How to Become a DJ deel XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 90.938 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 09:37
Michali schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:06:
Laat ik ook weer eens mixje posten. Een eerlijke mix, geen voorbereiding, geen tweaks, gewoon gaan met de banaan. :P Verder allerlei stijlen gemixt, dus het is wat mij betreft wel een interessant resultaat. Ik heb mijn hele CD collectie eens uit de kast getrokken.

Micka - Soup - 09-02-2008 (60:43 min., 83.3MB, 192kbps)

Tracklist:

[...]

Ik hoop dat jullie er van kunnen genieten! :)
Niet echt mijn muziekstijl in het begin, maar op dit tijdstip wel erg lekker moet ik bekennen. Laatste deel van de mix vind ik heel erg vet gedaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door ravenger op 10-02-2008 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Hehe, voor ieder wat wils, deze mix! :+

Reflecteert ook wel hoe ik het graag op feestjes hoor. In het begin lekker chill en diep, maar wel veel energie, en meer naar het einde toe hard en hypnotiserend, maar het moet wel interessant blijven. Echt harde techno, of juist te minimale, vind ik daarom eigenlijk niet zo interessant. Het moet je wel blijven prikkelen, anders schiet het echt zijn doel voorbij.

Maar dat je het toch lekker vind, terwijl het niet je stijl is, dat vind ik weer een heel mooi compliment! :)

Leuk detail trouwens: De mix gaat eigenlijk nergens voorbij de 122 BPM. Energieke muziek heeft niets met het tempo te maken. De sfeer en geluiden van de muziek moeten het doen, niet simpelweg de snelheid maar onnodig hoog zetten.

Ik heb er op feestjes altijd een hekel aan als het tempo zo hoog is dat je er niet eens meer normaal op kan dansen. Ik kan me dan eigenlijk nooit goed op de muziek zelf concentreren, meer of ik het nog wel bij kan houden. :P Ook als het wat minder snel is kun hoor je veel meer details, wat met dit soort muziek wel prettig is.

Ook merk ik wel dat een nummer heel anders klinkt als het goed ingemixt wordt op een andere track. Als het fout gemixt wordt kan het heel duf klinken, terwijl het anders juist als een top track er uit kan springen. Bij deze mix wordt bijvoorbeeld het effect van Bambus versterkt door Mountain 003. Deze brengt je al in de juiste sfeer en Bambus pakt dit op en gaat er mee verder.

Voor een feestje is dit wel erg traag natuurlijk, maar voor zo'n mixje is dat helemaal niet erg. Na 10 minuten heb je het niet eens meer door. In het eggie (:P) draai ik meestal 130-145 BPM, afhankelijk van de stijl.

[ Voor 52% gewijzigd door Michali op 10-02-2008 04:22 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
DaMarcus schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:13:
Niet iedereen laat die loopwerken indraaien, maar er meteen de eerste avond lomp mee scratchen komt het loopwerk niet ten goede :)
Ik kan ze nog sterker vertellen maar dan moet ik gaan liegen.

Wanner jij scratcht gebeurd dat vanuit de DSP en niet vanaf de CD, jij bent zeker ook van mening dat de jog gekoppeld is aan de laser en dat als ik die terug draai de laser ook heen en weer aan het gaan is...

Niet dus, een dj cd speler leest een cd uit net als iedere andere cd speler, het enige wat er tussen zit is een stuk buffer geheugen waar vanuit je kunt scratchen, loopen, etc etc etc.

Oftewel het inspelen van een loopwerk klinkt misschien heel stoer maar het is de grootste onzin die er is. En JA er zijn mensen die er in geloven maar er zijn ook mensen die geloven dat de maan van kaas is ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245611

Michali schreef op zondag 10 februari 2008 @ 04:12:

Leuk detail trouwens: De mix gaat eigenlijk nergens voorbij de 122 BPM. Energieke muziek heeft niets met het tempo te maken. De sfeer en geluiden van de muziek moeten het doen, niet simpelweg de snelheid maar onnodig hoog zetten.
you said it brother... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502

oh oh :?

ik zit met een probleempje......
ik leer het beatmixen op het oo zo leuke setje 2x cdj 1000 mk3 + DJM800 _/-\o_ speeelt zoooo lekker !
maar nu vroeg ik of ik ook iets voor thuis kon kopen en zei hij dat als je gaat kijken naar de goedkopere spullen dat dat allemaal maar rotzooi is en dat het eigenlijk niet echt goed werkt
zit nou zo te twijfelen of ik nou gewoon wel of niet apparatuur moet kopen! :X zodat ik het thuis ook kan doen en oefenen !

WaT Nu !!!! :'(

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 248502 op 11-02-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

??

Aah een editje. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Ome_Les op 11-02-2008 17:20 ]

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Maak een budget , ga de winkels af waar je dj-spullen kan kopen of de internet shops en dan keihard werken voor het geld.

Als iemand je lekker maakt met 2 cdj's en een djm dan kan ik inkomen dat je niks anders wilt maar genoeg andere dingen kan kopen!

Reloop , Denon etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik snap ook niet helemaal je probleem Steelduines, je beschrijft het ook nogal vaag ;). Maar zoals Krespo hierboven al zegt, het lijkt me wijs om gewoon een baan te zoeken voor zover je die nog niet hebt, en dan te gaan sparen voor apparatuur!

Je trainer-DJ (ofzo?) heeft ook wel gelijk door te zeggen dat je niet voor het goedkope spul moet gaan. Althans, niet negatief opvatten, maar doe wel gelijk aan duurkoop. Iets waar je langer mee vooruit kan (een CDJ-1000 2x en een DJM800 is natuurlijk in het begin veels te veel :)).

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 23:04
Anoniem: 248502 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:19:
oh oh :?

ik zit met een probleempje......
ik leer het beatmixen op het oo zo leuke setje 2x cdj 1000 mk3 + DJM800 _/-\o_ speeelt zoooo lekker !
maar nu vroeg ik of ik ook iets voor thuis kon kopen en zei hij dat als je gaat kijken naar de goedkopere spullen dat dat allemaal maar rotzooi is en dat het eigenlijk niet echt goed werkt
zit nou zo te twijfelen of ik nou gewoon wel of niet apparatuur moet kopen! :X zodat ik het thuis ook kan doen en oefenen !

WaT Nu !!!! :'(
Ten eerste. Gebruik alsjeblieft gewone interpunctie. Dit leest zo klote.

Daarnaast. Waarom zou je zelf geen setje kopen? Alsof je alleen kan beatmixen op CDJ1000's, laat staan dat je daar een DJM800 voor nodig hebt...
Het enige dat je moet doen is jezelf afvragen hoeveel geld het je mag kosten. En binnen je budget uitzoeken wat het beste setje voor je centen is. Niet alle goedkope spullen zijn rotzooi, niet alle dure spullen zijn kwaliteit.
En als je aan iemand met een dergelijke set gaat vragen wat je moet kopen, zegt die persoon natuurlijk dat de rest rotzooi is. Alsof die persoon aan jou gaat toegeven dat hij 3,5 rug over de balk heeft gesmeten. :+
Uiteindelijk gaat het om je techniek en je verstand van muziek en niet om de spullen. Bovendien is voor het grootste deel van de mensen een dergelijke set te hoog gegrepen.
Als je draaien echt leuk vind: Spaar 600 euro, koop 2 Numark Axis4's en een goedkope mixer en kom eens terug als je echt alles uit je setje hebt gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry voor de onduidelijkheden! weet het zelf ook niet echt wat ik nu bedoel ;)
maar wat ik bijvoorbeeld wel zie zitten is de Gemini CDM-3600 maar weet echt niet wat ik daarvan moet verwachten.
in iedergeval bedankt voor de vele reacties in zoon korte tijd :D
en tips blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 248502 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:04:
Sorry voor de onduidelijkheden! weet het zelf ook niet echt wat ik nu bedoel ;)
maar wat ik bijvoorbeeld wel zie zitten is de Gemini CDM-3600 maar weet echt niet wat ik daarvan moet verwachten.
in iedergeval bedankt voor de vele reacties in zoon korte tijd :D
en tips blijven welkom!
Tja, Ik weet niet of die CD spelers van Gemini zo top zijn. Misschien ff rondkijken op AboutDJ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ome_Les schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:24:
[...]

Tja, Ik weet niet of die CD spelers van Gemini zo top zijn. Misschien ff rondkijken op AboutDJ?
Staat wel iets op AboutDJ LINK ( de onderste )maar niet waarvan ik zeg van: ''goh daar heb ik wat aan" maar ja ik blijf zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 248502 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:55:
[...]

Staat wel iets op AboutDJ LINK ( de onderste )maar niet waarvan ik zeg van: ''goh daar heb ik wat aan" maar ja ik blijf zoeken!
Er wordt altijd wel goed gepraat over de Reloop spelers en de Stantons als instap model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:01

dalus

Firing Sparks

Michali schreef op zondag 10 februari 2008 @ 02:06:
[...]

Graag gedaan. Dat ik je inspireer beschouw ik zeker als een groot compliment! :)

Ik ben benieuwd. Hoe ga je dit maken? Op je computer of ga je het echt 'live' mixen?
Nu nog op de pc met mixmeister, ik vind het namelijk een beetje irritant om te beatmatchen in bpm studio zonder controller :X Maar die controller komt nog wel. Wel heb ik al een mixer waar ik de 2 players van bpm studio kan regelen. Dus een beetje oefenen met beatmatchen lukt goed met tobo en muis. Maar ik kan niet wachten tot ik een controller bij elkaar heb gespaard :9~ Ik ga dan waarschijnlijk de Numark DMC2 kopen.
Hoop wel dat mijn mixje beter word dan mijn oude

[ Voor 11% gewijzigd door dalus op 11-02-2008 19:27 ]

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Anoniem: 248502 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:55:
[...]

Gemini nederland ligt op zijn gat en het uitvoeren van reparaties gaat vrij lastig... en laten de laatste 2 jaar Gemini apparaten relatief veel reparaties nodig hebben. Geen Gemini dus als je het mij vraagt ;)

Wat is je budget, dat adviseert wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reind schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Gemini nederland ligt op zijn gat en het uitvoeren van reparaties gaat vrij lastig... en laten de laatste 2 jaar Gemini apparaten relatief veel reparaties nodig hebben. Geen Gemini dus als je het mij vraagt ;)

Wat is je budget, dat adviseert wat makkelijker ;)
ik Denk aan zoon 450/500 MAXIMAAL ! 2x cd +mengpaneel dus ;)
Dan alleen dus nog iets van speakers mjaa dat kijk ik nog wel
bedankt dat je me in iedergeval wilt adviseren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

• tiz0r
  • Laatst online: 29-07-2022
Modbreak:Dit doen we hier dus niet! Zet het in http://tweakers.net/aanbod

[ Voor 96% gewijzigd door voodooless op 14-02-2008 10:15 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik denk niet dat je dat hier moet verkopen
Probeer het eens op http://tweakers.net/aanbod

Opgelost

[ Voor 9% gewijzigd door DeeJee op 15-02-2008 08:26 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou denk dat ik er wel een beetje uit ben :D
denk dat ik ga voor 2x axis 4 en een DM 2050
denk dat dat wel een leuk begin setje is zit misschien ook te twijfelen aan de axis 9
maar die is dan weer perstuk 100 euro duurder mjaa
goed setje om te starten toch ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252615

Hier ben ik dan!!

Naam : MetVoorbedachtenRade
Stijlen : Electro, House, Techhouse, Eclectic, Schranz...
Soort : Dj, Live Act

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 18:59
Anoniem: 248502 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:09:
Nou denk dat ik er wel een beetje uit ben :D
denk dat ik ga voor 2x axis 4 en een DM 2050
denk dat dat wel een leuk begin setje is zit misschien ook te twijfelen aan de axis 9
maar die is dan weer perstuk 100 euro duurder mjaa
goed setje om te starten toch ?????
Lijkt me wel. Ik heb een jaar geleden de keus gemaakt tussen 2 van die jongens en de denon dns-1000 speler en er echt geen spijt van gehad. Heb daarvoor wel ruim een jaar rond zitten kijken, vergelijken en uitproberen (zou je ook moeten doen (mits nog niet gedaan?)). Ik draai(de) voornamelijk een beetje allround, meer wat gewoon goed klinkt op een bepaald punt van het feest. Niet in discotheken ofzo, nee gewoon als drive-in met nog een vriend die het licht verzorgde. Is een beetje uitgewaaid en heb het setje hier nog staan maar doe er weinig mee. Inkomen is nu sterk verbeterd dus misschien moet ik me nu toch maar eens aan het echte werk proberen te beginnen. En dan meteen een 2e denon dns-1000 erbij en evt een nieuwe mixer ter vervanging voor mijn dateq crew mixer (van m'n pa die in de sound bussines zit). Mocht het budget het toelaten (houd de actuele dj gear prijzen niet meer zo nauwkeurig bij als eerst) zou ik als ik jouw was zeker kijken naar 2 denon dns-1000's. Vind ik persoonlijk wat fijner werken dan de meeste numarks waar ik wel eens mee gedraaid heb.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hoi,

dj robo hier :')

ik gebruik zelf mixmeister studio 7.2.2 voor mixen. veelal techno en club, maar progressive en sommige trance kan ik ook wel hebben :)
ook gebruik ik af en toe reason 3.0 om wat te pielen met effecten enzo.

het is helaas wat lastig met de effecten met m'n muis vind ik en nu ben ik op zoek naar een midi controller.

ben tegen de bcr-2000 van behringer aangelopen en zag ook de numark total control of de vci-100 van vestax.

maar welke moet het nu worden ?

kan iemand één van de drie aanraden ?

de behringer lijkt m'n voorkeur te hebben vanwege de vele draaiknoppen, maar de vestax en de numark lijken weer leuk vanwege de jogwheels, maar die hebben veel minder draaiknoppen.

ook draai ik op vista (32-bit) en dat lijkt in veel gevallen ook een probleempje voor de eerder genoemde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik zou het in de Vestax hoek zoeken, VCI-100 / VCI-300 of VCM-600 al naar gelang je invalshoek.

Maar mocht je het wat goedkoper willen houden, zou je ook naar de M-Audio X Session Pro kunnen kijken.
Dat lijkt mij wel een redelijke MIDI mixer. (Zonder jogs!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik ben compleet verliefd op m'n VCI-100. :)

Werkt als een trein. En als je meer draaiknoppen wil, dan zet je er toch een BCR naast? :)
Die Total Control, lijkt op plaatjes veel groter dan 'ie in werkelijkheid is. Die jogwheels zijn in het echt erg klein, het hele apparaat is erg klein trouwens. Maatje HErcules DJ console mk1 zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een VCI-300 is toch nog niet uit ?

Een VCI-100 kost 450 euro, beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:07:
Een VCI-300 is toch nog niet uit ?

Een VCI-100 kost 450 euro, beetje duur.
Je kunt ook voor 99 euro een M-Audion X-Session Pro nemen, alleen heb je dan geen jogwheels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ome_Les, ik vind het en prima idee ;). Echter vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft met een M-Audio X-Session Pro in combinatie met Traktor 3? Ik wil namelijk zelf ook beginnen met het aan elkaar mixen van heerlijke muziek, echter is het me ook nog iets te zuur om direct een Vestax VCI-100 aan te schaffen.
Mijn idee dus ook om die M-Audio te halen (via eBay liefst nog, €65,- inclusief verzending, nieuw) en dan Traktor te gebruiken, maar of het een goede combinatie is en het een beetje fatsoenlijk werkt (het is natuurlijk een relatief simpel apparaat in vergelijking met de Vestax).

Ook, bezuinigen op een geluidskaart hoeft niet echt persé, een euro of 120/150,- heb ik daar nog wel voor over. Mensen met een goed idee voor een externe geluidskaart? De M-Audio Audiophile zou kunnen, maar die is er alleen met FireWire toch? (Want dat heb ik dan natuurlijk wel net niet in m'n PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

osc4r schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:07:
Ome_Les, ik vind het en prima idee ;). Echter vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft met een M-Audio X-Session Pro in combinatie met Traktor 3? Ik wil namelijk zelf ook beginnen met het aan elkaar mixen van heerlijke muziek, echter is het me ook nog iets te zuur om direct een Vestax VCI-100 aan te schaffen.
Mijn idee dus ook om die M-Audio te halen (via eBay liefst nog, €65,- inclusief verzending, nieuw) en dan Traktor te gebruiken, maar of het een goede combinatie is en het een beetje fatsoenlijk werkt (het is natuurlijk een relatief simpel apparaat in vergelijking met de Vestax).

Ook, bezuinigen op een geluidskaart hoeft niet echt persé, een euro of 120/150,- heb ik daar nog wel voor over. Mensen met een goed idee voor een externe geluidskaart? De M-Audio Audiophile zou kunnen, maar die is er alleen met FireWire toch? (Want dat heb ik dan natuurlijk wel net niet in m'n PC)
Klinkt nice! (Zeker van die eBay aktie!)

Ik zou in eerste instantie gewoon eens gaan kijken of je met ASIO4all drivers een beetje aan de slag kunt gaan. Immers, je wilt eerst uitproberen?
Zonde om dan in een keer te veel geld uit te geven. Al is het helemaal omdat de X Session Pro over USB gaat. ;)

Hoe de X Session Pro gaat onder Traktor?

http://www.youtube.com/watch?v=7hlSMJgPqD4
http://www.youtube.com/watch?v=0JbcneOnsgg
http://www.youtube.com/watch?v=isbj_QBhcnI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ome_Les schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 15:35:
[...]

Klinkt nice! (Zeker van die eBay aktie!)

Ik zou in eerste instantie gewoon eens gaan kijken of je met ASIO4all drivers een beetje aan de slag kunt gaan. Immers, je wilt eerst uitproberen?
Zonde om dan in een keer te veel geld uit te geven. Al is het helemaal omdat de X Session Pro over USB gaat. ;)

Hoe de X Session Pro gaat onder Traktor?

http://www.youtube.com/watch?v=7hlSMJgPqD4
http://www.youtube.com/watch?v=0JbcneOnsgg
http://www.youtube.com/watch?v=isbj_QBhcnI
Heh bedankt, dat had ik opzich zelf ook nog wel kunnen zoeken op youtube, maar alsnog bedankt :P. Overigens is het voor me sowieso belangrijk om een goede geluidskaart te hebben, ben niet zozeer een audiofiel en de ALC888 voldoet eigenlijk prima, maar iets meer mogelijkheden is nooit slecht wat dat betreft..

Ik heb overigens wel een keertje lopen rotzooien met Asio4All drivers, om dat te kunnen switchen tussen de digitale optische output naar m'n receiver en dan de koptelefoon uitgang voor het pre-beluisteren (en dus syncen) van de tracks, maar dat werkte niet helemaal.. Vroeg me af of dat uberhaupt mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ik zie dat ik dit linkje vergeten was:
http://www.youtube.com/watch?v=yw8-y7-UZNk

Hierin zit een gozert te mixen op een iMac, M-Audio x session pro, Wacom Bamboo(tekentablet) en DiJ pakket Torq.

Wat betreft je videokaart. Ik zit thuis ook gewoon met een onboard Realtek HD 7.1 geluidskaart te mixen en producen. Works like a charm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ome_Les schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:01:
Ik zie dat ik dit linkje vergeten was:
http://www.youtube.com/watch?v=yw8-y7-UZNk

Hierin zit een gozert te mixen op een iMac, M-Audio x session pro, Wacom Bamboo(tekentablet) en DiJ pakket Torq.

Wat betreft je videokaart. Ik zit thuis ook gewoon met een onboard Realtek HD 7.1 geluidskaart te mixen en producen. Works like a charm. ;)
Kun je mij dan misschien vertellen hoe je je Asio4All dan hebt ingesteld dat je kan pre-luisteren met je koptelefoon zonder datzelfde signaal door te sturen naar de receiver? Als dat me eenmaal lukt is namelijk sowieso de knoop doorgehakt en bestel ik vanavond die M-Audio nog, filmpjes op youtube hebben me toch wel over de streep getrokken..

Enige reden dat ik sowieso zo'n apparaatje zoek is vanwege de faders etc, met een muis faden en tegelijkertijd de low-med opdraaien is a no-go :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

osc4r schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:19:
[...]

Kun je mij dan misschien vertellen hoe je je Asio4All dan hebt ingesteld dat je kan pre-luisteren met je koptelefoon zonder datzelfde signaal door te sturen naar de receiver? Als dat me eenmaal lukt is namelijk sowieso de knoop doorgehakt en bestel ik vanavond die M-Audio nog, filmpjes op youtube hebben me toch wel over de streep getrokken..

Enige reden dat ik sowieso zo'n apparaatje zoek is vanwege de faders etc, met een muis faden en tegelijkertijd de low-med opdraaien is a no-go :P
Is dat niet gewoon een instelling in Traktor?

Weet nog dat ik in mijn oude setup op mijn voorste speakertjes de pre-listening deed en over de andere twee speakers en subwoofer het volledige signaal?

Ik doe tegenwoordig bijna alleen nog maar Ableton thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Hé jongens, ik heb even een kleine mededeling hier.
Ik ben bezig met het ontwikkelen van een website waarmee het de bedoeling is dat mensen hun DJ mixtapes/livesets met elkaar uitwisselen, eigenlijk op de manier hoe we dat nu ook hier met elkaar doen :)
Heb al een aantal personen achter me staan gelukkig om alvast livesets op de website te kunnen zetten en het een beetje te lanceren. Wat dus de bedoeling is is dat je een eigen post krijgt met je tracklist, en dat je dan een direct download link van ons krijgt (FTP) waar je hem vervolgens kunt downloaden.

Je laatste 3 mixjes zullen altijd direct op FTP beschikbaar zijn, meer dan 3 mixen terug zullen te krijgen zijn van een site als megaupload of dergelijke, zijn we nog niet helemaal over uit.

Nu is het niet de bedoeling om hier te gaan spammen etc, maar wat ik wel vraag is het volgende:

Als er mensen geïnteresseerd zijn in het posten van hun mix op de nieuwe website, kunnen ze me wellicht een DM of email sturen met hierin hun 'toestemming' + laatste download URL's van hun sets. Ik probeer namelijk geen sets toe te voegen zonder hier eerst toestemming voor te vragen!

Thanks voor het lezen, en eventueel alvast excuses voor als je dit als spam ervaart!

P.S: Ik heb expres de URL niet in de post gezet om het spam gehalte zo laag mogelijk te houden. Mocht je toch de site willen zien kan je klikken op m'n homepage icoontje of me ook hiervoor een DM sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92042

Is de memory card van de CDJ 1000 mk3 compatibel met een cdj 1000MK2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:36
Anoniem: 92042 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:07:
Is de memory card van de CDJ 1000 mk3 compatibel met een cdj 1000MK2?
Nee, cue's gemaakt op de MK3 doen het niet. Tenzij je de kaart eerst in een MK2 formatteerd, maar dan heb je weer geen hot-loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92042

Er stonden dus DVJ 1000's. Dik grave machines, enkel wat te veel knoppen. Ik wist ook niet goed hoe m'n cue points op te roepen, werkt toch net iets anders dan de CDJ. Toch zeer leuk materiaal om mee te werken.

Ander vraagje, ik wou gisteren is testen of ik kon draaien met oordoppen. Het resultaat was dat ik blijkbaar iets te luid ben gegaan aangezien er nu in mijn speaker een vieze brom zit. Welke speakers zijn aan te raden, ze moeten redelijk luid gaan en uiteraard min of meer goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222999

Vunk - Februari Mix

Ik ben weer even aan de gang geweest! De laatste dagen wat meer tijd gehad voor de muziek, daar is dit uit voortgekomen. Dit keer wat meer tech achtige plaatjes. Hopelijk kunnen jullie het waarderen! Oordeel zelf!

Download:
http://www.djvunk.com/mix/vunk_-_februari_mix.mp3

Tracklist:
01. Plastikman - Spastik (Dubfire Rework)
02. Kut And Swel - Stone Fox Chase
03. Olivier Giacomotto - Gail In The O (Original Mix)
04. Brodinski - Bad Runner
05. John Dahlbck - Hustle Up
06. Marc Houle - Techno Vocals (Original Mix)
07. Pier Bucci – Hay Consuelo (Samim Remix)
08. Burufunk pres. Carbon Community - Community Funk (Deadmau5 Remix)
09. Alex Cruz & Castro – La Femme Fatale (US Latin House Mix)
10. Tom Quinten - Can't Feel Better
11. Superchumbo ft. Celeda - Dirtyfilthy (Original Mix)
12. D.I.M. - Is You
13. Ian Oliver Ft. Shantel - Bucovina (Goddasowl Is Crazy Remix)
14. Tocadisco - Morumbi
15. DJ Disciple & David Tort ft. DJ Ruff - Changes (NYC Sexy Mix)
16. Iio - Is It Love? (Starkillers Remix)

Graag hoor ik wat jullie ervan vonden!

gr rob
www.djvunk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Hé vunk, jij ook hier (H)

Zoals ik al zei, echt een super relaxte mix! Goede tracklist sowieso, en allemaal goed laten overlopen zonder ergens te snel of te langzaam te gaan!

Hij is nu overigens ook alweer meerdere keren gedownload op de site, gaat hard! Binnenkort weer een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, ik vind je mix ook erg lekker. Goede muziek! Whaa vooral die laatste track vind ik ZO LEKKER! Die kan echt niet hard en lang genoeg :Y *O*

offtopic:
Heb je zó'n simpele site (wel functioneel, dus dat is juist goed), doet 'ie het nóg niet in Firefox!

[ Voor 53% gewijzigd door Room42 op 24-02-2008 15:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb voor jullie ook nog 2 mixjes van mn Oom ( de Rechter op de foto ;) ) kwam er afgelopen weekend achter dat hij ook dj was XD
2 Mixjes voor de mensen die hem willen
GrazzNLFizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Vunkje loopt lekker, tenminste als de stroom niet uitvalt. Mijn vader heeft namelijk de neiging om de automatische zekering dan te testen :X AKA * dalus zet het volume te ver open :+

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Is het nou ook erg om zeer oude nummers te gebruiker in een mix.
Vroeger toen ik nog niet kon mixen had ik echt wilde ideen met bepaalde nummers, maar om nu nog een mix inelkaar te zetten met alleen maar nummers van 10 jaar geleden?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Ligt eraan vind ik persoonlijk.. Ik ken bijvoorbeeld verschillende mensen die echte retro-mixtapes in elkaar zetten. Is relatief gezien ook best nog wel vraag naar merken we in elk geval. Maar als je ze gaat combineren met huidige, nieuwe nummers moet je er wel echt iets mee doen wat ze integreert met de overige nummers..

Het is echt vet als je mensen een oud nummer in je set herkennen die ze van lang geleden kennen, en ze dan helemaal los ziet gaan! Maar geef er dan wel je eigen twist aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:42

Krizzie

Progressive Music \o/

Ome_Les schreef op zondag 06 januari 2008 @ 20:15:
Hey Jongens,

We hebben gisteren de laatste hand gelegd aan een Progressive Mix.
Kijk eens of jullie hier van kunnen genieten:

artist : dannyboy & tekki
title : Progressional Education - episode 1
release date : January 06.2008
real name : James Daniel Hoogerwerf & Les Brohm
www : www.restrictedsessions.nl

Tracklist

01. Foo Fighters - Come Alive (dannyboy & tekki's Progressional Education Remix)
02. James Zabiela - Human (Original Mix)
03. Ercola & Heikki L - Deep At Night (Adam K & Soha Remix)
04. Glenn Morrison - No Sudden Moves
05. Sultan, Ned Shepard & Maher Daniel - Itajai (Wize Remix)
06. K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix)
07. Twisted Society - End Of Logic
08. Roman Pushkin - Fat Bottom Girls (Main Mix)
09. Kid Dub - Tetris (Original Mix)
10. Robbie Williams - Rudebox (Perry O'Neil Remix)
11. Fred Pellichero - Angel On TV
12. Bass Kleph - Bump Uglies
13. Bass Kleph - Coup D'etat (Hook N Sling Remix)
14. James Zabiela - Human (Intro Mix)
15. Planet Funk - Inside All The People (Harvey's Ibiza Sleepy Mix)

total : 64:00 Min (146 MB)

Zipfile is hier te downloaden
Wanneer komt aflevering 2? :9

Site doet het niet hier dus kan niet zien of er al meerdere eps zijn helaas. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:50:
[...]

Wanneer komt aflevering 2? :9

Site doet het niet hier dus kan niet zien of er al meerdere eps zijn helaas. :P
Ep2 komt eraan. Ik hoop met een weekje of 2. Het klinkt al helemaal top, maar de laatste paar nummertjes moeten er nog in ge(re)mixt worden.

Wat de site betreft, heel even een tijdelijk niets.
We waren niet tevreden met de hosting. Vaak dat downloads afgenokt werden etc. We zijn nu aan het onderhandelen met een paar andere hosters en komen binnenkort terug met een vernieuwd format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252995

Ik heb nog niet alles kunnen beluisteren maar klinkt in elk geval al erg lekker ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ome_Les schreef op maandag 03 maart 2008 @ 17:07:
[...]

Ep2 komt eraan. Ik hoop met een weekje of 2. Het klinkt al helemaal top, maar de laatste paar nummertjes moeten er nog in ge(re)mixt worden.

Wat de site betreft, heel even een tijdelijk niets.
We waren niet tevreden met de hosting. Vaak dat downloads afgenokt werden etc. We zijn nu aan het onderhandelen met een paar andere hosters en komen binnenkort terug met een vernieuwd format.
Wat verbouw je dan allemaal aan de nummers joh als jullie er zo lang mee bezig zijn? :o

Ik ben met 2 uur totaal toch wel klaar met een mixje van een uur (over een paar dagen verdeeld, als het niet lukt stop ik meteen. :P ) Ik ben nog niet zo'n verwend knipper en plakker met Ableton, maar het gaat steeds beter. :*)

Misschien weet jij dat trouwens, ik heb heel vaak volume verschillen in de nummers zitten. Is er een manier om alle nummers op een vast niveau te zetten? VDJ zet de gain vrijwel altijd goed als je een nieuw nummer inlaad. In Ableton loop ik dan de langste tijd met de volume balkjes te schuiven tot het volume metertje niet meer rood word, maar dat is toch een hoop gehannes steeds. :')

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op maandag 03 maart 2008 @ 20:11:
[...]

Wat verbouw je dan allemaal aan de nummers joh als jullie er zo lang mee bezig zijn? :o

Ik ben met 2 uur totaal toch wel klaar met een mixje van een uur (over een paar dagen verdeeld, als het niet lukt stop ik meteen. :P ) Ik ben nog niet zo'n verwend knipper en plakker met Ableton, maar het gaat steeds beter. :*)
Bijna elk nummer is wel verbouwd. :D

Die versie van de Foofighters hebben we ook zelf gedaan. Wij remixxen zelfs remixes.
Als je K Lavander - Blue Lividus (16 Bit Lolitas Dancefloor Mix) goed beluisterd en dan onze versie ernaast legt, dan zul je het verschil wel merken. ;)
We zijn dus altijd wel flink bezig, maar hopelijk vinden de luisteraars van de mix dit dan ook de moeite meer dan waard.

We zijn alleen niet altijd bezig met de re-/mix bezig, vandaar dat het soms wel even duurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Na erg veel lezen en bekijken is vandaag het 4e kanaal van mijn JB Systems mixertje overleden.

Tijd voor een nieuwe setup dus.

Ik ben aan het bekijken hoe ik het ga doen, het wordt in ieder geval een digitale setup.

Welke controller zouden jullie me aanraden ?

Numark DMC-2
Denon HC4500

Allebei zijn ze goed, maar de Denon heeft misschien net wat meer voordelen.

Daarnaast keek ik naar de Hercules RMX. Aardig apparaat, maar heeft geen schermpjes. Niet direct een nadeel maargoed.

Ik heb ook naar de Reloop Digtal Jockey en de Numark NS7 gekeken, maar die zijn nog niet uit.
Daarnaast naar de nieuwe EKS OTUS, eveneens erg mooi, maar nog niet uit.

Verder kijk ik nog naar een goede mixer. De Numark CM200 staat me aan, vanwege zijn vele inputs. Ik schakel ook nog wat vintage apparatuur bij (cassettebandjes, dat recorder, minidisk etc) dus dat lijkt me een goede.

Maar misschien zijn er nog alternatieven ? Het moet dus gaan om een:

Controller met mixer. Liefst met ingebouwde geluidskaart
of
Totaaloplossing.

De M-Audio heb ik in mijn vingers gehad maar vind ik niet goed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door W00fer op 03-03-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Vestax VCI-100 (zonder geluidskaart)
Vestax VCI-300 (mét geluidskaart)

Allebei de moeite meer dan waard.

En mocht geld geen probleem worden... Wachten op de Stanton SCS.1d.
(Prijs, onbetaalbaar. :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ok, maar met die VCI's heb ik niet veel inputs. En het is een erg duur apparaat, wat nog niet uit is (300 serie)

Als ik moet kiezen uit de Numark of Denon, welke zou je dan kiezen ?

Die stanton's heb ik gezien. Zeer duur ja en dan zou ik er twee moeten kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door W00fer op 04-03-2008 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

W00fer schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:50:
Ok, maar met die VCI's heb ik niet veel inputs. En het is een erg duur apparaat, wat nog niet uit is (300 serie)

Als ik moet kiezen uit de Numark of Denon, welke zou je dan kiezen ?

Die stanton's heb ik gezien. Zeer duur ja en dan zou ik er twee moeten kopen.
Stantons, 2 maal?

Neuh.. Een zou volgens mij voldoende moeten zijn.... Je zou zelfs kunnen kiezen of je de SCS.1m of SCS.1d zou kunnen nemen.

Maar goed.

Numark of Denon? Daar durf ik echt geen uitspraak over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
De Denon HC4500 is echt wel de moeite vind ik, hoewel natuurlijk wel enkel geschikt als je er een aparte mixer (of eventueel 2de midi-controller) bij neemt.
Het verschil in prijs is geloof ik ook niet zo groot als je bekijkt dat de Denon al een ingebouwde geluidskaart heeft en een veel beter schermpje.
Denk er ook aan dat je (bij de HC4500 althans, ik weet niet wat er bij de dmc2 zit) ook nog dj software moet zoeken. Er zit wel een LE versie van PCDJ Reflex bij, maar die is toch vrij beperkt.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heel eerlijk gezegd... Zijn die Numark en Denon controllers niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Adion schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:14:
De Denon HC4500 is echt wel de moeite vind ik, hoewel natuurlijk wel enkel geschikt als je er een aparte mixer (of eventueel 2de midi-controller) bij neemt.
Het verschil in prijs is geloof ik ook niet zo groot als je bekijkt dat de Denon al een ingebouwde geluidskaart heeft en een veel beter schermpje.
Denk er ook aan dat je (bij de HC4500 althans, ik weet niet wat er bij de dmc2 zit) ook nog dj software moet zoeken. Er zit wel een LE versie van PCDJ Reflex bij, maar die is toch vrij beperkt.
Traktor 3 is reeds in bezit. Maargoed de schermpjes had ik nog niet aan gedacht.

Ik ga een dezer dagen eens proefdraaien bij Feedback. Jammer dat de HC4500 geen usb apparaten kan aansluiten, de HD2500 kan dat wel.

Maarja 989 euro + 250-300 euro voor een mixer uitgeven voor een kleine hobby van me ? Nah, zit ik niet op te wachten. Als het nu mijn enigste hobby was, tja dan.

Heb trouwens de echte setups gezien, van het mooie spul. CDJ-400 (2x) met een DJM mixertje erbij. Kassa :(

Of zoals mijn neef: Allen & Heath Xone 62, met 2x SL1200 MK2 en honderden platen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 05-03-2008 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Hey all,

Lees vaak in dit topic, tijd om zelf een bijdrage te leveren. ;)

Tracklist:
1. Lustral - When my satellite falls down (Terry Bones Dub)
2. Oceanlab - Clear blue water (Mike Shivers garden state Remix)
3. Keenan & Anderson - Devolution (Natlife Remix)
4. Cressida - 6 AM (Kyau & Albert Remix)
5. Lange - Songless (Cerf, Mitiska & Jaren Trancetastic Remix)
6. U2 - Beautiful day (Matt Zo Remix)
7. Cressida - Slightly Agravic (Funabashi Remix)
8. Oceanlab - Sky falls down (DJ Shah Remix)
9. Luke Terry and Kopi Luwak ft Tiff Lacey - Fall into the moon (Original)
10. Signalrunners - Recoil (Paribus Filthy Break edit :P O-) )
11. Cliff Coenraad & Thomas Hagenbeek - Filthy Ripper (Original)

66:39 minutes.

Download here: http://rapidshare.de/file..._Special_Edition.mp3.html

Gemaakt met ableton live, inclusief wat vst's en een speech synth (gratis bagger versie). Hoor graag wat de kenners hier ervan vinden. C&C is altijd meer dan welkom. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
@W00fer:

Tja, het IS gewoon een dure hobby. Je kunt wel goedkoop beginnen, maar je zult zien dat je daarna toch wel bakken met geld gaat uitgeven voor betere apparatuur. :P Ik heb inmiddels ook al voor zo'n 3000 euro aan apparatuur aangeschaft, en dan heb ik de muziek nog niet eens meegeteld. En dit is niet eens mijn enige hobby, maar zeker wel degene waar ik het meeste geld aan uitgeef.

Ik heb er overigens nooit, geen enkel moment, spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Anoniem: 122700 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:51:
Hey all,

Tracklist:

Download here: http://rapidshare.de/files/38733704/...ition.mp3.html

Gemaakt met ableton live, inclusief wat vst's en een speech synth (gratis bagger versie). Hoor graag wat de kenners hier ervan vinden. C&C is altijd meer dan welkom. 8)
Relaxte tracklist, echter doet je link het helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122700

Deze link moet het wel doen ;)

Ook aangepast in post met tracklist. :)

Link: http://rapidshare.de/file..._Special_Edition.mp3.html

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 122700 op 05-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Michali schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:55:
@W00fer:

Tja, het IS gewoon een dure hobby. Je kunt wel goedkoop beginnen, maar je zult zien dat je daarna toch wel bakken met geld gaat uitgeven voor betere apparatuur. :P Ik heb inmiddels ook al voor zo'n 3000 euro aan apparatuur aangeschaft, en dan heb ik de muziek nog niet eens meegeteld. En dit is niet eens mijn enige hobby, maar zeker wel degene waar ik het meeste geld aan uitgeef.

Ik heb er overigens nooit, geen enkel moment, spijt van gehad.
Tja, maar het kan natuurlijk ook voor wat minder. Het is maar net wat je wilt.
Welke zou jij kopen ? Numark DMC-2 of Denon HC4500 ?

[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 05-03-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heee,

Heb afgelopen dagen flink gesearched naar apparatuur. ben nu uiteindelijk gekomen bij de Numark axis9 of de Pioneer Cdj-200
wel een prijs verschil maar ik laat de 200 dan uit amerika komen toch een stuk goedkoper :P
heb wel een review gelezen met een wedstrijd met deze 2 maar ben er alsnog niet uit. de een heeft dit weer de ander juist weer dat. en ik weet het eigenlijk niet. zelf ligt mn keuze toch iets meer bij de 200 maar lees dat de axis ook goed is. die heeft dan weer een touch sensetive jog dial. maar eigenlijk weet ik niet of je dat juist nou nodig heb.

iemand die mee een beetje met hulp op weg kan helpen want anders kom ik er denk niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
W00fer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:19:
[...]

Tuurlijk, ik ben ook niet gelijk heel duur begonnen hoor. ;) En wat ik nu heb is ook niet top-shelf beste van het beste spul ofzo (maar ook niet echt het goedkoopste; Nuo5, RP-4000 en RMP2). Maar je zult zien dat het een verslavende hobby is waar uiteindelijk veel geld naar toe gaat. Als je eenmaal begint dat ben je hooked, althans, zo was het met mij.

Die apparaten die je noemt ken ik overigens niet zelf, daar kan iemand anders je beter bij helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Michali op 05-03-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:19:
[...]

De DMC2 is op dit moment gewoon te aantrekkelijk geprijst om hem te laten liggen, software + hardware voor een prijs die lager ligt dan die van de Denon... en de meegeleverde Cue LE software is zo slecht nog niet (gewoon VirtualDJ).

Ik zeg nu dus DMC2, waren ze gelijk geprijst dan werd het de Denon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Biedt de Denon niet meer mogelijkheden afgezien van de interne geluidskaart ?
En ik heb ook gehoord dat de Numark nogal speelgoedkwaliteit knoppen heeft. De Denon schijnt meer profi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131383

Ik kan een Reloop RP-4000 M3D voor 115 euro krijgen.
Alleen omdat de man in groningen woond kan ik hem niet komen bekijken (door rijskosten). Hij heeft er 2 maar verkoop er 1 omdat hij naar cd speler is gegaan. Is dit een goede deal? want aan de foto's te zien ziet hij er perfeckt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Ik heb er nu zo'n 3 jaar 2 stuks, en deze werken nog perfect, afgezien van dat het knopje voor het switchen tussen 33 en 45 toeren van één soms een beetje moeilijk doet. Dus daar zou ik hem wel even op testen, maar verder lijkt het me wel een goede deal. Geen idee voor welke prijs ze verder 2de hands te koop zijn, dat zou je even moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meestal verkopen ze per 2 voor ongeveer 250 of iets meer. maar lose ook wel voor 130 euro.
Ik vraag wel aan de verkoper of alle knoppen het nog perfect doen. (ik vertouw het eigelijk wel omdat hij de 2e nog houd en als ze bij de crap waaren had hij ze bijde weg gedaan toch?)

Hij was 1 jaar oud.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131383 op 09-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Nou, dan zou ik me er niet zo veel zorgen over maken. Het zijn kwalitatief hele goede bakken, dus je zult geen slechte aankoop doen, verwacht ik. Maar wel altijd goed testen natuurlijk hè. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik kan het niet testen voordat ik hem koop omdat die man eigelijk voor mijn doen veel te ver woon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248502 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:45:
Heee,

Heb afgelopen dagen flink gesearched naar apparatuur. ben nu uiteindelijk gekomen bij de Numark axis9 of de Pioneer Cdj-200
wel een prijs verschil maar ik laat de 200 dan uit amerika komen toch een stuk goedkoper :P
heb wel een review gelezen met een wedstrijd met deze 2 maar ben er alsnog niet uit. de een heeft dit weer de ander juist weer dat. en ik weet het eigenlijk niet. zelf ligt mn keuze toch iets meer bij de 200 maar lees dat de axis ook goed is. die heeft dan weer een touch sensetive jog dial. maar eigenlijk weet ik niet of je dat juist nou nodig heb.

iemand die mee een beetje met hulp op weg kan helpen want anders kom ik er denk niet uit :X
Jongens wil niemand mij helpen met mn probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ten eerste, vergis je niet met importeren. Er komen in ieder geval nog zeker 19% BTW en behoorlijke verzendkosten bovenop. En hoe wil je dat bijvoorbeeld doen met garrantie? Terugsturen naar de States iedere keer?
Ten tweede, waarom ga je ze niet eerst eens proberen. Ik zou me niet laten verleiden door het Pioneer label. Die 200's zijn zo langzamerhand erg duur voor wat je er voor terugkrijgt, zeker als je naar de concurrentie kijkt. Denon DNS1000 niks voor jou bijvoorbeeld? Lekker spelertje voor een hele nette prijs. :)
Tot slot waarom ga je niet eens tweedehands kijken? Er zijn veel mensen die hun instapsetjes wegdoen omdat ze erop uitgekeken zijn, of omdat ze een upgrade doen.

Uiteindelijk moet jij de keuze maken, dat kunnen we niet voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

En dan ook nog eens dat de modellen in de State's op een andere voltage/freq werken dan hier in Europa. En als er dus niet een dipswitch op zit op dit omtezetten zitten je ook met gebakken peren.
Ik zal liever meer betalen (gewone prijs hier in Europa) en dan zeker weten van een goed model en goeie garantie.
En je pakket kan ook nog eens best 3week bij de Douane liggen. Die gasten kunnen echt heeeeeel traag wezen. En als je hier bestelt heb je binnen 4dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Anoniem: 30670 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 21:08:
En dan ook nog eens dat de modellen in de State's op een andere voltage/freq werken dan hier in Europa. En als er dus niet een dipswitch op zit op dit omtezetten zitten je ook met gebakken peren.
Ik zal liever meer betalen (gewone prijs hier in Europa) en dan zeker weten van een goed model en goeie garantie.
En je pakket kan ook nog eens best 3week bij de Douane liggen. Die gasten kunnen echt heeeeeel traag wezen. En als je hier bestelt heb je binnen 4dagen in huis.
IDD...

Vaak is het handig om eens een kijkje te nemen voor wat betreft thomann.de en musicstore. ;)
(Zitten in duitsland, vaak net ff iets goedkoper, en soms zelfs gratis shipping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Ome_Les schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:16:
[...]

IDD...

Vaak is het handig om eens een kijkje te nemen voor wat betreft thomann.de en musicstore. ;)
(Zitten in duitsland, vaak net ff iets goedkoper, en soms zelfs gratis shipping)
Musicstore zou ik overslaan, al diverse problemen mee gehad. Gelukkig allemaal wel opgelost na 3 maanden :X

High Powered Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

dalus schreef op zondag 09 maart 2008 @ 22:19:
[...]

Musicstore zou ik overslaan, al diverse problemen mee gehad. Gelukkig allemaal wel opgelost na 3 maanden :X
Okie.. dan schrap ik die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 17:21

Scighera

swim-bike-run

ik ga ook eindelijk beginnen:

CD Player: 2x Denon DN-S1000
Mixer: JB-Systems Beat4 MK2
Headphones: Technics RP-DJ1200

Het hele setje wordt thuis doorgeschakeld op m'n HiFi :

Receiver: Technics SA-DX930
DSP/Equilizer: Technics SH-GE90
CD player HiFi: Technics SL-PS7
Cassettedeck: Technics RS-AZ7
Headphones HiFi: Sennheiser HD265
Speakers HiFi: 4x Infinity Ref. 81 MK2

Hoop de Denons en de JBS deze week binnen te krijgen zodat ik met het oefenen kan beginnen :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Leuk starterssetje! ^O^
Gefeli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En de Axis 9 hoe is die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ga toch eens dagje naar een DJ winkel joh. Dan kan je zelf eens kijken, aan de mening van anderen heb je wat dat betreft niet veel. Het zijn allemaal redelijke producten en het is maar net wat je zelf fijn vindt. En ga niet op een paar tientjes zitten muggeziften, uiteindelijk is dat de 'ellende' die je ervoor terugkrijgt niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
W00fer schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:56:
Biedt de Denon niet meer mogelijkheden afgezien van de interne geluidskaart ?
En ik heb ook gehoord dat de Numark nogal speelgoedkwaliteit knoppen heeft. De Denon schijnt meer profi te zijn.
Het zijn beide midi controllers dus functies zijn afhankelijk van de software. En horen van wat betreft kwaliteit moet je altijd met een korreltje zout nemen tenzij het om een betrouwbare bron gaat... de DMC2 is namelijk een prima apparaat en op dit moment alleen zo gunstig geprijst omdat er een aantal shops zijn die flink met de prijs liepen te stunten (lees dumpen) en de rest daarin is mee gegaan. Normaal gesproken ontlopen ze elkaar niet zoveel qua prijs geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoewe schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Ga toch eens dagje naar een DJ winkel joh. Dan kan je zelf eens kijken, aan de mening van anderen heb je wat dat betreft niet veel. Het zijn allemaal redelijke producten en het is maar net wat je zelf fijn vindt. En ga niet op een paar tientjes zitten muggeziften, uiteindelijk is dat de 'ellende' die je ervoor terugkrijgt niet waard.
Sorry het was niet m'n bedoeling om zo'n reactie op te roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 248502 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:53:
[...]

Sorry het was niet m'n bedoeling om zo'n reactie op te roepen
Ik ben ook niet 'boos' of zelfs maar geirriteerd. :>
Alleen je post nu steeds van: Hoe is dit, hoe is dat?
Terwijl ik denk dat je niet af moet gaan op wat wij vinden, maar wat je zelf vindt. Bijna iedereen hier heeft in jouw schoenen gestaan en er is niks mis met je informeren via internet, maar op een gegeven moment moet je gewoon eens gaan kijken wat er nou echt te koop is. Lekker zo'n ding aan de tand voelen. Er zitten genoeg DJ-stores door het hele land en je komt zoveel meer te weten over wat je wil, door gewoon te besluiten wat je wilt uitgeven en dan een dagje op knopjes te drukken. Dan kan je je eigen afwegingen maken. Als je dan je ervaringen hier komt vermelden en dan nog hulp nodig hebt, kunnen we je veel meer helpen. Nu blijft het bij hij zegt dit, die zegt dat, zus zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246938

Zou ook wel in de list erbij willen, Hardcore/Hardstyle/Hiphop/dNB/ Eigen productie & mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 10-05 23:20
mag ik hier ook even spammen :P ?

[url=dood[/url] (rechtsklik opslaan als anders werkt ie niet).

tracklist:
Dooms Night - Laidback Luke Remix - Azzido Da Bass
Get The Fuck Up feat. Stellar MC - Original Mix - Stupid Fresh
Mothership - Bart B More Remix - ATFC
Badman Riddim - Vato Gonzalez
Smash Disco - Vandalism V8 Mix - Vandalism
Stretch The Canvas feat. Lo-Fi & Lee 'Call Of The' Crowther - Original Mix - Stupid Fresh
Afrobounce - Original Mix - Kid Massive, Ethan Project
Bodycrash - Original Mix - Buy Now
Word - Original Mix - Sebastien Leger, Chris Lake
Decisions - Original Mix - Prok & Fitch
Give It Up For Me - Original Mix - Sydney Blu
Donkey Punch - Original Mix - Hatiras, Jelo
Front To Back - Original Mix - Wolfgang Gartner
Lower States of Conciousness - ZZT (Zombie Nation & Tiga)
final track is een beetje een verassing xD :P

Gemaakt op een bcd3000 i.c.m. met VDJ5rev.5.

C&C altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Bezig met binnen te hengelen. :+

Ook maar eentje van mij zelf dan. :) Gemaakt met Ableton Live (6.0)
Niet me laatste mix maar deze had ik nog online staan. :+

De playlist:
1: Duderstadt and Kirsty Hawkshaw - Beatitude (Duderstadt Progressive mix)
2: Kirsty Hawkshaw - Reasons to Forgive (The Blizzard remix)
3: Maor Levi - Shapes (Oliver Smith remix)
4: Lemon and Einar K - Anticipation (Original mix)
5: Duderstadt and Kirsty Hawkshaw - Beatitude (Mat Zo remix)
6: Audioholics vs. Supuer - Minerva's Key (Kris Digital mashup)
7: Santerna ft. Catherine - 1000 Stars (Original mix)
8: Maor Levi - Reflect (Original mix)
9: Maor Levi - Illumina (Original mix)

En de download Link!

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 17:21

Scighera

swim-bike-run

Ome_Les schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:51:
Leuk starterssetje! ^O^
Gefeli!
thanks :) hoop snel aan de slag te kunnen:) 2e speler komt morgen binnen en dan heb ik nog wat kabeltjes nodig. En de buren even waarschuwen of course ;)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24
Afgelopen weekend gedraaid in een club met Macbook, vci-100 en audio kontrol 1. Eerst keken ze me aan of ik een plastic dingetje neer zetten, maar na de set wouden ze toch graag meer informatie en prijzen :). Digitaal mixen wordt nog steeds negatief op gekeken door de wat oudere dj's.

Ik zeg maar zou... het gaat er niet om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt.
Een goede geluidskaart is wel een verplichting :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

rhodium schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:19:
[..]
Ik zeg maar zou... het gaat er niet om wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt.
[..]
It's the motion of the ocean... :')

Sorry, maar ik begrijp wel helemaal wat je bedoelt. Het gaat erom dat je het publiek vermaakt en of je dit nu doet door een te vette percussie set op een pingpong- batje te vervormen met wat filters, of dat het hem of haar niet lukt met de duurste en meest gangbare apparatuur.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
rhodium schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 07:19:
Afgelopen weekend gedraaid in een club met Macbook, vci-100 en audio kontrol 1. Eerst keken ze me aan of ik een plastic dingetje neer zetten, maar na de set wouden ze toch graag meer informatie en prijzen :). Digitaal mixen wordt nog steeds negatief op gekeken door de wat oudere dj's.

Een goede geluidskaart is wel een verplichting :P.
Het enige waar ik zelf tegenaan loop met mijn VCI100 is dat ik met het pitchbenden nog wel eens perongeluk tegen de jogwheel aankom. Je moet echt opletten wat dat betreft, als je zomaar even je hand neerlegt om te benden, tik je de jogwheels al snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Krizzie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:47:
Bezig met binnen te hengelen. :+

Ook maar eentje van mij zelf dan. :) Gemaakt met Ableton Live (6.0)
Niet me laatste mix maar deze had ik nog online staan. :+

De playlist:
1: Duderstadt and Kirsty Hawkshaw - Beatitude (Duderstadt Progressive mix)
2: Kirsty Hawkshaw - Reasons to Forgive (The Blizzard remix)
3: Maor Levi - Shapes (Oliver Smith remix)
4: Lemon and Einar K - Anticipation (Original mix)
5: Duderstadt and Kirsty Hawkshaw - Beatitude (Mat Zo remix)
6: Audioholics vs. Supuer - Minerva's Key (Kris Digital mashup)
7: Santerna ft. Catherine - 1000 Stars (Original mix)
8: Maor Levi - Reflect (Original mix)
9: Maor Levi - Illumina (Original mix)

En de download Link!
Hallo Krizzie, dat luisterd best lekker weg.
Ik zelf heb het dj-en met fysieke apparatuur moeten opgeven wegens tijdgebrek. Maar ben wel in het bezit van ableton 6.0 live. Echter weet ik niet goed hoe en waar ik moet beginnen. Heb een vrij grote trance collectie van om en de bij 7000 platen. en het kriebelt nu weer. Dus wellicht dat je me op weg kan helpen? _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Anoniem: 122700 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:51:
Hey all,

Tracklist:

Download here: http://rapidshare.de/file..._Special_Edition.mp3.html

Aan jou eigenlijk dezelfde vraag als aan krizzie, kheb een trance collectie van om en de bij 7000 platen. Heb gedeejayed zowel met vinyl als met cd's echter ben ik moeten stoppen wegens tijdgebrek. Ik heb ableton live 6.0 waar begin ik!? want het kriebelt!!!! _/-\o_

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
niemand die die van mij ff luistert ;( ?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Euhm, Ableton is niet iets wat je even uitlegt in een forum post. :+

Maar ik zal een poging wagen. :P

Even van een Engels forum gejat (wel mijn post overigens ;) )

This is how i use Ableton.

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/4360/tn/AbletonLive1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.fkees.net/img/4361/tn/AbletonLive2.jpg

First pic is with EQ low and the 2nd it with the track volume.

I don't use the med and high ranges often.

You can also see the warping how some of the tracks are warped.

With CD rips setting the first beat right and selecting warp xxx bpm from here will do fine but with vinyl rips you usualy have to set more markers to keep things synced right.

Hoe je moet warpen kun je op youtube vinden, is opzich niet zo heel moeilijk als je het onder de knie hebt. :)

Ik moet zelf ook nog een hoop leren, maar het basic mixen is redelijk snel geleerd, Ik heb ook al een aantal Mashups gemaakt door gewoon stukjes van tracks te knippen en plakken (zie nummertje 6 in me mix. ;) )

Edit:

@WhiteViper

K'heb em wel gedownload maar nog niet geluisterd, ga ik nu doen! :>

[ Voor 14% gewijzigd door Krizzie op 14-03-2008 22:10 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:04:
Euhm, Ableton is niet iets wat je even uitlegt in een forum post. :+

Maar ik zal een poging wagen. :P

Even van een Engels forum gejat (wel mijn post overigens ;) )

This is how i use Ableton.

[afbeelding]

[afbeelding]

First pic is with EQ low and the 2nd it with the track volume.

I don't use the med and high ranges often.

You can also see the warping how some of the tracks are warped.

With CD rips setting the first beat right and selecting warp xxx bpm from here will do fine but with vinyl rips you usualy have to set more markers to keep things synced right.

Hoe je moet warpen kun je op youtube vinden, is opzich niet zo heel moeilijk als je het onder de knie hebt. :)

Ik moet zelf ook nog een hoop leren, maar het basic mixen is redelijk snel geleerd, Ik heb ook al een aantal Mashups gemaakt door gewoon stukjes van tracks te knippen en plakken (zie nummertje 6 in me mix. ;) )

Edit:

@WhiteViper

Dat is inderdaad de easy version. Vind het altijd leuk om iets extra's toe te voegen met mixes in Ableton, zeker als de mogelijkheid er is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ben nog niet helemaal wegwijs met alle effectjes enzo. :P Probeer de EQ-8 de laatste tijd te gebruiken maar die lijst met opties is zo ontiegelijk groot. :|

Post jij anders eens een picje van hoe jij een mixje inelkaar sleuteld? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:32:
Ben nog niet helemaal wegwijs met alle effectjes enzo. :P Probeer de EQ-8 de laatste tijd te gebruiken maar die lijst met opties is zo ontiegelijk groot. :|

Post jij anders eens een picje van hoe jij een mixje inelkaar sleuteld? :P
Ik zal vandeweek ff kijken of ik een screenshot kan maken van de Progressional Education Episode 1 remix.

Maar daar doen we het niet alleen met leuke effectjes. Vooral toevoeging van extra beats of aanpassingen aan de nummers zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ome_Les schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Ik zal vandeweek ff kijken of ik een screenshot kan maken van de Progressional Education Episode 1 remix.

Maar daar doen we het niet alleen met leuke effectjes. Vooral toevoeging van extra beats of aanpassingen aan de nummers zelf. ;)
Ja snap ik, maar je gebruikt vast meer dan alleen de EQ-3 :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:57:
[...]

Ja snap ik, maar je gebruikt vast meer dan alleen de EQ-3 :+
EQ 8, Sonalksis Stereo Compressor en een reverbje. That it.

Verder alleen maar choppen en slicen, niet alleen maar begin en eind inmix werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
Krizzie schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:04:

@WhiteViper

thq :>
Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heren, helaas maar waar. Vanaf nu (9 okt) mag er, na klachten, niet meer actief gelinkt worden naar copyrighted materiaal. Eigen materiaal, zelf geremixte versies of rechtenvrij materiaal mag uiteraard wel.