Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 95 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.044 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

Smoonshine schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:16:
[...]

Wat platformers geef ik je gelijk, maar shooters ben ik het toch niet helemaal mee eens. Tuurlijk zijn de graphics van PC shooters een stuk beter, maar ik merk bij mezelf dat ik bij bijvoorbeeld MP3 echt veel meer opga in het spel, dan wanneer ik bijvoorbeeld BioShock speel. Op de een of andere manier maken de bewegingen en het richten de spellen voor mij echt een stuk intenser. Bij shooters voegen de bewegingen echt wat toe.

[...]

Dat is (nog steeds) het probleem bij de Wii. Zeker nu SSBB en ook Mario Kart nog niet in zicht zijn, staat er kwa toppers op de korte termijn niets klaar. Het valt me op dat de echte toppers ook nog steeds van Nintendo komen. Hetzelfde euvel als dat de GC had. Alleen verkoopt de Wii natuurlijk een stuk beter.
9+ materiaal dat volgende week verschijnt:
Zack & Wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 15:22

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:38:
[...]

9+ materiaal dat volgende week verschijnt:
Zack & Wiki
Volgens Gamerankings krijgt het spel gemiddeld een 8.6. Zack & Wiki gaat er uiteindelijk ook nog wel komen bij mij. Maar het gaat me ook niet direct om wat voor cijfer een spel krijgt. Maar buiten het trio Mario Galaxy, Zelda TP en in mindere mate MP3 zijn er nog niet echt system sellers voor de Wii. Het is gewoon jammer dat Nintendo en de gamewereld in het algemeen zo achterlijk met ons europeanen omgaat, anders hadden we op korte termijn No More Heroes, Wii Fit, SSBB en Mario Kart gehad, die nu nog niet eens in zicht zijn.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Jammer dat bijna alle goed games nog steeds first party zijn en de wii met veel games gewoon overgeslagen wordt. Zoals GTA4, COD4, AC, maar ook bijv. Brother in Arms Hells Highway voor de 360 en de ps3 en wat krijgt de wii bezitter een paar jaar oude gare poort van een xbox spel |:(

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117981

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:35:
Jammer dat bijna alle goed games nog steeds first party zijn en de wii met veel games gewoon overgeslagen wordt. Zoals GTA4, COD4, AC, maar ook bijv. Brother in Arms Hells Highway voor de 360 en de ps3 en wat krijgt de wii bezitter een paar jaar oude gare poort van een xbox spel |:(
Als al die 'gare' ports zo goed zijn als Resident Evil 4 dan hoor je mij niet klagen :) Bovendien kregen we van diezelfde Resident Evil serie de exclusive Umbrella Chronicles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Anoniem: 117981 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:41:
[...]
Als al die 'gare' ports zo goed zijn als Resident Evil 4 dan hoor je mij niet klagen :)
Probleem is dat ze dat niet zijn :) Van daar de 'gare' in de meneer zijn zin.

[ Voor 8% gewijzigd door disjfa op 09-01-2008 12:43 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212684

Ik zag Metal slug bij de mediamarkt voor 20 euro liggen.mooie is dat alle deeltjes erin zitten.
Had ik wel interesse in.MAAR.Nu zag ik ook dat Metal slug 3 op xbox live
te downloaden is voor 8euro.en daar zit dan weer een online multyplayer in.
hmm moeilijk keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:35:
Koop er dan een Xbox 360 bij. De enige reden dat de PS3 de spellen wel krijgt is omdat het vrij simpel van de Xbox 360 naar de PS3 of PC geport kan worden. De Wii versie moet verandert worden en waarom geld spenderen aan een mindere versie van COD4 als je als developer gewoon Guitar Hero kunt uitbrengen. Waarom GTAIV downgraden als je net zoveel winst kunt boeken met Rockstar Table Tennis en Carvival Games? Op hun beurt missen de Xbox 360 bezitters weer veel Nintendo spellen en games als Zack & Wiki, SSX Blur, Sonic, Resident Evil: Umbrella Chronicles, No More Heroes, Kings Story. Ik snap ook niet waarom iedereen zeurt over het eerste jaar van de Wii en de ports. Op de Gamecube had je ook Sonic Adventure 2(port van de Dreamcast), Skies of Arcadia(port van de Dreamcast), Starfox Adventures(oorspronkelijk Dinosaur Planet 64), Eternal Darkness(oorspronkelijk N64).

Met de Xbox 360 hetzelfde verhaal: NFS: Most Wanted(HD Xbox versie), Kameo(N64/GC/Xbox), Perfect Dark Zero(GC/Xbox), Burnout Revenge(HD Port Xbox versie), Ridge Racer 6(Ridge Racer 5 met HD sausje). PS3 idem dito: Ninja Gaiden Sigma(3e versie van NG, HD Sausje), GTHD(Gran Turismo 4 met HD coating), Rainbow Six Vegas(Xbox 360 port), Lost Planet(Xbox 360 port), Oblivion(Xbox 360 port), FEAR (Xbox 360 port), Orange Box(port pakket), Lego Star Wars(compilatie van de eerder delen).

Oude meuk uit de kast trekken en porten is helemaal niets nieuws op console gebied.
Zelfs al veel eerder gebeurde het met Link's Awakening DX, Super Mario DX, Zelda Collectors Edition, Crazy Taxi, Virtua Fighter, Super Mario All Stars, Conker's Live & Reloaded.

Het enige verschil is dat men op de Xbox360/PS3 de graphics aanpast en op de Wii de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Anoniem: 117981 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:41:
[...]

Als al die 'gare' ports zo goed zijn als Resident Evil 4 dan hoor je mij niet klagen :) Bovendien kregen we van diezelfde Resident Evil serie de exclusive Umbrella Chronicles...
Het probleem dat ik met UC dan weer heb is dat het in mijn ogen toch een beetje makkelijk cashen is. Ik zie het eerlijk gezegd niet als een echte opvolger in de RE serie. Dat is in mijn ogen RE5 en daar lijkt gewoon veel meer tijd en moeite ingestoken te zijn dan in RE:UC. Bij veel Wii games heb ik het idee dat de ontwikkelaar zich er simpel van af heeft gemaakt om maar vlug een Wii game klaar te hebben.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Dus omdat het spelaanbod gewoon achtelijk is moet er maar een andere console bij :P

Lijkt me vrij consumentenonvriendelijk en een zeer grote gemiste kans van een consolebouwer ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:23
disjfa schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:35:
[...]

Dus omdat het spelaanbod gewoon achtelijk is moet er maar een andere console bij :P

Lijkt me vrij consumentenonvriendelijk en een zeer grote gemiste kans van een consolebouwer ;)
Dat is wel heel erg selectief gequote, je weet echt precies niet de essentie uit het verhaal van NinteX te halen. De Wii is nu net iets langer dan een jaar op de markt en ik heb al meer dan genoeg goede spellen. Ik kan absoluut niet zeggen dat ik teleurgesteld ben in het spelaanbod :).

Alleen qua diepgaandere multiplayer games blijft het nog wat achter, vooral omdat de Gamecube daar zo sterk in was. Maar met Smash Bros. en Mario Kart om de hoek, zit dat ook wel goed.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Hoedje schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:40:
[...]
Dat is wel heel erg selectief gequote, je weet echt precies niet de essentie uit het verhaal van NinteX te halen. De Wii is nu net iets langer dan een jaar op de markt en ik heb al meer dan genoeg goede spellen. Ik kan absoluut niet zeggen dat ik teleurgesteld ben in het spelaanbod :).

Alleen qua diepgaandere multiplayer games blijft het nog wat achter, vooral omdat de Gamecube daar zo sterk in was. Maar met Smash Bros. en Mario Kart om de hoek, zit dat ook wel goed.
klinkt als een vastgeroeste gamer :P Je kan er niet omheen dat het puur en alleen de eigen nintendo games zijn die de afgelopen jaar hebben getopt. RE4 was een port en voor de rest was er niets wat vergelijkbaar is met wat erop andere consoles gebeurd. Bij de gamecube had je nog rogue squadron van Factor5, maar zoiets zien we nu ook niet...
Tuurlijk Zack en Wiki, No more heroes en een handjevol andere 'leuke' games komen er aan. Maar geen games van caliber Mario, Call of Duty 4 enz...

Het is gewoon jammer dat wij, nintendogamers, nog steeds zo afhankelijk zijn van één bedrijf: nintendo. Het is daarbij extra jammer, dat wij 'hardcore' gamers niet meer de volle aandacht krijgen ;) Vind het best leuk hoor dat wiifit enzo.. Maar maak dat Day of Disaster nou eens af!

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar het komt er gewoon op neer dat het jammer is... En dat het voor ons gewoon hopen blijft op 1 goede game van ubisoft; Red Steel 2 (wat zefls nog zeer onzeker is), terwijl bij bv de xbox, ze eigenlijk op hun wenken bediend worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 104593 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:30:
Het enige verschil is dat men op de Xbox360/PS3 de graphics aanpast en op de Wii de controls.
Ik denk dat veel mensen ook nog eens vergeten dat, in verhouding tot de PS3 en de 360, de Wii natuurlijk veel mindere hardware aan boord heeft. Het ligt gewoon op Xbox niveau.
Ports moeten dus wel gedowngrade worden naar XBOX niveau, wil men er tenminste snel aan verdienen en niet veel tijd in de ontwikkeling stoppen.

Mario Galaxy bv, is speciaal voor de Wii gemaakt, en heeft wel goede gfx. Maar daar gaat dan ook tijd in zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door greatgonzo op 09-01-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
http://www.smashbros.com/en_us/characters/pikmin.html

Pikmin in Smash Bros :) Ik zou btw ook nog graag een nieuwe pikmin op de Wii zien.. Heb stiekem namelijk nog geen enkel pikmin spel gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Tijn89 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:21:
Pikmin in Smash Bros :) Ik zou btw ook nog graag een nieuwe pikmin op de Wii zien.. Heb stiekem namelijk nog geen enkel pikmin spel gespeeld :P
Nintendo hint daar wel vaker over, dus dat ik alleen een kwestie van tijd :) En met olimar in SSBB hint nintendo alleen maar meer dat pikmin snel terug komt :)

En pikmin is tof, dus laat maar komen.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48
In hoeverre is het aanbod op de andere consoles beter?
Ja daar zijn andere toppers maar veel in dezelfde genres. Als ik naar andere consoles kijk zie ik ook niet veel echte toppers. En van die toppers is het veelal 1 genre (FPS).

Het is wel waar dat je met een Nintendo console afhankelijk bent van Nintendo, maar dat is voor veel ook de bedoeling. Sowieso wordt Nintendo gezien als (een van) de beste game ontwikkelaar. Dat ze inmiddels zoveel produceren dat niet alles meer absolute optkwaliteit is neemt niet weg dat ze over het algemeen goede tot extreem goede games maken.
Dat 3rd parties achterblijven is hun eigen schuld. Erg jammer voor ons natuurlijk maar ik hoop dat net als bij de NDS de 3rd parties dedicated voor de Wii games gaan maken. En dan hoef ik niet perse een GTAIV zoals die op de 360/PS3 maar een game met GTA gameplay aangepast voor de Wii zie ik wel weer zitten. Zo heb ik erg van Scarface genoten.
De Wii verschilt dusdanig dat multiplatform games waarschijnlijk niet de moeite zijn (tenzij er veel moeite in gaat zitten). Dus of je hoopt dat er soortgelijke games ook op de Wii komen of je koopt een extra console imo.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Tijn89 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Het is gewoon jammer dat wij, nintendogamers, nog steeds zo afhankelijk zijn van één bedrijf: nintendo. Het is daarbij extra jammer, dat wij 'hardcore' gamers niet meer de volle aandacht krijgen ;) Vind het best leuk hoor dat wiifit enzo.. Maar maak dat Day of Disaster nou eens af!
Je bedoelt Disaster - Day of Crisis, eigenlijk blijft het raar dat we afhankelijk zijn van Nintendo wat betreft het spelaanbod. Er gaan zoveel Wii's over de toonbank dat je zou verwachten dat het voor elke gamedeveloper loont om games voor de Wii te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Weet iemand trouwens waar de Nyko Power shot te koop is?
MM heeft hem niet en alleen Amazon.com heeft voorraad, maar die leveren niet buiten de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Deddiekoel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:26:
Ja daar zijn andere toppers maar veel in dezelfde genres. Als ik naar andere consoles kijk zie ik ook niet veel echte toppers. En van die toppers is het veelal 1 genre (FPS).
FPS, niet alleen. Ook RPG, racing en wargames in het algemeen. Zij (xbox en ps) hebben daarbij keuze uit meerdere toppers (in de dichtbijzijnde) toekomst, wij moeten het doen met vaak 1 of zelfs geen toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Tijn89 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:35:
[...]

FPS, niet alleen. Ook RPG, racing en wargames in het algemeen. Zij (xbox en ps) hebben daarbij keuze uit meerdere toppers (in de dichtbijzijnde) toekomst, wij moeten het doen met vaak 1 of zelfs geen toppers.
Inderdaad, heel waar.
Ik heb de Wii op de launch-datum gekocht omdat ik van te voren had gezien en gelezen dat er een heleboel gave games aankwamen. Maar, helaas valt het mij nog vies tegen. Vooral het FPS-genre leek mij ontzettend leuk op de Wii, maar Red Steel en FarCry heb ik niet eens durven kopen vanwege de reviews :(
De toppers, die koop ik wel, RE4, SMG, Zelda, allemaal geweldig! Maar er komen ook een hoop games uit die niet voor mij van toepassing zijn (lees: Wii Fit, Brain Training, My little horse etc) en er komen een hoop nieuwe games niet uit op Wii maar wel op de rest van de consoles!
Ik vindt het jammer dat ik moet wachten op toppers, en niet dat ik uit een rij toppers kan kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
ik vond metroid prime anders ook retegaaf!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:56
Mouki_9 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:30:
ik vond metroid prime anders ook retegaaf!
* equationunequal ook. Mijn favoriet na Zelda: TP. Jammer dat er niet meer van dit soort games naar de Wii komen. Een game als Portal bijvoorbeeld zou imo perfect bij de Wii passen. Gelukkig lijkt het erop dat de shooters / action adventures op de Wii steeds beter gebruik maken van de controle mogelijkheden. Misschien binnenkort maar eens de nieuwe MoH proberen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dat is juist zo jammer, heeft Moh eindelijk een goede besturing, maar de gameplay en de rest van het spel zijn nogal matig. Ik wacht op een echt toffe shooter met goede besturing.
Dat is zo jammer de wii is in potentie erg geschikt voor bij snelle gun-gameplay (ala halo, quake, UT) maar deze komen maar niet. Net zoals het de ultieme party machine is maar er nog niet echt een killer-app party game is. (smooth moves is eigenlijk enige goede maar niet mijn ding, voor de rest hebben mario party, carnival games, rayman, mario en sonic at the olympics etc. allemaal nogal hun tekortkomingen. Het valt me gewoon tegen dat er nog geen goede wii sports opvolger is, met online en uitgebreidere mogelijkheden.
Voor de rest ben ik best tevreden, ik heb een hoop leuke wii games, mario galaxy, mp3, resident evil 4 en UC, excite truck, zelda, mario strikers en er komen een aantal leuke games, super smash, mario kart, no more heroes en wiifit aan. Maar ik weet gewoon dat 3rd party ontwikkelaars veel beter kunen, en dat is gewoon jammer. Ze maken vrijwel alleen maar low budget games (en komen daar ook mee weg helaas).
Ik blijf een nintendo fan (zie mijn naam) en ik heb veel plezier aan de wii, maar helaas zonder 2e console mis je gewoon een hoop toffe games. Ook het nintendo online gebeuren iriiteert me flink, al vanaf de gamecube (en in japan al vanaf de SNES) proberen ze online te gaan, maar ze krijgen het gewoon niet voor elkaar om een goede online service te bouwen. Friendcodes is in deze tijd het meest idiote wat er is en ze hebben hier geen goede redenen voor gegeven, ja het beschermen van tere kinderzieltjes tegen de grote boze buitenwereld. Maar dan hadden ze friendcodes bijv. alleen kunnen doen voor wii consoles waarop parental control aanstaat.
Ook de opslag van 512mb is belachelijk weinig voor een virtual console game verzamelaar, geeft ons hardcore gamers dan iig de mogelijk om een externe harddisk aan te sluiten.
Nu ik een ps3 heb ben ik zo gewend lekker makkelijk online, demos downloaden, muziek er op luisteren etc. Ik hoop dan ook dat als nintendo met de wii2 komt, deze meer op een ps3/xbox zal lijken kwa kracht en online icm met de wii mote en de 1st party nintendo games, dan heb je pas de ultieme gaming machine.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:26:

Het is wel waar dat je met een Nintendo console afhankelijk bent van Nintendo, maar dat is voor veel ook de bedoeling. Sowieso wordt Nintendo gezien als (een van) de beste game ontwikkelaar. Dat ze inmiddels zoveel produceren dat niet alles meer absolute optkwaliteit is neemt niet weg dat ze over het algemeen goede tot extreem goede games maken.
Dat is ook precies waarom ik Nintendo consoles koop, voor de Nintendo games. Voor de third party spellen heb ik een Xbox 360.
Dat 3rd parties achterblijven is hun eigen schuld. Erg jammer voor ons natuurlijk maar ik hoop dat net als bij de NDS de 3rd parties dedicated voor de Wii games gaan maken. En dan hoef ik niet perse een GTAIV zoals die op de 360/PS3 maar een game met GTA gameplay aangepast voor de Wii zie ik wel weer zitten. Zo heb ik erg van Scarface genoten.
De Wii verschilt dusdanig dat multiplatform games waarschijnlijk niet de moeite zijn (tenzij er veel moeite in gaat zitten). Dus of je hoopt dat er soortgelijke games ook op de Wii komen of je koopt een extra console imo.
Dat soort spellen zullen inderdaad wel komen. Zie Sonic the Hedgehog vs. Sonic Secret Rings(eigenlijk nog beter dan de HD versie). Resident Evil UC tegenover Resident Evil 5. Het enige probleem is alleen dat de Wii games vaak minder goed zijn. Een middelmatig spelletje wordt door geweldige graphics de hemel in geprezen, een Wii game wordt meestal meteen al af geschreven door de graphics voor men de controller heeft aangeraakt. Een probleem wat daarnaast speelt met Nintendo consoles is dat third party's Nintendo niet bij kunnen benen. Call of Duty 4 kan prima concurreren met HALO 3. Need for Speed ondervind weinig hinder van PGR4 en in het Sony kamp zal Ninja Gaiden niet minder gaan verkopen door Heavenly Sword. Nintendo's games zijn meestal echter zo godsgruwelijk goed in elkaar gezet. Metroid Prime 3, Zelda, Mario dat de rest van het aanbod verbleekt. Daarnaast zijn er nog een paar top bedrijven die Nintendo blijven steunen zoals Capcom en recentelijk Square Enix. Crash of the Titans kan niet op tegen Galaxy, Asterix en Obelix at the Olympics kan onmogelijk concurreren met Mario en Sonic. Dragon Blade tegenover Zelda etc. De third party bedrijven die door hebben wat voor titels aanslaan(Capcom, S-E, SEGA, EA met SSX en The Godfather in het begin) boeken grote winsten. De anderen hobbelen daar maar een beetje achteraan en zo is het altijd geweest op Nintendo systemen. Recentelijk probeerde Konami nog iets met Dewy's Adventure en Eledees maar door de slechte marketing en het feit dat het games zijn waar niemand echt op zit te wachten verkochten die voor geen meter. Men had de budgetten van beide games moeten gebruiken voor een nieuwe Wii castlevania game.
Het is daarbij extra jammer, dat wij 'hardcore' gamers niet meer de volle aandacht krijgen
Dat verhaal dat Nintendo de hardcore achterlaat snap ik nog needs niet. Nintendo was nooit echt hardcore met Super Mario en Tetris. De hardcore gamers waren de SEGA gamers met Sonic, Vectorman en Virtua Fighter. Nintendo heeft tot nu toe een paar geweldige titels uitgebracht Zelda TP, Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy. Daarnaast zien we wat leuke spelletjes als Excite Truck, Super Paper Mario, Mario Strikers en in de toekomst Fire Emblem, Battalion Wars 2, Super Smash Bros. Brawl. Hardcore betekend niet direct bloed, zweet, tranen en een minigun in je hand. Het aanbod van de Wii is velen malen beter dan het aanbod in het eerste jaar van de Gamecube. We hebben natuurlijk wel wat spellen ingeruild voor andere Excite Truck i.p.v WaveRace, Zelda i.p.v Starfox Adventures, Super Mario Galaxy i.p.v Luigi's Mansion. Maar je hoort mij niet klagen. :P
Aan de andere kant heb je als Wii eigenaar wel de beste platformer(Super Mario Galaxy), Action/Adventure(Zelda), Kart racer(Mario Kart), party fighter(Smash Bros.), party games(Mario party, Mario Sonic, Rayman RR). Microsoft heeft bijvoorbeeld echt moeite om Viva Pinata te verkopen. Daarnaast is Kameo geflopt zowel in verkopen als kwaliteit. RARE zit in hetzelfde schuitje als Retro Studios, ontzettend toffe games die niet goed verkopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 09-01-2008 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:51:
Dat verhaal dat Nintendo de hardcore achterlaat snap ik nog needs niet. Nintendo was nooit echt hardcore met Super Mario en Tetris. De hardcore gamers waren de SEGA gamers met Sonic, Vectorman en Virtua Fighter. Nintendo heeft tot nu toe een paar geweldige titels uitgebracht Zelda TP, Metroid Prime 3 en Super Mario Galaxy. Daarnaast zien we wat leuke spelletjes als Excite Truck, Super Paper Mario, Mario Strikers en in de toekomst Fire Emblem, Battalion Wars 2, Super Smash Bros. Brawl. Hardcore betekend niet direct bloed, zweet, tranen en een minigun in je hand. Het aanbod van de Wii is velen malen beter dan het aanbod in het eerste jaar van de Gamecube. We hebben natuurlijk wel wat spellen ingeruild voor andere Excite Truck i.p.v WaveRace, Zelda i.p.v Starfox Adventures, Super Mario Galaxy i.p.v Luigi's Mansion. Maar je hoort mij niet klagen. :P
Excite truck is naar mijn idee een stuk meer arcade dan WaveRace, maar dat terzijde... Ik snap dan weer niet dat je games die eigenlijk de 'game-markt' hebben uitgevonden vergelijkt met de huidige line-up ;) Sonic en Mario zijn wat mij betrefd gelijkwaardige games, al denk ik ook dat mario 'makkelijker' is dan sonic.. Maar de laatste jaren heeft Nintendo wel een groep klanten die als hard-core gamers gezien worden, waar wij dus ook deel vanuit maken. Die groep hebben ze de laatste tijd bediend met games als Zelda, Metroid, WaveRace, F-zero, Fire Emblem, StarFox enzovoorts. Games die nu nauwelijks in ontwikkeling lijken. Wij kijken nu uit naar smash bros en wii fit... Dat is weldegelijk een verplaatsing van concentratie naar mijn idee...
We zullen het miss niet direct zien in het aantal games wat naar 'ons' gaat... Maar je kan niet ontkennen dat ze in plaats van wii chess en wii music ook meer geld/tijd in games als dat disaster geval (naam alweer kwijt ;) en dat zegt mij genoeg... )
Aan de andere kant heb je als Wii eigenaar wel de beste platformer(Super Mario Galaxy), Action/Adventure(Zelda), Kart racer(Mario Kart), party fighter(Smash Bros.), party games(Mario party, Mario Sonic, Rayman RR). Microsoft heeft bijvoorbeeld echt moeite om Viva Pinata te verkopen. Daarnaast is Kameo geflopt zowel in verkopen als kwaliteit. RARE zit in hetzelfde schuitje als Retro Studios, ontzettend toffe games die niet goed verkopen.
Tuurlijk het zijn wel degelijk andere platforms met deels andere behoeften aan games. Maar bijvoorbeeld het aantal verkochte Soul Calibur games destijds op de gamecube, xbox en ps2, vertellen mij genoeg wat betrefd het percentage 'hardcore' op de nintendo-console. E je zult ook wel moeten toegeven dat Viva Pinata een soort van ondergeschoven kindje is van MS. Valt natuurlijk helemaal in het niet ivm Halo3, en geef ze eens ongelijk... Als die game op de wii was uitgebracht zou ik het ook niet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

Anoniem: 212684 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 13:17:
Ik zag Metal slug bij de mediamarkt voor 20 euro liggen.mooie is dat alle deeltjes erin zitten.
Had ik wel interesse in.MAAR.Nu zag ik ook dat Metal slug 3 op xbox live
te downloaden is voor 8euro.en daar zit dan weer een online multyplayer in.
hmm moeilijk keuze.
metal slug is super vet ik heb m echt helemaal grijs gespeeld :P
je moet allen de controller beetje raar vast houden, maar dat went O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Anoniem: 104593 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:51:
Nintendo's games zijn meestal echter zo godsgruwelijk goed in elkaar gezet. Metroid Prime 3, Zelda, Mario dat de rest van het aanbod verbleekt. Daarnaast zijn er nog een paar top bedrijven die Nintendo blijven steunen zoals Capcom en recentelijk Square Enix. Crash of the Titans kan niet op tegen Galaxy, Asterix en Obelix at the Olympics kan onmogelijk concurreren met Mario en Sonic. Dragon Blade tegenover Zelda etc. De third party bedrijven die door hebben wat voor titels aanslaan(Capcom, S-E, SEGA, EA met SSX en The Godfather in het begin) boeken grote winsten.
Het is zeker zo dat in de 'Nintendo genres' (platformers, arcade racers, action adventures, FPA) Nintendo heer en meester is en niemand in de buurt komt. Maar al de andere genres, en dit zijn met name de genres die goed scoren op de andere consoles, liggen nog helemaal op.
Een realistische racegame, een FPS a la BioShock, een RTS! Allemaal games die imo ook veel potentie op de Wii hebben al is het maar omdat er niets anders is. Dus ja Nintendo maak enorm goede games, maar alleen in zijn 'eigen' specifieke genres en dat laat genoeg ruimte voor 3rd parties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12:43
Bedankt voor de uitleg. Het is me nu ook gelukt om met GlovePie de Mii's over te zetten naar de PC maar terug zetten naar de Wiimote gaat natuurlijk niet meer. Maar het lukt me echt niet de Wiimote te laten werken in combinatie met de Microsoft Bluetooth Stack. :)
Hankey schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:51:
Een game als Portal bijvoorbeeld zou imo perfect bij de Wii passen.
Met de Wiimote zou dat inderdaad wel iets kunnen zijn! :)
NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:18:
Net zoals het de ultieme party machine is maar er nog niet echt een killer-app party game is. (smooth moves is eigenlijk enige goede maar niet mijn ding, voor de rest hebben mario party, carnival games, rayman, mario en sonic at the olympics etc. allemaal nogal hun tekortkomingen. Het valt me gewoon tegen dat er nog geen goede wii sports opvolger is, met online en uitgebreidere mogelijkheden.
Bestaat er eigenlijk een soort van Buzz voor de Wii? Dat spel scoort wel goed op de PS2 en alhoewel ik het nog nooit gespeeld heb, hoor ik dat het een leuke partygame is die nadien toch regelmatig boven gehaald wordt.

Ik ben nog niet lang een Wii eigenaar maar als ik het even nuchter bekijken, zijn er toch wat zaken die me storen aan het ding.
Persoonlijk vind ik de Wii niet echt goedkoop. De Xbox360 en de PS3 zijn weliswaar duurder maar naast spelconsoles zijn het ook multimediamachines die (al dan niet optioneel) onder andere High Definition content (maar ook divx/xvid) kunnen afspelen, een harde schijf hebben en waar zoveel meer mogelijkheden mee zijn.
De PS3 ondersteunt zonder problemen Linux en Sony moedigt zelfs het maken van applicaties aan. De Wii komt bij mij wat geslotener over. En in plaats om de mogelijkheden van de console uit te breiden, haalt Nintendo de ondersteuning van MP3 uit het fotokanaal. Voor een "simpele uitbreiding" als een internetbrowser moet er dan weer 500 point neergelegd worden.
De Xbox360 is een groot succes onder andere dankzij Xbox Live. Natuurlijk heeft Microsoft het voordeel dat ze er veel geld kunnen in pompen en ervaring hebben met het maken van software in het algemeen. Zo kunnen ze hun Xbox Live platform zeer uitgebreid maken en ook nog eens goed ondersteunen. Allerlei content die kan gedownload worden en onlangs werd zelfs de ondersteuning van IPTV bekend gemaakt. Ook het gemak waarmee vrienden aan de Friends List toegevoegd kunnen worden en die lijst + eventuele berichten tijdens het spelen van een spel zelfs gemakkelijk kunnen geraadpleegd worden. Ook de XrossMediaBar interface van de PS3 zal dit binnenkort ondersteunen. En dan is de Wii daar met zijn Wii codes... Dat is toch om te huilen?
Alhoewel ik de Wii niet erg goedkoop vind, vind ik de Wii geen slechte console. Ik heb me er al mee geamuseerd en de Xbox360 en PS3 hebben ook hun nadelen. En dat de Wii op dit moment de best verkochte console is, wil ook al iets zeggen. Nintendo maakt er zelfs winst op! ;) Maar waarom verkoopt de Wii dan zo goed? Veel Xbox360 en PS3 fanboys zeggen al smalend dat je het niet van de graphics moet hebben. Persoonlijk vind ik die best wel meevallen, ik heb mijn Xbox al veel slechtere beelden zien produceren. Goed, dan zal het waarschijnlijk de revolutionaire besturing en de goede gameplay zijn waar de Wii-bezitters zo trots op zijn? Ik vrees dat het eigenlijk een hype is want zo nieuw is het niet. Nintendo is wel de eerste die het "standaard" toepast op een console. Maar eigenlijk willen de meesten enkel die besturing eens uitproberen (inclusief mezelf :)) en de beperkte beschikbaarheid (en daarmee de "exclusiviteit" die de Wii uitstraalt) speelt de vraag naar de console in de hand. Maar wat als het nieuwe er van af is? Dan moeten er toptitels klaar staan en moeten de multiplayermogelijkheden beter! Het wordt tijd dat Nintendo wat doet met de centjes die ze op dit moment binnen scheppen. En vooral uitgevers/ontwikkelaars aansporen! Toch is de situatie best wel grappig want er zijn Xbox360 en PS3 bundels met goede games en Microsoft en Sony proberen met "exclusive games" klanten te lokken (ik wil Mass Effect wel eens spelen!). En de best verkopende console is dan de Wii :P

Ik ben niet ontevreden over mijn Wii maar in het huidige spelaanbod zijn er weinig titels die mij aanspreken. De multiplayermogelijkheden (zowel online als offline) moeten uitgebreid worden. De Playstation heeft met Buzz en Singstar leuke party games (en is/was in zekere zin ook vernieuwend met Eye). De Wii die als "familieconsole" gepromoot wordt, zou zo'n party games wel kunnen gebruiken. En uiteraard ook nog wat titels voor hardcore gamers ;)
Ik verkondig hier niet de waarheid, de bovenstaande lap saaie tekst is uiteraard mijn mening. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:04:
Excite truck is naar mijn idee een stuk meer arcade dan WaveRace, maar dat terzijde... Ik snap dan weer niet dat je games die eigenlijk de 'game-markt' hebben uitgevonden vergelijkt met de huidige line-up ;) Sonic en Mario zijn wat mij betrefd gelijkwaardige games, al denk ik ook dat mario 'makkelijker' is dan sonic.. Maar de laatste jaren heeft Nintendo wel een groep klanten die als hard-core gamers gezien worden, waar wij dus ook deel vanuit maken. Die groep hebben ze de laatste tijd bediend met games als Zelda, Metroid, WaveRace, F-zero, Fire Emblem, StarFox enzovoorts. Games die nu nauwelijks in ontwikkeling lijken. Wij kijken nu uit naar smash bros en wii fit... Dat is weldegelijk een verplaatsing van concentratie naar mijn idee...
We zullen het miss niet direct zien in het aantal games wat naar 'ons' gaat... Maar je kan niet ontkennen dat ze in plaats van wii chess en wii music ook meer geld/tijd in games als dat disaster geval (naam alweer kwijt ;) en dat zegt mij genoeg... )
Games die nauwelijks in ontwikkeling lijken? De Gamecube en kreeg de eerste echte Mario game in 2002, Metroid verscheen in 2003 de eerste echte Zelda game ook in 2003, Fire Emblem kwam pas in 2005 om de hoek kijken toen het systeem eigenlijk al dood was. Metroid Prime verscheen in 2002, StarFox verscheen eerst in 2002 met een matige adventure titel toen in 2004 met een game die ik het liefst zo snel mogelijk wil vergeten. Met F-Zero heb je een punt maar zelfs die kwam pas in de herfst van 2003. Nintendo heeft overigens voor 200 a 300 miljoen Monolith Soft(ontwikkelaar Disaster: Day of Crisis, Xenosaga en Baten Kaitos) gekocht. En die gaan niet de volgende brain training ontwikkelen. Voor de Wii hebben we slechts de eerste generatie titels gezien. We weten behalve Mario Kart en WiiFit haast niets over de game die Nintendo nog in ontwikkeling heeft. Ik verwacht eind dit jaar echt nog wel een klapper die ons aangenaam gaat verassen. De Gamecube line-up was nooit ijzersterk en had naast alle zogehete "hardcore" spellen ook spellen als Pikmin en Donkey Konga. Daarnaast waren er wat probeersels in de vorm van Eternal Darkness en MGS:Twin Snakes maar beide waren eigenlijk geflopt. Het huidige Nintendo vind ik persoonlijk veel beter presteren. Wind Waker en Sunshine zijn een stuk minder dan Twilight Princess en Galaxy. Ongetwijfeld is Mario Kart ook beter en Metroid Prime 3 is stukken beter dan Metroid Prime.
Tuurlijk het zijn wel degelijk andere platforms met deels andere behoeften aan games. Maar bijvoorbeeld het aantal verkochte Soul Calibur games destijds op de gamecube, xbox en ps2, vertellen mij genoeg wat betrefd het percentage 'hardcore' op de nintendo-console. E je zult ook wel moeten toegeven dat Viva Pinata een soort van ondergeschoven kindje is van MS. Valt natuurlijk helemaal in het niet ivm Halo3, en geef ze eens ongelijk... Als die game op de wii was uitgebracht zou ik het ook niet kopen..
Soul Calibur verkocht zo goed omdat er A: Geen andere fighters waren van dat caliber op de cube, B: Link in de game zat. Het is een hele goede game en wordt zwaar onderschat, RARE komt dit jaar met een DS versie hopen dat die wel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 22:05
Ik heb de Wii eigenlijk aangeschaft om party games te spelen; gewoon spellen die 'even tussendoor' kunnen. Heb nu alleen Wii Sports en Super Mario Galaxy was gewoon een must have :)

Voor andere spellen, met name degene waar je echt voor gaat zitten gebruik ik m'n PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Vraagje: heb je alleen maar een memorycard nodig om gamecube spellen te kunnen spelen op de wii? Ik heb nooit een gamecube gehad, maar wil graag een paar spellen aangschaffen. Als ik onderstaande koop, kan ik dan gewoon gamecube cd-tjes in m'n wii stoppen? (Misschien een goeie vraag voro in de mini-faq?)

http://www.consoleshop.nl...-card-64-mb-gamecube.html

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
vinnyb schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 11:50:
Vraagje: heb je alleen maar een memorycard nodig om gamecube spellen te kunnen spelen op de wii? Ik heb nooit een gamecube gehad, maar wil graag een paar spellen aangschaffen. Als ik onderstaande koop, kan ik dan gewoon gamecube cd-tjes in m'n wii stoppen? (Misschien een goeie vraag voro in de mini-faq?)

http://www.consoleshop.nl...-card-64-mb-gamecube.html
Je hebt ook een gamecube controller nodig. De Wii controller/classic controller werkt niet voor gamecube spellen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 00:54
en je hebt ook controllers nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:29:
[...]
Daarnaast waren er wat probeersels in de vorm van Eternal Darkness en MGS:Twin Snakes maar beide waren eigenlijk geflopt. Het huidige Nintendo vind ik persoonlijk veel beter presteren. Wind Waker en Sunshine zijn een stuk minder dan Twilight Princess en Galaxy. Ongetwijfeld is Mario Kart ook beter en Metroid Prime 3 is stukken beter dan Metroid Prime.
Eternal Darkness en Twin Snakes hadden wel goede reviews maar kwa verkopen vielen ze enorm tegen, ik heb ze allebei en ik vind ze eigenlijk tegen vallen.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat prime3 beter is dan prime 1, het is echt 99 procent hetzelfde terwijl we een paar jaar verder zijn, dan zou een game zich wel wat meer mogen ontwikkelen. Zie van sunshine naar galaxy, dat is echt een flinke verbetering.

Of TP beter is dan windwaker weet ik niet, nu de hype er een beetje van af is en ik er op terug kijkt, vond ik windwaker mischien toch wel leuker, vooral de grafische stijl (helaas was het einde nogal afgeraffeld). TP is voor mij in ieder geval niet zo memorabel als OOT (zal wel nostalgie zijn, maar van OOT weet ik nog precies hoe alles is en van TP niet 8)7 )

Er zijn iig een aantal leuke games voor de wii en er komen ook nog een flink aantal die in mijn bezit gaan komen dus kwa dat ben ik zeker niet ontevreden, maar ik blijf gewoon het idee houden dat er zoveel meer in zit.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik ben nog niet onwijs lang eigenaar van een Wii, dus ik ben gelukkig nog niet door de Toppers heen (Mario, Zelda enz). Heb eigenlijk ook niet alle consoles van NIntendo gehad (om en om: NES, N64, Wii), maar heb eigenlijk nooit gedacht van "Laat ik een PS of XBOX kopen". De kracht van Maro en Zelda zijn zo ongelooflijk groot dat alleen die titels al de moeite waard zijn om een Wii in de huiskamer te hebben staan. Over het aantal toptitels op de andere platformen kan ik dus niet echt oordelen en ga ik ook niet doen.

Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben op de online mogelijkheden van de PS3 en XBOX. Zeker in dit online-tijdperk waarin ontiegelijk veel mensen ter wereld beschikken over een contstante internetverbinding. T's toch gewoon jammer dat als je even geen zin hebt om in je uppie een prinses te redden uit de handen van de schurk dat je niet even lekker online bv kan knallen of spellen als World of Warcraft kan spelen. En verder vind ik de Wiimote uitermate geschikt om spellen ala Command & Conquer naar dit platform te halen.

Verder vind ik de kracht van de Wii .. de toegankelijkheid met bv Wii Sports,. Ik heb met kerst onwijs gelachen toen opa en oma van 80 tegen elkaar stonden te tennissen... en niet eens zo slecht.

Mijn persoonlijke conculsie: Ben dik tevreden, op het nu nog zeer karige online gedeelte na, dat ik weer voor een Nintendo console heb gekozen ipv een Sony of MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Ik heb een vraagje mbt de controler. Ik heb de laatste week problemen met een controler, bij 20% van het rechtervlak op de TV (dus het meeste rechtste stuk van het beeld).

Of hij blijft stil staan, of hij begweet heel maf ineens naar de linkerkant. Ik heb geprobeert de sensitivity in te stellen.

Wat kan dit zijn? Controler gewoon verrot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
ari3 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:05:
[...]
Je hebt ook een gamecube controller nodig. De Wii controller/classic controller werkt niet voor gamecube spellen.
Duidelijk, thanx! Die geheugencontroller kan ik gewoon in me wii stoppen neem ik aan, en de aansluitingen voor de gamecube controllers heb ik ook gezien. En die kleine cd-tjes kan ik zo in m'n wii stoppen? Ben altijd een beetje bang dat dat fout gaat bij zo'n slot-in dvd/cd lezen...
Kan je die gamecube games ook downloaden of moet je ze kopen?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik heb nu eindelijk een tv waar een component ingang op zit. Ik heb de OP gelezen, maar mij is nou niet echt duidelijk of ik echt voor die kabel moet gaan. Ik lees dingen over dat 480p zwarte balken rechts en links geeft, wat me logisch lijkt, ntsc vs pal 576. Ik heb de Wii nu aan de s-video kabel hangen. De component kost 30 euro en de rgb scart 10 euro. VC games werken niet meer met component en niet eens alle wii games supporten 480p. Kan je als je in het Wii settings menu 576i kiest met component wel je vc games starten, is die kwaliteit dan net als de rgb scart en is het echt die 2 tientjes meer waard voor de p?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 14:56
vinnyb schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:18:
[...]

Duidelijk, thanx! Die geheugencontroller kan ik gewoon in me wii stoppen neem ik aan, en de aansluitingen voor de gamecube controllers heb ik ook gezien. En die kleine cd-tjes kan ik zo in m'n wii stoppen? Ben altijd een beetje bang dat dat fout gaat bij zo'n slot-in dvd/cd lezen...
Kan je die gamecube games ook downloaden of moet je ze kopen?
Je moet ze kopen, zijn niet te downloaden. De kleine DVD'tjes gaan probleemloos in de Wii, de drive is daar voor gemaakt...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Webby_143 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:30:
Ik lees dingen over dat 480p zwarte balken rechts en links geeft, wat me logisch lijkt,
Ik ben tot nu toe de enige die ik er wat over heb zien zeggen :P. Heel logisch is het niet, want 480p is 640x480 als het 4:3 is en 854x480 als het 16:9 is. Wat ik heb bij sommige games is dat de resolutie tussen 4:3 en 16:9 in zit, meer 780x480 (schatting). Kleine zwarte balkjes dus aan de zijkant, maar lang niet zo erg als bij 4:3.
De component kost 30 euro en de rgb scart 10 euro.
Ik zou echt niet de originele kopen. Voor €6 heb je iets dat even goed werkt.
Kan je als je in het Wii settings menu 576i kiest met component wel je vc games starten,
Ja, volgens mij kan je het zelfs voor 1 game tijdelijk instellen (dacht ik gelezen te hebben, gebruik zelf geen VC).
is die kwaliteit dan net als de rgb scart en is het echt die 2 tientjes meer waard voor de p?
Geen idee, maar volgens mij is een componentkabel goedkoper te maken dan een scart kabel, en dus goedkoper te krijgen (third party). Imho is een componentkabel ook makkelijker in gebruik, omdat een scartkabel over het algemeen veel dikker/stugger is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:34
Webby_143 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:30:
Ik heb nu eindelijk een tv waar een component ingang op zit. Ik heb de OP gelezen, maar mij is nou niet echt duidelijk of ik echt voor die kabel moet gaan. Ik lees dingen over dat 480p zwarte balken rechts en links geeft, wat me logisch lijkt, ntsc vs pal 576. Ik heb de Wii nu aan de s-video kabel hangen. De component kost 30 euro en de rgb scart 10 euro. VC games werken niet meer met component en niet eens alle wii games supporten 480p. Kan je als je in het Wii settings menu 576i kiest met component wel je vc games starten, is die kwaliteit dan net als de rgb scart en is het echt die 2 tientjes meer waard voor de p?
Je krijgt alleen balken links en rechts bij niet breedbeeld games... Dus even letten op 16:9. Verder moet je altijd die component kabel kopen... het beeld wordt er echt zo ontzettend veel beter op! Ik ben zelf trouwens nog geen VC game tegengekomen die niet op 480p werkt bij mij, maar ze zullen er vast wel zijn... maar in die gevallen heb je altijd ook nog wel de oude composite kabel toch als je dat per se wilt spelen? Je hebt de Wii voor de nieuwe spellen, niet voor de oude, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ChrisM schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Je krijgt alleen balken links en rechts bij niet breedbeeld games... Dus even letten op 16:9.
Niet helemaal waar. Ik heb het (uit mijn hoofd, zit nu op mijn werk) bij o.a. Rayman RR1, RR2, Sonic & Mario @ the olympics. The sims2: Castaway en RE:UC zijn helemaal raar, want die geven kleine balkjes boven en onder, die zijn dus meer 17:9 dan 16:9 :P
Al deze games zijn gewoon 16:9, de meeste (alle?) ook met 480p support. First party games (SMG, Zelda, Wii sports) zijn trouwens wel helemaal beeldvullend.

Moet overigens bekennen dat ik alleen Sonic & Mario nog met composiet heb gespeeld, de andere games heb ik pas sinds de component kabel. Zal vanmiddag eens proberen hoe alle spellen het doen op composiet.

[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 10-01-2008 13:09 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-06 11:14
Ik zit effe vast met RE Umbrella Chronicles...

Ik heb de 3 delen van Umbrella's End gespeeld (Allemaal B-rank) en subchapter Dark Legacy 1 (C-rank).
Nu had ik verwacht dat Dark Legacy 2 ter beschikking zou komen maar dat is niet zo.
Ik kan momenteel dus enkel chapters spelen die ik al gespeeld heb. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Daar zat ik ook mee, je moet IIRC de derde missie in racoon city op A-rank uitspelen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Anoniem: 86074 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:14:
Ik heb een vraagje mbt de controler. Ik heb de laatste week problemen met een controler, bij 20% van het rechtervlak op de TV (dus het meeste rechtste stuk van het beeld).

Of hij blijft stil staan, of hij begweet heel maf ineens naar de linkerkant. Ik heb geprobeert de sensitivity in te stellen.

Wat kan dit zijn? Controler gewoon verrot?
Hij doet dit dus maar bij één controller?
Sensorbalk ligt goed, geen fel zonlicht ofzow?

Anders even met nintendo bellen die regelen het wel.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NinTeNdO_FrEaK schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 12:07:
Of TP beter is dan windwaker weet ik niet, nu de hype er een beetje van af is en ik er op terug kijkt, vond ik windwaker mischien toch wel leuker, vooral de grafische stijl (helaas was het einde nogal afgeraffeld). TP is voor mij in ieder geval niet zo memorabel als OOT (zal wel nostalgie zijn, maar van OOT weet ik nog precies hoe alles is en van TP niet 8)7 )
TP was in alle opzichten beter. Wind Waker heb ik gister nog even gespeeld bij een vriend van me. We hadden echt zo'n nostalgie trip maar je kan beter niet teveel terug graven in het verleden. Wind Waker is gewoon ontzettend kaal en saai vergeleken met Twilight Princess. Een hele kale open zee met niks.... hier en daar een klein miniscuul eiland, je kan iedere battle winnen met de groene " A=WIN!" button. Daarnaast is het einde echt afgeraffeld en hadden we gewoon niets meer met die game na het geweldige TP. De volgende game was Star Wars: Rebel Strike, de game had destijds de mooiste graphics ever. Nu dat punt niet meer bijzonder is.. tja blijft er weinig over. Een boring space shooter met mislukte looplevels. En dat heb ik de laatste tijd met heel veel games. Er zijn maar een handjevol Gamecube games nog echt interessant. Sunshine heb we niet eens meer geprobeert. Smash Bros. blijft vet maar Brawl zal echt veel beter zijn, hetzelfde geld voor F-Zero GX, nu nog geweldig maar zodra de Wii versie uit is totaal geen waarde meer. De enige game die niet beter is dan de gamecube counterpart is denk ik Super Paper Mario. Voor de rest zijn alle spellen op de Wii veel beter dan op de Gamecube. Metroid Prime was een typefoutje ik bedoelde natuurlijk Metroid Prime 2.

Dat Nintendo nog niet zoveel heeft laten zien vind ik overigens niet zo vreemd. Men begon pakweg 2/3 jaar geleden met deze drie Wii titels: Metroid Prime 3, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy. MP3 was eigenlijk een launch titel, Super Smash Bros. was ook een launch game en Mario zou binnen zes maanden na de release uitkomen. Ik ga nu even uit van Amerikaanse en Japanse datums. Zelda was pas in de lente van 2006 af en bleef op de plank liggen tot november 2006. Hierdoor werd Metroid Prime 3 aanvankelijk opgeschoven naar april en later naar september/oktober. Super Mario Galaxy was eigenlijk ook een titel voor in de lente, maar door het uitstel van MP3 werd ook die game opgeschoven naar november. Super Smash Bros. Brawl werd van de 2 december release opgeschoven naar begin 2008. Mario Kart Wii was eigenlijk de zoethouder voor Europa omdat Smash misschien neit op tijd zou komen. Smash uitstel betekende tevens uitstel voor Mario Kart. Nintendo heeft nu bijna alles in de winkel liggen dat tussen 2005 en 2007 werd aangekondigt. Het uitstel van de grote titels heeft natuurlijk geen invloed gehad op andere Nintendo teams. Nintendo wil echter eerst deze lading afwerken voordat men de nieuwe titels aankondigt. Daartoe behoren volgends IGN een compleet nieuwe game(gehint door Miyamoto, een nieuwe franchise voor de Nintendo gamer, zoals Pikmin dat was voor de Gamecube) en nog een nieuwe telg van een al bekende gamefranchise(denk aan F-Zero, StarFox o.i.d) en natuurlijk de nieuwe Animal Crossing waar men al een tijdje aan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ja opzich is nintendo idd zelf goed bezig, ik hoop dat het de DS kant opgaat, eerst steunen op 1st party games en daarna de 3rd party die ook met steeds betere games komen.
Alleen nu ben ik bang als ik afga op de aangekondigde games er gewoon weinig goede 3rd party titels op de wii komen, en we weer alleen op 1st party titels moeten teren, en af en toe een goede capcom game.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

krijgen wij ook soul calibur 4 op de wii?
ik hoop het wel!
http://life.tweakers.net/...ng-in-soul-calibur-4.html

edit:jammer en helaas :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 212684 op 10-01-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235512

Bestaat er eigenlijk een soort van Buzz voor de Wii? Dat spel scoort wel goed op de PS2 en alhoewel ik het nog nooit gespeeld heb, hoor ik dat het een leuke partygame is die nadien toch regelmatig boven gehaald wordt.
Ja, als het goed is verschijnt binnenkort 'Smartypants' van EA. Partygame/quiz-spel, zag er wel leuk uit moet ik zeggen. (hand opsteken met wiimote ipv buzzer indrukken vind ik wel een grappige vondst).

Vind trouwens dat EA goed aan de weg aan het timmeren is op het gebied van Wii-games. Ze hebben een divisie opgericht die zich uitsluitend richt op het maken van Wii-games (o.a. Boogie en deze titel dus) en hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om MoH: Heroes 2 niet te porten, maar echt apart te ontwikkelen voor Wii, dat komt de game alleen maar ten goede. Dat niet alles meteen een doorslaand succes is (Boogie), is tot daar aan toe, maar ze zijn goed bezig wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:23

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Anoniem: 212684 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:13:
krijgen wij ook soul calibur 4 op de wii?
ik hoop het wel!
http://life.tweakers.net/...ng-in-soul-calibur-4.html

edit:jammer en helaas :'(
Als ik de articelen zo lees niet -O-

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Wii gamers hebben toch dat slappe aftreksel van een soulcalibur legends. Serieuze games komen niet op de wii debart ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217133

Vandaag ga ik Mario & Sonic voor het eerst instarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Anoniem: 217133 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 17:41:
Vandaag ga ik Mario & Sonic voor het eerst instarten :)
instarten?

Is wel een leuk spel btw, ik vind het wel wat hebben al die sporten. Daarnaast hebben de menu's een leuke sfeer en ziet het spel er keurig uit. :)

Alweer bijna nieuw deeltje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Anoniem: 235512 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:16:
[...]

Ja, als het goed is verschijnt binnenkort 'Smartypants' van EA. Partygame/quiz-spel, zag er wel leuk uit moet ik zeggen. (hand opsteken met wiimote ipv buzzer indrukken vind ik wel een grappige vondst).

Vind trouwens dat EA goed aan de weg aan het timmeren is op het gebied van Wii-games. Ze hebben een divisie opgericht die zich uitsluitend richt op het maken van Wii-games (o.a. Boogie en deze titel dus) en hebben er bijvoorbeeld voor gekozen om MoH: Heroes 2 niet te porten, maar echt apart te ontwikkelen voor Wii, dat komt de game alleen maar ten goede. Dat niet alles meteen een doorslaand succes is (Boogie), is tot daar aan toe, maar ze zijn goed bezig wat mij betreft...
Is Smarty Pants er ook voor de Nederlandse markt? Ik heb de Amerikaanse gespeeld en dat gaat wel heel erg over Amerika.. Ik hoop heel erg dat hij er wel komt voor de europese/nederlandse markt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://wii.nintendo.nl/26035.html
allang is Smarty pants er voor NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217133

Vond ik leuk klinken ;)
Is wel een leuk spel btw, ik vind het wel wat hebben al die sporten. Daarnaast hebben de menu's een leuke sfeer en ziet het spel er keurig uit. :)

Alweer bijna nieuw deeltje d:)b
Het lijkt me ook erg leuk, ik verwacht geen Wii Sports kwaliteit maar het is iig een leuk tussendoortje om zo nu en dan te spelen, volgende week is Zack and Wiki aan de beurt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even tussendoor voor de mensen die Excite Truck willen hebben, bij de Dixons hebben ze hem afgeprijst voor 30 euro :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62733

hmm klopt het dat mario party 8 niet beeldvullend is ?

voor de rest een super game, zeker met meerdere mensen en wat drank, gegarandeerd plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Anoniem: 62733 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:05:
hmm klopt het dat mario party 8 niet beeldvullend is ?

voor de rest een super game, zeker met meerdere mensen en wat drank, gegarandeerd plezier :)
Klopt, geen breedbeeld ( Geen idee waarom het niet is maar tis zo )

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:05

Rudedadude

Maybe we were born to run

Even tussendoor voor de mensen die Excite Truck willen hebben, bij de Dixons hebben ze hem afgeprijst voor 30 euro
Dat is heel aardig nieuws, ik zat te denken over de aanschaf van dat spel. Geldt dat alleen voor online, of ook voor alle filialen? Is alleen al wel weer uitverkocht via de webwinkel...

[ Voor 26% gewijzigd door Rudedadude op 10-01-2008 20:08 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Rudedadude schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:07:
[...]

Dat is heel aardig nieuws, ik zat te denken over de aanschaf van dat spel. Geldt dat alleen voor online, of ook voor alle filialen? Is alleen al wel weer uitverkocht via de webwinkel...
Ik heb hem bij de lokale Dixons gehaald ( Deventer ). Zat een geschreven afprijzings stickertje op.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ga ik eens testen dit weekend. Ik heb in het verleden relatief vaak Excite truck op voorraad gezien. Alhoewel ik m'n geld ook kan opsparen en wachten op een van de nieuwe releases... Of gewoon eerst SMG uitspelen. Keuzes, keuzes...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Ik vind Excite truck nog steeds een briljante titel. Gevoel van snelheid is echt top! En er zit een goede uitdaging in. Multiplayer is wat saai maar om en om proberen de S-rank te halen is top. Ik hoef nog maar 1 S-Rank en dan heb ik alles S op mirror mode!
Laatst weer opgepakt en ik heb de game sinds de launch 11 maanden geleden...

[ Voor 13% gewijzigd door Deddiekoel op 10-01-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Blijkbaar is Smarty Pants dus niet afgestemd op de Nederlandse / Belgische markt:
De vragen zijn in vijf talen beschikbaar: Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans. De categorieën en inhoud van de vragen zijn afgestemd op de bijbehorende landen: Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië
Het merendeel van de vragen zullen wel op te lossen zijn maar het is natuurlijk wel jammer dat er dan vragen tussen zitten die specifiek op die landen afgestemd en waar niemand het antwoord op weet.

Excite Truck haal ik misschien ook wel eens. En misschien ook wel Blazing Angels, een collega is er weg van. Zo'n arcadegames kunnen ook best fun zijn! :) Ik heb me rot geamuseerd met Crimson Skies op de PC. Op de Xbox was het iets minder. Stilletjes hoop ik op een Wii-versie aangezien de originele ontwikkelaar van het spel de rechten terug gekocht heeft van Microsoft. En er waarschijnlijk ook wel iets mee zal doen dan...

[ Voor 29% gewijzigd door D-Three op 10-01-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:29:
Soul Calibur verkocht zo goed omdat er A: Geen andere fighters waren van dat caliber op de cube, B: Link in de game zat. Het is een hele goede game en wordt zwaar onderschat, RARE komt dit jaar met een DS versie hopen dat die wel verkoopt.
Je zegt dus het zelfde als ik. De gamers zijn er dus wel, maar die hebben geen keuze. Die moeten het hebben van 1 topper, terwijl dat op andere consoles dus niet zo is. Die hebben bv keuze uit Soul Calibur, Virtua fighter of tekken. Mortal Kombat-serie telt natuurlijk niet mee..

Leuk dat monolith (zij zijn toch van de shooter: Fear of heb ik ze niet goed op een rijtje?) maar laat hen dan een shooter maken en kondig die dan ook aan ofzo.. Wachten op niets is erger dan wachten op iets wat later niet 'super' blijkt te zijn zij zijn toch van Fear of heb ik ze niet goed op een rijtje?

Ik hoop dat die 'aankondiging' van miyamoto die shooter is...

[ Voor 3% gewijzigd door Tijn89 op 10-01-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Laagvliegerke schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:37:
Excite Truck haal ik misschien ook wel eens. En misschien ook wel Blazing Angels, een collega is er weg van. Zo'n arcadegames kunnen ook best fun zijn! :) Ik heb me rot geamuseerd met Crimson Skies op de PC. Op de Xbox was het iets minder. Stilletjes hoop ik op een Wii-versie aangezien de originele ontwikkelaar van het spel de rechten terug gekocht heeft van Microsoft. En er waarschijnlijk ook wel iets mee zal doen dan...
Blazing Angels ben ik ook nog over aan het nadenken. die is relatief afgekraakt in de reviews, maar ik hou (uit een ver verleden) van vliegspellen en ik heb ook wel weer positieve user-reviews gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Rudedadude schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:33:
[...]

Blazing Angels ben ik ook nog over aan het nadenken. die is relatief afgekraakt in de reviews, maar ik hou (uit een ver verleden) van vliegspellen en ik heb ook wel weer positieve user-reviews gelezen...
Ik vind het een gaaf spel, de besturing werkt vrij goed en er zijn veel vliegtuigen. De lat wordt echter direct al vrij hoog gelegd wat missies betreft. Meteen al na de training kwam ik niet verder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vond het echt een vet spel, blazing angels...

Zat maar één level in waar ik echt heel erg lang over heb gedaan, maar over het algemeen echt goed gedaan...

Natuurlijk, graphics zijn niet top, maar ik heb me er erg mee vermaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39
Voor de Excite Truck liefhebbers: houd Nitrobike in de gaten. Lijkt er heel erg op(gemaakt door mensen van Excite Bike 64), online multiplayer en staat preorder voor 25 euro bij gcshop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zat eens net naar Wii Fit te kijken.. ben benieuwd wat het gaat kosten.

En ik bedenk me ineens dat het spel SSX of Tony Hawk hier zeer goed gebruik van kan gaan maken!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BarôZZa schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:53:
Voor de Excite Truck liefhebbers: houd Nitrobike in de gaten. Lijkt er heel erg op(gemaakt door mensen van Excite Bike 64), online multiplayer en staat preorder voor 25 euro bij gcshop.nl.
Excitebike 64...heb m nog liggen, maar dat was toch niet echt een doorslaand succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:39
Excite Bike 64 was geen enorm succes omdat het aan het eind van het PSX/N64 tijdperk werd uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

BarôZZa schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:32:
Excite Bike 64 was geen enorm succes omdat het aan het eind van het PSX/N64 tijdperk werd uitgebracht.
Maar voor wat ik me herinner is het ook geen hoogstandje toch..
Kun je zelf tracks maken? Ach wat, ik duw m morgen nog 's in de N64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 20:57:
[...]

Je zegt dus het zelfde als ik. De gamers zijn er dus wel, maar die hebben geen keuze. Die moeten het hebben van 1 topper, terwijl dat op andere consoles dus niet zo is. Die hebben bv keuze uit Soul Calibur, Virtua fighter of tekken. Mortal Kombat-serie telt natuurlijk niet mee..

Leuk dat monolith (zij zijn toch van de shooter: Fear of heb ik ze niet goed op een rijtje?) maar laat hen dan een shooter maken en kondig die dan ook aan ofzo.. Wachten op niets is erger dan wachten op iets wat later niet 'super' blijkt te zijn zij zijn toch van Fear of heb ik ze niet goed op een rijtje?

Ik hoop dat die 'aankondiging' van miyamoto die shooter is...
Monolith is een ex-Namco team bekend van Baten Kaitos, Xenosaga en komt met Disaster Day of Crisis. De Monolith Software die jij bedoeld is een andere ontwikkelaar. Waarom wil iedereen zo graag een shooter zien van Miyamoto? Metroid Prime 3 was de laatste Metroid Prime van Retro Studios. Het zal me niets verbazen als ze werken aan een echte FPS. Aan de andere kant wil ik eigenlijk helemaal geen shooter van Miyamoto. Ik wil een shooter van Valve, Free Radical Design of Epic. NST(Metroid Prime: Hunters), N-Space(Geist) werken beide ook aan Wii titels en het lijkt mij dat Nintendo die bedrijven eerder een shooter laat maken.

Iedereen doet maar alsof shooters de holy grail zijn van de consoles maar dat is dus totaal niet zo! Wie shooters wil spelen moet een PC kopen of een Xbox 360 kopen en nu niet meer zeuren dat het wel "kan" op de Wii want een game als Bioshock kan gewoon niet. Die game draait om sfeer en dat wordt daar gemaakt met prachtige watereffecten en belichting. Daarnaast ziet de game er zeer realistisch uit waardoor je het echt het gevoel hebt dat je in Rapture rondloopt. HALO 3 is goed vanwege de geweldige online opties, het heeft Bungie jaren gekost om dat op deze manier voor elkaar te krijgen en pas bij het derde deel was het perfect. Nintendo kan niet in vijf minuten de beste online shooter uitbrengen dat heeft gewoon tijd nodig.

Call of Duty 5 zal ongetwijfeld weer naar de Wii toe komen maar ook bij Call of Duty 4 was een Wii versie gewoon niet mogelijk. De game was zo goed vanwege het realisme, iets wat op de Wii nu eenmaal niet zo goed uit de verf komt. De overige shooting games voor de Xbox 360 en PS3 wil je niet eens, The Darkness viel zwaar tegen hetzelfde gold voor Timeshift en Blacksite. Om nog maar te zwijgen over Medal of Honor Airborne. Waarom iedereen zo graag shooters wil spelen op een Nintendo console zal ik wel nooit begrijpen. We krijgen vanzelfsprekend de volgende Timesplitters en Ubisoft heeft een beter team achter Red Steel 2 gezet omdat het oude team het echt verkloot had. Ik zit er niet op te wachten dat Square Enix ineens een puzzel game gaat maken, of dat Valve zich waagt aan een racespel. Bungie aan een platformer of adventure game.

Het gras lijkt altijd groener op een andere console. Als je een console koopt dan kies je niet voor het merk/controller/hype maar voor de games. Toen mij duidelijk werd dat Resident Evil 5, Lost Planet, Devil May Cry 4 en Dead Rising niet naar de Wii kwamen kocht ik een Xbox 360. Een vriend van me kocht een Wii toen ik hem WiiSports, Excite Truck, Super Mario Galaxy, Zelda en Metroid liet spelen. Als Nintendo alleen nog shooters en action games had uitgebracht dan had ik hier uit mijn plaat gegaan. Het feit dat ze niet meer achter markt aanhollen(Gamecube) of proberen een graantje mee te pikken(Metal Gear Solid: Twin Snakes) betekend alleen maar dat men meer geld en moeite stopt in de geweldige titels als Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy en Mario Kart. Het apparaat is nog maar een jaartje op de markt dus het is nu nog best vroeg om conclusies te trekken maar als er op de E3 niets bij zit dat je echt interesseert dan heb je gewoon de verkeerde console in huis gehaald. En dat heeft alleen maar te maken met het feit dat smaken verschillen en we nu eindelijk eens niet drie identieke systemen op de markt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:02:
[...]

Monolith is een ex-Namco team bekend van Baten Kaitos, Xenosaga en komt met Disaster Day of Crisis. De Monolith Software die jij bedoeld is een andere ontwikkelaar. Waarom wil iedereen zo graag een shooter zien van Miyamoto?
Waarom heten er nou twee ontwikkelaars het zelfde...
Miyamoto zie ik niet snel een shooter maken... Zie hem nog eerder overstappen naar het Sony kamp Maar hij mag van mij best die shooter aankondigen ;)
Iedereen doet maar alsof shooters de holy grail zijn van de consoles maar dat is dus totaal niet zo! Wie shooters wil spelen moet een PC kopen of een Xbox 360 kopen en nu niet meer zeuren dat het wel "kan" op de Wii want een game als Bioshock kan gewoon niet. Nintendo kan niet in vijf minuten de beste online shooter uitbrengen dat heeft gewoon tijd nodig.
Retro lijkt mij een prima ontwikkelaar die in staat zou zijn om een nieuwe franchise voor nintendo te starten. Laat dat dan maar eens een shooter zijn :)
Call of Duty 5 zal ongetwijfeld weer naar de Wii toe komen maar ook bij Call of Duty 4 was een Wii versie gewoon niet mogelijk. De game was zo goed vanwege het realisme, iets wat op de Wii nu eenmaal niet zo goed uit de verf komt. De overige shooting games voor de Xbox 360 en PS3 wil je niet eens, The Darkness viel zwaar tegen hetzelfde gold voor Timeshift en Blacksite. Om nog maar te zwijgen over Medal of Honor Airborne. Waarom iedereen zo graag shooters wil spelen op een Nintendo console zal ik wel nooit begrijpen. We krijgen vanzelfsprekend de volgende Timesplitters en Ubisoft heeft een beter team achter Red Steel 2 gezet omdat het oude team het echt verkloot had. Ik zit er niet op te wachten dat Square Enix ineens een puzzel game gaat maken, of dat Valve zich waagt aan een racespel. Bungie aan een platformer of adventure game.

Het gras lijkt altijd groener op een andere console.
Klopt, maar men mag wel hopen.. Het is gewoon zo, dat het aanbod 'parels' op de andere consoles over meer genres verspreid is dan bij nintendo's platform Voor de rest lees ik in jou post nieuw nieuws waar ik heel blij van word :) Red steel een nieuw team en ik d8 dat Timesplitsers nog niet zker was :?
Nintendo mag van mij best Valve een zakje geld geven om bv een portal of counterstrike te porten, om maar iets te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijn89 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 23:29:
Klopt, maar men mag wel hopen.. Het is gewoon zo, dat het aanbod 'parels' op de andere consoles over meer genres verspreid is dan bij nintendo's platform Voor de rest lees ik in jou post nieuw nieuws waar ik heel blij van word :) Red steel een nieuw team en ik d8 dat Timesplitsers nog niet zker was :?
Nintendo mag van mij best Valve een zakje geld geven om bv een portal of counterstrike te porten, om maar iets te noemen...
Timesplitters is nog niet 100% zeker, maar 2 en 3 verschenen ook op de Gamecube en het lijkt me meer dan logisch dat 4 ook op de Wii komt aangezien de Gamecube versie beter verkocht had dan de andere twee versies. Als ik kijk naar de parels op de Wii en naar de parels op de PS3 dan heb ik liever een Wii. De Xbox 360 is al wat langer uit maar het eerste jaar van die console was echt bagger slecht wat betreft Must Haves. PGR4, GRAW en COD2 waren wel vet maar Gears of War was de eerste game die je echt moest hebben en die kwam pas eind 2005. Vooral ook veel ports met een HD sausje net zoals je op de Wii nu veel ports hebt met wat extra besturingsmogelijkheden. Zoals ik eerder zei is het met Sony net zo, je hebt de bagger titels die heel vet leken Lair, Heavenly Sword, F1 grandprix het eindeloze uitstel van Final Fantasy, MGS4 en ten slotte een mager aanbod van echt vette titels. De beste games voor de PS3 zijn op dit moment Ratchet & Clank het overrated Uncharted(8 uurtjes lang pfff) en Resistance: Fall of Man. Maar zoals je op een paar pagina's hiervoor al kon lezen is het porten en het eerste magere jaar echt totaal niets nieuws. Of je nu kijkt naar de PS2, N64, MegaDrive of Xbox het komt allemaal op hetzelfde neer. De next-gen development draait eindelijk op volle toeren en ik zie een best lang leven voor de huidige consoles tegemoet omdat Sony in het eerste jaar meer verlies heeft geleden dan Microsoft in de hele vorige generatie en ook MS heeft nog weinig winst gemaakt op de Xbox 360. Daarnaast is de limiet van de huidige systemen nog lang niet bereikt. Niet qua besturingsmogelijkheden(Wii) en al helemaal niet qua graphics en power(Xbox 360 en PS3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

-Thunder- schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 22:19:
Ik zat eens net naar Wii Fit te kijken.. ben benieuwd wat het gaat kosten.
...had inmiddels wel weer wat verse nieuwsberichten (lees: introductienieuws) verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Portal zou ik nog wel zien zitten maar Counterstrike voor Wii?? Persoonlijk heb ik het niet zo voor shooters op een console. Ik heb het tweemaal geprobeerd op een PS2 en ik vind er weinig aan. Misschien heb ik wel de verkeerde games geprobeerd ;) Maar als je toetsenbord en muis gewoon bent... Op mijn Xbox daarentegen heb ik mij redelijk geamuseerd met games zoals Knights of the Old Republic, Oddworld: Munch's Oddysee, Crimson Skies, ... Van de Wii weet ik nog steeds niet goed wat ik kan/mag verwachten. Ik hoop dat NinteX geen gelijk heeft over die "verkeerde console" ;)
Rudedadude schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:33:
[...]

Reviews zeggen niet alles natuurlijk :) Al geven ze uiteraard een indicatie. Ik denk dat ik het eerst even ga lenen van die collega ;) Hij is wel nogal verzot op oorlogsgames, -films en -hebbedingen en is dus misschien wat bevooroordeeld. Excite Truck vond hij niks aan. Op dit moment is hij bezig met SMG. Maar de controls van Blazing Angels schijnen wel leuk (en tegelijk soms frustrerend) te zijn; de wiimote als knuppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whollabilla
  • Laatst online: 10-03-2021
Vandaag zijn er weer 2 nieuwe spellen op de VC:

Alien Storm voor de Mega Drive, 800 punten
StarTropics voor de NES, 500 punten

Alien Storm is een redelijk slecht Streets of Rage-achtig ding, in een alien-jasje.
StarTropics is wel erg goed, een beetje Zelda-achtige gameplay, maar juist in een modernere verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Tuurlijk zijn er op de andere consoles games die niet op de Wii kunnen. Maar ik denk wel dat bijvoorbeeld Bioshock best op de Wii had gekund. Als ik kijk wat MP3 kwa sfeer brengt met "achterhaalde" graphics, dank denk ik dat BioShock ook best een eind moet kunnen komen. Tuurlijk krijg je dan niet de sfeer van de 360 versie, maar de controls maken dan een hoop goed.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor Halo. Dat spel deed het ook prima op de gewone Xbox met acceptabele graphics. Zoiets moet toch ook gewoon op de Wii kunnen. Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet (en nu ga ik vloeken in de kerk) dat ze de MP3 multiplayer hebben geschrapt, of dat ze nog geen MP multiplayer shooter hebben aangekondigd.

Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog op een Ghost Recon/Rainbow Six spel. Ook Colin Mcrae mag wat mij betreft direct naar de Wii komen. Allemaal spellen die prima kunnen op de Wii, maar gewoon niet voor de Wii gemaakt worden. Het lijkt erop dat veel 3rd party ontwikkelaars de Wii nog steeds niet als echt volwassen zien en dat is gewoon erg jammer.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

hoe spelen sportgames eigenlijk, zoals Fifa en Tony hawk? Speelt dit nog een beetje? Ben wel benieuwd hoe je bv fifa bestuurd met de remote, gaat dit ook op beweging, of gewoon meer met de ouderwetse controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

greatgonzo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:54:
hoe spelen sportgames eigenlijk, zoals Fifa en Tony hawk? Speelt dit nog een beetje? Ben wel benieuwd hoe je bv fifa bestuurd met de remote, gaat dit ook op beweging, of gewoon meer met de ouderwetse controls?
Ik heb zelf FiFa08 en je kan kiezen hoe je wilt spelen. In de advanced mode speel je met de Wiicontroller en de nunchuk. Je loopt met de nunchuk en dan dan met de wiicontroller bijvoorbeeld omhoog "slaan" schiet je hoge ballen en naar beneden "slaan" schiet je laag over de grond. En zonder bal is dan bijvoorbeeld naar beneden "slaan" sliding maken. En met A met de bal is dan bal afgeven en zonder bal wisselen van speler volgens mij. Maar opzich is het een leuke game alleen je moet het zo mogelijk inzoomen anders zijn de popetjes veels te klein :P

En de extra fun games dat hooghouden en tafelvoetbal is wel leuk voor een keertje.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

en heeft iemand toevallig ook Tony Hawk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

greatgonzo schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:37:
en heeft iemand toevallig ook Tony Hawk?
Ik heb hem ook. Alleen nog niet gespeeld :)
Maar ga je fifa08 nou aanschaffen? PES 2008 wordt wel heel wat beter qua gameplay, lijkt het.
Kijk maar naar deze demo:

http://www.youtube.com/watch?v=ntIz_hA4STM

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=2h1HCumINDA (Tony Hawk demo ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door BMW_M3 op 11-01-2008 11:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou Tony Hawk downhill jam nog wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:15:
Als het jouw een leuke game lijkt, zeker.

Ik hoop verder dat we love golf een beetje snel gaat komen. Pangya 2 ziet er weer leuk uit maar het kan beter en ik wil echt een keer een goede golf game.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

BMW_M3 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:57:
[...]

Maar ga je fifa08 nou aanschaffen? PES 2008 wordt wel heel wat beter qua gameplay, lijkt het.
geen idee, eerst maar eens een Wii, dat lijkt me makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-06 12:44

spaceboy

Op grote hoogte

disjfa schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:18:
[...]

Als het jouw een leuke game lijkt, zeker.

Ik hoop verder dat we love golf een beetje snel gaat komen. Pangya 2 ziet er weer leuk uit maar het kan beter en ik wil echt een keer een goede golf game.
Wat was er mis met Tiger Woods 08?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Even over Guitar Hero 3, ik heb hem nog niet omdat ik weiger een buggy product (mono) te kopen. Nou heb ik een paar dagen geleden een vraag ingeschoten bij activision EU customer support, in eerste instantie kreeg ik een antwoord waar ik niets aan had (we don't know when new disks are available, please buy the GH3 bundle and register for the disk swap blablalba) maar na doorvragen kreeg ik toch wat meer info. Volgens de persoon die mij mailde worden die nieuwe disks al geproduceerd maar zijn ze de logistiek van de distributie voor Europa nog aan het regelen. Ze konden me niet vertellen wanneer de bundles in de winkel van nieuwe disks voorzien zouden zijn.

En dan nu mijn echte vraag: werkt er hier iemand in een winkel ofzo die kan checken/weten of nieuw binnenkomende GH3 bundles inmiddels wel over de geremasterde disk beschikken. Of weet iemand of aan de doos te herkennen is of het een oude of een nieuwe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Anoniem: 212684 schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:15:
Ik heb hem, en het is een dikke nee. Als van spellen zonder uitdaging houdt, be my guest, anders zou ik hem gewoon lekker laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine

Smoonshine

Feyenoord!!

Jheroun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:41:
Even over Guitar Hero 3, ik heb hem nog niet omdat ik weiger een buggy product (mono) te kopen. Nou heb ik een paar dagen geleden een vraag ingeschoten bij activision EU customer support, in eerste instantie kreeg ik een antwoord waar ik niets aan had (we don't know when new disks are available, please buy the GH3 bundle and register for the disk swap blablalba) maar na doorvragen kreeg ik toch wat meer info. Volgens de persoon die mij mailde worden die nieuwe disks al geproduceerd maar zijn ze de logistiek van de distributie voor Europa nog aan het regelen. Ze konden me niet vertellen wanneer de bundles in de winkel van nieuwe disks voorzien zouden zijn.

En dan nu mijn echte vraag: werkt er hier iemand in een winkel ofzo die kan checken/weten of nieuw binnenkomende GH3 bundles inmiddels wel over de geremasterde disk beschikken. Of weet iemand of aan de doos te herkennen is of het een oude of een nieuwe is?
Ik snap persoonlijk niet dat je wacht eigenlijk. Als je het spel nu koopt, dan kun je er nu al van genieten. Het is natuurlijk niet zo dat het geluid er nu op een lagere bit-rate opstaat ofzo. Je hoort nu alleen uit alle boxen hetzelfde geluid. Ik heb zelf de 360 versie en zoveel voegt stereo/dolby geluid niet toe met dit spel. Straks als de nieuwe discs er zijn ruil je je huidige disc gewoon om en heb je alsnog beter geluid (en een mooi excuus om het spel nog een keer te spelen).

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
In tegenstelling tot velen anderen vind ik Tony Hawk: Proving Ground op de Wii wel een leuke game. Gewoon lekker skaten tegen elkaar met bijvoorbeeld de graffiti mode. De missies zijn trouwens wel lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

monnick schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:16:
In tegenstelling tot velen anderen vind ik Tony Hawk: Proving Ground op de Wii wel een leuke game. Gewoon lekker skaten tegen elkaar met bijvoorbeeld de graffiti mode. De missies zijn trouwens wel lastig :p
Tony hawk games zijn inderdaad ook niet bagger ofzo, het is alleen jammer dat er sinds 3 niets meer verandert is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Smoonshine schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Ik snap persoonlijk niet dat je wacht eigenlijk. Als je het spel nu koopt, dan kun je er nu al van genieten. Het is natuurlijk niet zo dat het geluid er nu op een lagere bit-rate opstaat ofzo. Je hoort nu alleen uit alle boxen hetzelfde geluid. Ik heb zelf de 360 versie en zoveel voegt stereo/dolby geluid niet toe met dit spel. Straks als de nieuwe discs er zijn ruil je je huidige disc gewoon om en heb je alsnog beter geluid (en een mooi excuus om het spel nog een keer te spelen).
Eigenlijk is mijn reden vooral principieel. Ik vind het belachelijk dat een dergelijke grove fout door de kwaliteitscontrole komt. Als zo'n bedrijf dan ook een maand nadat iedereen het al weet pas komt met een melding dat ze recent hebben ontdekt dat er een probleem is weet je gewoon dat je genaaid wordt. Dit wisten ze al langer, ze hebben alleen de kerstperiode niet willen missen. Financieel technisch best logisch maar vanuit klantgerichtheid echt heel erg slecht. Ik ga niet het signaal afgeven dat ik het ok vind dat er een half product wordt opgeleverd dat later wordt bijgepatched. Daarom heb ik ook Hellgate: London nog niet :)

Daarnaast doe ik zelf veel met muziek en ga ik me echt de tering irriteren aan mono geluid. Raining blood met alle gitaren boven op elkaar in plaats van netjes links rechts verdeeld? Nee dank je :r

Voorlopig verveel ik me niet met mario & sonic at the olympics en RE:Umbrella Chronicles dus haast heb ik niet. Bovendien wilen we eigenlijk meteen twee gitaren erbij, dan kunnen m'n vriendin en ik samen spelen, en die extra gitaren zijn er toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb hier al eens eerder wat over gevraagd, maar ik snap het nog niet helemaal.

Ik heb mijn Wii en Xbox360 via een componentswitchbox aangesloten op de componentingang van mijn tv. Dit is een Panasonic 37PV70 plasma. Als ik nu de Wii aan heb, zie ik wanneer het beeld donker is allemaal horizontale lijnen en strepen bewegen. Dit zie ik bv. in het Wii menu, maar ook als ik Resident Evil speel en even niet beweeg. Ik heb de Wii ingesteld op 480p (HD), ik weet niet of mijn tv dat aankan (is geen full-hd, maar 1080i). Als ik de instellingen zet op 50 of 60 hz worden de strepen minder, maar ze zijn er nog wel.

Hoe komt dit nu en wat kan ik er aan doen? Wat is de beste instelling voor mijn tv?
Alvast bedankt!

Overigens heb ik bij de Xbox360 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jheroun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:46:
[...]
Daarnaast doe ik zelf veel met muziek en ga ik me echt de tering irriteren aan mono geluid. Raining blood met alle gitaren boven op elkaar in plaats van netjes links rechts verdeeld? Nee dank je :r
Denk ook eens aan je hart ;)

En waarom neem je aan dat die nieuwe disks plots wel de gitaren in Raining Blood perfect scheiden? Dat lijkt me eigenlijk ijdele hoop en dan heb je het spelletje wel al gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Jheroun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:46:
[...]
Eigenlijk is mijn reden vooral principieel.
Als je echt principieel bent, dan boycot je de game gewoon compleet. Koop je hem ook niet later. Ik bedoel, dan geef je in in het fout uitgeven van de games.

Maargoed, dat moet je zelf weten natuurlijk ;)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Smoonshine schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:53:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Halo. Dat spel deed het ook prima op de gewone Xbox met acceptabele graphics. Zoiets moet toch ook gewoon op de Wii kunnen. Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet (en nu ga ik vloeken in de kerk) dat ze de MP3 multiplayer hebben geschrapt, of dat ze nog geen MP multiplayer shooter hebben aangekondigd.

Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog op een Ghost Recon/Rainbow Six spel. Ook Colin Mcrae mag wat mij betreft direct naar de Wii komen. Allemaal spellen die prima kunnen op de Wii, maar gewoon niet voor de Wii gemaakt worden. Het lijkt erop dat veel 3rd party ontwikkelaars de Wii nog steeds niet als echt volwassen zien en dat is gewoon erg jammer.
Wij zitten op 1 lijn. Al denk ik niet dat de Metroid franchise zich echt leent voor een multi-player shooting experience, Maar voor de rest 2 zielen 1 gedachte en ik denk dat er nog x miljoen andere zielen zijn met die gedachte... Kom maar met die games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
En alweer een volgend deeltje. Nummer 96: Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 96

Slotje? *O*

[ Voor 46% gewijzigd door monnick op 11-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MP3 multiplayer hebben geschrapt, of dat ze nog geen MP multiplayer shooter hebben aangekondigd.
Omdat ze daar beter een nieuwe franchise voor kunnen opstarten. Metroid Prime leent zich daar niet voor. De hunters serie is al ietjes beter geschikt. Zie het als Zelda en Zelda Four Swords. Je kunt niet zomaar ergens een multiplayer aanhangen. Daarnaast is MP3 een van de best afgewerkte games die ik ooit gespeeld heb. De game heeft 0.0 glitches, fouten bugs of wat dan ook. Ware perfectie, als men er ook nog een online mode in had gebouwd had de singleplayer korter of minder leuk geweest. Wie online een shooter wil spelen kan gewoon beter een Xbox 360 halen. De Wii krijgt in ieder geval begin dit jaar een paar hele vette online titels, Battalion Wars, Smash Bros. en Mario Kart.

Bij de Xbox 360 is de situatie precies omgekeert. Call of Duty 4 was 6 uurtjes lang, Gears of War 8 a 9, Halo 3 een uurtje of 8 etc. dat wordt dan goed gemaakt met online play maar dat heb ik ook na een paar potjes wel gezien. Vergelijk dat met Zelda(30 uur), Mario(20 uur) of Metroid(18 uur). Nintendo kan beter een een nieuwe FPS serie opstarten ontwikkeld door Retro Studios/NST dan een bestaande game uitbreiden met multiplayer. De multiplayer was overigens nooit geschrapt, men is er nooit aan begonnen omdat er weinig interesse was voor de Metroid Prime 2 multiplayer.

Ghost Recon is overigens weer een game die niet goed uit de verf zou komen op de Wii. Je wilt toch ook geen Sonic Secret Rings of Zack & Wiki op de Xbox 360?
Het lijkt erop dat veel 3rd party ontwikkelaars de Wii nog steeds niet als echt volwassen zien
Het grootste probleem is het feit dat de meeste Wii bezitters liever Guitar Hero en Mario Galaxy kopen dan NiGHTS en Zack & Wiki. En dat zijn dan nog twee games bestemd voor de doelgroep. Als je een Nintendo console koopt dan weet je gewoon dat je vast zit aan Nintendo, SEGA, Capcom en dat de Amerikaanse support echt minimaal is. Als je een Xbox 360 koopt dan weet je dat je vastzit aan EA, Codemasters, Activision, Criterion, THQ e.d. en dat de Japanse support minimaal is. Wil je dus per se online gaan knallen of realistisch racen koop dan een Xbox 360 het werkt via Xboxlive gewoon beter, feit. XboxLive kun je direct zien wat je vrienden aan het spelen zijn en een game joinen. Je kunt je ranks bijhouden en gamerscore opbouwen, demos downloaden van haast ieder spel en voor de racefans is er Forza 2, PGR4, Dirt en wat al niet meer. Het is ook logisch dat de Xbox 360 beter is in bovenstaande dingen, de console is echt gemaakt voor de hardcore gamer. Waarbij Nintendo altijd voor het hele gezin gaat knalt Microsoft er voornamelijk 18+ titels uit en men is bereid om flink wat geld neer te leggen voor GTAIV. Microsoft mist echter weer de familie, platform, adventure games die Nintendo wel heeft. Vergeet ook niet dat Call of Duty 4, Mass Effect en Dirt prima verkopen op de Xbox 360 dus er is haast geen motivatie om een mindere Wii versie te bouwen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beschikbaarheid van de Wii en Wii-points hoeft hier niet besproken te worden.