Bedankt voor de uitleg. Het is me nu ook gelukt om met GlovePie de Mii's over te zetten naar de PC maar terug zetten naar de Wiimote gaat natuurlijk niet meer. Maar het lukt me echt niet de Wiimote te laten werken in combinatie met de Microsoft Bluetooth Stack.

Met de Wiimote zou dat inderdaad wel iets kunnen zijn!

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:18:
Net zoals het de ultieme party machine is maar er nog niet echt een killer-app party game is. (smooth moves is eigenlijk enige goede maar niet mijn ding, voor de rest hebben mario party, carnival games, rayman, mario en sonic at the olympics etc. allemaal nogal hun tekortkomingen. Het valt me gewoon tegen dat er nog geen goede wii sports opvolger is, met online en uitgebreidere mogelijkheden.
Bestaat er eigenlijk een soort van Buzz voor de Wii? Dat spel scoort wel goed op de PS2 en alhoewel ik het nog nooit gespeeld heb, hoor ik dat het een leuke partygame is die nadien toch regelmatig boven gehaald wordt.
Ik ben nog niet lang een Wii eigenaar maar als ik het even nuchter bekijken, zijn er toch wat zaken die me storen aan het ding.
Persoonlijk vind ik de Wii niet echt goedkoop. De Xbox360 en de PS3 zijn weliswaar duurder maar naast spelconsoles zijn het ook multimediamachines die (al dan niet optioneel) onder andere High Definition content (maar ook divx/xvid) kunnen afspelen, een harde schijf hebben en waar zoveel meer mogelijkheden mee zijn.
De PS3 ondersteunt zonder problemen Linux en Sony moedigt zelfs het maken van applicaties aan. De Wii komt bij mij wat geslotener over. En in plaats om de mogelijkheden van de console uit te breiden, haalt Nintendo de ondersteuning van MP3 uit het fotokanaal. Voor een "simpele uitbreiding" als een internetbrowser moet er dan weer 500 point neergelegd worden.
De Xbox360 is een groot succes onder andere dankzij Xbox Live. Natuurlijk heeft Microsoft het voordeel dat ze er veel geld kunnen in pompen en ervaring hebben met het maken van software in het algemeen. Zo kunnen ze hun Xbox Live platform zeer uitgebreid maken en ook nog eens goed ondersteunen. Allerlei content die kan gedownload worden en onlangs werd zelfs de ondersteuning van IPTV bekend gemaakt. Ook het gemak waarmee vrienden aan de Friends List toegevoegd kunnen worden en die lijst + eventuele berichten tijdens het spelen van een spel zelfs gemakkelijk kunnen geraadpleegd worden. Ook de XrossMediaBar interface van de PS3 zal dit binnenkort ondersteunen. En dan is de Wii daar met zijn Wii codes... Dat is toch om te huilen?
Alhoewel ik de Wii niet erg goedkoop vind, vind ik de Wii geen slechte console. Ik heb me er al mee geamuseerd en de Xbox360 en PS3 hebben ook hun nadelen. En dat de Wii op dit moment de best verkochte console is, wil ook al iets zeggen. Nintendo maakt er zelfs winst op!

Maar waarom verkoopt de Wii dan zo goed? Veel Xbox360 en PS3 fanboys zeggen al smalend dat je het niet van de graphics moet hebben. Persoonlijk vind ik die best wel meevallen, ik heb mijn Xbox al veel slechtere beelden zien produceren. Goed, dan zal het waarschijnlijk de revolutionaire besturing en de goede gameplay zijn waar de Wii-bezitters zo trots op zijn? Ik vrees dat het eigenlijk een hype is want zo nieuw is het niet. Nintendo is wel de eerste die het "standaard" toepast op een console. Maar eigenlijk willen de meesten enkel die besturing eens uitproberen (inclusief mezelf

) en de beperkte beschikbaarheid (en daarmee de "exclusiviteit" die de Wii uitstraalt) speelt de vraag naar de console in de hand. Maar wat als het nieuwe er van af is? Dan moeten er toptitels klaar staan en moeten de multiplayermogelijkheden beter! Het wordt tijd dat Nintendo wat doet met de centjes die ze op dit moment binnen scheppen. En vooral uitgevers/ontwikkelaars aansporen! Toch is de situatie best wel grappig want er zijn Xbox360 en PS3 bundels met goede games en Microsoft en Sony proberen met "exclusive games" klanten te lokken
(ik wil Mass Effect wel eens spelen!). En de best verkopende console is dan de Wii
Ik ben niet ontevreden over mijn Wii maar in het huidige spelaanbod zijn er weinig titels die mij aanspreken. De multiplayermogelijkheden (zowel online als offline) moeten uitgebreid worden. De Playstation heeft met Buzz en Singstar leuke party games
(en is/was in zekere zin ook vernieuwend met Eye). De Wii die als "familieconsole" gepromoot wordt, zou zo'n party games wel kunnen gebruiken. En uiteraard ook nog wat titels voor hardcore gamers

Ik verkondig hier niet de waarheid, de bovenstaande lap saaie tekst is uiteraard mijn mening.