How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.936 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 11:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Groot deel geluisterd, en hij is zeker niet slecht, alleen niet echt mijn stijl helaas. ;(

Klinkt verder een beetje dof, net of het allemaal low bitrate mp3's zijn? :?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:04:
Euhm, Ableton is niet iets wat je even uitlegt in een forum post. :+

Maar ik zal een poging wagen. :P

Even van een Engels forum gejat (wel mijn post overigens ;) )

This is how i use Ableton.

[afbeelding]

[afbeelding]

First pic is with EQ low and the 2nd it with the track volume.

I don't use the med and high ranges often.

You can also see the warping how some of the tracks are warped.

With CD rips setting the first beat right and selecting warp xxx bpm from here will do fine but with vinyl rips you usualy have to set more markers to keep things synced right.

Hoe je moet warpen kun je op youtube vinden, is opzich niet zo heel moeilijk als je het onder de knie hebt. :)

Ik moet zelf ook nog een hoop leren, maar het basic mixen is redelijk snel geleerd, Ik heb ook al een aantal Mashups gemaakt door gewoon stukjes van tracks te knippen en plakken (zie nummertje 6 in me mix. ;) )

Edit:

@WhiteViper

K'heb em wel gedownload maar nog niet geluisterd, ga ik nu doen! :>
Thx daar heb ik al veel aan. Heb een aantal tutorials gevonden op internet alsmede ook youtube. Ik ga me hier eens de komende tijd mee bezig houden en dan eens kijken of er wat van terecht komt!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 17:21

Scighera

swim-bike-run

Zo, de tweede denon is binnen. Afgegeven bij de buurjongen (die rookt, en nu een rooklucht in de behuizing :( )

Moet zeggen dat ik eerst dacht van: eitje, dat beatmatchen. Ik heb nl geen moetje om goed lopende cue-loops aan te maken, weet hoe muziek in elkaar zit ect). maar ben nu 2 daagjes en 3u verder en het valt niet mee om te zorgen dat het tempo gelijk loopt. Maar ja, oefening baart kunst, dus ff flink doorbijten :D

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 23:26:
[...]

Groot deel geluisterd, en hij is zeker niet slecht, alleen niet echt mijn stijl helaas. ;(

Klinkt verder een beetje dof, net of het allemaal low bitrate mp3's zijn? :?
dat ligt echt aan de makers zelf, het zijn allemaal 320kb/s versies. ik had hetzelfde in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn latest mixje.

Download Link

Playlist:

1: Martin Roth and Alex Bartlett - Off the world (Lange remix)
2: Tiesto - Suburban Train (Way Out West remix)
3: Rafael Frost - Autumn Monday (Original mix)
4: Boomjinx ft. Key - Eternal Reminiscence (Oliver Smith remix)
5: Boomjinx ft. Key - Eternal Reminiscence (Original mix)
6: First State ft. Elliot Johns - Your own way (First State's Analog reconstruction)
7: Ercola & Heikki L - Deep at Night (Adam K & Soha remix)
8: Albert Vorne - Formenthera What (Gareth Emery remix)
9: Rafael Frost - Minimum (Original mix)

Wederom met Ableton gemaakt. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:05
Krizzie schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:05:
Mijn latest mixje.

Download Link

Playlist:

1: Martin Roth and Alex Bartlett - Off the world (Lange remix)
2: Tiesto - Suburban Train (Way Out West remix)
3: Rafael Frost - Autumn Monday (Original mix)
4: Boomjinx ft. Key - Eternal Reminiscence (Oliver Smith remix)
5: Boomjinx ft. Key - Eternal Reminiscence (Original mix)
6: First State ft. Elliot Johns - Your own way (First State's Analog reconstruction)
7: Ercola & Heikki L - Deep at Night (Adam K & Soha remix)
8: Albert Vorne - Formenthera What (Gareth Emery remix)
9: Rafael Frost - Minimum (Original mix)

Wederom met Ableton gemaakt. :)
En wederom klinkt het lekker.. beetje asot allure en ik gok dat daar ook een beetje van je inspiratie zit net als bij mij. Ben nu met versie live 7.0.2 aan de gang. En het beat-warpen lukt wel. Zeg maar het instellen van de punten waar de eventuele bpm verhoogd of verlaagd, als ik het goed begrijp echter een daaropvolgende plaat op het juiste moment laten instarten is voor mij nog hokus pokus. Dus wellicht dat je een verlichtende blik hierop kunt geven?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik mix meestal met een vaste BPM :) (Kun je links bovenin instellen. Ik heb hem meestal op 135 of 137 staan, ligt eraan wat voor een mix het is. :) )

ASOT luister ik al een tijdje niet meer dus geen idee wat Armin de laatste tijd allemaal draait. :P

De track op het juiste moment laten starten is vrij simpel gewoon in de tweede audio lane te zetten op het punt waar je hem wilt laten starten onder de eerste audio lane. Kun je ook zien op de screenshots die ik had gepost. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Na veel 5 en 6en ga ik toch geen mix in elkaar zetten van oude nummers..
Ben tot de conclusie gekomen dat al die nummers zoveel van elkaar verschillen qua stijl dat er geen beginnen aan is.
Volgende keer beter...

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Als je oude nummers uit hetzelfde jaar pakt dan moet dat toch geen probleem zijn? :?

Ik heb net nog een classics mixje in elkaar gedraaid. :P

Edit:

En de mix :)

Download Link

Playlist:

01 » Markus Schulz ft. Elevation - Clear Blue (Intro Mix)
02 » Ridgewalkers ft. El - Find (Andy Moor Remix)
03 » Gareth Emery & John O'Bir - Bouncebackability (Mind Remix)
04 » Mike Foyle presents Statica - Space Guitar (Original Mix)
05 » Whirlpool - Under The Sun (Solarstone Remix)
06 » Gwill Morris - Forme (Leama & Moor Remix)
07 » Solar Stone ft. Jes - Like a Waterfall (Solarstone Dub Mix)
08 » Sonorous - Protonic (Leama & Moor Remix)
09 » Tiësto - Walking on Clouds (Original Mix)

[ Voor 68% gewijzigd door Krizzie op 17-03-2008 20:19 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
heb 44 hits op mijn mix coming van GoT...

en maar 1 reactie? kommop zeg..

zelfs als je vind dat ie stinkt, en ook als je totaal geen verstand er van heb.. laat iig ff iets weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

WhiteViper schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 02:18:

zelfs als je vind dat ie stinkt, en ook als je totaal geen verstand er van heb.. laat iig ff iets weten ;)
Klinkt erg bekend inderdaad, op een ander muziek forum waar ik ook mixjes achterlaat gebeurd hetzelfde meestal 100 hits ofzo en maar 3 vaste posters. ;(

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140712

WhiteViper schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 02:18:

Hehe 1 van die hits was ik ;) had alleen nog geen kans gehad om em te luisteren.

Maar dat heb ik nu toch gedaan, kheb een paar opmerkingen:
Ik mis een beetje de opbouw, hij knalt er meteen behoorlijk in, maar je weet het niet helemaal vol te houden.
Een paar overgangen vond ik heel vet, maar ersoonlijk hou ik nogal van mixen waarbij de stijlen vloeiend in elkaar overlopen, mixtechnisch is er helemaal niets mis mee, verschillende overgangen enzo, maar ik mis een beetje de centrale lijn.
Ik zeg niet dat het niet goed is, het is alleen niet helemaal mijn stijl :)

Evengoed met plezier naar geluisterd, keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Eigenlijk valt het met best tegen wat er op de MusicMesse is gepresenteerd.

Afgezien van de VCI-300 van Vestax valt de rest me nogal tegen.

Die Numark NS7 is GROOT, niet te zuinig zeg.

Whiteviper, ik zal je mix nog checken.

[ Voor 9% gewijzigd door W00fer op 18-03-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

Ik vind de Reloop Digital Jockey wel een interessante! Ben ook benieuwd wanneer die komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:05:
Eigenlijk valt het met best tegen wat er op de MusicMesse is gepresenteerd.

Afgezien van de VCI-300 van Vestax valt de rest me nogal tegen.

Die Numark NS7 is GROOT, niet te zuinig zeg.

[..]
Ik vind juist de VCI-300 tegenvallen, aangezien je niet eens de MIDImappings aan kunt passen?

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Die Digital Jockey vind ik veel teveel lijken op een Vestax VCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Anoniem: 140712 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:19:
[...]

Hehe 1 van die hits was ik ;) had alleen nog geen kans gehad om em te luisteren.

Maar dat heb ik nu toch gedaan, kheb een paar opmerkingen:
Ik mis een beetje de opbouw, hij knalt er meteen behoorlijk in, maar je weet het niet helemaal vol te houden.
Een paar overgangen vond ik heel vet, maar ersoonlijk hou ik nogal van mixen waarbij de stijlen vloeiend in elkaar overlopen, mixtechnisch is er helemaal niets mis mee, verschillende overgangen enzo, maar ik mis een beetje de centrale lijn.
Ik zeg niet dat het niet goed is, het is alleen niet helemaal mijn stijl :)

Evengoed met plezier naar geluisterd, keep it up!
super! bedankt voor je c&c!

wat ik deze keer heb proberen te doen is eerst een paar sterke platen, in het midden de iets rustigere, en weer krachtig te eindigen. in mijn vorige mix had ik zoals jij zij meer opgebouwd, daar wou ik deze keer weer iets aan veranderen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

WhiteViper schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:44:
[...]

super! bedankt voor je c&c!

wat ik deze keer heb proberen te doen is eerst een paar sterke platen, in het midden de iets rustigere, en weer krachtig te eindigen. in mijn vorige mix had ik zoals jij zij meer opgebouwd, daar wou ik deze keer weer iets aan veranderen :) .
Moet eigenlijk andersom he. :P

Rustig opbouwen in het midden flink los en dan weer langzaam afbouwen met evt. op het eind nog een flinke na trap als afsluiter. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:58:
[...]

Moet eigenlijk andersom he. :P

Rustig opbouwen in het midden flink los en dan weer langzaam afbouwen met evt. op het eind nog een flinke na trap als afsluiter. ;)
Mwah.. Dat ben ik niet helemaal met je eens.

Als je de luisteraar met een rustige flow achter wilt laten, dan doe je juist knallen in midden en bouw je lekker rustig op en af.
Dit hangt dus ook grotendeels af welk genre je draait en wat je wilt be-ogen met je set. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
zal ook wel een duidelijk stijlkwestie zijn, iedereen doet het op zijn eigen manier. het is voor mij gewoon belangrijk dat er iig een soort 'opbouw' inzit. dus niet alleen sterke of rustige platen achter elkaar.

overigens verschilt dit bij ook gewoon per mix hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

W00fer schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:14:
Die Digital Jockey vind ik veel teveel lijken op een Vestax VCI.
Beter goed gejat dan slecht bedacht.. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de Reloop, maar we moeten nog even wachten tot april. Dan is de 'launch' volgens Reloop. (bron: www.digital-jockey.dj)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ome_Les schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:39:
[...]

Ik vind juist de VCI-300 tegenvallen, aangezien je niet eens de MIDImappings aan kunt passen?
Nog niet helemaal zeker, het is de vraag hoe standaard de midi is bij de VCI en of men er iets aparts mee uitgevreten heeft.

Waar men graag over spreekt bij Vestax is de hogere resolutie, dat betekent dus simpel gezegd 14 bits midi (normaal is het 7 bits). De vraag is nu alleen hoe men die 14 bits gaan behalen, gaat men dat doen door te layeren (oftewel 2 messages verzenden en die combineren, noemt men pitch bender) OF gaat men dat via RPN - NRPN doen? In dat laatste geval vraag ik me af of dat in applicaties als Traktor e.d. lekker gaat werken, op de Denon DN-HC4500 en de HS-5500 en straks ook op de S-1200 word gebruik gemaakt van de 2 messages methode, en dat snapt Traktor bijvoorbeeld prima.

De vraag is dus, hoe behaald men de resolutie en wat heeft dat voor gevolgen op het hele midi verhaal. Gebruikt men gewoon standaard midi en bereikt men de hoge resolutie (met 14 bits midi) via de pitchbender methode of hebben Serato en Vestax het op een akkoordje gegooid en doen ze het op een andere manier zodat niet iedereen vanaf dag 1 ook de VCI-300 kan ondersteunen OF word het nog erger (en dan zouden ze wel heeeeeeel dom zijn) en gaan ze er een soort van encoder/decoder verhaal aan vast knopen.
Anoniem: 87506 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:02:
[...]

Beter goed gejat dan slecht bedacht.. Ben benieuwd naar de kwaliteit van de Reloop, maar we moeten nog even wachten tot april. Dan is de 'launch' volgens Reloop. (bron: www.digital-jockey.dj)
Inderdaad want de touch sensitive jog van de Reloop is beter dan die van de VCI-100, daarnaast heeft de Reloop een geïntegreerde geluidskaart en krijg je er straks 2 smaakjes software bij... je mist wel weer een mooie en vooral stevige alu behuizing en een stukje merknaam maar ach daar is voor veel thuis gebruikers wel overheen te komen.

Overigens hoor ik iemand over de Hercules RMX.... en als het review model wat hier binnen nu en een paar dagen staat zo goed is als ik denk dat hij is dan is dat toch ook zeker een overweging waard.

Geef het een half jaartje en we worden dood gegooid met midi controllers... heb ik toch weer gelijk gekregen toen ik een tijd geleden riep dat midi de toekomst heeft in dj gear land ;)

[ Voor 26% gewijzigd door R2D2 op 21-03-2008 01:27 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:23:
[...]
De vraag is dus, hoe behaald men de resolutie en wat heeft dat voor gevolgen op het hele midi verhaal. Gebruikt men gewoon standaard midi en bereikt men de hoge resolutie (met 14 bits midi) via de pitchbender methode of hebben Serato en Vestax het op een akkoordje gegooid en doen ze het op een andere manier zodat niet iedereen vanaf dag 1 ook de VCI-300 kan ondersteunen OF word het nog erger (en dan zouden ze wel heeeeeeel dom zijn) en gaan ze er een soort van encoder/decoder verhaal aan vast knopen.
IDD
[...]

Inderdaad want de touch sensitive jog van de Reloop is beter dan die van de VCI-100, daarnaast heeft de Reloop een geïntegreerde geluidskaart en krijg je er straks 2 smaakjes software bij... je mist wel weer een mooie en vooral stevige alu behuizing en een stukje merknaam maar ach daar is voor veel thuis gebruikers wel overheen te komen.

Overigens hoor ik iemand over de Hercules RMX.... en als het review model wat hier binnen nu en een paar dagen staat zo goed is als ik denk dat hij is dan is dat toch ook zeker een overweging waard.
Ben erg benieuwd, zag inderdaad al dat je die Reloop controller op de messe had gezien en zeer positief was, hoop aan een kant stiekem ook wel dat iemand weer eens een goede slag uitdeelt aan de gevestigde orde.
Hoe zit het trouwens met die ME-701, had je daar al iets meer over gehoord?
Geef het een half jaartje en we worden dood gegooid met midi controllers... heb ik toch weer gelijk gekregen toen ik een tijd geleden riep dat midi de toekomst heeft in dj gear land ;)
Ik ben ook zo goed als om. Blijf nogsteeds wel een liefde houden voor vinyl, maar als ik zie wat er allemaal mogelijk is met MIDI.... dayumn! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Zojuist is het eerste stukje Messe gear al langs gebracht, een Hercules RMX.... eens kijken of die zo mooi is als men beloofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38
Reind schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 12:32:
Zojuist is het eerste stukje Messe gear al langs gebracht, een Hercules RMX.... eens kijken of die zo mooi is als men beloofd ;)
Ik heb zaterdag op de Messe vooral de Hercules RMX gebruikt en het is op zich best wel een degelijke controller. Zoals steeds zijn de audio drivers van hercules zeer behoorlijk, en de controller zit goed in elkaar.
Ik heb alleen het gevoel dat er niet lang genoeg is nagedacht over welke functies men nodig heeft, en daardoor heeft het wel een aantal gebreken zoals geen loop-knopjes (kan uiteraard wel aan 1 van de knopjes zonder label gemapped worden, maar handig is toch anders)
Onder die algemene knopjes zitten dan ook nog eens geen leds, wat het weer wat moeilijker maakt om aan te geven wanneer ze precies gebruikt kunnen worden of wat de status is.
Ook de knopjes moet je eigenlijk net iets te hard indrukken, dit valt nog wel mee maar kon toch beter.
Eigenlijk is het wel jammer, want het had een behoorlijke vci-concurrent kunnen zijn.

De ME-701 ziet er als controller in dat opzicht eigenlijk wel veelbelovend uit.
Daar mis ik tot nog toe niet echt knopjes op (misschien dat het effectengedeelte iets uitgebreider mocht, maar dat valt ook nog wel mee)
Je voelt natuurlijk ook wel het verschil in kwaliteit van knopjes/faders ten opzichte van de vestax controllers, maar al bij al denk ik wel dat er goed mee te mixen valt.
Helaas heeft deze controller ook weer geen ingebouwde geluidskaart.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:24:
[...]
Onder die algemene knopjes zitten dan ook nog eens geen leds, wat het weer wat moeilijker maakt om aan te geven wanneer ze precies gebruikt kunnen worden of wat de status is.
Ik heb dat liever dan wanneer er wel een led op zit maar het niet op het scherm terug is te zien zoals dat gebeurd met de VCI-300 in combinatie met ITCH. Hoe je het ook wendt of keert, zulke controllers hangen aan een PC met een beeldscherm en het beeldscherm is naast de controller 1 van de dingen die je het meest gebruikt in een dergelijke setup. Het ontbreken van leds vind ik dus nog niet de grootste ramp.... het stomste wat ze konden doen hebben ze ook gedaan en dat is een master fader tussen 2 line faders in stoppen.

Ben er nu een uurtje mee aan het spelen geweest en eigenlijk is het voor het geld best een verrekte leuke controller. Ik mis een touch sensitive jogwheel (ondanks dat ik hem niet gebruik) en vind de master fader erg dom geplaatst maar verder is het een erg leuke controller.
Ook de knopjes moet je eigenlijk net iets te hard indrukken, dit valt nog wel mee maar kon toch beter.
Eigenlijk is het wel jammer, want het had een behoorlijke vci-concurrent kunnen zijn.
Ik gog dat dat een mechanisch iets is met betrekking tot het bevestigen van de knoppen. De microswitches die gebruikt worden zijn namelijk vaak hetzelfde en het zou mij niets verbazen als die ook hetzelfde zijn als in de VCI.
De ME-701 ziet er als controller in dat opzicht eigenlijk wel veelbelovend uit.
Daar mis ik tot nog toe niet echt knopjes op (misschien dat het effectengedeelte iets uitgebreider mocht, maar dat valt ook nog wel mee)
Je voelt natuurlijk ook wel het verschil in kwaliteit van knopjes/faders ten opzichte van de vestax controllers, maar al bij al denk ik wel dat er goed mee te mixen valt.
Helaas heeft deze controller ook weer geen ingebouwde geluidskaart.
De ME-701 heeft nog een veel groter nadeel... het komt bij een fabrikant vandaan welke zelf niet eens weet wat hij verkoopt. Binnen een jaar met garantie te maken krijgen is allemaal prima, er word niet gerepareerd maar gewoon gereplaced, na een jaar heb je een probleem... 0,0 service parts en 0,0 service bij dergelijke dozen schuivers.

En dan kan een product nog zo mooi zijn, als er een fabrikant achter zit die er niet mee om kan gaan is dat naar mijn mening een groter probleem dan een fader die misschien net iets minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind (en anderen)

Waarom zou je voor een Hercules RMX of Denon HC4500 kiezen als je ook een Numark DDS80 of Numark D2 zou kunnen kiezen.

Ik bedoel een dedicated apparaat zonder computer binding lijkt mij beter dan eerst heel je laptop opstarten om daarna te gassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

W00fer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:38:
Reind (en anderen)

Waarom zou je voor een Hercules RMX of Denon HC4500 kiezen als je ook een Numark DDS80 of Numark D2 zou kunnen kiezen.

Ik bedoel een dedicated apparaat zonder computer binding lijkt mij beter dan eerst heel je laptop opstarten om daarna te gassen ?
Omdat er betere software is dan dat er op die losse controllers staat?

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wat mis je bij een losse controller dan dat je wel met een midi controller + software hebt ?

De numark firmware lijkt mij best goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

W00fer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:02:
Wat mis je bij een losse controller dan dat je wel met een midi controller + software hebt ?

Ableton Live? O+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:02:

Met de firmware op zulke spelers is niets mis maar het nadeel van spelers zoals de d2 (en ook meteen een vordeel) is dat je vast zit aan wat een fabrikant je op legt. Het grootte voordeel van midi controllers is dat een fabrikant welliswaar een controller in elkaar schroeft maar dat wanneer jij dat wil zelf kunt bepalen welke functie onder welke knop terecht komt.

Daarnaast bied losse software meer mogelijkheden en kun je die mogelijkheden benutten zoals jij dat wil. Ik gebruik bijvoorbeeld geen effecten bij software, dat betekent dus dat ik knoppen die normaal gesproken gemapt zijn op een midi controller aan de FX ik deze knoppen een functie kan geven binnen de software waar ik wel veel gebruik van maak... bijvoorbeeld loops.

Daarnaast kan software gewoon veel en veel meer, mede omdat het op een veel krachtiger systeem draait dan elke d2 director of wat dan ook waar een 200mhz processortje in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Heee,

Heb zelf mn eerste mixje gemaakt
helaas geen track list aanwezig in iedergeval met :

Bodyrox - What Planet You On
Fedde Le Grand - 3 Mintues To Explain

Mix is gemaakt met 3 uur dj ervaring dus denk daar een beetje aan O-)

Download Mix Hier
even de 3 cijfers in vullen en op download klikken :P

zitten aan aantal foutjes in hoor vooral aan het eind maar ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116095

Modbreak:Het is geen V&A hier

[ Voor 87% gewijzigd door teacher op 26-03-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 22-06 22:12

Erikie

www.erikie.nl

http://www.erikie.nl/chilleochtendmix.mp3

okee, : ik was dus te dronken om te pitten, en ik ben uitgeweest naar 80/90 party in offcorso te rotterdam, waar echt te gare muziek was, en teveel vodka lime (ja wijfendrankje ja maar ik hou van meisjes0,dus ik moeost even compeseren, en wtf tis opeens acht uur.. ohja, dus ik heb ff me record button gevonden. ik ga slapen, heb zelf nog niet beoordeeld(t?) dus kom maar op met die reacties :P ohja, traktor scratch & beatport 4tw. De playlist weet ik niet, kijk ik ooit wel een keer :) (deephouse / techno / techhouse selectie van beatport ergens whatevvv) 8)7

weltrusten.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Anoniem: 122700 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:51:
Hey all,

Lees vaak in dit topic, tijd om zelf een bijdrage te leveren. ;)

Tracklist:
1. Lustral - When my satellite falls down (Terry Bones Dub)
2. Oceanlab - Clear blue water (Mike Shivers garden state Remix)
3. Keenan & Anderson - Devolution (Natlife Remix)
4. Cressida - 6 AM (Kyau & Albert Remix)
5. Lange - Songless (Cerf, Mitiska & Jaren Trancetastic Remix)
6. U2 - Beautiful day (Matt Zo Remix)
7. Cressida - Slightly Agravic (Funabashi Remix)
8. Oceanlab - Sky falls down (DJ Shah Remix)
9. Luke Terry and Kopi Luwak ft Tiff Lacey - Fall into the moon (Original)
10. Signalrunners - Recoil (Paribus Filthy Break edit :P O-) )
11. Cliff Coenraad & Thomas Hagenbeek - Filthy Ripper (Original)

66:39 minutes.

Download here: http://rapidshare.de/file..._Special_Edition.mp3.html

Gemaakt met ableton live, inclusief wat vst's en een speech synth (gratis bagger versie). Hoor graag wat de kenners hier ervan vinden. C&C is altijd meer dan welkom. 8)
Niemand die er naar geluisterd heeft? O-)

Stel opbouwende kritiek altijd op prijs dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Toen ik nog comments gaf op mixen (en er zelf ook tapte) zaten we in het vinyl tijdperk en CD begon te komen. De mixen waren dus meestal live runs zonder nabewerking. In hoevere dat met ableton zo is weet ik eigenlijk niet meer. Als dit een 1 run is zonder nabewerken dan is het technisch een goede mix. Helaas vind ik verder geen feeling bij deze mix. Ik zit te wachten op die ene plaat die het gaat doen en ze komt maar niet.

* Yalopa loopt er niet warm voor.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Anoniem: 122700 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:35:
[...]

Niemand die er naar geluisterd heeft? O-)

Stel opbouwende kritiek altijd op prijs dus. ;)
Nette mix, lekker voor tussen door. :) Luisterd lekker weg, moet wel toegeven dat het een beetje een saaie mix is zoals Yalopa zegt, de Oehmpf zit er niet in. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Ok, tnx voor de opmerkingen/tips/kritieken. :)

Het was btw bedoeld als een chillout (voor in de trein) mix.

Edit: is er trouwens ergens een site/tool, waarmee je kan checken hoeveek iemand iets gedownload heeft bij rapidshare? Kan ik zien hoevaak mijn mix is neergeladen.

Tnx in advance

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 122700 op 31-03-2008 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Je kan altijd mijn website proberen ;) Als je meer wilt weten dan kan je me een DM sturen. Overigens ben ik hem nu aan het downloaden, dus ik zal later mijn kritiek geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Na een lange dag school en werk net op een volle maag deze mix gemaakt:

http://213.193.246.81/~mi...Tripping_-_03-04-2008.mp3

72:52 min. - 256 kbps - 133MB

Tracklist:
01. Bruno Pronsato - Who Is Sarah Stern
02. Scsi-9 - Cologne
03. Gaetano Pariso - Blasfema
04. Ame - Hydrolic Dog
05. Omar S - Psychotic Photosynthesis
06. Shlomi Aber Pres. Bao - Crop Duster (Really Really Freaky Twisted Dub)
07. Dragon Georgiev - Talking Mode (Boris Brejcha Remix)
08. Scsi-9 - Go To The Freeze
09. Oblivion - The Rain And The Train
10. Bruno Pronsato - Gato Y Medio
11. DBX - Losing Control
12. Tony Rohr - Marriot Acid
13. Jitzu & SireG - Cyclette - (Anna Remix)
14. Ame - Life Changes
15. Plastikman - Panikattack (Second Attack Remix)
16. Dub Kult - On and on (Guido Schneider Remix)
17. Female & Regis - C Chaos
Zoals gebruikelijk bij mij (uch uch) geen voorbereiding en alles terplekke in elkaar geflanst. Gemixt met platen en CD's, moet kunnen toch? :P

Comments altijd welkom.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Vers uit de newsletter van Behringer:

http://www.aboutdj.nl/content/view/638/2/

De eerste mixer die Behringer met volledig digitale internals uit gaat brengen. Zou dit betekenen dat ze zich langzaam meer gaan richten op het wat 'serieuzere' marktsegment? :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:23:
Inderdaad want de touch sensitive jog van de Reloop is beter dan die van de VCI-100.
Waarom is dat zo ?

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 04-04-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Release tijd (dus tijd tussen drukken en los laten) is merkbaar korter. De Vestax VCI-100 heeft daar soms een beetje moeite me en doet dat dan met een delay. Dit komt door de manier waarop Vestax zijn jowgheel in elkaar zet. Reloop doet dat heel anders en werkt met een statische lading welke ontladen word door het aanraken van de jog.

Met de VCI-100 jogs zijn in de eerste productie run ook wat kleine schoonheids foutjes gemaakt welke later op zijn gelost met een firmware upgrade. Als ik echter moet kiezen kies ik voor de manier waarop Reloop dat heeft gedaan en niet voor een systeem zoals Vestax dat gebruikt (waarbij je echt wel een beetje moet drukken in vergelijking met de Reloop)
Stoney3K schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:08:
Vers uit de newsletter van Behringer:

http://www.aboutdj.nl/content/view/638/2/

De eerste mixer die Behringer met volledig digitale internals uit gaat brengen. Zou dit betekenen dat ze zich langzaam meer gaan richten op het wat 'serieuzere' marktsegment? :)
Met een prijs onder de 400 euro? Ik denk het niet ;)

If it sounds to good to be true, it probably is!

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 05-04-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hadden ze knopjes teveel ofzo? Lijkt me niet meer doenbaar om een dergelijke mixer blindelings te bedienen.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55

Stoney3K

Flatsehats!

Reind schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:20:
[...]

Met een prijs onder de 400 euro? Ik denk het niet ;)

If it sounds to good to be true, it probably is!
Waar heb je die adviesprijs gezien? Als ze dat ding voor onder de 400 euro op de markt willen zetten kan het niet echt veel goeds zijn met die features. Al moet ik zeggen dat ik goeie ervaringen heb met mijn VMX300...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

osc4r schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:37:
Je kan altijd mijn website proberen ;) Als je meer wilt weten dan kan je me een DM sturen. Overigens ben ik hem nu aan het downloaden, dus ik zal later mijn kritiek geven!
Moet hij wel werken. ;)

Mijn nieuwe mix trekt teveel hits denk ik. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
een vraag eh; hoe is die nieuwe Denon DN-S1200 eigenlijk als je em bijvoorbeeld vergelijkt met de RMP-2 van reloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hmmm, zat net even op aboutdj te kijken en zag daar de review van de Hercules rmx, aangezien ik mijn BCD2000 niet kan gebruiken onder Vista 64bits, ben ik even gaan neuzen op de site van hercules en HEY! ik zag dat Hercules wel 64bit drivers heeft! Dus nu kriebelt het heel erg om een rmx aan te schaffen. Is dit een goede vervanger voor mijn BCD2000?

Ik ben geen verwend DJ dus de apparaten van 500+ euro vind ik veelste duur voor het zo nu en dan een mixje maken.

Wil hem trouwens gaan gebruiken met Ableton. (ben het premade mixen een beetje zat, live is veel leuker :+ ) Ik neem aan dat dat gewoon gaat werken? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 23:04
Krizzie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:52:
Hmmm, zat net even op aboutdj te kijken en zag daar de review van de Hercules rmx, aangezien ik mijn BCD2000 niet kan gebruiken onder Vista 64bits, ben ik even gaan neuzen op de site van hercules en HEY! ik zag dat Hercules wel 64bit drivers heeft! Dus nu kriebelt het heel erg om een rmx aan te schaffen. Is dit een goede vervanger voor mijn BCD2000?

Ik ben geen verwend DJ dus de apparaten van 500+ euro vind ik veelste duur voor het zo nu en dan een mixje maken.

Wil hem trouwens gaan gebruiken met Ableton. (ben het premade mixen een beetje zat, live is veel leuker :+ ) Ik neem aan dat dat gewoon gaat werken? :)
Als je met echt ableton aan de slag wilt dan zou ik toch een controller kopen met meer schuiven en draaiknoppen. Ik heb mijn VCI-100 laatst voor de grap eens gemidimapt voor Ableton, en ja ach wat zal ik zeggen. Het kan wel, het is al handiger dan alleen een toetsenbord en muis, maar je wil gewoon veel meer linefaders en draaiknoppen hebben, die bovendien ook niet op zo'n DJ-software/mixer geinspireerde plek zitten. Dat zijn mijn 2 centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ja dat werd al eerder gezegd inderdaad, maar ik snap niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen. Hoe maak je een Live mix met alleen schuifjes en draaiknoppen? Je moet toch kunnen cue-en enzo?

Ik snap dat Ableton heel veel kan. Maar voor gewoon wat mixen met twee nummers tegelijk dan is zo'n mixer toch goed genoeg? Met het "premade" mixen doe ik dat ook, alleen dan zit je een beetje als een zoutzak naar je scherm te staren en met de volume's te schuiven, dan kan ik begrijpen dat zo'n speciale controller makkelijker is, maar met Live mixen?

Misschien een video voorbeeldje hoe dat in zijn werk gaat? :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:13:
Ja dat werd al eerder gezegd inderdaad, maar ik snap niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen. Hoe maak je een Live mix met alleen schuifjes en draaiknoppen? Je moet toch kunnen cue-en enzo?

Ik snap dat Ableton heel veel kan. Maar voor gewoon wat mixen met twee nummers tegelijk dan is zo'n mixer toch goed genoeg? Met het "premade" mixen doe ik dat ook, alleen dan zit je een beetje als een zoutzak naar je scherm te staren en met de volume's te schuiven, dan kan ik begrijpen dat zo'n speciale controller makkelijker is, maar met Live mixen?

youtube
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:32
Krizzie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:13:

voor dat cue-en heb je een geluidskaart nodig met 2 stereo uitgangen. 1 voor je main mix en 1 voor je hp. En je kan toch elke fader/knop op een controller mappen hoe jij dat wil? Ik werk zelf met een combo van een bcr2000 en padkontrol. Werkt op zich redelijk tot goed :)
En zoek op youtube als je video's wilt. Die zijn er zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ableton is in principe geen DJ-software, tenminste niet zoals bijvoorbeeld Traktor dat is.
Traktor is een programma waarvan DJ'en de primaire (en eigenlijk ook enige) functionaliteit is, zodoende benaderd het DJ'en ook op de 'klassieke' manier, immers het is eigenlijk de digitale emulatie van een mixer en twee CDJ's. Als je naar de Traktor controllers kijkt zie je dit daar ook in terug: Het mixer gedeelte in het midden, met daarnaast de jogwheels en de controlbuttons.
Ableton is eigenlijk geen DJ-software, dat je ermee kan DJ'en is een leuke bijzaak. Ableton is veel meer performance software, die de gebruiker in staat stelt muziek te maken, tot in het extreme manipuleren en het zo te arrangeren dat het door de gebruiker terug te halen is.
Een compositie maken in Ableton doe je eigenlijk niet on the fly, maar je bouwt hem van te voren. En met die voorgeprogrameerde compositie kan je dan eventueel live weer aan de slag.
Ik hoop dat je het snapt, want het is moeilijk te verwoorden.

Waarom heb je veel knoppen nodig? Ableton heeft zo ontzettend veel meer functies dan en een cue zetten, effe beatmatchen en dan EQ'en.

Je kan dus wel in Live aan de slag met je gewone DJ controller, maar dat is een beetje als door het bos crossen op een omafiets. Het kan wel, maar het gaat zoveel makkelijker op een mountainbike.
En zo is het ook een beetje met hardware, DJ-controllers zijn vooral goed in het emuleren van DJ hardware. Ablton vereist een andere aanpak en een andere filosofie achter het live DJ'en en dus ook eigenlijk een andere controller.

Hoe dat in z'n werk gaat tja ehm, kijk eens naar deze video:

[YouTube: http://www.youtube.com/v/-h9sii9Vvcs&hl=en]

Of lees dit stukje over Ableton DJ pur sang: Sasha

En in de references staan ook nog een paar andere mooie vids.
En als iemand het beter kan uitleggen, wees welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zit de release van zowel de VCI-300 als de Reloop Digital Jockey nog op schema.

Ik hoorde verhalen van de vestax: 699 euro en releasedatum eind april.

Eigenlijk is dat enorm duur. Importeren zou een betere optie zijn nu de dollar zo gunstig staat tov de euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
W00fer schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:32:
Zit de release van zowel de VCI-300 als de Reloop Digital Jockey nog op schema.

Ik hoorde verhalen van de vestax: 699 euro en releasedatum eind april.

Eigenlijk is dat enorm duur. Importeren zou een betere optie zijn nu de dollar zo gunstig staat tov de euro.
Hoewel ieder financieel voordeel natuurlijk mooi meegenomen is, is het aan de andere kant natuurlijk maar net in welk licht je het bekijkt. Als die VCI-300 zich wat hardware betreft kan meten met de klassieke (semi)-pro hardware dan is het eigenlijk maar een koopje. Een DJM/CDJ400 kost je toch nog altijd veel meer.
En bovendien er gaat voor DJ-hardware in het algemeen natuurlijk ook gewoon op dat je (uitzonderingen daar gelaten) krijgt waarvoor je hebt betaald. High-End electronische componenten zijn nu eenmaal relatief duur. Als het apparaat ook echt 700 euro waard is, zoals ook bijvoorbeeld een CDJ1000 z'n geld waard is, dan juich ik deze ontwikkeling alleen maar toe. Nu heb je eigenlijk alleen de Allen&Heath Xone 3d in het echte pro-segment, dat gat mag van mij dicht groeien. Hoewel de VCI-100 een mooi stuk hardware is, mist het toch nog die super useability en de onverwoestbaarheid van de betere klassieke DJ-hardware.
Ik ben een overtuigd Digital-DJ inmiddels, laat de markt maar eens echt serieus worden en met een standaard komen. Wat mij betreft ishet nu wachten op de midi-controller die is wat de van de SL-1200 en de CDJ-1000 zijn voor hun gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
ravenger schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:28:
een vraag eh; hoe is die nieuwe Denon DN-S1200 eigenlijk als je em bijvoorbeeld vergelijkt met de RMP-2 van reloop ?
Op de jog na veegt de DN-S1200 aan alle kanten de vloer aan met de RMP2. Nu een RMP2 kopen vind ik een beetje tricky... voor hetzelfde geld koop je namelijk een S1200 MET usb ondersteuning EN midi. Een RMP2 is hartstikke leuk maar een S1200 is gewoon veel leuker voor het geld... persoonlijk vind ik hem prijs technisch gezien zelfs leuker dan de CDJ-400. De CDJ-400 heeft nou ook niet echt een lekker jogwheel net als de S1200 en verder hebben ze overeenkomstige functies... de Denon kost je alleen wel 100 euro minder en levert echt niet gek veel in op kwaliteit (olie gedempt loopwerk van Pioneer is eigenlijk het enige waarvan ik kan bedenken dat het beter is).

Ik heb de importeur ook al getipt en durf er zelfs een dikke weddenschap op te leggen dat de S1200 het best verkopende cd spelertje van 2008 gaat worden EN dat het qua verkoop cijfers nog wel eens harder kon gaan dan de S1000. Met de S1000 was op de jog na (want die was ruk) weinig mis... de S1200 heeft een verbeterde jog (tis nog steeds niet alles) maar kan veeeeeeel en veel meer. Als ze dan ook nog eens zorgen dat ze beter kunnen leveren dan Pioneer moet jij eens zien hoeveel S1200's er binnenkort voorbij komen.
Stoney3K schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:24:
[...]

Waar heb je die adviesprijs gezien? Als ze dat ding voor onder de 400 euro op de markt willen zetten kan het niet echt veel goeds zijn met die features. Al moet ik zeggen dat ik goeie ervaringen heb met mijn VMX300...
Kijk eens in mijn signature... ;)

Overigens roept Behringer al ruim 1,5 jaar dat de mixer komt (Messe 2007) en er is nog steeds niks. Je krijgt altijd te horen dat ie voor kerst komt maar of dat dit jaar, volgend jaar of over 10 jaar is zegt men er niet bij. Overigens is de prijs van 400 euro gebaseerd op de info uit 2007, inmiddels levert infinium de faders aan Behringer dus het zou mij niets verbazen als de prijs uiteindelijk een paar euro's omhoog gaat.

Ik gok uiteindelijk op een 449 euro... en voor dat geld kun je echt geen high end mixer maken. Al denken velen dat wel gezien de verkoop cijfers van de DJX-700 waar ik achteraf zoveel mensen over heb horen klagen (en terecht).
Sjoewe schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:50:
[...]
Nu heb je eigenlijk alleen de Allen&Heath Xone 3d in het echte pro-segment, dat gat mag van mij dicht groeien. Hoewel de VCI-100 een mooi stuk hardware is, mist het toch nog die super useability en de onverwoestbaarheid van de betere klassieke DJ-hardware.
Met de kwaliteit van de VCI-100 is echt helemaal niks mis en ik durf het best een pro controller te noemen. De VCI-300 zal dat helemaal worden met een goede geluidskaart e.d.

En over de Xone:3D, in de begindagen was dat ding alles behalve bruikbaar, onder windows crachte het apparaat om de haverklap en op een 3D mis ik nog steeds dingen als touch sensitive jogwheels. Als dj tool vind ik de 3D juist helemaal niet zo interessant, de 3D is een ableton apparaat ten top... voor een dj apparaat is ie TE uitgebreid om er echt alles uit te kunnen halen.

[ Voor 63% gewijzigd door R2D2 op 06-04-2008 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Sjoewe schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:24:
Ableton is in principe geen DJ-software, tenminste niet zoals bijvoorbeeld Traktor dat is.
Traktor is een programma waarvan DJ'en de primaire (en eigenlijk ook enige) functionaliteit is, zodoende benaderd het DJ'en ook op de 'klassieke' manier, immers het is eigenlijk de digitale emulatie van een mixer en twee CDJ's. Als je naar de Traktor controllers kijkt zie je dit daar ook in terug: Het mixer gedeelte in het midden, met daarnaast de jogwheels en de controlbuttons.
Ableton is eigenlijk geen DJ-software, dat je ermee kan DJ'en is een leuke bijzaak. Ableton is veel meer performance software, die de gebruiker in staat stelt muziek te maken, tot in het extreme manipuleren en het zo te arrangeren dat het door de gebruiker terug te halen is.
Een compositie maken in Ableton doe je eigenlijk niet on the fly, maar je bouwt hem van te voren. En met die voorgeprogrameerde compositie kan je dan eventueel live weer aan de slag.
Ik hoop dat je het snapt, want het is moeilijk te verwoorden.

Waarom heb je veel knoppen nodig? Ableton heeft zo ontzettend veel meer functies dan en een cue zetten, effe beatmatchen en dan EQ'en.

Je kan dus wel in Live aan de slag met je gewone DJ controller, maar dat is een beetje als door het bos crossen op een omafiets. Het kan wel, maar het gaat zoveel makkelijker op een mountainbike.
En zo is het ook een beetje met hardware, DJ-controllers zijn vooral goed in het emuleren van DJ hardware. Ablton vereist een andere aanpak en een andere filosofie achter het live DJ'en en dus ook eigenlijk een andere controller.

Hoe dat in z'n werk gaat tja ehm, kijk eens naar deze video:

[video]

Of lees dit stukje over Ableton DJ pur sang: Sasha

En in de references staan ook nog een paar andere mooie vids.
En als iemand het beter kan uitleggen, wees welkom :P
Die video heb ik inderdaad gezien, maar die gozer maakt een nummer en ik ga geen nummer maken. Dat voorbeeld met je door het bos crossen met een oma fiets is eigenlijk precies wat ik met Ableton wil doen. :P

Ik heb VDJ een tijd gebruikt en dat werkt leuk, maar je hebt weinig controle over de nummers behalve de basic functies. Met Ableton kun je de nummers alvast van te voren warpen waardoor je met beatmatchen al weinig meer kan verknallen en dan is het gewoon een kwestie van leuk aan elkaar knopen. Klinkt misschien wat flauw, maar ik hoef niet de nieuwe Paul van Dyk te zijn ofzo. :)

Dus eigenlijk wil ik Ableton een beetje misbruiken voor waar het eigenlijk voor bedoeld is.

Mja puntje bij paaltje, de RMX kan er gewoon mee overweg. :P Nu alleen nog een shop vinden in NL die hem kan leveren. :/

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Krizzie schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:00:
[...]
Klinkt misschien wat flauw, maar ik hoef niet de nieuwe Paul van Dyk te zijn ofzo. :)
Word je de nieuwe Pete Tong, die doet menig avondje zo... heeft ie meer tijd om zichzelf een stuk in zijn kraag te zuipen denk ik. Ik heb hem wel eens een set neer zien zetten met alleen 2 druk knoppen van een controller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op zondag 06 april 2008 @ 00:54:
Met de kwaliteit van de VCI-100 is echt helemaal niks mis en ik durf het best een pro controller te noemen. De VCI-300 zal dat helemaal worden met een goede geluidskaart e.d.
Ik bedoel ook niet te zeggen dat er iets concreet mis is met de kwaliteit van de VCI-100. Ik gebruik het ding inmiddels erg veel buitenshuis, en met het volste vertrouwen. Maar ik mis toch nog wel degelijke feel soms en ja dat is natuurlijk een erg subjectieve term.

Mijn DJ-maatje draait met een DJM-600 en 800's en dat voelt gewoon onverwoestbaar. Als er een kernbom op Nederland valt, hoef je die dingen alleen even af te stoffen. Of het echt zo degelijk is, dat is wat anders, maar het voelt wel zo.

Bijvoorbeeld op de VCI-100: de knopjes voor de Balance, Master, PGM en de PGM-mix. Dat zijn nu van die kleine piel-knopjes die heel dicht op elkaar zitten. Het werkt niet heel lekker, het kan gewoon beter. Net als de kleine instelbare knopjes linksboven. Geef mij maar een lekker dikke draaiknop en stevige pushbuttons.
En over de Xone:3D, in de begindagen was dat ding alles behalve bruikbaar, onder windows crachte het apparaat om de haverklap en op een 3D mis ik nog steeds dingen als touch sensitive jogwheels. Als dj tool vind ik de 3D juist helemaal niet zo interessant, de 3D is een ableton apparaat ten top... voor een dj apparaat is ie TE uitgebreid om er echt alles uit te kunnen halen.
Ja dat is zeker waar. Ik zou er zelf ook beslist geen hoeven, maar het is wel een apparaat van Allen & Heath kwaliteit. De Xone 3d belichaamt de ene kant van het spectrum, waar de BCD2000 het andere uiterste van is. Voor mijn gevoel zit er nog veel ruimte tussen die twee uitersten, en komen apparaten als de VCI-100 wel over de helft, maar ik voorzie nog zoveel meer. :+
Vestax, bel eens, ik heb nog wel wat leuke ideetjes... O-)
Reind schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:07:
[...]

Word je de nieuwe Pete Tong, die doet menig avondje zo... heeft ie meer tijd om zichzelf een stuk in zijn kraag te zuipen denk ik. Ik heb hem wel eens een set neer zien zetten met alleen 2 druk knoppen van een controller ;)
Pete Tong met z'n X-sessions-pro... Klik aan, en gaan. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 06-04-2008 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244560

ableton live 16 channel liveact met laptop of matx?

kan iemand me over een te kiezen systeem adviseren..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:32:
[...]
Pete Tong met z'n X-sessions-pro... Klik aan, en gaan. :/
Als je door een goede voorbereiding het rustiger aan op het podium kan doen en toch het publiek kan geven wat het wil, wat is dan nog het probleem?

Het is een voorbereid iets en geen kant en klaar cd-tje erin poppen en op het podium staan. De DJ is er nogsteeds mee bezig het te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ome_Les schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:23:
[...]

Als je door een goede voorbereiding het rustiger aan op het podium kan doen en toch het publiek kan geven wat het wil, wat is dan nog het probleem?

Het is een voorbereid iets en geen kant en klaar cd-tje erin poppen en op het podium staan. De DJ is er nogsteeds mee bezig het te bewerken.
Een deel van het DJ'en bestaat wat mij betreft uit het 'organische' aspect van een DJ set. Als je tot in het extreme je set van te voren gaat opbouwen gaat dat wat mij betreft verloren. Het is leuk als je in Ableton een fundering legt waar je dan live op verder bouwt en mee experimenteert.
Voor mij persoonlijk gaat dit teveel naar de andere kant. Niks ten nadele van Pete Tong, of mensen die met veel liefde en zorgvuldigheid hun mixen opbouwen in Ableton, maar het voelt voor mij alsof je bij een band staat te kijken waarbij de helft van de muziek op band staat.
Als de DJ live een vervangbare schakel wordt, dan gaat er iets mis wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op zondag 06 april 2008 @ 11:24:
[...]

Een deel van het DJ'en bestaat wat mij betreft uit het 'organische' aspect van een DJ set. Als je tot in het extreme je set van te voren gaat opbouwen gaat dat wat mij betreft verloren. Het is leuk als je in Ableton een fundering legt waar je dan live op verder bouwt en mee experimenteert.
Voor mij persoonlijk gaat dit teveel naar de andere kant. Niks ten nadele van Pete Tong, of mensen die met veel liefde en zorgvuldigheid hun mixen opbouwen in Ableton, maar het voelt voor mij alsof je bij een band staat te kijken waarbij de helft van de muziek op band staat.
Als de DJ live een vervangbare schakel wordt, dan gaat er iets mis wat mij betreft.
Daar heb je ook zeker een punt, daarom haalde ik het cd- voorbeeldje er ook bij. ;)

IDD is het leuk als je het dynamisch weet te houden, ik merk alleen dat er zat CD/Vinyl djs zijn die op een soortgelijke niet dynamische manier mixen, dus vandaar dat ik er weinig verschil in kan zien.

Verder, blijf ik het het mooiste vinden als de DJ gewoon het publiek weet te vermaken met een soort van blackbox principe. Hij (of zij) mixt de nummers als een kok de ingrediënten doet in zijn gerechten en de 'geheimen' van zijn recepten blijven in zijn keuken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik zit echt te twijfelen tussen de Denon HC4500 en Vestax VCI-100 (of de 300 komt binnenkort).

Wat zal ik kiezen ?

Een geluidskaart is niet het punt waarop ik twijfel, die valt altijd wel te regelen.

[ Voor 27% gewijzigd door W00fer op 07-04-2008 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35

Chiron

Moderator Discord
Sjoewe schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:32:
[...]
Bijvoorbeeld op de VCI-100: de knopjes voor de Balance, Master, PGM en de PGM-mix. Dat zijn nu van die kleine piel-knopjes die heel dicht op elkaar zitten. Het werkt niet heel lekker, het kan gewoon beter. Net als de kleine instelbare knopjes linksboven. Geef mij maar een lekker dikke draaiknop en stevige pushbuttons.
Ik vind juist dat daar goed over is nagedacht, want die knopjes stel je 1 keer in en daarna kom je er niet meer aan, en wil je ook niet per ongeluk misgrijpen. Het feit dat ze zo klein en laag van profiel zijn helpt daar toch wel aardig bij. (master fader djm-600 anyone?)

De rest van de knoppen op het apparaat zijn groot zat imho.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Denon heb ik nooit mee gewerkt. Vond de VCI-100 wel een verbazingwekkend lekker apparaatje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Chiron schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:37:
[...]

Ik vind juist dat daar goed over is nagedacht, want die knopjes stel je 1 keer in en daarna kom je er niet meer aan, en wil je ook niet per ongeluk misgrijpen. Het feit dat ze zo klein en laag van profiel zijn helpt daar toch wel aardig bij. (master fader djm-600 anyone?)

De rest van de knoppen op het apparaat zijn groot zat imho.
Ik had liever een stel knopjes aan de voorkant, of desnoods de achterkant van het apparaat gehad. Ik regel het volume en de mix namelijk wel regelmatig bij.
En ik mis gewoon het gedeelte waarmee ik m'n cue kan afstellen, zoals ik dat vroegâh op m'n mixer had.

Maar over die knoppen, die kleine zwarte knopjes die nu linksboven zitten, die hadden voor mijn dikke vingers wel iets grote gemogen :')

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 07-04-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ome_Les schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:23:
[...]

Ik vind het vergelijkbaar met een artiest op het podium die staat te playbacken op zijn eigen muziek...

Goede voorbereiding is niks mis mee en als je zo je geld kan verdienen echt helemaal prima maar het gaat een beetje om de manier waarop het gebeurd. Totaal lam in de booth en gewoon niet meer kunnen dan op 2 knoppen drukken vind zelfs ik (en ik ben echt niet vies van een beetje lui zijn) een beetje te ver gaan ;) In dat geval maakt het namelijk geen hol meer uit wie je op de knoppen laat drukken, dat kan iemand die normaal gesproken de triangel speelt bij de Josti band ook zonder problemen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door R2D2 op 07-04-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Daar heb je ook absoluut gelijk aan.

Goed voorbereid sie ik dan ook liever zoals Sasha en consorten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ome_Les schreef op maandag 07 april 2008 @ 09:43:
Denon heb ik nooit mee gewerkt. Vond de VCI-100 wel een verbazingwekkend lekker apparaatje. ;)
Precies, maar ze zijn allebei goed. Daarom twijfel ik ook zo tussen de VCI-100 (of 300) en de Denon HC4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

iemand nog naar Super Sunday geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:15:
[...]

Precies, maar ze zijn allebei goed. Daarom twijfel ik ook zo tussen de VCI-100 (of 300) en de Denon HC4500.
Tja, op een of andere manier ben ik nooit een voorstander van interfaces a la de Denon HC4500. Gewoon een smaak kwestie, niet echt ergens op gebaseerd dus.
Anoniem: 196025 schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:27:
iemand nog naar Super Sunday geweest ?
Ik niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:05

Empathy

Extreme Audio

Verdomme, kom ik er gister achter dag beide schanierpunten van m'n Technics RP HD1200 koptelefoon bijna zijn doorgescheurd.. Heb dat ding 2 jaar en gebruik 'm helemaal niet vaak. En zo'n hufter ben ik helemaal niet.. Naadje.. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nog een mixje van mijn kant. :)

Klikkerdeklik

playlist:

01 » Alex Hentze & Dynamic Motion pres. Sundown - Sal Y Mar (Marninx pres. Monogato remix)
02 » Armin van Buuren vs. Lange - If you should go songless (Victoria's Secret mashup)
03 » Santerna & Yamin - 977 Miles (Original mix)
04 » Mark Pledger vs. Matt Hardwick ft. Melinda Gareh - Fallen Tides (Mat Zo remix)
05 » Markus Schulz ft. Dauby - Perfect (Agnelli & Nelson remix)
06 » Mark Norman - Be with you (Myon remix)
07 » Alex Hentze & Dynamic Motion pres. Sundown - Sal Y Mar (Original mix)
08 » Santerna pres. Fadelon - Inside the Passage (In Progress remix)
09 » Randy Boyer - Alive (Liam's Supernova re-Edit)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Iemand hier deze nog geluisterd? Nog wat opbouwende kritiek misschien?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Krizzie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:03:
Nog een mixje van mijn kant. :)

Klikkerdeklik

playlist:

01 » Alex Hentze & Dynamic Motion pres. Sundown - Sal Y Mar (Marninx pres. Monogato remix)
02 » Armin van Buuren vs. Lange - If you should go songless (Victoria's Secret mashup)
03 » Santerna & Yamin - 977 Miles (Original mix)
04 » Mark Pledger vs. Matt Hardwick ft. Melinda Gareh - Fallen Tides (Mat Zo remix)
05 » Markus Schulz ft. Dauby - Perfect (Agnelli & Nelson remix)
06 » Mark Norman - Be with you (Myon remix)
07 » Alex Hentze & Dynamic Motion pres. Sundown - Sal Y Mar (Original mix)
08 » Santerna pres. Fadelon - Inside the Passage (In Progress remix)
09 » Randy Boyer - Alive (Liam's Supernova re-Edit)
Je kan ook direct linken naar de DL he, hoeven mensen niet eerst de fileprofile te zien ;)

Mijn commentaar weet je overigens al, weer een zeer relaxte mix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ach zo komen ze ook andere mixjes tegen. :)

Edit:

Weet iemand trouwens hoe de Vestax VCI100 met Vista 64bit omgaat, op de site zie ik dat hij plug en play is zonder drivers. Maar kan nergens vinden of dat ook wil onder een 64bit OS. Ik zit erg tussen de hercules rmx en de VCI100 te twijfelen, de Vestax is wel 100,- duurder maar is dan ook wel profesioneler dan de rmx.

[ Voor 79% gewijzigd door Krizzie op 08-04-2008 23:56 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Empathy schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:58:
Verdomme, kom ik er gister achter dag beide schanierpunten van m'n Technics RP HD1200 koptelefoon bijna zijn doorgescheurd.. Heb dat ding 2 jaar en gebruik 'm helemaal niet vaak. En zo'n hufter ben ik helemaal niet.. Naadje.. :( :(
Koop dan ook een HD25, de enige koptelefoon waar je mee kan voetballen zonder dat ie stuk gaat ;) (en ja dat heb ik getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Reind schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:45:
[...]

Koop dan ook een HD25, de enige koptelefoon waar je mee kan voetballen zonder dat ie stuk gaat ;) (en ja dat heb ik getest)
Ook met penalties? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Krizzie schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:50:
Ach zo komen ze ook andere mixjes tegen. :)

Edit:

Weet iemand trouwens hoe de Vestax VCI100 met Vista 64bit omgaat, op de site zie ik dat hij plug en play is zonder drivers. Maar kan nergens vinden of dat ook wil onder een 64bit OS. Ik zit erg tussen de hercules rmx en de VCI100 te twijfelen, de Vestax is wel 100,- duurder maar is dan ook wel profesioneler dan de rmx.
Gewoon prima, de VCI-100 is namelijk een USB midi-device, dus geen drivers nodig. Er zit ook geen geluidskaart in. Dus inprincipe kan er eigenlijk aan de kant van de VCI-100 niks misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Reind schreef op woensdag 09 april 2008 @ 02:45:
[...]

Ik heb een HD25 gehad, maar die heb ik meteen weer verkocht omdat ik 'm niet fijn vond. Kan niet overweg met zo'n kleine headphone.. Is een Sony MDR V900 of MDR 7509 wél robuust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De HD25 en ook de HD25-SP zijn enorm sterk ja. Maar de drivers draaien bij mij naar binnen, en dat zit niet fijn. Zoiezo is de HP erg hard op je hoofd, weinig comfor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-06 21:18
Mijn hd 25 bevalt super, ben er ook al diverse keren op gaan staan enzo :) Comfort vind ik prima kwestie van smaak natuurlijk. Ik houd niet van een collosale headphone, ik heb maar een kort nekje :|

Qua geluidskwaliteit vind ik hem echt het einde ik heb al met heel veel headphones gedraait maar ik vind de sound van sennheiser veruit het beste! strakke bass die neit overheerst en geen schelle geluiden(zelfs niet als hij hard staat). Kortom een en al lof :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik ben de laatste tijd met mijn in ear dopjes aan het experimenteren. Ik zal binnenkort echt eens wat harder gaan draaien bij een maat van mij.

Ben echt benieuwd of het al goed genoeg werkt. Anders moest maar eens gaan kijken naar sleeves ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik gebruik m'n Sennheiser CX300's voor het voorluisteren, klinkt en zit een stuk beter dan een koptelefoon. :) Bovendien raakt je haar er niet van in de war. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Ben op zoek naar nieuw mengpaneel voor thuis. Had een Reloop RMX-40 BPM, maar heb die dan weggedaan omdat ik eigenlijk alleen maar op locatie draaide en nooit meer thuis. Maar nu ik CDJ-800 MKII's besteld heb ga ik toch wel wat tijd vrijmaken om nog steeds thuis te oefenen.

Voor mengpaneel geldt: hoe goedkoper hoe beter! Het moet wat schuiven hebben, koptelefoon en EQ, that's it eigenlijk voor thuis, dient alleen om wat te oefenen. Maar probleem is, bij die goedkope prullen, is die EQ vaak niets waard. Je draait bass dicht, en alle klank is om zeep bijvoorbeeld.

Zo dacht ik aan een American Audio Q-D6, maar een maat van me zei dat hij de zijne verkoop omdat die EQ op niets trekt. Zoals ik daarboven al vermelde, je draait bass dicht en geluid is niet meer wat het moet zijn (zonder bass dan).

Iemand tips? 2 kanalen is eigenlijk al genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 129319 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:17:
Ben op zoek naar nieuw mengpaneel voor thuis. Had een Reloop RMX-40 BPM, maar heb die dan weggedaan omdat ik eigenlijk alleen maar op locatie draaide en nooit meer thuis. Maar nu ik CDJ-800 MKII's besteld heb ga ik toch wel wat tijd vrijmaken om nog steeds thuis te oefenen.

Voor mengpaneel geldt: hoe goedkoper hoe beter! Het moet wat schuiven hebben, koptelefoon en EQ, that's it eigenlijk voor thuis, dient alleen om wat te oefenen. Maar probleem is, bij die goedkope prullen, is die EQ vaak niets waard. Je draait bass dicht, en alle klank is om zeep bijvoorbeeld.

Zo dacht ik aan een American Audio Q-D6, maar een maat van me zei dat hij de zijne verkoop omdat die EQ op niets trekt. Zoals ik daarboven al vermelde, je draait bass dicht en geluid is niet meer wat het moet zijn (zonder bass dan).

Iemand tips? 2 kanalen is eigenlijk al genoeg..
Mackie d.2pro of Mackie d.4pro? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Gast die Mackie d4 is 1000 euro. Hij zei hoe goedkoper hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ga niet al te goedkoop zitten, dan heb je opeens weer gezeik met krakende faders en 0.0 service als er iets mis is. Ik zou persoonlijk niet bij een dozenschuiver zoals American Audio gaan zitten. Kijk naar de Reloop's bijvoorbeeld, of een Numark. Vestax PCV-275 is ook een zeer behoorlijke en betaalbare instapper. Het is zonde om een paar 800's naast een mixer van strontkwaliteit te zetten, goedkoop is altijd uiteindelijk duurkoop als het om mixers gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Is American Audio zo slecht dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:23:
Gast die Mackie d4 is 1000 euro. Hij zei hoe goedkoper hoe beter :)
Goedkoop blijft op den duur duurkoop.

Je zou twee kanaals Vestax (battle)mixers kunnen kijken, maar ook dan zul je rond de 500 euro blijven zitten.

Ennuh d.2pro kun je wel al wat goedkoper doen hoor. ;)

Maargoed.... ff @ random wat dingetjes gooien:
Vestax PMC-05PROSL, 2 Channel Battle Format DJ Mixer with built in Sampler - PMC05PROSL
Ecler Nuo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Welllicht een Dateq iets voor je , Tha Render ? Dateq Vibe of XTC ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ander vraagje: Is het voor Traktor Scratch in combinatie met timecode vinyl persé nodig een mixer te hebben met midi-ondersteuning? En hoe zwaar is die applicatie? Mijn laptoppie is al zo'n twee jaar oud namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
W00fer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 01:06:
Is American Audio zo slecht dan ?
Het is een beetje de Marquant van de DJ-stuff ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:06:
Ander vraagje: Is het voor Traktor Scratch in combinatie met timecode vinyl persé nodig een mixer te hebben met midi-ondersteuning? En hoe zwaar is die applicatie? Mijn laptoppie is al zo'n twee jaar oud namelijk..
Nee dat is niet nodig, tenminste als je ook gebruik maakt van de geluidskaart voor tractor. En de aanbevolen specificaties staan gewoon op de website van Native Instruments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:41
Sjoewe schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:21:
[...]

Het is een beetje de Marquant van de DJ-stuff ja.
Het is geen Pioneer waar je bijna altijd goed zit, maar A-A maakt af en toe prima producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Wat CD-spelers betreft zal dat misschien best op kunnen gaan, maar voor mixers leert mijn persoonlijke ervaring toch wel anders. Dan krijg je echt waarvoor je hebt betaald. De componenten in mixer zijn gewoon duur, en zodoende wordt daar in goedkope mixers op bezuinigd.
Dan heb je na een half jaar een krakende mixer, EQ's die voor geen meter filteren en dan ga je op zoek naar service en dan kan je gaan wachten, want repareren doen dat soort bedrijven eigenlijk niet aan...

Nou geef mijn portie maar aan Fikkie. Er zal heus af en toe een pareltje tussen zitten vanwege de prijs, maar voor de lange-termijn kwaliteit zit je sowieso verkeerd bij dat soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De Numark mixers, een CM-200 bijvoorbeeld, is dat wel wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:25:
[...]

Nee dat is niet nodig, tenminste als je ook gebruik maakt van de geluidskaart voor tractor. En de aanbevolen specificaties staan gewoon op de website van Native Instruments.
Ja ok, maar aanbevolen specificaties en daadwerkelijk benodigde specificaties verschillen vaak nogal van elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gister een Numark DXM09 overgenomen, mijn eerste mixer eindelijk. :)
Kan iemand in bepaalde termen of woorden of wat dan ook aangeven hoe hard je met de faders om mag gaan? Soms zie je DJ's die dingen bijna martellen, maar hier is het de bedoeling dat ik er een aantal jaar mee toe kan en niet een paar maanden. :P
Pagina: 1 ... 4 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.