Inderdaad, het is net zo'n dozenschuiver als Reloop, Kam, Citronic, en al het andere grut aan de onderkant van de markt wat in koopt bij één en dezelfde chinese grootgrutter om vervolgens hun eigen R&D afdeling er op los te laten voor het bepalen van de kleur + plaatsing van het logo

Empathy schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 11:06:
Ander vraagje: Is het voor Traktor Scratch in combinatie met timecode vinyl persé nodig een mixer te hebben met midi-ondersteuning? En hoe zwaar is die applicatie? Mijn laptoppie is al zo'n twee jaar oud namelijk..
Midi is totaal niet nodig voor TS, het is een hele leuke bijkomstigheid maar totaal niet nodig. Je kunt kiezen uit 2 opties, of je koopt een compleet pakket waarbij de geluidskaart ook van NI afkomstig is OF je koopt een Traktor Scratch certified mixer en zo even uit het blote hoofd zijn dat de Mackie D.2 en D.4 Pro (let op dat je wel de PRO neemt en niet de gewone want die heeft geen interne geluidskaart), de Korg Zero 4 + 8, Ecler EVO5 en dat is het voor zover mij bekend. De D.2 Pro is een hele leuke mixer en is ook nog redelijk betaalbaar... 799 euro. Aan de andere kant, voor 2 keer dat bedrag heb je ook een EVO5 en die is meer dan 2 keer zo leuk
Midi is dus een extra luxe die je erbij hebt maar op de EVO5 en Xone:3D na hoef je niet naar midi op mixers te kijken. Tis namelijk allemaal een beetje net niet waardoor je uiteindelijk toch nog een externe controller aan schaft om er fatsoenlijk mee te kunnen werken.
Ik denk dat je je daar een klein beetje op verkijkt....
Redelijk wat mensen zijn Denon minded, vanwege de kwaliteit. Maar op de nieuwe mediaspelers / midi controllers is die ver te zoeken.
De kwaliteit is prima in orde, het probleem is deels de software ontwikkeling bij Denon en gebruikers die wel een paar honderd euro op tafel willen leggen maar het vervolgens verrekken om zichzelf een beetje in de nieuwe manier van draaien te verdiepen. Veel is namelijk midi geörienteerd en heel veel dj's hebben daar amper kaas van gegeten. Men gaat dan dus klagen omdat het niet lukt terwijl het in 80% van de gevallen toch echt de gebruiker is die gewoon een beetje dom is

-Geen native software support (alleen DjDecks en een trail versie van PCDJ Reflex

)
Inmiddels is er native support bij zo'n beetje alle grote software fabrikanten voor de HC4500. Ding word ondersteund in Traktor, BPM, Serato, VDJ, DeckaDance etc etc etc. Probleem was er een paar maanden geleden maar is er nu echt niet meer.
-Problemen met de backspin
Op welke speler?
-Latency problemen
Net even gecheked bij de HC4500 die hier staat voor een review maar met de latency is niets mis.
-Bugs
Welkeom in de wereld van het digitale draaien waarbij de eindegrbuiker in het eerste stadium gewoon een beta tester is. Probleem voor velen is dat ze niet in staat zijn een oplossing te vinden voor een probleem waar men mee kampt. De gebruiker is "dom" en de fabrikant is in dat opzicht ook alles behalve slim bezig.... klagende mensen zijn namelijk geen goede recklame.
En die Silvio van Denon kan wel iedere keer roepen van "we are working on this issue, it will come in a firmware update" maar daar heb ik niets aan, het moet gewoon out of the box werken. Daarvoor betaal je toch ?
Silvio is gewoon een dom lullende amerikaan die zichzelf een hele bigshot vind en mensen zoals mij met een lawsuit bedreigt als er dingen gepubliceerd worden die hem niet aan staan. Gelukkig heeft D&M ook een afdeling in Europa en Japan en werd meneer Silvio door de mensen die wel iets te vertellen hebben bij Denon terug gefloten. Silvio en cornuiten zijn niets anders dan mensen die koffie halen voor de rest van de werknemers op kantoor en veel roepen maar weinig waar maken.
Ik heb dus ook een schurfthekel aan die vent maar dat was al wel duidelijk

Zoiezo vind ik het vreemd dat pas sinds 2004 (jawel!) er een cd speler is met fatsoenlijke mp3 functie, de S1000. Er was ook al eerder een andere (de D4000) maar die kon nog niet alle mp3's afspelen. Wat dat betreft loopt de DJ scene echt achter op de software / computertechnische mogelijkheden.
Pioneer was er zelfs NOG later mee! Oftewel heel hard tegen één scheen schoppen is leuk maar pak die andere dan ook. De grote merken zijn niet zo innovatief, ze hebben alles al op de plank liggen om uit te brengen maar melken alles tot op het bot uit tot ze echt niet anders meer kunnen en gooien dan iets nieuws de markt op. Of dacht jij dat de Pioneer CDJ800 + 1000 met USB en midi nog ontwikkeld moesten worden? Ik denk het niet, ik weet wel zeker van niet maar als Pioneer ze nu de markt op pleurt is 1 ding zeker... en dat is dat een hele hoop gebruikers gaan klagen... de gebruikers die net vorig jaar na de release van de MKII en MKIII een setje nieuwe Pioneers kochten

Ik bekijk dan de Pioneer SVM-1000 een machine die een godsvermogen kost, maar hij kan alleen overweg met dvd video ? Waarom geen Mp4, mkv, divx, wmv en meer van dat soort ?
Omdat er ook nog een MKII op de plank ligt

Wat dat betreft is het muziektechnisch gezien nog steeds het leukste om vinyl te draaien. Jammer dat je dan geen cue punten hebt, waar je snel naartoe kunt springen en geen uitgebreide loops hebt. Maar je hebt wel een rocksolid opstelling in handen die fatsoenlijk werkt voor het geld wat je ervoor betaald.
Traktor Scratch... de feeling van Vinyl of CD maar al het gemak van software en zo rock solid als een huis. SIM-PEL. Niet alle fabrikanten zitten te slapen hoor

Echt, een speler van 1000 euro (S5500) die eerst gereset moet worden voordat je van midi naar cd en naar USB kunt switchen

Wat is dat voor onzin.
Kwestie van tijd, en het zal vast wel gefixt worden tussen nu en kerst, of dat kerst 2008, 2009 of 2010 word kan alleen niemand je zeggen

Ik kan er geen harde plasser van krijgen, dan vermaak ik me veel meer met een Traktor Scratch setje, een EVO5 en een setje SL's of CDJ's waarmee 10 keer meer mogelijk is dan een 800 en een CDJ1000 combi
[
Voor 115% gewijzigd door
R2D2 op 13-04-2008 23:28
]