VincentG schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:22:
Wat ik me afvraag:
Bij de BCD 3000 kun je neem ik aan geen samples opnemen tijdens het spelen die je gedurende het mixen kunt gebruiken? Hoorde vanmiddag een sessie op hardFM waarin je zo nu en dan 'tainted love' hoorde. Heb het iig niet op de BCD 3000 kunnen ontdekken.
Je ziet het verkeerd, dat ligt namelijk geheel aan de software waar je mee werkt. De BCD3000 kan namelijk zelf helemaal 'niks', net als alle andere MIDI-controllers. Het enige dat het apparaat kan is signalen uitsturen, die in de software toegewezen kunnen worden aan een iedere willekeurige functie. Als jij wil dat je jogwheel ook de playknop is dan kan dat. Handig is anders maar je snap het punt hopelijk. Als jij software gebruikt met een sampler dan kan je zo stukjes loopen of samplen.
Hoe beheers je eigenlijk je tracks als je met de BCD 3000 aan het mixen bent? Moet je met de muis steeds een nieuwe track in een van de decks slepen, zodat je daarmee kan mixen, want voor zover ik heb kunnen merken, doe je dit niet met de BCD 3000. Anderzijds zag ik op wat filmpjes ook niet iedereen met een tobo/muis bij de hand.
Zelfde verhaal, je kan knoppen op de BCD toewijzen om door je playlist te bladeren en tracks te loaden.
Als je met CD's bezig bent, kun je gewoon per deck naar de gewenste track, maar met de BCD 3000 lijkt me dit toch wat minder makkelijk gaan.
Dat snap ik niet. Het is zelfs makkelijker om naar bepaalde tracks te gaan, omdat je een zoekfuntie hebt die op veel verschillende parameters kan zoeken zoals bijvoorbeeld genre of bpm.
Een paar goede CD decks en mixer klinkt ook wel interessant, maar vind dat nog iets te kostbaar. Je zit zo op 400/500 per stuk en voor het toaalprijsje kan ik beter eerst voor mijn rijbewijs gaan. Of zijn er leuke instapsets voor beginners?
Tja wat vind je zelf belangrijker, ik denk niet dat wij de mensen zijn die je dat moeten vertellen.

Twijfel zo nu en dan nog best wel of ik niet meteen wat meer uit moet geven. Enerzijds wil ik niet te veel uitgeven (wat nou als het me na korte tijd al niet meer bevalt), anderzijds wil ik dan ook wel gelijk wat goeds en niet na een paar maanden het idee te hebben een miskoop gedaan te hebben door er te weinig aan gegeven te hebben.
Wat dat betreft zit ik met de BCD 3000 denk redelijk safe. Erg lage instapkosten en een leuk speeltje om het mixen aan te kijken/voelen.
Ja een midi controller is een prima manier om kennis te maken met het DJ'en, maar tegelijkertijd vergt het wel wat meer werk dan een gewone DJ-set, omdat het allemaal nog niet helemaal uitontwikkeld is zul je zelf wat meer moeten instellen zo nu en dan.
Zeker als ik naar de prijzen van cd decks + mixer kijk, schikt dat me nog wat af.
Tja electronica is nou eenmaal duur spul, maar aan de andere kant behoud DJ-gear wel redelijk goed zijn waarde, dus mocht je het zat zijn dan kan je vaak nog wel redelijk goed tweedehands verkopen. Het schrijft in iedergeval minder af dan een auto