How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.928 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 14:00

Empathy

Extreme Audio

De gemiddelde DJ met cd spelers, draait gewoon met cd's :)
Met Tracktor Scratch is het mogelijk middels deze cd spelers mp3's op je laptop aan te sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 17:03
Anoniem: 259893 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 09:54:
Merci! Maar nu wordt vooral mij laatste stuk van de vraag beantwoord!
Neem als voorbeeld de gemiddelde dj met 2 cdj en 1 djm, hebben die meestal gewoon een laptop? Met wat voor software? Wat gebruik jij Sjoewe?
Ik heb een vestax Vestax VCI100 in combinatie met een Macbook Pro, M-audio Audiophile Firewire en Traktor 3.3 en ook een (timecode) vinyl setup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259893

Sjoewe schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Ik heb een vestax Vestax VCI100 in combinatie met een Macbook Pro, M-audio Audiophile Firewire en Traktor 3.3 en ook een (timecode) vinyl setup. :)
Ok, mss een vreemde vraag... Maar wat is een timecode vinyl setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 259893 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:28:
[...]

Ok, mss een vreemde vraag... Maar wat is een timecode vinyl setup?
In principe verschilt een timecode vinyl setup, niet van de gewone vinyl-DJ setup. Ik heb dus twee draaitafels en een mixer. Echter daar komt nog een systeem bij, namelijk het Timecode systeem.
Simpel gezegd, werkt dit als volgt. Je koopt een speciale externe geluidskaart voor de pc en twee timecode-platen. Op deze platen staat een speciaal signaal dat door de geluidskaart geinterpreteerd kan worden. En die timecode-platen speel je gewoon op je huistuinenkeuken draaitafel af.

(Vergelijk het met een fax en de hoorn opnemen terwijl je faxt. Dan khoor je ook een geluidssignaal, dat aan de andere kant van de lijn tot een digitaal signaal wordt omgezet.)

Met deze signalen worden dan twee virtuele decks aangestuurd op je pc. Zodat je dus met MP3's kan draaien alsof het platen zijn. Behalve het feit dat je een playlist op je pc maakt, in plaats van platen in je koffer steekt, merk je amper verschil met draaien. Zelfs als je de naald op tilt en 'm verder op in de plaat weer in prikt, springt de mp3 gewoon instant mee.

Een uitgebreidere uitleg heeft Reind ooit geschreven op zijn site: -klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
Vanmiddag bij iemand geweest die zon Technics SL-DZ1200 had. Wow wat een ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 17:26:
Vanmiddag bij iemand geweest die zon Technics SL-DZ1200 had. Wow wat een ding :9~
http://www.dumpert.nl/mediabase/12690/e9a374cb/index.html

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

In het begini is hier een hoop gezeur mee geweest, maar na de firmware update schijnt het wel top te zijn. :D

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mjah ziet er wel vet uit. Jongen had echt geen verstand van 2de hands prijzen. Heeft die voor 450,- aan maat van me verkocht. 1.5 jaar oud maar. Zijn SL1210 was ook zo oud en puntgaaf. 300,- voor betaald. Zat zelfs geen eens een krasje op de stofkap.

Geleende SL kan dus terug, Nu nog besluit nemen over Ecler Nuo 2.0 of Pioneer 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pioneer 400!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Onderbouw je mening wel even. Dat fanboy geroep heeft niemand wat aan.
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 19:37:
Mjah ziet er wel vet uit. Jongen had echt geen verstand van 2de hands prijzen. Heeft die voor 450,- aan maat van me verkocht. 1.5 jaar oud maar. Zijn SL1210 was ook zo oud en puntgaaf. 300,- voor betaald. Zat zelfs geen eens een krasje op de stofkap.

Geleende SL kan dus terug, Nu nog besluit nemen over Ecler Nuo 2.0 of Pioneer 400.
Probeer ze allebei vooral eens uit. Het zijn mixers met ieder een heel eigen stijl.
Ecler heeft lekker grote knoppen en een full cut EQ, maar heeft geen effecten aan boord. De Pioneer is gewoon een soort klein broertje van de 'echte' Pioneer mixers, maar deze mist de full cut EQ.

Tja ben je een Pioneer fanboy of niet? Ander kan je misschien de 400 beter links laten liggen. De FX mogelijkheden zijn een typisch geval van 'net niet helemaal' in vergelijking met de wat duurdere Pioneers. De Ecler is een no-nonsense 2-kanaals mixer met de genen van de Nuo serie.

Ik vind de Nuo serie van Ecler tot de beste DJ-mixers ooit behoren. Maar dat is persoonlijk. Ik zou ze vooral uitproberen. Ze zijn verschillend genoeg om tot een keuze te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjoewe op 24-05-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nou kijk, effecten zijn wel grappig, maar ik zou er alleen thuis af en toe gebruik van maken. Mocht ik weer op feestjes komen te draaien zal ik het niet gebruiken. Ik vind de grote EQ knoppen van de Nuo 2.0 wel heel erg mooi. Ik hou van grove apparatuur ook. Reden dat ik dan toch twijfel is omdat ik zoveel mensen zie geilen op Pioneer. Daar zal toch een reden voor zijn lijkt me.

Echter een goede comparison van de 2 heb ik nog niet gevonden. Laat staan een uitgebreide review van de Nuo 2.0

Ze beide testen is lastig. Ik ken niemand die 1 van deze 2 mixers heeft staan. Ik ga volgend weekend naar Feedback in R'dam met een maat. Dagje weg, soort van Ikea dagje maar dan bij Feedback haha. Hoop dat ze daar beide staan om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Kaap schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 21:34:
Nou kijk, effecten zijn wel grappig, maar ik zou er alleen thuis af en toe gebruik van maken. Mocht ik weer op feestjes komen te draaien zal ik het niet gebruiken. Ik vind de grote EQ knoppen van de Nuo 2.0 wel heel erg mooi. Ik hou van grove apparatuur ook. Reden dat ik dan toch twijfel is omdat ik zoveel mensen zie geilen op Pioneer. Daar zal toch een reden voor zijn lijkt me.

Echter een goede comparison van de 2 heb ik nog niet gevonden. Laat staan een uitgebreide review van de Nuo 2.0

Ze beide testen is lastig. Ik ken niemand die 1 van deze 2 mixers heeft staan. Ik ga volgend weekend naar Feedback in R'dam met een maat. Dagje weg, soort van Ikea dagje maar dan bij Feedback haha. Hoop dat ze daar beide staan om te testen.
Pioneer is de huidige club standaard. Pioneer heeft gewoon via goeie promotie en een aantal goeie producten (CDJ1000 en DJM600/800) een groot deel van de club scene in handen gekregen.
Dat hebben ze aangevuld met een hele goede service en garrantie afhandeling.
Zodoende heeft Pioneer gewoon een goede en stabiele naam opgebouwd.
Een deel van de reden dat je veel Pioneer fanboys hebt is deze professionaliteit, een ander deel van de mensen wil een Pioneer omdat dat het 'standaard' merk is.
Dat is voor de CDJ's misschien ook wel terecht, maar op het gebied van de mixers...

Maar Pioneer is niet echt een technologisch innovatief merk. Pioneer brengt afgezien van de DVJ-lijn eigenlijk geen 'spannende' dingen uit.

Persoonlijk: (En men heeft dus zodoende soms ook wel oogkleppen op voor alle andere mooie mixers die worden gemaakt.)

Ecler vind ik gewoon een sympathiek merk. Het is net als Rodec (België) en Dateq (Nederland) een Europees product (uit Spanje), dat zich door innovatie en kwaliteit een plek heeft verzekerd in het high-end segment. Het is duidelijk een ander filosofie dan Pioneer, met full-cut EQ's en veel experimenten met MIDI en effecten units. Veel innovatie (met wisselend succes.)
Zelf koop ik ooit een mooie tweedehands Nuo5, dus je moet ook niet al teveel waarde hechten aan mijn Ecler fanboyschap. :')

Edit: Haha we zijn het dus eigenlijk niet eens op de punten die jij aandraagt. Maar ik bedoel allerminst Pioneer te 'dissen', dat niemand dat denk. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 25-05-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En daarbij sluit ik me ook aan bij Sjoewe.

Pioneer heeft inderdaad innovatieve producten op de markt gezet. Okee, de DJM-600 had baggerfaders en een brakke headroom, maar met de DJM-800 en CDJ-1000MK3 is de toon gezet.

De reden dat ik voor Pioneer kies, is dat het overzichtelijk in elkaar steekt. Neem de CDJ-1000 en de S-3500 / S-5500 van Denon. Laatstgenoemde hebben - naar mijn mening - een lay-out die op een kindercreche lijkt, een en al chaos. Bovendien vind ik dat een cd-speler bedoeld is om de cd's af te spelen met een eventueel effect. De effectenbak op de Denon S-3500 / S-5500 vind ik ruk en overbodig. De X-1500 is ook al voorzien van een effectenbak die over dezelfde effecten beschikt als de Denon-spelers.

Pioneer pakt zeker niet te spectaculair uit met hun CDJ-serie. De CDJ-1000MK3 is voorzien van scratch en brake, meer ook niet. Maar dat hoeft van mij ook niet. Eenvoud van de speler staat voor mij voorop (het liefst wel een fatsoenlijke speler). De DJM-800 heeft net zoals Denon de effectenbak op de mixer en dat is zoals ik vind dat het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar DaMarcus, als eenvoud voorop staat, waarom ben je dan bereid zoveel geld weg te leggen voor Pioneer? Er zijn toch wel andere eenvoudige spelers die al snel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Omdat ik een drive-in run - KvK aangesloten - en de Tiëso-vloot veel wordt gehuurd. Dus die verdien je ook sneller terug.

En de CDJ-1000 is een en al eenvoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok!
offtopic:
Heb je ook een site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

offtopic:
Klik op het huisje onder zijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Ome_Les schreef op zondag 25 mei 2008 @ 17:40:
offtopic:
Klik op het huisje onder zijn avatar?
Hoop de site na de examens weer in de lucht te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
DaMarcus schreef op zondag 25 mei 2008 @ 12:56:
Omdat ik een drive-in run - KvK aangesloten - en de Tiëso-vloot veel wordt gehuurd. Dus die verdien je ook sneller terug.

En de CDJ-1000 is een en al eenvoud.
Maar meneer Thijs werkt veelal met A&H (die hij overigens voor zover mij weet als 1 van de weinige stukjes dj gear echt aangeschaft heeft..) en heeft voor zover mij bekend zelfs een EVO5 in de studio staan ;)

Ik heb de wel bekende roze sl's eens aan de kant gegooid en er 2 CDJ's voor in de plek gezet. Had ik al veel eerder moeten doen omdat het gewoon veel handiger werkt in combinatie met tijdcode en ik mezelf zo mooi meteen de aanschaf van nieuwe naalden kon besparen want die waren echt op (trokken nog net geen krullen op een plak vinyl ;) ).

Nu dus 2 CDJ's en zowaar ruimte over... kan nu eindelijk fatsoenlijk mijn asbak kwijt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/diversen/reind_cdj.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door R2D2 op 26-05-2008 02:52 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Die Booth van Glorious is zo mooi!

offtopic:
Reind, kunnen we binnenkort eens een review verwachten over de Nuo x.0 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.
Sta nog steeds verbaasd over de koppel die die dingen uitpoepen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

Afbeeldingslocatie: http://fr.audiofanzine.com/img/produits/audiofanet/normal/1/8/18078.jpg

Alles eraan is fout, maar het is wel my first Ecler. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Sjoewe schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:59:
Tja ik heb mezelf dus juist net twee Reloop RP6000 mk5 (superOEM's) aangeschaft. Eigenlijk gewoon omdat ik het voor thuis erg leuk vind om te oefenen en te klooien met platen.

En ik heb mezelf ook maar een mixertje aangschaft, om de tijd te overbruggen tussen nu en de kerst, omdat ik tegen die tijd een high end mixer wil kopen.

Ik heb nu een Ecler SMAC first gekocht, en echt, hij is zo lelijk dat ik 'm weer mooi vind.

[afbeelding]

Super man! Ik blijf dat ding mooi vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07 21:54
Ziet er nice uit Reind.
Zit zelf ook steeds meer te denken aan mixer + 2 cd decks, maar blijf denk toch voor de Behringer BCD 3000 gaan. Instapprijs vind ik voor een paar degelijke cd decks, mixer en eventueel wat goede speakers anders toch wat te hoog.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
Reind schreef op maandag 26 mei 2008 @ 02:51:
[...]

Maar meneer Thijs werkt veelal met A&H (die hij overigens voor zover mij weet als 1 van de weinige stukjes dj gear echt aangeschaft heeft..) en heeft voor zover mij bekend zelfs een EVO5 in de studio staan ;)

Ik heb de wel bekende roze sl's eens aan de kant gegooid en er 2 CDJ's voor in de plek gezet. Had ik al veel eerder moeten doen omdat het gewoon veel handiger werkt in combinatie met tijdcode en ik mezelf zo mooi meteen de aanschaf van nieuwe naalden kon besparen want die waren echt op (trokken nog net geen krullen op een plak vinyl ;) ).

Nu dus 2 CDJ's en zowaar ruimte over... kan nu eindelijk fatsoenlijk mijn asbak kwijt ;)

[afbeelding]
Heb jij eigenlijk ook nog controllers in gebruik bij traktor scratch? Werkt het loopen etc met de cdj's gewoon icm traktor scratch? Wil het ook gaan aanschaffen eigenlijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
gomaster schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:49:
[...]

Heb jij eigenlijk ook nog controllers in gebruik bij traktor scratch? Werkt het loopen etc met de cdj's gewoon icm traktor scratch? Wil het ook gaan aanschaffen eigenlijk :9~
Ik heb een EVO5 staan, dat is mixer + midi controller + effect unit in 1 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutdj.nl/images/stories/reviews/ecler_evo5_10.jpg

En ja hoor Loops werken nog gewoon evenals hotstarts e.d.op een cd speler. Dingen als effecten e.d. werken weer niet en ook master tempo van de CDJ hoef je niet aan te zetten want het zal niet werken (al denken sommige mensen toch echt dat het helpt).

Loopen doe ik overigens niet op de CDJ maar op de EVO5 en dan binnen traktor, zo heb ik altijd loops die kloppen en kan ik ze ook nog eens voor en achteruit verschuiven terwijl ik een visuele weergave heb van het nummer op mijn scherm.
Kaap schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:35:
offtopic:
Reind, kunnen we binnenkort eens een review verwachten over de Nuo x.0 serie?
Ik denk het niet want de importeur is er mee gestopt binnen korte tijd omdat Ecler voor zover mij bekend zich niet echt aan de afspraken gehouden heeft. De importeur heeft vervolgens gezegd "bekijk het dan maar" en nu is er dus geen officiele importeur in NL en das mooi zonde.

Beetje dom van Ecler om JUIST nu ze een goede importeur hadden zich van deze kant te laten zien maarja we zien merken wel vaker domme dingen doen.

[ Voor 25% gewijzigd door R2D2 op 26-05-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110703

Na een hele tijd niet gedraait te hebben en praktisch al mijn apparatuur verkocht te hebben, wil ik toch weer een thuisset aan gaan schaffen. Voorheen heb ik alleen met cd's gedraait maar door alle ontwikkelingen wil ik over gaan stappen op time-coded vinyl, icm mijn laptop. Echter ben ik hier absoluut niet bekend mee. Zeker omdat ik een set wil om voor de hobby thuis mixjes te doen, ipv drive in werk lijkt me dit wel een mooie oplossing.

Nu ben ik op zoek naar een goedkoop setje draaitafels en een audio interface. Vroeger was dat simpel, gewoon een RP-2000 of 4000/ Sl1200 setje en je was klaar. Ik zag echter dat het aanbod nogal verandert is. Het moet in ieder geval direct drive zijn en bruikbare torque. Tegelijkertijd betaalbaar.

Ik kom zelf tot dit setje:

- ESI U46 SE audio interface.
- 2*American Audio ttd 2400
- Voorlopig nog mijn oude mixer (ps626i), later vervangen voor een ecler nuo

Nu kom ik zo'n beetje bij het hele timecode verhaal. Veel verschillende fabrikanten maken die platen. De software die ik normaal gebruik op de pc is virtual dj. Echter wil ik platen die ook werken met traktor en dj decks. Kan ik het beste voor final scratch platen gaan, of zijn er alternatieven?

Met betrekking tot de apparatuur. De TTD 2400 is uitlopend heb ik al gezien, daarom waarschijnlijk zo goedkoop dus. Is dit een beetje een bruikbare draaitafel? Hij heeft >1kg/cm3 torque zag ik, maar heeft iemand in de praktijk ervaring met dit beestje?

Bovendien de audio interface: Deze ondersteund asio 2.0 en heeft voldoende in/outputs. Betekend dit automatisch dat de interface bruikbaar is voor timecode of komt daar nog wat anders om de hoek kijken

Edit: Nog een andere vraag. Heb je preamps nodig? Ik hoor steeds vaker dat software dat ook kan doen. Is dat een alternatief?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110703 op 26-05-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
Reind schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Ik heb een EVO5 staan, dat is mixer + midi controller + effect unit in 1 ;)

[afbeelding]

En ja hoor Loops werken nog gewoon evenals hotstarts e.d.op een cd speler. Dingen als effecten e.d. werken weer niet en ook master tempo van de CDJ hoef je niet aan te zetten want het zal niet werken (al denken sommige mensen toch echt dat het helpt).

Loopen doe ik overigens niet op de CDJ maar op de EVO5 en dan binnen traktor, zo heb ik altijd loops die kloppen en kan ik ze ook nog eens voor en achteruit verschuiven terwijl ik een visuele weergave heb van het nummer op mijn scherm.

[...]

Ik denk het niet want de importeur is er mee gestopt binnen korte tijd omdat Ecler voor zover mij bekend zich niet echt aan de afspraken gehouden heeft. De importeur heeft vervolgens gezegd "bekijk het dan maar" en nu is er dus geen officiele importeur in NL en das mooi zonde.

Beetje dom van Ecler om JUIST nu ze een goede importeur hadden zich van deze kant te laten zien maarja we zien merken wel vaker domme dingen doen.
Zo dat ziet er vet uit! Ik ga meteen maar eens ff wat lezen over die EVO5. Eigenlijk ook niet doen natuurlijk, want dan wordt het totaal plaatje weer duurder ;)
Bedankt voor de uitleg btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 05-07 16:32
Anoniem: 110703 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:28:
Nu kom ik zo'n beetje bij het hele timecode verhaal. Veel verschillende fabrikanten maken die platen. De software die ik normaal gebruik op de pc is virtual dj. Echter wil ik platen die ook werken met traktor en dj decks. Kan ik het beste voor final scratch platen gaan, of zijn er alternatieven?
djDecks kan overweg met zowat alle type platen, hoewel die van virtual dj niet echt aan te raden zijn (in djDecks), final scratch platen zijn echter prima, maar werken dan weer niet in virtual dj denk ik.
Bovendien de audio interface: Deze ondersteund asio 2.0 en heeft voldoende in/outputs. Betekend dit automatisch dat de interface bruikbaar is voor timecode of komt daar nog wat anders om de hoek kijken
Voor djDecks en VirtualDJ is dit inderdaad voldoende.
In traktor werkt timecode denk ik enkel met de hun eigen geluidskaart, of met een beperkt aantal erkende/certified mixers.
Edit: Nog een andere vraag. Heb je preamps nodig? Ik hoor steeds vaker dat software dat ook kan doen. Is dat een alternatief?
Het is absoluut belangrijk voor de beste resultaten dat het signaal van de platenspeler versterkt wordt.
De ESI U46DJ heeft echter pre-amps ingebouwd, dus als je de ingangen daarvan op 'phono' insteld heb je geen extra pre-amps meer nodig.
Bovendien zijn er ook steeds meer platenspelers die naast een phono out ook gewoon een (door de platenspeler versterkte) line-out hebben, dus in dat geval heb je ook geen aparte pre-amps meer nodig.
Enkel indien je geluidskaart enkel line ingangen heeft, en je platenspeler geen line uitgang heb je dus nog pre-amps nodig.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Ik heb hier nog 2 Super Oem draaitafels, een mixer en headphones staan die ik kwijt wil, het gaat om het volgende:

2x Super OEM Citronic PD-45 Ultima (ZONDER NAALDEN)
1x Numark DM3050
1x Stanton DJ Pro 2000

Bon is aanwezig, het betreft 2 jaar oude gear, die in perfecte staat verkeerd, alles heeft altijd onder theedoeken gestaan en is nooit de slaapkamer uit geweest, gaat weg ivm beëindigen van m'n hobby, ben altijd zeer zuinig op de spullen geweest.

vraagprijs is 450 euro, gezien het gewicht van het totaal denk ik dat het het makkelijkst is als ik het langs kom brengen, hiervoor vraag ik uiteraard wel een vergoeding afhankelijk van de afstand.

misschien dat dit niet het topic is om 2ehands gear te verkopen maar zou zo gauw niet weten welke tweaker zoekt op DJ gear op een computerforum, vandaar dat ik dit bericht in het DJ-Topic heb geplaatst.

Geïnteresseerd? ik heb foto's dus mail naar thomblokkAThotmailPUNTcom als je meer wilt weten...

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

Al enig id wat voor een high end mixer het zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

[afbeelding]

Wow...er zouden wetten moeten zijn tegen dit soort lelijkheid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 259893 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:21:
[...]

Al enig id wat voor een high end mixer het zal worden?
Het liefste een Ecler Nuo5 als ik een degelijk exemplaar tweedehands tegenkom voor een goede prijs, maar een nieuwe Vestax PMC-280, of een SynQ SMX-2 staan ook hoog op de nominatie.
Of misschien een Allen & Heath Xone 42 mocht ik daar tweedehands op stuiten.

Maar goed dat zien w over een paar maanden wel weer. Ik heb vandaag ook Traktor Scratch aangeschaft, dus het heeft me nu allemaal wel genoeg gekost.
Nu is het wachten tot alles binnenkomt en binnenkort m'n booth 'bouwen', al houdt dat eigenlijk niet meer in dan 6 verstelbare poten onder m'n ikea meubel schroeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoewe op 26-05-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Wat ik me afvraag:
Bij de BCD 3000 kun je neem ik aan geen samples opnemen tijdens het spelen die je gedurende het mixen kunt gebruiken? Hoorde vanmiddag een sessie op hardFM waarin je zo nu en dan 'tainted love' hoorde. Heb het iig niet op de BCD 3000 kunnen ontdekken.
Hoe beheers je eigenlijk je tracks als je met de BCD 3000 aan het mixen bent? Moet je met de muis steeds een nieuwe track in een van de decks slepen, zodat je daarmee kan mixen, want voor zover ik heb kunnen merken, doe je dit niet met de BCD 3000. Anderzijds zag ik op wat filmpjes ook niet iedereen met een tobo/muis bij de hand.
Als je met CD's bezig bent, kun je gewoon per deck naar de gewenste track, maar met de BCD 3000 lijkt me dit toch wat minder makkelijk gaan.

Een paar goede CD decks en mixer klinkt ook wel interessant, maar vind dat nog iets te kostbaar. Je zit zo op 400/500 per stuk en voor het toaalprijsje kan ik beter eerst voor mijn rijbewijs gaan. Of zijn er leuke instapsets voor beginners?
Twijfel zo nu en dan nog best wel of ik niet meteen wat meer uit moet geven. Enerzijds wil ik niet te veel uitgeven (wat nou als het me na korte tijd al niet meer bevalt), anderzijds wil ik dan ook wel gelijk wat goeds en niet na een paar maanden het idee te hebben een miskoop gedaan te hebben door er te weinig aan gegeven te hebben.
Wat dat betreft zit ik met de BCD 3000 denk redelijk safe. Erg lage instapkosten en een leuk speeltje om het mixen aan te kijken/voelen. Zeker als ik naar de prijzen van cd decks + mixer kijk, schikt dat me nog wat af.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
VincentG schreef op maandag 26 mei 2008 @ 22:22:
Wat ik me afvraag:
Bij de BCD 3000 kun je neem ik aan geen samples opnemen tijdens het spelen die je gedurende het mixen kunt gebruiken? Hoorde vanmiddag een sessie op hardFM waarin je zo nu en dan 'tainted love' hoorde. Heb het iig niet op de BCD 3000 kunnen ontdekken.
Je ziet het verkeerd, dat ligt namelijk geheel aan de software waar je mee werkt. De BCD3000 kan namelijk zelf helemaal 'niks', net als alle andere MIDI-controllers. Het enige dat het apparaat kan is signalen uitsturen, die in de software toegewezen kunnen worden aan een iedere willekeurige functie. Als jij wil dat je jogwheel ook de playknop is dan kan dat. Handig is anders maar je snap het punt hopelijk. Als jij software gebruikt met een sampler dan kan je zo stukjes loopen of samplen.
Hoe beheers je eigenlijk je tracks als je met de BCD 3000 aan het mixen bent? Moet je met de muis steeds een nieuwe track in een van de decks slepen, zodat je daarmee kan mixen, want voor zover ik heb kunnen merken, doe je dit niet met de BCD 3000. Anderzijds zag ik op wat filmpjes ook niet iedereen met een tobo/muis bij de hand.
Zelfde verhaal, je kan knoppen op de BCD toewijzen om door je playlist te bladeren en tracks te loaden.
Als je met CD's bezig bent, kun je gewoon per deck naar de gewenste track, maar met de BCD 3000 lijkt me dit toch wat minder makkelijk gaan.
Dat snap ik niet. Het is zelfs makkelijker om naar bepaalde tracks te gaan, omdat je een zoekfuntie hebt die op veel verschillende parameters kan zoeken zoals bijvoorbeeld genre of bpm.
Een paar goede CD decks en mixer klinkt ook wel interessant, maar vind dat nog iets te kostbaar. Je zit zo op 400/500 per stuk en voor het toaalprijsje kan ik beter eerst voor mijn rijbewijs gaan. Of zijn er leuke instapsets voor beginners?
Tja wat vind je zelf belangrijker, ik denk niet dat wij de mensen zijn die je dat moeten vertellen. ;)
Twijfel zo nu en dan nog best wel of ik niet meteen wat meer uit moet geven. Enerzijds wil ik niet te veel uitgeven (wat nou als het me na korte tijd al niet meer bevalt), anderzijds wil ik dan ook wel gelijk wat goeds en niet na een paar maanden het idee te hebben een miskoop gedaan te hebben door er te weinig aan gegeven te hebben.
Wat dat betreft zit ik met de BCD 3000 denk redelijk safe. Erg lage instapkosten en een leuk speeltje om het mixen aan te kijken/voelen.
Ja een midi controller is een prima manier om kennis te maken met het DJ'en, maar tegelijkertijd vergt het wel wat meer werk dan een gewone DJ-set, omdat het allemaal nog niet helemaal uitontwikkeld is zul je zelf wat meer moeten instellen zo nu en dan.
Zeker als ik naar de prijzen van cd decks + mixer kijk, schikt dat me nog wat af.
Tja electronica is nou eenmaal duur spul, maar aan de andere kant behoud DJ-gear wel redelijk goed zijn waarde, dus mocht je het zat zijn dan kan je vaak nog wel redelijk goed tweedehands verkopen. Het schrijft in iedergeval minder af dan een auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:56
Ik zit te denken om over te gaan op 2 cd-spelers en een mixer in plaats van midi. Dit is echt omdat ik meer wil gaan draaien en clubs bieden vaak niet de mogelijkheid om zelf je apparatuur aan te sluiten.

Zelfs had ik in gedachten Pioneer CDJ 200 (2x) + Pioneer DJM 400. Alleen is de CDJ 400 maar 200 euro duurder. Is deze 200 euro de moeite waard of lekker de CDJ 200 behouden.

Ik draai hardstyle en zoek dus een goed setje met BPM counter op de CD speler. Als iemand een ander setje weet welke beter of even goed is, maar goedkoper op prima. Ik wil max 1500 euro uitgeven.

Mijn VCI-100 gaat weg iig dan, want daar ga ik toch niks meer mee doen dan.

[ Voor 6% gewijzigd door rhodium op 26-05-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:34
Als cd-spelers zou je ook kunnen kijken naar Reloop RMP-2's of Denon S1200's, deze zijn een stuk recenter dan de Pioneer CDJ200. Vooral de Denon schijnt prima te zijn voor het geld.

En je blijft met die VCI-100 toch de BPM in traktor 'afkijken' he. ;) Heb ik ook al last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Randy op 26-05-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rhodium schreef op maandag 26 mei 2008 @ 23:21:
Ik zit te denken om over te gaan op 2 cd-spelers en een mixer in plaats van midi. Dit is echt omdat ik meer wil gaan draaien en clubs bieden vaak niet de mogelijkheid om zelf je apparatuur aan te sluiten.
Nou ik draai best vaak buiten de deur, en ik heb echt nooit nooit een probleem gehad om met m'n eigen gear te kunnen draaien. Ik kondig het altijd wel even netjes aan en kom een kwartiertje eerder om het even op te bouwen, maar dat je de gelegenheid niet krijgt, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Zelfs had ik in gedachten Pioneer CDJ 200 (2x) + Pioneer DJM 400. Alleen is de CDJ 400 maar 200 euro duurder. Is deze 200 euro de moeite waard of lekker de CDJ 200 behouden.
De CDJ400 is wel een stuk meer CD-speler dan de 200. Veel meer funties, waaronder dus midi bijvoorbeeld. Je zou ook de Denon DNS-1200 kunnen overwegen. Die zijn alweer meer doorontwikkeld dan de CDJ400 op het midivlak bijvoorbeeld, en ook nog eens een beetje cheaper als ik me niet vergis. De CDJ200 is een prima speler maar technisch gezien wel achterhaald zo langzamerhand.
Ik draai hardstyle en zoek dus een goed setje met BPM counter op de CD speler. Als iemand een ander setje weet welke beter of even goed is, maar goedkoper op prima. Ik wil max 1500 euro uitgeven.
Die Denons dus, of een setje tweedehands CDJ800mkII's voor het betere werk. :)
Ja je zal hem wel makkelijk kwijt kunnen denk ik zo. Ik heb besloten om de mijne te houden als extra controller voor Traktor Scratch en om gewoon nog de buitenshuisfeestjes te blijven doen.
In iedergeval tot ik wat meer skillz op de tt's heb :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
De Reloop RMP-2's zien er daarbij wel erg gruwlijk mooi uit.
Alleen weet ik niet of ik deze samen met de Reloop RMX 40 DSP/USB mixer moet kopen. Het ding ziet er wel leuk uit alleen de prijs is nogal laag. Ik vertrouw dat toch niet helemaal.

Na het lezen van wat reviews blijkt dit toch een prima bakkie te zijn. Nog even paar dag snuffelen en dan bestel ik die zooi :).

Bedankt voor de info! :9

[ Voor 84% gewijzigd door rhodium op 27-05-2008 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Voor dat budget zou ik echt kijken naar 2de hands CDJ-800's. Die heb je voor 1000,-, dan heb je wel de speler die je in de clubs terugvindt, danwel zijn uitgebreide variant, de CDJ-1000.

Hou je nog 500,- over, Ecler Nuo 2.0 of een Pioneer DJM-400 mixer.

Dan heb je wel een burte set bij elkaar, maar je bent er dan ook wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71
  • Laatst online: 19-06 16:55

Lifestyle71

De Jos

[afbeelding]

Ecler is zo slecht nog niet, ik heb zelf de sclat8... Prima apparaat om mee te werken.
Alleen het design van de jouw is spuuglelijk ;)

Even een afbeelding van mijn mixer:
Afbeeldingslocatie: http://www.kirsch-akustik.de/Vermietung/Beschallung/DJ-Equipment/n_g_sclat8_8.jpg

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Lifestyle71 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:11:
[...]

Ecler is zo slecht nog niet, ik heb zelf de sclat8... Prima apparaat om mee te werken.
Alleen het design van de jouw is spuuglelijk ;)

Even een afbeelding van mijn mixer:
[afbeelding]
Ja joh, slecht is Ecler allerminst. Ik ben een behoorlijke Ecler fanboy zelfs. Maar lelijk is 'ie zeker.
Ik zal de bevindingen wel posten als 'ie binnenkomt van de week. :)

Gebruik je ook echt 8 kanalen? :o

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoewe op 27-05-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
@ Sjoewe : thnx.
Wordt dan denk toch de BCD 3000 voor mij, aangezien het voorlopig nog een beetje bij spelen zal blijven en de prijs erg gunstig is en de ruimte op mijn kamer niet bepaald optimaal is voor een 'grote' set.

Nou moet ik alleen nog even kijken hoe ik het geluid ga doen. Heb wel een stereo en een surround set, maar die staan een kwartslag gedraaid tov mijn PC.
Zou op den duur de PC speakers wel kunnen gebruiken (en later vervangen voor wat beters), maar zit je dan niet steeds het kabeltje van je speaker te wisselen tussen BCD 3000 en PC? Of je zou BCD 3000 als permanente geluidskaart moeten laten dienen. Alsnog zul je dan wel een verloopje nodig hebben om van tulp male naar headphone jackplug te gaan.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
.....
......
Noem je prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Dat doe ik nu al 3 jaar en nog altijd zonder problemen. Oftewel een heel leuk argument maar het klopt niet echt. Clubs houden er tegenwoordig zelfs rekening mee dat er dj's zijn die eigen spul mee nemen en zetten niet alles helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik trek altijd wel veel bekijks met de VCI100 juist, ding licht natuurlijk ook op als een lampenwinkel in het donker. Zeker in combinatie met het oplichtende logo in m'n Macbook Pro. Dan komen mensen toch al vaak even gluren wat er nu weer staat. En na wat argwaan levert het eigenlijk alleen maar positieve reacties op als ze zien dat je je achter dat ding helemaal uit de naad staat te draaien.

Ik moet er eens aan denken op pics van de opstelling te maken volgende keer dat ik ergens sta te draaien. Kan de website ook wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Sjoewe schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:56:
[...]

Ja joh, slecht is Ecler allerminst. Ik ben een behoorlijke Ecler fanboy zelfs. Maar lelijk is 'ie zeker.
Ik zal de bevindingen wel posten als 'ie binnenkomt van de week. :)

Gebruik je ook echt 8 kanalen? :o
Nee, meestal 4. Maar komende vrijdag heb ik een bruiloft waar de band Johan een acoustische sessie doet, en dan is het wel gemakkelijk. switches omzetten, en je hebt die andere 8 ingangen ter beschikking. Plus het feit dat alle kanalen los te vervangen zijn.. da's gewoon super !

Van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien tof als andere mensen ook even een foto showen van hun opstelling en apperatuur? Zelf vind ik het altijd leuk om te zien, zijn vast veel mensen het met mij eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Jup, vind dat ook altijd wel leuk om te zien.
Zag net een video op YouTube van de Pioneer CDJ 400 en dat brengt me toch weer aan het twijfelen. :P
Wacht nog wel even tot ik zeker weet wat ik wil. Twijfel nu nog te veel.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
VincentG schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:18:
Jup, vind dat ook altijd wel leuk om te zien.
Zag net een video op YouTube van de Pioneer CDJ 400 en dat brengt me toch weer aan het twijfelen. :P
Wacht nog wel even tot ik zeker weet wat ik wil. Twijfel nu nog te veel.
Dat heb ik nu ook. Maar geld speelt toch wel een aardige rol en daarbij ook de looks van het apparatuur. Het komt zowat midden in me kamer te staan.

nog een pic van mijn VCI-100

Afbeeldingslocatie: http://robin.imdesign.nl/share/pics/vci-100.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rhodium op 27-05-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
Horen zoveel lampjes het te doen? Heb zelf ook een Vestax-VCI 100 (geen mixvibes editie) met Traktor 3.3 maar zoveel lampjes heb ik toch niet hoor (bijvoorbeeld bij de effect controls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Sc00t schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:04:
Horen zoveel lampjes het te doen? Heb zelf ook een Vestax-VCI 100 (geen mixvibes editie) met Traktor 3.3 maar zoveel lampjes heb ik toch niet hoor (bijvoorbeeld bij de effect controls).
Elk knopje wat ik ingedrukt hebt licht op :) Dus ja dat hoort die het te doen. En het is gewoon een VCI-100, maar dan met andere skin. Had hem laten vallen waardoor standaard skin bekrast was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

Maar eens een mixje wat ik in een verveelde bui neer heb gezet:

Journeyman - 132.0

Stijl: Club / house / retro-80's

Tracklist:
1. Will Bailey presents Rudi Stakker - Intro
2. Fedde le Grand - Get This Feeling
3. Eric Prydz presents Pryda - Armed
4. Groove Phenomenon - Funky Radio (Radio Ga Ga 2007)
5. Bryan Adams - Run To You 2008 (Meave de Trias Unreleased Edit)
6. Karol XVII & MB Valence - Feedback (Parasoul Remix)
7. Sander van Doorn - By Any Demand (Dope Mix)
8. Justice - D.A.N.C.E. (Joe Bermudez & Preve Mix)
9. Hardsoul ft. Berget Lewis - Deep Inside (DJ Antoine vs. Mad Mark Remix)
10. Belmond and Parker - Going Back To My Roots
11. Disco Deejays - Upside Down (Club Mix)
12. Delano - Save A Prayer (Delano Club Mix)
13. Spiller - Groovejet
14. Tocadisco - Shrine (Crookers Remix)

Gedraaid op een Behringer BCD3000 + VMX300. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sc00t schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:04:
Die lampjes kun je zelf aan of uit zetten met behulp van de midi configuratie, als het goed is kun je ze zelfs laten knipperen. Volgens mij moet ik nog ergens een config hebben waarbij alles echt constant blijft knipperen. Zal hem van de week eens opzoeken en hier eens posten... altijd leuk een kermis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Oeh, dat knipperen is wel een goeie bijvoorbeeld bij een spellende loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Sjoewe schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:32:
Oeh, dat knipperen is wel een goeie bijvoorbeeld bij een spellende loop :)
Het enige wat je moet weten is hoe de led getriggerd word qua midi return signaal. Wat je dan doet is gewoon de loop functie qua midi commando dupliceren en vervolgens geen triger of hold functie mee geven binnen Traktor maar een output om de led aan te zetten en nogmaals te dupliceren om hem uit te zetten.

Zo heb ik het ook gedaan bij mijn Traktor template voor de S1200 van Denon en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Stoney3K schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 00:27:
Maar eens een mixje wat ik in een verveelde bui neer heb gezet:
Jammer dat het WMA is anders had ik hem wel even willen beluisteren.

Mijn 2e livesetje.
2e keer dat ik echt een uur draaide met 2 cdspelers en een mixertje.
Dus niet op mijn VCI-100 :)
What Are We Livin For - Sam Punk
Phases (TBY Romantic Mix) - 2 Best Enemies
Faith In Your DJ - Brennan Heart
Rock Hypnotic - Scope DJ
Rage (A Hardstyle Song) - Technoboy
Zanzarismo (Zanza Labs Mix) - Zanza Labs
The Church Of The Darkside - Dozer
Shreek - Noisecontrollers
Money Talks Bullshit Walks (Zatox Remix) - Tuneboy
Hardstyle Champoins (Philippe Rochard Mix) - Max b Grant & Phillippe Rochard
I Will Growl - Tuneboy
Step inside The Party (TBY Smashing Mix) - Smashing Guys
Biological Chemistry (Headhunterz Rmx) - Zanza Labs
My Style is Dutch - Dj Duro
Venom - Noisecontrollers
Still Drunk - Activator & Zatox
http://robin.imdesign.nl/...iveset%20(2008-05-24).mp3

[ Voor 63% gewijzigd door rhodium op 28-05-2008 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben gister begonnen met het bouwen van m'n booth.

Afbeeldingslocatie: http://xs127.xs.to/xs127/08223/photo_184195.jpg.xs.jpg

En ja hij is hoog. (102cm) maar dat vind ik wel fijn, want dat dwingt me om rechtop te staan.
Als iemand met een voortdurende slechte houding is dat wel een verstandige beslissing :')

Nu vooral wachten tot de losse onderdelen binnenkomen, mixer, Traktor Scratch. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoewe op 28-05-2008 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

cross-pimpin'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:10

Stoney3K

Flatsehats!

rhodium schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:41:
[...]

Jammer dat het WMA is anders had ik hem wel even willen beluisteren.
Die heb ik even vlug-vlug met de built-in geluidsrecorder van Vista opgenomen. Ik wil er best even MP3 van maken hoor, maar ik was toen even te lui om een andere recorder (bv. Audacity) te downloaden, ik wilde gewoon draaien :)

@Sjoewe: Ziet er goed uit, dat meubel heb ik ook :).... maar dan met wieltjes en een Beosystem 2000 erop. Hij is inderdaad een goeie kandidaat voor een DJ booth, de vakjes zijn nét breed genoeg voor 19" hardware als je ooit nog eens FX of CD-spelers wil monteren :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Anoniem: 259893 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 15:41:
Misschien tof als andere mensen ook even een foto showen van hun opstelling en apperatuur? Zelf vind ik het altijd leuk om te zien, zijn vast veel mensen het met mij eens!
Ik moet komend weekend toch weer draaien, en zal daar wel even wat foto's maken voor hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Hmm, zit toch erg te neigen naar een Pioneer CDJ-400 (x2) + DJM-400 set.
De CDJ-400 omdat ik verlichting om de joghweel gewoon erg vet/mooi vind. De DJM-400 heeft als voordeel de in-loop sampler.
De Denon DS-1200 set is ook mooi, maar de CD deck mist jammer genoeg die vette verlichting.

Zal dan ook nog wel even duren (paar maanden ofzo) voordat ik zo een set koop. Dan is het nog even kijken hoe ik het hier neer ga zetten, maar dat zie ik dan wel weer. Tegen de tijd dat ik serieus voor zo een set wil ga kijken, bezoek ik denk ook nog eens een DJ winkel binnen, en ben ik ongetwijfeld nog wel wat keren van gedachten veranderd. :)

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261114

Nou mensen, ik had een weekje terug gepost over een goede begin DJ set, dit is het geworden!:

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/a6a819_booth1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.uploadffs.com/330957_booth2.jpg

Ben er HEEEELEMAAL gelukkig mee, ga vooral Dirty House/House draaien. Ik hou jullie op de hoogte en als ik het al wat beter kan komen er zeker mixjes!

Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Heerlijke spelers die 800's :)

Nette setup zo, zou je ze alleen niet wat hoger zetten, een gewoon bureau is net wat te laag om lekker te draaien in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat klopt, ik zet ze nog wat hoger, heb ze net binnen en net neergezet (nog niet eens gedraaid) alleen ik weet nog niet op wat, ik denk op de flightcases die ik ervoor ga halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
Ik heb toch besloten om Pioneer te halen.

2x CDJ 400.

Voor de mixer moet nog even kijken.
Waarschijnlijk wordt het een goedkopere Reloop clubmixer met midi functies.
De SYNQ SMX-2 is ook een mooi ding, maar helaas geen midi functies.

[ Voor 65% gewijzigd door rhodium op 29-05-2008 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rhodium schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:11:
Ik heb toch besloten om Pioneer te halen.

2x CDJ 400.

Voor de mixer moet nog even kijken.
Waarschijnlijk wordt het een goedkopere Reloop clubmixer met midi functies.
De SYNQ SMX-2 is ook een mooi ding, maar helaas geen midi functies.
Je moet wel even bedenken dat de MIDI-functie op de CDJ-400's nog niet heel erg verfijnd is. De resolutie van de jogwheel en de pitchfader zijn in midi een stuk minder verfijnd dan 'analoog' waardoor ze dus beduidend minder nauwkeurig zijn. Als je een midi mixer wilt kan je beter je VCI als mixer mappen. Maar waarom zou je mixer ful-midi willen houden? Dat voegt namelijk verder weinig toe, behalve als je van plan bent om in Ableton Live te gaan werken oid.

Tot slot raad ik je aan om die 400's nog eens heel kritisch aan de tand te voelen, leuke spelers, maar net niet helemaal lekker afgewerkt als je het mij vraagt.

In ieder geval succes en plezier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Sjoewe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:50:
[...]

Je moet wel even bedenken dat de MIDI-functie op de CDJ-400's nog niet heel erg verfijnd is. De resolotie van de jogwheel en de pitchfader zijn in midi een stuk minder verfijnd dan 'analoog' waardoor ze dus beduidend minder nauwkeurig zijn. Als je een midi mixer wilt kan je beter je VCI als mixer mappen. Maar waarom zou je mixer ful-midi willen houden? Dat voegt namelijk verder weinig toe, behalve als je van plan bent om in Ableton Live te gaan werken oid.

Tot slot raad ik je aan om die 400's nog eens heel kritisch aan de tand te voelen, leuke spelers, maar net niet helemaal lekker afgewerkt als je het mij vraagt.

In ieder geval succes en plezier. :)
Mja ik zit ook te twijfelen tussen drie spelers eigenlijk; de Reloop RMP-2, de Denon DN-S1200 en de Pioneer CDJ-400. Op dit moment gaat mijn voorkeur wel lichtelijk uit naar de Denon, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
Anoniem: 261114 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:48:
Nou mensen, ik had een weekje terug gepost over een goede begin DJ set, dit is het geworden!:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben er HEEEELEMAAL gelukkig mee, ga vooral Dirty House/House draaien. Ik hou jullie op de hoogte en als ik het al wat beter kan komen er zeker mixjes!

Max
mooie setup gast.. _/-\o_

alleen koop een paar monitors, voor weinig geld heb je een paar goede monitors, zet ze dichtbij je oren, daar heb je echt veel aan, geloof me ;)

je hebt een zeer goede mixer maar die benut je nu totaal niet. verder is dit wel de ultieme thuis set op dit moment. aangezien 2 CDJ's 1000 en een DJM800 onebtaalbaar is voor thuisgebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is zeker top! En ik weet dat dat een stuk beter is, alleen ik had de z2300 staan en een paar mooie monitoren ben je ook weer 400 kwijt, vond het wel even mooi zo! Ben nu nog op werk kan niet wachten tot ik thuis ben om eindelijk te draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Topicstarter
Anoniem: 261114 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:19:
Het is zeker top! En ik weet dat dat een stuk beter is, alleen ik had de z2300 staan en een paar mooie monitoren ben je ook weer 400 kwijt, vond het wel even mooi zo! Ben nu nog op werk kan niet wachten tot ik thuis ben om eindelijk te draaien 8)7
Valt mee hoor

Ik had eerst ook zo’n soort speaker set staan, het geluid is goed, maar die van die monitors is veel zuiverder. Ik heb een paar alesis monitor one passief gekocht, koste me 150 euro totaal en aangesloten op mijn stereo.

Eerst stonden ze ruim een meter van me af, dat was al goed, nu staan ze echt achter m`n draaitafels, dit is zo heerlijk, het geluid hoeft niet hard, en je hoort alles mega zuiver.

Als ik achteraf kijk dan heb ik liever een goede monitor en iets besparen op mijn mixer dan een dure mixer met een surround setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Anoniem: 261114 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 23:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

Max
En netjes de kamer opgeruimd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
VincentG schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 22:14:
Hmm, zit toch erg te neigen naar een Pioneer CDJ-400 (x2) + DJM-400 set.
De CDJ-400 omdat ik verlichting om de joghweel gewoon erg vet/mooi vind. De DJM-400 heeft als voordeel de in-loop sampler.
De Denon DS-1200 set is ook mooi, maar de CD deck mist jammer genoeg die vette verlichting.
Och ja de verlichting in een platter is ook zoooooo verschrikkelijk belangrijk :X
ravenger schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 09:56:
[...]

Mja ik zit ook te twijfelen tussen drie spelers eigenlijk; de Reloop RMP-2, de Denon DN-S1200 en de Pioneer CDJ-400. Op dit moment gaat mijn voorkeur wel lichtelijk uit naar de Denon, maar ik ben er nog niet helemaal over uit.
De S1200 is de mooiste speler van de 3 als het gaat om het totaal plaatje. Echter heeft de Reloop een mooier/beter jogwheel, en heeft de Pioneer het beste loopwerk en zo zijn er nog wel een paar dingen.

Wat geen van bovenstaande heeft ten opzichte van de S1200 is goed geimplementeerde midi. Op de CDJ-400 is dat nog steeds 7 bits midi, oftewel je verliest een stukje nauwkeurigheid terwijl de S1200 weer gebruik maakt van 14 en 10 bits midi. Voor de mensen die van het midi verhaal op de Denon meer willen weten, http://www.aboutdj.nl/rev...enon-dns1200.html?start=4

[ Voor 49% gewijzigd door R2D2 op 29-05-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Reind schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:15:
[...]
Och ja de verlichting in een platter is ook zoooooo verschrikkelijk belangrijk :X
Uiteindelijk niet, maar vind het er wel strak uitzien. Tegen de tijd dat ik voor mn set ga kijken zal ik er wel anders over denken en niet meer naar de verlichting van de platter kijken. Zo een 500 euro meer betalen, door enkel naar de verlichting te kijken is natuurlijk onzin. :)

[ Voor 10% gewijzigd door VincentG op 29-05-2008 15:12 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

De Reloop RMP-2 blijkt helemaal niet zo goed te zijn, hoorde van een vriend ( draait in holland casino Etc) dat RMP-2 echt een miskoop was. als je hem vergelijkt met andere werkt de pitch bend helemaal niet zo als het zou moeten, hij zei tegen mij dat het bij die dingen echt op geluk is wil je ze goed beatmixen, dat is nou niet echt de bedoeling lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk is dat, ik net een koptelefoon gekocht, tussenstukje voor me 2.1 setje en ook nog cd'tjes (Vond ze heel gaaf..) waren vinyl cdtje's dus vinyl aan de bovenkant. Naja werkt dus niet.. iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe zit dat trouwens met afdekken v/d cdspelers/mixers? Op marktplaats en vergelijkende sites zie je altijd staan dat de speler altijd goed stofvrij heeft gestaan, met een stofdoek ofzo...

Maar hoe zit dat? Is dit echt belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Stof is slecht voor je apparatuur. Op de lange termijn komt al dat stof en andere viezigheid in je apparatuur terecht en gaan je faders ervan kraken, lagers raken ervan vervuild, loopwerken gaan ervan naar de galamiezen.
In de praktijk zal het niet zo hard gaan, maar stofvrij opbergen is altijd beter dan niet stofvrij opbergen.

Ik zit zelf nog een beetje te kloten met m'n monitor-speakers, ze hingen eerst aan de muur, maar dat gaf gigantische resonantie, wat het geluid niet ten goede kwam dus daar heb ik ze maar weer vanaf gehaald. op de tafel passen ze net niet.
Dus daar moeten we nog een oplossing voor verzinnen. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Anoniem: 248502 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:18:
De Reloop RMP-2 blijkt helemaal niet zo goed te zijn, hoorde van een vriend ( draait in holland casino Etc) dat RMP-2 echt een miskoop was. als je hem vergelijkt met andere werkt de pitch bend helemaal niet zo als het zou moeten, hij zei tegen mij dat het bij die dingen echt op geluk is wil je ze goed beatmixen, dat is nou niet echt de bedoeling lijkt me
Onzin, die pitch bend werkt echt geweldig. Ik mis het echt op de CDJ1000 van Pioneer als ik er op moet draaien. Je kunt er zeer precies een correctie mee uitvoeren.

Ik heb wel wat andere probleempjes, of dingen die ik anders zou willen, maar die pitch bend hoort daar niet bij, en over het algemeen is het een heel goed apparaat. Zeker geen miskoop.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Laatst online: 06-07 09:53
Daar ben ik het ook mee eens....
Overigens vind ik het persoonlijk een klein beetje zonde van het geld om dure MK3's (CDJ1000) voor thuis aan te schaffen, als het alleen maar om een beetje stoeien, oefenen en draaien is....

Op dit moment ben ik mijn DJ hoek aan het aanpassen. Op dit moment heb ik alleen nog m'n beide SL1210's staan, maar nog geen mengpaneel. M'n oog is gevallen op de RMX40 van ReLoop... Ook leuk voor thuis en (voor mij persoonlijk uiteraard) goed genoeg :)

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

xone 42 is ook een aanrader, ben dan wel gestopt met draaien, maar heb dat ding een paar maanden in mn kamer gehad, hele hoop mogelijkheden en zeer gemakkelijk in gebruik, A&H :L

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifestyle71

Lifestyle71

De Jos

Welke headset gebruikt iedereen hier eigenlijk ? Ik heb zelf sinds kort een sennheiser hd25, na jaren een sony (v200 meen ik) gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Heb al een paar jaar een stanton dj pro 2000, bevalt echt prima. Niet kapot te krijgen! Als ik mooi geluid wil pak ik mn Grado wel ;) Let niet heel erg op subtiele details als ik draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
AKG K518DJ, 50 euro's maar wat een geluid. _/-\o_ Stevigheid weet ik weinig vanaf, heb deze pas 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus