6 is nou niet echt gewild ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Bovendien is de BPM niet misselijk voor zulke motors en aanschafprijzen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:53:
Valt reuze mee hoor, kun je online een proefberekening voor laten doen en nog hou je duizenden euro's over t.o.v. een Nederlands model. Met zo'n budget zou ik zeker bij onze oosterburen kijken. En als je importeren teveel werk vindt, zijn er altijd bedrijven die het papierwerk voor je willen doen en de auto voor je halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Dank voor de reactie.
@ Zonoskar, ik denk dat de dealer daar niet moeilijk over gaat doen (als het al mogelijk is om de blokkering eraf te halen) maar waarschijnlijk wel de leasemaatschappij maar zeker het proberen waard.
@ We Are Borg, ik denk dat automaat in jou 2010 model hetzelfde is als de multitronic die ik op de A4 wil. Erg fijn als er geen blokkering/knop mechanisme op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrFl0ppY schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 15:53:
Ik heb even een van de auto's die Wimo. noemde in een BPM calculator gegooid.
Voor een Audi A6 3.2 FSI quattro (04-2006) betaal je €4.500. Daar moeten wel nog opties bijgerekend worden en een kleine €150 voor keuring en APK maar het valt op zich te doen.
En ingewikkeld is het echt niet. Je laat die dealer gewoon een exportkenteken regelen en rijdt daarmee naar een keuringsstation, van te voren even online het formuliertje invullen en klaar.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hmm valt inderdaad mee ja, heb zelf ook wel eens gekeken maar bij mij waren toen de verschillen kleiner en het budget minder :+. Met 10k verschil is het echter wel aantrekkelijk zo te zien. Sowieso heb je bij onze oosterburen meer keus als het gaat om zwaardere motors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Precies, voor dat budget heb je bijvoorbeeld ook een 4.2 >:)

Gewoon je budget van 30k aanhouden en naar modellen zoeken tot 23k, dan zit je altijd goed....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16

[video]

Ik heb zelf ook even een film gemaakt van mijn A3 2.0TFSI van 80-120, let niet op de brakke kwaliteit, bij 130 moet ik schakelen....

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=54zH4EVPX_0&feature=related]

[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 21-07-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

KillaZ schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:23:
Precies, voor dat budget heb je bijvoorbeeld ook een 4.2 >:)

Gewoon je budget van 30k aanhouden en naar modellen zoeken tot 23k, dan zit je altijd goed....
Ik ga niet importeren .. voor die 3k verschil moet je een hoop werk verrichten en bij ellende met de bak/motor klop ik liever aan in Nederland. De 4.2 is wat overdreven .. de 3.2 is al snel zat.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 21-07-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oke, weloverwogen keuze, echter is het niet alleen de 3k verschil, je hebt ook vaak een nieuwe model ;)

Ik snap je kritiek overigens zeer zeker :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Voor 26-27k heb je ook een NL 2008 met minder dan een ton. Ik weet dat het in de long run wel 2-3-4k kan schelen. Maar ach,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Duiters zijn ook altijd heel zuinig op hun auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:31
Zo zaterdag gaat de A3 voor de 2e keer aan de VAG-COM, vorige keer alle opties aangeschakeld die de heren toen der tijd hadden uitgedokterd, nu komen er nog een paar bij waaronder LED Achterlichten aan als mijn DRL voor alleen aan staat.

En ga in mijn vakantie even langs de dealer, sochtends loopt de 1.4 TFSI een beetje schokkerig. En mijn deurpaneel bij de passagier voor resoneert op de bas van het geluid.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wimo. schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 09:51:
[...]

Ik ga niet importeren .. voor die 3k verschil moet je een hoop werk verrichten en bij ellende met de bak/motor klop ik liever aan in Nederland. De 4.2 is wat overdreven .. de 3.2 is al snel zat.
Je moet die afweging natuurlijk zelf maken. Maar een ding kan ik je zeggen na het afgelopen jaar twee auto's geïmporteerd te hebben, een hoop werk is het zeker niet.

En zoals genoemd heb je natuurlijk een veel uitgebreidere keuze. En voor 3k minder heb je geen vergelijkbare auto, maar eentje vol met opties.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 22-07-2011 12:06 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mijn Audi is inmiddels gedaald naar 1 op 11. We gaan de goede kant op :) Wel echt heel rustig gereden. Aangezien hij over 2 weken op de rollenbank gaat, vanaf volgende week aan de Euro 98, dat is wel de enige eerlijke manier van testen.

Vlak bij mijn werk overigens een Tinq gevonden die Euro 98 heeft. Kost net iets minder dan Euro 95 aan de snelweg :)

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 24-07-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:11

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoop wel voor je dat dei 98 van de tinq een beetje qualiteit is, heb er een tijdje diesel getankt met de A4 maar die begon daar gewoon slecht van te lopen en enorm te roken en te stinken, dat ging langzaam weer over nadat ik weer bp ging tanken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Waarschijnlijk gaan we deze week kijken bij :

http://www.handelsprijzen...pk-automaat-business.html

Het is een 2.0 en geen quattro (beide foei) maar de uitrusting ziet er goed uit. Het valt nog niet mee om een mooie wagen met deze kleur interieur (dont ask) en sportstoelen te vinden. De velgen gaan er direct af.. komt een mooi setje 18" onder.

edit: oh ja, hij wil ineens een avant 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 26-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:14:
Waarschijnlijk gaan we deze week kijken bij :

http://www.handelsprijzen...pk-automaat-business.html

Het is een 2.0 en geen quattro (beide foei) maar de uitrusting ziet er goed uit. Het valt nog niet mee om een mooie wagen met deze kleur interieur (dont ask) en sportstoelen te vinden. De velgen gaan er direct af.. komt een mooi setje 18" onder.

edit: oh ja, hij wil ineens een avant 8)7
Mooi motor hoor, ook meer vermogen dan Audi op heeft. Niks mis mee.

Heeft ie geen zin in een diesel?

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 26-07-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PWN: Dat is een Allroad (Foei), heeft 70K meer gereden (als diesel niet heel erg, maar toch) en kost een pak meer aan wegenbelasting :o :+

De 3.0 TDI is dan wel weer heerlijk om mee te rijden i.m.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

TDI is totaal niet interessant. Denk dat hij nog geen 20k per jaar rijdt ... en zeg nou zelf, diesel rijden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
3.0 TDI > 3.2 FSI hoor.....maar dat ben ik ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Er is meer in de wereld dan koppel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ha, maar als je voor het sportieve gaat moet je geen station met een gewicht van 2 ton kopen :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Diesel rijd gewoon perfect, zeker in een luxe wagen... stukken comfortabeler ook, kvin diesel beter bij een comfort/luxe auto horen dan een benzine.

Als je een sportieve audi wil moet je een RS3 of RSTT nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Hou eens op jullie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

het is ook gewoon een stukje evolutie: stoomaandrijving -> benzine -> diesel... tuurlijk kun je een benzine nemen maar 't is wel een beetje ouderwets hoor :+

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Precies, zelfs de Le Mans wordt tegenwoordig gewonnen door diesels :o :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

F1 > Le Mans

:+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als ze in de F1 diesels konden gebruiken... Wordt dat eigenlijk ergens specifiek verboden?

* Grrrrrene is het er trouwens mee eens: diesel is een fijnere motor dan benzine, zeker voor grotere, luxe auto's met dikke motor en ditto automaat :9 Ik moet nog altijd denken aan die A8 4.2 TDI die bij Top Gear van Londen naar Edinburgh reed en weer terug op 1 tank (~1300km totaal op 90L brandstof = ~ 1:14.4 of 6,9L/100km). Lekker zuinig hoor, voor een auto van ~2000 kg die de potentie heeft om in <6s op de 100km/u te zitten :o

[ Voor 72% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben het er mee eens dat vaak een diesel heerlijk is. Echter, de verschillen worden wel kleiner.

Vroegah, stond de 2.0TDI tegenover een 2.0 (en later 2.0FSI) benzine. De TDI had vele voordelen. Inmiddels staat een 2.0TDI tegenover een 2.0TFSI, en dan blijft er weinig over van de TDI op zijn verbruik na. Je ziet door de komst van turbo's en compressoren op kleinere motoren dat benzine's ook weer erg fijn worden. Hoog koppel bij lage toeren, maar ook de mogelijkheid om hoog in te toeren veel vermogen aan te spreken, i.p.v. een powerban die loopt van 2000-3800rpm als bij veel diesels.

En ja, een 3.0TDI is fijner dan de 3.2FSI. Maar tegenwoordig ligt er een 3.0 TFSI in het vooronder, en dan liggen de kaarten imho weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@PWM: Duurzaamheid? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 27-07-2011 13:55 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Op FOK konden ze helaas mij geen goed antwoord geven.
Ik wil een Audi S4 kopen model 99-2001, avant of sedan maakt mij niet zoveel uit.
De auto prijs hier ligt gemiddeld tussen de 5000-9000 euro voor een S4 met 140-200.000km.

Nu vroeg ik me af, iemand die ervaringen heeft met deze auto?
En vooral dingen waar ik op moet letten als ik ga kijken voor de S4?
Aangezien ik tot nu toe alleen met jappen werk, en nooit merken zoals Audi.

Omdat wij persee 4wd/awd/voor+achter willen was audi al snel een keuze.
Nu willen we ook luxe en snelheid (daarom de S4 en geen A4).

Maar wat zijn onderdelen die snel kapot gaan bij audi?
Nu wil ik zodra we hem hebben gelijk laten tunen.

link: http://www.mtm-online.de/...D=S4195Q&KIT=m0s4265306qx

Iemand hier ook ervaringen mee? want 800 euro is niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zijn nog de 2.7 blokken met twee turbo's toch? Ik hoor horrorverhalen over kapotte turbo's en torenhoge rekeningen, of die op waarheid gebaseerd zijn is mij echter niet bekend. Ik heb van het model een vol aangeklede 2.8 quattro gehad (zie startpost) en daar had ik geen problemen mee. Om dat nu echt langzaam te noemen zou ook wat ver gaan.

Het S4 model verder kreeg een V8, misschien beter daarnaar op zoek, maar daar moeten de echte kenners me maar in corrigeren waar nodig.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:26:
Dat zijn nog de 2.7 blokken met twee turbo's toch? Ik hoor horrorverhalen over kapotte turbo's en torenhoge rekeningen, of die op waarheid gebaseerd zijn is mij echter niet bekend. Ik heb van het model een vol aangeklede 2.8 quattro gehad (zie startpost) en daar had ik geen problemen mee. Om dat nu echt langzaam te noemen zou ook wat ver gaan.

Het S4 model verder kreeg een V8, misschien beter daarnaar op zoek, maar daar moeten de echte kenners me maar in corrigeren waar nodig.
Als die 2 turbo's vervangen moeten worden is geen enkel probleem.. ik wil ze uiteindelijk sowieso vervangen als ik een stap hoger op pk/nm wil gaan.

De V8 gebruikt wel veel meer benzine, en het vermogen is niet "veel" meer tegenover een 2.7 V6.
Wij zaten ook te kijken naar een V8 versie, maar aangezien vriendin lief perse turbo wil zal het eerder de 2.7 V6 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb niet het idee dat de 2.0TDI of 2.0 TFSI daarin heel verschillend zijn. Bij de 3.0 varianten weten we het natuurlijk nog niet, maar op zich zou er geen reden moeten zijn waarom dat anders ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Huh waarom zou je zo graag een turbo willen? Zeker wanneer het alternatief een V8 is...

Maar als je daarna toch alles wilt veranderen voor meer PK's is een RS4 geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Ik heb niet het idee dat de 2.0TDI of 2.0 TFSI daarin heel verschillend zijn. Bij de 3.0 varianten weten we het natuurlijk nog niet, maar op zich zou er geen reden moeten zijn waarom dat anders ligt.
Denk dat tdi's ook wat waardevaster zijn, ik koop liever een 2.0tdi met 2 ton op de klok dan een benzine met die 2 ton heeft gelopen.
MrFl0ppY schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:38:
Huh waarom zou je zo graag een turbo willen? Zeker wanneer het alternatief een V8 is...

Maar als je daarna toch alles wilt veranderen voor meer PK's is een RS4 geen optie?
omdat een trubo sensationeler rijd? die duw in je rug die je bij een terbo krijgt zal een V8 nooit hebben, turbo-lag wordt vaak als negateif iets van een turbo motor aangedragen en toch ervaren veel mensen dat juist als een "kick"

maargoed lijkt me dat de S4 van het nieuwere model geen optie is want die kosten ook gelijk minimaal het dubbele. en een B5 is imho ook nog eens mooier dan een B6

een S4 b5 is erg betrouwbaar die turbo's gaan wel eens kapot jah... maar je weet ook maar nooit hoe de vorige eigenaren er mee om gesprongen zijn, als je altijd goed warmrijd, netjes laat afkoelen en regelmatig olie ververst dan denk ik dat die turbo's heel lang meegaan... maar he tis niet onbekend dat ze kapot geen en ze zijn vrij duur.

@alexmeijer, aankoopadviezen: http://www.audiforum.nl/f...di-a4-s4-rs4-type-b5.html

[ Voor 57% gewijzigd door Chaoss op 27-07-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:53:
[...]

Denk dat tdi's ook wat waardevaster zijn, ik koop liever een 2.0tdi met 2 ton op de klok dan een benzine met die 2 ton heeft gelopen.

[...]

omdat een trubo sensationeler rijd? die duw in je rug die je bij een terbo krijgt zal een V8 nooit hebben, turbo-lag wordt vaak als negateif iets van een turbo motor aangedragen en toch ervaren veel mensen dat juist als een "kick"

maargoed lijkt me dat de S4 van het nieuwere model geen optie is want die kosten ook gelijk minimaal het dubbele. en een B5 is imho ook nog eens mooier dan een B6

een S4 b5 is erg betrouwbaar die turbo's gaan wel eens kapot jah... maar je weet ook maar nooit hoe de vorige eigenaren er mee om gesprongen zijn, als je altijd goed warmrijd, netjes laat afkoelen en regelmatig olie ververst dan denk ik dat die turbo's heel lang meegaan... maar he tis niet onbekend dat ze kapot geen en ze zijn vrij duur.

@alexmeijer, aankoopadviezen: http://www.audiforum.nl/f...di-a4-s4-rs4-type-b5.html
Bedankt voor je reactie.
Ik vind de B5 en de nieuwste erg mooi.
De S4 B6 kost ongeveer 11.000-14.000 euro de B7 is uiteraard veel duurder.
De RS4 kost gelijk 15.000-18.000 euro voor eerste model.
En dat wil ik niet uit geven, verder is de S4 na chiptuning net zo snel als de RS4, enige verschil is dat je er geen RS sticker op mag plakken.

Turbo's zijn zeker vrij duur, maar ze gaan ook heel lang mee.. en die 2000 euro die we misschien kwijt zijn aan de turbo's kunnen we misschien ook grotere turbo's nemen zodat we die upgrade al hebben gedaan.

Ik ga eens lezen, bedankt in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
een B5 S4 met een chip is niet zo snel als een standaard RS4 b5...
Je gaat maximaal 320pk redden tegenover 380pk. Ik ken iemand die een JD gechipte b5 S4 met ander uitlaat systeem had @ 320PK. Maar die voelde langer na niet zo snel aan als een RS4.

2000 euro ben je aan die turbo´s kwijt als je ze er zelf op kan zetten.
De 2.7Biturbo is een duur blok om aan te sleutelen, maar wel een geniaal blok!

[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 27-07-2011 19:38 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KappeNou schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:34:
een B5 S4 met een chip is niet zo snel als een standaard RS4 b5...
Je gaat maximaal 320pk redden tegenover 380pk. Ik ken iemand die een JD gechipte b5 S4 met ander uitlaat systeem had @ 320PK. Maar die voelde langer na niet zo snel aan als een RS4.

2000 euro ben je aan die turbo´s kwijt als je ze er zelf op kan zetten.
De 2.7Biturbo is een duur blok om aan te sleutelen, maar wel een geniaal blok!
Ahaa, maar dat is alleen met chip en andere uitlaat.
Uiteraard kan je nog veel meer dingen doen aan die auto.
De stap van 320pk naar 380pk is niet zo heel erg groot.
Maar ik snap wat je probeert te zeggen, sowieso is die 320pk S4 misschien niet zo snel als de RS4, hij is wel ruim 30.000? euro goedkoper..

Om even over een oudere en 2e hands te praten uiteraard.

Ik ben niet van plan om te racen met die auto, maar een chipje en paar kleine aanpassingen wil ik wel doen.
2000 euro heb je nieuwe turbo's voor, inbouwen is afhankelijk van de garage.
Ik denk dat Nederland daar in wel een stuk duurder is, ik ken ook goedkope garages in Nederland, die voor 250 euro een heel blok vervangde.
Maar jij en ik weten dondersgoed dat het geen bepaalde bovag garage is.

Maar laten we 3000 zeggen dan, is relatief goedkoop want turbo's kunnen best lang mee gaan.
En het is niet dat je elk jaar nieuwe turbo's zou moeten monteren, want anders zou het natuurlijk wel gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er zijn meer verschillen tussen een S4 en een RS4. Ik begin bij de grotere spoorbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De RS4 heeft naast andere turbo's ook nog is andere injectoren, incooler, betere lagers in het blok, grotere remmen, beter onderstel en ga zo maar is door.
Natuurlijk is een S4 met 320pk ook al vlot zat ;) Maar het blijft een zware auto, dus verwacht geen porsche killer.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

De S4 en RS4 zijn totaal ander auto's de S4 werd door Audi gebouwd en de RS4 door Quattro gmbh

Neemt niet weg dat de S4 een snelle wagen is, en met de nodige funds ook wel bloed snel te krijgen is :) en een standaard S4 blijft een boxter of gewone panamera ook nog wel voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:54:
De S4 en RS4 zijn totaal ander auto's de S4 werd door Audi gebouwd en de RS4 door Quattro gmbh

Neemt niet weg dat de S4 een snelle wagen is, en met de nodige funds ook wel bloed snel te krijgen is :) en een standaard S4 blijft een boxter of gewone panamera ook nog wel voor :P
Audi S4 quattro
topsnelheid: 250 km/h (begrenzer)
acceleratie 0-100 km/h: 5,7 s
massa leeg: 1515 kg
max vermogen: 195 kW (265 pk)
max koppel: 400 Nm

Porsche Boxster
topsnelheid: 263 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 5,9 s
massa leeg: 1335 kg
max vermogen: 188 kW (255 pk)
max koppel: 290 Nm

Porsche Boxster S
topsnelheid: 274 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 5,3 s
messa leeg: 1355 kg
max vermogen: 228 kW (310 pk)
max koppel: 360 Nm

Porsche 911 Carrera Coupé
topsnelheid: 285 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 5,0 s
massa leeg: 1395 kg
max vermogen: 239 kW (325 pk)
max koppel: 370 Nm

Porsche 911 Carrera 4 Coupé
topsnelheid: 280 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 5,1 s
massa leeg: 1450 kg
max vermogen: 239 kW (325 pk)
max koppel: 370 Nm

Porsche Panamera
topsnelheid: 261 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 6,8 s
massa leeg: 1730 kg
max vermogen: 220 kW (299 pk)
max koppel: 400 Nm

Porsche Panamera S
topsnelheid: 285 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 5,6 s
massa leeg: 1745 kg
max vermogen: 294 kW (400 pk)
max koppel: 500 Nm

Ondanks dat de Porsche een veel hogere topsnelheid heeft kan de audi met een beetje tuning behoorlijk mee komen met deze porsches.
Ik weet niet hoeveel verschil zit als de begrenzer er af is, maar ik las ergens dat hij na de chiptuning 275km/h doet als topsnelheid en 5,1 naar de 100.
Maar dat zijn uiteraard maar getallen.
Wat me totaal niet slecht lijkt als je kijkt naar het gewicht van de auto's.

Uiteraard zijn dit ideale omstandigheden, ik wil wel eens zien wat alle auto's doen in de specs met sneeuw :)

Ook snap ik dat de RS4 veel meer sport onderdelen heeft dan de S4, maar ik weet dan ook weer dat veel onderdelen van de RS4 passen op de S4, wat precies weet ik niet.
Maar wie weet past een deel van het onderstel ook wel :)

You never know :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Waarom pak je dan voor een paar 1000 extra niet een RS4 uit Duitsland....Als je dan toch alles op den duur gaat vervangen..... 8)7

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l4r4qwfdvpfo

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=l4s3l2df2sfq

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 28-07-2011 12:42 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat noem ik niet een paar 1000 extra een S4 koop je onder de 9K, die RS4's komt ook nog eens belasting etc bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Onder de 9K zit je boven de 2 ton op de teller. Persoonlijk (!) zou ik daar geen S4 voor kopen mits er echt een perfecte historie bij zit.
Ik hoor Alex hier maar over 1 ding praten:

Een S4 die zo dicht mogelijk bij een RS4 moet komen. 2K voor nieuwe turbo's ex inbouw, delen van het onderstel overzetten etc. etc.
Dan zit je snel tegen de 15K aan....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:49:
Onder de 9K zit je boven de 2 ton op de teller. Persoonlijk (!) zou ik daar geen S4 voor kopen mits er echt een perfecte historie bij zit.

Een S4 die zo dicht mogelijk bij een RS4 moet komen. 2K voor nieuwe turbo's ex inbouw, delen van het onderstel overzetten etc. etc.
even ter info ik woon niet in nederland een s4 kost hier rond de 5000 met minder dan 200k op de teller
ik zag er 1 voor 6500 met 140k op de teller

het is niet dat ik persee zosnel wil zijn als rs4
die aanpassingen kosten hier sowieso geen 15000 euro
daar koop je een rs4 voor denk ik

ik vervang die onderdelen zodat ik het niet op het laatste moment hoef te doen

wie weet past een rs4 motor wel in een s4 en is dat goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

KillaZ schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:49:

Tjah je hebt het over een auto van meer dan 10 jaar oud, 2 ton betekend 20K per jaar vrij normaal dus, auto's van die leeftijd met minder km's zijn de uitzonderingen, de duurdere hebben ook 2 ton gelopen maar hebben meestal meer opties, de duurste S4 die nu op mp staat kost 10950 (met 213K), dat is nog steeds een fors verschil met de 20.000+ die je voor een RS4 kwijt bent.

Voor dit soort auto's geld gewoon, onafhankelijk van de km-stand goed kijken, neem iemand mee die er verstand van heeft of laat een keuring doen, vertrouw je het niet? gewoon niet kopen... laat je ook niet verleiden om opzoek te gaan naar de goedkoopste S4's want dan weet je zeker dat je 2-3K alleen voor onderhoud kunt uittrekken. Staar je ook niet blind op de km-stand, zeker bij import-hokken wordt die vaak teruggedraaid.

[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 28-07-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/1/22602118496776490068310.jpg

Mijn nieuwe trots!
A3 Sportback 2009
Lavagrijs
Xenon
1.4TFSI S-tronic
Pioneer F930bt navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Van alle 100 grijs soorten die Audi heeft, is Lavagrijs wel de mooiste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

achja blijft een kwestie van smaak, lavagrijs, dolfijngrijs, suzuka grijs (wat bijna geen grijs is), daytona grijs imho allemaal mooier dan Aruba blauw :P maar nogmaals t is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:04
Chaoss schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:24:
achja blijft een kwestie van smaak, lavagrijs, dolfijngrijs, suzuka grijs (wat bijna geen grijs is), daytona grijs imho allemaal mooier dan Aruba blauw :P maar nogmaals t is een kwestie van smaak.
Inderdaad kwestie van smaak, want ik vind het juist andersom. Aruba Blau + Maurentinius Blauw zijn beide mooier dan alle 100 soorten grijs :P...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
PWM schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:03:
Van alle 100 grijs soorten die Audi heeft, is Lavagrijs wel de mooiste ;)
't is een "pareleffect" kleur, samen met Meteoorgrijs.
Er zitten trouwens 18" 7dubbelspaaks velgen onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

ik heb een rsn-e en deze heeft 2 problemen, steeds als ik mijn contact aanzet gaat de radio hard spelen, zet ik hem zachter en weer de auto aan staat hij weer heel hard, en het scherm dat je kan openklappen gaat vanzelf weer dicht,heb geen eens tijd om het sd kaartje eruit te halen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
naar de dealer voor een software update? Hier had ik na een software update ook meteen die 3d look afslag foto's voor de navigatie :9

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb gisteren de chromen mistlamp roosters erop laten zetten :) Op 1 of andere manier is die in de EU niet te krijgen op de A4 (en wel op A3, A5 en A6) als losse optie (wel in pakket). Dankzij het www, toch gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EpkBiUIEVeYBnA28CrMghrMu/thumb.jpg

Toch vreemd dat Audi het niet op de A4 optielijst heeft, staat hem veel beter.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 30-07-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:00

BioHazard

*\o/*

PWM schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:42:
Heb gisteren de chromen mistlamp roosters erop laten zetten :) Op 1 of andere manier is die in de EU niet te krijgen op de A4 (en wel op A3, A5 en A6) als losse optie (wel in pakket). Dankzij het www, toch gevonden :)

[afbeelding]

Toch vreemd dat Audi het niet op de A4 optielijst heeft, staat hem veel beter.
Dat neusje in die kleur. Wow! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Dat ziet er netjes uit zeg. Kleur is gaaf. Krijg dat chrome het op mn a3 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

BioHazard schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:23:
[...]

Dat neusje in die kleur. Wow! _/-\o_
QFT. Wat mij betreft mogen er meer gekleurde audi's rondrijden. Staan ze erg goed.
En nu maar bijhouden met het poetsen. Doe me een lol en gooi hem niet door de autokrasstraat zoals.iedere Audi die ik tegenkom op de snelweg :P

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 31-07-2011 09:16 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
Valt er iets te zeggen over de algemene resterende betrouwbaarheid/ onderhoud van een A3 met zo'n 250k op de teller (A3 uit 1999, diesel) pechgevallen even niet meegerekend. Ben aan het kijken voor een "goedkope"diesel om iig tot eind volgend jaar flink wat km mee te maken (moet tot eind 2012 voor werk naar r'dam en ik woon in ehv, dus het zal zo'n 50k plus worden)
Had in eerste instantie niet gedacht aan een A3 (buiten budget dacht ik eerst, maar tussen de 3000 en 3500 is toch wel wat keus), dacht altijd eerder aan een golf 4 of een japanse auto.
Begreep uit verschillende fora's dat de A3 en Golf 4 in principe vergelijkbare onderdelen zijn hebben, maar dan vind ik de A3 qua uitstraling toch mooier :P.
Over beide modellen wordt aangegeven dat het doorgaans niet echt probleem auto's zijn, de A3 heeft dan misschien mogelijke roestcases op het dak.
In de meeste topics die ik zie gaat het over een auto tot 200k of zo, maar waar ik nu naar zit te kijken zijn dus de modellen rond de 250k.
Wil er iig zo'n 60k a 70k km mee willen maken meer km is mooi meegenomen. Is het aannemelijk dat de onderhoudskosten na bv zo'n 250k de pannen uit rijzen of zal het allemaal wel mee vallen?

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In principe zijn het geen probleem auto's wat je zelf ook al gevonden hebt.
Maar je moet altijd geluk hebben met 2e hands auto's, maar dan is de 1.9tdi wel een betrouwbare gok.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Lees net dat de nieuwe A5 Sportsback met een nieuwe 1.8TFSI motor komt die in de 20% bijtelling valt! Helaas kan je de prijslijst en details nog niet downloaden van de Audi site. Weet iemand of de nieuwe A5 met 20% bijtelling ook geldt voor de multitronic versie? Ik heb ge-Googled maar niet het defitinieve antwoord gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach het valt en staat met he onderhoud wat er gepleegt is. koop dus iig een auto waarvan de onderhouds history na te gaan is. Je kunt er bv vanuitg aan dat schokbrekers een keer op zijn, dan ist maar de vraag of die bij 250 al vervangen zijn of juist niet.

Verder is de 1.9 natuurlijk erg berouwbaar, zolang je die regelmatig een beurjte geeft (olie, filters etc.) en op tijd de distributie riem vervangt dan is de kans dat zo'n blok in de soep draait erg klien, Turbo's willen in een enkel geval nog wel eens kapot gaan (en die zijn duur) maar dat heeft ook vaak met aftrappen en gebrekkig onderhoud te maken.

Ook de aircopomp (als die erop zit :P) wil nog wel eens vastlopen, komt ook vaak door verkeerd gebruik, bv door de airco x maanden niet te gebruiken en dan ineens weer aan te slingeren, airco's kunje het beste regelamtig gebruiken ook om schimmel etc. te voorkomen.

de A3's hebben idd een roestprobleem bij de randen in het dak, maar volgens mij kun je dat nog steeds als (gedeeltelijke) garantie claimen bij de dealer.

Voor de rest heb ik wel eens gehoord dat de A3 een van de betrouwbaarste audi-modellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Is er tijdens de proefrit iets waar je op kan letten om vast te stellen wat de status zou zijn van de turbo? (ben zelf overigens echt een leek op auto techniek dus motorkap open maken is meer voor show dan dat ik echt iets wijzer wordt :P)
Verder is het met 2e hands auto's idd kwestie van geluk hebben hoe het onderhoud is geweest. Los van het onderhoud lees ik over de A3 weinig echt schokkende verhalen, waar andere modellen vaak als probleem auto's geboekt staan.
Ga zowiesio even de handelaar bellen voor een afspraak en kijken hoe het is en vervolgens is het even duimen en hopen dat het allemaal in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

extreem roken is iig slecht teken, zwart = olie verbranden, witte rook is water verdampen.

verder moet hij soepel opspoelen dus geen schokken tijdens het optrekken, hou er wel rekeing mee dat een gechipte tdi een aardige turbo-lag kan hebben. Dus eerst geen trekkracht en dan ineens een duw in je rug, daarna moet hij gewoon soepel optrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zelfs met turbo-lag moet het zonder werkelijk schokken gaan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Chaoss schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:13:

de A3's hebben idd een roestprobleem bij de randen in het dak, maar volgens mij kun je dat nog steeds als (gedeeltelijke) garantie claimen bij de dealer.
Na 10 jaar kon dit toch niet meer?

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
hmmm gaat hard, net 3 handelaren gebeld die er volgens de website 1 hadden en ze zijn allemaal al verkocht.
Wordt dus nog even afwachten of er binnenkort nog iets aangeboden wordt........ anders toch even de golf 4 checken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Klein beetje geklust vanmorgen. Heb de typeaanduiding verwijderd (vergeten aan te vinken op bestellijst) en heb mijn kenteken plaat vervangen door 1 zonder rand. De achterkant ziet er meteen 3x beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Zijn altijd kleine nette dingen die het af maken. Ook wel dikke kenteken platen? Die dunne zijn ook altijd zo lelijk :r

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
Toch eentje kunnen vinden om te bezichtigen, de handelaren in de regio hadden er geen dus ben de particuliere tour opgegaan
Ga er donderdag heen en het is een:
  • Audi A3 1.9 TDI 90pk Ambiente
  • bouwjaar 1999
  • 243k op de teller
  • met airco (was een must, waren genoeg alternatieven zonder airco)
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 12:57
KappeNou schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

Na 10 jaar kon dit toch niet meer?
Ik heb ook een A3 uit die serie gehad, volgens mij was de carrosserie garantie 12 jaar. Als het een model van eind 1999 is zou het dus eventueel nog kunnen, maar ik gok dat het na zoveel jaar of al helemaal verroest is, of dat er al iets aan gedaan is.

Overigens ga ik dit topic verlaten (ook al was ik vooral lezer), want mijn huidige A3 staat te koop en er komt vooralsnog geen andere voor in de plaats. Mochten er nog geïnteresseerden zijn, het is een 2.0TDI Ambition Pro Line van 2004 met iets over de 200k op de teller. Doe maar even DM voor meer info, want dit is geen verkoop topic.

[ Voor 52% gewijzigd door jbvo op 02-08-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
jazzVL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:11:
Toch eentje kunnen vinden om te bezichtigen, de handelaren in de regio hadden er geen dus ben de particuliere tour opgegaan
Ga er donderdag heen en het is een:
  • Audi A3 1.9 TDI 90pk Ambiente
  • bouwjaar 1999
  • 243k op de teller
  • met airco (was een must, waren genoeg alternatieven zonder airco)
Ben benieuwd.
Voordeel van de 90pk is dat deze geen variabele turbo heeft, dus kan er ook minder kapot aan gaan. Nadeel wat later vol vermogen en de koppeling van de 90pk is een stuk zwakker. Dus bij een test rit goed de koppeling navoelen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

KappeNou schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:34:
Zijn altijd kleine nette dingen die het af maken. Ook wel dikke kenteken platen? Die dunne zijn ook altijd zo lelijk :r
Wat zijn dikke kentekenplaten? Van die kentekenplaten met dikke opgelegde zwarte letters zoals deze?
Afbeeldingslocatie: http://static3.ad.nl/static/photo/2009/9/12/0/media_xl_763125.jpg

Zo lelijk zijn die. Dan haal je de uitstekende delen op je auto weg en zet je zulke puisten op je kentekenplaten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Yep die bedoel ik! Zoveel netter dan die lelijke dunne glans letters die vervagen!
Maarja ieder ze ding ;)

>PC specs<

Pagina: 1 ... 37 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.