Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 51 Laatste
Acties:
  • 289.555 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Wat een totaal nietszeggende ongeloofwaardige grafiek. Ik ga er even vanuit dat dit een WHP-graph is en dan zou het vrij gek zijn dat je ongechipt vanaf 3000rpm wel meer toeren gaat maken maar niet meer vermogen ontwikkeld. En zo'n mooi grafiek van Abt heb ik nog nooit gezien, dat zijn over het algemeen erg onregelmatige lijnen.
De ABT (en standaard) lijn is inderdaad veel te mooi om waar te zijn :) Het is meer een graph met de info op grote lijnen, zodat mensen een idee hebben. In het echt zitten er zeer veel pieken en dalen in.

De standaard lijn klopt echter wel. Audi heeft de 1.8TFSI geknepen (in het echt dan niet op 120 maar eerder 145pk), en dat op zo'n manier gedaan dat de lijn bijna volledig strak loopt. Je ziet die lijn ook terug bij rollenbank tests van standaard auto's.

Daarom is de standaard "120pk" dan ook niet zo'n fijne motor, omdat je steeds voelt dat hij de hele tijd wordt geknepen. Als je de toeren in gaat, geeft dat een heel vreemd gevoel.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 12-07-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zo zijn er wel meer Audi opties die vreemd zijn. Passagier airbag uitschakelaar: 42 euro. Bandenspanningsmeter: 80 euro. Anti diefstal wielmoeren: 80 euro. Op een auto van 30K mag dat toch wel standaard zijn, niet?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De dimmende binnenspiegel staat bij mij op 1 wat betreft overpriced niet-standaardopties.
Ik heb dan weer wel standaard verlichte spiegeltjes in de zonnekleppen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het mooiste is de telefoonvoorbereiding, die kost 600,-. Elke A4 heeft tegenwoordig echter de MMI in zijn pakket, daar zit die telefoon functie al in. Kwestie van 0 in 1 veranderen, en hop, je telefoon werkt. Ik heb bijvoorbeeld ook de bandencontrolesysteem op mijn auto, maar kan hem niet aanzetten, niet gekocht. Daarvoor gaat ie nog even aan de VAG-COM.

Het vervelende van Audi vind ik niet de duurdere opties, die zijn wel te verklaren. B&O audio voor 1300,- is bijvoorbeeld helemaal niet gek, een open dak voor 1500,- ook niet.

Het zijn juist de kleine zaken die het vervelend maken. Netje achter de stoelen, lampje bij spiegel, bakje onder de voorstoel, airbag uitzetten, dat kost allemaal honderden euro's.

[ Voor 57% gewijzigd door PWM op 12-07-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Doet de dealer die 0 in een 1 veranderen of moet je dan zelf aan de slag met zo'n kabel :) (je telefoonvoorbereiding en bandenspanning?). Want anders wil ik ook wel even langs de dealer ;)

[ Voor 35% gewijzigd door We Are Borg op 12-07-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:06
Wat bedoelen jullie trouwens met telefoonvoorbereiding? Bluetooth enablen in de computer ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
AtleX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Wat een totaal nietszeggende ongeloofwaardige grafiek. Ik ga er even vanuit dat dit een WHP-graph is en dan zou het vrij gek zijn dat je ongechipt vanaf 3000rpm wel meer toeren gaat maken maar niet meer vermogen ontwikkeld. En zo'n mooi grafiek van Abt heb ik nog nooit gezien, dat zijn over het algemeen erg onregelmatige lijnen.
Redelijk normale grafiek voor een goed afgestelde turbo auto (niet zo strak natuurlijk)
PK's blijven altijd stijgen en koppel moet op een gegeven moment zo lang mogelijk strak recht blijven lopen.
Ervaring met ABT is wel dat ze haast nooit aan de waardes komen en ook haast nooit aan een mooie powerband. JD heeft daar veel ervaring mee ;)

Voorbeeld 1.8T
Op een gegeven moment blijft het redelijk gelijk en gaan de PK's wel omhoog.

Afbeeldingslocatie: http://i284.photobucket.com/albums/ll32/pcuittenbogaard/JD%20Engineering%20meet%20DF%202011/RollerbankuitdraaiJD.jpg

3.0TDI

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/7366/jda6.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 12-07-2011 14:41 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

KappeNou schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:35:
[...]

Redelijk normale grafiek voor een goed afgestelde turbo auto (niet zo strak natuurlijk)
PK's blijven altijd stijgen en koppel moet op een gegeven moment zo lang mogelijk strak recht blijven lopen.
Als het een torque grafiekje zou zijn zou de zwarte lijn logisch zijn maar de rode weer niet. Als het een WHP grafiekje is klopt de rode lijn wel maar de zwarte weer niet. Er staat trouwens heel vaag 'PS', dus ik denk dat het over vermogen gaat.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Opties bij audi, hmmm zelf a3 sportback in bestelling staan

make up spiegel verlicht 180 euro
Bijrijders stoel hoogte verstelling 128 euro
Airbag aan/uit schakelaar + isofix 128 euro

Zo kan ik wel doorgaan, best vreemd. Maar goed, ben tot einde van budget doorgegaan en heb nog redelijk wat opties erop kunnen zetten. Zag ik alleen dat ik wel leren stuur krijg maar de knopjes er niet op... 8)7 ... beter kijken... ff zien of dat achteraf nog te regelen is bij de dealer, zag het stuur wel in de brochure staan, dus zal vast wel.

Standaard radio heeft ook maar 2 speakers alleen voor. Meer niet... maar standaard wel alle ramen electrische, heeft zoonlief straks ook een knopje om mee te spelen...

Mja... achteraf nog ff stuur goed regelen en ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:20:
Doet de dealer die 0 in een 1 veranderen of moet je dan zelf aan de slag met zo'n kabel :) (je telefoonvoorbereiding en bandenspanning?). Want anders wil ik ook wel even langs de dealer ;)
Dat doen mensen met VAG-COM, zijn er heel veel in het land. Ik laat het doen bij www.audiwereld.nl
HyperBart schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:25:
Wat bedoelen jullie trouwens met telefoonvoorbereiding? Bluetooth enablen in de computer ofwat?
Ja, de koppeling tussen telefoon en auto, inclusief alle functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
AtleX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:12:
[...]

Als het een torque grafiekje zou zijn zou de zwarte lijn logisch zijn maar de rode weer niet. Als het een WHP grafiekje is klopt de rode lijn wel maar de zwarte weer niet. Er staat trouwens heel vaag 'PS', dus ik denk dat het over vermogen gaat.
Mja ik zat even niet op te letten. Maar het is idd een grafiekje van alleen PK's. De zwarte inderdaad een geknepen blok en de rode een gechipt blok.
PS is de Duitse PK (Pferdestärke) ongeveer 0,99 britse Horse Power. Als je oplet zie je de Engelse "PK's" in de boekjes altijd lager zijn. Voorbeeld, RS4 in NL/DE heeft 420ps en in Engeland 414HP. De veyron heeft ook geen 1001HP.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 11:04
Ik twijfel enorm over mijn volgende auto. Ik ben ook een Audi A3 aan het overwegen. (andere zijn de alfa Giulietta en de VW Golf).

Ik kom bij een A3 uit op een Sportback attraction pro line business. Vereiste is namelijk het navigatiesysteem.
Maar ik kom wel uit op een 1.2 tfsi met een schamele 105 pk... Ik ga nog een proefrit maken, maar zijn er mensen hier die deze motor hebben? Hoe zit het met de pit van deze motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De 1.2TSI is op zich prima. Voor het TSI tijdperk werd de A3 benzine voornamelijk voorzien van de 1.6(FSI) met 115pk. Iets meer vermogen, maar dat is slechts theorie.

De 1.2TSI is sneller en soepeler dan de 1.6FSI was, niks mis mee.

Wel mis, de Attraction pro line business. Dat is wel echt een redelijk kale auto. Zelfs een standaard Ambition mist nog gekke zaken, maar dit is dan wel de overtreffende trap. Ik zou lekker in een Golf Highline stappen voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja maar ik heb die attraction pro line business dan aangevuld met de volgende zaken:
-mistlampen voor
-lichtpakket
-dimmende binnenspiegel + sensors
-audi music interface
-bose sound system
-telefoonvoorbereiding
-16" lm velgen
-lederen multifunctioneel stuurwiel

Dan is het naar mijn idee toch een redelijk complete auto? Of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door johan12 op 13-07-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou ook een Golf Highline nemen. Anders toch op z'n minst de Ambition, vanwege de veel betere sportstoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
johan12 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:22:
Ja maar ik heb die attraction pro line business dan aangevuld met de volgende zaken:
-mistlampen voor
-lichtpakket
-dimmende binnenspiegel + sensors
-audi music interface
-bose sound system
-telefoonvoorbereiding
-16" lm velgen
-lederen multifunctioneel stuurwiel

Dan is het naar mijn idee toch een redelijk complete auto? Of zie ik iets heel belangrijks over het hoofd?
Kan je dan niet beter een Pro Line nemen en de DVD nav achteraf doen (1499,- telt niet mee voor bijtelling). Volgens mij heb je het verschil met de Ambition zo inderdaad wel aangeklikt qua bedrag ;) Stoelen zijn inderdaad 4x beter in de Ambition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Maar als ik een attraction pro line neem, zit daar bijvoorbeeld al een leren stuur in zonder knoppen, en een radio concert. Hier heb ik beide dan weer niets aan als ik navigatie erin wil en een stuur met bediening. Of zie ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

johan12 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:30:
Maar als ik een attraction pro line neem, zit daar bijvoorbeeld al een leren stuur in zonder knoppen, en een radio concert. Hier heb ik beide dan weer niets aan als ik navigatie erin wil en een stuur met bediening. Of zie ik dit nu verkeerd?
Als je een beperkt budget heb, dan zou ik opties ten behoeve van comfort prefereren boven luxe. Als in: een goede stoel vind ik belangrijker dan dat ik leuke (binnen)verlichting heb. Ik weet niet hoeveel kilometers je gaat maken, maar een goede zit is erg belangrijk.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
PWM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 10:49:
[...]

Kan je dan niet beter een Pro Line nemen en de DVD nav achteraf doen (1499,- telt niet mee voor bijtelling). Volgens mij heb je het verschil met de Ambition zo inderdaad wel aangeklikt qua bedrag ;) Stoelen zijn inderdaad 4x beter in de Ambition.
Ok ik zit nu even een Ambition pro line te berekenen, maar hoe kom je erop dat het dvd navigatiesysteem 1500 euro is? en hoe kan ik dit achteraf erop laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
johan12 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Ok ik zit nu even een Ambition pro line te berekenen, maar hoe kom je erop dat het dvd navigatiesysteem 1500 euro is? en hoe kan ik dit achteraf erop laten zetten?
Het is een Audi, daar is alles wat duurder. Volgens de configurator kost de dvd/navi slechts 3548 euro.
Het voordeel van de DVD zie ik niet zo, dat lijkt me wat achterhaalde techniek.
Maar bij de dealer zijn er vast wel alternatieven mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door bouwfraude op 13-07-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
johan12 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:57:
[...]

Achteraf inbouw kan op veel plekken. Mijne werd hier ingebouwd: http://www.cartronic.nl/shopp/index.php Gewoon door de leasemij betaald en opgenomen als accessoire. Ik zie dat hij nu zelfs 1199,- is :) Dat is met inbouw.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 13-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zou voor een A1 gaan. Iets minder ruimte achterin, maar wie heeft dat nou nodig....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:46:
Ik zou voor een A1 gaan. Iets minder ruimte achterin, maar wie heeft dat nou nodig....
Als je een vrouw en/of kapper bent is dat ook nog een optie inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, een A3 kopen met een 1.2 erin is voor echte mannen..... (ik heb trouwens een A1 en ben een vent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:45
Mwah ik zou toch eerder gaan voor een Golf met een wat betere motor. Ikzelf rij redelijk vaak met de nieuwe 1.4tfsi van VW (en Audi) maar ik vind het nog steeds niet fijn rijden. Natuurlijk op toeren is het goed te doen maar onderin mis je echt koppel. Het gat tussen wel of geen turbo is te groot en niet comfortabel. Ik kan me alleen maar voorstellen dat dit bij 1.2 helemaal het geval is.

Maar goed ik krijg het idee dat je gewoon Audi wil rijden omdat het Audi is want anders kan ik me niet voorstellen dat je voor je plezier in een 1.2 A3 stapt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:56:
Nee, een A3 kopen met een 1.2 erin is voor echte mannen..... (ik heb trouwens een A1 en ben een vent).
Ik ben toevallig wel vrouw, mijn vorige auto was een A3 (2.0 TDI) en toen ik zelf een nieuwe kon samenstellen, vond ik een uitvoering met alle opties die ik wilde wel heel duur worden, dat ging richting de 36.000. Nu heb ik al die opties wel in m'n A1 voor een veel lager bedrag. De ruimte mis ik helemaal niet. Voordeel van de A1 is ook nog dat het een nieuwer model is, met de nieuwste MMI en verbeterde bediening via het stuur.

Ik mis met m'n 1.4 TFSI trouwens het koppel onderin niet ten opzichte van m'n vorige 2.0 TDI. Moet wel zeggen dat ik tussendoor nog een maand met een voorloop-Honda heb gereden, dus dat kan wat vertekend zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Canaria op 13-07-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
bouwfraude schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:15:
[...]

Het is een Audi, daar is alles wat duurder. Volgens de configurator kost de dvd/navi slechts 3548 euro.
Het voordeel van de DVD zie ik niet zo, dat lijkt me wat achterhaalde techniek.
Maar bij de dealer zijn er vast wel alternatieven mogelijk.
Wat ik me heb laten wijsmaken, CD is navigatie met pijlen, DVD is met kleurenscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

HyperBart schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:54:
[...]

Wat ik me heb laten wijsmaken, CD is navigatie met pijlen, DVD is met kleurenscherm...
Klopt, ik had in de A3 cd-navigatie met pijlen.

Wat betreft achterhaalde techniek: dat klopt wel, maar geldt voor beide. In de A1 staat de navigatie op sd-kaart en is er standaard een sd-slot vrij voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ik ga sowieso nog een proefrit maken in de 1.2 tfsi A3. Als ik het comfortabel genoeg vind rijden ben ik al tevreden. Bij de golf kan ik gaan voor een highline 1.4 tsi met dsg automaat. De Giulietta heeft een 1.4 turbo met 170 pk, rijdt ook leuk maar ik vraag me af of ik dit echt perse nodig heb. De Audi A3 is van binnen zoveel mooier dan die Alfa en ach als ik vind dat die 1.2 me genoeg vooruit trekt en niet teveel lawaai maakt bij 130 kmh dan ben ik al blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik mis het koppel van mijn Leon 1.9TDi echt wel in mijn A1 1.4 TFSi. Als ik wil versnellen schakel ik nu standaard 2 versnellingen terug (>3000 rpm), anders kom je niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In de 122pk versie mis je idd wel koppel als je een tdi gewend bent. De 1.4tsi vanaf 140pk met kompressor erbij is daarentegen wel een stuk krachtiger. De 1.4tsi 170pk versie vond ik sneller aanvoelen dan de 200pk 2.0tsi

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58

EraZor

Don't mention the war

KappeNou schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:06:
In de 122pk versie mis je idd wel koppel als je een tdi gewend bent. De 1.4tsi vanaf 140pk met kompressor erbij is daarentegen wel een stuk krachtiger. De 1.4tsi 170pk versie vond ik sneller aanvoelen dan de 200pk 2.0tsi
Je haat met vrijwel elke benzinemoter koppel onderin missen in vergelijk met een tdi... Sterker nog: onderin vond ik m'n 115pk diesel sneller aanvoelen dan m'n huidige 210pk tsi. Als ie een beetje op toeren is, is het uiteraard eenander verhaal. Dit ondanks de compressor dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Jouw 210pk tsi is een standaard 2.0T of een gechipte 1.4tsi 170/180pk?

Ik had bij de 1.4tsi 170pk wel aardig het diesel gevoel omdat hij ze maximum koppel van 240nm al bij 1750tpm heeft net zoals de 2.0tdi 170pk (welke wel meer koppel heeft, maar bij de zelfde toeren)
De oudere 1.9tdi heeft pas bij 1900tpm al ze koppel en dat merk je ook wel.

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 13-07-2011 15:37 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:46:
ik...

qua ruimte zou ik nog het beste een A6 kunnen gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Chaoss op 13-07-2011 17:04 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12
Zo, multifunctioneel stuur wiel kon nog worden toegepast op mn bestelde a3 en lavagrijs word het toch. Kleur is leverbaar. Geen invloed op productie

[ Voor 33% gewijzigd door Pannekoek81 op 13-07-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:48:
Ik mis het koppel van mijn Leon 1.9TDi echt wel in mijn A1 1.4 TFSi. Als ik wil versnellen schakel ik nu standaard 2 versnellingen terug (>3000 rpm), anders kom je niet vooruit.
je hebt toch al koppel vanaf 1500 rpm? mijne heeft iig altijd voldoende power, ik rij ook 1.4 tfsi.. of heb jij een automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik vond de standaard 1.4tfsi ook wel een lekker motor hoor :) Nooit problemen gehad met een laag koppel. Enige probleem was dat bij 130> de fut er wel uit was, maar daaronder een heerlijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frieda schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:15:
je hebt toch al koppel vanaf 1500 rpm? mijne heeft iig altijd voldoende power, ik rij ook 1.4 tfsi.. of heb jij een automaat?
Ik heb een Stronic, correct. Die 7de versnelling is een mega overdrive en dat killt het koppel. Ik rij wel 70% van de tijd op de flippers, dus zo erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zo, de eerste per honderd kilometer zit erop, tijd voor een evaluatie. Dat gaan we eens doen op de aloude Good, Bad, Ugly manier :) (betreft dus een Audi A4 1.8TFSI (211pk ABT) met Pro Line S pakket en wat opties)

• Heel erg blij met de kleur: Aruba Blauw. Je ziet hem nauwelijks, en krijg er veel reacties op :)
  • Gewoon een mooie auto om te zien, zeker met de S-line verlaging en 18 inch
  • Prachtig interieur, alles zit waar ik het wil hebben
  • B&O audio is top. Met 14 speakers en 2 subwoofers, alles wat je wilt hebben. DVD's kijken in surround is ook een ervaring :)
  • De motor geeft een leuke fluit (heb hem nog niet op staart getrapt)
  • Heerlijke auto om te cruisen op de snelweg (rijd ik 85%)
Bad
  • Zodra het aluminium stopt in de middenconsole, komt er hard plastic. Niet een beetje hard, echt hard. Kia/Hyundia zouden zich daar voor schamen
  • Snelle bochten zijn niet aan hem besteed. De Ford Mondeo (tot eergister mijn auto) zou lachend rechts langs zij komen
Ugly
  • Paar kleine zaken die ik al sinds 2000 op diverse auto's standaard had, blijken optie te zijn. De meeste heb ik gezien, sommige toch vergeten, vooral die in pakketten zaten. Airbag uitzetten, helaas. Lampje bij spiegel? 300,- En zo is er nog wel een rijtje. Belachelijk. Betalen voor mooi opties? Geen probleem. Voor zaken die op auto's van 15k standaard zijn, onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 19:53:
[...]

Ik heb een Stronic, correct. Die 7de versnelling is een mega overdrive en dat killt het koppel. Ik rij wel 70% van de tijd op de flippers, dus zo erg is het niet.
7e? ik heb er maar 6! hoe rijdt die van jou dan, mijn dagelijkse woon-werkverkeer zit ik rond de 2500-3000 toeren maximaal (of file of snelweg 140/150 in z'n 6), als ik een keertje vlot wil invoegen misschien 3500-4000 maar meer echt niet, mis nergens iets van koppel? of reed jij gewoon als een dolle in die Leon? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:54:
[...]
OK, maar de dealer zal wel alternatieven kunnen verzinnen, drie en een halve mille voor
een navigatiesysteem, tja, ik zie de mannen met de witte jas met lange mouwen al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Frieda: Als je de automaat zijn gang laat gaan rij je 1200-1800 toeren (55 Km/h in zijn 6!, 70Km/h in de 7). Als je dan het gas intrapt gebeurt er echt niks. Ja, de automaat schakelt eerst een versnelling terug (of 2, ligt aan hoever je het gas indrukt). Als je standaard rond de 2500 rpm zit heb je idd geen last van te weinig koppel, maar dan haal ik maar een verbruik van 1:12 ofzo. Een diesel rijdt gewoon heel anders. Daarmee reed ik ook <2000 rpm, maar dan gebeurde er wel iets als je het gas intrapte. Alleen jammer dat ie bij 4000 rpm weer inhield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
PWM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:21:
Zo, de eerste per honderd kilometer zit erop, tijd voor een evaluatie. Dat gaan we eens doen op de aloude Good, Bad, Ugly manier :) (betreft dus een Audi A4 1.8TFSI (211pk ABT) met Pro Line S pakket en wat opties)
[......]

Bad
  • Zodra het aluminium stopt in de middenconsole, komt er hard plastic. Niet een beetje hard, echt hard. Kia/Hyundia zouden zich daar voor schamen
  • Snelle bochten zijn niet aan hem besteed. De Ford Mondeo (tot eergister mijn auto) zou lachend rechts langs zij komen
[....]
Dit had ik persoonlijk niet verwacht van een a4 met S-line onderstel.

Ik heb alleen in een 2003 Mondeo en een 2004 quattro cabrio gereden, ook al was de audi een cabrio, ik kon voor mijn gevoel veel sneller de bocht A2 --> A9 nemen. Idem voor het bochtenwerk op de afslag A2 richting A10 Oost bij De Nieuwe Meer in de buurt.

Nogmaals, dit zijn de oude modellen, ik weet niet hoe het met de nieuwe zit.

Daarnaast was het quattro vs. voorwielaandrijving en een 2.0 TDCI tegen een 3.0 V6.....maar goed. Ik had het niet verwacht. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik word gek van mijn Citroën C3 :( . Dat ding weegt niks en schuift door de bochten als het nat alsof je op een ijsbaan zit...

Offertes aangevraagd... Lederen zetels toch maar gekozen boven Xenon (ook al ga ik dan wel de LED's als DRL missen, wat ik wel spijtig vind, maar leer is belangrijker)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KillaZ schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:55:
[...]

Dit had ik persoonlijk niet verwacht van een a4 met S-line onderstel.

Ik heb alleen in een 2003 Mondeo en een 2004 quattro cabrio gereden, ook al was de audi een cabrio, ik kon voor mijn gevoel veel sneller de bocht A2 --> A9 nemen. Idem voor het bochtenwerk op de afslag A2 richting A10 Oost bij De Nieuwe Meer in de buurt.
Ik had een 2008 Mondeo die ook was uitgevoerd met een sportonderstel. Verder stond hij net als de Audi op 245 breed 18 inch rubber. Wat dat betreft waren ze dan ook lekker aan elkaar gewaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HyperBart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:35:
Lederen zetels toch maar gekozen boven Xenon (ook al ga ik dan wel de LED's als DRL missen, wat ik wel spijtig vind, maar leer is belangrijker)...
Hmm, leer verkiezen boven beter zicht, comfort (is discutabel, ik vind leer echt 10x niks) boven passieve veiligheid? Ik vind het vreemd. De xenon lampen op mijn A1 geven mij zeker 2x zoveel zicht als de normale lampen in mijn Seat Leon.

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 14-07-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
zonoskar schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:28:
@Frieda: Als je de automaat zijn gang laat gaan rij je 1200-1800 toeren (55 Km/h in zijn 6!, 70Km/h in de 7). Als je dan het gas intrapt gebeurt er echt niks. Ja, de automaat schakelt eerst een versnelling terug (of 2, ligt aan hoever je het gas indrukt). Als je standaard rond de 2500 rpm zit heb je idd geen last van te weinig koppel, maar dan haal ik maar een verbruik van 1:12 ofzo. Een diesel rijdt gewoon heel anders. Daarmee reed ik ook <2000 rpm, maar dan gebeurde er wel iets als je het gas intrapte. Alleen jammer dat ie bij 4000 rpm weer inhield.
zo te lezen heb ik er goed aan gedaan de s-tronic niet te nemen, ik zou hier echt gek van worden. mijn auto geeft aan dat ik 60 in zn 5 moet rijden, en dan bij 70 dat ik naar de 6 moet schakelen, als je dat aanhoudt blijf je tussen de 1500-2000 toeren. je hebt wel gelijk wat het verbruik betreft, ik zit gemiddeld 1:14-15. ik probeer mezelf er nu wel aan te wennen de start/stop te gebruiken bij stoplichten, dat scheelt behoorlijk in verbruik en dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
zonoskar schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:23:
[...]

Hmm, leer verkiezen boven beter zicht, comfort (is discutabel, ik vind leer echt 10x niks) boven passieve veiligheid? Ik vind het vreemd. De xenon lampen op mijn A1 geven mij zeker 2x zoveel zicht als de normale lampen in mijn Seat Leon.
Ja kijk, ik merk dat er echt twee kampen zijn en ik weet het gewoon niet... ik neig nu een beetje meer naar dat leder... Ik zou nog eens een tijdje met xenon moeten rijden om het verschil te kennen eigenlijk... Leder, dan weet je wat je er aan hebt, die Lounge pack geeft me dan ook verwarmde zetels, dat vangt wel het extreem koude gevoel op in de winter. Zomer zijn de zetels dan natuurlijk POKKEHEET als de zon er heeft op gestaan...

Xenon is ook weer tof, ander licht (beter?), uiteindelijk toch de LED'jes vanvoor, geeft de auto een totaal andere uitstraling....

What should one do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heeft iemand hier de Audi Music interface? Ik stop de kabel in mijn vorige generatie Ipod Classic, die begint meteen te laden, maar de AMI geeft aan dat er niets is verbonden.
HyperBart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:35:
Xenon is ook weer tof, ander licht (beter?), uiteindelijk toch de LED'jes vanvoor, geeft de auto een totaal andere uitstraling....

What should one do...
Je krijgt bij de Xenon optie ook meteen Led achterlichten en Led kentekenplaat verlichting. Die laatste lijkt onzinnig, maar is een wereld van verschil in aanblik :)

De auto ziet er van buiten meteen een stuk beter uit. Kan je geen leder achteraf doen?

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 14-07-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HyperBart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:35:
dat vangt wel het extreem koude gevoel op in de winter. Zomer zijn de zetels dan natuurlijk POKKEHEET als de zon er heeft op gestaan
2 dingen waar je geen last van hebt met een stoffen bekleding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
ik hou ook niet zo van leren stoelen, zeker in de zomer plak je eraan vast. de stoelverwarming lijkt me daarentegen wel lekker voor in de winter. ik heb ook xenon en was er wel blij mee. had het voornamelijk besteld voor de led-verlichting maar was wel verrast door de hoeveelheid licht, zeker op onverlichte wegen is het een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kleine crosspost, dit is hem :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ff5WfTnUZJzVRbnswrdEURRQ/full.jpg

Meer hier :) PWM in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

[ Voor 30% gewijzigd door PWM op 14-07-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Feli, prachtige auto. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

Unieke kleur, prachtige velgen. Specs? (heb geen HK)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er zit iets viezigs zwarts op je nummerbord :) Mooie bak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
timovd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:43:
Unieke kleur, prachtige velgen. Specs? (heb geen HK)
Pro Line S B&O editie (Dus met S-line en B&O audio). Is een 1.8TFSI met ABT, 211pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Mja ziet er dik uit! :9~
Meer mensen moeten andere kleuren dan grijs zwart en wit nemen!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dat is idd wel een heel tof kleurtje... Welke kleur alweer? Dat is toch niet à la carte he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
PWM schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:53:
[...]

Pro Line S B&O editie (Dus met S-line en B&O audio). Is een 1.8TFSI met ABT, 211pk.
Erg nice!
Over de mondeo vs a4 --> Figures, ik had een oudere mondeo zonder sportonderstel en de A4 had een quattro aandrijving.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
HyperBart schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:44:
Dat is idd wel een heel tof kleurtje... Welke kleur alweer? Dat is toch niet à la carte he?
Arubablauw Pareleffect. Was te krijgen op de A3, nu niet meer. Is nog te krijgen op de A4 en A5 (EDIT: en R8). Ik zag er ook een A6 mee rijden, maar volgens mij is die niet meer leverbaar.

EDIT:

Lol @ "kleuren" van de A6:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y7YFg9IA4G4TL4Dx6tPVtXCA/full.png

Het merk der saaie lullen :+

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 14-07-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:17
Heb ook Aruba Blauw op mijn A3 SB en ook ik krijg veel positief commentaar op de kleur. Eens wat anders dan die grijze en zwarte muizen op de weg. Staat op de A4 best netjes moet ik zeggen met die chrome accenten.

Overigens je schreef dat een 1.4 TFSI standaard na 130> geen fut meer heeft? Ik kan dat niet onderbouwen, tot 160km/h krijg ik hem erg vlot mee, daarna begint het wel wat trager te worden en vanaf 185km/h wordt het langzaam aan kruipend naar de top die bij mij op de teller ophield bij 210km/h.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zag gister een teak bruine A5 cabrio met een crème lederen interieur dat zag er echt extreem dik uit. :9~
Frieda schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:35:
ik hou ook niet zo van leren stoelen, zeker in de zomer plak je eraan vast. de stoelverwarming lijkt me daarentegen wel lekker voor in de winter.
Daarom vindt ik leer met alcantara binnenbaan altijd wel mooi, is qua temperaturen wat praktischer dan volleer en ziet er toch heel stijlvol uit. Stoelverwarming i idd heerlijk, ik heb het in combinatie met gewone stoffen stoelen maar het werkt erg verslavend.

Vol leer in combinatie met airco gekoelde stoelen is helemaal nice natuurlijk :+

[ Voor 77% gewijzigd door Chaoss op 14-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Opvallend trouwens: Nadat ik bij de dealer had aangegeven dat ik geen fan ben van Conti's, zou hij dat aangeven.

Ik kijk nu onder de auto voor de bandenmaat (alvast de winterbanden fixen), blijken er Michelin Pilot Sport 3 onder te liggen :) Benieuwd of de dealer dat geregeld heeft, of dat nu standaard is. (maatje 245/40/R18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Frieda schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:26:
[...]
zo te lezen heb ik er goed aan gedaan de s-tronic niet te nemen, ik zou hier echt gek van worden. mijn auto geeft aan dat ik 60 in zn 5 moet rijden, en dan bij 70 dat ik naar de 6 moet schakelen, als je dat aanhoudt blijf je tussen de 1500-2000 toeren. je hebt wel gelijk wat het verbruik betreft, ik zit gemiddeld 1:14-15. ik probeer mezelf er nu wel aan te wennen de start/stop te gebruiken bij stoplichten, dat scheelt behoorlijk in verbruik en dat had ik niet verwacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/14/1310647308-720.jpgAls je 70 in z'n 6 rijdt, dan maakt ie volgens mij net 1400 toeren. Ik deed dat in het begin ook niet, maar tegenwoordig als ik de cruisecontrol op 70 heb staan, zet ik 'm toch wel in z'n 6. Als het druk is en de snelheid dus wisselt, dan laat ik 'm wel in z'n 5 staan.

Het start-stop systeem heb ik bijna nog nooit uitgezet. Hij start zo snel, dat ik er (bijna) geen last van heb. Gemiddeld verbruik over de eerste 6500 km is 1:16,2

[ Voor 3% gewijzigd door antonboonstra op 14-07-2011 20:07 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

PWM schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:28:
Opvallend trouwens: Nadat ik bij de dealer had aangegeven dat ik geen fan ben van Conti's, zou hij dat aangeven.

Ik kijk nu onder de auto voor de bandenmaat (alvast de winterbanden fixen), blijken er Michelin Pilot Sport 3 onder te liggen :) Benieuwd of de dealer dat geregeld heeft, of dat nu standaard is. (maatje 245/40/R18)
Geloof niet dat dealers standaard iets anders dan conti's zouden gebruik tenzij je er dus om vraagt.

ben overigens wel tevreden over de sportcontact 3 en nieuwere banden. Die michelins zijn ook prima banden... maar als je ze zelf moet kopen wel duurder dan de conti's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:37

timovd

Voorsprong door techniek

Auto's via Pon krijgen altijd Conti's eronder (Pon is ook importeur van Continental).
Als een auto met andere banden wordt geleverd, wordt het hele wiel er af gehaald en worden er Conti's onder gezet. Ook als de klant andere banden wil, wordt dit verwisseld bij de dealer.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:30

MrN

Hele mooie auto PWM, vind de kleur erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand een tijd voor de 80-120 sprint van een standaard 1.8TFSI? Ik deed er vanochtend 5.5 seconden over, viel me wel iets tegen.
timovd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:02:
Auto's via Pon krijgen altijd Conti's eronder (Pon is ook importeur van Continental).
Als een auto met andere banden wordt geleverd, wordt het hele wiel er af gehaald en worden er Conti's onder gezet. Ook als de klant andere banden wil, wordt dit verwisseld bij de dealer.
Dan heb ik mazzel gehad :) Hoewel die duurdere conti's inmiddels ook wel goed zijn.
MrN schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:10:
Hele mooie auto PWM, vind de kleur erg mooi.
Dank. Opvallend ook trouwens. Iedereen vind mijn kleur te gek, wow en alles. Iedereen meldt: Pff, veel beter dan dat zwart/grijs/zilver. En toch besteld niemand het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:49:
Iemand een tijd voor de 80-120 sprint van een standaard 1.8TFSI? Ik deed er vanochtend 5.5 seconden over, viel me wel iets tegen.
Ik weet niet waar ze hun data vandaan halen, maar http://www.topsnelheid.nl/ zegt 5.7 voor een 160 pk versie en 3.9 voor 211 pk. Versnelling staat er niet bij, maar zal wel 4 zijn want er staan ook cijfers voor de 5e versnelling bij (14.1/7.9)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dan is er in ieder geval wat gebeurt, want 120pk heeft ie dus zeker niet. Ik zet hem na 1500km toch op de rollenbank, eens zien wat er uit komt. Ik verwacht toch zeker wel rond de 200pk te moeten halen, ondanks dat ABT een beetje overdrijft altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

timovd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 09:02:
Ik heb geen Continentals gekregen hoor, bij mij zat er Dunlop SP Sport Maxx onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

PWM schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:26:
Dan is er in ieder geval wat gebeurt, want 120pk heeft ie dus zeker niet. Ik zet hem na 1500km toch op de rollenbank, eens zien wat er uit komt. Ik verwacht toch zeker wel rond de 200pk te moeten halen, ondanks dat ABT een beetje overdrijft altijd.
Wat verbruikt de auto nu gemiddeld PWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrN schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Volgens de boordcomputer 1 op 12.6. Nu schijnt de Audi boordcomputer nogal leugenachtig te zijn. Ik moet nog voor de eerste keer tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aangezien de TFSI met ABT graag RON98 lust, ben ik nu aan het kijken waar ik die het beste kan halen :) Tot nu toe heb ik BP (Ultimate is 98) en Gulf gevonden (heeft zelfs RON100 in Nederland).

De rest van de tankstations hebben allemaal speciale brandstoffen, maar geen Euro 98. Ik had 2 witte pompen in mijn woonplaats (Bussum), maar die zijn gestopt met Euro 98 te schenken.

Welke tanktstations bieden ook nog gewoon 98 aan?

EDIT: Kom er nu achter dat er tussen de goedkoopste Euro 95 in Bussum (Tinq) en de goedkoopste 98 (BP) een gat is van 16 cent de liter. Dat kan ik echt niet verantwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 17-07-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Je zou 50-50 kunnen tanken, maar dan wordt tanken wel een hele inspannende bezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
MrN schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Nou, de boordcomputer is nog een grotere leugenaar dan ik dacht :X Volgens de Audi heeft hij, toen ik ging tanken, gemiddeld 1 op 13,1 gereden. Ik heb voornamelijk snelweg gereden, op een zeer rustige manier, overal de maximum snelheid gevolgd.

Vandaag getankt, kom ik uit op 1 op 10,2 :? Nou, dat beloofd nog wat voor na de inrij periode als ik "normaal" ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Tsja verbruik kan ook nog wel behoorlijk dalen in positieve zin he.

Maar goed het is inderdaad behoorlijk, maar je hebt dan ook 210 pk dus een heel gek verbruik is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tjah de beschikbaarheid van 98 is hard achteruit gegaan, 4 jaar geleden kon ik het hier nog bij bijna elk station krijgen... nu alleen nog bij de bp.., gelukkig zit die vrij dichtbij en redelijk op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 20:44

Maximus

There is no substitute

PWM schreef op zondag 17 juli 2011 @ 13:30:
[...]

Nou, de boordcomputer is nog een grotere leugenaar dan ik dacht :X Volgens de Audi heeft hij, toen ik ging tanken, gemiddeld 1 op 13,1 gereden. Ik heb voornamelijk snelweg gereden, op een zeer rustige manier, overal de maximum snelheid gevolgd.

Vandaag getankt, kom ik uit op 1 op 10,2 :? Nou, dat beloofd nog wat voor na de inrij periode als ik "normaal" ga rijden.
Sterkte als je een klimaat-neutrale regeling hebt :+

Op dit moment bij de huidige werkgever ben ik blij dat ik niet jouw Audi rijd, anders betaalde ik door de regeling massa's bij.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Maximus schreef op zondag 17 juli 2011 @ 17:55:
[...]

Sterkte als je een klimaat-neutrale regeling hebt :+
De zuinigste auto in ons bedrijf is een 3.0TDI Quattro :+

Nee, Co2 kijken we niet naar, kosten wel ;) Eens kijken of het beter wordt na een paar keer tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Ik tank 98 bij de Firezone, geen idee wat het prijsverschil is, maar ik weet wel wat ik betaal per 100 kilometer voor 95 en 98:

liter / 100 kmLiterprijsPrijs per 100 km
Euro 957,59€ 1,30 € 9,90
Euro 986,47€ 1,43 € 9,28
(prijs ex btw)

En ik kwam er dit weekend achter dat ik wel standaard een lampje heb bij de make-up spiegel in de zonneklep. Bijzonder want ik heb geen opties genomen en slechts 1 pakket (s-edition)

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 18-07-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hier heb je gelukkig nog een onbemande korting pomp met 98 :9
Ik heb wel is 100 bij de gulf getankt, maar dat verschil merkte ik niet. In duitsland tank ik altijd 102 en dat merk je wel.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Maar zoals ik het zie is het dus voordeliger om 98 te tanken door het lagere verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

MrN schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:00:
Maar zoals ik het zie is het dus voordeliger om 98 te tanken door het lagere verbruik?
Bij mij dus (voorlopig) wel. Nu is mijn overzichtje niet helemaal representatief omdat ik pas vanaf maart / april ook 98 ben gaan tanken. De wintermaanden heb ik dus de hele tijd op 95 gereden. En volgens mij rij je een stuk minder zuinig wanneer het koud is. En dan ook nog eens het verschil tussen winterbanden en gewone banden.

Het overzicht is een gemiddelde van de afgelopen 10 maanden, wat ongeveer 40K km inhoudt.

edit:
Hier een overzicht van de laatste 10K km (ongeveer 3 maanden)

Euro 956,61 € 1,36 € 8,97
Euro 986,47 € 1,43 € 9,27

Nog steeds zuiniger, maar niet meer goedkoper.

[ Voor 36% gewijzigd door ST10©DE op 18-07-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Als je computer goed de ontsteking kan aanpassen op dat actaan gehalte zou het wel iets schelen. Ik denk daarentegen niet dat je goedkoper uit bent ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 18-07-2011 13:31 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

dat zuiniger gebruik is idd over het algemeen verwaarloosbaar, dat overzichtje van P.Mekes komt mij eerlijk gezegt wat onrealistisch over...

magoed mijn 200 moet nou eenmaal op 98 lopen... kan hem opnieuw laten afstellen voor 95, maar ach voor een hobby auto die maar 3-4K per jaar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 20:21:

• Heel erg blij met de kleur: Aruba Blauw. Je ziet hem nauwelijks, en krijg er veel reacties op :)
  • Gewoon een mooie auto om te zien, zeker met de S-line verlaging en 18 inch
  • Prachtig interieur, alles zit waar ik het wil hebben
  • B&O audio is top. Met 14 speakers en 2 subwoofers, alles wat je wilt hebben. DVD's kijken in surround is ook een ervaring :)
  • De motor geeft een leuke fluit (heb hem nog niet op staart getrapt)
  • Heerlijke auto om te cruisen op de snelweg (rijd ik 85%)
Bad
Ugly
  • Paar kleine zaken die ik al sinds 2000 op diverse auto's standaard had, blijken optie te zijn. De meeste heb ik gezien, sommige toch vergeten, vooral die in pakketten zaten. Airbag uitzetten, helaas. Lampje bij spiegel? 300,- En zo is er nog wel een rijtje. Belachelijk. Betalen voor mooi opties? Geen probleem. Voor zaken die op auto's van 15k standaard zijn, onacceptabel.
Ik verbaasde me laatst over de ABT prijzen. Rond de 1600 euro voor een 160 pk golf tfsi, wtf
Zie de prijzen nu niet meer op abt tuning staan, kan die van de A3 ook niet terugvinden op de accessoire lijst of optie lijst.

Wat kost dat ABT tegenwoordig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bij mij was het 1899,-. En het lijkt erop dat er niks is gebeurd. Heb vanochtend met een echt device getest, en dan kom ik op 7.5 seconden voor 80-120.

[ Voor 73% gewijzigd door PWM op 18-07-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@PWM in welke versnelling is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:48:
@PWM in welke versnelling is dat ?
In zijn 4de. In zijn 3 haalt hij 120 niet, dus de tests moeten met 4 zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:13
Is het niet beginnen in de 3, en dan bij 100 of 110 over naar de 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
P. Mekes schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:13:
[...]
Bij mij dus (voorlopig) wel. Nu is mijn overzichtje niet helemaal representatief omdat ik pas vanaf maart / april ook 98 ben gaan tanken. De wintermaanden heb ik dus de hele tijd op 95 gereden.
Als het koud is heb je meer luchtweerstand en duurt het veel langer voor de motor op temperatuur is.
Dat zuipt brandstof, tevens was het in maart/april fatsoenlijk weer met weinig wind.
Bij mij scheelde het zeker een km per liter tussen de zomer en de winter (ca. 1:13 vs 1:12) over meer jaren bekeken en altijd op zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Goed je auto waxen en schoon houden ;) helpt weer in de luchtweerstand. Doen ze in de racerij ook.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

Wimo.

Shake and Bake!

ABT tuning? Dat zijn toch die jongens van het leon 310 verhaal? Ik heb nog meer vertrouwen in een powerbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wimo. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:37:
ABT tuning? Dat zijn toch die jongens van het leon 310 verhaal? Ik heb nog meer vertrouwen in een powerbox...
Dan gok je op het verkeerde paard :+ Powerbox is rotzooi en slecht voor de motor. ABT is een redelijke tuner, die andere tuners (Pedro/JD maar ook vele anderen) boven zich moet dulden. Het is echter wel een echte tuner, met verstand van motoren. Het jammere is dat in NL ABT alleen "standaard" wordt geleverd zonder aanpassing per auto, waardoor ze er niet heel goed afkomen in vergelijking met anderen. Het is echter nog altijd een factor 250x beter dan een Powerbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wimo. schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:37:
Je kan beter naar JD Engeneering (Jeroen Dik), powerbox houd je motor voor de gek, niet echt positief. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:02

Wimo.

Shake and Bake!

PWM schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:59:
[...]

Dan gok je op het verkeerde paard :+ Powerbox is rotzooi en slecht voor de motor. ABT is een redelijke tuner, die andere tuners (Pedro/JD maar ook vele anderen) boven zich moet dulden. Het is echter wel een echte tuner, met verstand van motoren. Het jammere is dat in NL ABT alleen "standaard" wordt geleverd zonder aanpassing per auto, waardoor ze er niet heel goed afkomen in vergelijking met anderen. Het is echter nog altijd een factor 250x beter dan een Powerbox.
Powerbox doet het prima hier .. en ook op de vorige tdi's. Merkbaar verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Natuurlijk verschilt het, je krijgt ook een bak meer vermogen :) Dat een Powerbox "werkt" is ook niet de vraag. Het probleem is hoe hij dat voor elkaar krijgt, het foppen van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Powerbox is wel slecht voor je motor, drama afstellingen.. Verhoogt ook niet je turbo druk, dus vermogen stijgt marginaal vergeleken een chip.
Kan je idd beter even langs JD of Hartog rijden :)

[ Voor 15% gewijzigd door KappeNou op 19-07-2011 09:44 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Het schijnt dat je tegenwoordig ook powerboxes hebben die de turbodruk wel kunnen aanpassen. Deze zijn dan ook iets prijziger dan de meer bekende powerboxes. Ze werken natuurlijk niet zo goed als op maat geprogrammeerde chiptuning.

http://www.msc-tuning.com...FSI-118kW-160PS::157.html

Pagina: 1 ... 36 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.