Ik ben ondertussen verslingerd geraakt aan Tiger Woods 2007 voor de wii. Het kostte even wat moeite om deze voor een leuke prijs te vinden (voorraden worden ws. niet meer aangevuld vanwege de 2008 versie), maar inmiddels een week in huis. Het kostte even wat moeite om gewend te raken aan de besturing (die afwijkt van de wii sports golf variant), maar inmiddels heb ik de slag aardig te pakken. Het leuke is dat het spel erg uitgebreid is, ik heb bijna nog lang niet alle banen gespeeld (ook nog niet allemaal unlocked). Dat vind ik een verbetering tov van wii sports golf, waar ik na een aantal keer de 9 banen wel gezien had. Het leukste aspect vind ik de careermode. Nadat je uit de tientallen opties een gezicht en lijf hebt samengesteld zoals je vind dat je er uit (zou moeten) ziet/n kun je door middel van het spelen van een pga seizoen en de zogeheten Tiger chalenges (wedstrijden tegen steeds moeilijker tegenstanders) punten gaan verzamelen voor je skills op verschillende onderdelen (kracht, concentratie, putten, etc.)
De skills punten verzamel je door de chalenges te winnen en door goede slagen te maken terwijl je je ronde loopt op de baan. Het is een soort zichzelf versterkend effect: als je een goede volle slag maakt, krijg je skills punten voor power, die je vervolgens weer daarvoor kunt besteden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor putting, accuratesse e.d.
Door goede prestaties kan je tijdens toernooien sponsorships verdienen en je verdiende geld besteden aan kleding en uitrusting, waarbij deze onderdelen ook weer 'bonuspunten' opleveren voor je prestaties op de baan.
In het begin is het nog niet makkelijk/mogelijk om met een beetje aardig resultaat een toernooi te doorlopen. door je gebrek aan skills pakken de slagen nogal eens anders uit dan je zou willen verwachten. Dat lijkt in het begin frustrerend ('maar ik maakte toch een goede swing met de juiste power etc.') maar zodra je doorhebt dat je als beginneling niet in een keer alles kan winnen, is het de uitdaging om steeds beter te gaan spelen en voldoende skills punten te verzamelen om de volgende keer wel met een fatsoenlijke slag uit de bunker te komen (of er niet in te geraken). Inmiddels haal ik ook de 'cut' tijdens de toernooien, wat betekent dat ik voor een derde/vierde keer een toernooi op een baan mag doorlopen en niet na de eerste twee ronden afval wegens een te hoge score. Me meten met de top kan ik me alleen nog niet...
Banen zullen ws. ook niet snel gaan vervelen, omdat door mijn steeds veranderende skills ik steeds weer op een andere manier me door een baan heen kan slaan en elke baan 3 afslagposities heeft. Haalde ik het eerst niet om in 2 slagen voorbij dat riviertje te komen, met mijn superdeluxe driver en extra slagkracht haal ik dat nu wel. Daardoor moet ik, ook al speel ik een baan opnieuw, elke keer weer een nieuwe inschatting maken, in tegenstelling tot wii sports golf, waar je na een aantal keer wel weet waarheen en hoe hard je moet slaan.
Enige hinderlijke is dat mijn vrouw het ook een leuk spel vindt en ik dus de helft van de tijd de wiimote af moet staan om haar verrichtingen te volgen
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.