How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Saturnus schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:41:
Gister een Numark DXM09 overgenomen, mijn eerste mixer eindelijk. :)
Kan iemand in bepaalde termen of woorden of wat dan ook aangeven hoe hard je met de faders om mag gaan? Soms zie je DJ's die dingen bijna martellen, maar hier is het de bedoeling dat ik er een aantal jaar mee toe kan en niet een paar maanden. :P
Dat is redelijk simpel: Hoe harder je met je faders ragt, hoe sneller ze kapot gaan :)...

Ik heb zelf een VMX300 van Behringer en heb zelf nogal een reputatie dat ik best hard met mijn faders omga. Maar die van mij is ook inmiddels al 3 jaar oud, en nog geen last van een kraakje...

Tip: Merk je dat je last gaat krijgen van mishandelde faders, kijk voor je volgende mixer naar VCA faders, of digitale of optische faders. Maar als je een mixer koopt, zijn die meestal wel gebouwd op enige mishandeling. Ze worden immers ook vaak door roadies gehanteerd, en die zijn ook niet altijd 'lief' met equipment. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De mixer is digitaal, maar geen idee of de faders dat ook zijn, dacht het eigenlijk wel. Beatmixen vind ik niets, ben helemaal weg van Unexist en die is nogal goed in het mishandelen van mixers. :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Heb al 8 jaar naar alle tevredenheid een Numark paneel staan, de DM1720SE. Kostte toen 880 gulden, tegenwoordig zit ie rond de 300 euro. Is zelfs al mee geweest naar Frankrijk, waar het er nietaltijd even zachtzinnig aan toe ging. Leeft nog steeds. :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik vraag me echt af waarom de nieuwe Denon producten zo ontzettend tegenvallen.

Redelijk wat mensen zijn Denon minded, vanwege de kwaliteit. Maar op de nieuwe mediaspelers / midi controllers is die ver te zoeken.

Ik noem maar even:

-Geen native software support (alleen DjDecks en een trail versie van PCDJ Reflex :X )
-Problemen met de backspin
-Latency problemen
-Bugs

Affijn, de Denon dj forums staan bol van de "klachten" omtrent spelers van meer dan 500 euro straatprijs (HC4500, S5500, HD2500).

Qua bouwkwaliteit zijn de spelers top, maar firmware en ondersteuning is wat dat betreft best waardeloos.

En die Silvio van Denon kan wel iedere keer roepen van "we are working on this issue, it will come in a firmware update" maar daar heb ik niets aan, het moet gewoon out of the box werken. Daarvoor betaal je toch ?

Zoiezo vind ik het vreemd dat pas sinds 2004 (jawel!) er een cd speler is met fatsoenlijke mp3 functie, de S1000. Er was ook al eerder een andere (de D4000) maar die kon nog niet alle mp3's afspelen. Wat dat betreft loopt de DJ scene echt achter op de software / computertechnische mogelijkheden.

Zie ook dit overzichtje

Ik bekijk dan de Pioneer SVM-1000 een machine die een godsvermogen kost, maar hij kan alleen overweg met dvd video ? Waarom geen Mp4, mkv, divx, wmv en meer van dat soort ?

De processor schijnt er niet snel genoeg voor te zijn / het geheugen is te klein 8)7

Wat dat betreft is het muziektechnisch gezien nog steeds het leukste om vinyl te draaien. Jammer dat je dan geen cue punten hebt, waar je snel naartoe kunt springen en geen uitgebreide loops hebt. Maar je hebt wel een rocksolid opstelling in handen die fatsoenlijk werkt voor het geld wat je ervoor betaald.

Echt, een speler van 1000 euro (S5500) die eerst gereset moet worden voordat je van midi naar cd en naar USB kunt switchen :? Wat is dat voor onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

Ik heb ook nog een mixje voor jullie :)
ben net begonnen dus kritische tips zijn altijd welkom

Download B Housed Vol.1

TrackList:

B Housed Vol.1

1. Dj Dan - Illectrolingus (Dj Dan's Old School Mix)
2. ATFC – Mothership (Mark Knight Remix)
3. Groove Armada – Love Sweet Sound (Friscia And Lamboy Remix)
4. Armand van Helden – My My My 2008 (Ryan Finley’s Electro Attack Mix)
5. Sonny Blaze – Hold Up (Original)
6. Lucky Charmes And Tony Verdult – Getcha Damn Hands Up (Erick E Remix)
7. Das Pop – Fool For Love (Yuksek Remix)
8. Seth Hutton ft Judie Tzuke – Don’t Look Behing You (Sami Saari Remix)
9. Laidback Luke – Break The House Down (Original)
10. Dirty South ft Rudy – Better Day (Adam K & Addy Remix)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140712

Leuke mix, je zit er een paar keer net een beetje naast volgens mij, maar dit corrigeer je wel snel. De overgang van 8 naar 9 vind ik nogal abrupt persoonlijk, zelde geldt eigenlijk voor 9 naar 10. Het lijkt net alsof je die nummers er nog even in wilde doen (wat ik ook zou willen, want de laatste 2 zijn imo de vetste nummers ;)) maar eigenlijk passen ze niet in je mix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 248502 schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:28:

Download B Housed Vol.1

TrackList:

B Housed Vol.1

1. Dj Dan - Illectrolingus (Dj Dan's Old School Mix)
2. ATFC – Mothership (Mark Knight Remix)
3. Groove Armada – Love Sweet Sound (Friscia And Lamboy Remix)
4. Armand van Helden – My My My 2008 (Ryan Finley’s Electro Attack Mix)
5. Sonny Blaze – Hold Up (Original)
6. Lucky Charmes And Tony Verdult – Getcha Damn Hands Up (Erick E Remix)
7. Das Pop – Fool For Love (Yuksek Remix)
9. Laidback Luke – Break The House Down (Original)
10. Dirty South ft Rudy – Better Day (Adam K & Addy Remix)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :*)
Zet je DM eens aan, heb een vraag aan je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 248502 schreef op zondag 13 april 2008 @ 11:28:

[...]
Wat is je equipment? Dat is ook altijd wel interessant om te weten :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zit een beetje rond te kijken voor een dubbele cd speler en wat boxen erbij. Nu wil ik niet meer uitgeven als 400-450 euro. Dat is dus de Cd-speler +box/boxen. Nu had ik 2 verschillende cd spelers gezien maar ik weet niet wat beter is:

DJ Tech DJ-100 (met ingebouwde versterker)
Afbeeldingslocatie: http://www.powertronics.nl/images/produkten/djsets2/djtechdj100.jpg
quote:
•Audio CD and CD-R compatible
• High Glossy deluxe Panel
• Anti-Shock using RAM Buffer Memory
• Instant-Start and Cue with preview & Single/continuous play modes
• Fader-Start capability
• Seamless loop per side with reloop
• Pitch bend via Jog wheel or buttons
• Metal Jog wheel for Turntable emulation
• Three time display modes
• Frame accurate search
• Direct track access buttons
• Pitch and Pitch Bend control with range of +/- 16%
• -+10 track button for quick navigation
• Fully programmable with repeat function
• 3-band EQ w/ Gain Control
• Cue 1 / Cue 2 Selector
• 1/4” headphone output - XLR and 1/4” mic input
• Auxiliary Inputs for Phono , iPod Audio , USB audio devices
• 2 x 80Watts Max under 4 ohms – binding post terminal
• Unit Dimensions: W451 x D88.5 x H254mm
• Weight: 7.8 kg
350€

En nummer 2 is:
Koolsound CDS-220 dubbele CD speler + mixer

Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/d8oxoq9.jpg
quote:
- Audio CD en CD-R compatible
- Anti-Shock met RAM Buffer Memory
- Instant-Start en Cue met preview
- Single/continuous play
- Fader-Start
- Seamless loop op beide CD spelers met reloop
- Pitch bend via Jog wheel of knoppen
- Drie tijdweergave modes
- Frame nauwkeurig zoeken
- Directe track keuze
- Pitch control +/- 12%
- +10 track knop
- Volledig programmeerbaar met repeat
- 3-band toonregeling met gain
- 1/4” Jack hoofdtelefoonaansluiting
- XLR en 1/4” Jack microfoon-ingang
- Extra ingangen voor phono of line apparatuur
310€

Bij de eerste zit een ingebouwde versterker dus hoef ik alleen nog een speaker/2 speakers bij te kopen. Dat hoeven geen geweldige dingen te zijn wat het is gewoon voor hobby.

Wat raden jullie mij aan? Mij lijkt nummer 1 de beste optie. Is die 2x 80 watt een beetje te doen? Het hoeft niet heel hard te gaan.. Maar ook niet laptop boxjes style als je begrijpt wat ik bedoel.. Een beetje bass erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Kijk hier zo nu en dan effe mee, leuk topic :)

Wellicht dat ik iemand een plezier kan doen met een 3 uur durende minimal-techno mix van mijn kant. Meestal neem ik kortere sets op (als ik ze al opneem), maar ik was goed op dreef ;) Het begint rustig, meer melodieuze tracks, daarna slingert het een beetje heen en weer tussen melodieus en diepe, monotone tracks. Het einde is meer stevig werk (geen hardtechno though).

Opgenomen in 320 kbps, maar maar even gere-encode :) Hij is nu 204 mb (sorry), rond de 128-192 kbps (VBR). Ik heb helaas geen tracklist, op verzoek kan ik wel tracks ID'en ;) Ben benieuwd wat jullie er mixtechnisch van vinden, en qua opbouw en platenkeus.

http://www.megaupload.com/?d=385N6LHI

Ik gebruik sinds een tijdje trouwens djDecks software, na er veel over gelezen te hebben op oa. AboutDJ. Een goedkoper alternatief voor Serato of Traktor Scratch. Een Mixvibes U46 MKII geluidskaart, djDecks software, een paar SSL vinyls en je bent klaar. Ik kan zeggen dat het over het algemeen perfect werkt. Het vergt een beetje kennis over computer audio en aansluiten, maar niets frustrerends ofzo. Leuk alternatief voor Serato! Mijn vinylcollectie staat er al dik 3 maanden ongebruikt bij...

Oja, rest van mijn gear: 2 SynQ XTRM TT's, Gemini UMX SE mixer en 2x Numark Axis 2 (liggen al tijden ongebruikt in de hoek). Niet veel speciaals dus..

[ Voor 5% gewijzigd door da_rippah op 13-04-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Room42 schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:17:
[...]
Wat is je equipment? Dat is ook altijd wel interessant om te weten :)
2x 1000mk3's + DJM-800
Nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140712 schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:14:
Leuke mix, je zit er een paar keer net een beetje naast volgens mij, maar dit corrigeer je wel snel. De overgang van 8 naar 9 vind ik nogal abrupt persoonlijk, zelde geldt eigenlijk voor 9 naar 10. Het lijkt net alsof je die nummers er nog even in wilde doen (wat ik ook zou willen, want de laatste 2 zijn imo de vetste nummers ;)) maar eigenlijk passen ze niet in je mix. :)
Yup je pakt precies de fouten eruit waar ik me het meest aan erger ;)
heb in totaal ongeveer 7 uur dj ervaring en met die ervaring deze mix opgenomen dus vind ik toch netjes... :*) :o
maar hartstikke bedankt voor je commentaar, daar kan ik tenminste iets mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Zozo, 7 uur ervaring en dan wel met die equipment starten? Of je bent heel positief over je verdere carriere of je hebt gewoon geld teveel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

osc4r schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:49:
[...]

Zet je DM eens aan, heb een vraag aan je ;)
Heb DM voor je aangezet vraag maar raak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-07 11:53

Krizzie

Progressive Music \o/

Die vocals zijn zo mooi! O+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

osc4r schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:24:
Zozo, 7 uur ervaring en dan wel met die equipment starten? Of je bent heel positief over je verdere carriere of je hebt gewoon geld teveel ;)
Nee, weet je wat het is. ik ben begonnen op een soort van school in nijmegen voor dj's omdat ik niet zeker wist wat het nou zou worden, dus ben zo begonnen en ik vind het zo leuk om te doen! ook al mogen draaien in een café en het allergrootste! ik sta misschien binnenkort in............ *tada* The MatriXX nijmegen _/-\o_ 8)
echt heel leuk gedaan! daar staan ong 6 setjes 1000mk3's + DJM-800 en nog meer spul!
of zoals ik het noem de HEMEL voor DJ'S !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Matrixx lijkt mij ook zeker vet om een keer te mogen draaien! Alleen jammer dat er in Nijmegen niet zo veel Trance liefhebbers zijn. :P Althans ik heb ze nog niet gevonden. :')

Maar eerst even oefenen met live mixen, verder dan VDJ ben ik nooit gegaan, toen met Ableton verder gegaan en dan zakt dat live mixen een beetje weg. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krizzie schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:41:
Matrixx lijkt mij ook zeker vet om een keer te mogen draaien! Alleen jammer dat er in Nijmegen niet zo veel Trance liefhebbers zijn. :P Althans ik heb ze nog niet gevonden. :')

Maar eerst even oefenen met live mixen, verder dan VDJ ben ik nooit gegaan, toen met Ableton verder gegaan en dan zakt dat live mixen een beetje weg. :P
Mijn Mixen heb ik tot nu toe nog niet bewerkt met ableton of wat dan ook, zou ook niet weten hoe dat moet haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik ben met Traktor 2 begonnen (Jaar of 4 geleden), gewoon met tobo en muis, toen naar VDJ 3 gegaan (ook met tobo en muis) toen een BCD2000 gekocht en met VDJ 4 verder gegaan. Rond die zelfde tijd ook Ableton gespot, maar snapte er toen geen hol van dus nooit iets mee gedaan. Uiteindelijk via youtube toch geleerd hoe Ableton werkt en sindsdien heb ik de BCD2000 niet meer aangeraakt. :+

Maar nu kriebelt het toch weer om live te gaan mixen, is toch leuker dan als een zoutzak naar Ableton staren. :+

Maar eerst even een goede midicontroller scoren. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 12:54:
[...]

Het is geen Pioneer waar je bijna altijd goed zit, maar A-A maakt af en toe prima producten.
Inderdaad, het is net zo'n dozenschuiver als Reloop, Kam, Citronic, en al het andere grut aan de onderkant van de markt wat in koopt bij één en dezelfde chinese grootgrutter om vervolgens hun eigen R&D afdeling er op los te laten voor het bepalen van de kleur + plaatsing van het logo :+
Empathy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:06:
Ander vraagje: Is het voor Traktor Scratch in combinatie met timecode vinyl persé nodig een mixer te hebben met midi-ondersteuning? En hoe zwaar is die applicatie? Mijn laptoppie is al zo'n twee jaar oud namelijk..
Midi is totaal niet nodig voor TS, het is een hele leuke bijkomstigheid maar totaal niet nodig. Je kunt kiezen uit 2 opties, of je koopt een compleet pakket waarbij de geluidskaart ook van NI afkomstig is OF je koopt een Traktor Scratch certified mixer en zo even uit het blote hoofd zijn dat de Mackie D.2 en D.4 Pro (let op dat je wel de PRO neemt en niet de gewone want die heeft geen interne geluidskaart), de Korg Zero 4 + 8, Ecler EVO5 en dat is het voor zover mij bekend. De D.2 Pro is een hele leuke mixer en is ook nog redelijk betaalbaar... 799 euro. Aan de andere kant, voor 2 keer dat bedrag heb je ook een EVO5 en die is meer dan 2 keer zo leuk ;)

Midi is dus een extra luxe die je erbij hebt maar op de EVO5 en Xone:3D na hoef je niet naar midi op mixers te kijken. Tis namelijk allemaal een beetje net niet waardoor je uiteindelijk toch nog een externe controller aan schaft om er fatsoenlijk mee te kunnen werken.
W00fer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 01:40:
Ik vraag me echt af waarom de nieuwe Denon producten zo ontzettend tegenvallen.
Ik denk dat je je daar een klein beetje op verkijkt....
Redelijk wat mensen zijn Denon minded, vanwege de kwaliteit. Maar op de nieuwe mediaspelers / midi controllers is die ver te zoeken.
De kwaliteit is prima in orde, het probleem is deels de software ontwikkeling bij Denon en gebruikers die wel een paar honderd euro op tafel willen leggen maar het vervolgens verrekken om zichzelf een beetje in de nieuwe manier van draaien te verdiepen. Veel is namelijk midi geörienteerd en heel veel dj's hebben daar amper kaas van gegeten. Men gaat dan dus klagen omdat het niet lukt terwijl het in 80% van de gevallen toch echt de gebruiker is die gewoon een beetje dom is ;)
-Geen native software support (alleen DjDecks en een trail versie van PCDJ Reflex :X )
Inmiddels is er native support bij zo'n beetje alle grote software fabrikanten voor de HC4500. Ding word ondersteund in Traktor, BPM, Serato, VDJ, DeckaDance etc etc etc. Probleem was er een paar maanden geleden maar is er nu echt niet meer.
-Problemen met de backspin
Op welke speler?
-Latency problemen
Net even gecheked bij de HC4500 die hier staat voor een review maar met de latency is niets mis.
-Bugs
Welkeom in de wereld van het digitale draaien waarbij de eindegrbuiker in het eerste stadium gewoon een beta tester is. Probleem voor velen is dat ze niet in staat zijn een oplossing te vinden voor een probleem waar men mee kampt. De gebruiker is "dom" en de fabrikant is in dat opzicht ook alles behalve slim bezig.... klagende mensen zijn namelijk geen goede recklame.
En die Silvio van Denon kan wel iedere keer roepen van "we are working on this issue, it will come in a firmware update" maar daar heb ik niets aan, het moet gewoon out of the box werken. Daarvoor betaal je toch ?
Silvio is gewoon een dom lullende amerikaan die zichzelf een hele bigshot vind en mensen zoals mij met een lawsuit bedreigt als er dingen gepubliceerd worden die hem niet aan staan. Gelukkig heeft D&M ook een afdeling in Europa en Japan en werd meneer Silvio door de mensen die wel iets te vertellen hebben bij Denon terug gefloten. Silvio en cornuiten zijn niets anders dan mensen die koffie halen voor de rest van de werknemers op kantoor en veel roepen maar weinig waar maken.

Ik heb dus ook een schurfthekel aan die vent maar dat was al wel duidelijk ;)
Zoiezo vind ik het vreemd dat pas sinds 2004 (jawel!) er een cd speler is met fatsoenlijke mp3 functie, de S1000. Er was ook al eerder een andere (de D4000) maar die kon nog niet alle mp3's afspelen. Wat dat betreft loopt de DJ scene echt achter op de software / computertechnische mogelijkheden.
Pioneer was er zelfs NOG later mee! Oftewel heel hard tegen één scheen schoppen is leuk maar pak die andere dan ook. De grote merken zijn niet zo innovatief, ze hebben alles al op de plank liggen om uit te brengen maar melken alles tot op het bot uit tot ze echt niet anders meer kunnen en gooien dan iets nieuws de markt op. Of dacht jij dat de Pioneer CDJ800 + 1000 met USB en midi nog ontwikkeld moesten worden? Ik denk het niet, ik weet wel zeker van niet maar als Pioneer ze nu de markt op pleurt is 1 ding zeker... en dat is dat een hele hoop gebruikers gaan klagen... de gebruikers die net vorig jaar na de release van de MKII en MKIII een setje nieuwe Pioneers kochten ;)
Ik bekijk dan de Pioneer SVM-1000 een machine die een godsvermogen kost, maar hij kan alleen overweg met dvd video ? Waarom geen Mp4, mkv, divx, wmv en meer van dat soort ?
Omdat er ook nog een MKII op de plank ligt ;)
Wat dat betreft is het muziektechnisch gezien nog steeds het leukste om vinyl te draaien. Jammer dat je dan geen cue punten hebt, waar je snel naartoe kunt springen en geen uitgebreide loops hebt. Maar je hebt wel een rocksolid opstelling in handen die fatsoenlijk werkt voor het geld wat je ervoor betaald.
Traktor Scratch... de feeling van Vinyl of CD maar al het gemak van software en zo rock solid als een huis. SIM-PEL. Niet alle fabrikanten zitten te slapen hoor ;)
Echt, een speler van 1000 euro (S5500) die eerst gereset moet worden voordat je van midi naar cd en naar USB kunt switchen :? Wat is dat voor onzin.
Kwestie van tijd, en het zal vast wel gefixt worden tussen nu en kerst, of dat kerst 2008, 2009 of 2010 word kan alleen niemand je zeggen :+
Anoniem: 248502 schreef op zondag 13 april 2008 @ 21:34:
[...]
echt heel leuk gedaan! daar staan ong 6 setjes 1000mk3's + DJM-800 en nog meer spul!
of zoals ik het noem de HEMEL voor DJ'S !! _/-\o_
Ik kan er geen harde plasser van krijgen, dan vermaak ik me veel meer met een Traktor Scratch setje, een EVO5 en een setje SL's of CDJ's waarmee 10 keer meer mogelijk is dan een 800 en een CDJ1000 combi ;)

[ Voor 115% gewijzigd door R2D2 op 13-04-2008 23:28 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Mwoah een setje CDJ1000's mogen ze hier wel achterlaten hoor. O+

Maar ik ben naar aanleiding van de review op aboutDJ inmiddels wel heel benieuwd naar de Vestax PMC580 pro. :o
Lijkt me een moddervet ding om eens op te draaien. Zouden ze hem binnenkort ergens in de test opstelling hebben? Niet dat ik er de centen voor heb trouwens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 14 april 2008 @ 00:08:
Mwoah een setje CDJ1000's mogen ze hier wel achterlaten hoor. O+
Tuurlijk wel maar om nou te zeggen dat de CDJ-1000 zo ontzettend bijzonder is... die kom je overal al tegen en om nou te zeggen dat je ineens hele andere dingen kunt op een CDJ dan het gros van de mensen...
Maar ik ben naar aanleiding van de review op aboutDJ inmiddels wel heel benieuwd naar de Vestax PMC580 pro. :o
Lijkt me een moddervet ding om eens op te draaien. Zouden ze hem binnenkort ergens in de test opstelling hebben? Niet dat ik er de centen voor heb trouwens. :+
De Vestax heeft MIJ echt een beetje verrast, ik had hem in 2007 al ergens bij Vestax in een verborgen kantoor cq speciale mensen ruimte zien staan (overigens hebben wij onszelf er toen gewoon naar binnen gebluft ;) ) en vond het toen al een mooi ding, alleen hij is meer dan mooi... hij is ook nog eens ontzettend leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:17:
Tuurlijk wel maar om nou te zeggen dat de CDJ-1000 zo ontzettend bijzonder is... die kom je overal al tegen en om nou te zeggen dat je ineens hele andere dingen kunt op een CDJ dan het gros van de mensen...
Ooh nee, dat denk ik ook niet. Maar ik zou wel het uitgelezen type zijn voor de hot cue. Ik heb er wel een paar staan in Traktor, maar die op een 1000 werken toch intuitiever.
Aan de andere kant. ik apple'tje-f inmiddels wel m'n hele tracklist bij elkaar, dus ik denk dat ze dat maar in de mk.IV moeten inbouwen :+
De Vestax heeft MIJ echt een beetje verrast, ik had hem in 2007 al ergens bij Vestax in een verborgen kantoor cq speciale mensen ruimte zien staan (overigens hebben wij onszelf er toen gewoon naar binnen gebluft ;) ) en vond het toen al een mooi ding, alleen hij is meer dan mooi... hij is ook nog eens ontzettend leuk om mee te spelen.
Ja ik ben benieuwd, ik ga even de winkels in de gaten houden. Ik wil 'm wel eens in het echt zien en proberen. Als ik de layout zo zie is het een tof ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:04:

Ik denk dat je je daar een klein beetje op verkijkt....

Ik denk het niet, kleine kwaliteit is ook kwaliteit. Numark heeft firmware bijvoorbeeld al veel beter voor elkaar. Het is dat de jogwheels van de D2 / DMC2 en iDJ2 niet goed zijn, en dat dit geen midi devices zijn, anders had ik die allang gekocht.

De kwaliteit is prima in orde, het probleem is deels de software ontwikkeling bij Denon en gebruikers die wel een paar honderd euro op tafel willen leggen maar het vervolgens verrekken om zichzelf een beetje in de nieuwe manier van draaien te verdiepen. Veel is namelijk midi geörienteerd en heel veel dj's hebben daar amper kaas van gegeten. Men gaat dan dus klagen omdat het niet lukt terwijl het in 80% van de gevallen toch echt de gebruiker is die gewoon een beetje dom is ;)

Ik ben niet dom, heb alles op een fresh install gedaan, op een fatsoenlijke machine. Allerlaatste firmware, midimappings, asio drivers, windows update, geluidskaart update etc. En nog werkt het niet goed voor een apparaat waar ik lang voor moet werken om hem bij elkaar te sparen.

Inmiddels is er native support bij zo'n beetje alle grote software fabrikanten voor de HC4500. Ding word ondersteund in Traktor, BPM, Serato, VDJ, DeckaDance etc etc etc. Probleem was er een paar maanden geleden maar is er nu echt niet meer.

Echt niet meer ? Daar vergis je je in. Voor Traktor is een midimap beschikbaar die alles behalve goed werkt. De VFD displays worden niet aangestuurd (vrij waardeloos dus), de knoppen werken niet zoals je wilt en de pitch instelingen zijn niet te doen. Zelfs met de firmware 1005 erop blijft het aanmodderen. Serato werkt ook nog niet goed. BPM werkt ook aleen bij de gratie van de Audiosuite.nl driver. Virtual DJ werkt ook pas een dag of 30. Voor Traktor zou een nieuwe update uitkomen, maar joost mag weten wanneer.

Djdecks werkt alléén met 0.87, welke een beta versie is, dus geen final !

Support voor Deckadance is gepland, het IS er dus nog niet, zegt admin Jean-Marie.

Mag mezelf toch wel behoorlijk geinformeerd noemen, aangezien ik al 50+ uur aan research en uitproberen van beide apparaten (HS5500 en HC4500) heb besteed.

Op welke speler?

HS5500

Net even gecheked bij de HC4500 die hier staat voor een review maar met de latency is niets mis.

Vergis je je dan in, want de HC4500 die ik probeerde mét firmware 1005 had het wel, latency van een dikke 30ms

Welkeom in de wereld van het digitale draaien waarbij de eindegrbuiker in het eerste stadium gewoon een beta tester is. Probleem voor velen is dat ze niet in staat zijn een oplossing te vinden voor een probleem waar men mee kampt. De gebruiker is "dom" en de fabrikant is in dat opzicht ook alles behalve slim bezig.... klagende mensen zijn namelijk geen goede recklame.

Tja, ik reken mijzelf toch echt niet tot die groep, de support van Denon is dan ook erg slecht

Silvio is gewoon een dom lullende amerikaan die zichzelf een hele bigshot vind en mensen zoals mij met een lawsuit bedreigt als er dingen gepubliceerd worden die hem niet aan staan. Gelukkig heeft D&M ook een afdeling in Europa en Japan en werd meneer Silvio door de mensen die wel iets te vertellen hebben bij Denon terug gefloten. Silvio en cornuiten zijn niets anders dan mensen die koffie halen voor de rest van de werknemers op kantoor en veel roepen maar weinig waar maken.

Ik heb dus ook een schurfthekel aan die vent maar dat was al wel duidelijk ;)

Pioneer was er zelfs NOG later mee! Oftewel heel hard tegen één scheen schoppen is leuk maar pak die andere dan ook. De grote merken zijn niet zo innovatief, ze hebben alles al op de plank liggen om uit te brengen maar melken alles tot op het bot uit tot ze echt niet anders meer kunnen en gooien dan iets nieuws de markt op. Of dacht jij dat de Pioneer CDJ800 + 1000 met USB en midi nog ontwikkeld moesten worden? Ik denk het niet, ik weet wel zeker van niet maar als Pioneer ze nu de markt op pleurt is 1 ding zeker... en dat is dat een hele hoop gebruikers gaan klagen... de gebruikers die net vorig jaar na de release van de MKII en MKIII een setje nieuwe Pioneers kochten ;)

Tja dat uitmelken is gewoon slecht, er hoeft maar 1 leverancier te komen die steengoede kwaliteit levert, met de nieuwste features voor een goede prijs en weg zijn de Pioneer/Denon verkopen. Een goede naam en service zijn lang niet alles meer tegenwoordig.

Omdat er ook nog een MKII op de plank ligt ;)

Ja, maar daar gaat niemand op wachten. Zeker niet als de MK1 nog niet eens in de winkels ligt

Traktor Scratch... de feeling van Vinyl of CD maar al het gemak van software en zo rock solid als een huis. SIM-PEL. Niet alle fabrikanten zitten te slapen hoor ;)

Kwestie van tijd, en het zal vast wel gefixt worden tussen nu en kerst, of dat kerst 2008, 2009 of 2010 word kan alleen niemand je zeggen :+

Daar heb ik niets aan als ik 500+ euro neertel

[ Voor 4% gewijzigd door W00fer op 14-04-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:54:
Echt niet meer ? Daar vergis je je in. Voor Traktor is een midimap beschikbaar die alles behalve goed werkt. De VFD displays worden niet aangestuurd (vrij waardeloos dus), de knoppen werken niet zoals je wilt en de pitch instelingen zijn niet te doen. Zelfs met de firmware 1005 erop blijft het aanmodderen. Serato werkt ook nog niet goed. BPM werkt ook aleen bij de gratie van de Audiosuite.nl driver. Virtual DJ werkt ook pas een dag of 30. Voor Traktor zou een nieuwe update uitkomen, maar joost mag weten wanneer.

Djdecks werkt alléén met 0.87, welke een beta versie is, dus geen final !

Support voor Deckadance is gepland, het IS er dus nog niet, zegt admin Jean-Marie.

Mag mezelf toch wel behoorlijk geinformeerd noemen, aangezien ik al 50+ uur aan research en uitproberen van beide apparaten (HS5500 en HC4500) heb besteed.
Dan ben je schijnbaar toch niet zo goed geïnformeerd en toch niet zo goed bezig als je zelf misschien denkt. Display's werken hier niet in Traktor maar voor de rest werkt alles gewoon zoals het zou moeten werken, kwestie van zelf een paar knoppen omzetten via midi als het je niet bevalt. DeckaDance werkt prima, ook hier geld gewoon dat je een beetje met midi aan de gang moet, BPM studio werkt gewoon out of the box met de driver van AudioSuite en djDecks werkt als ik collega dj's moet geloven ook prima. En een latency van 30 seconden? Dan zou ik het één en ander nog maar eens aan settings controleren.

Misschien dat je die 50+ uur die je er in gestoken hebt in andere zaken moeten steken zoals het hele midi verhaal. Wachten tot er een kant en klare midi mapping voorbij komt die 100% aan jouw eisen voldoet is zonde van de tijd.... een 100% ideale midi mapping maak je namelijk gewoon zelf. ;)

Ik snap je frustratie best een beetje en het is inderdaad niet allemaal koek en ei maar probeer jezelf eens echt een beetje in midi te verdiepen en het gebeuren er om heen en je hebt de zaak binnen een dag draaiend.

Overigens is de DMC2 gewoon een midi device en niets meer of minder dan dat ;)
Sjoewe schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:23:
[...]

Ooh nee, dat denk ik ook niet. Maar ik zou wel het uitgelezen type zijn voor de hot cue. Ik heb er wel een paar staan in Traktor, maar die op een 1000 werken toch intuitiever.
Aan de andere kant. ik apple'tje-f inmiddels wel m'n hele tracklist bij elkaar, dus ik denk dat ze dat maar in de mk.IV moeten inbouwen :+
Ik zeg M-Audio trigger finger en jij hebt net zoveel hot cue's als je software toe laat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door R2D2 op 14-04-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:09:

Ik zeg M-Audio trigger finger en jij hebt net zoveel hot cue's als je software toe laat ;)
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. :o
Maar goed, ik ga toch eerst maar eens een goede koptelefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op maandag 14 april 2008 @ 18:09:
[...]

Dan ben je schijnbaar toch niet zo goed geïnformeerd en toch niet zo goed bezig als je zelf misschien denkt. Display's werken hier niet in Traktor maar voor de rest werkt alles gewoon zoals het zou moeten werken, kwestie van zelf een paar knoppen omzetten via midi als het je niet bevalt. DeckaDance werkt prima, ook hier geld gewoon dat je een beetje met midi aan de gang moet, BPM studio werkt gewoon out of the box met de driver van AudioSuite en djDecks werkt als ik collega dj's moet geloven ook prima. En een latency van 30 seconden? Dan zou ik het één en ander nog maar eens aan settings controleren.

Misschien dat je die 50+ uur die je er in gestoken hebt in andere zaken moeten steken zoals het hele midi verhaal. Wachten tot er een kant en klare midi mapping voorbij komt die 100% aan jouw eisen voldoet is zonde van de tijd.... een 100% ideale midi mapping maak je namelijk gewoon zelf. ;)

Ik snap je frustratie best een beetje en het is inderdaad niet allemaal koek en ei maar probeer jezelf eens echt een beetje in midi te verdiepen en het gebeuren er om heen en je hebt de zaak binnen een dag draaiend.

Overigens is de DMC2 gewoon een midi device en niets meer of minder dan dat ;)
Dat ik moet klooien aan een deivce van 500+ euro is al erg genoeg ! Waarom koop ik een dure Denon met schermpjes, als ze niet in Traktor werken. De Audiosuite driver wordt dadelijk shareware, en ik heb geen zin om daar ook nog eens een licentie voor neer te tellen. DJDecks is wel aardig, maar niet fatsoenlijk genoeg. Maak je beloftes waar Denon !

De DMC2 is geen Midi device, maar een USB-HID device :) Voor ieder programma moet dus een aparte aansturing op de driver geschreven worden.

Voor wat betreft mijn keuze. Ik wacht op de VCI-300. Instelbare jogwheels :9~ Wanneer zou die komen ? Dan importeer ik hem.

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 14-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Michali schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:41:
[...]

Iemand hier deze nog geluisterd? Nog wat opbouwende kritiek misschien?
Leuk mixje weer, moet wel zeggen dat ik 'm persoonlijk minder vond als je vorige mixjes, vooral het begin eigenlijk, daarna werd hij wel beter. Verder kan ik er niet zoveel van zeggen, geen fouten gehoord ofzo, dus eigenlijk enkel de opbouw die iets minder was.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Toch maar de knoop door gehakt en de Vestax VCI100 besteld, hopelijk is het geen miskoop zoals me bcd2000 eigenlijk wel was. :X Tis toch een best wel prijzig beestje namelijk. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Oja, koop je een HS5500, krijg je dit:

http://innovationevent.com/denonfreezeclip.mov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Adion schreef op maandag 14 april 2008 @ 20:44:
[...]

Leuk mixje weer, moet wel zeggen dat ik 'm persoonlijk minder vond als je vorige mixjes, vooral het begin eigenlijk, daarna werd hij wel beter. Verder kan ik er niet zoveel van zeggen, geen fouten gehoord ofzo, dus eigenlijk enkel de opbouw die iets minder was.
Hehe, echt weer de meest uiteenlopende meningen gehad. Zelf vind ik het begin geweldig, vooral die eerste tracks. Maar niemand lijkt die mening met me te delen :P, te vaag nummer blijkbaar, terwijl ik hem juist erg mooi vind. Ik hou er wel van dat hij zo langzaam oppakt. Heel langzaam kom je zo in de mood van de set, en het lijkt net alsof hij niet ophoudt met opbouwen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-07 17:13

dalus

Firing Sparks

Zelf heb ik weinig tijd gehad om nog een mixje te maken, maar ik heb er nog wel eentje van een klasgenoot gevonden die ik wel goed vond. downen

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Nu online
Michali schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:07:
[...]

Hehe, echt weer de meest uiteenlopende meningen gehad. Zelf vind ik het begin geweldig, vooral die eerste tracks. Maar niemand lijkt die mening met me te delen :P, te vaag nummer blijkbaar, terwijl ik hem juist erg mooi vind. Ik hou er wel van dat hij zo langzaam oppakt. Heel langzaam kom je zo in de mood van de set, en het lijkt net alsof hij niet ophoudt met opbouwen.
Ja, net nog eens ff doorgenomen, het eerste nummer valt wel mee, het tweede vind ik wat minder, en vooral dat het dan rond 13 minuten ff meer naar techno gaat vind ik er niet echt in passen, vooral omdat het in de 2 volgende nummers alweer zo rustig word. (dat zou dan denk ik iets beter passen als een soort break nadat er toch al iets meer opgebouwd is)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
De intentie van deze mix was sowieso niet om 'goed' op te bouwen. Ik vond het juist wel leuk om even te knallen (maar als je goed luistert is die plaat niet eens zo veel harder of anders) en daarna weer een andere kant op te gaan. Je moet blijven proberen he, ik vind het wel leuk om altijd wat anders te doen.

De 2de plaat vind ik overigens persoonlijk dan weer 1 van de beste van de set. :P Het einde ben ook heel tevreden over, vooral de laatste 3 tracks. Ook die Losing Control die helemaal verwerkt zit in Gato Y Medio, echt een zeer hypnotiserend mind-fuck stukje, wilde ik altijd al een keer proberen. :) Een maat van me vond dat dan weer helemaal niets, maar goed, hij houdt dan ook niet zo van elektronische muziek.

Bedankt voor je kritiek sowieso!

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik ben eigenlijk al jaren house-liefhebber, maar ik heb nooit echt een mix (af)gemaakt. Heel vroeger wel eens gespeeld met cdj-tjes en wat geproduceerd met fasttracker :9

Vanmiddag even mixmeister gedownload, maar dat werkt echt relaxed! Ff een klein mixje gemaakt met electro house e.d. De mix is hier en daar nog wat rommelig, maargoed het is mn eerste mix en ik maak waarschijnlijk nog niet gebruik van alle mogelijkheden die het programma biedt.
Tracklist:
RuigeElectroMix ;)

20 Fingers - Short Dick Man
Yelle - Je Veux Te Voir
Justice - Phanton Pt 2 (Soulwax Remix)
Sandy Rivera - Freak
Battle Royale - Does It Offend You?
Sadomasy & DJ One - Body Motion
Hot Chip - Ready For The Floor
Solid Groove - This Is Sick
John Dahlbäck - Hustle Up
Dirty South - Let It Go
Prodigy - Smack My Bitch Up
Prodigy - Breathe

play in browser: play
download van house-mixes.com: download
Wat vinden jullie ervan?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
da_rippah schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:41:

Wellicht dat ik iemand een plezier kan doen met een 3 uur durende minimal-techno mix van mijn kant.
http://www.megaupload.com/?d=385N6LHI
Iemand mijn mix nog gechecked? Of is hij echt te lang :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

da_rippah schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:14:
[...]

Ben helaas niet zo'n minimal/Techno fan. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Heb een nieuwe mix gemaakt. 8)
Tone Tribute Sessions 005 (April Demo)

Tracklist
Lowland vs Orkidea – Masochrist (Extended Mix)
W&W – Mustang (Original Mix)
Jorn van Deynhoven – Godspeed (Joshua Cunningham Dub)
4 Strings – Take me Away (Re-ward Dub Remix)
Ernesto & Bastian – Super Jupiter (Original Mix)
Marcel Woods – On fire (Rank 1 this ain’t no Trance like ’99 Remix)
Sander van Doorn – Pura Vida
Filterheadz – Yimanja

Total playtime +/- 43 minutes
Mix is gemaakt met ableton (+ vst's).

Download link: http://rapidshare.de/file..._april_demo_mix_.mp3.html

C&C Welcome!!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 122700 op 15-04-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140712

[...]

Ik heb hem ieg gedownload, als het een keer mooi weer is, zal ik em is lekker relaxed gaan luisteren, 3 uur minimal en techno klink goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
[...]

Ik ben hem momenteel aan het beluisteren. Ik ben nu halverwege en het klinkt tot nu toe in ieder geval heerlijk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:35:
[...]

[b]Dat ik moet klooien aan een deivce van 500+ euro is al erg genoeg ! Waarom koop ik een dure Denon met schermpjes, als ze niet in Traktor werken. De Audiosuite driver wordt dadelijk shareware, en ik heb geen zin om daar ook nog eens een licentie voor neer te tellen. DJDecks is wel aardig, maar niet fatsoenlijk genoeg. Maak je beloftes waar Denon !
Denon belooft jou helemaal niets op het gebied van software, Denon levert een controller en geen software. De bijgeleverde software is een trial versie en wanneer je een HC4500 koopt kun je die software tijdelijk gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld de PCDJ zooi niet eens geinstalleerd op de pc maar ben gewoon aan de slag gegaan met Traktor en BPM en dat werkt hier toch echt prima. Daarnaast heb je als gebruiker een keuze, of je dat nou fijn vind of niet... Denon maakt de controller en verder niets meer dan dat. Gebruikers zullen zich dat moeten realiseren VOOR aankoop van een apparaten niet achteraf gaan klagen dat volgens hun niets werkt. Je kocht tenslotte een controller en geen totaal pakket, dat jij het woord trial versie over het hoofd gezien hebt of misschien niet goed de specs door hebt gelezen is volgens mij toch echt je eigen fout.

Als ik een auto ga kopen kijk ik ook eerst wat ik van een auto wil kunnen verwachten en ga ik niet eerst een auto kopen en daarna pas klagen dat de kofferbak zo klein is.

Overigens word de audiosuite driver straks (dat werd mij althans verteld door 1 van de mensen achter audiosuite) beschikbaar in 2 smaakjes, een gratis versie en een betaalde versie. Betaalde versie komt op pak hem beet 25 euro en daar hoeft volgens mij niemand honger van te lijden ;)
De DMC2 is geen Midi device, maar een USB-HID device :) Voor ieder programma moet dus een aparte aansturing op de driver geschreven worden. [/b]
Ook daar zijn oplossingen voor.
Voor wat betreft mijn keuze. Ik wacht op de VCI-300. Instelbare jogwheels :9~ Wanneer zou die komen ? Dan importeer ik hem.
Hoef je zelf niet te importeren aangezien Vestax gewoon zelf een NL importeur heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 16-04-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Als jij dikke 300 euro extra hebt liggen voor mij, dan haal ik hem bij de Vestax boer in NL :)

Euro / dollarkoers enzo ;) importeren loont dus wel.

Garantie ben ik nog niet helemaal uit, maar dat komt vast wel. Aangezien de VCI-300 pas op 16 juni uit gaat komen.

Denon belooft wel wat:

"Works NATIVE with all of the software available on the market !!"

Nou mooi niet dus :')

[ Voor 22% gewijzigd door W00fer op 16-04-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ik ben het er niet mee eens dat je goedkoper uitbent (kan je het MSN gesprek niet herinneren :P?).

Hij kost bij DJDeals.com 899,-. Dit is omgerekend met de huidige koers ongeveer 560,- (zonder state tax!). Dan moet je hem nog importeren (zwaar pakket), en omdat je verzekerd verzend (voor dat bedrag mag ik aannemen dat je dat doet) is de kans groot dat er controle is, en je wellicht dus de 19% BTW moet betalen (weet niet precies hoe de regelgeving voor dit soort apparaten is).

Als ik dan zie bij de officiële importeur dat de retail-prijs 699,- bedraagt denk ik dat je hem toch echt hier beter in NL kan halen. Ik ga zelf denk ik overigens voor de VCI-100 i.c.m. een goede geluidskaart, eigenlijk voor de looks + dat ik nog een beginnende DJ ben (en zelfs met de VCI-100 kan je nog wel jaren vooruit denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
W00fer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:
Als jij dikke 300 euro extra hebt liggen voor mij, dan haal ik hem bij de Vestax boer in NL :)

Garantie ben ik nog niet helemaal uit, maar dat komt vast wel. Aangezien de VCI-300 pas op 16 juni uit gaat komen.

Denon belooft wel wat:

Ik zou niet te luchtig doen over garrantie hoor. Garrantie is een onderdeel van de prijs die ergens voor betaald. Als jij een VCI300 uit de States haalt, waarvan ik me afvraag of ze daar zoveel goedkoper zijn met tax, btw en verzendkosten en er gaat iets mis, dan kan je fluiten naar je garrantie hier. Dat moet je dan zien af te handelen met de verkopende partij.
Daar moet je echt niet te makkelijk over denken, ik ken zo namelijk wel wat voorbeelden :X
Of de garrantie je eventueel de besparing waard is, dat is een persoonlijke afweging. Maar ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat het in dergelijke situaties 'of/of' is en niet 'en/en'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:51:

Weet jij al wat de prijs in NL word dan? Ik heb namelijk alleen nog maar een verwachte indicatie prijs gehoord die ik om de doodsimpele reden dat er nog geen vaste prijs is voor me moest houden en als de importeur het zelf nog niet eens exact weet ben ik benieuwd hoe JIJ aan die informatie komt...

En uit de states halen is heel erg leuk tot er een keer iets kapot gaat... kun je fijn 5 weken wachten voor iets terug komt als het niet langer is.
Denon belooft wel wat:

Mooi wel dus, het enige wat jij moet doen is er wat werk in stoppen en een fatsoenlijke midi mapping maken. Ik heb het hier draaiend op Traktor (geen schermen), VirtualDJ werkt native, Ultramixer werkt prima (beetje jammer dat het een java applicatie is), BPM studio werkt prima, PCDJ Reflex LE, PCDJ Dex... Aangezien ik van de week toch een schone install uit moet voeren alle bovengenoemde software draaiend en al binnen 3 uurtjes.

Het kan dus wel degelijk. Je moet er alleen even tijd in stoppen en als dat TEveel gevraagd is zou ik gewoon een setje cd spelers gaan kopen want deze problemen kom je hoe dan ook vroeg of laat tegen als je digitaal aan de slag wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
De dealer van NL voor Vestax heeft een .PDF op z'n website staan met prijzen. Daaraan zijn de VCI-300 (en meer dingen) toegevoegd met het NEW labeltje. Die prijs bedraagt dus €699,- en mag denk ik dus aannemen dat dat wel ongeveer klopt.

Overigens ben ik 100% met je eens Sjoewe, die paar euro die je ermee bespaart kan je dan het beste toch in NL uitgeven aan de zekerheid van 'goede' en relatief snelle garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Weet iemand hier hoe je de jog wheels van de VCI-100 in Ableton aan de praat kunt krijgen? Ik heb alles kunnen mappen, maar weet niet waar ik de jogwheels aan moet mappen, loop al de heledag te googlen en youtuben maar kan het niet vinden. :x

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
osc4r schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:36:
De dealer van NL voor Vestax heeft een .PDF op z'n website staan met prijzen. Daaraan zijn de VCI-300 (en meer dingen) toegevoegd met het NEW labeltje. Die prijs bedraagt dus €699,- en mag denk ik dus aannemen dat dat wel ongeveer klopt.

Overigens ben ik 100% met je eens Sjoewe, die paar euro die je ermee bespaart kan je dan het beste toch in NL uitgeven aan de zekerheid van 'goede' en relatief snelle garantie :)
Idem, behalve dat garantiedeel. Er kan namelijk maar weinig kapot aan dit soort apparaten mijns inziens. Of dacht je soms dat een mainboard met diodes van 1mm te maken was ?

Zoveel zit er namelijk niet in in een VCI-300 als ik de filmpjes van de internals zo bekijk.

Wanneer Sony een Playstation binnenkrijgt gaat hij in veel gevallen al de shredder in, aangezien het repareren duurder is dan een nieuwe maken. En ja dat weet ik uit betrouwbare bron.

En INMIDDELS is het mogelijk om Denon apparatuur met de software te laten werken. Vergeet echter niet dat de HC4500 al sinds November uit is. De eerste maanden kon je dat ding dus stof laten happen omdat er geen enkele fabrikant en/of enthousiasteling bezig was met het ontwikkelen van een driver. Of je moest met het "PCDJ Reflex LE trial demo uitgekleed minder" gaan werken.

Kinderziektes blijven toch jammer voor dit geld. Trek je de hele prognose door, dan is het pas aankomende zomer mogelijk om fatsoenlijk (op MIDI gebied) met de HS5500 te werken. Telaat dus. De rest van de fouten (foute backspin, deck 2 hapert als je scratched met deck 1 op bepaalde mp3's, zoeken in mp3's gaat niet geweldig) zal later worden opgelost.

Ik hoop, en dat meen ik echt dat Pioneer het met de SEP-C1 (en bijbehorende MEP-7000) een stuk beter voor elkaar heeft. Ik gok van wel.

De spaarcenten voor een midicontroller gaan dan ook niet meer richting Denon.

[ Voor 38% gewijzigd door W00fer op 18-04-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Even over wat anders:
Er is iemand heel erg creatief geweest met het bouwen van VST ensembles in Reaktor.

Voor mensen die dit nog niet weten, Reaktor is een hele mooie VST omgeving waarbinnen je naast het gebruiken van zogeheten ensembles, deze ook zelf kunt creeëren.
Zo ook halcyondayssc op Youtube.

Hij heeft zelf een ensemble gemaakt om op samples door middel van MIDI af te vuren. Niet zo heel speciaal hoor ik jullie nu denken. Zou het ook zijn als het hier ophield.

Het beste komt nu:
Hij heeft het ensemble zo gecreëerd, dat het ook mogelijk is, om binnen Ableton Live met een Timecoded setup te kunnen draaien.

Met andere woorden, het is met de zogeheten Ammobox ensemble dus mogelijk om vanuit Ableton Live timecoded te draaien. Hiermee is het dus ook mogelijk om te scratchen zoals je in dit filmpje kunt zien.

Meer uitleg is in dit forumdraadje te vinden, en het ensemble is hier te downen.

Mocht het ensemble niet meer te verkrijgen zijn, maar je bent er nogsteeds naar benieuwd, laat dit even weten, dan ga ik het even ergens anders onderbrengen.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 02:21:
[...]

Idem, behalve dat garantiedeel. Er kan namelijk maar weinig kapot aan dit soort apparaten mijns inziens. Of dacht je soms dat een mainboard met diodes van 1mm te maken was ?
Och er kan zat stuk, er zijn een aantal Vestax VCI-100 gebruikers geweest met jog problemen (eerste batch) en vergeet niet dat er altijd nog dingen als faders, potmeters en leds e.d. in een apparaat zitten... kan allemaal stuk.
Zoveel zit er namelijk niet in in een VCI-300 als ik de filmpjes van de internals zo bekijk.
Ik denk dat jij je dan nog lelijk vergist. ;)
Wanneer Sony een Playstation binnenkrijgt gaat hij in veel gevallen al de shredder in, aangezien het repareren duurder is dan een nieuwe maken. En ja dat weet ik uit betrouwbare bron.
Dus geld dat voor iedere fabrikant? Je apparaat zal hoe dan ook terug moeten naar de shop en die zal het moeten gaan regelen met Vestax, vaak gaat ie dan van shop naar importeur en dat kost tijd, helemaal wanneer dat aan de andere kant van de oceaan moet gebeuren.
En INMIDDELS is het mogelijk om Denon apparatuur met de software te laten werken. Vergeet echter niet dat de HC4500 al sinds November uit is. De eerste maanden kon je dat ding dus stof laten happen omdat er geen enkele fabrikant en/of enthousiasteling bezig was met het ontwikkelen van een driver. Of je moest met het "PCDJ Reflex LE trial demo uitgekleed minder" gaan werken.
Als jij bij de aankoop van je apparaat een klein beetje had opgelet dan had je dat geweten. Denon de schuld geven dat JIJ niet op hebt zitten letten is natuurlijk best wel een beetje vreemd. Denon levert de hardware en is niet verantwoordelijk voor het ondersteunen van software. Dat was pas het geval geweest wanneer men een compleet pakket had geleverd.
Kinderziektes blijven toch jammer voor dit geld. Trek je de hele prognose door, dan is het pas aankomende zomer mogelijk om fatsoenlijk (op MIDI gebied) met de HS5500 te werken. Telaat dus. De rest van de fouten (foute backspin, deck 2 hapert als je scratched met deck 1 op bepaalde mp3's, zoeken in mp3's gaat niet geweldig) zal later worden opgelost.

Ik hoop, en dat meen ik echt dat Pioneer het met de SEP-C1 (en bijbehorende MEP-7000) een stuk beter voor elkaar heeft. Ik gok van wel.
Dat is nog maar de vraag, bij de Pioneer CDJ-400 hoor je links en rechts ook dat er steken zijn gevallen op het midi vlak en de ondersteuning was er ook niet vanaf dag 1 voor alle software. Daarnaast verkoopt Pioneer straks de drive unit niet los, je hebt dus OF een controller OF een volledige set en later een losse drive unit gaan kopen word dus onmogelijk tenzij shops zelf complete paketten op gaan delen in losse onderdelen maar hoe gaat men dat dan doen met serie nummers e.d? Weet verder nog niemand wat van, zelfs Pioneer weet niet hoe ze dat no precies op moeten gaan lossen terwijl die optie wel aangedragen word als oplossing voor het probleem.

Daarnaast moeten we eerst nog maar gaan zien of Pioneer deze keer wel fatsoenlijk uit kan gaan leveren. De Pioneer CDJ-400 is namelijk maar mondjes maat beschikbaar en dat is niet omdat hij met bosjes de deur uit vliegt. Als ik het bij de diverse shops hoor is het 10 bestellen en handjes dicht knijpen als je er uiteindelijk 4 binnen krijgt.

Zo is er bij ieder merk wel wat te zeiken en vandaag de dag ben je als early adopter van een nieuw apparaat niets meer dan een veredelde beta tester...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:28:

Och er kan zat stuk, er zijn een aantal Vestax VCI-100 gebruikers geweest met jog problemen (eerste batch) en vergeet niet dat er altijd nog dingen als faders, potmeters en leds e.d. in een apparaat zitten... kan allemaal stuk.

Dat zal binnen de termijn die ik het apparaat gebruik: op een zolderkamertje, enkele uurtjes per week makkelijk die garantietermijn van een jaar fabrieksgarantie halen. Bovendien, mocht het stukgaan, dan betaal ik die reparatie gewoon. Dat kan makkelijk van de 300 euro die ik overhoudt na aanschaf uit de VS.

Ik denk dat jij je dan nog lelijk vergist. ;)

Ik denk van niet, die apparaten worden meestal zo zwaar door een stevige ijzeren staaf voor stabiliteit.

Dus geld dat voor iedere fabrikant? Je apparaat zal hoe dan ook terug moeten naar de shop en die zal het moeten gaan regelen met Vestax, vaak gaat ie dan van shop naar importeur en dat kost tijd, helemaal wanneer dat aan de andere kant van de oceaan moet gebeuren.

Tja, iedere reparatie kost tijd

Als jij bij de aankoop van je apparaat een klein beetje had opgelet dan had je dat geweten. Denon de schuld geven dat JIJ niet op hebt zitten letten is natuurlijk best wel een beetje vreemd. Denon levert de hardware en is niet verantwoordelijk voor het ondersteunen van software. Dat was pas het geval geweest wanneer men een compleet pakket had geleverd.

BMW verkoopt ook geen auto's die op geen enkel bandenformaat kunnen rijden. Het is een samenspel van hardwarefabrikant én softwareleverancier. Denon kan geen onverkoopbaar product de markt opsmijten. Zeker niet als ze een naam hoog te houden hebben.

Dat is nog maar de vraag, bij de Pioneer CDJ-400 hoor je links en rechts ook dat er steken zijn gevallen op het midi vlak en de ondersteuning was er ook niet vanaf dag 1 voor alle software. Daarnaast verkoopt Pioneer straks de drive unit niet los, je hebt dus OF een controller OF een volledige set en later een losse drive unit gaan kopen word dus onmogelijk tenzij shops zelf complete paketten op gaan delen in losse onderdelen maar hoe gaat men dat dan doen met serie nummers e.d? Weet verder nog niemand wat van, zelfs Pioneer weet niet hoe ze dat no precies op moeten gaan lossen terwijl die optie wel aangedragen word als oplossing voor het probleem.

Daarnaast moeten we eerst nog maar gaan zien of Pioneer deze keer wel fatsoenlijk uit kan gaan leveren. De Pioneer CDJ-400 is namelijk maar mondjes maat beschikbaar en dat is niet omdat hij met bosjes de deur uit vliegt. Als ik het bij de diverse shops hoor is het 10 bestellen en handjes dicht knijpen als je er uiteindelijk 4 binnen krijgt.

Zo is er bij ieder merk wel wat te zeiken en vandaag de dag ben je als early adopter van een nieuw apparaat niets meer dan een veredelde beta tester...
Als ik een van de eerste badges neem (of oversla ivm productiefouten) dan moet dat wel loslopen. Die MIDI apparaten dat is nog steeds niet de mainstream markt (CD en Vinyl zijn véél groter).

Bovendien reserveer ik op tijd bij de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb vanavond een heletijd op een serato timecode setup mogen draaien, maar tering hee dat is echt relaxed. :o
Ik ben echt opeens grafjaloers. Met vinyl draaien is echt veel leuker dan met m'n VCI100. En ook een stuk moeilijker trouwens. Maar met de Nuo5 die er tussenstond voor de effecten en een harddisk vol lekkere techno, was het echt gaan met de banaan.
Crap. Ik twijfel opeens weer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 00:56
Sjoewe schreef op zondag 20 april 2008 @ 03:06:
Met vinyl draaien is echt veel leuker dan met m'n VCI100.
Ben ik niet met je eens. Het heeft beide zijn pluspunten en minpunten vooral omdat vinyl echt van plaat naar plaat mixen is en geen leuke effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

rhodium schreef op zondag 20 april 2008 @ 04:09:
[...]

Ben ik niet met je eens. Het heeft beide zijn pluspunten en minpunten vooral omdat vinyl echt van plaat naar plaat mixen is en geen leuke effecten.
Maar aangezien de muziek niet op het vinyl staat heb je all die effecten wel weer, althans dezelfde die je met de vci ook kunt doen.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik wil in de toekomst ook timecoded gaan draaien, maar tot die tijd toch eerst maar controllerbased. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rhodium schreef op zondag 20 april 2008 @ 04:09:
[...]

Met Serato kan je ook loopen, en de effecten module van de Nuo 5 is echt veel beter dan die in tracktor. Maar wat ik bedoelde is de het draaien zelf. DJ'en is nog steeds even leuk alleen ik vond het mixen veel leuken omdat het zo hands on is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:43:
[...]

Als ik een van de eerste badges neem (of oversla ivm productiefouten) dan moet dat wel loslopen. Die MIDI apparaten dat is nog steeds niet de mainstream markt (CD en Vinyl zijn véél groter).

Bovendien reserveer ik op tijd bij de importeur.
Ten eerste, waarom is al je tekst vet gedrukt? Als je fatsoenlijk quote is het EN beter te lezen EN komt het niet zo schreeuwerig over.

Ten tweede, productie fouten of niet, er kan altijd iets mis gaan met een apparaat. Ik review aan de lopende band dj gear en ook daar gaat wel eens wat fout, ongeluk zit bijvoorbeeld in een klein hoekje. Daarnaast is een CDJ-800 over het algemeen een cd speler die door mensen gezien word als een hele goede cd speler... vorig jaar kwamen ze bij bosjes terug omdat er een foute elco op het loopwerk zat wat roet in het eten gooide. Oftewel kwalitatief goede producten kunnen soms ook wat mankeren en dat hoeft echt niet de eerste batch te zijn.

Oftewel allemaal hele mooie praat maar geen hond heeft er iets aan en daarnaast zit je er veelal behoorlijk naast. Ik zou eerst wat aan je kundigheid gaan doen op het vlak van midi en controllers als ik jou was, als je namelijk een HC4500 al niet aan de praat krijgt word het straks nog leuk met een VCI-300 waar Vestax uiteindelijk maar ondersteuning voor 1 stukje software gaat leveren.... het gebruikers beperkende ITCH van Serato.

Ik zou me voorlopig eerst eens druk maken om je HC4500 en die aan het werk krijgen in plaats van mezelf druk te maken om een product wat er nog niet is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door R2D2 op 20-04-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jongens heb ik iets gemist?
wat is timecoded?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Mensen zijn lui he,
Als je de startpost door keek stond daar een link.

http://www.aboutdj.nl/content/view/717/50/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op zondag 20 april 2008 @ 12:53:
[...]

Ten eerste, waarom is al je tekst vet gedrukt? Als je fatsoenlijk quote is het EN beter te lezen EN komt het niet zo schreeuwerig over.

Ten tweede, productie fouten of niet, er kan altijd iets mis gaan met een apparaat. Ik review aan de lopende band dj gear en ook daar gaat wel eens wat fout, ongeluk zit bijvoorbeeld in een klein hoekje. Daarnaast is een CDJ-800 over het algemeen een cd speler die door mensen gezien word als een hele goede cd speler... vorig jaar kwamen ze bij bosjes terug omdat er een foute elco op het loopwerk zat wat roet in het eten gooide. Oftewel kwalitatief goede producten kunnen soms ook wat mankeren en dat hoeft echt niet de eerste batch te zijn.

Oftewel allemaal hele mooie praat maar geen hond heeft er iets aan en daarnaast zit je er veelal behoorlijk naast. Ik zou eerst wat aan je kundigheid gaan doen op het vlak van midi en controllers als ik jou was, als je namelijk een HC4500 al niet aan de praat krijgt word het straks nog leuk met een VCI-300 waar Vestax uiteindelijk maar ondersteuning voor 1 stukje software gaat leveren.... het gebruikers beperkende ITCH van Serato.

Ik zou me voorlopig eerst eens druk maken om je HC4500 en die aan het werk krijgen in plaats van mezelf druk te maken om een product wat er nog niet is ;)
Mijn kennis vind ik voldoende om er wat over te kunnen zeggen. Natuurlijk zal deze niet zoveel zijn als die van jou (aangezien je al 5+ jaar in de scene zit) maar zeker zit ik er niet naast. Dat blijkt ook wel als je de bevestigingen hoort van de meningen die ik uit op diverse fora ;)

Zoals gezegd wat er momenteel geleverd wordt deugt niet 100%, en daar blijf ik bij. Waar Vestax en Pioneer mee komen, dat is nog eventjes afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:00:
[...]

Mijn kennis vind ik voldoende om er wat over te kunnen zeggen. Natuurlijk zal deze niet zoveel zijn als die van jou (aangezien je al 5+ jaar in de scene zit) maar zeker zit ik er niet naast. Dat blijkt ook wel als je de bevestigingen hoort van de meningen die ik uit op diverse fora ;)
Correctie... bijna 12 jaar ;)
Zoals gezegd wat er momenteel geleverd wordt deugt niet 100%, en daar blijf ik bij. Waar Vestax en Pioneer mee komen, dat is nog eventjes afwachten.
Het apparaat werkt prima, ik heb net de review afgerond voor de HC4500 en ik heb hem in alle stukjes software aan de praat gekregen zonder al teveel problemen. Wanneer je er zelf tijd en moeite in stopt werkt het allemaal prima, in sommige gevallen werkt het display niet (eigenlijk alleen met Traktor maar ik kreeg als reply op mijn mail dat die fix al klaar is en met de volgende update mee komt) maar eigenlijk werkt de HC4500 met het gros van de software prima.

Ik heb hem nu zelfs aan Ableton hangen als externe controller en daar werkt ie zelfs in.

De Vestax VCI-300 word straks geleverd met ITCH van Serato, ik heb hier een pre sample liggen van de software en allemaal leuk en aardig maar ik moet het niet want ik wil Traktor. Vestax geeft echter NU al aan dat hun daar 0,0 ondersteuning voor zal gaan bieden, oftewel je zoekt het maar uit als gebruiker. Het gerucht was er zelfs dat Vestax en Serato het op een akkoordje hadden gegooid en dat de VCI-300 met niets anders dan ITCH zou werken. Of daar iets van klopt zullen we moeten zien na de release. Je zit dan dus met hetzelfde probleem, geen ondersteuning voor andere software...

Gelukkig is het gros van de gebruikers stront eigenwijs en als Vestax geen ondersteuning bied voor Traktor dan zoekt men het zelf wel uit, dat is het voordeel van midi, uiteindelijk ben je gewoon eigen baas en bepaal JIJ als gebruiker welke functie er onder een knop gestopt word.

Wat betreft bevestigende antwoorden... er zijn altijd klagende mensen, er zijn altijd mensen die het niet snappen (en helaas pindakaas word dat probleem met de dag groter) of de moeite niet willen nemen het uberhaupt te gaan snappen. En als het dan niet in 1 keer werkt is het ALTIJD de schuld van het product en ligt het nooit aan de onkunde van de eindgebruiker ;)

Mooi voorbeeld is het 0,1% pitchrange verhaal... topen Pioneer met 0,05 en 0,02% kwam was 0,1% ineens niet meer genoeg, je kon er niet precies mee mixen. Oftewel als je een cd speler had die een 0,1% range had en het mixen lukte niet dan was het een k*t apparaat in de ogen van sommigen. Men vergat echter wel even dat het gros van de mensen er feilloos mee kan mixen en dat de o zo geliefde SL1200 waar we onszelf jaren mee vermaakt hebben vergelijkbare stappen neemt en ook nog eens met een zwevende error zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 131383 schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:27:
Mensen zijn lui he,
Als je de startpost door keek stond daar een link.

http://www.aboutdj.nl/content/view/717/50/
Kan iemand die link even aanpassen naar -> http://www.aboutdj.nl/tut...n-deel-1-de-hardware.html

Nu kun je namelijk niet naar pagina 2 ;) (lang leve een half werkende legacy mode van Joomla 1.5 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ja dat is een mooi overzicht.

Zucht, ik ben echt bevangen geraakt door dat avondje draaien op platen. Ik droom er inmiddels al drie nachten over ( :') ) en op onbewaakte momenten ga ik maar even marktplaats een beetje doorklikken.
Dus ik ben me toch wel een beetje aan het bezinnen op een timcode setup. Zonder haast overigens, want ik kan natuurlijk met de digitale setup voorlopig wel uit de voeten. (en het geld groeit me helaas ook niet op de rug).
Maar wat moet je eigenlijk kopen (en waar moet je beginnen) als je er mee wilt starten?
De meeste timecode tt-sets zijn duidelijk over langere tijd bij-elkaar gesprokkeld: tt's gekocht, mixer gekocht, *.scratch software gekocht. Ik heb echter helemaal niks meer, ik heb mijn mixer de deur uit gedaan om de VCI100 te kopen, en tt's heb ik ook niet. Dus het is carte-blache vooralsnog.

Wat zou een goede aanvang zijn om ermee te beginnen, voor laten we zeggen maximaal 1200 euro?

Voor twee turntables (SL1200 of OEM kloons) kom je tweedehands op ongeveer 550 euro uit, een fatsoenlijke mixer rond de 300- 400 euro en een goedkopere timecode setup zoals de Mixvibes U46MK2 rond de 250 euro.

Is dat een realistische schatting, en zijn er onderweg punten om te bezuinigen of om juist wat meer centen in te steken?
Ik hoor graag meningen en ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind schreef op maandag 21 april 2008 @ 01:52:
[...]

Correctie... bijna 12 jaar ;)

Wanneer je er zelf tijd en moeite in stopt werkt het allemaal prima, in sommige gevallen werkt het display niet (eigenlijk alleen met Traktor maar ik kreeg als reply op mijn mail dat die fix al klaar is en met de volgende update mee komt) maar eigenlijk werkt de HC4500 met het gros van de software prima.
De vraag is, wanneer komt die update ?

Zoiezo vind ik de jogwheels op de HC4500 niet je van het. Nogal losjes en klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Hm grappig :) Ik gebruik zelf zowel timecode vinyl (serato) als een midi controller (vestax vci-100) met 1 en hetzelfde programma, nl. djdecks.

Er is simpelweg niet te zeggen wat de lekkerste manier is om te draaien, in de ene situatie werkt vinyl het fijnst, en in de andere de vestax. Met de midicontroller kan ik dingen die met vinyl niet kunnen, en andersom. 't is maar net wat je op dat moment nodig hebt. Grootste voordeel voor mij met de controller is dat het simpelweg een lijntje extra in de mixer pluggen is, t.o.v. 2 draaitafels ompluggen voor en na de set, en de timecode vinyl calibreren. (waarna ik er soms achter kom dat het element rot is, bromt, of iets anders waardoor het in eerste instantie niet werkt :p)

Overigens kan ik in allebei de gevallen gewoon loopen en effecten doen enzo, omdat ik met beide manieren ook nog een evolution uc-33 controller gebruik :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:54:
Ja dat is een mooi overzicht.

Zucht, ik ben echt bevangen geraakt door dat avondje draaien op platen. Ik droom er inmiddels al drie nachten over ( :') ) en op onbewaakte momenten ga ik maar even marktplaats een beetje doorklikken.
Dus ik ben me toch wel een beetje aan het bezinnen op een timcode setup. Zonder haast overigens, want ik kan natuurlijk met de digitale setup voorlopig wel uit de voeten. (en het geld groeit me helaas ook niet op de rug).
Maar wat moet je eigenlijk kopen (en waar moet je beginnen) als je er mee wilt starten?
De meeste timecode tt-sets zijn duidelijk over langere tijd bij-elkaar gesprokkeld: tt's gekocht, mixer gekocht, *.scratch software gekocht. Ik heb echter helemaal niks meer, ik heb mijn mixer de deur uit gedaan om de VCI100 te kopen, en tt's heb ik ook niet. Dus het is carte-blache vooralsnog.

Wat zou een goede aanvang zijn om ermee te beginnen, voor laten we zeggen maximaal 1200 euro?

Voor twee turntables (SL1200 of OEM kloons) kom je tweedehands op ongeveer 550 euro uit, een fatsoenlijke mixer rond de 300- 400 euro en een goedkopere timecode setup zoals de Mixvibes U46MK2 rond de 250 euro.

Is dat een realistische schatting, en zijn er onderweg punten om te bezuinigen of om juist wat meer centen in te steken?
Ik hoor graag meningen en ervaringen. :)
Ik denk dat je schatting best wel reëel is:
Turntables- Ik zit zelf te denken aan SL1200s of Stanton (T.90 of T.120c), op AboutDJ zie ik ook iemand die zijn twee SL1200MKIIs weg deed voor 550.
Mengpaneel - Check wat je wilt, tweedehands, nieuw, zelf uit de States halen of gewoon in Nederland.
Ik zit nog wel eens te kijken naar bijvoorbeeld de Ecler Nuo4. Als ik vergelijk, prijs NL en prijs USA kom ik op €819,- t.o.v. €464,- te staan. Toegegeven dat er nog shipping bijkomt, maar dat zou geen €300,- mogen zijn?
Audio interface - dat is maar net wat je ervoor uit wilt geven en welke TC pakket je wilt gebruiken. Ik geloof dat Reloop binnenkort met een vrij goedkope TC oplossing gaat komen. Anders moet je denk ik kijken naar hoe high end je wilt. Of je misschien niet al voldoende hebt aan Numark DJ|iO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ome_Les schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:09:
[...]

Ik denk dat je schatting best wel reëel is:
Turntables- Ik zit zelf te denken aan SL1200s of Stanton (T.90 of T.120c), op AboutDJ zie ik ook iemand die zijn twee SL1200MKIIs weg deed voor 550.
Ja op marktplaats staan ze ook voor rond de 275,- stuk. Die op aboutDj staan zijn wel echt afgeleefd, ik ben niet iemand die zonodig voor het cosmetische aspect gaat, maar als je dit ziet ga je je afvragen hoe zachtzinnig er mee omgesprongen is.
Mengpaneel - Check wat je wilt, tweedehands, nieuw, zelf uit de States halen of gewoon in Nederland.
Ik zit nog wel eens te kijken naar bijvoorbeeld de Ecler Nuo4. Als ik vergelijk, prijs NL en prijs USA kom ik op €819,- t.o.v. €464,- te staan. Toegegeven dat er nog shipping bijkomt, maar dat zou geen €300,- mogen zijn?
Mja een Ecler Nuo3 heb ik tweedehands al vanaf de 300 euro gezien. Dat lijkt me een mooi begin. Een nuo 5 zou helemaal mooi zijn, maar 1000 euro is me iets te gortig op het moment, als ik er tegenaanloop voor een mooie prijs dan zien we dan wel weer.
Importeren zie ik niet zitten, ik heb gewoon tevaak meegemaakt dat er iets niet helemaal goed was en even vervangen moest worden. Dat is nu vaak binnen 2 a 3 weken gedaan, maar als je dan naar de VS moet gaan verzenden dan kost het uberhaupt al een week voor het ding daar is aangekomen, en dan moet het bovendien iedere keer opnieuw door de douane. Ik heb al een keer meegemaakt dat een camera (van het bedrijf waar ik freelance), die ter reparatie was opgestuurd door de douane was tegengehouden, "ja dit is een nieuwe camera, kom maar met de BTW". Kan je weer gaan bewijzen dat je dat al betaald hebt, kost allemaal weer tijd. Geen zin in. Dan liever tweedehands en hier bij de lokale reparatieservice tegen betaling laten doen. Plus dat je ermee zit dat ze in de States met 60hz wisselspanning werken tegenover 50hz in europa. Daar moet dat apparaat ook maar net tegenkunnen. Zie het topic op aboutDJ over die gefrituurde CDJ800's...
Audio interface - dat is maar net wat je ervoor uit wilt geven en welke TC pakket je wilt gebruiken. Ik geloof dat Reloop binnenkort met een vrij goedkope TC oplossing gaat komen. Anders moet je denk ik kijken naar hoe high end je wilt. Of je misschien niet al voldoende hebt aan Numark DJ|iO?
Ja ik ben niet heel veeleisend op TC gebied denk ik. Als het werkt dan is het voor mij vooralsnog genoeg, ik ben geen ervaren dj als het op vinyl aankomt en ik heb ook vooralsnog geen plannen om ermee de deur uit te gaan (daar heb ik de VCI100 voor) dus als het gewoon werkt vind ik het voldoene. Zolang er maar OSX ondersteuning voor is eigenlijk. Zoiets als die Mixvibes U46DJMk2, zou je dat ook in Traktor 3.3 aan de gang krijgen?

Wat trouwens voor jou misschien wel interessant is als Ableton gebruiker is kijken naar de Korg Zero serie. Dan heb je teneerste de geluidskaart er al in zitten en bovendien heb je al die midiknoppen ook voorhanden. het prijsverschil betaalt zich terug doordat het TC gedeelte er al inzit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:29:
[...]
Ja op marktplaats staan ze ook voor rond de 275,- stuk. Die op aboutDj staan zijn wel echt afgeleefd, ik ben niet iemand die zonodig voor het cosmetische aspect gaat, maar als je dit ziet ga je je afvragen hoe zachtzinnig er mee omgesprongen is.
Klopt, ik bedoelde het ook alleen maar als een voorbeeldje. ;)
[...]
Mja een Ecler Nuo3 heb ik tweedehands al vanaf de 300 euro gezien. Dat lijkt me een mooi begin. Een nuo 5 zou helemaal mooi zijn, maar 1000 euro is me iets te gortig op het moment, als ik er tegenaanloop voor een mooie prijs dan zien we dan wel weer.
Heel erg nice, dat van die Nuo3!
Importeren zie ik niet zitten, ik heb gewoon tevaak meegemaakt dat er iets niet helemaal goed was en even vervangen moest worden.
[..]
Plus dat je ermee zit dat ze in de States met 60hz wisselspanning werken tegenover 50hz in europa. Daar moet dat apparaat ook maar net tegenkunnen. Zie het topic op aboutDJ over die gefrituurde CDJ800's...
Tja, in de manual van de Nuo4 staat dat de Universal Powerpack hier tegen moet kunnen mits tussen 53Hz en tot ergens in de 60 Hz.
Ja ik ben niet heel veeleisend op TC gebied denk ik. Als het werkt dan is het voor mij vooralsnog genoeg, ik ben geen ervaren dj als het op vinyl aankomt en ik heb ook vooralsnog geen plannen om ermee de deur uit te gaan (daar heb ik de VCI100 voor) dus als het gewoon werkt vind ik het voldoene. Zolang er maar OSX ondersteuning voor is eigenlijk. Zoiets als die Mixvibes U46DJMk2, zou je dat ook in Traktor 3.3 aan de gang krijgen?
Theoretisch gezien zou het volgens mij mogelijk moeten kunnen zijn. Wat het in de praktijk in zou houden, durf ik echt niet te zeggen.
Wat trouwens voor jou misschien wel interessant is als Ableton gebruiker is kijken naar de Korg Zero serie. Dan heb je teneerste de geluidskaart er al in zitten en bovendien heb je al die midiknoppen ook voorhanden. het prijsverschil betaalt zich terug doordat het TC gedeelte er al inzit. :)
Thanks en inderdaad de Korg Zero4 is echt de bom. Ben alleen nog een beetje heel erg veel boel bang voor de prijs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer de Reloop Digital Jockey komt ?

Toch maar eens vergelijken met de VCI van Vestax, nu ik de keuze nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ome_Les schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:39:
Klopt, ik bedoelde het ook alleen maar als een voorbeeldje. ;)
Ja ik zie zo langzamerhand door de OEM'en het bos niet meer :')
Heel erg nice, dat van die Nuo3!
Het was mijn eerste echt lange ervaring met een Ecler mixer, en ik moet zeggen dat je die dikke knoppen en full cut EQ erg snel gaat waarderen. Om over de FX unit maar niet te spreken, maar goed dat is op de Nuo3 natuurlijk niet van toepassing, maar goed effecten zijn leuke speeltjes voor erbij.
Ik hou sowieso m'n VCI100 dus, dan zou ik die altijd nog software effecten kunnen laten doen bijvoorbeeld. MIDI, you got to love it O+
Tja, in de manual van de Nuo4 staat dat de Universal Powerpack hier tegen moet kunnen mits tussen 53Hz en tot ergens in de 60 Hz.
Okay, ik had ook wat snel doorgeredeneerd vanaf de SL1200's die er volgens mij namelijk niet tegenkunnen. Maar Ecler is natuurlijk ook een Europees merk dat scheelt ook.
Theoretisch gezien zou het volgens mij mogelijk moeten kunnen zijn. Wat het in de praktijk in zou houden, durf ik echt niet te zeggen.
Reeeeeeeind, Reeeeeeeind, profeet van de TC. Weet jij dit? :+
Thanks en inderdaad de Korg Zero4 is echt de bom. Ben alleen nog een beetje heel erg veel boel bang voor de prijs. ;)
Tuurlijk is het een duur ding, maar als je het opbreekt in losse onderdelen: DJ/FX-mixer, MIDI-mixer, Geluidskaart, TC-systeem dan valt het me nog aardig mee. Als je het in losse onderdelen aanschaft ben je in ieder geval meer kwijt. Alleen het is allemaal nogal opgepropt, moet je wel tegenkunnen.
Ik heb al wel een DJ met een Korg zero8 gezien (Apparat) en dat was toch wel dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87506

W00fer schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:11:
Iemand enig idee wanneer de Reloop Digital Jockey komt ?

Toch maar eens vergelijken met de VCI van Vestax, nu ik de keuze nog heb.
Augustus '08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:17:
IDD! :Y Daarom probeer ik ook maar een merk te onthouden. :')
Het was mijn eerste echt lange ervaring met een Ecler mixer, en ik moet zeggen dat je die dikke knoppen en full cut EQ erg snel gaat waarderen. Om over de FX unit maar niet te spreken, maar goed dat is op de Nuo3 natuurlijk niet van toepassing, maar goed effecten zijn leuke speeltjes voor erbij.
Ik hou sowieso m'n VCI100 dus, dan zou ik die altijd nog software effecten kunnen laten doen bijvoorbeeld. MIDI, you got to love it O+
Jups.. Begin MIDI steeds meer te waarderen! d:)b
Okay, ik had ook wat snel doorgeredeneerd vanaf de SL1200's die er volgens mij namelijk niet tegenkunnen. Maar Ecler is natuurlijk ook een Europees merk dat scheelt ook.
Och... Ik stond wat dat aangaat te kijken dat die Pioneers doorgefikt waren? Hebben die dan geen Planet Earth Connector?
[...]
Tuurlijk is het een duur ding, maar als je het opbreekt in losse onderdelen: DJ/FX-mixer, MIDI-mixer, Geluidskaart, TC-systeem dan valt het me nog aardig mee. Als je het in losse onderdelen aanschaft ben je in ieder geval meer kwijt. Alleen het is allemaal nogal opgepropt, moet je wel tegenkunnen.
Klopt. Ik ga ook eerst even Full MIDI kijken. Maar eens kijken of dat genoeg aanslaat voor mij. Dan kan ik altijd nog eens kijken of ik nog wat geld over kan houden voor een Zero4. :D
Ik heb al wel een DJ met een Korg zero8 gezien (Apparat) en dat was toch wel dikke prima.
Jups. Ik zag Sasha er ook behoorlijk mee losgaan op zijn tourblog(Sasha en Digweed tourblog op beatportal).
Zijn Maven Control is/was stuk, dus hij kijken naar oplossingen.
Eerst had hij nog een UC33 geprobeerd, maar die vond hij gaar. Dus besloot hij maar verder te gaan met een Korg Zero8. Waar hij helemaal happy mee schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
684 jaar te laat. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 17:29:
Nope gaat niet werken, althans niet op het gebied van tijdcode. Als je Traktor + tijdcode wil moet je aan de Traktor Scratch en een andere mogelijkheid is er niet... helaas pindakaas. Zit je toevallig nog op het HBO o.i.d? Dan kun je namelijk een educational versie aanschaffen van het systeem... kost je 399 euro. Dat is welliswaar 1/3 van je budget maar second hand is er een hele hoop te vinden en voor 800 euro een paar draaitafels + een crappy mixer om mee te beginnen moet lukken.

Mac ondersteuning is overigens matigjes qua dj software + tijdcode. Traktor en Serato zijn eigenlijk de enige 2 die het vanaf dag 1 ondersteunen en hun zaakjes daarbij ook goed op orde hebben.
1 á 1,5 maand later dan de VCI-300, als die tenminste op tijd arriveert ;)

Je zit wel op klagen is het niet? ;)
Sjoewe schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:17:
[...]

Kijk eens, http://www.aboutdj.nl/tut...-vergelijkings-tabel.html

Staan ze BIJNA allemaal in (mist 1 of 2 exemplaren voor zover mij bekend maar dat is met een reden ;) )

[ Voor 179% gewijzigd door R2D2 op 22-04-2008 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:00:
Nope gaat niet werken, althans niet op het gebied van tijdcode. Als je Traktor + tijdcode wil moet je aan de Traktor Scratch en een andere mogelijkheid is er niet... helaas pindakaas. Zit je toevallig nog op het HBO o.i.d? Dan kun je namelijk een educational versie aanschaffen van het systeem... kost je 399 euro. Dat is welliswaar 1/3 van je budget maar second hand is er een hele hoop te vinden en voor 800 euro een paar draaitafels + een crappy mixer om mee te beginnen moet lukken.
Ik zit nog een jaar op de UvA, dus dat zou wel mooi zijn. Overigens is Traktor/Serato nog wel iets dat ik van eBay zou durven te kopen.
Maar dat zien we tegen die tijd wel weer. Eerst maar eens op vakantie. (Berlijn O+ ).
Mac ondersteuning is overigens matigjes qua dj software + tijdcode. Traktor en Serato zijn eigenlijk de enige 2 die het vanaf dag 1 ondersteunen en hun zaakjes daarbij ook goed op orde hebben.
Tja en anders maar via Fusion draaien. ;(
Kijk eens, http://www.aboutdj.nl/tut...-vergelijkings-tabel.html

Staan ze BIJNA allemaal in (mist 1 of 2 exemplaren voor zover mij bekend maar dat is met een reden ;) )
Okay, tnx. d:)b

Edit: Hmm dan is een paar Citronic PD45's scoren dus ook wel een goei optie. Naja ik ga het even allemaal z'n beloop laten na de zomer kom ik hier weer bitch'n en moanen over draaitafels en TC. :')

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoewe op 22-04-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Reind je kan toch ook binnenkort draaien met Reloop Spin (met Traktor dus ? )

Ik wist niet dat je persé Scratch moest hebben.

Verder ben ik sinds gisteren he-le-maal weg van de Korg padKontrol.

Dit filmpje is echt geweldig !

[url]http://http://www.youtube.com/watch?v=pMRQPyHTWcE[/url]

Maargoed, ik heb nog een andere Ableton optie op het oog (Triggerfinger)

Dus ik kan weer vooruit met informatiezoeken en vergelijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:09:
Reind je kan toch ook binnenkort draaien met Reloop Spin (met Traktor dus ? )

Ik wist niet dat je persé Scratch moest hebben.
Nope Reloop Spin is een OEM geluidskaart met een verkapte vorm van de Mixvibes 6 software, alles behalve Traktor dus. Draait NIET op de mac en de software zelf vind ik persoonlijk veel minder dan die van Native Instruments.

Om met tijdcode vinyl aan de slag te gaan heb je heel veel opties, je kunt kiezen voor het zelf in elkaar knutselen van een pakket OF je koopt 1 van de grotere kant en klaar pakketten zoals dat van Serato of NI. De software van NI en Serato werkt overigens alleen samen met hardware van NI of Serato. Het is dus niet zo dat je met een el cheapo geluidskaart aan de slag kunt met tijdcode binnen Traktor of serato Scratch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Stom eigenlijk, zit er een chip in de hardware die gedetecteerd wordt door de software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Na lang wikken en wegen gisteren toch maar een Sennheiser HD25 gekocht, gelijk gebruikt in de koninginnenacht om voor het eerst solo een grote gig te draaien (met de VCI100 erbij O+ ) en de tering wat een heerlijke koptelefoon. Je kan dat ding de hele avond ophouden, je voelt er helemaal niks van op je hoofd. Geen gedoe met dat ding in je nek leggen etc.

I love it, iedere cent waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Die HD25, ging die nou helemaal over den oren, of ligt de schelp er half op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ligt erop, maar de demping is daardoor echt waanzinnig. Als je muziekop normaal volume aanhebt, kan je iemand naast je al niet meer horen praten. Terwijl het ding amper iets weegt, waardoor je geen druk op je hoofd en oren voelt, en je vergeet gewoon dat je 'm op hebt.

En persoonlijk vind ik de neutrale weergave van het ding erg prettig, ik vond de concurrenten erg bass-happy, terwijl je die live nou juist niet extra hoeft te horen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dat klinkt wel heel goed. Ik hou ook wel van een HP met neutraal karakter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Misschien had ik dan de HD25-SP op maar ik vond de schelpen te klein, en ze draaien naar binnen op je kop, iets wat niet fijn is. Het geluid is natuurlijk wel een dikke voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kon je de band 'splijten' dan was het geen SP, die heeft namelijk een enkele band.
Maar goed headphones zijn uiterst persoonlijk, en in het topsegment kan je eigenlijk ook geen miskopen doen, behalve de klote garrantie van Sony dan, aangezien iedere Sony headphone op een gegeven moment afbreekt bij de aanhechting van de oorschelp en dat je dan altijd krijgt van: user abuse, je eigen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ik heb de headphones aangezien bij de Mediamarkt. Die dingen worden zovaak op en af gezet dat de "metalen" finish al helemaal zijn verf had verloren bij de Sony en Pioneer HDJ-1000.

ERG lelijk, voor 150+ euro. De Sony kraakte trouwens als een gek en de schelpen zaten me niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 20:49:
Kon je de band 'splijten' dan was het geen SP, die heeft namelijk een enkele band.
Maar goed headphones zijn uiterst persoonlijk, en in het topsegment kan je eigenlijk ook geen miskopen doen, behalve de klote garrantie van Sony dan, aangezien iedere Sony headphone op een gegeven moment afbreekt bij de aanhechting van de oorschelp en dat je dan altijd krijgt van: user abuse, je eigen probleem.
Nou, die Technics RP DH1200 van mij is dus ook lekker afgebroken bij de aanhechting van de oorschelpen (beide kanten..) terwijl ik er echt geen gekke dingen mee gedaan heb..
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Allen & Heath Xone XD53 headphone..

Afbeeldingslocatie: http://futuremusic.com/news/images/allen-heath_xd-53.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Laatst online: 12-06 15:50

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Empathy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:01:
[...]

Nou, die Technics RP DH1200 van mij is dus ook lekker afgebroken bij de aanhechting van de oorschelpen (beide kanten..) terwijl ik er echt geen gekke dingen mee gedaan heb..

[afbeelding]
Ik denk dat die dezelfde 'ontwerp fout' heeft als de Technics. Namelijk het gebruik van hard plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Hoe lang heb je die Technics gehad?

Ik heb inmiddels alweer twee avonden 'on-the-road' erop zitten met m'n HD25, en het is echt de meest geweldig koptelefoon die ik ooit heb gehad. En ik heb er ook aardig wat versleten inmiddels :{
Maar dat de oorschelpen afbreken bij die koptelefoons is wel een kwalijke zaak, juist omdat het een van de belangrijke verkooppunten is dat je die dingen alle kanten op zou moeten kunnen draaien.
Dan denk je toch dat ze daar wel op getest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 08:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://futuremusic.com/news/images/allen-heath_xd-53.jpg
Mocht je nog wat meer hierover willen lezen, kun je hier kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:05:
Hoe lang heb je die Technics gehad?

Ik heb inmiddels alweer twee avonden 'on-the-road' erop zitten met m'n HD25, en het is echt de meest geweldig koptelefoon die ik ooit heb gehad. En ik heb er ook aardig wat versleten inmiddels :{
Maar dat de oorschelpen afbreken bij die koptelefoons is wel een kwalijke zaak, juist omdat het een van de belangrijke verkooppunten is dat je die dingen alle kanten op zou moeten kunnen draaien.
Dan denk je toch dat ze daar wel op getest worden.
Kleine anderhalf jaar ofzo.. Nooit on the road geweest zelfs.
Die HD25 heb ik gehad en meteen weer doorverkocht.. kon er niet mee werken, klein rotding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:54:
[...]

Kleine anderhalf jaar ofzo.. Nooit on the road geweest zelfs.
Die HD25 heb ik gehad en meteen weer doorverkocht.. kon er niet mee werken, klein rotding ;)
Ja dat snap ik, HD25 is een typisch geval van you love it, or you hate it. :)
De truc van het ding is vooral dat je 'm op moet houden, en niet zoals andere headphones in je nek moet leggen.
Maar wat ik er vooral erg fijn aan vind, is dat je ieder onderdeel zelf kan vervangen en los kan bestellen bij Sennheiser. dat vergroot de levensduur wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:19
*Ahum*

Ooit in 1994 begon ik met draaien. In 1995 kocht ik 2 SL1200's en ging verder. Eind 1999 had ik op diverse kleine feestjes en in discotheken gestaan. In 2000 verkocht ik alles want Hardcore was toen dood, voor even.

Enkele van mijn vrienden zijn wel verder gegaan, daar zitten er 2 nu van geregeld op B2S feesten, hebben een eigen organisatie en een 3de zit meer de kanten op van Masters of Hardcore en dergelijken. Als ik wel eens meeging kriebelde het. Dat publiek, yummie!

Vorige week beseft dat ik eigenlijk teveel thuis zit. Ik heb geen hobby. Draaien? Hmmm, ik heb wat belletjes gepleegt en 1 van bovenstaande nodigde me uit om eens langs te komen. 2 uurtjes verder zette ik vrijwel elke plaat weer gelijk en kwam het redelijk tot mixen. De kennis van platen ontbrak waardoor ik af en toe niet uitkwam of de plaat afliep. De basics zijn echter wel weer beoefend en bewezen.

Ik heb nu 3 maanden de tijd, eind juli zou ik mijn eerste feestje weer moeten hebben. Maar ja, ik moet wel een nieuwe set gaan bouwen. Eerst nog es paar keer oefenen of de fun echt terugkomt, dan pas kopen. Ik doe me in ieder geval wel een beetje orienteren, maar over draaitafels kom ik niet echt uit.

In mijn ervaring is er maar 1 draaitafel, dat is een SL1200. Ik zie echter dat er tegenwoordig veel meer merken zijn die volgens vele reviews absoluut niet slecht zijn. Reloop, Gemini PT-2400 bijvoorbeeld. Ik wil toch de vraag aan ervaren mensen stellen:

Is bijvoorbeeld zon Gemini PT-2400 een draaitafel die gewoon even goed is als een SL1200? Of blijft, hoe goed klonen e.d. ook zijn, Technics nog steeds de onverslagen koning? De Reloop RP-6000 MK6 Black Turntable is kwa prijs natuurlijk wel interresanter. Maar is hij ook net zo goed. Ik wil namelijk wel een set kopen, maar wel tafels waarmee ik gewoon niet onderdoe voor de SL1200's zoals ze vroeger hun status hadden.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn beeldvorming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het voordeel van SL1200 mkII's is gewoon dat je weet wat je onder handen hebt, en dat als je in een club staat dat er 99,9% ook 1200's staan.
Voor 2 1200's ben je tweedehands zo rond de 500 euro uit, meestal exclusief de elementen.
Echter er zijn de laatste paar jaar, sinds het patent op de Technics motor verlopen is, ook super OEMS op de markt gekomen met dezelfde functionaliteit en dezelfde krachtige motor.

Reind heeft een mooi overzicht gemaakt van deze super OEMS:
http://www.aboutdj.nl/tut...-vergelijkings-tabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kaap schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:43:
*Ahum*
Is bijvoorbeeld zon Gemini PT-2400 een draaitafel die gewoon even goed is als een SL1200? Of blijft, hoe goed klonen e.d. ook zijn, Technics nog steeds de onverslagen koning? De Reloop RP-6000 MK6 Black Turntable is kwa prijs natuurlijk wel interresanter. Maar is hij ook net zo goed. Ik wil namelijk wel een set kopen, maar wel tafels waarmee ik gewoon niet onderdoe voor de SL1200's zoals ze vroeger hun status hadden.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over mijn beeldvorming?
De PT2400 is al een behoorlijke tijd niet meer in productie, ik geloof dat die er in 2002 of 2003 al uit is geknikkerd door Gemini. Stom want het was een mooi product voor het geld destijds en net als alles bij Gemini zijn de mooie producten voor het overgrote deel vervangen door zooi. Daarnaast is er in NL voor zover mij bekend geen importeur meer en is de service afhandeling alles behalve goed te noemen.

Wat zijn wel leuke opties? Als je het goed wil doen koop je OF een SL OF een super OEM draaitafel. Daaronder zitten de RP4000 van Reloop en alle andere OEM varianten van de draaitafel (JB Systems Q30, Dap T3000 e.d.). Persoonlijk vind ik de OEM draaitafel (ondanks dat ik tegenwoordig zelf SL's heb) een mooiere draaitafel op het technische vlak dan de SL.

Linkje naar de review en naar het overzicht.

Over welke draaitafel beter is en waarom heb ik al veeeeeel teveel geschreven de afgelopen paar jaar dus die moeite bespaar ik mezelf nu even als je het niet erg vind ;)

[ Voor 5% gewijzigd door R2D2 op 08-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:19
Ik noemde de Gemini omdat ik dat las op New Line forum, betrof echter een heel oud topic.

Ok, ik heb dat stuk even gelezen en dat was zeer informatief. Ik begrijp dus dat de licentie van Technics verlopen is waardoor een aantal andere fabrikanten de SL1200 min of meer identiek gekopieerd hebben en de prestaties wel heel erg dicht bij de SL komen.

De review over die SynQ XTRM-1 heeft me wel een indruk achtergelaten. Dat lijkt me dan ook een hele goede keus voor een set thuis. De overstap naar SL 1200's die je op het feestje in het weekend hebt is dan klein tot nihil. Als je 10 jaar terug van die JBL's met snaar had was het wennen aan een SL in de club toch echt iets te.

De prijs van die SynQ XTRM-1 valt me heel erg mee. 669,- voor een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 20:11
Loop zelf ook al een tijdje met het idee rond om een opstelling aan te schaffen, echter meer voor mezelf .. hou gewoon van muziek, vind het ook relaxt om gewoon wat te draaien... nu hoef ik niet te scratchen, ga ik voornamelijk dance/hardstyle draaien en ben ik dus op zoek naar een opstelling.

Nu kwam ik een setje van nog geen jaar oud tegen:
- 2 x Reloop 4000 (Ortofon GT)
- Vestax PMC 17a

Voor een kleine 400, is dit een interessante prijs of zouden jullie toch adviseren om voor iets anders, evt. nieuw te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

De Vestax ken ik zelf niet, maar wat ik weet van Vestax, is dat je hier geen buil aan kunt vallen.

Wat betreft de Reloops, daar kun je ook geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Mja maar voor de lange termijn zou ik toch voor de 6000's gaan of een andere super OEM. Meer koppel is gewoon fijner draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 20:11
Inderdaad, lees dat dus ook regelmatig.. echter wil ik als thuisdraaier ook weer niet te proffie zooi in huis hebben staan als een model lager ook voldoet aan mn wensen.

Twijfel verder nog over het dilemma vinyl/cd, dus ga me nog even wat verder inlezen voordat ik met een impuls aankoop eindig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je naar tweedehands super-OEMS gaat kijken kom je ongeveer op dezelfde prijs uit als nieuwe Reloops. Dat is wel het overwegen waard.

Ik hoop zelf zo rond december twee super OEMS of sl1200's aan te schaffen. Hangt er vooral vanaf waar ik tegenaanloop.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.