How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 20:11
Ik zie trouwens dat de Super-OEM Omnitronic DD5250 voor zo'n €270 over de toonbank gaat, lijkt me op zich ook nog wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 10:55
3 vrienden van me die draaien adviseren me nu toch om CD's te gaan draaien. A) omdat vinyl vrij prijzig is en CD's zelf gebakken kunnen worden, dus goedkoper en B) ik helemaal geen platen meer heb, dus van scratch beginnen schiet niet op terwijl de CD's er wel al zijn.

Dus dat lijkt me ook verstandiger, ondanks dat ik vinyl op zich leuker vind en ik daar wel al mee overweg kan. Met cd-spelers zal ik alles moeten leren.

Pioneer CDJ400 of 800 uitzoeken dus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

CDJ400 heeft een kleinere jogdial, maar kan wel MIDI uitsturen. ;)

In het geval van liefde voor vinyl, misschien toch maar de 800 kiezen, aangezien grote jogdials enigszins in de buurt komen van vinyl schijven. ;)

LoLz.

Nee, ff serieus, proberen en kijken wat je lekker vindt.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:04
CDJ800 is gewoon een oer en oer degelijke no-nonsense cd-speler. Werkt heerlijk, mixt als een trein, alles zit op de plek waar je het verwacht. Terwijl ik de 400 toch vooral behelpen vind, klein jogwheel voelt heel gammel en plastic allemaal.
Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik hou ook van groot en oerdegelijk. Dus dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

Of een CDJ800, of een goed gepatchede SLDZ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

ff tussendoor over cd spelers, bij vinyl kan je de plaat 'lezen', dwz dat je de breaks e.d. aan ziet komen. Is dat bij cd spelers ook mogelijk? Ik weet van de CDJ1000 dat ie wave-forms weergeeft, maar werkt dat practisch en is dat alleen bij de cdj1000? Of moet je bij het draaien met cd's veel kennis van je tracks hebben..?

Als het een beetje meezit ga ik volgende week Traktor Scratch aanschaffen btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ome_Les schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 21:54:
Ik hou ook van groot en oerdegelijk. Dus dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.

Of een CDJ800, of een goed gepatchede SLDZ ;)
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12701 ook goed spul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 07:48:
ff tussendoor over cd spelers, bij vinyl kan je de plaat 'lezen', dwz dat je de breaks e.d. aan ziet komen. Is dat bij cd spelers ook mogelijk? Ik weet van de CDJ1000 dat ie wave-forms weergeeft, maar werkt dat practisch en is dat alleen bij de cdj1000? Of moet je bij het draaien met cd's veel kennis van je tracks hebben..?

Als het een beetje meezit ga ik volgende week Traktor Scratch aanschaffen btw :)
In Traktor kun je ook zien wanneer er een break aankomt. (Waveform display. ;) )
Als ik geld en ruimte ervoor had en zou besluiten om op CD over te gaan, ja.

Sommige mensen zweren erbij, sommige mensen vinden de CDX helemaal niks. Ik zou zeggen, gewoon proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Probeer hem vooral eens uit in de winkel, ik vond het zelf een verschrikkelijk ding, maar als je een draaiende platter wilt wel een optie, al zou ik dan zelf voor de duurdere Denon's kiezen met de 7" platter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:14:
[...]

In Traktor kun je ook zien wanneer er een break aankomt. (Waveform display. ;) )

[...]
I know, daarom vroeg ik het ook over cd-spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Nee dan komt het puur op je platen kennis aan. Je hebt alleen zo'n balkje soms waaraan je kan zien op hoeveel procent van het nummer je bent, maar dan houdt het ook op.
ik ken naast de CDJ1000 geen andere cd-speler met waveform display.

En ja het is wel handig mixen als je de waveform ziet, noodzakelijk is het echter niet, maar een handigheidje zeker. ik gebruik het altijd om heel snel cue's te zetten, omdat je kan zien waar het intro ophoud, zonder door een hele plaat heen te skippen.

[ Voor 35% gewijzigd door Sjoewe op 09-05-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:39:
Nee dan komt het puur op je platen kennis aan. Je hebt alleen zo'n balkje soms waaraan je kan zien op hoeveel procent van het nummer je bent, maar dan houdt het ook op.
ik ken naast de CDJ1000 geen andere cd-speler met waveform display.

En ja het is wel handig mixen als je de waveform ziet, noodzakelijk is het echter niet, maar een handigheidje zeker. ik gebruik het altijd om heel snel cue's te zetten, omdat je kan zien waar het intro ophoud, zonder door een hele plaat heen te skippen.
Dat weerhoudt mij dus echt van de aanschaf van cd-spelers.. Ik heb geen zin altijd elke track van buiten te kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja. Dan moet je dat niet doen :')

Maar het went snel genoeg en ik neem aan dat je iedere track die je live mixt toch tenminste wel een paar keer gehoord hebt voor je 'm d'r in legt.
Wat ik het voordeel vind van het mixen met cd's (of timecode for that matter) is dat je een loop kan zetten bijvoorbeeld 4 maten voor een break. Dan zet je die loop op scherp met de andere track, en laat je 'm lekker doorlopen. Als het dan tijd is om van track te wisselen knal je de loop eruit, je weet precies wanneer de break of de vocals komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:55:
Tsja, ik wil graag zien wat ik aan het doen ben, en niet blind aanklooien :)
Maargoed, ik hoor toch al bij een minderheid van mensen die niet met de Sennheiser hd-25 om kan gaan ;)

Maakt allemaal niet uit, als het een beetje meezit ga ik toch over op Traktor Scratch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:43:
[...]

Dat weerhoudt mij dus echt van de aanschaf van cd-spelers.. Ik heb geen zin altijd elke track van buiten te kennen..
Dan zit je dus eigenlijk alleen aan digitaal vast. Op een draaitafel kun je immers ook niet echt een waveform display zien. ;)

Het is meer een kwestie van ervaring. Toen ik begon moest ik ook alles 'op de grafiekjes' gelijk leggen en als je meer draait en je favoriete platen vaker hoort begin je vanzelf wel een aantal nummers uit je hoofd te kennen. En dan zul je ook zien dat veel nummers van hetzelfde genre dezelfde structuur hebben, en ga je daar op anticiperen. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Stoney3K schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 16:07:
[...]

Dan zit je dus eigenlijk alleen aan digitaal vast. Op een draaitafel kun je immers ook niet echt een waveform display zien. ;)

Het is meer een kwestie van ervaring. Toen ik begon moest ik ook alles 'op de grafiekjes' gelijk leggen en als je meer draait en je favoriete platen vaker hoort begin je vanzelf wel een aantal nummers uit je hoofd te kennen. En dan zul je ook zien dat veel nummers van hetzelfde genre dezelfde structuur hebben, en ga je daar op anticiperen. :)
Ik heb al jaren draaitafels hoor :) En bij vinyl kan je prima zien wanneer een break d'r aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Sjoewe schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:46:
[...]

Probeer hem vooral eens uit in de winkel, ik vond het zelf een verschrikkelijk ding, maar als je een draaiende platter wilt wel een optie, al zou ik dan zelf voor de duurdere Denon's kiezen met de 7" platter.
Dan zit je echter wel met een platter die dan wel mag draaien maar een feeling heeft van lik me vestje. Denon zet wel heel stoer in de folder dat de S3500 een true turntable feeling heeft maar ik vraag me toch sterk af van welke draaitafel die feeling af komt.

De CDX vind ik een perfecte cd speler, grote jog met een goede feeling, effecten en last but not least het beetkeaper systeem. Erg handige functie voor het makkelijk kunnen maken van perfecte loops.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:32:
[...]

I know, daarom vroeg ik het ook over cd-spelers ;)
Traktor kun je toch ook met CD spelers gebruiken? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:44:
[...]

Dan zit je echter wel met een platter die dan wel mag draaien maar een feeling heeft van lik me vestje. Denon zet wel heel stoer in de folder dat de S3500 een true turntable feeling heeft maar ik vraag me toch sterk af van welke draaitafel die feeling af komt.

De CDX vind ik een perfecte cd speler, grote jog met een goede feeling, effecten en last but not least het beetkeaper systeem. Erg handige functie voor het makkelijk kunnen maken van perfecte loops.
Mja als er iets moet draaien doe mij dan uiteindelijk maar een timecode setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 20:41:
[...]

Traktor kun je toch ook met CD spelers gebruiken? :')
Ok, jij wint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Winnen? Neh man, probeerde je alleen maar te helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Dan zet je die loop op scherp met de andere track, en laat je 'm lekker doorlopen. Als het dan tijd is om van track te wisselen knal je de loop eruit, je weet precies wanneer de break of de vocals komen.
Best irritant want zo ben ik dus ook gaan mixen en het erge is.... het lukt zo altijd. Nu baart oefening kunst maar dit is nou 1 van de dingen waarom IK niet meet van software af zou willen in combinatie met een hardware setup.

Daarnaast heb je 1 groot voordeel met loopen op een dergelijke manier, als ie gelijk loopt doet ie dat desnoods ook een uur lang zonder enige correctie. GE-WELDIG :D

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nog steeds aan het nadenken wat ik wil gaan doen.

Een cd speler setup aanschaffen is echt gewoon veelste duur aangezien ik dan toch Pioneer CDJ-800's wil aanschaffen, Met mengpaneel kom ik al gauw op 1500-1750 Euro. 2de hands aanschaffen blijft nog duur. Eigenlijk vind ik CD's draaien helemaal niks hebben ondanks dat in principe muziek gratis is, illegaal gezien.

Een 2de hands draaitafelset aanschaffen is veel goedkoper. Kan 2 SL1200's krijgen voor 450-500,-, mengpaneel erbij en klaar. Goed, platen kosten geld, maar als ik in clubs en feestjes ga draaien kosten MP3's me ook geld. Ik heb wel veel meer feeling met draaitafels.

Denk dat het toch gewoon old skool draaitafels worden. Ik voel me thuis op SL1200's. Ik kan elke maand wel 100,- aan platen aankopen, lijkt me niet zon probleem.

Nog wel even een mengpaneel uitzoeken. 2 kanaals en bass/mid/high/gain regelaars, das alles wat ik wil. Een Pioneer DMJ 400 of Ecler Nuo 2.0 komt over een aantal maanden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Kaap schreef op zondag 11 mei 2008 @ 01:48:
Denk dat het toch gewoon old skool draaitafels worden. Ik voel me thuis op SL1200's. Ik kan elke maand wel 100,- aan platen aankopen, lijkt me niet zon probleem.
Ik wil je niet van je ideëen afbrengen (met platen draaien is zeer vet), maar 100 euro aan platen, dat zijn slechts 10 platen... 100 euro aan mp3's, dat zijn 50 à 80 mp3's.

Ik download zelf veel meer dan 10 mp3's per maand. En dan heb je ook nog platen waarvan je niet zeker weet of je ze goed vind. Waarbij pas duidelijk wordt zogauw je ze in een set heb zitten of het nou echt een goed plaatje is. Genoeg vinyl in m'n kast wat ik in eerste instantie wel goed vond, maar na 2x draaien toch niet meer zo.

Naast 4 cd-spelers heb ik ook een setje technics staan, maar platen zijn me toch veel te duur. Af en toe koop ik er een keer één omdat het gewoon heel vet is om mee te draaien, maar met cd's kan ik meer en is na flinke investeringen goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Ras op 11-05-2008 02:40 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Je hebt wel gelijk maar de investeringskosten om een CD speler set te bouwen zijn mij echt te hoog. Vinyl is echt interresanter voor me op dat gebied. Combineer dat met dat ik feeling heb bij draaitafels, lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Reind schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:26:
[...]

Best irritant want zo ben ik dus ook gaan mixen en het erge is.... het lukt zo altijd. Nu baart oefening kunst maar dit is nou 1 van de dingen waarom IK niet meet van software af zou willen in combinatie met een hardware setup.

Daarnaast heb je 1 groot voordeel met loopen op een dergelijke manier, als ie gelijk loopt doet ie dat desnoods ook een uur lang zonder enige correctie. GE-WELDIG :D
Ja ik kan ook niet meer anders zo langzamerhand. Als ik naar mijn bevriende collega DJ's kijk heb ik ook echt een hele afwijkende stijl van beatmixen, een soort hybride vinyl/CDJ/midiDJ frankenstein techniek :')

Was ook wel grappig, ik was laatst een keer gaan draaien bij iemand met een Serato setup en hij is echt een DJ-van het oude slag. Kent iedere plaat gewoon van begin tot eind en weet gewoon precies hoeveel maten van te voren je de tweede plaat erin moet slingeren. Terwijl ik al zijn 'platen' dus niet kende maar gewoon de hele tijd alles stond te loopen en zo ging het ook prima. Hij stond echt zo naar z'n eigen setup te kijken van: "shit zo kan het dus ook, eigenlijk nooit aan gedacht", Maar het ligt er natuurlijk wel heel erg aan wat voor muziek je mixt. Minimal, Techno en Progressive lenen zich er beter voor dan de gemiddelde Electro plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kaap schreef op zondag 11 mei 2008 @ 02:42:
Je hebt wel gelijk maar de investeringskosten om een CD speler set te bouwen zijn mij echt te hoog. Vinyl is echt interresanter voor me op dat gebied. Combineer dat met dat ik feeling heb bij draaitafels, lijkt me duidelijk.
Overweeg dan een timecode setup. Heb je voor jou het beste uit twee wereleden. Niet 10 euro per plaat betalen, maar wel gewoon je sl1200's gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:38

JorisPenders

Designer & Coder

Maar het went snel genoeg en ik neem aan dat je iedere track die je live mixt toch tenminste wel een paar keer gehoord hebt voor je 'm d'r in legt.
Wat ik het voordeel vind van het mixen met cd's (of timecode for that matter) is dat je een loop kan zetten bijvoorbeeld 4 maten voor een break. Dan zet je die loop op scherp met de andere track, en laat je 'm lekker doorlopen. Als het dan tijd is om van track te wisselen knal je de loop eruit, je weet precies wanneer de break of de vocals komen.
Gedeeltelijk mee eens. Bij Radio-edits is dit een prima optie, maar als je club-mixes hebt is het gewoon een kwestie van op het goede moment instarten. Heb je geen loop nodig en komt ook goed uit!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
ik dacht ook goedkoper uit te zijjn met goedkope tafles en vinyl

maar heb nu in een jaartje 160 vinyls opgespaard, en dit heeft mij dus zo'n 1300 euro gekost, dit geld had ik mooi bij kunen leggen bovenop mn draaitafels en had ik nu 2 cdj's 800 gehad

dan nog wat extra kosten voor downloads en verzamelalbums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik ben bang, dat je die vele platen misschien even had moeten laten en dit in een timecoded set up gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Als je naar de kosten gaat kijken, vergeet de 'opstartkosten' van een dj set met draaitafels of cd spelers. Daar zal je altijd wel een euro of 800 ~ 1500 aan kwijt zijn, of nog meer, hoe bont je het maken wil. De echte kosten gaan 'm in de muziek zitten. Dj'en blijft geen goedkope hobby :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Over opstartkosten gesproken, omdat ik over een half-jaar ongeveer een complete TC-vinyl set wil aanschaffen, zit ik wat dingen uit te vogelen. Nu kom ik op internet een aantal Tractor Scratch certified mixers tegen en dat ziet toch interessant uit.

De Mackie D4.pro bijvoorbeeld. Kost rond de 900 euro en is een 4 kanaals DJ-mixer. Met die prijs begeeft het ding zich tussen de (sub-)topmixers zoals de Ecler Nuo5, de Pioneer DJM600 en een Allen & Heath Xone42. Maar met als een bijkomend voordeel dat de geluidskaart geintegreerd zit in de mixer, waardoor je theoretisch 400 euro bespaart voor een Audio8, die je dan terug in de mixer steekt.
Ik had anders slechts zo € 300 - 450 tops begroot voor een mixer, en het lijkt vooralsnog win/win om het zo te doen.

Voordeel is dat ik me zo een kwalitatief beter mixer kan veroorloven dan ik dat zou kunnen doen als ik alles los zou kopen.

Maar er zitten natuurlijk haken en ogen aan. Allereerst zit je natuurlijk vast aan je mixer. Een geluidskaart kan je meenemen als je op lokatie draait en als je een ander mixer wil dan ben je je geluidskaart ook kwijt.

Andere optie is natuurlijk wat langer doorbijten en in een keer de hele zooi aanschaffen zoals ik het wil hebben. Maar dan lopen de kosten natuurlijk ook gelijk weer straf op naar rond de 2000 euro.

Wat is wijsheid? Ik heb allerminst haast om het te kopen, en ik zie het als een lange termijn investering, maar er is natuurlijk een grens aan wat er mogelijk is. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tja het is maar net hoeveel je van je hobby wilt genieten.

Is 2000 euro je moreel te veel dan zou ik het niet doen.

Ik vond 1000 euro besteden aan een DJ setup al veel, terwijl ik nog niet eens goed kan draaien.

Waarom dan 1000 euro besteden ? Omdat ik geen rommel wilde waar ik na 1,5 jaar op uitgekeken zou zijn.

Het is maar net of het je waard is. Voor 2000 euro weet ik een hoop leuke setups te bedenken, niet eens TC gerelateerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja omdat je het met DJ'en zo gek kan maken als jezelf wil, dus het is het mijns inziens gewoon verstandig om te bedenken hoeveel geld je a) kan sparen en b) wilt uitgeven.

Ik zit nu in het laatste jaar van m'n studie, en ik verdien een aardige zakcent met het DJ'en. Het leukste vind ik het om dat geld terug te laten vloeien in m'n hobby. Zo heb ik tot nu toe eigenlijk al m'n gear voor 80% kunnen financieren. En ik heb nu zoiets van ik ben nu op een punt in m'n leven dat ik de tijd en de zin heb om een 'groot' bedrag bijeen te sparen, om in iedergeval voor de komende 5 -10 jaar onder de pannen te zijn.

Ik weet in iedergeval dat je voor €1200 - 1500 een hele prima setup kan neerzetten, dus dat is ook waar ik me op concentreer. Eigenlijk weet ik ook wel wat ik wil, Traktor Scratch en SL1200's. Alleen weet ik bij god niet wat voor mixer ik er tussen moet zetten, behalve dat het eigenlijk een FX mixer moet zijn. (Werk nu ook graag met FX's).
Ik heb laatst met een Nuo5 staan mixen en dat beviel me wel heel erg goed, maar die is dan wel weer gelijk zo 650 - 700 euro tweedehands. Dat is dan wel een beetje aan de hoge kant, als er ook nog 400 euro neergeteld moet worden voor Traktor Scratch (edu). Dus ik ben op zoek naar shortcuts en een Traktor/Serato enabled mixer is dan een goede optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:43:
[..]
Ik weet in iedergeval dat je voor €1200 - 1500 een hele prima setup kan neerzetten, dus dat is ook waar ik me op concentreer. Eigenlijk weet ik ook wel wat ik wil, Traktor Scratch en SL1200's. Alleen weet ik bij god niet wat voor mixer ik er tussen moet zetten, behalve dat het eigenlijk een FX mixer moet zijn. (Werk nu ook graag met FX's).
Ik heb laatst met een Nuo5 staan mixen en dat beviel me wel heel erg goed, maar die is dan wel weer gelijk zo 650 - 700 euro tweedehands. Dat is dan wel een beetje aan de hoge kant, als er ook nog 400 euro neergeteld moet worden voor Traktor Scratch (edu). Dus ik ben op zoek naar shortcuts en een Traktor/Serato enabled mixer is dan een goede optie. :)
Nuo4 kun je iig gebruiken met Ableton live. Wat betreft Traktor Scratch, je kunt kijken naar Mackie d.4pro zoals je al aangaf, maar Ecler Evo4 en Korg Zero4 zijn ook zeker geen slechte optie.

En ik weet niet of je het een optie vind, maar dit gaat ook een leuk dingetje worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.mackie.com/products/u420d/images/u420dmasthead.jpg

De U.420d, mocht je deze nog niet kennen, is een production mixer met ingebouwde firewire geluidskaart.
Met deze kun je software aansturen (MIDI), maar je kunt ook draaitafels en andere inputs aansturen.
Het is misschien een plastic oplossing, maar het is bedoeld voor de thuis setup. Check de site voor meer info.
Hij schijnt deze maand uit te komen (18 mei) en ging rond de 250 euro kosten? (laatste weet ik niet helemaal zeker trouwens)

Wat mij betreft een hele leuke optie!

[ Voor 4% gewijzigd door Ome_Les op 13-05-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tja Sjoewe als je al geld verdiend met draaien dan is 2000 euro zo terugverdiend lijkt mij.

20 keer een gig van 100 euro en je hebt alles al terug.

Nou zeg dat je 1 keer in de maand een gigje doet, dat is in minder dan 2 jaar terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mag toch hopen dat je in die twee jaar je vraagprijs wel enigzins kan verhogen, aangezien je vaardigheden en bekendheid in die tijd toch echt wel gestegen moeten zijn :P

Ben benieuwd wat eruit komt, en wat je uiteindelijke keuze's worden Sjoewe, wellicht als dat moment dan daar is even een klein verslagje met onderbouwing waarom je uiteindelijk voor dat product gegaan bent? Altijd handig voor andere DJ's in dit topic/forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Heb op het moment een bod staan op 2 * SL1210 MK2's. Vraagprijs is 675,-, ik heb 550,- geboden. Ze zijn paar jaar oud en diegene doet er ook 2 Concordes extra bij. Niet slecht vind ik, zeker aangezien ik het gat Zeeland woon en hij op half uurtje rijden terwijl ik voor andere advertenties al heel snel echt de regio uit moet ervoor.

Wat betreft een mengpaneel. Ook iemand uit de buurt die zijn decks al tijd terug verkocht had, heeft nog een Nuo3 staan, niet de 3.0. Ik heb vorige week al keer op een Ecler gedraaid en wow, wat draaien die dingen fijn zeg. De Nuo3 is perfect voor me denk ik, 3 kanalen, gebruik er 2 en dus de mogelijkheid om mischien nog eens een keer een CDJ-400/800 erbij te plaatsen. Vraagprijs was echter 250,-. Hier moet ik nog even over nadenken. 2de hands Technics ala, maar 2de hands mengpaneel kan nog tricky zijn kwa slijtage. Hadden die oude Nuo's ook al die VCA faders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ome_Les schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:41:
Nuo4 kun je iig gebruiken met Ableton live. Wat betreft Traktor Scratch, je kunt kijken naar Mackie d.4pro zoals je al aangaf, maar Ecler Evo4 en Korg Zero4 zijn ook zeker geen slechte optie.
Mja, ik streef vooralsnog geen Ableton setup na. Daarnaast ben ik ook niet van plan om m'n VCI100 weg te doen. Dus die wil ik gewoon in de uiteindelijke setup verwerken, om de extra functionaliteiten van Traktor in te mappen. De Evo4 en de Zero4 komen waarschijnlijk behoorlijk boven mijn budget te liggen voor een mixer. De D4.pro is dan weer geen FX mixer, maar heeft wel Xone-achtige filters.
Mijn droom is een Nuo5, maar de realistische voorkeur gaat op dit moment uit naar de Vestax PMC280 pro (ik ben bestwel een Vestax fanboy :') ). Voor 500 euro nieuw een hele goede koop.
En ik weet niet of je het een optie vind, maar dit gaat ook een leuk dingetje worden:
[afbeelding]

De U.420d, mocht je deze nog niet kennen, is een production mixer met ingebouwde firewire geluidskaart.
Met deze kun je software aansturen (MIDI), maar je kunt ook draaitafels en andere inputs aansturen.
Het is misschien een plastic oplossing, maar het is bedoeld voor de thuis setup. Check de site voor meer info.
Hij schijnt deze maand uit te komen (18 mei) en ging rond de 250 euro kosten? (laatste weet ik niet helemaal zeker trouwens)

Wat mij betreft een hele leuke optie!
Nee die kende ik inderdaad nog niet :)

De functionaliteit zit duidelijk wel snor , maar het apparaat is echter niet wat ik zoek. Te weinig kanalen, geen prettige layout. Maar voor ieder ander volgensmij zeker het overwegen waard.
W00fer schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:10:
Tja Sjoewe als je al geld verdiend met draaien dan is 2000 euro zo terugverdiend lijkt mij.

20 keer een gig van 100 euro en je hebt alles al terug.

Nou zeg dat je 1 keer in de maand een gigje doet, dat is in minder dan 2 jaar terugverdiend.
True, maar 2000 euro is wel de outer most limit. Ik woon samen met m'n vriendin, en ik wil ook gewoon leuke dingen met haar doen. Hoe meer ik moet sparen, des te meer de broekriem aangehaald moet worden. En ik ben daar veelste goed in :') Dus zodoende heb ik me een realistisch doel gesteld, van rond de 1500 waarvoor het hier moet staan. Misschien loop ik onderweg tegen een mooie deal aan en kost het me minder, misschien besluit ik dat alles nieuw moet, dan kost het me meer.

Maar maak je geen al te optimistisch beeld van draaien voor geld. Het is een leuke zakcent, maar beslist geen vetpot. Ik kan het ook alleen doen omdat ik er een ander baantje (tnt-post olé olé) op na houd. Alleen de feestdagen zijn echt een goudmijn. O-)
osc4r schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:16:
Mag toch hopen dat je in die twee jaar je vraagprijs wel enigzins kan verhogen, aangezien je vaardigheden en bekendheid in die tijd toch echt wel gestegen moeten zijn :P
D'r komen binnenkort misschien wat bruiloften aan :') Dat zijn heerlijke melkkoeien. En gala's van studie/studentenverenigingen, dat schiet ook lekker op.
Ben benieuwd wat eruit komt, en wat je uiteindelijke keuze's worden Sjoewe, wellicht als dat moment dan daar is even een klein verslagje met onderbouwing waarom je uiteindelijk voor dat product gegaan bent? Altijd handig voor andere DJ's in dit topic/forum!
Ja ik zal iedereeen zeker op de hoogte houden, al zal mijn zoekktocht het komende half jaar waarschijnlijk bestaan uit geld sparen. Na de zomervakantie ga ik beginnen met 'jagen' op twee draaitafels. Als het zover is kom ik de beslommeringen hier wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Als mijn loon het toelaat ga ik morgen Traktor Scratch bestellen :)
Maar ik zit nog een beetje met m'n laptop. Dat ding is al zo'n beetje 2 jaar oud (Centrino 1.8 GHz, 1,5 gieg ram). Volgens de systeemeisen op de NI site zou het moeten werken, maar als ik wat effecten wil gebruiken, zou mijn systeem het aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:45:
Als mijn loon het toelaat ga ik morgen Traktor Scratch bestellen :)
Maar ik zit nog een beetje met m'n laptop. Dat ding is al zo'n beetje 2 jaar oud (Centrino 1.8 GHz, 1,5 gieg ram). Volgens de systeemeisen op de NI site zou het moeten werken, maar als ik wat effecten wil gebruiken, zou mijn systeem het aan kunnen?
Ja joh. Moet zeker goedkomen. Je kan binnen Traktor zelf ook nog heel veel aanpassen om het zwaarder, of minder zwaar te laten draaien. Ik zou de key-lock bevoorbeeld wel uitlaten en gewoon de pitch gebruiken. Maar ook op mijn antieke Athlon XP2400+ met 512mb ram liep Traktor 3 prima.
Traktor heeft zelf ook een CPU-meter waarop je kan zien hoe zwaar de belasting is, maar ik zou denken dat het wel goed moet komen hoor. :)

Ooh en als je nog ingeschreven bent bij een studie toevallig, dan kan je direct bij Native Instruments een Education Discount krijgen van €200 (!) voor het volledige pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjoewe op 14-05-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Sjoewe schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:51:
[...]

Ja joh. Moet zeker goedkomen. Je kan binnen Traktor zelf ook nog heel veel aanpassen om het zwaarder, of minder zwaar te laten draaien. Ik zou de key-lock bevoorbeeld wel uitlaten en gewoon de pitch gebruiken. Maar ook op mijn antieke Athlon XP2400+ met 512mb ram liep Traktor 3 prima.
Traktor heeft zelf ook een CPU-meter waarop je kan zien hoe zwaar de belasting is, maar ik zou denken dat het wel goed moet komen hoor. :)

Ooh en als je nog ingeschreven bent bij een studie toevallig, dan kan je direct bij Native Instruments een Education Discount krijgen van €200 (!) voor het volledige pakket.
Da's wel een heeeeeeeeele mooie korting, helaas ben ik sinds een aantal maanden een eenvoudige loonslaaf.. :(
Nouja, geld zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:00:
[...]

Da's wel een heeeeeeeeele mooie korting, helaas ben ik sinds een aantal maanden een eenvoudige loonslaaf.. :(
Nouja, geld zat ;)
Anders kijken of maatjes van je nog student zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:20:
[...]

Anders kijken of maatjes van je nog student zijn? ;)
Helaas... Wie van jullie biedt zich aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sorry.. Voor mij alweer zo'n 8 jaar terug dat ik HBO student was. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Ome_Les op 14-05-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ome_Les schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:42:
Sorry.. Voor mij alweer zo'n 8 jaar terug dat ik HBO student was. :Y)
Was ook meer een geintje. Ik wil mezelf geen gezeik met de garantie op de hals halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Empathy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:46:
[...]

Was ook meer een geintje. Ik wil mezelf geen gezeik met de garantie op de hals halen :)
Van mij ook... en idd goed te begrijpen hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Is het verstandig, omdat mijn systeem al 2 jaar niet opnieuw is geïnstalleerd, een extra XP installatie speciaal voor TS te installeren? (dual boot dus) of maakt het niet zoveel uit en is TS stabiel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Empathy schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:38:
Is het verstandig, omdat mijn systeem al 2 jaar niet opnieuw is geïnstalleerd, een extra XP installatie speciaal voor TS te installeren? (dual boot dus) of maakt het niet zoveel uit en is TS stabiel zat.
Traktor is hier nog nooit vastgelopen tijdens het draaien, maar dat is wel onder OSX. Het is echter wel een aantal keer op onverklaarbare reden vastgelopen bij het inladen, waarbij een reinstall de enige uitweg bleek. Ik heb dus altijd een discimage van de installcd bij de hand, als ik op locatie ga draaien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanmorgen vertelde ik tegen me collega (in de veertig) dat ik een advertentie had gevonden voor 2 SL1210's en dat ik 550,- geboden had. Zegt hij: "Hmmm Technics, heb ik er ook nog 1 van". Dus ik vraag door, blijkt dat hij jaar of 7-10 terug een SL1200 MK2 had gekocht om af en toe zijn oude LP's op te kunnen draaien. De laatste jaren gebruikt hij hem helemaal niet meer. Ik ken hem, hij's altijd heel zuinig op zijn spullen. Ding heeft altijd thuis gestaan en zelden LP's gedraaid. Dus ik zei tegen hem om een bedrag te verzinnen. Afgesproken dat ik hem voor 250,- overneem.

Vanavond bij iemand een Numark DM-1050 ophalen, 1 jaar oud, voor slechts 30,-, meneer had dringend geld nodig. Leuk dingetje om mee te starten terwijl ik doorspaar voor een Ecler 2.0

Zo, nu dan nog 1 SL1200 regelen.

Het kriebelt....heel erg! Kan echt niet wachten om weer een eigen setje SL's thuis te hebben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Netjes heur Kaap! Heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gebruikt hier trouwens iemand aktieve speakers voor zijn set? Ik kan nergens echt vinden wat voor aansluiting aktieve speakers nou gebruiken. Is dat gewoon tullup zodat deze rechtstreeks op het mengpaneel aangesloten kunnen worden? Zo ja, als je 2 aktieve speakers neemt, dien je dan een dubbele tullup uitgang te hebben op je mengpaneel of zitten die aktieve speakers op elkaar aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 05-07 16:32
Ik heb zelf de Behringer B2031A actieve monitors. Die hebben elk een XLR of grote jack-aansluiting.
Ik heb ze aangesloten met XLR kabel tot aan de geluidskaart, en daar XLR -> Cinch om ze op de geluidskaart aan te sluiten.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
actieve hebben volgens mij altijd xlr

kwalitietsverschil schijnt er niet echt te zijn volgens mij, voordeel is da tje geen losse versterker nodig hebt

je zal dus ook een koppel: tulp - xlr nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Het verschil tussen XLR en Cinch ga je pas merken als je de kabellengte gaat vergroten. XLR geeft beduidend minder storing over de grote afstand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 151099 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:33:

kwalitietsverschil schijnt er niet echt te zijn volgens mij, voordeel is da tje geen losse versterker nodig hebt

In principe zijn de versterker en boxen op elkaar aangepast. Volgens dit principe zou je dan dus ook een beter geluid moeten hebben.
Pepsi- proef heb ik echter nog nooit kunnen nemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Anoniem: 151099 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:33:

Hoeft niet altijd, meestal wel. Verschil tussen XLR en Jack bijvoorbeeld is op lange afstand en de connector is duurzamer (meer PA-opbouw, shouw en stou gericht) op ten duur naar veel gebruikt. En jack kan een complete inputbuss vernielingen zodra je er een ram-zijwaarts opgeeft. XLR houdt makkelijk 100kg van beetje kwaliteit (jah ervaring mee). Plus er zijn XLR connectoren met een balanced/unbalanced knop er ingebouwt.
Cinch/RCA/Tulp hoe jullie het ook willen noemen is leuk maar niet echt pro/duurzaam. Niks temaken met geluidskwaliteit (noujah cinchbussen kraken snel na heftig gebruik) maar geen switch tussen balanced/unbalanced wat not done is voor vele PA gebeuren en studio opbouw.
Trouwens de input op XLR is +4 dBu en op jack/phone is -10 dBu (Volgens de officiele afspraken/regels in de studio/muziek wereld)
Ome_Les schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 22:52:
[...]

In principe zijn de versterker en boxen op elkaar aangepast. Volgens dit principe zou je dan dus ook een beter geluid moeten hebben.
Pepsi- proef heb ik echter nog nooit kunnen nemen. ;)
He Les :w , even een break van de WLAM mix hier, we gaan de nacht door. Nu even de laatste cd van De Jeugd van Tegenwoordig checken, mijn god niet mijn muziek maar god wat brilliante mafkezen ook.

Beter geluid... ligt er aan wat je beter geluid vind. Vaak zijn de versterkers van de monitoren (nearfield voor mixxen en tracking in studio's bv) zo afgestelt om rond 0db+ mix op normale luisterstand geluid te weergeven wat kwa FQ loop vlak is, geen kleuring en "dood/kil" is en ook nog eens op volume afspeelt wat de "norm" is kwa mixvolume. (je hebt 3 volume regeling in de ketting, input/mix/output en dat alles moet altijd goed in verband zijn).
Wil je echt hard gaan en basssss voelen. Koop geen monitors maar voor een PA set of in die geest. Nearfield monitoren zijn gemaakt om goed en duidelijk stereo beeld tegeven op een luisterafstand van rond de 1m in een hoek van 60e op de juiste sweetspot op testellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 15-05-2008 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Ik heb net Traktor Scratch besteld :) Ben benieuwd :)
De volgende aankoop wordt een nieuwe mixer, maar dat zal nog even op zich laten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 02:18:
[...]

He Les :w , even een break van de WLAM mix hier, we gaan de nacht door. Nu even de laatste cd van De Jeugd van Tegenwoordig checken, mijn god niet mijn muziek maar god wat brilliante mafkezen ook.
Nice one man! Ben erg benieuwd hoe WLAM gaat klinken! echt!

En ja.. JvT is echt een haat liefde verhouding. ;)
Beter geluid... ligt er aan wat je beter geluid vind. Vaak zijn de versterkers van de monitoren (nearfield voor mixxen en tracking in studio's bv) zo afgestelt om rond 0db+ mix op normale luisterstand geluid te weergeven wat kwa FQ loop vlak is, geen kleuring en "dood/kil" is en ook nog eens op volume afspeelt wat de "norm" is kwa mixvolume. (je hebt 3 volume regeling in de ketting, input/mix/output en dat alles moet altijd goed in verband zijn).
Wil je echt hard gaan en basssss voelen. Koop geen monitors maar voor een PA set of in die geest. Nearfield monitoren zijn gemaakt om goed en duidelijk stereo beeld tegeven op een luisterafstand van rond de 1m in een hoek van 60e op de juiste sweetspot op testellen.
Hoera voor mijn Peavey P.A. setje *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Leuk zeg dit topic, was me nog niet eerder opgevallen. Terwijl ik toch wat jaartjes alweer op GoT rondhang. Maar ja dat krijg je he, als je alleen maar in Spielerij en PMG forum´s rondhangt ;)

In ieder geval ben ik ook weer van plan om mijn DJ carriere weer naar een hoger plan te tillen :P Ik heb al 2 Techniks SL1210 MK2 en nog een oud Numark 3 kanaals mixertje thuis staan dus de draad op pakken is geen probleem met nog eens 5000 stukken vinyl als back up. Maar ik ben van plan om mijn oude set uit te breiden met 2 Pioneers CDJ 1000 mk 3 en dat oude mixertje te vervangen voor een DJM 800. Daarnaast zal ik heel wat tijd moeten gaan steken om al dat vinyl te digitaliseren. Maar dat kan wel met een simpel Lenco usb draaitafeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb inmiddels mijn set bijna compleet.

1 * Numark DM1050, 2de hands voor 3 tientjes, jaartje oud en zelden gebruikt.
1 * Technics SL1200 MK2, 2de hands van collega. Hij had hem nieuw gekocht destijds. Die had er heel af en toe oude LP's op gedraaid. Voor 250,- wastie van mij. Gister gekregen en hij's echt puntgaaf. Geen krasje, helemaal niks mis mee.

Mijn ouders hadden nog een oude 5.1 home cinema set thuis staan. Gekeken, zat een Aux ingang op. Mooi! Meenemen dus.

Nu nog 1 Technics SL1200 vinden. Kan er wel 1 krijgen in de buurt, maar die persoon draagt 345,- ervoor en dat is best iets meer dan de gem. prijs op marktplaats etc. Aan de andere kant, hier in Zeeland staan ze zelden te koop. Wat zouden jullie doen? Die duurdere halen of maar gewoon afwachten of er mischien nog 1 te koop komt te staan hier in de buurt.

To do list:
1 * SL1200 aanschaffen
2 * elementen/naalden aanschaffen
2 * Slipmatten aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Tsja, heb je er haast mee, of kan het wel wachten? Persoonlijk heb ik meer moeite met wachten dan er wat meer voor moeten betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Empathy schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:29:
Tsja, heb je er haast mee, of kan het wel wachten? Persoonlijk heb ik meer moeite met wachten dan er wat meer voor moeten betalen :P
Mwah op zich wil ik zo snel mogelijk aan de slag. Aan de andere kant zou ik wel heel even kunnen wachten, maar SL 1200's in Zeeland? Zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaap schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 08:08:

To do list:
2 * elementen/naalden aanschaffen
Wat voor elementen ga je er onder zetten Ortofon of Stanton ? Ik zelf heb de Stanton AL500MKII er onder zitten, anders gezegt de meest standaard elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Stanton's. Ik ben nooit weg geweest van Concorde's eigenlijk. En de prijs van Stanton's goed. Maar ik moet ook effe 2 headshell's hebben om die Stanton 500's aan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, ik heb in het verleden eigenlijk wel met allerlei elementen gewerkt. En er zit toch wel degelijk geluids en kwaliteits verschil tussen de elementen en naalden onderling. In mijn 1e kleine dancing en dat is alweer heel lang geleden, maar wel altijd gezellig hadden ze ook Ortofon's alleen ik had altijd het idee dat die naalden verschrikkelijk snel sleten, af te lezen door snel het hoge stof gehalte op de naald. En nee mijn platen stonden niet jaren in het stof toendertijd ;) Maar ja, het kon natuurlijk ook zijn dat ze die SL tafels toendertijd verkeerd hadden afgesteld. Later hebben ze die Ortofons laten inruilen voor Stantons, toen nog met het witte naald bevestegingetje. Teven had die monteur van de plaatselijke audio zaak, tegelijk die SL's weer gekalibreerd en goed af gesteld, want de pitch controls weken ook behoorlijk af. Daarna had ik het idee dat de levensduur van de naalden langer was, maar dat kan ook alleen maar verbeelding geweest zijn. Qua platen mixen boeit het me niet zo welk element er onder zit, zo lang het geluid maar zuiver klinkt. Dat is het belangrijkste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Scheisse.. Gisteren Traktor Scratch binnen gekregen en direct aangesloten. Nu komt er uit 1 kanaal goed geluid maar de andere is flink distorted.. Als ik de kabels van kanaal verwissel, gaat het distorted geluid mee naar het andere kanaal (is het nog te volgen?).. Ben dus bang dat 1 zo'n core cable kaduuk is..

Het kanaal waar het distorted geluid uit komt is trouwens ook niet te bedienen met de control vinyl. TS pikt het signaal niet helemaal goed op..

Iemand misschien enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kaap schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 15:44:

Zo, nu dan nog 1 SL1200 regelen.
Heb er nog één staan waar ik niks meer me doe ;)
http://superdaantje.nl/index.php?topic=6.0

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mooie prijs! Arnhem is alleen heel ver weg, ik woon helemaal in Vlissingen.

Je platencollectie daarintegen, Lost label, ik zie Paddo staan. Lekker hoor. Heb je toevallig een lijst van welke platen je hebt?

[ Voor 18% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-05-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

*~kuch~* verzenden/verzendkosten.*~kuch~* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Ben nu een beetje aan het spelen gegaan met Traktor 3 (Demo) en wil binnenkort een BCD 3000 aanschaffen om beetje te mixen/spelen.

Nou vraag ik me met betrekking tot Traktor 3 een paar dingetjes af (ongetwijfeld noob vraagjes):
Is er een shortkey om een bepaalde waarde, bijv. de High level van de deck A equalizer snel naar 0 te brengen? Met de BCD 3000 heb je dat zo gedaan, maar met de muis is het nog niet ideaal (net als de pitch).
En is er een manier om BMP waarde van een nummer weer terug naar origineel te brengen? Af en toe wil ik een tweede nummer laten syncen met het andere nummer. BPM/pitch waarde veranderd, maar uiteindelijk wil ik, wanneer ik enkel nog nieuwe nummer afspeel, de originele BPM waarde weer terug, zodat het niet meer zo versneld/vertraagd klinkt.

Nu is een midi controller sowieso nodig om een beetje fatsoenlijk te kunnen mixen (en een nummer via headphone te kunnen beluisteren om cuepoint in te stellen), maar zolang ik die nog niet heb, blijft het even spelen met de muis. Heb nog heel wat oefening nodig wil ik een beetje redelijk kunnnen mixen, maar goed, dat komt vanzelf wel. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

In het geval van een MIDI controller wordt "cue via hp" mogelijk gemaakt door een soundcard. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ome_Les op 18-05-2008 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kaap schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Mooie prijs! Arnhem is alleen heel ver weg, ik woon helemaal in Vlissingen.

Je platencollectie daarintegen, Lost label, ik zie Paddo staan. Lekker hoor. Heb je toevallig een lijst van welke platen je hebt?
Er is helaas geen lijst beschikbaar ... ik heb de afgelopen jaren al me platen verkocht zo'n 2000 dit is wat nog over is :P

Men mag altijd de platen bekijken alvorens men ze koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ome_Les schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:52:
*~kuch~* verzenden/verzendkosten.*~kuch~* ;)
Muhahaha zon SL1200 verzenden? Zal inderdaad aardig wat verzendkosten opleveren!
Superdaantje schreef op zondag 18 mei 2008 @ 00:19:
[...]

Er is helaas geen lijst beschikbaar ... ik heb de afgelopen jaren al me platen verkocht zo'n 2000 dit is wat nog over is :P

Men mag altijd de platen bekijken alvorens men ze koopt ;)
Neej snap ik. Ik zie dat er wel platen tussenzitten van Lost Records AKA Cold Rush Records. Dat zijn eigenlijk de enige die ik echt zoek. Rave Creator, Steve Shit, Bleepmaster etc. Als je wellicht die apart zou willen verkopen...DM maar! http://www.discogs.com/label/Cold+Rush+Records zijn de releases die ik bedoel.

[ Voor 57% gewijzigd door JeroenNietDoen op 18-05-2008 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Platen worden niet los verkocht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ok, geen probleem!

Van het weekend me eerste platen besteld, die zullen morgen bezorgd worden. Vriend van me leent me een 2de SL1200 totdat ik een leuke deal vindt.

NEO019 Tha Playah - Weird Shit
NEO030 Tha Playah - Fuckin Weird Titties And Clits
NEO027 Evil Activities & Dj Panic - Never Fall Asleep
NEO033 Tha Playah - I Call Tha Shots
TRAX0069 Art of Fighters - Do Or Die E.P.
FORZE17 Forze DJ Team - '98 To Piano
NEO036 Evil Activities - Nobody Said It Was Easy
NEO024 Evil Activities - Back On Track (Double 12'')
NEO023 Evil Activities - One Of These Days
NEO031 Hard Creation - Creators Of The Core
VB002 G-Town Madness & The Viper - Come As One
HAWOR 001 Collected Hardcore Works Volume 1
HAWOR 002 Collected Hardcore Works Volume 2
HAWOR 003 Collected Hardcore Works Volume 3
HAWOR 004 Collected Hardcore Works Volume 4

Die Collected Hardcore Works wel even fijn om de oude early's terug te hebben.

Enige probleem, bedacht me zojuist dat ik slipmatten vergeten ben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Empathy schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:14:
Scheisse.. Gisteren Traktor Scratch binnen gekregen en direct aangesloten. Nu komt er uit 1 kanaal goed geluid maar de andere is flink distorted.. Als ik de kabels van kanaal verwissel, gaat het distorted geluid mee naar het andere kanaal (is het nog te volgen?).. Ben dus bang dat 1 zo'n core cable kaduuk is..

Het kanaal waar het distorted geluid uit komt is trouwens ook niet te bedienen met de control vinyl. TS pikt het signaal niet helemaal goed op..

Iemand misschien enig idee?
Op een of andere manier is het probleem weer opgelost. Heb de kabel vervangen door normale tulp kabels en toen werkte het prima, dus ik dacht dat het inderdaad de kabel moest zijn. Maar toen ik die core cable weer terug in plugte werkte die opeens wel weer.. Moraal van het verhaal: Het werkt, maar ik heb geen idee waar het aan lag. (I hate that.. :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Netjes man!

Ook dat Numark mixertje ziet er goed uit, simpel maar doeltreffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Puick hoor!
Ik ga vrijdag twee super-OEMS halen. En dan ergens september/oktober moet het Timecode systeem er staan. Moet nog even kijken wat ik ga doen met de mixer .De VCI mappen, of hopen dat ik er een mixer kan lenen, of er een tijdelijk voor een paar tientjes kan opsnoren.
En dan sparen voor een mid-price FX mixer zoals de Vestax PMC 280, of misschien een combo zoals een nuo3 + Kaoss Pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ome_Les schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:01:
Netjes man!

Ook dat Numark mixertje ziet er goed uit, simpel maar doeltreffend.
Niet mijn keus, kon hem overkopen voor 30,-. Ik wil uiteindelijk toch een Nuo 2.0, maar gelijk 425,- voor een mengpaneel was niet beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ach zolang het nu maar blijft werken for the time being. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261114

Goedemiddag,

Ik heb een tijd gedraaid (Amateuristisch en op jonge leeftijd 12-16), ben onderhand 18 en mis het draaien (als je het zo kan noemen) toch heel erg. Ik wil wel graag CD draaien en richt mezelf vooral op Dirty House voor in de Club, Ik moet dus een nieuw setje hebben en dacht aan het volgende:

2x PIONEER CDJ-800 MKII (CD-speler)
1x Pioneer DJM-400 (Mixer)
1x Pioneer HDJ-1000 (Headphone)

En als speakers voor in me kamer een Logitech Z-2300

Mijn vraag aan jullie is: Is dit wat? En zo ja.. hoe zit het met de speakers? Is dit wel goed genoeg of zouden jullie eerder voor een paar goede monitoren gaan? (deze koop ik dan later) Want ik heb niet een HELE grote kamer en voor buiten koop ik nog een versterker met een paar leuke JBL boxen.

Ook twijfel ik tussen nieuw en 2e hands.. Kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Prima setje.

Alleen zou ik een paar actieve monitors kopen. Dat klinkt toch net wat fijner bij het mixer, al het geluid vanuit een enkele speaker. En als je het geld hebt: koop het nieuw. Dan heb je twee jaar garrantie en service bij Pioneer. Dat is wel zo lekker. En anders: goed testen en geen genoegen nemen met iets dan minder dan perfect is. Reparatie is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261114

En volgens mij blijft het wel gevoelige apparatuur, het geld is er overigens wel. Ik zit alleen te kijken naar een beetje leuke monitor, Maar 1 zie ik niet zitten en ik wil eigenlijk niet teveel kwijt zijn. Ik denk toch dat ik voor de z2300 ga en die daarna naar me pc verplaats en er een Synrincs M3 setje voor neerzet (Dit is toch wel goed)>

Wat is het prijzig zeg dat speelgoed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Het 2de hands mengpaneel wat ik gekocht heb bevalt me echt niet. De faders zijn best al versleten, volume van 1 kanaal is beduidend minder dan de ander. Tevens vind ik de geluidskwaliteit niet echt goed.

Zit dus te kijken voor een andere. Budget zon 300,-. Maar ik wil wel van die faders die niet kunnen gaan lekker of kraken. Ik weet echter niet goed waar ik dan op moet letten behalve digitale mengpanelen zoals de DXM06 en DXM09. Kan iemand aangeven hoe dat soort faders benoemd worden?

Verder een ander vraagje, de standaard faderknoppen zijn van die hoge brede knoppen. Ik vind zelf de platte langere knoppen fijn, zie je op de Dateq's. Zou je zulke knoppen los kunnen kopen en op een ander mengpaneel kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kaap schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:30:
Het 2de hands mengpaneel wat ik gekocht heb bevalt me echt niet. De faders zijn best al versleten, volume van 1 kanaal is beduidend minder dan de ander. Tevens vind ik de geluidskwaliteit niet echt goed.

Zit dus te kijken voor een andere. Budget zon 300,-. Maar ik wil wel van die faders die niet kunnen gaan lekker of kraken. Ik weet echter niet goed waar ik dan op moet letten behalve digitale mengpanelen zoals de DXM06 en DXM09. Kan iemand aangeven hoe dat soort faders benoemd worden?

Verder een ander vraagje, de standaard faderknoppen zijn van die hoge brede knoppen. Ik vind zelf de platte langere knoppen fijn, zie je op de Dateq's. Zou je zulke knoppen los kunnen kopen en op een ander mengpaneel kunnen zetten?
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13682 Niks voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Als je die 39 euro extra hebt, is die Ecler Nuo zeker een mooie optie!
Je zult waarschijnlijk pas een ander willen als je:
• Meer kanalen op je mixer wilt gaan gebruiken
• De mixer op is

Verder kan ik mij niet zo heel veel kunnen bedenken wat hier fout aan zou kunnen zijn kwa keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mjah is een optie, maar die is niet digitaal en ik kan er niet uithalen of die van die specifieke faders heeft. Hence de vraag van me over die speciale faders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kaap schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:55:
Mjah is een optie, maar die is niet digitaal en ik kan er niet uithalen of die van die specifieke faders heeft. Hence de vraag van me over die speciale faders.
Misschien heb ik eroverheen zitten lezen, maar... Waarom wil je een digitale mixer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ome_Les schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:02:
[...]

Misschien heb ik eroverheen zitten lezen, maar... Waarom wil je een digitale mixer?
Om krakende en lekkende faders te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy

Empathy

Extreme Audio

Kaap schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:26:
[...]

Om krakende en lekkende faders te voorkomen.
Dat heeft niets te maken met het wel of niet digitaal zijn van een mixer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Empathy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:14:
[...]

Dat heeft niets te maken met het wel of niet digitaal zijn van een mixer :)
Was meer bedoeld als voorbeeld. Doordat die fader digitaal is, lekt ie niet.

Maar nu schijnen er ook nog niet digitale faders te zijn die ook zelden nog gaan lekker. VCA faders. Welke merken hanteren faders die niet na een jaartje al lurp zijn, lekken of kraken.

Ik weet dat de Ecler Nuo x.0 serie VCA faders gebruikt. Maar verder is het heel erg lastig te achterhalen welke mengpanelen deze faders hanteren.

De Ecler Nuo 2.0 is wel helemaal mijn ding, 2 channels is zat voor mij. 60mm faders, grote rubberen EQ knoppen. Heerlijk.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-05-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Kaap schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 21:35:
[...]

Was meer bedoeld als voorbeeld. Doordat die fader digitaal is, lekt ie niet.

Maar nu schijnen er ook nog niet digitale faders te zijn die ook zelden nog gaan lekker. VCA faders. Welke merken hanteren faders die niet na een jaartje al lurp zijn, lekken of kraken.

Ik weet dat de Ecler Nuo x.0 serie VCA faders gebruikt. Maar verder is het heel erg lastig te achterhalen welke mengpanelen deze faders hanteren.

De Ecler Nuo 2.0 is wel helemaal mijn ding, 2 channels is zat voor mij. 60mm faders, grote rubberen EQ knoppen. Heerlijk.
Lees hier eens....http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=13682

Ook de Nuo2 heeft VCA faders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ome_Les schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:12:
[...]

Lees hier eens....http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=13682

Ook de Nuo2 heeft VCA faders. ;)
Klopt, vrijwel alle Ecler's wel, maar vraag me gewoon af welke merken ze verder nog gebruiken, want in de specificaties van mengpanelen staat lang niet altijd aangegeven dat deze VCA faders gebruikt.

Verder, zijn VCA faders echt zoveel beter en verlengen ze de leeftijd van een fader aanzienlijk meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mackie d.pro series

Maarja.... dat valt buiten je prijsklasse. EN deze maken gebruik van van de infinium crossfaders.

Waar normale VCA faders al een paar miljoen acties kunnen doorstaan, kunnen die Infinium faders nog even 10 keer meer acties doorstaan als ik mij niet vergis.

Maar, om eerlijk te zijn, voordat je door die paar miljoen acties heen bent, heb jij allang je zinnen op een andere mixer gezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259893

Ok mensen, ook ik ben mij nu een beetje aan het orïenteren op het Dj zijnde, met in de toekomst hopenlijk een setje bestaande uit 2 x cdj 400 en een djm 400!

Maar ik ben dus een behoorlijke beginner, en voordat ik uberhaupt er wat verstand van heb ga ik natuurlijk niet met geld gooien!

Nu hoor ik de laatste tijd dat men ook laptops gebruikt bij het draaien, zouden jullie willen uitleggen hoe dit een beetje in zijn werk gaat? Zijn de cd spelers aangesloten op de pc, of gebruik hij helemaal geen cd spelers?

En traktor scratch, is dat puur een stukje mix software?

Ik hoop dat jullie mij kunnen/willen inlichten,

Bvd!

(Edit: Als ik het goed begrijp, is een midi functie noodzakelijk als je je speler op een pc wil aansluiten?)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 259893 op 24-05-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Je zou eens kunnen kijken naar een digital midi controller als de Behringer BCD 3000 (die ik zelf ook neig aan te schaffen binnenkort). Ook voor mij is het nieuw, heb weinig tot geen (goede) cd's en platen om te mixen, waardoor vinyl / cd mixen net een stap te groot voor me is.
Met de BCD 3000 wil ik lekker spelen en dan kan ik later altijd nog wat beters / anders aanschaffen. BCD 3000 heb je voor zo een 220 euro, wat toch stuk aangenamer is dan gelijk tussen de 600/1000 euro uit te moeten geven.

Anyway, zo een midi controller kun je op je PC of laptop aansluiten en met software (als virtualDJ en Traktor) en de midi controller kun je ook leuk mixen.
Video op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Un7EhHLOLio om je een indruk te geven.

Nou zijn er ook nog vele andere midi controllers, maar is om je een idee te geven, dat zoiets ook mogelijk is, zonder gelijk naar mixer + cd-spelers/platenspelers te hoeven gaan. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259893

Merci! Maar nu wordt vooral mij laatste stuk van de vraag beantwoord!
Neem als voorbeeld de gemiddelde dj met 2 cdj en 1 djm, hebben die meestal gewoon een laptop? Met wat voor software? Wat gebruik jij Sjoewe?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.