Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 95 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.041 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Smoonshine schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:11:
[...]

Ik snap persoonlijk niet dat je wacht eigenlijk. Als je het spel nu koopt, dan kun je er nu al van genieten. Het is natuurlijk niet zo dat het geluid er nu op een lagere bit-rate opstaat ofzo. Je hoort nu alleen uit alle boxen hetzelfde geluid. Ik heb zelf de 360 versie en zoveel voegt stereo/dolby geluid niet toe met dit spel. Straks als de nieuwe discs er zijn ruil je je huidige disc gewoon om en heb je alsnog beter geluid (en een mooi excuus om het spel nog een keer te spelen).
Eigenlijk is mijn reden vooral principieel. Ik vind het belachelijk dat een dergelijke grove fout door de kwaliteitscontrole komt. Als zo'n bedrijf dan ook een maand nadat iedereen het al weet pas komt met een melding dat ze recent hebben ontdekt dat er een probleem is weet je gewoon dat je genaaid wordt. Dit wisten ze al langer, ze hebben alleen de kerstperiode niet willen missen. Financieel technisch best logisch maar vanuit klantgerichtheid echt heel erg slecht. Ik ga niet het signaal afgeven dat ik het ok vind dat er een half product wordt opgeleverd dat later wordt bijgepatched. Daarom heb ik ook Hellgate: London nog niet :)

Daarnaast doe ik zelf veel met muziek en ga ik me echt de tering irriteren aan mono geluid. Raining blood met alle gitaren boven op elkaar in plaats van netjes links rechts verdeeld? Nee dank je :r

Voorlopig verveel ik me niet met mario & sonic at the olympics en RE:Umbrella Chronicles dus haast heb ik niet. Bovendien wilen we eigenlijk meteen twee gitaren erbij, dan kunnen m'n vriendin en ik samen spelen, en die extra gitaren zijn er toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik heb hier al eens eerder wat over gevraagd, maar ik snap het nog niet helemaal.

Ik heb mijn Wii en Xbox360 via een componentswitchbox aangesloten op de componentingang van mijn tv. Dit is een Panasonic 37PV70 plasma. Als ik nu de Wii aan heb, zie ik wanneer het beeld donker is allemaal horizontale lijnen en strepen bewegen. Dit zie ik bv. in het Wii menu, maar ook als ik Resident Evil speel en even niet beweeg. Ik heb de Wii ingesteld op 480p (HD), ik weet niet of mijn tv dat aankan (is geen full-hd, maar 1080i). Als ik de instellingen zet op 50 of 60 hz worden de strepen minder, maar ze zijn er nog wel.

Hoe komt dit nu en wat kan ik er aan doen? Wat is de beste instelling voor mijn tv?
Alvast bedankt!

Overigens heb ik bij de Xbox360 nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jheroun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:46:
[...]
Daarnaast doe ik zelf veel met muziek en ga ik me echt de tering irriteren aan mono geluid. Raining blood met alle gitaren boven op elkaar in plaats van netjes links rechts verdeeld? Nee dank je :r
Denk ook eens aan je hart ;)

En waarom neem je aan dat die nieuwe disks plots wel de gitaren in Raining Blood perfect scheiden? Dat lijkt me eigenlijk ijdele hoop en dan heb je het spelletje wel al gekocht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Jheroun schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:46:
[...]
Eigenlijk is mijn reden vooral principieel.
Als je echt principieel bent, dan boycot je de game gewoon compleet. Koop je hem ook niet later. Ik bedoel, dan geef je in in het fout uitgeven van de games.

Maargoed, dat moet je zelf weten natuurlijk ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:32
Smoonshine schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 08:53:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor Halo. Dat spel deed het ook prima op de gewone Xbox met acceptabele graphics. Zoiets moet toch ook gewoon op de Wii kunnen. Ik snap ook eigenlijk nog steeds niet (en nu ga ik vloeken in de kerk) dat ze de MP3 multiplayer hebben geschrapt, of dat ze nog geen MP multiplayer shooter hebben aangekondigd.

Daarnaast hoop ik eigenlijk ook nog op een Ghost Recon/Rainbow Six spel. Ook Colin Mcrae mag wat mij betreft direct naar de Wii komen. Allemaal spellen die prima kunnen op de Wii, maar gewoon niet voor de Wii gemaakt worden. Het lijkt erop dat veel 3rd party ontwikkelaars de Wii nog steeds niet als echt volwassen zien en dat is gewoon erg jammer.
Wij zitten op 1 lijn. Al denk ik niet dat de Metroid franchise zich echt leent voor een multi-player shooting experience, Maar voor de rest 2 zielen 1 gedachte en ik denk dat er nog x miljoen andere zielen zijn met die gedachte... Kom maar met die games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
En alweer een volgend deeltje. Nummer 96: Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 96

Slotje? *O*

[ Voor 46% gewijzigd door monnick op 11-01-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104593

MP3 multiplayer hebben geschrapt, of dat ze nog geen MP multiplayer shooter hebben aangekondigd.
Omdat ze daar beter een nieuwe franchise voor kunnen opstarten. Metroid Prime leent zich daar niet voor. De hunters serie is al ietjes beter geschikt. Zie het als Zelda en Zelda Four Swords. Je kunt niet zomaar ergens een multiplayer aanhangen. Daarnaast is MP3 een van de best afgewerkte games die ik ooit gespeeld heb. De game heeft 0.0 glitches, fouten bugs of wat dan ook. Ware perfectie, als men er ook nog een online mode in had gebouwd had de singleplayer korter of minder leuk geweest. Wie online een shooter wil spelen kan gewoon beter een Xbox 360 halen. De Wii krijgt in ieder geval begin dit jaar een paar hele vette online titels, Battalion Wars, Smash Bros. en Mario Kart.

Bij de Xbox 360 is de situatie precies omgekeert. Call of Duty 4 was 6 uurtjes lang, Gears of War 8 a 9, Halo 3 een uurtje of 8 etc. dat wordt dan goed gemaakt met online play maar dat heb ik ook na een paar potjes wel gezien. Vergelijk dat met Zelda(30 uur), Mario(20 uur) of Metroid(18 uur). Nintendo kan beter een een nieuwe FPS serie opstarten ontwikkeld door Retro Studios/NST dan een bestaande game uitbreiden met multiplayer. De multiplayer was overigens nooit geschrapt, men is er nooit aan begonnen omdat er weinig interesse was voor de Metroid Prime 2 multiplayer.

Ghost Recon is overigens weer een game die niet goed uit de verf zou komen op de Wii. Je wilt toch ook geen Sonic Secret Rings of Zack & Wiki op de Xbox 360?
Het lijkt erop dat veel 3rd party ontwikkelaars de Wii nog steeds niet als echt volwassen zien
Het grootste probleem is het feit dat de meeste Wii bezitters liever Guitar Hero en Mario Galaxy kopen dan NiGHTS en Zack & Wiki. En dat zijn dan nog twee games bestemd voor de doelgroep. Als je een Nintendo console koopt dan weet je gewoon dat je vast zit aan Nintendo, SEGA, Capcom en dat de Amerikaanse support echt minimaal is. Als je een Xbox 360 koopt dan weet je dat je vastzit aan EA, Codemasters, Activision, Criterion, THQ e.d. en dat de Japanse support minimaal is. Wil je dus per se online gaan knallen of realistisch racen koop dan een Xbox 360 het werkt via Xboxlive gewoon beter, feit. XboxLive kun je direct zien wat je vrienden aan het spelen zijn en een game joinen. Je kunt je ranks bijhouden en gamerscore opbouwen, demos downloaden van haast ieder spel en voor de racefans is er Forza 2, PGR4, Dirt en wat al niet meer. Het is ook logisch dat de Xbox 360 beter is in bovenstaande dingen, de console is echt gemaakt voor de hardcore gamer. Waarbij Nintendo altijd voor het hele gezin gaat knalt Microsoft er voornamelijk 18+ titels uit en men is bereid om flink wat geld neer te leggen voor GTAIV. Microsoft mist echter weer de familie, platform, adventure games die Nintendo wel heeft. Vergeet ook niet dat Call of Duty 4, Mass Effect en Dirt prima verkopen op de Xbox 360 dus er is haast geen motivatie om een mindere Wii versie te bouwen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beschikbaarheid van de Wii en Wii-points hoeft hier niet besproken te worden.