Hehe, voor ieder wat wils, deze mix!
Reflecteert ook wel hoe ik het graag op feestjes hoor. In het begin lekker chill en diep, maar wel veel energie, en meer naar het einde toe hard en hypnotiserend, maar het moet wel interessant blijven. Echt harde techno, of juist te minimale, vind ik daarom eigenlijk niet zo interessant. Het moet je wel blijven prikkelen, anders schiet het echt zijn doel voorbij.
Maar dat je het toch lekker vind, terwijl het niet je stijl is, dat vind ik weer een heel mooi compliment!
Leuk detail trouwens: De mix gaat eigenlijk nergens voorbij de 122 BPM. Energieke muziek heeft niets met het tempo te maken. De sfeer en geluiden van de muziek moeten het doen, niet simpelweg de snelheid maar onnodig hoog zetten.
Ik heb er op feestjes altijd een hekel aan als het tempo zo hoog is dat je er niet eens meer normaal op kan dansen. Ik kan me dan eigenlijk nooit goed op de muziek zelf concentreren, meer of ik het nog wel bij kan houden.

Ook als het wat minder snel is kun hoor je veel meer details, wat met dit soort muziek wel prettig is.
Ook merk ik wel dat een nummer heel anders klinkt als het goed ingemixt wordt op een andere track. Als het fout gemixt wordt kan het heel duf klinken, terwijl het anders juist als een top track er uit kan springen. Bij deze mix wordt bijvoorbeeld het effect van Bambus versterkt door Mountain 003. Deze brengt je al in de juiste sfeer en Bambus pakt dit op en gaat er mee verder.
Voor een feestje is dit wel erg traag natuurlijk, maar voor zo'n mixje is dat helemaal niet erg. Na 10 minuten heb je het niet eens meer door. In het eggie (

) draai ik meestal 130-145 BPM, afhankelijk van de stijl.
[
Voor 52% gewijzigd door
Michali op 10-02-2008 04:22
]